Τετάρτη 22 Μαΐου 2019

Οδηγός για τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών στην εφορία από το υπουργείο Οικονομικών - Όσα πρέπει να γνωρίζετε



Αναλυτικό οδηγό με ερωτήσεις - απαντήσεις για τη ρύθμιση των 120 δόσεων για τις οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων προς την εφορία εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών.


Οι φορολογούμενοι και οι επιχειρήσεις μπορούν να πληροφορηθούν για το πώς μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση, πού να υποβάλουν την αίτηση και πόσες δόσεις δικαιούνται. Σήμερα, εξάλλου, αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των αιτήσεων.


   Ειδικότερα ο οδηγός του υπουργείου είναι ο εξής:


   ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ


   ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ


   1) Ποιες κατηγορίες υπάγονται στη ρύθμιση;

   H ρύθμιση έχει πεδίο εφαρμογής το σύνολο των φυσικών προσώπων και το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών τους, που έγιναν ληξιπρόθεσμες έως 31.12.2018. Προαιρετικά, ο οφειλέτης θα μπορεί να υπαγάγει στη ρύθμιση και ρυθμισμένες με τις πάγιες ρυθμίσεις οφειλές (12-24 δόσεις), οφειλές από ρυθμίσεις λόγω φυσικών καταστροφών και οφειλές που είναι σε αναστολή.


   2) Με ποιες προϋποθέσεις;

   Για να μπει κάποιος στη ρύθμιση θα πρέπει να έχει υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για την τελευταία 5ετία, δηλαδή από το φορολογικό έτος 2013 έως και το 2017, εκτός αν δεν ήταν υπόχρεος για κάποιο ή κάποια έτη, οπότε θα δηλώνει αυτό στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.


   3) Πού και πότε μπορούν να κάνουν αίτηση οι πολίτες για να υπαχθούν στη ρύθμιση;

   Η αίτηση θα γίνεται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα Taxisnet. Μόνο σε περιπτώσεις τεχνικής αδυναμίας διαδικτυακής υποστήριξης θα απαιτείται η παρουσία του πολίτη στην αρμόδια για την είσπραξη υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. (π.χ. Δ.Ο.Υ.).

   Η αίτηση θα μπορεί να υποβληθεί έως και την 28.6.2019.


   4) Σε πόσες δόσεις ρυθμίζει κανείς τα χρέη του και από τι εξαρτάται;

   Ο αριθμός των δόσεων που προβλέπεται στη νέα ρύθμιση φτάνει έως και τις 120, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18, υπό τον περιορισμό της ελάχιστης μηνιαίας δόσης των 30 ευρώ.

   Για εισόδημα έως 10.000 ευρώ, χορηγείται δυνατότητα ρύθμισης σε έως 120 δόσεις με περιορισμό την ελαχίστη των 30 ευρώ.

   Για εισοδήματα άνω των 10.000 ευρώ οι δόσεις μπορούν να φτάσουν και πάλι έως τις 120. Για τα εισοδήματα αυτά, εφαρμόζεται προοδευτικός συντελεστής, προκειμένου να προσδιοριστεί η δυνατότητα αποπληρωμής του κάθε οφειλέτη και ο αριθμός των δόσεων, σε συνάρτηση με το χρέος του. Επίσης, προβλέπεται μείωση των συντελεστών ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων.


   5) Ποια είναι τα ευεργετήματα που απολαμβάνει κανείς από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

   Με μόνη την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα μειώνονται οι προσαυξήσεις των οφειλών σε ποσοστό 10%.

   Περαιτέρω, προβλέπεται μείωση προσαυξήσεων και τόκων μέχρι 90% (συμπεριλαμβανομένου του αρχικού 10%), εφόσον ο οφειλέτης επιλέξει μικρότερο αριθμό δόσεων από αυτό που του προτείνεται από την φορολογική διοίκηση.

   Η εφάπαξ καταβολή θα οδηγεί σε απαλλαγή προσαυξήσεων σε ποσοστό 100%.

   Σε περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης την εφάπαξ εξόφληση ή τη μείωση του αριθμού των υπολειπόμενων δόσεων, θα προβλέπεται ανάλογη απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

   Με την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα αναστέλλεται η εκτέλεση της ποινής για χρέη προς το Δημόσιο, θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων (δηλ. κατασχέσεις/πλειστηριασμοί) και θα χορηγείται φορολογική ενημερότητα.

   Για οφειλέτες που τους έχει επιβληθεί κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών, η υπαγωγή στη νέα ρύθμιση θα είναι δυνατή, καθότι θα δίνεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης της ρύθμισης από το δεσμευμένο λογαριασμό. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δίνεται ούτως ή άλλως δυνατότητα στο φορολογούμενο να ζητήσει τον περιορισμό της κατάσχεσης έως και 70%, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

   Επιπλέον, οι φορολογούμενοι που τηρούν τις ρυθμίσεις τους, με αίτησή τους προς τη φορολογική διοίκηση, μπορούν να κερδίζουν σε μηνιαία βάση τη μερική άρση του κατασχεμένου λογαριασμού τους, σε ύψος ανάλογο με το ποσό που καταβάλλουν για την εξόφληση των ρυθμίσεών τους. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται ηλεκτρονικά.


   6) Με ποιο τρόπο χάνεται η ρύθμιση;

   Η ρύθμιση χάνεται αν δεν καταβληθούν 2 συνεχόμενες δόσεις ή αν καθυστερήσει η καταβολή των δύο τελευταίων δόσεων. Επίσης, αν δεν υποβληθούν οι προβλεπόμενες δηλώσεις εισοδήματος και Φ.Π.Α. σε όλη τη διάρκεια της ρύθμισης εντός 3 μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους. Τέλος, η ρύθμιση θα χαθεί αν κατά τη διάρκειά της δεν εξοφληθούν ή τακτοποιηθούν κατά νόμιμο τρόπο εντός 2μήνου από τη λήξη προθεσμίας καταβολής τους, οι οφειλές που θα γεννηθούν μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα θα επέλθει και αν δεν τακτοποιηθούν οι οφειλές που έχουν γεννηθεί από την αρχή του έτους εντός 2μήνου από την υπαγωγή στη ρύθμιση. Εξυπακούεται ότι τη ρύθμιση θα χάνουν όποιοι υποπέσουν καθ' υποτροπή σε φορολογικές παραβάσεις, ιδίως όσον αφορά τη μη έκδοση φορολογικών παραστατικών κλπ.

   Αν η ρύθμιση χαθεί, τότε ο οφειλέτης υποχρεούται σε άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, με όλες τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής και επιδιώκεται η άμεση είσπραξη με όλα τα προβλεπόμενα αναγκαστικά μέτρα.


   7) Ποιοι εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

   Από τη ρύθμιση εξαιρούνται όσοι απώλεσαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων ή του εξωδικαστικού συμβιβασμού μετά τις 06.05.2019, όσοι έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για φοροδιαφυγή ή λαθρεμπορία, καθώς και οφειλές που αφορούν σε ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ή που απαγορεύεται η ρύθμισή τους από άλλους νόμους (π.χ. Ε.Φ.Κ.)

   ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

   Για νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου εισάγεται ρύθμιση ανάλογη με αυτήν για τα φυσικά πρόσωπα, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερη φύση των νομικών αυτών προσώπων.


   ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ


   1) Ποιες κατηγορίες υπάγονται στη ρύθμιση;

   Η ρύθμιση θα έχει πεδίο εφαρμογής για όλα τα κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα και για το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών τους, που έγιναν ληξιπρόθεσμες έως 31.12.2018. Προαιρετικά, ο οφειλέτης θα μπορεί να υπαγάγει στη ρύθμιση και ρυθμισμένες με τις πάγιες ρυθμίσεις οφειλές (12-24 δόσεις), οφειλές από ρυθμίσεις λόγω φυσικών καταστροφών και οφειλές που είναι σε αναστολή.


   2) Με ποιες προϋποθέσεις;

   Για να μπει κάποιος στη ρύθμιση θα πρέπει να έχει υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για την τελευταία 5ετία, δηλαδή έως και το 2017, εκτός αν το νομικό πρόσωπο έχει προβεί σε παύση εργασιών, οπότε η 5ετία υπολογίζεται έως το έτος διακοπής εργασιών.


   3) Πού και πότε μπορούν να κάνουν αίτηση τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα για να υπαχθούν στη ρύθμιση;

   Η αίτηση θα γίνεται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα Taxisnet, από τη Δευτέρα 20.05.2019. Μόνο σε περιπτώσεις τεχνικής αδυναμίας διαδικτυακής υποστήριξης θα απαιτείται η παρουσία του πολίτη στην αρμόδια για την είσπραξη υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. (π.χ. Δ.Ο.Υ.).

   Η αίτηση θα μπορεί να υποβληθεί έως και την 28.6.2019.


   4) Σε πόσες δόσεις ρυθμίζουν τα χρέη τους και από τι εξαρτάται;

   Εισάγονται δύο ειδών ρυθμίσεις, ανάλογα με το είδος της οφειλής.

   Α) Για οφειλές από τακτική αιτία (δηλαδή π.χ. από φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ κλπ.), η ρύθμιση θα περιλαμβάνει έως 24 δόσεις.

   Β) Για οφειλές από έκτακτη αιτία ή από φόρους που καταβάλλονται εφάπαξ, θα περιλαμβάνει έως 36 δόσεις.

   Η ελάχιστη μηνιαία δόση ορίζεται και για τα νομικά πρόσωπα στα 30 ευρώ.


   5) Ποια είναι τα ευεργετήματα που απολαμβάνουν τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

   Με μόνη την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα μειώνονται οι προσαυξήσεις των οφειλών σε ποσοστό 10%.

   Η εφάπαξ καταβολή θα οδηγεί σε απαλλαγή προσαυξήσεων σε ποσοστό 100%. Επίσης, προβλέπεται μείωση προσαυξήσεων και τόκων, εφόσον ο οφειλέτης επιλέξει μικρότερο αριθμό δόσεων από το μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό (24 ή 36, ανά περίπτωση).

   Σε περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης την εφάπαξ εξόφληση ή τη μείωση του αριθμού των υπολειπόμενων δόσεων, θα προβλέπεται ανάλογη απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

   Με την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα αναστέλλεται η εκτέλεση της ποινής για χρέη προς το Δημόσιο, θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων (δηλ. κατασχέσεις/πλειστηριασμοί) και θα χορηγείται φορολογική ενημερότητα.

   Για οφειλέτες που τους έχει επιβληθεί κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών, η υπαγωγή στη νέα ρύθμιση θα είναι δυνατή, καθότι θα δίνεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης της ρύθμισης από το δεσμευμένο λογαριασμό. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δίνεται ούτως ή άλλως δυνατότητα στο φορολογούμενο να ζητήσει τον περιορισμό της κατάσχεσης έως και 70%, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

   Επιπλέον, τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα που τηρούν τις ρυθμίσεις τους, με αίτησή τους προς τη φορολογική διοίκηση, μπορούν να κερδίζουν σε μηνιαία βάση τη μερική άρση του κατασχεμένου λογαριασμού τους, σε ύψος ανάλογο με το ποσό που καταβάλλουν για την εξόφληση των ρυθμίσεών τους. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται ηλεκτρονικά.


       6) Με ποιο τρόπο χάνεται η ρύθμιση;

   Η ρύθμιση χάνεται αν δεν καταβληθούν 2 συνεχόμενες δόσεις ή αν καθυστερήσει η καταβολή των δύο τελευταίων δόσεων. Επίσης, αν δεν υποβληθούν οι προβλεπόμενες δηλώσεις εισοδήματος και Φ.Π.Α. σε όλη τη διάρκεια της ρύθμισης εντός 3 μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους. Τέλος, η ρύθμιση θα χαθεί αν κατά τη διάρκειά της δεν εξοφληθούν ή τακτοποιηθούν κατά νόμιμο τρόπο εντός 2μήνου από τη λήξη προθεσμίας καταβολής τους οι οφειλές που θα γεννηθούν μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα θα επέλθει και αν δεν τακτοποιηθούν οι οφειλές που έχουν γεννηθεί από την αρχή του έτους εντός 2μήνου από την υπαγωγή στη ρύθμιση. Εξυπακούεται ότι τη ρύθμιση θα χάνουν όποιοι υποπέσουν καθ' υποτροπή στις φορολογικές παραβάσεις, ιδίως όσον αφορά τη μη έκδοση φορολογικών παραστατικών κλπ.

   Αν η ρύθμιση χαθεί, τότε ο οφειλέτης υποχρεούται σε άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, με όλες τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής και επιδιώκεται η άμεση είσπραξη με όλα τα προβλεπόμενα αναγκαστικά μέτρα.


   7) Ποιοι εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

   Από τη ρύθμιση εξαιρούνται όσοι απώλεσαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων ή του εξωδικαστικού συμβιβασμού μετά τις 06.05.2019, όσοι έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για φοροδιαφυγή ή λαθρεμπορία, καθώς και οφειλές που αφορούν σε ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ή που απαγορεύεται η ρύθμισή τους από άλλους νόμους (π.χ. Ε.Φ.Κ.).


   ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

   (αφορούν και τα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με την εξαίρεση του παραδείγματος 6 που περιλαμβάνει έκπτωση λόγω τέκνων)


   1. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 10.000 € και συνολική οφειλή 3.600 €.

   Η ρύθμιση γίνεται σε 120 δόσεις των 30 € (γιατί το εισόδημα είναι έως 10.000 €).


   2. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 13.000 € και συνολική οφειλή 3.000 €.

   Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

   Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

   Για τις επόμενες 3.000 € Χ 4% = 120 € (ετήσια ικανότητα αποπληρωμής)

   Άρα, μηνιαία ικανότητα 120 / 12 = 10 €

   Λόγω της ελάχιστης καταβολής 30 € ανά μήνα, προκύπτει αριθμός δόσεων 3.000 € / 30 = 100. Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις 100 δόσεις.


   3. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 21.000 € και συνολική οφειλή 30.000 €.

   Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

   Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 4% = 200 €

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 6% = 300 €

   Για τις τελευταίες επιπλέον 1.000 € Χ 8% = 80 €

   Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 580 €

   Άρα, μηνιαία ικανότητα 580 / 12 = 48,33 €

   Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 30.000 € / 48,33 = 620.

   Άρα, η ρύθμιση είναι στο μέγιστο δυνατό αριθμό, στις 120 δόσεις.


   4. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 51.000 € και συνολική οφειλή 3.000 €.

   Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

   Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 4% = 200 €

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 6% = 300 €

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 8% = 400 €

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 10% = 500 €

   Για τις επόμενες επιπλέον 20.000 € Χ 12% = 2.400 €

   Για τις τελευταίες επιπλέον 1.000 € Χ 15% = 150 €

   Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 3.950 €

   Άρα, μηνιαία ικανότητα 3.950/ 12 = 329,17 €

   Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 3.000 € / 329,17 = 9,11, άρα 9 δόσεις.

   Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις ελάχιστες 18 δόσεις.


   5. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 30.000 € και οφειλή 6.000 €.

   Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

   Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 4% = 200 €

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 6% = 300 €

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 8% = 400 €

   Για τις τελευταίες επιπλέον 5.000 € Χ 10% = 500 €

   Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 1.400 €

   Άρα, μηνιαία ικανότητα 1.400 / 12 = 116,67 €

   Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 6.000 € / 116,67 = 51,42, άρα 51 δόσεις.

   Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις 51 δόσεις.


   6. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 30.000 €, οφειλή 6.000 € και ένα (1) τέκνο.

   Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

   Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ (4-1)=3% = 150 €

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ (6-1)=5% = 250 €

   Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ (8-1)=7% = 350 €

   Για τις τελευταίες επιπλέον 5.000 € Χ (10-1)=9% = 450 €

   Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 1.200 €

   Άρα, μηνιαία ικανότητα 1.200 / 12 = 100 €

   Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 6.000 € / 100 = 60 δόσεις.

   Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις 60 δόσεις.   

















Τρίτη 21 Μαΐου 2019

Εταιρεία φακέλωνε εκατοντάδες πρόσωπα σε τουλάχιστον επτά ευρωπαϊκές χώρες για λογαριασμό της Monsanto



Κατάλογοι με εκατοντάδες πρόσωπα τα οποία είχε φακελώσει η Monsanto, όπως αυτός που αποκαλύφθηκε στη Γαλλία την προηγούμενη εβδομάδα, υπάρχουν σε τουλάχιστον άλλες έξι ευρωπαϊκές χώρες καθώς και για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία Bayer.


«Εκτιμάμε προς το παρόν ότι η εταιρεία λόμπινγκ Fleishmann Hillard είχε καταρτίσει για λογαριασμό της Monsanto καταλόγους στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία, την Ισπανία και τη Βρετανία, καθώς και για πρόσωπα που συνδέονται με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς», επεσήμανε η γερμανική εταιρεία.


Το δικηγορικό γραφείο Sidley Austin, έπειτα από αίτημα της Bayer, «θα ερευνήσει αν υπάρχουν τέτοιοι κατάλογοι και σε άλλες χώρες», πρόσθεσε.


Μέχρι στιγμής έχει γίνει γνωστός μόνο ο κατάλογος που καταρτίστηκε για τη Γαλλία. Ωστόσο ο όμιλος Bayer, ο οποίος εξαγόρασε το 2018 την Monsanto, αφού ζήτησε συγγνώμη την Κυριακή για την πρακτική αυτή ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι τέτοιου είδους κατάλογοι «πολύ πιθανό» να υπάρχουν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.


Τα έγγραφα αυτά χρονολογούνται από το 2016, πριν απ' αυτή την εξαγορά της Monsanto από την Bayer, η οποία οριστικοποιήθηκε πέρυσι.



Εξάλλου η Bayer επεσήμανε ότι παύει να συνεργάζεται με την Fleishmann Hillard «μέχρι νεοτέρας» για θέματα επικοινωνίας, αλλά θα συνεχίσει τη συνεργασία της σε ζητήματα μάρκετινγκ.


Πολλά μέσα ενημέρωσης (μεταξύ των οποίων τα Le Monde, France Televisions, Radio France και Le Parisien) ανακοίνωσαν πως προσέφυγαν στη δικαιοσύνη και/ή στην Εθνική Επιτροπή Πληροφορικής και Ελευθεριών (CNIL) μετά την αποκάλυψη στις αρχές Μαΐου από το τηλεοπτικό κανάλι France 2 και την εφημερίδα Le Monde πως εκατοντάδες προσωπικότητες (πολιτικοί, επιστήμονες, δημοσιογράφοι) είχαν φακελωθεί από το γραφείο λόμπινγκ Fleishman Hillard για λογαριασμό της Monsanto, κυρίως βάσει των θέσεών τους για τα ζιζανιοκτόνα και τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς και του κατά πόσον είναι ευεπηρέαστοι.


Μία ημέρα μετά τις αποκαλύψεις η γαλλική δικαιοσύνη ξεκίνησε έρευνα σχετικά με υποψίες για «παράνομη συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων με παράνομο, δόλιο ή λαθραίο τρόπο».


ΑΠΕ-ΜΠΕ
  

Στον «αέρα» προσωπικά δεδομένα 49 εκατ. χρηστών του Instagram



Αντιμέτωπο με νέο, τεράστιο σκάνδαλο διαρροών προσωπικών δεδομένων των χρηστών αντιμετωπίζει το Facebook. Αυτή τη φορά, διέρρευσαν στο διαδίκτυο προσωπικά δεδομένα 49 εκατ. χρηστών του Instagram, ανάμεσά τους και γνωστοί influencer, εταιρίες και celebrities.

Τα δεδομένα που έχουν διαρρεύσει περιλαμβάνουν πληροφορίες όπως: η εικόνα προφίλ, ο αριθμός των ακολούθων, η τοποθεσία (πόλη και χώρα) και στοιχεία επικοινωνίας, όπως η διεύθυνση email και ο αριθμός τηλεφώνου.

Η διαρροή φαίνεται να έγινε μέσω μιας βάσης δεδομένων της Amazon Web Services η οποία ήταν ανοικτή στο κοινό καθώς δεν απαιτούνταν κωδικός. Υπεύθυνη για τη διαρροή φαίνεται πως είναι μια εταιρεία marketing με έδρα την Βομβάη της Ινδίας, την Chtrbox, η οποία πληρώνει influencers για να διαφημίζουν προϊόντα στους λογαριασμούς τους.

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα "The Sun", ορισμένες διασημότητες επιβεβαίωσαν ότι τα προσωπικά τους δεδομένα τους είχαν διαρρεύσει, παρόλο που δεν είχαν καμία επαφή με την Chtrbox.

«Εξετάζουμε το πρόβλημα για να κατανοήσουμε αν τα δεδομένα που περιγράφονται - συμπεριλαμβανομένων των e-mail και των τηλεφωνικών αριθμών - προέρχονταν από το Instagram ή από άλλες πηγές. Ζητούμε επίσης από την Chtrbox να διαπιστώσει από πού προέρχονται αυτά τα δεδομένα και πώς έγιναν διαθέσιμα στο κοινό» δήλωσε εκπρόσωπος του μέσου κοινωνικής δικτύωσης στο BBC.










ΕΤΕΡ: Δύο (μαύρα) χρόνια Μαρινάκης στον «Βήμα Fm


Λάβαμε και δημοσιεύουμε ανακοίνωση της Ενωσης Τεχνικών ελληνικής Ραδιοφωνίας (ΕΤΕΡ):

"Στις 31 Μαΐου κλείνουν δύο χρόνια από την αποφράδα εκείνη ημέρα που ο Βαγγέλης Μαρινάκης πήρε τον ΔΟΛ και τις θυγατρικές του, μεταξύ των οποίων και ο ραδιοσταθμός «Βήμα fm», μέσω της διαδικασίας του πλειστηριασμού, στον οποίο εντέχνως οδήγησαν το ίδιο το «συγκρότημα» και οι Τράπεζες, για τα περίφημα «δάνεια με αέρα». Κάπως έτσι έγινε η μεγαλύτερη ληστεία τραπεζικών κεφαλαίων του αιώνα, ενώ συγχρόνως «φορτώθηκαν» τα δάνεια του ΔΟΛ στις πλάτες όλων των φορολογούμενων, ποιο «casa de papel»… εδώ η πραγματικότητα ξεπερνά την φαντασία…
Στις θυγατρικές του ΔΟΛ όμως οι υποχρεώσεις παρέμειναν ως είχαν, πως το ξεπέρασαν αυτό οι σύμβουλοι του Μαρινάκη; Απλά πτώχευσαν τη «ΔΟΛ DIGITAL Α.Ε.», δηλαδή το in.gr. Υπήρχε και υπάρχει σημαντική διαφορά ως προς την εταιρεία που έχει το ραδιόφωνο, την οποία και δεν μπορούσαν να την πτωχεύσουν, γιατί τότε η «ALTER EGO» δεν θα μπορούσε να πάρει τηλεοπτική ή άλλη ραδιοφωνική άδεια η ίδια, σύμφωνα με το Νόμο περί αδειοδότησης…
Τι σκέφτηκαν λοιπόν οι αφιλότιμοι; «Θα αφήσουμε τον «Βήμα fm» να σβήσει», με ποια πρόφαση; «Επειδή χρωστά πολλά και δεν έχει Διοίκηση!». «Θα ζητήσουμε μάλιστα από το δικαστήριο να αποδεχθεί αχυρανθρώπους για να το πτωχεύσουν αυτοί!». Αμ δε!! Το δικαστήριο είπε, εν ολίγοις και λαϊκά, «Μαρινάκη, άσε τα σάπια και διοίκησε! Κλείσε αλλά πλήρωσε!»
Αλήθεια τέτοιους επιχειρηματίες θέλουμε; Που αγνοούν επιδεικτικά τις αποφάσεις των Δικαστηρίων και τα πορίσματα του Υπουργείου Εργασίας, επειδή απλά μπορούν; Ποια η θέση του κ. Μητσοτάκη στο συγκεκριμένο θέμα; H επταήμερη εργασία είναι αυτή που λείπει από τον κουμπάρο του για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του; Δεν μπορεί και δεν πρέπει να λέγεται επιχειρηματίας, κάποιος που αφήνει με προκλητικό τρόπο εργαζομένους του στην ανέχεια, παρά τις υποδείξεις της Δικαιοσύνης.
Ο «Μπερλουσκόνι» της Ελλάδας προσπαθεί να μας πείσει πως τα συμφέροντά του είναι και δικά μας μέσω εφημερίδων, ραδιοσταθμών και εσχάτως τηλεοπτικών σταθμών. Με εντατικά μαθήματα ρητορικής τέχνης θα είχε ήδη δικό του κόμμα ή θα γινόταν απευθείας αρχηγός του κόμματος που υπηρετεί ή, ορθότερα, τον υπηρετεί…
Κατά τα λοιπά επιστρατεύει πρόθυμους κληρικούς, δημοσιογράφους και πολιτικούς, όπου μπροστά τους, βγάζει βαρετούς λόγους, γεμάτους ασιανισμούς, που τον αναγκάζουν σε απανωτά σαρδάμ λόγω της κακής σχέσης του με το, γραπτό και προφορικό, λόγο.
Αυτός ο «ανθός» της επιχειρηματικότητας λοιπόν πεισμώνει και «ατσαλώνει» απέναντι στην δικαιοσύνη, όταν δεν τον βολεύουν οι αποφάσεις της, ενώ φροντίζει να τα λέει αυτά, σαν κατάθεση ψυχής, σε αποκαλυπτήρια προτομών ηρώων του ’21 χωρίς να αισχύνεται. Του λέμε να ξανασκεφτεί τα πεπραγμένα του και, με την ευκαιρία συμπλήρωσης δύο ετών από τον πλειστηριασμό του ΔΟΛ, να αναλάβει τα ελάχιστα που του αναλογούν, δηλαδή να πληρώσει τους εργαζομένους του. Σε κάθε άλλη περίπτωση να είναι βέβαιος πως θα μας βρίσκει πάντα απέναντί του!"












πηγή

Η γερμανική ραδιοφωνία «καρφώνει» την Bild



«Έκλειναν τότε τους Έλληνες αξιωματούχους σε ξενοδοχεία και τους υπαγόρευαν τι έπρεπε να κάνουν. Και αυτό θεωρήθηκε ένας άνευ προηγουμένου εξευτελισμός των κυρίαρχων κρατών». Έτσι περιγράφει στη Γερμανική Ραδιοφωνία (Deutschlandfunk) την πρώτη περίοδο της ελληνικής κρίσης, ο Ούντο Μπούλμαν, ο επικεφαλής της ευρωομάδας  των Σοσιαλδημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όταν  ο τότε Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε εξέφραζε αμφιβολίες για την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ. «Όλα αυτά έχουν καταγραφεί πολλές φορές, όμως ακόμα και τώρα που λέγεται ότι έχει ξεπεραστεί η κρίση, δεν έχουν ξεχαστεί, αντιθέτως έχουν αφήσει βαθιά σημάδια», παραδέχεται στο ρεπορτάζ της με τίτλο «Ευρώπη- Tι χωρίζει το Βορρά από το Νότο» η Γερμανική Ραδιοφωνία, τονίζοντας ότι «αξιωματούχοι από τις Βρυξέλλες και το Βερολίνο την περίοδο εκείνη υπαγόρευαν τους νόμους σε χώρες που έχρηζαν βοήθειας».

Ο αυστριακός Τόμας Βίζερ, επικεφαλής του Euroworking Group από το 2012 έως το 2018, υποστηρίζει ότι ο ευρωπαϊκός Βορράς επωφελήθηκε τα μέγιστα από το ευρώ και ο ευρωπαϊκός Νότος, υπό αυτή την έννοια, έχει δίκιο όταν ζητά να μπει στην ατζέντα λίγη περισσότερη αλληλεγγύη.

Ο Βίζερ  υπενθυμίζει ότι η Bild ζητούσε από την Ελλάδα να πουλήσει τα νησιά της ή την Ακρόπολη.

Στη Γερμανία, αλλά και στον ευρωπαϊκό Βορρά, κυριαρχούσε το στερεότυπο των «φυγόπονων Νοτίων, που ήθελαν να βάλουν χέρι στο πορτοφόλι των Βορείων». Ο  Βίζερ συστήνει στους αρμόδιους να κάνουν μια ανοιχτή συζήτηση για θέματα, όπως η απογοήτευση από τα στερεότυπα και οι προσδοκίες για υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν, ώστε να αντιμετωπιστεί η έλλειψη εμπιστοσύνης που χαρακτηρίζει την ΕΕ και να γεφυρωθεί το χάσμα Βορρά-Νότου. Εάν δεν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα παγιωθεί το ευρωπαϊκό πολιτικό τέλμα, σύμφωνα με την εκτίμηση του Βίζερ.


Η Γερμανική Ραδιοφωνία ομολογεί όμως ότι 11 χρόνια μετά την κρίση, η ΕΕ δεν έχει καταφέρει να ενσωματώσει σε μια ιδέα τη δημοσιονομική ευθύνη των κρατών-μελών από τη μία πλευρά και την εγγύηση μιας αλληλέγγυας στήριξης από την άλλη.

«Οι βορειο-ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν σταθερότητα και δεν θέλουν να αναλάβουν την ευθύνη των νότιων χωρών. Τα στερεότυπα αυτά ενισχύθηκαν με τη δημοσιονομική κρίση και παραλύουν μέχρι σήμερα το καθημερινό έργο της ΕΕ- και τη μεταρρύθμιση της ευρωζώνης» αναφέρεται στο ρεπορτάζ. Την απογοήτευσή του  εκφράζει και από την άλλη πλευρά ο Χριστιανοδημοκράτης ευρωβουλευτής Μάρκους Φέμπερ,  υποστηρίζοντας ότι στις αρχές της κρίσης το ελληνικό Κοινοβούλιο ήταν μεν πρόθυμο να νομοθετήσει τις μεταρρυθμίσεις, αλλά η διοίκηση των υπουργείων και η αποκεντρωμένη διοίκηση δεν ήταν πρόθυμη να τις εφαρμόσει.

Ο Λούκας Γκούτενμπεργκ του Jacques Delors Institut, με έδρα το Βερολίνο, τονίζει ότι είναι ενδεικτικό, ένδεκα χρόνια μετά την κρίση, ότι δεν υπάρχει συμφωνία για το τι είδους κρίση πέρασε η ΕΕ. Ο ευρωπαϊκός Βορράς κάνει λόγο για κρίση χρέους (των νότιων χωρών), ενώ ο ευρωπαϊκός Νότος μιλά για κρίση του ευρώ. Τα δύο διαφορετικά αφηγήματα σφραγίζουν το διάλογο ακόμα και σήμερα, σύμφωνα με τον Γκούτενμπεργκ  αναφορικά με το «τι πρέπει να γίνει»  προκειμένου να αποφευχθεί μια νέα κρίση, ενώ οδηγούν, παράλληλα, σε εκατέρωθεν αλληλοκατηγορίες.

Αδιαμφισβήτητα, τα στερεότυπα ήταν αποτέλεσμα υπερβολών των ΜΜΕ, τα οποία όμως τροφοδοτήθηκαν από την πολιτική και μέχρι σήμερα φρενάρουν τη μεταρρύθμιση της ευρωζώνης, όπως σημειώνει η Γερμανική Ραδιοφωνία. Οι ειδικοί συμφωνούν ότι πρέπει να αλλάξει η αρχιτεκτονική της ευρωζώνης μέσω της ολοκλήρωσης της τραπεζικής ένωσης, της δημιουργίας του λεγόμενου backstop και της ασφάλισης των καταθέσεων. Οι εργασίες, ωστόσο, δεν προχωρούν, τόσο γιατί υπάρχουν διαφορετικές απόψεις όσον αφορά τις λεπτομέρειες όσο και γιατί συνεχίζουν οι συζητήσεις να αμαυρώνονται από τα  στερεότυπα.

Πολλές προτάσεις έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια (ταμείο εξόφλησης χρεών, ασφάλιση έναντι της ανεργίας, προϋπολογισμός για την ευρωζώνη), αλλά δεν έχει σημειωθεί ουσιαστική πρόοδος. Αξιοσημείωτη είναι η στάση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, η οποία, αντί να αναζητά ένα κατευθυντήριο συμβιβασμό με τη Γαλλία, έχει αφήσει τη λεγόμενη «χανσεατική ομάδα» κρατών, υπό την ηγεσία της Ολλανδίας, να αποδομήσει τις γαλλικές προτάσεις. Όταν επετεύχθη αυτό, οι Γερμανοί διπλωμάτες κόμπαζαν για την έξυπνη τακτική τους που άφησε τον Μακρόν στο κενό, επισημαίνει η Deutschlandfunk.

Κατά την άποψη του Λούκας Γκούτενμπεργκ, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι η γερμανική πλευρά ουσιαστικά δεν ξέρει τι θέλει στο θέμα της ευρωζώνης, πώς ακριβώς οραματίζεται δηλαδή μια μετα- Μάαστριχτ ευρωζώνη. Αυτό επισημαίνει και η γαλλική πλευρά, ότι δηλαδή παλαιότερα οι Γερμανοί προσδιόριζαν αυτό που ήθελαν, για παράδειγμα ξεκάθαρους κανόνες για την αναδιάρθρωση του χρέους, αλλά τώρα δεν θέλουν τίποτα, πράγμα που καθιστά δύσκολη και απογοητευτική τη διαπραγμάτευση.   






Οι εκλογές και η νοθεία τους





Θυμάμαι αρκούντως τις εκλογές του 1961, που πέρασαν στην Ιστορία ως «εκλογές της βίας και νοθείας». Τη βία την ένιωσα και προσωπικά, το δε νοθευμένο αποτέλεσμά τους –όπως καταγράφηκε λεπτομερώς τότε στη «Μαύρη Βίβλο των Εκλογών» που εξέδωσε η ΕΔΑ το 1962– δεν αμφισβητήθηκε, αργότερα, ούτε από το κόμμα της ΕΡΕ, που διέπραξε το και αποκληθέν «Εκλογικό πραξικόπημα της 29ης Οκτωβρίου 1961».

Είχε την καλοσύνη να μας τα θυμίσει αυτά, εμμέσως, ο γραμματέας της Ν.Δ. κ. Αυγενάκης, με τους «φόβους» του για ενδεχόμενη νοθεία στις επικείμενες εκλογές («φόβος» που βέβαια εκτείνεται έως τις γενικές εκλογές, μέχρι φθινόπωρο). Ενδεχόμενο για το οποίο, εννοείται, γρηγορούν και δεν θα επιτρέψουν οι φύλακες των θεσμών, που, κατά τον κ. γραμματέα της Ν.Δ., κατοικοεδρεύουν στο κόμμα του. Μιας και στη σχετική δήλωσή του δεν τον είδα να ζητάει και από κάποιους εκτός Ν.Δ. συμπαράσταση ενόψει ενός τόσο μεγάλου κινδύνου.

Τέλος πάντων, και ας μείνουμε, όσο γίνεται, σοβαροί. Πέραν της νοθείας που, κατά τον κ. Αυγενάκη, αν επισυμβεί, θα προέρχεται από το κυβερνών κόμμα, αν όχι από το επιτελείο του πρωθυπουργού (στο επιτελείο του Καραμανλή, που απεργάστηκε τη νοθεία του 1961, ήταν και οι: Σάββας Κωνσταντόπουλος και Γιώργος Παπαδόπουλος). Υπάρχει και μία αθέατη νοθεία των εκλογών, που γίνεται θεσμικά διαμορφώνοντας, με εκλογικούς νόμους, πλειοψηφίες στο όνομα της κυβερνησιμότητας: Ενα σύστημα που λέγεται ενισχυμένη αναλογική: πριμοδότηση (το περίφημο bonus των 50 εδρών), κατώτατα ποσοστά εισόδου στη Βουλή κ.λπ., που βέβαια νοθεύουν το μέγιστο πολιτικό δικαίωμα του εκλέγειν. Κορυφαία ένδειξη, η ακύρωση (με ερμηνευτική διάταξη!) της λευκής ψήφου, παρά τις αντίθετες αποφάσεις Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου και Συμβουλίου της Επικρατείας. Αυτά τα ολίγα για σήμερα…

Τα κότερα των ΝΕΩΝ και το πλοίο της γραμμής που έγινε πούλμαν




Τα ΝΕΑ, η εφημερίδα του Βαγγέλη Μαρινάκη, έβγαλαν χθες μια αποκάλυψη που ήταν κατασκευασμένη. «Κι άλλος υπουργός κι άλλο κότερο», ο τίτλος τους.

«Ο Λευτέρης Κρέτσος επέλεξε να κάνει διήμερη απόδραση στον Σαρωνικό με πολυτελέστατο κότερο, στέλνοντας τους... υψηλούς προσκεκλημένους του με το πλοίο της γραμμής», έγραφαν. Στις μέσα σελίδες βέβαια το πλοίο της γραμμής έγινε πούλμαν μια και ο Κρέτσος «συμμετείχε σε αποστολή με ξένους προσκεκλημένους» κι «ενώ όλοι ταξίδευσαν με πούλμαν, αυτός προτίμησε το... γιοτ».

Πρώτο θέμα: οι υψηλοί προσκεκλημένοι ήταν μαζί του. Δεν πήγαν ούτε με το πλοίο της γραμμής, ούτε με πούλμαν, ούτε με ΚΤΕΛ, ούτε κολυμπώντας.

Δεύτερο θέμα: Δεν ήταν διήμερη απόδραση, δεν ήταν «σκαφάτες διακοπές», ήταν για δουλειά. Ο Λευτέρης Κρέτσος με στελέχη από το Netflix, την Amazon, τη Universal, την HBO του Game of Thrones, την Disney και άλλους παγκόσμιους κολοσσούς της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, επισκέφτηκαν μεταξύ άλλων την Ύδρα, τις Σπέτσες και το Ναύπλιο.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, ξεκίνησαν το πρωί, έφτασαν στην Υδρα, τους υποδέχτηκε ο δήμαρχος, τους έκανε το τραπέζι, αναχώρησαν το απόγευμα για τις Σπέτσες, κοιμήθηκαν εκεί και το άλλο πρωί έφυγαν για το Ναύπλιο.

Νοίκιασαν ιδιωτικό σκάφος και πήγαν. Ολοι μαζί. Τα ΝΕΑ επιμένουν πως ο Λευτέρης Κρέτσος δεν διευκρίνισε αν πήγε αυτός μόνος του και οι άλλοι με ό,τι άλλο βρήκαν (πούλμαν, πλοία της γραμμής, ιπτάμενα δελφίνια μήπως;). Αλλά ο υφυπουργός ήταν ξεκάθαρος: «Δεν είχε νόημα να τους βάλουμε σε καμιά βάρκα ή ψαρότρατα. Τους πήγαμε με ένα σκάφος. Για λόγους αστικής ευγένειας έπρεπε να είμαι μαζί τους».

Και το σκάφος δεν ήταν ένα, αλλά δύο. Επρεπε να χωρέσουν τριάντα τόσοι άνθρωποι. Δεν αποκλείεται να μας πουν ότι στο πρώτο σκάφος στριμώχθηκαν όλοι οι άλλοι μαζί και στο δεύτερο ήταν ο Κρέτσος μόνος του. Μπορεί να συνέβη, τι να σας πω.

Τα ΝΕΑ επιμένουν σήμερα στην αποκάλυψή τους. Στο κύριο άρθρο τους συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι ο Λευτέρης Κρέτσος ταξίδεψε μόνος και οι προσκεκλημένοι του με συμβατικά μέσα. Γνωρίζουν κάτι παραπάνω; Δεν ξέρω. Στοιχεία πάντως δεν δίνουν.

Και κάτι τελευταίο αλλά πολύ σημαντικό: δεν αναρωτιούνται στα ΝΕΑ γιατί αυτή η αποκάλυψή τους δεν παίζει πουθενά αλλού; Γιατί τα αντιπολιτευόμενα ΜΜΕ το έθαψαν; Γιατί δεν το έκαναν σημαία τους όπως συμβαίνει, και σωστά, σε ανάλογες περιπτώσεις; Μήπως επειδή κατάλαβαν ότι δεν είναι σοβαρό το θέμα αλλά μούφα και αδυνατούν να το υποστηρίξουν χωρίς να αυτοεξευτελιστούν;


Μόνο οι ίδιοι στον όμιλο Μαρινάκη έμειναν να το υποστηρίζουν. Καταλαβαίνουμε το γιατί.   

Kαι ο Άρης Σπηλιωτόπουλος ΣΥΡΙΖΑ;



«Με αφορά το προσκλητήριο του ΣΥΡΙΖΑ» δηλώνει και ο Άρης Σπηλιωτόπουλος, τονίζοντας μάλιστα ότι η ιστορία δεν μπορεί να επαναληφθεί με όρους μεσοπολέμο.

Μπορεί να μην εντάχθηκε τελικά στο κόμμα που ήθελε να φτιάξει η Κατερίνα Παπακώστα με τον Σάββα Τσιτουρίδη, τον Ευάγγελο Αντώναρο και τον ίδιο και να ακολούθησε ο καθένας τον δικό του δρόμου, έρχεται όμως σήμερα να δηλώσει ΣΥΡΙΖΑ.

Υποστηρίζοντας, όπως ο Σπ. Δανέλλης, ο Θ. Θεοχαρόπουλος και άλλοι πως εντάχθηκαν στο άρμα του Αλ. Τσίπρα ανταποκρινόμενοι στο προσκλητήριο κατά της ακροδεξιάς, ο Σπ. Σπηλιωτόπουλος εμφανίσθηκε να δηλώνει «παρών».



«Πρέπει να αντιτάξουμε όλες και όλοι τον δικό μας εαυτό στο να μην πισωγυρίσει η Ευρώπη σε άκρα και σε ακρότητες και κάποια στιγμή να αντισταθούμε στη μεγαλύτερη γάγγραινα του πολιτικού συστήματος, η οποία κρύβει τη μεγαλύτερη απειλή για τη δημοκρατία, που είναι ο λαϊκισμός», δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM».

Ερωτηθείς δε, αν τον αφορά το προσκλητήριο που απηύθυνε ο ΣΥΡΙΖΑ για τη συγκρότηση ευρέως προοδευτικού μετώπου απέναντι στην άνοδο της ακροδεξιάς, ο κ. Σπηλιωτόπουλος απάντησε:

«Προφανώς. Τον οιονδήποτε συμμετέχει στην εκλογική διαδικασία τον αφορά αυτό το ζήτημα. Γιατί, όποιος συμμετέχει σε μια διαδικασία, συμμετέχει με ένα πρόσημο προσήλωσης στο λεγόμενο δημοκρατικό τόξο των δυνάμεων. Αν λοιπόν το πρόσωπό του είναι δημοκρατικό, ένα τέτοιο προσκλητήριο τον αφορά, γιατί αντιλαμβάνεται ότι η ιστορία δεν μπορεί να επαναληφθεί με όρους μεσοπολέμου. Διότι αν επαναλάβουμε τα ίδια σφάλματα, τα οποία βλέπουμε μετά την πτώση της Βαϊμάρης -πολλά τέτοια φαινόμενα έχουμε ζήσει σε αυτή την Ευρώπη και με άλλες αφορμές- η ιστορία θα είναι φάρσα».

Υπενθυμίζεται πως ο Αρης Σπηλιωτόπουλος διετέλεσε εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ. επί Κ. Καραμανλή, υπουργός των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και ήταν επισήμως ο υποψήφιος για τη Δημαρχίας της Αθήνας το 2014 και τώρα ακολουθεί το δρόμο άλλων στελεχών.












Οριστικό τέλος για 13ο, 14ο μισθό των δημοσίων υπαλλήλων. Συνταγματική η περικοπή τους, αποφάνθηκε το ΣτΕ.!


Η κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος θερινής άδειας (13ος και 14ος μισθός) των δημοσίων υπαλλήλων, των υπαλλήλων των ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, κ.λπ. κρίθηκε κατά πλειοψηφία συνταγματική από την Oλομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, σε διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολομέλεια του ΣτΕ για το θέμα της κατάργησης των τριών δώρων, αποφάσισε εντελώς αντίθετα από τις περσινές αποφάσεις της επταμελούς σύνθεσης του ΣΤ΄ Τμήματος του ΣτΕ που είχαν κρίνει αντισυνταγματικές τις περικοπές των τριών επιδομάτων-δώρων, που έγιναν με το νόμο 4093/2012.

Δικηγόροι, μόλις έγινε γνωστό το αποτέλεσμα της διάσκεψης μέσω του αρμοδίου υπουργείου, δεν παρέλειψαν να επισημάνουν, ότι μόλις λύθηκε για τους δικαστές και εισαγγελείς το ζήτημα της καταβολής των μισθολογικών ωριμάνσεων τους (μετά και την απόφαση του Μισθοδικείου) και των χρονοεπιδομάτων που θα καταβληθούν με τη μισθοδοσία του Ιουνίου, αλλά και της φορολογικής μεταχείρισης του 50% των αναδρομικών της περιόδου 2012-2014, αποφάσισαν ότι η χορήγηση των μειωμένων δώρων στους δημοσίους υπαλλήλους θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και άρα συνταγματικά κόπηκαν τα δώρα μέσα στο πνεύμα της μνημονιακής κυβερνητικής πολιτικής.

Η 7μελής

Υπενθυμίζεται ότι το ΣΤ΄ Τμήμα του ΣτΕ είχε κρίνει ότι η κατάργηση των δώρων-επιδομάτων αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας. Αναλυτικότερα, το ΣΤ΄ Τμήμα με τις υπ΄ αριθμ. 2626-2635/2018 αποφάσεις του είχε κρίνει, μεταξύ των άλλων, ότι αναγνωρίζεται μεν ότι ο νομοθέτης εκτιμώντας τις κρατούσες κοινωνικές συνθήκες μπορεί να προβαίνει σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων στο πλαίσιο του δημοσίου συμφέροντος, ωστόσο «επιχειρείται νέα, για πολλοστή φορά περικοπή την αποδοχών, της ίδιας ακριβώς ομάδας θιγόμενων, ειδικότερα δε, θεσπίζεται πλέον με αυτήν, όχι περεταίρω μείωση, αλλά κατάργηση των ετήσιων αποδοχών».

Η διάσκεψη της Παρασκευής


Η συζήτηση των υποθέσεων στην Ολομέλεια του ΣτΕ είχε γίνει την 1η Φεβρουαρίου 2019 και εισηγήτρια ήταν η σύμβουλος Επικρατείας Κωνσταντίνα Φιλοπούλου. Όμως, πολύ σοβαρή οικογενειακή υπόθεσή της την ανάγκασε να απουσιάζει από το δικαστήριο και η πρόεδρος του ΣτΕ Κατερίνα Σακελλαροπούλου, όρισε νέα εισηγήτρια τη σύμβουλο Επικρατείας Ελένη Παπαδημητρίου. Την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε η διάσκεψη της Ολομέλειας του ΣτΕ, κεκλεισμένων των θυρών, με πρόεδρο την κυρία Σακελλαροπούλου.

Τι είπε η εισηγήτρια

Η νέα εισηγήτρια που ορίστηκε, η Ελένη Παπαδημητρίου, τάχθηκε με τις θέσεις του ΣΤ΄ Τμήματος επικαλούμενη και αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όπως και την Ευρωπαϊκή νομοθεσίας : «….λόγω της αποτυχίας είσπραξης των προβλεπομένων φορολογικών εσόδων και των ανείσπρακτων οφειλών παρελθόντων ετών και της αδυναμίας προώθησης των διορθωτικού χαρακτήρα μεταρρυθμίσεων του προγράμματος προσαρμογής, δεν αρκούν για να καταστήσουν συνταγματικά ανεκτές τις συγκεκριμένες περικοπές», ανέφερε.

Γιατί, όπως είπε «ανεξαρτήτως του ότι το δημόσιο συμφέρον για την εξυπηρέτηση του οποίου επιβλήθηκαν οι νέες μειώσεις, δεν ήταν τόσο έντονο όσο εκείνο που δικαιολογούσε την υιοθέτηση των αρχικών μέτρων των νόμων 3833/2010 και 3845/2012 που ελήφθησαν, κατά τις διαπιστώσεις του νομοθέτη, προ του κινδύνου άμεσης χρεωκοπίας και εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη, οι επίμαχες περικοπές συνιστούν μέτρα που λαμβάνονται μεν για την αντιμετώπιση της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, επιβαρύνουν, όμως και πάλι, κατά παράβαση της κατ΄ άρθρο 25 παράγραφος 4 του Συντάγματος υποχρέωσης όλων των πολιτών για εκπλήρωση του χρέους της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης, την ίδια κατηγορία πολιτών…Οι περικοπές αυτές δεν μπορούν να δικαιολογηθούν ούτε εκ του λόγου ότι αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής που παρέχει δέσμη μέτρων για ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας και την εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών, προϋπόθεση, η οποία αποτελεί αναγκαίο όχι όμως και επαρκή όρο για τη συνταγματικότητα των εν λόγω περικοπών».

Μάλιστα, η εισηγήτρια επικαλούμενη απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (4327/2014), σημειώνει ότι «η συνταγματικότητα των μέτρων αυτών δεν μπορεί να στηριχθεί ούτε στη μεγαλύτερη της αναμενόμενης ύφεση της Ελληνικής οικονομίας, η οποία κατέστη μεν επιβεβλημένη τη λήψη νέων μέτρων, όχι όμως και αναγκαίως τη εκ νέου περιστολή του μισθολογικού κόστους του Δημοσίου, ούτε στην αυξημένη αποτελεσματικότητα των εν λόγω μέτρων, η οποία ωστόσο, δεν μπορεί να δικαιολογήσει την κατ΄ επανάληψη επιβάρυνση των ίδιων προσώπων».

Η απόφαση

Τελικά, κατά τη διάσκεψη της Ολομέλειας του ΣτΕ κατά πλειοψηφία κρίθηκε ότι είναι συνταγματική η κατάργηση των τριών δώρων των δημοσίων υπαλλήλων, με αποτέλεσμα να κλείσει το ζήτημα της αναδρομικής καταβολής τους στους εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα, τους ΟΤΑ, κ.λπ.

Να σημειωθεί ότι η Ολομέλεια του ΣτΕ το έτος 2015 με την υπ΄ αριθμ. 2287/2015 απόφασή της είχε κρίνει αντισυνταγματικό το νόμο 4093/2012 με αφορμή τις περικοπές των συντάξεων που είχαν γίνει.  
    























Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *