Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Σαν σήμερα έφυγε ο ποιητής της Ρωμιοσύνης Γιάννης Ρίτσος..!

Σαν σήμερα 11 Νοεμβρίου του 1990 πέθανε ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές, ο λυρικός, ο ανατρεπτικός, ο αγωνιστικός και ένας εκ των βασικότερων ποιητών που εξέφρασαν την Αριστερά στην πατρίδα μας και στην Ευρώπη, ο Γιάννης Ρίτσος.  

Ο ποιητής της Ρωμιοσύνης και πλήθους άλλων σπουδαίων έργων γεννήθηκε στη Μονεμβάσια την Πρωτομαγιά του 1909 και πέθανε στην Αθήνα το Νοέμβριο του 1990, αφήνοντας πίσω του πάνω από εκατό ποιητικές συλλογές και συνθέσεις, εννέα πεζογραφήματα, τέσσερα θεατρικά, πολλές μεταφράσεις, και χρονογραφήματα καθώς και 50 ανέκδοτες συλλογές ποιημάτων. Ήταν γιος κτηματία που ξέπεσε οικονομικά.

Νέος ήρθε στην Αθήνα όπου πέρασε δύσκολα χρόνια γεμάτα στερήσεις και κακουχίες. Μόλις τέλειωσε τις εγκύκλιες σπουδές του γράφτηκε στη σχολή χορού Μοριάνοβ και για ένα διάστημα συμμετείχε σαν χορευτής στη Λυρική Σκηνή. Η από τις στερήσεις κλονισμένη υγεία του τον ανάγκασε να αφήσει το χορό και να ασχοληθεί μονάχα με την ποίηση, ενώ για τα προς το ζην εργαζόταν σε διάφορους εκδοτικούς οίκους.


Το 1921 άρχισε να συνεργάζεται με τη «Διάπλαση των Παίδων». Συνεισέφερε επίσης ποιήματα στο φιλολογικό παράρτημα της «Μεγάλης Ελληνικής Εγκυκλοπαίδειας» του Πυρσού.
Ο Γ. Ρίτσος εξέδωσε την πρώτη του ποιητική συλλογή το 1934 με τον τίτλο «Τρακτέρ». 
Την ίδια χρονιά εντάχθηκε στο ΚΚΕ, ενώ συνεργάστηκε και με το «Ριζοσπάστη», χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Γ. Σοστίρ, από αναγραμματισμό του ονόματός του. 

Τα γεγονότα του Μάη του 1936 στη Θεσσαλονίκη συγκλονίζουν την εργατική τάξη της χώρας μας και τον ίδιο: Στις 11 Μάη στέλνει τρία από τα δεκατέσσερα θρηνητικά ποιήματά του στο «Ριζοσπάστη» και την επόμενη μέρα η εφημερίδα τα δημοσιεύει, με γενικό τίτλο «Μοιρολόι». 
Ολόκληρο το έργο θα κυκλοφορήσει λίγο αργότερα, στις 8/6/1936, με τον τίτλο «Επιτάφιος». Την περίοδο της Κατοχής ο Γ. Ρίτσος πήρε ενεργό μέρος στην ΕΑΜική Εθνική Αντίσταση, ενώ μετά την απελευθέρωση, το 1948-1952, εξορίστηκε διαδοχικά στη Λήμνο, στη Μακρόνησο και τον Αϊ Στράτη. 

Μετά την απελευθέρωσή του δραστηριοποιείται μέσα από τις γραμμές της ΕΔΑ. 
Το 1956 τύπωσε τη «Σονάτα του σεληνόφωτος», για την οποία τιμήθηκε με το Α' Κρατικό Βραβείο ποίησης, το 1960 κυκλοφόρησε η μελοποίηση του «Επιτάφιου» από τον Μίκη Θεοδωράκη, ενώ το 1966 τυπώθηκε αυτοτελώς η «Ρωμιοσύνη» (πρώτη έκδοση το 1954), η οποία επίσης μελοποιήθηκε από τον Μ. Θεοδωράκη. 

Την περίοδο της Χούντας, συνελήφθη και εξορίστηκε και πάλι στη Γυάρο και μετά στη Λέρο. Υπό το βάρος της διεθνούς κατακραυγής, αλλά και λόγω της σοβαρής του ασθένειας, η Χούντα αναγκάστηκε να τον μεταφέρει από την εξορία θέτοντάς τον σε κατ’ οίκον περιορισμό μέχρι το 1970. 
Μετά τη μεταπολίτευση έτυχε πλήθους διακρίσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό: Προτάθηκε για το βραβείο Νόμπελ το 1975, τιμήθηκε με το βραβείο «Λένιν» το 1977, κ.ά. Ο Γ. Ρίτσος παρέμεινε στρατευμένος στην υπόθεση του σοσιαλισμού μέσα από τις γραμμές του Κομμουνιστικού Κόμματος έως την τελευταία του πνοή.



 Βραβεία

Πρώτο Κρατικό Βραβείο ποίησης "Η Σονάτα του σεληνόφωτος" (1956)
Μέγα διεθνές βραβείο ποίησης (Βέλγιο, 1972)
Διεθνές βραβείο "Γκεόργκι Δημητρώφ" (Βουλγαρία, 1975)
Mέγα βραβείο ποίησης "Αλφρέ ντε Βινύ" (Γαλλία, 1975)
Διεθνές βραβείο "Αίτνα-Ταορμίνα" (Ιταλία, 1976)
"Βραβείο Ειρήνης του Λένιν" (ΕΣΣΔ, 1977)
Διεθνές βραβείο "Μποντέλο" (1978)

Εργογραφία 

Ποιήματα 
«Τρακτέρ », (1934)
«Πυραμίδες», (1935)
«Επιτάφιος», (1936)
«Το τραγούδι της αδελφής μου», (1937)
«Εαρινή συμφωνία», (1938)
«Το εμβατήριο του ωκεανού», (1940)
«Παλιά μαζούρκα σε ρυθμό βροχής», (1943)
«Δοκιμασία», (1943)
«Ο σύντροφός μας», (1945)
«Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο», (1952)
«Αγρύπνια», (1954)
«Πρωινό άστρο», (1955)
«Η σονάτα του σεληνόφωτος», (1956)
«Χρονικό», (1957)
«Αποχαιρετισμός», (1957)
«Χειμερινή διαύγεια», (1957)
«Πέτρινος χρόνος», (1957)
«Οι γειτονιές του κόσμου», (1957)
«Οταν έρχεται ο ξένος», (1958)
«Ανυπόταχτη πολιτεία», (1958)                                          
«Η αρχιτεκτονική των δέντρων», (1958)
«Οι γερόντισσες κ' η θάλασσα», (1959)
«Υδρία », (1957)
«Το παράθυρο», (1960)

«Η γέφυρα», (1960)
«Ο Μαύρος Αγιος», (1961)
«Το νεκρό σπίτι», (1962)
«Κάτω απ' τον ίσκιο του βουνού», (1962)
«Το δέντρο της φυλακής και οι γυναίκες», (1963)
«12 ποιήματα για τον Καβάφη», (1963)
«Μαρτυρίες Α», (1963)
«Παιχνίδια τ'ουρανού και του νερού», (1964)
«Φιλοκτήτης», (1965)
«Ρωμιοσύνη», (1966)
«Μαρτυρίες Β», (1966)
«Ορέστης», (1966)
«Όστραβα», (1967)
«Πέτρες, Επαναλήψεις, Κιγκλίδωμα», (1972)
«Η Ελένη», (1972)
«Χειρονομίες», (1972)
«Τέταρτη διάσταση», (1972)
«Η επιστροφή της Ιφιγένειας», (1972)
«Χρυσόθεμις», (1972)
«Ισμήνη», (1972)
«Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας», (1973)
«Διάδρομος και σκάλα», (1973)
«Γκραγκάντα», (1973)
«Σεπτήρια και Δαφνηφόρια», (1973)
«Ο αφανισμός της Μήλος», (1974)
«Υμνος και θρήνος για την Κύπρο», (1974)
«Καπνισμένο τσουκάλι», (1974)
«Κωδωνοστάσιο», (1974)
«Χάρτινα », (1974)
«Ο τοίχος μέσα στον καθρέφτη», (1974)
«Η Κυρά των Αμπελιών», (1975)
«Η τελευταία προ Ανθρώπου Εκατονταετία», (1975)
«Τα επικαιρικά», (1975)
«Ημερολόγιο εξορίας», (1975)
«Μαντατοφόρες», (1975)
«Θυρωρείο», (1976)
«Το μακρινό», (1977)
«Γιγνεσθαι», (1977)
«Βολιδοσκόπος», (1978)
Τοιχοκολλητής, (1978)
Τροχονόμος, (1978)
Η Πύλη, (1978)
Το σώμα και το αίμα, (1978)
Μονεβασιώτισσες, (1978)
Το τερατώδες αριστούργημα, (1978)
Φαίδρα, (1978)
Λοιπόν;, (1978)
«Το ρόπτρο»,(1978)
Μια πυγολαμπίδα φωτίζει τη νύχτα, (1978)
«Γραφή Τυφλού»,(1979)
Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού, (1980)
Διαφάνεια, (1980)
Πάροδος, (1980)
Μονόχορδα, (1980)
«Τα ερωτικά»,(1981)
Συντροφικά τραγούδια, (1981)
Υπόκωφα, (1982)
Μονοβασιά, (1982)
Το χορικό των σφουγγαράδων, (1983)
Τειρεσίας, (1983)
Με το σκούντημα του αγκώνα, (1984)
Ταναγραίες, (1984)
«Ανταποκρίσεις», (1987)
3Χ111 Τρίστιχα, (1987)
Αργά πολύ αργά μέσα στη νύχτα, (1991)

Συλλογές
«Ποιήματα - Α τόμος», (1961)
«Ποιήματα - Β τόμος», (1961)
«12 ποιήματα για τον Καβάφη», (1963)
«Μαρτυρίες - Σειρά 1η», (1963)
«Ποιήματα - Γ τόμος», (1964)
«Μαρτυρίες - Σειρά 2η», (1966)
«Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας», (1973)
«Ποιήματα - Δ τόμος», (1975)
Θεατρικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
«Μια γυναίκα πλάι στη θάλασσα », (1942)
«Πέρα απ'τον ίσκιο των κυπαρισσιών», (1947)
«Τα ραβδιά των τυφλών», (1959)
«Ο λόφος με το συντριβάνι»

Μεταφράσεις 
«Α.Μπλόκ: Οι δώδεκα», (1957)
«Ανθολογία Ρουμανικής ποίησης», (1961)
«Αττίλα Γιόζεφ: Ποιήματα», (1963)
«Μαγιακόφσκι: Ποιήματα», (1964)
«Ντόρας Γκαμπέ: Εγώ, η μητέρα μου και ο κόσμος», (1965)
«Ιλία 'Ερεμπουργκ: Το δέντρο», (1966)
«Ναζίμ Χικμέτ: Ποιήματα», (1966)
«Ανθολογία Τσέχων και Σλοβάκων ποιητών», (1966)
«Νικόλας Γκιλλιέν: Ο μεγάλος ζωολογικός κήπος», (1966)
«Α.Τολστόη : Η γκρινιάρα κατσίκα», (1976)
«Φ.Φαριάντ: Ονειρα με χαρταετούς και περιστέρια», (1988)
«Χο τσι Μινχ: Ημερολόγιο της φυλακής»
Ταξιδιωτικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
«Εντυπώσεις από τη Σοβιετική Ενωση», (1956)
«Ιταλικό τρίπτυχο», (1982)

Μεταφράσεις του έργου του

Εκτεταμένη ποιητική απόδοση των έργων του Ρίτσου έχει εκδοθεί (δίγλωσση) στην περσική γλώσσα από τον Πέρση ποιητή Φερεϊντούν Φαριάντ, φίλο του Ρίτσου, που πήρε για την εργασία του αυτή το Ελληνικό Κρατικό Βραβείο Μετάφρασης το 2006.
www.alfavita.gr

Έγγραφα που διέρευσαν... από την Τράπεζα της Ελλάδος προς το Υπουργείο Οικονομικών και καίνε..! Δείτε τα ..


Το ίντερνετ είναι ένας αχανής τόπος όπου μπορεί να βρεις τα πιο απίθανα πράγματα...


Βρήκα λοιπόν κάποια αρχεία τα οποία δεν γνωρίζω ποιος τα ανέβασε ,δεν γνωρίζω  ποιος θα είχε όφελος από αυτά.
Το σίγουρο είναι οτι κάποιοι έχουν να δώσουν πολλές απαντήσεις!!!
Με απλά λόγια κάποια αρχεία διέρρευσαν ανάμεσα σε τράπεζες και κράτος. 



Από ποιον; Δεν  γνωρίζω...  


Μείνετε συντονισμένοι...διαβάστε τα προσεκτικά και θα κάνετε πολλούς συνειρμούς!!!


Πιστεύω ότι θα πρέπει ο Ελληνικός λαός να τα γνωρίζει.

Κρατείστε τα ως αρχείο...


 

Μάπες Show στην Βουλή..

Πιτσιρίκο, πριν κάμποσες μέρες με πήρε τηλέφωνο ο κολλητός μου με μια καταπληκτική ιδέα για έξοδο την Κυριακή. Να πάμε να παρακολουθήσουμε από τα θεωρεία της βουλής τη συζήτηση-ψηφοφορία για την πρόταση μομφής. Λέω κι εγώ δεν είναι άσχημη ιδέα, αν σε ενδιαφέρει να αναλύσεις τα τροχαία δυστυχήματα μια επίσκεψη στο ΚΑΤ είναι απαραίτητη, για το πρόβλημα των ναρκωτικών μία επίσκεψη στον ΟΚΑΝΑ κ.τ.λ.

Έχω και μια έμφυτη έλξη στον σουρεαλισμό και να σου πρώτο τραπέζι πίστα ο υποφαινόμενος στα θεωρεία τύπου Muppet Show να βλέπει το Μάπες σόου των πολιτικών.
Όσοι παρακολουθούν ποδόσφαιρο ξέρουν ότι καλό από την τηλεόραση αλλά όταν είσαι στο γήπεδο είναι πολύ καλύτερο για δύο σημαντικούς λόγους.Την ατμόσφαιρα και το ότι βλέπεις όλο το γήπεδο όταν οι κάμερες ακολουθούν τη μπάλα.
Απ’ όλα είχε ο μπαξές.
Ξεχώρισα κάποιες ερμηνείες όπως αυτή του κουρδιστού Κακλαμάνη στο ρόλο του τυφλού (δεν είδε τίποτα) πλην τίμιου κομπάρσου,την είσοδο της Κανέλλη που 
φορούσε κάτι μπλε πυτζάμες και δεν θυμόταν που κάθονται οι δικοί της και τη στιγμή που ο Τσίπρας είπε στο Βενιζέλο ότι μάλλον είναι πολύ βαρύς για να τον πάρει στην πλάτη του…
Να μην ξεχάσω την ανεπανάληπτη ερμηνεία του υπουργού Υγείας στο ρόλο του Στηβ Ντούζου που οργάνωνε τις φάρσες όπως αυτή στην Ζωή Κωσταντοπούλου που μόλις έκανε μια παρέμβαση της φώναζαν «βοήθεια».
Ο υπουργός καθόταν δίπλα από μια κοπέλα που είχε απόκριες και είχε ντυθεί Πιπιλή.
Από ουσία τίποτα -τι έκπληξη, μόνο από την Παπαρήγα έμαθα ποιες εταιρίες ανήκουν στη ΦΑΓΕ, από τα κρουασάν Folie μέχρι τα κοτόπουλα Μιμίκος.
Επίσης κι ο Κακλαμάνης μας ενημέρωσε ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα του υφυπουργού άμυνας οι Τούρκοι ετοιμάζουν απόβαση για αυτό δεν πρέπει να πέσει η κυβέρνηση και ησύχασα μόνο όταν ο υφυπουργός πήρε το λόγο να μας πει ότι προφανώς αναφερόταν σε προηγούμενες δεκαετίες. Ωραία εμπειρία, δωρεάν επιθεώρηση.
Αυτά μέσα στο κοινοβούλιο γιατί έξω πάλι μίλησε η κοινωνία που θέλει την αριστερά να την απαλλάξει απ’ το μνημόνιο αλλά δεν τη βοηθάει μην βγει και μπλέξουμε σε χειρότερα.
Μου θυμίζει η δουλειά τους Κύπριους που δεν θέλανε τη δεξιά του Τάσσου -και καλά έκαναν, τον προσέλαβαν με βαριά καρδιά να βγάλει το φίδι από την τρούπα με το σχέδιο Ανάν και μετά bye-bye.
Σε τακτικό επίπεδο νομίζω οτί ο Τσίπρας κατέθεσε την πρόταση μομφής για να φθείρει και να εκθέσει στις όποιες πιθανές αντιμνημονιακές αρλούμπες για καμιά ψήφο το ΠΑΣΟΚ και κυρίως τη ΔΗΜΑΡ.
Στο παρασύνθημα…
Είμαι κι εγώ ένας αριστερός του δρόμου και πραγματικά έφθασε η ώρα και για μένα να σκεφτώ ξανά, για ποιους και γιατί αγωνιζόμαστε.
Πιτσιρίκο, όταν λες δεν υπάρχει Δικαιοσύνη, συμφωνώ απόλυτα, αλλά εγώ πιστεύω ότι έχει χαθεί όχι μόνο από το κράτος αλλά κι από τους περισσότερους πολίτες. Όπως και η ηθική.
Συνήθως, ανά τους αιώνες, αυτοί που αγωνίσθηκαν δεν γεύτηκαν τους καρπούς που έσπειραν..άλλους τους πήραν τη σειρά, άλλοι φυλακίσθηκαν, άλλοι σκοτώθηκαν, εξορίσθηκαν, αυτοεξορίσθηκαν ή δεν πρόλαβαν τις αλλαγές και τις γεύτηκαν οι επόμενοι.
Κι αυτό το τελευταίο ιδεώδες είναι αλλά υπάρχει και μια αδικία εδώ.Τι θα απογίνει ο κακομοίρης ο αλτρουιστής;
Οι πολλοί που συνήθως είναι απαθείς και οπουδήποτε και πάντα παραμένουν οι πολλοί δεν είναι λίγο άδικο να γεύονται τις ελευθερίες που οι λίγοι τους εξασφάλισαν; 
Θα μου πεις είναι και η ρημάδα η φλόγα που δεν πρέπει να σβήσει όπως και η αξιοπρέπεια που γι’ αυτές αγωνιζόμαστε.
Εμένα πάντως επί του παρόντος τη μοναδική ελπίδα μου τη δίνει η ύπαρξη έστω και λίγων κινήσεων αυτοοργάνωσης και αλληλοβοήθειας στις γειτονιές.
(Ξέρω ότι από τις τσιχλόφουσκες πέρασα γρήγορα στη φιλοσοφία αλλά θα ήθελα την άποψή σου κι ας μην το δημοσιεύσεις).
Τα σέβη μου
Α.Π.
(Αγαπητέ φίλε, εγώ δεν ήμουν ούτε μέσα στο «γήπεδο», ούτε είδα το «ματς» από την τηλεόραση. Ήμουν έξω από το «γήπεδο». Μοιάζει σήμερα να μην έχει καμία σημασία πού είσαι. Κι όμως, έχει. Αν και είναι δύσκολο να το αντιληφθείς. Το αίσθημα δικαιοσύνης εγκαταλείπει τους ανθρώπους όταν βλέπουν την «ανεξάρτητη Δικαιοσύνη» να είναι ξεπουλημένη. Έγραψα πολλές φορές πως η μη απόδοση δικαιοσύνης και η πλήρης ατιμωρησία για αυτούς που οδήγησαν την χώρα στην χρεοκοπία οδηγεί την κοινωνία σε πλήρη ανομία και την χώρα σε εκτροπή. Αυτό ζούμε σήμερα. Και είναι ακόμα η αρχή. Αν θέλουμε Δικαιοσύνη, πρέπει να την απαιτήσουμε. Δεν θα μας την χαρίσει κανείς. Να είστε καλά.) 

http://pitsirikos.net

Ζωή, Θεοδώρα, Ραχήλ

Του Κώστα Βαξεβάνη
«Μία από τις χειρότερες αιτίες εχθρότητας, είναι η λύσσα και η ποταπή επιθυμία να δεις να υποκύπτει, αυτός που τολμάει να αντιστέκεται σε αυτό που σε συνθλίβει.»
Αλμπέρ Καμύ
Είναι καιρός που θέλω να γράψω αυτή την φράση του Καμύ, γιατί πιστεύω πως αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο, πράγματα που συμβαίνουν στην κοινωνία και πασχίζουμε να τους δώσουμε «ανώτερη» πολιτική διάσταση. Η μικροπρέπεια συχνά επικαλείται τον προβληματισμό, ο κανιβαλισμός την πολιτική ορθότητα και η μικροψυχία και το μίσος κάτι το ιδεατό που είναι το μέτρο για να κρίνονται ο άλλοι. Όχι βέβαια ο εαυτός μας. Να το γράψω χοντρά και όπως δεν θα αρέσει σε πολλούς. Γύρω μας η σκατοψυχία κάνει καριέρα απαίτησης που αναβλύζει ευγενή αρώματα.
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου, η Ραχήλ Μακρή και η Θεοδώρα Τζάκρη, είναι τρεις διαφορετικές γυναίκες που έχουν ένα κοινό στοιχείο. Αντιστάθηκαν με τον τρόπο που επέλεξε η καθεμιά, σε αυτό που θεωρούσε απαράδεκτο. Η Ζωή στάθηκε στην πόρτα της ΕΡΤ ανυποχώρητη απαιτώντας να έρθει Εισαγγελέας, η Ραχήλ καβάλησε τα κάγκελα και η Θεοδώρα ψήφισε την πρόταση δυσπιστίας που δεν ψήφισε το κόμμα της.
Εναντίον τους υπήρξε μια σκληρή επίθεση, όχι για τις πράξεις και τις θέσεις τους, αλλά για άλλα χαρακτηριστικά που δεν κρίνονται με τη λογική, παρά με το θυμικό και την κακή πρόθεση. Η Κωνσταντοπούλου είναι μια γλωσσού που δεν έχει όριο, η Μακρή μια τρελαμένη για τα κάγκελα και η Τζάκρη μια καιροσκόπος που μιλάει για την πείνα και το μνημόνιο, φορώντας ακριβά ρούχα.
Ας αφήσουμε το γεγονός πως το σύστημα απαξιώνει τους μη αρεστούς και ας πάμε στο γιατί οι από κάτω, ακόμη και αυτοί που αντιμάχονται το σύστημα,είναι έτοιμοι να καταναλώσουν την πιο φτηνή προπαγάνδα και τον πιο άρρωστο σεξισμό, μόνο και μόνο για να αποκεφαλίσουν όποιον σηκώνει κεφάλι.
Όσοι αποκαλούν φλύαρη την Κωνσταντοπούλου, έχουν αποκαλέσει με την ίδια ευκολία φαφλατά τον Βενιζέλο ή άρρωστο εγωπαθή που λέει 40 «εγώ» σε μια ομιλία 500 λέξεων; Όσοι αποκαλούν τρελή την Μακρή (ανάμεσά τους και ο πρωθυπουργικός σύμβουλος Μουρούτης) έχουν αποκαλέσει ποτέ τρελό τον Σαμαρά ο οποίος υποστηρίζει σοβαρά πως μιλάει με το Θεό; Όσοι κατηγορούν την Τζάκρη γιατί δεν πάει ντυμένη με προβιές στη Βουλή, έχουν αποκαλέσει νούμερο, κάποια από τις αρσενικές κοκότες που ψωνίζουν από το Μιλάνο για να «γράφουν» όπως πρέπει μπροστά στις κάμερες;
Στις τρεις γυναίκες, που ξαναλέω διαφέρουν μεταξύ τους για να μην παρεξηγηθώ, μισούν πως έχουν τα κότσια να κάνουν αυτό που δεν κάνουν άλλοι. Που δεν κάνουμε εμείς. Αντί λοιπόν να αναιρέσουμε τον εαυτό μας, απαξιώνουμε αυτόν που τολμά. Για να μην χρειαστεί να απαντήσουμε γιατί δεν τολμάμε εμείς. Έτσι η προπαγάνδα για την γραφική, για την φωνακλού, για την περίεργη, γίνεται αποδεκτή από αυτούς που μισούν την προπαγάνδα αλλά αγαπούν περισσότερο τον εαυτό και το βόλεμά τους. Αν κάνεις την παραδοχή πως έχουν αυτές δίκιο, τότε αμέσως έχεις άδικο εσύ. Και αυτό είναι πολύ σκληρό. Πιο σκληρό από τα ελατήρια του καναπέ, πάνω από τα οποία εξαντλείς τα καυστικά σεξιστικά σου σχόλια.
Είναι τραγικό (και αυτό δεν ισχύει μόνο για τις τρεις κυρίες) ενώ ξέρουμε πως το σύστημα χτυπάει και συκοφαντεί όσους του αντιστέκονται, όταν ξεκινήσει η συκοφαντία, το πρώτο πράγμα που αναρωτιόμαστε είναι αν είναι αλήθεια.

Επιστολή-κόλαφος του Λάμπη Τσιριγωτάκη: Γιατί αποσύρω την αίτησή μου για τη Δημόσια Τηλεόραση

Με μια επιστολή σκληρή, ο επί χρόνια ανταποκριτής της κρατικής τηλεόρασης στο Λονδίνο, Λάμπης Τσιριγωτάκης ανακοινώνει ότι ανακαλεί την αίτηση ενδιαφέροντος που κατέθεσε στη Δημόσια Τηλεόραση για τη θέση του ανταποκριτή στο Λονδίνο, κατακεραυνώνοντας τον Γιάννη Στουρνάρα για τη διαδικασία που επέβαλε.
 Γράφει χαρακτηριστικά στην επιστολή που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο:
«Αγαπητοί κύριοι,
Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013 υπέβαλα ηλεκτρονικά αίτηση ενδιαφέροντος για τη θέση του ανταποκριτού στο Λονδίνο. Μετά από προσεκτική σκέψη αποφάσισα να ανακαλέσω την αίτηση μου και ζητώ να την αποσύρετε από τη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής.
Ο λόγος που το έκανα αυτό είναι γιατί πιστεύω ότι οι δημοσιογράφοι πρέπει να επιλέγονται και να προσλαμβάνονται και ιδιαίτερα σε δημόσιους οργανισμούς με κριτήρια τη δουλειά τους και το επαγγελματικό τους βιογραφικό.
Η διαδικασία που επέβαλε ο υπουργός των Οικονομικών κ. Στουρνάρας για την πρόσληψη των δημοσιογράφων-ανταποκριτών για τη δημόσια τηλεόραση, ισοπεδώνει κάθε δημοσιογραφική αξία και επαγγελματική αξιοπρέπεια, και κατά την άποψη μου δεν συμβάλλει στην θετική ποιότητα και υποδομή της νέας Δημόσιας Τηλεόρασης.
Προσωπικά μετά από τριάντα και πλέον χρόνια πλούσιας θα έλεγα δραστηριότητας στην ελληνική αλλά και διεθνή δημοσιογραφία, την ηλεκτρονική και έντυπη, δεν μπορώ να αποδεχθώ την συμμετοχή μου σε μια τέτοια διαδικασία.
Η δημοσιογραφική δουλειά είναι δημόσιο υλικό, στη διάθεση του κοινού ώστε όλοι να μπορούν να το αξιολογούν και να κρίνουν».
Μετά Τιμής
Χαράλαμπος - Λάμπης Τσιριγωτάκης».

Πόσο πάει

Του Χριστόφορου Κάσδαγλη
Πόσο μπορεί να κοστίζει ένα πουκάμισο απ’ αυτά που φοράει ο Αλέξης Τσίπρας, ώστε να αποτελεί πολιτικό επιχείρημα από του βήματος της Βουλής σε μια διαδικασία τόσο σημαντική όσο η συζήτηση πρότασης δυσπιστίας;
Πόσο μπορεί να κόστιζε το πρόγραμμα της ΕΡΤ, ώστε να θεωρείται δικαιολογημένη η αντικατάστασή του από το πανάκριβο -και μετριότατο όπως αποδείχτηκε και από τη χθεσινή μετάδοση του Μαραθωνίου- πρόγραμμα της ΔΤ;

Πόσο μπορεί να κοστίζει η συσπείρωση του κυβερνητικού στρατοπέδου, ώστε επί τρεις μέρες να δοξολογούν οι βουλευτές του τον ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος επέτρεψε με την υποβολή πρότασης δυσπιστίας να επιτευχθεί;

Πόσο μπορεί άραγε να κοστίσει η στάση της ελληνικής κυβέρνησης όταν διαδίδει «εκεί έξω ότι δεν θα πάρει μέτρα» αφού, σύμφωνα με τη δήλωση του Πολ Τόμσεν, «απλώς θα τα πάρετε»; Και πόσο άραγε μπορεί να κοστίσει η μεταστροφή της όταν θα βγει εκεί έξω να ομολογήσει ότι τελικά θα χρειαστεί να πάρει αυτά τα μέτρα;

Πόσο κοστίζει άραγε στη χώρα -σε άνεργους, σε λουκέτα, σε υπηρεσίες του κράτους προνοίας που καταργούνται- η προσήλωση στις μνημονιακές πολιτικές και η αδυναμία της κυβέρνησης να διαπραγματευτεί με τους δανειστές;

Πόσο κοστίζει η συμμόρφωση στις επιταγές των τραπεζών και των αγορών, πόσο κοστίζει η μετακύλιση του δημοσιονομικού προβλήματος στις πλάτες των αδύναμων και πόσο η απαλλαγή των κοινωνικά ισχυρών από τη συμμετοχή τους στο τίμημα της κρίσης; Πόσο κοστίζει, τέλος πάντων, όλη αυτή η ταξική μεροληψία με την οποία επιχειρείται η υπέρβασή της κρίσης;

Πόσο κοστίζει σε ζωές, σε μόρφωση, σε υγεία, σε προοπτικές, σε αποταμιεύσεις η παραμονή του ίδιου πολιτικού συστήματος στο τιμόνι της χώρας, καθοδηγούμενου από την ίδια ελίτ και υποστηριζόμενου από τα ίδια ΜΜΕ, από τα ίδια λόμπι, κι από τα ίδια κέντρα ισχύος;

Πόσο κάνει, τέλος πάντων, αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα που μοιάζει πιο αδηφάγο κι από έλλειμμα;

Άμα θες να φύγεις, φύγε

Να σου πω την αλήθεια, κουράστηκα. Από μικρός θυμάμαι τον εαυτό μου με μια βαλίτσα στο χέρι, καθώς αλλάζουμε συνεχώς μέρη, σπίτια, φίλους, αγάπες, γειτονιές. Το έχουμε στην οικογένεια αυτό το συνήθειο. Λες και ανέκαθεν γουστάραμε κατά βάθος τη διαρκή μετάβαση από τόπο σε τόπο. Λες και φοβόμαστε να δεθούμε πολύ με το χώμα και τα πρόσωπα που έχουν φυτρώσει γύρω του και αποχωρούμε ακριβώς την ώρα που οι σχέσεις πάνε να ριζώσουν για τα καλά. Ήμουν, δεν ήμουν, πέντε χρονών, όταν οικογενειακώς αφήσαμε το χωριό μας για να έρθουμε στην πρωτεύουσα. Ήταν τότε που ακόμα οι ευκαιρίες ήταν χιλιάδες και χιλιάδες οι Έλληνες άφηναν τα πατρικά τους πίσω, τραβώντας για την Αθήνα, για μια ζωή καλύτερη, με φόντο την Ακρόπολη. Έτσι κι εμείς, φύγαμε όπως τα αποδημητικά πουλιά, ένα δειλινό του φθινοπώρου, φορτώνοντας με βαλίτσες και γδαρμένα έπιπλα το φορτηγό που θα μετακόμιζε τα όνειρά μας. Ακόμα θυμάμαι τα μπερδεμένα χρώματα που είχε πάρει ο ουρανός τη στιγμή εκείνη, ανάμεσα σε μοβ και γαλανό και γκρίζο, ένας ουρανός συγχυσμένος, ένας ουρανός που είχε φορτιστεί, όπως ακριβώς η ψυχή μου, τη στιγμή που είχα αγκαλιάσει σφιχτά τον καλύτερο, τον παιδικό μου φίλο. Θυμάμαι πόσο είχα κλάψει και με πόσα ασταμάτητα αναφιλητά είχα πενθήσει για το ότι θα χανόμασταν, για το ότι θα βλέπω τα επιτραπέζια παιχνίδια μας και θα τον φέρνω στο νου μου αλλά δεν θα είναι πια κοντά μου για να παίξουμε. “Πρέπει να πάψεις να δένεσαι”, έλεγε ο πατέρας μου, όταν με έβλεπε να κάνω έτσι. “Η ζωή είναι ένας κόμπος που διαρκώς πρέπει να θυμάσαι πώς λύνεται, γιατί αλλιώς θα σε πνίξει”. Κόμποι λυμένοι, βίρα τις άγκυρες!
Στην πορεία, ακόμα και σ’ αυτήν την ίδια τη μεγάλη την πρωτεύουσα, αλλάζαμε ανά τακτές πενταετίες συνοικία και μεταφερόμασταν αλλού. Άλλοτε στο Βορρά, άλλοτε στο Νότο, ανάλογα με το ποια προάστια είχαν τις κατάλληλες υποδομές και την πιο ιδανική ατμόσφαιρα για να εγκατασταθούμε οικονομικά, επαγγελματικά, κοινωνικά. Άντε πάλι να πηγαίνω σε καινούργιες τάξεις, σε άλλα θρανία, με άλλους δασκάλους και συμμαθητές που κάνουν άλλα αστεία. Το χειρότερό μου ήταν όταν μόλις που προλάβαινα να ερωτευτώ και να νιώσω εντός μου τα πρώτα δυνατά σκιρτήματα, ακριβώς τότε δηλαδή που η ζωή μοιάζει ατέλειωτη, τότε που η ανθρώπινη έλξη σκάει μέσα σου σαν το πιο ανθεκτικό λουλούδι στη φύση, τότε που είσαι έτοιμος να διανύσεις με τα πόδια ξυπόλυτος τον κόσμο ολόκληρο, αρκεί να βρεθείς κοντά στο άλλο σου μισό, τότε που με το νου σου κάνεις τα πιο ριψοκίνδυνα άλματα για να νιώσεις ανίκητος και νικητής μαζί. Τότε που κάνεις πλάνα μακροπρόθεσμα για εσένα και για εκείνη, τότε που αν και Νοέμβρης ακόμα, εσύ σκέφτεσαι το πώς θα περάσετε μαζί το καλοκαίρι, σε ποιο νησί θα την ξελογιάσεις, σε ποιο βράχο επάνω θα γράψεις τα αρχικά από τα μικρά σας τα ονόματα, με την πρόσθεση ανάμεσα και το άθροισμα να μην είναι μαθηματικώς ποτέ τίποτε άλλο παρά μόνο μαζί για πάντα. Εκείνη τη στιγμή, πρέπει να φύγεις, να αλλάξεις σχολειό, να αλλάξεις τμήμα, από το Γ2 να πας στο Γ7, τότε που ενώ ο κόσμος που έφτιαξες καταρρέει μέσα σ’ ένα μεσημέρι, έρχονται οι γύρω σου και σου λένε ότι θα κάνεις κι άλλες γνωριμίες, πως κάνεις έτσι, σαν πολύ κλαψιάρης μας βγήκες, πρέπει να κρατάς πισινές, δεν τελειώσαν και όλα! Και φτου κι απ’ την αρχή.
Μετά, να φτιάχνω αιτήσεις και μηχανογραφικά και να μου λένε όλοι ότι σχετικά με το αντικείμενο των σπουδών που έχω επιλέξει το καλύτερο θα ήταν να φύγω για το εξωτερικό, να πάω σε προηγμένες σχολές, με υποδομές και έντονη ερευνητική δραστηριότητα και ότι, όπως και να ‘χει, θα κάνει καλό στο βιογράφικό μου, θα προσθέσει προσόντα για κάθε μελλοντική μου συνέντευξη και ότι ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος και για να σταθείς όρθιος αργότερα στον τόπο σου, μπορεί να χρειαστεί να φτάσεις πρώτα μέχρι και την Αμερική. Άντε πάλι να φτιάχνω πράγματα, καλοκαιρινά, χειμωνιάτικα, βλέπεις εδώ έχει πάντα ήλιο και σε μπερδεύει όταν προγραμματίζεις ταξίδια για χώρες μακρινές, ανήλιες. Ότι όλο αυτό θα με κάνει να μάθω την επιστημονική ορολογία σε ξένες γλώσσες και ότι θα παίξει και αυτό το ρόλο του όταν αύριο θα εμφανιστώ απέναντι σε έναν απαιτητικό εργοδότη μαζί με άλλους υποψήφιους που απλά θα έχουν τελειώσει ένα ΤΕΙ της κωλοπετινίτσας. Και δεν έχει σημασία που θα αφήσεις για μια ακόμη φορά πίσω έρωτες και φίλους, εκεί εξάλλου που θα πας θα κάνεις νέες φιλίες, εξάλλου ούτε και αυτές σημαίνει ότι θα αντέξουν στο χρόνο, αφού θα πρέπει κάποια στιγμή να φύγεις ξανά, ενδεχομένως για ακόμα πιο μακρινές χώρες, να πας να κάνεις το μεταπτυχιακό σου, που κι αυτό είναι σχεδόν αυτονόητο στην ανοιχτή αγορά, αφού από μόνο του το πτυχίο λέει πολλά αλλά δεν λέει και τίποτα, άρα γενικώς καλό θα είναι να έχεις το μυαλό σου στους στόχους σου και όχι να έχεις στόχο το μυαλό σου, την καρδιά σου, αμάν πια μ’ αυτούς τους συναισθηματισμούς, καρδούλες και βελάκια είσαι μόνο. Θα μου λείψεις, Ζωή.
Από τον κόμπο, η ψυχολογία μου έχει σταδιακά περάσει στο λάστιχο. Είναι γιατί ύστερα από όλα αυτά τα πέρα-δώθε, θες κάποια στιγμή να κατασταλάξεις, να σταματήσεις πια να στριμώχνεις τις ημέρες σου όλες μέσα σε μια βαλίτσα και σε ελέγχους ασφαλείας σε δεκάδες αεροδρόμια και σε κουράζει πια αυτή η μόνιμη ευχή για καλό ταξίδι και που μετά από λίγο γίνεται καλωσόρισμα και ξεπροβόδισμα και αναχώρηση ξανά και φόβος μήπως τελικά έχεις παραφορτωθεί με δώρα για όλους όσους δεν ήθελες να ξεχάσεις και πληρώσεις το έξτρα υπέρβαρο για τις επιλογές σου. Θες επιτέλους όλα αυτά που είδες, που έμαθες, να τα εφαρμόσεις στη χώρα σου, στη γειτονιά σου, να νιώσεις σημαντικός, να πεις ότι χαλάλι όλα αυτά τα κοσμογυρίσματα, χαλάλι οι φιλίες και οι έρωτες που ξεριζώθηκαν την ώρα που ανθίζαν, να δείξεις στην πράξη ότι έμαθες πια να λειτουργείς με την ψυχρή λογική και όχι με ρομαντικές μαθητικές προσθεσούλες. Και την ώρα που εσύ έρχεσαι, οι άλλοι φεύγουν. Αν είναι δυνατόν. Κρίση, σου λέει, τι να κάνει ο κόσμος. Οι δουλειές τελειώσαν, η ανεργία πέταξε στα ύψη, οι θεσμοί δεν λειτουργούνε εδώ και καιρό, έχουμε κυβερνήσεις που θέλουμε να τις αλλάξουμε και δεν αλλάζουνε, το σύστημα σάπισε και τώρα έχει παντού μπόχα που παίρνει και εσένα μαζί της και σε βρομίζει και λες τι κάνω εδώ ρε γαμώτο, τι κάνω σε αυτή τη χώρα που διαλύεται, με πανεπιστήμια που μένουν κλειστά για μήνες, με πορείες και απεργίες και ξύλο και δακρυγόνα στους δρόμους, με άκρα, ναζιστές και μπαχαλάκηδες, με νεκρά παιδιά που πέφτουν κάτω από σφαίρες κομματικές, με νέους και γέρους που έχουν τάσεις φυγής. Όπου φύγει, φύγει, μου λες.
Δηλαδή, για να καταλάβω, μου λες να φύγουμε πάλι; Πάλι στη μετανάστευση; Πάλι στα ξεριζώματα; Εντάξει, ξέρω ότι τα έχεις χαμένα με όλα αυτά και ότι δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει εδώ πέρα. Μου λες ότι αυτό το κράτος δεν έκανε τίποτα για ‘σένα, για εμάς. Ότι δεν έχει νόημα να μείνουμε εδώ και να αφήσουμε τα παιδιά μας να μεγαλώνουνε σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Ότι στο εξωτερικό υπάρχει κοινωνική δικαιοσύνη, ότι ανά πάσα στιγμή έχεις εξασφαλισμένες υπηρεσίες υγείας και περίθαλψης, ότι δεν υπάρχουν τόσοι παράλογοι φόροι, όπως εδώ, ότι όλα είναι σταθερά, δεδομένα και δεν αιφνιδιάζεσαι ως πολίτης. Και η πατρίδα; Σε ρωτάω να μου πεις, τι σημαίνει για ‘σένα, για ‘μένα, για τα παιδιά μας, η πατρίδα; Η πατρίδα είναι μόνο τσίπουρα, μεζεδάκια και Μελίνα Μερκούρη; Είναι ένα πλοίο που βουλιάζει η πατρίδα μου. Και εσύ μου λες ότι δεν πειράζει, τι να κάνουμε που θα το αφήσουμε τούτη την ώρα, ότι δεν δίνεις δεκάρα για το αν θα φτάσει στο βυθό, στον πάτο, ότι φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από εσένα, ενώ ξέρεις ότι δεν κάνεις τίποτα για να αλλάξει όλο αυτό, πέρα από το να γκρινιάζεις. Ξέρω, θα μου πεις ότι όλα αυτά που λέω είναι πάλι συναισθηματικές μαλακίες και ότι καλό είναι να κοιτάει ο καθένας το συμφέρον του και ότι δεν έχει νόημα να αγωνιστούμε για να σώσουμε μια κατάσταση που έχει κολλήσει στα βράχια της ύφεσης και της παρακμής και ότι αν μείνουμε εδώ θα μας πάρει μαζί του το ναυάγιο και ότι η ζωή περνάει, πίσω δεν γυρνάει. Ωραία, λοιπόν, ας κοιτάξει ο καθένας το συμφέρον του. Άμα θες να φύγεις, φύγε. Άμα θες να κλάψεις, κλάψε. Να γκρινιάζεις μόνο πάψε.
Δεν μπορώ να τ’ ανεχτώ.

Ζ. Κωνσταντοπούλου: "Θα πέσετε γιατί έχετε πέσει πολύ χαμηλά"

Η ομιλία της Ζ. Κωνσταντοπούλου κατά τη συζήτηση της πρότασης μομφής.  






"Δεν σας έχουμε εμπιστοσύνη, γι΄αυτό καταθέσαμε πρόταση δυσπιστίας. Δεν ασκείται διακυβέρνηση αλλά διαχείριση της δικής σας αποσύνθεσης. Είστε κυβέρνηση ηθικά και πολιτικά έκθετη" ανέφερε. "Έχετε διαπραξει εγκλήματα κατά του δημοσίου συμφέροντος και του πολιτεύματος". Αναφέρθηκε στις υποθέσεις Siemens, Λαγκάρντ, στο ΤΑΙΠΕΔ, στις χαριστικές πολιτικές προς τους χρεωμένους τραπεζίτες, με αναφορά στο Τ.Τ. και σε σειρά άλλων υποθέσεων με εκτενή αναφορά σε μέτρα διάλυσης του κοινωνικού ιστού. "Εξεταστική για το μνημόνιο θα γίνει" τόνισε. Μίλησε εκτενώς για τα όσα συνέβησαν στην ΕΡΤ και για τις επιθέσεις των ΜΑΤ. "Υπάρχει ζήτημα και βίας και ανομίας" ανέφερε. "Έχετε ήδη προ πολλού εκπέσει στα μάτι του λαού".
  left.gr/ 

Τσίπρας: «Κυβερνάτε με ντερμπεντέρηδες των 8 και ΜΑΤ … Είσαστε για κλάματα»

«Δεν είσαστε για γέλια, είσαστε για κλάματα (…) Γίνεστε περισσότεροι γελοίοι από τις πολιτικές σας» ήταν η «πληρωμένη» απάντηση που έδωσε ο πρόεδρος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στα ειρωνικά χαμόγελα και χειροκροτήματα τόσο του πρωθυπουργού, όσο και μερίδας βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, όταν κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ.Αλέξης Τσίπρας αναφερόταν στις δραματικές επιπτώσεις του μνημονίου στην κοινωνία και στη «χέρι χέρι» πορεία του κ. Αντώνη Σαμαρά με τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο.
Ο κ. Τσίπρας, λίγο πριν την ψηφοφορία επί της πρότασης μομφής στην κυβέρνηση, κάλεσε τον πρωθυπουργό να μην κάνει τον ανήξερο για τα όσα δεινά υφίσταται η κοινωνία. Του θύμισε ότι ακόμη και λίγους μήνες πριν γίνουν οι εκλογές του 2012 έκανε τον αντιμνημονιακό και πρόσθεσε ότι, είναι λογικό, μετά από την αξέχαστη «κωλοτούμπα» του, ο κ. Βενιζέλος να τονίζει ότι «τελικά, ο κ. Σαμαράς προσχώρησε στις θέσεις του ΠΑΣΟΚ».
Επίσης, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε τον πρωθυπουργό για πλήρη υπονόμευση του ρόλου και του έργου της Βουλής, τονίζοντας ότι είναι ο μοναδικός αρχηγός Κράτους από τη Μεταπολίτευση που δεν έχει απαντήσει σε καμιά ερώτηση βουλευτή και μέσα σε 15 μήνες έχει πάει στο κοινοβούλιο μόλις 3 φορές.
Ο επικεφαλής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης υπενθύμισε στον πρωθυπουργό ότι ηέκθεση της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας του υπουργείου Δικαιοσύνης, στην οποία ηγείται ο κ. Γ. Σούρλας και η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από περίπου ένα μήνα (το «nez.gr» την ανέδειξε «σημείο προς σημείο») αναφέρει ότι από λαθρεμπόριο, διαπλοκή, κ.λπ. χάνονται από την Ελλάδα κάθε χρόνο 12 δισ. ευρώ. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει ότι, πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας, η κυβέρνηση κυνηγάει μικρομεσαίους και τους βάζει φυλακή για χρέη 10.000 ευρώ, ενώ αφήνει τους μεγαλοκαρχαρίες να αλωνίζουν, όπως και προ κρίσης.
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κάλεσε τον κ. Σαμαρά να μην πει «ναι» σε νέο μνημόνιο ζητώντας του να απαντήσει εάν τελικά έχει επιλέξει να κυβερνά με «ντερμπεντέρηδες των οκτώ» και τα ΜΑΤ, μετά τα νέα «δώρα» στη διαπλοκή με την εν λευκώ χορήγηση των ψηφιακών αδειών στους καναλάρχες, την επέμβαση στην ΕΡΤ και σε όποια επιχείρηση του ιδιωτικού τομέα οι εργαζόμενοι αντιδρούν (όπως στην περίπτωση της ACS). Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε δε ενδεχόμενη θετική στάση του πρωθυπουργού απέναντι σε μια νέα μνημονιακή σύμβαση «συνειδητή εγκληματική πράξη» κατά της πατρίδας  και υπογράμμισε ότι «μόνο ο λαός με την ψήφο του θα ακυρώσει το μνημόνιο».
Στο σημείο αυτό, ο κ. Σαμαράς και μερίδα υπουργών και βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ χειροκρότησαν χαμογελώντας ειρωνικά. «Γίνεστε περισσότεροι γελοίοι από τις πολιτικές σας» ήταν η απάντηση του κ. Τσίπρα ο οποίος τόνισε ότι μια τέτοια στάση απέναντι στις αιτιάσεις που αφορούν στην πλειονότητα της κοινωνίας που «βουλιάζει» στην κρίση, αφήνει έκθετο και τον κ. Σαμαρά και την κυβέρνηση.
samaras7
Σαμαράς: «Ο κόσμος βλέπει ότι η ανάπτυξη έρχεται»…
Για την ομιλία του πρωθυπουργού, δεν χρειάζεται εκτενής αναφορά, ειδικά όταν είναι δεδομένο ότι θα υπερκαλυφθεί από τα μεγάλα, συστημικά ΜΜΕ. Ενα μόνο σημείο της αξίζει για το nez,gr»: Ο κ. Σαμαράς επανέλαβε ότι «ο κόσμος βλέπει ότι η ανάπτυξη έρχεται». Για λογαριασμό 3,3 εκατ. φτωχών πολιτών και άλλων τόσων που οδηγούνται στην καταστροφή, το «Nez» επιλέγει λοιπόν να αφήσει τη μετάδοση των κυριότερων σημείων και την ανάλυση της ομιλίας του κ. Σαμαρά στους «ντερμπεντέρηδες των οκτώ».
Σημείο τριβής Σαμαρά – Τσίπρα
Α. Τσίπρας: Κοιμάστε ήσυχος τα βράδια; Κοιτάξτε με κύριε Σαμαρά, δεν είναι κακό».
Α.Σαμαράς: Το έχετε ρίξει στο ψυχογράφημα. Κοιτάω από την άλλη για να μην γελάω…
Α.Τσίπρας: Δεν είστε για γέλια, αλλά για κλάματα, γιατί ο λαός υποφέρει.

Γιατί γελούσε ο Σαμαράς; (βίντεο)


'Οταν ο νεαρός βουλευτής Μεσσηνίας στήριζε μια πρόταση μομφής του Μητσοτάκη εναντίον του κόμματος με το οποίο τώρα συγκυβερνά

Το µαύρο ταιριάζει στην άθλια συγκυβέρνηση που κυβερνά µε τα ΜΑΤ

του Μάκη Γεωργιάδη

Όταν αυτό το µικρόφωνο κλείσει δεν θα είναι η φωνή σας. Δεν θα είναι η φωνή της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, η φωνή της ΕΡΤ, αυτοί που θα σας µιλούν, δεν θα είναι οι αγωνιζόµενοι εργαζόµενοι της ΕΡΤ, δεν θα είναι οι αγωνιζόµενοι εργαζόµενοι της ΕΡΤ. Δεν θα είναι οι αγωνιζόµενοι εργαζόµενοι της ΕΡΤ!… Κάπου εδώ κλείνουµε, αγαπητοί ακροατές. Η φωνή της Ελληνικής Ραδιοφωνίας σιγεί. Καλή συνέχεια. Θα τα πούµε, θα ξαναβρεθούµε! Τα µικρόφωνα αυτά κλείνουν. Ψυχή βαθιά!». Κατόπιν ακολουθεί ο εκκωφαντικός ήχος της σιωπής και ο πολιτισµός του αβάσταχτου µνηµονιακού κόστους. Τα συγκλονιστικά
τελευταία λόγια από ελεύθερου µικροφώνου του Νίκου Τσιµπίδα, ο οποίος έκανε εκποµπή τα ξηµερώµατα της Πέµπτης 7 Νοεµβρίου, δεν είναι απλώς οι τελευταίες κουβέντες ενός ηρωικού αγώνα. Είναι ταυτοχρόνως και οι πρώτες λέξεις της νέας εποχής που θα έχει ως πρωταγωνιστές τους ανθρώπους της εργασίας. Όλους εκείνους που έδωσαν, δίνουν και θα συνεχίσουν να δίνουν το είναι τους, τις δυνάµεις τους και τη δηµιουργικότητά τους για την ανατροπή της βαρβαρότητας. Ώρα 4:20 τα ξηµερώµατα της 7ης Νοεµβρίου, έπειτα από συνεννόηση Σαµαρά – Βενιζέλου και υπό την εποπτεία του υπουργού Δηµόσιας Τάξης, τα ΜΑΤ εισβάλουν για «την αποκατάσταση της νοµιµότητας» στο ραδιοµέγαρο. Κλούβες αποκλείουν τη λεωφόρο Μεσογείων, χηµικά εκτοξεύονται και πνίγουν τους εργαζόµενους και όσους αλληλέγγυους έχουν σπεύσει για συµπαράσταση, ενώ πάνοπλοι άντρες της ΟΠΚΕ µε προτεταµένα τα οπλοπολυβόλα εισβάλουν από όροφο σε όροφο και φτάνουν έξω από τα στούντιο της ΕΡΑ στον τρίτο όροφο. Τέσσερις εργαζόµενοι προσάγονται στη ΓΑΔΑ και το επιστέγασµα όλων οι χειροπέδες που κλείνουν την κεντρική είσοδο της Αγίας Παρασκευής σε ρόλο λουκέτου. Το πραξικόπηµα που ξεκίνησε στις 11 Ιουνίου 2013 ολοκληρώνεται. Πέντε µήνες ενός ξεχωριστού αγώνα για την ενηµέρωση και τη δηµοκρατία σκιάστηκαν και πάλι από το µαύρο των δύο κυβερνητικών συνεταίρων, οι οποίοι υποτίθεται πως µόλις την προηγούµενη µέρα το µεσηµέρι συζητούσαν τη «διαπραγµατευτική γραµµή» µε την τρόικα. Στην πραγµατικότητα κουβέντιαζαν πώς θα ολοκληρώσουν κάτι το οποίο είχαν προαναγγείλει. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, υπάρχει και κάτι ακόµα πίσω από αυτές τις κινήσεις: «Η χουντική “έφοδος στο Ραδιοµέγαρο”, παραµονές Πολυτεχνείου, ανήµερα 7 του Νοέµβρη, έρχεται µια µόλις µέρα µετά την ψήφιση της σκανδαλώδους διάταξης που χαρίζει στους καναλάρχες τις άδειες ψηφιακής εκποµπής. Η “άρση του εµπάργκο” της ΔΗΜΑΡ στη ΔΤ, ακριβώς την παραµονή, έδινε κι αυτή µε τον τρόπο της ένα πράσινο φως. Η κυβέρνηση Σαµαρά δίνει τα διαπιστευτήριά της στους τοποτηρητές της τρόικας».

Το κράτος έκτακτης ανάγκης τρέφει και τρέφεται από το µαύρο. Επικαλείται την ψευδεπίγραφη νοµιµότητα των πράξεων νοµοθετικού περιεχοµένου για να την επιβάλλει µε τον αυταρχισµό, την εντεινόµενη καταστολή –10 διµοιρίες ΜΑΤ για να αντιµετωπίσουν τους εργαζόµενους της ΕΡΤ–, τη συκοφαντία και το ψεύδος. Ωστόσο, όπως έδειξαν οι αντιδράσεις δεκάδων πρωτοβάθµιων σωµατείων, οµοσπονδιών, συνδικάτων, συλλογικοτήτων φορέων και οργανώσεων αλλά και των κοµµάτων της Αριστεράς, είναι προφανές ότι η κυβέρνηση λογαριάζει χωρίς τον ξενοδόχο. Η συγκέντρωση µε χιλιάδες κόσµο το απόγευµα της Πέµπτης έξω από το ραδιοµέγαρο, οι δεκάδες µαζικές συγκεντρώσεις συµπαράστασης στους αγωνιζόµενους εργαζόµενους της ΕΡΤ σε όλη την Ελλάδα από τη Θεσσαλονίκη ως την Κέρκυρα και από το Ηράκλειο και την Πάτρα ως τα Τρίκαλα αποδεικνύουν ότι ο αγώνας αυτός είναι κάτι περισσότερο από έναν αγώνα υπεράσπισης απλώς κάποιων θέσεων εργασίας ή στενών συντεχνιακών συµφερόντων όπως διατείνονται χυδαία οι απολογητές των µνηµονίων. Είναι ένας διαρκής αγώνας για τη δηµοκρατία και την ελεύθερη έκφραση. Σε αντίθεση µε τα όσα ισχυρίζεται ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σ. Κεδίκογλου, αλλά και ο ίδιος ο Α. Σαµαράς, ότι µε την «αποκατάσταση της νοµιµότητας» στις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ αποδόθηκε ένα δηµόσιο κτήριο στο λαό, συνέβη δυστυχώς το ακριβώς αντίθετο. Το κτήριο της ΕΡΤ ήταν διαθέσιµο στο λαό αυτούς τους πέντε µήνες. Τώρα πια θα είναι άντρο των φερέφωνων της τρόικας. Ωστόσο οι εργαζόµενοι συνεχίζουν τον αγώνα τους και εκπέµπουν πρόγραµµα µέσω διαδικτύου και της ανοιχτής ΕΡΤ, ενώ Πέµπτη και Παρασκευή εξέπεµψαν απεργιακό δελτίο ειδήσεων από ένα πρόχειρο στούντιο στην είσοδο του ραδιοµεγάρου, το οποίο είχε τεράστια απήχηση. Δεκάδες ήταν οι αποφάσεις και τα ψηφίσµατα συµπαράστασης από πρωτοβάθµια σωµατεία του ιδιωτικού και του δηµόσιου τοµέα, όπως το Σωµατείο Εργαζοµένων στο Δήµο Νέας Ιωνίας, την ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, το Σύλλογο Εργαζοµένων της ΜΟΔ και πλήθος άλλων.             

                                        prin.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *