Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018

Αφιέρωμα στον Guardian: «Πώς η Κρήτη έδιωξε τη Χρυσή Αυγή» - «Οι ιδέες τους δεν έχουν θέση εδώ»



Με τίτλο «Οι ιδέες τους δεν έχουν θέση εδώ: Πώς η Κρήτη έδιωξε τη Χρυσή Αυγή», ο Guardian παρουσίασε ένα εξαιρετικό αφιέρωμα για το πως η Κρήτη κατάφερε και απέβαλλε τη Χρυσή Αυγή από την τοπική κοινωνία της. 

Με κεντρικά πρόσωπα τους δασκάλους και τους ακτιβιστές του Ηρακλείου το ρεπορτάζ της Τζέσικα Μπέιτμαν στη βρετανική εφημερίδα, η εκπαιδευτικός Μαρία Οικονομάκη, περιέγραψε πως η Χρυσή Αυγή προσπαθούσε να επηρεάσει ανήλικους μαθητές: «Δύο από τους 13χρονους μαθητές μου είχαν οικογενειακά προβλήματα. Η Χρυσή Αυγή τους προσέγγισε σε καφετέριες και το γυμναστήριο. Εμφανίστηκαν ως προστάτες. Τους κέρασαν καφέ και τους έκαναν μαθήματα πάνω στην ελληνική ιστορία. Μετά ήρθε η βία και το μαχαίρωμα δύο Πακιστανών εργατών. Τότε σκέφτηκαν: “Θεέ μου, τι συμβαίνει σ’ αυτή τη γειτονιά;». 

Και τονίζει ο Guardian: «Παρά τις επιθέσεις, η ΧΑ θα μπορούσε να έχει διατηρήσει την επιρροή της στο Ηράκλειο, ή ακόμα και να την εμβαθύνει, αν δεν είχαν αποφασίσει οι πολίτες να αντιδράσουν» 

Η εφημερίδα αναφέρει ότι η ακροδεξιά οργάνωση σχηματίστηκε το 1980 και παρέμενε στο περιθώριο μέχρι που άρχισε η κρίση στην Ελλάδα το 2009 και το αφήγημά της βρήκε απήχηση στα αυτιά των απογοητευμένων ψηφοφόρων. Έτσι κατέληξε να γίνει τρίτη δύναμη στην ελληνική Βουλή και να ιδρύσει και μια παραστρατιωτική πτέρυγα που εξαπέλυε συχνά επιθέσεις κατά μεταναστών και πολιτικών αντιπάλων. 

«Επειδή είναι ένα κίνημα βάσης, η τοπική υποστήριξη είναι θεμελιώδης για την επιτυχία της», εξηγεί η επίκουρη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Reading, Δάφνη Χαλικιοπούλου. «Στόχευε περιοχές, όπου γνώριζε ότι θα μπορούσε να οικοδομήσει μια καλή παρουσία και επέκτεινε σημαντικά την οργάνωσή της». 


Η Χρυσή Αυγή επέλεξε το Ηράκλειο την εργατική γειτονιά της Νέας Αλικαρνασσού με πολλούς ανέργους και μακρά ιστορία μεταναστών από τη Μικρά Ασία και την ανατολική Ευρώπη, όπου άνοιξε γραφεία το 2011 με το αντιφασιστικό κίνημα της μεγαλονήσου να προσπαθεί στην αρχή να αντιδράσει, κινητοποιώντας τον ντόπιο πληθυσμό, αλλά ανεπιτυχώς. Όλα όμως άλλαξαν το Σεπτέμβριο του 2012 με τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, που πυροδότησε διαδηλώσεις και προκάλεσε τη σύλληψη του αρχηγού της ΧΑ, Ν. Μιχαλολιάκου και 18 βουλευτών, η δίκη των οποίων συνεχίζεται. 

«Πριν συμβεί αυτό, πολλοί είχαν τη γνώμη “δεν φοβόμαστε τη Χρυσή Αυγή, απλώς πρέπει να τους μορφώσουμε”», είπε ο 27χρονος ακτιβιστής Χάρης Ζαφειρόπουλος του Νέου Αριστερού Ρεύματος στον Guardian. 

Ακτιβιστές όπως ο Ζαφειρόπουλος ακολούθησαν μια νέα στρατηγική: βγήκαν στους δρόμους και μιλούσαν δημοσίως για τον φασισμό και γιατί πρέπει να αντιμετωπιστεί. «Κάθε Σαββατοκύριακο πηγαίναμε στη γειτονιά και μιλούσαμε στους ανθρώπους», είπε. «Η Κρήτη υπέφερε πολλά από τους Ναζί στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κάηκαν ολόκληρα χωριά. Προσπαθήσαμε να θυμίσουμε στον κόσμο τι είχε συμβεί παλαιότερα και τι συμβαίνει τώρα». 

Σ’ ολόκληρο το νησί δάσκαλοι κινητοποιήθηκαν για το πρόβλημα της ριζοσπαστικοποίησης στα σχολεία. «Οι φασίστες κινούνταν έξυπνα και ύπουλα μέσα στη μαθητική κοινότητα, που δεν καταλάβαμε τι συνέβαινε στην αρχή», είπε ο Φώτης Μπιχάκης, ιδρυτής του Κρητικού Συνδέσμου Αντιφασιστών Δασκάλων. «Ήταν εύκολο να χειραγωγηθούν νέοι μαθητές, που ένιωθαν απογοητευμένοι». 

Έτσι οι δάσκαλοι συνεργάστηκαν για να προετοιμάσουν μαθήματα ιστορίας χωρίς εθνικιστική χροιά, αντιμετωπίζοντας τις φασιστικές ιδεολογίες και την επόμενη άνοιξη 56 σχολεία μετείχαν σε αντιφασιστικό φεστιβάλ. 

«Προσπαθήσαμε να κάνουμε τη ΧΑ να καταλάβει ότι οι ιδέες της δεν είχαν πέρασε στην περιοχή μας. Κι έτσι νικήσαμε», είπε. 

Το άρθρο σημειώνει ακόμη ότι πέρα από τη δράση των καθηγητών,  «μια ομάδα μαχητικών ακτιβιστών πήρε την αμφιλεγόμενη απόφαση να αντιμετωπίσει με τη βία τη Χρυσή Αυγή». Τον περασμένο Απρίλιο μια ομάδα 70 αντιφασιστών έκανε νυχτερινή έφοδο στα γραφεία της στο Ηράκλειο και κατέστρεψαν τα πάντα. Δύο εβδομάδες αργότερα, η Χρυσή Αυγή τα μάζεψε και έφυγε. 

«Σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, η ακροδεξιά δείχνει να παίρνει τα πάνω της και πάλι. Η διαμάχη της χώρας με την ΠΓΔΜ για το ονοματολογικό έχει προκαλέσει μία άνοδο του εθνικισμού με βίαιες επιθέσεις σε πολιτικούς και αιτούντες άσυλο», γράφει ο Guardian. Η κ. Χαλικιοπούλου πιστεύει ότι ο αντιφασιστικός ακτιβισμός, όπως αυτός στην Κρήτη, μπορεί να αποδώσει «σε τοπικό επίπεδο. Αλλά η αντίσταση δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιοριστεί στην αντιφασιστική Αριστερά. Χρειαζόμαστε κάτι σε πιο οργανωμένο, κυρίαρχου ρεύματος επίπεδο», λέει. Για την κ. Οικονομάκη η μάχη δεν έχει τελειώσει: «Η κρίση», λέει, «δεν έχει περάσει κι ο κόσμος εξακολουθεί να θέλει να ρίξει σε κάποιον το φταίξιμο. Ο κρυφός φασισμός είναι πιο επικίνδυνος».






















thecaller.gr

«Ψαλίδι» έως 465 ευρώ σε νέους συνταξιούχους..!


Η απόφαση συνταξιοδότησης βάσει του νόμου Κατρούγκαλου εκθέτει την κυβέρνηση καθώς κόβει 465 ευρώ από υπάλληλο με 40 χρόνια υπηρεσίας που έπρεπε να λάβει 1.574,02 ευρώ  
     

Μειώσεις έως και 40%, που φθάνουν μέχρι τα 465 ευρώ τον μήνα, έχουν υποστεί περίπου 200.000 νέοι συνταξιούχοι που συνταξιοδοτήθηκαν μετά την ισχύ του νόμου Κατρούγκαλου (13/5/2016) και αναγκάζονται να ζουν σε συνθήκες έντονης φτωχοποίησης.

Το μεγάλο ψαλίδι εις βάρος των νέων συνταξιούχων αποκαλύπτει συγκεκριμένη απόφαση συνταξιοδότησης που έφερε στη δημοσιότητα χθες η ΑΔΕΔΥ. Η συνταξιοδοτική απόφαση αποτυπώνει τις περικοπές-σοκ των 465 ευρώ τον μήνα σε συνταξιούχο με 40 χρόνια εργασίας, εκθέτοντας την κυβέρνηση που επιχειρεί να καρπωθεί εκλογικά οφέλη από τη μη περικοπή των παλαιών συντάξεων, μέτρο που η ίδια είχε ψηφίσει, όπως και 21 άλλες μειώσεις και χαράτσια που εφαρμόστηκαν ήδη και έπληξαν όλους ανεξαιρέτως τους συνταξιούχους.

Η ΑΔΕΔΥ παρουσίασε χθες την υπ" αριθμ. 9397/1-12-17 απόφαση του ΕΦΚΑ για την απονομή σύνταξης σε ασφαλισμένο με 40 χρόνια υπηρεσίας, ο οποίος έχει μηνιαία μείωση στην κύρια σύνταξη του κατά 464,97 ευρώ τον μήνα. Συγκεκριμένα η σύνταξη του υπαλλήλου, αν υπολογιζόταν με τον Ν. 3863/2010 θα ήταν 1.574,02 ευρώ, όπως αναφέρει η απόφαση του ΕΦΚΑ, ενώ με τον νόμο Κατρούγκαλου διαμορφώνεται στα 1.019,05 ευρώ. Η απόφαση αποτυπώνει επίσης τον άδικο χαρακτήρα του νέου νόμου όχι μόνο γιατί δημιουργεί συνταξιούχους δύο ταχυτήτων (παλαιούς και νέους), αλλά γιατί οι μειώσεις στους νέους συνταξιούχους είναι μεγαλύτερες όσο περισσότερα χρόνια υπηρεσίας έχουν.

Η αλήθεια μάλιστα είναι ότι οι περικοπές για τους συνταξιούχους, παλαιούς και νέους, δεν τελειώνουν εδώ, αφού μια σειρά από δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση με το τρίτο Μνημόνιο βρίσκονται σε πλήρη ισχύ και προβλέπουν ότι:

– Από το 2020 καταργείται πλήρως το ΕΚΑΣ για τους χαμηλοσυνταξιούχους των 664 ευρώ, ύστερα από μια περίοδο (2015-2019) σταδιακής μείωσης, η οποία έχει στοιχίσει ήδη το ΕΚΑΣ στους συνταξιούχους των 774 ευρώ.

– Από το 2019 έως και το 2022, επίσης, δεν θα καταβληθούν οι προβλεπόμενες ονομαστικές αυξήσεις (βάσει της εξέλιξης του ΑΕΠ και του πληθωρισμού) σε όλες τις καταβαλλόμενες κύριες συντάξεις.

– Επειτα από μια μεταβατική περίοδο, από το 2022, όλοι οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να βγουν στη σύνταξη μόνο εφόσον έχουν κλείσει 40 έτη ασφάλισης στα 62 έτη τους ή αλλιώς θα βγαίνουν στη σύνταξη στα 67 τους εφόσον έχουν κλείσει τουλάχιστον 15 έτη ασφάλισης.

Οι περικοπές

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περικοπές που έχουν ήδη επιβληθεί βάσει του νόμου Κατρούγκαλου αφορούν μεταξύ άλλων τα εξής:

– Επικουρικές συντάξεις τις οποίες έχουν αιτηθεί ασφαλισμένοι από την 1η Ιανουαρίου 2015 και έπειτα υπόκεινται μειώσεις έως και 50% κατ" εφαρμογή των περικοπών που υπέστη μία στις 5 καταβαλλόμενες επικουρικές συντάξεις τον Ιούνιο του 2016.

– Για τις συντάξεις χηρείας ο νόμος Κατρούγκαλου προβλέπει ότι ο επιζών σύζυγος, αν είναι κάτω των 52 ετών, δεν παίρνει σύνταξη. Παράλληλα μειώθηκε το ποσό της σύνταξης από 70% σε 50%.

– Τα μερίσματα τα οποία λαμβάνουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι που υπάγονται στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων έχουν μειωθεί αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2016 κατά 40%. Οι μειώσεις αυτές ισχύουν σε κάθε δημόσιο υπάλληλο (που υπάγεται στο ΜΤΠΥ) ο οποίος βγαίνει στη σύνταξη.

– Τα εφάπαξ τα οποία αιτήθηκαν ασφαλισμένοι μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2013 καταβάλλονται μειωμένα έως 20%.

– Η νέα εισφορά 6% σε όλες τις επικουρικές συντάξεις υπέρ του ΕΟΠΥΥ αλλά και η αυξημένη εισφορά 6% (από το 4%) σε όλες τις κύριες συντάξεις για τον ίδιο λόγο ισχύουν κανονικά από την 1η Ιουλίου του 2015, έστω και αν έχει διορθωθεί η βάση υπολογισμού τους.

Σύμφωνα με το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων, «με τον νόμο Κατρούγκαλου καταγράφονται αδικίες εις βάρος ασφαλισμένων που καταβάλλουν μεγάλες εισφορές επί πολλά χρόνια προς όφελος άλλων που έχουν μικρότερη ασφαλιστική συνεισφορά. Συγκεκριμένα, υπάρχουν ασφαλισμένοι με υψηλές συντάξιμες αποδοχές που υφίστανται μεγάλες μειώσεις. Μάλιστα, με τον ίδιο νόμο οι συντάξεις είναι χαμηλότερες από τις εισφορές που καταβάλλονται. Από το 2019 και μετά οι συντάξεις του δημόσιου συστήματος ασφάλισης θα είναι υποχρηματοδοτημένες. Δηλαδή οι εισφορές που καταβάλλονται θα είναι πολύ υψηλότερες από τις τελικές συντάξεις!    
































 tanea.gr 

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018

Χωριστές φορολογικές δηλώσεις συζύγων από το 2019



Τη δυνατότητα να υποβάλλουν ξεχωριστές φορολογικές δηλώσεις θα έχουν από το 2019 οι σύζυγοι, όπως προβλέπει σχετική διάταξη που εντάχθηκε στο πολυνομοσχέδιο για τη μη περικοπή των συντάξεων.

Η φορολογική δήλωση δύναται να υποβάλλεται χωριστά εφόσον ένας τουλάχιστον εκ των συζύγων το επιλέξει, με ανέκκλητη δήλωσή του για κάθε φορολογικό έτος, μέχρι την 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της δήλωσης. Η επιλογή αυτή είναι δεσμευτική ως προς το φορολογικό έτος που αφορά και για τον άλλον σύζυγο.

Κατά το έτος υποβολής χωριστής δήλωσης των συζύγων, το εισόδημα των ανήλικων τέκνων, υπό την οριζόμενη επιφύλαξη, προστίθεται στα εισοδήματα του γονέα που έχει το μεγαλύτερο συνολικό εισόδημα και φορολογείται στο όνομά του.

Αν οι γονείς έχουν ίσο ποσό συνολικού εισοδήματος, το εισόδημα του ανήλικου τέκνου προστίθεται στο εισόδημα του πατέρα και φορολογείται στο όνομά του. Σε περίπτωση που ένας εκ των γονέων έχει τη γονική μέριμνα, το εισόδημα του ανήλικου τέκνου προστίθεται στα εισοδήματα του γονέα αυτού. Η ρύθμιση αυτή ισχύει και για τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης.

Σε περίπτωση χωριστών δηλώσεων συζύγων, το ποσό της δαπάνης που μπορεί να εκπέσει για τον προσδιορισμό του προς ανάλωση κεφαλαίου δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 3.000 ευρώ για κάθε σύζυγο, με το καθεστώς της κοινής δήλωσης να μην μπορεί να είναι κατώτερο των 5.000 ευρώ, προκειμένου για συζύγους.

Σημειώνεται ότι οι διατάξεις περί χωριστών δηλώσεων συζύγων ισχύουν για δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2018 και επόμενων.

     

Ο Μάριος Σαλμάς επιστρέφει 276.000 ευρώ στον ΕΟΠΥΥ.!



Το ποσό των 276.458,02 ευρώ, πρέπει να επιστραφεί στον ΕΟΠΥΥ ως αχρεωστήτως καταβληθέν από τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Υγείας Μάριο Σαλμά όπως προκύπτει από πόρισμα του ελεγκτικού μηχανισμού του ΕΟΠΥΥ της ΥΠΕΔΥΦΚΑ.

Ειδικότερα το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ σε συνεδρίαση του τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου έκανε δεκτή την πρόταση του Γενικού Επιθεωρητή της ΥΠΕΔΥΦΚΑ και καταλόγισε σε βάρος της εταιρείας «ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΡΘΡΟΣΚΟΠΗΣΗ - ΥΠΕΡΗΧΟΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ ΙΔΕ ΕΕ» (εταιρεία με συμμετοχή της συζύγου του Μάριου Σαλμά, τέως Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας) το ποσόν των 276.458,02 ευρώ, ποσόν που πρέπει να επιστραφεί στον ΕΟΠΥΥ ως αχρεωστήτως καταβληθέν.

Όπως γνωστοποίησε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης, η εταιρεία «ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΡΘΡΟΣΚΟΠΗΣΗ-ΥΠΕΡΗΧΟΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ ΙΔΕ ΕΕ» ήταν συστεγαζόμενη με το ιδιωτικό ιατρείο του Μάριου Σαλμά, αναφέροντας «με τρόπους και μεθόδους που ο ίδιος και ο έτερος πολιτικός προϊστάμενος στο Υπουργείο, Υπουργός Υγείας Μ. Βορίδης, οφείλουν κάποια στιγμή να διασαφηνίσουν, είχε εξασφαλίσει για την ιατρική πράξη με τίτλο "διαγνωστική αρθροσκόπηση" που διενεργούσε στο ιατρείο του, το ποσόν αποζημίωσης των 1500 ευρώ, ποσόν που αντιστοιχεί σε νοσοκομειακό Κλειστό Ελληνικό Νοσήλειο  (ΚΕΝ) αρθροσκόπησης (διαγνωστικής και επεμβατικής) μαζί με νοσηλεία δύο ημερών».

Μάλιστα από το 2017 η τιμή της συγκεκριμένης εξέτασης από τα 1500 ευρώ μειώθηκε σε 300 ευρώ ύστερα από σχετικές εισηγήσεις του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ).














tvxs.gr  

Στη 4η θέση της λίστας του Politico με τις προσωπικότητες του 2019 η Κισσαμίτισα Εισαγγελέας κατά της διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη



Πρόκειται για ανθρώπους με δράση, για ανθρώπους «παρεμβατικούς» και οραματιστές.

Στην τέταρτη θέση της λίστας του Politico βρίσκεται η Ελένη Τουλουπάκη. «Για τους υποστηρικτές της είναι μια απόλυτα αναγκαία μάστιγα, η οποία ξεριζώνει την κουλτούρα της διαφοράς που έχει τα πλοκάμια της βαθιά στο κατεστημένο της χώρας. Για τους επικριτές της είναι όργανο του κυβερνώντος ακροαριστερού ΣΥΡΙΖΑ, η οποία κυνηγά πολιτικές βεντέτες και υπονομεύει την αντιπολίτευση», συνεχίζει το Politico.

«Το POLITICO 28 είναι ένας οδηγός που αφορά τους ανθρώπους, την πορεία των οποίων πρέπει να παρακολουθήσουμε μέσα στο 2019» λέει ο επικεφαλής, Stephan Faris και προσθέτει:

«Ως συνήθως στον κατάλογό μας συμπεριλαμβάνονται πολιτικοί, επιχειρηματίες, ακτιβιστές και καλλιτέχνες που επιλέγονται όχι με βάση το αξίωμά τους αλλά με τον τρόπο που επηρεάζουν τις χώρες τους ή την Ευρωπαϊκή Ενωση. Φέτος όμως κάναμε κάτι διαφορετικό. Αντί για μία συνολική λίστα,  δημιουργήσαμε έναν κατάλογο και τους κατατάξαμε σε τρεις κατηγορίες: σε όσους κάνουν πράξεις, στους οραματιστές και σε όσους μπορεί να γίνουν ο καταλύτης των εξελίξεων.  Η επιλογή μας έχει να κάνει με εκείνους που πιστεύουμε ότι μπορούν να διαμορφώσουν την ευρωπαϊκή συζήτηση.

Πιστεύουμε ότι η «Τάξη του 2019» θα ενθαρρύνει τη συζήτηση, ακόμα και μέσα από τις διαφωνίες».

Οι πράττοντες:

Ine Marie Eriksen Søreide (Norway),

Pedro Sánchez (Spain),

Martin Selmayr (Germany),

Heli Tiirmaa-Klaar (Estonia),

Yulia Timoshenko (Ukraine),

Mark Carney (Canada),

Barbara Nowacka (Poland),

Miriam Dalli (Malta),

Ronald Prins (The Netherlands).

Οι οραματιστές:

Garance Pineau (France),

Niklas Zennström (Sweden),

Era Istrefi (Kosovo),

Peter Vesterbacka (Finland),

Sener Levent (Cyprus),

Joana Vasconcelos (Portugal)

Ivan Krastev (Bulgaria),

Dominik Feri (Czech Republic),

Guðrið Højgaard (Faroe Islands)

«Οι παρεμβατικοί»:

Mary Lou McDonald (Ireland),

Mattias Tesfaye (Denmark),

Jeremy Corbyn (United Kingdom),

Eleni Touloupaki (Greece),

Herbert Kickl (Austria),

Ali Can (Turkey/Germany),

Márta Pardavi (Hungary),

Mischaël Modrikamen (Belgium),

Mihai Sora (Romania)
     




















kathimerini.gr

Εμπλοκή στην αποφυλάκιση Ριχάρδου...



Εμπλοκή στην αποφυλάκιση των οκτώ κρατουμένων για την υπόθεση εξαγωγών χρυσού, μεταξύ αυτών και του ενεχυροδανειστή Ριχάρδου, δημιουργεί η διαφορετική εκτίμηση της Εισαγγελίας στις διατάξεις της ανακρίτριας για την άρση της κράτησής τους. Λίγες ώρες μετά την κίνηση της ανακρίτριας για ανάκληση των 8 ενταλμάτων προσωρινής κράτησης, η Εισαγγελία δεν δίνει σύμφωνη γνώμη ώστε να αποφυλακιστούν οι οκτώ κατηγορούμενοι οι οποίοι επί του παρόντος παραμένουν υπό κράτηση.

Οι συνήγοροι υπεράσπισης τους, οι οποίοι κάνουν λόγο για «ανορθόδοξες μεθόδους» ετοιμάζουν την επόμενη δικονομική κίνηση τους, δηλαδή την κατάθεση προσφυγής στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών για την άρση της προσωρινής κράτησης των εντολέων τους. Σε μία τέτοια περίπτωση το αίτημα αποφυλάκισης θα κριθεί τις επόμενες μέρες από τα μέλη του δικαστικού συμβουλίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Εισαγγελία φαίνεται να σταθμίζει διαφορετικά τα στοιχεία της υπόθεσης και μάλιστα να επικαλείται αντίθετες αποφάσεις σε ανάλογες υποθέσεις εξαγωγής χρυσού. Η διαφορετική αυτή προσέγγιση ανάμεσα σε ανακρίτρια και εισαγγελείς αποτυπώνει νομική διάσταση απόψεων που έχει προκύψει για την υπόθεση αυτή. Να σημειωθεί ότι στις διατάξεις άρσης της κράτησης που εξέδωσε η δικαστική λειτουργός αναφέρει, επικαλούμενη το έγγραφο της ΑΑΔΕ, πως «δεν συντρέχουν πλέον οι λόγοι για τους οποίους επιβλήθηκαν οι προσωρινές κρατήσεις» ζητώντας παράλληλα από την Εισαγγελία να «μας γνωρίσετε εγγράφως αν συμφωνείτε στην άρση της προσωρινής κράτησης τους».


























tvxs.gr
  

Νέες απειλές κατά του ΕΣΡ για το ΑΡΤ TV: Σήμερα η οικογένειά σας θα καεί ζωντανή



Νέα απειλητική επιστολή έστειλαν άγνωστοι στο ΕΣΡ μετά την επιβολή του προστίμου ύψους 150.000 ευρώ στο κανάλι ΑΡΤ του Γιώργου Καρατζαφέρη, για το ρατσιστικό και προσβλητικό για τη μνήμη του νεκρού γκάλοπ για τον Ζακ Κωστόπουλο.

Στη νέα επιστολή οι ανώνυμοι δράστες αναφέρουν: «Λοιπόν για να βάλουμε μια τάξη στο ΕΣΡ σήμερα το βράδυ μια οικογένεια σας θα καεί ζωντανή, εμείς το είπαμε, εσείς δεν το λάβατε υπόψιν σας, οπότε για 150.000 ευρώ θα κλάψετε με μαύρο δάκρυ! Να δούμε ο ΣΥΡΙΖΑ θα αλλάξει όνομα σε κάποιο δρόμο δίνοντας το όνομα του καμένου οργάνου σας, ή θα το δώσει στην πούστρ@ σκατά στον τάφο της».


Τις νέες απειλές δημοσιοποίησε μέσω facebook το μέλος του ΕΣΡ, Γιώργος Πλειός.





















tvxs.gr

«Χρυσαυγίτης» ο δολοφόνος του Αλβανού εργάτη καταγγέλλει η Πρωτοβουλία Λευκίμμης




Η Λευκίμμη της Κέρκυρας βρίσκεται για άλλη μια φορά στο επίκεντρο της δημοσιότητας, αυτή τη φορά όχι για το μακρόχρονο αγώνα των κατοίκων ενάντια στον Παράνομο ΧΥΤΑ Λευκίμμης ή για τη θαρραλέα αντι-εθνικιστική στάση που κράτησαν οι μαθητές του Λυκείου Λευκίμμης ενάντια στο φασιστικό περιεχόμενο των καταλήψεων που υποκινούσε η νεοναζιστική ΧΑ στα σχολεία.



Δυστυχώς, η Λευκίμμη βρίσκεται στη δημοσιότητα των ΜΜΕ μετά την εν ψυχρώ δολοφονία του 63χρονου συγχωριανού μας αλβανικής καταγωγής, εργάτη γης, ονόματι Petrit Zifle. Για τη δολοφονία του κυρίου Πέτρου, όπως τον γνώριζαν οι περισσότεροι, η αστυνομία έχει κάνει ήδη μια σύλληψη ντόπιου από το ακριβώς δίπλα χωριό, ο οποίος και ομολόγησε ότι τον σκότωσε.

Όπως όλα δείχνουν, το απόγευμα της Κυριακής 25 Νοέμβρη σε καφενείο στα Δραγωτινά Λευκίμμης, ο δράστης παρεμβαίνει σε μια κουβέντα των θαμώνων για τη Μακεδονία βρίζοντας και προσβάλλοντας όλους τους μη Έλληνες. Ο Zifle, που επίσης βρίσκεται στο καφενείο, ανταπάντησε με αποτέλεσμα να ξεκινήσει διαπληκτισμός μεταξύ τους. Οι θαμώνες τους χωρίζουν και ο δράστης αποχωρεί απειλώντας το θύμα. Αργότερα, ο δράστης στήνει καρτέρι και δολοφονεί εν ψυχρώ με κυνηγετική καραμπίνα τον 63χρονο Αλβανό, και στη συνέχεια τον πετάει σε ένα χαντάκι όπου και βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας από διερχόμενο κάτοικο της περιοχής.



Ο δράστης είναι γνωστός στους κύκλους της Χρυσής Αυγής, μιας και υπήρξε εκλογικός αντιπρόσωπός της στις τελευταίες εκλογές στη Λευκίμμη και πολλές φορές μέλος της «συνοδείας» και του «κλιμακίου» της ΧΑ στη Λευκίμμη.

Παρά ταύτα, όλα ανεξαιρέτως τα ΜΜΕ της Κέρκυρας δεν έχουν κάνει την παραμικρή αναφορά για τη σχέση του δράστη με μια εγκληματική οργάνωση που διαπράττει και καλεί σε εν ψυχρώ δολοφονίες μεταναστών και αντιφασιστών, σαν και αυτή που συνέβη στη Λευκίμμη.

Η δολοφονία του Αλβανού συγχωριανού μας είναι αποτέλεσμα της κλιμάκωσης της παρουσίας της ΧΑ στη Λευκίμμη τα τελευταία χρόνια, μέσω της εμπλοκής της στο κίνημα ενάντια στο ΧΥΤΑ. Η κλιμάκωση αυτή συνοδεύεται με την ταυτόχρονη έξαρση των φασιστικών συμπεριφορών, των απειλών και της στοχοποίησης συγχωριανών μας με δημοκρατικές, αριστερές και αντιφασιστικές πεποιθήσεις.

Γι αυτό και θεωρούμε ΣΥΝΕΝΟΧΟΥΣ σε αυτή τη δολοφονία όσους Λευκιμμιώτες έδειξαν και επιμένουν να δείχνουν εγκληματική ανοχή απέναντι στη ΧΑ, αποδεχόμενοι την παρουσία της στα πλαίσια του αγώνα ενάντια στον παράνομο ΧΥΤΑ, στη λογική του «κανείς δε μας μυρίζει και κανείς δεν περισσεύει από τον αγώνα», θέτοντας τον ίδιο τον αγώνα σε κίνδυνο και προσφέροντας στην Κυβέρνηση την ευκαιρία να μιλά για χωριό ακροδεξιών εγκληματιών.



Η εν ψυχρώ δολοφονία του συγχωριανού μας έρχεται να καταδείξει με τον πιο τραγικό τρόπο πως η ανοχή και συνενοχή μερίδας κατοίκων της Λευκίμμης στην παρουσία της ΧΑ «χάριν της ενότητας του αγώνα» και παράλληλα η στοχοποίηση και συκοφάντηση δημοκρατικών και αντιφασιστών κατοίκων οι οποίοι από καιρό προειδοποιούν και καταγγέλλουν την παρουσία της νεοναζιστικής οργάνωσης στη Λευκίμμη και στο κίνημα, είναι που έφερε τα πράγματα ως εδώ. Αν δεν δράσουμε όπως οφείλουμε μπορεί τα πράγματα να εξελιχθούν ακόμα χειρότερα.

Η Κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν βαρύτατες πολιτικές ευθύνες και είναι επίσης ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ, γιατί επέλεξαν σαν κοινωνικό αντίπαλο τη ΧΑ στην προσπάθεια τους να επιβάλουν με την πεντάμηνη κατοχή του χωριού μας από τα ΜΑΤ μια παντελώς άδικη, παράνομη και προκλητικά ετεροβαρή μεταφορά όλων των σκουπιδιών της Κέρκυρας στη Λευκίμμη.

Βαρύτατες είναι και οι ευθύνες των δημοτικών και περιφερειακών παρατάξεων του ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζουν μια εγκληματική για τη Λευκίμμη λύση στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων και μάλιστα στο όνομα της Αριστεράς. Δεν έχουν απολύτως καμιά σχέση με την Αριστερά και με τις επιλογές τους σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο την έχουν απαξιώσει συλλήβδην το σύνολο της. Αυτή την κοινωνική δυσαρέσκεια εκμεταλλεύονται οι φασίστες με ακροδεξιάς και εθνικιστικής κοπής επιχειρήματα όπως «ξεπουλάνε τη Μακεδονία μας».



Ενδεικτικό του κινδύνου της φασιστικοποίησης που επιχειρείται στην περιοχή, σε συνδυασμό με τη γενικότερη άνοδο των ακροδεξιών δυνάμεων σε πανελλαδικό και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ότι φασιστικές, φιλοχουντικές και νεοναζιστικές απόψεις όχι μόνο είναι διάχυτες σε μερίδα κατοίκων της περιοχής, αλλά και εκφράζονται χωρίς κανένα ίχνος ντροπής ακόμα και όταν ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ μπροστά στα μάτια τους.

Εμείς από τη μεριά μας, αντιλαμβανόμενοι πλήρως τον κίνδυνο που εδώ και καιρό διατρέχει το χωριό μας, οι συγχωριανοί μας και ειδικά η Νεολαία της Λευκίμμης, καλούμε τους Λευκιμμιώτες και τις Λευκιμμιώτισσες να σταθούν απέναντι στο φασισμό και τις νεοναζιστικές ιδέες , να σταθούν απέναντι στον εθνικισμό και το ρατσισμό που σπέρνουν το μίσος μεταξύ των συγχωριανών μας και οπλίζουν τα χέρια επίδοξων δολοφόνων. Να μιλήσουμε ανοιχτά, να καταγγείλουμε, να απομονώσουμε, να τσακίσουμε και να εξαφανίσουμε από προσώπου γης τη ΧΑ και τις απάνθρωπες ιδέες που πρεσβεύει.

Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ.

Οι ιδεολογικοί απόγονοι των ναζί και του Χίτλερ, του φασίστα Μεταξά και της Χούντας πρέπει να απομονωθούν κοινωνικά και πολιτικά και να καταλήξουν εκεί που ανήκουν, στα σκοτάδια της Ιστορίας.

Ο φασισμός φυτρώνει στη δυστυχία, καλλιεργείται από την αμάθεια και ποτίζεται με το νερό της ιστορικής λήθης.

Ούτε στη Λευκίμμη ούτε πουθενά, τσακίστε τους φασίστες σε πόλεις και χωριά.









info-war.gr




Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018

Κάνε ένα τάμα στην Παναγιά μέσω... Ιντερνετ




Θες να ανάψεις ένα κεράκι στη μνήμη του παππού σου και δεν προκάμεις; Θες να κάνεις ένα τάμα στον Αγιο Φανούριο για να σου φανερώσει τον γαμπρό αλλά πέφτει μακριά η Τήνος;

Θες να ανάψεις μια λαμπάδα ίσαμε το μπόι του αφεντικού σου μπας και σου δώσει τα δεδουλευμένα του τελευταίου τριμήνου, αλλά πού να βρίσκεις πρόσφορο;

Ενώ οι Αγιοι πατέρες διασταυρώνουν τις πατερίτσες τους για την εκκλησιαστική περιουσία, μια... ιερή -αν και μη ευλογημένη επισήμως- start up έχει ξεκινήσει το αβέβαιο ταξίδι της στο διαδίκτυο. Ακριβώς πριν από μία εβδομάδα η ιστοσελίδα do my tama βγήκε στον αέρα για να φέρει άλλον αέρα στα τάματα, τα μνημόσυνα, τις αρτοκλασίες και τα τρισάγια.

Τώρα πια δεν χρειάζεται να ανεβαίνεις γονατιστός την ανηφοριά μέχρι την Παναγιά της Τήνου (και να λιώνεις και τα γονατάκια σου), με ένα κλικ κάνεις το τάμα σου και όλα τα άλλα είναι στα χέρια του Κυρίου.

Online προσευχές



Πριν από τρία χρόνια ήταν η Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος που άνοιξε την ψηφιακή εποχή για τους πιστούς, τους οποίους καλούσε να στέλνουν online τις προσευχές τους!

Οι ιερείς τυπώνουν τα ηλεκτρονικά μηνύματα και μνημονεύουν στη συνέχεια τα ονόματα στις ενορίες τους.

Οπως εξηγούσε τότε ο μητροπολίτης στην εφημερίδα «Ελευθερία», η επαφή μέσω μέιλ με τον Υψιστο άνοιξε νέους ορίζοντες στο ποίμνιο: «Οι νέοι συνήθιζαν να μου λένε, “πάτερ, προσευχήσου για εμένα”, δεν γνώριζαν για τη μνημόνευση των ονομάτων υπέρ υγείας και υπέρ αναπαύσεως», αναφέρει ο μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος. «Γι’ αυτό με λειτουργική ευλάβεια δημιουργήσαμε τη συγκεκριμένη φόρμα για όλους τους νέους που έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία».

Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως τα ετήσια έσοδα μόνο του Πανελλήνιου Ιδρύματος Ευαγγελίστριας της Τήνου ξεπερνούν τα 3,6 εκατομμύρια ευρώ για να καταλάβει πόσο μεγάλη αγορά είναι τα τάματα (και τα θαύματα).

Μετά τα νεκροταφεία, όπου ιδιώτες αναλαμβάνουν να ανάβουν τα καντήλια στα μνήματα, τώρα η ιδιωτική πρωτοβουλία μπαίνει και στα τάματα...

Με ένα κλικ επιλέγεις το μοναστήρι. Με ένα δεύτερο, το τάμα σου. Με ένα τρίτο στέλνεις τα ονόματα όσων θες να μνημονευθούν.

Το online τάμα έχει όλες τις hipe μονές: και Παναγία της Τήνου και Αγιο Ιωαννη Ρώσο και Αγιο Ιωάννη Θεολόγο και Αγιο Νεκτάριο. Και κάθε είδους προσφορά προς τα θεία: από απλή μνημόνευση μέχρι πρόσφορο και τάμα από κάθε είδους υλικό.

Μπορείτε επίσης να διαλέξετε Θεία Λειτουργία σε Εξωκλήσι, Αγιογράφηση Ιερού Ναού, Αγορά Εικόνας, Επιμνημόσυνη Δέηση-Θρησκευτικό Μνημόσυνο.

Η ιστοσελίδα προσφέρει και πιο προχωρημένα προϊόντα: θεία λειτουργία Κυριακής online αλλά και αρτοκλασία την ημέρα της ονομαστικής σας γιορτής. Και για τους πολύ μερακλήδες, τρισάγιο στον τάφο του νεκρού ή επιμνημόσυνη δέηση στην εκκλησία.

Ολα αυτά με τις φωτογραφίες τους και τα βίντεό τους -να έχετε να βλέπετε το μνημόσυνο της γιαγιάς τις κρύες νύχτες του χειμώνα, όταν τελειώσετε με το Casa de papel. Εύκολα, γρήγορα κι απλά- εντάξει, και κάπως τσουχτερά.

Η απλή μνημόνευση στις προσευχές κάποιου ιερέα προσφέρεται δωρεάν, αν όμως δεν θέλετε να μπερδέψει η Θεία Πρόνοια τον δικό σας «Νικόλαο» με εκείνον δυο στενά παρακάτω, μπορείτε να στείλετε και φωτογραφία του. Σε αυτή την περίπτωση, το κόστος ανεβαίνει στα 40 ευρώ. Αν θέλετε λαμπαδίτσα, με μνημόνευση από το βασικό πακέτο και φωτογραφία, πάμε στα 100 ευρώ.

Στο πρόσφορο τα πράγματα κάπως δυσκολεύουν: 120 ευρώ αν σας το στείλουν φωτογραφημένο κι ευλογημένο, 170 αν έρθει σε βίντεο. Τα παραδοσιακά τάματα -τα χάλκινα ταμπελάκια με τα πόδια, τα χέρια, τα μάτια και τα στρουμπουλά μωρά- είναι για τους αληθινούς ρέκτες της ορθοδοξίας: 170 ευρώ με φωτογραφία και 200 με βίντεο (συμπεριλαμβάνονται όμως και μνημόνευση και λαμπάδα και πρόσφορο).

Στη Χοζοβιώτισσα

Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα τους, η ομάδα που τρέχει τα τάματα αποτελείται από 70 άτομα. Κι αυτή είναι η ιδέα πίσω από το λόγκο do my tama: «Η αγάπη και η ελπίδα είναι οι βασικές αξίες που κρατούν τη φλόγα της Ορθοδοξίας αναμμένη. Η ομάδα του Do My Tama ζει και εργάζεται με πρωταρχικό στόχο να μη σβήσει ποτέ η φλόγα αυτή. Η φλόγα από το δικό σου κερί».

Κι αν το δικό μου κερί δεν είναι στη λίστα με τα προσφερόμενα; Είναι, ας πούμε, λίγο πιο μακριά, σαν τη Χοζοβιώτισσα στην Αμοργό; «Βεβαίως και θα πάμε και στην Αμοργό και στη Δονούσα και όπου θέλει η ψυχή σας».

Η νεαρή Μαρία Ψυρίδη που απαντά στο τηλέφωνο είναι η δημιουργός της σελίδας. «Δουλεύουμε για όλους εσάς που είστε μακριά».

Κι εν προκειμένω, τι θα γίνει με την Αμοργό; «Θα ψάξουμε αν έχουμε ανθρώπους μας στο νησί, αν όχι, θα στείλουμε από την Αθήνα» - φυσικά, όλα τους τα έξοδα δικά μου: και τα εισιτήρια και η διαμονή και το φαγητό.

«Μα πόσοι άνθρωποι χρειάζονται για να ανάψουν μια λαμπάδα;», ρωτάω αφελώς. «Ενας που θα την ανάψει κι άλλος ένας να βιντεοσκοπήσει, να έχετε να βλέπετε την τελετή», με αποστομώνει η κυρία Ψυρίδη.

«Κάπως ακριβά δεν είναι 100 ευρώ για μια λαμπαδίτσα;», τολμώ να ψελλίσω. «Ε, όχι κι ακριβά, συμπεριλαμβάνεται και η μνημόνευση με φωτογραφία. Τώρα, τι να σας πω... υπάρχει και η δωρεάν μνημόνευση, χωρίς φωτογραφία ωστόσο... Καταλαβαίνετε».

Πώς δεν καταλαβαίνω, να πάει η δέηση στα κουτουρού σε όποιον Αντώνιο να ’ναι και ουχί τον δικό μου μπαμπά; Παίζουμε με αυτά;

Βεβαίως, επειδή η εταιρεία μόλις ξεκίνησε κι ακόμα δεν έχει αρχίσει τις ειδικές αποστολές σαν τη δική μου, η κυρία Ψυρίδη μού ζητάει να στείλω με μέιλ το αίτημα.

«Θα κοστολογήσουμε και θα σας πούμε ακριβώς. Θα σας δώσουμε τον αριθμό λογαριασμού του ιερού ναού και τον δικό μας κι αν θέλετε να κάνετε και μια καλή πράξη ακόμα, σας στέλνουμε και τον αριθμό λογαριασμού μιας ΜΚΟ να βάλετε κι εκεί κάποια χρήματα».  
  

Φέρτε πίσω τα ενεχυροδανεισμένα




Η μυθοπλασία σμίγει με την πραγματικότητα και το θησαυροφυλάκιο του θείου Σκρουτζ ζωντανεύει στις οθόνες μας. Μόνο που δεν βρίσκεται στη Λιμνούπολη, αλλά στην Αττική. Δεν περιέχει μόνο χρυσά νομίσματα, αλλά και ράβδους χρυσού, κοσμήματα, ρολόγια, εικονίσματα, κυνηγετικές καραμπίνες, ασημένια μαχαιροπίρουνα. Είναι ο θησαυρός του Ριχάρδου.

Αφήνω στους πιο ειδικούς το ποινικό μέρος της υπόθεσης. Αυτό που κυριαρχεί στις εικόνες είναι η πληθωρική παρουσία του χρυσού. Ο Ριχάρδος πλάι σε ένα ογκώδες χρυσό τηλέφωνο. Ο Ριχάρδος και πλάι του ένα χρυσό κύπελλο. Ογκώδες χρυσό ρολόι στον καρπό. Ο Ριχάρδος καθισμένος σε έναν χρυσό θρόνο. Σε ένα άλλο βίντεο κάθεται σε έναν άλλο χρυσό θρόνο με διαφορετικό ντιζάιν. Μόνο στην οικία Πατούλη είχαμε δει τόσο πολύ χρυσό (προφανώς χρυσαλοιφή) σε έπιπλα.

Μετά τη σύλληψη του επιχειρηματία, προβλήθηκαν βίντεο που δείχνουν τη μεγαλοπρεπή ημιτελή κατοικία του σε ένα αχανές οικόπεδο σε μια ερημιά στην Ανάβυσσο. Τσιμεντένιοι κίονες που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε δωρικούς, ένα αέτωμα άνευ γλυπτών και μια χρυσίζουσα δίφυλλη πύλη. Μια πισίνα σαν τη λίμνη του Μαραθώνα. Και πλάι στην είσοδο ένα ιδιωτικό παρεκκλήσι…

Εντελώς ασύμβατος φαίνεται ο τρόπος ζωής και επαγγελματικής δράσης του Ριχάρδου με ό,τι περιγράφει στη θρυλική «Ουτοπία» ο Τόμας Μορ. Εκεί, στο νησί της Ουτοπίας, ο χρυσός θεωρείται το πιο άχρηστο απ’ όλα τα μέταλλα γιατί δεν μπορείς μ’ αυτόν να φτιάξεις ούτε σκεύη ούτε εργαλεία. Τον έχουν μόνο για τα δοχεία νυκτός και για τις αλυσίδες και τους χαλκάδες με τους οποίους δένουν τους αιχμαλώτους πολέμου.

Ο κ. Τσίπρας καμαρώνει για την εξάρθρωση του δικτύου λαθρεμπορίας χρυσού. Ομως η δυστυχία, η φτώχεια του κόσμου που γέννησε το φαινόμενο των ενεχυροδανειστηρίων διαιωνίστηκε και επί των ημερών του. Τα κίτρινα μαγαζιά πολλαπλασιάστηκαν. Και δεν μας παρηγορεί η σκέψη ότι «ένας άλλος Ριχάρδος θα βρεθεί, καλύτερος απ’ αυτόν». Γιατί πιο σοκαριστικό από τις όποιες παρανομίες του Ριχάρδου είναι τα αθέατα δράματα πίσω από κάθε ενέχυρο.

Αντί για «Φέρτε πίσω τα κλεμμένα», να πούμε «Φέρτε πίσω τα ενεχυροδανεισμένα»; Ομως τα έχουμε ξεγράψει. Βέρες, δόντια, κουταλάκια. Οπως τείνουμε να ξεγράψουμε και να ξεχάσουμε ό,τι κάποτε θεωρούσαμε αναπαλλοτρίωτα δικαιώματα – καλύτερα ας μην τα αναφέρω, τα ξέρουμε.

Ο Ριχάρδος δεν είναι μόνος του. Μοιάζει να εκπροσωπεί έναν ολόκληρο κόσμο. Τα χρυσά παιδιά των επιχειρήσεων, του θεάματος, της τάχα υψηλής δημοσιογραφίας, της κοσμικής φιλανθρωπίας κ.λπ. Εναν κόσμο επιδεικτικής κατανάλωσης, κυνισμού, σκληρότητας και αμάθειας. Εναν κόσμο κυρίαρχο.

Tο ντίζελ, που είναι η αφορμή



Γράφει η  Λώρη Κέζα

Ξεκίνησε από την τιμή της βενζίνης αλλά ήταν μόνο η αφορμή. Η Γαλλία έχει να ζήσει τέτοια εξέγερση, τέτοιες ταραχές, ακριβώς μισό αιώνα. 

Υποτίθεται ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων αγανάκτησαν με την τιμή των καυσίμων κίνησης και βγήκαν στο δρόμο φορώντας αυτό το κίτρινο γιλέκο που υπάρχει υποχρεωτικά σε κάθε αυτοκίνητο για περίπτωση ανάγκης. Υποτίθεται. Η κρίση είναι πολύ πιο βαθιά και θίγει θεμελιώδεις αξίες της Γηραιάς Ηπείρου. 

Η Ευρώπη του εικοστού πρώτου έγινε η ήπειρος των μεγάλων ανισοτήτων, η ήπειρος των φτωχών και των απέλπιδων. Όπως και οι Έλληνες Αγανακτισμένοι, έτσι και οι διαδηλωτές της Γαλλίας αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα, να έχουν μια κανονική ζωή. Είναι άνθρωποι που δυσκολεύονται να πληρώσουν τους λογαριασμούς, που μετρούν τα φραγκοδίφραγκα στο τέλος του μήνα. Είναι η μεσαία τάξη που εξαφανίζεται βίαια και αντιδρά βίαια σε αυτήν την προοπτική εξαφάνισης. Κάτι έχει γίνει λάθος στη διανομή του πλούτου ενώ ταυτόχρονα ο ευρωπαϊκός πλούτος μειώνεται. 

Μια νέα οικονομία αναπτύχθηκε στην Κίνα αλλά ουδείς αντέδρασε προληπτικά ούτε ελήφθησαν μέτρα. Η Κίνα είναι ένας από τους λόγους της πτώσης, σίγουρα όχι ο μόνος, σίγουρα ενδεικτικός. Θυμόμαστε τα κόλπα που χρησιμοποιήθηκαν για να αποφύγουν δασμούς. Έφτανε ένα κοντέινερ γεμάτο αριστερά παπούτσια ως δείγματα. Το επόμενο κοντέινερ έφτανε γεμάτο δεξιά παπούτσια, άρα όλα τα ζευγάρια που προέκυπταν πωλούνταν τελικά χωρίς δασμούς. Φτιαγμένα από σκλάβους. Ακόμα και αυτό το προσπέρασε η Ευρώπη, ότι οτιδήποτε φοράμε, οτιδήποτε αγγίζουμε από κινεζικό εργοστάσιο είναι κατασκευασμένο με πόνο, είναι κατασκευασμένο εκεί που δεν υπάρχουν δικαιώματα. Οι εργάτες κοιμούνται σε κρεβάτια με βάρδιες, οκτώ ώρες, σηκώνεται ο ένας, ξαπλώνει ο άλλος, ούτε σπίτι ούτε τίποτα, μόνο δουλειά με μισθό ψίχουλα και κανένα δικαίωμα. 

Όσο μικραίνει η ευρωπαϊκή οικονομία τόσο μεγαλώνουν οι ανισότητες. Για κάθε κράτος υπάρχουν λίστες, για τα έξοδα διαβίωσης. Το περίφημο «καλάθι της νοικοκυράς», τα έξοδα στέγασης, τα έξοδα για φως, νερό, τηλέφωνο. Σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος ο βασικός μισθός δεν επαρκεί για να καλυφθούν αυτά τα βασικά, τα αναγκαία. Κι αν καλύπτονται τα αναγκαία, για τα υπόλοιπα, για την κατανάλωση, οι χαμηλόμισθοι καταλήγουν στις φτηνές απομιμήσεις, δηλαδή στα κινέζικα. Οπότε κλείνουν μικρές παραγωγικές μονάδες. Δεν υπάρχουν πια μικρές βιοτεχνίες εκτός από εκείνες που κατασκευάζουν είδη πολυτελείας. Συμβαίνει και στην Ελλάδα, όπως και στη Γαλλία και την Ιταλία και την Ισπανία. Κάποιος που φτιάχνεις ας πούμε τσάντες, τις πωλεί σε τιμές υψηλότερες του βασικού μισθού. Μια τσάντα ένας μισθός, αυτή είναι η αναλογία. Οι πελάτες oλίγοι, από μια ολιγαρχία που διασώζεται όσο ο Ευρώπη καταρρέει. Και τα μεγάλα εργοστάσια πωλούνται σε ξένες εταιρείες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες για παράδειγμα περνούν η μια μετά την άλλη σε εταιρείες που δεν είναι ευρωπαϊκές. 

Το κίνημα των γιλέκων όπως και το κίνημα των αγανακτισμένων εξεγείρεται ενάντια στην επέκταση της φτώχειας. Κοινό χαρακτηριστικό είναι η αυτονόμηση από τα κόμματα, κάτι που διαφεύγει από την ανάλυση των ευρωπαϊκών κομμάτων. Εστιάζουν στην ακροδεξιά και στην προσπάθεια των ακραίων να προσελκύσουν μέλη. Δεν είναι όμως αυτό το νόημα της εξέγερσης. Άφωνος ο πολιτικός κόσμος γίνεται παρατηρητής των εξελίξεων χωρίς να αρθρώνει πρόταση. Ποια είναι άραγε η πρόταση για την ανάκαμψη, ποια είναι η πρόταση που θα διασφαλίζει αυτά τα βασικά που κέρδισε η Ευρώπη μετά τη Γαλλική Επανάσταση; Η Ευρώπη ήταν και πρέπει να παραμείνει ανθρωποκεντρική αλλά φαίνεται να λείπουν τα εργαλεία για κάτι τέτοιο. Ξεκινά μια νέα εποχή και όλα δείχνουν ότι ο πολιτικός κόσμος ήταν απροετοίμαστος.

  

Ανάπηροι, αυτοί οι αόρατοι





Στη διαφήμιση, ένα αναπηρικό καροτσάκι κινείται στην πόλη, ακυβέρνητο. Γλιστρά και σκοντάφτει διαρκώς πάνω σε εμπόδια, αποκλεισμένες ράμπες και κατεστραμμένα πεζοδρόμια. Καλή ώρα, σαν τα συγκρουόμενα του Λούνα Παρκ, μόνο που εδώ, πρόκειται για χιλιάδες ανάπηρους, οι οποίοι καθημερινά προσκρούουν στην αδιαφορία και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Το μήνυμα τους, αν και βουβό, προβάλλει αφοπλιστικό: «Το να προσποιούμαστε πως είναι αόρατοι, δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν».
 
Κι όμως, οι «αόρατοι» πρωταγωνιστές της κοινωνίας αποτελούν περίπου το 10% του πληθυσμού! Ιλιγγιώδες νούμερο, που γεννά την απορία: «Πού κρύβεται όλο αυτό το πλήθος; Πώς ζει; Τι κάνει και - το σημαντικότερο - τι απολαμβάνει από μία ''φυσιολογική'' και πρωτίστως, ισότιμη ζωή;». Η διαπίστωση προβάλλει αποκαρδιωτική. Ο μοναδικός δημόσιος χώρος, όπου θα συναντήσεις ανάπηρους, είναι πλέον τα Νοσοκομεία.
 
Οι απαντήσεις, πολύ φοβάμαι, είναι αποθαρρυντικές. Διότι το μέγα πλήθος των ανάπηρων αγνοείται, εφόσον παραμένει εγκλωβισμένο στο σπίτι και μάλιστα ακούσια. Μία αδιέξοδη δηλαδή κατάσταση, που αποδεικνύει με κυνισμό πως δεν υπάρχει πρόνοια γι' αυτούς τους ταξιδιώτες.
 
Αυτό αισθάνομαι πως νιώθουν και οι αόρατοι συμπολίτες μας. Κοιτούν μία απέραντη θάλασσα, αλλά μένουν αταξίδευτοι. Ποθούν τις μεγάλες αποδράσεις, αλλά αναγκάζονται να ζουν σε μία σπιθαμή γης. Επιζητούν τ' όνειρο, αλλά εγκλωβίζονται στον εφιάλτη της δοκιμασίας τους. Επιδιώκουν την απόδραση και τη φυγή, αλλά καθηλώνονται στη μιζέρια και την αυτο-λύπηση… Κοντολογίς, παρακολουθούν πίσω από τέσσερις τοίχους τη ζωή να σαλπάρει γι' αλλού. Κάπου εδώ, νομίζω, κρύβεται και η λέξη-κλειδί. Γιατί μπορεί κάποτε η ζωή να σε φιλοδώρησε μ' ένα βαρύ γραμμάτιο, εντούτοις, το γεγονός καθαυτό, δεν είναι ούτε σπάνιο, ούτε ανυπέρβλητο. Αρκεί οι τριγύρω να συνειδητοποιήσουν πως μονάχα ο ανθρωπισμός και η αλληλεγγύη μπορούν να υποκαταστήσουν όσα ο Χρόνος μάς στέρησε. Κι αυτό κατορθώνεται χάρη σε μία πολύτιμη λέξη:
Την πρόσβαση στη φυσιολογική ζωή.
 
Γι' αυτό και η κοινότητα των ανάπηρων αγωνίζεται ώστε να κατοχυρωθεί το δικαίωμα της προσβασιμότητας. Που σημαίνει, πρόσβαση αρχικά στην απρόσκοπτη μετακίνηση. Πρόσβαση στην εργασία και την ψυχαγωγία. Πρόσβαση στα υλικά και πνευματικά αγαθά! Πρόσβαση, άρα, στην επικοινωνία, τη συντροφικότητα και προφανώς, τον έρωτα. Ένα πολυπόθητο δώρο, που μοιάζει σαν απαγορευμένος καρπός για την πλειονότητα όσων ζουν στον αφιλόξενο πλανήτη της αναπηρίας.
 
Η εικόνα φαντάζει τραγική. Να διψάς ν' απολαύσεις τα δώρα της ζωής και του έρωτα, αλλά στο φινάλε να μένεις με τη γεύση του ανεκπλήρωτου. Μία ατελέσφορη απόπειρα ελευθερίας, που, όπως θα έλεγε και ο Ρίτσος, αφήνει πίσω της «μία τούφα λυπημένο καπνό κατά το λιόγερμα».    

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *