Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

Αυτή είναι η σύνθεση του νέου κυβερνητικού σχήματος

Νέο κυβερνητικό σχήμα, με δομικές αλλαγές, συγκρότησε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Η σύνθεση του νέου Υπουργικού Συμβουλίου ανακοινώθηκε το βράδυ της Παρασκευής και η ορκωμοσία του νέου κυβερνητικού σχήματος αναμένεται να γίνει το πρωί του Σαββάτου.

Εκτός κυβερνητικού σχηματος ο Νίκος Φίλης, ενώ υπουργός Παιδείας αναλαμβανει ο Κώστας Γαβρόγλου και υφυπουργός ο Κώστας Ζουράρις.

Υπουργός στο νεοσύστατο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής αναλαμβάνει ο Νίκος Παππάς, κρατώντας τις αρμοδιότητες για τα μέσα ενημέρωσης.

Στο υπουργείο Εσωτερικών μετακομίζει ο Πάνος Σκουρλέτης.

«Υπερυπουργός» Οικονομίας και Ανάπτυξης αναλαμβάνει ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, με υφυπουργό τον Στεργιο Πιτσιόρλας.

Υπουργός Πολιτισμού αναλαμβάνει η Λυδία Κονιόρδου.

Αμετακίνητοι οι υπουργοί Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, Υγείας Ανδρέας Ξανθός και ο αναπληρωτής κ. Πολλάκης, Αμυνας Πάνος Καμμένος, Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο αναπληρωτής Γιώργος Χουλιαράκης.

Αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη ο κ. Τόσκας.

Στη θέση του παραμένει και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης.

Το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής αναλαμβάνει ο κ. Μουζάλας, με αναπληρωτή τον Γ.Μπαλάφα.

Υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος ο κ. Τζανακόπουλος.

Υπουργοί Επικρατείας οι κ.κ. Βερναρδάκης και Φλαμπουράρης και παρά τω πρωθυπουργώ ο κ. Λιάκος.

Υπουργός Δικαιοσύνης ο Σταύρος Κοντονής.

Υπουργός Τουρισμού η κυρία Κουντουρά.

Η σύνθεση της νέας κυβέρνησης

Πρωθυπουργός: Αλέξης Τσίπρας
Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης: Ιωάννης Δραγασάκης
Υπουργείο Εσωτερικών
Υπουργός: Παναγιώτης Σκουρλέτης
Αναπληρωτής Υπουργός αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη: Νικόλαος Τόσκας
Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης: Μαρία Κόλλια Τσαρουχά
Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης:
Υπουργός: Δημήτρης Παπαδημητρίου
Αναπληρωτής Υπουργός: Αλέξανδρος Χαρίτσης
Υφυπουργός: Στέργιος Πιτσιόρλας
Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
Υπουργός: Νικόλαος Παππάς
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Υπουργός: Παναγιώτης Καμμένος
Αναπληρωτής Υπουργός: Δημήτριος Βίτσας
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Υπουργός: Κωνσταντίνος Γαβρόγλου
Αναπληρωτής Υπουργός αρμόδιος για την Έρευνα: Κωνσταντίνος Φωτάκης
Υφυπουργός: Δημήτριος Μπαξεβανάκης
Υφυπουργός: Κωνσταντίνος Ζουράρις
Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Υπουργός: Έφη Αχτσιόγλου
Αναπληρωτρια Υπουργός αρμόδια για την Καταπολέμηση της Ανεργίας: Ουρανία Αντωνοπούλου
Αναπληρωτρια Υπουργός αρμόδια για την Κοινωνική Αλληλεγγύη: Θεανώ Φωτίου
Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Κοινωνικών Ασφαλίσεων: Αναστάσιος Πετρόπουλος
Υπουργείο Εξωτερικών
Υπουργός: Νικόλαος Κοτζιάς
Αναπληρωτής Υπουργός αρμόδιος για Ευρωπαϊκές Υποθέσεις: Γεώργιος Κατρούγκαλος
Υφυπουργός: Ιωάννης Αμανατίδης
Υφυπουργός αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό: Τέρενς Σπένσερ Κουίκ
Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Υπουργός: Σταύρος Κοντονής
Αναπληρωτής Υπουργός: Δημήτριος  Παπαγγελόπουλος
Υπουργείο Οικονομικών
Υπουργός: Ευκλείδης Τσακαλώτος
Αναπληρωτής Υπουργός: Γεώργιος Χουλιαράκης
Υφυπουργός: Κατερίνα Παπανάτσιου
Υπουργείο Υγείας
Υπουργός Ανδρέας Ξανθός
Αναπληρωτής Υπουργός: Παύλος Πολάκης
Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης:
Υπουργός: Όλγα Γεροβασίλη
Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
Υπουργός: Λυδία Κονιόρδου
Υφυπουργός Αθλητισμού: Γεώργιος Βασιλειάδης
Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Υπουργός: Γιώργος Σταθάκης
Αναπληρωτής Υπουργός: Σωκράτης Φάμελος
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Υπουργός: Χρήστος Σπίρτζης
Υφυπουργός: Νικόλαος Μαυραγάνης
Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής
Υπουργός: Ιωάννης Μουζάλας
Υφυπουργός: Ιωάννης Μπαλάφας
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Υπουργός: Παναγιώτης Κουρουμπλής
Υφυπουργός: Νεκτάριος Σαντορινιός
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Υπουργός: Ευάγγελος Αποστόλου
Αναπληρωτής Υπουργός: Ιωάννης Τσιρώνης
Υφυπουργός: Βασίλειος Κόκκαλης
Υπουργείο Τουρισμού
Υπουργός: Έλενα Κουντουρά
Υπουργός Επικρατείας: Αλέξανδρος Φλαμπουράρης
Υπουργός Επικρατείας: Χριστόφορος Βερναρδάκης
Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ: Δημήτριος Λιάκος
Υπουργός Επικρατείας και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: Δημήτριος Τζανακόπουλος





Ποιος κρατάει τη χώρα πίσω;



Γιατί δεν έχουμε αποτεφρωτήρια; Θα φτιάξουμε τελικά τζαμί; Γιατί καθυστερήσαμε την νομοθέτηση για το σύμφωνο συμβίωσης; Στις εποχές της οικονομικής κρίσης, ερωτήματα σαν κι αυτά, μοιάζουν με λεπτομέρειες μικρής σημασίας. Είναι όμως;  Υπάρχει η βάσιμη εκτίμηση, πως από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί σχεδόν διαχρονικά το πολιτικό σύστημα ή συμπεριφέρεται η ίδια η κοινωνία, αναδεικνύεται η ωριμότητα και το επίπεδο μιας χώρας. Άρα και οι δυνατότητες της να ερμηνεύσει και να διαχειριστεί ακόμα και μια οικονομική κρίση. Στη χώρα μας, υπάρχει ένας καθοριστικός παράγοντας που παρότι τα χρόνια περνούν και οι ανάγκες αλλάζουν, επιμένει όλα να παραμένουν αμετακίνητα. Ας δούμε πέντε παραδείγματα:

Στη χώρα, σχεδόν πανηγυρίζουμε επειδή το 2016 ενδεχομένως ν αρχίσει να λειτουργεί το πρώτο αποτεφρωτήριο νεκρών. Μόνο το 2015, περίπου 4000 άνθρωποι που είχαν κάνει αυτή την επιλογή διάθεσης του σώματός τους, μεταφέρθηκαν κυρίως στη Βουλγαρία, μια ακριβή εκτός των άλλων επιλογή. Στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, το ζήτημα έχει λυθεί εδώ και αρκετά χρόνια, στη Γαλλία λειτουργούν 152, στη Γερμανία 154, στην Ισπανία 132, στη Βρετανία 256, ακόμα και στις ορθόδοξες Ρωσία, Σερβία, Ρουμανία υπάρχουν εδώ και χρόνια. Γιατί υπάρχει αυτή η καθυστέρηση στη χώρα μας;

Η Αθήνα, είναι η μοναδική Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα στην οποία δεν υπάρχει τζαμί για να προσεύχονται οι χιλιάδες μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα που ζουν εδώ. Αντίθετα, λειτουργούν περισσότεροι από 200 ακατάλληλοι χώροι τους οποίους αναγκάζονται να επισκέπτονται αυτοί οι άνθρωποι. Μουσουλμάνοι στη χώρα μας, δεν έφτασαν μόνο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο μέσα από τα μεγάλα μεταναστευτικά ρεύματα. Υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια, το έχουν οι ίδιοι ζητήσει εδώ και πολλά χρόνια, αλλά ενώ έχει προχωρήσει η δρομολόγηση τζαμιού, το θέμα ακόμα καρκινοβατεί. Γιατί;

Η Ελλάδα, μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο ψήφισε νόμο που αναγνωρίζει το σύμφωνο συμβίωσης. Ήταν η 22η από το σύνολο των 28 χωρών της Ε.Ε. Οι συντριπτικά περισσότερες χώρες, έχουν νομοθετήσει την συγκεκριμένη ρύθμιση εδώ και και πολύ καιρό. Πολλές κυβερνήσεις στην Ελλάδα, είχαν διαπιστώσει την ανάγκη να προχωρήσει το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά αυτό συνέβη, μόλις πριν μερικούς μήνες. Γιατί;


Η χώρα μας, εδώ και χρόνια ακολουθεί ένα πρωτοφανές έθιμο για οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης και όχι μόνο. Υποδέχεται με τιμές αρχηγού κράτους το λεγόμενο άγιο φως. Στις εκδηλώσεις αυτές, παρευρίσκονται υπουργοί και άλλοι υψηλόβαθμοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι και το κόστος της υπόθεσης επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο. Όσες κυβερνήσεις και αν πέρασαν, οποιοδήποτε ιδεολογικό ή πολιτικό πρόσημο και αν επικαλούντο, δεν περιόρισαν την εκδήλωση. Έστω αποτρέποντας την γραφικότητα της υποδοχής με τιμές αρχηγού κράτους. Γιατί;

Η Ελλάδα, είναι μια από τις μοναδικές χώρες όπου διατηρούνται αναλλοίωτες οι στενές σχέσεις κράτους με εκκλησία. Η παρουσία της τελευταίας, είναι παντού. Στα σχολεία, στα δικαστήρια, στη Βουλή κ.ο.κ., ενώ πάντα υπάρχει από το κράτος μια ευνοϊκή για την εκκλησία, συμπεριφορά. Αυτό το παράδοξο για μια Ευρωπαϊκή χώρα του εικοστού πρώτου αιώνα, έχει επισημανθεί από πολλούς, κανένας απ' όσους είχαν την εξουσία όμως, δεν τόλμησε να αλλάξει αυτή την ανάρμοστη σχέση.

Πρόκειται για μερικά μόνο παραδείγματα και τα αντίστοιχα ερωτήματα, τα οποία έχουν την ίδια ακριβώς απάντηση: όλα αυτά συμβαίνουν, επειδή έτσι επιθυμεί η εκκλησία. Οι πανίσχυροι ιεράρχες, οι οποίοι ουσιαστικά αποτελούν ένα κράτος μέσα στο κράτος. Και οι οποίοι, εκμεταλλευόμενοι την πίστη (σεβαστό δικαίωμα) συντελούν στην οπισθοδρόμηση  της χώρας.  Και δεν αρκούνται σ αυτό. Από πλεονεκτική θέση επιρροής, ενισχύουν και καλλιεργούν θεωρίες ακόμα και διεθνούς συνωμοσίας με τις οποίες ποτίζουν την κοινωνία. Όπως η πρόσφατη άποψη του αρχιεπίσκοπου για τους πρόσφυγες και μετανάστες. Δεν είναι οι πόλεμοι ή η οικονομική ανέχεια, οι αιτίες της προσφυγιάς. Αλλά τα «σχέδια για αλλαγή του κοινωνικού και πολιτιστικού status quo στην Ευρώπη»!


Ελέησον με…


Με την «δεξιάν» παράταξιν συνήθως

δεν έχει καλάς σχέσεις ο διάβολος.

Αυτός ευρίσκεται εις τα αριστερά».

Χριστοδούλου Παρασκευαΐδη, «Πόλεμος κατά του Σατανά», Αθήναι: Χρυσοπηγή 1973 (Μετέπειτα Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος)

Τα ΜΜΕ και τα social media αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μέρος της πανοπλίας θεσμών του αστικού συστήματος μέσω των οποίων προσπαθεί να ελέγξει την σκέψη και την συμπεριφορά των ανθρώπων ή να τους κρατήσει σε αγνοία και χωρίς μνήμη. Μια τέτοια πανοπλία είναι η Εκκλησία στην οποία υπάρχει ένα τεράστιο σύστημα κατήχησης και ελέγχου που της επιτρέπει να περιφρουρεί την κοινωνική της θέση ως μορφής κρατικής εξουσίας μετά την επιβολή του θεόπνευστου λόγου της, ο οποίος αποτελεί και νόμο του Συντάγματος.

Οι συνομιλητές το θεού, ως αυτοδιορισμένοι εκπρόσωποι του, δεν περιορίζονται στην βασική ασχολία τους, δηλαδή την προσευχή και τα παρακάλια αλλά έχουν συγκροτήσει μια ισχυρότατη κοινωνικό-επαγγελματική τάξη με πολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις.

Η Εκκλησία είναι μια οικονομική εταιρία με ποικίλες οικονομικές δραστηριότητες που ξεκινούν από την περιφορά αγίων λειψάνων, προχωρά στις αγοροπωλησίες οικοπέδων, ακινήτων ακόμα και λιμνών, νοικιάζει θέατρα σπίτια και επενδύει σε μετοχές στο χρηματιστήριο, κατέχει αγιογραφικά εργαστήρια, κηροποιεία, βιβλιοπωλεία, εφημερίδες, ραδιοφωνικούς σταθμούς, καθώς και ένα πλήθος  από διάφορες μονάδες που προμηθεύουν  με άγιο υλικό τα  εκκλησιαστικά  τελετουργικά, τα οποία πληρώνονται αδρά από τους πιστούς της μοναδικής αλήθειας.            

Την εμπορική αλυσίδα της Εκκλησιάς  συμπληρώνουν οι λαϊκοί εργαζόμενοι όπως οικονομολόγοι, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, σοφέρ, γραμματείς,  κηπουροί, και διάφοροι παρατρεχάμενοι που εξασφαλίζουν την άνετη επιβίωση τους από το πλεονέκτημα που προσφέρει η πίστη τους.

Δεν υπάρχει όμως λόγος αγανάκτησης όσο αφορά τις οικονομικές προέκτασης του, εντελώς αμέτοχου από την παραγωγική διαδικασία, αγίου ιερατείου, γιατί το χρήμα είναι δύναμη, χωρίς σημαία, πατρίδα ή ευαγγέλιο. Χωρίς δύναμη πως θα διατηρούνταν όλοι οι δεσμοί των παπάδων με την πολιτική;

Η πολιτική είναι χρήσιμη στην Εκκλησία και τους κήρυκές της διότι διατηρεί  την εξουσιαστική ισχύ του ανώτερου κλήρου στο ποίμνιο και την  ταύτισή του με το κράτος. Βέβαια και το κράτος βρήκε σ’ αυτή τη σχέση έναν ιδανικό μηχανισμό για την εξυπηρέτηση διαφόρων σκοπιμοτήτων και κυρίως για να διατηρεί την πολιτική και ιδεολογική επιρροή του σε πλατιά κοινωνικά στρώματα. Άρα, εχθρός και των δύο θεσμών, κράτους και εκκλησίας, είναι ό, τι αντιστρατεύεται την ύπαρξη αυτής της επίγειας βασιλείας του θεού.

Δεν είναι καθόλου τυχαία, εξάλλου, η επισήμανση του αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμος πως  ο τόπος, λόγω των αλλαγών στο μάθημα των Θρησκευτικών, «προχωράει από στιγμή σε στιγμή στον αφελληνισμό και στον αποχριστιανισμό» και έκανε λόγο για «κίνδυνο ισλαμοποίησης» της χριστιανικής Ελλάδας λόγω του προσφυγικού προβλήματος.

Και μπορεί το  θέμα  με το μάθημα των Θρησκευτικών να είναι ζήτημα εκ των ων ουκ άνευ, γιατί αν η κυβέρνηση της πρώτης φοράς «αριστεράς» ενδιαφερόταν για την ουσία του θέματος θα κατέθετε νομοσχέδιο για την υπερώριμη  αναγκαιότητα του διαχωρισμού από το κράτος της Εκκλησίας, όμως το θέμα του «εχθρού» που ανακάλυψε ο ποιμένας των χριστιανών και η κάλυψη που έδωσε σε φασίστες υπο-ποιμένες αναφέροντας «δεν κάνει λάθος ο Αμβρόσιος, είναι λάθος ο τρόπος που τα λέει»,  είναι ιδιαίτερα σοβαρά, διότι απευθύνονται στα αυτιά των πιστών και αποτελούν το κατάλληλο υπέδαφος για την «ιδεολογία» των φασιστών. Μην αμελούμε πως η πιστή απαλλάσσει το μυαλό από κάθε σκέψη.

Στο σημείο αυτό ας θυμηθούμε μια από τις πολλές δηλώσεις του Αμβρόσιου  προς τους φασίστες: «...δεν είσθε βέβαια μια «Μαύρη Νύχτα!». Εάν, όμως, βελτιωθείτε, εάν αποφύγετε κάποιες ανωφελείς ακρότητες του νεοφώτιστου, αν τροποποιήσετε το στυλ που εφαρμόζετε, αν ωριμάσετε δηλαδή, μπορείτε να καταστείτε μια γλυκιά ελπίδα για τον απελπισμένο, πια, πολίτη και μια ήρεμη δύναμη…».

Παλαιότερα βέβαια η εκκλησία είχε ταυτίσει τον διάολο με τον κομμουνισμό. Το από άμβωνος κήρυγμα διαλαλούσε πως τα «τέρατα του κομμουνιστικού σατανισμού», ως όργανα ενός «δαιμονισμού» κυριαρχήθηκαν από την επιθυμία να «επιβάλουν τους σκοτεινούς σκοπούς των εντός της κοινωνίας».

Από αυτήν την συνωμοσία κομμουνισμού και Αντιχρίστου εναντίων της Ελλάδας θα την γλιτώσει ο βασιλέας Παύλος. Χαρακτηριστική η εκκλησιαστική ευχή: «Στερέωσον τον σεπτόν ημών Βασιλέα και την βασιλικήν του δυναστείαν ως δύναμιν συνοχής και εμπνεύσεως και ρυθμίσεως εις τόνον δημιουργίας των κρατικών και κοινωνικών λειτουργιών του Έθνους ημών».   

Για τον διάδοχο Κωνσταντίνο η Εκκλησία δίδασκε το ποίμνιο της πως είναι: «ομώνυμος του Ισαποστόλου Κωνσταντίνου Βασιλέως», και παρακαλούσε τον θεό «ίνα δι’ αυτού, δια της ευσεβούς Κυβερνήσεως και του φιλοχρίστου στρατού Σου, ευρεθή η χείρ Σου προς τους εχθρούς Σου και η δεξιά Σου εύρη πάντας τους μισούντας ημάς».

Ενώ για τους συνεχιστές των γερμανοτσολιάδων που είχαν αλλάξει σαρκίο και ονομάζονταν Τάγματα Εθνικής Ασφαλείας ή Τάγματα Εθνοφυλακής Αμύνης και πληρώνονταν για να   κυνηγούν και να δολοφονούν  τους ΕΑΜιτες η Εκκλησία επιφύλασσε το τιμητικό αξίωμα του ιεραποστόλου: «Δεν μοιάζετε προς άλλους οπλίτας […] σεις είσθε πρωτοπόροι. Σεις διακρίνεσθε, διότι διαμένετε ως ιεραπόστολοι του έθνους μας, εις αυτά τα ακριτικά χωρία της επαρχίας, που ευρίσκεται μέσα εις την προκάλυψιν. (σ.σ του κομμουνισμού) Και η Εκκλησία, η Μητρόπολίς μας, στα πρόσωπά σας ατενίζει διαρκώς τους συμπαραστάτας, τους υπερμάχους αγωνιστάς των ιδεωδών του Σωτήρος ημών Χριστού».

Στις μέρες μας όμως το «πνεύματος της Αβύσσου, το οποίον εκπροσωπεί ο κομμουνισμός» σύμφωνα πάντα με την διδασκαλία της Εκκλησίας πριν την μεταπολίτευση ακούγεται αναχρονιστικό. Γι αυτό ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν είχε κανέναν πρόβλημα να πλέξει το εγκώμιο στο ΚΚΕ και στον Δημήτρη Κουτσούμπα λέγοντας πως: «την καλύτερη απάντηση την έδωσε το ΚΚΕ. Και από τα κόμματα όλα το ΚΚΕ. Ο κ. Κουτσούμπας. Και τον συγχαίρω από αυτή τη θέση είπε «δε μπορώ να καταλάβω ένα κομμουνιστικό κόμμα, μία Αριστερά, τι δουλειά έχει στο παγκάρι της Εκκλησίας;»».

Μια αλήθεια βέβαια είναι αλήθεια μόνο όταν εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη στιγμή την παρούσα ιεραρχία της Εκκλησίας και τον παράφορο πόθο της για εξουσία.

Σίγουρα η Αριστερά δεν έχει δουλειά στο παγκάρι της εκκλησιάς, ωστόσο είναι επίσης σίγουρο  πως ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν έχει ακούσει για την «Ρύθμιση σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας, θρησκευτικές ενώσεις και κατοχύρωση της θρησκευτικής ελευθερίας», την Πρόταση Νόμου που είχε καταθέσει στην Βουλή το ΚΚΕ.  «Από τα κόμματα όλα μόνο το ΚΚΕ» επαναφέρει συνεχώς με τρόπο τεκμηριωμένο το πάγιο δημοκρατικό αίτημα του διαχωρισμού της Εκκλησίας από το Κράτος.

Αλλά το πολύ δυνατό φως της αλήθειας ούτε ο αρχιεπίσκοπος είναι ικανός να το αντέξει. Διότι σε αυτό το φως δεν χωρά η φαντασιακή αλήθεια των ουράνιων χριστιανικών θαυμάτων ούτε η κεραυνοβόλα παρέμβαση του θεού.

Το θρησκευτικό συναίσθημα ως παράδοση του λαού είναι σεβαστό, όμως επιβάλλεται η κατοχύρωση της ελευθερίας της συνείδησης και της ισότιμης μεταχείρισης, όλων των ανθρώπων με διαφορετικό θρήσκευμα. Αυτό θα ήταν ένα πρώτο βήμα για να κοπεί η σύμφυση Κράτους Εκκλησίας.

Μα οι  κυβερνήσεις και η Εκκλησία προτιμούν τη δογματική κατήχηση δέους, φόβου, και ελπίδας, που αρκούν για να προσελκύουν τους απελπισμένους. Και όπως απέδειξε και η συνέντευξη του αρχηγού της εκκλησίας, δεν θα διστάσουν στην απλή και μόνο υποψία κάποιας μικρής αλλαγής όπως αυτή που αφορά το μάθημα της θρησκείας στα σχολεία, να σπείρουν φανατισμό στο πλήθος των πιστών για τους «άλλους», τους «ξένους» που θέλουν να μας «ισλαμοποίησουν»…


Εν κατακλείδι, είναι ιστορικό γεγονός πως το ιερατείο της εκκλησιάς – η παπαδοκρατία- μπορεί άνετα να γίνει εχθρός του ανθρώπου όταν προσπαθεί να μετατρέψει την πίστη από ατομική υπόθεση σε ζήτημα πολιτικής ή κοινωνικής εξουσίας. Άλλωστε γύρω από τον θεό δημιουργήθηκαν συμφέροντα πολιτικής μα και οικονομικής εξουσίας άρα είναι υποχρέωση των παπάδων να τροφοδοτούν την κοσμική εξουσία με ορθόδοξη εθνικοφροσύνη προκειμένου να διατηρήσουν την έτσι κι αλλιώς καλά ιεραρχημένη νομή της εξουσίας. Και δυστυχώς έχουν ακροατήριο διότι επενδύουν στον ανθρώπινο βίο που διακατέχεται από την απελπισία και την δυστυχία που την συνοδεύει. Έτσι ο παπάς πουλάει την επίπλαστη και συγκεχυμένη ελπίδα του εικονοστασίου. Και το ακροατήριο της ανθρωπομάζας των απελπισμένων την δέχεται προκειμένου να κρατηθεί όρθιο. Όρθιο όμως για να δέχεται και να συσφίγγεται ασυνείδητα με την τεράστια πανίσχυρη δύναμη της εξουσίας στο πλαίσιο ενός αδρανούς βίου. 


Οι Ιρανοί ξανανοίγουν την τράπεζά τους στην Αθήνα!



Τόπο φαίνεται ότι έπιασε τελικά το ελληνικό βέτο στις κυρώσεις εναντίον της Bank Sedarat που παρά την αμερικανική ενόχληση, ετοιμάζεται να ανοίξει ξανά τις πόρτες της στην Αθήνα.

Σε έκτακτη ανακοίνωση που ανέβασε στην ιστοσελίδα του ελληνικού υποκαταστήματος που διαθέτει από το 1977, η Sedarat ενημερώνει το κοινό ότι πρόκειται σύντομα να ξεκινήσει κανονικά και πάλι συναλλαγές, και ενώ απομένουν έντεκα ημέρες για την επίσκεψη του Μπάρακ Ομπάμα στην Αθήνα.

Στην ιστοσελίδα και κάτω από την επισήμανση "σημαντική ανακοίνωση" η τράπεζα επισημαίνει : "Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι, οι επιβληθείσες, από το 2010, κυρώσεις κατά της Bank Saderat Iran, ήρθησαν από την 23η Οκτωβρίου 2016. Μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες επανασύνδεσής μας με το SWIFT και το TARGET2 (σσ: ευρωπαικές τραπεζικές διαδικασίες), θα είμαστε σε θέση να παρέχουμε και πάλι πλήρης υπηρεσίες στους πελάτες και στις ανταποκρίτριες τράπεζες".



Αν και αρμόδιες πηγές είναι σε θέση να γνωρίζουν πως η ΕΚΤ δεν έχει ανάψει ακόμη το πράσινο φως για την επαναλειτουργία στην Αθήνα του τραπεζικού καταστήματος της Saderat, εντούτοις οι πληροφορίες λένε ότι σε κυβερνητικό επίπεδο έχει γίνει όλη η απαραίτητη προεργασία.

Βασικός ωφελημένος τα ΕΛΠΕ

Δίχως να μπορεί να προδικάσει κανείς τη συνέχεια και τυχόν αντιδράσεις των ΗΠΑ, εφόσον τελικά η Saderat επαναλειτουργήσει το κατάστημά της στην Αθήνα, ο πρώτος ωφελημένος θα είναι τα ΕΛΠΕ. Από τον Ιανουάριο και μετά οπότε και ήρθαν σε συμφωνία με τη κρατική εταιρεία του Ιράν (NIOC), αφενός για να αγοράσουν ξανά περσικό αργό, αφετέρου για να αποπληρώσουν σε δόσεις τις παλαιές τους οφειλές, οι συναλλαγές γίνονται με δυσκολία. Ακριβώς λόγω των ευρωπαϊκών κυρώσεων, κάθε φορά που πληρώνουν τη NIOC, αναγκάζονται να κάνουν τη συναλλαγή μέσω μιας τουρκικής τράπεζας στην Ελβετία, της BCP.

Σύμφωνα άλλωστε με μια γραμμή ενημέρωσης, το θέμα της δυσκολίας αποπληρωμής των οφειλών προς τη NIOC από τα ΕΛΠΕ, χρησιμοποιήσαν ως επιχείρημα και οι Ιρανοί στις επαφές τους με την ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου η τελευταία να βάλει πλάτη για τη Saderat, ώστε να επαναλειτουργήσει το κατάστημα των Αθηνών.

Το ταξίδι Seif στην Αθήνα...

Ούτως ή άλλως, όπως έχει γράψει το liberal.gr, στις 28-29 Σεπτεμβρίου, ένα περίπου μήνα πριν το ελληνικό βέτο, είχε προηγηθεί επίσκεψη στην Αθήνα του κεντρικού τραπεζίτη του Ιράν Valiollah Seif. Τότε ο τραπεζίτης είχε συναντηθεί τόσο με τον επικεφαλής της Τράπεζας της Ελλάδας Γιάννη Στουρνάρα, καθώς επίσης με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη, τον Γ.Γ.Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του ΥΠΕΞ Γιώργο Τσίπρα, κ.ά. Σύμφωνα μάλιστα με τις πληροφορίες, η ιρανική πρεσβεία στην Αθήνα είχε ενημερωθεί για το ταξίδι του Seif, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Στις συναντήσεις εκείνες ο ιρανός κεντρικός τραπεζίτης είχε ζητήσει και πήρε -όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος- τη βοήθεια της ελληνικής κυβέρνησης να ξεπεράσει τις τραπεζικές δυσκολίες η χώρα του. Κάπως έτσι φτάσαμε στην κίνηση της Αθήνας να ασκήσει βέτο στην ανανέωση των κυρώσεων κατά της Saderat, «αποχαρακτηρίζοντάς» την από τράπεζα ύποπτη για χρηματοδότηση τρομοκρατικών οργανώσεων, και βγάζοντάς την από την ευρωπαϊκή μαύρη λίστα.

... και οι φήμες για τα 5 δισ δολάρια

Εννοείται ότι η κίνηση της ελληνικής πλευράς δεν ήταν χωρίς ανταλλάγματα. Όπως έγραψε χθες το liberal.gr, οι Ιρανοί είχαν τάξει στην ελληνική κυβέρνηση ότι θα ανοίξουν ξανά το τραπεζικό υποκατάστημα που διαθέτουν στην Αθήνα, και σύμφωνα με μια γραμμή πληροφόρησης, θα μεταβιβάσουν άμεσα σε αυτό 5 δισ. δολάρια που έχουν στην Τουρκία.

Σε δεύτερη μάλιστα φάση, και εφόσον με την ελληνική βοήθεια αίρονταν οι κυρώσεις, οι Ιρανοί φέρονται να έχουν τάξει ότι θα μπορούσαν να μεταφέρουν στην Ελλάδα πολύ μεγαλύτερα ποσά, υποσχόμενοι ότι η χώρα θα μετατραπεί σε πύλη εισόδου περσικών κεφαλαίων.

Εδώ και μήνες άλλωστε, και ειδικά από τον Ιανουάριο και μετά, οπότε και τα ΕΛΠΕ ήρθαν σε συμφωνία με τη NIOC, η Τεχεράνη «παίζει» πολύ με την ελληνική κυβέρνηση, που με τη σειρά της τείνει ευήκοα ώτα. Προ ημερών για παράδειγμα η Τεχεράνη ανακοίνωσε ότι ενδιαφέρεται να περάσει ιρανικό φυσικό αέριο μέσω αγωγού από την Ελλάδα, ενώ εδώ και καιρό έχει εκφράσει επιθυμία ακόμη και να κτίσει διυλιστήριο στην Θράκη ή να ρίξει κεφάλαια για να αναβαθμίσει το υφιστάμενο των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη.

Τι υποστηρίζει το ΥΠΕΞ

Το υπουργείο Εξωτερικών πάντως έδωσε χθες τη δική του απάντηση στο θέμα του ελληνικό βέτο απέναντι στις ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά της Saderat.

Συνοψίζεται στο γεγονός ότι η χώρα σεβάστηκε τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που έκρινε από τον Απρίλιο του 2015 παράνομες τις κυρώσεις κατά της τράπεζας.

Πάνω-κάτω το ΥΠΕΞ λέει τα εξής: "Δεν μπορούμε να καταχωρούμε τράπεζες σε λίστες κυρώσεων δίχως τεκμήρια. Η Ελλάδα είναι κράτος δικαίου. Δεν μπορούμε να ακολουθούμε πρακτικές δύο μέτρων και δύο σταθμών. Είτε είμαστε ως ΕΕ κοινότητα δικαίου, είτε δεν είμαστε".

Είναι προφανές ότι το παιχνίδι που θέλει ή νομίζει ότι μπορεί να παίξει η Ελλάδα στο Ιράν είναι τέτοιο, ώστε να θεωρεί πως αξίζει να βγει από την επίσημη γραμμή.

Τα λεφτά που φέρονται να έχουν τάξει οι Ιρανοί είναι πολλά, και αφορούν από την ενέργεια μέχρι μαζική αποστολή ιρανών τουριστών και επιχειρηματιών που μέσω της χρυσής βίζας θα επενδύσουν σε ακίνητα.


Τα ανταλλάγματα ακούγονται ελκυστικά, το ερώτημα ωστόσο είναι κατά πόσο τα έχει ζυγίσει η ελληνική κυβέρνηση στη γεωπολιτική ζυγαριά συγκριτικά με αυτά που θα μπορούσε να χάσει.  

Απώλειες πάνω από 1 δισ. ευρώ έως το 2019 για τους συνταξιούχους


Πάνω από 1 δισ. ευρώ έως το 2019 θα χάσουν οι σημερινοί συνταξιούχοι από τις μεγάλες περικοπές στις επικουρικές συντάξεις, που φθάνουν και τα 200 ευρώ, σύμφωνα με το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων, το οποίο έχει ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Προειοδοποιεί ότι ο επαναϋπολογισμός των κύριων συντάξεων κρύβει «ψαλίδι» στα 2,3 εκατομμύρια καταβαλλόμενων κύριων συντάξεων και κάνει λόγο για «εξαφάνιση« των εππικουρικών συντάξεων.

ιΕπιπλέον 123 εκατομ. ευρώ θα χάσουν έως το 2019 οι νέοι συνταξιούχοι επικουρικών συντάξεων .Δραματική είναι η κατάσταση με τα αναδρομικά σε σημείο χιλιάδες συνταξιούχοι να πάρουν αντί για επικουρική σύνταξη μία χούφτα ευρώ, αναφέρει το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων και διευκρινίζει ότι από τις περικοπές στις επικουρικές έχουν τελικές απώλειες 248.618 συνταξιούχοι ως εξής:



Το 47,78% ή 118.779 συνταξιούχοι έχασαν από 100 ως 200 ευρώ το μήνα. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν συνταξιούχοι από το τα πρώτη Ταμεία: ΤΕΑΥΝΤΠ (ναυτιλιακοί και τουριστικοί πράκτορες), ΤΕΑΥΕΚ (Εμπορουπάλληλοι), ΤΕΑΠΕΤΕ (υπάλληλοι Εμπορικής Τράπεζας), μισθωτοί υψηλόμισθοι με πολλά χρόνια ασφάλισης (ΕΤΕΑΜ), ΤΑΠΤ (υπάλληλοι Τράπεζας Πίστεως), ΚΕΑΝ (ναυτικοί).
Από 50 έως και 100 ευρώ έχασαν 52.676 ( 21,19%).
Μειώσεις έως 20 ευρώ είχαν 44.403 επικουρικές συντάξεις, που αντιστοιχούν στο 3,62% του συνόλου των δικαιούχων και στο 17,86% αυτών που είχαν μειώσεις. Από 20 έως 50 ευρώ μείωση είχαν 22.746 άτομα.
Πάνω από 200 ευρώ μείωση στην επικουρική τους σύνταξη, είδε το 4,03% των συνταξιούχων, ήτοι 10.014 άτομα.
Ο πρόεδρος του Ενιαίου Δικτύου Συνταξιούχων Νίκος Χατζόπουλος δηλώνει ότι υπάρχει οργή και αγανάκτηση για τη φτωχοποίηση των συνταξιούχων.

Παράλληλα κάνει λόγο για «εξαφάνιση» των επικουρικών συντάξεων, καθώς οι 7 μειώσεις σε σχέση με την αρχική σύνταξη (πριν από τις μνημονιακές περικοπές) αγγίζουν ή και ξεπερνούν το 78%. Είναι χαρακτηριστική περίπτωση συνταξιούχου που η αρχική επικουρική του σύνταξη ήταν της τάξης των 585,2 ευρώ και η σύνταξη Σεπτεμβρίου ήταν 138,8 ευρώ (μείωση 78%).

Ο κ. Χατζόπουλος τονίζει ότι πέρα των παραπάνω περικοπών, ο επαναυπολογισμός των κύριων συντάξεων (όπως προβλέπεται στο νόμο Κατρούγκαλου), κρύβει ‘’ψαλίδι’’ στις ήδη 2,3 εκατομμύρια καταβαλλόμενες κύριες συντάξεις.

Το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων, το οποίο έχει προσφύγει στο ΣτΕ ότι αν δεν υπάρξει καθολική αντίδραση των συνταξιούχων, παρατηρεί ότι ‘’η προσωπική διαφορά’’, θα είναι το επόμενο τμήμα των συντάξεων που θα περικοπεί, αν τα δημόσια οικονομικά δεν πάνε καλά και χρειαστεί να ενεργοποιηθεί ο «κόφτης» που ήδη έχει θεσμοθετηθεί.





Σήμερα ο ανασχηματισμός -Ποιοι μένουν, φεύγουν & ποιοι έρχονται

ΔΟΜΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΝΕΑ ΥΠΟΡΓΕΙΑ


Το μεγάλο μπλοκ με τη λίστα των προσώπων που θα μετέχουν στο νέο κυβερνητικό σχήμα ανοίγει ο πρωθυπουργός και το… σίριαλ του ανασχηματισμού φτάνει στο τέλος του.

Σε κλίμα απόλυτης μυστικότητας ο κ. Τσίπρας έχει αποφασίσει για όλες τις κυβερνητικές αλλαγές. Και απομένουν ελάχιστες μόνο ώρες μέχρι να προχωρήσει το Μαξίμου στις επίσημες ανακοινώσεις. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του iefimerida.gr, ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει σήμερα το νέο υπουργικό σχήμα, ενώ έχει αρχίσει να κάνει τα πρώτα τηλέφωνα ήδη από χθες.

Πρόθεση της ηγεσίας, είναι να δώσει το σήμα για επανεκκίνηση, σε μια δύσκολη στιγμή για την κυβέρνηση.

Αυτοί που φεύγουν, αυτοί που μένουν και αυτοί που έρχονται!
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο Πάνος Σκουρλέτης θα είναι εκτός κυβερνητικού σχήματος καθώς ο ίδιος έχει διαμηνύσει «ή το υπουργείο Ενέργειας ή απλός βουλευτής». Ο ίδιος γνωρίζοντας προφανώς ότι μένει εκτός του νέου κυβερνητικού σχήματιος θέλησε να αφήσει δύο «ιδεολογικές» παρακαταθήκες για το... μέλλον. Μάλιστα χθες Πέμπτη προχώρησε σε δύο χτυπήματα:

Το πρώτο, είναι ότι μπλόκαρε ξανά την επένδυση στις Σκουριές, καθώς απέρριψε την από 9 Σεπτεμβρίου 2016 αίτηση θεραπείας της εταιρίας Ελληνικός Χρυσός, με απόφαση που υπέγραψε.
Το δεύτερο «χτύπημα» το έδωσε από το εργοστάσιο της ΔΕΗ στην Κοζάνη το οποίο επισκέφθηκε. Εκεί, όχι μόνο επέμεινε στη άποψη να μην ιδιωτικοποιηθεί το 17% της ΔΕΗ αλλά υπενθύμισε ότι εκφράζει τις προγραμματικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στην ενεργειακή λεκάνη της Δυτικής Μακεδονίας επανέλαβε την αντίθεσή του στην πώληση του 17% της ΔΕΗ στο ΤΑΙΠΕΔ τονίζοντας ότι πρέπει να μεταφερθεί στο Υπερταμείο. «Πρέπει να ξεμπερδεύουμε με την δέσμευση των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, για την πώληση του 17% της ΔΕΗ» δήλωσε στην Κοζάνη. Οταν δε, ρωτήθηκε εάν οι απόψεις του για την ΔΕΗ εκφράζουν την κυβέρνηση, ο Π. Σκουρλέτης είπε με νόημα: «Οι απόψεις της κυβέρνησης δεν εκφράζονται μόνο από τον αρμόδιο υπουργό αλλά και από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης - και αυτές ήταν σαφείς όταν γινόντουσαν».
Υπενθύμισε μάλιστα όσα συμφωνήθηκαν εσχάτως, όπως ο δια νόμου δημόσιος χαρακτήρας του ΑΔΜΗΕ, η πώληση μεριδίου του σε τιμές αγοράς και η κατάργηση του νόμου που προέβλεπε τη «μικρή ΔΕΗ».

Στην πόρτα εξόδου
Επίσης, τα γραφεία στα υπουργεία αποχαιρετούν οι: Θοδωρής Δρίτσας, Δημήτρης Μάρδας, Θεοδώρα Τζάκρη, Μάρκος Μπόλαρης, Βαγγέλης Αποστόλου, Αριστείδης Μπαλτάς.

Όπως πρώτο είχε γράψει το iefimerida παραμένουν στο κυβερνητικό σχήμα στη θέση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης ο Γιάννης Δραγασάκης καθώς επίσης και ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης.


Αμετακίνητοι και οι κκ Ευκλείδης Τσακαλώτος και Γιώργος Χουλιαράκης, όπως επίσης και ο υπουργός εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας καθώς και ο υπουργός υγείας Ανδρέας Ξανθός.

Ο υπουργός Eπικρατείας Νίκος Παππάς, απολαμβάνει την πλήρη εμπιστοσύνη του πρωθυπουργού και αναμένεται να βρεθεί σε νευραλγικό πόστο, ωστόσο είναι άγνωστο πού θα τοποθετηθεί. Η οδυνηρή για τον ίδιο απόφαση του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικό τον νόμο του για τις τηλεοπτικές άδειες και οι διαρκείς υποχωρήσεις που κάνει στη Βουλή με αποτέλεσμα να «ξεδοντιαστεί» ο πυρήνας του νόμου του είναι πιθανότατα προάγγελος για την τύχη του στο Επικρατείας. «Απ' όσο τον διαβάζω τον Τσίπρα, δεν βλέπω πώς μπορεί να παραμείνει ο Ν. Παππάς στη θέση του» έλεγε πολύ καλά πληροφορημένη πηγή.
Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι με τυχόν αποχώρηση του κ. Παππά από το υπ. Επικρατείας ο Πρωθυπουργός θα περάσει το μήνυμα ενόψει της Διάσκεψης των Προέδρων την Δευτέρα για να κάμψει τις αντιδράσεις της αξιωματικής - και όχι μόνο - αντιπολίτευσης, ώστε να κατορθώσει να συγκροτηθεί το ΕΣΡ.

Μεγάλο ερωτηματικό, τα χαρτοφυλάκια που θα αναλάβουν η νυν κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, και ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

Μετακινήσεις- παραμένοντας ωστόσο στο κυβερνητικό σχήμα- θα υπάρξουν όπως όλα δείχνουν για τον νυν υπουργό Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο, για τον Νίκο Ξυδάκη από το ΥΠΕΞ, για τον Παναγιώτη Κουρουμπλή και για τον Χριστόφορο Βερναρδάκη.

Νέες είσοδοι από τη γενιά των 40άρηδων (Τζανακόπουλος, Αχτσιόγλου, Λιάκος) αναμένεται να έχει επαρκή εκπροσώπηση στο κυβερνητικό σχήμα και μάλιστα σε νευραλγικές θέσεις, αφού συνομιλητές του πρωθυπουργού σημειώνουν πως ο ίδιος έχει την άποψη ότι το σχήμα πρέπει να μπορεί να ανταποκριθεί στη συγκυρία με νέο αίμα. Επίσης, στο κυβερνητικό σχήμα αναμένεται να παραμείνει και ο άλλος εκπρόσωπος της γενιάς των 40άρηδων που ήδη βρίσκεται στο κυβερνητικό σχήμα, Αλέξης Χαρίτσης. Προς υπουργοποίηση και ο εξάδελφος του πρωθυπουργού Γιώργος Τσίπρας.

Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης, ότι θα είναι έντονη η παρουσία σε νευραλγικά πόστα εξωκοινοβουλευτικών στελεχών, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται το όνομα που θα αναλάβει το υπουργείο Ανάπτυξης. Με τον ίδιο τον πρωθυπουργό να σημειώνει χθες κατά την ομιλία του στην ευρω-αραβική Διάσκεψη: «πρέπει να σταματήσουμε να θεωρούμε το υπουργείο οικονομικών το πιο σημαντικό υπουργείο στον τόπο, αλλά το υπουργείο οικονομίας και ανάπτυξης».

Δομικός ανασχηματισμός
Ο ανασχηματισμός όπως είχε προαναγγείλει η κ. Όλγα Γεροβασίλη θα είναι «δομικός», πράγμα που διεφάνη και από τα Προεδρικά Διατάγματα με τη σύσταση πέντε νέων υπουργείων:

Μεταναστευτικής Πολιτικής
Ψηφιακής Πολιτική
Τουρισμού
Ενέργειας
Διοικητικής ανασυγκρότησης
Ανασυστάσεις και  μετονομασίες υπουργείων
Με τα δύο επίμαχα Προεδρικά Διατάγματα μετονομάζονται και ανασυνιστώνται  συνολικά 6 υπουργεία. Συγκεκριμένα:

Το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης σπάει στα δύο. Ενα υπουργείο θα ονομάζεται υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Στο ανασυνιστώμενο υπουργείο μεταφέρεται η εποπτεία των φορέων που υπάγονταν στο προ του 2015 υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Υπενθυμίζεται, ότι με το Προεδρικό Διάταγμα 24/2015 το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης  είχε συγχωνευθεί με τα υπουργεία Εσωτερικών, Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και Μακεδονίας και Θράκης  και είχε μετονομαστεί σε υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Την ίδια στιγμή δημιουργείται και ένα ακόμη υπουργείο ξεχωριστά, το υπουργείο Εσωτερικών.
Το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού μετονομάζεται σε υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετονομάζεται σε υπουργείο Υποδομών και Δικτύων.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μετονομάζεται σε υπουργείο Ναυτιλίας, Μεταφορών και Νησιωτικής Πολιτικής. Ακόμη, στο νέο υπουργείο Ναυτιλίας, Μεταφορών και Νησιωτικής Πολιτικής συνιστάται γενική γραμματεία  Μεταφορών, στην  οποία μεταφέρονται ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και  προσωπικού, η γενική διεύθυνση Μεταφορών και η γενική διεύθυνση  Οδικής Ασφάλειας του πρώην υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και η εποπτεία  φορέων που ασκούν έργο μεταφορών και υπάγονταν στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Τέλος, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετονομάζεται σε υπουργείο Περιβάλλοντος.




Μια «σταγόνα» Μεταφορών στον… ωκεανό της Ναυτιλίας

Το επιστημονικό προσωπικό του υπουργείου αποδομεί το Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει ότι οι αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών θα υποβιβαστούν σε Γενική Γραμματεία, η οποία θα υπαχθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας




Σε αποδόμηση του περιεχομένου του Προεδρικού Διατάγματος που προβλέπει ότι οι πολυάριθμες αρμοδιότητες του σημερινού υπουργείου Μεταφορών θα «υποβιβαστούν» σε Γενική Γραμματεία, η οποία θα υπαχθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας (!), προχώρησε την Πέμπτη το επιστημονικό προσωπικό του υπουργείου.

Μάλιστα από την Παρασκευή, ο «Σύλλογος Υπαλλήλων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών», με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μελών του, ξεκινά κινητοποιήσεις -καθιστική διαμαρτυρία αποκλεισμού του υπουργείου- εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή του στο «πρωτοφανές πείραμα πλήρους διάλυσης των Μεταφορών που επιχειρεί η σημερινή κυβέρνηση».

Το επιστημονικό προσωπικό και ο σύλλογος υπαλλήλων του υπουργείου Μεταφορών, σε επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τονίζουν χαρακτηριστικά: «Ο τομέας των Μεταφορών - Οδικής Ασφάλειας και Δικτύων, δεν αποτέλεσε ποτέ προτεραιότητα του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη. Τα παραδείγματα πολλά και αναμφισβήτητα. Η σκανδαλώδης αδιαφορία, κυρίως στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, δεδομένη».

«Μια “κολοβή” Γενική Γραμματεία»

Με το προτεινόμενο από την κυβέρνηση Προεδρικό Διάταγμα, επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, «επέρχεται η πλήρης διάλυση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η Ελλάδα θα είναι το μοναδικό κράτος μέλος της E.E όπου οι Μεταφορές θα αποτελούν μια “κολοβή” Γενική Γραμματεία»! 

Μάλιστα, σημειώνουν, ότι αυτό δρομολογείται, τη στιγμή που η χώρα βρίσκεται στην 25η θέση -μεταξύ των 28 κρατών της EE- στις Μεταφορές και στην 22η θέση όσον αφορά την Οδική Ασφάλεια, με τους περισσότερους νεκρούς στο δρόμο!

Όπως εξηγούν οι εργαζόμενοι, επιχειρείται να δημιουργηθεί ένα αμιγές υπουργείο Υποδομών με την προσκόλληση του τομέα των Δικτύων σε αυτό, σε αντίθεση με ότι γίνεται στην πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης, όπου οι Μεταφορές συνενώνονται παντού με τα Δίκτυα.

Τι επισημαίνουν οι εργαζόμενοι

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η αποκοπή των Μεταφορών και η δημιουργία μιας «σταγόνας» Μεταφορών στον …ωκεανό της Ναυτιλίας, δείχνουν ότι η κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται:

1. Την άρρηκτη σχέση που πρέπει να έχουν η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών με τη Γενική Διεύθυνση Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, προκειμένου η χώρα να αναπτύξει τις συνδυασμένες μεταφορές. 

Όπως επισημαίνεται, οι Μεταφορές, πριν γίνουν συνδυασμένες, θα πρέπει να γίνουν «ευφυείς» με τη χρήση των τεχνολογιών Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής. Στα αμέσως επόμενα χρόνια, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ), οι μη επανδρωμένες μεταφορές μέσω drones ή οχημάτων που θα ελέγχονται μέσω ραδιοσυχνοτήτων και δορυφορικών συστημάτων, θα αποτελούν παγκοσμίως τη ραχοκοκαλιά των Μεταφορών.

«Στην Ελλάδα, η επιχειρούμενη αποκοπή των Επικοινωνιών από τις Μεταφορές, σε αυτό το κρίσιμο διάστημα, σε αντίθεση με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην περαιτέρω υποβάθμιση των μεταφορικών υπηρεσιών της χώρας», τονίζει το προσωπικό του υπουργείου Μεταφορών και προσθέτει: «Αυτό θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στις αναπτυξιακές προσπάθειες που γίνονται, μέσω της δημιουργίας και λειτουργίας διαμετακομιστικών κέντρων στην Ελλάδα, καθώς και της ανάπτυξης συνδυασμένων μεταφορών, αφού χωρίς Επικοινωνίες δεν θα είναι δυνατόν να υπάρξει τίποτα από τα δύο».

2. Τη στενή σχέση της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών (που μέσω του Π.Δ επιχειρείται να μεταφερθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας) με τη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η οποία για πάνω από 30 χρόνια εξυπηρετεί με τα «εργαλεία» που διαθέτει την ομαλή λειτουργία της αγοράς των Μεταφορών και των Επικοινωνιών. «Πώς είναι δυνατόν οι επιτελικές υπηρεσίες Μεταφορών και Οδικής Ασφάλειας να ασκούν στο μέλλον τις αρμοδιότητές τους χωρίς τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων και τα αναγκαία εργαλεία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης», αναρωτιούνται οι επιστημονικοί φορείς.

3. Ότι η τεχνογνωσία που έχει αναπτυχθεί από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Μεταφορών, για την οικονομική εποπτεία όλων των φορέων του υπουργείου (και ειδικότερα των αστικών συγκοινωνιακών φορέων), δεν μπορεί να μεταφερθεί - μεταβιβαστεί στην οικονομική υπηρεσία ενός άλλου υπουργείου, χωρίς σχετική μελέτη και προεργασία για την ανάπτυξη αντίστοιχων ηλεκτρονικών συστημάτων.

4. Ότι θα παραμένουν στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης, ανάλογες αρμοδιότητες που αφορούν τη διοικητική εποπτεία άλλων εποπτευόμενων οργανισμών, καθώς και ειδικές αρμοδιότητες για την απλούστευση των πολυάριθμων διαδικασιών των τομέων Μεταφορών και Δικτύων.

5. Τη στενή σχέση μεταξύ των υπηρεσιών του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών με τις αντίστοιχες υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών που υπάρχουν σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας και τις δυσλειτουργίες που θα προκληθούν με την εμπλοκή πλέον τριών υπουργείων στην καθημερινή λειτουργία τους (υπουργεία Ναυτιλίας, Υποδομών και Εσωτερικών).


Εσωκομματικοί συσχετισμοί

Ο «Σύλλογος Υπαλλήλων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών» αποδίδει την προσπάθεια δημιουργίας ενός νέου υπουργείου Υποδομών και Δικτύων (χωρίς τις Μεταφορές) καθαρά σε προσωπικές πολιτικές επιλογές, «που ευτελίζουν την θεσμική αρχιτεκτονική του κεντρικού κράτους, υποτάσσοντάς την σε πρόσκαιρους, τυχαίους και συγκυριακούς εσωκομματικούς συσχετισμούς πολιτικής ισχύος».

Συγκεκριμένα αναφέρει: «Όλα αυτά συμβαίνουν επειδή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μειώνεται, τα Έργα όπως τα γνωρίσαμε την τελευταία 20ετία οδεύουν προς το τέλος τους και προκειμένου να μπορεί να σταθεί ως αυτόνομο ένα νέο υπουργείο Υποδομών, προσπαθούν να συγκολλήσουν τα Έργα με τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνιών»!

Μάλιστα υπογραμμίζει, ότι η κυβέρνηση περιφρονώντας για άλλη μια φορά τη Διοίκηση και τα στελέχη της, προχωρά σε μια τόσο δραστική αλλαγή, χωρίς να έχει προϋπάρξει καμιά απολύτως διαβούλευση για την προτεινόμενη αλλαγή.

Ωστόσο, προσθέτει, ότι η επιχειρούμενη διάλυση-αποκοπή του τομέα των Μεταφορών, αποτελεί συνέχεια των πρόχειρων κυβερνητικών πειραματισμών στο τέως υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη μετονομασία του πέντε φορές μέσα στα τελευταία 6 χρόνια και την ένταξή του σε διάφορα απίθανα και αντιλειτουργικά σχήματα!


 
Στις υπόλοιπες χώρες της E.E 


Γερμανία
Federal Ministry of Transport and Communications

Μεγάλη Βρετανία 
UK Communications Ministry

Ιταλία
Ministry of Infrastructure and Transport 

Ισπανία
Ministry of Industry, Energy and Tourism/
Secretary of State for Telecommunications and Information Society 

Βέλγιο
Ministry of Communications and Infrastructure

Oλλανδία
Ministry of Communications and Information Technology

Δανία
Trafikministeriet (Ministry of Transportation) συμπεριλαμβάνει και τις telecommunications (άλλαξε 1989)

Νορβηγία
Ministry of Transport and Communications

Φινλανδία
Ministry of Transport and Communications

Αυστρία
Austrian Ministry for Transport, Innovation and Technology

Σουηδία
Ministry of Enterprise and Innovation (Näringsdepartementet) 

Ελβετία 
The Federal Department of the Environment, Transport, Energy and Communications (DETEC)


Αναβρασμός σήμερα στην κεντροαριστερά – Διαβάστε τι συνέβη πραγματικά


Ο πολύπαθος χώρος της κεντροαριστεράς περνάει σήμερα μία νύχτα έντασης, καθώς τα στελέχη του φιλονικούν για ακόμα μία φορά στο διαδίκτυο.
Την εστία αυτή φαίνεται πως την άναψαν οι «διαρροές» που θέλουν τον Ευ.Βενιζέλο να διαφοροποιείται αύριο από την ομόφωνη απόφαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ.
Θυμίζουμε πως η Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης τις προηγούμενες ημέρες αποφάσισε ομόφωνα πως πρέπει να υπάρξει συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ., μόνο όμως εφόσον οι προτάσεις- προϋποθέσεις που θα έθετε ο Ανδρέας Λοβέρδος στη διαδικασία θα γινόντουσαν αποδεκτές. Προτάσεις που αφορούσαν την επιστροφή των αρμοδιοτήτων από τον Νίκο Παππά στο Ε.Σ.Ρ., κατάργηση του αριθμού «4», αλλά και την απόσυρση της πρότασης Πολύδωρα ο οποίος προαλείφονταν για την θέση του πρόεδρου . Οι προτάσεις αυτές πέρασαν. Έγιναν αποδεκτές από τον ΣΥΡΙΖΑ και έτσι η Δημοκρατική Συμπαράταξη ψήφισε θετικά για την θέση του προέδρου τον Ροδόλφο Μορώνη και για την θέση του αντιπρόεδρου τον Νίκο Κιάο, αντί του κομματικού στελέχους και πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ του Βασίλη Μουλούπουλου, που είχε αρχικά προταθεί.
Ειδικότερα επί της πρότασης αυτής, καταμετρήθηκαν 16 «ναι» (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ποτάμι) , 6 «παρών (ΝΔ, ΚΚΕ), 1 «όχι» (Ένωση Κεντρώων), ενώ απουσίασε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής.
Αυτή η κίνηση είχε σαν αποτέλεσμα να συρθεί το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ πίσω από την πρόταση που έκανε ο Ανδρέας Λοβέρδος, αλλά και να  διαφοροποιηθεί η Δημοκρατική Συμπαράταξη από  τη Νέα Δημοκρατία που πρότεινε για την θέση του προέδρου τον δικαστικό Αθανάσιο Κουτρουμάνο.
Ωστόσο, αυτό δεν άρεσε σε κάποιους από τους «σκληρούς» του αντισσυριζαϊκού μπλοκ που έχει διαμορφωθεί. Δεν άρεσε, γιατί πέρασε μεν η πρόταση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης,  αλλα στο θέμα των προσώπων συντάχθηκε μαζί με τον ΣΥΡΙΖΑ, έστω κι αν ουσιαστικά συναποφάσισαν κάτι που τελικά δεν έγινε. Δεν έγινε και ήταν γνωστό πως δεν θα γίνει, γιατί, για την συμφωνία της συγκρότησης του Ε.Σ.Ρ., απαιτείται ευρεία πλειοψηφία των 4/5 των μελών της επιτροπής. Δεδομένου λοιπόν της διαφωνίας της Νέας δημοκρατίας όπως και αυτής του ΚΚΕ  κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο να επιτευχθεί.
Σήμερα λοιπόν το βράδυ βγήκε η διαρροή πως αύριο ο Ευ. Βενιζέλος θα μιλήσει και θα τοποθετηθεί εναντίον της «σύμπλευσης» της Δημοκρατικής Συμπαράταξης με τον ΣΥΡΙΖΑ στο θέμα των προσώπων, κάτι που ενδεχομένως θα σημαίνει έμμεση στήριξη στην πρόταση της Νέας Δημοκρατίας, που όπως είναι φυσιολογικό θέλει να καθυστερήσει κι άλλο τη διαδικασία αυτή, με απώτερο σκοπό να συγκροτηθεί Ε.Σ.Ρ. υπό της δική της κυβερνητική εντολή, όταν και όποτε γίνει αυτό.
Στο άκουσμα λοιπόν αυτής της διαρροής βγήκαν τα μαχαίρια από το Βενιζελικό στρατόπεδο και άρχισε μία ακόμη νύχτα που πρώην σύντροφοι στο μεγάλο ΠΑ.ΣΟ.Κ. έλυναν τις διαφορές τους με εμπρηστικά στάτους και καυστικά σχόλια, τα οποία όμως δεν θα χρειαστούν.
Δεν θα χρειαστούν, καθώς ο Ευ. Βενιζέλος είναι αρκετά έξυπνος για να μην βάλει όλη την Κ.Ο. απέναντι του και για να μην εκθέσει την επιτυχία που κατεγράφη, όταν το κόμμα του  ΣΥΡΙΖΑ υποχώρησε και ουσιαστικά δέχτηκε εν λευκώ, ότι του υπόδειξε η Δημοκρατική Συμπαράταξη.
Επίσης ο Ευ. Βενιζέλος εκτός από αρκετά έξυπνος είναι ίσως και ο καλύτερος Συνταγματολόγος της χώρας και αυτό που αναμένεται να κάνει αύριο, είναι να ερμηνεύσει με βάση την επιστημονική του επάρκεια το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ.  Να προλάβει δηλαδή το ΣτΕ και οι εξελίξεις να τον δικαιώσουν. Επίσης, αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι το αν θα τοποθετηθεί, όχι για τους «14» του συμβουλίου του ΣτΕ που ψήφισαν υπέρ της αντισυνταγματικότητας του νόμου Παππά, αλλά για αυτούς του «9» που ψήφισαν κατά της αντισυνταγματικότητας, κάτι που όπως είπε σήμερα στη Βουλή σε μία αποστροφή του λόγου του, του προκάλεσε έκπληξη…
Ο Ευ. Βενιζέλος προφανώς και είναι δυσαρεστημένος για κάποια εσωκομματικά θέματα και την δυσαρέσκεια του αυτή ενισχύουν κάποια δημοσιεύματα που φέρουν τον Γιώργο Α. Παπανδρέου, που έκανε την διάσπαση τον Γενάρη του 2015, να είναι προ των πυλών της Χαρ. Τρικούπη, ωστόσο το θέμα της απόφασης του ΣτΕ και η συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ. δεν μπορεί να αποτελέσει θρυαλλίδα δυσάρεστων εξελίξεων και  ο Ευ. Βενιζελός δεν εκείνος που θα προβεί σε διχαστικές και διασπαστικές κινήσεις, επισημαίνει ανώτατο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *