Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Εξαιρετικής συναισθηματικής αξίας…



Οι Δανοί έδειξαν «ανεκτικοί». Οι 3.000 κορώνες έγιναν 10.000 κορώνες. Το θέμα συζητήθηκε για περισσότερο από ένα μήνα και τελικά βρέθηκε η χρυσή τομή. Το ποσό ανέβηκε και το σχετικό νομοσχέδιο είναι έτοιμο. Οι Φιλελεύθεροι με τους δεξιούς και ακραίους δεξιούς κυβερνητικούς εταίρους διεύρυναν τη συμφωνία τους και με τους σοσιαλδημοκράτες. Και ολοι μαζί (σχεδόν διακομματικά δηλαδή) ομονόησαν σ' ένα κοινό στόχο. Ο οποίος, ωστόσο, είναι αποκρουστικός, ιδιαίτερα για μια ευρωπαϊκή χώρα του 2016.

Το νομοσχέδιο στο οποίο συμφώνησαν προβλέπει πως θα κατάσχεται οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο έχουν οι πρόσφυγες που φτάνουν στη χώρα τους, ώστε να καλύπτονται με τον τρόπο αυτό τα εξοδα φιλοξενίας τους! Έβαλαν δυο προϋποθέσεις. Η κατάσχεση θ' αφορά χρηματικά ποσά που ξεπερνάνε τις 10.000 κορώνες (1340,27 ευρώ) και θα εξαιρούνται από την κατάσχεση «τα κοσμήματα, τα οικογενειακά πορτραίτα ή τυχόν αναμνηστικά που μπορούν να έχουν μαζί τους, παρά μόνο εάν έχουν μεγάλη χρηματική αξία». Όπως γράφει το σχετικό νομοσχέδιο, εξαιρούνται τα είδη «εξαιρετικής συναισθηματική αξίας». Πόσο ειρωνικό ακούγεται. Το αρχικό ποσό επάνω από το οποίο θα πραγματοποιούντο οι κατασχέσεις ήταν 3.000 κορώνες (402,08 ευρώ).

Όταν τον περασμένο Δεκέμβριο ακούστηκε αυτή η πρόταση (που φέρεται να ήταν ιδέα ενός ακροδεξιού βουλευτή), ένας ευρωβουλευτής του κεντροδεξιού κόμματος, ο Γενς Ρόχντε, παραιτήθηκε από το κόμμα του, εκφράζοντας απορία και ανησυχια, «καθώς οι Δανοί πολίτες δεν έχουν αντιδράσει και τόσο οργισμένα». Πράγματι, οι αρχικές τουλάχιστον αντιδράσεις περιορίστηκαν σε λίγες χιλιάδες υπογραφές που μαζεύτηκαν από πολίτες, παρ' ότι η πρόταση αυτή, όπως επεσήμαιναν αρκετοί, έμοιαζε με τη μεταχείριση που επεφύλασσαν οι ναζί όταν κυνηγούσαν τις μειονότητες. Να υπογραμμίσουμε πως η Δανία δεν είναι από τις χώρες που υποδέχτηκαν τα μεγαλύτερα κύματα προσφύγων. Υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος Οκτωβρίου η Δανία είχε δεχτεί περίπου 13.000 πρόσφυγες, ενώ η γειτονική Σουηδία 190.000.

Η Δανία είναι η χώρα που πήρε μια τόσο αποκρουστική απόφαση, αλλά δεν είναι η μοναδική χώρα που εδειξε μια ακραία επιφυλακτική στάση απέναντι στις στρατιές των απελπισμένων, ανθρώπων που για αντικειμενικούς λόγους (πόλεμοι, οικονομική ανέχεια) αναζήτησαν μια καλύτερη τύχη σε κάποια χώρα της Ευρώπης. Της Ευρώπης, που δεν είναι αμέτοχη για εστίες πολέμου και όχι μόνο. Ήδη εχουν στηθεί φράκτες για ν' αποτρέψουν την είσοδό των προσφύγων (σύνορα Ουγγαρίας - Σερβίας, Βουλγαρίας - Τουρκίας, στους Ισπανικούς θύλακες Θέουτα και Μελίγια με το Μαρόκο κ.α.), ενώ συχνά οι πρόσφυγες πέφτουν θύματα είτε κερδοσκόπων, είτε ακροδεξιών.

Η Ευρώπη εμφανίστηκε για μια ακόμα φορά διχασμένη στη διαχείριση αυτού του πραγματικά τεράστιου προβλήματος. Οι όποιες αποφάσεις σε συλλογικό επίπεδο απέτυχαν. Οι πρόσφυγες έρχονται κατά χιλιάδες και όσοι δεν πνίγονται στα παγωμένα νερά του Αιγαίου αντιμετωπίζουν μια διαφορετική πραγματικότητα σε κάθε χώρα. Η μοναδική λογική στην οποία οι περισσότερες χώρες ομονοούν είναι αυτή που λέει «ας δώσουμε μερικά χρήματα παραπάνω, για να μείνει το πρόβλημα μακρυά από μας». Και όταν το «πρόβλημα» δεν μένει μακρυά, υπάρχει η Δανία για να δείξει τον δικό της δρόμο. Ευτυχώς που κάνει μια εξαίρεση. Εξαιρεί από τις κατασχέσεις τα αντικείμενα «εξαιρετικής συναισθηματικής αξίας»! Προφανώς θεωρεί πως έτσι διασώζει την τιμή της…

Ο νέος μας δικομματισμός


Μετά τη νίκη Μητσοτάκη κυριάρχησε η άποψη ότι -μετά την στροφή της ΝΔ προς την Κεντροδεξιά- περνάμε σε μια φάση νέου, πιο σύγχρονου ας πούμε, δικομματισμού. Δεν είναι όμως και τόσο απλό!
Δεν πρόλαβε να αναδειχθεί στην ηγεσία της ΝΔ ο Κυριάκος Μητσοτάκης – παρά τις περισσότερες προβλέψεις, ας είμαστε ειλικρινείς – και άνθισαν οι προβολές στο μέλλον και περιγραφές των επιπτώσεων. Επόμενος Πρωθυπουργός ο Κυριάκος. Στα αμέσως προσεχή γκάλοπ, προπορευόμενη η ΝΔ (Τα δυο αυτά, εύκολα μαντεύει κανείς πόθεν προκύπτουν). Τέλος η συζήτηση για Οικουμενική ή/και Κυβερνήσεις συνεργασίας/ευρύτερης στήριξης. Εγκατάσταση σε εποχή απόλυτης αντιπαράθεσης. (Για την πηγή αυτών των απόψεων, αν υπήρχε αμφιβολία, μερίμνησε το πρωτοσέλιδο της «Αυγής»…)
Πάντως πίσω και πάνω απ’ όλα αυτά, εκείνο που κατέλαβε όλο το προσκήνιο ήταν η άποψη ότι – μετά την στροφή της ΝΔ προς την Κεντροδεξιά (που υποτίθεται ότι υποδηλώνει η εκλογή Κυριάκου), με δεδομένη και την ταλάντωση Ποταμιού και Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ήδη μάλιστα με την στροφή ΣΥΡΙΖΑ προς τον ρεαλισμό – περνάμε σε μια φάση νέου, πιο σύγχρονου ας πούμε, δικομματισμού. Θα μας επιτραπεί να πούμε: όχι και τόσο απλό!


Πάμε σιγά-σιγά από την αρχή. Η Ελλάδα είναι, εδώ και πάρα πολύν καιρό, μια χώρα του 60/40. Ενα 60% του πληθυσμού είναι εγκατεστημένο στην Κεντροαριστερά, ένα 40% στην Κεντροδεξιά. (Το πώς και το γιατί – Προσφυγικό του Μεσοπολέμου, πέτρινα χρόνια από την δεκαετία του ’40 και μέχρι το ’60 τόσα, επίδραση της Χούντας – δεν έχει μεγάλη σημασία. Ομως… έτσι είναι). Με έξωθεν επιβολές, με εκλογικά συστήματα, με συνεργασίες και «συνεργασίες» μπορεί η Δεξιά/Κεντροδεξιά να άσκησε εξουσία – όμως αραιά και πού και, κυρίως, χωρίς να μεταβάλλεται το κοινωνιολογικό υπόστρωμα του 60/40. Γι’ αυτό άλλωστε ο Κώστας Καραμανλής πήγε να παίξει με τον «μεσαίο χώρο». γι αυτό ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε επιχειρήσει να δημιουργήσει «Νέα» Δημοκρατία αντί ΕΡΕ.
Από το τι θα κάνει τώρα θα εξαρτηθούν πολλά: αν πάει να «κατακτήσει» τον χώρο των καραμανλικών άγαρμπα, πλήττοντας πρόσωπα κυρίως, τότε μπορεί να αρχίσουν απ’ εκεί να μετοικούν προς τον (συγγενέστερο, γι αυτούς) χώρο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων
Τώρα, «μετά τα μνημόνια», το 40% της Κεντροδεξιάς είχε μείνει μόλις γύρω στο 30%. Το άλλο, ψηφοφόροι κυρίως, έχει φύγει είτε προς την Χρυσή Αυγή (και διατηρείται εκεί, αν και «σταματημένο») είτε προς τους Ανεξάρτητους Ελληνες (εδώ έφυγαν και στελέχη, πήγαν να χαθούν στην έρημο του εκλογικού νόμου, πλην όμως… επιβιώνουν και συμμετέχουν στον παράδοξο αριστεροδέξιο σχηματισμό της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Το 30%, τώρα, χωρίζεται στα τρία: προς το Κέντρο βρίσκεται ένα σχετικά μικρό τμήμα, εκεί όπου στρατεύεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ας πούμε των «εκσυγχρονιστών/μεταρρυθμιστών» της ΝΔπρος τα δεξιά βρίσκεται η δεξιο-Δεξιά, εκείνοι που μπορεί κάποια στιγμή να είχαν σχέση με ΛΑ.Ο.Σ., ή με βασιλοφροσύνη, ή με αυστηρά Δεξιά, εδώ ιδεολογικά είναι ο Αδωνις Γεωργιάδης, ή ο Απόστολος Τζιτζικώστας, ή ακόμη ο Μάκης Βορίδης στο κέντρο όμως της ΝΔ είναι το μεγαλύτερο τμήμα, εκείνο που μάλλον κατά συνεκδοχήν και όχι κατά κυριολεξίαν (το έδειξαν τα αποτελέσματα της 10ης Ιανουαρίου) λέγεται «Καραμανλικό», του μεσαίου χώρου.
Τι έκανε λοιπόν ο Κυριάκος Μητσοτάκης; Για να μπορέσει – ξεκινώντας από το μικρότερο, «δικό του» κομμάτι του 30% της ΝΔ, άντε και με μερικούς κεντρώου χώρου που πήγαν στις κάλπες – να κερδίσει, όπως και κέρδισε, δεν συμμάχησε με τους μεσαιοχωρίτες/καραμανλικούς, αλλά με τους δεξιότερους. Από το τι θα κάνει τώρα θα εξαρτηθούν πολλά: αν πάει να «κατακτήσει» τον χώρο των καραμανλικών άγαρμπα, πλήττοντας πρόσωπα κυρίως, τότε μπορεί να αρχίσουν απ’ εκεί να μετοικούν προς τον (συγγενέστερο, γι’ αυτούς) χώρο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων. Οι οποίοι διαθέτουν και κάτι σαν εξουσία, μικρή αλλά υπαρκτή. Υπ’ αυτήν την έννοια, οι του Καμμένου δεν λένε ψέματα – άσχετα πώς εκφράζονται! – όταν θυμίζουν ότι έχουν καραμανλική ρίζα.
Αν ο Μητσοτάκης πάει αριστερότερα, προς τον κεντρώο/εκσυγχρονιστικό χώρο, τότε από πέρα από τη ΝΔ κινδυνεύει να δει να διαρρέουν προς άλλο σχηματισμό οι κανονικοί δεξιοί ψηφοφόροι – αυτοί, πορευόμενοι ακόμη και προς το κομμάτι του 10% του «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» αρπάζοντας πίσω ψήφους από την (εγκληματική οργάνωση, ακραία, μη-αστική) Χρυσαυγή. Αν, πάλι, πάει να βαρύνει η συνεργασία του με τους καθαρόαιμους Δεξιούς (όπως π.χ. συμβολικά είδαμε την νύχτα της εκλογικής του νίκης, όπου οι αγκαλιές με τον Αδωνι ήταν ένα πράγμα, εκείνες όμως με π.χ. τον Πέτρο Μαντούβαλο εντελώς άλλο!) τότε κάθε προσδοκία αλίευσης ψήφων από την δεξαμενή του 60% πάει χαμένη, ελευθερώνοντάς την για αλίευση από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Μην βιάζεστε, λοιπόν να μιλήσετε για «νέο δικομματισμό» ακόμη.

Δανία: Αφαίρεση τιμαλφών από τους πρόσφυγες - Σε λίγο θα τους παίρνουν και τα δόντια όπως στο Άουσβιτς.

Όπως αναφέρουν διάφορα διεθνή ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων και οι Financial Times, αλλά και τοΑθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η δεξιά, συντηρητική κυβέρνηση της Δανίας ανακοίνωσε σήμερα ότι κατέληξε σε συμφωνία με το σοσιαλδημοκρατικό κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναφορικά με το πολυσυζητημένο και αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο που προβλέπει την κατάσχεση ατομικών ειδών αξίας των προσφύγων και των μεταναστών οι οποίοι φθάνουν στη χώρα, ώστε να καλύπτεται με αυτό τον τρόπο το κόστος της φιλοξενίας τους.   

Το «Venstre», το φιλελεύθερο κόμμα του πρωθυπουργού Λαρς Λόκε Ράσμουσεν, και οι σύμμαχοί του που ανήκουν στη δεξιά, το «Κόμμα του Λαού της Δανίας» (DF), «η Φιλελεύθερη Συμμαχία» και το «Λαϊκό Κόμμα», κατέληξαν σε μια συμφωνία με τους Σοσιαλδημοκράτες για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου που θα υποβληθεί αύριο Τετάρτη προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.   

Το νομοσχέδιο, που έχει ήδη προκαλέσει πληθώρα αρνητικών αντιδράσεων και σχολίων στο εξωτερικό, είχε αντιμετωπιστεί με έντονες επιφυλάξεις ακόμη και στις τάξεις των κομμάτων που υποστηρίζουν την κυβέρνηση. Η υπουργός Μετανάστευσης και Ενσωμάτωσης Ίνγκα Στόιμπεργκ αναγκάστηκε να προχωρήσει σε τροποποιήσεις του δύο φορές αφότου είχε ανακοινωθεί, την 10η Δεκεμβρίου.

Στην αρχική του μορφή, το νομοσχέδιο προέβλεπε ότι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες θα έχουν δικαίωμα να φέρνουν μαζί τους και να κρατούν στην κατοχή χρήματα και αγαθά συνολικής αξίας 3.000 κορόνων Δανίας (περίπου 400 ευρώ) και κοσμήματα συναισθηματικής αξίας για τους ίδιους. 

Οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο που θα υπερέβαινε αυτή την αξία προβλεπόταν ότι θα κατάσχεται.   Αλλά μετά την κατακραυγή που ξέσπασε, η υπουργός παρουσίασε την 8η Ιανουαρίου ένα αισθητά τροποποιημένο κείμενο, που αυξάνει την αξία των χρημάτων και των ατομικών περιουσιακών στοιχείων στις 10.000 κορόνες Δανίας (ήτοι περίπου 1400 ευρώ). Τα κοσμήματα, τα οικογενειακά πορτρέτα ή τυχόν αναμνηστικά που μπορεί να έχουν μαζί τους δεν θα κατάσχονται παρά μόνο εάν έχουν «μεγάλη χρηματική αξία», σύμφωνα με το τροποποιημένο κείμενο.   

Πέραν της αύξησης στις 10.000 κορόνες το σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή εξαιρεί «εντελώς» από τα αγαθά που θα κατάσχονται όλα τα είδη «ιδιαίτερης συναισθηματικής αξίας» που μπορεί να έχουν μαζί τους οι αιτούντες άσυλο και οι μετανάστες οι οποίοι εισέρχονται στη Δανία.



Διαβάστε τι λέει ο Γιάννης Σουλαδάκης για το ΠΑ.ΣΟ.Κ

Διαβάστε αυτά που λέει ο Γιάννης Σουλαδάκης ο οποίος διετέλεσε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και ευρωβουλευτής. Υπήρξε από τα ιδρυτικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ.
Πρόσφατα, από τον γνωστό άνκορμαν όλων των εποχών και καταστάσεων και από το έντυπό του την Real News, ξαναβγήκε στο προσκήνιο το θέμα των οικονομικών του ΠΑΣΟΚ.
Το ΠΑΣΟΚ ορθά απάντησε, πως το θέμα βρίσκεται προ πολλού στην δικαιοσύνη.
Όμως η συγκυρία, το πολιτικό περιβάλλον, οδηγεί σε κάποιες σκέψεις.
Ο Τσίπρας χρειάζεται επειγόντως «επικοινωνιακή» τροφή αποπροσανατολισμού, χρειάζεται «επικοινωνιακό σανό» για να τροφοδοτήσει το «πόπολο», όπως ο ίδιος και οι περί αυτόν αντιμετωπίζουν τον λαό, τους πολίτες.
Το θέμα έτοιμο, «προετοιμασμένο» και επαναλαμβανόμενο, «οικονομικά ΠΑΣΟΚ», «αναδρομικά Βουλευτών», «πιασάρικα» θέματα και τα δυο, μιας και το κλίμα του αντικοινοβουλευτισμού, έχει επαρκώς καλλιεργηθεί.
Προσωπικά από το 2011, ως τέως Βουλευτής –Ευρωβουλευτής, έχω παραιτηθεί από τις όποιες διεκδικήσεις αναδρομικών.
Όμως δεν μπορώ να μην παρατηρήσω, ότι η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για τα αναδρομικά, έχει σφραγίδα κυβέρνησης Τσίπρα πράγμα βέβαια που κανένας δεν σχολίασε…
Εδώ έχω να προσθέσω κάποια δεδομένα, που συνήθως παραλείπονται.
Το χρέος του ΠΑΣΟΚ, διαμορφώθηκε την ίδια περίοδο που διαμορφώθηκε και μάλιστα ακόμη μεγαλύτερο, το χρέος της Νέας Δημοκρατίας.
Το χρέος μάλιστα διαμορφώθηκε, σε εποχή διακυβέρνησης της χώρας από την ΝΔ, με Πρωθυπουργό τον κ. Καραμανλή τον νεώτερο.
Προφανώς και αναφέρομαι στα κομματικά χρέη.
Ο «Ραφηνάτος» λοιπόν Καραμανλής στο απυρόβλητο και ο Υπουργός «διαφάνειας» Παπαγγελόπουλος, «δανεικός» από τον Καραμανλή στον Τσίπρα.
Μην ξεχνάμε βέβαια το… «μεγάλο δάνειο» του Νεοκαραμανλισμού στον Τσίπρα, τον «Πρόεδρο Παυλόπουλο»!!!!!
Και βέβαια ως επιτομή, ο «Νεοκαραμανλισμός» ουρά του Τσίπρα.
Βέβαια, αν ποτέ ο «Υπουργός Διαφάνειας» Παπαγγελόπουλος ασχοληθεί με τα χρέη της Νέας Δημοκρατίας, θα πρόκειται για το πιο σπάνιο ανέκδοτο, που πραγματικά θα γελάσει κάθε … πικραμένος!!
Παρατηρούμε επίσης, ότι η περίφημη «Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής», για το πώς η χώρα έπεσε στα βράχια, είναι στην «κατάψυξη» για να μην αποκαλυφθούν οι τραγικές ευθύνες του τότε Πρωθυπουργού, «Κωστάκη».
Κατά τα λοιπά, ο Τσίπρο Καμενο Νέο Καραμανλισμός, καθημερινά επιχειρεί να «φλομώσει» τον λαό, με διάφορες επικοινωνιακές καρικατούρες.
Ο λαός, αργά αλλά σταθερά, αρχίζει να αντιλαμβάνεται το παιχνίδι, τους έχει πάρει χαμπάρι, τους γυρίζει με πικρία αλλά και έρπουσα οργή την πλάτη.
Την συγκυρία, το ΠΑΣΟΚ πρέπει και ελπίζω να την έχει αντιληφθεί, να προετοιμαστεί, η δική του ώρα θα ξανάρθει σύντομα, αρκεί να το πιστέψει, να το αποφασίσει, κόντρα στο ρεύμα, κόντρα στην καθημερινότητα.
Εξάλλου το ΠΑΣΟΚ, αναπτύχθηκε συγκρουόμενο με την μοιρολατρία, με τον πεσιμισμό πάντα ήταν, για να θυμηθούμε και λίγο Βάρναλη…
«Δεν είμαι εγώ σπορά της Τύχης, ο πλαστουργός της νιας ζωής, εγώ είμαι τέκνο της ανάγκης κι ώριμο τέκνο της Οργής».
Το ΠΑΣΟΚ οφείλει και μπορεί να απευθυνθεί στο εθνικό ακροατήριο, που ιστορικά, διαχρονικά πορεύτηκε μαζί του, κάτω από τα δικά του σύμβολα, κάτω από τις δικές του σημαίες.
Αυτό πρέπει να το αντιληφθούν όλοι και κυρίως οι «νεοφερμένοι σύμμαχοι», πρέπει λοιπόν να αντιληφθούν, ότι η ανασυγκρότηση του σοσιαλιστικού σοσιαλδημοκρατικού χώρου, ταυτίζεται με την ανασυγκρότηση του ίδιου του ΠΑΣΟΚ και όχι όπως από κάποιους επιδιώκεται η διάλυση και δημιουργία άλλου κόμματος.
Πρέπει να καταλάβουν, ότι οι προσωπικοί στόχοι, δεν μπορούν να αποτελούν πολιτικούς στόχους.
Πρέπει να καταλάβουν, ότι η όποια ακύρωση του ΠΑΣΟΚ, θα απελευθερώσει δυνάμεις και χώρο, που προσπαθεί προς το παρόν ανεπιτυχώς, με την βοήθεια πολλών, να καταλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ και τούτο διότι θα διακόψει την ιστορική και πολιτική συνέχεια του πολιτικού χώρου, δηλαδή του ΠΑΣΟΚ, που εκφράζει το σοσιαλιστικό σοσιαλδημοκρατικό στίγμα στην Ελλάδα.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν επιτίθεται στην «Δημοκρατική Συμπαράταξη» ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, Κινήσεις Πολιτών, που τυπικά εδράζονται στην Βουλή, επιτίθεται μόνο στο ΠΑΣΟΚ, διότι η διάλυσή του αποτελεί μόνιμο στόχο τους, διότι θεωρεί το ότι όσο αυτό υπάρχει, εν δυνάμει αποτελεί «κίνδυνο» επανάκαμψης δυνάμεων, που στο παρελθόν στήριζαν ΠΑΣΟΚ.
Αυτό ας το καταλάβουν και κάποιοι, που αποφεύγουν να αναφέρονται στο ΠΑΣΟΚ, αλλά προσδιορίζονται ως «Δημοκρατική Συμπαράταξη».
Το ΠΑΣΟΚ στις συμμαχίες προσέρχεται με το ιστορικό πολιτικό του βάρος, με σαφώς προσδιορισμένη φυσιογνωμία, οι φερόμενοι ως «υποψήφιοι συνδιαμορφωτές», ούτε ιστορικό, ούτε πολιτικό φορτίο φέρνουν μαζί τους γι αυτό και δεν το διακινδυνεύουν.
Προσφέρουν μόνο την ατομικότητά τους και γι αυτούς, αν κάτι τελικά δεν πάει καλά, τι είχαν τι έχασαν….
Μάλιστα κάποιοι είχαν διαχρονική αντίθεση με το ΠΑΣΟΚ και μάλλον θα τους ικανοποιήσει η διάλυση και ακύρωσή του.
Αρκετοί από αυτούς, μια ζωή ήσαν πολιτικά πλάνητες, διότι το εγώ τους πάντοτε υπερείχε του εμείς και το τι σημαίνει να εντάσσεις την ατομικότητα στην συλλογικότητα με τους αναγκαίους συμβιβασμούς.
Προσωπικά λέω ναι σε πολιτικές συμμαχίες μεταξύ αυτοτελών πολιτικών φορέων και κινήσεων και μέχρι εκεί, ο καθένας όμως, στο χώρο του.
Πρέπει επιτέλους να αντιληφθούν, ότι ο σοσιαλιστικός σοσιαλδημοκρατικός φορέας, είναι και παραμένει το ΠΑΣΟΚ, που αποτελεί την κινητήρια δύναμή του.
Αν αυτά τα απλά δεν γίνονται αντιληπτά, τότε καλύτερα για τους ίδιους, να προχωρήσουν σε δικές τους επιλογές.
Ιδού η κοινωνία, ιδού οι πολίτες, ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν, να δοκιμάσουν τις αντοχές τους και την αποδοχή τους απ τους πολίτες.
Το να εμφανίζονται όμως, προσφερόμενοι για συμμαχίες η και συσσωμάτωση με το ΠΑΣΟΚ και κυρίως την κοινωνική του βάση, αλλά συνεχώς να δημοσιογραφούν με απαξιωτικούς όρους και για το ΠΑΣΟΚ, ακόμη και για την τωρινή του ηγεσία, τότε κάτι άλλο έχουν στο μυαλό τους, κάτι δεν πάει καλά.
Ας το καταλάβουν όλοι, η θα σεβαστούν το ΠΑΣΟΚ και την ιστορία του, για την πορεία του οποίου εμείς ασκήσαμε και ασκούμε την πιο σκληρή διαχρονικά κριτική και αυτοκριτική, η αν επιμένουν σε διάλυση, τότε οι δρόμοι μας χωρίζονται.
Εδώ σημειώνω, ότι κάποιοι που συμμετείχαν ως σύνεδροι στο τελευταίο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ, που συμμετείχαν στα ψηφοδέλτια για την ΚΠΕ, επανεμφανίζονται ως κινήσεις πολιτών, τελικά είναι ΠΑΣΟΚ η Κινήσεις Πολιτών;
Το ΠΑΣΟΚ ούτε ήταν, ούτε θα γίνει πολιτικό κίνημα του μπες βγες κατά το δοκούν, αυτό δεν θα το επιτρέψουμε και είμαι σαφής νομίζω, πιο σαφής δεν γίνεται.
Το ΠΑΣΟΚ έχει αξιοπρέπεια, έχει παρελθόν, παρόν και μέλλον, σέβεται τις συμμαχίες του, έχει την αυτονομία του και σε κάθε περίπτωση, δεν θα επιτρέψει σε κανένα, ανεξαρτήτως προθέσεων, να το τελειώσει ιστορικά, να το τελειώσει πολιτικά, στην ουσία να το αντιμετωπίσει ως «σκουπίδι της ιστορίας».

Ας πάρουν όλοι το μήνυμά τους, ότι δηλαδή, όσοι έχουν τέτοιες σκέψεις και ανομολόγητους στόχους, τελειώσαμε, είμαστε κάθετα και απόλυτα απέναντι, δεν διαφωνούμε μόνο, γινόμαστε, παρόλο που δεν το θέλουμε, «πολιτικά εχθροί».

Οι δανειστές και το σχέδιο του Τσίπρα


Η λογική με την οποία βαδίζει η δεύτερη κυβέρνηση Τσίπρα είναι απλή: Υλοποιούμε όλες τις δεσμεύσεις μας, άρα ολοκληρώνουμε επιτυχώς την αξιολόγηση και αναμένουμε τα ανταλλάγματα με την ένταξη της χώρας στη διαδικασία της ποσοτικής χαλάρωσης και την ελάφρυνση του χρέους, εξασφαλίζοντας επιτέλους μια κανονικότητα στη ρευστότητα και οδηγώντας τη χώρα προς μια διέξοδο από το σπιράλ της ύφεσης.
Η αδυναμία του εν λόγω σχεδίου είναι προφανής καθότι η επιτυχία του δεν εξαρτάται τελικά απ’ αυτά που είναι διατεθειμένη να υλοποιήσει η κυβέρνηση, αλλά από την διάθεση, την καλή θέληση και εν τέλει τα συμφέροντα των δανειστών. Με άλλα λόγια, ακόμη κι αν η κυβέρνηση καταφέρει να υλοποιήσει τα πάντα κι ακόμη περισσότερα απ’ αυτά που της ζητούν, τίποτε δεν αποκλείει οι εντιμότατοι εταίροι και δανειστές να απαιτήσουν κάτι παραπάνω. Κι όχι απλώς να το απαιτήσουν, αλλά να το επιβάλλουν.
Η δύναμη επιβολής των δανειστών βασίζεται σε μια αδιαμφισβήτητη, όπως έχει διαμορφωθεί –και με το τρίτο μνημόνιο που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-πραγματικότητα:
Η χώρα για το 2016 και τα επόμενα 2-3 χρόνια καλείται να καταβάλλει για αποπληρωμή δανείων και τόκων περί τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Πρόκειται για χρήματα τα οποία όπως διαμορφώνονται τα δημόσια οικονομικά προκύπτουν μόνο μέσα από νέο δανεισμό και τις συνεπακόλουθες τριμηνιαίες «αξιολογήσεις».
Για να έχουμε κατά νου τι ακριβώς σημαίνει αξιολόγηση, απαιτείται μια διευκρίνιση ορολογίας: πρόκειται για την εξέταση- από τους δανειστές- της υλοποίησης (από την κυβέρνηση) των όρων που έχουν επιβληθεί για την κάλυψη των δανειακών υποχρεώσεων της χώρας με νέα δανεικά. Για την επόμενη τριετία λοιπόν, και με δεδομένη την ανάγκη της χώρας να εξασφαλίζει ετησίως 13 δις για τα τοκογλυφικά πανωτόκια, οι δανειστές θα επανέρχονται ανά τρίμηνο, να αξιολογούν (δηλαδή να απαιτούν) το κάτι παραπάνω και η κυβέρνηση θα το υλοποιεί- προκειμένου η χώρα να παραμείνει στον παράδεισο της ευρωζώνης.
Είναι ακριβώς το ίδιο έργο που παίζεται από το 2010 και έχει ρουφήξει την οικονομία, την κοινωνία, αλλά και το πολιτικό σύστημα της χώρας. Είναι οι αξιολογήσεις που πιστοποιούν ότι :
  • ξεπουλήθηκαν οικόπεδα φιλέτα του δημοσίου
  • ξεπουλήθηκαν τα περιφερειακά αεροδρόμια σε μια περίοδο μάλιστα που η τουριστική κίνηση στη χώρα βαδίζει με άλματα
  • ξεπουλιούνται τα λιμάνια
  • παραδίδεται ο μηχανισμός εσόδων της χώρας στους δανειστές
Τώρα, αυτήν ακριβώς την περίοδο και προκειμένου η χώρα να αξιολογηθεί θετικά και να πάρει τη δόση της για να την επιστρέψει ως τοκοχρεολύσιο στους δανειστές, η κυβέρνηση έχει αναλάβει την υποχρέωση να επιλύσει το ασφαλιστικό, παρά το γεγονός ότι ένα τέτοιο πρόβλημα δεν μπορεί να επιλυθεί σε μια περίοδο παρατεταμένης ύφεσης, με την οικονομία τιναγμένη στον αέρα και την ανεργία στην στρατόσφαιρα.
Τώρα, αυτήν ακριβώς την περίοδο και προκειμένου η χώρα να πάρει τη δόση της, η κυβέρνηση διευθετεί την παράδοση του «οργανισμού» για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στα χέρια των δανειστών, γιατί αυτοί προφανώς γνωρίζουν πώς να αξιοποιούν για πάρτη τους τις περιουσίες των θυμάτων τους.
Και σε μια επόμενη φάση, στην αξιολόγηση του επόμενου τριμήνου, η κυβέρνηση προκειμένου να πάρει τη δόση της για να παραμείνει η χώρα στο ευρώ, θα συζητήσει (γιατί όχι;) την ελάφρυνση του κράτους από την ευθύνη της διαχείρισης των υδάτων της χώρας, αναζητώντας την τεχνογνωσία της Σουέζ ή κάποιων άλλων…
Είναι, έχουμε την εντύπωση, προφανές ότι το σχέδιο Τσίπρα, μοιάζει με ζωγραφιά παιδιού του νηπιαγωγείου αν συγκριθεί με το πλάνο και τη μέθοδο των δανειστών, οι οποίοι έχουν εξασφαλίσει «αιωνίως» τη διαχείριση:
  • της ελληνικής οικονομίας
  • του πολιτικού συστήματος
  • της ανασφάλειας της ελληνικής κοινωνίας
Η «απλή λογική», λοιπόν, με την οποία βαδίζει η δεύτερη –δεμένη με το τρίτο μνημόνιο-  κυβέρνηση της αριστεράς του κυρίου Τσίπρα οδηγεί εκεί ακριβώς που οδήγησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις των κυρίων Παπανδρέου- Σαμαρά- Βενιζέλου και λοιπών υποστυλωμάτων: Στον τοίχο…

Ο Βαρουφάκης απαντάει στον Γ. Στουρνάρα: Γιατί δεν μας ενημερώσατε για το σχέδιο εισβολής στο Νομισματοκοπείο;


Ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, δεν άφησε να «πέσουν κάτω» οι δηλώσεις του Γιάννη Στουρνάρα στην εκπομπή «Ιστορίες» του ΣΚΑΪ και επανέρχεται, με ανακοίνωσή του, στα περί «διπλού νομίσματος», ενώ επιρρίπτει τις ευθύνες για το κλείσιμο των τραπεζών και τα capital controls αφενός στον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και αφετέρου στο Eurogroup και τον Γερούν Ντάισελμπλουμ.
Μάλιστα, σχολιάζοντας τα περί σχεδίου εισβολής στο Νομισματοκοπείο, ο κ. Βαρουφάκης αναρωτιέται ποιοι ήταν οι «ανόητοι», όπως λέει χαρακτηριστικά, που ετοίμαζαν την εισβολή, αλλά και γιατί ο διοικητής της ΤτΕ δεν ενημέρωσε τότε τον υπουργό Οικονομικών (δηλαδή τον ίδιο) και την κυβέρνηση…
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Γ. Βαρουφάκη:
«Με ενδιαφέρον διαβάζω ότι ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ) είχε πληροφορίες ότι κάποιοι, προφανώς ανόητοι, σχεδίαζαν «εισβολή» στο Νομισματοκοπείο. Αναρωτιέμαι ποιοί ήταν αυτοί και γιατί οι συγκεκριμένοι πληροφοριοδότες του κ. Διοικητή, αλλά και ο ίδιος, έκριναν σκόπιμο να μην πληροφορήσουν επ’ αυτού τον Υπουργό Οικονομικών και την κυβέρνηση. (Εκτός αν εννοεί, οπότε τον προκαλώ να το δηλώσει δημοσίως, ότι τα σχέδια αυτά εκπονήθηκαν από τον Υπουργό Οικονονικών, τον Πρωθυπουργό και/ή το λοιπό οικονομικό επιτελείο.)
Όσο για το άτυπο διπλό νόμισμα, αξίζει να σημειωθεί πως αυτό ακριβώς έχει η χώρα σήμερα! Με απόφαση μάλιστα της ΤτΕ της 18ης Αυγούστου (δημοσιευμένη στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης) σύμφωνα με την οποία απαγορεύται η μερική ή ολική αποπληρωμή δανείων (π.χ. στεγαστικών) με ευρώ που διαθέτει ο πελάτης σε τραπεζικό λογαριασμό της ημεδαπής – αλλά επιτρέπεται με μετρητά ή ευρώ του «εξωτερικού». Με αυτή την σκανδαλώδη απόφαση του περασμένου Αυγούστου, η ΤτΕ εγκαινίασε δύο ευρώ:
Ένα «ελληνικό» ευρώ που παραμένει εγκλωβισμένο (λόγω capital controls) στις ελληνικές τράπεζες, με το οποίο οι έλληνες απαγορεύεται να αποπληρώνουν χρέη τους εντός της χώρας (ακόμα και στην δική τους τράπεζα).
Κι ένα «ξένο» ευρώ, χάρτινο ή σε «συνάλλαγμα», με μεγαλύτερη αξία λόγω της δυνατότητάς του να αποσβαίνει εγχώρια χρέη.
Όσο για τον αντίκτυπο του δημοψηφίσματος στο τραπεζικό γίγνεσθαι, να θυμίσω ότι οι πολίτες δεν έτρεξαν στα ATM λόγω του δημοψηφίσματος. Έτρεξαν στα ΑΤΜ επειδή το Eurogroup και η τρόικα αποφάσισαν να τιμωρήσουν τον ελληνικό λαό με capital controls επειδή, άκουσον-άκουσον, τόλμησε να εκλέξει μια κυβέρνηση που έθεσε το απεχθές τηλεσίγραφο του Eurogroup της 25ης Ιουνίου στην κρίση του ελληνικού λαού.
Χαίρομαι που αποκαλύπτεται ποιος σχεδίασε, ενορχήστρωσε και επέβαλε τα capital controls. Εν αρχή ην η πρωτοφανής στα χρονικά των κεντρικών τραπεζών «προειδοποίηση» του κ. Διοικητή, στις αρχές Δεκέμβρη του 2014, για έλλειψη ρευστότητας που θα επέλθει (εννοώντας αν δεν επανεκλεγόταν ο κ. Σαμαράς), με την οποία «προειδοποίηση» επιβεβαίωσε πόσο εύκολα μπορεί ο κεντρικός τραπεζίτης μιας χώρας να πυροδοτήσει έξοδο καταθέσεων από τις τράπεζες (bank run). Την σκυτάλη ανέλαβε ο κ. Ντάιζελμπλουμ ο οποίος στην πρώτη συνάντησή μας (30 Ιανουαρίου) απείλησε ανοικτά πως μη συμμόρφωση στο παταγωδώς αποτυχημένο πρόγραμμα της τρόικας θα σήμανε κλείσιμο των τραπεζών. Μέρες αργότερα, η ΕΚΤ απέσυρε το waiver για να εντείνει την ανασφάλεια των καταθετών.Στην συνέχεια, στελέχη της ΕΚΤ, και ο ίδιος ο Διοικητής της ΤτΕ, πίεζαν για την εισαγωγή capital controls ως θεραπεία του bank run που εκείνοι είχαν ξεκινήσει.
Τέλος, ενδιαφέρον έχει η ταύτιση του κεντρικού τραπεζίτη με την άποψη Σόιμπλε-Ντάιζελμπλουμ, την οποία σήμερα καταδικάζει σύσσωμη η προοδευτική Ευρώπη, ότι η απόρριψη στις κάλπες ενός προγράμματος δημοσιονομικής πολιτικής που απέτυχε παταγωδώς «δεν ήταν συνεπής με την παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη».


Κλειστά τα Οινοποιεία τη Δευτέρα

Προειδοποιητικό, πανελλαδικό κλείσιμο των οινοποιείων τη Δευτέρα 25/1
Κλιμακώνουν τις αντιδράσεις τους οι οργανώσεις του αμπελοοινικού τομέα στην επιβολή του ΕΦΚ στο κρασί, καθώς ελάχιστες μέρες από την έναρξη ισχύος του σχετικού νόμου εμφανίσθηκαν τεράστια και σε μεγάλο βαθμό δυσεπίλυτα προβλήματα που μπλοκάρουν τη λειτουργία των οινοποιείων θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους.
Στο πλαίσιο αυτό, στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της Διεπαγγελματικής Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), ύστερα από εισήγηση του προέδρου της κ.Γ. Βογιατζή, μεταξύ άλλων, αποφασίσθηκε:
* η προσφυγή στη δικαιοσύνη, με κατάθεση εντός των ημερών στο ΣτΕ, αίτησης αναστολής της νομοθετικής διάταξης που επιβάλλει ΕΦΚ στο κρασί,
* το προειδοποιητικό, για πρώτη φορά στην ιστορία του κλάδου, κλείσιμο των οινοποιείων της χώρας τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου, σαν μια συμβολική κίνηση που προβάλει στο παρόν μια πιθανή εικόνα του κοντινού μέλλοντος χωρίς οινοποιεία και συνεπώς χωρίς αμπελουργία και ελληνικό κρασί.
Ακόμη, αποφασίσθηκαν μια σειρά ενέργειες και για τις οποίες θα υπάρξει ενημέρωση προσεχώς αφού προηγηθεί διαβούλευση με περιφερειακούς και άλλους φορείς .
Την ίδια ώρα διευκολύνσεις - πρωτίστως προς τα μικρά οινοποιεία - στο πλαίσιο της αποτελεσματικότερης εφαρμογής των νέων φορολογικών μέτρων εξετάζει το υπουργείο Οικονομίας. Ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, συναντήθηκε σήμερα με εκπροσώπους της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ). Συζητήθηκαν ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο, με πρώτα τα προβλήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή των νέων φορολογικών μέτρων.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 12/1/16 μεταξύ του υπουργού ΑΑΤρ., κ. Ε. Αποστόλου, του Γ.Γ. κ. Χαρ. Κασίμη, στελεχών του ΥΠΑΑΤρ., του υπουργείου Οικονομικών και εκπροσώπων της ΕΔΟΑΟ, της ΚΕΟΣΟΕ και του ΣΕΟ, με θέμα τα προβλήματα που δημιουργεί η επιβολή του ΕΦΚ στο κρασί και την αντιμετώπισή τους.
Η κοινή θέση και των τριών επαγγελματικών Οργανώσεων, επικεντρώθηκε στην αναγκαιότητα κατάργησης του νόμου και την άμεση αναστολή εφαρμογής του.
Οι απόψεις των τριών φορέων αναπτύχθηκαν με βάση την ακόλουθη επιστολή της ΕΔΟΑΟ που είχε αποστείλει την προηγούμενη μέρα:
Προβλήματα σχετικά με τον ΕΦΚ στο κρασί
Όπως είχαμε προβλέψει η ένταξη του κρασιού στα προϊόντα που υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στις οινοποιητικές επιχειρήσεις της χώρας.
Με την πάροδο του πρώτου δεκαημέρου εφαρμογής του σχετικού νόμου, η πρόβλεψη αυτή επιβεβαιώνεται, επιτείνοντας τα προβλήματα βιωσιμότητας, αλλά και ανταγωνιστικότητας των οινοποιείων, αφού το κόστος διαχείρισης του ΕΦΚ η γραφειοκρατία και η αδυναμία εφαρμογής του νομικού πλαισίου στον οίνο, σε πολλές περιπτώσεις ανέστειλαν ακόμη και τις πωλήσεις σε πολλά οινοποιεία της χώρας.
Παρά το ότι το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε και δεύτερη ερμηνευτική εγκύκλιο για την υπέρβαση των προβλημάτων που ενέσκυψαν τις πρώτες ημέρες, συνεχίζουν να υπάρχουν σημαντικά θέματα που απορρέουν από την φύση του ΕΦΚ και απαγορεύουν τις εξαγωγές, αλλά και τις πωλήσεις από οινοποιεία.
Πιο συγκεκριμένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα οινοποιεία είναι:
Για τα υπερχρεωμένα στις τράπεζες οινοποιεία – μεταξύ αυτών και πολλά συνεταιριστικά – οι δυνατότητες σύστασης εγγυήσεων στα τραπεζικά ιδρύματα της χώρας είναι ανέφικτη. Για τα οινοποιεία αυτά είναι αδύνατη η σύσταση εμπράγματων δικαιωμάτων (εγγραφή υποθηκών) και ως εκ τούτου μοναδική δυνατότητα σύστασης εγγυήσεων, αποτελεί η δέσμευση μετρητών, σε μια περίοδο που διακρίνεται από την απουσία ρευστότητας στην αγορά.
Η σύσταση εγγυήσεων μπορεί να ανέλθει στο ύψος των 40.000 € ανά οινοποιείο, γεγονός που αναμένεται να επιδεινώσει δραματικά τις χρηματοοικονομικές ροές του οινοποιείου (cash flow), εφόσον το οινοποιείο μπορεί να δεσμεύσει επ’ αόριστον το αντίστοιχο ποσό.
Ομοίως, η υποχρέωση καταβολής του ΕΦΚ στις 25 του επομένου από την πώληση μηνός, δημιουργεί πρόσθετο πρόβλημα ρευστότητας, δεδομένου ότι η ρευστοποίηση των απαιτήσεων του οινοποιείου από τις πωλήσεις οίνων, λαμβάνει χώρα εντός του επόμενου εξαμήνου. Για την καταβολή του ΕΦΚ τον επόμενο από την πώληση μήνα, απαιτείται να διατεθούν κεφάλαια κίνησης τα οποία αφενός είναι ανύπαρκτα, αφετέρου δεν μπορούν να προκύψουν από τραπεζικό δανεισμό δεδομένου του αρνητικού πιστοληπτικού προφίλ των οινοποιείων και της ισχνής χρηματοδότησης που παρέχουν τα τραπεζικά ιδρύματα της χώρας.
Μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται από την υποχρέωση προκαταβολής του ΕΦΚ για τους μικρούς οινοποιούς, αφού εάν δεν προκαταβάλλουν τον ΕΦΚ (25.000 € για 100 tn) και έως 31.1.2016 δεν επιτρέπεται να πουλήσουν. Να τονισθεί ότι τα οινοποιεία λειτουργούν σε καθεστώς ασφυξίας ρευστότητας και απουσίας δυνατοτήτων δανεισμού.
Η σύσταση Φορολογικής Αποθήκης και η παρακολούθηση του ΕΦΚ από τα οινοποιεία προαπαιτεί κατάθεση εγγυήσεων, τήρηση ειδικών βιβλίων για το Τελωνείο, ελέγχους και καταβολή ΔΕΧΕ και ΔΕΤΕ, πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού, αλλά και εκτελωνιστή για την παρακολούθηση της Φορολογικής Αποθήκης και την υποβολή των Δηλώσεων Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΔΕΦΚ). Η οικονομική επιβάρυνση του οινοποιείου πέραν της επιβάρυνσης της τιμής του οίνου (πλέον των 0,20 €/lt) με ΕΦΚ, επιρρίπτεται στην τελική τιμή του προϊόντος και καθιστά τον κλάδο μη ανταγωνιστικό και στο εσωτερικό της χώρας (μετατόπιση της κατανάλωσης σε ανταγωνιστικά ποτά) και στο εξωτερικό (επίρριψη διαχειριστικού κόστους στις τιμές).
Δεχόμαστε καταγγελίες από οργανωμένα οινοποιεία, ακύρωσης παραγγελιών μετά την επιβολή ΕΦΚ στο κρασί, από πελάτες οι οποίοι προμηθεύονται πλέον κρασί από παράνομα οινοποιεία τα οποία ενώ διαθέτουν οινοποιείο «βιτρίνα», διακινούν οίνους από αδήλωτες δεξαμενές (σε σπίτια συγγενών) χωρίς παραστατικά και ΕΦΚ, εντείνοντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό
Οι μικροί οινοποιοί όταν εξάγουν, εφόσον δεν έχουν συστήσει Φορολογική Αποθήκη υποχρεωτικά επιβαρύνουν τις τιμές τους με ΕΦΚ και έτσι δημιουργείται ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα, στις αγορές του εξωτερικού. Είναι αναληθές συνεπώς το ότι δεν επιβαρύνονται με ΕΦΚ οι εξαγωγές
Τα αποθέματα απογραφής δεν είναι ακριβή, αφού δεν υπάρχουν ογκομετρημένες δεξαμενές με κίνδυνο τα οινοποιεία να υποπέσουν σε παραβάσεις και να υποστούν κυρώσεις
Για να πραγματοποιηθεί η ογκομέτρηση των δεξαμενών εντός της προβλεπόμενης διετίας, αυτές πρέπει να είναι άδειες (ογκομέτρηση με νερό) γεγονός που δεν είναι εφικτό
Υπάρχουν αποθέματα σε σφραγισμένα βαρέλια επί πολλά έτη, των οποίων ο όγκος του περιεχομένου οίνου, είναι αδύνατον να προσδιοριστεί ακριβώς. Ειδικότερα για τα μικρά οινοποιεία που προκαταβάλλουν τον ΕΦΚ πριν το κρασί τεθεί σε ανάλωση, ο όγκος είναι μόνο ονομαστικός και όχι πραγματικός.
Δεν έχει προβλεφθεί διαδικασία όσον αφορά το θέμα διακίνησης οίνου από μικρό οινοποιείο που έχει καταβάλλει το ΕΦΚ σε Φορολογική Αποθήκη άλλου οινοποιείου, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν πωλήσεις από τα «μικρά οινοποιεία» σε οινοποιεία που έχουν συστήσει Φορολογική Αποθήκη, καθώς επίσης δεν υπάρχουν νομικές διατάξεις για:
o την φασόν επεξεργασία και τη σύσταση φορολογικής αποθήκης μέσα σε άλλη Φορολογική Αποθήκη
o την επιστροφή του ΕΦΚ για αλλοιωμένα προϊόντα που πρέπει να αποσυρθούν
Όπως είναι κατανοητό πολλά από τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σχετίζονται με το αρνητικό οικονομικό περιβάλλον της χώρας μας και άλλα οφείλονται σε αυτήν καθ’ εαυτήν την επιβολή ΕΦΚ στο κρασί.
Για οινοποιεία της χώρας η μόνη προοπτική που θα επιλύσει τα ανωτέρω προβλήματα είναι η κατάργηση του ΕΦΚ, αφού η επιβολή του θίγει ένα εθνικώς παραγόμενο προϊόν και τις επιχειρήσεις του. Παράλληλα η προοπτική είσπραξης δημοσίων εσόδων εξακολουθεί να είναι χαμηλή και το διοικητικό κόστος υψηλό, γεγονός που αποδυναμώνει την αποτελεσματικότητα του μέτρου.
Ο υπουργός εξεδήλωσε τη διάθεση να προβεί σε ενέργειες επίλυσης των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν και έλαβε σοβαρά υπ’ όψιν το αίτημα του κλάδου για έστω και προσωρινή αναστολή του μέτρου.



Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016

Το Brexit θα βοηθήσει τον χρηματοοικονομικό κλάδο της Βρετανίας, λένε οι υποστηριχτές του

Οι τράπεζες και γενικότερα ο χρηματοπιστωτικός κλάδος της Βρετανίας έχουν μόνο να κερδίσουν με την αποχώρηση της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση ενώ οι τραπεζίτες είναι απίθανο να εγκαταλείψουν το Λονδίνο, σύμφωνα με την εκστρατεία υπέρ του Brexit.
Σε μια προσπάθεια να αποκρούσει το επιχείρημα ότι ο τραπεζικός τομέας θα τα βρει σκούρα έξω από την ΕΕ των 28 μελών, η ομάδα Leave.EUκυκλοφόρησε μια έκθεση τη Δευτέρα όπου απαριθμεί τα δεδομένα που δείχνουν το αντίθετο.
"Η θέση της Βρετανίας ως παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών δεν εξαρτάται από την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση", δήλωσε ο Ααρών Μπάνκς, ένας από τους ιδρυτές της ομάδας. "Έξω από την ΕΕ, θα είναι σε καλύτερη θέση να ανταγωνιστεί με την πρόκληση που προέρχεται από πόλεις όπως το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη."
Η ομάδα σημειώνει ότι το Λονδίνο είναι στην κορυφή της ετήσιας έρευνας Zyen ως η σημαντικότερη χρηματοοικονομιή πρωτεύουσα του κόσμου, ξεπερνώντας άλλες ευρωπαίες πόλεις που πιέζονται από τον κανονισμό της ΕΕ. Η Βρετανία έχει τον τέταρτομεγαλύτερο τραπεζικό κλάδο στον κόσμο, τον τρίτο μεγαλύτερο ασφαλιστικό κλάδο και τον δεύτερο κλάδο στη διαχείριση αμοιβαίων κεφαλαίων. 
Συνολικά, η χρηματοπιστωτικός κλάδος αντιπροσωπεύει περίπου το 10 % του ΑΕΠ της χώρας ενώ το Λονδίνο φιλοξενεί το 74% των ευρωπαϊκών συναλλαγών σε συνάλλαγμα παρότι δεν ανήκει στην ευρωζώνη. 
Αυτά τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι είναι απίθανο να υπάρξει μια μαζική έξοδο των τραπεζιτών εάν το Ηνωμένο Βασίλειο επέλεγε να εγκαταλείψει την ΕΕ στο δημοψήφισμα που ο πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον έχει υποσχεθεί να διεξάγει μέχρι το τέλος του 2017, δήλωσε ο συντάκτης της έκθεσης, Ewen Stewart,
"Δεν υπάρχει χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που μπορεί να απειλήσει τη δεσπόζουσα θέση της Βρετανίας στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών», δήλωσε ο Stewart. Η βρετανική αποχώρηση θα βοηθήσει τις τράπεζες να ξεφύγουν από τις κανονιστικές διατάξεις και θα τις αφαιρέσει από τον κίνδυνο των φόρων επί των συναλλαγών ή τα ανώτατα όρια για τους μισθούς, πολιτικές που είναι πιο δημοφιλείς στην ηπειρωτική Ευρώπη, είπε.


Ο Σάλλας "έφαγε" τον Θωμόπουλο από την Τράπεζα Πειραιώς...


Την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Τράπεζας Πειραιώς, Α. Θωμόπουλου, ζήτησε ο Πρόεδρος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας Γ. Μιχελής
Ο κ. Μιχελής κάλεσε τον κ. Θωμόπουλο νωρίς το μεσημέρι στα γραφεία του ΤΧΣ προκειμένου να ζητήσει την παραίτησή του, δίνοντάς του μάλιστα και συγκεκριμένη χρονική διορία η οποία εκπνέει αύριο (σσ Πέμπτη) το βράδυ.

Ο Πρόεδρος του ΤΧΣ, ζήτησε δηλαδή από τον ίδιο τον κ. Θωμόπουλο την παραίτησή του και όχι από τι ΔΣ της Τράπεζας Πειραιώς, ωστόσο εφόσον ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς δεν πράξει αναλόγως, το ΔΣ της τράπεζας θα προβεί στις απαραίτητες διαδικασίες.
Ο κ. Θωμόπουλος δεν συναίνεσε στην επιθυμία του Προέδρου του ΤΧΣ, αναφέρουν πληροφορίες, ενώ παράλληλα δεν επέστρεψε ούτε στο γραφείο του στην τράπεζα Πειραιώς.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο κ. Μιχελής είπε, μεταξύ άλλων, στον κ. Θωμόπουλο ότι τόσο το ΤΧΣ όσο και από την κυβέρνηση, έχει αρθεί η εμπιστοσύνη προς το πρόσωπό του. Ωστόσο, μυστήριο παραμένει ο λόγος για τον οποίο ο κ. Μιχελής ζήτησε την παραίτηση του κ. Θωμόπουλου.
Πληροφορίες αναφέρουν επίσης, ότι το ζήτημα που δημιουργήθηκε δεν αφορά ζήτημα που άπτεται της εργασίας του κ. Θωμόπουλου στην τράπεζα Πειραιώς, αλλά σχετίζεται με άλλο ζήτημα, εκτός των καθηκόντων του.

Αποκλειστικές πληροφορίες του Press-gr αναφέρουν ότι υπήρχε σύγκρουση ανάμεσα στον πρόεδρο της Τράπεζας Μιχάλη Σάλλα και στον κ. Θωμόπουλο. Στην μεταξύ τους αναμέτρηση για την παραμονή στην Τράπεζα επικράτησε, όπως φαίνεται, ο κ. Σάλλας οδηγώντας τον Διευθύνοντα Σύμβουλο στην έξοδο...


Ο Τραπεζικός

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *