Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Το γυαλί ράγισε…

 


Η κυβέρνηση προσπαθεί να αμβλύνει τις εντυπώσεις, να διανείμει τις ευθύνες και να παρασύρει τους πάντες σε καστάσταση συνυπευθυνότητας και κυβερνητικού αδιεξόδου αντίστοιχου εκείνου που επικράτησε το 2012.

Το σοκ από το δυστύχημα του τρένου είναι μεγάλο , μοναδικό , απροσμέτρητο. Ουδείς συμβιβάζεται με αυτή την τόσο απρόσμενη απώλεια. Συγκλόνισε και συνεχίζει να συγκλονίζει τους πάντες. Ο πόνος και ο θρήνος για τους νέους , τις νέες, τους μηχανοδηγούς και τους άλλους ανυποψίαστους επιβάτες που χάθηκαν άδικα στα Τέμπη είναι μαζικός , πανεθνικός. Ξεπερνά τους πάντες και τα πάντα και γι’ αυτό επιδρά καταλυτικά στον εθνικό μας βίο.

 

Μαζί με τους 57 επιβάτες χάθηκαν και τα όποια αποθέματα εμπιστοσύνης της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στο κράτος, στην κυβέρνηση και στον πρωθυπουργό τον ίδιο. Ειδικώς για τον κ.Μητσοτάκη και τους υπουργούς του έσπασε εκείνο το αδιόρατο τείχος προστασίας και ανοχής που τους περιέβαλε και ταυτόχρονα κατέρρευσε η βεβαιότητα που πολλοί διατηρούσαν ότι όντως κάτι έχουν επιτύχει στην τρέχουσα θητεία τους , μα και η προσδοκία και η ελπίδα ότι κάτι ακόμη περισσότερο μπορεί να καταφέρουν στο μέλλον.

 

Το δυστύχημα έδρασε κατά τρόπο καταλυτικό. Ηταν σαν οι πολλές προηγούμενες αμφιβολίες, τις οποίες οι περισσότεροι προσπερνούσαν, να γιγαντώθηκαν και να πήραν διαστάσεις γενικευμένης αμφισβήτησης. Αυτό δηλώνουν οι έντονες αντιδράσεις στους δρόμους ,στις πλατείες, στα γήπεδα, παντού. Αλλά και οι συζητήσεις στις γειτονιές ,στους τόπους εργασίας , στα σπίτια είναι καταδικαστικές. Δηλωτικά είναι και τα ακραία συνθήματα που μέχρι πρότινος ακούγονταν σε περιθωριακές εκδηλώσεις και τώρα εκτοξεύονται με άνεση παντού,με πρώτη ευκαιρία, δημιουργώντας την αίσθηση επανάκαμψης του διαβρωτικού αντισυστημισμού που επικράτησε στα χρόνια της μεγάλης οικονομικής κρίσης και των μνημονίων και βύθισε τη χώρα και τους πολίτες σε δοκιμασία μακράς διαρκείας.

 

Κοινώς το γυαλί ράγισε και τίποτε επί του παρόντος δεν μοιάζει ικανό να οδηγήσει σε μια έστω τραυματική επανασυγκόληση. Ηδη οι δημοσκόποι παρατηρούν αμήχανοι την αντίδραση των πολιτών και δεν έχουν απαντήσεις για τη στάση και τη συμπεριφορά τους. Η κυβέρνηση προσπαθεί να αμβλύνει τις εντυπώσεις, να διανείμει τις ευθύνες και να παρασύρει τους πάντες σε καστάσταση συνυπευθυνότητας και κυβερνητικού αδιεξόδου αντίστοιχου εκείνου που επικράτησε το 2012. Οτι και να κάνει ο κ.Μητσοτάκης, ακόμη και αν αμβλύνει τα κύματα οργής και φθοράς και επιτύχει την πρωτιά, η όποια κυβέρνηση σχηματίσει θα είναι ασθενής και βραχύβια. Με ότι αυτό συνεπάγεται για την πολιτική σταθερότητα, την οποία όλο το προηγούμενο διάστημα ανήγαγε σε εθνικό στόχο. Είπαμε το γυαλί ράγισε…

 

 

Αντώνης Καρακούσης

Νέα κροκοδείλια δάκρυα από τον Κ. Μητσοτάκη και ψεύτικες “συγγνώμες”..!

 


Πιστή εφαρμογή και ένταση της πολιτικής που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη προανήγγειλε ο πρωθυπουργός, μιλώντας στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

 

Ο Κ. Μητσοτάκης, αφού έχυσε μερικά ακόμα κροκοδείλια δάκρυα, ζητώντας «δημόσια συγγνώμη στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν», αλλά και «προσωπικά», στη συνέχεια αναδίπλωσε την αρχική θέση του, ότι επρόκειτο για ανθρώπινο λάθος και κάτω από την πίεση των παλλαϊκών κινητοποιήσεων, αναγνώρισε ευθύνες σε όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις και την εταιρεία.

 

Με τη φράση όμως «όλοι φταίμε», επιχείρησε να προχωρήσει σε διάχυση ευθύνης και στους εργαζόμενους, οι οποίοι βέβαια κατήγγειλαν επανειλημμένα τα κενά, τις ελλείψεις και τα προβλήματα τα οποία προειδοποιούσαν για δυστύχημα. Πίσω από το «όλοι φταίμε» επιδιώκεται να οχυρωθεί όχι μόνο η κυβέρνηση, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ που «έτρεξαν» ως κυβερνήσεις την πολιτική απελευθέρωσης των μεταφορών, τη στιγμή που το ΚΚΕ σταθερά αναδείκνυε και τους στόχους και τις συνέπειες που θα έχει αυτή η πολιτική. «Δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από μία σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων, καθώς αν η τηλεδιοίκηση είχε ολοκληρωθεί το δυστύχημα δεν θα είχε γίνει», είπε χαρακτηριστικά. Ισχυρίστηκε ότι «θα κινήσει γη και ουρανό» ώστε το σύστημα τηλεδιοίκησης να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι.

 

Ακόμα, θορυβημένος από τις μαζικότατες κινητοποιήσεις, ο Κ. Μητσοτάκης, κάλεσε «η οργή να μη γίνει σπίθα νέου διχασμού», αποδεικνύοντας ότι το σύνθημα «η οργή να γίνει οργανωμένος αγώνας», προκαλεί τρόμο στην κυβέρνηση. Ωστόσο, όσον αφορά στις υποσχέσεις του πρωθυπουργού για «άμεσες πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των σιδηροδρόμων», επί της ουσίας υποσχέθηκε συνέχιση και ένταση της πολιτικής που οδήγησε στο έγκλημα!

 

Αφενός, έκανε λόγο για άμεσο μέτρο τοποθέτησης δύο σταθμαρχών σε κάθε βάρδια, χωρίς όμως να αναφερθεί σε προσλήψεις, πράγμα που σημαίνει ότι οι ήδη λιγοστοί εργαζόμενοι θα αναγκαστούν να δουλεύουν σε ακόμα πιο εξοντωτικά ωράρια! Μάλιστα, ο Κ. Μητσοτάκης, δεν παρέλειψε να προαναγγείλει επίθεση στους εργαζόμενους, καθώς, αξιοποιώντας παραδείγματα «εργατοπατέρων», της «δικής μας παράταξης», όπως ομολόγησε, υποσχέθηκε ένταση της αξιολόγησης, η οποία όμως θα ελέγχει τη συμμόρφωση με τα κριτήρια του κόστους – οφέλους.

 

Επίσης, ο πρωθυπουργός ζήτησε έκθεση από την Κομισιόν για την ασφάλεια των τρένων, την ώρα που η ίδια πολιτική της απελευθέρωσης, που είναι κύρια κατεύθυνση της ΕΕ, μόνο μέσα στο 2021 προκάλεσε σχεδόν 1.400 σιδηροδρομικά ατυχήματα και δυστυχήματα στα κράτη – μέλη.







 

πηγή  

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

Αδωνις Γεωργιάδης: «Αν έλεγε ο Καραμανλής ότι υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς»..!

 


Αυτό είναι το πολιτικό προσωπικό του αστικού κράτους! Αυτοί είναι οι υπουργοί – υπάλληλοι των πολυεθνικών και των εταιρειών. Με αυτούς του χυδαίους όρους της αγοράς αξιολογούν την ασφάλεια του λαού. Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη που στοίχισε την ζωή σε 57 ανθρώπους, έχει την υπογραφή του πολιτικού προσωπικού της αστικής τάξης.

 

«Να σας πω όμως κάτι, είσαι ο Υπουργός Μεταφορών μπορείς να πας στην Βουλή και να πεις ότι ναι έχουν πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα; Άμα το πεις αυτό, δεν θα μπει άνθρωπος μετά. Είναι πιθανόν ο Υπουργός να σκέφτηκε ότι αν εγώ ως Υπουργός Μεταφορών βγω να πω ότι έχουμε πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα, αύριο δεν θα λειτουργούν τα τρένα στην Ελλάδα»…

 

Αυτό ξεστόμισε ο υπουργός Αναπτύξεως και Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδης. Ετσι αξιολογούν την ανθρώπινη ζωή. Ετσι αξιολογούν την ζωή του εργαζόμενου λαού, των φοιτητών, της νεολαίας… Με το κόστος… Με την απώλεια εσόδων που θα είχε η Hellenic Train από τα εισιτήρια.

 

Αποφάσισαν λοιπόν να λένε ότι τα τρένα στην Ελλάδα είναι ασφαλή, για να γεμίζουν με επιβάτες. Ενα από τα τρένα στα Τέμπη έγινε …«φέρετρο» πάνω στις ράγες αλλά για τους υπουργούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη ήταν «σωστό»(!!!) που δεν ενημέρωσαν το λαό για τους κινδύνους.

 

Γνώριζαν λοιπόν! Ηξεραν! Αλλά δεν έπαιρναν μέτρα. Εφταναν στο σημείο διά στόματος του υπουργού Μεταφορών από την Βουλή να δίνουν κάλπικες «διαβεβαιώσεις» για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών… Λες και απευθυνόταν σε «σακιά» και όχι  σε ανθρώπους…

 

Αυτοί οι επικίνδυνοι πολιτικοί υπάλληλοι των αφεντικών σε λίγους μήνες θα διεκδικήσουν τη λαϊκή ψήφο για την ανανέωση της …«εμπιστοσύνης» στο πρόσωπο τους! Η οργή του λαού πρέπει να «τσακίσει» αυτό το πολιτικό προσωπικό που παίζει με τις ανθρώπινες ζωές.

 

Οταν ο Γεωργιάδης ομολογεί ότι ήξεραν αλλά δεν λάμβαναν κανένα μέτρο:


 Οταν ο Καραμανλής ισχυριζόταν ότι …«δεν παίζουμε με την ασφάλεια».   



\



Η συγγνώμη προϋποθέτει αλλαγή γνώμης

 


γράφει ο Παντελής Μπουκάλας

 

 

Η τραγωδία στα Τέμπη έκοψε στη μέση τον χρόνο, προσωπικό και συλλογικό, κοινωνικό και πολιτικό. Μολαταύτα, μία εβδομάδα αργότερα, δεν είναι λίγα τα σημάδια που δείχνουν ότι ούτε καν αυτή η βιαιότατη τομή θα αποβεί ορόσημο για την πολιτεία. Ορόσημο αυτοκριτικού αναστοχασμού και ριζικού αναπροσανατολισμού σε ό,τι αφορά το κοινό καλό, για την προάσπιση του οποίου ορκίζεται κάθε κυβέρνηση.

 

Για τους αδικοσκοτωμένους και τους αγαπημένους τους, τα μεσάνυχτα των Τεμπών είναι το σημείο μηδέν. Δεν φαίνεται όμως να ισχύει το ίδιο για την κυβέρνηση, που όσο περνούν οι ημέρες δείχνει όλο και σαφέστερα πως έχει «προτεραιοποιήσει» τον μηδενισμό της ευθύνης της ή έστω την κάποια μείωσή της. Οφθαλμοφανές το εκλογικό της άγχος, την οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις, αντιφάσεις και αυτοδιαψεύσεις. Αποκαλύπτεται έτσι η σύγχυση και η αδυναμία ή απροθυμία κατανόησης των κοινωνικών μηνυμάτων, που εκπέμπουν σχολεία και πανεπιστήμια, ποδοσφαιρικά γήπεδα και μπασκετικά «κλειστά», μαζικές συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις, οι οποίες αντιμετωπίζονται διά του ιερού δόγματος «Βαράτε τους κι ας κλαίνε».

 

Θα μπορούσαμε να ελπίζουμε ότι το πάθος θα γίνει μάθος αν ο πρωθυπουργός ζητούσε συγγνώμη την 1η Μαρτίου, όταν βρέθηκε στον τόπο του δυστυχήματος, ή έστω την επομένη, στο διάγγελμά του. Αυθόρμητα. Ασχεδίαστα. Εγκαιρα. Η αργοπορημένη «ανάρτηση μεταμέλειας» στο φέισμπουκ εκθέτει εκ των πραγμάτων τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη στην εύλογη δυσπιστία των δυνάμει παραληπτών της συγγνώμης του, που δικαιούνται (αν δεν υποχρεούνται) να εικάσουν την καθοδηγητική παρέμβαση ψυχρών επικοινωνιολόγων. Επιπλέον, η δήλωση ότι η συγγνώμη είναι «τόσο προσωπική όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια» οδηγεί τους παραλήπτες στην ίδια σκέψη που τους οδήγησε η δήλωση του κ. Κώστα Καραμανλή ότι παραιτείται «αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους»: με τη συμψηφιστική διάχυση ευθυνών, το πικρό ποτήρι καταλήγει να περιέχει κατιτίς το πόσιμο.

 

Τίποτε ελπιδοφόρο επίσης δεν προσφέρουν οι αλλεπάλληλες πατερναλιστικές υποδείξεις του πρωθυπουργού στην ηγεσία της Δικαιοσύνης. Το ίδιο και ο διο-ρισμός «ανεξάρτητης» επιτροπής, στην αρχική σύνθεση της οποίας συμμετείχε ως ελεγκτής ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα χρόνια της βαριάς υποβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου. Η συνταγή «ο τρώσας και ιάσεται» δεν ισχύει επί θανάτου.  

Δύο χρόνια πριν ένα υπόμνημα βόμβα κατέγραφε τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο

 


γράφει ο Βασίλης Σ. Κανέλλης

 

Ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, ο οποίος παραιτήθηκε το 2022, ένα χρόνο πριν είχε αποστείλει υπόμνημα - βόμβα

Στις 27 Απριλίου 2022 με μια επιστολή – βόμβα, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, παραιτείται από την ΕΡΓΟΣΕ.

 

Ο λόγος;

 

 

Ο κ. Κατσιούλης χτυπά το καμπανάκι κινδύνου για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου τονίζοντας ότι διαφωνεί με το γεγονός ότι σε «συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

 

Αναφέρεται επίσης στη μη τήρηση «του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου υλοποίησης του ETCS στα τμήματα Αχαρνές – Οινόη, Δομοκός – Λάρισα και Λάρισα – Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων.

 

Το έγγραφο αξίζει να σημειωθεί ότι έχει δημοσιευτεί αποκλειστικά στις 6/3 και από τους reporters united και είναι το παρακάτω:

 

 ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ 16ΣΕΛΙΔΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ 

 

Ακόμη στη «μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης στους Σ. Σ.Τανάγρα, Ελεώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίαρτο, Αλαλκομενές, Λιβαδειά, Δαύλεια και την αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης, διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.

 

Την κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός — Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή ακόμα επιφέρει στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.

 

Όλα αυτά έγιναν γνωστά λίγες ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, και όλοι καταλάβαμε ότι από το 2021 στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην ΕΡΓΟΣΕ, στον ΟΣΕ, στην Hellenic Train και σε κάθε άλλο αρμόδιο, γνώριζαν για τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.

 

Ένα χρόνο πριν κι αφού ο κ. Κατσιούλης… έβλεπε να έρχεται το κακό αλλά κανείς δεν έκανε κάτι γι’ αυτό. Εξ ου και η παραίτησή του.

 

Γνώριζαν δύο χρόνια πριν

Όπως τονίζεται, ωστόσο, γνώστες των προβλημάτων ήταν όλοι τους, δύο χρόνια πριν γίνει το δυστύχημα, με υπόμνημα – βόμβα που είχε αποστείλει ο κ. Κατσιούλης ξανά στην ΕΡΓΟΣΕ.

 

Εκεί ο πρώην πρόεδρος της επιτροπής ETCS, ενημέρωνε για τη σηματοδότηση και τις καθυστερήσεις στη σύμβαση 10005 ETCS. Ενδεχομένως, αν η σύμβαση αυτή είχε ολοκληρωθεί, αν η σηματοδότηση και τα συστήματα ασφαλείας είχαν τοποθετηθεί παντού, τώρα να μη μιλούσε για τουλάχιστον 57 νεκρούς.

 

Το υπόμνημα φέρει ημερομηνία 16 Απριλίου 2021, ένα χρόνο πριν από την επιστολή παραίτησής του.

 

Πρόκειται για αναλυτικό έγγραφο – κόλαφος για τις αναδόχους εταιρείες που το 2014 υπέγραψαν την «μαύρη» σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Δηλαδή τις εταιρείες ΤΟΜΗ, εταιρεία που άνηκε κατά 100% στην Ακτωρ, καθώς και στην Alstom.

 

Ένα τεχνικό κατά βάση κείμενο που πολλοί μπορεί να μην καταλάβουν. Ωστόσο, αυτό που μένει είναι ότι ο κ. Κατσιούλης εντοπίζει κενά ασφάλειας στο δίκτυο, σοβαρές καθυστερήσεις στο έργο από τον ανάδοχο, πλημμελής εποπτεία του έργου από την ΕΡΓΟΣΕ, παράνομη αλλαγή του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα.

 

Στο υπόμνημα γίνεται λόγος επίσης για τη διαχρονική ανοχή των αρμοδίων απέναντι στην ανάδοχο εταιρεία της σύμβασης 717.

 

Καταγγέλλεται υποβάθμιση της σιδηροδρομικής υποδομής του εν λόγω τμήματος ενώ για το Αδενδρο όπου είχε γίνει το δυστύχημα αναφέρεται ότι δύο φωτοσήματα μετακινήθηκαν κατά 6 μέτρα κατά τη φάση αποκατάστασης των ζημιών. «Θα έπρεπε τα 2 φωτοσήματα να επανατοποθετηθούν στις ίδιες ακριβώς θέσεις προς του δυστυχήματος. Η επιτροπή της Σ. 10005 του ETCS ουδέποτε ειδοποιήθηκε για την προγραμματισμένη αλλαγή θέσης εγκατάστασης των φωτοσημάτων… Στο ερώτημα γιατί δεν καθαιρέθηκαν τα υφιστάμενα σκυροδέματα ώστε να κατασκευαστεί νέα βάση φωτοσημάτων στην ίδια θέση, ήταν ότι… δεν το επέτρεπαν οι πολιτικοί μηχανικοί του έργου Σ. 717»

 

Τα προβλήματα

Στην αρχή του υπομνήματος τονίζεται ότι «θεωρώ ως πρόεδρος της σύμβασης 10005 του ETCS, να σας παραθέσω τα θέματα που κωλυσιεργούν τη διεκπεραίωσή της, όπως η αλλαγή του φυσικού αντικειμένου Σ. 717 στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα, η μη δυνατότητα διέλευσης τρένων με έξοδο παρακαμπτήριο στους σιδηροδρομικούς σταθμούς του τμήματος ΣΚΑ – Οινόη, η μετακίνηση φωτοσημάτων στο Σ.Σ. Αδένδρου και θέματα ασφάλειας που έθεσε ο ανάδοχος της Σ.717.

 

Ενα σημείο του υπομνήματος πιάνει και τα Τέμπη καθώς αναφέρεται σε θέματα ασφάλειας.

 

Λέει συγκεκριμένα ότι «σε όλη την κύρια σιδηροδρομική διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (Οινόη-Τιθορέα-Δομοκός-Λάρισα-πΛατύ, μήκους περίπου 400 Km) πλην του τμήματος ΣΚΑ – Οινόη  (μήκους 60 Km) όπου είναι γραμμή χαμηλών ταχυτήτων με παλαιούς μεταλλικούς στρωτήρες και μετρητές αξόνων, και πλην του τμήματος Πλατύ – ΤΧ1 (μήκους 37 Κm), όπου συμβατικά προβλεπόταν η κατάργηση εξοπλισμού, υπάρχει τμηματοποίηση της γραμμής κάθε 1.5 Km έως 2 Κm. H ανίχνευση των συρμών πραγματοποιείται με κυκλώματα γραμμής. Η θραύση σιδηροτροχιάς ανιχνεύεται άμεσα και καθιστά το προηγούμενο κύριο φωτόσημα «κλειστό» (κόκκινο). Με το σύστημα ETCS σε λειτουργία, η διέλευση των τρένων πάνω από τη σπασμένη σιδηροτροχιά καθίσταται αδύνατη».

 

Ο κ. Κατσιούλας εστιάζει στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα για το οποίο κάνει λόγο ξεκάθαρα για θέματα ασφάλειας του δικτύου ενώ απορεί για την κατάργηση και αλλαγή του φυσικού αντικειμένου στο τμήμα αυτό και συγκρίνοντάς με το τμήμα Λάρισα – Πλατύ (όπου η κατάσταση των ερμαρίων εξωτερικού χώρου είναι σε παρόμοια κατάσταση όμως εκεί δεν υπήρξε αλλαγή. «Οι λόγοι που δεν το έπραξε ο ανάδοχος θα πρέπει να προβληματίσουν την ΕΡΓΟΣΕ».

 

Σε άλλο σημείο αναφέρει ότι «μέχρι τη λήξη της 6ης αποκλειστικής προθεσμίας -23/7/2015- ο ανάδοχος δεν είχε εγκεκριμένες μελέτες για το τμήμα Αχαρνές – Οινόη, καθώς δεν είχε υλοποιήσει καμία από τις συμβατικές του υποχρεώσεις για τη σηματοδότηση ορθά… Τα φωτοσήματα είναι καθηλωμένα κόκκινα και αδύνατο να ανοίξουν στο Σ.Σ. Αχαρνών αλλά και στο Σ.Σ. Δεκελείας καθώς και για όλους τους σταθμούς του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη…».

 

Οι κεραυνοί κατά του αναδόχου της σύμβασης 717 συνεχίζονται από τον κ. Κατσιούλη ο οποίος γράφει ότι μέχρι τη λήξη της 6ης αποκλειστικής προθεσμίας, εγείρονταν σοβαρότατα θέματα ικανότητας του αναδόχου να μελετήσει και να κατασκευάσει το έργο Σ.717.

 

Μάλιστα λέει για την ΕΡΓΟΣΕ ότι ενώ οι μελέτες ήταν λανθασμένες δεν πίεζε τον ανάδοχο να εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις, με τον έλεγχο και την υπογραφή των μελετών «από τον πάροχο δάνειας εμπειρίας. Ο έλεγχος των μελετών από τον πάροχο δάνειας εμπειρίας έγινε 5 χρόνια μετά, αφού επιβλήθηκε πρόστιμο 2.423.816,72 ευρώ από το υπουργείο Οικονομικών.

 

Καταγγελίες

Από τις καταγγελίες ξεχωρίζουν επίσης τα εξής:

 

·        Ο κ. Κατσιούλης αναφέρει ότι «εκκρεμεί μέχρι σήμερα η επίλυση του ανακύπτοντος ζητήματος ασφαλείας συσκευών τηλεμετρίας TEML32 που έθεσε ο ανάδοχος της Σ.717 με την υπ. 12089/18/26.10.2018 επιστολή του όπου αν ισχύουν τα αναγραφόμενά της, το σύστημα σηματοδότησης επιτρέπει τη σύγκρουση τρένων με ανοικτό φωτόσημα… Το ανακύπτον ζήτημα ασφαλείας δύναται να επιλυθεί μόνον από τις κατασκευάστριες εταιρείες Bombardier και Siemens ή από τον πάροχο δάνειας εμπειρίας. Φήμες που θέλουν προσωπικό της ΕΡΓΟΣΕ να έχει εμπλακεί και επιληφθεί επί του θέματος, έχοντας καταλήξει σε συμπεράσματα, καλό είναι να μην αληθεύουν, διότι στην περίπτωση αυτή εγείρονται σοβαρότατα θέματα εξουσιοδότησης επεμβάσεων σε ασφαλές σύστημα σηματοδότησης και παραβίασης διαδικασίας ανθρώπινης επαφής άνευ γείωσης σε ηλεκτρονική κάρτα…

 

·        Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το τμήμα εκείνο που αφορά στην τμηματοποίηση της γραμμής ώστε να εντοπίζονται ευκολότερα τα προβλήματα με την εγκατάσταση ξεχωριστού ηλεκτρονικού κυκλώματος παρακολούθησης. Κάθε φορά που κόβεται το κύκλωμα αυτό σημαίνει ότι υπάρχει επικίνδυνο σημείο για τα τρένα. Εφόσον είχε εγκατασταθεί και το σύστημα ETCS θα σταματούσε αυτόματα το τρένο σε περίπτωση σοβαρού ζητήματος. Είναι απορίας άξιο πώς η επιβλέπουσα επιτροπή της ΕΡΓΟΣΕ εισηγήθηκε την κατάργηση της τμηματοποίησης».

 

·        Τέλος καταγγέλλεται υποβάθμιση ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ενδεχομένως και σκοπίμως. Λέει ο Κατσιούλης ότι καταστράφηκαν 48 ερμάρια εξωτερικού χώρου από τα συνολικά 164 στο τμήμα Οινόπη – Τιθορέα. Κι ενώ θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με λιγότερα από 150 χιλιάδες ευρώ αυτά… καταργήθηκαν. «Οι επιβλέποντες τη Σύμβαση 717, παραβλέποντας τα παραπάνω, εισηγήθηκαν την κατάργηση όλων των ερμαρίων και των κυκλωμάτων γραμμής», αναφέρει.

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Εκτός ψηφοδελτίων ΠΑΣΟΚ ο Ν. Χαυτούρας – Σε αναστολή καθηκόντων οι γιατροί

 


 Τι υποστηρίζουν οι γιατροί στις καταθέσεις τους

Το θέμα προέκυψε μετά από τη χορήγηση αναρρωτικής τριάντα ημερών προς τον επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας, ο οποίος φέρεται να πήγε στο Νοσοκομείο Βόλου με πόνο στη μέση.

 

Ο επιμελητής-γιατρός της Νευροχειρουργκής που υπέγραψε το χαρτί υποστήριξε στην κατάθεσή του υπέγραψε «καλή τη πίστη» την άδεια και έπειτα από εντολή του διευθυντή της κλινικής, Νίκου Χαυτούρα.

 

Σήμερα, πάντως, ήταν η σειρά του διευθυντή να καταθέσει, ο οποίος αρνείται κατηγορηματικά ότι έδωσε εντολή για να χορηγηθεί η αναρρωτική άδεια, υποστηρίζοντας ότι είπε μεν τη γνώμη του, αλλά ο κάθε γιατρός είναι ανεξάρτητος να αποφασίσει και επέμεινε ότι δεν έχει υπογράψει κάποιο χαρτί.

 

Ο επιμελητής, όμως, υποστηρίζει ότι έχει στην διάθεσή του το επίμαχο χαρτί με την υπογραφή του διευθυντή.

 

Λίγη ώρα μετά την κατάθεσή του, σήμερα, ο Νίκος Χαυτούρας προχώρησε σε δήλωση προς τα μέσα υποστηρίζοντας ότι είναι θύμα πολιτικής και συνδικαλιστικής δίωξης.

 

Παραδέχθηκε ότι είπε την άποψή του ιατρικά, όμως δεν έδωσε ούτε υπέγραψε κάποια άδεια. Πρόσθεσε δε ότι ο γιατρός-επιμελητής είναι έμπειρος και μπορούσε να λάβει τις αποφάσεις μόνος του.

 

Η «γαλάζια» σπέκουλα και η έκρηξη από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.

Χθες, εξάλλου, το θέμα των γιατρών μπήκε και στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης με τον υπουργό Υγείας να αφήνει περίεργες υπόνοιες και να κάνει σπέκουλα με την «πράσινη» υποψηφιότητα του Νίκου Χαυτούρα για να εισπράξει

 

Ο Θάνος Πλεύρης είχε αναφέρει στις δηλώσεις του «εμφανίζεται ένας άνθρωπος που εμπλέκεται με ένα δυστύχημα τρομακτικό, ένα 24ωρο μετά το δυστύχημα, για να εμφανίσει ότι έχει ένα πρόβλημα υγείας, που με βάση το περιστατικό που είχε γίνει, δεν είναι ένα περιστατικό που θα δικαιολογούσε κάποιον να πάρει αναρρωτική. Βρίσκεται ένας διευθυντής ο οποίος δεν είναι να κάνει εκείνη τη στιγμή υπηρεσία στο ιατρείο του και, επειδή γνωρίζει το περιστατικό, γνωματεύει προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν προκύπτει να έχει γίνει καμία διαγνωστική εξέταση που να δικαιολογεί ότι τα ευρήματα έχουν αποτυπωθεί και διαγνωστικά. Οπωσδήποτε μπαίνω σε έναν πειρασμό ότι ο διευθυντής είναι υποψήφιος ενός πολιτικού κόμματος που είναι συνδικαλιστής, ο συγκεκριμένος, που πάει να πάρει την αναρρωτική, άρα αυτά σε κάνουν να ψάξεις περισσότερο την υπόθεση. Και τελικά δίνεται μια αναρρωτική 30 ημερών, ενώ συνήθως οι άδειες αρχικά είναι λίγων ημερών και γίνεται επανεξέταση».

 

Είχε προηγηθεί αντίστοιχη σπέκουλα από τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος είχε υποστηρίξει ότι τον 59χρονο σταθμάρχη στη Λάρισα τον τοποθέτησε στο συγκεκριμένο πόστο συνδικαλιστής στο ΠΑΣΟΚ.

 

Η οργισμένη απάντηση από την Χαριλάου Τρικούπη δεν άργησε να έρθει:

 

Το επιτελικό κράτος έγινε επιτελείο της χυδαιότητας και της Ακροδεξιάς.

 

Άδωνις Γεωργιάδης και Θανάσης Πλεύρης σε διατεταγμένη υπηρεσία, εμμένουν στον δρόμο της διακίνησης σεναρίων, ενώ ο ελληνικός λαός πενθεί.

 

Από την καθυστερημένη συγγνώμη, πέρασαν στην αδιάντροπη αθλιότητα για να ξεπλύνουν τις εγκληματικές τους ευθύνες.

 

Αλήθεια, τι θα πει αυτή η Κυβέρνηση στους γονείς των φοιτητών που έχασαν τη ζωή τους πηγαίνοντας στα πανεπιστήμιά τους;

 

Ότι για όλα φταίει ένα ιατρικό παραπεμπτικό δυο μέρες μετά την τραγωδία;

 

Τι θα πει στους συγγενείς των παιδιών που αγόρασαν το εισιτήριο προς τον θάνατό τους, πιστεύοντας τις διαβεβαιώσεις Καραμανλή για ασφαλή σιδηρόδρομο;

 

Οι ακροδεξιοι προπαγανδιστές δίνουν αγώνα για να σώσουν τις καρέκλες τους αποδεικνύοντας και πάλι ότι είναι ικανοί να κάνουν τα πάντα για να μείνουν στην εξουσία.

 

Ντροπή, ντροπή, ντροπή! 





πηγή 

Σκληρή ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ με αφορμή τις δηλώσεις Άδωνι-Πλεύρη. - Το επιτελικό κράτος έγινε επιτελείο της χυδαιότητας και της Ακροδεξιάς.!

 


“Το επιτελικό κράτος έγινε επιτελείο της χυδαιότητας και της Ακροδεξιάς. Άδωνις Γεωργιάδης και Θανάσης Πλεύρης σε διατεταγμένη υπηρεσία, εμμένουν στον δρόμο της διακίνησης σεναρίων, ενώ ο ελληνικός λαός πενθεί.” αναφέρει σε σκληρή ανακοίνωση που εξέδωσε το Γραφείο Τύπου του ΠΑΣΟΚ.

 

Και συνεχίζει: “Από την καθυστερημένη συγγνώμη, πέρασαν στην αδιάντροπη αθλιότητα για να ξεπλύνουν τις εγκληματικές τους ευθύνες. Αλήθεια, τι θα πει αυτή η Κυβέρνηση στους γονείς των φοιτητών που έχασαν τη ζωή τους πηγαίνοντας στα πανεπιστήμιά τους; Ότι για όλα φταίει ένα ιατρικό παραπεμπτικό δυο μέρες μετά την τραγωδία; Τι θα πει στους συγγενείς των παιδιών που αγόρασαν το εισιτήριο προς τον θάνατό τους, πιστεύοντας τις διαβεβαιώσεις Καραμανλή για ασφαλή σιδηρόδρομο; “

 

Κλείνοντας, αναφέρει ότι: “Οι ακροδεξιοι προπαγανδιστές δίνουν αγώνα για να σώσουν τις καρέκλες τους αποδεικνύοντας και πάλι ότι είναι ικανοί να κάνουν τα πάντα για να μείνουν στην εξουσία. Ντροπή, ντροπή, ντροπή!”

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Χειροτέρα από την Cosa Nostra

 


Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 το «άνοιγμα των αγορών»  και η «ελεύθερη από κρατικούς ελέγχους χρηματαγορά»  επέβαλλαν την απορρύθμιση του κράτους πρόνοιας και κατ’ επέκταση, στο πλαίσιο των διαρθρωτικών αλλαγών των οικονομιών, εκτεταμένες ιδιωτικοποιήσεις, ξεπούλημα δηλαδή κερδοφόρων κρατικών επιχειρήσεων. Όλα αυτά καθώς και η εξαφάνιση κρατικών ελέγχων συντέλεσαν ώστε νόμιμες και παράνομες «επενδύσεις» να αλληλοσυνδεθούν ώστε παράνομα κεφάλαια (λαθρεμπόριο ναρκωτικών και όπλων trafficking ανθρώπων ,πορνεία κ.α) να ξεπλυθούν, κυρίως μέσω μεγάλων εταιρειών και τραπεζών, και να αποδοθούν καθαρά στα μέσα παραγωγής της οικονομίας, εξασφαλίζοντας στις διάφορες μαφίες, νόμιμα, συσσώρευση κερδών και κεφαλαίων.

 

Πρέπει να γίνει κατανοητό πως τράπεζες, μεγάλες εταιρείες και οργανωμένο έγκλημα, στο πλαίσιο της αμοιβαιότητας των συμφερόντων,  οικειοποιούνται τις ίδιες μεθόδους ελέγχου των αγορών αποσκοπώντας στον πολλαπλασιασμό των κερδών τους, σκοπός που προϋποθέτει την εμπλοκή της πολιτικής μηχανής. Η επίσημη εξουσία, οι κυβερνήσεις δηλαδή, εκπροσωπούμενες από «πολιτικούς μάνατζερ», επιτρέπουν την οργάνωση των διεφθαρμένων οικονομικών συναλλαγών μα και την εξασφάλιση πολιτικής προστασίας στην επιχειρηματική πελατεία ώστε οι επενδυτικές πράξεις τους να μην  τυποποιούνται ως εγκλήματα.

 

Πολλά εγκλήματα της σύγχρονης ιστορίας πηγάζουν από αποφάσεις της οικονομικής και πολιτικής ελίτ  καθώς οι τελευταίες προσφέρουν στήριξη,  ώθηση  και διοικητικές ρυθμίσεις, εκτός του ποινικού συστήματος. Παράδειγμα: συνεχώς προβάλλονται και υπερτονίζονται  τα καταστρεπτικά αποτελέσματα των μικροεγκλημάτων, π.χ κλοπή καταλύτη, ενώ  αν μια κυβέρνηση δεν είχε εγκαταστήσει ή υποχρεώσει μια ιδιωτική εταιρεία που της ανήκουν οι σιδηρόδρομοι να εγκαταστήσει σύστημα ασφαλείας στις γραμμές των τρένων γιατί το κόστος είναι τεράστιο και ως εκ τούτου προκληθεί θανατηφόρο δυστύχημα, αυτό δεν αφορά σε έγκλημα κατά τη νομική έννοια του όρου. Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει ποινικό σύστημα για τις εμφανώς κοινωνικά επιβλαβής λανθάνουσες λειτουργίες του πολιτικού συστήματος ούτε για την αντιμετώπιση εγκληματικών αβλεψιών που έχουν προκληθεί από κυβερνητικές ή εταιρικές ελίτ.

 

Πάντως η σπουδή της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της εταιρείας FS Italiane Group, που ελέγχει μονοπωλιακά τα τρένα αποτυπώνεται πλήρως στον όρο της σύμβασης ο οποίος δεσμεύει ακόμα και μελλοντικές κυβερνήσεις να προικίζει τους Ιταλούς με 750 εκατομμύρια ευρώ για να κάνουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια επί μια 15ετία. Επιπροσθέτως το Δημόσιο με απόφαση Μητσοτάκη θα πληρώσει και 86 εκατομμύρια ευρώ για την μίσθωση  10  υδρογονοκίνητων  και 10 ηλεκτροκίνητων τρένων. Ιδιωτικοποίηση με λεφτά του Δημοσίου δηλαδή!

 

(Σύμβαση εξπρές με τους Ιταλούς για ΤΡΑΙΝΟΣΕ https://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/341066_egklima-sti-symbasi-expres-me-toys-italoys-gia-tin-trainose)

 

Καταλαβαίνετε το οικονομικό  μέγεθος της γενναιοδωρίας της κυβέρνησης του Μητσοτάκη;

 

Καταλαβαίνετε τώρα γιατί, μέσα σε ντελίριο ανωτερότητας δήλωνε υπερήφανος για τις ιδιωτικοποιήσεις, ο Κωστής Χατζηδάκης γνωστός και ως Superman  και για τον πακτωλό δημοσίου χρήματος που διοχετεύθηκε σε ιδιωτικούς φιλικά προσκείμενους ομίλους;

 

Καταλαβαίνετε γιατί  ο τέως υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής βρισκόταν μπροστά στα δημιουργήματα της φαντασίας του όταν ούρλιαζε από το βήμα της βουλης πως η κυβέρνηση του και ο ίδιος, στα τρένα  «Διασφαλίζει την ασφάλεια»; Η πραγματικότητα τον ξεπέρασε…

 

Από αυτήν την ιδιωτικοποίηση κρατικής εταιρείας με πακτωλό χρημάτων των φορολογουμένων καταλαβαίνουμε πως το πολιτικό σύστημα δε λειτουργεί ως ξεχωριστή και αυτόνομη οντότητα από τα ιδιωτικά συμφέροντα των μεγάλο-επενδυτών. Έτσι κι αλλιώς η ιδιωτικοποίηση με λεφτά του Δημοσίου και οι πιθανές «μίζες» που μοιράζονται, δεν αποτελούν έγκλημα καθώς το έργο του νομοθέτη διαφεντεύεται από τις ανάγκες που αντιστοιχούν στις κυρίαρχες πολιτικοοικονομικές συνθήκες. Αυτά τα οικονομικά εγκλήματα κατά του κοινωνικού συνόλου, με νομική κάλυψη και με την προστασία της εξουσίας  ξεφεύγουν από οποιονδήποτε θεσμικό έλεγχο, προωθώντας μια μακιαβελική ηθική σύμφωνα με την οποία ότι προβλέπεται από τον νομοθέτη ως νόμιμο είναι και ηθικό!                     

 

Ωστόσο αυτή η σπουδή του Κυριάκου Μητσοτάκη, γνωστου και ως Iron Man ή Μωυσής, είναι που μου θύμησε μια ανάλογη υπόθεση στην οποία, κοίτα σύμπτωση, εμπλέκονται πάλι Ιταλοί: Ήταν Μάρτιος 1992 όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη του πρεσβύτερου  προχωρά στην πώληση της ΑΓΕΤ-Ηρακλής (ας έχουμε κατά νου πως  ελληνική τσιμεντοβιομηχανία, αποτέλεσε το μεγαλύτερο εξαγωγέα τσιμέντου των χωρών της ΕΕ και το δεύτερο παγκοσμίως!)στην ιταλική κοινοπραξία Calcestruzzi. Επικεφαλής της ιταλικής εταιρείας ήταν ο Λορέντσο Παντσαβόλτα. Την πώληση δεν την ανέλαβε κάποιος εξειδικευμένος ουδέτερος οίκος αλλά προσωπικά ο πρωθυπουργός Κώστας Μητσοτάκης, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Στέφανος Μάνος και ο δολοφονημένος από την τρομοκρατική οργάνωση 17Ν, Μιχάλης Βρανόπουλος διοικητής της Εθνικής Τράπεζας!

 

Παρακαλώ την προσοχή σας: Το ήμισυ του τιμήματος των 124 δις δραχμών το κατέβαλε η Εθνική Τράπεζα, στην οποία μεγαλομέτοχος ήταν το ελληνικό δημόσιο, καθώς δανειοδότησε την  κοινοπραξία Calcestruzzi για να αγοράσει  την  ΑΓΕΤ-Ηρακλής στην οποία ήταν μεγαλομέτοχος η Εθνική Τράπεζα και το ελληνικό δημόσιο! (Πώληση της ΑΓΕΤ-Ηρακλής στην κοινοπραξία  Calcestruzzi https://www.kathimerini.gr/k/100yk/1056765/polisi-aget-iraklis-se-calcestruzzi/)

 

Παραλογισμός;

 

Όχι!

 

Θα ήταν όμως αποπροσανατολιστικό να ερμηνεύσει κανείς αυτές τις διαπλεκόμενες σχέσεις, τις υπόγειες διαπραγματεύσεις και την αδιαφάνεια των οικονομικών διαδικασιών ως απλα φαινόμενα ηθικού εκφυλισμού κάποιων προσώπων.

 

Αυτές οι νομιμοποιημένες κομπίνες είναι η βάση του καπιταλιστικού συστήματος παραγωγής, στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης και παγκοσμιοποιημένης μορφής του, και  αποτελεί το τελικό προϊόν μιας κοινωνικής κατασκευής και θεμελίωσης μιας αγοράς που προωθεί, με την βοήθεια των πολιτικών διαμορφωτών των νόμων, την συσσώρευση κεφαλαίου σε μια ορισμένη κοινωνική μερίδα.

 

Η ίδια η Calcestruzzi ανήκει στην γκρίζα ζώνη της συμβιωτικής σχέσης μεταξύ οργανωμένου εγκλήματος, νόμιμων επιχειρήσεων και της λανθάνουσας πολιτικής μηχανής: η εταιρεία   αυτή ενεπλάκη σε σκάνδαλο δωροδοκιών πολιτικών σε διάφορες χώρες με σκοπό να αναλαμβάνει δημόσια έργα, ρίχνοντας βαριά σκιά στις διαδικασίες πώλησης της ΑΓΕΤ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ενώ ο πρόεδρος της Λορέντσο Παντσαβόλτα κατηγορήθηκε ότι έδινε το 2% των εσόδων στην Κόζα Νόστρα!

 

(Ο Παντσαβόλτα, η ΑΓΕΤ και η Μαφία https://www.tovima.gr/2008/11/24/politics/o-pantsabolta-i-aget-kai-i-mafia/)

 

Καθώς όμως εσύ, ο αναγνώστης, συχνά αποτελείς τον σημαντικό και τελικό κριτή έχε κατά νου πως σε αυτόν το κόσμο που περιέγραψα τα πρόσωπα αν και έχουν ρόλο να παίξουν εναντίον του κράτους δικαίου, δε παύουν να είναι πιόνια. Πιόνια που προσδιορίζονται από την επιχειρησιακή κερδοσκοπική απληστία και από την ιδεολογία της οικονομίας της αγοράς. Τα συμφέροντα είναι τεράστια, οπότε, στον ιδεολογικό άξονα των ανθρώπων που τα εκπροσωπούν, κύριο προστατευόμενο αγαθό είναι η αγορά. Γι αυτό δεν υπάρχει καμία ποινική παράβαση, ανάμεσα σε αυτούς που κατέχουν οικονομική ισχύ και στους κατέχοντες πολιτικά αξιώματα,  που να ονοματοθετείται ως διαφορά. Η διαφθορά στην καπιταλιστική νομολογία δεν μπορεί να οριστεί με ακρίβεια.  Ως εκ τούτου ο επενδυτής γίνεται ο αστυνόμος και ο δικαστής της ίδιας του της δράσης!

 

Η  εστίαση  μας είναι ανάγκη να επικεντρωθεί στις συνθήκες των καπιταλιστικών συστημάτων που παρήγαγαν αυτά τα εγκλήματα. Εάν περιοριζόμαστε στην αντιμετώπιση των συνθηκών αυτών με όρους «ρήξης», με την διαφθορά  το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε είναι λύσεις που θα επιτρέψουν στο σύστημα να «αυτο-διορθωθεί» για τις ανάγκες μιας νομιμοφανούς δημόσιας συμπεριφοράς.

 

Όχι…

 

Αυτό το σύστημα πρέπει να ανατραπεί! 


Κώστας Λουλουδάκης (Ιουλιανός)

 

 

Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Από το 2019 δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα – Γιατί σταμάτησε, οι εγκληματικές αποφάσεις...!

 


Ο πόνος για τους 57 νεκρούς είναι βαθύς και η οργή ξεχειλίζει. Αν η τηλεδιοίκηση δεν σταματούσε να λειτουργεί στη Λάρισα το δυστύχημα δεν θα είχε γίνει, καταγγέλλουν οι ειδικοί μιλώντας για συστήματα ασφαλείας που τέθηκαν σε αχρηστία και έλλειψη προσωπικού

Την ώρα που η χώρα πενθεί 57 νεκρούς από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, πληθαίνουν τα ερωτήματα για τις συνθήκες υπό τις οποίες σημειώθηκε το δυστύχημα και τις πραγματικές αιτίες που το προκάλεσαν. Τα στόματα ανοίγουν και οι καταγγελίες για έλλειψη έμπειρου και ικανού προσωπικού, καθώς και για «εγκληματικά λάθη» των διοικούντων του ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια, αυξάνονται κυρίως από σιδηροδρομικούς, που εξοργίζονται με την επιδερμική αντιμετώπιση «ήταν ένα ανθρώπινο λάθος».

 

Οφείλεται σε σειρά λαθών και επικίνδυνων αποφάσεων ανθρώπων που απαξίωσαν και «σακάτεψαν» τον ελληνικό σιδηρόδρομο, τονίζουν, εστιάζοντας στην έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας που παλαιότερα λειτουργούσαν, όπως η «σωτήρια» τηλεδιοίκηση.

 

 

Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα σταμάτησε να υπάρχει το 2019, καταγγέλλει   ο Γιώργος Αποστολέρης, πρώην σταθμάρχης Βόλου, με εμπειρία 40 ετών.

 

Ο λόγος για τον οποίο σταμάτησε; «Η τηλεδιοίκηση σταμάτησε πριν τέσσερα χρόνια αφού υπήρχαν δολιοφθορές και έλλειψη προσωπικού» θα πει.

 

«Δολιοφθορές» είναι η κλοπή καλωδίων που σε κανένα ευνομούμενο κράτος δεν θα μπορούσε να αποτελέσει δικαιολογία για να σταματήσει να λειτουργεί ένα καίριας σημασίας σύστημα για την ασφάλεια της μεταφοράς των επιβατών. Θα είχε φροντίσει για την αντικατάστασή τους και ίσως την καλύτερη φύλαξη του δικτύου.

 

 

Οι τελευταίες κινήσεις του σταθμάρχη πριν το δυστύχημα - Οι δύο λέξεις που θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει τα πάντα

Σε ότι αφορά την έλλειψη προσωπικού οι ευθύνες είναι βαρύτερες. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος με ευθύνη όλων των τελευταίων κυβερνήσεων «άδειασε» από προσωπικό, ενώ οι έμπειροι και καταρτισμένοι στο αντικείμενο τους εργαζόμενοι έγιναν είδος προς εξαφάνιση.

 

Με επαρκές, εξειδικευμένο προσωπικό και αυστηρή τήρηση του κανονισμού κίνησης δεν συμβαίνουν δυστυχήματα, εξηγούν οι ειδικοί, ακόμη και χωρίς τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας, που αν και εφαρμόζονται εδώ και χρόνια στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, στην Ελλάδα από ότι αποδεικνύεται είναι σχεδόν ακατόρθωτο μία σύμβαση να υπογραφεί και να υλοποιηθεί.

 

Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση…

«Είναι αυτονόητο», ότι δεν θα συνέβαινε η τραγωδία εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση ξεκαθαρίζει ο Γιώργος Αποστολέρης στο in.

 

Μέχρι το 2019 που λειτουργούσε, η τηλεδιοίκηση, «σε κάθε βάρδια υπήρχαν δύο σταθμάρχες και δύο ακόμη στην τηλεδιοίκηση. Τώρα δεν έχουμε κανέναν στην τηλεδιοίκηση και ένα σταθμάρχη σε κάθε βάρδια» εξηγεί ο ίδιος.

 

Η βαρύτητα των λόγων του κ. Αποστολέρη είναι μεγάλη και λόγω πείρας αλλά και γιατί πέρασε για μικρό διάστημα της τεσσαρακονταετούς καριέρας του από τον σταθμό της Λάρισας, τον οποίο χαρακτηρίζει «ιδιαίτερο» σταθμό και από τους δυσκολότερους.

 

«Όταν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση απέτρεπε κάθε λάθος που θα μπορούσε να κάνει ένας σταθμάρχης ή μηχανοδηγός. Το 2004 στον Βόλο υπήρχαν 28 σταθμάρχες και 36 κλειδούχοι, σήμερα δεν υπάρχει κανένας. Σταμάτησε γιατί δεν υπάρχει προσωπικό, όπως και στο γραφείο κινήσεως υπηρετεί ένας σταθμάρχης. Η τηλεδιοίκηση θέλει γύρω στα 11 άτομα. Είναι δύο σε κάθε βάρδια και αν υπολογιστούν τα ρεπό και οι άδειες, χρειάζονται γύρω στα 10-11 άτομα. Φεύγουν συνεχώς σταθμάρχες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει έμπειρο προσωπικό», έχει εξηγήσει ο κ. Αποστολέρης.

 

Ο μοιραίος σταθμάρχης

Ειδικά σε ότι αφορά τον σταθμάρχη που ένα λάθος του στέρησε τη ζωή από 57 ανθρώπους ο κ. Αποστολέρης μιλά για τον «δύστυχο» που θα ζήσει έχοντας στην πλάτη του 57 ζωές κατηγορώντας κυρίως όσους τον επέλεξαν για αυτή τη θέση και τον τοποθέτησαν στην συγκεκριμένη βάρδια σε αυτόν τον ιδιαιτέρως απαιτητικό σταθμό. «Ας μην σταυρώσουμε αυτόν τον άνθρωπο, είναι δεδομένο ότι δεν ήταν εκπαιδευμένος. Δεν γίνεται με 40 ημέρες. Είναι προς τιμήν του ότι κατέγραψε την εντολή. Υπάρχουν εντολές που δεν καταγράφονται λόγω πίεσης χρόνου».

 

«Δυστυχώς σε σαράντα μέρες δεν γίνεσαι σταθμάρχης και, μάλιστα, δεν μπορείς να υπηρετήσεις σε ένα τέτοιο σταθμό με τόσο φόρτο εργασίας. Εξ ανάγκης τοποθετήθηκε εκεί ο συγκεκριμένος σταθμάρχης για να καλυφθεί ένα κουτάκι της υπηρεσίας. Η εμπειρία αποκτάται μέσω εργασίας σε μικρούς σταθμούς και με μεταθέσεις. Σαφέστατα το γνωρίζουν οι προϊστάμενοι», έχει επισημάνει ο κ. Αποστολέρης.

 

Το παράδειγμα του 1983

Προς επίρρωση των όσων αναφέρει, ο κ. Αποστολέρης έχει αναφερθεί και στο περιστατικό του 1983, οπότε στον σταθμό Ξυνιάδος «είχαν πάρει εκτάκτως έναν συνάδελφο για να δουλέψει νύχτα με υπηρεσία ούτε έναν χρόνο και επειδή δεν είχε την εμπειρία έστειλε στον τάφο 11 συναδέλφους».

 

«Για να γίνεις σταθμάρχης πρέπει να έχεις δίπλα σου ανθρώπους με εμπειρία που να μπορούν να σου πουν τι πρέπει να κάνεις. Εγώ με 40 χρόνια δεν έδωσα την εμπειρία μου σε κανέναν γιατί δεν υπήρχε» τονίζει, επιβεβαιώνοντας όσους μιλούν για βίαιη συρρίκνωση του αριθμού των εργαζομένων.

 

Αν ζητήσει εισαγγελέας τα βιβλία κυκλοφορίας….

Λάβρος ο κ. Αποστολέρης και για τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «αν η Δικαιοσύνη ανοίξει όλα τα βιβλία από όλους τους σταθμούς της Ελλάδος την επόμενη ημέρα πρέπει να κλείσει η υπηρεσία».

 

Όπως εξηγεί ο ίδιος, σε οποιαδήποτε σταθμό μπορεί να γίνει ένα τραγικό λάθος. «Δυστυχώς δεν τηρείται ο κανονισμός. Ο σταθμάρχης είναι ο άνθρωπος που μπορεί να τηρήσει τον κανονισμό, ο οποίος δεν τηρείται» επισημαίνει. «Στο μιλητό δεν γίνεται κυκλοφορία» υπογραμμίζει.

 

«Θα πρέπει να αναλογιστούμε πώς έφτασε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να είναι ένα μπακαλοτέφτερο. Είναι τραγικό. Οι διοικήσεις είναι δυστυχώς μπακάληδες, χαμηλώνουν το κόστος. Οι μεγάλες ευθύνες είναι πάνω από τον ΟΣΕ γιατί ο ΟΣΕ είναι χαρτογιακάδες. Οι ευθύνες είναι στα υπουργεία και τις κυβερνήσεις που ξεπούλησαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Οι επικεφαλής είναι κομματόσκυλα ή πρόσκεινται σε κάποιον συνδικαλιστικό φορέα και τους τοποθετούν. Είναι ανάξιοι άνθρωποι», επισήμανε εξοργισμένος ο κ. Αποστολέρης.

 

Τα ερωτήματα με το πρόγραμμα

Υπό τις συνθήκες που λειτουργεί ο σιδηρόδρομος σήμερα, χωρίς τηλεδιοίκηση και χωρίς ουσιαστικά δικλείδες ασφαλείας, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι άνθρωποι που φτιάχνουν τις βάρδιες των σταθμαρχών έχουν πολύ μεγάλη ευθύνη. Σε αυτή στέκεται και ο πρώην Διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, θέτοντας εύλογα ερωτήματα για την κατάρτιση του προγράμματος όπως γιατί δεν τοποθετήθηκε νωρίτερα στην απογευματινή βάρδια ο άπειρος σταθμάρχης ή γιατί δεν περίμεναν οι πιο έμπειροι συνάδελφοί του να περάσει και το intercity από τον σταθμό της Λάρισας.

 

Τον σταθμάρχη τον αξιολόγησε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον έκανε σταθμάρχη, εξηγεί. «Το οργανωτικό λάθος του υπεύθυνου που καταρτίζει τις βάρδιες είναι ότι ο άπειρος αντί να είναι σε διπλή βάρδια με κάποιον έμπειρο ήταν μόνος του νύχτα», τονίζει.

 

Το κλειστό Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας

Ο κ. Ρετσινάς όμως στέκεται και σε μία ακόμη «εκτός λειτουργίας» υπηρεσία που στο παρελθόν λειτουργούσε και συνέβαλε στην ασφάλεια.

 

«Μέχρι το τέλος του 2020 υπήρχε ασφάλεια. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε να φύγει και διαλύθηκε το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών. Ήταν λάθος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. ‘Έβαλε ένα δικό της σύστημα που δείχνει μέσω GPS που είναι το θέμα, το οποίο από θέμα ασφαλείας είναι άχρηστο. Δείχνει ότι το τρένο είναι στη Θήβα δεν δείχνει σε ποια γραμμή είναι και ότι έρχεται το άλλο και πρόκειται να συγκρουστούν», είπε χαρακτηριστικά (ΕΡΤ) και σημείωσε πως πλέον τα πάντα είχαν να κάνουν στο τι θα έκανε ο σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός.  





πηγή

 

 

«Η κακιά η ώρα»; Οχι

 


γράφει ο Παντελής Μπουκάλας

 

 

Τραγωδία. Και το πένθος πάνδημο. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη είναι μια εθνική τραγωδία που δεν τη χωράει και δεν τη συγχωρεί ο νους και δεν την αντέχει η ψυχή μας. Και υπήρξε επιτέλους μία παραίτηση, του κ. Κώστα Καραμανλή, αρμόδιου υπουργού. Τούτη τη φορά η φόρμουλα μετατόπισης των αυτονόητων ευθυνών στους ποικίλους «εξωγενείς παράγοντες» δεν ήταν εύκολο να χρησιμοποιηθεί. Θα ήταν ύβρις κατά της μνήμης των δεκάδων αδικοσκοτωμένων, ανθρώπων στην άνθησή τους.

 

Ας μην πούμε πως φταίει η «καταραμένη κοιλάδα», όπως ήδη βαφτίστηκε η κοιλάδα των Τεμπών. Καμιά κατάρα στις 4.10.1999, όταν εκεί σκοτώθηκαν εφτά άνθρωποι, νεαρότατοι οι έξι, φίλαθλοι του ΠΑΟΚ που επέστρεφαν από την Αθήνα. Καμιά κατάρα στις 14.4.2003, όταν σκοτώθηκαν 21 μαθητές από το Μακρυχώρι Ημαθίας, που επέστρεφαν από σχολική εκδρομή. Καμιά κατάρα και προχθές, με το σοβαρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη ποτέ στη χώρα. Και συνέβη πότε; Οταν υποτίθεται πως υπάρχουν τεχνολογικά συστήματα ικανά να αποτρέπουν ακόμα και το «ανθρώπινο λάθος». Η «κακιά η ώρα» δεν έρχεται ποτέ μόνη της. Κάθε φορά τής ανοίγουν τον δρόμο εκείνοι ακριβώς που εκ του νόμου έχουν την ευθύνη να την προλάβουν. Η τραγωδία των Τεμπών θα είχε αποφευχθεί, κι ας είχε υπάρξει «ανθρώπινο λάθος», αν στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν ίσχυε το απίστευτο «πάμε κι όπου βγει». Αυτό ειπώθηκε σε εναγώνια συζήτηση του μηχανοδηγού με τον υπεύθυνο εισιτηρίων, στα Παλαιοφάρσαλα, όπως δήλωσε διασωθείς επιβάτης.

 

Συγκλονιστικά είναι και όσα δήλωσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας: «Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις ούτε τα φωτοσήματα ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν». Μετά Χριστόν προφήτης; Ο κ. Γενηδούνιας, και πολλοί άλλοι, καταγγέλλουν πολύ καιρό πως το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι επικίνδυνα απορρυθμισμένο. «Κανονικά», σήμερα ο πρωθυπουργός θα βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη, στο Κέντρο τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης του δικτύου της Β. Ελλάδας. Με αφορμή αυτό ο κ. Γενηδούνιας είχε αναρωτηθεί στο φέισμπουκ, προ δυστυχήματος: «Μπορεί κάποιος να μας πει πού είναι και πού λειτουργεί η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση στη βόρεια Ελλάδα;» Μπορεί άραγε;

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *