Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

Έρχονται οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί: Τι προβλέπεται


Αποφασισμένες να «φορτωθούν» ακίνητα από πλειστηριασμούς προκειμένου να δώσουν το σήμα ότι είναι αποφασισμένες να προχωρήσουν σε αυτούς, είναι οι τράπεζες.

Υπό την πίεση του SSM και την κατάσταση που επικρατεί με το «μπλόκο» συλλογικοτήτων στις διαδικασίες πλειστηριασμών, τους προπηλακισμούς συμβολαιογράφων και την απόφαση για αποχή τους από τους πλειστηριασμούς, εντείνονται οι πιέσεις για την επιτάχυνση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι τράπεζες έχουν συναποφασίσει να αναλάβουν πρωτοβουλίες προκειμένου να μην καταστούν άγονοι οι πλειστηριασμοί, αγοράζοντας οι ίδιες τα ακίνητα που θα εκπλειστηριάσουν.

Η συγκεκριμένη συναπόφαση των τραπεζών, παρά το κόστος της, πρόκειται να υλοποιηθεί ως ένδειξη ότι πλέον δεν μπορεί να αναστέλλονται πλειστηριασμοί μεγάλων ιδιοκτησιών με κάθε είδους προσχήματα.

Σημειώνεται ότι οι τράπεζες απέφευγαν και οι ίδιες τη διενέργεια πλειστηριασμών προκειμένου να μην επιβαρυνθούν με στοκ ακινήτων προς πώληση. Και αυτό διότι θα επιβαρύνονταν με υψηλότατο κόστος τόσο για τη συντήρηση, τη φύλαξη και την πληρωμή φόρων μέχρι τον πλειστηριασμό των ακινήτων, όσο και επειδή με τους πλειστηριασμούς θα πιέζονταν δραματικά οι ήδη χαμηλές τιμές των ακινήτων.

Όπως αναφέρουν τραπεζίτες, το κόστος μόνο για τη διακράτηση των ακινήτων μέχρι τον πλειστηριασμό τους είναι της τάξεως πολλών εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, καθώς κινείται στο 4% – 4,5% του book value των ακινήτων των τραπεζών.

Το γεγονός ότι πλέον ο παράγοντας του κόστους με το οποίο θα επιβαρυνθούν «μπαίνει στην άκρη» και οι τράπεζες είναι διατεθειμένες να αγοράσουν οι ίδιες, ελλείψει άλλων αγοραστών, τα ακίνητα που θα βγάλουν σε πλειστηριασμό, είναι ενδεικτικό της τεράστιας πίεσης που δέχονται από τον SSM να προχωρήσουν σε κινήσεις ρευστοποίησης περιουσιακών στοιχείων στρατηγικών κακοπληρωτών.

Ο SSM έχει επισημάνει στις τράπεζες το τελευταίο διάστημα πως είναι εξαιρετικά αρνητικό το γεγονός ότι δεν γίνονται πλειστηριασμοί ώστε να περάσει το μήνυμα της αποφασιστικότητάς τους να κάνουν ουσιαστικές κινήσεις για τη μείωση των «κόκκινων» δανείων.

Μάλιστα, η απουσία πλειστηριασμών, μαζί με την αδυναμία αποπομπής των διοικήσεων υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, οι «Θεσμοί» δεν περιορίζονται στις μη συνεργάσιμες διοικήσεις, αλλά ζητούν αλλαγή διοικήσεων εφόσον δεν συμβάλουν οικονομικά στη διάσωση των επιχειρήσεων) και την απροθυμία υπογραφής αναδιαρθρώσεων (ελλείψει πλήρους νομοθετικής κάλυψης), ανάγονται στα βασικά σημεία που συνιστούν τροχοπέδη για την επίλυση του προβλήματος των «κόκκινων» δανείων.

Εν τω μεταξύ, ύστερα από τις σκηνές χάους και έντασης κάθε Τετάρτη στα ειρηνοδικεία της χώρας από συλλογικότητες κατά των πλειστηριασμών, η κυβέρνηση πιέζεται να προωθήσει άμεσα τη λύση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.

Η διενέργεια ηλεκτρονικών πλειστηριασμών προβλέπεται στις νέες διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν ενεργοποιηθεί. Σημειώνεται ότι το Προεδρικό Διάταγμα με τις ειδικότερες προϋποθέσεις των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών θα έπρεπε να είχε ήδη εκδοθεί από τον Ιούνιο.

Το θέμα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών τέθηκε ξανά στο τραπέζι από τους «Θεσμούς» στον πρώτο γύρο της τρέχουσας διαπραγμάτευσης για την δεύτερη αξιολόγηση. Κατόπιν αυτού, η κυβέρνηση επιταχύνει τις διαδικασίες για την ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσα από την οποία κάθε επισπεύδων θα κινεί τη διαδικασία του πλειστηριασμού, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του ίδιου ή του συμβολαιογράφου.

Οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής στον πλειστηριασμό. Ηλεκτρονικά θα υποβάλλονται η εγγυητική επιστολή συμμετοχής και οι προσφορές από τους πλειοδότες, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό μια ανοιχτή και διαφανή διαδικασία για όλους τους ενδιαφερόμενους.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θεωρείται ότι είναι εύκολο να στηθεί αφού υπάρχει ήδη από το 2013 το μοντέλο των ηλεκτρονικών διαγωνισμών για μακροχρόνια μίσθωση ή πώληση ακινήτων που ανήκουν στο Δημόσιο μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (e-auction) του ΤΑΙΠΕΔ.






  

Οι 10+30 μέρες που κρίνουν κυβέρνηση και χρέος

Εντολή Τσίπρα να κλείσει η αξιολόγηση γρήγορα - Έρχονται 12 νομοσχέδια στη Βουλή


Η εντολή στην κυβέρνηση να διαβεί το Ρουβίκωνα των μέτρων της δεύτερης αξιολόγησης είναι σαφής από τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος ρίχνει όλες τις δυνάμεις στην εκπλήρωση του στόχου για ελάφρυνση του χρέους.

Την ώρα που κυβερνητικοί αξιωματούχοι διαβεβαιώνουν πως οι εκκρεμότητες για το κλείσιμο της αξιολόγησης είναι υπαρκτές αλλά μπορούν να γεφυρωθούν, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος με συνέντευξή του στην Αυγή δίνει το στίγμα του κυβερνητικού σχεδιασμού: «Βρισκόμαστε στη μέση του δρόμου και είμαστε αποφασισμένοι να περάσουμε απέναντι» σημειώνει χαρακτηριστικά ο πορτ παρόλ του Μεγάρου Μαξίμου, επιβεβαιώνοντας πως η κυβέρνηση βρίσκεται στην τελική ευθεία, προσδοκώντας την ελάφρυνση του χρέους μέχρι το τέλος του έτους.

Και μπορεί τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος να είναι πιο κοντά, δεδομένου ότι ακόμα και ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών έχει αποδεχθεί πως θα είναι στην ατζέντα του Eurogroup, ενώ ήδη έχει γίνει γνωστό πως θα ποσοτικοποιηθούν με 12 νομοσχέδια έναντι ελάφρυνσης 65 δισ. ευρώ, ωστόσο η μάχη πλέον δίδεται για τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, τα οποία θα μπορέσουν να ανοίξουν το μονοπάτι της σταθερότητας σε βάθος δεκαετίας για να μπει σε σταθερή τροχιά η οικονομία.

Εξάλλου, ο φόβος πως εάν αυτό δεν επιτευχθεί η οικονομία θα οπισθοχωρήσει σε συνθήκες αβεβαιότητας αντίστοιχες με αυτές του καλοκαιριού του 2015 είναι υπαρκτός στην Ηρώδου Αττικού, με το σχετικό μήνυμα να στέλνει ο Ευκλείδης Τσακαλώτος μέσω της Wall Street Journal προς τους εταίρους και τον διαρκή κίνδυνο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ζητώντας να μην χαθεί μία ιστορική ευκαιρία εξόδου από την κρίση.

Σε αυτό το πλαίσιο, όλο το Σαββατοκύριακο η μία σύσκεψη διαδεχόταν την άλλη, ενώ άπαντες τελούν εν αναμονή του πρώτου κειμένου συμφωνίας που θα παραδώσουν οι τέσσερις θεσμοί στην κυβέρνηση. Σε αυτό αναμένεται να αποκρυσταλλωθούν τόσο οι διαφωνίες που παραμένουν για όλα τα εκκρεμή θέματα της αξιολόγησης, κυριότερα εκ των οποίων είναι το δημοσιονομικό, το εργασιακό, και το θέμα της χρηματοδότησης του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος αλλά και το κατά πόσο ο στόχος για ολοκλήρωση μέχρι το Eurogroup της 5ης Δεκέμβρη παραμένει εφικτός.

Η μεγαλύτερη μάχη στις εκκρεμότητες δίνεται για την αποκατάσταση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και τις ομαδικές απολύσεις.

Στο κυβερνητικό επιτελείο πάντως υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία για ευτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων, με χρονικό ορίζοντα σε πρώτη φάση την 28η Νοεμβρίου, προκειμένου στο EuroWorking Group να υπάρξει staff level agreement. Προς αυτή την κατεύθυνση εξάλλου συγκλίνουν, όπως τονίζουν επιτελείς της κυβέρνησης, οι θετικές τοποθετήσεις τόσο του Τόμας Βίζερ και του Προέδρου των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, όσο και της Κομισιόν, η οποία μέσω του Πιερ Μοσκοβισί επιμένει στο τέλος της λιτότητας παρά τη σκληρή αντίθεση του Βερολίνου.


Την ίδια ώρα, ενδεικτική της πίστης για ολοκλήρωση της αξιολόγησης και στροφή στο χρέος, είναι η συνεδρίαση της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ τη Δευτέρα υπό τον Αλέξη Τσίπρα. Εκεί ο πρωθυπουργός εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει το «μασάζ» για τα νομοσχέδια που θα δοκιμάσουν εκ νέου την κυβερνητική πλειοψηφία μέχρι τις αρχές του έτους, με αιχμή του δόρατος την επίτευξη του στόχου για το χρέος. 



Η Αχτσιόγλου ανοίγει την πόρτα για τις ομαδικές απολύσεις


Το υπουργείο Εργασίας άνοιξε «πόρτα» για τις ομαδικές απολύσεις στην Τρόικα, καθώς το προσχέδιο της συμφωνίας, που θα συζητηθεί το σαββατοκύριακο, έχει αναφορά σε άρση διοικητικών φραγμών επί αιτημάτων για απολύσεις που είναι πάνω από τα όρια που ορίζει η νομοθεσία.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», η γραμμή που υποστηρίζει πλέον η Εφη Αχτσιόγλου είναι να υπάρχει «ένα στάδιο προέγκρισης, ένας προέλεγχος των αιτημάτων ομαδικών απολύσεων», ώστε να μην εγκαταλείπονται στην τύχη τους οι εργαζόμενοι, αλλά να έχουν έστω και ένα υποτυπώδες πλέγμα προστασίας, όπως καταβολή δεδουλευμένων, το δικαίωμα αποζημίωσης ή ακόμη και της προτίμησής τους σε επαναπρόσληψη, με εγγυήσεις που θα υποχρεώνονται να παράσχουν οι επιχειρήσεις προκειμένου να προχωρούν σε ομαδικές απολύσεις.

Αυτή η προέγκριση δεν θα έχει να κάνει σε καμία περίπτωση με εμπλοκή του κράτους ή του υπουργείου Εργασίας. Με απλά λόγια στο νέο καθεστώς απολύσεων, πέραν των ορίων που ορίζει ο νόμος ή αυτών που θα αποφασιστούν με το νέο εργασιακό νόμο, το υπουργικό βέτο που μέχρι σήμερα απαγόρευε τις μαζικές απολύσεις καταργείται οριστικά, αναφέρει το δημοσίευμα.

Ο προέλεγχος των απολύσεων θα γίνεται από ανεξάρτητο όργανο (ενδεχομένως από τον Οργανισμό Διαιτησίας – ΟΜΕΔ ή άλλη επιτροπή), όπως συνηθίζεται και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Το αν οι απολύσεις θα απαγορεύονται αν δεν τηρούνται κάποιες από τις εγγυήσεις που θα πρέπει να τις συνοδεύουν (και δεν υπάρχουν σήμερα) θα φανεί από το τελικό περιεχόμενο της συμφωνίας για τα εργασιακά.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», στο τραπέζι είναι και η αύξηση των ορίων των νόμιμων απολύσεων. Τα όρια σήμερα είναι μέχρι 6 εργαζόμενοι το μήνα σε επιχειρήσεις που απασχολούν από 20 έως 150 άτομα και 5% και έως 30 άτομα κάθε μήνα για επιχειρήσεις που απασχολούν από 150 άτομα και πάνω. Για επιχειρήσεις με προσωπικά έως 20 άτομα οι απολύσεις είναι ελεύθερες.






Επικεφαλής Ινστιτούτου Bruegel: Αναπόφευκτο ένα τέταρτο μνημόνιο για την Ελλάδα


Μία μεγάλη αναδιάρθρωση χρέους ή ένα τέταρτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα είναι οι μόνες επιλογές που έχουν οι πιστωτές για την Ελλάδα μετά το 2018, σύμφωνα με τον επικεφαλής οικονομολόγος του ινστιτούτου Bruegel Ζολτ Νταρβάς.

«Ακόμη κι αν η Ελλάδα έχει, όπως αναμένω ανάπτυξη την περίοδο 2017-2018, άρα και συνεπακόλουθη μείωση του λόγου χρέους/ΑΕΠ, αυτό θα παραμείνει σε αρκετά μεγάλο ύψος, ενώ ένα 80% του χρέους θα οφείλεται στον επίσημο τομέα. Την ίδια στιγμή, τόσο η οικονομική όσο και η πολιτική κατάσταση στη χώρα θα χαρακτηρίζεται από μεγάλη αβεβαιότητα. Κάτω από τέτοιους όρους, για μένα παραμένει απίθανο να καταφέρει η Ελλάδα να δανειστεί από τις αγορές με ένα λογικό επιτόκιο. Οι επιλογές είναι λοιπόν δύο: είτε μια μεγάλη αναδιάρθρωση είτε ένα τέταρτο πρόγραμμα οικονομικής βοήθειας. Αυτό που περιμένω ότι θα συμβεί είναι κάποιας μορφής αναδιάρθρωση χρέους με χρονικές επεκτάσεις στην ωρίμανση των ομολόγων, μαζί με χαμήλωμα ή πάγωμα των επιτοκίων, χωρίς πάντως αυτά να είναι αρκετά για να αποφύγει η Ελλάδα ένα τέταρτο πρόγραμμα» δηλώνει επικεφαλής οικονομολόγος του ινστιτούτου Bruegel Ζολτ Νταρβάς σε συνέντευξή του στα ΝΕΑ.

Αναφερόμενος στις επενδύσεις τονίζει ότι αυτό που λειτουργεί αποτρεπτικά δεν είναι το ύψος του χρέους, αλλά «η υπερβολική γραφειοκρατία». «Τα αποτυπώνουν και οι δείκτες του ΟΑΣΑ εκεί που η Ελλάδα βρίσκεται πολύ χαμηλά», εξηγεί.

Ερωτώμενος για αν η παρέμβαση Ομπάμα για το χρέος λέει: «Φοβάμαι ότι ο πρόεδρος Ομπάμα δεν μπορεί να επηρεάσει τις ευρωπαϊκές αποφάσεις για την Ελλάδα. Τόσο ο ίδιος όσο και άλλα μέλη της κυβέρνησης του ζήτησαν ελάφρυνση του ελληνικού χρέους στο παρελθόν χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα και θεωρώ απίθανο να αλλάξει κάτι τώρα πια».

Επίσης σημειώνει ότι δεν περιμένει ιδιαίτερη πρόοδο γύρω από το ζήτημα του χρέους μέχρι τις γερμανικές εκλογές «πέραν ίσως κάποιων δημόσιων τοποθετήσεων ότι εάν η Ελλάδα εφαρμόσει το Μνημόνιο κάποια μέτρα ελάφρυνσης του χρέους θα μπορούσαν να συμφωνηθούν μέχρι το 2018».








Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016

Κάτι ξεχασμένα θεματάκια…

Τώρα που έφυγε ο Ομπάμα και οι υπουργοί έχουν χρόνο, μήπως μπορούν να απαντήσουν σε δυο-τρια θεματάκια, που έχουν τεθεί, αλλά αποφεύγουν συστηματικά να το κάνουν; Τα υπενθυμίζουμε



Τα συνηθίζουν αυτά οι υπουργοί και οι λοιποί υψηλόβαθμοι πολιτικοί παράγοντες.  Επειδή  είναι πολυάσχολοι,  ξεχνάνε. Για την ακρίβεια είναι «ξεχασιάρηδες». Εχει μια μικρή διαφορά το ένα από το άλλο. Ξεχνάνε γιατί δεν θέλουν- να πουν. Γιατί, αν πουν, θα εκτεθούν κι άλλο. Επομένως, προτιμούν να τους κατηγορούν για «ασυνέπεια» (σιγά το πράγμα), παρά να αναγκαστούν να ομολογήσουν όσα δεν θέλουν.

Τώρα, λοιπόν, που έφυγε ο Ομπάμα και δεν έχουν όλοι να κάνουν  υψηλή πολιτική, υπάρχουν μια-δυο εκκρεμότητες. Τις υπενθυμίζουμε.

Δεν έχει απαντηθεί ακόμα το ερώτημα ποιος είναι ο εκ Κύπρου χρηματοδότης της εφημερίδας του ΣΥΡΙΖΑ «Αυγή». Δυο υπεύθυνα πρόσωπα, που μίλησαν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, δεν το αποκάλυψαν. Ο ένας φάνηκε ότι ήξερε αλλά δεν το έλεγε (εδώ), ο άλλος είπε ότι δεν το ήξερε (εδώ). Η στάση αυτή είναι τουλάχιστον περίεργη. Το ποσό της χρηματοδότησης είναι πολύ μικρό, σιγά τα λεφτά δηλαδή. Τότε γιατί πρέπει το όνομά του να παραμένει κρυφό; Μήπως επειδή έγινε μέσω offshore εταιρείας, όπως ισχυρίζεται η αντιπολίτευση;

Η δεύτερη περίπτωση είναι περισσότερο σκανδαλιστική. Ο γνωστός στιχουργός και τα τελευταία χρόνια αρθρογραφών Αρης Δαβαράκης αποκάλυψε ότι, κατ’ εντολήν της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, έστησε μια ιστοσελίδα (toprotal.gr), για να προπαγανδίζει τις θέσεις του κόμματος. Πρόσθεσε ότι την ιδέα είχε ο νυν υπουργός Χριστόφορος Βερναρδάκης και ότι ο ίδιος (ο Δαβαράκης) κι ένας συνεργάτης του αμείβονταν «από το γραφείο του Νίκου Παππά). Ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε τις εκλογές, δεν χρειάζονταν πια το portal, οι πληρωμές σταμάτησαν και ο Δαβαράκης αποφάσισε να τα καταγγείλει όλα αυτά (εδώ).


Εγινε ο συνήθης ντόρος στα μέσα ενημέρωσης, αλλά από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, των υπουργών κτλ τσιμουδιά. Ο υπεύθυνος των οικονομικών του κόμματος Μίμης Δαρειώτης είπε στην Επιτροπή της Βουλής ότι «από το ταμείο του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπάρχει χρηματοδότηση στο όνομα Δαβαράκης». Αρα απομένει αυτό που ισχυρίστηκε ο Δαβαράκης: «Από το γραφείο του Νίκου Παππά». Ο υπουργός, όμως, κάνει τον Κινέζο. Ούτε άκουσε ούτε διάβασε, καμιά εξήγηση. Προφανώς, μιλάμε για δημόσιο χρήμα (εκτός αν ήταν ιδιωτικό, οπότε κανένα πρόβλημα, αλλά ας το πουν).

Στις 15 Νοεμβρίου ο κ. Παππάς έδωσε συνέντευξη στην πρωϊνή ραδιοφωνική εκπομπή του  Σκάι, η οποία είχε προαναγγελθεί με τυμπανοκρουσίες. Μάλιστα ο οικοδεσπότης Αρης Πορτοσάλτε είχε πει ότι θα τον ρωτούσε τόσο για την υπόθεση Δαβαράκη όσο και  για το περίφημο ταξίδι του στην Βενεζουέλα. Η συνέντευξη έγινε, αλλά κανένα τέτοια ερώτημα δεν ετέθη. Τελείωσε με αμοιβαίες φιλοφρονήσεις και γελάκια, αλλά για τα δύο επίμαχα δεν μάθαμε τίποτα. Για του λόγου το αληθές εδώ.

Δεν πειράζει, υπάρχει καιρός. Αλλά κάποια απάντηση πρέπει να δώσουν. Τώρα που ο κ. Παππάς ξεμπέρδεψε με το άγχος των τηλεοπτικών αδειών (κι απ’ ό τι φαίνεται τα έχει βρει(σχεδόν…) με τους καναλάρχες, μήπως ήρθε η ώρα να δώσει τις απαντήσεις που εκκρεμούν;  Μπορεί σε ορισμένα η σιωπή να είναι χρυσός, δεν λέμε. Αλλά να, υπάρχει κι εκείνο το έρμο το «ηθικό πλεονέκτημα»…




Ομπάμα: ο Ησυχος Αμερικανός... φονιάς


Ποιος ήταν ο πιο πολεμοχαρής πρόεδρος των ΗΠΑ τις τελευταίες δεκαετίες; Η απάντηση που έρχεται σχεδόν αυτόματα στο στόμα δισεκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο είναι ο Τζορτζ Μπους. Τα φαινόμενα όμως απατούν.
Οι ζωές μας βρίσκονται ανάμεσα στα δάχτυλά σου... Τώρα μπορείς να μας σκοτώσεις από την ασφάλεια του σπιτιού σου με drones
Πριν από μερικά χρόνια η σκηνοθέτιδα Σόνια Κένεμπεκ είχε μια εξαιρετική ιδέα. Το εθνόσημο των ΗΠΑ με τον αετό (που υιοθετήθηκε στην αμερικανική επανάσταση του 1782) θα πρέπει να αντικατασταθεί με ένα drone. 
Η ιδέα μετουσιώθηκε σε ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ με τίτλο National Bird στο οποίο η Κένεμπεκ παρακολουθεί τρεις χειριστές drone που αποφάσισαν να σπάσουν τη σιωπή τους (και ορισμένοι ενδέχεται να αντιμετωπίσουν την κατηγορία εθνικής προδοσίας) αλλά και συγγενείς και φίλους μιας αφγανικής οικογένειας 25 ατόμων που δολοφονήθηκε στο Αφγανιστάν κατά τη διάρκεια ενός γάμου. 
Στην πραγματικότητα το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει το απόλυτο σύμβολο του σύγχρονου αμερικανικού μιλιταρισμού το οποίο έχει πλέον συνδυαστεί άρρηκτα με την προεδρία Ομπάμα. Παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα στοχευμένων επιθέσεων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη ξεκίνησε στα χρόνια του Τζορτζ Μπους, ο Ομπάμα ήταν αυτός που έβαλε τη σφραγίδα του στο νέο «παιχνίδι» του Πενταγώνου. 


Για την ακρίβεια, ο στρατός του Ομπάμα σκότωσε περίπου 4.700 ανθρώπους με drones σε σχέση με τους 2.996 πολίτες που σκοτώθηκαν την 11η Σεπτεμβρίου. 
Το ίδιο μοτίβο επαναλαμβάνεται μονότονα όποτε κάποιος προσπαθεί να συγκρίνει την πολεμική παρακαταθήκη των δύο προέδρων. Ο Μπους άνοιξε τον δρόμο του αίματος για τον 21ο αιώνα. Ο Ομπάμα ήρθε για να τον ασφαλτοστρώσει.
Πέρα από τη διατήρηση δυνάμεων που επιχειρούν στο Αφγανιστάν και το Ιράκ, ο Ομπάμα βομβάρδισε τη Λιβύη, τη Σομαλία, την Υεμένη, το Πακιστάν και τη Συρία. 
Συμμετείχε σε αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις στη Νιγηρία, στο Καμερούν και στην Ουγκάντα, ενώ ενίσχυσε στρατιωτικά τις αμερικανικές δυνάμεις αλλά και στρατούς άλλων χωρών σε περιοχές της Βόρειας και Δυτικής Αφρικής και της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Επί της προεδρίας του μονάδες ειδικών επιχειρήσεων του Πενταγώνου αναπτύχθηκαν σε τουλάχιστον 133 χώρες – δηλαδή στο 70% του πλανήτη. 
Συνολικά ο Αμερικανός πρόεδρος αφήνει τον Λευκό Οίκο με δυνάμεις του Πενταγώνου να επιχειρούν αυτή τη στιγμή σε περισσότερες χώρες σε σχέση με αυτές που παρέλαβε ως ανοιχτά πολεμικά μέτωπα από τον πρόεδρο Μπους.
Η κατάσταση περιπλέκεται αν επιχειρήσει να μετρήσει κανείς τα θύματα των πολεμικών επιχειρήσεων που διέταξαν οι δύο πρόεδροι. Το ένα εκατομμύριο Ιρακινών, που σύμφωνα με εκτιμήσεις έχασαν τη ζωή τους μετά τον πόλεμο στο Ιράκ, φαντάζει άπιαστο ρεκόρ ακόμη και για τους πιο αιμοδιψείς Αμερικανούς προέδρους. 
Ο αριθμός αυτός όμως περιλαμβάνει τα θύματα του εμφυλίου πολέμου που ακολούθησε – εξαιτίας φυσικά της αστάθειας και της πολιτικής τού διαίρει και βασίλευε που εφάρμοσαν το Πεντάγωνο και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ. 
Με το ίδιο σκεπτικό όμως, στα θύματα του Ομπάμα δεν μπορούμε να συμπεριλάβουμε μόνον όσους σκοτώθηκαν από αμερικανικές βόμβες και σφαίρες αλλά και τους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους από το φαινόμενο ντόμινο των συγκρούσεων που ακολούθησαν τους βομβαρδισμούς στη Λιβύη, στο Ιράκ και το Αφγανιστάν.

Οι εχθροπραξίες στο Μάλι αλλά και στη Συρία, όπου μετακινήθηκαν ομάδες εξτρεμιστών ισλαμιστών που χρηματοδοτούνταν και εξοπλίζονταν από τις ΗΠΑ στη Λιβύη, προκάλεσαν εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς, κύματα προσφύγων που εξακολουθούν να βρίσκουν τον θάνατο κατά χιλιάδες στη Μεσόγειο Θάλασσα αλλά και ενίσχυση τρομοκρατικών οργανώσεων η δράση των οποίων έφτασε και στην καρδιά της Ευρώπης.
Η σύγκριση του αριθμού των θυμάτων είναι λοιπόν πρακτικά αδύνατη σε μια τόσο πολυεπίπεδη σκακιέρα γεωπολιτικών και πολεμικών συγκρούσεων. Κάποιοι άλλοι αριθμοί όμως μπορούν να μετρηθούν με μεγαλύτερη ακρίβεια. 
Η επέκταση των πολεμικών επιχειρήσεων επί προεδρίας Ομπάμα αντικατοπτρίζεται στη γιγάντωση του πολεμικού προϋπολογισμού των ΗΠΑ που φέτος έφτασε τα 608 δισεκατομμύρια δολάρια. 
Για την ακρίβεια, οι δύο υψηλότεροι «αμυντικοί» προϋπολογισμοί του 21ου αιώνα φέρουν την υπογραφή του απερχόμενου προέδρου, ο οποίος στα οκτώ χρόνια της προεδρίας του δαπάνησε 816 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από την οκταετία του Τζορτζ Μπους (παρά το γεγονός ότι ο τελευταίος κλήθηκε να διαχειριστεί τη μετά την 11η Σεπτεμβρίου εποχή). 
Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι χάρη στην αναλογική αύξηση των εναέριων βομβαρδισμών ο Ομπάμα κατάφερε να κρατήσει μία και μόνον από τις προεκλογικές του υποσχέσεις: να μειώσει δραστικά τον αριθμό των Αμερικανών στρατιωτών που σκοτώνονται σε πολεμικές επιχειρήσεις.

Ο απερχόμενος πρόεδρος αφήνει πίσω του μια πολύ πιο καλοστημένη πολεμική μηχανή. Μια μηχανή που μπορεί να σπείρει τον θάνατο σε ένα χωριό του Αφγανιστάν χάρη σε έναν μόνο χειριστή μη επανδρωμένου αεροσκάφους που απασχολείται σε ώρες γραφείου σε μια αεροπορική βάση κάπου στο Τέξας.
Το drone είναι ήδη το νέο εθνόσημο των Ηνωμένων Πολιτειών.  





Γιατί οι ΗΠΑ δεν χαρίζουν το χρέος στην Ελλάδα και ζητούν απο τη Γερμανία να μας το χαρίσει;


 Υπάρχουν δύο θεωρίες που έχουν ακουστεί στην Ελλάδα  κατά καιρούς. Η πρώτη, είναι ότι οι ΗΠΑ ενώ μπορούν να διαγράψουν το Ελληνικό χρέος, δεν το κάνουν και ζητούν από την Γερμανία να μας το χαρίσει. Η δεύτερη, ότι οι Καλικάντζαροι με αρχηγό τον Μανδρακούκο τον Ζυμαρομύτη εμφανίζονται κάθε Δεκέμβριο. Τι από τα δύο τελικά είναι πιθανότερο να ισχύει; 
Πριν το 2012 υπήρχαν ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου στα χέρια ιδιωτών (φυσικών προσώπων, επενδυτικών εταιριών, τραπεζών) πολλοί εκ των οποίων Γερμανοί, άλλοι Γάλλοι, άλλοι Ιταλοί. Αυτά, μετετράπησαν μέσω  EFSF /ESM (European Financial Stability Facility/European Stability Mechanism) σε διακρατικό χρέος, φορτώθηκαν δηλαδή ομόλογα  ιδιωτών από τον κύριο Σόιμπλε και λοιπους Ευρωπαίους ηγέτες, στους Ευρωπαϊκούς λαούς. Αυτά δεν είναι χρέος της Ελλάδας προς την Γερμανία, το έκανε ενυπόθηκο δάνειο προς τη Γερμανία και λοιπές χώρες, μέσω EFSM/ESM, ο κύριος Σόιμπλε και οι λοιποί Ευρωπαίοι ηγέτες που ήλεγχε ώστε να γλιτώσει τις τράπεζές του, Γερμανικές, αλλά και Ιταλικές- Γαλλικές, αλλά κι τους ιδιώτες, τα ασφαλιστικά του ταμεία δηλαδή και φυσικά πρόσωπα που είχαν αυτούς τους απαξιωμένους τίτλους. Το πόσο απαξιωμένοι τίτλοι ήταν τα Ελληνικά ομόλογα, όταν έγινε η μετατροπή του 2012, των Ομολόγων σε ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ, ουσιαστικά,  ήταν απλό να  βρεθεί, αρκούσε κάποιος να δει τις χρηματιστηριακές τους τιμές, ήταν στο 20% περίπου της ονομαστικής τους τιμής. Αναμφισβήτητο γεγονός. 
Οι ΗΠΑ δεν έχουν Ελληνικό χρέος, αλλά συμμετέχουν στο ΔΝΤ, όπου συμμετέχει και η Ελλάς. Η διαγραφή των ποσών του ΔΝΤ που είναι Βραχυπρόθεσμη διευκόλυνση, δεν έχει έννοια να γίνει διότι ΔΕΝ αντικατέστησαν ομόλογα, και, εξάλλου, είναι μικρά ποσά επί του συνόλου. 
Εκείνα που πρέπει να διαγράφουν είναι τα ποσά που κρατάει η ΕΚΤ/ESM που είναι Ομόλογα που, στην περίπτωση του ESM έγιναν ΔΑΝΕΙΑ, διότι όταν μετετράπησαν η αγοραία αξία τους ήταν 20% της Ονομαστικής περίπου, ενώ μετετράπησαν περίπου στο 80% (δήθεν κουρεύτηκαν), δηλαδή πήραν 20 ευρώ Ομολόγων, οι κάτοχοι των οποίων δεν είχαν καμία εξασφάλιση ότι θα πάρουν τα λεφτά τους πίσω, και τα μετέτρεψαν σε 80 ευρώ Ενυπόθηκων δανείων, με διασφάλιση την περιουσία του Ελληνικού δημοσίου!

Οι ΗΠΑ δεν έχουν να μας χαρίσουν επομένως τίποτα, διότι δεν έχουν Ελληνικό χρέος. Ο κύριος Σοιμπλε, όμως, και οι λοιποί Ευρωπαίοι «ηγέτες» πρέπει να κάνουν, επιτέλους, το αυτονόητο, να τα ξαναμετατρέψουν σε Ομόλογα και να τα δώσουν σε ιδιώτες, στην τιμή 20 που ήταν ΤΟΤΕ, την ημέρα ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ, το 2012, θα κάνουν διαγραφή 100-20/80= 75% να το πούμε λίγο απλά.Θα  κάνουν έτσι χάρη, όχι απλά στον Ελληνικό λαό, στον οποίο έχουν σερβίρει την «θεωρία»  ότι οφείλει κάτι στον Γερμανικό λαό, αλλά πρωτίστως στους δικούς τους λαούς τους οποίους έχουν χρεώσει, ώστε να διασώσουν τις δικές τους τράπεζες, τα δικά τους funds και τους δικούς τους ιδιώτες!

* Ο κ. Κωνσταντίνος Βέργος είναι Καθηγητής Χρηματοοικονομικών, Πανεπιστήμιο Πόρτσμουθ, Αγγλία.  


Μήνυση κατά του ΔΟΛ κατέθεσε η ΕΣΗΕΑ για τα δεδουλευμένα των εργαζομένων


Μήνυση στον Εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης κατέθεσε η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ), ζητώντας την ποινική δίωξη και την άμεση ενεργοποίηση της αυτόφωρης διαδικασίας κατά των υπευθύνων του εκδοτικού συγκροτήματος του ΔΟΛ.
 Η ΕΣΗΕΑ, σε ανακοίνωσή της, επισημαίνει προς πάσα κατεύθυνση ότι τα φύλλα του Σαββατοκύριακου του ΔΟΛ (ΤΑ ΝΕΑ, ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ) είναι προϊόντα εκβιαστικής τακτικής σε βάρος των εργαζομένων, οι οποίοι με τέσσερις μισθούς χρηματοδοτούν την έκδοση των εφημερίδων του συγκροτήματος.
Επίσης, το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ και όλες οι Ενώσεις ενεργοποιούν τις αποφάσεις για απεργιακές κινητοποιήσεις, με προτάσεις συνελεύσεων, ως τη μόνη απάντηση στην εργοδοτική αυθαιρεσία.
Στην ανακοίνωσή της η ΕΣΗΕΑ αναφέρει «τα ψίχουλα που δίνει η εργοδοσία κάθε φορά παραμονές των κινητοποιήσεων των συνελεύσεων, εξυπηρετούν μόνο τα σχέδια της για να κερδίζει χρόνο και να έχει όμηρους συντάκτες, διοικητικούς και τεχνικούς». «Τέρμα στα επιχειρηματικά παιχνίδια σε βάρος συναδέλφων», καταλήγει η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ.

Διαβάστε την ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ:
Την ποινική δίωξη και την άμεση ενεργοποίηση της αυτόφωρης διαδικασίας κατά των υπευθύνων του ΔΟΛ Α.Ε., ζητεί με μήνυση στον Εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης, το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ. 
Είναι η πολλοστή φορά που η ιδιοκτησία αθετεί με τον πλέον προκλητικό τρόπο τις δεσμεύσεις της απέναντι στους εργαζόμενους. 
Τα ψίχουλα που δίνει η εργοδοσία κάθε φορά παραμονές των κινητοποιήσεων ή των συνελεύσεων, εξυπηρετούν μόνο τα σχέδια της για να κερδίζει χρόνο και να έχει ομήρους συντάκτες, διοικητικούς και τεχνικούς. 
Η ΕΣΗΕΑ οφείλει να επισημάνει προς πάσα κατεύθυνση και να ενημερώσει την κοινή γνώμη ότι τα φύλλα του Σαββατοκύριακου του ΔΟΛ (ΤΑ ΝΕΑ, ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ) είναι προϊόντα μιας τέτοιας εκβιαστικής τακτικήςσε βάρος των εργαζομένων, οι οποίοι με 4 μισθούς χρηματοδοτούν την έκδοση των εφημερίδων του συγκροτήματος.
Απέναντι στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και την προάσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων, που είναι από την αρχή το πρώτο μέλημα των Ενώσεων, η εργοδοσία επέλεξε παρελκυστική τακτική σκοπίμως, θέλοντας να φορτώσει στις πλάτες των εργαζομένων την βιωσιμότητα της επιχείρησης, που η ίδια οδηγεί σε αδιέξοδο. 
Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ και όλες οι Ενώσεις ενεργοποιούν τις αποφάσεις για απεργιακές κινητοποιήσεις, με προτάσεις των συνελεύσεων, ως τη μόνη απάντηση στην εργοδοτική αυθαιρεσία. 
Τέρμα στα επιχειρηματικά παιχνίδια σε βάρος των συναδέλφων.



Πώς ενισχύεται η προστασία για δανειολήπτες στεγαστικών δανείων


Kαθιερώνεται υποχρέωση αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας πριν τη χορήγηση πίστωσης. Δυνατότητα μετατροπής της δανειακής σύμβασης σε εναλλακτικό νόμισμα. Κίνητρα για προεξόφληση των δανείων. Η προεκτίμηση της αξίας του ακινήτου. Τι προβλέπει η Οδηγία 2014/17/ΕΕ.
Στην ενδυνάμωση της θέσεως των δανειοληπτών έναντι των πιστωτών για συμβάσεις στεγαστικής πίστης αποσκοπεί η ενσωμάτωση της Οδηγίας 2014/17/ΕΕ που έχει καταθέσει στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών. Στις διατάξεις του σχετικού σχεδίου νόμου συμπεριλαμβάνεται η υποχρέωση να πραγματοποιείται αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας πριν από τη χορήγηση πίστωσης, καθώς επίσης και η καθιέρωση συγκεκριμένων υποχρεώσεων για τους πιστωτικούς φορείς - μεσίτες πιστώσεων που πρέπει να τηρούνται κατά το στάδιο που προηγείται της σύναψης της σύμβασης πίστωσης αλλά και μετά τη σύναψη αυτής. Επιπλέον υποχρεώσεις καθορίζονται σε περίπτωση παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών.
Καθιερώνονται επίσης ορισμένες απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας, όπως η άδεια εγκατάστασης και η εποπτεία των μεσιτών πιστώσεων και των μη πιστωτικών ιδρυμάτων, ενώ εξασφαλίζεται η ορθή εκτίμηση του ακινήτου εισάγοντας την υποχρέωση διενέργειας εκτιμήσεων, με αξιόπιστα πρότυπα εκτίμησης. Επίσης, καλούνται οι πιστωτικοί φορείς να επιδεικνύουν εύλογη ανοχή και να καταβάλλουν κάθε εύλογη προσπάθεια για την επίτευξη λύσης πριν κινήσουν διαδικασίες κατάσχεσης.
Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει ότι στις περιπτώσεις συμβάσεων πίστωσης σε ξένο νόμισμα, ο πιστωτικός φορέας θα πρέπει είτε να συμπεριλάβει στη σύμβαση πίστωσης όρο, σύμφωνα με τον οποίο ο καταναλωτής δικαιούται να μετατρέψει τη σύμβαση πίστωσης σε εναλλακτικό νόμισμα, τουλάχιστον όταν η διακύμανση της συναλλαγματικής ισοτιμίας υπερβαίνει το 20% σε σχέση με αυτή που ίσχυε κατά τον χρόνο σύναψης της σύμβασης. Είτε να διασφαλίζει ότι η σύμβαση πίστωσης συνοδεύεται καθ' όλη τη διάρκεια αυτής με χρηματοπιστωτικό μέσο αντιστάθμισης συναλλαγματικού κινδύνου.
Αναφορικά με το κυμαινόμενο επιτόκιο ορίζεται ότι οι δείκτες ή τα επιτόκια αναφοράς που χρησιμοποιούνται από τον πιστωτικό φορέα για τον υπολογισμό του επιτοκίου χορήγησης πρέπει να είναι σαφείς, προσιτοί και επαληθεύσιμοι από τον δανειολήπτη.

Σε ό,τι αφορά στην πρόωρη αποπληρωμή του δανείου, προβλέπεται πως ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να εκπληρώσει πλήρως ή εν μέρει τις υποχρεώσεις του που απορρέουν από τη σύμβαση πίστωσης πριν τη λήξη της. Στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής δικαιούται μείωση του συνολικού κόστους της πίστωσης. Η μείωση συνίσταται στους τόκους και στις επιβαρύνσεις για το εναπομένον χρονικό διάστημα μέχρι τη λήξη της σύμβασης.

Αν η άσκηση του δικαιώματος πρόωρης εξόφλησης εκ μέρους του καταναλωτή γίνεται εντός χρονικού διαστήματος για το οποίο έχει συμφωνηθεί σταθερό επιτόκιο χορηγήσεων, ο πιστωτικός φορέας δικαιούται εύλογη και αντικειμενικά αιτιολογημένη αποζημίωση προς αποκατάσταση. Η εν λόγω αποζημίωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των τόκων που θα κατέβαλλε ο καταναλωτής για το χρονικό διάστημα μεταξύ της πρόωρης εξόφλησης και της συμφωνηθείσας ημερομηνίας λήξης του σταθερού επιτοκίου.
Πριν την υπογραφή δανειακής σύμβασης, ο πιστωτικός φορέας και κατά περίπτωση ο μεσίτης πιστώσεων παρέχουν στον καταναλωτή τις εξατομικευμένες πληροφορίες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη σύγκριση των πιστώσεων που διατίθενται στην αγορά, την αξιολόγηση των επιπτώσεών τους και τη λήψη τεκμηριωμένης απόφασης σχετικά με τη σύναψη σύμβασης πίστωσης: α) χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση αφού ο καταναλωτής δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες για τις ανάγκες του, την οικονομική του κατάσταση και τις προτιμήσεις του, και β) εγκαίρως, πριν από την παροχή δεσμευτικής για τον πιστωτικό φορέα προσφοράς και σε κάθε περίπτωση, πριν ο καταναλωτής δεσμευθεί με σύμβαση ή προσφορά πίστωσης.
Σημειώνεται ότι μεταξύ της παροχής δεσμευτικής προσφοράς και της σύναψης σύμβασης πίστωσης μεσολαβεί χρονικό διάστημα μελέτης 10 ημερολογιακών ημερών, ώστε ο καταναλωτής να συγκρίνει τις προσφορές και να αξιολογήσει τις συνέπειές τους προκειμένου να λάβει τεκμηριωμένη απόφαση.
Πριν από την παροχή δεσμευτικής προσφοράς, ο πιστωτικός φορέας πραγματοποιεί ενδελεχή αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας του καταναλωτή. Επίσης η αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας δεν βασίζεται κατά κύριο λόγο στην παραδοχή ότι η αξία του ακινήτου που προορίζεται για κατοικία υπερβαίνει το ποσό της πίστωσης ή στην παραδοχή ότι η αξία του εν λόγω ακινήτου θα αυξηθεί, εκτός αν ο σκοπός της σύμβασης πίστωσης είναι η κατασκευή ή ανακαίνιση ακινήτου που προορίζεται για κατοικία.





Eλλειμμα αγάπης στο Πεδίον του Αρεως



Διαβάζουμε σε ανακοίνωση της Επιτροπής Πολιτών για το Πεδίον του Αρεως: «Δυστυχώς, τώρα, το Πεδίο του Αρεως, μετά και παρά τη διάθεση πολλών εκατομμυρίων ευρώ έχει καταλήξει χώρος αθλιότητας, παραβατικότητας και απώθησης των πολιτών από την επίσκεψή τους σ' αυτό».

Φωτισμός ελλιπής, τουαλέτες υπό κατάρρευση, σκουπίδια· σωρός σκουπίδια. Σύμφωνα με τους εθελοντές καθαριστές, αυτά συναπαρτίζονται από: χαρτομάντιλα βρόμικα, προφυλακτικά (κυρίως), μικρά πλαστικά, δεκάδες σύριγγες, κλαδιά, χορτάρια, αγκάθια, θάμνους κ.ά. Ολα αυτά σε ένα μόνο παρτέρι που καθάρισαν -το πάρκο περιέχει 108 (!) παρτέρια.

Η Επιτροπή οχλεί συνεχώς τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής να της δοθούν στοιχεία για την πορεία των εργασιών στο πάρκο, ή τι προτίθεται να κάνει για τον ευπρεπισμό του και τη φύλαξή του μετά από διαγωνισμό. Η Περιφέρεια δικαιολογεί τις καθυστερήσεις κάνοντας λόγο για ενστάσεις στον διαγωνισμό και άλλα δευτερεύοντα.

Χαιρόσουν κάποτε να διασχίσεις το πάρκο, να καθίσεις στα παγκάκια του ή στα τραπεζάκια στο αναψυκτήριο, να πας στο περίπτερο, να παρακολουθείς μικρές θεατρικές παραστάσεις ή και συναυλίες, να βλέπεις τους ηλικιωμένους να παίζουν σκάκι και γύρω τους ολόκληρες παρέες. Ζωή. Ηπια. Συνετή. Αξιοπρεπής.

Δεν ξέρω ποιος δαίμονας έχει μπει μέσα μας και μας έχει αφαιρέσει κάθε ενδιαφέρον για τα πάρκα της πρωτεύουσας. Τέτοια απαξίωση, πουθενά αλλού, τέτοια περιφρόνηση προς τους γαλήνιους περιπάτους, τις ήσυχες συζητήσεις αλλά και προς τα ξεφωνητά και τις χαρούμενες φωνές των παιδιών· πώς περιφρονούμε τη λαχτάρα τους για παιχνίδι, για ζωή;

Προφανώς λείπει στους πολλούς η κουλτούρα του πράσινου, των πολύχρωμων ανθέων και καλλωπιστικών φυτικών σχηματισμών, των μικρών σιντριβανιών και του ευεργετικού ήχου του νερού -μια πνοή μέσα στην ασφυξία της πόλης. Δεν μάθαμε μάλλον να φροντίζουμε και να αγαπάμε τα πάρκα μας, δεν μπήκαν στα ενδιαφέροντά μας, δεν μυηθήκαμε στην ομορφιά τους.

Φταίει το «τσιμέντο παντού»; Φταίει το αγοραίο κέρδος που υψώνει άσχημα κτίρια και σκεπάζει κάθε ελεύθερο κομμάτι γης; Μήπως η καρδιά πολλών έχει γίνει πέτρα; Ποιος ξέρει. Η κηπουρική και η «αρχιτεκτονική» της δεν εμπνέουν τον μικροαστισμό μας, δεν είναι στον αισθητικό μας κώδικα -μπα;

Και όμως η αρχιτεκτονική των πάρκων αλλού είναι εξαίσια· πανέμορφη και ελκυστική, ζωοδότρα θα έλεγα όταν το αποτέλεσμά της προκαλεί συγκίνηση ή κατευνάζει το νευρικό σύστημα ή γίνεται τόπος ανταλλαγής ιδεών και παιχνιδιών. Μια τέτοιου είδους αρχιτεκτονική είναι αναγκαία για την εν γένει πόλη· να ορθωθεί ο νους και τα συναισθήματα να μας πλημμυρίζουν.

Πού τέτοια τύχη! Αλλόφρονες σχεδόν προσπερνάμε τα πάρκα -μάλλον πετάμε μέσα τους ό,τι άχρηστο και βρόμικο κουβαλάμε πάνω μας (και μέσα μας). Η καθαριότητα, μαθαίναμε μικροί, είναι μισή αρχοντιά· μάλλον καταλάβαμε ότι δεν μας αρκεί η μισή και ότι τη θέλουμε όλη -αλλά το μισό είναι εχθρός του όλου. Αρχοντιά και κουραφέξαλα. Υγεία είναι η καθαριότητα -υγεία και ομορφιά και ψυχικό φτερούγισμα.

Τόπος επικοινωνίας και πολιτισμού έπρεπε να 'ναι τα πάρκα (τα ελάχιστα) των Αθηνών και όλων των πόλεων. Καθρέφτης καθαρών ψυχών και όμορφων ανθρώπων. Η Επιτροπή Πολιτών για το Πεδίον του Αρεως ανοίγει δρόμους...



Άλλο ένα Πολυτεχνείο πέρασε...


Όλα σχεδόν τα τελευταία χρόνια η επιστροφή τμήματος της πορείας για το Πολυτεχνείο συνοδεύεται από επεισόδια μεταξύ αναρχικών και ΜΑΤ.

Είναι μια περίπου προκαθορισμένη αναμέτρηση που προφανώς θεωρείται επιβεβλημένη έστω αυτή τη συγκεκριμένη ημέρα της παλιάς εξέγερσης.

Σίγουρα έπαιξε μεγάλο ρόλο σ' αυτό και η σταδιακή μετατροπή της επετείου σε πανηγύρι, που συνοδευόταν από τις τηλεοπτικές παρουσιάσεις όσων πολύ όψιμα εμφανίζονταν εκεί και κατέθεταν στεφάνι στο χώρο.

Η «συνταγή» η οποία εφαρμόστηκε τελευταία ώστε να μην υπάρχουν καταστροφές στο ίδρυμα ήταν να κλείνει το Πολυτεχνείο μόλις ξεκινάει η πορεία, ώστε αργότερα να μην δημιουργείται εκεί το γνωστό καταφύγιο.

Φυσικά η «εφευρετικότητα» των νεαρών αντεξουσιαστών συχνά αποδείχτηκε αποτελεσματικότερη από το κλείσιμο του ΕΜΠ και βρισκόταν τελικά τρόπος να προσεγγιστεί ο χώρος.

Συνήθως τα επεισόδια τα προηγούμενα χρόνια είχαν αφετηρία είτε κάποια απρόκλητη επίθεση των ΜΑΤ στην πορεία, είτε κάποιο διατυπωμένο αίτημα που τύχαινε να συμπίπτει με τις ημέρες του Πολυτεχνείου, είτε πολλά χρόνια πριν τις ορδές «αγανακτισμένων» πολιτών που πολιορκούσαν το κτίριο μαζί με τα ΜΑΤ και ο κόσμος έμπαινε εκεί για να ξεφύγει.

Σε όσες περιπτώσεις είχε καταφέρει να εισχωρήσει κόσμος την επίμαχη βραδιά στο χώρο του ΕΜΠ και να ξεκινήσει ο πόλεμος με τα ΜΑΤ επαναλαμβανόταν το ίδιο σκηνικό:

Η αστυνομία να ζητάει εισαγγελική παραγγελία για να επέμβει, ο εισαγγελέας να δίνει εντολή για επέμβαση αν διαπράττονται αδικήματα και τέλος η Σύγκλητος σωστά να κατανοεί ότι δεν πρέπει να αφήσει να γίνει επέμβαση μια και οι συνέπειες θα ήταν χειρότερες και πιο επικίνδυνες. Παρόμοιο ήταν και το χθεσινό σκηνικό με τη διαφορά ότι προηγήθηκε κατάληψη στο Γκίνη που διευκόλυνε τελικά τη δυνατότητα ανταλλαγής «πολεμικού» υλικού από μέσα προς τα έξω και ανάποδα.

Διευκολύνθηκαν επίσης και τα ΜΜΕ των 8 να αποφύγουν να παρουσιάσουν -ως συνήθως- την μεγάλη πορεία και να παραμείνουν στα πλάνα με τις καρέκλες, τις μολότοφ και τα δακρυγόνα.

Αλλη μία ωραία ατμόσφαιρα που ίσως και να έχει την εξήγηση της αλλά που τελικά υποβάθμισε τον πραγματικό πόλεμο με ξύλο, εμπρησμούς και τραυματισμούς που διεξάγεται σκόπιμα και όχι τυχαία στα νησιά όπου «φιλοξενούνται» εξαθλιωμένοι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες.






Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016

Έτοιμο το κείμενο της συμφωνίας από τους δανειστές - Τα δίνει όλα η Κυβέρνηση


Σβήνουν-γράφουν οι δανειστές το κείμενο για την δεύτερη αξιολόγηση και την συμφωνία με την ελληνική πλευρά.

Οι εκπρόσωποι των θεσμών από την Παρασκευή έχουν ξεκινήσει να συντάσσουν το κείμενο της συμφωνίας, προκειμένου να τεθεί υπόψιν της ελληνικής πλευράς στα ραντεβού που θα έχουν το Σαββατοκύριακο. Από το κείμενο αυτό θα διαφανεί εάν θα υπάρξει συμφωνία με την ημερομηνία-ορόσημο του Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου να πιέζει ασφυκτικά.

Ετσι εξηγείται και το γεγονός ότι τόσο την Πέμπτη όσο και την Παρασκευή, δεν προγραμματίστηκε συνάντηση κυβέρνησης-δανειστών, κάτι που αποτέλεσε αίτημα των θεσμών για να γραφεί το κείμενο.

Αγκάθι το εργασιακό

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προσπάθειες που καταβάλλονται μεταξύ των θεσμών, είναι να συγκλίνουν στις απόψεις τους καθώς το ΔΝΤ, έχει περισσότερο σκληρή στάση σε θέματα όπως τα δημοσιονομικά μεγέθη και οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις.

Οπως φαίνεται οι απαιτήσεις των δανειστών για το εργασιακό προβληματίζει σφόδρα τα κυβερνητικά στελέχη ενώ αντίθετα, υπάρχει προσέγγιση τόσο στο θέμα του εξωδικαστικού συμβιβασμού όσο και στο δημοσιονομικό κενό καθώς ο προϋπολογισμός, που αναμένεται να κατατεθεί την ερχόμενη Δευτέρα στη Βουλή, θα ενσωματώνει στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα πάνω από 1,8% του ΑΕΠ.

Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών υποστηρίζουν ότι δημοσιονομικό κενό δεν υπάρχει για το επόμενο έτος.

Εφόσον κυλήσουν όλα ομαλά, η επίτευξη Staff Level Agreement θα μπορούσε να οδηγήσει στην εφαρμογή των βραχυπρόθεσμων μέτρων για το χρέος και ακολούθως έναρξη συζήτησης για τα μεσοπρόθεσμα.

Δραματικό SOS Τσακαλώτου μέσω WSJ

Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος σε συνέντευξή του στη Wall Steet Journal, εξέπεμψε δραματικό SOS καλώντας τους δανειστές να συμφωνήσουν τις επόμενες εβδομάδες για την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, διαφορετικά θα χαθεί η καλύτερη ευκαιρία που υπάρχει για να μπει τέλος στην επταετή κρίση της Ελλάδας.

Προειδοποίησε μάλιστα πως η κωλυσιεργία θα μπορούσε να υπονομεύσει τις ελπίδες της χώρας για ανάκαμψη το 2017, τονίζοντας πως οι επόμενες εβδομάδες παρέχουν μια σημαντική ευκαιρία στην ευρωζώνη για να δείξει ότι μπορεί να διορθώσει και όχι να αποφύγει τα προβλήματά της.

«Αν κλοτσήσουμε παρακάτω το τενεκεδάκι και πούμε ότι "θα αποφασίσουμε σε δύο χρόνια" για το πώς θα κάνουμε το χρέος της Ελλάδας βιώσιμο, τότε οι επενδυτές θα αναβάλουν επίσης τις αποφάσεις τους για επενδύσεις στην Ελλάδα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος.

«Είναι ζωτικής σημασίας οι άμεσες ενέργειες. Αν δεν υπάρχει συμφωνία για την ελάφρυνση χρέους τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο, αυτό θα σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει συμμετοχή στο πρόγραμμα της ΕΚΤ μέχρι τον Μάρτιο» δήλωσε ο κ. Τσακαλώτος και κατέληξε: «Θα είναι πολύ κοντόφθαλμη επιλογή να σταματήσει η διαδικασία που μας βγάλει από το πρόγραμμα, εξέλιξη που είναι ορατή».







Ξύπνα Αλέξη, έφυγε ο Ομπάμα...

Περίμενε κανείς, στα σοβαρά, να πουν τίποτε διαφορετικό οι Μέρκελ-Σόϊμπλε ως αντίδραση στην (όπως και να ασκήθηκε...) πίεση Ομπάμα για ελάφρυνση του ελληνικού χρέους;



Όχι βέβαια. Ούτε η μέχρι τώρα πολιτική τους, ούτε φυσικά και η αντίληψη που έχουν για μια ισχυρή Ευρώπη θα τους επέτρεπε τέτοια ρεαλιστική προσέγγιση ενός προβλήματος που τύποις μόνο είναι “ελληνικό” και στην ουσία αφορά το σύνολο της ευρωπαϊκής μακροχρόνιας ισχύος και παρουσίας...

Κοντόφθαλμη και πρόσκαιρα ωφελιμιστική η γερμανική πολιτική. Εστιασμένη μόνο στα κέρδη που ακομίζει η Γερμανία από τα χρηματοπιστωτικά της παιγνίδια και την μετατροπή των ελλειμμάτων των ευρωπαϊκών χωρών σε δικά της πλεονάσματα. Καμιά διάθεση να σταθεί η γερμανική πολιτική ηγεσία στο ύψος των περιστάσεων και των ευθυνών της ως ουσιαστικής ηγέτιδας της Ενωμένης Ευρώπης. Υπόλογη μόνο στα στενά επικαιρικά κέρδη της χώρας, και χωρίς το σθένος να αντιμετωπίσει αποφασιστικά την αντίθεση της γερμανικής κοινωνίας σε αναγκαίες θυσίες για το καλό όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και της ίδιας της Γερμανία. Έρχονται και εκλογές, επιλέγουν το βλέποντας και κάνοντας...

Δεν περίμενε αυτή την αντίδραση ο κ. Τσίπρας, ο οποίος τόσα πολλά επένδυσε στην παρέμβαση Ομπάμα για την ανάγκη μείωσης του ελληνικού χρέους -με ταυτόχρονες όμως μεταρρυθμίσεις, που μόνο αυτές θα φέρουν επενδύσεις και ανάπτυξη; Την πάγια στάση των Γερμανών, που ποδηγετούν τους δανειστές, την γνωρίζει πολύ καλά από πρώτο χέρι. Προς τι, λοιπόν, αυτή η αφελής υπέρ-επένδυση στην “μεσολάβηση” Ομπάμα, στην πιο αδύνατη μάλιστα στιγμή του επί 8ετία πλανητάρχη; Γιατί σκίστηκε να δημιουργήσει ένα κλίμα προσδοκιών (περίπου “βέβαιων”...);

Μα, απλούστατα, επειδή η κυβέρνηση αυτή το μόνο στο οποίο παγίως διακρίνεται, είναι... η δημιουργία εντυπώσεων! Οι οποίες γνωρίζει ότι είναι ψευδείς-συγγνώμην: “αυταπάτες”!Αυτό ξέρει να κάνει, σ' αυτό επιμένει. Παρά το γεγονός ότι έχει σπάσει πάντα τα μούτρα της μ' αυτήν την εικονική, απολύτως ιδεοληπτική, πραγματικότητα που δημιουργεί. Και δεν έχει, καν, την στοιχειώδη ευφυΐα να αντιληφθεί ότι το ψέμα έχει πάντα κοντά ποδάρια, και ότι το χειρότερο, απογοητευτικότερο, αυτό που πολλαπλασιάζει την απόγνωση και την οργή μιας κοινωνίας υπό κατάρρευση, είναι η συνεχής διάψευση καλλιεργούμενων “ελπίδων”...

Και τώρα που κατέβηκε εσπευσμένα το τσιπρέϊκο σκηνοθέτημα “επίκειται ρύθμιση του χρέους!”, τι μένει; Η κραυγή αγωνίας του Ευκλείδη Τσακαλώτου ότι “κινδυνεύουμε άμεσα, αν δεν υπάρξει λύση για το χρέος! Η οποία, βεβαίως, δεν πρόκειται να υπάρξει τουλάχιστον πριν από το 2018. Μαζί με την βαρύνουσας σημασίας (πολιτικά αλλά και εσωκομματικά...) προειδοποίησή του, ότι ο κ. Τσίπρας δεν θα πρέπει να καταφύγει σε πρόωρες εκλογές...

Τις οποίες, όμως, ο πρωθυπουργός κουβαλάει πάντα στο... καπέλο του, μαζί με τους συνήθεις “λαγούς” που κάθε λίγο και λιγάκι βγάζει για να παραμυθιάζει και να “εντυπωσιάζει” για κάμποσες ώρες...


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *