Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

Ιστορική συμφωνία Ελλάδας-Κύπρου-Παλαιστίνης- Το κοινό ανακοινωθέν


Οι υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας, Κύπρου και Παλαιστίνης, μετά την πρώτη ιστορική τριμερή συμφωνία που επιτεύχθηκε κατά τη συνάντησή τους στη Νέα Υόρκη, εξέφρασαν την αποφασιστικότητά τους να ενισχύσουν τις σχέσεις τους, σε διμερές και πολυμερές επίπεδο.
Σε κοινό ανακοινωθέν, ο Νίκος Κοτζιάς, ο Ιωάννης Κασουλίδης και ο Ριάντ Μαλκί, επαναδιατύπωσαν τη δέσμευση των κυβερνήσεών τους υπέρ της επίτευξης κοινώς αποδεκτών, πολιτικών και περιεκτικών λύσεων, στη βάση του διεθνούς δικαίου και των σχετικών ψηφισμάτων του ΟΗΕ, καθώς και υπέρ της κοινής συνεργασίας για την προώθηση της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή της Μεσογείου.
Παράλληλα υπογράμμισαν την επείγουσα ανάγκη για εντατικοποίηση των προσπαθειών που καταβάλλονται από τις μετριοπαθείς δυνάμεις για τηναντιμετώπιση των περιφερειακών προκλήσεων, για την από κοινού καταπολέμηση της τρομοκρατίας, του εξτρεμισμού και της υποκίνησης της βίας, για την ενίσχυση της ανταλλαγής πληροφοριών και την προώθηση της περιφερειακής ασφάλειας, της διαρκούς σταθερότητας και ευημερίας.
Οι τρεις υπουργοί Εξωτερικών απηύθυναν έκκληση για την επίτευξη μιας δίκαιης, συνολικής και διαρκούς ειρήνης στη Μέση Ανατολή, συμφώνησαν ότι μια μόνιμη λύση στην ισραηλινο-παλαιστινιακή διένεξη, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια και τη σταθερότητα σε όλη την περιοχή και πέραν αυτής.
Εξέφρασαν τη στήριξή τους υπέρ της λύσης των δύο κρατών, η οποία θα βασίζεται στα σύνορα της 4ης Ιουνίου του 1967 και θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός κυρίαρχου, ανεξάρτητου, βιώσιμου και με εδαφική συνέχεια κράτους της Παλαιστίνης, με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ, το οποίο θα συνυπάρχει σε συνθήκες ειρήνης και ασφάλειας με το Ισραήλ και τους γείτονές του. Χαιρέτισαν τις σημερινές προσπάθειες, για την αναβίωση της ειρηνευτικής διαδικασίας αλλά εξέφρασαν και την έντονη ανησυχία τους ότι οι τρέχουσες τάσεις στην περιοχή απειλούν να καταστήσουν αδύνατη την επίτευξη της λύσης των δύο κρατών, επαναλαμβάνοντας ότι όλες οι δραστηριότητες εποικισμού είναι παράνομες σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και υπογράμμισαν την ανάγκη θετικών δράσεων για την αναχαίτιση και την αντιστροφή αυτών των τάσεων. 
Σχετικά με το Κυπριακό επανέλαβαν τη σταθερή τους στήριξη στις διεξαγόμενες διαπραγματεύσεις για την επίτευξη λύσης που θα επανενώσει τη νήσο, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και τα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, δίνοντας έμφαση στο ότι η λύση του κυπριακού ζητήματος πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ανησυχίες και τις προσδοκίες των ίδιων των Κυπρίων, χωρίς να δίνει δικαιώματα στρατιωτικής επέμβασης και πρέπει να σέβεται την κυριαρχία, την ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της Κύπρου. Τόνισαν δε ότι οι ειρηνευτικές συμφωνίες σε όλες τις πτυχές τους, συμπεριλαμβανομένων και των διατάξεων σχετικά με την ασφάλεια, πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και τις αρχές του διεθνούς δικαίου.
Τέλος, οι τρεις υπουργοί Εξωτερικών, δηλώνοντας πεπεισμένοι για τις δυνατότητες της τριμερούς τους συνεργασίας, τόνισαν ότι θα συνεχίσουν να εργάζονται, προκειμένου να προωθήσουν αποτελεσματικά τις κοινές τους αξίες και τα κοινά τους συμφέροντα, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας τους σε διεθνή φόρα και οργανισμούς, καθώς και στην υλοποίηση έργων, μεταξύ άλλων, στους τομείς του τουρισμού, της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης, του περιβάλλοντος, της διατήρησης και της διαχείρισης των υδάτινων πόρων, της ενέργειας και της γεωργίας.
Προκειμένου να διερευνηθούν περαιτέρω και εκτενέστερα οι δυνατότητες συνεργασίας σε αυτούς τους τομείς αποφασίστηκε ότι θα πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον συνάντηση των Μόνιμων Γραμματέων των υπουργείων Εξωτερικών των τριών μερών.


Ξεπούλημα και στην Εγνατία Οδό για 100 εκ. ευρώ μέσω ΤΑΙΠΕΔ - Διπλασιάζονται τα διόδια και οι τιμές


Σύμφωνα με πληροφορίες η Εγνατία Οδός ετοιμάζεται να περάσει σε χέρια ιδιωτών μέσω του ΤΑΙΠΕΔ με κόστος τα 100 εκατομμύρια ευρώ και η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 ετών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Εγνατία Οδός είναι το μόνο πλήρες και ολοκληρωμένο οδικό έργο στη χώρα.
Οι εργαζόμενοι στην Εγνατία μιλούν για ένα οικονομικό έγκλημα και εξηγούν ότι αυτή τη στιγμή το κράτος ετοιμάζεται να παραχωρήσει έναντι 100 εκατομμυρίων για 40 χρόνια έναν δρόμο που αποφέρει μέσω διοδίων περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Στη σύμβαση θα προβλέπεται και ποσοστό από τα έσοδα των διοδίων, όμως σε κάθε περίπτωση το τίμημα είναι ελάχιστο μπροστά στα υπολογιζόμενα έσοδα για τα επόμενα 40 χρόνια που παραχωρείται.

Επιπλέον τα έσοδα από τα διόδια υπολογίζονται στα 50 εκατομμύρια με μόλις 7 από τους 15 συνολικά σταθμούς διοδίων που προβλέπονται ενώ υπολογίζονται και με τις σημερινές τιμές ενώ προβλέπεται αύξηση.



Με λίγα λόγια πωλείται ένας δρόμος θα δαπανήσουν χρήματα που μπορούν να πάρουν πίσω μέσα σε δύο χρόνια το πολύ, ενώ έχουν το δικαίωμα να πολλαπλασιάσουν τα έσοδά τους διπλασιάζοντας τον αριθμό των σταθμών διοδίων και αυξάνοντας ως και στο διπλάσιο την τιμή διέλευσης.


Το... κερασάκι στην τούρτα είναι το γεγονός ότι τα 100 εκατομμύρια που θα εισπραχθούν θα πάνε απευθείας στην εξυπηρέτηση του δανείου, θα πέσουν δηλαδή σε μια μαύρη τρύπα χωρίς κανένα όφελος για τους πολίτες που ήδη πλήρωσαν κάποια δισ. ευρώ για την κατασκευή του έργου.


Τα κλειδιά του μαγαζιού

Πίσω από τη γελοιοποίηση για το Ελληνικό, δεν στέκουν μόνο τα προεκλογικά ψεύδη που γύμνωσε η αληθινή ζωή. Βρίσκεται η αδυναμία της «κυβερνώσας» Αριστεράς να ενσωματώσει στον λόγο της τον σύγχρονο κόσμο.



Πάρκο. Η απάντηση βγαίνει αυθόρμητα. Πάντα θέλουμε να κάνουμε ένα πάρκο. Εντάξει, μερικές φορές μπορεί να ονειρευτούμε πάρκινγκ, αλλά συνήθως, όταν προκύπτει διαθέσιμη έκταση στον αστικό ιστό, τα εξαρτημένα αντανακλαστικά επιλέγουν πρώτα πάρκο. To πάρκο είναι η καθαγιασμένη επιλογή κάθε δημάρχου. Ακόμα και αν ο ίδιος σπέρνει αυθαίρετα, δεν θα χάσει την ευκαιρία να φυτέψει δένδρα. Πάρκο. Είναι οικολογικό, φιλικό προς την κοινωνία. Με κούνιες. Δεν υπάρχει πάρκο χωρίς κούνιες. Οι δήμαρχοι γύρω από το Ελληνικό ήθελαν να μετατρέψουν το αεροδρόμιο σε μητροπολιτικό πάρκο. Ομοίως και ο μισός –και βάλε- ΣΥΡΙΖΑ. «Να μετατραπεί η έκταση σε χώρο πρασίνου και να παραδοθεί στους πολίτες.» Καλό. Κανένας, βέβαια, δεν μπαίνει στον κόπο να εξηγήσει πώς διάολο θα συντηρηθεί μία έκταση σαν το Central Park, όταν μόνο για τα ποτιστικά θα ήθελε μερικά εκατομμύρια τον χρόνο. Και εκατοντάδες υπαλλήλους, φυσικά. Δημοτικούς.
Η δογματική θέση περί Ελληνικού ήταν περίπου σαν τα φυλλάδια των Μαρτύρων του Ιεχωβά: ευτυχισμένες οικογένειες που κάθονται στο χορτάρι, κάτω από τα δένδρα. Γύρω-γύρω πουλάκια και ένα ποταμάκι με πάπιες στη ράχη του. Οι δήμαρχοι έλεγαν ότι το έργο θα κόστιζε εκατό εκατομμύρια ευρώ. Ανοησίες. Σύμφωνα με τις πιο ψύχραιμες εκτιμήσεις, μπορεί να απαιτούσε και τα δεκαπλάσια. Το όφελος στην εθνική οικονομία; Μικρό ως αμελητέο. Και, εδώ που τα λέμε, θα ήταν ένα έργο που θα πλήρωνε και ο κάτοικος του Ασπροπύργου, χωρίς να το επισκεφτεί ποτέ. Ομως το Ελληνικό ανήκει στο Δημόσιο, όχι στους δημάρχους της περιοχής.
Ποια ήταν η θέση του ΣΥΡΙΖΑ; Εξαρτάται με ποιον μιλούσες, ποιον ήταν μπροστά και τι ήθελε να σου πει. Στην πραγματικότητα υποστήριζε τους δημάρχους. Διότι ακόμα και αν σου έλεγαν ότι, εντάξει, να το πάρει ο ιδιώτης, συμπλήρωναν από κάτω ένα τίμημα που καθιστούσε το σχέδιο ανέφικτο. Πίσω από το «Όχι στο ξεπούλημα» μπορεί να κρύβονται πολλά, μπορεί να μην υπάρχει και τίποτα. Σίγουρα όμως δεν υπάρχει ένα ρεαλιστικό σχέδιο για να βγουν λεφτά και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Ασε που σε αυτές τις περιπτώσεις, κάποιος κακόβουλος, κάποιος που αγνοεί το ηθικό πλεονέκτημα, μπορεί να το παρεξηγήσει και να υποθέσει ότι κάνουν τους δύσκολους προκειμένου να επιστρατευτούν και μέσα που λυγίζουν ατσάλινες συνειδήσεις.
Το θέμα του Ελληνικού τελείωσε με τη γελοιότητα που πρέπει σε όλες τις μεγάλες χρονίζουσες εκκρεμότητες μας. Σε μία κανονική χώρα το έργο θα είχε ξεκινήσει λίγο μετά το κλείσιμο του αεροδρομίου. Όχι εδώ. Εμείς μείναμε να χαζεύουμε αναξιοποίητο ένα από τα καλύτερα ακίνητα της Ευρώπης. Για αυτό και στο τέλος η φαιδρότητα διετέθη σε γενναίες δόσεις με «την ήττα στο δρόμο προς τον σοσιαλισμό» και άλλα χαριτωμένα.
Αν μη τι άλλο, η περίπτωση του Ελληνικού μπορεί να τεθεί και ως case study στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι χαρακτηριστική της αντίφασης που βιώνει η Αριστερά όταν ο αναχρονιστικός δογματισμός συγκρούεται με τον πραγματικό κόσμο. Αφήστε στην άκρη τις κουτοπονηριές και τα ψέματα που είπαν. Δείτε μόνο τον τοίχο του αδιεξόδου. Πάνω του είναι γραμμένα συνθήματα που έχουν στον πυρήνα τους μία πλασματική ή ιδεατή αντίληψη του κόσμου. Ακόμα και αν το βρεις γοητευτικό, θα έρθει η πραγματικότητα και θα στο τσαλακώσει. Πίσω, λοιπόν, από τη γελοιοποίηση για το Ελληνικό, δεν στέκουν μόνο τα προεκλογικά ψεύδη που γύμνωσε η αληθινή ζωή. Βρίσκεται η αδυναμία της «κυβερνώσας» Αριστεράς να ενσωματώσει στο λόγο της τον σύγχρονο κόσμο. Μια χαρά είναι όταν κάθεσαι στο πεζοδρόμιο και πετάς πέτρες στη βιτρίνα. Τι κάνεις όμως αν σου πετάξουν πίσω τα κλειδιά του μαγαζιού;

Σε δίκη ο Γκίκας Χαρδούβελης για το πόθεν έσχες


Σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου για το αδίκημα της παράλειψης υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης παραπέμπεται ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γκίκας Χαρδούβελης με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών.
Ο Γκίκας Χαρδούβελης παραπέμπεται σε δίκη με βούλευμα του δικαστικού Συμβούλιου, το οποίο έκανε δεκτή την πρόταση του εισαγγελέα Εφετών, Παναγιώτη Μπρακουμάτσου.
Η κατηγορία σε βάρος του Γκίκα Χαρδούβελη αφορά την περίοδο 2011-2012 οπότε, αν και ήταν υπόχρεος σε υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης ως σύμβουλος του τότε πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, δεν είχε καταθέσει «πόθεν έσχες».
Η υπόθεση είχε διαβιβαστεί στη Δικαιοσύνη από την από την Επιτροπή Ελέγχου Πόθεν Έσχες της Βουλής.


Νέες αποκαλύψεις από τα «Panama Papers»: Επίτροπος της ΕΕ διατηρούσε κρυφή offshore στις Μπαχάμες


Σάλος έχει ξεσπάσει στην ΕΕ καθώς οι νέες αποκαλύψεις από τα γνωστά «Panama Papers» σκιαγραφούν την Ολλανδέζα Νίλι Κρόες, πρώην Επίτροπο Ανταγωνισμού της Κομισιόν, να έχει εξωχώρια εταιρεία (offshore) στις Μπαχάμες κατά την διάρκεια της θητείας της.
Η Νίλι Κρόες ήταν διευθύντρια της εταιρείας Mint Holdings Limited, μεταξύ 2000 και 2009, σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας. Στη νέα λίστα, η οποία δημοσιεύεται από τη γερμανική εφημερίδα, περιλαμβάνονται και πολλοί άλλοι πολιτικοί.
Σύμφωνα με την SZ, μεταξύ 1990 και 2016, ιδρύθηκαν 175.888 εξωχώριες εταιρείες και ιδρύματα στις Μπαχάμες. Η ύπαρξη τέτοιων εταιρειών δεν απαγορεύεται, εφόσον δεν χρησιμοποιούνται όμως για φοροδιαφυγή, ξέπλυμα μαύρου χρήματος ή δεν παραβιάζεται το καθήκον γνωστοποίησης, όπως στην περίπτωση της Ολλανδής Επιτρόπου.
Η Νίλι Κρόες παραβίασε εν προκειμένω τον κώδικα δεοντολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αφού υπήρξε διευθύντρια της εν λόγω εταιρείας, ενόσω ήταν Επίτροπος (2004-2010) και δεν το γνωστοποίησε, κάτι το οποίο απαγορεύεται σε μέλη της. Η Κρόες θα έπρεπε να είχε γνωστοποιήσει τη δραστηριότητά της αυτή, ακόμα και όταν παραιτήθηκε από τη θέση της διευθύντριας. Η ίδια δήλωσε στη γερμανική εφημερίδα ότι πρόκειται για «αβλεψία». Σύμφωνα με τον δικηγόρο της αναλαμβάνει «πλήρως την ευθύνη» και προτίθεται να ενημερώσει σχετικά τον πρόεδρο της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.
Η γερμανική εφημερίδα, η οποία συνεργάζεται με το δημοσιογραφικό δίκτυο ICIJ, θα δημοσιεύσει ταυτόχρονα με πολλές άλλες εφημερίδες και τηλεοπτικά δίκτυα το πόρισμα των συνεχιζόμενων ερευνών, ένα μέρος των οποίων αποκαλύφτηκε την περασμένη άνοιξη.
Μεταξύ των πολιτικών, οι οποίοι ενέχονται στο παγκόσμιο σκάνδαλο των εγγράφων του Παναμά, είναι ο πρώην Κολομβιανός υπουργός ορυκτού πλούτου Carlos Caballero Argáez, ο Καναδός υπουργός Οικονομικών William Francis Morneau και ο αντιπρόεδρος της Ανγκόλας Manuel Domingos Vicente, οι οποίοι φέρονται ως διευθυντές, γραμματείς ή πρόεδροι τέτοιων εταιρειών.
Στα νέα έγγραφα συμπεριλαμβάνεται επίσης η Διεθνής Ομοσπονδία Τένις ITF, καθώς επίσης και 100 Γερμανοί, μεταξύ των οποίων και ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Βαυαρίας Γκέοργκ Φράιχερ φον Βάλντενφελς.
Η εταιρεία της Ολλανδής Επιτρόπου ιδρύθηκε, σύμφωνα με τον δικηγόρο της, για μια συναλλαγή δισεκατομμυρίων με τον αμερικανικό όμιλο ενεργειακών εταιρειών Enron. Η συμφωνία όμως δεν έγινε τελικά. Λόγω του ότι η Νίκι Κρόες δεν το γνωστοποίησε στην Κομισιόν κινδυνεύει τώρα με διαγραφή της σύνταξής της, καθώς και άλλες «ποινές».


Ασφαλιστικό – «λαιμητόμος»: Ποιοι συνταξιούχοι θα δουν μειώσεις έως 50%

Ποιους «καίει» ο ασφαλιστικός νόμος - Δείτε αναλυτικά παραδείγματα



«Μαύρες» μέρες ζουν καθημερινά οι συνταξιούχοι λόγω του ασφαλιστικού Κατρούγκαλου. Από τη μία οι νέοι κάθε μήνα διαπιστώνουν μόνο μειώσεις και περικοπές, ενώ από την άλλη οι υποψήφιοι «τρέμουν» στην ιδέα του τελικού ποσού της σύνταξης που θα λάβουν στο χέρι. Ποιοι είναι όμως εκείνοι που τελικά «πληρώνουν» το μάρμαρο;
Για τους τωρινούς συνταξιούχους
«Πρώτα θύματα»: Περίπου 250.000 συνταξιούχοι θα υποστούν μειώσεις έως και 50% στις επικουρικές τους συντάξεις. Μάλιστα, όσοι τις γλίτωσαν μέχρι σήμερα, με τις πληρωμές του Οκτωβρίου, δεν θα τις γλιτώσουν (10-38% κατά περίπτωση).
Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν: αρτοποιοί/ πρατηριούχοι υγρών καυσίμων/ μηχανικοί και εργολήπτες δημοσίων έργων/ συμβολαιογράφοι/ δικηγόροι/ ναυτικοί.
Διαβάστε εδώ πόσα χρήματα έχασε ο κύριος Γιώργος από την επικουρική του σύνταξη.
Ο κύριος Γιώργος, σύμφωνα με το έγγραφο που βλέπετε, λάμβανε επικουρική 321,01 ευρώ. Σήμερα με τις περικοπές που έφερε ο ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλου, παίρνει 193,56 ευρώ.



Έχασε δηλαδή 127,45 ευρώ!



 Και ο κύριος Ευάγγελος υπέστη στην επικουρική του τεράστιες απώλειες. Ενώ έπαιρνε 320,22 ευρώ, τώρα παίρνει 193,77.

 Έχασε δηλαδή 126,45 ευρώ!

  
Δείτε τι λένε εξαγριωμένοι πολίτες στην κάμερα του newsbomb.gr για τον Αλέξη Τσίπρα.



«Δεύτερα θύματα»: 158.000 (μέχρι σήμερα) έχασαν το ΕΚΑΣ. Μέχρι το Δεκέμβρη του 2018, θα χάσουν το επίδομα άλλοι 370.000 χαμηλοσυνταξιούχοι.
«Τρίτα θύματα»: 285.000 συνταξιούχοι του δημοσίου θα δουν μειωμένα έως και 60% τα μερίσματά τους.
«Τέταρτα θύματα»: Όσοι συνταξιούχοι εργάζονται παράλληλα θα έχουν περικοπή κατά 60% σε κύρια και επικουρική σύνταξη.
«Πέμπτα θύματα»: Όσοι λαμβάνουν συντάξεις αναπηρίας, γιατί το σύνολο της εθνικής σύνταξης (384 ευρώ) θα παίρνουν μόνο όσοι έχουν ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω. Με ποσοστό αναπηρίας από 67% έως και 79,99% θα λαμβάνουν το 75%, ενώ με ποσοστό αναπηρίας από 50% έως 66,99% θα χορηγείται το 50%.
«Έκτα θύματα»: Οι επιζώντες σύζυγοι που παίρνουν συντάξεις χηρείας, γιατί μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν ηλικιακά όρια, ενώ τώρα είναι το 55ο έτος του δικαιούχου.
Για τους υποψήφιους συνταξιούχους
«Πρώτα θύματα»: Όσοι έχουν υψηλό συντάξιμο μισθό και περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα δουν μειώσεις έως και 30% στις μελλοντικές τους συντάξεις, γιατί μειώθηκαν τα ποσοστά αναπλήρωσης.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1
Υποψήφιος συνταξιούχος:

- Συντάξιμος μισθός: 800€
- Χρόνια ασφάλισης: 40
- 678€ σύνταξη

Με προηγούμενο νόμο θα έπαιρνε: 864€ (186€ διαφορά)
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2
Υποψήφιος συνταξιούχος:

- Συντάξιμος μισθός: 1.000€
- Χρόνια ασφάλισης: 40
- 808€ σύνταξη

Με προηγούμενο νόμο θα έπαιρνε: 960€ (152€ διαφορά)
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 3
Υποψήφιος συνταξιούχος:
- Συντάξιμος μισθός: 1.500€

- Χρόνια ασφάλισης: 40
- 901€ σύνταξη

Με προηγούμενο νόμο θα έπαιρνε: 1.197€ (296€ διαφορά)
«Δεύτερα θύματα»: Μειώσεις έως 25% για όσους τολμήσουν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα.
«Τρίτα θύματα»: Πετσοκομμένα εφάπαξ από 15% έως 18% έρχονται για όλους τους μελλοντικούς συνταξιούχους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι ψηφισμένες περικοπές είναι:
1. 174 εκατ. ευρώ το 2016 (αυτές είναι περικοπές που έχουν ήδη γίνει)
2. 291 εκατ. ευρώ το 2017
3. 284 εκατ. ευρώ το 2018
4. 277 εκατ. ευρώ το 2019




Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

Μια επέτειος από το κακό στο χειρότερο...

Πολύ σημαδιακή και γενεσιουργός μελαγχολικών σκέψεων, τούτη η επέτειος του ενός χρόνου από την τελευταία εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ.
Γιατί συνέπεσε μ' ένα ορυμαγδό αρνητικών εξελίξεων για την κυβέρνηση, οι οποίες δεν της επέτρεψαν, καν, να την γιορτάσει. Τυπικά έστω...
Και δεν είναι, τόσο, οι νέες περικοπές των συντάξεων (που δεν θα κοβόντουσαν επ' ουδενί...), η δυστοκία της αξιολόγησης, το μεταναστευτικό που ξαναφουντώνει επικίνδυνα λόγω συγκυρίας αλλά και σωρευμένης αδράνειας της κυβέρνησης, ο επαπειλούμενος “κόφτης” ως αποτέλεσμα της δραματικής στέρησης των δημοσίων εσόδων εξ αιτίας της πραγματικής αδυναμίας της κοινωνίας να ανταποκριθεί στις υπερβολικές και διαρκώς αυξανόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις. Αυτά, λίγο-πολύ ήταν οι αναμενόμενες (και δύσκολα διαχειρίσιμες...) συνέπειες της διαρκούς οπισθοχώρησης της Ελλάδος σ' όλα τα μέτωπα, της Ελλάδος που αρνείται πεισματικά να τολμήσει τις αναγκαίες υπερβάσεις, να εκσυγχρονισθεί στις απαιτήσεις των καιρών, να επιχειρήσει να γίνει οργανωμένο κράτος...
Το μεγάλο στραπάτσο που έπαθε η κυβέρνηση, ήρθε στο θεσμικό επίπεδο. Και είχε ως αποτέλεσμα να χάσει και την τελευταία γυαλάδα την οποία διατηρούσε, υποτίθεται, το πολυδιαφημισμένο και υπερτιμημένο στο φαντασιακό της αριστεράς “ηθικό πλεονέκτημα” της. Κατήγγειλε (και δικαίως) ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση του 4 αλλά και του 16% τους κυβερνώντες του κατεστημένου για χειραγώγηση της Δικαιοσύνης. Για ανάπτυξη του συστήματος διαπλοκής και διαφθοράς, μέσω (μεταξύ των άλλων) και ενός θολού και αμφισβητούμενης...ημιπαρανομίας τηλεοπτικού τοπίου, επί 26 χρόνια-και πάλι δικαίως. Ευαγγελίσθηκε την διαφάνεια και την επιβολή της νομιμότητας (“θα τους ταράξουμε στην νομιμότητα!”, θυμάστε;). Και, όχι μόνο δεν έκανε απολύτως τίποτε προς την κατεύθυνση αυτή στο θεσμικό επίπεδο, αλλά αποδείχθηκε, και μάλιστα με οίηση και προκλητικότητα, χειρότερη των προκατόχων της!
Το αμήχανο “επιχείρημα” που διατυπώνεται (και διακινείται παρασκηνιακά και από τον επικοινωνιακό μηχανισμό του ΣΥΡΙΖΑ...) “γιατί, οι άλλοι ήταν καλύτεροι;”, έχει μια πολύ συγκεκριμένη και αποστομωτική απάντηση: “όχι, δεν ήταν καλύτεροι!Αλλά εσείς εκλεχθήκατε για ν' αποδειχθείτε καλύτεροι, και δυστυχώς δεν είστε! Είστε χειρότεροι, γεμάτοι οίηση και ψευδεπίγραφες αυταπάτες!” Και, ως γνωστόν, η διάψευση προσδοκιών και ελπίδων, είναι χειρότερη από την ανυπαρξία τους...
Η “Αττικής”, ήταν μια τράπεζα “βολική” και επί των προηγούμενων-αλλά επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ, ξεσάλωσε! Ίσως γιατί οι άλλες, οι “συστημικές”, ελέγχονται πλέον εξονυχιστικά από την ΕΕ, και μόνη διέξοδος για... “βολική” τράπεζα, είναι μια μη “συστημική”, υπέρ της ανάγκης δημιουργίας και επιβίωσης της οποίας έχει μιλήσει τόσο... παθιασμένα και ο αντιπρόεδρος Δραγασάκης. Κι' αλήθεια, αν ο Τύπος (ακόμη και τα διαπλεκόμενα μη αδειοδοτηθέντα κανάλια...) δεν είχαν ψάξει τόσο επίμονα και εξονυχιστικά την περίπτωση Καλογρίτσα, τα... βοσκοτόπια, τις προβληματικές εγγυητικές, όλα θα ήταν... “καλώς γενόμενα”; Εδώ με τέτοια τεράστια και αναπάντητα ερωτηματικά να αιωρούνται και ν' αποτελούν ζητήματα δικαστικής διερεύνησης για την συγκεκριμένη περίπτωση “υπερθεματιστή” που αναδεικνύεται σε μέγα σκάνδαλο εν βρασμώ, και ο υπό τον κ. Παπά Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης, έβαλε την... τζίφρα και την υπογραφή του ότι το “πόθεν έσχες” του είναι... καθαρό και εν τάξει! Και, μάλιστα, ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας (την ώρα που ο προϊστάμενός του κ. Καμμένος καταγγέλλει τα μύρια όσα για τον... κουμπάρο του Καλογρίτσα!) κ. Βρίτσας, βγαίνει στα κανάλια και λέει... “σημασία έχει να πέσει το ζεστό χρήμα!” Πόθεν και πως προερχόμενο είναι... ασήμαντη λεπτομέρεια!
Δεν του... έκατσε καλά του κ. Τσίπρα η επέτειος της εκλογικής του επικράτησης -και το ξέρει. Γι' αυτό και τα “αστειάκια” στην εσωκομματική πελατεία του “να πάει η αστυνομία να συλλάβει τον Μητσοτάκη στην ΔΕΘ...”, γι' αυτό και η... εξαγγελία Τσίπρα (ως λαϊκίστικη, πελατειακή απάντηση στην αντιλαϊκή τοποθέτηση Μητσοτάκη ότι θα παγώσει τις εξαγγελθείσες μισθολογικές αυξήσεις των Δημοσίων Υπαλλήλων...), ότι “σχεδιάζεται η κατά 10% αύξηση των δομών του κράτους και των δημόσιων θέσεων εργασίας...”! Κανακεύει εκλογικά, την δημοσιοϋπαλληλική-συντεχνιακή πελατεία του!
Εμπρός στο δρόμο που χάραξαν οι... επαίσχυντοι προκάτοχοί του, δηλαδή!



 

Νέα παραδοχή ΔΝΤ: Το μνημόνιο έπληξε μισθωτούς και συνταξιούχους

«ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΙΑ ΔΑΚΡΥΑ» ΑΠΟ ΤΗ ΒΕΛΚΟΥΛΕΣΚΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΣΥΝΤΡΙΜΜΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ – Η «ΣΥΝΤΑΓΗ» ΕΙΝΑΙ ΤΟΞΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ


Για μια ακόμη φορά, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και συγκεκριμένα η εκπρόσωπός του Ντέλια Βελκουλέσκου, παραδέχεται ότι η στρατηγική που ακολουθεί στο οικονομικό πρόγραμμα της Ελλάδας είναι σε απολύτως λάθος κατεύθυνση και γεννά μόνο ύφεση και φτώχεια.
Αυτή τη φορά, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της ΓΣΕΕ Γιάννη Παναγόπουλου, η σιδηρά κυρία του ΔΝΤ δέχτηκε ότι «το πρόγραμμα ήταν ταξικά ετεροβαρές κι ότι έπληξε κυρίως τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους. Δεν είπε όμως τι θα γίνει με τις άλλες δυνάμεις της αγοράς που απολαμβάνουν στην υγεία των κορόιδων αρκετά πλούτη και ευημερία»
«Παραδέχθηκε ακόμη ότι εξαιτίας των μέτρων που έχουν ληφθεί, της ύφεσης και της ανεργίας δεν είναι δυνατόν η ελληνική οικονομία να παράγει για μεγάλα χρονικά διαστήματα πρωτογενή πλεονάσματα», σημείωσε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ.
Ο κ. Παναγόπουλος, είπε επίσης ότι - κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν σήμερα Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου- δεν υπήρξαν σημεία σύγκλισης με το ΔΝΤ και ότι η εκπρόσωπος του Ταμείου δεν απάντησε στα ερωτήματα που της τέθηκαν.
«Εξ αντικειμένου σύγκλιση δεν μπορεί να υπάρξει με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Αλλά και μόνο η παραδοχή ότι η πολιτική που ασκήθηκε είναι ετεροβαρής σε βάρος των εργαζομένων και των συνταξιούχων δείχνει ότι το πρόγραμμα αυτό δεν έχει πετύχει έστω κι αν δεν θέλουν να το ομολογήσουν ανοικτά», συμπλήρωσε.
Η ΓΣΕΕ εκπροσωπήθηκε στη συνάντηση από τον πρόεδρο Γιάννη Παναγόπουλο, τον γενικό γραμματέα Νίκο Κιουτσούκη και τον επιστημονικό συνεργάτη του συνδικάτου Γιώργο Αργείδη
Όπως ελέχθη, στόχος ήταν να αποδειχθεί με αριθμητικά στοιχεία ότι τα μέτρα δεν αποδίδουν και δεν υπάρχει περιθώριο λήψης άλλων μέτρων.
«Αυτός ο συνδικαλιστικός νόμος είναι ο πιο δημοκρατικός που είχαμε ποτέ. Οποιαδήποτε αλλαγή θα αποτελέσει ταφόπλακα για το συνδικαλιστικό κίνημα», είπαν επίσης πηγές από τη ΓΣΕΕ στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο.



Δημοσκόπηση: Απελπισμένοι και αγανακτισμένοι 8 στους 10 Έλληνες


Απογοητευμένοι και χωρίς ελπίδα εμφανίζονται 8 στους 10 Έλληνες, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Marc για τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha.
Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 1.005 νοικοκυριών, στο διάστημα από 19 έως 21 Σεπτεμβρίου.
Η συγκεκριμένη δημοσκόπηση είναι η πρώτη που διεξάγεται ένα χρόνο μετά τις τελευταίες εκλογές και λίγα μόλις 24ωρα μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ.
Το πρώτο ερώτημα που τέθηκε αφορούσε τα συναισθήματα που κυριαρχούν έναν χρόνο μετά τις πρόσφατες εκλογές. Το 83,1% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αισθάνεται χειρότερα, ενώ μόλις το 12,1% δήλωσε ότι διαβλέπει μία ελπίδα για το μέλλον.
Στο ερώτημα με ποια λέξη θα αποτύπωνε τη στάση τους απέναντι στην κυβέρνηση, το 37,7% δήλωσε «απογοήτευση», το 34% «οργή/θυμός», το 9,3% «δυσπιστία», το 7,7% «κατανόηση», το 7,3% «ανοχή» και το 2,5% «υποστήριξη».
Στο ερώτημα για την πορεία των κομμάτων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το 83,8% δήλωσε ότι είναι αρνητική και το 14,3% δήλωσε ότι είναι θετική.
Στο ερώτημα αν θα ήταν καλύτερα τα πράγματα με τη Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση, το 34,6% δήλωσε ότι θα ήταν καλύτερα, το 34,3% ότι θα ήταν χειρότερα και το 26,1% ότι θα ήταν τα ίδια.



Σφοδρή επίθεση Μανώλη Γλέζου σε ΣΥΡΙΖΑ και Τσίπρα - Έδωσα εμπιστοσύνη εκεί που δεν έπρεπε

«Έχω ζητήσει συγγνώμη στον ελληνικό λαό που έδωσα εμπιστοσύνη εκεί που δεν έπρεπε», δήλωσε ο Μανώλης Γλέζος στον Alpha 989 και επιτέθηκε στην κυβέρνηση για το ζήτημα των τηλεοπτικών αδειών.
«Δεν με ενδιαφέρει ποιανού χαλάω το κέφι. Την αλήθεια υπερασπίζομαι. Σε λίγο θα πουν απαγορεύουμε την έκδοση εφημερίδων γιατί έτσι το κράτος αποφασίζει», σημείωσε.
Κατά το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς, «αυτές είναι οι συνέπειες της διαστρέβλωσης της ουσίας του Συντάγματος που δίδουν το έδαφος για να αναπτύσσεται το δέντρο της διαπλοκής».
Ο κ. Γλέζος διερωτήθηκε: «Ποιος είναι αυτός που δίνει άδειες; Το Σύνταγμα άρθρο 1 παράγραφος 2 μιλάει για “λαϊκή κυριαρχία”. Άρα δεν δίνει κανείς άδεια. Είναι αυτόνομο το δικαίωμα να εκφράζω τη γνώμη μου είτε έντυπα είτε με το ραδιόφωνο είτε με την τηλεόραση. Επειδή υπάρχει πρόβλημα συχνοτήτων… Οι συχνότητες είναι τέσσερις; Ποιος τεχνικός θα πει ότι είναι τέσσερις. Όταν υποδιαιρούμε το 100 σε 100 μονάδες και η κάθε μονάδα έχει  10 συχνότητες καταλαβαίνετε ότι ο αριθμός των συχνοτήτων είναι πολύ μεγάλος. Το θέμα είναι ποιος δίδει την άδεια».
Εξάλλου, με αφορμή τη δήλωση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη ότι η Εκκλησία έχει συμβάλει στην ηθική έκπτωση της κοινωνίας διερωτήθηκε με ποιο μέρος ήταν στη χούντα και την κατοχή».
«Όποιος καταφέρεται εναντίον της Εκκλησίας για τη δήθεν αδράνειά της στη διάρκεια της Κατοχής βλαστημεί. Όταν ο Στρατηγός Σταυράκος, διοικητής στρατιωτικός των Αθηνών και της Αττικής, κάλεσε τους δημάρχους, τις αρχές και τους περιφερειάρχες να έρθουν στους Αμπελοκήπους για να παραδώσει τα κλειδιά της πόλης στους κατακτητές, ο Αρχιεπίσκοπος τότε αρνήθηκε και δήλωσε ότι η «Εκκλησία παρίσταται στην απελευθέρωση των λαών και όχι στη σκλαβιά τους»», πρόσθεσε.
«Η πρώτη αντίσταση στην Ελλάδα έγινε από την Εκκλησία. Είναι να κλαίει και να γελάει κανείς (με αυτά που λέει ο κ. Φίλης)», κατέληξε.

Την Πέμπτη στη Βουλή τα προαπαιτούμενα

Αύριο, εκτός απροόπτου, αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο με το οποίο θα υλοποιείται ο κύριος όγκος των προαπαιτούμενων για την εκταμίευση της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ.




Αύριο, εκτός απροόπτου, αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο με το οποίο θα υλοποιείται ο κύριος όγκος των προαπαιτούμενων για την εκταμίευση της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, από τη λίστα των 15 προαπαιτούμενων απομένουν ένα-δυο τα οποία θα ολοκληρωθούν εντός των επόμενων ημερών.

Πηγές του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι το χρονοδιάγραμμα έγκρισης και εκταμίευσης της δόσης παραμένει αμετάβλητο και προβλέπει έγκριση από το EwG στις 29 Σεπτεμβρίου και πολιτική απόφαση για εκταμίευση της δόσης στο Eurogroup της 10ης Οκτωβρίου.

Στο αυριανό νομοσχέδιο, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, δεν θα υπάρχουν άλλες διατάξεις πέραν αυτών που αφορούν στα προαπαιτούμενα.



Φορολογική ενημερότητα μόνο με... παρακράτηση για τους χρεωμένους


Πρώτα διασφαλίζεται η οφειλή, μετά εκδίδεται το αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας, ενώ επιβάλλεται και παρακράτηση φόρου για όσους έχουν χρέη. Δεν εξαιρούνται όσοι έχουν υπαχθεί σε ρυθμίσεις τμηματικής εξόφλησης. Η διευκρινιστική εγκύκλιος του ΓΓΔΕ.

Κάθε φορά που φορολογούμενος με ληξιπρόθεσμες οφειλές ζητά την έκδοση αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας για να μεταβιβάσει ακίνητό του ή για να εισπράξει χρήματα από το δημόσιο (ακόμα και αν αυτά αφορούν εφάπαξ, κοινωνικές παροχές ή αμοιβές για εκτέλεση έργου), θα πρέπει να γνωρίζει ότι η ενημερότητα συνοδεύεται από παρακράτηση ποσού από 10% έως και 100% των εσόδων που θέλει να εισπράξει.
Η αυτόματη παρακράτηση οφειλών προβλέπεται ακόμα και για όσους έχουν υπαχθεί σε ρυθμίσεις τμηματικής εξόφλησης των οφειλών τους και πληρώνουν κανονικά τις μηνιαίες τους δόσεις.
Με διευκρινιστική εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων επιχειρείται να λυθούν απορίες φορολογουμένων σχετικά με το θέμα και ορίζεται ότι:
Στην περίπτωση κατά την οποία χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων, ή για μεταβίβαση ακινήτου, ή σύσταση εμπραγμάτου δικαιώματος επ' αυτού και υφίστανται βεβαιωμένα ληξιπρόθεσμα χρέη που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής, τίθεται υποχρεωτικά ο όρος της παρακράτησης. Σε αυτή την περίπτωση, το συνολικό ποσό της παρακράτησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Επομένως, τυχόν μη ληξιπρόθεσμη οφειλή που τελεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής δενσυμπεριλαμβάνεται σε τυχόν παρακράτηση επί του αποδεικτικού. Ο οφειλέτης όμως μπορεί να ζητήσει -για να ξεμπερδεύει- και οι βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης να παρακρατηθούν.
Από την εγκύκλιο της ΓΓΔΕ προκύπτει ακόμα:
* Στις περιπτώσεις που το αποδεικτικό ενημερότητας ζητείται για είσπραξη χρημάτων από φορείς της Κεντρικής Διοίκησης, το συνολικό ποσοστό παρακράτησης είναι υποχρεωτικά 100% επί της είσπραξης και μέχρι του ύψους των βεβαιωμένων προς τη Φορολογική Διοίκηση οφειλών του δικαιούχου των απαιτήσεων κατά του Δημοσίου (ληξιπροθέσμων και μη, καθώς και σε καθεστώς αναστολής είσπραξης).
* Για την εξεύρεση του ελάχιστου ποσοστού παρακράτησης, υπολογίζεται το ελάχιστο ποσοστό επί της εισπραττόμενης απαίτησης (10%, 30%, 70%, κατά περίπτωση) και ταυτόχρονα υπολογίζεται το ελάχιστο ποσό που αντιστοιχεί σε δόσεις ρύθμισης (3 ή 5 δόσεις ρύθμισης από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης), προκειμένου να γίνει σύγκριση αυτών. Μετά τον ανωτέρω υπολογισμό, το ελάχιστο, δυνητικά, ποσοστό/ποσό παρακράτησης επί του αποδεικτικού ενημερότητας είναι αυτό που αντιστοιχεί στο μεγαλύτερο ποσό εκ των δύο.
* Το κατώτατο ποσοστό παρακράτησης (30%, 70%) που τίθεται υποχρεωτικά επί του αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων δύναται να περιορισθεί στο 10% του εισπραττόμενου ποσού, εφόσον:
- ο αιτών το αποδεικτικό ενημερότητας έχει περιοδικές αποδεδειγμένες απαιτήσεις ή τουλάχιστον μία ακόμα απαίτηση κατά φορέων όπου είναι υποχρεωτική η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας (όπως ΕΟΠΠΥ, νοσοκομεία κ.λπ.), είναι ενήμερος σε ρύθμιση και ο αρμόδιος προϊστάμενος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής αξιολογήσει τα ποσά είσπραξης της/των απαίτησης/απαιτήσεων αυτών ως αξιόλογα σε σχέση με την οφειλή.
- ο αιτών έχει υπόλοιπο συνολικής βασικής βεβαιωμένης ρυθμισμένης οφειλής μικρότερο των 5.000 ευρώ.Για τον προσδιορισμό του ορίου των 5.000 ευρώ συνυπολογίζονται τυχόν ρυθμισμένες οφειλές συνυπευθυνότητας και συνυποχρέωσης, για τις οποίες ο αιτών το αποδεικτικό έχει ευθύνη για την καταβολή τους.
Οι παραπάνω προϋποθέσεις μπορούν να συντρέχουν είτε σωρευτικά, είτε διαζευκτικά.

Παραδείγματα

Στην εγκύκλιο παρατίθενται και παραδείγματα ποσοστού παρακράτησης κατά την έκδοση αποδεικτικού για είσπραξη χρημάτων από φορείς του Δημοσίου πλην Κεντρικής Διοίκησης που αφορά σε οφειλέτες που τηρούν ρύθμιση τμηματικής καταβολής και είναι ενήμεροι σ' αυτή και πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις χορήγησης αυτού, αλλά και κατά τη μεταβίβαση ακινήτου.
* Στην πρώτη περίπτωση, ο αιτών το αποδεικτικό έχει απαίτηση είσπραξης ύψους 7.000 ευρώ από φορείς Δημοσίου πλην Κεντρικής Διοίκησης και βεβαιωμένες εναπομείνασες ρυθμισμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 3.000 ευρώ με εναπομένουσες 10 δόσεις ρύθμισης που έπονται από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης. Έχει παράλληλα περιοδικές απαιτήσεις από φορείς του Δημοσίου πλην Κεντρικής Διοίκησης.
Σε αυτή την περίπτωση, το κατώτατο όριο παρακράτησης είναι 10% επί του εισπραττόμενου ποσού, το οποίο πρέπει να καλύψει τουλάχιστον τρεις δόσεις της ρύθμισης που έπονται από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης, δηλαδή στην ανωτέρω περίπτωση, το κατώτατο ποσό παρακράτησης αναπροσαρμόζεται από 700 ευρώ σε 900 ευρώ.
Τον επόμενο μήνα που θα αιτηθεί ο οφειλέτης αποδεικτικό ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων από φορέα του ευρύτερου Δημοσίου, το κατώτατο δυνητικά όριο παρακράτησης είναι το 10%, με την προϋπόθεση ότι καλύπτεται τουλάχιστον μία επιπλέον δόση ρύθμισης, εφόσον οι υπόλοιπες δύο από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης έχουν ήδη αποδοθεί/πιστωθεί από την προηγούμενη παρακράτηση, και επιπλέον στοιχειοθετείται η ύπαρξη μίας ακόμη απαίτησης (αξιόλογης σε σχέση με την οφειλή) για την οποία απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας.
Στην περίπτωση ποσοστού παρακράτησης κατά την έκδοση αποδεικτικού για μεταβίβαση ακίνητου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού, που αφορά σε οφειλέτες που τηρούν ρύθμιση τμηματικής καταβολής, είναι ενήμεροι σ' αυτή και πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις χορήγησης αυτού, η ΓΓΔΕ παραθέτει το εξής παράδειγμα:
* Ο αιτών έχει βεβαιωμένες ρυθμισμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 13.000 ευρώ. Η αντικειμενική αξία του ακινήτου είναι 12.000 ευρώ και το τίμημα ανέρχεται στο ποσό των 10.000 ευρώ. Το 70% του τιμήματος είναι 7.000 ευρώ και το 70% της αντικειμενικής αξίας είναι 8.400 ευρώ. Συνεπώς, εν προκειμένω, τα όρια των ποσοστών παρακράτησης (ήτοι από 70% έως 100%) επί του τιμήματος, όχι όμως σε αξία μικρότερης της αντικειμενικής, υπολογίζονται από 8.400 ευρώ έως 10.000 ευρώ.
Στην περίπτωση που είναι διασφαλισμένη η είσπραξη της οφειλής, τα όρια των ποσοστών παρακράτησης (ήτοι από 50% έως 100%) επί του τιμήματος όχι όμως σε αξία μικρότερης της αντικειμενικής, υπολογίζονται από 6.000 ευρώ έως 10.000 ευρώ.


Η ωραία εξήγηση της Κατερίνας Στεφανίδη για το "κάθε τέσσερα χρόνια μας θυμάστε"


Μια πολύ ωραία εξήγηση της πολυσυζητημένης δήλωσης της ("κάθε τέσσερα χρόνια μας θυμάστε") δίνει σήμερα σε συνέντευξη της η Κατερίνα Στεφανίδη, με το χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο να κρέμεται στο στήθος της.


Να τι είπε στο Sport24.gr:

Γενικά τα πράγματα είναι πολύ λογικά στο πώς αντιμετωπιζόμαστε. Δυστυχώς δεν είναι ποδόσφαιρο ο στίβος. Και αυτό που είπα, ότι μας θυμάστε κάθε τέσσερα χρόνια, δεν το είπα γιατί θέλω να βγαίνω από το σπίτι και να έχω δημοσιότητα. Είναι το χειρότερό μου αυτή η δημοσιότητα. Ειδικά αυτή τη στιγμή, που γίνεται αυτός ο χαμός. Εγώ το είπα, γιατί όταν ένα παιδάκι 7 χρονών βλέπει τηλεόραση, θέλει να κάνει αυτό που βλέπει στην τηλεόραση. Όταν, λοιπόν, βλέπει ποδόσφαιρο στην τηλεόραση, με το ποδόσφαιρο θα θέλει να ασχοληθεί. Και δεν έχω κάποιο προσωπικό πρόβλημα με το ποδόσφαιρο, αλλά θέλω να έχουν τα παιδάκια ένα εύρος. Να έχουν επιλογές.
Τις προάλλες ήμασταν με μία οικογένεια, όπου το παιδάκι, 7-8 χρονών, κάνει τάε κβον ντο και θέλει να ξεκινήσει ποδόσφαιρο. Και του λέω "Γιατί ποδόσφαιρο; Γιατί όχι τένις;" Γιατί δεν έχει δει ποτέ τένις! Δεν το έχει δει στην τηλεόραση. Και σου μιλάω για τένις, όχι για σκοποβολή. Αυτό για μένα είναι μεγάλο πρόβλημα. Αυτό είναι ένα παράπονο που έχω".


Πηγή 

Καταπατημένα 8 στα 10 ακίνητα του Δημοσίου στην Αττική


Στα «χέρια» καταπατητών βρίσκονται οκτώ στα δέκα ακίνητα του Δημοσίου στην Αττική, αλλά και στην υπόλοιπη χώρα χιλιάδες στρέμματα δημόσιας γης είναι καταπατημένα και αποτελούν «Μήλον της Εριδος» μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και εκατοντάδων πολιτών.
Τα στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης απαντώντας σε ερώτημα του βουλευτή της Ν.Δ. Ευάγ. Μπασιάκου, αποκαλύπτουν το χάος που επικρατεί σε όλη χώρα με τις καταπατημένες δημόσιες εκτάσεις.
Όπως προκύπτει από τα έγγραφα που παρουσίασε κ. Αλεξιάδης ο εντοπισμός και η προστασία των καταπατημένων και ανταλλάξιμων κτημάτων πραγματοποιείται από τις υπηρεσίες της Δημόσιας Περιουσίας, το έργο των οποίων είναι ιδιαίτερα δύσκολο λόγω ελλιπούς στελέχωσης και τεχνικών μέσων, ενώ εντείνεται και από το νομικό και θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λήψη των μέτρων προστασίας. Το φαινόμενο της καταπάτησης Δημόσιας Περιουσίας είναι τόσο παλιό όσο η Δημόσια Περιουσία.
Οι καταπατητές των δημοσίων ακινήτων, εμφανίζονται στην εφορία και στα δικαστήρια ως νόμιμοι ιδιοκτήτες των ακινήτων, με τίτλους ιδιοκτησίας που είτε δημιούργησαν οι ίδιοι ή δικαιοπάροχοί τους ή έχουν τίτλους που δημιούργησαν απώτατοι καταπατητές μετά το 1884! Αξίζει να σημειωθεί ότι στα συρτάρια του υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια χωρίς να έχει αξιοποιηθεί, σχέδιο για τη νομιμοποίηση των περισσότερων καταπατημένων δημόσιων εκτάσεων που δίνει τη δυνατότητα στους αυθαίρετους κατόχους να εξαγοράσουν τα ακίνητα καταβάλλοντας τίμημα ανάλογα με το ύψος της αντικειμενικής αξίας. Όπως προκύπτει από τα έγραφα των Περιφερειακών Διευθύνσεων Δημόσιας Περιουσίας που κατέθεσε στη Βουλή ο κ. Αλεξιάδης:
[1] Στην Αττική, τα στοιχεία από τις πρώην κτηματικές Υπηρεσίες: Αθηνών, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής και Πειραιά εκτιμάται ότι η πλειονότητα των δημοσίων ακινήτων είναι μερικώς ή εξ ολοκλήρου καταπατημένα, σε ποσοστό που προσεγγίζει το 80%.
[2] Στη Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα τα δημόσια κτήματα σε μεγάλο ποσοστό που φθάνει και 70% είναι καταπατημένα. Ένα τμήμα περίπου 10% είναι ανεντόπιστα λόγω ελλιπών στοιχείων προσδιορισμού.
[3] Από τα καταπατημένα δημόσια ακίνητα ένα μεγάλο μέρος έχει καταπατηθεί από τους Δήμους με τη μορφή των κοινόχρηστων χώρων.
[4] Σύμφωνα με την Περιφερειακή Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας (ΠΔΔΠ) Αιγαίου τα ποσοστά της αυθαίρετης κατοχής της Δημόσιας Αστικής και Αγροτικής Γης είναι, αντίστοιχα, 47% και 64%. Όσον αφορά το πλήθος και την ταυτότητα των καταπατημένων δημοσίων κτημάτων στην περιοχή η υπηρεσία αδυνατεί να απαντήσει, καθώς ούτε τα ληφθέντα μέτρα προστασίας ούτε οι αιτήσεις εξαγοράς καταπατημένων που έχουν κατατεθεί, αποτελούν αξιόπιστο μέτρο της πραγματικής έκτασης της αυθαίρετης κατοχής δημόσιας περιουσίας.
[5] Στην Κρήτη από τα καταγεγραμμένα δημόσια κτήματα:
• Στον νομό Ηρακλείου 24 δημόσια κτήματα είναι καταπατημένα, άλλα εξ ολοκλήρου και άλλα σε τμήματα αυτών.
• Στον νομό Χανίων έχουν καταπατηθεί τμηματικά 18 παλαιοί αιγιαλοί, 3 στρατιωτικά δημόσια κτήματα και ένα αρχαιολογικό δημόσιο κτήμα.
• Στον νομό Ρεθύμνου έχουν καταπατηθεί 61 Δημόσια κτήματα, μερικά εξ αυτών (παλαιοί αιγιαλοί) εν μέρει.
• Στον νομό Λασιθίου, έχει καταπατηθεί 1 δημόσιο κτήμα.
[6] Στην περιφέρεια Μακεδονίας -Θράκης:
• Τα καταπατημένα ανταλλάξιμα ακίνητα ανέρχονται περίπου σε 433. Τα ανταλλάξιμα ακίνητα αποτελούν ιδιαίτερη κατηγορία της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου, η οποία ρυθμίζεται από ειδικές διατάξεις για την εξαγορά των από τους αυθαιρέτους κατόχους τους, με τους όρους και τη διαδικασία που προβλέπουν οι διατάξεις του Ν. 357/1976. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για τη διαφύλαξη της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου, η αρμόδια υπηρεσία προβαίνει στον καθορισμό αποζημίωσης αυθαίρετης χρήσης (άρθρο 9 παρ.3 του απο 24-10-1940 Β.Δ/τος). Δεν προβλέπεται αποβολή των αυθαιρέτων κατόχων παρά μόνο όταν είναι να αξιοποιηθεί το ακίνητο που είναι χαρακτηρισμένο είτε για χώρος πρασίνου είτε για σχολείο κ.λπ.
• Τα καταπατημένα δημόσια ακίνητα ανέχονται περίπου σε 1.281.
[7] Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου τα καταγεγραμμένα Δημόσια Ακίνητα του Ελληνικού Δημοσίου στο Ν. Αχαϊας είναι 1.706 και το μεγαλύτερο μέρος αυτών είναι καταπατημένα.

Για φοροδιαφυγή και «μαύρο χρήμα» ελέγχεται ο Χρήστος Καλογρίτσας

Ο Χρήστος Καλογρίτσας βρίσκεται μεταξύ των προσώπων που ελέγχονται για φοροδιαφυγή στο πλαίσιο των ερευνών που ξεκίνησαν στις αρχές του 2015. 
Στο μικροσκόπιο είχε βρεθεί, όμως, και ο γιος του Ιωάννης Βλαδίμηρος. 
Η μία δικογραφία που έχει ανοίξει αφορά σε φοροδιαφυγή 20 εκατ. Ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται ένα βήμα πριν την παραπομπή του Χρήστου Καλογρίτσα σε δίκη. 
Η δεύτερη δικογραφία αφορά στο πρόσωπο του Ιωάννη Βλαδίμηρου Καλογρίτσα και στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του για φοροδιαφυγή περίπου 4 εκατ. Ευρώ με αφορμή τις αποκλίσεις που διαπιστώθηκαν μεταξύ καταθέσεων και φορολογικών δηλώσεων. 
Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida, το ποσό των 4 εκατομμυρίων ευρώ πληρώθηκε στο ελληνικό Δημόσιο από τον ελεγχόμενο ώστε να μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα και να συμμετέχει στο διαγωνισμό. Ως εκ τούτου η ποινική δικογραφία όσον αφορά το αδίκημα της φοροδιαφυγής κλείνει. 
Παράλληλα δικογραφίες έχουν σχηματιστεί και για τις κόρες του Χρήστου Καλογρίτσα με τη μία να αφορά ποσό 3 εκατ. ευρώ και την άλλη για έξι εκατ. ευρώ όπως προέκυψε από τους ελέγχους σε λίστες φοροδιαφυγής, που ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2015.



ΠηγήΟ Χρήστος Καλογρίτσας βρίσκεται μεταξύ των προσώπων που ελέγχονται για φοροδιαφυγή στο πλαίσιο των ερευνών που ξεκίνησαν στις αρχές του 2015. 

Στο μικροσκόπιο είχε βρεθεί, όμως, και ο γιος του Ιωάννης Βλαδίμηρος. 
Η μία δικογραφία που έχει ανοίξει αφορά σε φοροδιαφυγή 20 εκατ. Ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται ένα βήμα πριν την παραπομπή του Χρήστου Καλογρίτσα σε δίκη. 
Η δεύτερη δικογραφία αφορά στο πρόσωπο του Ιωάννη Βλαδίμηρου Καλογρίτσα και στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του για φοροδιαφυγή περίπου 4 εκατ. Ευρώ με αφορμή τις αποκλίσεις που διαπιστώθηκαν μεταξύ καταθέσεων και φορολογικών δηλώσεων. 
Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida, το ποσό των 4 εκατομμυρίων ευρώ πληρώθηκε στο ελληνικό Δημόσιο από τον ελεγχόμενο ώστε να μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα και να συμμετέχει στο διαγωνισμό. Ως εκ τούτου η ποινική δικογραφία όσον αφορά το αδίκημα της φοροδιαφυγής κλείνει. 
Παράλληλα δικογραφίες έχουν σχηματιστεί και για τις κόρες του Χρήστου Καλογρίτσα με τη μία να αφορά ποσό 3 εκατ. ευρώ και την άλλη για έξι εκατ. ευρώ όπως προέκυψε από τους ελέγχους σε λίστες φοροδιαφυγής, που ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2015.


«Μην κλαις, βρε Κοκέ»…


Μεγάλη δημοσιότητα έχει πάρει ο Κοκός με το κλάμα του,  στη βράβευση των Ελλήνων Ολυμπιονικών.  Η κεντρική εικόνα του θέματος μας είναι γνωστή. Την αφιερώνουμε, λοιπόν, σε εκείνους που επανεμφανίζουν τον Κοκό, με συνεντεύξεις, με δημόσιες παρουσίες και συγκινούνται με τα λεγόμενα του. Ας τον παρηγορήσουν, με ένα χτύπημα στην πλάτη και μια φράση συμπαράστασης:«Μην κλαις, βρε Κοκέ». 




Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *