Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Ο Λαβρόφ κατά τουρκικών παραβιάσεων

Ως ένδειξη «νεοοθωμανικών επιδιώξεων» περιγράφει τις τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, σε συνέντευξή του στο πρακτορείο «Ρία-Νοβόστι». Ο κ. Λαβρόφ κάνει λόγο για περισσότερες από 200 παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου μόνο τον Απρίλιο που πέρασε και περισσότερες από 1.800 κατά το έτος 2015. «Σε καμιά περίπτωση, ούτε οι Βρυξέλλες ούτε κανένας εκ των επικεφαλής στρατηγών του ΝΑΤΟ δεν είπαν ούτε μία λέξη, πώς γίνεται και ένα μέλος της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας παραβιάζει συνεχώς τον εναέριο χώρο άλλου μέλους της ίδιας Συμμαχίας; Μια τέτοια ανεκτικότητα σε μια εμφανή επεκτατική συμπεριφορά δεν μπορεί να οδηγήσει σε κάτι καλό».

Παράλληλα, στην Αθήνα λαμβάνονται από τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά πρωτοβουλίες προκειμένου να κατευναστούν τα πνεύματα στις σχέσεις με την Αυστρία και τη Σλοβακία, που λόγω του προσφυγικού διανύουν περίοδο κρίσης. Συγκεκριμένα, ο κ. Κοτζιάς θα πραγματοποιήσει επισκέψεις στη Βιέννη (10-11/5) και την Μπρατισλάβα (12-13/5), σε μια προσπάθεια αποκατάστασης των διαύλων συνεννόησης και επικοινωνίας με τις πολιτικές ηγεσίες των δύο χωρών. Στη Βιέννη θα έχει έχει κατ’ ιδίαν συνομιλίες με τον Αυστριακό ομόλογό του, Σεμπάστιαν Κουρτς, αλλά και επαφές με βουλευτές της χώρας, η οποία τότε θα βρίσκεται μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου των προεδρικών εκλογών (ο δεύτερος γύρος είναι στις 22 Μαΐου). Στην υπηρεσιακή συνοδεία του κ. Κοτζιά θα περιλαμβάνεται και η πρέσβειρα Χρυσούλα Αλειφέρη, η οποία είχε ανακληθεί για διαβουλεύσεις στην Αθήνα από την ελληνική πρεσβεία τον περασμένο Φεβρουάριο και θα επιστρέψει ξανά στο πόστο της στη Βιέννη.

Στην Μπρατισλάβα, ο κ. Κοτζιάς θα συναντηθεί με τον Σλοβάκο ομόλογό του κ. Λάιτσακ, ο οποίος υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη επισκεφθεί την Ελλάδα δύο φορές το τελευταίο χρονικό διάστημα, και τον πρόεδρο της Σλοβακίας. Διπλωματικές πηγές ανέφεραν ότι η Ελλάδα ελπίζει ότι η επερχόμενη σλοβακική προεδρία θα έχει ευρωπαϊκό προσανατολισμό, μακριά από το πνεύμα των χωρών του Βίσεγκραντ.



Έντυπη

Την ερχόμενη εβδομάδα η προκήρυξη για τις τηλεοπτικές άδειες


Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας πρόκειται να ξεκινήσει η διαδικασία προκήρυξης για τις τηλεοπτικές άδειες και η προθεσμία υποβολής των φακέλων από τους ενδιαφερόμενους θα διαρκέσει 45 ημέρες, όπως δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο», ο κ. Παππάς είπε πως η δημόσια διαβούλευση βαίνει προς την ολοκλήρωσή της και πως έχουν κατατεθεί σχόλια, τα οποία θα μελετηθούν, ώστε αν χρειαστεί, να συμπεριληφθούν σε ορισμένες νομοθετικές διατάξεις.
Στη συνέχεια, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Επικρατείας, στις 9-10 Μαΐου θα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής των φακέλων, η οποία έχει διαρκέσει 45 ημέρες, ενώ αμέσως μετά θα ακολουθήσει η διαδικασία υποβολής ενστάσεων, σύμφωνα με όλες τις πρόνοιες του νόμου.
Ο Νίκος Παππάς ξεκαθάρισε πως στο νέο περιβάλλον θα είναι όλες άδειες πανελλαδικές και πως η νέα τηλεοπτική σεζόν θα είναι και το νέο τηλεοπτικό τοπίο, μια καινούρια μέρα για την ελληνική τηλεόραση.
Ο διαγωνισμός για τις άδειες των περιφερειακών καναλιών θα πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τις άδειες εθνικής εμβέλειας, ενώ ο κ. Παππάς είπε σχετικά με την Digea, πως η πρόσβαση ακριτικών περιοχών στο σήμα, είναι ζήτημα δημόσιου συμφέροντος και δεν μπορεί να βρίσκεται στα χέρια ιδιώτη.
Σχετικά με την τιμή εκκίνησης της δημοπράτησης, ο κ. Παππάς είπε:
«Εμείς δεν θέσαμε μια πολύ υψηλή τιμή εκκίνησης. Σε κάθε περίπτωση δεν απαγορεύεται να πάει η τιμή στα 35 εκατομμύρια. Καλοδεχούμενο ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Θα υπάρχει επίσης και η τμηματική καταβολή του τιμήματος: μπορούμε να την συζητήσουμε σε 2 ή 3 έτη. Πάντως η διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι ακριβώς όπως υποσχεθήκαμε τον Ιούλιο».
Τέλος, απαντώντας στην κριτική σχετικά με το μέλλον των εργαζόμενων στα κανάλια, ο κ. Παππάς είπε πως όσοι ανησυχούν θα πρέπει να δουν πως πρώτη φορά προβλέπεται αριθμός και κριτήρια, ενώ ορίζεται πως πρέπει να είναι βιώσιμα τα τηλεοπτικά σχήματα, ώστε να ανταποκρίνονται και στις θέσεις εργασίας.
«Αυτοί που ήθελαν την πίτα αφάγωτη και το σκύλο χορτάτο, δε γίνεται. Ή η πίτα θα είναι αφάγωτη, ή ο σκύλος χορτάτος», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Πιτέλα: Αφύσικη η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ

«Θετικός ο ρόλος του ΠΑΣΟΚ στην Ευρώπη»



"Αφύσικη" χαρακτηρίζει τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ ο επικεφαλής των Σοσιαλιστών Δημοκρατών του ευρωκοινοβουλίου Τζιάνι Πιτέλα.

Με δηλώσεις του στο protothema.gr, ο Ιταλός πολιτικός εξαίρει τη συμβολή του ΠΑΣΟΚ στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης, χαρακτηρίζοντάς το κόμμα “θεμελιώδη και αναντικατάστατο παράγοντα της οικογένειας των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών” επιχειρώντας να διαψεύσει έτσι τις φήμες περί δυσαρέσκειας στους κόλπους των ευρωπαίων σοσιαλδημοκρατών για τη σκληρή κριτική που ασκεί η Χαριλάου Τρικούπη στην κυβέρνηση. 
Ο κ. Πιτέλα επαναλαμβάνει την αντίθεσή του στην θεσμοθέτηση ενός προληπτικού πακέτου μέτρων για το ελληνικό πρόγραμμα. “Μαζί με την ομάδα μου θα αντιταχθούμε στην προσπάθεια του ΔΝΤ και μερικών συντηρητικών πρωταγωνιστών να ζητήσουν προληπτικά μέτρα λιτότητας από την Ελλάδα. Αυτό δεν είναι προληπτική λιτότητα είναι ο θάνατος μιας χώρας” τονίζει χαρακτηριστικά. 

Εκφράζει επίσης την ελπίδα για ολοκλήρωση σύντομα της αξιολόγησης και αποκλείει το σενάριο επαναφοράς του Grexit. Όπως τονίζει “υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για την επιτυχή αναθεώρηση του προγράμματος. Σε αυτό το περίπλοκο περιβάλλον, ελπίζω ότι κανείς δεν θα παίξει με την φωτιά. Η κατάσταση στην Ευρώπη είναι τόσο σοβαρή, για να παιχθεί ένα δράμα όπως το περασμένο έτος για Grexit”.
  

 

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Πρόωρες εκλογές βλέπει τώρα ο Economist


Σενάρια εκλογών επαναφέρουν ξανά τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Σύμφωνα με τον Economist, η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως την επόμενη δόση από τα συνολικά 86 δισ. ευρώ που δικαιούται μετά την συμφωνία που σύναψε πέρυσι το καλοκαίρι με αντάλλαγμα βέβαια να τηρήσει τις υποσχέσεις της και να προωθήσει τις συμφωνηθέντες μεταρρυθμίσεις. Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να συμβεί αν δεν ολοκληρωθεί πρώτα η αξιολόγηση, η οποία όπως σχολιάζει ο αρθρογράφος του κειμένου έπρεπε κανονικά να έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Οκτώβριο.
Η κυβέρνηση έχει προς το παρόν χρήματα για να πληρώσει τους μισθούς και τις συντάξεις τον Μάιο ίσως και τον Ιούνιο. Αλλά από τις 20η Ιουλίου, όπου λήγει το ομόλογο ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ της ΕΚΤ η χώρα θα βρεθεί και αντιμέτωπη με πιστωτικό γεγονός που θα οδηγήσει ίσως και στην έξοδό της από την Ευρωζώνη, σχολιάζει ο Economist.
Όμως, αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η Ευρώπη καθώς τον Ιούνιο το Ηνωμένο Βασίλειο καλείται να ψηφίσει για την παραμονή του ή όχι στην ΕΕ ενώ είναι πιθανή και μια έξαρση της προσφυγικής κρίσης. 


Ο «σουλτάνος» Ερντογάν κι εμείς

Η τουρκική επιθετικότητα στο Αιγαίο, η εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Προσφυγικό, η εκπαραθύρωση Νταβούτογλου και η ενός ανδρός αρχή στην Αγκυρα. Ο διπλός κίνδυνος για την Αθήνα σε ένα πρόβλημα που την ξεπερνά.



 Κάθε φορά που έχουμε ραγδαίες  εξελίξεις  με επίκεντρο την Τουρκία (εσωτερικές ή περιφερειακές), ένα ερώτημα αρχίζει να πλανάται στην Ελλάδα: υπάρχει κίνδυνος -και πόσος- να ξεσπάσει μια ελληνοτουρκική κρίση; Και κάθε φορά η απάντηση είναι διαφορετική, ανάλογα με τη φύση των προβλημάτων στη γειτονική χώρα και με τον τρόπο που (εμείς νομίζουμε ότι) επιχειρεί να τα αντιμετωπίσει.

Είναι η πρώτη φορά που στους έλληνες ιθύνοντες (πολιτική, διπλωματική και στρατιωτική ηγεσία, αναλυτές κ.α) επικρατεί, τουλάχιστον, αμηχανία. Και η προσπάθεια να προσεγγίσουν με κάποια βεβαιότητα, σχετική πάντα, τα συμβαίνοντα στη γειτονική χώρα και τη «μεταδοτική» σχέση τους, αν υπάρχει, με την Ελλάδα, σκοντάφτει σε αρκετά εμπόδια.

 Σύμφωνα με την κλασική ελληνική πολιτική ανάλυση, κάθε φορά που η Τουρκία βρίσκεται σε δύσκολη θέση στο εσωτερικό της, κάνει «εξαγωγή προβλημάτων» και αυτό αποτυπώνεται, κυρίως, σε όσα γίνονται στο Αιγαίο. Μόνο που αυτή τη φορά η Τουρκία δεν έχει «εσωτερικά» προβλήματα. Το αντίθετο. Ο Ερντογάν, ως σύγχρονος σουλτάνος, έχει επιβάλει την κυριαρχία του παντού. Στις Ενοπλες Δυνάμεις (το άλλοτε πανίσχυρο «στρατιωτικό κατεστημένο» έχει χάσει μεγάλο μέρος της -πολιτικής- ισχύος του, στη Δικαιοσύνη (όποια απόφαση θέλει για πολιτικούς αντιπάλους του την έχει), στον Τύπο (κλείνει μέσα ενημέρωσης και φυλακίζει ενοχλητικούς δημοσιογράφους) και, γενικά, σε όλο το φάσμα της δημόσιας ζωής. Δεν υπάρχει τίποτα που να του στέκεται εμπόδιο. Ακόμα και ο (άλλοτε) συν-αδελφός του Αχμέτ Νταβούτογλου πήρε πόδι, μόλις φάνηκε ότι πήγαινε να αποκτήσει λίγη εξουσία παραπάνω, που δεν ενέκρινε ο Ερντογάν. Επομένως, εσωτερικά προβλήματα, με την κλασική έννοια του όρου, η Τουρκία δεν αντιμετωπίζει.

Αντίθετα, αντιμετωπίζει άλλα «περιφερειακά» προβλήματα πολύ σοβαρά, όπως οι κακές σχέσεις με την Ρωσία, ιδιαίτερα μετά την κατάρριψη του ρωσικού αεροσκάφους, η εμπλοκή στη Συρία, η αναζωπύρωση του Κουρδικού. Η «ορθόδοξη» ερμηνεία των πραγμάτων λέει ότι, έχοντας όλα αυτά στο κεφάλι του, ο Ερντογάν δεν έχει κανένα λόγο να ανοίξει άλλο ένα μέτωπο στην άλλη πλευρά των συνόρων του, στο Αιγαίο.

Η πρόσφατη συμφωνία Ευρωπαϊκής Ενωσης-Νταβούτογλου, η οποία περιόρισε δραστικά τις ροές προς τα ελληνικά νησιά, ασφαλώς δεν έγινε ερήμην του Ερντογάν. Oμως, δεν γνωρίζουμε αν ο πανίσχυρος πρόεδρος της Τουρκίας ήταν σύμφωνος σε όλα
Πράγματι, δεν έχει κανένα λόγο στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Εκτός από την αμφισβήτηση του status quo στο Αιγαίο, αλλά αυτή είναι διαρκής και σταθερή πολιτική της Τουρκίας εδώ και δεκαετίες. Η αναζωπύρωσή  της σήμερα, όταν έχει άλλα μέτωπα ανοιχτά, δεν φαίνεται λογική επιλογή. Μάλιστα, η ένταση που εμφανίζεται στην περιοχή γύρω από τις Οινούσσες και έχει «τρομάξει» τους Ελληνες επιτελείς, δύσκολα μπορεί να εξηγηθεί με την τουρκική θεωρία των «γκρίζων ζωνών». Αλλωστε, όποτε θέλει η Τουρκία την προβάλλει με παραβιάσεις στον αέρα και στη θάλασσα. Τι λόγο έχει να το κάνει με τόση ένταση-τουλάχιστον έτσι την εκλαμβάνουν οι Ελληνες επιτελείς- στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή;

Μια απάντηση στο ερώτημα ίσως μπορεί να δοθεί να συνυπολογιστεί ο παράγοντας Προσφυγικό-Μεταναστευτικό, σε συνδυασμό με την εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο και τη συμφωνία την Τουρκίας και την Ευρωπαϊκή Ενωση, η οποία αφορά άμεσα και καθοριστικά την Ελλάδα.

Αν και το ΝΑΤΟ παραμένει αυστηρά ουδέτερο στις ελληνοτουρκικές διαφορές (το ίδιο και οι Αμερικανοί), η παρουσία του στο Αιγαίο, με αφορμή την προσφυγική και μεταναστευτική κρίση, δεν βολεύει την Αγκυρα. Αν, μάλιστα, έχουν βάση αλήθειας οι αμερικανικές επιδιώξεις για κάποιο είδος μονιμότερης παρουσίας ΝΑΤΟϊκών δυνάμεων στην περιοχή και επέκτασή τους νοτιότερα της Ικαρίας (με συμμετοχή αμερικανικών εναέριων και πλωτών μέσων) για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών (εδώ), ίσως εξηγούνται οι «βίαιες» τουρκικές αντιδράσεις.

 Η έξαρση της τουρκικής προκλητικότητας στο Αιγαίο μπορεί να μην έχει ως βασικό στόχο την πάγια αμφισβήτηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Μπορεί να σχετίζεται με το Προσφυγικό και τις ευρύτερες εξελίξεις στην περιοχή

Η Τουρκία θέλει να ελέγχει απολύτως το θέμα των προσφύγων και μεταναστών, από το οποίο μπορεί να αποκομίσει ποικίλα οφέλη. Δεν θέλει στον έλεγχο αυτό να συμμετέχουν άλλες δυνάμεις, όπως μοιραία θα συμβεί αν υπάρχουν ΝΑΤΟϊκά «μάτια» στραμμένα στα παράλιά της. Η πρόσφατη συμφωνία Ευρωπαϊκής Ενωσης-Νταβούτογλου, η οποία περιόρισε δραστικά τις ροές προς τα ελληνικά νησιά, ασφαλώς δεν έγινε ερήμην του Ερντογάν. Oμως, δεν γνωρίζουμε αν ο πανίσχυρος πρόεδρος της Τουρκίας ήταν σύμφωνος σε όλα. Η επιθετική ρητορική του και οι απειλές  που εκτόξευσε εναντίον των Ευρωπαίων (εδώ) και μάλιστα την ώρα που ο πρωθυπουργός του ήταν στις Βρυξέλλες διαπραγματευόμενος τη συμφωνία, μπορεί να εντάσσεται στη συνήθη τουρκική πρακτική «απειλώ και παζαρεύω», μπορεί και όχι. Η εκπαραθύρωση του Νταβούτογλου ίσως δείχνει κάτι διαφορετικό.

Εν κατακλείδι: η έξαρση της τουρκικής προκλητικότητας αυτή τη στιγμή στο Αιγαίο μπορεί να μην έχει ως βασικό στόχο την πάγια αμφισβήτηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, όπως είναι η πρώτη ανάγνωση. Μπορεί να σχετίζεται με το Προσφυγικό και τις ευρύτερες εξελίξεις στην περιοχή (Συρία, Κουρδικό) και ο Ερντογάν να στέλνει «σήματα» προς πολλούς αποδέκτες.

Αν συμβαίνει το δεύτερο, δεν είναι λιγότερο επικίνδυνο για την Ελλάδα. Για δύο λόγους. Πρώτον, διότι η Τουρκία ελέγχει απολύτως τις ροές προσφύγων και μεταναστών και από τη δική της διάθεση εξαρτώνται οι ευρωπαϊκές χώρες. Αν κάτι πάει στραβά, η Ελλάδα θα είναι το μεγαλύτερο θύμα. Tα ελληνικά νησιά θα πλημμυρίσουν πάλι. Και, δεύτερον, διότι όλα αυτά εξαρτώνται από τις ορέξεις και τις διαθέσεις ενός και μόνο ανθρώπου με απόλυτη πλέον εξουσία στη γειτονική χώρα.
Και η εξάρτηση των πάντων από τον σουλτάνο Ερντογάν, σ’ αυτήν την χρονική συγκυρία, μπορεί να αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο.


  

Βόμβα από τους Αν.Ελλ για την διαρροή στο Wiki Leaks


Η αφοπλιστική ομολογία του Θανάση Παπαχριστόπουλου το απόγευμα της Πέμπτης άφησε άφωνη τη Βουλή, όταν παραδέχθηκε άμεση εμπλοκή της ελληνικής κυβέρνησης στην πρόσφατη διαρροή μέσω Wiki Leaks της τηλεφωνικής υποκλοπής στην οποία κορυφαία στελέχη του ΔΝΤ συνομιλούν για την τύχη της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος.

Μιλώντας επί του ασφαλιστικού νομοσχεδίου, ο βουλευτής των ΑΝ.ΕΛ παραδέχθηκε απερίφραστα «ελληνικό δάχτυλο», λέγοντας:
«Τι άλλο μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση όταν έβγαλε στη φόρα τον διάλογο Τόμσεν –Βελκουλέσκου; Το παλεύει με νύχια και με δόντια το ΔΝΤ. Πως θα το έκαιγε διαφορετικά;».

Η ρητορική ερώτηση αφορούσε στο περιεχόμενο των επίμαχων συνομιλιών, στις οποίες τα στελέχη του Ταμείου συμφωνούν στην διαπίστωση ότι η ελληνική πλευρά θα συρθεί σε συμφωνία, μόνο υπό την απειλή πιστωτικού γεγονότος.

Η πρώτη αντίδραση ήλθε από το «Ποτάμι» το οποίο σε επίσημη ανακοίνωσή του σχολιάζει: «H κυνική ομολογία του βουλευτή των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ κ. Παπαχριστόπουλου, ο οποίος προφανώς γνωρίζει τα μυστικά που μοιράζονται ο κ. Τσίπρας με τον κ. Καμμένο δείχνει για άλλη μια φορά πόσο τυχοδιώκτες και επικίνδυνοι είναι αυτοί που κυβερνούν.
Επιβεβαιώνοντας από το βήμα της Βουλής τις υποψίες και τα διεθνή δημοσιεύματα σε βάρος της Ελλάδας, εκθέτουν για άλλη μια φορά τη χώρα και στιγματίζουν την ελληνική πολιτεία».





 


Αυτοί είναι οι νέοι διοικητές σε 11 νοσοκομεία


Τους νέους διοικητές σε 11 νοσοκομεία  της χώρας επέλεξε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας μετά από εισήγηση της Επιτροπής Αξιολόγησης.
Αναλυτικά, οι νέοι διοικητές είναι:

Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας

Παναγιώτης Νάνος: Απόφοιτος Πολιτικών Επιστημών & Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας- ΕΣΥ, ΕΑΠ Πατρών. Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, αναπληρωτής Διοικητής της 3ης ΥΠΕ, διοικητής στο Γενικό Νοσοκομείο Κύμης, διοικητικό στέλεχος του Γενικού Νοσοκομείου Καρδίτσας με συνολική προϋπηρεσία στο ΕΣΥ τριάντα συναπτά έτη.

Ασκληπιείο Βούλας

Θεόδωρος Ρούπας: Διδάκτωρ του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών με αντικείμενο τη διοικητική λειτουργία, την οργάνωση και τη χρηματοοικονομική διαχείριση του ασφαλιστικού συστήματος στην Ελλάδα. Μεταπτυχιακές σπουδές στην οργάνωση και διοίκηση δημόσιων οργανισμών και επιχειρήσεων. Έχει διατελέσει αναπληρωτής διοικητής του Γενικού Κρατικού Νοσοκομείου Νίκαιας και προϊστάμενος υποδιεύθυνσης οικονομικών υπηρεσιών στο νοσοκομείο «Έλενας Βενιζέλου» και στο Οφθαλμιατρείο Αθηνών.

Γενικό Κρατικό Αθηνών «Γ. Γεννηματάς»
Βασίλειος Κεκερής: Πτυχιούχος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδικότητα αναισθησιολόγου, εξειδίκευση στην Εντατικολογία (ΜΕΘ) και μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας). Έχει διατελέσει πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΑΒ, προϊστάμενος Ιατρικής Υπηρεσίας στον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» και μέλος της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων του υπουργείου Υγείας.

ΚΑΤ
Νικόλαος Κοντοδημόπουλος: Διδάκτωρ του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου στη Διοίκηση και στην Οικονομία της Υγείας με μεταπτυχιακά στη Διοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας και στον τομέα ιατρικών, ηλεκτρονικών και φυσικής. Πτυχιούχος μηχανικός Τεχνολογίας Ιατρικών Οργάνων. Από το 2000 μέχρι σήμερα έχει οργανική θέση στο ΕΚΑΒ Αθηνών ενώ έχει εργαστεί στην Επιτροπή Προμηθειών Υγείας (ΕΠΥ), στην 1η ΥΠΕ ως σύμβουλος διοίκησης και οργάνωσης υπηρεσιών υγείας, στο γραφείο διοικητή του Νοσοκομείου «Αμαλία Φλέμινγκ», στο Ινστιτούτο Βιοϊατρικής Τεχνολογίας ως ερευνητικός συνεργάτης σε εθνικά και διεθνή προγράμματα καθώς και ως μηχανικός βιοϊτρικής τεχνολογίας στο Hospitalia International GmbH.

Αττικό
Κωνσταντίνος Δραγώνας: Πτυχιούχος της Ανώτατης Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών και της Ανώτατης Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ. Υποψήφιος Διδάκτωρ στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο / Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Διευθυντής Ελέγχου στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ).

Σισμανόγλειο
Εμμανουήλ Κουταλάς: Πτυχιούχος του τμήματος βιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Master in Business Administrator, Executive MBA-Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών («Μελέτη της αγοράς των ιατροτεχνολογικών προϊόντων στην Ελλάδα»). Έχει διατελέσει , μεταξύ άλλων, Διευθυντής Εμπορικής Ανάπτυξης του Ομίλου «Βιοϊατρική» και Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Εταιρειών Medisyn.

Ευαγγελισμός
Παναγιώτα Γκουλάκη- Μητσάκη: Πτυχιούχος Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό στο Διοικητικό Δίκαιο. Έχει διατελέσει αναπληρώτρια Διοικήτρια στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» - Οφθαλμιατρείο Αθηνών, διευθυντικό στέλεχος στο Νοσοκομείο «Έλενα Βενιζέλου» και πρόεδρος του Υπηρεσιακού και Πειθαρχικού Συμβουλίου των νοσοκομείων του Α΄ΠΕΣΥ Αττικής. Σήμερα εκτελεί χρέη Διοικήτριας στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός».

Ιπποκράτειο

Αναστασία Μπαλασοπούλου: Μέλος του επιστημονικού προσωπικού της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ) από το 2005. Πτυχιούχος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Διοικητικού Διευθυντού Νοσοκομείου της ΕΣΔΥ. Υποψήφια Διδάκτωρ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο. Έχει διατελέσει Διοικήτρια του Νοσοκομείου «Αλεξάνδρα», Διευθύντρια Διοικητικής Υπηρεσίας του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου «Μεταξά» και Σύμβουλος Διοίκησης στο ίδιο Νοσοκομείο.

Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο Κηφισιάς «Άγιοι Ανάργυροι»
Μαρία Χαρίτου: Πτυχιούχος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών με μεταπτυχιακές σπουδές στην ιατρική φυσική και στη βιοϊατρική. Μεταδιδάκτωρ ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στο ΕΜΠ. Διευθύντρια Ερευνών- επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Εφαρμογών Υπολογιστικής Ευφυΐας στην Ιατρική του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών.

Κωνσταντοπούλειο

Μιχάλης Κούρτης: Απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι Συντονιστής Διευθυντής του ΣΤ’ Ορθοπεδικού Τμήματος στο ΚΑΤ. Πρόεδρος της Επιτροπής Χειρουργείων στο ΚΑΤ και Γραμματέας της Επιστημονικής Επιτροπής. Μέλος του ανώτατου Πειθαρχικού Συμβουλίου του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, ιδρυτικό μέλος της Ομοσπονδίας Ενώσεως Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος , ιδρυτικό μέλος του Κολλλεγίου Ελλήνων Ορθοπεδικών Χειρουργών κ.α.

«Ελπίς»
Χρήστος Βαράκης: Πτυχιούχος του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακούς τίτλους από το London School of Economics (LSE), το London School of Hygiene and Tropical Medicine του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, το Kennedy School of Government του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Διδάκτορας του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών στην «Οργάνωση, Διοίκηση και Χρηματοδότηση της Ελληνικής Υγειονομικής Περιφέρειας».
Εργάστηκε ως Υποδιευθυντής, υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης του Ιδρύματος Κόκκαλη και ως Διευθυντής Διοικητικής Μέριμνας στη «Βιοϊατρική». Σήμερα εργάζεται ως Τομεάρχης Υγείας και Περίθαλψης, υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία του τομέα υγείας και περίθαλψης του ΕΔΟΕΑΠ.





Ρυθμίσεις δανείων σε βάθος 5ετίας από τις τράπεζες

Η αποτυχία των ρυθμίσεων βραχυχρόνιου χαρακτήρα σε συνδυασμό με την πίεση που ασκεί ο SSM στις τράπεζες οδηγούν στην υιοθέτηση μακροχρόνιων ρυθμίσεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες δανείων. Τι προτείνουν τα ιδρύματα. Οι δυσκολίες.


Στροφή στον ρεαλισμό με ρυθμίσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων μακροπρόθεσμου χαρακτήρα επιχειρούν οι ελληνικές τράπεζες, μετά την πίεση που δέχονται από τον SSM αλλά και από τη διαπίστωση ότι οι βραχυπρόθεσμες ρυθμίσεις αποδείχθηκαν άκαρπες καθώς οι δανειολήπτες σε μεγάλο ποσοστό δεν κατάφεραν να είναι συνεπείς. Οι νέου τύπου ρυθμίσεις αφορούν κόκκινα στεγαστικά, καταναλωτικά και πολύ μικρών επιχειρήσεων.
Πληροφορίες του Εuro2day.gr αναφέρουν ότι οι μακροπρόθεσμες ρυθμίσειςήδη δίνονται από ορισμένες τράπεζες αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο του 2016, ωστόσο η δυναμική διαφέρει ακόμη από τράπεζα σε τράπεζα. "Παρά τη διαφορετική έως τώρα ταχύτητα, σιγά-σιγά το σύστημα προσαρμόζεται στις νέες ανάγκες και υπό την πίεση του SSM η δράση προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να αναληφθεί από το σύνολο των τραπεζών", τονίζει στο Εuro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος τράπεζας.
Στο ερώτημα αν υπάρχει ανταπόκριση από την πλευρά των δανειοληπτών, τα τραπεζικά στελέχη απαντούν ότι το πρόβλημα που επί του παρόντος στερεί την αύξηση του αριθμού των δανειοληπτών που ανταποκρίνονται στις μακροχρόνιες ρυθμίσεις είναι "η αδυναμία εξεύρεσής τους, καθώς ο φάκελός τους δεν είναι ενήμερος με πρόσφατα στοιχεία επικοινωνίας ή σε πολλές περιπτώσεις τα στοιχεία (επικοινωνίας) δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα".
Καλούν, μάλιστα, όσους χρωστούν και δεν μπορούν να αποπληρώσουν, να πάνε οικειοθελώς στην τράπεζα προκειμένου να βρεθεί λύση...

Τι προσφέρουν

Οι ρυθμίσεις μακροπρόθεσμου χαρακτήρα αφορούν κυρίως όσους δανειολήπτες αδυνατούν να εξυπηρετήσουν το δάνειό τους και διαβλέπεται από την τωρινή τους κατάσταση ότι θα δυσκολευτούν να ανακάμψουν.
• Στα στεγαστικά δάνεια προβλέπεται το σπάσιμο του δανείου (split balance) σε δύο ισόποσα μέρη, με το 50% να παγώνει για 3 με 5 χρόνια. Σε ειδικές περιπτώσεις όπως ασθενείς ομάδες αλλά και όταν το ύψος του δανείου υπερβαίνει κατά πολύ τη σημερινή αξία του ακινήτου, υπάρχει δηλαδή χάσμα δανείου και σημερινής εμπορικής αξίας, τότε προτείνεται το split του δανείου με δέσμευση για μελλοντική διαγραφή (κούρεμα) του 50% που παγώνει. Η δέσμευση, όπως αναφέρουν τραπεζικές πηγές στο Euro2day.gr, για μελλοντικό κούρεμα έχει ως βασικό όρο και αυστηρή προϋπόθεση ο δανειολήπτης να είναι συνεπής στην αποπληρωμή του 50%.
• Στα καταναλωτικά, οι ρυθμίσεις αφορούν όπως παραδέχονται τα αρμόδια τραπεζικά στελέχη κατά βάση τα δάνεια που έχουν περάσει στο βαθύ κόκκινο και αποτελούν πάνω από το μισό του συνόλου των 25 δισ. ευρώ. Εφόσον, λοιπόν, το δάνειο δεν έχει εγγύηση ακινήτου, οι τράπεζες, δεδομένου ότι βλέπουν δύσκολο να πάρουν πίσω το κεφάλαιο, προτείνουν ήδη (όχι όλες, ωστόσο εφεξής αναμένεται να γενικευθεί) κούρεμα όταν πρόκειται για ποσά 5.000-10.000 ευρώ.
"Στόχος είναι το κουρέματα να μην εξαντλήσουν τις προβλέψεις που έχει πάρει η κάθε τράπεζα στο συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο δανείων. Να "φάνε" ένα ποσοστό των προβλέψεων", αναφέρει στο Εuro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος.
• Στο μικροσκόπιο των ρυθμίσεων μακροπρόθεσμου χαρακτήρα έχει μπει και η "εκρηκτική" ως προς το ύψος των επισφαλειών κατηγορία των δανείων προς πολύ μικρές επιχειρήσεις. Το σημαντικό είναι πως στην περίπτωση που το δάνειο είναι εξασφαλισμένο με ακίνητο, δηλαδή έχει εγγύηση ακίνητο, τότε κι εδώ εφαρμόζεται η λύση του split με δέσμευση εφόσον συντρέχει η οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη για μελλοντική διαγραφή, με τους όρους και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στην κατηγορία των στεγαστικών.

Αναστασία Παπαιωάννου

«Ξήλωσαν» την επιτροπή των Πανελλαδικών 10 ημέρες πριν από τις εξετάσεις

Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και οι σύμβουλοί του «ξήλωσαν» την πλειονότητα των μελών της περσινής Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ), λίγες ημέρες πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις. 
Ετσι, θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή ολοκλήρωση της εξαιρετικά δύσκολης διαδικασίας των εξετάσεων, στις οποίες θα συμμετάσχουν 103.402 υποψήφιοι για 69.985 θέσεις σε ΑΕΙ/ΤΕΙ.
Την αποκάλυψη κάνει η «Καθημερινή», η οποία στο ρεπορτάζ της τονίζει ότι στόχος ήταν να τοποθετήσουν συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ και «ημέτερους», ενώ εξηγεί ότι με την κίνηση αυτή το υπουργείο παρέβη τον όρο της μερικής ανανέωσης που ετηρείτο εδώ και δεκαετίες, ώστε η εμπειρία των παλιών να είναι το εχέγγυο για ομαλές εξετάσεις.
«Για το θέμα των Πανελλαδικών, πληροφορίες αναφέρουν ότι εκλήθη για σήμερα στο υπουργείο Παιδείας ο ομότιμος πανεπιστημιακός Γιώργος Δάσσιος, πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, η οποία αναμένεται να υποβαθμιστεί από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παρότι επιλέγεται από τη Βουλή. «Διεμήνυσαν στον Γ. Δάσσιο ότι ο ρόλος του θα είναι ο μικρότερος δυνατός», ανέφερε στην εφημερίδα γνώστης της κατάστασης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το «ξήλωμα» της παλιάς ΚΕΕ είναι σχεδόν πλήρες, τακτική που δεν υιοθετείται, καθώς η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι ιδιαίτερα σύνθετη και απαιτείται η εμπειρία των παλιών μελών, που μπορεί να σώσει από λάθη. Πόσο μάλλον που φέτος οι εξετάσεις είναι διπλές (άρα και η επιλογή θεμάτων), αφού υπάρχουν οι υποψήφιοι που διαγωνίζονται με το προηγούμενο σύστημα των έξι μαθημάτων και εκείνοι με το νέο (των 4+1 μαθημάτων). «Βασικός στόχος, που διατρέχει όλη τη διαδικασία οργάνωσης των Πανελλαδικών Εξετάσεων, είναι ένας: η διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας. Η ριζική αλλαγή της ΚΕΕ εγκυμονεί κινδύνους», ανέφερε στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου με εικοσαετή θητεία στη διοργάνωση των Πανελλαδικών.
Αναζητούν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για τα μέλη της ΚΕΕ

Η εφημερίδα επικαλούμενη πληροφορίες αναφέρει ότι «για τα μέλη της ΚΕΕ αναζητήθηκαν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ από διάφορες περιοχές της χώρας και οι θέσεις έκλεισαν μία εβδομάδα πριν από το Πάσχα». Όπως σχολιάζει μάλιστα «τηρήθηκε φυσικά η απόλυτη εχεμύθεια ως προς την ταυτότητα των προσώπων», ενώ πληροφορεί ότι «σύμβουλος του κ. Φίλη, με την απαραίτητη εχεμύθεια, έχει αναλάβει να κάνει τα τηλεφωνήματα σε φίλα προσκείμενους στην κυβέρνηση εκπαιδευτικούς, προτείνοντάς τους να στελεχώσουν τις τριμελείς επιτροπές οι οποίες θα εισηγούνται στα μέλη της ΚΕΕ θέματα για τα εξεταζόμενα μαθήματα της επόμενης ημέρας».

Σύμφωνα με την «Κ», η προσπάθεια να «κλείσουν» οι τριμελείς επιτροπές είναι ιδιαίτερα δύσκολη και λόγω των διπλών εξετάσεων που θα διεξαχθούν, αλλά και λόγω της προσπάθειας του υπουργείου το κόστος των εξετάσεων να είναι το μικρότερο δυνατόν.




«Τσεκούρι» από 13% έως 27% στα εφάπαξ -Τα νέα ποσά

Περιμένουν ήδη δύο χρόνια, αλλά θα χρειαστούν ακόμη πέντε μήνες μέχρι να δουν το εφάπαξ τους οι 65.000 συνταξιούχοι που βρίσκονται ήδη στην αναμονή. Τα νέα εφάπαξ, ωστόσο, αναμένεται να είναι μειωμένα από 13,26% έως 27%. 
Οι περικοπές θα γίνουν ανάλογα με το πότε βγήκε στη σύνταξη ο κάθε δικαιούχος. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», το εφάπαξ θα είναι μικρότερο κάθε χρόνο με τον νέο τρόπο υπολογισμού, καθώς θα επιστρέφονται οι εισφορές για το διάστημα από 1/1/2014 και ύστερα. 
Τα νέα εφάπαξ έχουν ως εξής: 
Για 25 έτη υπηρεσίας:
                       ΥΕ             ΔΕ              ΤΕ              ΠΕ
Μισθός           974            1.138          1.214         1.425
Εφάπαξ      14.961         17.472        18.630       21.858

Για 35 έτη υπηρεσίας:
                       ΥΕ             ΔΕ              ΤΕ              ΠΕ
Μισθός       1.173          1.370           1.543          1.671
Εφάπαξ    24.637        28.778          32.419        33.969

Σημειώνεται ότι θα υπάρξουν επιπλέον μειώσεις για τα Ταμεία που είχαν κοινωνικό πόρο, όπως των δημοτικών υπαλλήλων με εισφορά 1% ως 4%.



Πελεγρίνης: Μόνιμα στο εξωτερικό εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσία 10 έτη


Οριστικό τέλος στην αγωνία που βιώνουν κάθε χρόνο οι εκπαιδευτικοί στα ομογενειακά σχολεία, βάζει νομοσχέδιο που κατατίθεται στη Βουλή και προβλέπει την παραμονή τους στο εξωτερικό έως ότου συνταξιοδοτηθούν.
Όπως είπε στο “Πρακτορείο 104,9 FM” ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης, εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε κάποια χώρα του εξωτερικού θα μπορούν να παραμείνουν εκεί χωρίς το άγχος και την αγωνία τής ετήσιας ανανέωσης, αφού –όπως επισήμανε- στόχος τού υπουργείου είναι, η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό να αποκτήσει μια αυτοτέλεια και να μην εξαρτώνται οι εκπαιδευτικοί από το αν θα ανανεωθεί, ή όχι, η σύμβασή τους κάθε χρόνο.
“Αυτό που εισηγούμεθα με το νομοσχέδιο είναι, όσοι έχουν παντρευτεί, έχουν ορισμένα χρόνια, δέκα χρόνια στο εξωτερικό, στη Γερμανία συγκεκριμένα, θα τα εξαντλήσουν εκεί μέχρι τη συνταξιοδότησή τους. Δεν θα υπάρχει αυτή η διαρκής αγωνία” είπε ο κ. Πελεγρίνης, μιλώντας στην εκπομπή “ΑΠΕριττα”, διευκρινίζοντας επίσης, ότι σε περίπτωση που κάποιο σχολείο στο εξωτερικό κλείσει, ο εκπαιδευτικός θα έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει στην Ελλάδα για να συνεχίσει τη σταδιοδρομία του.
Χαρακτήρισε “τεράστιο” το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν έως σήμερα οι ομογενείς με το ζήτημα αυτό και έκανε γνωστό ότι μέσα στον Ιούνιο θα λυθεί, καθώς συντάσσεται το νέο νομοθετικό πλαίσιο, ενώ έχει σταλεί το σχέδιο νόμου στους εκπροσώπους των κομμάτων ζητώντας μέχρι τις 9 Μαϊου να καταθέσουν τις παρατηρήσεις τους. Ο κ. Πελεγρίνης, υπενθύμισε, επίσης, ότι έγινε και η προκήρυξη για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών εδώ και περίπου έναν μήνα ούτως ώστε –όπως είπε- να υπάρχει ο χρόνος για να πληρωθούν τα κενά.
Εξάλλου, έκανε γνωστό ότι στα μέσα του 2017 η Έλληνες του Μονάχου θα αποκτήσουν δίγλωσσο σχολείο, το οποίο θα ανεγερθεί σε έκταση 11 στρεμμάτων που παραχωρήθηκε από τη βαυαρική κυβέρνηση. Ο κ. Πελεγρίνης είπε ότι το ζήτημα της ανέγερσης του σχολείου είχε “βαλτώσει” τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά βρέθηκε λύση ύστερα από συνάντηση που είχε με τον αρμόδιο Βαυαρό υπουργό.
Στο μεταξύ, σε ερώτηση αν θα υπάρξουν προβλήματα με τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων από την επόμενη χρονιά, είπε ότι το θέμα εμπίπτει στην αρμοδιότητα του υπουργού Παιδείας και τόνισε ότι κ. Φίλης δεν έχει καμία πρόθεση να δημιουργήσει προβλήματα στις οικογένειες των μαθητών και ότι θα βρει λύση.
Εξάλλου, σχολιάζοντας τα όσα αναφέρονται για αλλαγές στον χώρο της Παιδείας, ο κ. Πελεγρίνης ξεκαθάρισε ότι μπορεί να ακούγονται διάφορα, αλλά δεν έχει αποφασιστεί τίποτα από το υπουργείο. “Η επιτροπή διαλόγου θα υποβάλει τις προτάσεις της, όπως επίσης η επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων και αυτές θα πάνε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και αυτό και μόνο, το αρμόδιο όργανο του υπουργείου θα εισηγηθεί στην πολιτική ηγεσία ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν” κατέληξε.

Η υγεία τρία μέτρα κάτω από τη γη


Με τον τίτλο "Η υγεία τρία μέτρα κάτω από τη γη" στο πρωτοσέλιδό του κυκλοφορεί το μηνιαίο περιοδικό "unfollow" που αφιερώνει ρεπορτάζ 10 σελίδων στον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη. 
 Το ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Παναγιώτη Σωτήρη αναφέρεται στη ζωή του γιατρού Πολάκη, την οικογένειά του και το πέρασμά του από τον συνδικαλισμό στον υπουργικό θώκο. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι λεπτομέρειες τόσο για την επαγγελματική του πορεία στον δημόσιο τομέα όσο και στον ιδιωτικό, με τον οποίο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το δημοσίευμα, ο τότε ιδιώτης γιατρός, απέκτησε εμμονές για τον τρόπο λειτουργίας του.
 Στο ίδιο ρεπορτάζ, περιγράφονται τα πεπραγμένα του Παύλου Πολάκη ως δημάρχου των Σφακίων αλλά γίνεται και εκτενέστατη αναφορά στην θητεία του ως αναπληρωτή υπουργού Υγείας που αντιμετωπίζει την δημοσιότητα καταγράφοντας ρεκόρ αναρτήσεων στο Facebook αλλά και έχοντας τις αντιδράσεις που ήδη έχουν καταγραφεί από τις τηλεοπτικές κάμερες. 
 Ο δημοσιογράφος παραθέτει στοιχεία για την "επιχείρηση καταστροφής της δημόσιας υγείας" από το "δίδυμο Πολάκη-Ξανθού" που στην πραγματικότητα "δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων" και βασίζεται στην λογική Πολάκη " να είμαστε εμείς στα πράγματα και όχι οι προηγούμενοι που ήταν διεφθαρμένοι". Στο πλαίσιο αυτό, το ρεπορτάζ του unfollow, αναφέρεται στην ύπαρξη, ακόμη και σήμερα, κυκλωμάτων που λυμαίνονταν  την υγεία εδώ και δεκαετίες αλλά και στην συνέχιση πολιτικών που είναι κατά του ασθενή χωρίς καμία διάθεση να αλλάξουν. 
 Το ρεπορτάζ αναφέρεται και στην υπόθεση παρέμβασης του υπουργού στην μοριοδότηση του ΚΕΕΛΠΝΟ αναφέροντας χαρακτηριστικά: "Και όσο προβληματική και έαν ήταν η μοριοδότηση από τη διοίκηση του ΚΕΕΛΠΝΟ, δεν μπορεί να είναι απάντηση η αυθαίρετη παρέμβαση του αναπληρωτή υπουργού. Αυτό που μπορεί να μοιάζει "μαγκιά" σε έναν επαρχιακό δήμο, όταν το κάνει ο υπουργός γίνεται αυθαιρεσία". 'Ολα αυτά συμβαίνουν την ώρα που το ΕΣΥ υπολειτουργεί, καλύπτοντας κυρίως τις επείγουσες ανάγκες και αδυνατώντας να καλύψει τις ανάγκες συστηματικής χρόνιας αντιμετώπισης, "...Και αυτή την πραγματικότητα δεν μπορεί να την κρύψει καμία κρητική μαντινάδα,παρά μόνο μια που θα έλεγε ότι τελικά είναι η δημόσια υγεία που κινδυνεύει να βρεθεί τρία μέτρα κάτω από τη γη..." καταλήγει το ρεπορτάζ. 

Δημαράς (ΣΥΡΙΖΑ): Δεν αποκλείω διεύρυνση της κυβερνητικής πλειοψηφίας με Ποτάμι και Ένωση Κεντρώων


Μπορεί να γίνει ένα πρόγραμμα κοινής σωτηρίας με κόμματα που είναι κοντά τόνισε ο κ.Δημαράς
Την θέση ότι δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο διεύρυνσης της κυβερνητικής πλειοψηφίας προς τα κόμματα της κεντροαριστεράς διατύπωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Δημαράς.
Σε δηλώσεις του στο Παραπολιτικά Fm  ο κ.Δημαράς υποστήριξε ότι δεν μπορεί να αποκλείσει μια «διεύρυνση της κυβερνητικής πλειοψηφίας προς την κεντροαριστερά, όπως με το Ποτάμι ή με την Ένωση Κεντρώων» με τη συμμετοχή και των ΑΝΕΛ.
«Μπορεί να γίνει ένα πρόγραμμα κοινής σωτηρίας με κόμματα που είναι κοντά» τόνισε ο κ.Δημαράς, ο οποίος εκτίμησε ότι έχει προχωρήσει η συμφωνία και ως εκ τούτου επισπεύδεται η κατάθεση του ασφαλιστικού νομοσχέδιου στην Ολομέλεια.
«Η αξιολόγηση ολοκληρώνεται και η κυβέρνηση θα αρχίσει τις μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα» είπε ο κ.Δημαράς, ο οποίος τόνισε ότι αύριο στις 3 μετά το μεσημέρι συνεδριάζει η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέροντας ότι δεν έχει αντιληφθεί συγκεκριμένες αντιδράσεις βουλευτών για το ασφαλιστικό.

Κατεπειγόντως μέσα στο Σαββατοκύριακο ψηφίζονται ασφαλιστικό-φορολογικό


Ανατρέποντας τον αρχικό σχεδιασμό, που προέβλεπε μεγαλύτερη χρονική άνεση, η κυβέρνηση επιχειρεί να ψηφίσει άρον-άρον τα δύο νομοσχέδια για το ασφαλιστικό και τις φορολογικές διατάξεις, μέσα στο Σαββατοκύριακο.
Αυτό, σε μια πρόδηλη προσπάθεια, να ενισχυθεί η ασταθής και ευάλωτη θέση του υπουργού Οικονομικών Ε. Τσακαλώτου, ενόψει του έκτακτου Eurogroup της προσεχούς Δευτέρας.
Κατόπιν τούτων, αύριο Παρασκευή ολοκληρώνεται η συζήτηση των επίμαχων νομοσχεδίων στις αρμόδιες Κοινοβουλευτικές Επιτροπές και την επομένη εισέρχονται προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια του Σώματος.
Είναι, πάντως σαφές, όπως σχολιάζουν κοινοβουλευτικοί παρατηρητές ότι ακόμα και μετά την ψήφισή τους, τα νομοσχέδια βρίσκονται υπό την αίρεση των δανειστών, οι οποίοι δεν αποκλείεται να ζητήσουν τη λήψη πρόσθετων μέτρων.


Η ζούγκλα...



Είναι 25 χρονών, εργάζεται σε (άσχετη με το αντικείμενο σπουδών του) μεγάλη αλυσίδα εστίασης, απασχολείται τουλάχιστον πέντε ημέρες την εβδομάδα, περίπου δέκα ώρες καθημερινά (θα έπρεπε μόνο οκτώ), αμείβεται με λιγότερα από 450 τον μήνα και ασφαλίζεται για δέκα ημέρες (ενώ θα έπρεπε για 25). Είναι το επαγγελματικό προφίλ ενός νέου ανθρώπου που γνώρισα. Είναι το προφίλ χιλιάδων -και όχι μόνο νέων σε ηλικία- ανθρώπων στις ημέρες μας. Όλοι θα γνωρίζουμε κάποιον με αυτά τα χαρακτηριστικά.

Στο μάλλον αφελές ερώτημα, γιατί δεν φεύγει από την συγκεκριμένη δουλειά αφού οι συνθήκες δεν προσφέρονται, η αυτονόητη απάντηση είναι πως η επόμενη επιλογή είναι η ανεργία. Στο δεύτερο ερώτημα αν έχει γίνει κάποιος έλεγχος στην συγκεκριμένη επιχείρηση από την επιθεώρηση εργασίας ή κάποιον σχετικό φορέα, η απάντηση είναι πως τις ελάχιστες φορές που συνέβη αυτό, οι υπεύθυνοι της επιχείρησης είχαν ειδοποιηθεί από πριν!

Πριν από περίπου δυο χρόνια, επιθεωρητές του ΙΚΑ και του ΣΕΠΕ, έκαναν περίπου αυτή την εποχή, ελέγχους σε 25 τουριστικές επιχειρήσεις. Όπως σημείωσαν μετά στις εκθέσεις τους, υπήρξαν περιπτώσεις όπου εργαζόμενοι έφευγαν στην κυριολεξία από τα παράθυρα ή κάποιοι κολυμπώντας για να μην καταγραφούν ως ανασφάλιστοι. Στην ίδια έρευνα προέκυψε ένα κρυφτούλι που έπαιζαν πολλοί εργοδότες. Ενώ πριν τους ελέγχους παρατηρούνταν χαμηλός αριθμός προσλήψεων, ως δια μαγείας ο αριθμός αυτός αυξανόταν σε υπερβολικό βαθμό τις ημέρες των ελέγχων. Σε μια μόνο περιοχή, ξαφνικά τις τρεις ημέρες των ελέγχων έγιναν ξαφνικά 198 προσλήψεις, σε μια άλλη περιοχή τις ίδιες ημέρες 261 προσλήψεις.  Οι έως τότε, αδήλωτοι εργαζόμενοι.  
             
Αυτά και άλλα πολλά που περιγράφουν μια πραγματική ζούγκλα στην αγορά εργασίας, συνέβαιναν παλιά. Τότε, που ο ΣΥΡΙΖΑ αναδείκνυε συχνά αυτά τα θέματα, έκανε ερωτήσεις στη Βουλή και παραστάσεις στους υπουργούς. Αυτά και άλλα πολλά που περιγράφουν την ίδια εργασιακή ζούγκλα, συμβαίνουν και τώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στην εξουσία.

Σύμφωνα με στοιχεία του ίδιου του υπουργείου Εργασίας, μόνο τον περασμένο Νοέμβριο η μαύρη εργασία ξεπέρασε το 14%, σε κάποιες περιοχές το 30% και 40%. Οι εκτιμήσεις  παραγόντων της αγοράς, είναι πως το πραγματικό ποσοστό τους είναι πολύ μεγαλύτερο και κυμαίνεται μεταξύ 25%-30%, ίσως και μεγαλύτερο. Έρευνες δείχνουν πως οι απλήρωτοι εργαζόμενοι (με καθυστερήσεις από 1 έως 5 μήνες) προσεγγίζουν το ένα εκατομμύριο, μισό εκατομμύριο είναι οι υποαπασχολούμενοι μέχρι 4 ώρες την ημέρα και μισές αποδοχές, ενώ πολλαπλάσιοι είναι όσοι δουλεύουν με μαύρα.

Το καλοκαίρι του 2013 υπουργική απόφαση όριζε αυστηρά πρόστιμα για τις περιπτώσεις μαύρης εργασίας. Πρόσφατα, δικαστήρια ιδιαίτερα της περιφέρειας ακύρωσαν την επιβολή προστίμων που επιβλήθηκαν σε εργοδότες επειδή έκριναν ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα την υπουργική απόφαση. Έτσι ακόμη και στις λίγες περιπτώσεις ελέγχου και επιβολής προστίμων, αυτά ακυρώνονται. Και το απόλυτο χάος στον ιδιωτικό τομέα συνεχίζεται.

Όσοι, ιδιαίτερα νέοι, έχουν την δυνατότητα, αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό. Οι υπόλοιποι απλά βιώνουν μια τριτοκοσμική κατάσταση. Για όλους αυτούς, δεν μιλάμε πολύ. Σαν να θεωρούμε δεδομένο πως έτσι πρέπει να είναι τα πράγματα...

Η Κομισιόν είπε το «ναι», αλλά η Ευρωβουλή «μπλόκαρε» την απελευθέρωση της βίζας για τους Τούρκους

Την απόφαση ότι η Άγκυρα θα πρέπει να εκπληρώσει πρώτα όλα τα κριτήρια για να απελευθερωθεί η βίζα για ελεύθερη μετακίνηση τούρκων πολιτών στη Ζώνη Σένγκεν πήρε η Διάσκεψη των Προέδρων των πολιτικών ομάδων της Ευρωβουλής. Νωρίτερα η Κομισιόν είχε ανάψει το πράσινο φως, ασχέτως κι αν οι Τούρκοι δεν πληρούν τις προδιαγραφές.
Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει στις κυβερνήσεις των κρατών - μελών της ΕΕ να άρουν τα κριτήρια για χορήγηση της βίζας σε Τούρκους πολίτες έως τα τέλη Ιουνίου. Η ανακοίνωση έγινε από την επίτροπο Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, σε ανάρτησή της στο Twitter, όπου ανέφερε ότι η απόφαση έχει ληφθεί. 

Από την πλευρά της, η Διάσκεψη των Προέδρων των πολιτικών ομάδων της Ευρωβουλής συνεδρίασε σήμερα υπό τον Μάρτιν Σουλτς. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε, οι πρόεδροι των πολιτικών ομάδων του Ευρωκοινοβουλίου συζήτησαν το πακέτο των προτάσεων που κατέθεσε η Επιτροπή το οποίο χαρακτήρισαν «ισορροπημένο» και «ολοκληρωμένο».
Παρότι όμως αναγνωρίζονται οι «σημαντικές προσπάθειες» που έχει καταβάλει η Τουρκία τις τελευταίες εβδομάδες και ημέρες, η Επιτροπή ενημέρωσε πως δεν έχουν εκπληρωθεί όλα τα κριτήρια για την απελευθέρωση του καθεστώτος βίζας.
Η κυβέρνηση της Τουρκίας πρέπει να εκπληρώσει 72 κριτήρια για να κερδίσει το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης στη Ζώνη Σένγκεν από το καλοκαίρι του 2016. Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές που επικαλείται το BBC, απομένουν λιγότερα από δέκα.
Μέχρι να γίνει αυτό και να υποβάλει η Επιτροπή στο κοινοβούλιο σχετική «γραπτή εγγύηση», η εργασία θα πρέπει να συνεχιστεί, αλλά «καμιά» παραπομπή σε επιτροπή (του Ευρωκοινοβουλίου) δεν μπορεί να λάβει χώρα», αναφέρει η ανακοίνωση.


Αξιωματούχος ΔΝΤ: Εμείς δεν βιαζόμαστε να κλείσει η διαπραγμάτευση


«Το Ταμείο μετέχει στις διαπραγματεύσεις, αλλά δεν βιάζεται να τελειώσει η διαδικασία της διαπραγμάτευσης στο προσεχές Eurogroup στις 9 Μαΐου» δήλωσε στον ΑΝΤ1 αξιωματούχος του Ταμείου που εμπλέκεται στις διαπραγματεύσεις. Η δήλωσή του έρχεται σε αντίθεση με τους ευρωπαίους και τη θέση της ελληνικής κυβέρνησης που έχουν επισημάνει την ανάγκη να κλείσει άμεσα η αξιολόγηση. Μάλιστα ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ δήλωσε πως επιθυμία της Γαλλίας είναι το θέμα να κλείσει στο Eurogroup της Δευτέρας, ενώ και ο πρόεδρος του ευρωπαϊκού συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ ζήτησε να υπάρξει συμφωνία «πολύ σύντομα».
«Προς το παρόν από τις επαφές που γίνονται δεν υπάρχει “λευκός καπνός”», δήλωσε ο αξιωματούχος του Ταμείου, εκφράζοντας τις θέσεις του ΔΝΤ. Υπενθυμίζεται πως τα Wikileaks είχαν αποκαλύψει τηλεφωνική συνομιλία μεταξύ του Πολ Τόμσεν, διευθυντή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του ΔΝΤ, και της Ντέλιας Βελκουλέσκου, επικεφαλής της αποστολής του ΔΝΤ στην Ελλάδα, κατά την οποία ο πρώτος ανέφερε στη δεύτερη πως επιδίωξή του είναι να καθυστερήσει τις διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελλάδας και των δανειστών προκαλώντας πιστωτική ασφυξία. Σύμφωνα με τον Πολ Τόμσεν τότε η Ελλάδα θα αναγκαστεί να υποχωρήσει σε πρόσθετα μέτρα και οι Ευρωπαίοι σε μεγάλη ελάφρυνση του χρέους.
Το ΔΝΤ μπλόκαρε τελευταία στιγμή τη συμφωνία αμφισβητώντας τα στοιχεία της Eurostat και ζητώντας νομοθέτηση προληπτικών μέτρων, κάτι που απορρίφθηκε τόσο από την Ελλάδα, όσο και από τους ευρωπαίους, ενώ το Ταμείο απορρίπτει την πρόταση για τον μηχανισμό εξισορρόπησης με τον «δημοσιονομικό κόφτη». Η στάση του ΔΝΤ προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Κομισιόν και προσωπικά του προέδρου Ζαν Κλοντ Γιούνκερ που έκανε λόγο για «παράλογα και αντισυνταγματικά αιτήματα». 
Το απόγευμα της Τετάρτης πραγματοποιήθηκε euro working group για την προετοιμασία του έκτακτου eurogroup που έχει προγραμματιστεί για τη Δευτέρα 9 Μαΐου. Ωστόσο ο εν λόγο αξιωματούχος του Ταμείου δηλώνει άγνοια για την προετοιμασία αλλά και για την πραγματοποίηση προπαρασκευαστικών συναντήσεων ως την επόμενη Δευτέρα, μεταξύ του επικεφαλής του Eurogroup, των Υπουργών Οικονομικών Γερμανίας-Γαλλίας-Ελλάδας και αξιωματούχων της ΕΚΤ, της Κομισιόν και του ΔΝΤ. Επιπλέον, ο ίδιος αξιωματούχος δήλωσε πως η Κριστίν Λαγκάρντ δεν θα συμμετάσχει στο Eurogroup της 9ης Μαΐου. Την επικεφαλής του Ταμείου θα αντικαταστήσει ο διευθυντής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του Ταμείου Πολ Τόμσεν.

Handelsblatt: Με τα μνημονιακά δάνεια σώθηκαν οι ευρωπαϊκές τράπεζες, όχι η Ελλάδα


Λιγότερο από το 5% των δανείων, ύψους 220 δισεκατομμυρίων ευρώ, που δόθηκαν για τη σωτηρία της Ελλάδας στα πέντε πρώτα χρόνια των μνημονίων, κατέληξαν στον ελληνικό προϋπολογισμό, ενώ τα υπόλοιπα πήγαν στη διάσωση των ευρωπαϊκών τραπεζών, σύμφωνα με 24σέλιδη έρευνα της «Ευρωπαϊκής Σχολής Μάνατζμεντ και Τεχνολογίας» (ESMT) του Βερολίνου, η οποία δημοσιεύεται, κατ΄αποκλειστικότητα, σήμερα από την έγκυρη γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt.
Οπως καταδεικνύει η έρευνα, το 95% των μνημονιακών δανείων διατέθηκαν για να σωθούν ευρωπαϊκές τράπεζες και μάλιστα σε βάρος του συνόλου. «Η έρευνα αποδεικνύει ότι η Ευρώπη και το ΔΝΤ έσωσαν τα περασμένα χρόνια κυρίως τις τράπεζες και άλλους ιδιώτες πιστωτές» προσθέτει η Handelsblatt.
«Με τα πακέτα βοήθειας σώθηκαν κυρίως ευρωπαϊκές τράπεζες» δηλώνει στην Handelsblatt ο διευθυντής της ESMT, Γιοργκ Ρόχολ, ο οποίος συμμετέχει και στο γνωμοδοτικό συμβούλιο του γερμανικού Υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με την έρευνα, 86,9 δισ. ευρώ πήγαν στην εξόφληση παλαιών χρεών, 52,3 δισ. για εξόφληση τόκων και 37,3 δισ. για την επανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών.
Λεπτομερής υπολογισμός σε 24 σελίδες 
Η «Ευρωπαϊκή Σχολής Μάνατζμεντ και Τεχνολογίας» (ESMT) του Βερολίνου προσκομίζει για πρώτη φορά στην24σέλιδη έρευνα ένα λεπτομερή υπολογισμό: Οι οικονομολόγοι της ανέλυσαν κάθε ένα δάνειο ξεχωριστά επί βδομάδες για να διαπιστώσουν που πήγαν τα λεφτά.
Το συμπέρασμα είναι αποκαλυπτικό: Μόνο 9,7 δισ., δηλαδή λιγότερο από το 5% μπήκαν στον ελληνικό προϋπολογισμό και επομένως ήταν προς όφελος των πολιτών. Το μεγαλύτερο μέρος χρησιμοποιήθηκε για την εξυπηρέτηση παλαιών οφειλών και την πληρωμή των τόκων.
«Πρόκειται για κάτι που υπέθεταν όλοι αλλά το γνώριζαν λίγοι και επιβεβαιώνεται τώρα από την εν λόγω έρευνα: Εδώ και έξι χρόνια η Ευρώπη προσπαθεί μάταια να τερματίσει την κρίση στην Ελλάδα με δάνεια και απαιτεί συνεχώς σκληρότερα μέτρα και μεταρρυθμίσεις. H αιτία της αποτυχίας βρίσκεται όμως προφανώς λιγότερο στην πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης και περισσότερο στο σχεδιασμό των προγραμμάτων βοήθειας» σημειώνει η γερμανική εφημερίδα.
Οπως σημειώνει η εφημερίδα, οι υπολογισμοί αυτοί εγείρουν αμφιβολίες για τον σχεδιασμό των προγραμμάτων βοήθειας, αφού με τα δάνεια εξυπηρετήθηκαν χρέη, αν και η Ελλάδα είναι από το 2010 ντε φάκτο χρεοκοπημένη. Ιδίως η σωτηρία των ελληνικών τραπεζών αποδείχθηκε καταστροφική για τους φορολογούμενους. Συνολικά, διοχετεύθηκαν από τα δύο πακέτα βοήθειας 37,2 δισ. ευρώ στις ελληνικές τράπεζες. Η βοήθεια όμως αυτή εκμηδενίσθηκε εν τω μεταξύ πλήρως, αφού από την ανακεφαλαιοποίηση του 2013 έχασαν σχεδόν το 98% της αξίας τους στο χρηματιστήριο.
«Το κούρεμα του ελληνικού χρέους θα έπρεπε να ήταν πιο σκόπιμο, είναι ήδη στην αρχή των προγραμμάτων βοήθειας το 2010» τονίζει ο Γιόργκ Ρόχολ και προσθέτει: «Θα έπρεπε βέβαια η γερμανική κυβέρνηση να είχε στηρίξει πιθανόν τις γερμανικές τράπεζες με κρατική ενίσχυση, αλλά θα είχε γίνει σαφές τουλάχιστον που πάνε τα λεφτά».
Ο διευθυντής της ESMT σημειώνει με έμφαση ότι «πολλές διαμάχες μεταξύ Βερολίνου και Αθήνας θα είχαν έτσι αποφευχθεί και το κόστος για τους Γερμανούς φορολογούμενους θα ήταν μικρότερο».

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *