Πέμπτη 15 Απριλίου 2021

«Θερμή» αντιπαράθεση Δένδια – Τσαβούσογλου στο «φόντο» παζαριών και αντιθέσεων

 


Σε ανοιχτή αντιπαράθεση μπροστά στις κάμερες εξελίχθηκε η κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι Υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας, Νίκος Δένδιας και Μεβλούτ Τσαβούσογλου μετά την ολοκλήρωση της κατ’ ιδίαν συνάντησής τους στην Αγκυρα.

 

Στην κοινή συνέντευξη Τύπου Δένδια – Τσαβούσογλου, έγιναν ορατές οι αντιθέσεις που υπάρχουν ανάμεσα στα συμφέροντα που έχουν οι άρχουσες τάξεις των δύο χωρών, για την μοιρασιά της ενεργειακής πίτας σε ανατολική μεσόγειο και Αιγαίο, οι οποίες είναι ενταγμένες μέσα σε γενικότερα παζάρια αλλά και έντονες ενδοιμπεριαλιστικές αντίθεση στην περιοχή.

 

Οι δύο υπουργοί προχώρησαν σε δημόσια «σύγκρουση» προβάλλοντας τις πάγιες θέσεις Ελλάδας και Τουρκίας για όλα τα ζητήματα.

 

Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, κατά την αρχική του τοποθέτηση ανέφερε ότι πράγματι υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των δύο χωρών στο θέμα του Αιγαίου. Έθεσε θέμα «τουρκικής» μειονότητας στη Θράκη, έκανε λόγο για άνευ όρων διάλογο μεταξύ των δύο κρατών επιδιώκοντας να ανοίξει όλη η βεντάλια των προκλητικών απαιτήσεων της Τουρκίας στο Αιγαίο.

 

Από την πλευρά του ο Νίκος Δένδιας, αφού πρώτα έκανε λόγο για την ανάγκη διαμόρφωσης του θετικού κλίματος, αναφέρθηκε στο τουρκολιβυκό μνημόνιο και έκανε λόγο για προκλητικές ενέργειες της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο που δυναμιτίζουν τις προσπάθειες.

 

Παίρνοντας ξανά τον λόγο ο Μ. Τσαβούσογλου, υποστήριξε ότι η Τουρκία δεν παραβιάζει τα ελληνικά δικαιώματα στο Αιγαίο, ενώ κατηγόρησε την ελληνική κυβέρνηση ότι δεν αναγνωρίζει την «τουρκική» μειονότητα της Θράκης. Παράλληλα, επανέλαβε τους ισχυρισμούς για τις επαναπροωθήσεις μεταναστών στο Αιγαίο από το ελληνικό Λιμενικό Σώμα. Επίσης, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας ανέφερε την στρατικοποίηση νησιών του Αιγαίου αλλά και το εύρος του εθνικού εναέριου χώρου.

 

«Δεν έκανα καμία δήλωση προκλητική ή αρνητική για την Ελλάδα. Όμως στην ομιλία του ο ομόλογός μου έχει κάνει δηλώσεις οι οποίες είναι αρνητικές. Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε ότι η Τουρκία παραβιάζει τα δικαιώματα της Ελλάδας στο Αιγαίο. Εμείς αποδεχόμαστε ως Ρωμιούς ορθοδόξους τους μειονοτικούς της Πόλης αλλά εσείς δεν μπορείτε να αποδέχεστε όσους λένε ότι είναι Τούρκοι. Αυτό είναι μια καταπίεση και καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων», ανέφερε. Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών κατηγόρησε επίσης την Ελλάδα για «πους μπακ» 80.000 προσφύγων και μεταναστών.

 

Απαντώντας ο Νίκος Δένδιας στις αναφορές Τσαβούσογλου είπες ότι «εάν εσείς εκφράζετε τέτοιου είδους προκλητικές κατηγορίες είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω». Ο Νίκος Δένδιας αναφέρθηκε στις 400 υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών πάνω από ελληνικό έδαφος και είπε ότι η συνθήκη της Λωζάνης χαρακτηρίζει την μειονότητα στην Ελλάδα ως μουσουλμανική. Πρόσθεσε ότι η Τουρκία για να γίνει μέλος της ΕΕ πρέπει να αποδεχτεί την UNCLOS.

 

Στη συνέχεια πήρε για τρίτη φορά το λόγο ο Τσαβούσογλου για να πει ότι η Τουρκία είναι ελεύθερη χώρα και όλοι μπορούν να εκφράσουν την άποψή τους και ότι η Τουρκία εμμένει στην αρχή του δίκαιου διαμοιρασμού. «Αναφέρεστε σ’ αυτά που σας βολεύουν αλλά δεν αναφέρεστε σε όσα προβλέπει η Συνθήκη της Λωζάννης για την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών (…) Έχουμε συμφωνήσει να συζητήσουμε τα προβλήματα μέσω των διερευνητικών επαφών. Στη διαδικασία στην οποία διερχόμαστε θα πρέπει να έχουμε πάντα συνείδηση σε τι αποβλέπει κάθε μέλος. Πρέπει να αποφασίσετε αν θα συνεχίσουμε αυτόν τον καβγά με τον τρόπο αυτό ή αν θα συνεχίσουμε τον διάλογο».

 

Αντιπαράθεση στο φόντο μεγάλων παζαριών

Η αντιπάραθεση μεταξύ Δένδια – Τσαβούσογλου αποτελεί ένα μικρό κομμάτι στο μεγάλο «πάζλ» των στρατηγικών σχεδιασμών που προωθούν οι μεγάλοι παίκτες στην ευρύτερη περιοχή. Τα ελληνικά συμφέροντα έχουν ήδη τοποθετεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, στο οποίο η Τουρκία και η Δύση παζαρεύουν και αναζητούν τη νέα ισορροπία στις σχέσεις τους.

 

Για να αντιληφθούμε την υποχρέωση της Αθήνας να αναβαθμίσει τις ελληνοτουρκικές επαφές, παρά τη συνεχιζόμενη ανελαστική και αδιάλλακτη στάση της Άγκυρας που εκδηλώθηκε και στις δηλώσεις Δένδια – Τσαβούσογλου, θα πρέπει να τοποθετήσουμε το ελληνοτουρκικό «πρόβλημα» στο πλέγμα των διαπραγματεύσεων Τουρκίας – Ευρωπαϊκής Ένωσης και Τουρκίας – ΗΠΑ.

 

Η Τουρκία τα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί στο προσκήνιο διεκδικώντας στην πράξη αυτό που θεωρεί ότι της αναλογεί ως μεγάλης περιφερειακής δύναμης. Οι «μεγάλοι» δυτικοί παίκτες, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσής τους με την Άγκυρα, είναι προφανές ότι αξιοποιούν κάθε μοχλό πίεσης που διαθέτουν προκειμένου να συγκρατήσουν «κοντά» τους την Τουρκία. Ένας τέτοιος βασικός μοχλός πίεσης είναι η Ελλάδα. Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση τα ελληνικά κυριαρχιακά δικαιώματα και συμφέροντα ρίχνονται σε μια «αρένα» στην οποία δεν υπάρχουν κανόνες…

 

Τα βασικότερα σημεία των δηλώσεων των δύο υπουργών πριν την αντιπαράθεση τους:

 

Μ. Τσαβούσογλου: Υπάρχει διαφορά απόψεων στο Αιγαίο

 

Τα μεταξύ μας ζητήματα μπορούν να επιλυθούν με εποικοιδομητικό διάλογο.

Υπάρχει διαφορά απόψεων στο θέμα του Αιγαίου. Προκλητικές δηλώσεις πρέπει να αποφεύγονται. 

Ο Τούρκος Πρόεδρος πρότεινε σύνοδο για την Ανατολική Μεσόγειο.

Πρέπει να συνεχίσουμε τη συνεργασία σε ζητήματα τρομοκρατίας. «Να συνεχίσουμε τον αντιτρομοκρατικό μας αγώνα με οργανώσεις τύπου FETO και PKK», όπως ανέφερε.

Δουλεύουμε για να διευρύνουμε την εμπορική συνεργασία των δύο κρατών.

Από τη στιγμή που ανεβήκαμε στην εξουσία προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε βέλτιστες πρακτικές για τα θέματα των μειονοτήτων που υπάρχουν στη χώρα μας.

Ενας διάλογος άνευ όρων και προϋποθέσεων καθώς και οι εκατέρωθεν επισκέψεις των αρχηγών των κρατών μας θα αποτελέσουν γόνιμη βάση για την εξέλιξη των επαφών μας.  

Πρέπει να συνεχίσουμε τον διάλογο που ξεκινήσαμε σήμερα.

Δένδιας:  «Εκτεταμένες συνομιλίες, ανοιχτές και ειλικρινείς»

Από την πλευρά του ο κ. Δένδιας έκανε λόγο για «εκτεταμένες συνομιλίες, ανοιχτές και ειλικρινείς» και χαιρέτισε την επανέναρξη των διερευνητικών επαφών των πολιτικών διαβουλεύσεων με την Τουρκία.

 

Σημείωσε πως κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν μια σειρά από περιφερειακά και διμερή θέματα, καθώς και μια σειρά από προτάσεις προκειμένου να αναβιώσουν πρωτοβουλίες για οικονομική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών.

 

Ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών μίλησε αρχικά για μια «θετική ατζέντα οικονομικών θεμάτων για να προχωρήσουμε τις σχέσεις μας μπροστά» και «να αλλάξουμε το κλίμα που υπάρχει στις ελληνοτουρκικές σχέσεις».

Υπογράμμισε όμως ότι «αναγκαία προϋπόθεση είναι η αποκλιμάκωση και η αποφυγή ενεργειών και δηλώσεων που δυναμιτίζουν το κλίμα».

 

«Η Ελλάδα υποστηρίζει την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας, εφόσον αυτή το επιθυμεί», σημείωσε, υπογραμμίζοντας όμως ότι απαράβατος όρος είναι ο σεβασμός στις αρχές και τις αξίες της ΕΕ.

 

Όσον αφορά την επικείμενη πενταμερή για το Κυπριακό τόνισε την ανάγκη «όλες οι πλευρές θα προσέλθουν σ’ αυτή με εποικοδομητικό πνεύμα» ενώ επεσήμανε πως μόνη αποδεκτή λύση είναι η «διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία, αυτή που στηρίζουν όλοι οι διεθνείς παράγοντες»

 

Αναφορικά με το μεταναστευτικό, ο κ. Δένδιας επεσήμανε ότι συμφώνησε με τον Τούρκο ομόλογό του ότι πρόκειται για «ευρωτουρκικό ζήτημα» και υπογράμμισε την ανάγκη η Τουρκία να τηρεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη δήλωση του 2016, ενώ υπενθύμισε την εργαλειοποίηση μεταναστευτικού στον Έβρο πέρσι.

Ανέφερε ακόμη ότι μια αντιστροφή της απόφασης της Τουρκίας να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί θα ήταν «προς το συμφέρον της Τουρκίας αλλά και της εικόνας της διεθνώς».

 

Ο Ν. Δένδιας υπενθύμισε ότι αναγκαία προϋπόθεση για τη συνεργασία είναι η αποκλιμάκωση ενεργειών που την δυναμιτίζουν και ότι οι παραβατικές ενέργειες το τελευταίο διάστημα είχαν αυξηθεί σημαντικά, «επιβαρύνοντας το κλίμα» και πρόσθεσε ότι «ψευδείς ειδήσεις και προκλητικές ρητορικές δεν βοηθούν στο κλίμα συνεργασίας», ενώ  Δένδιας απηύθυνε επίσης πρόσκληση στον Μεβλούτ Τσαβούσογλου να επισκεφθεί την Ελλάδα.

 

Οι κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης «καθοδηγούνται» στο πλαίσιο των στρατηγικών που προωθούν οι μεγάλοι παίκτες, τα ελληνικά συμφέροντα έχουν ήδη τοποθετεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, στο οποίο η Τουρκία και η Δύση παζαρεύουν και αναζητούν τη νέα ισορροπία στις σχέσεις τους.  










πηγή

 

Τετάρτη 14 Απριλίου 2021

Η δολοφονία του Γιώργου Καραϊβάζ, ενός δημοσιογράφου

 


 γράφει ο Παντελής Μπουκάλας

 

Η ειδεχθής δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ επιβεβαίωσε με ωμό τρόπο τα εξής: Πρώτον, και στην Ελλάδα σκοτώνουν δημοσιογράφους. Και μάλιστα δημοσιογράφους που.. προσπαθούν να κάνουν καλά τη δουλειά τους και, παρότι μάχιμοι και «ενοχλητικοί», δεν προστατεύονται από αστυνομικές κουστωδίες, διότι δεν ζητούν προνομιακή μεταχείριση.

Το 2020, σημειωτέον, δολοφονήθηκαν 21 δημοσιογράφοι παγκοσμίως, υπερδιπλάσιοι από τους δέκα δολοφονημένους του 2019. «Αντίποινα από εγκληματικές συμμορίες» είναι η συνηθισμένη εξήγηση. «Το έγκλημα θα διαλευκανθεί» είναι η συνηθισμένη διαβεβαίωση από τις Αρχές κάθε κράτους. Την ακούσαμε και στη χώρα μας. Δόθηκε μάλιστα η εντύπωση πως ήταν αναγκαία η αυτοπρόσωπη πρωθυπουργική εντολή για να πράξουν οι επικεφαλής του υπουργείου ΠΡΟΠΟ το αυτονόητο, τη δουλειά τους: να κινητοποιηθούν χωρίς αργοπορία. Το πάθος για επικοινωνία τείνει να μεταλλαχθεί σε πάθηση.

Δεύτερον, και στην Ελλάδα υπάρχει οργανωμένο έγκλημα, με ψυχρούς εντολείς και εκτελεστές, που θανατώνουν άνθρωπο όσο εύκολα αγοράζουν ένα πακέτο τσιγάρα στο περίπτερο. Ενστικτωδώς, εκβιάζουμε τον εαυτό μας να πιστέψει ότι το έγκλημα αυτού του τύπου δεν μπορεί παρά να είναι εισαγόμενο, ότι οι ηθικοί και οι φυσικοί αυτουργοί του δεν μπορεί παρά να είναι ξένοι. Τα μαρτυρημένα περιστατικά όμως δεν επικυρώνουν τις εικασίες μας. Σε παλαιότερο κείμενό του στον ιστότοπό του bloko.gr, ο Γιώργος Καραϊβάζ γεωγραφούσε έναν νυχτερινό κόσμο με «ήρωες» κρατικούς αξιωματούχους, «επιχειρηματίες, απόστρατους και εν ενεργεία αξιωματικούς, δικαστικούς, επιχειρηματίες, εκκλησιαστικoύς κ.ο.κ. Βρώμικο χρήμα, δολοφονίες, εκβιασμοί, μαφία». Ζόφος.

Τρίτον, και στην Ελλάδα, στις παρυφές του οργανωμένου εγκλήματος ή και κοντά στο κέντρο του, δρουν ποικίλοι ορκοπάτες, ιδίως του αστυνομικού επαγγέλματος. Οργανα του νόμου, αποστρατευμένα ή εν ενεργεία, ατακτούν και παρανομούν, μεθυσμένα από το πανίσχυρο κοκτέιλ του χρήματος και της ισχύος.

Προ πολλών ετών, το 2009, επί Κώστα Καραμανλή, ο κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, στο ΠΑΣΟΚ τότε, είχε κάνει μια δήλωση που υπερακόντισε και την εθιμική αντιπολιτευτική υπερβολή: «Το φαινόμενο της μαζικής τρομοκρατίας και της λογικής του αντάρτικου πόλεων συμβαίνει στην Ελλάδα, στην Κολομβία, στη Βαγδάτη και ενδεχομένως στην Καμπούλ». Ούτε τότε ήμασταν Καμπούλ ούτε τώρα. Οπως δεν ήμασταν και δεν είμαστε, δυστυχώς, η χώρα της απόλυτης ευνομίας και ηθικής που ζωγραφίζει η φαντασίωσή μας.  







πηγή     

Από τα 12€ στα 19,50€ η τιμή για την Ε.Ε. το εμβόλιο της Pfizer

 


Ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ αποκάλυψε -και ουδείς διέψευσε- σκάνδαλο των συμβάσεων Κομισιόν με τις φαρμακοβιομηχανίες .

 

Το θέατρο του παραλόγου στο «μέτωπο» των εμβολίων μαίνεται στην Ευρώπη, με το αλαλούμ, την πολυγλωσσία, την αναποφασιστικότητα και την αδιαφάνεια να έχουν πιάσει ταβάνι.

 

Την Πέμπτη, πληροφορούμαστε με δελτίο Τύπου από τις Βρυξέλλες, στο κτίριο József Antall και την αίθουσα 4Q2 του Ευρωκοινοβουλίου, μέσω τηλεδιάσκεψης, οι ευρωβουλευτές «θα συζητήσουν και θα δώσουν “πράσινο φως” σε νέα διαδικασία για τη διευκόλυνση και την επιτάχυνση της έγκρισης εμβολίων προσαρμοσμένων στις παραλλαγές του κορονοϊού».

 

Τα μέλη της επιτροπής Δημόσιας Υγείας της Ευρωβουλής «θα ανταλλάξουν απόψεις περί της κατ’ εξουσιοδότηση πράξης της Επιτροπής που προβλέπει τη διευκόλυνση της διαδικασίας έγκρισης εμβολίων κατά της COVID-19 τα οποία έχουν ήδη λάβει έγκριση, αλλά έχουν προσαρμοστεί σε μεταγενέστερο χρόνο ώστε να αντιμετωπίζουν μεταλλάξεις του ιού». Λέξη για την «ταμπακιέρα».

 

Αυτό συμβαίνει την ώρα που ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, Μπόικο Μπορίσοφ, ξεμπροστιάζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς προέβη στην αποκάλυψη, ότι ενώ η κάθε δόση του εμβολίου της Pfizer κόστιζε αρχικά 12 ευρώ, σήμερα υπογράφει συμφωνίες με τη φαρμακευτική εταιρεία στην τιμή των 19,50 ευρώ.

Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, βάσει στοιχείων που έφτασαν στα χέρια του -για τα οποία, σημειωτέον, οι Ευρωβουλευτές δεν έχουν ιδέα- περιέγραψε τη σταδιακή εκτόξευση της τιμής ανά δόση από 12 ευρώ, με ενδιάμεση τιμή τα 15,50, στα 19,50 ευρώ.

 

Τα κόστη των εμβολίων, ανάλογα με την εταιρεία, είναι γνωστό ότι κυμαίνονται. Η Κομισιόν επικαλείται λόγους εμπιστευτικότητας, προκειμένου να μην δημοσιοποιεί πληροφορίες για το οικονομικό σκέλος των συμφωνιών που συνάπτει με τις φαρμακευτικές.

 

Παρ’ όλα αυτά υπήρξε μια ενδιαφέρουσα διαρροή μέσω tweet της υφυπουργού Οικονομικών του Βελγίου, Εύα ντε Μπέεκερ, σύμφωνα με το οποίο, στην προπαραγγελία το εμβόλιο της AstraZeneca στοιχίζει 1,78 ευρώ, της Johnson & Johnson 6,95 ευρώ, της Sanofi-GSK 7,56 ευρώ, της Curevac 10 ευρώ, της BionTech/Pfizer 12 ευρώ και της Moderna 14,70 ευρώ. Σε αυτές τις τιμές δεν συνυπολογίζονται οι εκπτώσεις για μαζική παραγγελία σε μεγάλη κλίμακα, όπως, λ.χ., αυτή της ΕΕ.

 

Τι λένε από την Ευρωβουλή για την τιμή του εμβολίου της Pfizer

Απευθυνθήκαμε σε Έλληνες και Γερμανούς ευρωβουλευτές. Κανείς δεν γνώριζε κάτι σε σχέση με την εκτίναξη της τιμής αγοράς του εμβολίου της Pfizer «διότι δεν έχουμε πρόσβαση στις συμφωνίες», μας επανέλαβαν, ζητώντας μας χρόνο, προκειμένου να διερευνήσουν όσο μπορούν το θέμα.

 

Το ζήτημα της αδιαφάνειας, που βαπτίζεται «εμπιστευτικότητα» (παρ’ όλες τις αντίθετες διαβεβαιώσεις μετά το άνοιγμα της πρόσβασης σε μέρος κάποιων συμβάσεων), επιμένει στην Κομισιόν. «Για να το λέει δημόσια ένας πρωθυπουργός, όμως, που έχει άλλες προσβάσεις σε σχέση με τους Ευρωβουλευτές, ότι πλέον το εμβόλιο της BioΝTech/Pfizer αγοράζεται προς 19,50 θα ισχύει. Εξάλλου, δεν τον έχει διαψεύσει κανένας» μας σχολιάζει ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης.

 

Τι μπορεί να έχει συμβεί; «Η Κομισιόν διαπραγματεύτηκε με τις φαρμακευτικές βάζοντας πιο ψηλά το θέμα της τιμής απ’ αυτό της γρήγορης προμήθειας. Ναι μεν οι φαρμακευτικές συμφώνησαν να πουλήσουν φτηνότερα, αλλά δεν πιέστηκαν χρονικά να παράσχουν στην ΕΕ δόσεις. Έτσι, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ προμηθεύτηκαν νωρίτερα» προσθέτει ο κ. Παπαδημούλης, ο οποίος επίσης δεν έχει ιδέα για τις αποκαλύψεις του Μπόικο Μπορίσοφ, αλλά εμμέσως μας εξηγεί γιατί η ευρωπαϊκή ήπειρος είναι συντριπτικά πίσω στους εμβολιασμούς, σε σχέση με Αμερική, Μεγάλη Βρετανία και φυσικά Ισραήλ (σύμφωνα, μάλιστα, με την εφημερίδα General-Anzeiger της Βόννης, το Ισραήλ πλήρωσε στην Pfizer 50 δολάρια για κάθε εμβόλιο!).

Μετά την κατακραυγή για το φιάσκο στους ρυθμούς παράδοσης των δόσεων, όμως, παρατηρείται μια επιτάχυνση, και «αναμένονται μεγάλες παραδοτέες παρτίδες πανευρωπαϊκά Μάιο και Ιούνιο» προσθέτει. «Μάλλον βάλαμε βαθιά το χέρι στην τσέπη κι έτσι πιθανώς εκτοξεύτηκαν οι τιμές» εκτιμά.    









πηγή 

"Καμπανάκι" ΟΟΣΑ για τη φτώχεια, την κατάρτιση και την περιβαλλοντική υποβάθμιση

 


Ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι η πανδημία προσθέτει το στοιχείο του επείγοντος ως προς την αντιμετώπιση μακροχρόνιων προκλήσεων σε σχέση με την ενίσχυση των επενδύσεων και της παραγωγικότητας

 

γράφει ο Γιώργος Αλεξάκης

 

Τραυματισμένη από τη 10ετή κρίση, με σημαντικά ζητήματα φτώχειας και περιβαλλοντικής υποβάθμισης μπήκε η Ελλάδα στην πανδημική περιδίνηση σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ΟΟΣΑ στην Έκθεση “Going For Growth 2021”.

  

Σύμφωνα με τον Οργανισμό η Ελλάδα έφτασε μπροστά στη νέα κρίση με κατά κεφαλήν ΑΕΠ 46% χαμηλότερο και με παραγωγικότητα 48% μικρότερη σε σύγκριση με τις ισχυρότερες χώρες του ΟΟΣΑ.

 

Το ποσοστό απασχόλησης αν και αυξανόμενο, ήταν χαμηλό, ενώ πάνω από τα ¾ του πληθυσμού είναι εκτεθειμένο σε επιβλαβή επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης! Ο μόνος δείκτης που κινείται στο ίδιο επίπεδο με αυτόν των προηγμένων οικονομιών, ήταν αυτός των κοινωνικών ανισοτήτων αν και βέβαια και εδώ αναφέρεται ότι στο 20% του πληθυσμού αντιστοιχεί το 7.7% του συνολικού παραγόμενου εισοδήματος.

 

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η πανδημία επέφερε σημαντικές επιπτώσεις ειδικά για τους πιο ευάλωτους και φτωχούς. Μάλιστα όπως αναφέρεται, απαιτείται βελτίωση στην πρόσβαση, στην στόχευση και στην αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων κοινωνικής πρόνοιας, έτσι ώστε να περιοριστούν οι επιπτώσεις.

 

Χαρακτηριστικά ο ΟΟΣΑ με αιχμή την Ελλάδα, αναφέρει ότι «η πανδημία προσθέτει το στοιχείο του επείγοντος ως προς την αντιμετώπιση μακροχρόνιων προκλήσεων σε σχέση με την ενίσχυση των επενδύσεων και της παραγωγικότητας». Τονίζει δε ότι παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί, για παράδειγμα στην ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης, η χαμηλή ποιότητα του κανονιστικού πλαισίου και η αργή απόδοσης δικαιοσύνης, παραμορφώνουν το επιχειρηματικό περιβάλλον.

 

Ο ΟΟΣΑ επίσης εστιάζει στα θέματα επάρκειας του εργατικού δυναμικού σε σχέση με την υποδοχή επενδύσεων, που χαρακτηρίζονται κρίσιμες για την ανάκαμψη, πόσο μάλλον όταν αυτές δεν έχουν συνέλθει ακόμα από τα χαμηλά της προηγούμενης οικονομικής κρίσης.

 

Oπως σημειώνει ο Οργανισμός, παρά την υψηλή ανεργία προ πανδημίας, η έλλειψη δεξιοτήτων σε σχέση με τη ζήτηση, εμποδίζει τη δυνατότητα των επιχειρήσεων να ανοίξουν θέσεις εργασίας και να αυξήσουν την παραγωγικότητα, καθώς οι εργοδότες συχνά- πυκνά δεν μπορούν να βρουν εργαζόμενους με τα αναγκαία προσόντα. Με αυτά τα δεδομένα, όπως τονίζει, είναι μονόδρομος η ενίσχυση των ενεργών προγραμμάτων απασχόλησης, η εκπαίδευση και η επαγγελματική κατάρτιση έτσι ώστε όσοι αναζητούν εργασία να βρουν τις ευκαιρίες, που θα αναδυθούν μετά την πανδημία.

 

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην αναγκαία στην λειτουργία του ΟΑΕΔ ως γέφυρα μεταξύ των προγραμμάτων κατάρτισης και της αγοράς εργασία. Επίσης γίνεται λόγος για την ανάγκη παρεμβάσεων στη τριτοβάθμια εκπαίδευση γα καλύτερη σύνδεση με την αγορά εργασίας. Κρίσιμη χαρακτηρίζεται, επίσης, η ψηφιακή κατάρτιση των ενηλίκων, με δεδομένες τις σαρωτικές αλλαγές που επιφέρουν η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας.

 

Ο ΟΟΣΑ θίγει, μάλιστα, και τη “φτωχή” προετοιμασία των μαθητών για την αγορά εργασίας, ειδικά ως προς την παροχή χαμηλών ψηφιακών δεξιοτήτων. Με αυτό το σκεπτικό, ο Οργανισμός ανοίγει το μεγάλο θέμα της ποιότητας στην εκπαίδευση, θίγοντας το ζήτημα της κινητροδότησης των εκπαιδευτικών αλλά και της μεγαλύτερης αυτονομίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Ειδικά ως προς τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις που έγιναν στην τεχνική εκπαίδευση, ο ΟΟΣΑ θεωρεί ότι πρέπει να προχωρήσουν περαιτέρω.

 

Αναλυτικά ο ΟΟΣΑ προτείνει:

 

· η επιτάχυνση της κωδικοποίησης της νομοθεσίας

 

· η βελτίωση της αποτελεσματικότητας της δικαιοσύνης με κατάρτιση των λειτουργών και χρήση δεικτών απόδοσης

 

· η καλλίτερη επικοινωνία των πλεονεκτημάτων που έχουν οι εναλλακτικοί μηχανισμοί επίλυσης διαφορών

 

· η επείγουσα εφαρμογή στρατηγικής για την αντιμετώπιση των “κόκκινων” δανείων και του αναβαλλόμενου φόρου των τραπεζών

 

· η εφαρμογή του Πτωχευτικού και η εξασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ των δικαιωμάτων πιστωτών- οφειλετών και της επιτάχυνσης των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης

 

· η επιτάχυνση των δημόσιων επενδύσεων, ειδικά στις δημόσιες μεταφορές, στην καινοτομία, στη διαχείριση των απορριμμάτων

 

· η πρόσληψη εξειδικευμένων συμβούλων στον ΟΑΕΔ για τη βελτίωση των συστημάτων αναζήτησης εργασίας και κατάρτισης

 

· η ανάπτυξη συστήματος voucher που θα επιτρέπει σε όσους αναζητούν εργασία να επιλέγουν ενδιάμεσο για ενεργές πολιτικές απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών αντίστοιχων οργανισμών

 

· η σταδιακή μετατροπή των σημερινών συμβάσεων μονιμότητας των εκπαιδευτικών, σε μακροχρόνιες συμβάσεις που θα ενισχύσουν και θα επιβραβεύσουν την αποδοτικότητα τους

 

· η παροχή μεγαλύτερης αυτονομίας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

 

· η αύξηση των ποσών του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και η εισαγωγή ειδικών επιδομάτων για τους χαμηλόμισθους

 

· η διασφάλιση του ότι οι δικαιούχοι Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος συμμετέχουν σε προγράμματα απασχόλησης και αποδέχονται θέσεις εργασίας

 

· η ενίσχυση πολιτικών υποστήριξης οικογενειών, με προτεραιότητα στην ποιότητα φροντίδας για παιδιά και ηλικιωμένους

 

· η ανάπτυξη κατ’ οίκον φροντίδας για τους ηλικιωμένους

 

Τέλος ο Οργανισμός κάνει λόγο για αργό ρυθμό λόγω πανδημίας με την πρόοδο των μεταρρυθμίσεων στα πεδία της μείωσης των φορολογικών συντελεστών μέσω της βελτίωσης της εισπραξιμότητας και στην αναμόρφωση του πλαισίου των συμβάσεων του Δημοσίου. Παρατηρεί, όμως, ότι η πανδημία ήταν αυτή που προέτρεψε την Ελλάδα να ενισχύσει τις δυνατότητες του Συστήματος Υγείας, στο οποίο ελάχιστες επενδύσεις είχαν γίνει την προηγούμενη δεκαετία.   






πηγή 

Κάτω τα χέρια από το 8ωρο

 


γράφει ο Γιώργος X. Παπασωτηρίου  

 

 

Οι λέξεις δεν είναι παίξε γέλασε. Περιέχουν μία ουσία που προκαλεί εκρήξεις στα μυαλά. Γι' αυτό οι ποιητές από την αρχαιότητα, εξορίζονταν από την πόλη. Γι' αυτό τα ποιήματα ανέτρεπαν καθεστώτα. Γι' αυτό όταν τα ποιήματα γίνονται εξουσία, οι ποιητές αυτοκτονούν για να μην μεταλλαχθούν σε τεχνο-λόγους της εξουσίας. Ήδη μια ορισμένη λογοτεχνία έχει γίνει τεχνο-λογία στην υπηρεσία της εξουσίας, αλλάζοντας τις βαμμένες με το αίμα των εργατών λέξεις με ευφημισμούς. Ο "καπιταλισμός" ονομάστηκε τη δεκαετία του 1930, "ανάπτυξη", γράφει ο Τζ. Κ. Γκαλμπρέιθ στο βιβλίο του "Αθώα ψεύδη".

 

Τα ίδια "ψεύδη" δημιουργούν και σήμερα οι δημοσιολόγοι με ύφος λογοτεχνίζοντος "καθιστού γραφιά" της εποχής του Φαραώ. Τότε είχαν θεό τον Θωθ, τον κύριο του χρόνου, τώρα μια καρικατούρα "Μωυσή". Το θέμα, υποστηρίζουν, είναι η... ανάπτυξη, είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας και όχι αν το 8ωρο θα γίνει 10ωρο! Γράφουν για "φιλελευθερισμό" και εννοούν τον κανιβαλικό "νεοφιλελευθερισμό". Μιλούν για "πρόοδο" και εννοούν εκείνο το αρχαίο τοτέμ που ονομάζεται "κέρδος" και το οποίο πίνει το νέκταρ από το κρανίο των δολοφονημένων εργαζομένων. Μιλούν για "ασφάλεια", και η αστυνομία τους μας τσακίζει στις πλατείες, στους δρόμους, μέσα στα σπίτια μας. Τώρα μιλούν και για εργασιακή "ασφάλεια"(Flexicurity). Κι εμείς περιμένουμε εργασιακό Μεσαίωνα, εργασία χωρίς χρονικό όριο.

 

Κι εσείς "τι αντιπροτείνετε;", μας ρωτούν με άψογη δημοκρατική ευγένεια οι ναυαγισμένοι στη δερμάτινη πολυθρόνα τους μετανιωμένοι "ποιητές". Το "οκτάωρο" απαντούμε.

 

Πέρασαν 135 χρόνια από τη ματωμένη Πρωτομαγιά στο Σικάγο.  

 

Κάτω τα ξερά σας από τα εργασιακά δικαιώματα.

 

Κάτω τα χέρια από το 8ωρο

 




πηγή

Επτά στους δέκα θανάτους από Covid στο δεύτερο «κύμα» της πανδημίας συνέβησαν εκτός ΜΕΘ

 


Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που φέρνει στην επιφάνεια έρευνα του iMEdD Lab σχετικά με τα δεδομένα των θανάτων εντός και εκτός ΜΕΘ στο δεύτερο «κύμα» της πανδημίας και όχι μόνο. Το 2020 εκτιμάται ότι καταγράφηκαν περίπου 8.300 περισσότεροι θάνατοι από τους στατιστικά αναμενόμενους, επτά στους δέκα θανάτους από COVID-19 κατά τη διάρκεια του δεύτερου «κύματος» της πανδημίας στην Ελλάδα συνέβησαν εκτός ΜΕΘ, ενώ τα περισσότερα νέα κρούσματα φαίνεται ότι εντοπίζονται σε επαγγελματικούς χώρους, καθώς σημειώνονται πολλαπλάσιες νέες συρροές συγκριτικά με άλλους ειδικούς χώρους, όπως κλειστές δομές, εκπαιδευτικά ιδρύματα και δομές υγείας.

 

 

Ανατριχιαστικά αλλά και ταυτόχρονα αποκαλυπτικά είναι τα δεδομένα που, για πρώτη φορά, δημοσιεύθηκαν από το iMEdD Lab αναφορικά με τους θανάτους εντός και εκτός ΜΕΘ στο δεύτερο «κύμα» της πανδημίας και όχι μόνο.

 

Στοιχεία από την έρευνα:

 

Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων εβδομαδιαίων θανάτων από οποιαδήποτε αιτία για ολόκληρο το 2020 που δημοσίευσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), η θνησιμότητα που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με την COVID-19 είναι μεγαλύτερη από αυτή που γνωρίζουμε. Το διάστημα 23 Νοεμβρίου έως 6 Δεκεμβρίου 2020 εκτιμάται ότι καταγράφηκαν 41% περισσότεροι θάνατοι από τους στατιστικά αναμενόμενους.

 

Η υπερέχουσα θνησιμότητα (excess mortality) αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο και αμερόληπτο δείκτη για την παρακολούθηση των θανάτων που σχετίζονται με την COVID-19, διότι μας βοηθά να αντιπαρέλθουμε ένα σημαντικό πρόβλημα: τη μη καταγραφή θανάτων που σχετίζονται έμμεσα με τη νόσο. Διεθνείς επιστημονικές μελέτες καταδεικνύουν πως κατά τη διάρκεια της πανδημίας καταγράφεται αύξηση της θνησιμότητας από αιτίες που δεν σχετίζονται άμεσα με τον ιό. Για παράδειγμα, ασθενείς από άλλες νόσους ενδεχομένως αμελούν τις θεραπείες τους κατά τη διάρκεια ενός lockdown, εμφραγματίες δεν καταφεύγουν έγκαιρα στα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων από φόβο μήπως κολλήσουν τον ιό, ενώ ταυτόχρονα τα υπό πίεση συστήματα υγείας ακυρώνουν χειρουργεία ή δίνουν προτεραιότητα σε περιστατικά COVID-19, με αποτέλεσμα ασθενείς άλλων παθήσεων να μη λαμβάνουν έγκαιρη θεραπεία.

 

Στην Ελλάδα, το 2020 η υπερέχουσα θνησιμότητα έφτασε το 7% (1η – 52η εβδομάδα). Από τους περίπου 8.300 στατιστικά μη αναμενόμενους θανάτους, εκτιμάται ότι το 61% αφορούν επιβεβαιωμένους θανάτους ασθενών με COVID. Οι υπόλοιποι εικάζεται ότι σχετίζονται έμμεσα με την πανδημία.

 

«Οι περιφέρειες που εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά υπερέχουσας θνησιμότητας είναι η Κεντρική Μακεδονία, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, η Δυτική Μακεδονία καθώς και η Θεσσαλία. Στην Κεντρική Μακεδονία, 7 στους 10 θανάτους σχετίζονται άμεσα με την COVID-19, ενώ στην Αττική το ποσοστό είναι 45,3%. Αντιθέτως, στην Ήπειρο και τα Ιόνια Νησιά, περιοχές που επλήγησαν λιγότερο από την πανδημία, συγκριτικά με άλλες περιφέρειες, καταγράφεται αρνητικό ποσοστό υπερέχουσας θνησιμότητας –δηλαδή, σημειώθηκαν λιγότεροι θάνατοι από τους στατιστικά αναμενόμενους» αναφέρει η έρευνα που φέρει την υπογραφή του Θ. Τρομπούκη.

 

Εστιάζοντας στην περίοδο του δεύτερου «κύματος» της πανδημίας, τα δεδομένα, που φέρνει, για πρώτη φορά, στη δημοσιότητα το iMEdD Lab (αφορούν ολόκληρη τη χώρα, για το διάστημα από τις 12 Οκτωβρίου 2020 έως και τις 3 Ιανουαρίου 2021), σκιαγραφούν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το τι συνέβη εκείνους τους δραματικούς μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων περισσότεροι από 4.200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τον κορωνοϊό.

 

Σύμφωνα με στοιχεία από τις εβδομαδιαίες εκθέσεις του ΕΟΔΥ οι οποίες αποστέλλονται στο Υπουργείο Υγείας για ενημέρωση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων, στο προαναφερθέν διάστημα σχεδόν επτά στους δέκα ασθενείς (2.954) που κατέληξαν από την COVID-19 ήταν εκτός ΜΕΘ, ενώ εντός ΜΕΘ καταγράφηκαν 1.322 θάνατοι διασωληνωμένων ασθενών, δηλαδή το 30,9% των 4.276 συνολικών θανάτων εκείνο το διάστημα.

 


 

 

Η μέση ηλικία των ασθενών που κατέληξαν εκτός ΜΕΘ είναι τα 82,8 έτη (μέσος όρος των διάμεσων ηλικιών για τις εβδομάδες 43-53, δηλαδή από τις 19 Οκτωβρίου 2020 έως τις 3 Ιανουρίου 2021), ενώ εντός ΜΕΘ τα 70,7 έτη. Όσον αφορά στους θανάτους διασωληνωμένων ασθενών εντός ΜΕΘ, παρατηρούμε ότι, ενώ την 42η εβδομάδα (12-18 Οκτωβρίου) η διάμεση ηλικία ήταν τα 79 έτη, όσο πλησίαζε η κορύφωση του δεύτερου «κύματος» (49η-50η εβδομάδα, δηλαδή 30 Νοεμβρίου-13 Δεκεμβρίου), η διάμεση ηλικία μειώθηκε στα 67 έτη. Την ίδια περίοδο, όμως, η διάμεση ηλικία των θανόντων εκτός ΜΕΘ κυμάνθηκε από τα 85 έως τα 82 έτη.

 


 

 

Αναφορικά με το πού εντοπίζονται τα περισσότερα νέα κρούσματα, φαίνεται ότι σε επαγγελματικούς χώρους σημειώνονται πολλαπλάσιες νέες συρροές συγκριτικά με άλλους ειδικούς χώρους, όπως κλειστές δομές, εκπαιδευτικά ιδρύματα και δομές υγείας. Συγκεκριμένα, από τις 2 Νοεμβρίου έως το τέλος του έτους, από 758 νέα κρούσματα (η τιμή αυτή δεν αντανακλά το σύνολο των κρουσμάτων στους παραπάνω χώρους) που ανιχνεύτηκαν, τα 434 ήταν σε επαγγελματικούς χώρους, όπως βιομηχανίες και ιδιωτικές επιχειρήσεις. Σε κλειστές δομές, όπως γηροκομεία, ψυχιατρεία, στρατόπεδα, κέντρα αποκατάστασης κ.λπ., εντοπίστηκαν 166 νέα κρούσματα.

  


 

Εξετάζοντας το διάστημα από την εισαγωγή ενός ασθενούς στο νοσοκομείο έως τον θάνατό του, παρατηρούμε ότι τις πρώτες εβδομάδες η πλειονότητα των ασθενών κατέληγε πολύ πιο σύντομα σε σχέση με τις τελευταίες εβδομάδες. Συγκεκριμένα, την 46η εβδομάδα (9-15 Νοεμβρίου), οπότε καταγράφηκαν 316 νέοι θάνατοι, ο διάμεσος (median) αριθμός ημερών από την εισαγωγή μέχρι τον θάνατο ήταν 4 ημέρες, ενώ ο μέσος όρος ήταν 10 ημέρες. Αυτή η διαφορά ενδεχομένως σημαίνει ότι υπήρχαν πολλοί ασθενείς που πέθαιναν πολύ γρήγορα, ενώ λιγότεροι νοσηλεύονταν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. «Οι θάνατοι στη Βόρεια Ελλάδα, στην πλειονότητά τους, κατά 75%, συνέβησαν εκτός ΜΕΘ (…) οι ασθενείς πήγαιναν πολύ αργά στο νοσοκομείο, ήταν σε πολύ βαριά κατάσταση και δεν προλάβαιναν να νοσηλευθούν σε μονάδα» είχε δηλώσει η Αναστασία Κοτανίδου, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρεία Εντατικής Θεραπείας, σε άρθρο του iMEdD Lab για την ετοιμότητα του Εθνικού Συστήματος Υγείας στην πανδημία και τις ελλείψεις στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το iMEdD Lab, την 47η εβδομάδα, οπότε καταγράφηκαν 536 νέοι θάνατοι, μειώνεται ο μέσος όρος της διάρκειας από την εισαγωγή ως τον θάνατο στις 8 ημέρες, ενώ ο διάμεσος αριθμός ημερών παραμένει ο ίδιος. Αυτό ενδεχομένως σημαίνει ότι αυξήθηκε ο αριθμός των ασθενών που κατέληγαν πολύ γρήγορα. Από την επόμενη εβδομάδα και μέχρι το τέλος του έτους, αυξάνεται σταδιακά το χρονικό διάστημα από την εισαγωγή έως τον θάνατο –την 53η εβδομάδα φτάνει τις 13 ημέρες (διάμεσος).

 

Η πίεση του συστήματος υγείας διαφαίνεται και στα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το iMEdD Lab: Χαρακτηριστικά, την 46η εβδομάδα για κάθε αποσωλήνωση αντιστοιχούσαν 2,45 διασωληνώσεις. Την επόμενη εβδομάδα οι αποσωληνώσεις σχεδόν διπλασιάστηκαν (αύξηση 90%), ώστε να ανταποκριθεί το σύστημα στην πίεση από την ανάγκη νέων διασωληνώσεων.

 

Αναλύοντας τη σχέση νέων κρουσμάτων με το σύνολο των κρουσμάτων, φαίνεται ότι σε κλειστές δομές ενδεχομένως έγινε μεγαλύτερη διασπορά του ιού, με αποτέλεσμα να καταγράφονται 2.476 κρούσματα από τα 4.769 συνολικά κρούσματα. Από τα 2.476 κρούσματα σε κλειστές δομές, τα 1.155 (46%) ήταν σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων, γηροκομεία και Κέντρα Αποκατάστασης. Παρά το γεγονός ότι σε χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, καταγράφεται και ανακοινώνεται η θνησιμότητα σε τέτοιες κλειστές δομές, στην Ελλάδα δεν γνωρίζουμε πόσοι από αυτούς τους ανθρώπους σε κλειστές δομές, τελικά, κατέληξαν από τη νόσο.

 

 

 

*Ολόκληρη η έρευνα εδώ 






πηγή

Deuschlandfunk: “Γιατί έπρεπε να πεθάνει ο Γιώργος Καραϊβάζ;”



 γράφει η  Δήμητρα Κυρανούδη


Στη στυγερή δολοφονία του αστυνομικού ρεπόρτερ Γιώργου Καραϊβάζ έξω από το σπίτι του την Παρασκευή αναφέρεται η γερμανική ραδιοφωνία Deuschlandfunk σε ρεπορτάζ με τίτλο “Γιατί έπρεπε να πεθάνει ο Γιώργος Καραϊβάζ;” παρατηρώντας μεταξύ άλλων:

“Η βαρβαρότητα με την οποία κινήθηκαν οι δράστες προκύπτει σαφώς από την έκθεση αυτοψίας (…) Έξι σφαίρες στο στήθος, δύο στο κεφάλι, μία στο λαιμό και μία στην παλάμη – με συνολικά δέκα πυροβολισμούς ο ερευνητικός δημοσιογράφος Καραϊβάζ κυριολεκτικά εκτελέστηκε”.

 

  

Σχετίζεται η δολοφονία με το οργανωμένο έγκλημα;

 

 

Το ερώτημα αυτό θέτει το DLF και σημειώνει: “Ακόμη δεν είναι σαφές γιατί σκοτώθηκε ο 52χρονος. Σύμφωνα με το υπ. Προστασίας του Πολίτη ενδέχεται η δολοφονία του Καραϊβάζ να σχετίζεται με το οργανωμένο έγκλημα (…) Και ειδικοί θεωρούν ότι πίσω από τη δολοφονία μπορεί να κρύβεται το οργανωμένο έγκλημα”. Το ρεπορτάζ αναφέρει την άποψη του ποινικολόγου Σπύρου Δημητρίου, ο οποίος εκτιμά ότι η βιαιότητα και η ωμότητα των δραστών “δείχνουν ότι για λόγους που δεν είναι ακόμη σαφείς δεν ήθελαν απλώς να στείλουν ένα μήνυμα στον Γιώργο Καραϊβάζ, αλλά να τον εξοντώσουν”.

  

Στη συνέχεια το ρεπορτάζ αναφέρεται στη δημοσιογραφική παρουσία του αστυνομικού ρεπόρτερ και παρατηρεί: “Ο Καραϊβάζ θεωρούνταν έμπειρος αστυνομικός ρεπόρτερ (…) Σύμφωνα με δημοσιεύματα ο ερευνητικός δημοσιογράφος είχε ασχοληθεί πρόσφατα πολύ με αθέμιτες μηχανορραφίες διεφθαρμένων αξιωματούχων. Μεταξύ άλλων είχε κάνει αποκαλύψεις για εκβιασμούς για παροχή προστασίας από αστυνομικούς. Επιπλέον, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο Καραϊβάζ ανέφερε αρκετές φορές ότι εγκληματικές συμμορίες κερδίζουν ολοένα μεγαλύτερη δύναμη στην Ελλάδα και επηρεάζουν ακόμη και αποφάσεις για επιλογή προσωπικού στην αστυνομία.”

 

Σύμφωνα με τον Σπ. Δημητρίου, αναφέρει το DLF, η διερεύνηση της υπόθεσης αναμένεται δύσκολη διότι οι δράστες είναι απίθανο να βρίσκονται ακόμη στην Ελλάδα. Όπως σημειώνει: “Φοβάμαι ότι ακόμα κι αν οι δράστες – που σε τέτοιες περιπτώσεις προέρχονται κυρίως από το εξωτερικό – συλληφθούν και φυλακιστούν, θα είναι πολύ δύσκολο να προσδιοριστεί ποιοι βρίσκονται πίσω από το έγκλημα -αυτοί δηλαδή που ανέθεσαν τη δολοφονία. Αυτό με ανησυχεί”.

 




Πηγή: Deutsche Welle

Τρίτη 13 Απριλίου 2021

Τι κρύβεται πίσω από το νομοσχέδιο για την ψήφο των ομογενών

 


γράφει η Πηνελόπη Νάσσου

 

 

Φούντωσαν τα σενάρια για πρόωρες εκλογές μετά την κίνηση του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη να φέρει στην Βουλή το νομοσχέδιο για την άρση των περιορισμών στην ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού, το οποίο είχε ψηφιστεί μόλις το 2019 επί υπουργίας Τάκη Θεοδωρικάκου.

 

Το εντυπωσιακό είναι ότι ο νόμος για τους ομογενείς δεν εφαρμόστηκε ποτέ και παρ’ όλα αυτά η κυβέρνηση σπεύδει να τον αλλάξει, επικαλούμενη μάλιστα μια δήλωση της Θεοδώρας Τζάκρη στον ΕθνικόΚήρυκα «ότι το κόμμα της τάσσεται υπέρ της άρσης των περιορισμών στο δικαίωμα των Ελλήνων της Διασποράς να εγγραφούν στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους».

 

Οι πληροφορίες λένε, ωστόσο, ότι η κυβέρνηση είχε ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό τη διαδικασία για την αλλαγή του νόμου καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις 22 Μαρτίου σε τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους των ελληνικών κοινοτήτων της Λατινικής Αμερικής είχε αναφέρει: «Δυστυχώς, ένα μεγάλο κομμάτι των Ελλήνων της Λατινικής Αμερικής δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τις πρόνοιες αυτού του νόμου. Δεσμεύομαι όμως, ότι θα επανέλθουμε στο ζήτημα αυτό και μετά την επόμενη εκλογή, στην οποία για πρώτη φορά θα ψηφίσουν Έλληνες που δεν διαμένουν στην Ελλάδα μόνιμα, πιστεύω ότι το επιχείρημα γιατί αυτή η δυνατότητα θα πρέπει να δοθεί σε περισσότερους Έλληνες του εξωτερικού θα είναι ακόμα πιο έντονο. Και πιστεύω ότι θα επανέλθουμε στον νόμο αυτόν, θα τον ενισχύσουμε ώστε να μπορείτε όσοι θέλετε να συμμετέχετε στα κοινά της πατρίδας μας, να το κάνετε συμμετέχοντας στη διαδικασία ανάδειξης της πολιτικής ηγεσίας στη χώρα μας».

 

Ο λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση επιθυμεί να αλλάξει τον νόμο έχει να κάνει με τον αριθμό των ομογενών οι οποίοι τελικά θα ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές, αφού από 850.000 ομογενείς που ισχυριζόταν ο Τάκης Θεοδωρικάκος ότι θα πάνε στις κάλπες με τα ειδικά κριτήρια του νόμου του, πολύ δύσκολα οι ψήφοι της ομογένειας θα φτάσουν τις 150.000.

 

Πολιτικοί παρατηρητές επισημαίνουν ακόμα ότι η κυβέρνηση γνωρίζει ότι ο νέος νόμος δεν πρόκειται να περάσει, καθώς χρειάζονται 200 ψήφοι τους οποίους δεν πρόκειται να πάρει, αφού ακόμα και αν πείσει τα μικρά κόμματα να υπερψηφίσουν τον νέο νομοσχέδιο, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ φτάνουν τους 101 βουλευτές.

 

Στο ερώτημα γιατί η κυβέρνηση επέλεξε τη συγκεκριμένη στιγμή για να κάνει μια τέτοια κίνηση, πολλοί ισχυρίζονται ότι το Μέγαρο Μαξίμου βρίσκεται σε πανικό καθώς οι δημοσκοπήσεις το εμφανίζουν καθημερινά να χάνει έδαφος. Έτσι, επιχειρεί να μαζέψει ψήφους από όπου μπορεί και ιδιαίτερα από την ομογένεια που οι πληροφορίες λένε ότι και εκεί ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει μεγάλο άνοιγμα.     





πηγή

Έχει πλάκα η κατάργηση του οκταώρου, κύριε Χατζηδάκη;

 


γράφει ο Γεράσιμος Χολέβας

 

Ο υπουργός Εργασίας απαντά στον Κωστή Χατζηδάκη (τον υπουργό Εργασίας) ο οποίος «ακούει γελώντας» εκείνους που λένε «ότι θα καταργηθεί το οκτάωρο» από την κυβέρνηση (βίντεο)

 

Ο κύριος Κωστής Χατζηδάκης είναι υπουργός Εργασίας.

 

Ο κύριος Κωστής Χατζηδάκης «ακούει γελώντας» εκείνους που λένε «ότι θα καταργηθεί το οκτάωρο».

 

Ας δούμε, λοιπόν, πόσο «πλάκα» έχει η όλη υπόθεση κι ας εξετάσουμε εάν η κυβέρνηση καταργεί το οκτάωρο. Ας το κάνουμε με τα ίδια τα λόγια του υπουργού της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

 

«Ακούω γελώντας…»

Σε συνέντευξη του στο Mega είπε για το νομοσχέδιο για τα εργασιακά:

 

«Η κατεύθυνση που έχω δώσει στους συνεργάτες μου είναι να πάμε τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ακούω γελώντας αυτά τα οποία λένε ότι θα καταργηθεί το οκτάωρο. Δεν αμφιβάλω ότι κι όταν και όταν παρουσιαστεί το νομοσχέδιο θα υπάρχουν μερικοί κολλημένοι που θα λένε “το καταργείτε” κτλ, γιατί έχουν βγάλει το αποτέλεσμα εκ των προτέρων». 

 

Γιατί το λένε αυτό (οι «κολλημένοι», να προσθέσουμε εμείς) ρωτήθηκε από την δημοσιογράφο Ανθή Βούλγαρη. Και απάντησε:

 

 «Θα φέρουμε κάποιες διατάξεις που θα αφορούν την λεγόμενη διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Διευθέτηση του χρόνου εργασίας ισχύει (…) από το 2005 ή 2006. Υπάρχουν σχετικές ρυθμίσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπάρχει και στην Ελλάδα σχετική ρύθμιση με τα όποια κενά και τις όποιες ανάγκες προσαρμογές».

 

Το συμπέρασμα από τα λεγόμενα του κυρίου Χατζηδάκη είναι πως οι αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση (και… δεν καταργούν το οκτάωρο) είναι θεσμοθετημένες ήδη από την «αγία» Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία είναι γνωστό ότι στέλνει ντιρεκτίβες υπέρ των εργαζομένων και κατά των αφεντικών…

 

«Μετά από συμφωνία με τον εργοδότη…»

Πάμε παρακάτω. Η δημοσιογράφος τον ρώτησε: Αν δουλέψω 10 ώρες θα πάρω το δίωρο το επιπλέον;

 

Προσέξτε τώρα τι είπε ο υπουργός Εργασίας:

 

«Θα πάρετε, μετά από συμφωνία με τον εργοδότη (εάν δουλέψετε 10 ώρες) μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα δουλέψετε 6 ώρες. Ο συνολικός χρόνος εργασίας δεν πρόκειται να αυξηθεί»!

 

Τι έγινε; Ξαφνικά καταργήθηκε το οκτάωρο; Συνεχίζει να γελάει ο κύριος Χατζηδάκης;

 

Μήπως δεν καταλαβαίνει ότι το 10ωρο εργασίας, όποτε θέλει ο εργοδότης, παραβιάζει το κεκτημένα δικαιώματα που χρόνια τώρα προσπαθούν να εξαφανίσουν;

 

Δεν αντιλαμβάνεται ο «φιλεργατικός» υπουργός ότι ακόμα και αυτές οι 6 ώρες, «μετά από ένα χρονικό διάστημα» και «μετά από συμφωνία με τον εργοδότη», διαμορφώνουν συνθήκες εκβιασμού για τον εργαζόμενο;

 

Ή μήπως δεν γνωρίζει ότι ο εργοδότης έχει το πάνω χέρι στους χώρους δουλειάς αφού η επιβίωση του εργαζομένου εξαρτάται από τον μισθό του;

 

Κι έχει και συνέχεια: Άρα δεν θα υπάρχουν πληρωμένες υπερωρίες, είπε η δημοσιογράφος με τον κύριο Χατζηδάκη να …εξηγεί:

 

«Άλλο είναι οι υπερωρίες, άλλο είναι η διευθέτηση χρόνου εργασίας. Οι υπερωρίες πληρώνονται εξτρά. Η διευθέτηση του χρόνου εργασίας είναι σε κάποιες εποχικές δουλειές, σε κάποιες δουλειές που υπάρχει ανάγκη, δουλεύω λίγο περισσότερο τώρα και κάθομαι κάποιες άλλες μέρες και δεν δουλεύω».

 

Εδώ γελάμε εμείς!

Εδώ γελάμε εμείς!  Ποιος θα αποφασίζει «άριστε», κύριε υπουργέ, ποιες επιπλέον ώρες εργασίας του οκταώρου (το οποίο …δεν καταργείται) θα υπολογίζονται ως υπερωρίες ή θα υπάγονται στη «διευθέτηση του χρόνου εργασίας»;

 

Θα σας το πούμε το «μυστικό» και ελπίζουμε να μην πάθετε σοκ: Ο εργοδότης θα επιλέγει, αναλόγως με το τι τον βολεύει κάθε φορά.

 

Κι ένα ακόμα «μυστικό», κύριε υπουργέ:

 

Υπάρχει και η περίπτωση οι επιπλέον ώρες εργασίας του οκτάωρου (το οποίο… δεν καταργείται) να μαζεύονται και ο εργαζόμενος να δουλεύει αρκετά 10ωρα μέχρι να συμφωνήσει ο εργοδότης να του δώσει «πίσω» τις ώρες πίσω.

 

Δείτε τις δηλώσεις Χατζηδάκη μετά το 17′.15” στο βίντεο:



Τελικά, τι λέτε τώρα κύριε Χατζηδάκη;

 

Έχει πλάκα η κατάργηση του οκταώρου;

 

Έχει πλάκα η εκμετάλλευση του εργαζομένου με 10ωρα εργασίας όποτε θέλει ο εργοδότης;

 

Έχουν πλάκα οι ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν υπολογίζουν ως άνθρωπο τον εργαζόμενο αλλά ως εργαλείο για τα κέρδη του εργοδότη; 

 

«Γελάτε» ακόμα με τους «κολλημένους»; 






πηγή

  




Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *