Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017

Αυξάνονται τα χρέη του Δημοσίου προς ιδιώτες - Σε τέσσερις μήνες αυξήθηκαν κατά 1,1 δισ. ευρώ


Σε λερναία ύδρα που πνίγει την αγορά έχουν εξελιχθεί τα κρατικά φέσια. Το Δημόσιο μπορεί να άνοιξε το πουγκί και να ξεκίνησε να επιστρέφει φόρους σε φορολογουμένους και επιχειρήσεις και να πληρώνει προμηθευτές, αλλά ταυτόχρονα νέα, ακόμη μεγαλύτερα χρέη δημιουργούνται κάθε μήνα. Οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου φουσκώνουν και απειλούν την εκταμίευση της υποδόσης των 800 εκατ. ευρώ στο τέλος Οκτωβρίου που εξελίσσεται σε θρίλερ.

Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες τα χρέη του Δημοσίου σε ιδιώτες και επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά 1,1 δισ. ευρώ. Από το τέλος Απριλίου, ημερομηνία που με βάση τη συμφωνία με τους δανειστές η καθαρή αξία των ληξιπρόθεσμων έπρεπε να μειωθεί κατά 1,2 δισ. ευρώ για την καταβολή της δεύτερης υποδόσης, τα χρέη αυξήθηκαν. Από 4,934 δισ. που είχαν περιοριστεί τον περασμένο Απρίλιο εκτινάχθηκαν στο τέλος Αυγούστου στα 6,026 δισ. ευρώ. Από αυτά, 3,9 δισ. ευρώ είναι οφειλές της γενικής κυβέρνησης και 2,114 δισ. ευρώ επιστροφές φόρων, οι οποίες μάλιστα αυξήθηκαν σχεδόν κατά 600 εκατ. ευρώ σε σχέση με ένα μήνα πριν, τον Ιούλιο.

Νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών

Οι αριθμοί αποκαλύπτουν ότι δημιουργείται νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών. Το Δημόσιο από τη στιγμή που δεν πληρώνει στην ώρα του, προμηθευτές, ενοίκια, παρεχόμενες υπηρεσίες από ιδιώτες και καθυστερεί τις επιστροφές φόρων στους δικαιούχους, δημιουργεί νέες ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις. Τα χρέη αυτά έρχονται να υπερκαλύψουν τις όποιες πληρωμές κάνει το Δημόσιο σε ιδιώτες. Σαν τον σκύλο που κυνηγάει την ουρά του.

Τα φέσια των νοσοκομείων, των Ταμείων, των ΔΕΚΟ και οι φόροι που δεν επιστρέφονται πνίγουν την αγορά. Από τη μια το κράτος εμφανίζεται να απαιτεί από τους φορολογουμένους να είναι συνεπείς και να πληρώνουν τους φόρους στην ώρα τους, επιβάλλοντας μάλιστα σε όσους δεν το πράξουν πρόστιμο για κάθε μήνα καθυστέρησης και μπαράζ κατασχέσεων σε καταθέσεις, μισθούς, ενοίκια και άλλα εισοδήματα, και από την άλλη να διεκδικεί για τον εαυτό του το δικαίωμα να μην είναι συνεπές και να πληρώνει τις υποχρεώσεις του όποτε το βολεύει.
 
Μάλιστα, δεν φθάνει που το κράτος καθυστερεί να πληρώσει τα χρέη του, αλλά έχει βρει τον τρόπο να «κλέβει» τις επιχειρήσεις και τους φορολογουμένους. Προθεσμίες που έχουν τεθεί για την επιστροφή περνούν, αλλά οι φορολογούμενοι δεν εισπράττουν αυτά που δικαιούνται.

Με βάση τη νομοθεσία, το ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να επιστρέφει τους φόρους εντός 90 ημερών. Στην περίπτωση που παρέλθει το διάστημα αυτό, θα πρέπει να επιστρέφει τα οφειλόμενα ποσά εντόκως. Και σε αυτό ακριβώς το σημείο εντοπίζεται η παρανομία. Καμία επιχείρηση ή φυσικό πρόσωπο δεν έχει πάρει έντοκη επιστροφή φόρου, παρά το γεγονός ότι ο μέσος χρόνος επιστροφής του ΦΠΑ ξεπερνά κατά πολύ τις 90 ημέρες, όπως επίσης και του φόρου εισοδήματος.

Οι φορολογικές Αρχές «ξεχνούν» να υπολογίσουν τον τόκο όταν αποφασίζουν να επιστρέψουν φόρους στους φορολογουμένους. Συγκεκριμένα, από τις αιτήσεις που υποβάλλονται από την 1η Ιανουαρίου 2013 και μετά προβλέπεται, σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών, έντοκη καταβολή εφόσον ο φόρος επιστραφεί με καθυστέρηση άνω των 90 ημερών. Μάλιστα, έντοκη περίοδος θεωρείται και το πρώτο τρίμηνο της καθυστέρησης και το ετήσιο επιτόκιο έχει οριστεί στο επιτόκιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, προσαυξημένο κατά 5,75%.

Οι καθυστερήσεις αυτές όμως οδηγούν πολλές επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε αδιέξοδο, ενώ επί της ουσίας υπονομεύουν και την ανάκαμψη της οικονομίας. 

Είναι παράλογο να απαιτείς την καταβολή του ΦΠΑ στην ώρα του και οι  υπηρεσίες να κάνουν μήνες ή και χρόνο για να τον συμψηφίσουν ή να τον επιστρέψουν όταν υπάρχει διαφορά και χωρίς τόκο. Στερούν από τις επιχειρήσεις πολύτιμο κεφάλαιο, σε μια εποχή μάλιστα που η ρευστότητα είναι περιορισμένη και τα δάνεια πανάκριβα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Επιστροφές χωρίς έλεγχο


Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων τον περασμένο μήνα επέστρεψε σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις φόρους ύψους 1,6 δισ. ευρώ. Για να επιτευχθεί ο μνημονιακός στόχος, ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής έβαλε γκάζια στους εφόρους να τρέξουν όσο γρηγορότερα μπορούν τις επιστροφές φόρων στους δικαιούχους. Οι έφοροι ανέβασαν ταχύτητες και πέτυχαν τον στόχο τους. Μάλιστα, στην προσπάθειά τους βοήθησε και η απόφαση της ΑΑΔΕ για επιστροφή φόρων έως 10.000 ευρώ σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είναι φορολογικά «καθαροί». Μόνο που πολλές επιστροφές δόθηκαν χωρίς έλεγχο. Φορολογούμενοι και επιχειρήσεις είδαν να εισπράττουν φόρους που κανονικά δεν θα έπρεπε το Δημόσιο να τους είχε επιστρέψει γιατί δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πολλές περιπτώσεις οι εφορίες θα προχωρήσουν τώρα σε έλεγχο των επιστροφών φόρων που έγιναν τον Σεπτέμβριο και εκτιμάται ότι πολλοί θα κληθούν να γυρίσουν πίσω τα ποσά που εισέπραξαν.    




























tanea.gr

Δεν έχει λεφτά για συγγράμματα, έχει για να ταΐζει άλλους 150 κρατικοδίαιτους!


Η κυβέρνηση δεν έχει λεφτά για πανεπιστημιακά συγγράμματα, για συντάξεις και για γάζες στα νοσοκομεία, αλλά έχει για να κρατικοποιήσει «εν κρυπτώ» 20 πρώην άμισθα Υποθηκοφυλάκεια και για να δημιουργήσει νέα γραμματεία στο υπουργείο Σκουρλέτη, που θα κάνει τη δουλειά… του Μουζάλα! Σ αυτά διορίζει ήδη πάνω από 150 υπαλλήλους εκτός ΑΣΕΠ φυσικά!

Για να καταλάβει ο πολίτης πόσο αχρείαστη είναι η γραμματεία Σκουρλέτη και πόσο έχει γίνει για νέους διορισμούς ημετέρων, ο τίτλος της και η αρμοδιότητά της είναι «για το συντονισμό θεμάτων αλλοδαπών, υπηκόων τρίτων χωρών και παράτυπης μετανάστευσης».

Οι δύο αυτές υπηρεσίες που αναγγέλλονται καλύπτονται από το υπουργείο Μεταναστευτικής πολιτικής και το υπουργείο Προστασίας του Τόσκα! Πέρα, δηλαδή από την επιβάρυνση του προϋπολογισμού για τη λειτουργία τους θα προκληθεί και πρόσθετο πρόβλημα αλληλοκάλυψης αρμοδιοτήτων σε ένα ήδη πολυδαίδαλο και αναποτελεσματικό δημόσιο.

Επιπλέον, όταν ο επόμενος αποφασίσει να καταργήσει τις άχρηστες υπηρεσίες θα σκάσει επάνω στις αντιδράσεις των βολεμένων «δικών μας παιδιών», με την αρωγή της ΑΔΕΔΥ, που θα φωνάζει για πολιτικές εκκαθαρίσεις και για πολιτική απολύσεων συμβασιούχων! Οι οποίοι, σχεδόν πάντα βρίσκεται τρόπος και βολεύονται στο τέλος.

Η μέθοδος «δημιουργούμε υπηρεσίες για να φυτεύουμε πυρήνες αντίδρασης στην πολιτική των επόμενων» είναι κλασική πολιτική των επαγγελματιών της εξουσίας. Οι σημερινοί δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση. Εμείς πληρώνουμε.

Το μεγάλο θέμα, όμως, δημιουργείται με την κατάργηση των μέχρι σήμερα άμισθων Υποθηκοφυλακείων. Τα οποία λειτουργούσαν αποτελεσματικά και ήταν ένας από τους τομείς που δεν κόλλαγε το σύστημα της αγοραπωλησίας και ανέγερσης ακινήτων και είσπραξης εσόδων για το κράτος.

Η κυβέρνηση κρατικοποίησε ξαφνικά 20 από αυτά (συμπτωματικά στις περιοχές με το περισσότερο «φαϊ» από άποψη διαφθοράς πολεοδομιών) και προσέλαβε ως δημόσιους 142 υπάλληλους εκτός ΑΣΕΠ! Οι οποίοι βολεύτηκαν υπό την ομπρέλα της δημοσιοϋπαλληλίας με τα γνωστά αποτελέσματα:

Από εκεί που τα Υποθηκοφυλάκεια δούλευαν, καταγγέλλεται ότι έχουν μετατραπεί σε χάος. Η Ένωση Άμισθων Υποθηκοφυλάκων προειδοποιεί για διάλυση του συστήματος, αναφέροντας ότι επικρατεί αδυναμία ορθής και νομότυπης εξυπηρέτησης συμβολαιογράφων και δικηγόρων, ενώ έχει αυξηθεί η γραφειοκρατία.

Για να καταλάβει ο αναγνώστης τι μπορεί να σημαίνει η φράση «αδυναμία νομότυπης εξυπηρέτησης» αναφέρουμε ότι τα Υποθηκοφυλάκεια που κρατικοποιήθηκαν είναι: Αχαρνών, Ηλιούπολης, Ζωγράφου, Ελευσίνας, ΚΕΡΑΤΕΑΣ, Κηφισιάς, Νέας Ιωνίας, Παπάγου, Περιστερίου, Χώρας Άνδρου, Νάξου, Μεγάρων, ΜΥΚΟΝΟΥ, Χαλκίδας, Ταμυνέων, Κύμης, ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ, Βάρδας, Μυρτουντίων και ΠΥΡΓΟΥ.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων επιβεβαιώνει τις καταγγελίες των άμισθων Υποθυκοφυλάκων υπερθεματίζοντας, ότι την τελευταία βδομάδα, λόγω της κρατικοποίησης, υπάρχει αδυναμία μεταγραφής οποιουδήποτε συμβολαίου και έκδοσης οποιουδήποτε πιστοποιητικού! Δεν έχουν κανέναν μηχανισμό παραλαβής εγγράφων και είσπραξης τελών, λένε οι Ιδιοκτήτες.

Δε φτάνει η καθίζηση της αγοράς ακινήτων εξ αιτίας της πολιτικής λιτότητας και των capital controls, η κυβέρνηση βάζει άλλη μια ταφόπλακας στον κλάδο, στους πολίτες που έχουν ανάγκη να πουλήσουν και στους έχοντες- κυρίως από το εξωτερικό- που θέλουν να αγοράσουν.

Μ αυτή τη δημοσιοϋπαλληλοποίηση των Υποθηκοφυλακείων κλείνει άλλη μια πόρτα εισόδου χρημάτων στο δημόσιο ταμείο από τα τέλη και τη φορολόγηση. Η οποία θα ανοίγει με το ρυθμό που λειτουργεί και όλο το υπόλοιπο δημόσιο. Δηλαδή με τρύπες όπως και φέτος στον προϋπολογισμό, που θα καλούνται να καλύψουν με πρόσθετους φόρους οι πολίτες.

Είπαμε. Για όσο καιρό δεν θα πληρώνουν οι αρμόδιοι πολιτικοί με τις περιουσίες τους την κακοδιαχείριση του δημόσιου χρήματος και τις ζημιές που προκαλούν στους πολίτες, δεν θα υπάρχει πραγματική δημοκρατία. Εκείνοι θα αλωνίζουν ανενόχλητοι και τα κορόϊδα θα πληρώνουν.


Γ Παπαδόπουλος- Τετράδης   




























liberal.gr




Εγκλωβισμένοι από τα ράσα…


Του Γιάννη Παντελάκη

Το πολιτικό προσωπικό εγκλωβίστηκε για μια ακόμα φορά από την εκκλησία. Αιτία, το νομοσχέδιο για την νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου. Μια ρύθμιση, που αφορά σ’ ένα δικαίωμα κάποιων ανθρώπων, λίγων ή πολλών, καμία σημασία δεν έχει. Οι ιεράρχες δεν το θέλουν και αυτό είναι δικαίωμά τους. Δεν ισχύει το ίδιο με τις οργισμένες αντιδράσεις και την απαίτησή τους ν’ αποσυρθεί. Μοιάζει με ενδεχόμενη απαίτηση της πολιτείας να επεμβαίνει στα εσωτερικά της ιεραρχίας και να επιβάλει κανόνες.

Σε μια χώρα με στοιχειώδη κανονικότητα, δεν θα συζητούσαμε τέτοια ζητήματα, στη δική μας, η στάση της ιεραρχίας είναι αυτή που κυρίως προβληματίζει τα κόμματα, αρκετά τουλάχιστον κόμματα. Το ΚΚΕ  το έχει λύσει το πρόβλημα, το επιχείρημα του Περισσού μάλιστα που συνδέει το συγκεκριμένο θέμα με το «αποτέλεσμα σήψης του καπιταλισμού», τα λέει όλα, δεν χρειάζεται σχόλιο. Και το Ποτάμι έχει δώσει την δική του απάντηση, από την αντίστροφη πλευρά, δεν υπάρχουν στο εσωτερικό του δεύτερες σκέψεις, απαντάει καταφατικά στο ζήτημα.

Τα υπόλοιπα κόμματα, έχουν διχαστεί κατά κάποιο τρόπο. Στη Ν.Δ. υπάρχουν πολλές ενστάσεις, στους ακροδεξιούς ΑΝΕΛ παζαρεύουν τις σκληρές θέσεις τους για να μην τρωθεί η κυβερνητική συνοχή, ενώ και στην Δημοκρατική Συμπαράταξη, ακούγεται ότι η πρόεδρός της την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου θα λείπει ταξίδι για δουλειές!

Είναι απόλυτα σεβαστές οι διαφορετικές απόψεις για ένα νομοθέτημα. Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο, δεν μιλάμε για κάτι τέτοιο. Αλλά την δυσκολία που έχουν τα κόμματα να απαντήσουν στις διαθέσεις της εκκλησίας να παρεμβαίνει εκεί που δεν δικαιούται. Ένα μεγάλο μέρος των αντιδράσεων από το πολιτικό προσωπικό άλλωστε, συνδέεται με την πρόθεσή τους να μην έρθουν σε αντιπαράθεση με την ιεραρχία, οι στενές σχέσεις με την οποία φέρνουν ή διώχνουν ψήφους.

Λίγους μήνες πριν, η εκκλησία είχε παρέμβει πάλι. Ζητούσε – και σε μεγάλο βαθμό πέτυχε – να επιβάλει τον τρόπο με τον οποίο θα διδάσκεται το μάθημα της θρησκευτικών στα σχολεία. Το αυτονόητο, ότι δηλαδή οι επιστήμονες θα καθορίζουν την ύλη των μαθημάτων, στη χώρα μας δεν είναι αυτονόητο. Πρέπει να παρέμβουν οι ιερείς σ αυτό, να έχουν τον τελευταίο λόγο. Και τον είχαν. Ο Καμμένος εκβίασε τον Τσίπρα ότι θα ρίξει την κυβέρνηση αν του το ζητήσει ο Αρχιεπίσκοπος, ο Τσίπρας ουσιαστικά το αποδέχτηκε και έμοιαζε με κάποιον που έβγαινε από τη δύσκολη θέση. Άλλωστε, καιρό τώρα η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ έχει αναπτύξει εξαιρετικές σχέσεις με τους ιεράρχες.

Το θέμα της νομικής αναγνώρισης ταυτότητας φύλου, δεν έχει παρόμοια χαρακτηριστικά μ εκείνο του μαθήματος των θρησκευτικών. Υπάρχει πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ότι η μη ρύθμιση του θέματος παραβιάζει διατάξεις της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Και υπάρχει και απόφαση (2048/2015) της κοινοβουλευτικής Ολομέλειας του Συμβουλίου της Ευρώπης οπού καλούνται τα κράτη μέλη να ακολουθήσουν διαδικασία για νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου.


Το Ελληνικό πολιτικό προσωπικό, αργά ή γρήγορα πρέπει να ακολουθήσει αυτή την επιλογή, δεν έχει το περιθώριο για δεύτερες σκέψεις. Ωστόσο, το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί μια καλή αφορμή για να βάλει και ένα φραγμό σε οποιονδήποτε εξωθεσμικό παράγοντα – στην συγκεκριμένη περίπτωση στους ιεράρχες – επιδιώκει να επιβάλει τις θέσεις του σε ζητήματα που αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο της εκλεγμένης νομοθετικής εξουσίας. Αν δεν το κάνει σήμερα, αν δεν οριοθετήσεις τις σχέσεις του με τους ιεράρχες, θα συναντήσει το πρόβλημα πάλι μπροστά του αύριο. Με κάποια άλλη αφορμή…  









liberal.gr

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για την αλλαγή φύλου


Σε επιμέρους βελτιώσεις προσανατολίζεται το υπουργείο Δικαιοσύνης για το νομοσχέδιο, που αφορά την αλλαγή φύλου το οποίο έχει προκαλέσει έντονες και ποικίλες αντιδράσεις.

Η ρύθμιση για χορήγηση του δικαιώματος αλλαγής φύλου σε ανήλικα δεκαπέντε ετών, που δεν ήταν στο αρχικό νομοσχέδιο που έφερε η κυβέρνηση στη Βουλή, αλλά προσετέθη κατά τη διαδικασία συζήτησης του στις επιτροπές του κοινοβουλίου, φαίνεται, ότι συγκεντρώνει τις περισσότερες σκέψεις για απόσυρση, καθώς σε αυτή τη διάταξη υπήρξαν κριτικές και από ιατρικής πλευράς (παιδοψυχολόγοι και λοιπά).

Πάντως, το νομοσχέδιο που θεωρείται από νομικής πλευράς, στη βάση του σωστό και θετικό, καθώς επιλύει θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων για κάποιους πολίτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα με το φύλο τους και τον αυτοπροσδιορισμό τους, βάλλεται - από πολλές πλευρές- για επιμέρους διατάξεις του και για τις προϋποθέσεις που θέτει προκειμένου ένα άτομο να προχωρήσει σε αλλαγή φύλου.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Ας δούμε όμως τί προβλέπει το νομοσχέδιο, έτσι όπως συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής, καθώς ενδέχεται να γίνουν αλλαγές, ως τη διαμόρφωση της τελικής του μορφής.

Ειδικότερα με το νομοσχέδιο:

Δίνεται η δυνατότητα με δικαστική απόφαση- πάντα- ένα άτομο να αλλάξει το φύλο του, όταν συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις που θέτει το νομοσχέδιο, αναφέρονται λεπτομερώς, χωρίς να υποβληθεί, όπως γινόταν ως σήμερα, σε χειρουργική επέμβαση η ψυχιατρική θεραπεία.

Ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται με τις νέες ρυθμίσεις να εμφανιστεί αυτοπροσώπως σε ειδική αίθουσα των δικαστηρίων, χωρίς δημοσιότητα και με εξασφάλιση της εχεμύθειας.

Η απόφαση του δικαστηρίου για την αλλαγή του φύλου του υποχρεωτικά δημοσιεύεται σε Ληξιαρχείο και η αλλαγή «περνάει» σε ταυτότητα, διαβατήριο και λοιπά.

Οι υπάλληλοι του Ληξιαρχείου και άλλων δημοσίων υπηρεσιών υποχρεούνται σε καθήκον εχεμύθειας σε σχέση με την αλλαγή φύλου των πολιτών.

Αλλαγή φύλου επιτρέπεται και στους έγγαμους, με την προϋπόθεση ότι ο γάμος τους κηρύσσεται αμέσως ανυπόστατος, αλλά αν θέλουν να συνεχίσουν την κοινή τους ζωή, τους δίνεται η δυνατότητα να συνάψουν σύμφωνο συμβίωσης.

Σε κάθε περίπτωση δεν επηρεάζονται  οι σχέσεις τους με τα παιδιά τους, αν υπάρχουν, καθώς διατηρούνται στο ακέραιο οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο δικαίωμα αλλαγής φύλου παρέχεται δύο φορές. Μία φορά που το άτομο θα αλλάξει το φύλο του και μία ακόμα αν θέλει να επανέλθει στο προηγούμενο.

Με τις νέες ρυθμίσεις, επιχειρείται, να προβλεφθεί καταστρατήγηση του νόμου και για το λόγο αυτό, αναφέρεται ότι παρά την αλλαγή του φύλου, διατηρούνται σε ισχύ δικαιώματα και υποχρεώσεις που προϋπήρχαν.

Οι εν λόγω διατάξεις είναι από εκείνες που δέχονται επικρίσεις και προκαλούν αντιδράσεις, όπως και εκείνες που αφορούν τα ανήλικα.

Για τα ανήλικα προβλέπεται δικαίωμα αλλαγής φύλου με προϋποθέσεις αυστηρότερες, όπως είναι φυσικό, τη συναίνεση των γονιών τους και επιπλέον τη γνωμοδότηση πολυμελούς επιστημονικής επιτροπής η οποία συγκροτείται από πολλές ιατρικές ειδικότητες. Η συγκρότηση της θα προβλεφθεί με απόφαση του Υπουργού Υγείας.

Στο νομοσχέδιο υπάρχουν προβλέψεις για άτομα υπό δικαστική επιτήρηση η κηδεμονία και ρυθμίζονται και οι περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτούνται ιατρικές πράξεις σχετικές με το φύλο, όταν διαπιστώνεται ιατρικά κίνδυνος για την υγεία των ανήλικων και ορίζεται πως και με ποίου την ευθύνη γίνονται.

Ανάλογες νομοθετικές αλλαγές έχουν γίνει και σε άλλες χώρες, Μάλτα, Ιρλανδία, Αργεντινή, Δανία ενώ σε πολλές χώρες ήδη αποτελεί παρελθόν η προϋπόθεση της χειρουργικής επέμβασης για την αλλαγή του φύλου, όπως στην Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και αλλού.


Τέλος, να σημειωθεί ότι η ελληνική δικαιοσύνη με απόφαση της το 2016 που έχει καταστεί ήδη αμετάκλητη (εκδόθηκε από το Ειρηνοδικείο) έχει αποφανθεί ότι η αλλαγή του φύλου δεν προϋποθέτει χειρουργική επέμβαση κάτι που προσκρούει στα ανθρώπινα δικαιώματα και συνιστά κατά τον ΟΗΕ βάναυση προσβολή του ανθρώπου. 













Ιωάννα Μάνδρου












kathimerini.gr

Το Πουέρτο Ρίκο ετοιμάζεται για το... ελληνικό μονοπάτι

Γιατί δείχνει μονόδρομος το κούρεμα του τεράστιου χρέους και πώς πρέπει να λειτουργήσει ο Λευκός Οίκος. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο η υπόθεση του Πουέρτο Ρίκο πρέπει να «ξυπνήσει» τους επενδυτές.

  
Δεν είναι πολλές οι φορές που ο Λόρενς Σάμερς, πρώην Αμερικανός υπουργός Οικονομικών (και φανατικός Δημοκρατικός) υπεραμύνεται του Ντόναλντ Τραμπ, του Αμερικανού προέδρου (που τώρα δηλώνει Ρεπουμπλικάνος).

Αυτή την εβδομάδα, ωστόσο, το Πουέρτο Ρίκο του προσέφερε μια ευκαιρία. Την Τρίτη, ο κ. Τραμπ αιφνιδίασε τις αμερικανικές αγορές δηλώνοντας ανέμελα ότι οποιοσδήποτε έχει στην κατοχή του ομόλογα του Πουέρτο Ρίκο που εκκρεμούν, αξίας 74 δισ. δολαρίων, θα πρέπει να «αποχαιρετίσει» κάθε ελπίδα να πληρωθεί. Όπως ήταν αναμενόμενο, η τιμή αυτών των ομολόγων βυθίστηκε, καθώς οι πιστωτές κλονίστηκαν από το σοκ.

Ο κ. Σάμερς, πάντως, ζητωκραύγασε: μιμούμενος τις συνήθειες του κ. Τραμπ, ο οικονομολόγος, που είναι και αρθρογράφος των Financial Times, ανάρτησε ένα tweet σημειώνοντας πως ο Τραμπ «έχει δίκιο. Το χρέος του Πουέρτο Ρίκο πρέπει να διαγραφεί». Ή, όπως εξήγησε αργότερα στους FT: «Αν αυτό το χρέος δεν μπορεί να διαγραφεί, τότε έχουμε ένα χρηματοοικονομικό σύστημα που είναι παντελώς δυσλειτουργικό. Είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς μια καλύτερη περίπτωση διαγραφής χρέους».

Είναι σωστό αυτό; Θα επιχειρηματολογούσα πως «ναι» -αλλά με κάποιες προϋποθέσεις. Αν δείτε τα νούμερα πίσω από το χρέος του Πουέρτο Ρίκο, είναι σαφές ότι ακόμη και πριν την ανακοίνωση του Τραμπ, οι ομολογιούχοι είχαν ελάχιστες πιθανότητες να πάρουν τα χρήματά τους πίσω.

Εξάλλου, όπως επεσήμανε πριν από λίγα χρόνια μια δυνατή έκθεση που συνέταξε η πρώην ανώτατη οικονομολόγος του ΔΝΤ Anne Krueger, η οικονομία του Πουέρτο Ρίκο είναι υπερβολικά αδύναμη για να διαχειριστεί τις επισφάλειές της που ανέρχονται στα 120 δισ. δολάρια. Και αφότου η κ. Krueger έγραψε την επιβαρυντική της έκθεση, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο: η οικονομία του νησιού βρίσκεται σε ύφεση, ο πληθυσμός του έχει συρρικνωθεί και ο τυφώνας Μαρία εξάλειψε ένα μέρος της υποδομής του νησιού που θα χρειαστεί δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκατασταθεί.

Δεν αποτελεί, επομένως, έκπληξη, το ότι φέτος το Μάιο το Πουέρτο Ρίκο έκανε αίτηση για κάποια μορφή πτώχευσης, με σχέδιο αναμόρφωσης που προσέφερε πληρωμή 800 εκατ. δολαρίων το χρόνο στους πιστωτές ή 25 cents στο δολάριο. Τώρα, ωστόσο, το νησί δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να κάνει ούτε καν αυτές τις ελάχιστες πληρωμές, εκτός κι αν υπάρξει ένα μεγάλης κλίμακας ομοσπονδιακό σχέδιο βοήθειας (κάτι που ο Λευκός Οίκος φαίνεται πως έχει αποκλείσει).

Ακόμη χειρότερα, ένα δομικό πρόβλημα ταλαιπωρεί τις διαπραγματεύσεις για το χρέος. Σε έναν ιδανικό κόσμο, το Πουέρτο Ρίκο θα έπρεπε να έχει αναδιαρθρώσει το χρέος χρόνια πριν, χρησιμοποιώντας έναν τρίτο για να επιβάλει συμφωνία στους πιστωτές, σε συνδυασμό με ένα ευρηματικό σχέδιο οικονομικής ανάκαμψης. Το Ντιτρόιτ το έκανε αυτό με επιτυχία. Το ίδιο και κάποια κράτη με αναδυόμενες αγορές.

Αλλά εφόσον το Πουέρτο Ρίκο δεν είναι κυρίαρχο κράτος, δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ΔΝΤ. Και εφόσον παραδοσιακά δεν έχει το νομικό status μιας αμερικανικής πολιτείας ή πόλης, δεν καλύπτεται κατάλληλα από την αμερικανική νομοθεσία περί πτωχεύσεων. Αυτή η κατάσταση έχει αλλάξει σε ένα βαθμό, αφού νέες μεταρρυθμίσεις έχουν καταστήσει την πτώχευση στο νησί πιο εύκολη. Αλλά το σύστημα παραμένει δυσκίνητο -και αυτή η κατάσταση έχει δημιουργήσει αέναη ταλαιπωρία.

Δεδομένου αυτού, μια αναγκαστική διαγραφή θα φαινόταν εύλογη. Ωστόσο, για να είναι αποτελεσματική, χρειάζεται να επιβληθεί με τρόπο συνεκτικό, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου οικονομικής ανάκαμψης. Θα πρέπει, επίσης, να πραγματοποιηθεί σε συνδυασμό με μια δέσμευση για αναμόρφωση του αμερικανικού νομικού συστήματος πτωχεύσεων για τοπικές οντότητες.

Όμως, θα είναι δύσκολο να προκύψει οποιαδήποτε λύση εκτός κι αν υπάρξει σαφής στήριξη και συντονισμός από την πλευρά του Λευκού Οίκου. Ο κ. Τραμπ, με άλλα λόγια, χρειάζεται να μετατρέψει αυτή τη δήλωση σε σχέδιο.

Ίσως αυτό να προκύψει τις ερχόμενες εβδομάδες. Αν γίνει έτσι, ένα σχέδιο άφεσης χρέους θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κάτι καλό για τις αγορές κεφαλαίου μακροπρόθεσμα. Φυσικά, οι επενδυτές που κρατούν ομόλογα του Πουέρτο Ρίκο δεν θα το δουν έτσι (λιγότερο απ’ όλους οι ορδές από τοπικούς επενδυτές, που έχουν στην κατοχή τους ομόλογα περίπου 10-15 δισ. δολαρίων). Αλλά είναι δύσκολο να επιχειρηματολογήσει κανείς ότι οι ξένοι επενδυτές αξίζουν και πολλή συμπόνοια: αγόρασαν χρέος του Πουέρτο Ρίκο ακριβώς επειδή προσέφερε αποδόσεις στα ύψη για να αντισταθμίσει τους εξίσου υψηλούς κινδύνους. «Όταν τα χρέη πωλούνται στο 8 ή στο 9%, επτά ποσοστιαίες μονάδες άνω των αποδόσεων των Treasuries, δεν γίνεται θρύψαλα η οικονομική εμπιστοσύνη όταν τα ομόλογα χρειάζεται να διαγραφούν», επισημαίνει ο κ. Σάμερς.

Αλλά αν ο Λευκός Οίκος δεν μετατρέψει τη δήλωση του κ. Τραμπ σε σχέδιο και απλά αφήσει το πρόβλημα του Πουέρτο Ρίκο να κακοφορμίσει, αυτό θα εξαλείψει την εμπιστοσύνη στο νησί, πλήττοντας την οικονομία. Το ευμετάβλητο πολιτικό κλίμα θα ζημιώσει και την ευρύτερη αγορά κυβερνητικών ομολόγων.

Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αυτή η ιστορία θα πρέπει να είναι «καμπανάκι» για τους επενδυτές. Ναι, οι τυφώνες μπορεί να είναι σπάνιοι. Αλλά το Πουέρτο Ρίκο δεν είναι η μόνη αρένα στην οποία οι asset managers έχουν τρέξει κυνηγώντας υψηλές αποδόσεις δίνοντας ελάχιστη προσοχή στο ρίσκο. Απλά ρίξτε μια ματιά στις αναδυόμενες αγορές και στον κόσμο των εταιρικών ομολόγων με τις υψηλές αποδόσεις.


Αν η τραγωδία στο Πουέρτο Ρίκο κλονίσει τους επενδυτές και τους βγάλει από τον εφησυχασμό, αυτό θα ήταν απόλυτα καλό και πολύ έχει αργήσει. 
















euro2day.gr   

Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017

DW: Aπό ΕΜΣ σε Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο;

Την Δευτέρα στο Eurogroup η πρώτη συζήτηση των ΥΠΟΙΚ για τις αλλαγές στην Ευρωζώνη
  

Την πρώτη συζήτηση για τις αλλαγές στην Ευρωζώνη θα έχουν αύριο στο Λουξεμβούργο οι υπΟικ. Στο περιθώριο αναμένεται να συζητηθούν οι προετοιμασίες ενόψει της τρίτης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος.

Αναφορικά με τις αλλαγές στην Ευρωζώνη, στο επίκεντρο θα βρεθεί στο αυριανό Eurogroup το μέλλον του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, τον οποίο η Κομισιόν και η Γαλλία προτείνουν επισήμως να εξελιχθεί σε Ευρωπαϊκό Nομισματικό Ταμείο. Φαίνεται ότι υπάρχει μια ευρεία συναίνεση προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν πολλά ζητήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν ως προς τον ρόλο του οργανισμού.

Οι προτάσεις Σόιμπλε για ένα Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο

Χθες η Α. Μέρκελ στην ομιλία της στο συνέδριο της κομματικής νεολαίας των Χριστιανοδημοκρατών στη Δρέσδη, τόνισε ότι στηρίζει τα σχέδια του υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε για ένα Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο. Διαβεβαίωσε ωστόσο ότι το Βερολίνο δεν θα συναινέσει στη λεγόμενη «κοινοτικοποίηση» χρεών.

Αναφερόμενο στις προτάσεις, με τις οποίες ο απερχόμενος υπουργός Οικονομικών μεταβαίνει αύριο στο τελευταίο του Eurogroup, το περιοδικό Der Spiegel, επικαλείται εσωτερικό έγγραφο του γερμανικού υπουργείου που προβλέπει τη σύσταση, από κοινού με το Παρίσι, ενός πανίσχυρου Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου. Στα σχέδια του Β. Σόιμπλε περιλαμβάνεται και η συμμετοχή ιδιωτών πιστωτών σε επαπειλούμενη χρεοκοπία χώρας-μέλους της ευρωζώνης, μια πρόταση με την οποία δεν μπορεί να συμφιλιωθεί το Παρίσι. Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών προκρίνει ένα Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο, το οποίο θα δρα προληπτικά σε περίπτωση που μια χώρα δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει στο χρέος της. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι το μελλοντικό Ταμείο θα ελέγχει την τήρηση του Συμφώνου Σταθερότητας, παραγκωνίζοντας την Κομισιόν.

H Αθήνα θα πρέπει να επιταχύνει αν θέλει κλείσιμο της αξιολόγησης το 2017

Στην αυριανή συνεδρίαση του Eurogroup δεν πρόκειται να ληφθούν αποφάσεις, ωστόσο η συζήτηση θα σηματοδοτήσει την έναρξη της διαδικασίας για την εμβάθυνση της Ευρωζώνης, η οποία θα επιταχυνθεί τους επόμενους μήνες με προοπτική να υπάρξουν οι πρώτες οριστικές αποφάσεις μέχρι τον Ιούνιο του 2018. Από την πλευρά της, η Κομισιόν θα υποβάλει λεπτομερείς προτάσεις για τις αλλαγές στις 6 Δεκεμβρίου, ενώ λίγες μέρες αργότερα θα έχουν μια πρώτη ουσιαστική συζήτηση για το θέμα αυτό και οι ηγέτες των χωρών της Ευρωζώνης.

Σε σχέση με την Ελλάδα, αξιωματούχος της Ευρωζώνης δήλωσε την Πέμπτη στις Βρυξέλλες, ότι οι θεσμοί θα επιστρέψουν μετά τη φθινοπωρινή υπουργική σύνοδο του ΔΝΤ, που θα γίνει 13-15 Οκτωβρίου στην Ουάσιγκτον, όπου θα υπάρξουν και οι τελευταίες συνεννοήσεις των Ευρωπαίων με το Ταμείο. Η τρίτη αξιολόγηση είναι λιγότερο δύσκολη από τη δεύτερη ωστόσο και αυτή περιλαμβάνει μεγάλο όγκο προαπαιτούμενων, που σημαίνει πως η ελληνική πλευρά θα πρέπει να επιταχύνει τις εργασίες, εάν θέλει να κλείσει η διαδικασία πριν το τέλος του χρόνου.



















Νίκος Μπέλλος, Βρυξέλλες / Στέφανος Γεωργακόπουλος   




tovima.gr

Με ποιες αλλαγές θα μονιμοποιηθούν οι 18.000 συμβασιούχοι του Δημοσίου


Μόνιμες σχέσεις εργασίας θα αποκτήσουν 18.000 συμβασιούχοι του Δημοσίου, με την αποκατάσταση των εργασιακών τους σχέσεων να επιτυγχάνεται μέσω διαγωνισμών που υπολογίζεται να ξεκινήσουν σε περίπου τέσσερις μήνες.

Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης που παρουσιάζει στο πρωτοσέλιδό της η εφημερίδα «Κυριακάτικη Δημοκρατία», θα αλλάξει το νομικό πλαίσιο του ΑΣΕΠ ώστε να μοριοδοτηθούν υπάλληλοι σε υπηρεσίες όπως:

της καθαριότητας των δήμων στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς και σε υπουργεία.


Πολλοί από αυτούς εργάζονται στην ίδια υπηρεσία, με ανανεωνόμενες συμβάσεις, έως και 10 ή 12 χρόνια και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. 

Νέο άρθρο-παρέμβαση από τον Μίκη Θεοδωράκη - «Να παραιτηθούν όλοι οι βουλευτές της αντιπολίτευσης»


Να παραιτηθούν όλοι οι βουλευτές της αντιπολίτευσης προτείνει ως μοναδική λύση συμβατή με το ισχύον Σύνταγμα αναφέρει σε άρθρο του στο «Βήμα» ο μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης, ο οποίος κάνει λόγο για «εθνική ανάγκη να σταματήσει αυτή η ανωμαλία». «Είναι, κατά τη γνώμη μου, η μοναδική ιστορική θα έλεγα ευκαιρία για να σωθούν η χώρα και ο Λαός» υποστηρίζει.

«Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθιά ανησυχία μου για την κατάσταση στην οποία έχει φτάσει ο Λαός μας ύστερα από τη σκληρή δοκιμασία στην οποία τον έχουν ρίξει τα Μνημόνια τα τελευταία χρόνια», ξεκινά το άρθρο του ο κ. Θεοδωράκης και συνεχίζει:

«Πρέπει ο Λαός μας να μάθει ότι οι συμβάσεις τις οποίες μας επέβαλαν το ΔΝΤ και η Ευρώπη διαφέρουν από εκείνες που έχουν υπογραφεί με την Πορτογαλία, την Ιρλανδία και την Ισπανία, οι οποίες είχαν καθαρά οικονομικό χαρακτήρα. Γι’ αυτό και οι χώρες αυτές βγήκαν από τα Μνημόνια.»

«Στη δική μας περίπτωση, επιβλήθηκαν όροι πρωτοφανείς με πρόσχημα το χρέος. Οροι όπως η απεμπόληση της εθνικής μας κυριαρχίας, η κατάσχεση από τους δανειστές του εθνικού μας πλούτου και η δέσμευση της εθνικής μας περιουσίας», αναφέρει, μεταξύ άλλων και επισημαίνει πως «το καθεστώς που μας επιβλήθηκε με τη συγκατάθεση των κυβερνήσεων από το 2010 έως σήμερα είναι καθεστώς αποικίας».

Σε άλλο σημείο του άρθρου του τονίζει: «Τότε που ο Αλέξης Τσίπρας μού είχε προτείνει (πριν από τις εκλογές) να συνεργαστούμε και να συγκυβερνήσουμε, του τόνισα ότι οι ιστορικές συνθήκες και η γεωπολιτική θέση της χώρας αποκλείουν μέσα στις υπάρχουσες συνθήκες την ανάδειξη της Αριστεράς σε κυβερνητική εξουσία. Και τον κάλεσα να στραφούμε προς τον ελληνικό λαό, που είναι η μόνη δύναμη ικανή να επιβάλει, εάν το θελήσει, μια τέτοιας μεγάλης σημασίας αλλαγή. Διαφορετικά, το να επιδιώκει ένα αριστερό κόμμα να πάρει την εξουσία στις υπάρχουσες συνθήκες, αποτελεί πράξη τυχοδιωκτική που θα βλάψει τον Λαό και την Αριστερά».

«Όμως από μια κυβέρνηση της Αριστεράς που αποφασίζει να εφαρμόσει πολιτική της Δεξιάς είναι θείο δώρο για αυτούς που έδειξαν με χιλιους τρόπους ότι στοχεύουν στον εκμηδενισμό του Λαού μας», προσθέσει και συμπληρώνει παρακάτω:


«Η χώρα μας κάνει κάθε μέρα ένα ακόμη βήμα προς το χάος. Πάντως μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι ενώ όλα όσα είπα τα συμμερίζονται το 85% του Λαού μας και σύσσωμη η αντιπολίτευση, δεχόμαστε να μας κυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και να δεσμεύει τη χώρα μας για εκατό χρόνια έχοντας μαζί του μόνο το 15% του πληθυσμού.»    

«Βαρύ φορτίο» το κλείσιμο των προαπαιτούμενων

Με μόλις 15 από τις 95 δράσεις να έχουν ολοκληρωθεί η υλοποίηση τουλάχιστον 65 ως τα τέλη Νοέμβρη δείχνει… Γολγοθάς. Εσχατο όριο ο Ιανουάριος για να μην υπάρξει πλήρης ανατροπή του προγραμματισμού της κυβέρνησης. Ποια είναι τα μεγάλα αγκάθια.     
   


Η κυβέρνηση θα πρέπει να πατήσει «τρελά γκάζια» τον Νοέμβριο εάν θέλει να έχει τύχη το στόρι της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης έως τον Δεκέμβριο. Πηγές των δανειστών, καταγράφοντας καθυστερήσεις, ήδη κάνουν λόγο για ορίζοντα Γενάρη, υποστηρίζοντας ότι μέχρι εκείνου του χρονικού σημείου, η αξιολόγηση μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς να «χτυπά» στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του προγράμματος τον Αύγουστο του 2018. Περαιτέρω καθυστερήσεις συνεπάγονται κίνδυνο ανατροπών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι σήμερα το κυβερνητικό επιτελείο έχει ολοκληρώσει 15 προαπαιτούμενα από τη λίστα των 95 παραδοτέων έως τον Δεκέμβριο. Ο σχεδιασμός προβλέπει υλοποίηση επιπλέον 15 έως το τέλος Οκτωβρίου, πενήντα μέσα στον Νοέμβριο και κλείσιμο των καυτών εκκρεμοτήτων με ένα νομοσχέδιο στις αρχές Δεκέμβρη για να βγει το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της αξιολόγησης έως το τελευταίο Eurogroup του έτους στις 4 Δεκεμβρίου.

Ο σχεδιασμός προϋποθέτει την επιτυχή ολοκλήρωση ενός αγώνα δρόμου, με την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύψουν «κακοτοπιές».

Πέραν υπόθεσης των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, της αξιολόγησης στο Δημόσιο, του επανυπολογισμού των συντάξεων και των ασφαλιστικών εισφορών μη μισθωτών με βάση τα πραγματικά εισοδήματα του 2016, του προσδιορισμού του καταλόγου των μονάδων της ΔΕΗ ΔΕΗ -1,03% που θα πουληθούν, ανατροπές ενδέχεται να προκαλέσει η στάση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου αναφορικά με πιθανά νέα μέτρα το 2018.

Το προσχέδιο του προϋπολογισμού ξεψαχνίζεται από τους δανειστές, την ερχόμενη εβδομάδα το ΔΝΤ θα δημοσιοποιήσει τις νεότερες προβλέψεις του για ανάπτυξη και πλεονάσματα ενώ στο διάστημα 13-15 Οκτωβρίου κατά την ετήσια σύνοδο στην Ουάσινγκτον ο Ευκλείδης Τσακαλώτος αναμένεται να πάρει μια πρώτη γεύση της στάσης που θα τηρήσει το Ταμείο στο ελληνικό ζήτημα. Τα χαρτιά των δανειστών αναμένεται να ανοίξουν το τρίτο δεκαήμερο του Οκτώβρη όταν και αναμένονται οι επικεφαλής στην Αθήνα.


Μεγάλο μέρος των συζητήσεων με τους δανειστές αναμένεται να μονοπωλήσουν οι περικοπές των κοινωνικών επιδομάτων, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, τα εργασιακά με τις αλλαγές στους κανόνες για την προκήρυξη απεργιών να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο, το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων αλλά και η αγορά ενέργειας όπου ακόμα δεν έχει συμφωνηθεί η λίστα των υπό πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ   












 euro2day.gr   

Δώρο ή βάρος τα αρχαία;


Του  Παντελή Μπουκάλα


Ευλογία ή κατάρα; Μέγα δώρο ή μέγα βάρος; Ενόχληση ή όφελος; Λόγος καύχησης ή αιτία εκνευρισμού; Τι είναι τελικά οι αρχαιότητες για εμάς, τους νέους Ελληνες; Η απάντηση που έχει δώσει ο χρόνος δεν είναι περίπλοκη: Τα αρχαία δεν είναι το ίδιο πράγμα για όλους τους νεοέλληνες, στα μετεπαναστατικά χρόνια. Και δεν είναι καν το ίδιο πράγμα για τον καθένα μας ξεχωριστά σε όλον τον βίο του. Εξαρτάται από τα περιστατικά που θα διασταυρώσουν τη ζωή του με τη δική τους.

Μπορούμε μια χαρά να καμαρώνουμε όσο τα αρχαία είναι για εμάς κάτι σαν αποδοτικότατη καρτ ποστάλ, ο τόσο κοντινός και τόσο μακρινός Παρθενώνας, η Κνωσός, οι Μυκήνες, η Ολυμπία και ό,τι άλλο συναριθμείται πλέον στην κατηγορία των ιερών και ανέγγιχτων. Και μια χαρά επίσης μπορούμε να γκρινιάζουμε και να σιχτιρίζουμε, εμείς οι ίδιοι οι αρχαιολογικώς υπερήφανοι, όταν θέλουμε να χτίσουμε ένα σπιτάκι, και τα μηχανήματα σκοντάφτουν σε κάτι που μοιάζει υπόλειμμα αλλοτινής οργανωμένης ζωής. Ή όταν θέλουμε να ανοίξουμε καινούργιο δρόμο, να φτιάξουμε ένα γήπεδο, να επεκτείνουμε την παραθαλάσσια τουριστική επιχείρησή μας, και πέφτουμε πάλι σε λείψανα. Μπλέκουμε τότε, αν βέβαια δεν προλάβουμε να τα καταχώσουμε στα μουλωχτά, ξαφρίζοντας πρώτα ό,τι πολύτιμο, για να το ’χουμε μπιζουδάκι στο γραφείο μας ή να αναζητήσουμε την τιμή του στη μαύρη αγορά, στελεχωμένη ανέκαθεν και από ευπατρίδες. Μπλέκουμε με την αρχαιολογία, τη «γραφειοκρατία», το «καταραμένο Δημόσιο που μόνο εμπόδια ξέρει να βάζει», τους αρχαιολόγους που είναι τρανοί πατριώτες όταν ανακαλύπτουν κάτι όμορφο και σπουδαίο, αλλά «συντεχνία», επίσης «καταραμένη», όταν επιμένουν πως υπάρχουν και νόμοι και κανόνες. Και πως, εν πάση περιπτώσει, αυτοί οι αρχαίοι, στους οποίους χρωστάμε περίπου το μισό ψωμί μας και κάτι πολύ παραπάνω από το μισό τής δόξας μας, δικαιούνται κάποιον σεβασμό. Ακόμα κι όταν υποτίθεται ότι στέκονται εμπόδιο στα οικοδομικά, αναπτυξιακά και λοιπά όνειρά μας.

Τα μεγάλα έργα προϋποθέτουν και μια μεγάλη αποδοχή: ότι δεν γίνεται να αποκτάμε από το Δημόσιο, σε τιμή μάλιστα εξαιρετικά συμφερτική, μερικές χιλιάδες στρέμματα, μέσα στα οποία έχουν προ πολλού εντοπιστεί αρχαία, που μέχρι χθες τα δοξολογούσαμε, και να απαιτούμε να γίνουν όλα με διαδικασίες φαστ τρακ, όπως στους κονδυλιοφάγους και περιβαλλοντοφθόρους Ολυμπιακούς. Επενδύσεις; Μα και βέβαια. Αλλά γιατί είναι προαπαιτούμενο να απεκδυθούμε νομικά και ηθικοπολιτικά;


















kathimerini.gr


  

Στην ανάκληση σοκολατούχου ροφήματος προχώρησε ο ΕΦΕΤ


Στην ανάκληση σοκολατούχου ροφήματος το οποίο περιέχει τα μη εγκεκριμένα για τα τρόφιμα συστατικά «Rhodiola rosea» και «ρίζα Gonyak» προχωρά ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων.

Συγκεκριμένα, ο ΕΦΕΤ και ειδικότερα η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής, μετά από έλεγχο στο προϊόν με την εμπορική ονομασία «IASIS Σοκολατούχο Ρόφημα Choco Slim» σε συσκευασία των 175 γρ. ανά τεμάχιο, διαπίστωσε ότι περιέχει, σύμφωνα με τον κατάλογο των συστατικών του, τα μη εγκεκριμένα για τα τρόφιμα συστατικά «Rhodiola rosea» και «ρίζα Gonyak».

To προϊόν διανέμεται στην Ελλάδα από την εταιρεία «AOS IASIS HELLAS ΜΟΝ IKE».

Ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση/απόσυρση όλων των παρτίδων του ανωτέρω προϊόντος που περιέχουν τα μη εγκεκριμένα για τα τρόφιμα συστατικά «Rhodiola rosea» και «ρίζα Gonyak» ενώ ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.


Παράλληλα, ο ΕΦΕΤ καλεί τους καταναλωτές που έχουν προμηθευτεί το ανωτέρω προϊόν το οποίο περιέχει τα μη εγκεκριμένα συστατικά, ανεξαρτήτως παρτίδας, να μην το καταναλώσουν.       

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *