Τέσσερις ημέρες πριν λυθεί επιτέλους το μυστήριο για το ποιος ή ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, καθώς την Τρίτη 12 Ιανουαρίου το ΤΑΙΠΕΔ έχει ανακοινώσει ότι θα ανοιχτούν οι προσφορές που έχουν υποβληθεί από τον Δεκέμβριο, και η αγωνία για το μέλλον του πρώτου λιμανιού της χώρας κορυφώνεται.
Χθες ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης συναντήθηκε με τα προεδρεία της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ με βασικό θέμα συζήτησης τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την προωθούμενη πώληση του ΟΛΠ.
Αμέσως μετά προχώρησε σε δηλώσεις και ίσως είναι η πρώτη φορά που τοποθετήθηκε τόσο ανοιχτά και με στοιχεία για το θέμα.
«Ιδιωτικό μονοπώλιο»
Υποστήριξε ότι η διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ είναι ένα θέμα που αφορά όλους τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, γιατί η μετατροπή του πρώτου λιμανιού σ' ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, που δεν θα υπερασπιζόταν ούτε ο πιο ακραίος νεοφιλελεύθερος, θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις σε όλη την τοπική κοινωνία.
Εξήγησε ότι η μέχρι τώρα εμπειρία της εκχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην Cosco είναι αποκαλυπτική:
Τα τέλη για τα κοντέινερ εισαγωγής-εξαγωγής έχουν ακριβύνει κατά 30%, οι εργασιακές σχέσεις και τα μεροκάματα έχουν ισοπεδωθεί, οι σταθερές θέσεις εργασίας είναι μόλις 200-250 χωρίς να υπολογίζονται όσες χάθηκαν, αντίστοιχα, από τον ΟΛΠ και με τους φιλικούς διακανονισμούς μειώνεται διαρκώς το ενοίκιο που καταβάλλεται στον ΟΛΠ.
Αναφέρθηκε και στη διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και επισήμανε ότι αυτή γίνεται με απόλυτη αδιαφάνεια από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να γνωρίζουν ούτε πόσες και ποιες προσφορές κατατέθηκαν, την αποτίμηση που υποτίθεται ότι έγινε, αλλά ούτε και το τελικό κείμενο της νέας Σύμβασης Παραχώρησης.
Οπως είπε, η «συσκότιση» σε μια τέτοια διαδικασία δεν προοιωνίζεται τίποτα θετικό και, σίγουρα, θα αναζητηθούν ευθύνες, ιδιαίτερα για τον κίνδυνο που διατρέχουν το δημόσιο συμφέρον, οι θέσεις εργασίας των εργαζόμενων στα λιμάνια -και όχι μόνο- και γενικότερα οι εργασιακές σχέσεις.
«Το παράδειγμα των “νοικιασμένων” εργαζόμενων, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, που κυριαρχεί στην προβλήτα της Cosco, παραπέμπει σε μια αποικιοκρατική, πλήρη “κινεζοποίηση” των εργασιακών σχέσεων, η οποία δεν θα περιοριστεί στον χώρο του λιμανιού και πολύ σύντομα θα επεκταθεί σε όλη την περιοχή.
»Γι’ αυτό θεωρούμε ότι αποτελεί σήμερα βασικό καθήκον όχι μόνο του συνδικαλιστικού κινήματος αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επιστημονικών και άλλων φορέων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά η αποτροπή τέτοιων δραματικών εξελίξεων» συμπλήρωσε.
Να σημειωθεί ότι στις 21 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών του ΟΛΠ, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό από ποιους υποβλήθηκαν αυτές οι προσφορές, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ άπλωσε πέπλο μυστηρίου γύρω από το θέμα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οικονομική προσφορά έχει καταθέσει η Cosco. Το τι έκαναν οι άλλες δύο εταιρείες που είχαν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, η APM Terminals (θυγατρική της Maersk) και η ICTS, θα γίνει γνωστό την Τρίτη 12 Ιανουαρίου.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου