Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας -Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα (πίνακες)


Στο συρτάρι του υπουργείου Οικονομικών θα καταλήξουν για άλλη μια χρονιά, τα σχέδια και οι προτάσεις για τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας οχημάτων.

H διαδικασία για τον καθορισμό των φετινών τελών κυκλοφορίας έχει μπει στην τελική ευθεία. Πάνω από 400.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, θα πληρώσουν χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας 2018.

Το οικονομικό επιτελείο έχει θέσει στόχο είσπραξης τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας 2018, αλλά παράλληλα κοιτά και για παροχή ελαφρύνσεων σε ορισμένες κατηγορίες ιδιοκτητών.

Οι αλλαγές που εξετάζονται αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή την 1η Ιανουαρίου 2008 για τα οποία το κόστος των ετήσιων τελών εξετάζεται να υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων.

Κύριο σενάριο παραμένει μέχρι στιγμής η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τον κυβισμό, με σκοπό να υπολογίζονται ανά κλιμάκιο 100 κυβικών και όχι ανά 200 που είναι μέχρι σήμερα.

Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ, ενώ στην αμέσως επόμενη κλίμακα (1.929-2.357) φτάνουν τα 690 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για παράδειγμα σε αυτές τις κατηγορίες εξετάζει να προσθέσει άλλα τρία κλιμάκια, ώστε συνολικά να υπάρχουν πέντε κατηγορίες τελών.

Ταυτόχρονα, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010. Αλλαγές εξετάζονται και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.

Επίσης ένα άλλο σενάριο είναι στις κατηγορίες 1.072 κ.ε έως 1.548 κ.ε να δημιουργηθούν 4 κλίμακες τελών από δύο που είναι σήμερα. Με αυτό τον τρόπο για παράδειγμα ανάμεσα στα 135 και 280 ευρώ που καταβάλλονται σήμερα (έτος ταξινόμησης 2006-2010) να δημιουργηθούν δύο ακόμα με 170 ευρώ και 220 ευρώ αντίστοιχα.

Στις κατηγορίες 2.358 κ.ε. και πάνω από 4.001 κ.ε. πιθανόν να προστεθούν άλλα τέσσερα κλιμάκια από τρία που είναι σήμερα ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες επιβαρύνσεις στα οχήματα μεγάλου κυβισμού.

Τέλος, στα παλαιότερα αυτοκίνητα, δηλαδή εκείνα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 31η Δεκεμβρίου 2008 ή την 31η Δεκεμβρίου 2007, το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να διατηρήσει το σύστημα που ισχύει σήμερα. Δηλαδή να υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό τους, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, ένα από τα σενάρια προβλέπει ακόμη και τη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ώστε να μπει φρένο στο φαινόμενο που παρατηρείται κάθε Δεκέμβριο στις εφορίες με τη μαζική κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας.

Οι σημαντικές αλλαγές αφορούν τον τρόπο που υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας και θα περιλαμβάνουν:

-Μειώσεις στο κόστος για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2005
-Μεγαλύτερες μειώσεις για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών πριν το 2005
-Αύξηση των κλιμακίων από 11 σε 18
-Αλλαγή τελών κυκλοφορίας ανά 100 κυβικά
-Εξομάλυνση διαφορών στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων πριν και μετά την 1η Νοεμβρίου 2010

Επί της ουσίας, αυτό που προσπαθεί να πετύχει το υπουργείo είναι η επιστροφή των πινακίδων στους περίπου 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με μεγάλο κυβισμό άνω των 2.000 κυβικών που τις απέσυραν. Έτσι θα μειωθούν σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοί.

Παράλληλα με την αύξηση των κλιμακίων και την αλλαγή των τελών ανά 100 κυβικά θα εξομαλυνθούν οι διαφορές τελών μεταξύ των οχημάτων και δεν θα πληρώνουν τα ίδια τέλη εκείνοι που έχουν αυτοκίνητο 1.072 κυβικών με εκείνους που έχουν όχημα 1.357 κυβικών.

Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα

Περισσότεροι από 400.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα πληρώσουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας φέτος σύμφωνα με την εφημερίδα «Ειδήσεις». Πρόκειται για φορολογούμενους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Οι πολύτεκνοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας τους να μειώνονται από 10% έως και 30%, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου τους αλλά και ενδεχομένως με εισοδηματικά κριτήρια.

Μειώσεις θα δουν και τα ΑμεΑ, με την έκπτωση να κυμαίνεται από 10% έως 30%. Οι ΑμεΑ ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν ήδη απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας, για ειδικές κατηγορίες αναπήρων. Αφορούν στην πλήρη απαλλαγή σε αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.650 κυβικά. Πιο αυστηρά είναι τα κριτήρια απαλλαγής από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα αναπήρων με κινητήρες 2 λίτρων.

Ανάλογες προτάσεις, μάλιστα, έχουν πέσει στο τραπέζι για άνεργους και χαμηλοσυνταξιούχους.

Οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανό να δουν μικρές έως ανεπαίσθητες μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2018, ενώ, αντίθετα, μικρές αυξήσεις είναι πολύ πιθανό να δουν οι ιδιοκτήτες των καινούργιων αυτοκινήτων, με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010.

Για την πλειονότητα των κατόχων οχημάτων τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι τα εξής:




Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά την 1/11/2010
  















aftodioikisi.gr

Μία ανάσα από το 1 ευρώ το λίτρο το πετρέλαιο θέρμανσης


Στα 0,98 ευρώ το λίτρο αναμένεται να διαμορφωθεί η μέση τιμή εκκίνησης του πετρελαίου. Στα ίδια ύψη με την τιμή του Απριλίου. Οι δυσκολίες των νοικοκυριών και η κυριαρχία του φυσικού αερίου.

Μία ανάσα από το 1 ευρώ το λίτρο το πετρέλαιο θέρμανσης

Ακριβότερο κατά περίπου 6% σε σχέση με πέρυσι αναμένεται να πωληθεί φέτος το πετρέλαιο θέρμανσης, με τις καταναλώσεις να κυμαίνονται για μία ακόμη χρονιά σε χαμηλά επίπεδα.

Οι πρώτες φθινοπωρινές μέρες, με την πτώση της θερμοκρασίας, ωθούν χιλιάδες νοικοκυριά στη διερεύνηση του κόστους της θέρμανσης τους με πετρέλαιο, αλλά τα μαντάτα... δεν είναι ευχάριστα. Οι πρώτες ενδείξεις και οι υπολογισμοί με βάση τα σημερινά δεδομένα δείχνουν την τιμή του πετρελαίου να διαμορφώνεται στο 0,98 ευρώ το λίτρο, δηλαδή μία ανάσα πριν το 1 ευρώ το λίτρο.

Πέρυσι τον Οκτώβριο (15 του μηνός) που ξεκίνησε η διάθεση του πετρελαίου, η μέση τιμή είχε μετρηθεί στο 0,927 ευρώ το λίτρο. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 6%. Στο τέλος της περσινής χειμερινής σεζόν (Απρίλιο), το πετρέλαιο θέρμανσης έκλεισε με μέση τιμή στα 0,974 ευρώ το λίτρο. Δηλαδή οι φετινές τιμές παραμένουν σχεδόν στα ίδια υψηλά επίπεδα με εκείνα της λήξης της περσινής περιόδου διάθεσης του καυσίμου.

Η διανομή του πετρελαίου θέρμανσης και φέτος θα ξεκινήσει στις 15 Οκτωβρίου, οπότε και οι ακριβείς υπολογισμοί για το ύψος της τιμής του καυσίμου δεν μπορούν ακόμη να γίνουν, αν και η απόκλιση από το 0,98 ευρώ το λίτρο δεν αναμένεται να είναι μεγάλη.

Πάντως, τα νοικοκυριά και φέτος θα δυσκολευτούν να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης λόγω των μεγάλων ποσών που καλούνται να καταβάλλουν για να αγοράσουν ποσότητες π.χ. της τάξης των 500 έως 1.000 λίτρων.

Επιπλέον, οι αυξημένοι φόροι αλλά και ο καθιερωμένος ΕΝΦΙΑ που είναι υποχρεωμένες οι οικογένειες να πληρώσουν δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Εξάλλου, φέτος αναμένεται να περικοπεί και το επίδομα θέρμανσης σε οικονομικά αδύναμα νοικοκυριά.

Κατόπιν τούτων, πρατηριούχοι και εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών δεν προσδοκούν και φέτος αυξημένες παραγγελίες. Πάντως η αγορά των υγρών καυσίμων και συγκεκριμένα του πετρελαίου θέρμανσης έχουν έναν ακόμη ισχυρό αντίπαλο να αντιμετωπίσουν. Το φυσικό αέριο, το οποίο διεισδύει σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία όλο και περισσότερο.

Το φυσικό αέριο πάνω-κάτω κυμαίνεται σε τιμές χαμηλότερες από 30% έως 40% σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης, οπότε και συμφέρει η χρήση τους, για όσους βέβαια βρίσκονται σε δίκτυο διανομής.

Η ζήτηση φυσικού αερίου αυξήθηκε και λόγω του προγράμματος επιδότησης που έτρεχε το προηγούμενο διάστημα η Εταιρία Διανομής Αερίου Αττικής, με αποτέλεσμα 17.500 νοικοκυριά να έχουν υπογράψει σύμβαση με την ΕΔΑ.

Η ΕΔΑ Αττικής αναμένεται να ανακοινώσει και νέο αντίστοιχο πρόγραμμα επιδότησης για εγκατάσταση και σύνδεση στο φυσικό αέριο, ενώ αντίστοιχο ετοιμάζει και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μέσω του ΕΣΠΑ.










Χρήστος Κολώνας  





euro2day.gr










Ο Ανδρέας Παπανδρέου και ο μόνος δρόμος για την Ελλάδα

Μεγάλες αλήθειες για την Κεντροαριστερά και τον κρατισμό κρύβει άρθρο του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ Α. Παπανδρέου από το 1987. Η πρόβλεψη για εθνική πτώχευση λόγω της υπερκατανάλωσης με δανεικά και οι ξένες επενδύσεις.
  

Γραμμένο πριν τριάντα ακριβώς χρόνια, τον Νοέμβριο 1987, για το Βήμα και τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, ένα πολύκροτο άρθρο του τότε πρωθυπουργού εμπεριέχει μεγάλες αλήθειες για τους σημερινούς επιγόνους του στην κεντροαριστερά.

Κυρίως δε, δείχνει ότι ούτε ο Μαρξ ούτε ο Κέϋνς προσφέρουν λύσεις στην σημερινή πολύπλευρη, παγκοσμιοποιημένη και τεχνολογική οικονομική πραγματικότητα. Παράλληλα, ο ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ προέβλεπε πώς ο κρατισμός και η υπερκατανάλωση με δανεικά θα οδηγούσαν στην εθνική πτώχευση.

Αυτήν που κάποιοι αρνούνται πεισματικά να καταλάβουν πώς και γιατί συνέβη και άρα είναι ανίκανοι να την διαχειριστούν και να την ξεπεράσουν.

Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος

Ιδού τί έγραφε ο Ανδρέας Γ. Παπανδρέου στον Οικονομικό Ταχυδρόμο της 19ης Νοεμβρίου 1987:

«Ως σοσιαλιστής, είμαι πολύ οικείος με την κλασική μαρξιστική άποψη ότι ο καπιταλισμός αναπτύσσει κοινωνικές δομές όπως η ατομική ιδιοκτησία της παραγωγής, οι οποίες εμποδίζουν την πρόοδο της τεχνολογίας και της παραγωγικότητας και καθιστούν αναγκαία την κοινωνική επανάσταση. Για τον Μαρξ αυτή ήταν η αντίφαση-κλειδί του καπιταλισμού και η βάση για το επιχείρημα ότι ο σοσιαλισμός ήταν ιστορικά αναπόφευκτος. Αλλά ακριβώς το αντίθετο φαίνεται να είναι αλήθεια. Το καπιταλιστικό σύστημα δείχνει εντυπωσιακό δυναμισμό και αλλάζει τις αντιλήψεις που για καιρό είχαν υιοθετήσει οι μαρξιστές για την μελλοντική παρακμή του καπιταλισμού.

»Ο καπιταλισμός, πολύ περισσότερο από τον σοσιαλισμό, παρήγαγε νέες ανακαλύψεις –από τα μικροηλεκτρονικά έως τους υπεραγωγούς– που βελτιώνουν αλματωδώς την παραγωγικότητα. Κατά παράδοξο τρόπο, η πρόβλεψη του Μαρξ έχει μεγαλύτερη σχέση με την Σοβιετική Ένωση και τον Ανατολικό Συνασπισμό παρά με την καπιταλιστική Δύση. Ο συγκεντρωτικός προγραμματισμός, ο αυστηρός έλεγχος και η γραφειοκρατία υπήρξαν στην πραγματικότητα τα εμπόδια στην τεχνολογική αλλαγή.

»Τώρα γίνονται αλλαγές στον Ανατολικό Συνασπισμό που πλησιάζουν τις διαστάσεις μίας επανάστασης. Ο Γκορμπατσώφ είναι αναμφισβήτητα ένας από μακρού αναμενόμενος μεταρρυθμιστής. Είναι μία πολύ εντυπωσιακή προσωπικότητα, με την τεράστια αποστολή να αποκεντρώσει την σοβιετική οικονομία και να εισαγάγει την οικονομία της αγοράς, όσο είναι δυνατόν περισσότερο. Οι μεταρρυθμίσεις του αποτελούν την αναγνώριση ότι υπάρχουν όψεις της καπιταλιστικής δομής που μπορούν να αγνοηθούν μόνον με κόστος.

»Μία από αυτές τις όψεις που είμαι έτοιμος να αποδεχθώ ο ίδιος είναι ότι η καταναλωτική πλευρά της οικονομίας είναι καλύτερα οργανωμένη από ορισμένου είδους μηχανισμούς της αγοράς. Το σύστημα των τιμών μπορεί να παράσχει σαφώς πιο αποτελεσματικά αγαθά στον καταναλωτή από οποιονδήποτε προγραμματισμό. Αλλά πιστεύω ακόμη ότι οι κακές πλευρές του καπιταλισμού, όπως η ανεργία, αντιμετωπίζονται καλύτερα με τον προγραμματισμό της συσσώρευσης του κεφαλαίου και της επενδυτικής πλευράς της οικονομίας.

»Έτσι, θα πρέπει να δώσω μία νέα ερμηνεία –διαφορετική από εκείνη του Μαρξ– για τα προβλήματα του καπιταλισμού. Ο καπιταλισμός βρίσκεται σε βαθιά κρίση, όχι επειδή έχει εμποδισθεί από την ανάπτυξη αλλά λόγω αυτοκαταστροφής, που έχει προκληθεί από τον δυναμισμό του. Σε παγκόσμια κλίμακα, ο καπιταλισμός θα πρέπει να θεωρηθεί υπεύθυνος για τα χειρότερα δεινά που υπέστη η ανθρώπινη ύπαρξη. Η ανισότητα στην διανομή του εισοδήματος αυξάνει. Οι τεχνολογικές αλλαγές δημιουργούν το χειρότερο είδος ανισότητας –την μόνιμη ανεργία εκατομμυρίων εργατών. Ακόμη και στις πλούσιες χώρες, ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας. Η ανισότητα αυξήθηκε επίσης μεταξύ των αναπτυγμένων χωρών και των χωρών του Τρίτου Κόσμου.

»Η επικίνδυνη και απρογραμμάτιστη εκμετάλλευση από την ελεύθερη επιχειρηματική δραστηριότητα αυτού του αυτοδύναμου οικοσυστήματος που αποκαλούμε πλανήτη Γη, έχει παραγάγει ρύπανση, που είναι επικίνδυνη όχι μόνο για την ανθρώπινη ζωή αλλά και για όλες τις μορφές ζωής. Εξαντλεί όλα όσα αυτός ο πλανήτης έχει να προσφέρει για την μακροχρόνια επιβίωση της ανθρωπότητας.

»Η συσσώρευση όπλων, ιδιαιτέρως πυρηνικών όπλων, μεταξύ των υπερδυνάμεων δεν είναι το αποτέλεσμα ενός κακού προέδρου ή γενικού γραμματέα, αλλά αναπόσπαστο μέρος του συστήματος. Προχωρώντας στο θέμα αυτό, νομίζω ότι ο Γκορμπατσώφ κατανοεί το πρόβλημα από την πλευρά του. Η πρωτοβουλία του για την Ειρήνη είναι αναπόσπαστο μέρος των διεθνών μεταρρυθμίσεων. Γνωρίζει ότι δεν μπορεί να βελτιώσει το σοβιετικό επίπεδο διαβίωσης χωρίς την μείωση των δαπανών για τα πυρηνικά όπλα και γενικότερα για τις ένοπλες δυνάμεις. Δεν είναι το θέμα αν ο Γκορμπατσώφ είναι ένας άνθρωπος της Ειρήνης. Πιστέψτε με, είναι ένας άνθρωπος της Ειρήνης. Αλλά γι’ αυτόν η μείωση των εξοπλισμών είναι επίσης θέμα αδήριτης ανάγκης για το σοσιαλιστικό σύστημα.

»Οι τεχνολογικές επαναστάσεις συμβαδίζουν με τις περιόδους κρίσης. Εγώ δεν πιστεύω ότι τα προβλήματα που σημείωσα θα επιλυθούν στο εγγύς μέλλον, οι αέναες κρίσεις του καπιταλισμού τείνουν να επιλύονται από μόνες τους και να προχωρούν. Η έμφαση που δίνω στην πορεία των προβλημάτων είναι κυρίως στους κινδύνους για την επιβίωση. Η περιβαλλοντολογία, η ειρήνη και η συμμετοχή του πολίτη στην διαχείριση των κρίσεων αποτελούν τις αξίες που συμμερίζονται οι Σοσιαλιστές. Αυτός είναι ο ρόλος μας. Στην Ελλάδα δίνουμε την κύρια έμφαση στην ενδυνάμωση των πολιτών μέσω ενός αποκεντρωμένου προγραμματισμού.

»Όταν ο Τζων Μέϊναρντ Κέϋνς ανέπτυξε την θεωρία της “αποτελεσματικής ζήτησης”, το 1936, παρέσχε την λύση για τα προβλήματα της ανεργίας και της υποκατανάλωσης μέσα στα εθνικά σύνορα. Αν η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών τονωνόταν, είτε από φορολογικές περικοπές είτε από κυβερνητικές ενισχύσεις, τότε θα λειτουργούσε και πάλι η βιομηχανία για να καλύψει την ογκούμενη καταναλωτική ζήτηση και να αυξηθεί έτσι η απασχόληση.

»Αλλά η νέα διεθνής διαίρεση της εργασίας τα άλλαξε όλα αυτά. Εάν τονώσουμε την καταναλωτική αγοραστική δύναμη εδώ στην Ελλάδα, δημιουργούμε θέσεις εργασίας στην Ιταλία και στην Γερμανία. Εφόσον είμαστε μέλη της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας και δεν μπορούμε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας, οι καταναλωτές μας αγοράζουν ιταλικά παπούτσια ή τα καλύτερα γερμανικά αυτοκίνητα και δημιουργούν πρόβλημα στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών. Σήμερα ένας οπαδός του Κέϋνς θα είχε οδηγήσει την Ελλάδα στην πτώχευση μέσα σε δύο χρόνια!

»Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν το ίδιο πρόβλημα. Για οποιαδήποτε αιτία, τα αμερικανικά προϊόντα δεν είναι τόσο ελκυστικά στον Αμερικανό καταναλωτή όσο τα ιαπωνικά. Παρά την κάθετη υποτίμηση του δολαρίου, το εμπορικό έλλειμμα των ΗΠΑ δεν βελτιώθηκε. Η αίσθηση είναι πολύ σημαντική. Στην Ελλάδα ούτε καν σκεφτόμαστε να αγοράσουμε ένα αμερικανικό ραδιόφωνο ή μαγνητόφωνο. Ψάχνουμε αλλού, συνήθως στην Ιαπωνία.

»Για να διατηρηθεί σήμερα μία χώρα θα πρέπει να παράγει προϊόντα που δεν περιορίζονται μόνον για την εσωτερική αγορά, αλλά για την διεθνή αγορά. Χωρίς έναν ελάχιστο παγκόσμιο οικονομικό συντονισμό, η τόνωση του Κέϋνς είναι σαν να κτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο.

»Η Ευρώπη στο σύνολό της αναγνωρίζει το πρόβλημα αυτό και αντιλαμβάνεται ότι μόνον με την συνεργασία μπορεί να καταστεί μία αποτελεσματική ανταγωνιστική μονάδα, κυρίως στις νέες τεχνολογίες υψηλής προστιθέμενης αξίας. Αλλά ο καθένας εκφωνεί καλά προετοιμασμένους λόγους. Οι αποφάσεις όμως δεν μπορούν να ληφθούν, ούτε οι στρατηγικές να πραγματοποιηθούν, επειδή η ΕΟΚ (και η κ. Θάτσερ ειδικότερα) δεν είναι έτοιμη να κάνει τις απαραίτητες επενδύσεις.

»Παρά την γενική συμφωνία να υπάρξει μία ενωμένη ευρωπαϊκή αγορά το 1992, η ΕΟΚ θα αντιμετωπίσει μεγάλα προβλήματα. Η Ευρώπη δεν μπορεί να είναι ένας παγκόσμιος οικονομικός διεκδικητής, εκτός αν αποφασίσει να επενδύσει αυτό που χρειάζεται. Οι πόροι που βρίσκονται στην διάθεσή της, κυρίως τα επίπεδα του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, δεν είναι πουθενά επαρκή για να ανταποκριθούν στον στόχο ενός ενωμένου ανταγωνιστή διεθνούς επιπέδου. Εάν δεν έχουμε μία σημαντική μεταφορά πόρων και τεχνολογίας από τον Βορρά στον πτωχότερο Νότο της Ευρώπης, τότε δεν θα έχουμε σύγκλιση αλλά απόκλιση του ευρωπαϊκού επιπέδου διαβιώσεως. Τούτο εμπεριέχει εκρηκτικούς κινδύνους για το μέλλον. Μπορεί να καταλήξουμε απλώς στο να δημιουργήσουμε μία μεγάλη ενωμένη αγορά για τα ιαπωνικά προϊόντα.

»Μεταξύ των σοσιαλιστών η έννοια του κράτους προνοίας υπέστη ορισμένες αλλαγές, καθώς αντιμετωπίζουμε τις πραγματικότητες της εφαρμογής.

»Εμείς οι Έλληνες σοσιαλιστές κερδίσαμε τις πρώτες μας εκλογές το 1981. Ένας φίλος μου επιχειρηματίας ήλθε, έξι μήνες αργότερα, και μου είπε: “Αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα. Τώρα που κερδίσατε, οι εργαζόμενοι δεν ενδιαφέρονται να διατηρήσουν μία εσωτερική πειθαρχία στην παραγωγή”. Εάν η Ελλάδα θέλει ένα κράτος πρόνοιας με υγειονομική περίθαλψη, εκπαίδευση και ασφαλείς συντάξεις, πρέπει ταυτόχρονα να έχουμε υπόψη μας την μάχη για την αύξηση της παραγωγικότητας.

Εάν πρέπει να επιζήσουμε σε αυτή την νέα διεθνή διαίρεση της εργασίας και της παραγωγής, όπου η εθνική ανταγωνιστικότητα έχει γίνει τόσο σκληρή, δεν έχουμε άλλη επιλογή. Αν αυτή η στάση δεν υιοθετηθεί από την εργατική και την μεσαία τάξη, οι επιπτώσεις μπορεί να είναι πολύ σοβαρές.

»Αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε μία αντεργατική στάση. Αλλά σημαίνει ότι, χωρίς μία πολύ θετική δέσμευση της εργατικής δυνάμεως για βελτίωση της παραγωγικότητας, χάνουμε την μάχη.

»Ως μεικτή οικονομία, η Ελλάδα έχει επίσης ανάγκη από περισσότερα κεφάλαια για επενδύσεις. Παρά τις θετικές ενδείξεις των τελευταίων καιρών, έχουμε υποστεί “απεργία κεφαλαίων” από τους επενδυτές εδώ και δεκατρία χρόνια. Αυτό αληθεύει και για την περίοδο των συνταγματαρχών, οι οποίοι έδωσαν στους επενδυτές κάθε τι που επιθυμούσαν. Οι λόγοι είναι διάφοροι: για παράδειγμα, οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι παραδοσιακά εξαρτημένες από δανειακά κεφάλαια με σχέση ίδιων κεφαλαίων προς δανειακά κεφάλαια 1 προς 5. Αυτό χρειάζεται να το αλλάξουμε. Και εμείς, μία σοσιαλιστική κυβέρνηση, προτείνουμε την δημιουργία χρηματαγοράς.

»Η Ελλάδα έχει επίσης έναν υπερτροφικό δημόσιο τομέα. Αυτοί που εργάζονται στον δημόσιο τομέα είναι προνομιούχοι εργαζόμενοι στην Ελλάδα. Το όνειρο που καλλιεργήθηκε στον μέσο Έλληνα είναι να γίνει μισθωτός υπάλληλος του κράτους. Και αυτό διότι έχουν τους υψηλότερους μισθούς, συντάξεις, υγειονομική περίθαλψη και καλές διακοπές. Την διόγκωση του δημόσιου τομέα δεν δημιουργήσαμε εμείς οι σοσιαλιστές, την δημιούργησαν οι συνταγματάρχες. Όταν ήλθαμε στην εξουσία, το 90% όλων των υπηρεσιών (από τις αεροπορικές γραμμές έως τις Τράπεζες και τον ηλεκτρισμό) ήταν κρατικές. Τώρα έχουμε περίπου το διπλάσιο προσωπικό που απαιτείται για να παράγουμε τις απαιτούμενες κρατικές υπηρεσίες.

»Η θέση μας είναι παρόμοια με την θέση της Αμερικής. Καταπνίγει την ιδιωτική επιχείρηση επειδή ο δημόσιος τομέας είναι υπερτροφικός. Στην Ελλάδα, οι οικονομικοί πόροι για επενδύσεις συνθλίβονται από τα ελλείμματα του δημόσιου τομέα.

Μπορεί να μάς πάρει 10 ή 15 χρόνια, αλλά η δύσκολη αποστολή μας ως σοσιαλιστές είναι να θέσουμε τον τομέα αυτόν υπό έλεγχο και να αυξήσουμε την παραγωγικότητά του. Επιδεικνύουμε επίσης μεγαλύτερη προσοχή στις ανάγκες των ξένων επιχειρηματιών, καθώς προσπαθούμε να προσελκύσουμε ξένες επενδύσεις. Οι επιχειρηματίες μπορεί να έχουν παράπονα. Σύμφωνα με την εμπειρία μας από το 1981, υπάρχουν δύο ζητήματα τα οποία νομίζω πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά:

»Πρώτον, οι επιχειρηματίες λένε πως είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να προσλαμβάνουν και να απολύουν εργάτες. Ισχυρίζονται ότι, αν δεν έχουν αυτό το δικαίωμα, οι εργάτες δεν ενδιαφέρονται για την απόδοσή τους και ως αποτέλεσμα πέφτει η παραγωγικότητα. Αυτό το ζήτημα προφανώς έρχεται σε αντίθεση με την σοσιαλιστική έννοια της ασφαλούς απασχολήσεως και είναι ένα ευαίσθητο θέμα πολιτικής. Αλλά όμως πρέπει να παραδεχθώ ότι η ανησυχία των επιχειρηματιών έχει κάποια βάση. Οι επιχειρηματίες επίσης παραπονούνται επειδή δεν είναι αφορολόγητα τα επανεπενδυόμενα κέρδη. Πρέπει να αποδεχθώ το επιχείρημα αυτό, επειδή οι άλλες πολιτικές απέτυχαν να προσελκύσουν νέους επενδυτές.

Έχουμε προσφέρει επιδοτήσεις 50% για τους ξένους επιχειρηματίες προκειμένου να εγκαταστήσουν τις επιχειρήσεις τους στην Ελλάδα. Ένας γνωστός Γερμανός κεφαλαιούχος μού είπε ευθέως: “Δεν μάς ενδιαφέρουν οι επιδοτήσεις. Μάς ενδιαφέρουν τα κέρδη”. Το θέμα είναι το κέρδος. Και είναι ένα θέμα επιβιώσεως για την ελληνική οικονομία. Οι εργάτες το αντιλαμβάνονται αυτό. Εάν η Ελλάδα δεν μπορεί να προσελκύσει τις ξένες επενδύσεις για να χρηματοδοτήσει την συμμετοχή στην τεχνολογική επανάσταση, τότε είμαστε καταδικασμένοι να παραμείνουμε μία τουριστική χώρα. Οι νέοι μας θα μεταναστεύσουν και θα έχουμε έναν πληθυσμό γερόντων που θα φροντίζει τα ξενοδοχεία.

»Για όλα αυτά τα κρίσιμα ζητήματα πιστεύω ότι είναι η σοσιαλιστική κυβέρνηση που μπορεί να δώσει διέξοδο στο έθνος, μέσα από την σωστή λειτουργία του εθνικού προγραμματισμού και της υγιούς μεικτής οικονομίας. Μόνον με τον τρόπο αυτόν θα οδηγήσουμε την απελευθέρωση, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων».
















euro2day.gr 

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

Ταυτοποιήθηκε ο δράστης της επίθεσης στο Λας Βέγκας


Περισσότεροι από 50 νεκροί και 200 τραυματίες είναι ο απολογισμός της ένοπλης επίθεσης στο Λας Βέγκας σύμφωνα με τα αμερικανικά ΜΜΕ.

Σύμφωνα με την αστυνομία, ο δράστης ταυτοποιήθηκε ως ο 64χρονος Stephen Paddock από το Mesquite της Νεβάδα  Ο φερόμενος ως δράστης σκοτώθηκε από πυρά αστυνομικών στον 32ο όροφο του ξενοδοχείου Mandalay Bay όταν και άνοιξε πυρ εναντίον τους.   «Αυτή τη στιγμή πιστεύουμε ότι ο δράστης έδρασε μόνος του, ότι ήταν ένας μοναχικός λύκος» ανέφερε ο σερίφης της πόλης Joe Lombardo. «Είμαστε πολύ σίγουροι ότι η απειλή έχει εξουδετερωθεί».  

Η ίδια πηγή ανακοίνωσε ότι η αστυνομία εκτιμά πως έχει εντοπίσει την γυναίκα - συνεργό που καταζητούσε σε σχέση με την επίθεση, η οποία ονομάζεται Marilou Danley.   Οι αρχές εκτέλεσαν ένα ένταλμα στην οικία του Paddock στο Mesquite και βρήκαν πολλά κυνηγετικά τουφέκια στο δωμάτιό του.  

Η πρώτη αντίδραση του Τραμπ   Μέσω Τwitter, ο Αμερικανός πρόεδρος έσπευσε να εκφράσει τα συλλυπητήριά του στα θύματα και τις οικογένειές τους.  

















www.lifo.gr

Το είπε ο Dijsselbloem


Του Γιάννη Παντελάκη

Ο πρόεδρος του Eurogroup, δεν έχει κανένα ενδοιασμό να μας συστήσει να "κρατήσουμε τις εκλογές για το 2019". Να παρέμβει δηλαδή μ' ένα έμμεσο αλλά σαφή τρόπο στις εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις οι οποίες δεν αφορούν σε τήρηση μνημονίων και δεσμεύσεων αλλά στον χρόνο διεξαγωγής των εκλογών στη χώρα. Το πιο ενδιαφέρον είναι πως, κανένας δεν φαίνεται ν αντιδρά σ αυτό, όλα κυλάνε, σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Οι άλλοτε καταγγελτικές φωνές στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για παρέμβαση στα εσωτερικά της χώρας, έχουν μετατραπεί σε φωνές ικανοποίησης γιατί ο Dijsselbloem στηρίζει την κυβέρνηση!

Ο Dijsselbloem, όπως και κάθε Ευρωπαίος αξιωματούχος ή εκπρόσωπος των δανειστών, έχει κάθε δικαίωμα να ελέγχει την ελληνική κυβέρνηση για τις δεσμευτικές συμφωνίες (μνημόνια), που έχει υπογράψει μαζί τους. Αν τηρούνται ή όχι αυτές, αν υπάρχουν καθυστερήσεις ή για οτιδήποτε άλλο συνδέεται αποκλειστικά με αυτές τις συμφωνίες. Αυτό δεν σημαίνει πως έχει αποκτήσει παράλληλα και δικαίωμα παρέμβασης για τον χρόνο διεξαγωγής των εκλογών και γενικότερα για θέματα που αφορούν στο εσωτερικό πολιτικό σκηνικό της χώρας. Ο χρόνος πραγματοποίησης των εκλογών ή οποιοδήποτε σχετικό θέμα, αποτελεί ένα δικό μας ζήτημα.

Η περήφανη κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που άλλοτε κατήγγειλε τους πολιτικούς της αντιπάλους για "Μερκελιστές" και άλλα τινά, όχι απλά δεν έχει να πει τίποτα γι αυτό, αλλά επιφανή στελέχη της αναπαράγουν τις σχετικές δηλώσεις Dijsselbloem με ιδιαίτερη ικανοποίηση. Ο υφυπουργός Μπαλάφας δηλώνει πως εκλογές θα γίνουν το 2019 και "αν συμφωνεί ο Dijsselbloem ακόμα καλύτερα", ενώ ο ευρωβουλευτής Παπαδημούλης - που ασκείται στην πολιτική μέσω τουίτερ - γράφει χαρακτηριστικά σ ένα από τα τουιτ: "άακυρο από Dijsselbloem σε Μητσοτάκη για τις εκλογές". Δεν τον ενοχλεί δηλαδή η παρέμβαση του προέδρου του Eurogroup, το αντίθετο, την επικαλείται ως επιχείρημα για ν απαντήσει στον Μητσοτάκη που ζητάει εκλογές!

Στις δηλώσεις Dijsselbloem ωστόσο, υπάρχει και μια δεύτερη παράμετρος, που αφορά στην φανερή – όπως έχει εκδηλωθεί και από το παρελθόν- στήριξη των δανειστών προς την σημερινή κυβέρνηση. Ο πρόεδρος του Eurogroup, εκφράζει τον ενθουσιασμό του για τον Έλληνα πρωθυπουργό τον οποίο θαυμάζει αφού "απέδειξε ότι είναι ένας επιτυχημένος πολιτικός ικανός να οδηγήσει τη χώρα του στον δρόμο της σταθερότητας". Ο Ολλανδός δηλώνει ακόμα πως "Ο Τσίπρας στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, ως όφειλε".


Πράγματι, αυτό συνέβη, ο Έλληνας πρωθυπουργός στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων οι οποίες "ήθελαν" ένα ακόμα τρίτο σκληρό μνημόνιο καθώς και την υλοποίηση των εκκρεμοτήτων από τα δυο προηγούμενα που δεν είχαν προχωρήσει. Τα έκανε και τα έκανε "αναίμακτα" αφού με την πολιτική του στρατηγική είχε αφοπλίσει ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας. Παρά τις επικοινωνιακού τύπου κινήσεις και κορώνες ( (οι οποίες μοναδικό σκοπό έχουν τον περιορισμό της αποσυσπείρωσης του αριστερού ακροατηρίου), ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση θα υλοποιήσουν κατά γράμμα όλες τις μνημονιακές προβλέψεις και ακόμα περισσότερες. Γι αυτό άλλωστε αποτελούν τους εκλεκτούς των δανειστών οι οποίοι θέλουν να τους διατηρήσουν στην κυβέρνηση όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο…     
















 liberal.gr  

Η Καταλωνία μεταξύ ενός Φράνκο και ενός τυχοδιώκτη


Η δήμαρχος της Βαρκελώνης Άνα Κολάου χαρακτήρισε χτες τον Ισπανό πρωθυπουργό Μαριάνο Ραχόϊ «δειλό» για την αστυνομική βία που εξαπέλυσε εναντίον των Καταλανών που ήθελαν να ψηφίσουν για ανεξαρτησία της περιοχής τους από την Ισπανία. Όλα τα στοιχεία διαψεύδουν την κα Κολάου. Ο Μ.Ραχόϊ δεν είναι δειλός. Ηλίθιος είναι.

Επειδή η ιστορία της Ισπανίας και της Καταλωνίας είναι μεγάλη, θα παραπέμψω τους ενδιαφερόμενους να ανατρέξουν εκεί για να βρουν τις ρίζες της αντιπαλότητας και της συνύπαρξης δια μέσου των αιώνων. Εδώ δεν φτάνει ο χώρος.

Ο χώρος όμως φτάνει για να καταθέσει η στήλη μερικά αδιάσειστα στοιχεία. Κατ αρχήν: Έχει δικαίωμα η Καταλωνία να γίνει ανεξάρτητο κράτος, σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά της; Αναμφισβήτητα. Σύμφωνα με το τροποποιημένο καθεστώς αυτονομίας του ισπανικού κράτους του 2006 θεωρείται αυτούσιο έθνος και ιστορική εθνότητα με δική της γλώσσα και ιστορία.

Είναι αυτοδιοικούμενη περιοχή με δικό της πρόεδρο, κοινοβούλιο, κυβέρνηση και Ανεξάρτητες Αρχές. Επίσης, έχει ιστορία αποσχιστικών κινημάτων ανεξαρτησίας από τα τέλη του 19ου αιώνα. Όλα πνίγηκαν στο αίμα είτε την περίοδο 1923- 1930 πριν από τον Εμφύλιο, είτε μετά, επί Φράνκο.

Το κυριότερο: Έχει δικαίωμα αν η πλειοψηφία των κατοίκων αποφασίσει δημοκρατικά γι αυτό. Τι λένε οι Καταλανοί; Έχουμε ένα ανεπίσημο δημοψηφίσματος του 2014, στο οποίο ψήφισαν από 35% έως 41% των ψηφοφόρων και συνηγόρησαν υπέρ της ανεξαρτησίας με 80%. Λόγω του περιορισμένου αριθμού (2 εκατομ. σε 7,5 εκατομ πληθυσμό) το δημοψήφισμα δεν μέτρησε.

Πάμε από την άλλη πλευρά. Το ισπανικό Σύνταγμα, που αναγνωρίζεται από την Καταλανική επαρχία, απαγορεύει ρητά τη διάσπαση της Ισπανίας σε επί μέρους κράτη!

Επομένως, αν οι Καταλανοί θέλουν να γίνουν ανεξάρτητο κράτος πρέπει να αμφισβητήσουν το Ισπανικό Σύνταγμα. Ακριβώς όπως κάνει η ΕΤΑ διαχρονικά, διεκδικώντας την ανεξαρτησία της Βισκάγιας. Να αμφισβητήσουν την κυριαρχία της Ισπανίας. Όχι να τη ζητήσουν από τη Μαδρίτη. Εδώ τα πράγματα γίνονται λίγο πιο πολύπλοκα, αλλά και αυτονόητα.

Τα αίματα έχουν ανάψει για τα καλά στην Καταλωνία από τη μέρα που ανέλαβε πρόεδρος ο σημερινό σενιορ Πουτζδεμόν. Εθνικιστής από τα γενοφάσκια του, έχει όνειρο από τα φοιτητικά του χρόνια να δει την Καταλωνία ανεξάρτητο κράτος. Και κάνει τα πάντα γι αυτό.

Θα μπορούσε να πει κανείς, απλοποιώντας τα πράγματα, ότι η εικόνα που βλέπουμε αυτές τις μέρες στην Καταλωνία είναι ο ανόητος συνδυασμός ενός υπερφιλόδοξου εθνικιστή και ενός ηλίθιου εξουσιαστή. Αν και εξουσιαστές είναι και οι δύο.

Ο ένας, ο Πουτζδεμόν, ξέροντας πολύ καλά ότι η Μαδρίτη δεν πρόκειται ποτέ να δεχτεί τεμαχισμό της Ισπανίας έχει ξεσηκώσει ένα μεγάλο κομμάτι των Καταλανών σε μια βίαιη αντιπαράθεση με τις κυβερνητικές δυνάμεις, χωρίς να τους έχει δώσει και τα όπλα για να αντιμετωπίσουν αυτή τη βία! Τους έχει προσφέρει ως πρόβατα επί σφαγήν.

Σε τι ελπίζει; Ποιον έχει για σύμμαχο σ αυτό το παιχνίδι; Κανέναν! Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει καμιά διάθεση να δει μια Ισπανία τεμαχισμένη και πιο αδύναμη. Αρκετά ασχολήθηκε μαζί της μέχρι σήμερα! Οι υπόλοιπες δυνάμεις είναι πολύ μακριά και πολύ ξένες για να ανακατευτούν στην ισπανική αυτή Ραψωδία.

Από την άλλη πλευρά, μια ανεξάρτητη Καταλωνία των 32.000 τετρ. χλμ (η Ελλάδα είναι 135.000 τετρ. χλμ.), με πληθυσμό 7.500.000 κατοίκους, πολλοί από τους οποίους είναι Ισπανοί (!), με ένα ΑΕΠ 220 δις ευρώ θα είναι ένας πολύ αδύναμος κρίκος και για τον εαυτό του και για τα ταμεία της ΕΕ που θα πρέπει να τον συντηρούν μέχρι να τα βγάλει πέρα μόνη της.

Σ αυτό το γαϊτανάκι δεν βάζω ότι η απόσχιση από την Ισπανία σημαίνει αυτόματα και έξοδο από την ΕΕ και το ευρώ. Που σημαίνει πάλι ότι μια αίτηση ένταξης από την αρχή θα έπαιρνε χρόνια, στη διάρκεια των οποίων η Καταλωνία θα έπρεπε να επιζήσει με τις μικρές της δυνάμεις σχεδόν μόνη της!

Κανείς δεν ξέρει αν η αυτοκινητοβιομηχανία και η κλωστοϋφαντουργία που είναι οι δυνάμεις της επί της Ισπανίας θα έμεναν εκεί ή αν θα μετακόμιζαν στην Ισπανία. Δεδομένου ότι οι Καταλανοί σε όλους αυτούς τους τομείς θα έπρεπε να αρχίσουν να πληρώνουν δασμούς στις χώρες της ΕΕ!

Είναι βέβαιο ότι ο φιλόδοξος Πουτζδεμόν δεν έχει φροντίσει για τίποτε από όλα αυτά που αφορούν το μέλλον της χώρας που υποτίθεται ότι αγαπάει. Γιατί καμιά πόρτα που κρατάει τις απαντήσεις σε όλα αυτά δεν είναι φιλική σε μια ανεξάρτητη Καταλωνία. Κανείς δεν έχει όρεξη για αποσχιστικά παραδείγματα στην Ευρώπη και οπουδήποτε στον κόσμο.

Ο σενιόρ Πουτζδεμόν, λοιπόν, έχει ξεσηκώσει τον Καταλανικό εθνικισμό που υπάρχει ιστορικά και δίκαια στην περιοχή, χωρίς όπλα, χωρίς να ξέρει τι θα τον κάνει την επόμενη μέρα και χωρίς να έχει κανέναν σύμμαχο! Μάλλον ξέρει. Θα είναι πρόεδρος ενός ανεξάρτητου κράτους και όχι μιάς αυτόνομης επαρχίας. Άλλο πρεστίζ!!

Ο σενιόρ Ραχόϊ, λοιπόν, που τα ξέρει αυτά καλύτερα από τον γράφοντα, και έχει υπ’ όψιν του και το δημοψήφισμα του 2014, αντί να μιμηθεί τους Άγγλους που αφήνουν τους Σκωτσέζους να κάνουν όσα θέλουν δημοψηφίσματα, αλλά η Σκωτία δεν φεύγει ποτέ από τη Βρετανία (!), προτιμάει να μιμηθεί τον Φράνκο. Προφανώς του ταιριάζει περισσότερο. Δεν ταιριάζει, όμως, με τους κανόνες μιας Δημοκρατίας.

Και δεν ταιριάζει και με τη στοιχειώδη ευφυία. Γιατί οι Καταλανοί μπορεί να θέλουν την ανεξαρτησία τους, αλλά θέλουν και να ζήσουν. Και δεν είναι οι προλετάριοι της Ισπανίας. Αντιθέτως, είναι οι πλούσιοι σε σύγκριση με τους Ισπανούς. Και δεν έχουν καμιά διάθεση να ξυπνήσουν ένα πρωί και να μην έχουν νόμισμα να συναλλαγούν, έχοντας χάσει το 20% της οικονομίας τους με το καλημέρα, σύμφωνα με τις πιο μετριοπαθείς ενδείξεις.

Κάποιοι θέλουν να ψηφίσουν υπέρ της ανεξαρτησίας, αλλά είναι αμφίβολος ο αριθμός αυτών μεταξύ τους που θέλουν να τη δούν και στην πράξη!

Το Σοσιαλιστικό Κόμμα της Ισπανίας ως αξιωματική αντιπολίτευση έχει πάρει ίσες αποστάσεις μεταξύ Ραχόι και Πουτζδεμόν, θεωρώντας και τους δύο εξ ίσου υπεύθυνους γι αυτό που συμβαίνει σήμερα στην Ισπανία. Οι Podemos είναι υπέρ του Πουτζδεμόν και τα ΚΚ καταδικάζουν τη βία…

Η βία του Ραχόι επί των Καταλανών, όμως, είναι απολύτως ανόητη. Γιατί έχει σπρώξει ακόμα και τους μετριοπαθείς ή αδιάφορους κατοίκους υπέρ των «επαναστατών». Όπως πολλούς Ισπανούς και την παγκόσμια κοινή γνώμη . Και έχει φέρει στις κάλπες της Καταλωνίας ψηφοφόρους που δεν θα συμμετείχαν. Με τέτοια αγριότητα και αντιδημοκρατία πώς να μην ξεσηκωθεί το μέσα τους!

Αλλά, η βία του Ραχόι είναι και εντελώς ανατριχιαστική. Η ισπανική αστυνομία έχει συμπεριφερθεί στους Καταλανούς πολίτες σαν να είναι μισητοί εχθροί. Κι αυτό δικιολογεί σε μεγάλο βαθμό το συναίσθημα της πλειονότητας των Καταλανών που θεωρούν τους εαυτούς υπό ισπανική κατοχή.

Το βέβαιο είναι ότι οι Καταλανοί εθνικιστές θα πρέπει να περιμένουν καιρό ακόμα για να δουν ένα ανεξάρτητο κράτος. Αν δουν. Σίγουρα με πιο σοβαρούς ηγέτες από τον Ποτζδεμόν και με εντελώς άλλο τοπίο στην παγκόσμια σκακιέρα. Αλλά, και η Ισπανία θα πρέπει να ιδρώσει πολύ ακόμα για να απαλλαγεί από την αγριότητα της Φρανκοκρατίας. Που φαίνεται ότι ζει ακόμα μέσα στα κυβερνητικά κτήρια.


Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης    
















liberal.gr   

Χρηματικό βοήθημα σε μητέρες από τον ΟΓΑ – Προϋποθέσεις και αιτήσεις


Η Διοίκηση του ΟΓΑ ανακοίνωσε την έναρξη του προγράμματος παροχής χρηματικού βοηθήματος σε 1.300 πολύτεκνες αγρότισσες μητέρες, από το Λογαριασμό Αγροτικής Εστίας του ΟΓΑ.

Η υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής από τις ενδιαφερόμενες γίνεται ηλεκτρονικά σε οποιοδήποτε ΚΕΠ της χώρας και το χρονικό διάστημα υποβολής είναι από 6/10/2017 έως και 6/11/2017. 
  
Προϋποθέσεις συμμετοχής είναι:

· Να είναι οι πολύτεκνες μητέρες συνταξιούχοι του ΕΦΚΑ προερχόμενες από τον πρώην ΟΓΑ ή ασφαλισμένες στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών, που έχουν υπαχθεί στον ΕΦΚΑ και να έχουν εξοφλήσει τις ασφαλιστικές τους εισφορές ή να έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση καταβολής των οφειλών και να τηρούν τους όρους της ρύθμισης, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης συμμετοχής τους στο πρόγραμμα της παροχής.

· Να έχουν, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης, αποκτήσει τουλάχιστον 4 παιδιά τα οποία να είναι άγαμα, ηλικίας μέχρι 18 ετών ή μέχρι 24 ετών, εφόσον είναι άνεργα ή σπουδάζουν στην Ελλάδα στην ανώτατη ή ανώτερη εκπαίδευση ή σε ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ) ή είναι ανίκανα για εργασία σε ποσοστό 67% και άνω, ανεξαρτήτου ηλικίας. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή 24ου έτους ηλικίας, θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους 2017.

Να είναι όλα τα ανωτέρω αναφερόμενα πρόσωπα δικαιούχοι περίθαλψης με ενεργή ασφαλιστική ικανότητα κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης για συμμετοχή στο πρόγραμμα και ειδικότερα τα τέκνα με δικαίωμα περίθαλψης απορρέον από δικαιούχο του ΛΑΕ/ΟΓΑ.

Το πρόγραμμα παροχής χρηματικών βοηθημάτων σε πολύτεκνες μητέρες για το έτος 2017 εφαρμόζεται σε όλους τους νομούς της χώρας.

Ειδικά, για το έτος 2017, στα πλαίσια ενίσχυσης των κατοίκων του νομού Λέσβου, μετά τον πρόσφατο καταστροφικό σεισμό ορίσθηκε το ποσό του βοηθήματος για όλες τις πολύτεκνες μητέρες του νομού, που έχουν τις νόμιμες προϋποθέσεις, θα ανέρχεται σε 1.500 ευρώ. Για τις πολύτεκνες μητέρες από υπόλοιπες περιοχές της χώρας το ποσό του βοηθήματος είναι 1.000 ευρώ.

Η Διοίκηση του ΟΓΑ επισημαίνει ότι σε περίπτωση που οι αιτήσεις, συμμετοχής στο πρόγραμμα από τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας- δηλ. εκτός αυτών του νομού Λέσβου- ξεπεράσουν τον προσδιοριζόμενο αριθμό των δικαιούχων, θα ακολουθήσει ηλεκτρονική κλήρωση. Προτεραιότητα στην κλήρωση θα έχουν οι πολύτεκνες μητέρες, οι οποίες δεν κληρώθηκαν κατά τα προηγούμενα έτη.
   
Οι πολύτεκνες μητέρες που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, θα μπορούν να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα της κλήρωσης από την ιστοσελίδα του ΟΓΑ www.oga.gr (επιλογή: Κληρωθέντες Δικαιούχοι) και από τα ΚΕΠ όλης της χώρας και όχι απαραίτητα από το ΚΕΠ στο οποίο υπέβαλαν αίτηση.


Για πληροφορίες σχετικά με τους δικαιούχους, τη διαδικασία, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και κάθε χρήσιμη και αναγκαία πληροφορία σχετικά με το ανωτέρω πρόγραμμα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του ΟΓΑ www.oga.gr (Προγράμματα Αγροτικής Εστίας) ή να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα 213-1519233, 213-1519310 της Δ/νσης Αγροτικής Εστίας του ΟΓΑ.   

Τέθηκε σε εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο για τα ΜΜΜ


Μετά από δυο χρόνια λειτουργίας, ανακοινώθηκε από τον ΟΑΣΑ το κλείσιμο της εφαρμογής TfA mTickets. Με τη συγκεκριμένη εφαρμογή, οι επιβάτες μπορούσαν να αγοράζουν εισιτήρια μέσω κινητού τηλεφώνου.

Την εφαρμογή θα αντικαταστήσει το «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου», δηλαδή το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Η δυνατότητα αγοράς νέων εισιτηρίων, μέσω της εφαρμογής TfA mTickets, θα είναι ενεργή μέχρι και την 01.10.2017 και τα προϊόντα κομίστρου, που έχουν ήδη αγοραστεί μέσω αυτής, θα μπορούν να επικυρωθούν μέχρι και την 31.10.2017.


Υπενθυμίζεται ότι στη διάθεση του επιβατικού κοινού βρίσκεται το «έξυπνο» ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket) και η «έξυπνη» (προσωποποιημένη και απρόσωπη) ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card).   

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *