Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016

Το «βρόμικο 2005» σε 12 ασφαλιστικά ταμεία - Ποιοι τα έφαγαν.

Έγραφαν τον 2007 οι εφημερίδες.
Ζημιές πολλών δεκάδων εκατομμυρίων «γράφουν» ήδη τα ασφαλιστικά ταμεία, οι διοικήσεις των οποίων άρχισαν από το 2005 να τζογάρουν τα αποθεματικά τους σε ομόλογα υψηλού ρίσκου. Οι πρώτες απώλειες καταγράφηκαν από το υπουργείο Απασχόλησης λίγους μήνες αργότερα. Ωστόσο, η κυβέρνηση επέδειξε ολιγωρία -τουλάχιστον- αφήνοντας τους διοικητές να συνεχίσουν τις επενδύσεις αυτές για ενάμιση χρόνο ακόμη, για να τις απαγορεύσει μόλις την περασμένη Τρίτη και μόνο υπό την πίεση των πρόσφατων αποκαλύψεων για την Ακρόπολις ΑΧΕΠΕΥ.
Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα η «Η», σε αυτό το διάστημα, από τον Ιούλιο του 2005 έως το Μάρτιο του 2007, οι λογιστικές ζημιές δώδεκα Ταμείων από επενδύσεις μόνο 190 εκατ. ευρώ και σε τρία μόνο ομόλογα ειδικού τύπου ανέρχονται σε 50 εκατ. ευρώ περίπου. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, δεκαπέντε οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης έχουν τοποθετήσει μέρος των αποθεματικών τους σε δέκα τουλάχιστον ειδικά ομόλογα υψηλού ρίσκου, συνολικού ύψους 1,8 δισ. ευρώ, που εξέδωσε τα τελευταία χρόνια το ελληνικό δημόσιο.
 Ζημίες 50 εκατ. ευρώ «μετρούν» ήδη 12 ασφαλιστικά ταμεία από επενδύσεις που πραγματοποίησαν μόνο το 2005 και μόνο σε τρία από τα ομόλογα υψηλού ρίσκου που εξέδωσε το Δημόσιο την τελευταία τριετία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα η «Η», ο πυρετός του τζόγου κατέλαβε αίφνης τις διοικήσεις των ασφαλιστικών οργανισμών τον Ιούλιο του 2005.
Μέσα σε μια εβδομάδα, από τις 6 έως τις 13 Ιουλίου, το ελληνικό δημόσιο, μέσω του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους, εκδίδει τρία ειδικά ομόλογα, κοινό χαρακτηριστικό των οποίων είναι ότι κανένα δεν έχει κέρδη για τους κατόχους του:
1. Το πρώτο με κωδικό (ISIN) XS0223064139, ύψους 400 εκατ. ευρώ και διάρκειας 20 ετών, εκδίδεται την 6η/7/2005. Ανάδοχοι είναι η ΒΝΡ, η Eurobank και η Εθνική Τράπεζα. Δέκα ταμεία διαθέτουν συνολικά 77 εκατ. ευρώ από τα αποθεματικά τους για να «μπουν» στο συγκεκριμένο ομόλογο. Το ΤΣΑΥ και το ΤΑΠ - ΟΤΕ επενδύουν από 15 εκατ. ευρώ, το ΤΑΝΠΥ 10 εκατ. ευρώ, το ΤΕΑΠΟΖ και το ΤΕΑΠΟΚΑ από 8 εκατ. ευρώ. Μικρότερα ποσά, από 2 έως 6 εκατ. ευρώ, τοποθετούν τα υπόλοιπα ταμεία. Η τιμή αυτού του ομολόγου σήμερα είναι 20% χαμηλότερη. Στην αγορά, η τιμή αγοράς είναι 80% και η τιμή πώλησης 82% της ονομαστικής αξίας. Τα ταμεία «γράφουν» λογιστικές ζημίες 15,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3 εκατ. ευρώ το ΤΣΑΥ και το ΤΑΠ - ΟΤΕ και 2 εκατ. ευρώ το ΤΑΝΠΥ.
2. Το δεύτερο ομόλογο εκδίδεται την επομένη ημέρα, 7 Ιουλίου 2005, με αναδόχους την Alpha Bank και τη Deutsche Bank. Εχει κωδικό XS0223870907, είναι ύψους 250 εκατ. ευρώ και 20ετούς διάρκειας. Τέσσερα ταμεία επενδύουν συνολικά 46 εκατ. ευρώ στο ομόλογο, εκ των οποίων το ΤΑΞΥ 30 εκατ. ευρώ και το ΤΣΑΥ 10 εκατ. ευρώ. Σήμερα η τιμή του συγκεκριμένου ομολόγου έχει υποχωρήσει κατά 30,65%. Ετσι, το ΤΑΞΥ έχει ζημία 9,1 εκατ. ευρώ και το ΤΣΑΥ 3 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των λογιστικών ζημιών και των τεσσάρων ταμείων από την επένδυσή τους στο συγκεκριμένο ομόλογο ξεπερνά τα 14 εκατ. ευρώ.
3. Στις 13 Ιουλίου εκδίδεται το τρίτο ομόλογο με κωδικό XS0224227313. Είναι 15ετούς διάρκειας και ύψους 250 εκατ. ευρώ, με ανάδοχους την HSBC και τη Morgan Stanley. Το ΤΑΞΥ επενδύει 50 εκατ. ευρώ και το ΤΣΑΥ 10 εκατ. ευρώ, ενώ αλλά δύο ταμεία, το ΤΕΑΥΕΤ και το ΤΑΠ - ΟΤΕ, τοποθετούν 2 και 5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Σήμερα η αξία των ομολόγων που αγόρασαν και τα τέσσερα έχει υποχωρήσει κατά 29,5% ή περίπου 20 εκατ. ευρώ, από 67 εκατ. ευρώ σε 47,2 εκατ. ευρώ.
Συνολικά, στα τρία ομόλογα, δώδεκα ταμεία επένδυσαν 190 εκατ. ευρώ. Η σημερινή αποτίμηση της αξίας των ομολόγων που αγόρασαν έχει μειωθεί σε 140,7 εκατ. ευρώ, δηλαδή οι λογιστικές ζημίες φτάνουν περίπου τα 50 εκατ. ευρώ.
Κορύφωση...
Ωστόσο, το πάρτι των τοποθετήσεων σε ειδικού τύπου ομόλογα κορυφώθηκε το 2006 και συνεχίστηκε το 2007, μέχρι τη στιγμή που ξέσπασε το σκάνδαλο με την «Ακρόπολις ΑΧΕΠΕΥ» και αποκαλύφθηκε το ειδικό ομόλογο που εκδόθηκε από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, από το 2005 έως τις αρχές του 2007 εκδόθηκαν τουλάχιστον 10 ειδικά ομόλογα, συνολικού ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ και ένα σημαντικό μέρος εξ αυτών κατέληξε στα χαρτοφυλάκια περίπου 15 ταμείων. Κι ενώ οι διοικήσεις των ταμείων τζόγαραν επί τριετία τα χρήματα των ασφαλισμένων, η κυβέρνηση αποφάσισε μόλις προχθές να τις απαγορεύσει μέχρι νεωτέρας.
Ωστόσο, δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τα αποτελέσματα αυτών των επενδύσεων. Στην τελευταία έκδοση του υπουργείου Απασχόλησης για την κινητή και την ακίνητη περιουσία των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, που προλογίζει ο ίδιος ο υπουργός Σ. Τσιτουρίδης, καταγράφονται τόσο οι συγκεκριμένες τοποθετήσεις όσο και οι λογιστικές ζημίες που εμφανίζουν, και οι οποίες στο τέλος του 2005, (δηλαδή 5 μήνες μετά την πραγματοποίησή τους) ανέρχονταν σε 6% έως 10,9%.
Αντί, λοιπόν, να κινητοποιηθεί και να πάρει άμεσα μέτρα, άφησε κι άλλα ταμεία να «μπουν» σε τέτοια υψηλού ρίσκου προϊόντα, ρευστοποιώντας, μάλιστα, άλλα απλά, αλλά εγγυημένης απόδοσης ομόλογα. Για παράδειγμα, στις 19 Απριλίου 2006 εκδόθηκε 15ετές ομόλογο, ύψους 250 εκατ. ευρώ, με κωδικό XS0251384904, με αναδόχους την Alpha Bank και τη Morgan Stanley, στο οποίο το ΤΕΑΠΟΚΑ επένδυσε 2 εκατ. ευρώ.
Ομόλογο στα αζήτητα
Σήμερα το ομόλογο αυτό δεν τιμολογείται καν στην αγορά, είναι δηλαδή στα αζήτητα, όπως και τα άλλα δύο 15ετή με κωδικούς XS025573935 και XS025653429 που εκδόθηκαν την 31η Μα_ου και την 9η Ιουνίου του ίδιου χρόνου, αφού η εμπορευσιμότητά τους είναι ανύπαρκτη.
Άλλωστε, η χαμηλή εμπορευσιμότητα είναι χαρακτηριστικό αυτού του τύπου των ομολόγων.
Το παράδοξο είναι ότι εξαιτίας της ολιγωρίας -τουλάχιστον- της κυβέρνησης επιτράπηκε στα ασφαλιστικά ταμεία να επενδύσουν σε προϊόντα που διαπραγματεύονται σε τόσο ρηχή αγορά και των οποίων οι αποδόσεις εξαρτώνται από πολλούς ευμετάβλητους παράγοντες. Για παράδειγμα, σε δύο από τα τρία ομόλογα ειδικού τύπου του 2005, η απόδοση είναι καθορισμένη στα δύο πρώτα χρόνια και για τα επόμενα προσδιορίζεται από τη διαφορά του επιτοκίου δανεισμού 10ετίας και 2ετίας σε ευρώ και σε δολάρια πολλαπλασιασμένη επί έναν συντελεστή. Σήμερα που η διαφορά μεταξύ των δύο επιτοκίων είναι αρνητική η απόδοση των ομολόγων αυτών είναι μηδενική, με αποτέλεσμα η τιμή τους να έχει υποχωρήσει σημαντικά.
Στέλεχος dealing room πιστωτικού ιδρύματος με μεγάλη δραστηριότητα στην ελληνική αγορά ομολόγων τόνιζε ότι τέτοια προϊόντα τα αγοράζουν συνήθως οι τράπεζες, αλλά και αυτές κάνοντας αντιστάθμιση κινδύνου. 
Τα ασφαλιστικά ταμεία δεν έχουν ούτε το προσωπικό ούτε τους μηχανισμούς για να διαχειριστούν τον κίνδυνο που έχουν τα νέα σύνθετα χρηματοοικονομικά προϊόντα. Γι αυτό και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δεν επιτρέπονται τέτοιου είδους τοποθετήσεις. Είναι ενδεικτικό ότι η Ιταλία που εξέδωσε τέτοια ομόλογα έθεσε ως όρο ότι δεν θα πουληθούν εντός της χώρας.
Αντιθέτως, στην Ελλάδα, ο ΟΔΔΗΧ και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους παριστάνουν τους Πόντιους Πιλάτους και νίπτουν τας χείρας τους για το εάν αυτά τα ομόλογα καταλήγουν στα χαρτοφυλάκια των ταμείων, ενώ η κυβέρνηση ανακάλυψε μόλις πριν από δύο 24ωρα και μετά τη χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων ότι υπάρχει ένα ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο που επιτρέπει στις διοικήσεις, στις τράπεζες και τις χρηματιστηριακές να τζογάρουν τα χρήματα των ασφαλισμένων κατά το δοκούν.
Το παρελθόν
Επίσης, άφησε να εννοηθεί ότι τα ταμεία επιδίδονταν σε τέτοιου είδους επενδύσεις και επί ΠΑΣΟΚ. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ στο παρελθόν τα ταμεία δεν επένδυσαν σε σύνθετα προϊόντα. Εως το 2005 όλα τα ομόλογα που είχαν στην κατοχή τους οι ασφαλιστικοί οργανισμοί ήταν απλοί τίτλοι σταθερού επιτοκίου.
Οι πρώτες επενδύσεις σε δομημένα ομόλογα έγιναν τον Φεβρουάριο του 2005 από το Ταμείο Υγείας Δικηγόρων Επαρχιών με 2 εκατ. ευρώ και ακολούθησαν πολλά άλλα με πολύ μεγαλύτερα ποσά.
Οι πρόεδροι των 12 ταμείων
ΤΑΝΠΥ: Ταμείο Ασφαλίσεως Ναυτικών Πρακτόρων και Υπαλλήλων, Βαβολουσάκης Β.
ΤΣΑΥ: Ταμείο Συντάξεως και Αυτασφαλίσεως Υγειονομικών, Κωστάκης Σπ.
ΤΕΑΥΕΚ: Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως Υπαλλήλων Εμπορικών Καταστημάτων, Παπακωνσταντίνου Β.
ΤΠΕΑΠΙ: Ταμείο Πρόνοιας & Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιπποδρομιών, Μακαρούνης Παν.
ΤΕΑΠΟΖ: Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Οινοποιίας Ζυθοποιίας, Χατζηιωάννου Απ.
ΤΕΑΥΕΤ: Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως Υπαλλήλων Εμπορίου Τροφίμων, Βερυκοκίδης Στ.
ΤΕΑΠΟΚΑ: Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, Χρηστίδης Κ.
ΕΤΕΧ: Επικουρικό Ταμείο Ελληνικής Χωροφυλακής, Τσεκούρας Γ.
ΤΑΠ ΟΤΕ: Ταμείο Αρωγής Προσωπικού ΟΤΕ, Τσίνας Κ.
ΤΑΑ: Ταμείο Αρωγής Αστυνομικών, Δημοσχάκης Αναστ.
ΤΑΞΥ: Ταμείο Ασφάλισης Ξενοδοχοϋπαλλήλων, Ιορδανόπουλος Ελ.
ΤΕΑΚΔΠΥΚ: Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Κοινής Διανομής Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων, Παπαχρήστος Β.


 Του Βασίλη Ζήρα και της Ελευθερίας Αρλαπάνου
imerisia.gr

Επαγγελματίες του συνδικαλισμού, τέρατα της παθογένειας

Στη διεξαγόμενη συζήτηση για το Ασφαλιστικό, συμβαίνει το εξής παράδοξο. Τα κόμματα της Αντιπολίτευσης αντιδρούν στην πρόταση για το Ασφαλιστικό, την καταγγέλλουν και δηλώνουν ενάντια σε οποιαδήποτε συναίνεση. Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι των φορέων των εργοδοτών συναινούν στο να πληρώσουν εισφορές προκειμένου να μην τιναχτεί το Ασφαλιστικό στον αέρα. Αυτοί οι εκπρόσωποι των εργοδοτών δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ, αντιθέτως έχουν εκφράσει την προτίμησή τους σε κόμματα και πολιτικές της Αντιπολίτευσης.
Την ίδια ώρα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, η ΓΣΕΕ για παράδειγμα, απέχει από τη συζήτηση, έχει χαρακτηρίσει την πρόταση για το Ασφαλιστικό καταστροφική, υφεσιακή και άλλα πολλά.
Ας αφήσουμε τι είναι το Ασφαλιστικό και ας προσπαθήσουμε να δούμε τι είναι η ΓΣΕΕ. Αν θυμάμαι καλά, πριν το δημοψήφισμα του Ιουλίου η ΓΣΕΕ, είχε ταχθεί υπέρ του ΝΑΙ, προσκυνώντας την «Ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας». Είχε δικαιολογήσει μάλιστα τη θέση υπέρ του ΝΑΙ στην ανακοίνωσή της γράφοντας:
«ΑΦΡΟΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΚΡΑΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΞΩΘΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ»
Η ΓΣΣΕ δεν ήθελε να μπει σε περιπέτειες η χώρα και πρακτικά, ανεξάρτητα με τη ρητορική της, προτιμούσε τα μέτρα Γιούνγκερ, τα οποία ήταν σκληρότερα από όσα προωθούνται σήμερα παρά το δημοψήφισμα. Στις 5 Σεπτεμβρίου ο πρόεδρός της Γ. Παπαδόπουλος δηλώνει:
«Ακόμα και αυτοί που μας έταξαν ότι θα μας βγάλουν από το μνημόνιο, μας οδήγησαν με τις παλινωδίες τους σ ένα τρίτο μνημόνιο ,εξίσου οδυνηρό μνημόνιο, που θα φέρει και νέα ύφεση και νέα ανεργία.
Έχουν τελειώσει όλες οι αυταπάτες. Απαιτείται μια διαφορετική πολιτική και πάνω απ΄ όλα απαιτείται οι πολιτικές δυνάμεις αυτού του τόπου, να σταματήσουν να διχάζουν τους Έλληνες, να συνεννοηθούν, να ασκήσουν μια πολιτική που θα αποκαθιστά τις αδικίες των μνημονίων».
Αφού η ΓΣΕΕ τάχθηκε και με το χωροφύλακα και με τον αστυφύλακα, και με τα σκληρά μέτρα τρόικας και κατά της πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ, δείχνει ως λύση την ευρύτερη πολιτική συνεννόηση. Δεν προσέρχεται όμως σε διάλογο για το Ασφαλιστικό, δεν κάνει προτάσεις για κάποιο βιώσιμο Ασφαλιστικό σύστημα, δεν κάνει καν δηλώσεις για την πρόταση των «αντιπάλων» εργοδοτών να αυξηθούν οι εισφορές τους.
Δεν πρόκειται για πολιτικό παράδοξο, αλλά γι’ αυτό που συμβαίνει στη χώρα επί δεκαετίες. Στη χώρα αυτή ο συνδικαλισμός υπήρξε ο εταίρος του πολιτικού συστήματος στην παθογένεια. Άγονοι συνδικαλιστές, που το τελευταίο ένσημο στη ζωή τους το κόλλησαν πριν από μισό αιώνα, διαμόρφωναν την πολιτική ατζέντα με τρόπο που ευνοούσε την προσωπική τους επετηρίδα, Στη συνέχεια αφού χρησιμοποιούσαν το συνδικαλισμό ως εφαλτήριο πηδούσαν στην κεντρική πολιτική σκηνή και να γίνουν βουλευτές και υπουργοί. Δεν υπήρξαν σε πραγματική αντιπαράθεση ούτε με το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα, ούτε με τους φορείς του. Απλώς χρησιμοποιούσαν το μαξιμαλισμό των εργατικών δικαιωμάτων για να διαπραγματευτούν τα προσωπικά και όχι τα εργατικά συμφέροντα πιο αποτελεσματικά. Η ΓΣΕΕ, αυτός ο ιστορικός οργανισμός, έχει καταντήσει ένα κουφάρι με πολυτελή κτήρια, με προγράμματα ΕΣΠΑ και με στείρες ανακοινώσεις, ένας μοχλός πίεσης συγκεκριμένων κομμάτων και προσώπων. Όχι όμως των εργαζομένων.
Η παθογένεια στην ελληνική κοινωνία είχε ως εταίρο το συνδικαλισμό που εξασφάλιζε εκλογική πελατεία, υποστήριξη στα κόμματα των οποίων θα γίνονταν μελλοντικοί υπουργοί τα μέλη του και συναλλαγή. Αυτοί που υπερθεμάτιζαν σε απαιτήσεις δεν είχαν πάντα ως μπούσουλα και στόχο τα δικαιώματα, αλλά έναν αποτελεσματικό τρόπο για να πιέσουν και να εξασφαλίσουν προσωπικά φέουδα.
Στην Ελλάδα του πλεονάζοντα συνδικαλισμού, η ανεργία, η υποαπασχόληση, η εκμετάλλευση έχουν επικρατήσει. Αυτό από μόνο του αποδεικνύει την αναποτελεσματικότητα του ελληνικού συνδικαλισμού. Μεγάλη ευθύνη σε αυτό φέρει η Αριστερά η οποία αποδέχθηκε και συνήθισε τελικώς, πως δίκιο του εργάτη είναι ο μαξιμαλισμός και η άκαμπτη ρητορική. Δημιούργησε έτσι έναν στείρο και κούφιο συνδικαλισμό που ήταν καταδικασμένος να χάσει αφού κέρδιζαν προσωπικά οι φορείς του.
Η Αριστερά διαμόρφωσε ένα τέρας το οποίο καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει όπως και πολλές πλευρές του εαυτού της. Επαγγελματίες συνδικαλιστές, μπουρδολόγους που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, αριστερόστροφους ρήτορες που γυρνάνε μόνο γύρω από τον εαυτό τους τον οποίο θεωρούν αδιαπραγμάτευτο κέντρο του κόσμου.
Ο συνδικαλισμός δεν είναι κακός αλλά ευτυχώς δεν είναι αυτό που θέλουν να δείχνουν οι εκφραστές του. Είναι η μοναδική εγγύηση για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και την αντιμετώπιση της εξουσίας που εκ των πραγμάτων αυθαιρετεί. Γι’ αυτό το λόγο, είναι απαραίτητο στην Ελλάδα να ξαναγεννηθεί από τις πολυτελείς στάχτες του. Αλλά γι’ αυτό χρειάζεται να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους οι εργαζόμενοι. Όχι ράθυμοι ανεπάγγελτοι αλλά επαγγελματίες της πολιτικής.

Reuters: Πονηρό το σχέδιο του Τσίπρα για το Ασφαλιστικό

Πονηρό χαρακτηρίζει το σχέδιο του Αλέξη Τσίπρα για το Ασφαλιστικό ο αρθογράφος του Reuters Χιούγκο Ντίξον. Και αυτό, γιατί, όπως εξηγεί σε συνέντευξή του στο Mega, δεν κόβει τις συντάξεις τώρα αλλά μεταθέτει τις περικοπές σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο Βρετανός δημοσιογράφος εκτιμά ακόμη ότι η Ευρώπη δεν είναι διαθετειμένη να περάσει άλλο ένα αγωνιώδες καλοκαίρι για την Ελλάδα. «Μέρκελ και Ολάντ έχουν το προσφυγικό, την τρομοκρατία, την ένταση Ρωσίας-Τουρκίας και ίσως τη Μεγάλη Βρετανία» λεέι και προσθέτει: «Είναι προς το συμφέρον της Ελλάδας να μην υπάρξει νέα μάχη. Να υπάρξει μεν μια δικαίη συμφωνία αλλά αφού συμφώνησαν σε όλα τον περασμένο Ιούλιο».
Ο Χιούγκο Ντίξον, μάλιστα, χαρακτηρίζει ως ατυχές το ενδεχόμενο οι διαπραγματεύσεις συνεχιστουν έως τον Ιούλιο ενώ έχουν ήδη καθυστερήσει. Αναφέρει ακόμη ότι «οι επόμενοι μήνες θα είναι δύσκολοι», ωστόσο, αν η κυβέρνηση τηρήσει τα συμφωνηθέντα τότε «θα δει φως στο τούνελ» στο τέλος του καλοκαιριού.
«Αν ο Τσίπρας όμως καταφέρει να περάσει αυτές τις προτάσεις (σ.σ. το ασφαλιστικό, το φορολογικό των αγροτών και το νέο μεσοπρόθεσμο) οι πιστωτές κραδαίνουν αρκετά "ζουμερά" καρότα με πιο σημαντικό την ελάφρυνση του χρέους μετά την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος. Πιθανόν να υπάρξει και άρση των capital controls και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να εντάξει τα ελληνικά όμολογα στο δικό της πρόγραμμα αγοράς ομολόγων» συμπληρώνει ο Βρετανός δημοσιογράφος και προσθέτει ότι όμως «αν η Ελλάδα δεν κάνει τα απαραίτητα και έχουμε πισωγυρίσματα η κυβέρνηση δεν θα πάρει άλλα χρήματα κι έτσι η οικονομική κατάσταση θα συνεχείσει να επιδεινώνεται».
«Ο Τσίπρας πρέπει να αντιληφθεί οτι όλα τα παραπάνω δεν είναι μόνο προς όφελος της χώρας του αλλά και της προσωπικής του επιβίωσης ως πρωθυπουργός» κατέληξε ο αρθογράφος του Reuters.



Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016

Γιούχαραν την Σία Αναγνωστοπούλου στην εκδήλωση για το Νίκο Τεμπονέρα στην Πάτρα


Το γιουχάισμα φοιτητών μελών της Λαϊκής Ενότητας του Παναγιώτη Λαφαζάνη και άλλων πολιτών προκάλεσε η εκφώνηση του ονόματος της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Σίας Αναγνωστόπούλου σε εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 χρόνων από τη δολοφονία Νίκου Τεμπονέρα στην Πάτρα. 
Οι φοιτητές γιούχαραν την κυρία Αναγνωστοπούλου τόσο κατά την εκφώνηση του ονόματός της όσο και κατά την πρόσκληση για να καταθέσει στεφάνι συνοδεύτηκε. Από την πλευρά τους, πάντως, μέλη του ΣΥΡΙΖΑ φώναζαν το σύνθημα: «Ο Τεμπονέρας Ζει μας οδηγεί».
Ανάλογο σκηνικό επαναλήφθηκε και την στιγμή που από μικροφώνου κλήθηκε να καταθέσει στεφάνι ο γραμματέας της Ν.Ε. Αχαΐας, Μιχάλης Σιδηρόπουλος.  




Βαθύ σκοτάδι στην πώληση του ΟΛΠ

Τέσσερις ημέρες πριν λυθεί επιτέλους το μυστήριο για το ποιος ή ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, καθώς την Τρίτη 12 Ιανουαρίου το ΤΑΙΠΕΔ έχει ανακοινώσει ότι θα ανοιχτούν οι προσφορές που έχουν υποβληθεί από τον Δεκέμβριο, και η αγωνία για το μέλλον του πρώτου λιμανιού της χώρας κορυφώνεται.
Χθες ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης συναντήθηκε με τα προεδρεία της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ με βασικό θέμα συζήτησης τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την προωθούμενη πώληση του ΟΛΠ.
Αμέσως μετά προχώρησε σε δηλώσεις και ίσως είναι η πρώτη φορά που τοποθετήθηκε τόσο ανοιχτά και με στοιχεία για το θέμα.

«Ιδιωτικό μονοπώλιο»

Υποστήριξε ότι η διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ είναι ένα θέμα που αφορά όλους τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, γιατί η μετατροπή του πρώτου λιμανιού σ' ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, που δεν θα υπερασπιζόταν ούτε ο πιο ακραίος νεοφιλελεύθερος, θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις σε όλη την τοπική κοινωνία.
Εξήγησε ότι η μέχρι τώρα εμπειρία της εκχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην Cosco είναι αποκαλυπτική:
Τα τέλη για τα κοντέινερ εισαγωγής-εξαγωγής έχουν ακριβύνει κατά 30%, οι εργασιακές σχέσεις και τα μεροκάματα έχουν ισοπεδωθεί, οι σταθερές θέσεις εργασίας είναι μόλις 200-250 χωρίς να υπολογίζονται όσες χάθηκαν, αντίστοιχα, από τον ΟΛΠ και με τους φιλικούς διακανονισμούς μειώνεται διαρκώς το ενοίκιο που καταβάλλεται στον ΟΛΠ.
Αναφέρθηκε και στη διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και επισήμανε ότι αυτή γίνεται με απόλυτη αδιαφάνεια από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να γνωρίζουν ούτε πόσες και ποιες προσφορές κατατέθηκαν, την αποτίμηση που υποτίθεται ότι έγινε, αλλά ούτε και το τελικό κείμενο της νέας Σύμβασης Παραχώρησης.
Οπως είπε, η «συσκότιση» σε μια τέτοια διαδικασία δεν προοιωνίζεται τίποτα θετικό και, σίγουρα, θα αναζητηθούν ευθύνες, ιδιαίτερα για τον κίνδυνο που διατρέχουν το δημόσιο συμφέρον, οι θέσεις εργασίας των εργαζόμενων στα λιμάνια -και όχι μόνο- και γενικότερα οι εργασιακές σχέσεις.
«Το παράδειγμα των “νοικιασμένων” εργαζόμενων, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, που κυριαρχεί στην προβλήτα της Cosco, παραπέμπει σε μια αποικιοκρατική, πλήρη “κινεζοποίηση” των εργασιακών σχέσεων, η οποία δεν θα περιοριστεί στον χώρο του λιμανιού και πολύ σύντομα θα επεκταθεί σε όλη την περιοχή.
»Γι’ αυτό θεωρούμε ότι αποτελεί σήμερα βασικό καθήκον όχι μόνο του συνδικαλιστικού κινήματος αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επιστημονικών και άλλων φορέων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά η αποτροπή τέτοιων δραματικών εξελίξεων» συμπλήρωσε.
Να σημειωθεί ότι στις 21 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών του ΟΛΠ, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό από ποιους υποβλήθηκαν αυτές οι προσφορές, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ άπλωσε πέπλο μυστηρίου γύρω από το θέμα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οικονομική προσφορά έχει καταθέσει η Cosco. Το τι έκαναν οι άλλες δύο εταιρείες που είχαν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, η APM Terminals (θυγατρική της Maersk) και η ICTS, θα γίνει γνωστό την Τρίτη 12 Ιανουαρίου.

Μέσα στον μήνα η ρύθμιση για το πλαστικό χρήμα

Την κατάθεση της ρύθμισης για το «χτίσιμο» του αφορολόγητου μέσω της χρήσης πιστωτικών και χρεωστικών καρτών προανήγγειλε σήμερα ο Παναγιώτης Μελαχρινός, διευθυντής του γραφείου του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, ο Παναγιώτης Μελαχρινός ανέφερε πως ήδη γίνεται επεξεργασία των σχετικών ρυθμίσεων και ότι το μέτρο θα έχει αναδρομική ισχύ.
Εξαιρέσεις
Σύμφωνα με το στέλεχος του υπουργείο, «θα υπάρξουν κατηγορίες συμπολιτών μας που θα εξαιρεθούν από την υποχρέωση της χρήσης πλαστικού χρήματος», όπως οι ηλικιωμένοι.
Όσον αφορά το αφορολόγητο, ανέφερε ότι «θα είναι πιο γενναίο το ποσοστό αυτό από εκείνο που είχαμε συνηθίσει, δηλαδή το 10%» του εισοδήματος.
Ακατάσχετος λογαριασμός για επιχειρηματίες
Σύμφωνα με τον κ. Μελαχρινό, θα υπάρχει για τους επιχειρηματίες ένας ακατάσχετος λογαριασμός, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με τα POS, ώστε να γίνονται κανονικά οι πληρωμές προμηθευτών και ΦΠΑ.
Τέλος, όσον αφορά τις αντικειμενικές αξίες, ο διευθυντής του γραφείου του κ. Αλεξιάδη δήλωσε πως θα έχουν αναδρομική ισχύ από 22/5/2015 και τόνισε πως σε ορισμένες περιοχές θα μειωθούν, ενώ σε κάποιες άλλες θα παραμείνουν αμετάβλητες.

Σε εφαρμογή το νέο μισθολόγιο - Οι μισθολογικές κλίμακες & τα επιδόματα

Τον τρόπο εφαρμογής του νέου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα, καθώς και τους χρόνους της μισθολογικής εξέλιξης των κρατικών λειτουργών περιγράφει εγκύκλιος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με στόχο την παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων που αποτέλεσαν νόμο του κράτους (4354/2015) από τον Δεκέμβρη του περασμένου έτους.
Με το νέο μισθολόγιο «ξεπαγώνουν» οι μισθολογικές ωριμάνσεις που είχαν «κολλήσει» από το 2011, με αποτέλεσμα να προκύπτουν μικρές αυξήσεις για τους υπαλλήλους.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, από την ένταξη των υπαλλήλων στο νέο σύστημα θα υπάρξει αύξηση του βασικού μισθού για 314.000 περίπου εργαζόμενους, σε σύνολο περίπου 567.000 - δηλαδή στο 55% των υπαλλήλων.
Οι αυξήσεις προβλέπεται να χορηγηθούν σταδιακά σε διάστημα 4 ετών (25% κάθε 1 Ιανουαρίου αρχής γενομένης από την 1/1/2016), προκειμένου να υπάρξει μια ομαλή αντιμετώπιση του αυξημένου μισθολογικού κόστους. Για παράδειγμα, δηλαδή, ένας υπάλληλος που θα πρέπει να λάβει αύξηση 60 ευρώ θα δει τον βασικό του μισθό να αυξάνεται κατά 15 ευρώ τον χρόνο για την επόμενη τετραετία.
Η επανακατάταξη των υπαλλήλων στις νέες μισθολογικές κλίμακες θα γίνει με βάση τα χρόνια προϋπηρεσίας μέχρι τις 31/12/2015. Το νέο μισθολόγιο, υπενθυμίζεται, έχει χρόνο εφαρμογής την 1/1/2016.
Επισημαίνεται ότι μετά τη νέα κατάταξη του προσωπικού στο νέο σύστημα αμοιβών θα υπάρξει αναστολή της μισθολογικής εξέλιξής τους μέχρι την 31-12-2017, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κόστος της νέας κατάταξης των υπαλλήλων.
Από 1/1/2018 η απονομή μισθολογικών κλιμακίων, βάσει του χρόνου υπηρεσίας του υπαλλήλου θα πραγματοποιείται κανονικά.
Σε περίπτωση που προκύψει μείωση αποδοχών με το νέο σύστημα, το υφιστάμενο ύψος καταβολών προβλέπεται να διασφαλιστεί με τη μορφή προσωπικής διαφοράς η οποία θα απομειώνεται ανάλογα με οποιαδήποτε επικείμενη αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου, πλην της χορήγησης του επιδόματος θέσης ευθύνης και της προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης λόγω αξιολόγησης.

Αποσύνδεση με βαθμό - σύνδεση με αξιολόγηση

Με το νέο καθεστώς αμοιβής των κρατικών λειτουργών, αποσυνδέεται το βαθμολογικό από το μισθολογικό καθεστώς του υπαλλήλου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο υπάλληλος θα είναι σε θέση να ανεβαίνει στην ιεραρχία ανεξάρτητα από τον βαθμό που διατηρεί στα μισθολογικά κλιμάκια.
Η βαθμολογική εξέλιξη θα έχει καθοριστικό ρόλο στη διεκδίκηση θέσης ευθύνης, με την προκήρυξη των θέσεων γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων τμημάτων.
Και εάν η αποσύνδεση του βαθμολογίου από το μισθολόγιο κινείται σε θετική κατεύθυνση, αμφιθυμία διακρίνει την επιλογή της (ισχνής είναι αλήθεια) σύνδεσης των μισθών με την αξιολόγηση, η οποία ενδεχομένως να αποδειχθεί υπονομευτική για την εφαρμογή του νέου πλαισίου αξιολόγησης που αναμένεται να κατατεθεί προσεχώς στη Βουλή.

Μισθολογικά κλιμάκια

Επικαλούμενη τις σχετικές διατάξεις του νόμου του μισθολογίου, η εγκύκλιος σημειώνει ότι τα μισθολογικά κλιμάκια (Μ.Κ.) καθορίζονται σε 19 για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. και σε 13 για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε. Οι υπάλληλοι των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. εξελίσσονται σε αυτά με εισαγωγικό το Μ.Κ. 1 και καταληκτικό το Μ.Κ. 19.
Πίνακας
ΕΦ.ΣΥΝ.


Ο μηνιαίος βασικός μισθός του Μ.Κ. 1 της Υ.Ε. κατηγορίας ορίζεται σε 780 ευρώ. Ο μηνιαίος βασικός μισθός των λοιπών Μ.Κ. της κατηγορίας αυτής διαμορφώνεται με πρόσθεση στο αμέσως προηγούμενο Μ.Κ. του ποσού που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ανωτέρω εισαγωγικού βασικού μισθού με το συντελεστή 0,0551. Το προστιθέμενο ποσό στρογγυλοποιείται στο πλησιέστερο ευρώ.

Οι βασικοί μισθοί των Μ.Κ. 1 των κατηγοριών Δ.Ε., Τ.Ε. και Π.Ε. προσδιορίζονται με βάση το βασικό μισθό του Μ.Κ. 1 της Υ.Ε. κατηγορίας πολλαπλασιαζόμενο με τους παρακάτω συντελεστές, στρογγυλοποιούμενοι στην πλησιέστερη μονάδα ευρώ:

Ο μηνιαίος βασικός μισθός των λοιπών Μ.Κ. των ως άνω κατηγοριών διαμορφώνεται με πρόσθεση στο αμέσως προηγούμενο Μ.Κ. του ποσού που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ποσού των 780 ευρω με τους ως άνω συντελεστές και στη συνέχεια με το συντελεστή 0,0699 για τη Δ.Ε. κατηγορία, 0,0530 για τη Τ.Ε. κατηγορία και 0,0540 για την Π.Ε. κατηγορία.

Στην εγκύκλιο παρατίθενται πίνακες με όλους τους νέους βασικούς μισθούς των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών.

ΠίνακαςΚάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε ολόκληρο τον πίνακα | ΕΦ.ΣΥΝ.
ΠίνακαςΚάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε ολόκληρο τον πίνακα | ΕΦ.ΣΥΝ.
Για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών, από κατώτερο σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, απαιτείται υπηρεσία ως εξής:
α. Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε. υπηρεσία 3 ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο
β. Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. υπηρεσία δύο 2 ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο.

Παραδείγματα

❶ Υπάλληλος ΠΕ με 7 έτη υπηρεσίας, καθηλωμένος με το ισχύον σύστημα στον Στ΄ βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο ΣΤ0 (1.092 €), στο νέο σύστημα θα καταταγεί στο μισθολογικό κλιμάκιο (Μ.Κ.) που αντιστοιχεί στα έτη υπηρεσίας του (Μ.Κ. 4) με βασικό μισθό 1.269 €. Η προκύπτουσα αύξηση των 177€ θα χορηγηθεί σε διάστημα τετραετίας. Δηλαδή το πρώτο έτος εφαρμογής του μισθολογίου (2016) ο βασικός μισθός του θα είναι 1.136,25 €, το δεύτερο έτος (2017) 1.180,50 €, το τρίτο (2018) 1.224,75 € και το τέταρτο (2019) 1.269 €.
❷ Υπάλληλος ΤΕ με 13 έτη υπηρεσίας, καθηλωμένος με το ισχύον σύστημα στον Ε΄ βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο Ε2 (1.187 €), στο νέο σύστημα θα καταταγεί στο μισθολογικό κλιμάκιο που αντιστοιχεί στα έτη υπηρεσίας του (Μ.Κ. 7) με βασικό μισθό 1.367 €. Η προκύπτουσα αύξηση των 180 € θα χορηγηθεί σε διάστημα τετραετίας. Δηλαδή το πρώτο έτος εφαρμογής του μισθολογίου (2016) ο βασικός μισθός του θα είναι 1.232 €, το δεύτερο έτος (2017) 1.277 €, το τρίτο (2018) 1.322 € και το τέταρτο (2019) 1.367 €.
❸ Υπάλληλος ΔΕ με 31 έτη υπηρεσίας, καθηλωμένος με το ισχύον σύστημα στον Γ΄ βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο Γ5 (1.379 €), στο νέο σύστημα θα καταταγεί στο μισθολογικό κλιμάκιο που αντιστοιχεί στα έτη υπηρεσίας του (Μ.Κ. 11) με βασικό μισθό 1.458 €. Η προκύπτουσα αύξηση των 79 € θα χορηγηθεί σε διάστημα τετραετίας. Δηλαδή το πρώτο έτος εφαρμογής του μισθολογίου (2016) ο βασικός μισθός του θα είναι 1.398,75 €, το δεύτερο έτος (2017) 1.418,50 €, το τρίτο (2018) 1.438,25 € και το τέταρτο (2019) 1.458 €.
■ Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις, εφόσον μεσολαβήσει αλλαγή μισθολογικού κλιμακίου, η διαφορά του βασικού μισθού λόγω της αλλαγής αυτής καταβάλλεται στο ακέραιο, ενώ συνεχίζεται η σταδιακή καταβολή της πρώτης αύξησης.
❹ Σε περίπτωση που από τη νέα κατάταξη του υπαλλήλου προκύψει βασικός μισθός χαμηλότερος από αυτόν που λαμβάνει σήμερα ο υπάλληλος (λόγω της αλλαγής του μισθολογικού βήματος), η διαφορά αυτή διατηρείται ως προσωπική και μειώνεται από οποιαδήποτε αύξηση των αποδοχών του, πλην αυτής που προέρχεται από την άριστη αξιολόγησή του ή την επιλογή του σε θέση ευθύνης. Π.χ. υπάλληλος ΠΕ με 19 έτη υπηρεσίας στον βαθμό Γ΄ και μισθολογικό κλιμάκιο Γ2 λαμβάνει σήμερα βασικό μισθό 1.652 €. Με τη νέα κατάταξη κατατάσσεται στο Μ.Κ. 10 με βασικό μισθό 1.623 €. Δηλαδή παρουσιάζεται μια διαφορά των 29 € η οποία εξακολουθεί να καταβάλλεται σε αυτόν ως προσωπική και η οποία θα μειωθεί/εξαφανιστεί όταν ο εν λόγω υπάλληλος αλλάξει λόγω ετών υπηρεσίας Μ.Κ. (όταν μετακινηθεί στο Μ.Κ. 11 με βασικό μισθό 1.682 €).

Οικογενειακή παροχή

Συμφωνα με την εγκύκλιο, για την ενίσχυση της οικογένειας των υπαλλήλων (που εμπίπτουν στις σχετικές διατάξεις) χορηγείται μηνιαία οικογενειακή παροχή, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση των υπαλλήλων.
Ειδικότερα, το επίδομα θα καταβάλλεται σε κάθε υπάλληλο με τέκνα ανήλικα ή ανίκανα σωματικά ή πνευματικά για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον και η παροχή ορίζεται σε: 

• 50 ευρώ για ένα τέκνο, 
• 70 ευρώ συνολικά για δύο τέκνα, 
• 120 ευρώ συνολικά για τρία τέκνα, 
• 170 ευρώ συνολικά για τέσσερα τέκνα και επιπλέον 
• 70 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο. 

ΠίνακαςΚάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε ολόκληρο τον πίνακα | ΕΦ.ΣΥΝ.

Επίδομα Θέσης Ευθύνης


Η εγκύκλιος αναφέρεται στην πρόβλεψη καταβολής επιδόματος θέσης ευθύνης στους προϊσταμένους οργανικών μονάδων. Το συγκεκριμένο επίδομα καταβάλλεται μόνο για όσο χρόνο οι εν λόγω υπάλληλοι ασκούν τα συγκεκριμένα καθήκοντα. Το μηνιαίο επίδομα θέσης ευθύνης ορίζεται, κατά βαθμίδα θέσης, ως εξής:
α) Προϊστάμενοι Διοίκησης:
αα) Γενικοί Γραμματείς Υπουργείου, χίλια τετρακόσια (1.400) ευρώ.
αβ) Αναπληρωτές Γενικοί Γραμματείς Υπουργείου και Ειδικοί Γραμματείς Υπουργείου, χίλια εκατόν πενήντα (1.150) ευρώ.
αγ) Υπάλληλοι της κατηγορίας Ειδικών Θέσεων 1ου και 2ου βαθμού, εξακόσια (600) και πεντακόσια πενήντα (550) ευρώ αντίστοιχα.
αδ) Προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων και Συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, χίλια (1.000) ευρώ.
αε) Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Προϊστάμενοι των πολιτικών γραφείων των μελών της κυβέρνησης και των υφυπουργών, τετρακόσια πενήντα (450) ευρώ.
αστ) Προϊστάμενοι Υποδιευθύνσεων, τριακόσια πενήντα (350) ευρώ.
αζ) Προϊστάμενοι Τμημάτων, διακόσια ενενήντα (290) ευρώ.

β) Προϊστάμενοι Εκπαίδευσης:
βα) Περιφερειακοί Διευθυντές εννιακόσια (900) ευρώ.
ββ) Προϊστάμενοι Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πεντακόσια πενήντα (550) ευρώ.
βγ) Προϊστάμενοι Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, τετρακόσια πενήντα (450) ευρώ.
βδ) Διευθυντές Ενιαίων Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων, ΚΕ.Δ.Δ.Υ και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και προϊστάμενοι Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τριακόσια (300) ευρώ και εφόσον τα σχολεία διαθέτουν τουλάχιστον έξι (6) τμήματα, τριακόσια πενήντα (350) ευρώ.
βε) Σχολικοί Σύμβουλοι προσχολικής αγωγής, δημοτικής εκπαίδευσης, ειδικής αγωγής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τριακόσια (300) ευρώ.
βστ) Διευθυντές Γυμνασίων, Επαγγελματικών Σχολών, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), Δημοσίων Ι.Ε.Κ., Τετραθέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων και Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων, διακόσια πενήντα (250) ευρώ. Εφόσον τα σχολεία διαθέτουν τουλάχιστον εννέα (9) τμήματα τριακόσια (300) ευρώ.
βζ) Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων και Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων, Υπεύθυνοι Τομέων Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων, Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Υπεύθυνοι Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
βη) Προϊστάμενοι Μονοθέσιων, Διθέσιων και Τριθέσιων Δημοτικών Σχολείων, Νηπιαγωγείων και Παιδικών Σταθμών (ανεξαρτήτως του επιπέδου με το οποίο λειτουργούν), εκατό (100) ευρώ.

γ) Οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων της Ιατρικής και Νοσηλευτικής Υπηρεσίας των Νοσοκομείων, διακόσια πενήντα (250) ευρώ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει πλέον πλάκα


γράφει ο ΚΑΡΤΕΣΙΟΣ
Καλά τα γέλια και οι ειρωνείες με την «αριστεροσύνη» της κυβέρνησης και με τις υποσχέσεις Τσίπρα, όμως πλέον τα περιθώρια τελειώνουν. Ως πότε θα γελάμε με το «ρε τους μαλάκες, πώς την πατήσαμε έτσι και τους πιστέψαμε;». Εντάξει, είμαστε μαλάκες και τους πιστέψαμε την πρώτη φορά. Τη δεύτερη, όσοι ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ το έκαναν συνειδητά και δικαίως το Μαξίμου διαμηνύει σε κάθε τόνο «ήξεραν τι ψήφιζαν».
Και πολλοί από αυτούς που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ τον Σεπτέμβρη, καλά κάνουν και τον υπερασπίζονται σήμερα. Αυτό πιστεύουν, αυτό κάνουν. Το θέμα είναι τι κάνουμε οι υπόλοιποι. Χρόνος άλλος δεν υπάρχει. Ο ΣΥΡΙΖΑ χόρεψε τον χορό της Σαλώμης και πέταξε πλέον και το έβδομο πέπλο του.
Δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ της αρχής στην εξουσία που κέρδιζε τη συμπάθεια επειδή θύμιζε ζαλισμένο κοτόπουλο. Είναι ένας στεγνός μνημονιακός φορέας, που καθημερινά εκφράζει την πίστη του στις «μεταρρυθμίσεις» στην πράξη και κοροϊδεύει ξεδιάντροπα τους πολίτες στα λόγια.
Το τι έκαναν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ επί 40 χρόνια στην εξουσία το γνωρίζουμε όλοι καλά. Ως πότε όμως αυτό θα είναι άλλοθι για να συνεχίζει ακριβώς τα ίδια η κυβέρνηση της αριστερής εθνικοφροσύνης; Κι άραγε, χρειάζεται άλλοθι; Όχι βέβαια! Δεν την ενδιαφέρουν πια.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσος Αθανασίου, βγήκε να μας πει ότι «Πρέπει όμως από τον πρωθυπουργό Σημίτη και τον Τάσο Γιαννίτση να ζητήσουμε συγγνώμη διότι από τότε είχαν καταλάβει ότι το ασφαλιστικό καταρρέει, ότι τα Ταμεία καταρρέουν και έπρεπε να κάνουμε κάτι».
Να ζητήσουμε συγγνώμη από τον Γιαννίτση ο οποίος επίμονα αρνιόταν να απαντήσει σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με το ποσό που έχασαν τα Ασφαλιστικά Ταμεία από τη φούσκα του Χρηματιστηρίου! Να ζητήσουμε συγγνώμη από τον Σημίτη ο οποίος έχει την πλήρη ευθύνη για τη δημιουργία και τη στήριξη της φούσκας του Χρηματιστηρίου στην οποία τα Ασφαλιστικά Ταμεία έχασαν 464,6 δισ. δραχμές. Το επόμενο βήμα ρε Νάσε Αθανασίου είναι να ζητήσουμε συγγνώμη και από τον Βενιζέλο επειδή κακολογήσαμε το PSI.
Στο καπάκι και πριν συνέλθουμε από την αθώωση Σημίτη, έρχεται ο πρώην Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ και σημερινός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ να μας πει ότι «η Αριστερά πρέπει να απελευθερώσει την κοινωνία απ’ τον κρατισμό, ο οποίος κατατρώει κάθε δημιουργική πρωτοβουλία». Όρθιος σηκώθηκε και χειροκροτεί ο Κούλης του Μητσοτάκη!
Και επιτίθεται ο Σύντροφος Πιτσιόρλας σε όσους απέμειναν στον ΣΥΡΙΖΑ «να βλέπουν στις ιδιωτικοποιήσεις ξεπούλημα των ασημικών» με το επιχείρημα ότι «κύμα αποκρατικοποιήσεων σαρώνει τον πλανήτη και άρα δεν πρόκειται για φαινόμενο που έχει να κάνει μόνο με αδύναμες οικονομίες ή όσες βρίσκονται σε Μνημόνια». Ζητωκραυγάζει ο Άδωνις, ζητά να σταματήσουν οι εκλογές στη ΝΔ, βρέθηκε νέος άξιος αρχηγός της. Ο Πιτσιόρλας!
Κι ανακαλύπτει ο Σύντροφος Μεταρρυθμιστής Πιτσιόρλας ότι «εάν η κυβέρνηση τολμήσει να εφαρμόσει ένα σχέδιο μεταρρυθμιστικών τομών, τότε όλος αυτός ο κόσμος της Αριστεράς που σήμερα δεν βρίσκεται στον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς έχει επιφυλάξεις και κριτική διάθεση, θα συνταχθεί ξανά και εάν γίνει αυτό το πρώτο βήμα, τότε οι όροι συζήτησης τόσο με Το Ποτάμι όσο και με το ΠΑΣΟΚ θα αλλάξουν». Το βρήκαμε και το ζητούμενο, λοιπόν. Να συμπορευθούν ΣΥΡΙΖΑ, Ποτάμι και ΠΑΣΟΚ. Βουρκώνει ο Σόιμπλε μέσα στην αγκαλιά του Γιούνκερ.
Όσοι ακόμη και σήμερα μπορούν να υπερασπιστούν ως Αριστερά αυτή την Αριστερά, δικαίωμά τους. Καλά κάνουν. Το κάνουν εντελώς συνειδητά και γνωρίζοντας πλήρως την πορεία που ακολουθεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Οι υπόλοιποι τι κάνουμε;
Όποιος θέλει να συμψηφίζει τους διορισμούςέτσιγουστάρω των υπουργών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ με αυτούς του σημερινού υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος χώρεσε 21 συμβούλους και συνεργάτες στο πολιτικό γραφείο του την ώρα που η απόφαση ίδρυσης του γραφείου του προέβλεπε μόνο 7, καλά κάνει και συμψηφίζει. Δικαίωμά του.
Όποιος θέλει να συμψηφίζει τα βολέματα συγγενών και φίλων των υπουργών των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ με το βόλεμα του συντρόφου της Δούρου και του συζύγου της Καφαντάρη, καλά κάνει. Δικαίωμά του. Απλώς καλό είναι να θυμάται ότι οι άλλοι, οι κακοί, ήταν 40 χρόνια στην εξουσία ενώ αυτοί, οι καλοί, είναι κάτι μήνες. Και ήδη πρόλαβαν να μάθουν να διορίζουν και ήδη πρόλαβαν να μάθουν την αλαζονεία της Εξουσίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει πλέον καθόλου πλάκα. Οι ΑΝΕΛ δεν είχαν ποτέ πλάκα, εξ αρχής ήταν επικίνδυνοι. Όμως ακόμη και η επικοινωνιακή πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, ακόμη και το διαίρει και βασίλευε των εργαζόμενων που ήταν η βασική πρακτική των προηγούμενων, δείχνει να βολεύτηκε στη λογική των ΦλαμπουροΠαππάδων του Μαξίμου, θυμίζοντας όλο και περισσότερο ΓιαννοπουλοΛαλιώτηδες του παρελθόντος.
Μέσα στην ακόμη μεγαλύτερη σφαγή των εισοδημάτων των εργαζομένων που έρχεται, μέσα στην απόγνωση των μακροχρόνια άνεργων, μέσα στα λουκέτα που συνεχίζουν να μπαίνουν με τον ίδιο ρυθμό, βγήκαν οι του Μαξίμου να υποσχεθούν αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους εξοργίζοντας – και δικαίως αν ήταν αλήθεια- τους εξαθλιωμένους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.
Οι «αυξήσεις» που μοιράζει όμως το Μαξίμου στους δημόσιους υπαλλήλους είναι μία ακόμη υπόσχεση που «θα υλοποιηθεί σε βάθος τετραετίας» – την οποία οι συνθήκες δεν θα επιτρέψουν, φυσικά – και αφορά σε δίευρα για τους πτυχιούχους ΤΕΙ και ΑΕΙ ώστε να … νιώσουν πιο ξεχωριστοί από εκείνους των κατώτερων βαθμίδων ανεξαρτήτως χώρου και φύσης εργασίας, παραγωγικότητας και άλλων κριτηρίων. Ξαναπανηγυρίζει ο Κούλης του Μητσοτάκη που δικαιώνεται η πολιτική του.
Μόνο που χέστηκε η νοσηλεύτρια των ΤΕΙ αν πάρει αύξηση 2 ή 3 ευρώ τον μήνα σε βάθος τετραετίας. Αυτό που θέλει είναι συναδέλφους. Να μην έχει την ευθύνη μόνη της για 10 δωμάτια γεμάτα ασθενείς. Να μη δουλεύει ασταμάτητα χωρίς ρεπό και με λιγότερες από 12 ώρες ανάπαυσης ανάμεσα στις βάρδιες της. Χέστηκε για τις άχρηστες υποσχέσεις που τη στήνουν απέναντι σε άλλους εργαζόμενους. Αυτό που την καίει είναι ότι στα 67 της χρόνια θα ξεσκατώνει συνομηλίκους της και θα βαράει νυχτερινά. Όποιος θέλει να δικαιολογεί ως αριστερές επιλογές αυτές τις πρακτικές, δικαίωμά του και καλά κάνει.
Το θέμα είναι μ’ εμάς τους υπόλοιπους τι γίνεται. Θα φύγει αυτή η γαμημένη αμηχανία από πάνω μας; Θα δούμε την πραγματική εικόνα πίσω από τις ανδρεϊκές ατάκες ενδεδυμένες με τη «φρεσκάδα» του Αλέξη Τσίπρα; Θα καταλάβουμε τι έρχεται κατά πάνω μας; Και εν πάση περιπτώσει, είμαστε ικανοί να αναρωτηθούμε «τι στον πούτσο κάνουμε για να σωθούμε;» ή το πήραμε απόφαση να βαυκαλιστούμε με την υπόσχεση «εμείς μόνο θα σας τον ακουμπήσουμε λίγο επειδή είμαστε αριστεροί και καλά παιδιά»;

Νέα χρονιά, νέο… “σανό”;


Γράφει ο Κων/νος Μανίκας
Οικονομολόγος-Ψυχολόγος
Ξεφορτωθήκαμε, λοιπόν, το μισητό για πολλούς 2015. Μια δύσκολη χρονιά με ανατροπές, επαναπροσδιορισμούς και… ασάφειες δίνει τη θέση της σε ένα καινούριο έτος, πολλά υποσχόμενο, εξίσου προκλητικό, ακόμα περισσότερο ασαφές. Όσοι πίστεψαν πως το “σανό” με το οποίο τράφηκε η κοινωνία στις αρχές του προηγούμενου έτους για να συναινέσει στην πολιτική ανατροπή θα τελείωνε μετά την τελική συμφωνία με τους εταίρους πλανώνται πλάνην οικτρά.
Όπως μας αποκάλυψε το πρωτοχρονιάτικο μήνυμα του πρωθυπουργού και σχεδόν αλλά και καταδεικνύει ο σχεδιασμός αντιμετώπισης των κρίσιμων ζητημάτων των επόμενων μηνών (ασφαλιστικό, αγροτικό, αναδιάρθρωση δημοσίου χρέους και ρόλος του ΔΝΤ) δεν θα σταματήσει η παραγωγή χρήσιμης για την κυβέρνηση επικοινωνιακής τροφής με την οποία θα ταϊστούν οι πολίτες ώστε να αφομοιώσουν τις εξελίξεις.
Η πρώτη επιβεβαίωση ήρθε από τις ευχές του Τσίπρα για το 2016. Αφού περιέγραψε το 2015 ως μια χρονιά διεκδικήσεων και αξιοπρέπειας όταν ο ίδιος παραδέχτηκε στη συνέντευξη του στο Μέισον ότι καθυστέρησε γενναίες αποφάσεις προφανώς εγκλωβίζοντας τη χώρα σε μια αδιέξοδη διαπραγμάτευση χωρίς ουσιαστικά όπλα, παρουσίασε τη νέα χρονιά ως έτος ανάκαμψης κι εξόδου από την κρίση.
Αυτός που με την… εξαντλητική διαπραγμάτευση δημιούργησε τις συνθήκες για το τρίτο και σκληρότερο μνημόνιο βλέπει την ανάκαμψη που επανήλθε χωρίς λόγο, πέρα από τις ιδεοληψίες του ιδίου και του κόμματος του, στην ύφεση για δυο ακόμη χρόνια Αυτός που υπέγραψε νέα τριετή συμφωνία με το… κουαρτέτο βλέπει να έρχεται το τέλος της κρίσης που ο ίδιος ανατροφοδότησε.
Το φρέσκο “σανό” διαθέτει σε μεγάλη δόση τον εμπαιγμό σχετικά με το ρόλο του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα που τελείωνε τον φετινό Μάρτιο πριν βέβαια προκύψει το νέο μνημόνιο. Αυτόν τον διεθνή οργανισμό που μέχρι χθες ήταν χρήσιμος για το παιχνίδι του ΣΥΡΙΖΑ με την διευθέτηση του δημοσίου χρέους και τώρα δήθεν επιθυμεί την απομάκρυνση του όταν γνωρίζει καλά ότι οι Ευρωπαίοι δεν δέχονται την ύπαρξη οποιουδήποτε προγράμματος χωρίς την τεχνική συμβολή του απαιτώντας μάλιστα και την χρηματοδοτική συμμετοχή του με επιπλέον 6 δισ.
Το επικοινωνιακό και κοινοβουλευτικό παιχνίδι που θα παιχτεί από το Φεβρουάριο και θα συνδυάζει την όποια οριστική λύση για το χρέος με την προσχηματική αλλαγή του ρόλου του ΔΝΤ και την υπερψήφιση μιας σειράς νέων μέτρων από το ασφαλιστικό και το αγροτικό έως το νέο φορολογικό, δεν θα έχει προηγούμενο. Το μικρό και μουχλιασμένο κομμάτι τυρί στην φάκα θα αποτελέσει την νέα τροφή αποκοίμισης συνειδήσεων και η απογοητευμένη κοινωνία δείχνει έτοιμη να πιαστεί για πολλοστή φορά αιχμάλωτη των ίδιων των ενοχών της.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *