Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

Κλείνουν τα σχολεία όλων των βαθμίδων σε όλη τη χώρα καθώς και οι Βρεφονηπιακοί σταθμοί λόγω του κορονοϊού.!



Κλείνουν όλα τα σχολεία και τα πανεπιστήμια λόγω κορωνοϊού, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια. Συγκεκριμένο το μέτρο αφορά παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, δημόσια και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια καθώς και πανεπιστήμια και ιδιωτικές σχολές. Όπως ανέφερε ο υπουργός Υγείας θα μείνουν κλειστά για τις επόμενες 14 ημέρες για προληπτικούς λόγους, έτσι ώστε να αποτραπεί η εξάπλωση του κοροναϊού.

Οδηγίες για το πώς θα ενημερωθούν οι γονείς και οι κηδεμόνες των παιδιών που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ για αποφυγή μαζικών συγκεντρώσεων/συναθροίσεων σε κλειστό χώρο, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, με συγχρωτισμό μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικού προσωπικού, το υπουργείο ενημέρωσε ότι προβλέπονται τα εξής:

α) Οι γονείς και οι κηδεμόνες μαθητών και μαθητριών που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο και στην Α’ και Β ́ τάξη Δημοτικού δύνανται να επικοινωνούν τηλεφωνικά με τους διδάσκοντες προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

β) Για τους ελέγχους μαθητών και μαθητριών που φοιτούν στη Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ ́ τάξη, οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με απόφασή τους, καλούνται να προβαίνουν στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να παραδίδονται οι έλεγχοι προόδου του β ́ τριμήνου σε κλειστό και σφραγισμένο φάκελο στην τσάντα του κάθε μαθητή, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία γονέων και κηδεμόνων στο σχολείο.


Πίσω από τις εξελίξεις τα μέτρα για τον κορονοϊό – Ατολμία για σχολεία και εκκλησίες



Άμεση αναθεώρηση ως προς το αυστηρότερο φαίνεται ότι χρειάζονται τα μέτρα της κυβέρνησης για τον κορονοϊό. Μετά την ανίχνευση “ορφανών κρουσμάτων” επιβεβαιώνεται ότι η εξάπλωση έχει προσλάβει διαστάσεις στη χώρα μας. Την αναθεώρηση επιβάλλουν επίσης οι ανεξέλεγκτες διαστάσεις που έχει προσλάβει η επιδημία στην γειτονική Ιταλία, ενώ καθυστερημένη είναι η προειδοποίηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ότι «η απειλή μιας πανδημίας» είναι πλέον «πολύ αληθινή».

Μετά από μια σειρά λαθών, σε ότι αφορά το πρώτο κρούσμα στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, τα οποία ήταν ιταλικής προέλευσης, αλλά και το ακόμη σοβαρότερο περιστατικό με το γκρουπ της Αμαλιάδας που επέστρεψε από το Ισραήλ, ούτε η χθεσινή σύσκεψη στο Μαξίμου πήρε εκείνες τις τολμηρές αποφάσεις που θα μπορούσαν να περιορίσουν ουσιαστικά την εξάπλωση.


Το καμπανάκι χτύπησε, ωστόσο, σήμερα, όταν ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας, Σωτήρης Τσιόδρας, ανακοίνωσε ότι εντοπίστηκαν τα πρώτα τέσσερα “ορφανά κρούσματα” κορωνοϊού. Αυτά δηλαδή που δεν μπορούν να αποδοθούν σε κάποια γνωστή έως τώρα πηγή. Ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι τα “ορφανά” αποτελούν το ένα τρίτο των συνολικά έντεκα νέων κρουσμάτων που εντοπίστηκαν στη χώρα το τελευταίο εικοσιτετράωρο.

Η επιστημονική επιτροπή του υπουργείου Υγείας εκτιμά ότι τα άγνωστης πηγής κρούσματα θα αυξηθούν τις επόμενες ημέρες και ο υπουργός Υγείας έκανε λόγο για δύο κρίσιμους μήνες που θα ακολουθήσουν. Παραλλήλως, ανακοινώθηκε ότι αναστέλλονται όλες οι εκδηλώσεις άνω των 1000 ατόμων, αλλά και οι συναθροίσεις άνω των 50 ατόμων. Προβληματικός παραμένει, ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το θέμα της λειτουργίας των σχολείων. Η χθεσινή σύσκεψη στο Μαξίμου επαναβεβαίωσε την κυβερνητική θέση για προληπτικό κλείσιμο μόνον εκείνων των σχολείων για τα οποία αποδεικνύεται μια άμεση σχέση με επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Κλείστε τώρα τα σχολεία για τον κορονοϊό

Η απόφαση αυτή δεν ευσταθεί όμως λογικά, καθώς κανείς δεν μπορεί να δει τι νόημα έχει το να κλείνουν τρία ή πέντε σχολεία σε έναν δήμο και τα άλλα να παραμένουν ανοιχτά, όταν είναι περισσότερο από πιθανή η αλληλεπίδραση από άλλες δραστηριότητες μαθητών. Η όλη υπόθεση γίνεται ακόμη σοβαρότερη, αν ισχύουν οι πληροφορίες, ότι η επιστημονική επιτροπή εισηγήθηκε το κλείσιμο όλων των σχολείων (τι πιο λογικό) και ότι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πάντα, υπήρξαν αντιρρήσεις από τα υπουργεία Παιδείας και Τουρισμού.


Στην συγκεκριμένη περίπτωση πάντως, θα έπρεπε να υπερισχύσει η άποψη του υπουργείου Υγείας, το οποίο έχει την ευθύνη, και όχι οι ενστάσεις για ζητήματα διαχείρισης της διάρκειας του εκπαιδευτικού έτους ή επιπτώσεων στον Τουρισμό. Τέτοιου είδους φόβοι άλλωστε, σε συνδυασμό με την σιγουριά ότι εμείς είμαστε Ευρώπη και όχι Ασία, οδήγησαν πιθανότατα και στην σημερινή ανεξέλεγκτη κατάσταση την γειτονική Ιταλία, η οποία τέθηκε τελικά ολόκληρη σήμερα σε καραντίνα.

Η Ιταλία έκλεισε όλα τα σχολεία και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα καθυστερημένα και η Ισπανία πήρε σήμερα την ίδια απόφαση, αφού διπλασιάστηκαν πρώτα, μέσα στο τελευταίο εικοσιτετράωρο, οι θάνατοι και τα νέα κρούσματα (28 από 16 οι νεκροί, 1204 από 589 τα κρούσματα). Δεν χρειάζεται όμως να φτάσει εκεί η κατάσταση για να κλείσουν τα σχολεία και να περιοριστούν οι συναθροίσεις.

Άτολμοι μπροστά στην Εκκλησία

Η ατολμία της κυβέρνησης να προχωρήσει σε γενικό κλείσιμο των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων υστερεί όμως μπροστά στην ατολμία της να ζητήσει από την Εκκλησία να λάβει μέτρα. Σήμερα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει κανονικά τις Λειτουργίες και την Θεία Κοινωνία, παρότι, υπάρχουν επιστημονικές εισηγήσεις για τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού.

Οι συστάσεις προς τους ηλικιωμένους να παραμείνουν σπίτι τους, δεν αναμένεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά. Και αυτό γιατί, τις περισσότερες φορές, αυτά τα άτομα δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στον λόγο του “ποιμενάρχη” από το περιεχόμενο μιας επιστημονικής ή πολιτικής σύστασης. Ανησυχητικό είναι και το φαινόμενο της εμφάνισης περιπτώσεων, όπως ο πρώην μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, ο οποίος παρουσιάστηκε με ένα μπουκαλάκι αγιασμό ως ...φάρμακο. Έδωσε μάλιστα και συμβουλές για το πώς θα πρέπει να τον χρησιμοποιήσουν οι πιστοί για να μην κολλήσουν.

Υπεύθυνος για τη δημόσια υγεία δεν είναι όμως ο πρώην Καλαβρύτων ούτε η ΔΙΣ, αλλά ο αρμόδιος υπουργός, η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός, οι οποίοι καλούνται να λάβουν και να επιβάλουν τα απαραίτητα μέτρα, με πλήρη επίγνωση του κινδύνου ότι μπορεί τις αμέσως επόμενες ημέρες να χαθούν ανθρώπινες ζωές.

Πολύ περισσότερο, όταν ο Πάπας λειτουργεί πλέον μέσω διαδικτύου, η ένωση κληρικών Ιταλίας έχει διακόψει τις λειτουργίες, τους γάμους και τις κηδείες (έως τις 3 Απριλίου), η Ιρλανδία ανακοίνωσε ότι ματαιώνονται όλες οι εκδηλώσεις προς τιμήν του Αγίου Πατρικίου (17 Μαρτίου), η Σαουδική Αραβία δεν δέχεται προσκυνητές στη Μέκα και τη Μεδίνα και ο αρχιραβίνος απαγόρευσε το άγγιγμα της Μεζουζά (μινιατούρα του κυλινδικού παπύρου των Γραφών) που βρίσκεται στην είσοδο όλων των εβραϊκών σπιτιών. 







Θετικός στον κοροναϊό διαγνώστηκε ο Βαγγέλης Μαρινάκης



Θετικός στον κοροναϊό βρέθηκε ο Βαγγέλης Μαρινάκης, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος με ανάρτησή του στα social media. Η είδηση φαίνεται αληθής καθώς η δημοσίευση βρίσκεται στο προσωπικό του προφίλ.

Ειδικότερα, ο ιδιοκτήτης του Mega αλλά και του Ολυμπιακού αναφέρει:  “Ο γνωστός ιός με “επισκέφθηκε” και θεώρησαν υποχρέωσή μου να το δημοσιοποιήσω. Νιώθω καλά και λαμβάνω όλα τα απαραίτητα μέτρα και πειθαρχώ στις οδηγίες των γιατρών και το ίδιο συνιστώ στους συμπολίτες μου. Περαστικά σε όλους μας” . 

PS: Παρά τις όποιες ενστάσεις μπορεί να έχει κανείς στο πρόσωπό του οφείλουμε να του αναγνωρίσουμε την γενναιότητα  της  πράξης του.! 

Το πατριωτόμετρο και το εμβατήριο του εθνομηδενισμού




Ιδού και πάλι το τροπάριο του «εθνομηδενισμού». Ιδού δηλαδή και πάλι σε λειτουργία το «πατριωτόμετρο». Μια ζυγαριά εκατό και χίλιες φορές ανώτερη από τον «σταθμό» των αριστοφανικών «Βατράχων». Γιατί υποτίθεται ότι προσδιορίζει αλάθητα το εθνικό βάρος όχι μόνο των λεγομένων του καθενός, αλλά και της βαθύτερης πίστης του. Εκείνης που τη γνωρίζει αποκλειστικά ο καθρέφτης του, άντε και ο εξομολογητής ή ο ψυχαναλυτής του, κατά τη σχολή του και τις προτιμήσεις του.

Το «πατριωτόμετρο» καταγράφει επιμελώς πόσες φορές χρησιμοποιείς τη λέξη «πατρίδα» σε κάθε κουβέντα σου, αλλά και πόσα και ποια επίθετα επιστρατεύεις για να τη χαρακτηρίσεις. Αν δεν επαναλαμβάνεις με μηρυκαστικό εθνικό ναρκισσισμό «η τρισχιλιετής», «η τρισμέγιστη», «η τρισένδοξη», «η αιωνίως αδικημένη από τους δυνατούς του κόσμου», «η ευλογημένη του Θεού» (ή «των θεών», γιατί το κλισεδάκι της περιουσιότητας ισχύει και με το δωδεκάθεο), τότε θα πρέπει να κάνεις οπωσδήποτε αιματολογικό έλεγχο. Για να διακριβωθεί το ποσοστό εθνοσφαιρίνης στο αίμα σου. Και να ελεγχθεί αν στις φλέβες σου έχει τρυπώσει και καμιά «στάλα» από «ξένες κι οχτρές κάθε λογής πατρίδες», οπότε πρέπει να κλειστείς σε κάποιο αναμορφωτήριο ή καθαρτήριο. Μαζί με τον Κωστή Παλαμά βέβαια. Που είχε τη νοσηρή ιδιοτροπία να βλέπει την Ιστορία με δύο μάτια. Οπως και ο Κ.Π. Καβάφης, και ο Οδυσσέας Ελύτης, και αρκετοί ακόμα σεσημασμένοι ανθέλληνες.

Κανένας δεν μπορεί να ξεφύγει από το πατριωτόμετρο και τους εκ κληρονομίας ιδιοκτήτες και χρήστες του. Βλοσυροί, άτεγκτοι, απολύτως βέβαιοι για το αλάθητό τους, θα σε μετρήσουν, θα σε ζυγίσουν και φυσικά θα σε βρουν ελλιπή αν δεν ανταποκρίνεσαι στα αυθαίρετα κριτήριά τους. Με μια μοντέρνα εφαρμογή της μηχανής τους, θα αποκαλύψουν ότι τα γονίδιά σου δεν είναι γνήσια και καθαρά, αλλά νοθευμένα και χαλασμένα. Γιατί σε άκουσαν να λες ότι δεν πιστεύεις ούτε του Πατροκοσμά τις προφητείες ούτε του πατρός Παϊσίου (του οποίου η φανέλα, παρεμπιπτόντως, «μούσκεψε στο μύρο» μεσοβδόμαδα, σημείο μέγα). Ούτε του Γέροντα από την Αριζόνα ούτε της Γερόντισσας από τη Βουλγαρία. Τρισχειρότερα και τρισαντιχριστιανικότερα, δεν πιστεύεις καν ότι ο Χριστός ήταν Ελληνας και όχι απλώς φιλέλληνας. Ούτε ότι όλες οι εικόνες στην Ελλάδα είναι αχειροποίητες, κι όλες δακρύζουν κάθε δεύτερη ή τρίτη εβδομάδα. Οι μισές για να προαναγγείλουν κάποιο μέγιστο κακό που θα βρει τον τόπο και οι υπόλοιπες για να ανακοινώσουν ότι επίκειται η ανάκτηση της Κόκκινης Μηλιάς – και της φαιδράς πορτοκαλέας επίσης.

Ζύγισμα στο ζύγισμα και μέτρημα στο μέτρημα, θα αποκαλυφθεί ο εθνομηδενισμός σου, όσο κι αν προσπαθείς να τον κρύψεις. Δεν πιστεύεις ότι το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης είναι το ομορφότερο του κόσμου; Μείον είκοσι βαθμοί στην κλίμακα της ελληνοπρέπειας. Αμφισβητείς ότι κάθε χρόνο οι σιωνιστές δίνουν γραμμή στη Γιουροβίζιον να χαντακώσει την τραγουδάρα μας; Μείον πενήντα. Αρνείσαι ότι η ελληνική γλώσσα έχει ιστορία (γραπτή μάλιστα) δεκαπέντε χιλιάδων χρόνων και ότι στην πινακίδα του Δισπηλιού, του 5200 π.Χ., είναι σκαλισμένη ολόκληρη ραψωδία προομηρικού έπους, σε γραμμική δέλτα; Μείον εκατό βαθμοί. Δεν συμφωνείς πως η κινεζική γλώσσα και η γλώσσα ραπανούι στο Νησί του Πάσχα είναι ελληνογενείς; Αλλοι εκατό βαθμοί μείον. Τολμάς να διατείνεσαι ότι το «κουπεπέ» που λέμε οι νεότεροι Ελληνες στα μωρά μας δεν είναι ίδιο κι απαράλλαχτο με το «κούπα ω παι» που έλεγε η Φαιναρέτη στον γιο της τον Σωκράτη και η Ολυμπιάδα στον Αλέξανδρο;

Μείον διακόσιοι βαθμοί. Και μείον χίλιοι αν σου περάσει από το μυαλό (γιατί το εθνομηδενιστόμετρό μας μετράει και σκέψεις, και τη σιωπή την ίδια) η σκέψη ότι τα σχολεία της σύγχρονης Περσίας δεν είναι υποχρεωμένα να διδάσκουν τα του Αλεξάνδρου αντιγράφοντας μέχρι κεραίας τα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια. Αλλοι χίλιοι βαθμοί, μπορεί και δύο χιλιάδες, θα σου αφαιρεθούν αν διανοηθείς να εικάσεις ότι οι αρχαίοι Ελληνες δανείστηκαν από τους περίοικούς τους λαούς (από θεούς μέχρι γράμματα της αλφαβήτας) και δεν ντρέπονταν να το λένε. Τέτοιες ανόσιες σκέψεις σε κατατάσσουν βέβαια στη χορεία (ή «χωρία», όπως τη γράφει και την ξαναγράφει ο κ. Μπογδάνος, πατριωτομέτρης φυσικά κι αυτός) των κακοήθως ανθελλήνων. Εκεί όπου σέρνει πρώτος τον χορό ο πατήρ της κακοήθειας, ο Ηρόδοτος.

Και βέβαια, για να έρθουμε στα τωρινά, είσαι εθνομηδενιστής αν λες ότι η Ελλάδα οφείλει να τιμά τις Συνθήκες που έχει υπογράψει. Αν αθετεί τον επίσημο λόγο της, τον άνευ αστερίσκων δεσμευτικό, και το πρόσωπό της πληγώνει με τα ίδια της τα χέρια, και προσφέρει λαβές στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, που με αλαζονεία σουλτανικού τύπου καταπατά οποιαδήποτε συμφωνία υπογράφει, λ.χ. την κοινή δήλωση με την Ευρωπαϊκή Ενωση για τους πρόσφυγες. Και είσαι βλαξ «προοδευτικούλης» αν δεν χρησιμοποιείς με προσποιητό τρόμο τις ατιμωτικές λέξεις «ορδές», «αγέλες» και «στίφη» όταν αναφέρεσαι στους πρόσφυγες και τους μετανάστες, αλλά προτιμάς να μιλάς για «πλήθος», «κόσμο» ή «ανθρώπους». Ανθρώπους «κατατρεγμένους», όπως τους αποκάλεσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος κατά τα λοιπά υλοποιεί το «δόγμα αποτροπής», δηλαδή τη γραμμή Σαμαρά - Γεωργιάδη - Βορίδη - Μουτζούρη - Πρετεντέρη, ενδεχομένως για να επικυρώσει το υπό του κόλακος κ. Μπογδάνου λεχθέν περί του πρωθυπουργικού «μετάλλου».

Είσαι μειοδότης, το βεβαιώνει και το πατριωτόμετρο, αν στη βουή τού «βουλιάξτε τους» και του «βαράτε τους» αντιτάξεις έστω ένα ψέλλισμα επιφύλαξης και ενδοιασμού. Αν πεις δηλαδή ότι η επίσημη πολιτεία δεν δικαιούται σε καμία περίπτωση να εκχωρεί τμήμα της εξουσίας της στους «πολιτοφύλακες» του Εβρου (κι αν η καραμπίνα κάποιου εθνικά θερμοκέφαλου βιαστεί να θεωρήσει θήραμα τον μετανάστη;) και στα χρυσαυγιτόφρονα «τάγματα εφόδου», που δρουν ανενόχλητα στη Λέσβο και στη Χίο. Και πυρπολούν χώρους προσωρινής φιλοξενίας προσφύγων, όπως το «Stage 2» στη Συκαμνιά της Λέσβου, ή αποθήκες αλληλεγγύης, όπως στη Χίο, όπου εθελοντές συγκέντρωναν από το 2015 ρούχα, παπούτσια, καροτσάκια, είδη υγιεινής για τους πρόσφυγες αλλά και για το γηροκομείο του νησιού, το ψυχιατρείο και τις φυλακές.

Κι ακόμα ξυλοκοπούν αιτητές ασύλου (αυτή έτσι κι αλλιώς είναι η «δουλειά» τους) αλλά και (ιδού η διασκέδασή τους) δημοσιογράφους, πολίτες που δεν συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις και μέλη ανθρωπιστικών και μη κυβερνητικών οργανώσεων, που τις κηρύξαμε συλλήβδην «ύποπτες» και καθαρίσαμε. Ή χλευάζουν εγκύους μετανάστριες με τον πιο χυδαίο τρόπο, ο οποίος ωστόσο προκαλεί ιντερνετικό ενθουσιασμό σαν αρρενοπρεπώς εθνικόφρων.

Ωρες ώρες το τροπάριο του εθνομηδενισμού ακούγεται σαν εμβατήριο. Ιδίως όταν το λένε ακροδεξιοί ψάλτες σαν κι αυτούς που ανακαλύπτουν μειοδότες και προδότες και κατασκευάζουν πρωτοσέλιδες ιαχές τού τύπου «Τώρα εισβολή στην Τουρκία - Πάμε για νέο ’21 - Ξιφολόγχη, τανκς και ντου στον κάμπο της Αδριανούπολης».

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020

Η κοινή ευθύνη Κράτους και Εκκλησίας




Ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος καλεί, με εγκύκλιό του, σε αποχή από την εκκλησιαστική ζωή και τη Θεία Κοινωνία όσους από το ποίμνιο δεν αισθάνονται καλά. Μπορούν να επιστρέψουν όταν είναι βέβαιοι για την κατάσταση της υγείας τους. «Η υιοθέτηση των οδηγιών που δίνουν οι ειδικοί για θέματα προσωπικής υγιεινής είναι μία πράξη με ευαισθησία και ενδιαφέρον για τους άλλους. Στην πραγματικότητα, είναι μία πράξη αγάπης». 

Σε άλλο σημείο της εγκυκλίου, ο αρχιεπίσκοπος σημειώνει ότι η θρησκευτική λατρεία γίνεται με υλικά αγαθά που, όμως, είναι κομμάτια ενός εύθραυστου κόσμου και καλεί όσους έχουν ταξιδεύσει στο εξωτερικό να μην προσέρχονται στο εκκλησίασμα για περίοδο 14 ημερών. 

Η Αρχιεπισκοπή Αμερικής εδρεύει στη Νέα Υόρκη. Αν ο Ελπιδοφόρος υιοθετούσε και μετέφραζε την ανακοίνωση που εξέδωσε η Ιερά Σύνοδος, στην καλύτερη περίπτωση θα του χτυπούσε την πόρτα κάποιος από τον Δήμο της Νέας Υόρκης. Στη χειρότερη, μπορεί να έβλεπε μπροστά του τις «ντουλάπες» με τα κοστούμια και τα γυαλιστερά σήματα. 

Το πρόβλημα, δυστυχώς, είναι ότι ούτε και η Εκκλησία της Ελλάδος θα μπορούσε να διαμοιράσει την εγκύκλιο του Ελπιδοφόρου. Εδώ δεν είναι η Εκκλησία που καλείται να υπακούσει στις Αρχές. Είναι οι Αρχές που καλούνται να υπακούσουν στην Εκκλησία. 

Η Ιερά Σύνοδος ανακοίνωσε ότι η Θεία Κοινωνία είναι υγειονομικά ασφαλής. Προσοχή, δεν είπε κάτι που ευσχήμως επιτρέπει στον πιστό να κάνει δεύτερες σκέψεις. Εκφράστηκε με δογματική βεβαιότητα. Αλλά και το πρωί της Δευτέρας, ο αρχιεπίσκοπος Πειραιώς, μιλώντας στο Mega, δήλωσε κατηγορηματικά ότι η Θεία Κοινωνία δεν περιέχει υγειονομικούς κινδύνους, ως ένα θαύμα που τελείται, αντίστοιχο με το άφθαρτο των αγίων λειψάνων. 


Μπαίνει ο διάολος μέσα μου και με προτρέπει να ζητήσω από τους σεβαστούς ιεράρχες να επισκεφθούν ένα νοσοκομείο και να μεταλάβουν, μπροστά στις κάμερες, μαζί με έναν ασθενή του κορονοϊού. Ετσι θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε όλοι το θαύμα να αποτυπώνεται στις εξετάσεις τους. Ακόμα πιο απλό, να τελέσουν ευχέλαιο στην κατοικία ενός ανθρώπου που βρίσκεται υπό περιορισμό μετά την επίσκεψη του στους Αγίους Τόπους. 


Η αναμέτρηση της πίστης με τη λογική είναι μία μάχη που εξελίσσεται εδώ και χιλιάδες χρόνια στα μαρμαρένια αλώνια των ιδεών. Εδώ όμως βλέπουμε τον Μεσαίωνα να αναμετριέται με τον αιώνα μας, με επίδικο ένα σοβαρό θέμα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η Εκκλησία προτάσσει την πίστη έναντι της επιστήμης. Δεν συμβαίνει για πρώτη φορά. Τώρα, όμως, αφορά τους πάντες, ακόμα και αυτούς που βρίσκονται μακριά από την εκκλησιαστική κοινωνία. 

Στη Ρουμανία, οι πιστοί μεταλαμβάνουν με πλαστικά κουτάλια μιας χρήσης. Θα ασπάζονται την άποψη του Ελπιδοφόρου για την ύλη του εύθραυστου κόσμου μας. Στην πατρίδα μας, η Εκκλησία υπερασπίζεται το δόγμα έναντι της δημόσιας υγείας. Εδώ όφειλε να παρέμβει, ας πούμε ως από μηχανής θεός, το Κράτος. Τηλεφώνησα στον ΕΟΔΥ και ρώτησα τι ισχύει για τη μετάληψη. Ο εκπρόσωπος στο τηλεφωνικό κέντρο, αφού με έβαλε σε αναμονή, μου είπε ότι δεν υπάρχει θέση για αυτό το θέμα. Είναι εξωφρενικό. Για ένα θέμα μείζονος υγειονομικού ενδιαφέροντος, το επίσημο Κράτος δεν έχει άποψη. Εχει μόνο η Εκκλησία. Τοποθετήθηκαν, βέβαια, μετά από ερωτήσεις δημοσιογράφων οι ειδικοί της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας. Είπαν ότι ο ιός μεταδίδεται και με το σάλιο και με το κουτάλι. Όμως δεν εκδίδουν ανακοίνωση για να μη θίξουν θέματα πίστης… 

Ομοίως, το Κράτος δεν έχει άποψη ούτε για τις συναθροίσεις που λαμβάνουν χώρα στις Εκκλησίες. Ούτε λέξη. Πλησιάζει και το Πάσχα, βλέπετε, με τους ναούς να υποδέχονται μεγάλο αριθμό πιστών και το παγκάρι να γεμίζει. Ποιος να τολμήσει να τους κλείσει; Αυτό όμως δεν είναι κράτος. Είναι κοπελίτσα σε χωριό του ’60 που τη νοιάζει τι θα πει ο παπάς. Εν προκειμένω, αν υπάρχει ευθύνη για υγειονομικό κίνδυνο, η κυβέρνηση τη μοιράζεται με την Εκκλησία. Ισως ένα ποσοστό να ανήκει και σε εκείνους τους επιστήμονες που εμφανίζονται στα κανάλια και απαντούν με μισόλογα στο σχετικό ερώτημα. Ο Θεός να βάλει το χέρι του  

Την Κυριακή «τουρκοφάγοι», τη Δευτέρα μπίζνες με το γιο του Σαδίκ;



Από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, εγκλωβισμένη στα αδιέξοδα των πολιτικών της σχεδόν σε όλους τους τομείς από το προσφυγικό με το χάος που προκάλεσε σε Λέσβο - Χίο και το φιάσκο με το διάτρητο σύστημα ελέγχου για τον κοροναϊό, μέχρι την οικονομία με την πτώση της ανάπτυξης και το ασφαλιστικό με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης σταδιακά από το 2 στα 72 χρόνια, η Νέα Δημοκρατία επένδυσε την πολιτική της επιβίωση στην καλλιέργεια μιας εθνικοπατριωτικής έξαρσης, με αφορμή τη συσσώρευση προσφύγων και μεταναστών στα σύνορα. Μια επιχείρηση που πήρε τα χαρακτηριστικά υπεράσπισης της εδαφικής ακεραιότητας απέναντι σε ξένους «εισβολείς», σύμφωνα με την κυβέρνηση.

Σύμφωνα με το κυβερνητικό αφήγημα, η χώρα αμύνθηκε ηρωικά στα χερσαία της σύνορα απέναντι σε μια έμμεση πολεμική απειλή από την Τουρκία, άρα θα περίμενε κανείς ότι την επόμενη μέρα θα είχε κληθεί ο Τούρκος Πρέσβης για εξηγήσεις, θα είχε γίνει κάποιο διάβημα κλπ. Αντιθέτως, η κυβέρνηση την επόμενη μέρα έκανε «μπίζνες» με την Τουρκία, με τη Θράκη να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.


Στις 2 Μαρτίου ο Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης Θόδωρος Καράογλου σημείωνε: «Προστατεύοντας τα σύνορά μας η Ελλάδα ασκεί το κυριαρχικό της δικαίωμα να διαφυλάξει την ακεραιότητα της». Μία ημέρα αργότερα, στις 3 Μαρτίου, ήταν ένα από τα κεντρικά πρόσωπα στην κλειστή επιχειρηματική σύσκεψη και υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας και της Ελληνοτουρκικής Επιχειρηματικής Κοινότητας του Συμβουλίου Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων της Τουρκίας. Το μνημόνιο έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη των οικονομικών και εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών αν και είναι γνωστό πως το ενδιαφέρον της Τουρκίας είναι στραμμένο πάντα στη Θράκη. Άρα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ζητά τουρκικές επενδύσεις στη Θράκη;


Και ποιος είναι ο επικεφαλής Πρόεδρος του τουρκικού φορέα; Ο Λεβέντ Σαδίκ. Πανίσχυρος  επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται κυρίως στην Τουρκία πλην όμως Θρακιώτης καθώς δεν είναι άλλος από το γιο του εθνικιστική ηγέτη και ιδρυτή του αυτονομιστικού κόμματος DEB Αχμέτ Σαδίκ, o oποίος είχε σκοτωθεί σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Ο Λεβέντ Σαδίκ, δεν είναι απλώς ένας επιχειρηματίας αλλά ο πολιορκητικός κριός της τουρκικής διείσδυσης και προπαγάνδας στη Θράκη με ρόλο οικονομικό και πολιτικό. Με λίγα λόγια, ο Λεβέντ Σαδίκ είναι ο «άξονας του κακού» για όλους τους αυτοαπακολούμενους «πατριώτες» και λοιπούς «εθνικόφρωνες».

Η κυβέρνηση της ΝΔ, τη μία μέρα εργαλειοποιεί την υπόθεση των συνόρων και δημαγωγεί εθνικιστικά εναντίον της Τουρκίας για το «έπος της Θράκης» και την επόμενη μέρα, εντελώς κυνικά, κάνει «μπίζνες» με την Τουρκία και όσους επιχειρούν να «υποτάξουν» οικονομικά τη Θράκη, σύμφωνα με το συντηρητικό αφήγημα. Τόση υποκρισία μαζεμένη χρόνια έχουμε να δούμε...













Κείμενο πανεπιστημιακών: «Το πρόβλημα του ελληνικού λαού δεν ήταν ποτέ οι πρόσφυγες»



Την αντίθεσή τους στην αντιμετώπιση με πολεμικούς όρους των προσφύγων και μεταναστών που βρίσκονται στα ελληνοτουρκικά σύνορα εκφράζουν 85 πανεπιστημιακοί.

Σε κείμενο που συνυπογράφουν και το οποίο δημοσιεύει η Εφημερίδα των Συντακτών, οι πανεπιστημιακοί διαμηνύουν ότι «απέναντι στα παραληρήματα του ακροδεξιού λόγου, δηλώνουμε εμφατικά: Το πρόβλημα του ελληνικού λαού δεν ήταν ποτέ οι πρόσφυγες!»

Αναλυτικά το κείμενο:

Τις τελευταίες μέρες γινόμαστε μάρτυρες μιας αχαλίνωτης ξενοφοβικής και ρατσιστικής υστερίας, υποκινούμενης από ευρύ φάσμα δεξιών, ακροδεξιών, φασιστικών δυνάμεων και συνεπικουρούμενης από τα κυρίαρχα μέσα μαζικής ενημέρωσης και εκπροσώπους της κυβέρνησης. Σε κλίμα εθνικιστικού παροξυσμού ο δημόσιος λόγος γεμίζει κατακλυσμιαία από πολεμικές ιαχές και δηλώσεις απανθρωπιάς που προσβάλλουν τις πλέον θεμελιώδεις ηθικές αξίες των ανθρώπων. Ακούσαμε ανείπωτες φράσεις μίσους να εκστομίζονται εναντίον γυναικών και παιδιών, εναντίον αδύναμων –από κάθε άποψη– ανθρώπων, χωρίς μέτρο και ντροπή!

Η οργανωμένη κλιμάκωση της ξενοφοβικής ψύχωσης επιχειρεί να καλλιεργήσει κλίμα πανικού, να παραλύσει κάθε λογική σκέψη, να πνίξει κάθε φωνή αλληλεγγύης, να μολύνει βαθύτατα μια κουρασμένη και ανασφαλή κοινωνία με το δηλητήριο του ακροδεξιού-φασιστικού μισανθρωπισμού. Οι εξελίξεις που βιώνουμε αποτελούν έξαρση των εδώ και πολύ καιρό συστηματικών προσπαθειών της εγγενώς ρατσιστικής Ακροδεξιάς να ηγεμονεύσει ιδεολογικά στην ελληνική κοινωνία, εκμεταλλευόμενη τα συσσωρευμένα οξύτατα προβλήματα που δημιούργησαν οι σκληρές μνημονιακές πολιτικές όλων των διαχειριστών της κρατικής εξουσίας.

Απέναντι στα παραληρήματα του ακροδεξιού λόγου, δηλώνουμε εμφατικά: Το πρόβλημα του ελληνικού λαού δεν ήταν ποτέ οι πρόσφυγες! Δεν ήταν οι πρόσφυγες που προκάλεσαν την παγκόσμια καπιταλιστική κρίση! Δεν ήταν αυτοί που σε παγκόσμια κλίμακα –βεβαίως και στην Ελλάδα– οδήγησαν χιλιάδες επιχειρήσεις στο κλείσιμο και εκατομμύρια εργαζόμενους στην ανεργία! Δεν ήταν οι πρόσφυγες που υποχρέωσαν τα κράτη να ληστέψουν τους φορολογούμενους για να σώσουν τις τράπεζες, αυτά τα επιτελικά κέντρα του παγκόσμιου καπιταλισμού! Δεν ήταν οι πρόσφυγες, αλλά η αλαζονική και αδίστακτη ολιγαρχία του πλούτου, που όλα τα χρόνια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης συνέχιζε να αυξάνει τα κέρδη της σε βάρος του μεγαλύτερου μέρους των ανθρώπων του πλανήτη! Δεν ήταν οι πρόσφυγες αυτοί που οδήγησαν τον ελληνικό λαό στο σφαγείο των μνημονίων, στη μαζική ανεργία και φτώχεια! Δεν ήταν οι πρόσφυγες που οδήγησαν κατά χιλιάδες τα παιδιά του ελληνικού λαού στη μετανάστευση! Δεν είναι οι πρόσφυγες, τέλος, οι θύτες του παγκοσμίως κυρίαρχου καπιταλιστικού συστήματος, του θεμελιωμένου στην εκμετάλλευση των ανθρώπων του μόχθου, τον αχαλίνωτο ανταγωνισμό, την αποξένωση και τον πόλεμο.

Οι πρόσφυγες, όπως και οι μετανάστες, είναι –και αυτοί– θύματα αυτού του συστήματος! Ενός συστήματος ταξικού πολέμου των πλουσίων εναντίον των φτωχών! Επιπλέον, είναι αυτοί που βιώνουν σε μέγιστο βαθμό τις καταστροφικές συνέπειες που έχει για την ανθρωπότητα η ανεμπόδιστη λειτουργία του συστήματος αυτού. Είναι τα θύματα των επεμβάσεων και των πολέμων που διεξάγει η κυρίαρχη ιμπεριαλιστική Δύση –οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και η Ευρωπαϊκή Ενωση– προκειμένου να διατηρήσει και να διευρύνει την κυριαρχία της. Ας μην ξεχνάμε ότι οργανικό μέρος των ευρωατλαντικών οικονομικών, πολιτικών και στρατιωτικών δομών είναι και η Ελλάδα. Στο πλαίσιο συμμετοχής της σε αυτές τις δομές, η ελληνική ολιγαρχία προωθεί επιθετικά τα συμφέροντά της στη χώρα και διεθνώς. Οι πρόσφυγες και οι μετανάστες είναι τα θύματα του παγκόσμιου οικονομικού πολέμου που διεξάγουν οι μονοπωλιακοί κολοσσοί των ιμπεριαλιστικών κρατών εναντίον των παραγωγικών δυνάμεων των ασθενέστερων χωρών του πλανήτη, προκαλώντας αλλά και ανακυκλώνοντας την υπανάπτυξη και τη φτώχεια τους.

Ο ακροδεξιός όμως λόγος, οργανωμένα και συστηματικά, στην Ελλάδα και παντού, επιλέγει να ενοχοποιεί τους πρόσφυγες. Στρέφει την οργή τμημάτων της κοινωνίας εναντίον τους, αποστρέφοντας το βλέμμα από τους πραγματικούς ενόχους, τις δυνάμεις του πολέμου (ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, Ευρωπαϊκή Ενωση), τις ολιγαρχίες του πλούτου και τους πολιτικούς υπηρέτες τους. Η ξενοφοβική στοχοποίηση των προσφύγων σπέρνει διχόνοια μεταξύ των λαών, υπονομεύει και καταστρέφει την κοινωνική αλληλεγγύη, το αρχέγονο όπλο των όπου γης κατατρεγμένων και καταπιεσμένων εναντίον των καταπιεστών και των εκμεταλλευτών τους.

Μπροστά στην επιδημία ξενοφοβίας και ρατσισμού, δηλώνουμε ότι δεν είναι εχθροί μας οι πρόσφυγες και οι μετανάστες και ότι δεν πολεμούμε εναντίον τους! Δεν πολεμούμε εναντίον των αδύναμων, των κατατρεγμένων και εξαθλιωμένων του κόσμου αυτού! Εχθροί μας είναι οι δυνάμεις του πολέμου, οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και η Ευρωπαϊκή Ενωση, η ολιγαρχία του πλούτου σε Ελλάδα και Τουρκία και οι πολιτικοί υπηρέτες της! Εχθροί μας είναι οι κάθε λογής πατριδοκάπηλοι και πολεμοκάπηλοι, οι φασίστες και οι ρατσιστές, οι έμποροι του μισανθρωπισμού!

Απέναντι σε ένα σύστημα που συνθλίβει ολόκληρους λαούς, που κονιορτοποιεί τις ζωές τους και παράγει καθημερινά «περιττούς» ανθρώπους αγωνιζόμαστε για τη μαχητική αλληλεγγύη των λαών ενάντια στους κοινούς εχθρούς τους, για μια κοινωνία συντροφικότητας και ανθρωπιάς!

Οι υπογραφές των πανεπιστημιακών

Αγγελάτου Ρόνη,  ομότιμη καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πατρών

Αϊδίνης Θανάσης, καθηγητής, ΑΠΘ

Αλβανούδη Αγγελική, διδάσκουσα στο ΑΠΘ

Αρκολάκης Μανόλης, ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Βελισσαρίου Σίσσυ, καθηγήτρια, ΕΚΠΑ

Γαγανάκης Κώστας, αναπληρωτής καθηγητής, ΕΚΠΑ

Γεροτζιάφας Γρηγόρης, καθηγητής, Sorbonne Université

Γεωργούλας Στράτος, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Γιώτη Λαμπρίνα, επίκουρη καθηγήτρια, ΑΠΘ

Γουβιάς Διονύσης, αναπληρωτής καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Γούναρη Παναγιώτα, καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης

Γραμμένος Θεοφάνης, επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Γρόλλιος Γιώργος, καθηγητής ΑΠΘ

Γρύλλια Στέλλα, λεκτόρισσα, Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης

Γρύλλιας Κωνσταντίνος, επίκουρος καθηγητής, Katholieke Universiteit Leuven,

Δαμίγος Δημήτρης, καθηγητής, ΕΜΠ

Δαλάκογλου Δημήτρης, καθηγητής, Vrije Universiteit Amsterdam

Δεσλή Δέσποινα, αναπληρώτρια καθηγήτρια, ΑΠΘ

Δαφέρμος Μανώλης, αναπληρωτής καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ζαρκάδης Γιάννης, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών

Δημουλάς Κώστας, αναπληρωτής καθηγητής, Πάντειο

Ζαχαρόπουλος Νίκος, λέκτορας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ζορμπαλά Τίνα, επίκουρη καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ηλιόπουλος Δημήτρης, Πανεπιστήμιο  Πατρών

Ιωαννίδου Αλεξάνδρα, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Καλλέργης Δημήτρης, λέκτορας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Καλιαμπάκος Δημήτρης, καθηγητής, ΕΜΠ

Καλτσώνης Δημήτρης, αναπληρωτής καθηγητής, Πάντειο

Καραγιάννη Γιώτα, αναπληρώτρια καθηγήτρια, ΑΠΘ

Καρακάντζα Ευφημία, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πατρών

Καρανδρέας Νίκος, ομότιμος καθηγητής, ΕΚΠΑ

Κάργας Γιώργος, αναπληρωτής καθηγητής, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Κατσιαμπούρα Γιάννα, διδάσκουσα στο ΑΠΘ

Κιουπκιολής Αλέξανδρος, επίκουρος καθηγητής, ΑΠΘ

Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή, λεκτόρισσα, ΑΠΘ

Κουζής Γιάννης, καθηγητής, Πάντειο

Κουκουτσάκη Αφροδίτη, Πάντειο

Κουσουρής Δημήτρης, επίκουρος καθηγητής επί θητεία, Πανεπιστήμιο Βιέννης

Κωσταγιόλας Πέτρος, επίκουρος καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Λαμπροπούλου Δήμητρα, επίκουρη καθηγήτρια, ΕΚΠΑ

Λαπαβίτσας Κώστας, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Λονδίνου

Λουκής Χασιώτης, αναπληρωτής καθηγητής, ΑΠΘ

Μαΐστρος Γιάννης, επίκουρος καθηγητής, ΕΜΠ

Μαρκέτος Σπύρος, επίκουρος καθηγητής, ΑΠΘ

Μαυρίδης Ηρακλής, επίκουρος καθηγητής, Πάντειο

Μαυρουδέας Σταύρος, καθηγητής, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Μηλιός Γιάννης, ομότιμος καθηγητής, ΕΜΠ

Μιχαλοπούλου Ελένη, senior lecturer, University of Liverpool

Μιχελιουδάκης Δημήτρης, επίκουρος καθηγητής, ΑΠΘ

Μπένος Αλέξης, καθηγητής, ΑΠΘ

Μπίμπου Αννα, καθηγήτρια, ΑΠΘ

Μπόκαρης Θέμης, αναπληρωτής καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Μπουγιούκος Κώστας, επίκουρος καθηγητής, Université de Paris

Νικονάνου Νίκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Παπαδάκη Πολυξένη, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Πάντειο

Παπαδημητρίου Φωτεινή, αναπληρώτρια καθηγήτρια, ΑΠΘ

Παπαθεοδώρου Χρίστος,  καθηγητής,  Πάντειο

Παραδείση Μαρία, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Πάντειο

Πατέλης Δημήτρης, αναπληρωτής καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης

Παυλίδης Περικλής, αναπληρωτής καθηγητής, ΑΠΘ

Παυλόπουλος Δημήτρης, αναπληρωτής καθηγητής, Vrije Universiteit Amsterdam

Πολίτης Τάκης, αναπληρωτής καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ποταμιάνος Νίκος, ιστορικός, Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών (Ρέθυμνο)

Ρούσης Γιώργος, ομότιμος καθηγητής, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Σάμαρης Νικόλαος, Πανεπιστήμιο Πατρών

Σαμπανίκου Εύη, καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Σαρηγιάννης Μαρίνος, ιστορικός, Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών (Ρέθυμνο)

Σειρηνίδου Βάσω, επίκουρη καθηγήτρια, ΕΚΠΑ

Σερντεδάκις Νίκος, αναπληρωτής καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Σκορδούλης Κώστας, καθηγητής, ΕΚΠΑ

Σουβατζή Στυλιανή, ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Σπαθής Γεράσιμος, ομότιμος καθηγητής, ΕΜΠ

Σταματόπουλος Δημήτρης, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Στουραΐτης Γιάννης, επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου

Στραβελάκης Νίκος, διδάσκων στο ΕΚΠΑ

Σουβλής Γιώργος, διδάσκων στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Σωτήρης Παναγιώτης, ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Τουλούμη Γιώτα, καθηγήτρια, ΕΚΠΑ

Τουρτούρας Χρήστος, επίκουρος καθηγητής, ΑΠΘ

Τριμπέρης Γιώργος, ομότιμος καθηγητής, ΕΚΠΑ

Τύμπας Αριστοτέλης, καθηγητής, ΕΚΠΑ

Χρύσης Αλέξανδρος, καθηγητής, Πάντειο

Χρυσοχόου Ξένια, καθηγήτρια, Πάντειο

Ψημμένος Ιορδάνης, καθηγητής, Πάντειο

Ωρμπακε Βέμουντ, επίκουρος καθηγητής, ΑΠΘ
       

Ανοιχτή επιστολή στην κα Γιαμαρέλλου



Προς την κα Γιαμαρέλλου, Καθηγήτρια Λοιμωξιολογίας

Αξιότιμη κα συνάδελφε,

Ως ακαδημαϊκός, γνωρίζετε την μάχη που δίνουμε όλοι μας, διδάσκοντας τους φοιτητές μας και ενημερώνοντας τους πολίτες ότι:

1) "Επιστημονική Ενημέρωση" δεν είναι η γνώμη του καθενός μπροστά σε μία κάμερα (για να αποφευχθεί η ρήση "τό 'πε η τηλεοραση") και

2) Επιστημονική Ενημέρωση του πληθυσμού είναι η προσεκτική εκλαΐκευση επιστημονικής γνώσης από ειδικούς επιστήμονες, η οποία γνώση:
α) έχει αποδειχθεί από κατάλληλα πειράματα,
β) πειράματα τα οποία έχουν επαναληφθεί από άλλη επιστημονική ομάδα, στις ίδιες συνθήκες και έχουν καταλήξει στα ίδια ακριβώς συμπεράσματα, ποιοτικά και ποσοτικά,
γ) τα ανωτέρω έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά υψηλού κύρους (μεγάλου Impact Factor - IF και κατηγορίας Q1 ή Q2 και όχι Q3 ή Q4).

Αγαπητή πανεπιστημιακή συνάδελφε,
δηλώσατε στην τηλεόραση ότι «Θα κοινωνήσω με πίστη ότι δεν θα κολλήσω κορωνοϊό».

Από ποιούς αντλήσατε αυτήν την βεβαιότητα;
α) Που πειραματίστηκαν οι πρωτοποροι αυτοί συνάδελφοι (σε ποιά εκκλησία, ποιανής χώρας, με τι δείγματα και με ποιόν επιστημονικο εξοπλισμό);
β) Ποιά άλλη ερευνητική ομάδα, επανέλαβε τα πειράματα των πρωτοπόρων, επιβεβαίωντάς τα;
γ) Σε ποιό επιστημονικό περιοδικό υψηλού κύρους δημοσιεύτηκε αυτή η νέα γνώση όπου και την αλιεύσατε;

Εν τέλει, σύμφωνα με τον όρκο του Ιπποκράτη που δώσατε,
α) πως ακριβώς προστατεύετε τον πληθυσμό;
β) πως προάγετε την επιστημονικη γνώση;
γ) εάν ένας φοιτητής σας διαφωνήσει με την θέση σας και δηλώσει ότι "η Θεία Κοινωνία είναι εξ ίσου επικίνδυνη με οποιαδήποτε άλλη επαφή μολυσμένων ατόμων από τον ιό με υγιή άτομα του πληθυσμού" θα τον μηδενίσετε και θα του στερήσετε το δικαίωμα να γίνει γιατρός;

Με Τιμή



Καθηγητής Ιατρικού Τμήματος Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

Στο πιθανό επιχείρημά σας ότι "ομιλώ ως πιστή και όχι ως καθηγήτρια" θα ήθελα να σας πω (πέρα από το γεγονός ότι σας κάλεσαν στην TV ως καθηγήτρια) ότι ο επιστήμονας δεν είναι Ιανός με δύο πρόσωπα.

Είναι σαν να διδάσκετε στο αμφιθέατρο τους φοιτητές σας για την επικινδυνότητα του ιού σε τόπους συνωστισμού (και ιδιαίτερα στις εκκλησίες λόγω μετάληψης) και μετά, βγαίνοντας από την αίθουσα, να γυρνάτε στα παιδιά και να λέτε συνωμοτικά: "μην πιστεύετε αυτά που σας είπα στην διάλεξη. Τα είπα για το μεροκάματο!. Ανοίξτε τα κανάλια να μάθετε την αλήθεια...".
       

Ο Έλληνας πρώην μητροπολίτης Αμβρόσιος παρουσίασε το φάρμακο για κορωνοϊό.Διεθνής αποκλειστικότητα..!


Αυτή τη φορά ο Αμβρόσιος ως σκοταδιστής παρουσίασε σε «κήρυγμα» του σε εκκλησία «το φάρμακο» για τον κορωνοϊό! Δείτε το βίντεο (παρακάτω) που δημοσίευσε η «Ελληνοφρένεια».

Η εκκλησία και η ηγεσία της, οι διάφοροι πολιτικοί εκπρόσωποι που τον στηρίζουν έχουν ευθύνη. Είναι επικίνδυνος. Μαζέψτε τώρα τον σκοταδιστή Αμβρόσιο! Δεν έχει να κάνει με το εάν πιστεύει κάποιος σε θεό ή όχι. Μιλάμε για την υγεία και τη ζωή των ανθρώπων. Μαζέψτε τον «τσαρλατάνο» φασίστα Θανάση Λενή.     












 πηγή

Οι τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν σε επίπεδα του 1991


Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν περισσότερο από 26%, αφού ο ΟΠΕΚ δεν κατάφερε να επιτύχει συμφωνία με τους συμμάχους του σχετικά με περικοπές στην παραγωγή.

Ως αποτέλεσμα, η Σαουδική Αραβία περιέκοψε τις τιμές της, καθώς προετοιμάζεται να αυξήσει την παραγωγή, ενδεχομένως οδηγώντας σε έναν ολοκληρωτικό πόλεμο τιμών.


Το αμερικανικό πετρέλαιο του Δυτικού Τέξας υποχώρησε στα $29,88  κατά 27,62% το βαρέλι στις 06:33 GMT στις 9 Μαρτίου, έχοντας κατρακυλήσει προηγουμένως σε χαμηλό $27,34 ανά βαρέλι. Τα διεθνώς αποδεκτό σημείο αναφοράς, το πετρέλαιο Brent, επίσης, υποχώρησε 26,4% στα $33,32 το βαρέλι. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent μειώθηκαν κατά περισσότερο από 30% στα χαμηλότερα επίπεδα.

"Αυτό έχει μετατραπεί σε μια προσέγγιση καμένης γης από τη Σαουδική Αραβία, ειδικότερα, για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της χρόνιας υπερπαραγωγής", δήλωσε ο John Kilduff του Again Capital. "Οι Σαουδάραβες είναι ο παραγωγός με το χαμηλότερο κόστος. Θα υπάρξει μια "ημέρα κρίσης" για όλους τους άλλους παραγωγούς, ειδικά εκείνες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αμερικανικό σχιστολιθικό πετρέλαιο"

Η Σαυδική Αραβία ρίχνει τις τιμές
Στις 7 Μαρτίου, η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε μαζικές εκπτώσεις στις επίσημες τιμές πώλησης για τον Απρίλιο και η χώρα ετοιμάζεται να αυξήσει την παραγωγή της πάνω από το όριο των 10 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα, σύμφωνα με αναφορά του Reuters.
Το βασίλειο σήμερα αντλεί 9,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, αλλά έχει την ικανότητα να αυξήσει την παραγωγή στα 12,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.


Πόλεμος τιμών εντός του ΟΠΕΚ +
"Πιστεύουμε ότι ο πόλεμος των τιμών του πετρελαίου του ΟΠΕΚ και της Ρωσίας ξεκίνησε ξεκάθαρα αυτό το Σαββατοκύριακο όταν η Σαουδική Αραβία μείωσε δραματικά τη σχετική τιμή στην οποία πωλεί το αργό της το χαμηλότερο σε τουλάχιστον 20 χρόνια", ανέφερε ο αναλυτής της Goldman Sachs, Νταμιέν Κουρβαλίν, σε αναφορά προς τους πελάτες. "Η πρόγνωση για την αγορά πετρελαίου είναι ακόμα πιο επιθετική από ό, τι τον Νοέμβριο του 2014, όταν άρχισε ένας τέτοιος πόλεμος τιμών, καθώς έρχεται ταυτόχρονα με τη σημαντική κατάρρευση της ζήτησης πετρελαίου λόγω του κορωνοϊού", πρόσθεσε η εταιρεία.

Η Goldman περιέκοψε το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο της πρόβλεψης για το Brent στα $30 δολάρια ανά βαρέλι και είπε ότι οι τιμές θα μπορούσαν να πέσουν στα $20.

Η ανακοίνωση της Σαουδικής Αραβίας ακολούθησε μια διακοπή των συνομιλιών του ΟΠΕΚ στη Βιέννη. Στις 5 Μαρτίου, ο ΟΠΕΚ συνέστησε πρόσθετες περικοπές παραγωγής ύψους 1,5 εκατ. βαρελιών ημερησίως από τον Απρίλιο έως και το τέλος του έτους.

Η Ρωσία απέρριψε περικοπές στην παραγωγή
Ωστόσο, η σύμμαχος του ΟΠΕΚ, η Ρωσία, απέρριψε τις πρόσθετες περικοπές όταν συναντήθηκε την επόμενη ημέρα η 14μελή σύμπραξη και οι σύμμαχοί της, γνωστοί ως ΟΠΕΚ +.

Η συνάντηση κατέληξε επίσης χωρίς καμιά οδηγία σχετικά με τις περικοπές στην παραγωγή που ισχύουν επί του παρόντος, αλλά πρόκειται να λήξουν στο τέλος του μήνα. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά ότι τα κράτη θα έχουν σύντομα ελεύθερη επιρροή σε ό, τι αντλούν.

"Από την 1η Απριλίου ξεκινάμε να δουλεύουμε χωρίς να ανησυχούμε για τις ποσοστώσεις ή τις μειώσεις που υπήρχαν νωρίτερα", δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Αλεξάντρ Νόβακ στους δημοσιογράφους την Παρασκευή στη συνάντηση του ΟΠΕΚ + στη Βιέννη, προσθέτοντας, "αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε χώρα δεν πρέπει να παρακολουθεί και να αναλύει τις εξελίξεις της αγοράς. "

Εν τω μεταξύ, το ρούβλι υποχώρησε έναντι του δολαρίου σε 72,5 και στο ευρώ σε 82,7 εν μέσω πτώσης των τιμών του πετρελαίου.

Οι τιμές πετρελαίου μειώθηκαν σχεδόν κατά 30% μετά την είδηση ​​ότι οι συμμετέχοντες στο ΟΠΕΚ + δεν μπορούσαν να επεκτείνουν τη συμφωνία για τη μείωση της παραγωγής.

Αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη πτώση των τιμών του πετρελαίου από το 1991, όταν υπήρξε πόλεμος στον Περσικό Κόλπο.
Η Σαουδική Αραβία επιχειρεί να τιμωρήσει τη Ρωσία, τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό στον κόσμο, επειδή δεν υποστήριξε τις περικοπές παραγωγής που πρότεινε την περασμένη εβδομάδα ο Οργανισμός των χωρών εξαγωγής πετρελαίου (ΟΠΕΚ).

Η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία και άλλοι μείζονες παραγωγοί πολέμησαν για το μερίδιο αγοράς μεταξύ 2014 και 2016, προσπαθώντας να υποσκελίσουν την παραγωγή των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία έχει γίνει ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου παγκοσμίως, καθώς οι ροές σχιστολιθικού πετρελαίου διπλασίασαν την παραγωγή της την τελευταία δεκαετία. 





πηγή   

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *