Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

Ο Μητσοτάκης έχει νεύρα. Γιατί;

 


γράφει ο Γιώργος Καρελιάς

 

Η τελευταία συζήτηση στη Βουλή, πέραν των αναμενόμενων διαξιφισμών Μητσοτάκη-Τσίπρα, δεν είχε κάτι άλλο άξιο επισήμανσης. Πλην ενός και αυτό είναι ο εκνευρισμός του πρωθυπουργού, ο οποίος έγινε ολοφάνερος κατά την τριτολογία του.

 

Ο εκνευρισμός αυτός φάνηκε τόσο σε επίπεδο ύφους (απάντησε με ασυνήθη για τον ίδιο οξύτητα και χρησιμοποιώντας τρις το επίθετο "ψεύτης" για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ) όσο και σε επίπεδο επιχειρημάτων, χρησιμοποιώντας τη φράση "εσείς μας βάλατε στα Μνημόνια", με το "εσείς" να παραπέμπει στον Αλέξη Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ.

 

Επομένως, ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκνευρίστηκε επειδή ο κ. Τσίπρας είχε πει "ψέματα" για την ακρίβεια, τη ΔΕΗ, τις γονικές παροχές κτλ. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό, δηλαδή ο πρωθυπουργός αμφισβητεί την ακρίβεια των στοιχείων της αντιπολίτευσης και το αντίστροφο; Όχι δα. Αρα δεν αποτελεί δικαιολογητικό λόγο της έκρηξης "ψεύτης, ψεύτης, ψεύτης".

 

Ένα δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι ο κ. Μητσοτάκης εκνευρίστηκε επειδή ο κ. Τσίπρας είπε ότι η δική του κυβέρνηση έβγαλε τη χώρα από τα Μνημόνια. Θα μπορούσε κάλλιστα να του απαντήσει αυτό που είναι η πασιφανής αλήθεια: όντως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε τη χώρα από τα Μνημόνια, αφού προηγουμένως και αυτή είχε υπογράψει το δικό της Μνημόνιο (το τρίτο). Αντ’ αυτού ο πρωθυπουργός είπε την, τουλάχιστον ακατανόητη, φράση «εσείς, κύριε Τσίπρα, μας βάλατε στα Μνημόνια». Πρόκειται για αυθαιρεσία και για επιχείρημα που δεν θα χρησιμοποιούσε ούτε ένας επαρχιακός δικολάβος.

 

Διότι η πολιτική και οικονομική ιστορία έχει καταγράψει τα εξής απλά γεγονότα:

 

1.Το 2009 η χώρα ετέθη εκτός αγορών(δεν μπορούσε να δανειστεί), μόλις αποκαλύφθηκε το θηριώδες έλλειμμα του Προϋπολογισμού. Η κυβέρνηση Καραμανλή το έκρυβε και ουσιαστικά αυτή οδήγησε στην άτυπη χρεοκοπία. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (Γ. Παπανδρέου), που την διαδέχτηκε, υποχρεώθηκε να συμφωνήσει το πρώτο Μνημόνιο (2010).

 

2. Το δεύτερο Μνημόνιο υπογράφτηκε το 2012 (κυβέρνηση Παπαδήμου, την οποία στήριζαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) και εφαρμόστηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ υπό τον Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος επιδιδόταν μέχρι τότε σε αντιμνημονική ρητορεία ("εγώ σκίζω τα Μνημόνια').

 

3. Το τρίτο Μνημόνιο υπογράφτηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δεύτερες εκλογές του 2015. Ηταν η ίδια κυβέρνηση που το 2018 έβαλε τυπικά τέλος στην εποχή των Μνημονίων.

 

Ασφαλώς ο κ. Μητσοτάκης τα γνωρίζει αυτά και, επομένως, η φράση του «εσείς μας βάλατε αυτά Μνημόνια» είναι αερολογία που προδίδει τον εκνευρισμό του, για τον οποίο γράφουμε σήμερα. Γιατί, άραγε, συμβαίνει αυτό;

 

Θεωρητικά ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει λόγους να εκνευρίζεται, εφόσον είναι πεπεισμένος ότι η κυβέρνησή του τα πάει καλά και η αντιπολίτευση «τρώει τη σκόνη» του κόμματός του. Αν οι δημοσκοπήσεις αποδίδουν την πραγματικότητα, δεν έχει λόγο να ανησυχεί και, επομένως, να εκνευρίζεται. Όμως, τα πράγματα μπορεί να μην είναι όπως φαίνονται. Δηλαδή, υπάρχουν λόγοι ανησυχίας, οι οποίοι οδηγούν και σε εκνευρισμό.

 

Ο πρωθυπουργός, λόγω πανδημίας, δεν μπόρεσε ούτε πέρσι και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει και φέτος να προκηρύξει πρόωρες εκλογές και-σύμφωνα με τα δημοσκοπικά ευρήματα- να τις κερδίσει με άνεση. Και αυτό είναι λόγος ανησυχίας, διότι βλέπει ότι, προϊόντος του χρόνου, η φθορά της κυβέρνησής του είναι σημαντική. Το ίδιο και η πτώση των ποσοστών της ΝΔ, παρά τη διαφαινόμενη αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ να την καρπωθεί.

 

Ο πρωθυπουργός γνωρίζει, επίσης , ότι, όποτε κι αν γίνουν οι εκλογές, ο στόχος της αυτοδυναμίας είναι ανέφικτος (στις πρώτες με απλή αναλογική) και καθόλου εύκολος στις δεύτερες με ενισχυμένη, διότι μπορεί να χρειαστεί ποσοστό άνω του 38% και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα το πάρει. Και αυτός είναι σοβαρότερος λόγος ανησυχίας και εκνευρισμού.

 

Ο κ. Μητσοτάκης γνωρίζει ότι μπορεί να νικήσει στις επόμενες εκλογές , αλλά η νίκη αυτή να είναι πύρρειος, αν το ποσοστό της ΝΔ δεν είναι τέτοιο που να του δίνει αυτοδυναμία. Επομένως, θα χρειαστεί να αναζητήσει συνεταίρο είτε στα δεξιά του(σε κάποιο ακροδεξιό κόμμα, που θα μπει στη Βουλή) είτε στο Κέντρο (ΚΙΝΑΛ), αλλά αυτό τον βγάζει έξω από τον σχεδιασμό του.

 

Στο παρελθόν είχαμε πρωθυπουργούς που δεν πίστευαν ότι θα ηττηθούν από τους αντιπάλους τους και έλεγαν χαρακτηριστικά "εγώ δεν χάνω από αυτόν": το έλεγε ο Σαμαράς για τον Τσίπρα και έχασε, το έλεγε και ο Τσίπρας για τον Μητσοτάκη και έπαθε το ίδιο. Ο σημερινός πρωθυπουργός, αν κρίνουμε από τα όσα είπε προχτές στη Βουλή, θεωρεί βέβαιο ότι θα σχηματίσει και την επόμενη κυβέρνηση. Μόνο που ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες: αν η φθορά της κυβέρνησής του συνεχιστεί και η ΝΔ δεν πετύχει αυτοδυναμία, τότε οι βεβαιότητες πάνε περίπατο. Και ο εκνευρισμός του πρωθυπουργού εξηγείται.

 

Διότι, όπως έχει γράψει ο Σκωτσέζος ποιητής Ρόμπερτ Μπαρνς, "η αβεβαιότητα είναι χειρότερη από την απογοήτευση"...   

ΕΣΡ: Πρόστιμα στο Alert TV για το ρατσιστικό οχετό Βελόπουλου και τις κηραλοιφές του

 


Χρηματικό πρόστιμο συνολικά 35.000 ευρώ επέβαλε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης στο περιφερειακής εμβέλειας (Αττικής) τηλεοπτικό σταθμό Alert TV (με έδρα στον Ταύρο).

 

Το κανάλι βρέθηκε να έχει παραβεί την ραδιοτηλεοπτική νομοθεσία και αιτία ήταν λεγόμενα του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου που είχαν μεταδοθεί από εκπομπή του σταθμού στις αρχές (1 και 2) Οκτωβρίου 2019.

 

 

Ποινές για δύο παραβιάσεις της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας

Το ΕΣΡ επέβαλε πρόστιμο 20.000 ευρώ στο κανάλι για «ρητορική μίσους και δυσμενείς διακρίσεις έναντι μεταναστών», όπως αναφέρεται στην απόφαση του.

 

Στις επίμαχες εκπομπές Κυριάκος Βελόπουλος ως «λαθροεισβολείς» και μάλιστα πολλές φορές, πρόσφυγες και μετανάστες από το Πακιστάν και το Αφγανιστάν.

 

Ζητούσε δε ο βουλευτής και ευρωβουλευτής, ανάμεσα ο σε άλλα να μην τους χορηγηθεί κανένα προνόμιο ή επίδομα και να σταλούν σε ακατοίκητα νησιά για «να μην κινδυνεύει κανένας Έλληνας».

 

Επίσης, το πρόστιμο των 10.000 ευρώ επιβλήθηκε από την εποπτική αρχή στο κανάλι διότι μετέδιδε «μηνύματα τηλεπωλήσεων που μπορούσαν να παραπλανήσουν το τηλεοπτικό κοινό». Τα μηνύματα εκείνα δεν αφορούσαν παρά στις διαβόητες κηραλοιφές που διαφημίζονται στις εκπομπές του Κυριάκου Βελόπουλου.

  

Τα προϊόντα αυτά παρουσιάστηκαν ως πιστοποιημένα προϊόντα με θεραπευτικές ιδιότητες, σύμφωνα με την απόφαση ης ανεξάρτητης αρχής που εποπτεύει τα ΜΜΕ, από τα οποία ένα μόνον έχει γνωστοποιηθεί στον ΕΟΦ ως συμπλήρωμα διατροφής και τα υπόλοιπα έχουν καταχωρηθεί στον Ευρωπαϊκό CPNP ως καλλυντικά.

 

Το κανάλι δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολεί με παραβιάσεις της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας την ανεξάρτητη αρχή. Ήταν μεταξύ των 25 περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών στους οποίους έριξε αθροιστικά πρόστιμα 700.000 ευρώ το ΕΣΡ διότι διαφήμιζαν τις κηραλοιφές του που εξουδετέρωναν τον κορονοϊό.

 

Τότε (Οκτώβριος 2020) στο Alert TV, εξαιτίας όσων διαφήμιζε από την εκπομπή «Κόντρα και ρήξη» ο Κυριάκος Βελόπουλος, είχε επιβληθεί ποινή χρηματικής κύρωσης 25.000 ευρώ.

 

Το Alert (μαζί με τα κανάλια Epsilon, Extra, Kontra, AE Channel, Βεργίνα TV) είχε τιμωρηθεί για «παραβίαση -εκ προθέσεως- την συνταγματικώς επιβαλλόμενης απαγόρευσης μετάδοσης μηνυμάτων που θα μπορούσαν να παραπλανήσουν το κοινό ως προς τις προστατευτικές ιδιότητες προϊόντων και να θέσουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και υγεία».

  

Από 30.000 ευρώ πρόστιμο είχε επιβληθεί για τον ίδιο λόγο στους σταθμούς: Κόσμος TV Δωδεκανήσων, Αιγαίο TV Δωδεκανήσων, Super B Αχαϊας, Σητεία TV Λασιθίου, Notos TV Ηρακλείου, Ένα TV Φθιώτιδας, TV 10 Τρικάλων, Βήμα TV Ιωαννίνων, Θράκη ΝΕΤ Έβρου, TV Ροδόπη, Δίκτυο TV Σερρών, Κρήτη TV 1 Χανίων, Άλφα Τηλεόραση Δράμας, Δίκτυο 1 Καστοριάς, , TRT Μαγνησίας, PLP TV Ηλείας και Ίριδα TV Δωδεκανήσου.   






πηγή

Το λιπόθυμο «πνεύμα των Χριστουγέννων»

 


γράφει ο Παντελής Μπουκάλας

 

 

Παρά τον κάθε χρόνο και πιο βιαστικό εορταστικό διάκοσμο στους δρόμους και στις πλατείες (λίγο ακόμα και θα επιστρατεύεται «συμβολικά» στην εθνική εορτή της 28ης Οκτωβρίου)· παρά τα φώτα και τους αγιοβασίληδες σε λιγοστά μέχρι τώρα μπαλκόνια· και παρά την πληθώρα των διαφημίσεων με χριστουγεννιάτικα δέντρα και κάλαντα, η επιχείρηση «Σώστε τα Χριστούγεννα», στην οποία συστρατεύονται πολιτικοί και επιστήμονες, διεθνώς, είναι πολύ πιο δύσκολη απ’ ό,τι προβλέπουν τα καθησυχαστικά σενάρια στα φιλμ με ανάλογο θέμα.

 

Εύλογο. Η κατήφεια και η ψυχική εξάντληση από τον σχεδόν διετή πόλεμο με τον κορωνοϊό δεν αναιρούνται με εμβόλια αισιοδοξίας. Απαιτείται τρομακτική πνευματική δαπάνη, και μάλιστα από ένα μυαλό καταπονημένο, για να αντιμετωπιστεί η βαθιά απογοήτευση που προκαλεί η αίσθηση ότι με κάθε κύμα ξαναζούμε την ίδια οδυνηρή αποτυχία. Οτι πορευόμαστε εγκλωβισμένοι σε μια τραγωδία με άφαντο τέλος, παρά τις μονότονες διαβεβαιώσεις ότι είμαστε πια στην έξοδο. Επιπλέον, τα επίσης εξαντλημένα βαλάντια δεν παρηγοριούνται όταν πληροφορούνται ότι είναι αδύνατο να γίνουν σπουδαία πράγματα, διότι «το κακό είναι διεθνές», η ακρίβεια δηλαδή. Διεθνές το πρόβλημα, ναι, αλλά ποια «ελληνική ιδιαιτερότητα» ορίζει ότι πρέπει να διαθέτουμε το ακριβότερο ηλεκτρικό ρεύμα στην Ευρώπη, με ό,τι δυσβάσταχτο συνεπάγεται αυτό για τα νοικοκυριά;

 

Γενικότερα, το δόγμα «ζούμε ό,τι ζει όλος ο κόσμος και κάνουμε ό,τι κάνει όλη η Ευρώπη», άρα περιττεύουν τα πολλά παράπονα, οι διαμαρτυρίες και κυρίως οι απαιτήσεις, δεν πείθει ιδιαίτερα. Αν όντως κάναμε ό,τι και οι εταίροι μας στην Ε.Ε., η Ελλάδα δεν θα συγκαταλεγόταν στις χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις στους σκληρούς δείκτες της πανδημίας. Και δεν θα σκεφτόταν να υιοθετήσει άλλες μεθόδους καταμέτρησης των νεκρών, και συγκεκριμένα τη βρετανική, ώστε η εικόνα να δείχνει παραμυθητικότερη. Αυτό είναι το ζήτημα; Η εικόνα; Οι αριθμοί; Οι εντυπώσεις; Τότε ας μη συνυπολογίζουμε τις «αχρείαστες απώλειες», τους θανάτους ανεμβολίαστων, ώστε τα ποσοστά μας να παίρνουν άριστα.

 

Το λιπόθυμο «πνεύμα των Χριστουγέννων» δεν θα συνέλθει αν φτιασιδωθεί κουτοπόνηρα η επιφάνεια, ενώ στο βάθος ο φόβος, η απογοήτευση και εντέλει ο θάνατος θα συνεχίζουν τη δουλειά τους. Αφού λοιπόν η λέξη «ενσυναίσθηση» είναι πια του συρμού, ας αποκτήσει επιτέλους λίγη σάρκα. Ας μη μένει άθροισμα γραμμάτων άνευ ψυχικού νοήματος.

Ο Αρης Σερβετάλης σε νέο ρόλο – «Χριστιανοταλιμπάν αντιεμβολιαστής»

 

Σεβαστές οι απόψεις του, αλλά όταν μετράμε 100 νεκρούς τη μέρα και οι περισσότεροι είναι ανεμβολίαστοι, τότε οι ψεκασμένες θεωρίες δεν έχουν καμιά θέση

 


γράφει ο Βασίλης Σ. Κανέλλης

 

 

 

Ο Αρης Σερβετάλης είναι ένας συμπαθής ηθοποιός. Εχει παίξει σε διάφορα επιτυχημένα «ελαφρά» σίριαλ, τον θυμόμαστε στο «Είσαι το ταίρι μου» με το πορτοκαλί μαλλί του, στους «Singles», και σε επιτυχίες του Χριστόφορου Παπακαλιάτη.

 

Ενας καλός επαγγελματίας προφανώς κι ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων που δεν απασχολεί με την ιδιωτική του ζωή τα social media κι όλο αυτό το «λαιφσταλάδικο» συστηματάκι που κάνει τους έσχατους πρώτους.

 

Περισσότερο γνωστός έγινε εξαιτίας της στροφής του στη θρησκεία και λόγω της ταινίας για τον Αγιο Νεκτάριο, τον οποίο και υποδύθηκε.

 

Μια ταινία που «προμόταρε» όσο μπορούσε και η επίσημη Εκκλησία και που είχε εξασφαλισμένη επιτυχία στο χριστεπώνυμο πλήθος, παρά τις πολλές «αδυναμίες» της σε καλλιτεχνικό επίπεδο.

 

Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει κάποιον γιατί στρέφεται με τέτοια ζέση στην Εκκλησία ή γιατί παίζει το ρόλο κάποιου Αγίου ή ακόμη και γιατί πηγαίνουν να τον βλέπουν χιλιάδες Χριστιανοί που πιστεύουν στα θαύματα.

 

Ο καθένας επιλέγει τη ζωή που επιθυμεί και κανείς δεν μπορεί να τον κρίνει αν βεβαίως δεν προκαλεί την κοινή γνώμη, δεν καταπατά τα δικαιώματα του άλλου, δεν θέτει σε κίνδυνο τους υπόλοιπους.

 

Και ξαφνικά ο Σερβετάλης αποφασίζει να διακόψει την παράσταση «Ρινόκερος» στην οποία πρωταγωνιστούσε γιατί όπως υποστηρίζει δεν μπορεί να παίζει μόνο σε εμβολιασμένους και ότι είναι κατά των… διαχωρισμών.

 

Άλλο που δεν ήθελαν τα socialmedia να «ξεσαλώσουν» και να διχαστούν.

 

Οι μεν να αποθεώνουν τον Σερβετάλη γιατί είναι πολύ άντρας, ειλικρινής και πιστός στις απόψεις του και δεν επιτρέπει από τη… δικτατορία του Μητσοτάκη και της παγκόσμιας τάξης πραγμάτων τους διαχωρισμούς των εμβολίων.

 

Και οι δε να τον «σταυρώνουν» γιατί αφήνει άνεργους ηθοποιούς, γιατί δεν είναι τελικά και κανένα πρότυπο ή γιατί η Εκκλησία… τον έχει βαρέσει στο κεφάλι.

 

Αλλά η ουσία είναι ότι με την κίνησή του αυτή ανοίγει ξανά ένα θέμα που όλοι ξέρουμε αλλά βάζουμε κάτω από το χαλάκι. Και αυτό δεν είναι άλλο από τον διχασμό της κοινωνίας, από ένα εμφυλιοπολεμικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί με αφορμή την πανδημία, τους εμβολιασμένους και τους ανεμβολίαστους.

 

Κι έρχεται ο κάθε προβεβλημένος ηθοποιός, που υποτίθεται ότι… ποιεί ήθος να τα βάλει με το «σύστημα» που δήθεν διαχωρίζει τους ανθρώπους.

 

Μα ποιος είναι ο Σερβετάλης και ο κάθε Σερβετάλης να επιλέγει πώς θα παίξει επικοινωνιακά το όνομά του και το όνομα του κάθε αρνητή εμβολιασμού, όταν έχουν 18 χιλιάδες νεκρούς;

 

Τον πείραξε ο διαχωρισμός σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους αλλά δεν τον πειράζει ότι χθες πέθαναν 105 συνάνθρωποί μας και οι 100 δεν είχαν κάνει το εμβόλιο;

 

Δεν τον πειράζει ο διαχωρισμός σε ζωντανούς και νεκρούς;

 

Δεν τον πειράζει ότι πέραν των δικαίως φοβισμένων πολιτών (οι οποίοι ακόμη το σκέφτονται με τα εμβόλια) υπάρχει κι ένας εσμός αρνητών – ψεκασμένων ανεξαρτήτου πολιτικής ταυτότητας που θέτουν σε κίνδυνο της δημόσια υγεία με τις απίθανες θεωρίες τους;

 

Δεν πειράζει τον Σερβετάλη που εκατοντάδες ιερείς και αρκετοί μητροπολίτες έχουν πάρει στο λαιμό τους ανθρώπους και τους έχουν οδηγήσει στον θάνατο;

 

Μα καλά, εκεί που γυρνά στις εκκλησιές ο Σερβετάλης – Αγιος Νεκτάριος δεν έχει ακούσει τις θεωρίες περί φαρμάκων του διαβόλου, για τα «μπόλια» που θέλουν να μας απομακρύνουν από τον Χριστό, για τις μάσκες που κρύβουν τους ανθρώπους από τον Θεό;

 

Πώς επιτρέπει ένας νέος άνθρωπος από τον εαυτό του να παίρνει μέρος σε ένα «σόου» το οποίο στην τελική στοιβάζει χιλιάδες νεκρούς;

 

Υποκλίνονται οι διαδικτυακοί θαυμαστές του στο… μεγαλείο του ηθοποιού, λέγοντας ότι είναι πολύ Δημοκράτης κι αντιστέκεται στον φασισμό των διαχωρισμών.

 

Οι Χριστιανοταλιμπάν

Πάτε καλά; Χάνουμε εκατοντάδες ανθρώπους κάθε εβδομάδα επειδή δεν κάνουν το εμβόλιο ή ακόμη κι επειδή πιστεύουν τους χριστιανοταλιμπάν και αρνούνται ακόμη και την αρρώστια, και κάποιοι αποθεώνουν την ανοησία του Σερβετάλη;

 

Τρομάζω πραγματικά με την αποθέωση του λαϊκισμού που βρίσκει εκφραστές και μέσα σε εκείνους που θα έπρεπε πραγματικά να ποιούν ήθος.

 

Τρομάζω γιατί χρησιμοποιούνται βλακώδεις θεωρίες οι οποίες τελικά προκαλούν σύγχυση και θανάτους.

 

Τρομάζω με τον κάθε Σερβετάλη, τον κάθε Πετράκο ή τον κάθε ψεκασμένο δικηγόρο που γίνονται ήρωες και τζάμπα μάγκες την ίδια στιγμή που στα νοσοκομεία δίνεται μάχη ζωής και θανάτου.

 

Τρομάζω ακόμη και γιατί η δικαιολογία του ηθοποιού για να φύγει από το έργο, δείχνει την υποκρισία του.

 

Δεν έχει δει ο Σερβετάλης διαχωρισμούς στην κοινωνία λιγότερο επώδυνους και θανατηφόρους;

 

Δεν είναι διαχωρισμός αυτό που γίνεται στο Αγιο Ορος με τις γυναίκες που δεν έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν εκεί;

 

Δεν βλέπει διαχωρισμό ο ηθοποιός ως προς το πώς αντιμετωπίζονται οι γυναίκες από την Εκκλησία διαχρονικά;

 

Ολα αυτά είναι βαθύτατα υποκριτικά και κρύβουν είτε παντελή απουσία κοινωνικής ενσυναίσθησης και κοινωνικής υπευθυνότητας είτε προσπάθεια αυτοπροβολής.

 

Ας ακούσουμε φωτισμένους ιεράρχες όπως ο Μητροπολίτης Πειραιώς που χαρακτήρισε «σχισματικούς» τους ιερείς που είναι κατά του εμβολίου, κι ας αφήσουμε τους άλλους, τους επικίνδυνους χριστιανοταλιμπάν.

 

Η θρησκοληψία σκοτώνει, ειδικά τώρα που συνδυάζεται με τα κάθε είδους «ψέκια» και με τους δήθεν κοινωνικά ευαίσθητους και προστάτες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

 

Σκοτώνει νέα παιδιά, μεσήλικες αλλά και τους γονείς μας και τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας.

 

Και δεν είναι θέμα θρησκείας ή πίστης. Είναι ζήτημα ζωής και αυτό δεν μπορεί να το κηλιδώνει κανένας Σερβετάλης, κανένας ιερωμένος, κανένας Αγιος.

Η γειτονιά μου

 


γράφει η Άννα Δαμιανίδη

 

Η γειτονιά μου δεν είναι στο «κόκκινο» με τον κορονοϊό. Παρά τις τρομερές αφίσες που κοσμούν τους ταλαίπωρους τοίχους της, με διάφορα σαλπίσματα ανυπακοής και μακροσκελείς εξηγήσεις, γιατί το εμβόλιο δεν πρέπει να το κάνουμε και γιατί η μάσκα είναι χούντα, στολισμένες με σβάστικες, μπότες και άλλα χιτλερικά, παρ' όλη αυτή την ενορχηστρωμένη προσπάθεια να μας ριζοσπαστικοποιήσουν σώνει και καλά, ο κόσμος στους δρόμους κυκλοφορεί με μάσκα. Το βρίσκω κάπως υπερβολικό, αλλά τελικά μου συμβαίνει κι εμένα όταν βγω από το ένα μαγαζί και κρατάω τσάντες και ετοιμάζομαι να μπω σε άλλο, η μάσκα μένει στο πρόσωπό μου.

 

Κι όταν βλέπω μανάδες με τα παιδιά τους μασκοφορεμένα, ντρέπομαι λίγο και, αν δεν φορώ μάσκα εκείνη τη στιγμή, ψάχνω και βάζω. Είμαστε, φαίνεται, πολύ συντηρητική γειτονιά και υπάκουη, άδικα ξοδεύουν τα λεφτά τους οι διάφοροι αλιείς ψυχών τε και ψήφων, ταπετσάροντας με εκατοντάδες αφίσες κάθε δεύτερη μέρα, όλο και καινούργιες, όλο πιο προκλητικές φράσεις επινοώντας, τους ταλαίπωρους τοίχους.

  

Η γειτονιά μου είναι ακόμα ανάμεσα στην υποβάθμιση και στην αναβάθμιση. Δεν ελπίζω να συναντήσω στον δρόμο τυχαία, παρά μόνο τις τρεις φίλες που μένουν εδώ κοντά, οι άλλοι, οι φίλοι οι παλιοί, έχουν από καιρό μετακομίσει στα προάστια. Ξέρω ότι και στο κέντρο να πάω, και συνεχώς πηγαίνω, δεν θα δω γνωστούς, η Αθήνα είναι για μένα σαν ξένη πόλη. Αν ήταν και λίγο πιο όμορφη, θα περνούσα ωραία, αν έμενε έστω όπως ήταν παλιά. Τότε που μπορούσες να χαρείς μια βόλτα από την Πατησίων ώς το Σύνταγμα και να μη σε πιάνει κατάθλιψη. Τότε, θυμάμαι καλά, γκρίνιαζα και κριτίκαρα τα πάντα, ζητώντας ακόμα καλύτερες συνθήκες, δεν φανταζόμουν ότι, σαράντα χρόνια μετά, θα νοσταλγούσα τη φάση εκείνη. Γι' αυτό πρέπει κανείς να χαίρεται αυτό που έχει, αλλά αυτή η σοφία δεν περνά το δέρμα μας.

 

Λένε πως έγινε της μόδας η γειτονιά, πως εγκαθίστανται πολλοί Ευρωπαίοι και νέα ζευγάρια. Μάλιστα, οι άνθρωποι ανωτέρων τάξεων που έρχονται, φοβούνται ακριβώς αυτό που κάνουν, τους ανθρώπους ανωτέρων τάξεων που έρχονται. Εχει πλάκα. Εχουμε, πάντως, τους ριζοσπαστικοποιητές που αγρυπνούν, σήμερα μας προτρέπουν «να μάθουμε να κλοτσάμε» έτσι, γενικώς και αορίστως. Ισως φταίει η έλλειψη γηπέδων ποδοσφαίρου για όλη αυτή την άχρηστη επιθετικότητα. Τα πεζοδρόμια δεν χωρούν να κλοτσήσεις τίποτε, μπορεί να βρεθεί το πόδι σου απέξω και να στο πατήσει αυτοκίνητο. Οπότε, προσέχουμε γενικώς

 

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2021

Κορονοϊός: Οι «αρνητές» τσίπας!

 


γράφει ο Γιώργος X. Παπασωτηρίου  

 

Ένας, δύο, τρεις… ο Γιώργος, ο Γιάννης, η Ελένη, η Μαρία… εκατοντάδες, χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν μ’ έναν μοναχικό, βασανιστικό, άδικο τρόπο. Δύο χρόνια τώρα η πανδημία του κορονοϊού επανέρχεται όπως τα κύματα της παλίρροιας. 112 νεκροί σε μία μέρα στην Ελλάδα.

 

«Συμβαίνει παντού» είναι το κυβερνητικό επιχείρημα. Το "παντού" μοιάζει να παρέχει το άλλοθι του αναπόφευκτου, του "φυσικού συμβάντος"! Αυτή είναι η αφετηρία των παραλογισμών. Εδώ καλλιεργείται ο ανορθολογισμός των αρνητών. Στην πραγματικότητα, όμως, ο κορονοϊός είναι η «θανατηφόρα δοκιμασία για ολόκληρη τη λογική του νεοφιλελευθερισμού» (Fr. Lordon στη Le Monde Diplomatique).

 

Γιατί αυτοί που μας κυβερνούν, αν τους είχε μείνει λίγη τσίπα, θα έπρεπε να παραδεχτούν όταν μιλούσαν για την διάλυση της δημόσιας Υγείας, ότι δεν είχαν καταλάβει τίποτα για το τι η εποχή απαιτεί. Θα έπρεπε να παραδεχτούν ότι είναι υπεύθυνοι για τους θανάτους, για τις ΜΕΘ «πεταμένα λεφτά», για τη μη ενίσχυση με υγειονομικό προσωπικό των νοσοκομείων. Αντ’ αυτού παρουσιάζουν τους θανάτους ως δήθεν μοιραίο –ως σχεδόν φυσικό- γεγονός,  ενώ παράλληλα επιχειρούν να εκμεταλλευθούν την καταστροφή για να ενισχύσουν τον έλεγχο και την επιτήρηση, για να αυξήσουν την αστυνομία, να στρατιωτικοποιήσουν την κοινωνία, να χειραγωγήσουν την επικοινωνία και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, για να στηρίξουν ένα νέο δυστοπικό σύστημα, που θα υπηρετεί το κέρδος χωρίς όρια, την υπερσυσσώρευση χωρίς φρένο.

 

Είναι γνωστό ότι η υγειονομική κρίση είχε προβλεφθεί πριν 15 χρόνια (από την επιδημία του SARS), αλλά δεν έκαναν απολύτως τίποτα, καθώς η "προετοιμασία" δεν ήταν κερδοφόρα. Ακόμα και όταν υπήρχε πρόβλεψη, αυτή υπονομεύονταν. Ο Ομπάμα, για παράδειγμα, όπως αναφέρει ο Νόαμ Τσόμσκι, «είχε αναθέσει σε μια μικρή εταιρεία στην Καλιφόρνια την παραγωγή ποιοτικών αλλά φτηνών αναπνευστήρων για ΜΕΘ… Όμως η εταιρεία γρήγορα αγοράστηκε από μια μεγαλύτερη, την Covidien, που φτιάχνει ακριβούς αναπνευστήρες, και «έθαψε» το πρόγραμμα των φτηνών γιατί δεν ήθελε ανταγωνισμό στα προϊόντα της, και γι’ αυτό ακύρωσε το κυβερνητικό συμβόλαιο, με το επιχείρημα ότι δεν είναι αρκετά κερδοφόρο»! Στο πολιτικό πεδίο οι απαγορεύσεις που επιβάλλονται στις κυβερνήσεις ώστε να μην κάνουν τίποτα είναι φοβερές. Οι φαρμακοβιομηχανίες-κολοσσοί έχουν τεράστια ισχύ και είναι αδύνατο στις κυβερνήσεις να παρέμβουν, καθώς ο νόμος του κέρδους θεωρείται απαράβατος.

 

Παράλληλα, η πανδημία αξιοποιείται για τη διαμόρφωση μιας νέας βιο-εξουσίας, που θα ελέγχει και θα επιτηρεί ολοκληρωτικά τους ανθρώπους, για τη δημιουργία μιας νέας κοινωνίας, που θα βασίζεται στο φόβο και την καταστολή, κι ενός νέου ανθρωπότυπου, που θα είναι ένα σώμα έγκλειστο σ’ ένα σπίτι-φυλακή, μια ψυχή χωρίς ζωή, διαμεσολαβημένη από τα «μέσα κοινωνικής δικτύωσης». Η ιστορία βρίθει από παραδείγματα εκμετάλλευσης των πανδημιών από την εξουσία. Ο Michel Foucault στο βιβλίο του Les Anormaux, είχε επισημάνει ότι η επιδημία της πανώλης και τα μέτρα περιορισμού που είχαν ληφθεί τότε, δημιούργησαν μια νέα μορφή διακυβέρνησης, μια νέα μορφή "πειθαρχικής οργάνωσης" της κοινωνίας, όπου υπήρχε γνώση και έλεγχος του κάθε ατόμου ξεχωριστά. Η νομιμοποίηση του ελέγχου και του καταναγκασμού γινόταν στο όνομα της καταπολέμησης του ιού. Και σήμερα, η οικειοποίηση από την εξουσία όλων των προσωπικών δεδομένων των πολιτών και η διαρκής επιτήρηση γίνεται στο όνομα της «υγείας».

 

Στις παραπάνω «αλήθειες» βασίζεται ο «παρα-λόγος» των αρνητών. Γι' αυτό η εξουσία δεν μπορεί να πείσει και καταφεύγει στην καταστολή…

 

 Υπάρχει λύση; Υπάρχει. Αυτή προϋποθέτει μια άλλη οικονομική λειτουργία που θα θέτει πάνω απ’ όλα τη ζωή(και όχι το κέρδος), συμπεριλαμβάνοντας σ’ αυτή και μια άλλη σχέση με τη φύση. Είναι γνωστό ότι η απειλή της πολιομυελίτιδας τερματίστηκε με το εμβόλιο του Σαλκ, από έναν κυβερνητικό θεσμό, χωρίς ευρεσιτεχνία, και το οποίο έγινε διαθέσιμο σε όλους. Αυτό μπορεί να γίνει και τώρα, αλλά στερεί κέρδη από τα βαμπίρ του νεοφιλελευθερισμού.  Γι' αυτό η λυσιτελής αντιμετώπιση του προβλήματος έχει ως προϋπόθεση και την αντιμετώπιση της νεοφιλελεύθερης «πανούκλας» και του καπιταλισμού ως οικονομικού παραδείγματος…

Δόθηκαν στη δημοσιότητα οι επίσημες οδηγίες της Επιτροπής Εμβολιασμού κατά του COVID 19 – Πότε και πώς θα κάνουμε την τρίτη, ενισχυτική, δόση εμβολίου


 

Τις επίσημες αναλυτικές οδηγίες για τη χορήγηση αναμνηστικής-ενισχυτικής δόσης σε πολίτες άνω των 18 ετών, δημοσιοποίησε η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμού.

 

 

Εκείνο που είναι το πιο σημαντικό είναι ότι όλοι οι πολίτες άνω των 18 ετών έχουν δικαίωμα σε αυτή.

 

Σύμφωνα με τις οδηγίες ισχύουν τα εξής:

 

Για τα άτομα που έχουνε ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους με εμβόλια Pfizer, Moderna ή AstraZeneca, η αναμνηστική δόση θα είναι με εμβόλιο Pfizer ή μισή δόση Moderna, μετά από 6 μήνες.

 

Για τα άτομα που έχουνε ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους με εμβόλιο Johnson & Johnson, η αναμνηστική δόση θα πραγματοποιείται με το εμβόλιο της Johnson & Johnson, Pfizer ή μισή δόση Moderna εμβόλιο, μετά από 2 μήνες.

 

Για τα άτομα που έκαναν πρώτη δόση με εμβόλιο Pfizer ή Moderna και δεύτερη δόση με Johnson & Johnson, δε συστήνεται να πραγματοποιήσουν αναμνηστική δόση.

 

Για τον προγραμματισμό του ραντεβού σας για την αναμνηστική δόση, ακολουθείτε την ίδια διαδικασία που ακολουθήσατε για την πρώτη και την δεύτερη δόση.

 

Η επιτροπή αναφέρεται σε τρία παραδείγματα που αφορούν τον εμβολιασμό με αναμνηστική δόση. Περιπτώσεις για εμβολιασμό με αναμνηστική δόση.

 

Περίπτωση 1η

 

Ολοκληρωμένος εμβολιασμός με 1 δόση J&J – Συστήνεται εμβολιασμός τουλάχιστον 2 μήνες μετά με μία δόση Pfizer, J&J ή μισή δόση Moderna

 

Περίπτωση 2η

 

Ολοκληρωμένος εμβολιασμός με 2 δόσεις Pfizer, Moderna ή AstraZeneca – Συστήνεται εμβολιασμός τουλάχιστον 6 μήνες μετά με μία δόση Pfizer ή μισή δόση Moderna

 

Περίπτωση 3η

 

1η δόση με εμβόλιο Pfizer, Moderna ή Astra Zeneca – 2η δόση με εμβόλιο J&J – Η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμού δε συστήνει τον εμβολιασμό με αναμνηστική δόση.

 

 


 

 

 

Περιπτώσεις εμβολιασμού με αναμνηστική δόση & νόσηση

 

Περίπτωση 1η

 

Νόσηση πριν τον εμβολιασμό – 1 δόση εμβολίου J&J – Συστήνεται εμβολιασμός με αναμνηστική δόση τουλάχιστον 6 μήνες μετά με μία δόση Pfizer, J&J ή μισή δόση Moderna

 

Περίπτωση 2η

 

Νόσηση πριν τον εμβολιασμό – Εμβολιασμός με Pfizer, Moderna ή AstraZeneca – Συστήνεται εμβολιασμός με αναμνηστική δόση τουλάχιστον 6 μήνες μετά με μία δόση Pfizer ή μισή δόση Moderna.

 

Περίπτωση 3η

 

1η δόση με Pfizer, Moderna ή AstraZeneca – Νόσηση μετά την 1η δόση εμβολιασμού – Συστήνεται εμβολιασμός 3 – 6 μήνες μετά τη νόσηση με μια δόση Pfizer ή Moderna (ολόκληρη δόση) για ολοκλήρωση του εμβολιασμού – Αναμνηστική δόση συστήνεται 6 μήνες μετά από τη 2η δόση με 1 δόση Pfizer ή Moderna μισή δόση

 

Περίπτωση 4η

 

Ολοκλήρωση εμβολιασμού με J&J – Νόσηση μετά τον εμβολιασμό – Συστήνεται εμβολιασμός 6 μήνες μετά τη νόσηση με μια δόση Pfizer, μισή δόση Moderna ή J&J

 

Περίπτωση 5η

 

Ολοκλήρωση εμβολιασμού με 2 δόσεις Pfizer, Moderna ή AstraZeneca – Νόσηση μετά τον εμβολιασμό – Συστήνεται εμβολιασμός 6 μήνες μετά τη νόσηση με μία δόση Pf

 

 


    




πηγή

Με έγγραφο της κ. Μίνας Γκάγκα μείωση τακτικών χειρουργείων κατά 80% - : Δεν θα ισχύσει για την 1η ΥΠ Ε στην Αττική

 

Τι αναφέρεται σε έγγραφο της Μίνας Γκάγκα προς τις Υγειονομικές Περιφέρειες και τι θα ισχύσει στις ιδιωτικές κλινικές.

 

 


Αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των χειρουργείων, προκειμένου τα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών λόγω CoViD, προωθεί το υπουργείο Υγείας.

 

Με χθεσινή της εγκύκλιο, η αναπληρώτρια υπουργός Μίνα Γκάγκα καλεί τα νοσοκομεία, δημόσια και ιδιωτικά, να προβούν σε μείωση τακτικών χειρουργικών επεμβάσεων έως και 80%.

  

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, που παρατίθεται πιο κάτω, οι διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών (ΥΠΕ) μπορούν να εξαιρέσουν από τον περιορισμό επείγουσες και έκτακτες περιπτώσεις, καθώς και τα ειδικά νοσοκομεία.

 

Θα διενεργούνται κανονικά οι διαγνωστικές εξετάσεις και οι θεραπείες των ασθενών με χρόνια προβλήματα υγείας.

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της 1ης ΥΠΕ Αττικής, Παναγιώτη Στάθη, στα νοσοκομεία της αρμοδιότητάς του δεν θα υπάρξει μείωση των τακτικών χειρουργικών επεμβάσεων.

 

Το Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή των νοσοκομειακών γιατρών ζητεί την ανάκληση του μέτρου, θεωρώντας δικαιολογίες τα περί με εξαίρεσης των ιδιωτικών κλινικών.

 

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, "το προηγούμενο του Κοντοζαμάνη στις 2 Μαρτίου 2021 δεν τηρήθηκε στις ιδιωτικές κλινικές και το υπουργείο Υγείας έκανε το κορόιδο. Κάθε φορά που με εντολή σας κλείνουν τα χειρουργεία των δημόσιων νοσοκομείων, γίνεται όργιο κερδοσκοπίας και εκβιασμών σε βάρος των ασθενών από τις αγαπημένες σας ιδιοκτησίες των μεγάλων ιδιωτικών θεραπευτηρίων".

 

Δημ.Κ.  







πηγή

Στον κόσμο του ο Μητσοτάκης για την ακρίβεια – Καμαρώνει για τα «χαρτζιλίκια» σε υγειονομικούς, χαμηλοσυνταξιούχους και άτομα με αναπηρία

 


Στον κόσμο του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την ακρίβεια. «Υπάρχει μία παγκόσμια κρίση τιμών. Μετά τα lockdown η αυξημένη ζήτηση ανέβασε τις τιμές και αυτές τον πληθωρισμό. Για αυτούς τους λόγους αλλά όχι μόνο ανέβηκαν και οι τιμές της ενέργειας», είπε για να προσθέσει: «Υπάρχει μεγάλη συζήτηση στην κοινότητα των οικονομολόγων. Η μεγάλη πλειοψηφία αυτών και θεωρώ με τεκμηριωμένο τρόπο, υποστηρίζει πως το φαινόμενο θα είναι πρόσκαιρο. Κάποιοι άλλοι θεωρούν πως το συγκεκριμένο φαινόμενο αποδίδεται στην δημοσιονομική χαλάρωση». Αν και παραδέχτηκε το ζήτημα των τιμών στην ενέργεια, προφανώς και δεν βρήκε να πει κουβέντα για το κρεσέντο ιδιωτικοποιήσεων στη ΔΕΗ και όχι μόνο. Τα περί δημοσιονομικής χαλάρωσης έχουν να κάνουν, σύμφωνα με την πολιτική που ασκεί η ΝΔ, στα ανεπαρκή επιδόματα που δόθηκαν κατά τη διάρκεια των λοκ ντάουν.

 

Ο πρωθυπουργός σε μια ωραιοποιημένη περιγραφή ισχυρίστηκε: «Δεν είναι η πρώτη φορά που είχαμε αντίστοιχες πληθωριστικές τάσεις, όπως στην ευρωπαϊκή κρίση χρέους το 2010 – 2011. Και τότε απεδείχθη το φαινόμενο παροδικό, έτσι και τώρα θεωρώ πως θα δούμε μία αποκλιμάκωση του φαινομένου το πρώτο τρίμηνο του 2022». Σαν να βρίσκεται σε άλλο σύμπαν μίλησε για «πρόσκαιρη μπόρα των ανατιμήσεων», παρουσιάζοντας ότι η Ελλάδα έχει «την 3η καλύτερη επίδοση στην ΕΕ ως προς το πληθωρισμό» που όμως τον Οκτώβριο έτρεχε με 2,8%.

 

 

Εκτός των παραπάνω δεν ικανοποίησε καν το αίτημα για κατάργηση του ΦΠΑ και των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στα καύσιμα και στην Ενέργεια όπως έχει ζητήσει και με τροπολογία στη Βουλή το ΚΚΕ και θα αποτελούσε ουσιαστική ελάφρυνση. Αντί αυτού μοίρασε ψίχουλα και δεν είχε πρόβλημα να το παραδεχτεί, λέγοντας ειδικά για τους συνταξιούχους πως «δεν είναι αυτό που τους αξίζει»

Με το παραπάνω σκεπτικό ο Κυριάκος Μητσοτάκη εμφάνισε τον ευατό του σαν κοινωνικά ευαίσθητο και έδωσε «χαρτζιλίκια», μπροστά στις πραγματικές και διαρκείς ανάγκες εργαζόμενων και συνταξιούχων:

 

– Μισό μισθό σε 100.000 υγειονομικούς τον Δεκέμβριο.

-250 ευρώ σε όλους τους χαμηλοσυνταξιούχους (ποσό προσαυξημένο κατά 50 ευρώ για κάθε μέλος της οικογένειάς τους)

-250 ευρώ σε 173.000 πολίτες με αναπηρία. 







πηγή

 

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

Νίπτει τας χείρας της η Ιερά Σύνοδος: Δηλώνει πως αδυνατεί να εφαρμόσει τα μέτρα στις εκκλησίες

 


Έχει καμία πρόταση η κυβέρνηση ή μήπως... δεν υπάρχει κάποια μελέτη που να δείχνει ότι ο κορωνοϊός κολλάει στις εκκλησίες, όπως «δεν υπάρχει μελέτη που να αποδεικνύει ότι οι αστυνομικοί μεταδίδουν τον ιό» σύμφωνα με τον «άριστο» των «αρίστων» υπουργό, κ. Άκη Σκέρτσο;

 

Παρά το κανάκεμα από την κυβέρνηση η ηγεσία της εκκλησίας δηλώνει ότι δεν έχει τη δυνατότητα ελέγχου των μέτρων για τον κορωνοϊό.

 

Υπενθυμίζουμε ότι από σήμερα, σύμφωνα με τα κυβερνητικά μέτρα, οι πιστοί θα μπορούν να εισέρχονται στις εκκλησίες μόνο με πιστοποιητικό εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού ή πιστοποιητικό νόσησης, ή με αρνητικό τεστ (μοριακό ή rapid). Οι ανήλικοι από τεσσάρων έως 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν εναλλακτικά και δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test).

 

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οσον αφορά την εκκλησία η κυβέρνηση είναι μονίμως ένα βήμα πίσω σε σχέση με τους άλλους κλειστούς χώρους. Με βάση τα νέα μέτρα από σήμερα στα κέντρα διασκέδασης, στους κλειστούς (εσωτερικούς) χώρους εστίασης, στα θέατρα, στους κινηματογράφους, στα μουσεία, στις εκθέσεις, στα συνέδρια, στα γυμναστήρια και στα γήπεδα, δυνατότητα πρόσβασης και δια ζώσης παρουσίας έχουν μόνο οι εμβολιασμένοι ή εντός των τελευταίων έξι (6) μηνών νοσήσαντες από τη νόσο Covid-19 ενήλικοι.

 

Δεν πρόλαβε να περάσει, λοιπόν, η πρώτη μέρα των μέτρων και η Ιερά Σύνοδος, αφού συνεδρίασε, αποφάσισε ότι «αναφορικά προς την Κοινή Υπουργική Απόφαση 72486/19.11.2021 (Β’ 5401), σύμφωνα με την οποία οι πιστοί, όταν εισέρχονται στους Ιερούς Ναούς για να μετάσχουν σε Ιερές Ακολουθίες και να λατρεύσουν τον Αληθινό Θεό, οφείλουν να έχουν τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά, θεωρεί ότι η συμμόρφωση των πιστών προς την Κ.Υ.Α. δεν είναι δυνατόν να ελεγθεί από το εργατικό (νεωκόροι) ή εθελοντικό προσωπικό των Ιερών Ναών, καθώς αυτό δεν έχει ούτε δυνατότητες, ούτε αρμοδιότητες φύλαξης, ούτε δημόσιες (π.χ. αστυνομικές) εξουσίες».

 

Κατά τα άλλα «παραμένει σταθερή στο υπ’ αριθμ. 4766/2205/4.11.2021 Εγκύκλιο Σημείωμά Της, με το οποίο απευθύνει και πάλι έκκληση στον ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό να τηρούν επακριβώς άπαντα τα μέτρα προστασίας για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού και προτρέπει πατρικώς για την πραγματοποίηση του υποδεδειγμένου από την ιατρική κοινότητα εμβολιασμού, ως ουσιαστικού μέτρου προστασίας κατά της πανδημίας, ιδίως κατά την τρέχουσα συγκυρία για όσους είναι μεγαλύτεροι των 65 ετών, καθώς και την διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων από όσους δεν έχουν εμβολιασθεί».

 

Έχει καμία πρόταση η κυβέρνηση ή μήπως… δεν υπάρχει κάποια μελέτη που να δείχνει ότι ο κορωνοϊός δεν κολλάει στις εκκλησίες, όπως «δεν υπάρχει μελέτη που να αποδεικνύει ότι οι αστυνομικοί μεταδίδουν τον ιό» σύμφωνα με τον «άριστο» των «αρίστων» υπουργό, κ. Άκη Σκέρτσο; 






πηγή

Αναμνηστικά διαγγέλματα

 


γράφει ο Παντελής Μπουκάλας

 

 

Αν δεν είχαµε στη διάθεσή μας τα ψαχτήρια του Ιντερνετ, θα τα πηγαίναμε άραγε καλύτερα στο άθλημα της μνήμης, που δυσκολεύει αφάνταστα όσο πληθαίνουν πίσω μας τα σβησμένα κεριά; Τελεσίδικη απάντηση δεν θα βρούμε ούτε στον «Φαίδρο» του Πλάτωνα, όπου ο Σωκράτης εξετάζει αν η επινόηση της γραφής από τον Θευθ, τον θεό των Αιγυπτίων, θα βοηθήσει το ανθρώπινο μνημονικό ή θα το εξασθενίσει. Δίχως το Διαδίκτυο, λοιπόν, μπορούμε να θυμηθούμε πότε προβλήθηκε η αναμνηστική δόση σαν αναγκαία, και μάλιστα όχι για τα επόμενα χρόνια αλλά για τους επόμενους μήνες; Ή ότι το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα καταγράφηκε στις 26.2.2020, στο ΑΧΕΠΑ, και ο πρώτος νεκρός στις 12.3; Και ότι τα πρώτα έκτακτα μέτρα ξεκίνησαν στις 28.2.2020; Μάλλον όχι.

 

Οταν είμαστε μέσα στο πέλαγος, και μας δέρνουν αλλεπάλληλα κύματα, ούτε καθαρή εποπτεία του έχουμε ούτε η μνήμη μας κατορθώνει να συντάξει σαφές ημερολόγιο. Αθύρματα είμαστε. Το σίγουρο είναι πως όταν κάναμε την πρώτη και τη δεύτερη δόση του εμβολίου, πιστεύαμε ότι ξεμπερδεύουμε. Λάθος. Οι σκληρές μεταλλάξεις βρίσκονταν ακόμα μπροστά μας, όχι μοιραία, αλλά και επειδή ο εμβολιαστικός εθνικισμός παράτησε τον Τρίτο Κόσμο στη μοίρα του, σαν μεταλλαξιογόνο εργαστήριο. Κι έτσι, αντί να γίνει ανάμνηση ο ιός, κρίθηκε απολύτως απαραίτητη η αναμνηστική δόση. Δεν πρόκειται πάντως για «πανδημία των ανεμβολίαστων», όπως επέμενε ο πρωθυπουργός στο άτονο αναμνηστικό διάγγελμά του, με το οποίο κάλυψε τις ανάγκες τού ΕΓΩ και όχι του ΕΣΥ. Ο όρος αυτός και παραπλανητικός είναι και επικίνδυνος. Η ελληνική κυβέρνηση τον εισήγαγε ενθουσιωδώς από τη διεθνή αγορά επειδή διευκολύνει την προσπάθειά της να εμφανιστούν οι ανεμβολίαστοι σαν μόνοι υπεύθυνοι για την επιδείνωση του προβλήματος.

 

Ευθύνονται για πολλά οι ανεμβολίαστοι – κι εδώ εννοούνται όσοι θεωρητικοποιούν την «αντισυστημική» φιλαυτία τους, όχι όσοι λόγω ηλικίας ή υγείας αδυνατούν να μεταβούν σε εμβολιαστικό κέντρο, για τους οποίους θα έπρεπε να νοιαστεί η πολιτεία, και όχι να διατείνεται, διά του κ. Πλεύρη, ότι «δεν είναι δουλειά της». Δεν φταίνε όμως αυτοί που τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι σαρδελοφορεία ή που τα αεροπλάνα κινούνται με πληρότητα 100%, οι δε σχολικές τάξεις κλείνουν αν προκύψει το 50% + 1, αλλά για τη Βουλή αρκεί ένα κρούσμα. Ή που οι επιχειρήσεις υγείας μένουν κερδώα κόβιντ φρι, αντί να υποχρεωθούν να συνδράμουν σε ένα πρόβλημα όντως εθνικό.   

Ζητείται ανθρωπιά

 

Μας έχει εξοικειώσει άραγε τόσο πολύ με την ιδέα του θανάτου ο ιδιότυπος πόλεμος τον οποίο βιώνουμε τα τελευταία (σχεδόν) δύο χρόνια ώστε να χάνουμε σιγά-σιγά την ανθρωπιά μας;. 




γράφει η Ιωάννα Α. Σουφλέρη

 

 

Στα τέλη Μαρτίου 1946, ο 32χρονος τότε Αλμπέρ Καμί έφτανε διά θαλάσσης στη Νέα Υόρκη. Ηταν το πρώτο (και μοναδικό) ταξίδι του στις ΗΠΑ, οι οποίες ζούσαν τη μέθη της νίκης στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Ευρώπη όμως μετρούσε ακόμη τις πληγές της και ο Καμί, ο οποίος είχε προσκληθεί να δώσει μια διάλεξη στο φημισμένο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, δεν χαρίστηκε στους οικοδεσπότες του. Η ομιλία του είχε τίτλο «The Human Crisis» και ο Γάλλος φιλόσοφος και συγγραφέας θύμισε στο πολυπληθές ακροατήριο ότι παρά τον θάνατο του Χίτλερ και τη διάλυση του Γ’ Ράιχ, δεν υπήρχαν περιθώρια για εφησυχασμό καθώς «το φίδι σκοτώθηκε μεν, αλλά ξέρουμε πολύ καλά ότι το δηλητήριο δεν έφυγε και ο καθένας από εμάς το κουβαλά στην καρδιά του».

 

Το δηλητήριο δεν ήταν τίποτε άλλο από την απώλεια της ανθρωπιάς την οποία ο Καμί κατέδειξε μέσα από τέσσερις παραβολές, αληθινές ιστορίες του πολέμου, οι οποίες φανέρωναν ότι οι θάνατοι και τα βασανιστήρια είχαν πάψει πια να προκαλούν το σοκ που όφειλαν να προκαλούν. Είχαν γίνει συνήθεια, όπως και το να περιμένει κανείς στην ουρά για λίγο ψωμί. «Τα χρόνια που περάσαμε κάτι σκότωσαν μέσα μας» διαπίστωνε με θλίψη ο ομιλητής. Οπως σημειώνει στο βιβλίο του «Albert Camus and the Human Crisis» (εκδόσεις Pegasus) o Robert Meagher, καθηγητής Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Κολέγιο Hampshire στη Μασαχουσέτη, εβδομήντα πέντε χρόνια μετά την ομιλία και εξήντα ένα χρόνια από τον θάνατό του, οι διαπιστώσεις του Καμί παραμένουν επίκαιρες.

 

Μάλλον έχει δίκιο ο Αμερικανός καθηγητής. Παγκοσμίως, τα θύματα της πανδημίας ξεπέρασαν πρόσφατα τα πέντε εκατομμύρια. Χάθηκε δηλαδή πληθυσμός που ισοδυναμεί με τον πληθυσμό της μισής Ελλάδας! Μας έχει εξοικειώσει άραγε τόσο πολύ με την ιδέα του θανάτου ο ιδιότυπος πόλεμος τον οποίο βιώνουμε τα τελευταία (σχεδόν) δύο χρόνια ώστε να χάνουμε σιγά-σιγά την ανθρωπιά μας; Γιατί εν τέλει είναι θέμα ανθρωπιάς το να φορέσουμε τη μάσκα μας σωστά για να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και τους γύρω μας. Ομοίως, είναι θέμα ανθρωπιάς το να κάνουμε ένα τεστ πριν συναντηθούμε με ευπαθή συνάνθρωπο, ακόμη και αν είμαστε εμβολιασμένοι. Είναι θέμα ανθρωπιάς το να εμβολιαστούμε. Και κοινής λογικής. Και παιδείας. Ας (ξανα)διαβάσουμε λοιπόν Καμί και ας αναζητήσουμε μέσα μας τον άνθρωπο. Ισως αυτό αποδειχθεί η σωτηρία μας.

Ποιοι κρύβονται πίσω από την άρνηση των εμβολίων;

 


γράφει ο Γιώργος X. Παπασωτηρίου  

 

Ποιος ενισχύει την αντιεμβολιαστική προπαγάνδα; Σε ένα πρώτο επίπεδο, η κυβερνητική αναξιοπιστία: Το «τελευταίο μίλι» που αργεί να τελειώσει. Τα περιοριστικά μέτρα στην εστίαση από τη μια και οι παστωμένοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς από την άλλη. Οι ΜΕΘ που είναι «πεταμένα λεφτά» και οι ασθενείς που πεθαίνουν γιατί δεν υπάρχουν ΜΕΘ! Η "μαξιμική" ανοησία ότι οι αστυνομικοί δεν μεταδίδουν τον ιό! Τα μίντια της «λίστας Πέτσα» που ενισχύουν το αντιεμβολιαστικό κίνημα, μεταδίδοντας θεωρίες συνωμοσίας και καλλιεργώντας το τεράστιο εμπόριο εναλλακτικών θεραπειών από τσαρλατάνους.

 

Η επιχειρηματολογία των αντιεμβολιαστών βασίζεται σε μισές αλήθειες, όπως είναι τα υπερκέρδη των φαρμακευτικών εταιρειών ή το αυταρχικό κράτος. Πάνω σ' αυτές «χτίζονται» μυθεύματα, παραλογισμοί αλλά και η δήθεν ηρωική αντίσταση στο σύστημα. Γιατί είναι αλήθεια ότι τα εμβόλια είναι πανάκριβα και ότι οι φτωχές χώρες της Αφρικής και της Ασίας δεν έχουν ευρεία πρόσβαση σ’ αυτά με αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων μεταλλάξεων που ανακυκλώνουν το πρόβλημα, ενώ οι φαρμακευτικές μεγα-εταιρείες θησαυρίζουν. «Πώς μπορεί στον Καναδά, το ίδιο ακριβώς φάρμακο, που παρασκευάζεται από την ίδια ακριβώς εταιρεία —όχι γενόσημο— να κοστίζει το 1/10 αυτού που κοστίζει στις Ηνωμένες Πολιτείες;», αναρωτιέται σήμερα στο τουίτερ ο Μπέρνι Σάντερς. Και συνεχίζει: «Η απάντηση είναι απλή. Η απληστία και η δύναμη της φαρμακοβιομηχανίας.» Η απληστία αυτή "τρέφει" την (ακρο)δεξιά συνωμοσιολογία.

 

Η (ακρο)δεξιά οικειοποιείται τη ρητορική της αυτονομίας και της ελευθερίας, καθώς και την άποψη του Φουκώ για την «πειθαρχική εξουσία» και την «...ειδική τεχνική μιας εξουσίας που πορίζεται τα άτομα και ως αντικείμενα και ως όργανα για την άσκησή της…». Μόνο που η άποψη αυτή εκχυδαΐζεται μέσων των ανορθολογικών της προεκτάσεων και γίνεται συνωμοσιολογία καθώς και τελετουργία «μαύρης μαγείας». Με άλλα λόγια, καλλιεργείται μια παθολογικά ναρκισσιστική ελευθερία που αρνείται μαζί με το εμβόλιο και την ελευθερία των άλλων. Για την ακρίβεια πρόκειται για μία δήθεν «άρνηση» του συστήματος, όπως ήταν και αυτή των Ναζί. Δεν είναι τυχαίο ότι εκφραστής του κινήματος αυτού, σήμερα, είναι ο Τραμπ. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι οι αρνητές των εμβολίων έχουν στην εμπροσθοφυλακή τους τον Ρόμπερτ Φ. Κένεντι Τζούνιορ, που κατηγορεί τον Μπιλ Γκέιτς ότι προσπαθεί με όχημα τη φιλανθρωπία και τα ιδρύματα τα οποία ελέγχει, αλλά και με «ασπίδα τα εμβόλια», «να εξουσιάσει τον κόσμο».

 

Ασφαλώς ούτε ο Τραμπ ούτε ο Κένεντι εκφράζουν τους άνεργους, τους ανέστιους και τους δοκιμαζόμενους από την πανδημία φτωχούς Αμερικανούς. Πίσω από την αντιπαράθεση βρίσκονται τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, όχι μόνο των επιχειρήσεων που πωλούν «αυτοβελτίωση» και εναλλακτικούς τρόπους ζωής, ή των διαφόρων τσαρλατάνων, αλλά και εκείνων που κινδυνεύουν να βάλουν λουκέτο λόγω της πανδημίας. Θυμίζουμε ότι με επιστολή τους στην βρετανική εφημερίδα The Guardian τον Ιούλιο του 2020, 83 ζάπλουτοι του κόσμου ολόκληρου ζητούσαν από τις κυβερνήσεις τους να φορολογηθούν περισσότερο! Γιατί άραγε τους έπιασε τέτοιος... πόνος; Γιατί οι «ζάπλουτοι» φοβούνται τους… «υπερ-ζάπλουτους». Τεράστιες επιχειρήσεις κινδυνεύουν να βάλουν λουκέτο. Μερικοί όμως, όπως ο  μεγαλομέτοχος της Amazon Τζεφ Μπέζος, ο Γκέητς και δυο τρεις άλλοι, γίνονται ακόμα πλουσιότεροι. Κάποιοι κερδίζουν πολλά και κάποιοι άλλοι καταστρέφονται. Έχουμε δηλαδή μία περαιτέρω συγκεντροποίηση του κεφαλαίου. Το κίνημα δαιμονοποίησης του Γκέητς, του Μπέζος κ.ά. αλλά και η ανάπτυξη της συνωμοσιολογίας μπορεί να τροφοδοτείται και από αυτές τις εσωτερικές αντιθέσεις του κεφαλαίου. Πίσω, συνεπώς, από το αίτημα αλλά και πίσω από τους ακροδεξιούς εθνικιστές, τους «αρνητές» των εμβολίων, αλλά και πίσω από την εναντίωση στην «παγκοσμιοποίηση» και τον εθνικισμό κρύβονται τα μεγάλα συμφέροντα που απειλούνται να κανιβαλιστούν από τα πιο μεγάλα…

 

 

 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *