Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

Bίντεο ντοκουμέντο για Χρυσή Αυγή: «Ό,τι κινείται σφάζεται»


Ανατριχίλα προκαλεί βίντεο-ντοκουμέντο που έδωσε στη δημοσιότητα το ΑΠΕ ΜΠΕ. Στο βίντεο φαίνεται ξεκάθαρα πως ο Πυρηνάρχης Νίκαιας, Γιώργος Πατέλης μιλώντας σε μέλη της Χρυσής Αυγής, τους εξηγεί πως θα κινούνται τα λεγόμενα τάγματα εφόδου σε τυχόν επιθέσεις.

Στο βίντεο ακούγεται ο Πατέλης να λέει χαρακτηριστικά πως «ό,τι κινείται σφάζεται», ενώ εξηγεί και στους χρυσαυγίτες πως οποιαδήποτε εντολή λαμβάνουν πρέπει να την εκτελούν κατά γράμμα.
Ο Πυρηνάρχης Νίκαιας αναλύει πως λειτουργούν τα Τάγματα Εφόδου όπως εκείνο το βράδυ της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα. Υπάρχει δηλαδή μία ομάδα ατόμων που είναι σε επιφυλακή και με την αποστολή μαζικών SMS ξεκινούν την ανατριχιαστική αποστολή τους.
Το βίντεο αυτό στις 2 Οκτωβρίου ζητήθηκε από τους συνηγόρους της οικογένειας του Παύλου Φύσσα για να προβληθεί στο δικαστήριο, ωστόσο, η έδρα δεν έκανε δεκτό το αίτημα. Στο βίντεο ο Γιώργος Πατέλης δίνει οδηγίες για μία επίθεση στο παζάρι της Παναγίτσας, λέγοντάς στους «στρατιώτες» του, πως θα περιφέρονται και θα ψωνίζουν στο παζάρι, χωρίς τα διακριτικά της Χρυσής Αυγής και θα περιμένουν εντολή του Λαγού. 
Ο διάλογος και το επίμαχο βίντεο
Γ. Πατέλης: Να πω λίγο κάτι; Θα έρθουν κάποια μηνύματα σε συγκεκριμένα άτομα για τις δεκαπέντε του μηνός στην Παναγίτσα. Αν πάρω το οκ από το Λαγό. Αν δεν το πάρω, δεν το κάνουμε. Αν πάρω το οκ, θα έρθει σε όλους σας. Θα πάμε σαν πραγματικοί πολίτες, καθολου Χρυσή Αυγή ειδικά και τέτοια. Θα πάμε να ψωνίσουμε. Δεν θα (...) αφού δεν πρόκειται να το εκδώσουν από πάνω από τα κεντρικά.
ΑΓΝΩΣΤΟΣ: "Σαν τον Άγιο Παντελεήμονα"
Γ. Πατέλης: Δεν έγινε τέτοιο πράγμα. Στον Άγιο Παντελεήμονα έγινε άλλο, παιδιά, ήταν άλλες οι συνθήκες ήταν άλλα τα μέσα
ΓΥΝΑΙΚΑ:  Δεν μπορούν ούτε οι αναρχικοί αν είναι να κάνουνε
Γ. Πατέλης: Όχι... αφήστε με να σας πω επειδή θέλω να τα αναλύσω εδώ με το φέρσιμο πρέπει να πάμε σαν Χρυσή Αυγή, να καθαρίσουμε εκεί πέρα τον τόπο απλά σαν ασφάλεια ρε παιδί μου. Αν πάμε σαν Χρυσή Αυγή υπάρχει περίπτωση να πέσουν νούμερα, τηλεφωνήματα και να πει στον κόσμο να μην αφήσουν τα παιδάκια και τις κυρίες να κάνουν το ... όχι παιδιά δεν είναι εκεί το θέμα μας, εάν όμως σκάσουν τίποτα με αμάξια αναρχικοί και γίνει συμπλοκή εκεί (ακατάληπτα) θα πάει στο σπίτι του να κρυφτεί. Εμείς θέλουμε τους χρυσαυγίτες εδώ...εγώ να προτείνω κάτι άλλο, να φτιάξουμε μία ομάδα σε επιφυλακή, έτοιμη. Αυτό ήθελα να πω. Θα πάμε κάποια άτομα στην εκκλησία με πολιτικά τα οποία θα περιφρουρούμε, θα κάνουμε ότι ψάλλουμε, να αγοράζουμε και τέτοια και μόλις πούμε το οκ ότι κάτι έχει γίνει, θα φύγει από εδώ πέρα μία ομάδα είκοσι τριάντα ατόμων η οποία θα είναι τούμπανο ΑΠΟ ΟΛΑ, για να καθαρίσουμε την Παναγίτσα δεν θα μείνει τίποτα όρθιο.
ΤΙΠΟΤΑ! Ό,τι κινείται, σφάζεται...
ΑΓΝΩΣΤΟΣ: Ό,τι δεν κινείται είναι μια χαρά
Γ. Πατέλης: Και πάλι σας λέω αυτό είναι η θέση μου δεν είναι η γραμμή, υπάρχει περίπτωση να μας πούνε ότι ξέρετε κάτι; όχι απλά δεν κάνετε τίποτα, πηγαίνετε στα σπίτια σας. Και εσυ θα μου πεις: κάτσε ρε φίλε εγώ σκεφτόμουν να πάω...εγώ επειδή είμαι χρυσαυγίτης και επειδή κι εσυ κι εσυ κι εσυ και όλοι μας έχουμε και κάποια πείρα. Η Χρυσή Αυγή έχει μπει πλέον στη ζωή μας, ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ μας λένε πρέπει να το κάνουμε. Εμένα αν μου πουνε να κάτσω σπίτι μου θα κάτσω σπίτι μου. Δεν μπορώ να πάω ούτε σαν αυτόνομος. Δεν είμαι αυτόνομος, είμαι στη Χρυσή Αυγή. Οπότε ό,τι γραμμή παίζει αυτή θα ακολουθήσουμε... Κάντε το σταυρό σας να έρθει το μήνυμα "ΝΑΙ".





Ένα σκάνδαλο πέντε χρόνων...


Τον Οκτώβριο του 2010, η τότε υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Κριστιν Λαγκάρντ, παραδίδει στην Ελληνική κυβέρνηση μια λίστα με 2.062 ονόματα Ελλήνων καταθετών εξωτερικού (της τελευταίας δεκαετίας), οι οποίοι έπρεπε να ελεγχθούν για την νομιμότητα των καταθέσεών τους. Να το επαναλάβουμε, δεν πρόκειται για λάθος, ήταν Οκτώβριος του 2010!
Ανάλογες λίστες με μεγαλοκαταθέτες, δόθηκαν και σε άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Να δούμε επιγραμματικά τι συνέβη, πως διαχειρίστηκαν και τι αποτελέσματα είχαν οι ενέργειες κάποιων (πλην Ελλάδας) από τις χώρες αυτές: Η Γαλλία εισέπραξε περίπου 250 εκατ. ευρώ σε φόρους. Στην Ισπανία, οι φορολογικές αρχές μάζεψαν φόρους περίπου 300 εκατ. ευρώ. Στην Αγγλία, υπολογίζεται πως το δημόσιο έβαλε στα ταμεία του περίπου 180 εκατ. ευρώ.
Και ας έρθουμε στην Ελλάδα. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία αναφορικά με τους σχετικούς ελέγχους στη χώρα μας, τα έδωσε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Τ. Αλεξιάδης. Και αυτά λένε, πως από τα 2.062 ονόματα έως τώρα έχουν ελεγχθεί τα 136! Ούτε εδώ πρόκειται για λάθος, έχουν ελεγχθεί 136 ονόματα! Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, έχει η πορεία αυτών των ελέγχων κάθε χρόνο. Το 2010-2011-2012 δεν έγινε κανένας έλεγχος. Το 2013, ξεκίνησε ο έλεγχος για 258 και ολοκληρώθηκε μόνο για 3! Το 2014 ξεκίνησε ο έλεγχος για 143 υποθέσεις και ολοκληρώθηκαν οι 95. Το 2015 ξεκίνησε για 80 και ολοκληρώθηκε για 38.
Οι πολιτικές και όχι μόνο παρενέργειες που υπήρξαν στα πέντε αυτά χρόνια με την συγκεκριμένη λίστα, είναι λίγο πολύ γνωστές. Εκείνο που μάθαμε σήμερα, είναι πως αν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2015 δεν έχουν ελεγχθεί όλες οι υποθέσεις, υπάρχει κίνδυνος παραγραφής για όποια αδικήματα. Και εκείνο που φοβάμαι πως δεν θα μάθουμε ποτέ, είναι τι ακριβώς συνέβη στα πέντε αυτά χρόνια και δεν ολοκληρώθηκαν οι έρευνες.
Είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο, πως αυτά μόνο στην Ελλάδα μπορεί να συμβούν. Όπως σίγουρο είναι επίσης πως δεν οφείλεται αυτή η καθυστέρηση μόνο στην δεδομένη γραφειοκρατία. Μόνο και μόνο αυτή η καθυστέρηση, συνιστά ένα σκάνδαλο που κρατά πέντε χρόνια... 

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

Φορολογική ευ(α)συνειδησία




Την ώρα που ο πρωθυπουργός δεσμευόταν επίσημα από το Κοινοβούλιο για την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να εντείνει τις προσπάθειες για την πάταξη της φοροδιαφυγής, ένα ιδιαίτερα λυπηρό περιστατικό προπηλακισμού εφοριακών υπαλλήλων, κατά τη διάρκεια διενέργειας ελέγχων, λάμβανε χώρα στο Αμύνταιο Φλώρινας. 

Για το ατυχές συμβάν παρενέβη μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει ανοχή σε τέτοιου είδους φαινόμενα και ζήτησε τη συνδρομή της κοινωνίας για την αντιμετώπιση του προβλήματος της φοροδιαφυγής. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι μικροπωλητές αντέδρασαν έντονα στην παρουσία εφοριακών -για ελέγχους- σε τοπικό πανηγύρι, ενώ η «έκρηξη» επήλθε όταν επιδόθηκε πρόστιμο σε έμπορο που διαπιστώθηκε ότι έκοβε πλαστές αποδείξεις, αφού είχε «αδήλωτη» την ταμειακή του μηχανή. 

Το γεγονός αυτό προκάλεσε την οργή τόσο του παραβάτη όσο και των συναδέλφων του, που απαίτησαν την απομάκρυνση των εφοριακών και χρειάστηκε η επέμβαση της Αστυνομίας. 

Χωρίς να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε επιμέρους λεπτομέρειες, το περιστατικό στο Αμύνταιο και εκατοντάδες άλλα παρόμοια και σίγουρα πιο προκλητικά π.χ. η άρνηση των γιατρών να πληρώνονται με κάρτες (γιατί άραγε;) είναι ενδεικτικό μιας αντίληψης που θέλει τους νόμους να εφαρμόζονται κατά περίπτωση και το δίκαιο να επιβάλλεται κατά προτίμηση και... μόνο για τους άλλους. 

Ωστόσο, οι νόμοι είναι γενικοί, μας αφορούν όλους. Αντιστοίχως, οι έλεγχοι του κράτους δεν κάνουν διακρίσεις ούτε γίνονται για τους διπλανούς μας, όπως ενδεχομένως θα μας βόλευε. 

Προφανώς, η αυστηρότητα της Πολιτείας δεν μπορεί να εξαντλείται στους μικροπωλητές και μάλιστα με όρους κακοστημένου επικοινωνιακού σόου ή να τίθενται αποκλειστικά στο στόχαστρο τα λεγόμενα «μικρά ψάρια», οι εύκολοι -ίσως- στόχοι. 

Οι πιο δύσκολοι αντίπαλοι που καταφέρνουν κάθε φορά και «ξεγλιστρούν» από τις δαγκάνες των ελεγκτικών μηχανισμών είθισται να είναι οι μεγάλες και πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις που είτε «αντέχουν» τα πρόστιμα είτε διαπλέκονται και βρίσκουν τις άκρες να τα «σβήσουν». Η ευθύνη του κράτους είναι εν προκειμένω τεράστια. 

Σε κάθε περίπτωση όμως, έχοντας λάβει υπόψη τις συνθήκες οικονομικής ασφυξίας που πλήττουν κατά βάση τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και κατανοώντας την πληθώρα αδικιών που εντοπίζονται στο φορολογικό σύστημα (που πρέπει επιτέλους να εξορθολογιστεί και να σταθεροποιηθεί), δεν νοείται οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες να κάνουν τα στραβά μάτια σε φαινόμενα αποδεδειγμένης φοροδιαφυγής ή φοροαποφυγής. 

Ιδίως από τη στιγμή που η κυβέρνηση έχει αναγάγει την υπόθεση σε ύψιστη προτεραιότητά της για την ταχύτερη υπέρβαση της κρίσης. 

Αλλά και από διαφορετική σκοπιά να έβλεπε κανείς τα πράγματα, η φορολογική ευσυνειδησία είναι ζήτημα προσωπικής κουλτούρας, την οποία δυστυχώς ως κοινωνία δεν έχουμε -για διάφορους λόγους- καλλιεργήσει και δυσκολευόμαστε (ή πεισματικά δεν θέλουμε) να αποκτήσουμε. 

Στα θολά νερά του συνταξιοδοτικού

Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι οι συντάξεις των 2,7 εκατομμυρίων συνταξιούχων στην Ελλάδα κοστίζουν στο δημόσιο 2,4 δισ. ευρώ το μήνα, ή 28,8 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Με αυτά τα χρήματα που θα αυξάνονται καθώς θα αυξάνονται κι οι γενιές των συνταξιούχων στη γερασμένη χώρα μας, υπολογίζεται ότι σήμερα ζουν ή απλώς επιβιώνουν, τουλάχιστον άλλα 3 εκατομμύρια άνθρωποι χωρίς ή με ελάχιστο δικό τους εισόδημα, οι οποίοι εξαρτώνται άμεσα από την οικονομική βοήθεια των ήδη συνταξιούχων του οικογενειακού τους περιβάλλοντος.
Κι αυτό το ποσό της κρατικής δαπάνης για τις συντάξεις κατά κανόνα ξοδεύεται ολόκληρο σε είδη και υπηρεσίες ενισχύοντας έτσι την εγχώρια αγορά με ό,τι θετικό σημαίνει αυτό για την οικονομία. Ας μην ξεχνάμε τα υφεσιακά αποτελέσματα του κάθε δημοσιονομικού μέτρου.
Δυστυχώς ο υπό συζήτηση προϋπολογισμός του 2016 με βάση τη νέα συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει μείωση της δαπάνης για συντάξεις κατά 1,2 δισ. ευρώ (το χρόνο). Δηλαδή, η ετήσια περικοπή που θα αναλογούσε με μια απλή διαίρεση θα ήταν: κατά κεφαλήν 444 ευρώ, ή 37 ευρώ το μήνα λιγότερα για καθένα συνταξιούχο. Αλλά μια τέτοια περικοπή προφανώς θα ήταν απολύτως κοινωνικά άδικη και σχεδόν δολοφονική για τους χαμηλοσυνταξιούχους.
Αν λοιπόν αφήσουμε προσώρας τη μεγάλη συζήτηση γιατί έπεσε έξω το Σύστημα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, με την εισφοροκλοπή και τη φοροδιαφυγή, αλλά και με τις ρεμούλες και το PSI, ή γιατί η κυβέρνηση δέχτηκε μια ακόμα περικοπή των συντάξεων τότε θα πρέπει να προσγειωθούμε στην σκληρή πραγματικότητα.
Οπότε το θέμα περιορίζεται κατά την άποψή μου, στο αν είναι δίκαιο να αποφασιστεί μια, έστω και ποσοστιαία, οριζόντια περικοπή σε όλους, ή αν θα κοπούν ανάλογα με το ύψος της σύνταξης και κλιμακωτά, μόνο οι μεγαλύτερες συντάξεις; Ή ακόμα αν θα ήταν ακόμα δικαιότερο να δοθούν φτηνά το ρεύμα, οι δημόσιες συγκοινωνίες λ.χ. και να μειωθεί, «αντισταθμιστικά» στις περικοπές των συντάξεων, ο ΦΠΑ στα προϊόντα πρώτης ανάγκης που καταναλώνουν οι φτωχότεροι συνταξιούχοι όπως και όλοι οι άλλοι φτωχοί στην καθημερινότητά τους, ώστε να ενισχυθεί κάπως το βιωτικό τους επίπεδο.
Ανάλογα με την απάντηση που θα δοθεί θα φανεί αν η κυβέρνηση είναι περισσότερο ή λιγότερο δεξιά ή αριστερή. Αλλά το ίδιο δεξιοί ή αριστεροί θα φανούμε όλοι μας. Διότι στην περίπτωση που αρχίσει το παζάρι με τις συντεχνίες και τα «ειδικά Ταμεία» περί «ανταποδοτικότητας» του ασφαλιστικού συστήματος, για το πόσα αποθεματικά έχει το ένα Ταμείο και πόσα ελλείμματα το άλλο από τα εκατοντάδες διαφορετικά, ή το πόσες εισφορές πλήρωσε ο κάθε συνταξιούχος όταν δούλευε, του κάθε ειδικού κλάδου, του τάδε Ταμείου, της δείνα ειδικότητας, με την καλύτερη πενταετία ή δεκαετία από άποψη μισθού και το μεγάλο ή μικρό «ποσοστό αναπλήρωσης» της τάδε κλίμακας, πριν ή μετά το 1993, το 1983 κ.λπ, τότε μάλλον είμαστε εκτός θέματος και θολώνουμε τα νερά για να θυσιαστεί αποκλειστικά η νεότερη γενιά και όλες οι επόμενες.

Ποιοί θα πληρώσουν το εκρηκτικό κοκτέιλ μέτρων του προϋπολογισμού

4,35 δισ. ευρώ το πρώτο πακέτο των μέτρων. 2,5 δισ. πρόσθετοι φόροι, 1,3 δισ. περικοπές σε συντάξεις
Συνέχιση της ύφεσης, υψηλή ανεργία, πρόσθετοι φόροι και περικοπές δαπανών στα ασφαλιστικά Ταμεία - που θα οδηγήσουν σε μειώσεις συντάξεων και εφάπαξ παροχών - προβλέπονται στο  προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2016, που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Τα μέτρα αυτά είναι μόνη η αρχή. Θα ακολουθήσουν κοστολογημένες παρεμβάσεις στο σκέλος της φορολογίας και των συντάξεων, ώστε το δημοσιονομικό όφελος να διευρυνθεί από 4,35 δισ. ευρώ σε 6,38 δισ. Για το 2016 ο προϋπολογισμός προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 894 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε 0,5% του ΑΕΠ.
Η συρρίκνωση της οικονομίας θα συνεχισθεί και η ύφεση προβλέπεται ότι θα είναι 1,6% την επόμενη χρονιά, ενώ ο δείκτης ανεργίας θα κινηθεί στο 25,8%. Προκειμένου να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι μέσα σ' αυτές τις συνθήκες,  η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε παρεμβάσεις με κυριότερες αυτές στη φορολογική πολιτική και στην κοινωνική ασφάλιση.
Υπάρχει άλλωστε δέσμευση στη συμφωνία με τους δανειστές για μέτρα που πρέπει να περιληφθούν στο επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα και στο τελικό κείμενο του προϋπολογισμού, το οποίο θα είναι έτοιμο τον Νοέμβριο.
Τα μέτρα θα επιβαρύνουν  νοικοκυριά, επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα στο προσχέδιο του προϋπολογισμού προβλέπονται 2,5 δισ. ευρώ νέοι φόροι σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, 1,3 δισ. περικοπές στις συντάξεις, ενώ δεν προβλέπονται μειώσεις στους μισθούς του Δημοσίου.
Στο σκέλος των δαπανών κυριαρχεί η μείωση των αμυντικών δαπανών κατά 400 εκατ. ευρώ αλλά και η μείωση του επιδόματος θέρμανσης κατά 105 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο ξεχωρίζει η δαπάνη για τις συντάξεις. Η δαπάνη για τις συντάξεις του δημοσίου προϋπολογίζεται να μειωθεί κατά 281 εκατ. ευρώ ενώ το συνολικό πακέτο μέτρο για τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης φτάνει στα 987,3 εκατ. ευρώ.
Στους φόρους ο ΦΠΑ προϋπολογίζεται να αυξηθεί κατά 1,417 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ από την αναμόρφωση των συντελεστών της εισφοράς αλληλεγγύης προϋπολογίζονται επιπλέον 301 εκατ. ευρώ. Επιπλέον 361 εκατ. ευρώ θα πληρώσουν και τα νομικά πρόσωπα λόγω της αύξησης των φορολογικών συντελεστών.
Για το 2016, προβλέπεται ύφεση 1,3% του ΑΕΠ και αύξηση της ανεργίας στο 25,8% του ΑΕΠ. Ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα της επόμενης χρονιάς διατηρείται στις προβλέψεις της συμφωνίας (0,5%).
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο, οι παρεμβάσεις στη φορολογική πολιτική αφορούν κυρίως:
-στην αναμόρφωση του κώδικα ΦΠΑ,
-στην αναμόρφωση των συντελεστών της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης,
-στην αύξηση των συντελεστών στο φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων,
-στην αύξηση προκαταβολής του φόρου εισοδήματος στους ελεύθερους επαγγελματίες,
-στην αύξηση συντελεστών φορολόγησης εισοδήματος από ενοίκια και
-στην επέκταση της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου στο 30% των κερδών του ΟΠΑΠ από παιχνιδομηχανές.
Οι παρεμβάσεις στην κοινωνική ασφάλιση αφορούν κυρίως:
-στην εξοικονόμηση από την ασφαλιστική μεταρρύθμιση στο Δημόσιο και στους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης,
-στις εισφορές και λοιπές παροχές στους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης μέσω της επιβολής και αύξησης της εισφοράς για την υγειονομική περίθαλψη των συνταξιούχων και
-στην προσαρμογή του συντελεστή για την παροχή εφάπαξ.
Τα δημόσια έσοδα θα αυξηθούν κατά:
-1,417 δισ. ευρώ από τις αλλαγές στον ΦΠΑ
-200 εκατ. ευρώ από την αύξηση του συντελεστή φόρου για τα ενοίκια
-301 εκατ. ευρώ από την αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης
-361 εκατ. ευρώ από την αύξηση των συντελεστών στο φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων
-63,6 εκατ. ευρώ από την αύξηση των συντελεστών στο φόρο ασφαλίστρων
-10,5 εκατ. ευρώ από τις αλλαγές στο νόμο για τις εκατό δόσεις
-80,5 εκατ. ευρώ από την αύξηση της προκαταβολής φόρου για τους ελεύθερους επαγγελματίες
-15 εκατ. ευρώ από την αύξηση της προκαταβολής φόρου για τους αγρότες
-28,6 εκατ. ευρώ από την κατάργηση της έκπτωσης φόρου 2% στην εφάπαξ εξόφληση φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων
-40,9 εκατ. ευρώ από την αύξηση της συμμόρφωσης για τεχνικό έλεγχο των οχημάτων (ΚΤΕΟ)
-13 εκατ. ευρώ από την κατάργηση της επιστροφής φόρου στο αγροτικό ντήζελ
-8,6 εκατ. ευρώ από το φόρο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις
-226,8 εκατ. ευρώ από την επέκταση της συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου στο 30% των κερδών του ΟΠΑΠ και στα κέρδη από VLT’s.
Στο σκέλος των δαπανών, έρχεται μαχαίρι με στόχο εξοικονομήσεις:
-1.268,6 δισ. ευρώ από τις αλλαγές στις συντάξεις, εισφορές και λοιπές παροχές κοινωνικής ασφάλιση. Επιμέρους, η ασφαλιστική μεταρρύθμιση στο δημόσιο θα οδηγήσει σε μείωση των δαπανών συντάξεων δημοσίου κατά 258,1 εκατ. ευρώ.
-21,4 εκατ. ευρώ από μισθολογικές παρεμβάσεις και μη μισθολογικές παροχές
-105 εκατ. ευρώ για τα κοινωνικά επιδόματα . Το ποσό αυτό αφορά την περικοπή του επιδόματος θέρμανσης
-400 εκατ. ευρώ από περικοπές στις δαπάνες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας
-22 εκατ. ευρώ από το κονδύλι της νοσοκομειακής περίθαλψης. 


Τρύφων Αλεξιάδης : Λίστα Λαγκάρντ: Για 2.062 ονόματα έγιναν μόλις 136 έλεγχοι


Μόλις 136 έλεγχοι έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολο των 2062 υποθέσεων που αφορούν στη λίστα Λαγκάρντ από το 2012 έως το 2015, σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στις προγραμματικές δηλώσεις ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης. 
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2012 όχι δεν ολοκληρώθηκε αλλά ούτε καν ξεκίνησε ούτε ένας έλεγχος για κάποια από τις υποθέσεις. Το 2013 ξεκίνησε έλεγχος για 258 και ολοκληρώθηκε μόνο για τις 3! Ενώ το 2014 από τις 143 υποθέσεις ελέγχθηκαν σύνολο 95. Εντός του 2015 ολοκληρώθηκε ο έλεγχος για 38 από τις 80 υποθέσεις που ερευνώνται. 
Ο σχετικός πίνακας που κατέθεσε ο Τρύφων Αλεξιάδης στη Βουλή 
Ο Τρύφων Αλεξιάδης, μιλωντας στη Βουλή σημείωσε ότι δεν υπάρχει καμιά περίπτωση παραγραφής υποθέσεων φοροδιαφυγής στο τέλος του έτους. «Οι λίστες της ντροπής», σημείωσε, όπως η λίστα Λαγκάρντ, η οποία παρελήφθη το 2010 και παραγράφεται στις 31-12-2015, θα ελεγχθεί πλήρως μέσα στο 2016. Μέχρι σήμερα, έχει ξεκινήσει ο έλεγχος σε 481 υποθέσεις της λίστας Λαγκάρντ αλλά έχει ολοκληρωθεί σε μόλις 136 από τις 2.062 που περιλαμβάνονται. «Δεν θα αφήσουμε να παραγραφεί στο τέλος του έτους» σημείωσε προαναγγέλλοντας σχετική νομοθετική διάταξη μέσα στον επόμενο ένα με ενάμιση μήνα.
Ως προτεραιότητα της κυβέρνησης έθεσε την υλοποίηση ελέγχων για υποθέσεις στις οποίες έχουν εκδοθεί φύλλα ελέγχου προσώπων και επιχειρήσεων που σχετίζονται με την πολιτική και τα ΜΜΕ. Θα ολοκληρωθούν τους επόμενους πέντε μήνες, είπε διαμηνύοντας με νόημα ότι θα μπει «τέλος στην ασυλία και τις ειδικές μεταχειρίσεις». Προανήγγειλε παράλληλα αντιγραφή του γερμανικού μοντέλου για τους φορολογικούς ελέγχους. 
Αντίστοιχη επέκταση της δυνατότητας ελέγχου των υποθέσεων που παραγράφονται στο τέλος του έτους, σχεδιάζεται για το σύνολο των μεγάλων υποθέσεων ενώ παράλληλα τίθεται σε εφαρμογή ειδικό σχέδιο ελέγχων τραπεζικών ομίλων, προμηθευτών του δημοσίου και ΜΜΕ. «Στοχεύουμε στη μεγάλη φοροδιαφυγή και αντιγράφουμε ελεγκτικά πρότυπα ευρωπαϊκών χωρών» σημείωσε ο υπουργός αναφέροντας χαρακτηριστικά πως πρότυπό του είναι η Γερμανία όπου ξημερώματα εκατοντάδες ελεγκτές μπήκαν σε επιχείρηση για έλεγχο. «Τέτοιες σκηνές θα δούμε στην Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά. 
Τέλος ο Τρύφων Αλεξιάδης προανήγγειλε νομοσχέδιο, με το οποίο όπως είπε, θα δίνεται μια τελευταία ευκαιρία σε όσους έχουν αδήλωτα κεφάλαια είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό να τα αποκαλύψουν, πριν ενεργοποιηθεί το περιουσιολόγιο.


Εξοπλιστικά:Συνελήφθη για μίζες 3εκατ. ο αντιπρόσωπος όπλων Κ.Δαφέρμος


Συνελήφθη ο κατηγορούμενος για μίζες εξοπλιστικών, αντιπρόσωπος όπλων Κώστας Δαφέρμος. Κατηγορείται από τη Δικαιοσύνη ότι δωροδόκησε με μίζες 3 εκατ. ευρώ τον πρώην αναπληρωτή διευθυντή Εξοπλισμών Αντώνη Κάντα.

Πρόκειται για τη δικογραφία για την προμήθεια των ρωσικών συστημάτων Kornet. Τις μίζες αποκάλυψε ο ίδιος ο Α. Κάντας, ο οποίος είπε ότι του δόθηκε το 3% της προμήθειας ως μίζα, ποσό που το θεώρησε πολύ υψηλό.

Χαρακτηριστικές είναι οι συνθήκες που δόθηκε η μίζα, καθώς ο Α. Κάντας αφηγείται ότι του ζητούσε μίζα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα και ο επιχειρηματίας Παύλος Νικολαΐδης.

Το ένταλμα σύλληψης εξέδωσε ο ανακριτής κ. Νίκος Τσιρώνης, ο οποίος μαζί με τον κ.Χριστόφορο Μάρκου ανέλαβαν τη δικογραφία που τους εστάλη από την Εισαγγελία Διαφθοράς. Τη σχετική προκαταρκτική είχαν κάνει η κυρία Πόπη Παπανδρέου και ο κ.Αντώνης Ελευθεριάνος υπό την εποπτεία της κυρίας Ελένης Ράικου.

Α. Κάντας στην απολογία του το 2013: Μου έδινε το 3% της σύμβασης

Ο Α. Κάντας διηγείται το πώς συνάντησε τον Κ. Δαφέρμο στην απολογία του το 2013: «[...] εκείνη την περίοδο το 2000 συνέβησαν δύο γεγονότα: στη σύνοδο της ελληνορωσικής αμυντικής συνεργασίας από ελληνικής πλευράς ήμουν ο πρόεδρος. Ο ρώσος ομόλογός μου στο περιθώριο της σύσκεψης με πληροφόρησε ότι για το πρόγραμμα Kornet μπορεί να γίνει η προμήθειά του και μέσω της κρατικής εταιρείας Rosvooruzehnia [...] Του ζήτησα να μας υποβάλουν επίσημα αυτή την πρόταση. Το γεγονός αυτό πληροφορήθηκε η κατασκευάστρια εταιρεία ΚΒP και κάποια μέρα ήρθε στο γραφείο μου ένα υψηλόβαθμο στέλεχος αυτής της εταιρείας συνοδευόμενο από τον κ. Δαφέρμο, τον οποίο γνώρισα για πρώτη φορά [...] Μου επιχειρηματολόγησαν ότι η προμήθεια απευθείας από την κατασκευάστρια θα ήταν επωφελέστατη. Άλλο στέλεχος με ρώτησε αν είχα προβλήματα με τον κ. Δαφέρμο, διότι, όπως μου κατήγγειλαν, έχει δικαστικές εμπλοκές [...] 

»Μετά από λίγες ημέρες με επισκέφθηκε ο κ. Δαφέρμος, ο οποίος με ευχαρίστησε και με ρώτησε τι ζητάω από αυτή τη σύμβαση. Δεν του απάντησα και φεύγοντας μου είπε ότι θα φανεί γενναιόδωρος και θα μου δώσει 3% του ύψους της σύμβασης, γεγονός που αντιστοιχούσε σε 3.000.000 ευρώ. Πράγματι, ήταν μεγάλο για μένα τέτοιο ποσοστό. 

»Μετά την υπογραφή της σύμβασης και σε μεταγενέστερο χρόνο μού κατέβαλε πράγματι αυτό το 3%, από τα οποία ένα σημαντικό ποσό 700.000 ευρώ μου τα κατέβαλε σε μερητά στην Ελλάδα και το υπόλοιπο ποσό σε λογαριασμό μου στη UBS Ζυρίχης και ίσως και σε άλλη τράπεζα στην Ελβετία. Ο λογαριασμός ήταν ονομαστικός, δικός μου...» 

Όπως αναφέρει στη συνέχεια, «τέλος του 2000 με συνάντησε ο Παύλος Νικολαΐδης, τον οποίον γνώριζα και ήξερα ότι ήταν κουμπάρος του Άκη Τσοχατζόπουλου και μου ζήτησε να καταβάλω κάποια χρήματα από αυτά που πήρα από τον Δαφέρμο. Επισκέφτηκα τον Δαφέρμο και τον ρώτησα. Μου απάντησε: “Άσε τον Νικολαΐδη, τον έχω τακτοποιήσει καλά...” Μετά το 2002 επί υπουργίας Παπαντωνίου πληροφορήθηκα ότι αγοράστηκε άλλη μια ποσότητα αντιαρματικών Kornet...»


Στη Λέσβο οι Τσίπρας - Φάινμαν - Στο επίκεντρο η προσφυγική κρίση


Συνεργασία των δύο χωρών στην διαχείριση των προσφυγικών ροών

Στη Λέσβο βρίσκονται ο καγκελάριος της Αυστρίας Βέρνερ Φάιμαν και ο πρωθυπουργόςΑλέξης Τσίπρας, προκειμένου να δουν από κοντά τις εγκαταστάσεις πρώτης υποδοχής και ταυτοποίησης των προσφύγων. Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε λιγότερους από τέσσερις μήνες που ο κ. Φάιμαν επισκέπτεται την Ελλάδα.

H Βιέννη προγραμματίζεται να στείλει περίπου 100 στελέχη σε Ιταλία και Ελλάδα για την επάνδρωση των κέντρων ταυτοποίησης και καταγραφής προσφύγων. 

Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε λιγότερους από τέσσερις μήνες που ο κ. Φάιμαν επισκέπτεται την Ελλάδα.

Στην επίσκεψη στη Λέσβο, τον πρωθυπουργό συνοδεύει κυβερνητικό κλιμάκιο αποτελούμενο από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννη Μουζάλα, τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα και τον αναπληρωτή υπουργό Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Νίκο Ξυδάκη.

Υποδεχόμενη τον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα στη Μυτιλήνη, η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κα. Χριστιάνα Καλογήρουδήλωσε ότι η συγκεκριμένη επίσκεψη και μάλιστα στις ημέρες των προγραμματικών δηλώσεων, καταδεικνύει τη σοβαρότητα που δίνουμε όλοι στην αντιμετώπιση μιας κατάστασης που δυστυχώς θα συνεχίσει να μας απασχολεί. «Οι πρωτοβουλίες σας στην Ευρώπη, αλλά και στον ΟΗΕ, για τη διεθνοποίηση του προβλήματος, ελπίζουμε ότι θα έχουν γρήγορα αποτελέσματα και θα ληφθούν άμεσα αποφάσεις για την περεταίρω ενεργοποίηση και κοινή δράση των ευρωπαϊκών χωρών, αλλά και για την απαραίτητη συνεργασία με τις τρίτες χώρες και ειδικά με την Τουρκία», συμπλήρωσε η Περιφερειάρχης απευθυνόμενη στον Πρωθυπουργό.

Η κα. Καλογήρου είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Καγκελάριο της Αυστρίας κ. Βέρνερ Φάιμαν, τον οποίο ευχαρίστησε που επέλεξε να επισκεφθεί το νησί της Λέσβου σε μια τόσο δύσκολη στιγμή.  «Θέλω να τονίσω σε εσάς, όπως τόνισα και στον Πρόεδρο Γιούνγκερ, ότι οι τοπικές και περιφερειακές αρχές, αλλά ιδίως ο απλός κόσμος –οι νησιώτες- δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό με πνεύμα αλληλεγγύης, με αυταπάρνηση, με εθελοντική προσφορά», είπε στον αυστριακό Καγκελάριο και συμπλήρωσε:
«Από την άλλη πλευρά τα νησιά μας αντιμετωπίζουν τις άμεσες, αλλά και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στην αναπτυξιακή τους προοπτική και οφείλουμε να αναζητήσουμε λύσεις στήριξής τους. Χρειαζόμαστε άμεσα προσωπικό, χρηματοδότηση και τεχνικά μέσα. Παράλληλα όμως επιβάλλεται να αναληφθούν αναπτυξιακού χαρακτήρα πρωτοβουλίες με την αξιοποίηση των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων για την αντιμετώπιση των συνεπειών των επάλληλων κρίσεων, (δημοσιονομική, οικονομική, προσφυγική), ώστε τα νησιά μας όχι απλώς να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα, αλλά και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καιρών».
Στην Ελλάδα ο Β. Φάινμαν
Για συνομιλίες με τον έλληνα πρωθυπουργό, με θέμα την προσφυγική κρίση, φτάνει στην Ελλάδα ο ομοσπονδιακός καγκελάριος της Αυστρίας, Βέρνερ Φάιμαν, όπως ανακοίνωσε την Κυριακή στη Βιέννη η εκπρόσωπός του Σουζάνε Ενκ. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της καγκελαρίας, ο κ. Φάιμαν θα επισκεφτεί και τη Λέσβο μαζί με τον Αλέξη Τσίπρα για να να σχηματίσει εικόνα των συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή, όπου σχεδιάζεται η εγκατάσταση ενός από τα κέντρα ταυτοποίησης και καταγραφής των προσφύγων, τα αποκαλούμενα «hotspots».

Η επίσκεψη του καγκελάριου στη Λέσβο πραγματοποιείται σε στενό συντονισμό με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και συμφωνήθηκε κατά τις χθεσινές τηλεφωνικές συνομιλίες που είχε ο έλληνας πρωθυπουργός με τον κ. Φάιμαν και τη Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης αναμένεται να συζητηθούν οι ανάγκες της Ελλάδας σε χρηματοδότηση και προσωπικό για τα συνολικά πέντε κέντρα καταγραφής προσφύγων τα οποία προβλέπονται να δημιουργηθούν στη χώρα (σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Λέρο και Κω), και για τα οποία ο καγκελάριος έχει υποσχεθεί την αποστολή 100 αυστριακών ειδικών οι οποίοι θα συνδράμουν στην κατασκευή και λειτουργία τους.

Σε συνεντεύξεις του το Σαββατοκύριακο, ο καγκελάριος επισημαίνει ότι η Ευρώπη δεν επιτρέπεται να αφήσει την Ελλάδα μόνη της στην αντιμετώπιση των προσφυγικών ροών και σημειώνει ότι η δημιουργία των hotspots, στα οποία θα αποσαφηνίζεται εάν κάποιος έχει πιθανότητα να του χορηγηθεί άσυλο, κρίνεται απαραίτητη ώστε οι πρόσφυγες να μην φθάνουν ανεξέλεγκτα στην Κεντρική Ευρώπη.

«Εκείνοι που έχουν αυτή την πιθανότητα [χορήγησης ασύλου], θα πρέπει και να την αποκτούν και να κατανέμονται δίκαια στην ΕΕ, ενώ οι άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν αυτό το δικαίωμα πρέπει να στέλνονται πίσω» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Βέρνερ Φάιμαν.

Ήδη την ερχόμενη εβδομάδα πρόκειται να αποσταλούν στην Ελλάδα αυστριακοί «συντονιστές» από το αυστριακό υπουργείο Εσωτερικών και την καγκελαρία, για να διαπιστώσουν επί τόπου τις ανάγκες για τη δημιουργία και λειτουργία των κέντρων, ώστε στη συνέχεια να επιλεγούν οι κατάλληλοι 100 ειδικοί, που θα προέρχονται από την αστυνομία, τις ένοπλες δυνάμεις και άλλους τομείς της αυστριακής διοίκησης.

Σύμφωνα με την αυστριακή καγκελαρία, οι αυστριακοί ειδικοί προορίζονται κυρίως για την καταγραφή των προσφύγων που ζητούν προστασία, σε συνεργασία με το Γραφείο Ασύλου της ΕΕ (EASO), καθώς επίσης για τον εντοπισμό και τη δίωξη δικτύων διακινητών, στο πλαίσιο της Europol.

Τα μέτρα και οι παραπέρα χειρισμοί στο προσφυγικό θα βρεθούν στο επίκεντρο της Συνόδου Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 15 και 16 Οκτωβρίου στις Βρυξέλλες, που αναμένεται να δρομολογήσει τα επόμενα βήματα, καθώς, όπως αναφέρεται από την αυστριακή καγκελαρία, «ο χρόνος πιέζει, μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν δημιουργηθεί τα κέντρα καταγραφής και τα πρώτα από αυτά θα πρέπει να λειτουργούν πλήρως μέχρι τέλος του χρόνου».



Αδιέξοδο μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης στο MEGA

Σε αδιέξοδο κατέληξε η συνάντηση του διευθύνοντος συμβούλου του MEGA Νίκου Πεφάνη με τους δημοσιογράφους του τηλεοπτικού σταθμού οι οποίοι αρνούνται τις νέες μειώσεις στις αποδοχές τους κατά 10%, 15% και 20%, ανάλογα με το ύψος του μισθού, που ανακοίνωσε η διοίκηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Πεφάνης έκανε λόγο για τρύπα 30 εκατ. ευρώ που έχει ο τηλεοπτικός σταθμός της Μεσογείων, η οποία πρέπει να καλυφθεί δικαιολογώντας έτσι την ανάγκη περαιτέρω περικοπών. Όπως είπε, τα 15 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που έχει αποφασιστεί και θα πραγματοποιηθεί σύντομα, από τις μειώσεις αμοιβών υπολογίζεται ότι θα εξοικονομηθούν άλλα 2,5 εκατ. ευρώ ενώ αναζητούνται  άλλα 12,5 εκατ. ευρώ για να υπάρξει ισορροπία.
Οι δημοσιογράφοι από την πλευρά τους επέμειναν στην απόφαση τους να μη γίνουν αποδεκτές οι νέες μειώσεις. Δεν αποφάσισαν όμως νέες κινητοποιήσεις, αφήνοντας περιθώριο στον διευθύνοντα σύμβουλο να ενημερώσει αύριο σχετικά τους μετόχους του καναλιού.
Αμέσως μετά ο κ. Πεφάνης θα ενημερώσει τους δημοσιογράφους για τις όποιες εξελίξεις, οι οποίοι ανάλογα με τα νέα δεδομένα θα πραγματοποιήσουν νέα συνέλευση για να αποφασίσουν τις περαιτέρω κινήσεις τους.

Οι 10 απειλές από την TTIP*


Συνοπτικός κατάλογος απειλών από την συνθήκη ΤΤΙP (μετάφραση από τα ισπανικά)
  1. Απειλή για τη δημοκρατία και την εθνική κυριαρχία
α) Το Συμβούλιο Ρυθμιστικής Συνεργασίας, θεσμός που δημιουργείται με βάση την TTIP, υπονομεύει τη δημοκρατία και την εθνική κυριαρχία, διότι παρέχει το δικαίωμα στις  πολυεθνικές επιχειρήσεις να παραβιάζουν νόμους και κανονισμούς που έχουν ψηφισθεί από τα κοινοβούλια των χωρών.
β) H ISDS -Investor State Dispute Statement- (Μηχανισμός επίλυσης διαφορών ανάμεσα στους επενδυτές και τα κράτη) θεσμός που επίσης δημιουργείται με βάση την TTIP, υπονομεύει την κυριαρχία των κρατών, τα οποία θα υποχρεώνονται να πληρώνουν μεγάλα χρηματικά πρόστιμα, εάν οι νόμοι που ψηφίζουν είναι αντίθετοι με τα συμφέροντα των πολυεθνικών επιχειρήσεων.
γ) Τα Διαιτητικά Δικαστήρια, που θεσμοθετούνται, όπως προβλέπεται στην TTIP, είναι διεθνή δικαστήρια που θα αποφασίζουν για τις διαφορές ανάμεσα στους επενδυτές και τα κράτη. Τα δικαστήρια αυτά υπονομεύουν το συνταγματικά θεσπισμένο σύστημα απονομής της δικαιοσύνης σε κάθε κράτος.
  1. Απειλή για τις δημόσιες υπηρεσίες
α) H TTIP στοχεύει στην παράδοση των δημοσίων υπηρεσιών σε εταιρείες κερδοσκοπικού χαρακτήρα, γιατί αντιμετωπίζει τις δημόσιες υπηρεσίες σαν εμπορεύσιμα αγαθά που αποφέρουν κέρδη και όχι σαν δικαιώματα των πολιτών.
β) Στην πρώτη γραμμή της εμπορευματοποίησης βρίσκονται οι δημόσιοι τομείς της υγείας, της παιδείας, του πολιτισμού, της κοινωνικής ασφάλισης, του συστήματος συνταξιοδότησης, της διαχείρισης των ταμείων, οι μεταφορές και οι συγκοινωνίες και η διαχείριση των υδάτινων πόρων με κίνδυνο για την ασφαλή παροχή νερού στους πολίτες
γ) Η λειτουργία του δημοσίου τομέα με βάση την αλληλεγγύη και την κοινωνική δικαιοσύνη θα εξαφανισθεί σε όφελος των πολυεθνικών, αφού ο δημόσιος τομέας θα λειτουργεί με βάση τους νόμους της αγοράς.
  1. Απειλή για τη διατροφική ασφάλεια
α) Θα επιτραπεί το εμπόριο γενετικά τροποποιημένων οργανισμών και προϊόντων, που σήμερα είναι απαγορευμένα στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διατροφή των ανθρώπων.
β) Θα επιτραπεί η παραγωγή μοσχαρίσιου και αγελαδινού κρέατος από ζώα, για τη διατροφή των οποίων έχουν χρησιμοποιηθεί ορμόνες, όπως και χοιρινού κρέατος του οποίου η επεξεργασία έχει γίνει με χλώριο. Το ίδιο θα ισχύει και για τα πουλερικά. Αυτά προβλέπονται στη νομοθεσία των ΗΠΑ.
γ) Θα καταργηθεί η ενημέρωση με ετικέτες στα προϊόντα, γιατί θεωρείται εμπόδιο στην εμπορική τους διακίνηση
δ) θα περιορισθεί ή θα καταργηθεί η αρχή της προφύλαξης των πολιτών από επικίνδυνα προϊόντα.
  1. Απειλή για το κλίμα και την καθαρή ενέργεια
α) Θα ενταθεί η πίεση για εκμετάλλευση των φυσικών πόρ ων και θα ενισχυθούν οι νέες τεχνικές εξόρυξης, όπως η υδραυλική ρωγμάτωση, γνωστή σαν “fracking”.
β) Θα εισάγονται από τις ΗΠΑ και τον Καναδά προϊόντα πετρελαίου που παράγεται από κοιτάσματα ασφαλτούχας άμμου και περιέχουν 23% περισσότερα αέρια του φαινομένου του θερμοκηπίου.
γ) Θα υπάρξει κίνδυνος για αθέτηση της δέσμευσης που έχει αναλάβει η Ευρωπαϊκή Ένωση δηλαδή μέχρι το 2020 να πετύχει το στόχο του 20-20-20. (Αυτό σημαίνει 20% μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, 20% αύξηση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και 20% αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας).
  1. Απειλή για το περιβάλλον και τη γεωργία
α) Θα περιορισθούν τα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα βιολογικής παραγωγής και θα χαθούν οι τοπικές ποικιλίες και μαζί με αυτές τα ενδημικά είδη χλωρίδας και πανίδας και ως εκ τούτου η βιοποικιλότητα.
β) Πολύ γρήγορα θα εξαφανισθεί η οικογενειακή γεωργία σε όφελος της βιομηχανοποιημένης.
γ) Θα τεθούν σε κίνδυνο οι ονομασίες προέλευσης των γεωργικών και αγροτικών προϊόντων.
δ) Θα τεθεί σε κίνδυνο η αρχή της προστασίας της υγείας, αφού θα επιτρέπεται η χρήση χημικών ουσιών.
ε) Θα αυξηθεί η παραγωγή αερίων διοξειδίου του άνθρακα, CO2.
ζ) Θα εξαφανισθούν πολύ γρήγορα οι παραδοσιακές αγροτικές περιοχές με την επικείμενη ομοιομορφοποίηση των γεωργικών εκτάσεων.
  1. Απειλή για τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα
α) Θα επιδιωχθεί η προσαρμογή της εργατικής νομοθεσίας της ΕΕ με αυτήν των ΗΠΑ, οπου τα εργασιακά πρότυπα είναι τα χείριστα και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα ανύπαρκτα.
β) Θα χαθούν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, συνολικά περίπου 600.000 στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
γ) Θα κλείσουν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γιατί δε θα μπορούν να έχουν την ίδια πρόσβαση στις πηγές χρηματοδότησης, όπως οι πολυεθνικές επιχειρήσεις.
δ) Θα επικρατήσει ένα κοινωνικό dumping, διότι το κεφάλαιο θα μπορεί να μεταφέρεται ελεύθερα εκεί όπου θα πετυχαίνει τα μεγαλύτερα κέρδη. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι μισθοί θα μειώνονται και θα περιορίζονται τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα.
  1. Απειλή για τα προσωπικά δεδομένα
α) Θα υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα πρόσβασης εκ μέρους των επιχειρήσεων στα προσωπικά δεδομένα των κατοίκων κάθε χώρας και ιδιαίτερα στις πληροφορίες σχετικά με την ιθαγένεια με αποτέλεσμα να παραβιάζονται βασικά δικαιώματα δεδομένα των πολιτών.
β) Τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας θα ρυθμίζονται από τις επιχειρήσεις οι οποίες με πρόσχημα την προστασία από την “πειρατεία” θα περιορίζουν την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στη γνώση και τις καινοτομίες.
γ) Θα υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις στην ελεύθερη έκφραση εξαιτίας του ελέγχου εκ μέρους των επιχειρήσεων των προσωπικών δεδομένων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και ως εκ τούτου θα ελαχιστοποιηθεί ή θα περιορισθεί η ψηφιακή ελευθερία
  1. Απειλή για τα φαρμακευτικά προϊόντα
α) Υπονομεύεται η ασφάλεια των φαρμακευτικών προϊόντων με την εισαγωγή νέων χημικών ουσιών
β) Θα ενισχυθεί η διακίνηση πατενταρισμένων φαρμάκων που θα είναι αντίθετα με τα γενόσημα, με αποτέλεσμα την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της υγείας.
γ) Θα επιβληθεί μυστικότητα στις χημικές αναλύσεις και ως εκ τούτου δε θα είναι εύκολο να γίνει ασφαλής εκτίμηση του τελικού αποτελέσματος.
  1. Απειλή για την ισότιμη πρόσβαση στην αγορά χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών
α) Οι τράπεζες θα πιέσουν για περαιτέρω απορρύθμιση του πλαισίου αγοράς χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και για αντικατάστασή του με ένα νέο πλαίσιο που θα υπηρετεί ακόμη περισσότερο τα συμφέροντά τους.
β) Επιδιώκεται -κυρίως από το πανίσχυρο λονδρέζικο λόμπι χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, το γνωστό “Σίτυ”, όπως και από τη Γερμανική κυβέρνηση- να υπάρξει Στην TTIP ειδικό κεφάλαιο για την απελευθέρωση όλων των πληρωμών σε τρέχοντες λογαριασμούς και όλων των μεταφορών χρημάτων για μεγάλες επενδύσεις, πράγμα το οποίο θα κάνει ακόμη πιο δύσκολο τον έλεγχο της ροής των κεφαλαίων.
γ) Θα καταργηθεί ο έλεγχος των πληρωμών ανάμεσα σε ΗΠΑ και ΕΕ τόσο για τα αγαθά όσο και για τις υπηρεσίες, όπως επίσης και των πληρωμών για εισφορές και μερίσματα καθώς και των πληρωμών που αφορούν χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
10 Απειλή για τη διαφάνεια και τη συμμετοχή των πολιτών
α) Οι διαπραγματεύσεις για την TTIP ανάμεσα στις ΗΠΑ και την ΕΕ ήταν τελείως μυστικές, μέχρις ότου είδαν το φως της δημοσιότητας διαρροές ντοκουμέντων από τα wikileaks.
β) Υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στα μεγάλα μέσα επικοινωνίας των δύο πλευρών του Ατλαντικού να μη δημοσιοποιούν καθόλου πληροφορίες σχετικά με την TTIP, ή όσες δημοσιοποιούνται να είναι πολύ συγκεχυμένες
γ) Σιωπή επίσης έχουν επιβάλλει τα μεγάλα κόμματα που εκπροσωπούν το δικομματισμό, τόσο στα κράτη της ΕΕ όσο και στις ΗΠΑ, παρά το γεγονός ότι η συμβολή τους στην ολοκλήρωση της ΤTIP είναι αδιαμφισβήτητη.
δ) Το Δεκέμβριο του 2014 η Κομισιόν απέκρυψε και δημοσιοποίησε ποτέ τα αποτελέσματα έρευνας που είχε πραγματοποίησε σε κράτη της ΕΕ σχετικά με τον ISDS (μηχανισμό επίλυσης διαφορών) και το Διαιτητικό Δικαστήριο, θεσμοί που περιέχονται στη συμφωνία. Η απόκρυψη έγινε, διότι το 97% από τους 150000 πολίτες που πήρε μέρος στην έρευνα, απάντησε αρνητικά.

*Το κείμενο έχει συνταχθεί από το ισπανικό κίνημα εναντίον της ΤΤΙP
Μετάφραση από τα Ισπανικά Μάκης Σταύρου

Η Volkswagen προαναγγέλλει απολύσεις εργαζομένων μετά το σκάνδαλο με το λογισμικό απάτη


Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Ματίας Μίλερ, άφησε εμμέσως, πλην σαφώς, να εννοηθεί για πρώτη φορά πως οι περικοπές στις θέσεις εργασίας θα μπορούσε να είναι μια από τις πρώτες κινήσεις του γερμανικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά τις επιπτώσεις από το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε με το λογισμικό απάτη, το οποίο τοποθετούσε η εταιρεία για να παραποιεί τις τιμές εκπομπής ρύπων. «Οι αλλαγές σίγουρα δεν θα είναι ανώδυνες», προειδοποίησε μιλώντας στους εκπροσώπους των εργαζομένων.
«Εξετάζονται και τεχνικές λύσεις για το πρόβλημα. Οι επιχειρηματικές και οικονομικές συνέπειες ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφείς» δήλωσε ο Ματίας Μίλερ, σύμφωνα με ανακοίνωσε που εξέδωσε η ίδια η Volkswagen.
«Ο όμιλος θα χρειαστεί να επανεξετάσει όλα τα σχέδια και τις επενδύσεις του», δήλωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής της επιτροπής των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία, Μπερντ Όστερλοχ κατά τη διάρκεια συνέλευσης εργαζομένων στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας και πρόσθεσε: «Θα χρειαστεί να θέσουμε υπό αμφισβήτηση με μεγάλη αποφασιστικότητα, οτιδήποτε δεν είναι οικονομικά συμφέρον».
«Μαζί θα πείσουμε τις χρηματοοικονομικές αγορές για τη δύναμη της Volkswagen» είπε, καλώντας τους εργαζομένους και τη διοίκηση να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να ξεπεράσουν τη μεγαλύτερη επιχειρηματική κρίση στα 78 χρόνια ιστορίας της εταιρείας.
Σημειώνεται πως η Volkswagen απασχολεί σχεδόν 60.000 υπαλλήλους στις κεντρικές εργοστασιακές της εγκαταστάσεις. Το σκάνδαλο μέχρι τώρα δεν έχει επιπτώσεις στις θέσεις εργασίας, ωστόσο αναμένεται να επηρεάσει τα κέρδη στη βασική μονάδα αυτοκινήτων, καθώς και τα μπόνους προς τους εργαζομένους. Ο Όστερλοχ δήλωσε ακόμη, πως θα εξεταστούν προσεκτικά τα μπόνους του διοικητικού συμβουλίου και ότι οι εργαζόμενοι δεν θα πληρώσουν για τις ευθύνες μιας ομάδας διευθυντών.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *