Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015

«Όχι» στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων είπαν οι πολίτες του Ιονίου


Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Θεόδωρος Γαλιατσάτος, ανακοίνωσε το αποτέλεσμα τουηλεκτρονικού δημοψηφίσματος για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, που διεξήχθη το τελευταίο 20ημερο. Η πλειοψηφία των πολιτών των νησιών του Ιονίου τάχθηκε κατά της ιδιωτικοποίησης.
Ειδικότερα, βάσει των αποτελεσμάτων ψήφισαν 6.426 πολίτες των Ιονίων Νήσων, εκ των οποίων «ΝΑΙ» στην πρόταση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων ενάντια στηνπαραχώρηση των αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζος ψήφισαν 4.887 (ποσοστό 76,05%) και «ΟΧΙ» ψήφισαν 1.539 πολίτες (ποσοστό 23,95%).
Ο Περιφερειάρχης Θεόδωρος Γαλιατσάτος δήλωσε: «Διαθέτουμε πλέον την πιο αξιόπιστη καταγραφή της άποψης των πολιτών. Δεν υπάρχει άλλη, ούτε εδώ ούτε σε όλη την Ελλάδα. Και η άποψη αυτή έχει άρνηση και θέσεις: αρνείται την ιδιωτικοποίηση, προκρίνει το δημόσιο χαρακτήρα της λειτουργίας των αεροδρομίων με συμμετοχή της αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών φορέων.
Συγχαρητήρια στους συμπολίτες και τις συμπολίτισσες που πήραν μέρος στη διαδικασία. Έβαλαν τη δική τους σφραγίδα στο μεγάλο βήμα δημοκρατίας και συλλογικότητας που πραγματοποίησε η ΠΙΝ, εξαγγέλλοντας και υλοποιώντας το ηλεκτρονικό δημοψήφισμα. Αψήφησαν το “πυρ ομαδόν” που εκτοξεύθηκε από όσες πλευρές είτε τοπικά είτε πανελλαδικά είχαν συμφέρον να μην εκφρασθεί η φωνή του λαού.
Το μήνυμα που αναδύεται είναι: σεβασμός στους πολίτες και τη γνώμη τους για κάθε σοβαρό θέμα που επηρεάζει τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους και της χώρας.
Η πολιτεία οφείλει να εμπιστευθεί την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και να προχωρήσει στη νομοθέτηση της δυνατότητάς τους να διεξάγουν τοπικά δημοψηφίσματα. Μια ακόμη μάχη στο σκηνικό του πολέμου για την προάσπιση της δημόσιας περιουσίας δόθηκε με επιτυχία. Προχωρούμε με δύναμη για την επόμενη μέρα, την επόμενη μάχη.
8/1/2016 είναι η εκδίκαση της προσφυγής μας εναντίον της ιδιωτικοποίησης ενώπιον του ΣτΕ. Η Περιφέρεια θα είναι κλειστή. Εμείς θα είμαστε εκεί για την υπεράσπιση του δικαίου, της αλήθειας, του λαϊκού και εθνικού συμφέροντος.
Καλούμε κάθε φορέα αυτοδιοικητικό και παραγωγικό ή συνδικαλιστικό, κάθε επιτροπή αγώνα, να συμπαρασταθεί με οποιοδήποτε τρόπο κρίνει πρόσφορο (φυσική παρουσία, ψήφισμα, δημοσίευση). Απευθύνουμε δημόσια πρόσκληση και στην Κοινή Πρωτοβουλία για τη μη ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων να κινητοποιήσει τα μέλη της, στις 8/1/2016».
Στη συνέντευξη τύπου παραβρέθηκαν ακόμη οι Αντιπεριφερειάρχες Κέρκυρας Νικολέτα Πανδή, Τουρισμού Σπύρος Γαλιατσάτος και Κοινωνικής Πολιτικής Αλέκος Μιχαλάς.


Στην πρέσα η κυβέρνηση: Το 2016 μπαίνει με... μέτρα & δύσκολες ψηφοφορίες

Ισχυρές πιέσεις θα δεχτεί το επόμενο διάστημα η κυβέρνηση, καθώς οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων θα κληθούν να «βάλουν πλάτη» σε κρίσιμες ψηφοφορίες που θα περιλαμβάνουν αντιδημοφιλή μέτρα.
Η έγκρισή τους, όμως, από τη Βουλή είναι αυτή που θα «κλειδώσει» και την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του Προγράμματος. Βασική επιδίωξη του Μαξίμου είναι αυτή η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί έως το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, προκειμένου να δρομολογηθεί στη συνέχεια η συζήτηση για την απομείωση του δημόσιου χρέους.
Πρώτος «κάβος» είναι η ψήφιση του ασφαλιστικού. Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr οι προετοιμασίες της κυβέρνησης είναι εντατικές και οι «κλειστές» συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό αναμένονται να είναι συνεχείς, παρά την ανάπαυλα των εορτών. 
Το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, άλλωστε, και οι ρητές δεσμεύσεις –για την κατά γράμμα εφαρμογή τους- από τις πρώτες κιόλας μέρες του 2016, δεν αφήνουν περιθώρια στο κυβερνητικό επιτελείο.

Ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα
«Προτεραιότητά μας είναι να οργανώσουμε την κεντρική διαπραγμάτευση», αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, εξηγώντας ότι θα παιχτεί «σκληρό πόκερ» μεταξύ του υπουργού Κατρούγκαλου και των δανειστών για την προστασία των κύριων συντάξεων.

Η κυβέρνηση, πάντως, θέλει μετά τις σχετικές διαβουλεύσεις, το νομοσχέδιο να κατατεθεί μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου, ώστε περί το τέλος του μήνα,- το αργότερο στις αρχές του άλλου-, να γίνει νόμος του κράτους. Στην κατεύθυνση αυτή, συνεργάτες του πρωθυπουργού επιμένουν ότι θα προκριθεί η λύση για  αύξηση των εισφορών, ως ισοδύναμο για την αποτροπή περικοπών στις κύριες συντάξεις.
Στα χέρια του Τσίπρα ο φάκελος με τις περικοπές στο ασφαλιστικό 


Στα χέρια του θα παραλάβει τις επόμενες ώρες ο Αλέξης Τσίπρας τον καυτό φάκελο του Ασφαλιστικού με τις τελικές προτάσεις. Επόμενος αποδέκτης, στις αρχές της εβδομάδας, θα είναι το κουαρτέτο προκειμένου να ενημερωθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida η κυβέρνηση δεν συζητά μειώσεις στις κύριες συντάξεις και θα επιμείνει σε αύξηση κατά 1% των εισφορών (0.5% για εργοδότες+0.5% για εργαζόμενους) από την οποία θα προκύψουν τα χρήματα που λείπουν ώστε να μην πέσει ψαλίδι στις κύριες συντάξεις.
Σε σχέση με τις επικουρικές, φαίνεται ότι η κόκκινη γραμμή της κυβέρνησης είναι τα 170€.
Όσες επικουρικές είναι μέχρι τα 170€ (περίπου το 53% των επικουρικών εκτιμά το αρμόδιο υπουργείο) με βάση την πρόταση Κατρούγκαλου (τος βασικές αρχές της οποίας παρουσίασε σήμερα στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής) παραμένουν αναλλοίωτες. Από εκεί και πάνω θα αρχίσουν προοδευτικά οι μειώσεις που θα είναι προοδευτικά υψηλότερες όσο ανεβαίνει το ύψος των επικουρικών.

«Απεταξαμην» το..αντάρτικο
Ξορκίζοντας τα δυσάρεστα απρόοπτα, μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ο πρωθυπουργός αναμένεται να ολοκληρώσει τον κύκλο επαφών με τους κυβερνητικούς βουλευτές βλέποντας και αυτούς από την περιφέρεια Αττικής.

Τα μηνύματα, πάντως, των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ -οι περισσότεροι από τους οποίους βρίσκονται τις περιφέρειές τους- μόνο θετικά δεν είναι. «Πρέπει να βγούμε και να πούμε ότι πάμε σε μειώσεις στις κύριες», δήλωσε στο iefimerida.gr βουλευτής από την περιφέρεια της Κρήτης κάνοντας λόγο για απρόβλεπτες εξελίξεις αν επιβεβαιωθούν οι ρυθμίσεις που προβλέπονται για το νέο ασφαλιστικό. 
Στα υψηλά κλιμάκια της κυβέρνησης, πάντως, δεν χάνουν την ευ



Η θέληση και ο θάνατος

Οι άνθρωποι που υπηρετούν τον καπιταλισμό μπορεί να μη φημίζονται για την ευφυΐα τους ή την οξυδέρκειά τους, αυτό, όμως, δεν εμποδίζει το αναίσχυντο αυτό οικονομικό (πολιτισμικό και λοιπά) σύστημα να επικρατεί, χρησιμοποιώντας τα πιο απίθανα μέσα, την ίδια την Αριστερά, λόγου χάριν, η οποία προκειμένου να κυβερνήσει παρατάει κάθε ιδεολογία και κάθε ηθική.
Το ίδιο αυτό απεχθές σύστημα μεριμνά να δώσει χώρο σε οικολόγους της κακιάς ώρας, σε μη κυβερνητικές τάχα οργανώσεις, που πληρώνονται αδρά για να υβρίζουν το εν λόγω σύστημα, αλλά που στο βάθος κάνουν τα πάντα για την ομαλή διατήρησή του.
Οι άνθρωποι που ζουν στην περιφέρεια της χώρας έχουν -έτσι φαίνεται- «λύσει» τα μέγιστα ηθικά και πολιτικά ζητήματα.
Αρνούνται όλα τα πολιτικά κόμματα, αλλά αδυνατούν ταυτόχρονα να ξεφύγουν απ’ αυτά, ακόμη κι αυτοί που έχουν προσεγγίσει με «φιλοσοφική» διάθεση τη ζωή ή όσοι έχουν πειστεί ότι ο βίος είναι αβίωτος χωρίς χορό και παιχνίδι, ποίηση και έρωτα, έννοιες που υπάρχουν παντού, ακόμη και μέσα στα στρατόπεδα συγκέντρωσης…
Θέλω να πω ότι αυτοί που υπηρετούν αγόγγυστα τον καπιταλισμό ίσως να νιώθουν υπέρτεροι ημών των υπολοίπων, να ξέρουν π.χ. ότι η ζωή είναι πεπερασμένη και ότι μόνο όσοι είναι κοντά στην εξουσία μπορούν να περάσουν καλά, οι ίδιοι και τα παιδιά τους (αν είναι δυνατόν τα εγγόνια τους και… δεν έχει τελειωμό η ανθρώπινη απληστία).
Οσοι πεινάμε και υποφέρουμε και ενώ γνωρίζουμε πώς παίζεται αυτό το παιχνίδι, είμαστε άξιοι της τύχης μας και ολίγον μαλάκες.
Ε, αφού ξέρουμε και δεν εκμεταλλευόμαστε τούτη μας τη γνώση πώς αλλιώς να μας χαρακτηρίσουν; Ρεαλιστικά έχουν δίκιο, έλα όμως που η ζωή δεν είναι σκέτος ρεαλισμός.
Σύμφωνα με τους ινστρούχτορες της θεωρίας του ρεαλισμού, είναι λογικό (!) να επικρατούν οι πιο οξύνοες, οι πιο «μετρημένοι» (στην ουσία είναι οι συμβιβασμένοι με ένα ξεροκόμματο ή ένα μικρό παντεσπάνι - το ίδιο είναι).
Η ζωή όμως είναι πολύπλοκη· οι σχέσεις δεν μπορούν να προγραμματιστούν ούτε βάσει συμφερόντων ούτε βάσει φιλίας.
Πάντα υπάρχει το αναπάντεχο, που πηγάζει από τις πιο βαθιές, τις πιο άγνωστες ρίζες του μύχιου και του ασυνείδητου, οπότε άντε να βγάλεις άκρη.
Είναι εν τούτοις εποχή για περισυλλογή, για επαναστοχασμό, για ριζοτομικές αποφάσεις. Είτε θα συμβιβαστεί κάποιος με το κατεστημένο (ακόμη και με την Αριστερά…) και θα περάσει ζωή και κότα είτε θα ακολουθήσει τον ρουν των χυμών του και της ανεξάρτητης θέλησης με αντίτιμο όμως τον παραγκωνισμό του και τον αποκλεισμό του από τα ελέη της εξουσίας. Δεν γίνεται διαφορετικά.
Ετσι ξεκινάει το δράμα της συνύπαρξης, που, όμως, στο βάθος του, είναι μία κωμωδία, ένα θλιβερό ευθυμογράφημα, μία εύθυμη θλίψη.
Ναι, αλλά πίσω απ’ αυτά καραδοκεί η παρανόηση, ο ίδιος ο θάνατος. Και όσο κι αν ο θάνατος δεν έχει σχέση με εμάς (τους αποθανόντες) έχει μεγάλη σχέση με τη ζωή (με αυτούς που μένουν).

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015

Άντε και του χρόνου με σύμφωνο «εθνικής επιβίωσης»!


Στην πολιτική το να ξέρεις ποιο είναι το σωστό και να μην το κάνεις συνιστά δειλία. Και είναι ακριβώς αυτή η δειλία μπροστά στο σωστό και στο αυτονόητο που έχει ταλανίσει για δεκαετίες αυτή τη χώρα.
Η επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια ήταν το σωστό και το αυτονόητο που έπρεπε να γίνει. Μας το έλεγε ο κόσμος όλος  αλλά το πολιτικό σύστημα προτιμούσε τη δειλία και την υποκρισία. Έτσι έφτασε η Ελλάδα να  υποστεί διπλή καταδίκη, τόσο από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο όσο και από το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,  γι αυτή την ανεκπλήρωτη ως χθες υποχρέωση.
Κανονικά λοιπόν θα έπρεπε να έχει γίνει από καιρό και χωρίς να θεωρείται κάνα σπουδαίο επίτευγμα για τυμπανοκρουσίες εφόσον στην πραγματικότητα πρόκειται απλά για ένα συμβολαιογραφικό έγγραφο που διευθετεί κληρονομικά και περιουσιακά ζητήματα.
Αντ’ αυτού έγινε ο κακός χαμός σε μια υποκριτική μάχη εντυπώσεων. Ο Αμβρόσιος χτύπαγε πένθιμα τις καμπάνες, το ΚΚΕ αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ένα συντηρητικό κόμμα, η Νέα Δημοκρατία χωρίστηκε στα τρία,  η Φώφη «κόλλησε στην κίνηση» και η Χρυσή Αυγή βρήκε ευκαιρία να κάνει… χριστουγεννιάτικο πάρτι. Με άλλα λόγια, παρά τα όσα έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια το ελληνικό πολιτικό σύστημα πιστεύει ακόμη πως είναι μόνο του στο γήπεδο και μπορεί να παίζει μπάλα όπως θέλει, χωρίς να δίνει λογαριασμό σε πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και σε πραγματικές υποχρεώσεις της χώρας, στο βαθμό που θέλουμε η Ελλάδα να είναι στο “champion league” της παγκόσμιας κοινότητας ως μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα.
Παρά ταύτα το νομοσχέδιο πέρασε τελικά με μία ευρεία πλειοψηφία 194 βουλευτών που τάχθηκαν με την κοινή λογική. Μακάρι τέτοιες μεγάλες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες να δούμε και στα πραγματικά δύσκολα ζητήματα που άπτονται της κοινής λογικής κι έχουμε μπροστά μας το 2016. Το ασφαλιστικό δεν πρέπει να  βρει μια βιώσιμη λύση; Το χρέος της χώρας δεν πρέπει να απομειωθεί; Τα εθνικά μας σύνορα δεν πρέπει να φρουρούνται και να μην γίνεται το «έλα να δεις»; Το Κυπριακό δεν πρέπει επιτέλους να λυθεί; Δέκα σοβαρές επενδύσεις δεν πρέπει να γίνουν στη χώρα;
Όλα τα μεγάλα «αγκάθια» πρέπει να αντιμετωπιστούν μέσα στο 2016. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνει ούτε με στερεότυπα, ούτε με προκαταλήψεις. Αν για κάθε ζήτημα βγαίνουν κάποιοι και βαράνε πένθιμα τις καμπάνες με αποτέλεσμα η χώρα να μην κάνει το σωστό, τότε πολύ σύντομα οι καμπάνες θα χτυπήσουν πένθιμα μια και καλή. Διότι η χώρα έχει περιέλθει σε μια κατάσταση τέτοια που απειλείται πλέον η ίδια η εθνική επιβίωσή της. Αλλά για να γίνει το σωστό πρέπει να ενωθούν πολλές δυνάμεις, να χτιστεί εμπιστοσύνη και να υπάρξει μια νέα πολιτική νοοτροπία που θα καλλιεργεί τη σύνθεση και όχι τη σύγκρουση.
Αυτή είναι και η χριστουγεννιάτικη ευχή μου. Του χρόνου να βρεθεί μια ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία για να υπερψηφίσει και να κάνει πράξη ένα σύμφωνο «εθνικής επιβίωσης»,  πριν να είναι πολύ αργά για όλους.
Για να δούμε… Θα μου βγει η ευχή;

Σταθάκης: Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής φόρου στις τραπεζικές συναλλαγές


Για την πιθανότητα επιβολής ενός φόρου επί των τραπεζικών συναλλαγών, μίλησε ο υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, αφήνοντας το ενδεχόμενο ανοιχτό για πάνω από ένα όριο, και εφόσον γίνει «σωστή» μελέτη.
Αναλυτικότερα, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm και κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα περί επιβολής φόρου στις τραπεζικές συναλλαγές, ο κ. Σταθάκης σημείωσε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει εισροές στο σύστημα, οι οποίες θα έχουν και έναν στοιχειώδη κανόνα δικαιοσύνης.
«Οι επιλογές είναι περιορισμένες. Πιθανόν μία εκδοχή ενός φόρου επί των συναλλαγών, εάν είναι μελετημένη, δεν έχω ακόμα αυτή την εικόνα προσωπικά, δεν μπορώ να την αποκλείσω», τόνισε ο κ. Σταθάκης.
Πάντως, διευκρίνισε ότι δε θεωρεί ότι ακόμα είναι απόλυτα ολοκληρωμένη αυτή η διαδικασία, εκτιμώντας ότι πιθανόν να είναι ένα από τα θέματα που διερευνώνται.
Ερωτηθείς για το όριο πάνω από το οποίο θα μπορούσε να γίνει η επιβολή του φόρου στις τραπεζικές συναλλαγές, τόνισε ότι ασφαλώς θα υπάρξει ένα κατώτατο όριο, αλλά χαρακτήρισε «αυθαίρετο» αυτό των 1.000 ευρώ. «Θεωρώ ότι θα είναι πιο πάνω», συμπλήρωσε.
Ακόμη, ο κ. Σταθάκης πρόσθεσε ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει μιας κάποιας μορφής τέτοιος φόρος για τις μεγάλες συναλλαγές.
«Πριν αφορίσουμε ή επικροτήσουμε, αρκεί να είναι σωστά μελετημένη οποιαδήποτε κίνηση. Είμαι σαφής: Εάν γίνει», επεσήμανε ο κ. Σταθάκης.
Παράλληλα, ο υπουργός Οικονομίας ανέφερε ότι δεν έχει διατυπωθεί αίτημα από τους δανειστές για τη λήψη επιπλέον μέτρων το 2016, ενώ δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα καταθέσει πρόταση ισορροπημένη, που να εξασφαλίζει ότι δε θα υπάρξουν μειώσεις στις συντάξεις.
«Για το μεσοπρόθεσμο είχε υπολογιστεί μεγαλύτερη ύφεση, άρα υπάρχει ήδη βελτίωση», σημείωσε σχετικά.


Οι μισές αλήθειες για τη μείωση των συντάξεων



Μισές αλήθειες και γκρίζες ζώνες για την πραγματική μείωση των συντάξεων κρύβει το μπαράζ των, άσφαιρων και μη, πυρών μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για το ασφαλιστικό.
Δέκα ημέρες πριν από την αναμενόμενη απάντηση της τρόικας στις προτάσεις Κατρούγκαλου για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση, το σχέδιο και οι εναλλακτικές της κυβέρνησης παραμένουν αρκούντως ασαφείς σε ό,τι αφορά την πιθανή μείωση όχι των κύριων συντάξεων αλλά των συνολικών συντάξιμων αποδοχών.

Η αύξηση των εισφορών και το Plan B
Πηγές του υπουργείου Εργασίας επιμένουν ότι στην πράξη δεν θα υπάρξει «καμία ουσιαστική μείωση», καθώς το βασικό σενάριο παραμένει εκείνο που θέλει την «μαύρη τρύπα» των 670 εκατομμυρίων ευρώ στο ασφαλιστικό να κλείνει κατά βάση από την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών. Παρά τις πάγιες αντιστάσεις του ΔΝΤ, δε, οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν πως οι δανειστές βρίσκονται κοντά στην αποδοχή συμβιβαστικής φόρμουλας για αύξηση των εισφορών κατά 1% με ισόποσο επιμερισμό του κόστους σε εργοδότες και ασφαλισμένους – δηλαδή, με επιβάρυνση 0,5% για κάθε πλευρά.
Ως «plan B», και σε περίπτωση εμπλοκής με το «κουαρτέτο» εξετάζεται η επιβολή φόρου υπέρ συντάξεων στις τραπεζικές συναλλαγές άνω των 1.000 ευρώ – ενδεχόμενο, το οποίο εμμέσως επιβεβαίωσε χθες και η κυβερνητική εκπρόσωπος Ολγα Γεροβασίλη λέγοντας ότι «η κυβέρνηση εξετάζει εναλλακτικές προτάσεις για αύξηση των πόρων στο σύστημα αρνούμενη να προχωρήσει σε νέες μειώσεις» των συντάξεων.
Oι μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις
Είτε με αύξηση των εισφορών ωστόσο, είτε με νέους πόρους από ειδική φορολόγηση, θεωρείται δεδομένο πως οι δανειστές θα επιμείνουν – είτε ένεκα ιδεολογικού δογματισμού, είτε λόγω της μη βιωσιμότητας των επικουρικών ταμείων – σε καθαρές μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις.
Εδώ η κυβέρνηση, όπως τουλάχιστον δήλωσε δημόσια ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης, βάζει το όριο των αποδεκτών μειώσεων στο 15% με 20%, ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες το υπουργείο Εργασίας θέτει την «κόκκινη γραμμή» στην πλήρη προστασία των επικουρικών συντάξεων έως 180 ευρώ.
Ειδικότερα, στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι οι όποιες μειώσεις, που όντως υπολογίζονται έως 20%, να αφορούν τις επικουρικές συντάξεις άνω των 400 ευρώ, με έσχατη γραμμή άμυνας τις κλιμακωτές περικοπές στις επικουρικές που υπερβαίνουν τα 180 ευρώ.
Η θέση των πιστωτών επ’ αυτού δεν θα γίνει γνωστή πριν από τις 8 Ιανουαρίου, ακόμη όμως κι εάν τελικά ισχύσει το σενάριο του υπουργείου Εργασίας είναι δεδομένο πως θα υπάρξουν περικοπές σε μεγάλη μερίδα των επικουρικών συντάξεων, ήτοι στο σύνολο των συντάξιμων αποδοχών.
Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό Εργασίας Γιώργο Κουτρουμάνη, μια περικοπή της τάξης του 15% στις επικουρικές συντάξεις σημαίνει μείωση αποδοχών 30 ευρώ κατά μέσο όρο:  «Η μείωση 15% στην επικουρική σύνταξη δεν μικρή, είναι μεγάλη... Φτάνει τα 30 ευρώ κατά μέσο όρο. Δεν έχει σημασία αν η μείωση είναι στην κύρια σύνταξη την επικουρική ή το μέρισμα... το εισόδημα θα μειωθεί» είπε χθες προσθέτοντας ότι έχουν προγραμματιστεί και περικοπές της τάξης του 15% στο εφάπαξ.
Στελέχη της αντιπολίτευσης επισημαίνουν επίσης ότι στις εν λόγω μειώσεις θα πρέπει να προστεθούν και οι περικοπές κατά 6% που ήδη έχουν γίνει εφέτος στις συντάξεις, μέσω της αύξησης των εισφορών υπέρ υγείας.
Η πρόταση Ρομπόλη για το ασφαλιστικό
Στον αντίποδα, ωστόσο, ο καθηγητής Οικονομικών Κοινωνικής Πολιτικής Σάββας Ρομπόλης επιμένει πως είναι δυνατή η διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος έως το 2050 χωρίς νέες μειώσεις συντάξεων, είτε κύριων είτε επικουρικών.
Σε συνέντευξή του στην Αυγή, μάλιστα, ο Σάββας Ρομπόλης επικαλέστηκε επιστημονική έρευνα και αναλογιστικές μελέτες που αποδεικνύουν την εκτίμηση αυτή, ενώ τόνισε ότι η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1% έχει αποδειχθεί πως δεν πλήττει την ανταγωνιστικότητα και μπορεί να αποφέρει ετήσια έσοδα 400 εκατομμυρίων ευρώ για το ασφαλιστικό σύστημα.
Προσθέτει, δε, ότι για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ταμείων χωρίς νέες περικοπές ο «κουμπαράς» του αποθεματικού κεφαλαίου για το ασφαλιστικό σύστημα πρέπει να ενισχυθεί από νέους πόρους, όπως έσοδα από τυχερά παιχνίδια, πρόστιμα πάσης φύσεως, μέρος του τιμήματος των αποκρατικοποιήσεων και πόρους από συμβάσεις παραχώρησης δημόσιων έργων.

Είναι ο Λεβέντης το «αναγκαίο κακό» για τον ΣΥΡΙΖΑ;


Εάν ο Πάνος Καμμένος έγινε κυβερνητικός εταίρος αυτοδιαφημιζόμενος ως «αναγκαίο καλό» ο Βασίλης Λεβέντης μπορεί και να αποτελεί το έσχατο «αναγκαίο κακό»: Ή άλλως, για μια μερίδα τουλάχιστον του επιτελείου του Μαξίμου, συνιστά την πιο βολική και ανώδυνη εφεδρεία στο Plan B – ή ενδεχομένως και το Plan C – των ασκήσεων πολιτικής επιβίωσης.
Το εάν η συγκεκριμένη άσκηση θα αποδειχθεί και πολιτικά σοφή θα κριθεί από τις τελικές – και διαθέσιμες επιλογές – της κυβερνώσας αριστεράς αλλά και από τις ευρύτερες αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό. Όσο εκλείπει, άλλωστε, ο βασικός αξιόμαχος αντίπαλος κάθε πείραμα, ακόμη και το πιο ακραίο, εμπεριέχει και την πολυτέλεια του ελάχιστου τιμήματος για την κυβέρνηση.
Η τακτική των «ανοιχτών θυρών»
Έως τότε το δεδομένο είναι πως κορυφαία κυβερνητικά στελέχη φροντίζουν να κρατούν ζεστές τις μηχανές της προσέγγισης με τον – άλλοτε «γραφικό» - Βασίλη Λεβέντη: Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Μάρδας είπε χθες ότι «η Ένωση Κεντρώων δεν έχει πια σχέση με το παρελθόν» και διαθέτει «ενδιαφέρουσες θέσεις», ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης δήλωσε προχθές πως ο «Λεβέντης έδωσε 35 χρόνια μάχη, υπερασπιζόμενος τα συμφέροντα των αδύναμων» και ο Νίκος Παππάς, στη συνέντευξή του την Κυριακή στη Real News, αναγνώρισε στον πρόεδρο της Ένωσης Κεντρώων πολιτική ωριμότητα σε ορισμένες περιπτώσεις, αν και επεσήμανε πως άλλες θέσεις του αντιφάσκουν.
Εν ολίγοις το φλερτ είναι σταθερό αλλά η ευτυχής κατάληξή του δεν είναι δεδομένη: Για τα στελέχη που πρωτοστατούν στην τακτική των «ανοιχτών θυρών» προς την Ένωση Κεντρώων το επιχείρημα είναι ένα και άπτεται του πολιτικού ρεαλισμού: Ο «καθαρός και μη διαπλεκόμενος Λεβέντης μπορεί να είναι η έσχατη αλλά προτιμητέα λύση» στην περίπτωση που η κοινοβουλευτική πλειοψηφία των 153 αποδειχθεί ασθενέστερη του προσδοκώμενου κόντρα στους μνημονιακούς κάβους, ή η συγκατοίκηση με τους ΑΝΕΛ του Πάνου Καμμένου προσκρούσει σε νέες – σοβαρότερες των μιλιταριστικών οραμάτων – περιπέτειες.
Το «δημαγωγικό συνονθύλευμα» της Ένωσης Κεντρώων
Στην άλλη όχθη εντός της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ το αντεπιχείρημα είναι εξίσου καθαρό και αγγίζει το ιδεολογικό DNA της Αριστεράς – ένα DNA στο οποίο «τα όρια των ηθικών και αξιακών εκπτώσεων δεν φθάνουν στο μοντέλο πολιτικής και αισθητικής Λεβέντη», όπως χαρακτηριστικά έλεγε χθες κοινοβουλευτικό στέλεχος.
Σ’ αυτή την όχθη εντάσσεται – στο βαθμό τουλάχιστον που εξακολουθεί να εκφράζει συμπαγή και ενιαία θέση – και η Ομάδα των «53», ενώ δεν είναι λίγα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που υπενθυμίζουν και την πρόσφατη, μόλις στις αρχές Δεκέμβρη, απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του κυβερνώντος κόμματος. Σ’ αυτή την απόφαση, και στο πλαίσιο της ανάλυσης του πολιτικού τοπίου της χώρας, η Κεντρική Επιτροπή επεσήμανε ότι «η ανάγκη του για εκλογική επιβίωση καθιστά το κόμμα της Ένωσης Κεντρώων απρόβλεπτο, ενώ οι πολιτικές του θέσεις συνιστούν ένα δημαγωγικό συνονθύλευμα».
Ο Αλέξης Τσίπρας για τον Λεβέντη
Ενώπιον αυτών των τάσεων, επιχειρημάτων και προσεγγίσεων, ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας δεν κλείνει τις θύρες αλλά επιχειρεί να κρατήσει και τον πήχη χαμηλά. «Εκτιμώ τον κύριο Λεβέντη», είχε πει στη συνέντευξή του στην ΕΡΤ, για να προσθέσει όμως ότι αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να φθάσουμε και στο άλλο άκρο. Και να τονίσει με νόημα πως «εκείνο που τον έχει καταστήσει ρυθμιστή της ελληνικής πολιτικής ζωής είναι το πολιτικό και μιντιακό σύστημα».
Οι σταθερές επιθέσεις φιλίας, ωστόσο, κυβερνητικών στελεχών προς τον πρόεδρο της Ένωσης Κεντρώων στηρίζουν μόνον εν μέρει την συγκεκριμένη πρωθυπουργική θέση. Και, παρεμπιπτόντως, δίνουν πεδίο στο κόμμα του Βασίλη Λεβέντη να διεκδικεί – ρητορικά και δια των τηλεπαραθύρων έστω – συνδιαμόρφωση της ατζέντας των συναινέσεων. Με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις – αναγκαστικές ή μη – κινήσεις πολιτικής ουσίας του, μακρινού ή κοντινού, μέλλοντος…

Οι ΠΝΠ του ΣΥΡΙΖΑ είναι... ευαίσθητες

Σκληρή ανακοίνωση εξέδωσε η Νέα δημοκρατία με στόχο να στηλιτεύσει το γεγονός ότι εκδόθηκε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στις 24 Δεκεμβρίου. Η Συγγρού κάνει λόγο για «ευαίσθητα βασιλικά διατάγματα του ΣΥΡΙΖΑ».
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για «άτακτη υποχώρηση από το περίφημο "παράλληλο πρόγραμμα"», ενώ η Ν.Δ. κατηγορεί την κυβέρνηση ότι παριστάνει την φιλάνθρωπο.
Αναλυτικά η ανακοίνωση: 
« Ως πράξη ύψιστης κοινωνικής ευαισθησίας παρουσιάζει το κυβερνητικό επιτελείο την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 24ης Δεκεμβρίου.
Μετά την άτακτη υποχώρηση από το περίφημο «παράλληλο πρόγραμμα» - και επειδή δεν τολμούν να το επαναφέρουν στο σύνολό του – μιλούν τώρα για «δεσμεύσεις που ποτέ δεν ακυρώθηκαν και ποτέ δεν ανεστάλησαν».
Πρώτα μετέτρεψαν σε «παράλληλο πρόγραμμα» τις συνήθεις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και τώρα μετατρέπουν τις συνήθεις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου σε… παράλληλο πρόγραμμα!
Και βέβαια, οι δικές τους Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου ούτε αποτελούν «βασιλικά διατάγματα», ούτε είναι «χουντικής έμπνευσης», «ούτε συρρικνώνουν τη Δημοκρατία», ούτε μετατρέπουν την κοινοβουλευτική δημοκρατία σε «χούντα με κοινοβουλευτικό μανδύα», ούτε «ξεφτίλα» είναι, ούτε σε Τσολάκογλου παραπέμπουν – όπως συνήθιζαν να κραυγάζουν όταν βρίσκονταν στην αντιπολίτευση.
Είναι οι… ευαίσθητες Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., για τις οποίες πανηγυρίζουν – αποφεύγοντας να εξηγήσουν γιατί χρειάζεται ΠΝΠ για τη ναύλωση πλοίων και τη διαμονή προσφύγων, προφανώς με αδιαφανείς διαδικασίες.
Αποφεύγουν επίσης να αναφερθούν και στις άλλες αριστεροδεξιές «ευαίσθητες» ΠΝΠ – για την παράταση της δανειακής σύμβασης, για το κλείσιμο των τραπεζών (πέντε ΠΝΠ), για την άρση του ορίου 1 εκ. ευρώ ληξιπρόθεσμων οφειλών προκειμένου να ενταχθούν στις ρυθμίσεις διάφοροι μεγαλοοφειλέτες, για τη σύντμηση των προθεσμιών για το δημοψήφισμα που οδήγησε στο τρίτο μνημόνιο, για την μεταφορά των ταμειακών διαθεσίμων των φορέων της γενικής κυβέρνησης στην Τράπεζα της Ελλάδας προκειμένου να πληρώνονται οι δανειστές, όσο εκείνοι «διαπραγματεύονταν» με τα γνωστά αποτελέσματα.
Σήμερα, η κυβέρνηση παριστάνει την φιλάνθρωπο επειδή η ΠΝΠ της 24ης Δεκεμβρίου περιλαμβάνει ζητήματα σχετιζόμενα με την ανθρωπιστική κρίση, Τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων και τις συμβάσεις προσωπικού στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας.
Στο παρελθόν, όταν οι «φιλάνθρωποι» βρίσκονταν στην αντιπολίτευση καταψήφιζαν και προκαλούσαν ονομαστικές ψηφοφορίες για «αναίσθητες» ΠΝΠ, όπως:
-Αναστολή πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας και εξώσεων σε εμπορικά καταστήματα.
- Μεταφορά μαθητών στα σχολεία.
- Εξαιρέσεις από τις μειώσεις συντάξεων για τους αναπήρους.
-Μέτρα επιτάχυνσης της απορρόφησης του ΕΣΠΑ με μείωση υπογραφών και περιορισμό γραφειοκρατίας.-Νομοτεχνικές βελτιώσεις για να σταθεί δυνατόν να πληρωθούν υπερωρίες σε εργαζόμενους. -Εξαίρεση του ερευνητικού προσωπικού των ΝΠΙΔ από το ενιαίο μισθολόγιο, για να μην μειωθούν κι’ άλλο οι μισθοί τους.
-Εξ αποστάσεως και με ηλεκτρονικά μέσα παροχή διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.
-Συνέχιση της λειτουργίας του Φιλοτελικού και Ταχυδρομικού Μουσείου.
-Εκπτώσεις στα πρόστιμα τακτοποίησης αυθαιρέτων.
-Παροχή ασφαλιστικής ενημερότητας στο Νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν», ώστε να πληρωθούν οι εργαζόμενοί του.
-Παροχή φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα ΑΕ, ώστε η επιχείρηση να εισπράξει οφειλόμενα χρήματα και να πληρωθούν οι εργαζόμενοι.
Αλλά αυτές ήταν οι «αναίσθητες» ΠΝΠ.
Γιατί ύστερα ήλθαν οι φιλάνθρωποι… »

Σήμερα υπογράφουν την πώληση του «Αστέρα»

Ενδεχομένως και σήμερα να πέσουν οι πρώτες υπογραφές για την πώληση του «Αστέρα» Βουλιαγμένης, σύμφωνα με πληροφορίες.
Αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά αναμένεται να κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας το αναθεωρημένο σχέδιο πολεοδομικής ανάπτυξης.
Η γνωμοδότηση εκτιμάται πως θα υποβληθεί σε ένα τρίμηνο και θα ακολουθήσει η υπογραφή της τελικής συμφωνίας με τους επενδυτές.
Η συμφωνία μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ της Εθνικής Τράπεζας και της Jermyn Street Real Estate, που έδωσε την καλύτερη προσφορά στο διαγωνισμό ο οποίος είχε ξεκινήσει πριν μια τριετία, αφορά την πώληση του 90% της εισηγμένης εταιρείας του «Αστέρα» και προβλέπει ότι το τίμημα παραμένει στα 400 εκατ. ευρώ, αλλά θα κατασκευαστούν μόνο 13 μεζονέτες με συνολική επιφάνεια 15.000 τετραγωνικά. 
Το συγκρότημα του «Αστέρα» στη Βουλιαγμένης καλύπτει 304,4 στρέμματα, από τα οποία το 75% ανήκει στην Εθνική Τράπεζα και το υπόλοιπο μεταβιβάστηκε το 2013 στο ΤΑΙΠΕΔ, αλλά η τράπεζα διατηρεί σε αυτό την επικαρπία ώς το 2029.
Περιλαμβάνει τα ξενοδοχεία «Aρίων» και «Ναυσικά- Westin» και το εγκαταλελειμμένο «Αφροδίτη», μαρίνα και ναυταθλητικές εγκαταστάσεις. 

Χιονοστιβάδα τα ληξιπρόθεσμα

Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο έχουν φτάσει να σπάνε οι απλήρωτες υποχρεώσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων που προσεγγίζουν τα 84 δισ. ευρώ.
Τον Νοέμβριο οι ληξιπρόθεσμες οφειλές που δεν πληρώθηκαν σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα έφτασαν σε 1,453 δισ. ευρώ μετά τη μεγάλη καταιγίδα των εκκαθαριστικών σημειωμάτων που έπληξε τον συγκεκριμένο μήνα το σύνολο των υπόχρεων.
Τα «φρέσκα» ληξιπρόθεσμα χρέη, αυτά δηλαδή που δημιουργήθηκαν από την αρχή του έτους μέχρι και τα τέλη Νοεμβρίου, έφτασαν στα 11,83 δισ. ευρώ αποτυπώνοντας το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι.
Η μεγάλη αύξηση των χρεών τον περασμένο μήνα προκαλεί έντονο «πονοκέφαλο» στο οικονομικό επιτελείο και ήδη εκφράζονται φόβοι για νέα έκρηξη των ληξιπρόθεσμων χρεών τον Δεκέμβριο, αφού μέχρι και την Πέμπτη, τελευταία εργάσιμη ημέρα του 2015, οι φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν μαζεμένους φόρους και τέλη για τα εισοδήματα και τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Ειδικότερα, μέσα στις τρεις τελευταίες εργάσιμες ημέρες του έτους θα πρέπει να πληρωθούν:
■ Ο ΕΝΦΙΑ 2015. Σχεδόν 6 εκατομμύρια φορολογούμενοι θα πρέπει να πληρώσουν την τρίτη μηνιαία δόση του ΕΝΦΙΑ. Συνολικά θα πρέπει να καταβληθούν πάνω από 550 εκατ. ευρώ. Η εξόφληση του ΕΝΦΙΑ του 2015 θα ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου 2016 με την πληρωμή των δύο τελευταίων δόσεων.
■ Τα τέλη κυκλοφορίας του 2016. Περισσότεροι από 4,5 εκατομμύρια κάτοχοι οχημάτων θα πρέπει να εξοφλήσουν τα τέλη κυκλοφορίας για το επόμενο έτος.
Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει διαμηνύσει πως δεν προτίθεται να δώσει καμία παράταση στην εξόφληση των τελών κυκλοφορίας, αλλά είναι πολύ πιθανό λόγω της μεγάλης προσέλευσης πολιτών στις τράπεζες να δοθεί τελικά και φέτος ολιγοήμερη παράταση.
■ Η επιπλέον προκαταβολή φόρου εισοδήματος για τους αγρότες.
■ Η τελευταία δόση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, από τα νέα ληξιπρόθεσμα ύψους 11,833 δισ. ευρώ που δημιουργήθηκαν στο 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου έχουν εισπραχθεί 1,795 δισ. ευρώ, ενώ 222 εκατ. ευρώ έχουν διαγραφεί.
Επίσης οι εισπράξεις από τα παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη ανήλθαν στο 11μηνο σε 1,545 δισ. ευρώ και ο στόχος που έχει τεθεί για φέτος προβλέπει την είσπραξη 1,7 δισ. ευρώ από παλαιά χρέη.
Την ίδια ώρα αντιμέτωποι με ποινικές διώξεις και ποινές φυλάκισης για μη εμπρόθεσμη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο, αλλά και με κατηγορίες για ξέπλυμα «μαύρου» χρήματος κινδυνεύουν να βρεθούν 13.527 φορολογούμενοι, που οφείλουν συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη 19,624 δισ. ευρώ στο Δημόσιο.
Πρόκειται για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις που έχουν καθυστερήσει να πληρώσουν ποσά φόρων άνω των 50.000 ευρώ για περισσότερους από τέσσερις μήνες μετά την ημερομηνία λήξης των προβλεπόμενων προθεσμιών, με αποτέλεσμα να έχουν υποβληθεί εναντίον τους μηνυτήριες αναφορές από τις αρμόδιες ΔΟΥ για το αδίκημα της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο.
Οι εν λόγω φορολογούμενοι εντοπίστηκαν στο 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015 να μην έχουν καταβάλει τα οφειλόμενα ποσά.

Φοροδιαφυγή

Σύμφωνα με τα στοιχεία τη ΓΓΔΕ, στο 11μηνο υποβλήθηκαν προς την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες:
• 13.527 αναφορές για υποθέσεις μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο άνω των 50.000 ευρώ. Τα ποσά των μη καταβληθέντων χρεών προς το Δημόσιο τα οποία σχετίζονται με τις αναφορές αυτές ανέρχονται σε 19,624 δισ. ευρώ.
• 288 αναφορές για βεβαιωμένη φοροδιαφυγή άνω των 50.000 ευρώ. Τα ποσά που αναλογούν στα διαπραχθέντα αδικήματα φοροδιαφυγής φτάνουν συνολικά τα 868,44 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα εκτός στόχων κινούνται οι έλεγχοι στις μεγάλες φορολογικές υποθέσεις (εμβάσματα, φορολογούμενοι μεγάλου πλούτου, offshore εταιρείες).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΓΔΕ, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου το Κέντρο Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) είχε σε εξέλιξη 1.316 ελέγχους, ενώ είχε ολοκληρώσει 386 ελέγχους όταν ο στόχος είναι φέτος να ελεγχθούν συνολικά 900 υποθέσεις.
Στο 11μηνο το ΚΕΦΟΜΕΠ βεβαίωσε φόρους 252,65 εκατ. ευρώ έναντι ετήσιου στόχου 325 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων εισπράχθηκαν τα 50 εκατ. ευρώ έναντι στόχου 77 εκατ. ευρώ.

Μαζικές προσλήψεις στο Δημόσιο το 2016 -Ανοίγουν πάνω από 45.000 θέσεις εργασίας

Μαζικές προσλήψεις στο Δημόσιο έρχονται με το νέο έτος.
Συνολικά, οι θέσεις εργασίας που θα ανοίξουν θα φτάσουν τις 45.737. Από αυτές, οι 21.161 θέσεις αφορούν σε μόνιμο προσωπικό, ενώ οι 24.567 σε προσλήψεις εποχικού προσωπικού. 
Αναλυτικά:
  • ΔΕΗ/ΔΕΔΔΗΕ: 3.000 εποχικοί
  • ΕΛΤΑ: 580 εποχικοί
  • ΕΥΔΑΠ: 175 εποχικοί
Θέσεις εποχικών ανοίγουν στην Υγεία και τους δήμους, αλλά και σε μουσεία, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ.
  • ΚΕΘΕΑ/ΟΚΑΝΑ/ΚΕΕΛΠΝΟ/ΚΕΑΤ: 922 συμβασιούχοι
  • Παιδικοί σταθμοί δήμων: 3.500 συμβασιούχοι
  • Περιφέρειες: 1.200 εποχικοί
  • Υπηρεσίες καθαριότητας/ύδρευση δήμων: 6.000 συμβασιούχοι
  • Μουσεία: 3.871 αρχαιολόγοι, εργάτες, φύλακες, μηχανικοί με συμβάσεις
  • Πολιτιστικοί οργανισμοί και ΝΠΔΔ: 1.400 καλλιτέχνες και καθηγητές φυσικής αγωγής
  • ΕΛΓΑ, ΕΛΓΟ, ΕΒΖ: 450 εποχικοί
  • ΑΕΙ/ΤΕΙ/ΙΕΚ/ΕΠΑΣ: 4.000 με σύμβαση έργου
  • Κατασκηνώσεις: 700 εποχικοί
Ανοίγουν 21.161 μόνιμες θέσεις εργασίας μέσω διαγωνισμών του ΑΣΕΠ στην Παιδεία, στους δήμους και τις περιφέρειες, αλλά και στην ΕΛ.ΑΣ., στο Λιμενικό, στη Δικαιοσύνη και στην Υγεία.
  • Υπουργείο Παιδείας: 10.000 εκπαιδευτικοί
  • Δήμοι/Περιφέρειες: 5.000 θέσεις, κυρίως στην καθαριότητα
  • Σώματα Ασφαλείας: 2.600
  • Υπ. Δικαιοσύνης: 200 ειρηνοδίκες, δικαστικοί λειτουργοί, επιμελητές
  • ΕΣΔΑΑ: 100 νέοι εισακτέοι
  • Ταμείο Παρακαταθηκών: 121
  • Νοσοκομεία: 2.440 ιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό
  • Λιμενικό: 49
  • ΑΕΙ/ΤΕΙ: 500 καθηγητές
  • Διάφορα υπουργεία: 151



«Βόμβα» Λεβέντη: Ο Καραμανλής θα αποσύρει τον Πάνο Καμμένο από τη συγκυβέρνηση

Το σενάριο ο Κώστας Καραμανλής να ζητήσει από τον Πάνο Καμμένο, με τον οποίο διατηρεί ισχυρό δίαυλο επικοινωνίας, να αποχωρήσει από την κυβέρνηση προκειμένου να σχηματιστεί μια κυβέρνηση συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ (εφόσον στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης εκλεγεί πρόεδρος ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης) υποστήριξε ο Βασίλης Λεβέντης.
«Ο λαός και η νεολαία θέλουν κυβέρνηση συνεργασίας με τη Νέα Δημοκρατία μέσα. Αν εκλεγεί ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, είναι πολύ πιθανό ένα τέτοιο σενάριο», υποστήριξε ο πρόεδρος της Ενωσης Κεντρώων, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.   
Ο κ. Μεϊμαράκης, όπως είπε, έχει την υποστήριξη των καραμανλικών, ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης των ακροδεξιών, όπως ο Γεωργιάδης και ο Βορίδης. Και διευκρίνισε ότι ο Κώστας Καραμανλής, υπέρμαχος, όπως είπε, μιας τέτοιας συνεργασίας, μπορεί να «αποσύρει τον Καμμένο από την κυβέρνηση» για να διευκολύνει τις εξελίξεις.  Τόνισε, δε, για άλλη μία φορά ότι το κόμμα του δεν προτίθεται να συμμετάσχει στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα «βλακώδες σενάριο».
«Ο πρόεδρος της Ενωσης Κεντρώων να απευθύνεται στο κόμμα του και τους ψηφοφόρους του», τόνισε η εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Μαρίνα Χρυσοβελώνη, αναφερόμενη στις δηλώσεις Λεβέντη σχετικά με τις σχέσεις Καμμένου - Καραμανλή.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Βλάχος είπε ότι πρόκειται για όνειρα θερινής νυκτός και μυθεύματα τα όσα λέει ο κ. Λεβέντης.



Ο Άη Βασίλης θα φέρει κούρεμα καταθέσεων το 2016;



Μετά τα αποτελέσματα των stress tests, οι τράπεζες στην Ευρωπαϊκή Ένωση ολοκληρώνουν, όπου αυτό θεωρείται αναγκαίο, αυξήσεις κεφαλαίων. Έτσι, πολλοί πιστεύουν ότι θα είναι σε θέση να παρέχουν δάνεια και επιτόκια καταθέσεων όπως παλιά! Ισχύει; Η απάντηση δεν είναι απλή!

Αν λάβουμε υπόψιν τις εξελίξεις τόσο στην πραγματική αγορά και την νομοθεσία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο ρόλος και η φυσιογνωμία των τραπεζών, όπως τις ξέραμε, αλλάζουν. Μένει να δούμε αν αλλάζουν προς το καλύτερο, ή προς το χειρότερο!

Μία υπόθεση είναι ότι τα επιτόκια στις καταθέσεις θα επηρεαστούν θετικά από την άνοδο των επιτοκίων στις ΗΠΑ, και έτσι οι καταθέσεις θα οδεύσουν προς υψηλότερες αποδόσεις. Αυτή η υπόθεση αφορά, πράγματι, καταθέσεις σε αδύναμα νομίσματα περιφερειακών χωρών. Η Τουρκική Κεντρική Τράπεζα, για παράδειγμα, κάτω από την πίεση των εκροών προς τις ΗΠΑ που προσφέρουν υψηλότερα επιτόκια, και χαμηλότερο ρίσκο, ίσως χρειαστεί όχι απλά να αφήσουν την τουρκική λίρα να υποτιμηθεί κατά 5%, 10% ή 20%, αλλά παράλληλα ίσως να υποχρεωθούν να αυξήσουν τα επιτόκια. Επιτόκια καταθέσεων αλλά και επιτόκια…δανεισμού! Εύκολα αντιλαμβανόμαστε, τι σημαίνει αυτό για οποιαδήποτε περιφερειακή οικονομία. Άνοδος επιτοκίων οδηγεί σε απόσυρση χρημάτων από παραγωγικές επενδύσεις και πολύ σύντομα επιταχύνει την ύφεση.

Όμως, η άνοδος επιτοκίων για καταθέσεις ίσως δεν θα συμβεί για ισχυρά νομίσματα, ούτε για τις καταθέσεις που πολίτες και εταιρείες έχουν σε ισχυρά νομίσματα άλλων χωρών!

Η Κρατική τράπεζα του Βιετνάμ, για παράδειγμα (το ισότιμο, δηλαδή της Τραπέζης της Ελλάδος, για το Βιετνάμ), κατάργησε στις 17 Δεκεμβρίου τα όποια όρια καταθέσεων υπήρχαν σε πολίτες και εταιρίες για να κρατούν λογαριασμούς σε δολάρια ΗΠΑ. Τώρα οι καταθέσεις σε δολάρια θα είναι απεριόριστες. Παράλληλα, όμως, διεμήνυσε, με συνέντευξη του διοικητή της, ότι όσοι έχουν καταθέσεις σε ξένο νόμισμα, αυτές ακριβώς οι καταθέσεις θα έχουν αντί για επιτόκιο, κάποιου είδους χρέωση. Εν ολίγοις, οι καταθέτες, θα βλέπουν τις καταθέσεις τους να απομειώνονται, για τη «χάρη που τους κάνει» η τράπεζα να κρατάει τα δολάρια τους!

Από την άλλη πλευρά, ήδη υπάρχουν τρεις χώρες, (Δανία, Σουηδία και Ελβετία) όπου τα αρνητικά επιτόκια πλέον είναι πραγματικότητα, σε επίπεδο κεντρικής τράπεζας, και σιγά - σιγά περνάει το κόστος στον καταναλωτή, με μεμονωμένες αποφάσεις τραπεζών να χρεώνουν τυς κατόχους repos, και πλέον σε κάποιες περιπτώσεις καταθέσεις, τάση που υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο να γενικευτεί.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο καταθέτης διασφαλίζεται για τις πρώτες 100.000 ευρώ κατάθεσης ανά φυσικό πρόσωπο, όμως, από την άλλη, το επιτόκιο καταθέσεων ημέρας (overnight) στην Διατραπεζική Αγορά έγινε αρνητικό τον Ιούνιο του 2014, και μειώθηκε περαιτέρω, στο -0,3% φέτος τον Δεκέμβριο. Επί του παρόντος, οι τράπεζες στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουν περάσει το κόστος στον καταναλωτή. Όμως, καθώς από 1/1/2016 εφαρμόζεται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση η οδηγία περί bail-in των τραπεζών, που ουσιαστικά προβλέπει ότι σε περίπτωση που οι τράπεζες, αλλά και οι θυγατρικές αυτών σε μη ευρωπαϊκές χώρες, δεν είναι σε θέση να «βρουν» από την αγορά τα απαραίτητα κεφάλαια, μέτοχοι, αλλά και ομολογιούχοι και καταθέτες θα συνεισφέρουν για τη διάσωσή τους, με απλή απόφαση των αρχών. Σε τι βαθμό, οι εξελίξεις αυτές θα οδηγήσουν σε αρνητικά επιτόκια, τις Ευρωπαϊκές τράπεζες είναι άγνωστο. Το σίγουρο είναι ότι οποιαδήποτε και αν είναι η «τιμολογιακή πολιτική» τω τραπεζών στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυτή ουσιαστικά εμπλέκει ενεργά τον καταθέτη στους κινδύνους της, είτε με τακτικές «απλές» χρεώσεις, είτε με απομείωση αξίας των καταθέσεων, όπου υπάρχει πρόβλημα.
* Ο κ. Κωνσταντίνος Βέργος είναι Καθηγητής Χρηματοοικονομικών, Πανεπιστήμιο Πόρτσμουθ, Αγγλία
Το παρόν άρθρο εκφράζει τις προσωπικές απόψεις του γράφοντος, δεν αποτελεί οδηγό ή σύσταση για επενδύσεις οποιασδήποτε μορφής προς οιονδήποτε και για οτιδήποτε τίτλο ή παράγωγο αυτού.

«Τοξικός» ο νέος φόρος στις τράπεζες για τις συντάξεις


Τις ποσοτικοποιημένες προτάσεις της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό περιμένουν οι εκπρόσωποι των δανειστών μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου. Μέσα στα επόμενα 24ωρα, η ελληνική πλευρά θα πρέπει με συγκεκριμένα κριτήρια να τεκμηριώσει τις δηλώσεις των τελευταίων δύο 24ωρων.

Αρχικά ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης και στη συνέχεια η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, υποστήριξαν ότι τα μέτρα για το ασφαλιστικό θα πρέπει να προέλθουν από το σκέλος των εσόδων και όχι από το σκέλος των δαπανών δηλαδή από μια ακόμη περικοπή των συντάξεων. Ωστόσο, οι αριθμοί δείχνουν ότι κατά τη διαπραγμάτευση για το ασφαλιστικό η οποία θα μπει στην τελική ευθεία από το β’ δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, οι ελληνικές προτάσεις για την αύξηση των εσόδων δύσκολα θα γίνουν αποδεκτές.

Η αρχική πρόταση για αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών έχει ήδη απορριφθεί από τους δανειστές καθώς θεωρείται ότι πλήττει την αγορά εργασίας. Αντιστάσεις συναντά η κυβέρνηση και στο εσωτερικό της χώρας με τον ΣΕΒ να μιλάει για αύξηση της φορολογίας στην εργασία κάτι που θα έχει ως επίπτωση την απώλεια θέσεων εργασίας. Η ελληνική πλευρά ελπίζει ότι θα περάσει μια αύξηση της τάξεως της μιας ποσοστιαίας μονάδας έτσι ώστε να εξασφαλίσει περίπου 250 εκατ. ευρώ από τα μέτρα που πρέπει να εξειδικεύσει συνολικού ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ.

Η πρόταση για επιβολή εισφοράς στις τραπεζικές συναλλαγές –την οποία η κυβέρνηση ουσιαστικά επιβεβαίωσε ότι την επεξεργάζεται- δεν αποτελεί καινούργια ιδέα καθώς έχει πέσει στο τραπέζι πριν την υπογραφή του μνημονίου. Και αυτή όμως, φαίνεται να συναντά αρκετές δυσκολίες για δύο βασικούς λόγους:

1. Για να συγκεντρωθεί ποσό 400 εκατ. ευρώ με συντελεστή υπολογισμού 0,1% θα πρέπει οι ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές να φτάσουν στα …400 δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.

2. Η πρόταση έρχεται να κατατεθεί την ώρα που η κυβέρνηση θέλει να συνδέσει το αφορολόγητο της φορολογικής κλίμακας με την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών συναλλαγών ή να ψηφίσει το νομοσχέδιο για την «εμφάνιση» αδήλωτων εισοδημάτων που κρύβονται σε στρώματα ή τραπεζικούς λογαριασμούς του εξωτερικού. Η πρόταση να φορολογηθούν οι τραπεζικές συναλλαγές, έρχεται σε πλήρη αντίφαση και με τις δύο αυτές πολιτικές. Αν μάλιστα απελευθερωθούν οι περιορισμοί στις τραπεζικές συναλλαγές (capital controls) είναι ένα ερώτημα κατά πόσο η φορολόγηση των συναλλαγών (σε συνδυασμό μάλιστα με τις διατάξεις που έχει περάσει το υπουργείο Οικονομικών για δέσμευση των τραπεζικών καταθέσεων όσων χρωστούν στην εφορία) θα οδηγήσει τελικώς σε νέο κύμα περιορισμού των ποσών που έχουν παραμείνει σε τραπεζικούς λογαριασμούς.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το μέτρο της επιβολής φόρου στις τραπεζικές συναλλαγές δεν έχει ποσοτικοποιηθεί πλήρως ακόμη ούτε έχει συζητηθεί με στελέχη της τραπεζικής αγοράς. Με δεδομένη την πίεση χρόνου (το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό θα πρέπει να κατατεθεί μέσα στην 3η εβδομάδα του Γενάρη στη Βουλή αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν αυξηθεί οι πιθανότητες καθυστέρησης) είναι αμφίβολο αν θα δοθεί χρόνος στην ελληνική πλευρά να σχεδιάσει καλύτερα το συγκεκριμένο μέτρο ή αν θα ενταθούν οι πιέσεις για εξασφάλιση των απαιτούμενων ποσών από την περικοπή των συντάξεων. 


Πρώτη χρονιά Αριστερά


Ελάχιστος χρόνος απομένει για να φύγει αυτή η χρονιά. Πολλά γράφονται και θα γραφτούν ως αποτίμηση ή απολογισμός για το τι έγινε, έχοντας ως επίκεντρο των αναφορών την Ελλάδα, τον ΣΥΡΙΖΑ, τους πρόσφυγες και όλα όσα συνέβησαν – ιδιαίτερα κατά το πρώτο εξάμηνο. Καθώς οι πολιτικοί αναλυτές και οι ειδικοί είναι καταλληλότεροι να γράψουν για το 2015, έχοντας αρτιότερη και πιο ολοκληρωμένη καταγραφή, περιγραφή και παρουσίαση της χρονιάς, σκεφτήκαμε ότι η δική μας συμμετοχή πρέπει να έχει περιορισμένο χαρακτήρα.
Οπότε, ξεκινώντας από το πολιτικό μήνυμα των αρχών του έτους, «Πρώτη φορά Αριστερά», όλοι μας ζήσαμε -σε έναν απίστευτα πυκνό χρόνο- ψευδαισθήσεις, απογοητεύσεις, επιβεβαιώσεις, αγωνίες, φόβους, εξασφαλίσεις, ικανοποιήσεις και δυσαρέσκειες. Ανάλογα από την πολιτική οπτική γωνία του καθενός και της καθεμίας, το παραπάνω μήνυμα ήταν αληθές ή ψευδές, πλαστό ή υπαρκτό, ουσιαστικό ή φαινομενικό. Πιθανόν, όταν ξαναδούμε το 2015 με απόσταση ασφαλείας, να το κρίνουμε διαφορετικά και να αλλάξουμε τη σημερινή μας αποτίμηση ή άποψη. Παραμένει όμως η θέση ότι με ασφάλεια μπορούμε να θεωρήσουμε ότι, αυτό το έτος για τη χώρα μας ήταν από τα σημαντικότερα των τελευταίων πενήντα χρόνων.
Τηρώντας την αυτοδέσμευση για την, περιορισμένου χαρακτήρα, αναφορά στη χρονιά που φεύγει, «στεκόμαστε» σε μια προβεβλημένη έκφραση του κυβερνώντος κόμματος που φαίνεται ότι επηρέασε πολλούς, αναπτύσσοντας αισθήματα και πράξεις υποστήριξης στον ΣΥΡΙΖΑ και στήριξης των κυβερνητικών του επιλογών. Και αυτή ήταν η «ανθρώπινη αξιοπρέπεια». Είναι μια έκφραση που περικλείει την ανάγκη πολλών να νιώθουν ότι δεν είναι «παιδιά ενός κατώτερου Θεού», ούτε πειραματόζωα Γερμανοφερμένων νεοφιλελεύθερων πειραμάτων. Μέσα από αυτές τις δυο λέξεις, άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών, κοινωνικών ομάδων, γεωγραφικών χώρων και επαγγελματικών κατηγοριών, συντάχθηκαν για να δώσουν το δικό τους μήνυμα, τόσο τον Γενάρη, όσο και τον Ιούλη, όπως και τον Σεπτέμβρη. Δίχως να είναι οργανωμένοι και καθοδηγούμενοι πίσω από ηγήτορες και λαοπλάνους, βρέθηκαν εκεί μέσα από την αγανάκτηση, την αηδία, την απογοήτευση, αλλά και την ελπίδα ότι κάτι διαφορετικό θα έρθει ή ότι κάπως αλλιώς θα είναι η επόμενη μέρα.
Είναι νωρίς να πούμε αν το στοίχημα της αξιοπρέπειας κερδήθηκε, αν και ο καθείς από εμάς, μπορεί να δώσει τη δική του απάντηση• είτε πιστεύοντας ότι η κυβέρνηση δεν μπόρεσε, είτε θεωρώντας ότι δεν την άφησαν, είτε έχοντας τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ή την πεποίθηση ότι δεν πίστεψε όσα διακήρυττε, είτε τέλος, αισθανόμενος ότι δεν προσπάθησε όσο έπρεπε. Το ζητούμενο δεν είναι να πεισθεί κάποιος ποια είναι η σωστή απάντηση, αφού στην πολιτική μια και μοναδική λύση δεν υπάρχει και όσοι θεωρούν ότι έχουν την απόλυτη γνώση, είναι οι ίδιοι κήρυκες του απολυταρχισμού και του σκοταδισμού. Η πολιτική είναι θέση, αντίθεση, σύνθεση• είναι διάλογος, συζήτηση, αντιπαράθεση, διαφορετικότητα.
Μα πιότερο, πολιτική είναι τα έργα και όχι τα λόγια. Και από τα τελευταία, η χρονιά που φεύγει είχε πολλά να πει, αλλά ελάχιστα να πράξει. Κι αν έχουμε να θυμόμαστε τις διαπραγματεύσεις και τις διαβουλεύσεις, η μνήμη μας στερεύει από κοινωνικές πράξεις που έχουν χαραγμένο το αριστερό αποτύπωμα. Ως εκ τούτου, αφήνοντας πίσω αυτά που πέρασαν και ανήκουν στο παρελθόν χωρίς να τα διαγράφουμε από τη μνήμη, με ό,τι αυτό σημαίνει, ας δρομολογήσουμε εκείνα τα έργα που θα κάνουν τους πολλούς να νιώσουν ένα αίσθημα δικαίου και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια να στηρίζεται σε δικά της πόδια.
Έργα σαν κι αυτά είναι η ουσιαστική και πραγματική καταπολέμηση της διαφθοράς και της διαπλοκής, της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, είναι η συνειδητή φορολογική συμμόρφωση και οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ του κράτους και των λειτουργών του από τη μια πλευρά, και των πολιτών και των επιχειρήσεων από την άλλη. Αυτά πρέπει να είναι έργα, χωρίς διακηρύξεις και μεγαλοστομίες• με αποτελέσματα και όχι μόνο με προθέσεις. Από τις τελευταίες «μπουχτίσαμε», ενώ τα πρώτα, σπάνια τα «γευόμαστε».

Η προκήρυξη για τις θέσεις διοικητών και αναπληρωτών στα δημόσια νοσοκομεία

Αναρτήθηκε τη Δευτέρα στη «Διαύγεια» η προκήρυξη για την κάλυψη των θέσεων των διοικητών και των αναπληρωτών διοικητών στα νοσοκομεία της χώρας.
Καταληκτική προθεσμία κατάθεσης των αιτήσεων ορίζεται η 19η Ιανουαρίου 2016 και ώρα 15:00. Το απαραίτητο προσόν που πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι είναι (όπως και στις προηγούμενες προκηρύξεις) το πτυχίο ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ.
Τα προσόντα που θα συνεκτιμηθούν είναι τα παρακάτω:
- Διδακτορικός τίτλος σπουδών συναφής με τις υπηρεσίες υγείας, τη διοίκηση ή τα οικονομικά.
- Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών σχετικός με τη διοίκηση, οικονομικά και πληροφορική μονάδων Υγείας ή άλλος συναφής τίτλος σπουδών στη διοίκηση και τα οικονομικά.
- Τίτλοι σπουδών στο εξωτερικό σε συναφές αντικείμενο με τη διοίκηση νοσοκομείων ή επαγγελματικό έργο σε υπηρεσίες υγείας σε Χώρες του εξωτερικού.
- Εκπαιδευτικό έργο που αναγνωρίζεται σε ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ σχετικό με τις υπηρεσίες υγείας, τη διοίκηση ή τα οικονομικά ή διεθνείς δημοσιεύσεις σε αναγνωρισμένα περιοδικά για τις υπηρεσίες Υγείας.
- Τουλάχιστον καλή γνώση της αγγλικής ή άλλης επίσημης γλώσσας της ΕΕ που αποδεικνύεται από σπουδές σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού, ή σχετικό πιστοποιητικό επάρκειας τουλάχιστον επιπέδου Β2. 
- Προϋπηρεσία σε θέση ευθύνης στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα επί πενταετία τουλάχιστον, ή σχέση με τους Οργανισμούς Υγείας ως επαγγελματίας για μία δεκαετία τουλάχιστον.
- Επαγγελματική διαδρομή, όπως προκύπτει από θέσεις που υπηρέτησαν οι υποψήφιοι, καθώς και η γενικότερη κοινωνική και επαγγελματική αναγνώρισή τους.
- Τυχόν συστατικές επιστολές από προηγούμενους εργοδότες.
- Προσωπικότητα και εκτίμηση δεξιοτήτων των υποψηφίων που απαιτούνται για τη θέση και η οποία θα προκύψει από την προφορική συνέντευξη και τη δοκιμασία αυτοαξιολόγησης.
- Κοινωνικό έργο το οποίο αποδεικνύεται από τη συμμετοχή των υποψηφίων σε εθελοντικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Υγείας.
- Ηλικία μέχρι 65 ετών.
Κατάσταση
Οι Υγειονομικές Περιφέρειες ΥΠΕ) θα καταχωρήσουν τις αιτήσεις σε συγκεντρωτική ονομαστική κατάσταση. Θα τις αποστείλουν στη συνέχεια στο υπουργείο Υγείας, όπου η αρμόδια Επιτροπή θα αξιολογήσει όλους τους υποψήφιους και θα καταρτίσει τον τελικό κατάλογο.




Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *