Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Τριπλό δώρο Αλέξη σε Κυριάκο



Σήμερα θα σας εκπλήξω. Αποφάσισα να πλέξω το εγκώμιο του πρωθυπουργού μας.
Όταν βλέπω έναν συνάνθρωπό μου και δη τον πρωθυπουργό μου να παραδέχεται δημόσια ότι βασανίζεται από αυταπάτες δεν μπορώ να μην δείξω κατανόηση. Το είπε καθαρά, ανθρώπινα, ειλικρινά, σηκώνοντας ελαφρώς το φρύδι και κλείνοντας ανεπαίσθητα τα λυπημένα του μάτια: Δεν μπορούμε να τον κατηγορήσουμε ως ψεύτη, μόνο ως (αυτ)απατεώνα.
Έχετε την παραμικρή ιδέα πόσο βασανιστικές είναι οι αυταπάτες;

Όταν δε πάνω σε αυτές τις αυταπάτες στήνεται η εξαπάτηση ενός λαού ο (αυτ)απατεώνας βασανίζεται διπλά. Και για τον εαυτό του, που έπεσε θύμα της αυταπάτης του -θύμα αυτό-εξαπάτησης- και για τον λαό του, που έπεσε θύμα (των αυταπατών) του -θύματα εξαπάτησης-… Κατέστησε τις προσωπικές του αυταπάτες συλλογικές και το προσωπικό του «δράμα», εθνικό…

Πως θα εξαπατήσεις επιτυχώς τους άλλους αν δεν κάνει practice στον ίδιο σου τον εαυτό πρώτα; Μόνο έτσι μπορείς να διαπρέψεις στην απάτη…

Ανάλογα παραδείγματα πολλά. Προϋπόθεση για να γίνεις ψυχοθεραπευτής ας πούμε είναι να κάνεις εσύ ο ίδιος την ατομική σου ψυχοθεραπεία πρώτα… Οι καλύτεροι προγραμματιστές διαδικτυακής ασφάλειας υπήρξαν στο παρελθόν κορυφαίοι hackers… Έτσι και ο αξιότιμος κύριος πρωθυπουργός, πρώτα αυτό-εξαπατήθηκε και μετά εξαπάτησε (όλους τους άλλους)…
Τα ερωτήματα που αυτόματα τίθενται μετά την θαρραλέα, εξομολογητική και αυτό-αποκαλυπτική κατάθεση ψυχής του από βήματος Βουλής είναι πολλά.

Πότε ακριβώς συνειδητοποίησε ότι πάσχει από αυταπάτες; Τις καταπολέμησε επιτυχώς; Πόσο κοστίζει η «θεραπεία» του, ποιος την πληρώνει και πόσο θα διαρκέσει;

Όταν πριν 2 χρόνια δήλωνε πως «δεν υπάρχουν πια περιθώρια για αυταπάτες, για κομματικούς εγωισμούς και αποχή» προσπαθώντας να συσπειρώσει τους ψηφοφόρους του, ήταν και αυτό κομμάτι των αυταπατών του;
Όσα λέχθηκαν πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 ήταν πριν την συνειδητοποίηση της αυταπάτης; Από την τελευταία ομιλία του πρωθυπουργού στην Βουλή καταλαβαίνω πως ναι. Επομένως, Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης, Κούρεμα χρέους, διάσκεψη για το χρέος, νταούλια και ζουρνάδες και όλες οι άλλες σημαίες που «ανέμιζε» ο Σύριζα καβαλώντας το άρμα της εξουσίας ήταν αυταπάτες…

Τα Capital Controls, δηλαδή, οφείλονται σε αυταπάτες, αλλά τα λεφτά μας που είναι δεσμευμένα στις τράπεζες δεν είναι αυταπάτη.

Η διαπραγμάτευση παρωδία που κόστισε δις είναι αποτέλεσμα καταστροφικής αυταπάτης, αλλά τα αποτελέσματα της δυστυχώς είναι σκέτη καταστροφή…
Για το δημοψήφισμα τραγέλαφο και το Όχι που έγινε Ναι για να υπογραφεί τελικά πολύ χειρότερη συμφωνία από αυτήν που είχε μπει σε δημοψήφισμα φταίνε οι πρωθυπουργικές αυταπάτες αλλά ο λογαριασμός της συμφωνίας είναι πραγματικός και πληρώνεται από πραγματικές τσέπες πραγματικών πολιτών…

Κάπως έτσι φτάνουμε στις δεύτερες εκλογές του Σεπτεμβρίου που βάσει του Κυβερνητικού αφηγήματος, ο Πρωθυπουργός απαλλαγμένος πια από τις αυταπάτες του ζητάει την ψήφο του λαού. Το αείμνηστο Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης βρίσκεται σκισμένο σε κάποιον σκουπιδεντενεκέ της Κουμουνδούρου και έχει δώσει τη θέση του στο παράλληλο πρόγραμμα. Τελικά βέβαια το παράλληλο πρόγραμμα έδωσε τη θέση του στο παράλληλο (αέναο) Μνημόνιο (γνωστό και ως κόφτη) που συμφωνήθηκε προχθές στο Eurogroup. Φαίνεται πως τελικά ούτε τον Σεπτέμβριο είχε απαλλαγεί από τις αυταπάτες του ο πρωθυπουργός μας. Μάλλον ο πόλεμος κατά των πρωθυπουργικών αυταπατών είναι σαν τον πόλεμο κατά της διαπλοκής, αέναος (όπως τα αέναα ομόλογα Βαρουφάκη αν θυμάστε).

Ας φύγουμε όμως από τις αυταπάτες και ας μεταφερθούμε στον ρεαλισμό και στις αποφάσεις του Eurogroup.
Συμφωνήθηκε ο «κόφτης» στον οποίο αναφέρθηκα προηγουμένως ως αέναο παράλληλο μνημόνιο (γνωστό και ως Μνημόνιο 4, κοκ). Σε ετήσια βάση θα κόβονται αυτόματα δημόσιες δαπάνες με προεδρικό διάταγμα όσο δεν πιάνουμε τους δημοσιονομικούς στόχους (3,5% πλεόνασμα για τα επόμενα 30 χρόνια). Η ισχύς δε αυτού του παράλληλου μνημονίου θα είναι διαρκής (δηλαδή για όσο χρωστάμε και αποπληρώνουμε χρέη). Ο «κόφτης» δεν περνάει από την Βουλή και δεσμεύει πρακτικά όλες τις μελλοντικές κυβερνήσεις…

Όσον αφορά το χρέος υπήρξε επανάληψη της απόφασης του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012. Έτσι τα όποια μέτρα για το χρέος μετατίθενται για το 2018.

Ποιος κέρδισε από την συμφωνία αυτή;

O Τσίπρας γλίτωσε μια δύσκολη ψηφοφορία στην Βουλή (που θα είχε να αντιμετωπίσει αν έφερνε τα μέτρα-κάβα που ζητούσαν οι δανειστές αντί για τον κόφτη). Για να την γλιτώσει παρέδωσε Εθνική κυριαρχία και δημοκρατική νομιμοποίηση (όπως θα έλεγε και ο ίδιος). Φανταστείτε μόνο να είχαν φέρει κάτι παρόμοιο οι Σαμαροβενιζέλοι…

Ο Κυριάκος κέρδισε την ευκαιρία να καρπωθεί την ρύθμιση του χρέους αφού αυτός έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι πρωθυπουργός όταν θα οριστικοποιηθούν και θα ληφθούν οι συγκεκριμένες αποφάσεις.

Επιπρόσθετα, χάρη στον «κόφτη» εξασφάλισε την μοναδική ευκαιρία να γλιτώσει την οποιαδήποτε πιθανή φθορά από μείωση δημοσίων δαπανών (η οποία μπορεί σε συνδυασμό με την ανάπτυξη μπορεί να επιτρέψει μείωση φόρων).
Τέλος η απομυθοποίηση του Αλέξη είναι το τρίτο και τελευταίο δώρο στον Κυριάκο από την χθεσινή συμφωνία. Χάνονται τα τελευταία ερείσματα σε οποιοδήποτε αριστερό, αντιφιλελεύθερο ή κρατικοδίαιτο ακροατήριο και μαζί τους χάνονται και οι «αυταπάτες» που μας οδήγησαν εδώ…
*Ο κ. Νίκος Ρωμανός είναι Επιχειρηματίας – Ψυχολόγος

Πόσο θα μας στοιχίσουν οι νέοι φόροι στα τηλέφωνα στα τσιγάρα και στον καφέ..

Ο Τσακαλώτος στέλνει τους 300... αδιάβαστους - Εσύ το διάβασες;


O κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑΧρήστος Μαντάς ομολόγησε, ειλικρινώς και δια τηλεοράσεως, ότι «το ‘χασε». Το μέτρημα και τον χρόνο – για το εάν, πότε και πώς κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για τον «κόφτη».
Ο βουλευτής του ΠοταμιούΓιώργος Αμυράςείδε μπροστά του στη Βουλή τα… άπαντα Τσακαλώτου και διαπίστωσε ότι«έχουμε 7,5 χιλιάδες σελίδες και 2 εκατομμύρια λέξεις». 
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου πήρε κομπιουτεράκι, έκανε διαιρέσεις, μέτρησε ώρες, λέξεις και σελίδες, και υπολόγισε ότι για να καταλάβουν οι βουλευτές τί περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο πρέπει να διαβάζουν επί τριήμερο 535 σελίδες την ώρα: «7.500 σελίδες νομοσχέδιο και συναφή κείμενα θα ξεκινήσουν να συζητιούνται σε 14 ώρες. 535 σελίδα/ώρα μόνο για ανάγνωση χωρίς ύπνο. Δοκιμάστε το», έγραψε στοtwitter,  τρολάροντας – με εμφανή ικανοποίηση – τους πρώην συντρόφους της.
Και η απλή αριθμητική λέει ότι το νομοσχέδιο, μαζί με τροπολογίες, παραρτήματα και τις συμβάσεις παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων φθάνει στις 7.500 σελίδες. 
Όπερ, εάν υπολογιστούν τα αντίτυπα για τους 300 βουλευτές στοίχισε τουλάχιστον... μισό δάσος και 2.250.000 σελίδες Α4, ενώ με τους πλέον μετριοπαθείς υπολογισμούς απαιτεί διάβασμα 2.500 σελίδων την ημέρα από κάθε βουλευτή προκειμένου να έχει προλάβει να το αναγνώσει έως την ψηφοφορία της Κυριακής.
Τουτέστιν, οι... υποψήφιοι των Πανελλαδικών μάλλον τραβάνε λιγότερο ζόρι. Ή άλλως, ο κάθε βουλευτής πρέπει να διαβάζει, από σήμερα κι έως την Κυριακή, 104,16 σελίδες την ώρα, ή 1,7 σελίδες το λεπτό προκειμένου να γνωρίζει στοιχειωδώς που... οδεύει η ψήφος του και, μαζί, και η τύχη της χώρας.
Εν ολίγοις, το «σύνδρομο» Χρυσοχοΐδη επιστρέφει, είτε ως... τρολ, είτε απλώς ως κοινοβουλευτική τραγωδία. Το «επείγον» ακυρώνει το δημοκρατικό, το... δίκαιον της χρεοκοπίας υπερισχύει κάθε άλλου, κοινοβουλευτικού ή κοινωνικού δικαίου, και το νεοελληνικό μνημονιακό έπος εξακολουθεί να γράφεται με κομματικό «σκονάκι».
Τότε, ο Χρυσοχοΐδης απλώς παραδέχθηκε ότι «δεν πρόλαβε να διαβάσει το Μνημόνιο». Σήμερα, μπορεί κι εκείνος να τρολάρει την ιστορία...

Κρήτη: Παίρνουν πίσω τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα από τον Ρίχτερ - Ανεπιθύμητος


Τέλος σε μια υπόθεση που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις εντός και εκτός Κρήτης είναι έτοιμο να βάλει το Πανεπιστήμιο του νησιού, ανακαλώντας τον τίτλο επιτιμίας του Γερμανού καθηγητή Χάινς Ρίχτερ, ο οποίος με το βιβλίο του για τηνΜάχη της Κρήτης, επικρίνει τον αντιστασιακό αγώνα και αναγνωρίζει τους ναζί αλεξιπτωτιστές ως «ιδεολόγους ιππότες».
Η Αιτιολογική Έκθεση για την αφαίρεση του τίτλου του Επίτιμου Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Κρήτης από τον καθηγητή Χάινς Ρίχτερ, η οποία φέρει τις υπογραφές του Καθηγητή Πολιτικής ΦιλοσοφίαςΔημήτρη Ι. Κοτρόγιαννου και του Επίκουρου Καθηγητή Διεθνούς Πολιτικής Δημήτρη Ξενάκη, έρχεται την παραμονή της 75ης Επετείου από την Μάχη της Κρήτης. 
Με την Έκθεση αυτή, αναμένεται να μπει ένα οριστικό τέλος σε μια περιπέτεια που για περισσότερο από έναν χρόνο ταλάνισε το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Υπενθυμίζεται ότι ο καθηγητής είχε παραπεμφθεί και σε δίκη με τον αντιρατσιστικό νόμο στην οποία αν και αθωώθηκε αυτό δεν συνέβη επί της ουσίας των λεγομένων του. 
Η αιτιολογική έκθεση του Πανεπιστημίου αναφέρει ότι μετά την «ατυχή δικαστική διαδικασία», ο Γερμανός ιστορικός κλιμακώνει και αναβαθμίζει διαρκώς τις προκλήσεις εναντίον της Ελλάδας, των Κρητών και της Εβραϊκής κοινότητας. 
Και πράγματι μόλις χθες σε νέα του συνέντευξη στην Καθημερινή, ο Χάινς Ρίχτερ, προκάλεσε ίσως περισσότερο από ποτέ. Όχι μόνο δεν πήρε πίσω τίποτα αλλά κατηγόρησε μάλιστα τους σύγχρονους Κρητικούς για την αντίσταση τους στα λεγόμενα του, χαρακτηρίζοντας τους  «φανατικούς» και άλλη... «ράτσα».  Άλλωστε, υποστήριξε εκ νέου ότι οι ναζί που εισέβαλαν στην Κρήτη το 1941 και κατέσφαξαν τους Κρήτες που συμμετείχαν στην Εθνική Αντίσταση, το έκαναν... με το γράμμα του νόμου. Είπε επίσης ότι οι πολεμικές αποζημιώσεις πληρώθηκαν στην Ελλάδα και μετά... φαγώθηκαν. 
«Είναι ξεκάθαρο πως εκμεταλλευόμενος δυστυχώς τις βραβεύσεις από την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας και το Πανεπιστήμιο Κρήτης, ο κ. Ρίχτερ αυτοπροβάλλεται σαν ο πλέον ειδικός για τη σύγχρονη ιστορία και τη λειτουργία του ελληνικού πολιτικού συστήματος στη γερμανική κυβέρνηση, διαχέοντας απίστευτες ανακρίβειες που δηλητηριάζουν τις ήδη τεταμένες σχέσεις με τη Γερμανία στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής κρίσης» τονίζει η έκθεση του Πανεπιστημίου. 
Μάλιστα, υπογραμμίζεται ότι οι απόψεις του κ. Ρίχτερ δεν απηχούν σε καμία περίπτωση τις απόψεις του Πανεπιστημίου Κρήτης: «Πέραν λοιπόν του δεδομένου ότι το επιστημονικό έργο του κ. Ρίχτερ ελέγχεται και αμφισβητείται από πολλούς έγκριτους ιστορικούς, θα πρέπει να επανεξεταστεί και να καταστεί απολύτως σαφές ποιο πρόσωπο και με ποια επιμέρους κριτήρια επιλέγεται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης για την εξόχως τιμητική διάκριση την οποία αυτό επιφυλάσσει - και θα πρέπει να επιφυλάσσει - μόνο σε όσους θέλει πραγματικά να ταυτίσει με την πορεία και τις αξίες του». 
Δείτε ολόκληρη την αιτιολογική έκθεση πατώντας ΕΔΩ :

Η λίστα με τα ακίνητα του δημοσίου που πωλούνται


Το παράρτημα που περιλαμβάνει τη λίστα με τα ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ που μεταφέρονται στο Υπερταμείο Ιδιωτικοποιήσεων κατέθεσε ο υπ. Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος στη Βουλή. 
Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο Αστέρας Βουλιαγμένης, η Αφάντου στη Ρόδο, το ολυμπιακό κωπηλατοδρόμιο και το πρώην ιππικό ολυμπιακό κέντρο Μαρκόπουλου, η Κασσιώπη, οι φυλακές Κασσάνδρας κλπ. 
Δείτε τη λίστα: 

ΚΚΕ: Το ΣΥΡΙΖΑίικο success story είναι το ίδιο απατηλό όσο και το προηγούμενο


Το Γραφείο Τύπου του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος, εξέδωσε ανακοίνωση για την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή, κάνοντας λόγο για νομοσχέδιο-πολυέκτρωμα.
Υποστηρίζει ότι με το νομοσχέδιο αυτό, εγκαινιάζεται μια νέα φοροκαταιγίδα στο ήδη λεηλατημένο λαϊκό εισόδημα και οδηγεί σε πλήρη κατάρρευση την κυβερνητική εξαπάτηση περί δήθεν «προστασίας των αδυνάμων» και «δίκαιης κατανομής των βαρών».
Η ανακοίνωση του ΚΚΕ:
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με το νομοσχέδιο – πολυέκτρωμα, που κατέθεσε στη βουλή κι επιδιώκει να ψηφίσει – ως συνήθως – με διαδικασίες εξπρές, κλιμακώνει την επίθεση της ενάντια στο λαό και συνεχίζει το ρεσιτάλ υποκρισίας, υποσχόμενη καλύτερες ημέρες, με τα δικαιώματα και το εισόδημα του λαού ισοπεδωμένα.
Εγκαινιάζει μια νέα φοροκαταιγίδα απέναντι στο ήδη λεηλατημένο λαϊκό εισόδημα με αύξηση του ΕΝΦΙΑ, δεκάδες έμμεσους φόρους σε καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης (είδη διατροφής, καύσιμα, εισιτήρια μέσων μεταφοράς, τηλεφωνία κλπ), υποχρεώνοντας μια τετραμελή οικογένεια να πληρώνει ως και 700 ευρώ το χρόνο παραπάνω γι’ αυτά. Προωθούνται νέες ιδιωτικοποιήσεις κι εκποίηση δημόσιας περιουσίας, ενώ τα δάνεια παραδίνονται σε επιχειρηματικά funds, ακόμη κι αυτά που αφορούν την πρώτη κατοικία. Η εξαίρεση για σπίτια μέχρι 140.000 ευρώ αντικειμενική αξία έχει ημερομηνία λήξης το 2017.
Το νέο πολυνομοσχέδιο, σε συνδυασμό με τα προηγούμενα μέτρα του ασφαλιστικού – φορολογικού, ξεμπροστιάζει, οδηγεί σε πλήρη κατάρρευση την κυβερνητική εξαπάτηση περί δήθεν «προστασίας των αδυνάμων» και «δίκαιης κατανομής των βαρών». Όλοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι τα κυβερνητικά μέτρα αποτελούν μια βάναυση ταξική πολιτική σε βάρος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων και υπέρ του κεφαλαίου, το οποίο όχι μόνο μένει στο απυρόβλητο, αλλά ενισχύεται με πρόσθετα προνόμια, χαριστικές ρυθμίσεις, νέους αναπτυξιακούς νόμους.
Η κυβέρνηση κοροϊδεύει, όταν υπόσχεται ότι από το κλείσιμο της αξιολόγησης, την όποια ανάκαμψη της καπιταλιστικής οικονομίας και ρύθμιση του χρέους, θα ωφεληθεί ο λαός. Το ΣΥΡΙΖΑίικο success story είναι το ίδιο απατηλό όσο και το προηγούμενο, των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Στην ουσία ζητάει από το λαό να υποταχθεί στην αντιλαϊκή πολιτική, γιατί δήθεν θα ωφεληθεί από την ανάκαμψη που έρχεται. Είναι ψέμα. Κανένα αντιλαϊκό μέτρο δεν πρόκειται να παρθεί πίσω, το αντίθετο. Ήδη ο ΣΕΒ, προετοιμάζοντας τον επόμενο γύρο αντιλαϊκών μέτρων, προέβαλλε τις απαιτήσεις του κεφαλαίου για νέες ανατροπές σε συνδικαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, τα οποία η κυβέρνηση έχει ήδη αποδεχτεί, στο πλαίσιο του 3ου μνημονίου.
Οι μόνοι που έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν είναι οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Αυτοί θα ωφεληθούν από τα ποσά που θα εξοικονομηθούν από τη ρύθμιση του χρέους. Η ανάκαμψη αφορά τα κέρδη και τις επενδύσεις τους.
Αντίθετα από το λαό θα ζητάνε ολοένα και περισσότερα, μέσα κι από τις επόμενες αξιολογήσεις, στο όνομα του να διαφυλαχτούν τα πλεονάσματα, η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας κλπ. Το πολύ – πολύ να δοθούν ορισμένα ψίχουλα στην ακραία φτώχεια, ελάχιστα σε σύγκριση μ’ αυτά που θα έχουν χαθεί, μέσα από την αναδιανομή του καταληστευμένου εισοδήματος.
Αυτό το ρόλο, άλλωστε, θα παίζει κι ο μηχανισμός αυτόματης διόρθωσης – «κόφτης», που θα κόβει αυτόματα μισθούς, συντάξεις, κοινωνικές παροχές και θα λειτουργεί ως ένας διαρκής εκβιασμός για την απαρέγκλιτη εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής. Η πρόβλεψη της κυβέρνησης ότι δε θα ενεργοποιηθεί, γιατί θα υπάρξει ταχεία και μεγάλη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας είναι τουλάχιστον αυθαίρετη, αφού η ελληνική οικονομία δεν είναι σε γυάλα, αλλά επηρεάζεται άμεσα από τους κλυδωνισμούς στην παγκόσμια κι ευρωπαϊκή οικονομία.
Η κριτική των άλλων κομμάτων στην κυβέρνηση γίνεται από την ίδια σκοπιά, της υπεράσπισης του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, των μνημονίων διαρκείας για τους λαούς. Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κατηγορούν την κυβέρνηση για τον «αυτόματο κόφτη», όμως ήταν οι ίδιοι που έθεσαν τις βάσεις αυτού του μηχανισμού, που σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ επεκτείνει κι ενισχύει. Κάνουν αυτό που έκανε κι ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση. Κρύβουν ότι τα αντιλαϊκά μέτρα αποτελούν κατευθύνσεις της ΕΕ υπέρ του κεφαλαίου, που εφαρμόζονται σε όλες τις χώρες,, τόσο από τις νεοφιλελεύθερες όσο κι από τις σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις (π.χ. Ολάντ). Εμφανίζονται ως υπέρμαχοι ενός άλλου μίγματος διαχείρισης, με λιγότερους φόρους και περισσότερες περικοπές σε δαπάνες, καλώντας το λαό να διαλέξει τον τρόπο σφαγής του.
Δεν νομιμοποιούμε τα αντιλαϊκά μέτρα, συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια σε νέα που έρχονται. Διεκδικούμε κατάργηση των αντιλαϊκών νόμων και φόρων, ανάκτηση των απωλειών, μόνιμη και σταθερή δουλειά, αποκλειστικά δημόσια υποχρεωτική ασφάλιση, υγεία, παιδεία. Να πληρώσουν οι υπεύθυνοι της κρίσης, να φορολογηθεί το κεφάλαιο. 
Ο σημερινός δρόμος ανάπτυξης είναι ένα «βαρέλι δίχως πάτο» για το λαό. Γι’ αυτό και χρειάζεται να αντιτάξει το δικό το μονόδρομο. Αυτόν της οργάνωσης της πάλης, της ανασύνταξης του εργατικού κινήματος, της λαϊκής συμμαχίας, της συμπόρευσης με το ΚΚΕ στο δρόμο της ρήξης κι ανατροπής της εξουσίας του κεφαλαίου, της αποδέσμευσης από ιμπεριαλιστικές συμμαχίες, τύπου ΕΕ και ΔΝΤ. Για να γίνει ο λαός πραγματικά ιδιοκτήτης του πλούτου που παράγει.
Μόνο έτσι μπορεί να μπει τέλος στα μέτρα δίχως τέλος. Μόνο σ’ αυτόν τον δρόμο αξίζουν και μπορούν να πιάσουν τόπο οι θυσίες του λαού.



Γενοκτονία: Συγνώμη ή Turkxit


Αυτό το κρυφτούλι της τουρκικής στρουθοκαμήλου, με τις γενοκτονίες των Αρμενίων και των Ποντίων, καιρός είναι να τελειώνει, μια για πάντα. Και ο Ταγίπ Ερντογκάν ας πάψει ν’ απειλεί αλλά και να εκλιπαρεί άλλοτε τον ΟΗΕ, άλλοτε την ΕΕ και άλλοτε μεμονωμένα κράτη, που έχουν αναγνωρίσει και καταδικάσει αυτές τις εγκληματικές γενοκτονίες.

Να κριθεί ως conditio sine qua non, ως απαραίτητη προϋπόθεση εισόδου της Τουρκίας στην ΕΕ, ένα ομόφωνο ψήφισμα του Τουρκικού Κοινοβουλίου, με μια φαρδειά-πλατειά meaculpa, μια συγνώμη, γι’ αυτό το απαράγραπτο διπλό έγκλημα κατά της ανθρωπότητας. Αλλά και με αποδοχή και ανάληψη των οικονομικών και ηθικών επανορθώσεων προς τα θύματα.
Και αυτή η συγνώμη με μια διευκρίνιση: Ότι δεν φταίει η τουρκική κοινωνία, ο λαός της γειτονικής μας χώρας, με τον οποίον ο ελληνισμός της Μικρασίας και του Πόντου, πριν από τις ορδές των Τσετών και των Νεοτούρκων, συνέζησαν αρμονικά και αδελφικά, επί πολλές δεκαετίες.
Κοινωνίες, που δεν έχουν ιστορική μνήμη και συνείδηση, δεν έχουν μέλλον. Και σήμερα, κολυμπάνε σε μια Βαβυλωνία πολιτικής και πολιτιστικής παχυδερμίας. Θυμίζουμε λοιπόν ότι η Ποντιακή γενοκτονία (1914-1923) μετρά 350.000 αγρίως σφαγιασθέντες. Και η Αρμενική γενοκτονία (1915-1918) πάνω από 1 εκατομμύριο νεκρούς και αμέτρητες χιλιάδες ξεσπιτωμένων.
Και οι Έλληνες του Πόντου, αλλά και οι Αρμένιοι, οπουδήποτε κι αν ρίζωσαν, μετά τους βάρβαρους διωγμούς τους, όχι μόνον πρόκοψαν, αλλά και μεταλαμπάδεψαν έναν ανώτερο ρυθμό ζωής. Και συνέβαλαν στην περαιτέρω πολιτιστική και αναπτυξιακή ανύψωση των χωρών υποδοχής. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα και των δύο εθνοτήτων: η εντιμότητα, η εργατικότητα, το ήθος και η αγαστή συνεργασία με τις κοινωνίες, που τους απερρόφησαν.
Χρέος επομένως, όχι μόνον εκείνων που έχουν αναγνωρίσει μέχρι τώρα τις δύο γενοκτονίες, αλλά και του συνόλου των άλλων χωρών της γηραιάς Ηπείρου, αλλά και του Νέου Κόσμου, ένα κοινό ισχυρό VETO κατά των κατά καιρούς ταραξιών ηγετών της γείτονος, που δεν αποδέχονται την ύπαρξη της διπλής γενοκτονίας.
Και πάλι το τονίζουμε: Καμιά ευνομούμενη δημοκρατική χώρα δεν έχει να χωρίσει τίποτε με τον φίλο τουρκικό λαό. Ούτε με τη γλώσσα, ούτε με θρησκείες, δόγματα και αιρέσεις. Και όλες αυτές οι κοινωνίες, κατά βάθος, καταδικάζουν κάθε επέμβαση, που οδηγεί σε αιματοχυσίες εναντίον αλλοεθνών κοινωνιών. Εναντίον ανθρώπων, που παρά τους εθνολογικούς, φυλετικούς και πολιτισμικούς διαχωρισμούς έχουν το ίδιο χρώμα: Το χρώμα του αίματος.
Όλα αυτά τα κατανοούν όλοι. Φυσικά και οι γείτονες Τούρκοι, που επανειλημμένα το αποδεικνύουν, μέσα από τις πνευματικές και καλλιτεχνικές τους δημιουργίες. Γιατί όχι και από τη συμπεριφορά των ανώνυμων απλοϊκών ανθρώπων: Ελλήνων, Τούρκων, Αρμενίων, Εβραίων κ.α. που συνέζησαν ειρηνικά και αδελφικά, στη Μικρασία και τον Πόντο.



Θ.Δρίτσας: «Δεν πολιτεύτηκα εναντίον της COSCO»


Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι απίστευτες σκηνές που εξελίσσονται στην συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής επιτροπής όπου συζητείται το πολυνομοσχέδιο. Παρά το γεγονός ότι έχουν συμπληρωθεί επτά ώρες και τριάντα λεπτά συνεδρίασης, οι βουλευτές της ΝΔ εμφανίζονται με σταθερή διάθεση να επικρίνουν τους συναδέλφους τους στον ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας ότι καλούνται να ψηφίσουν όσα κατήγγειλαν. Ορισμένοι δε επιδίδονται σε απόλυτο «τρολάρισμα» ιδίως για το ταμείο αποκρατικοποιήσεων.
Η τακτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης φαίνεται μάλιστα να έχει σε ορισμένους αποτελέσματα. Είναι ενδεικτικό το επεισόδιο μεταξύ του Άδωνι Γεωργιάδη με τον υπουργό Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, όταν ο πρώτος υπενθύμισε όσα έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ για την COSCO.
«Δεν πολιτεύτηκα εναντίον της COSCO», ανταπάντησε ο κ. Δρίτσας με τους βουλευτές της αντιπολίτευσης να ξεσπούν σε γέλια.
«Πολιτεύτηκα και πολιτεύομαι με βάση τις απόψεις που έχω για το τι είναι το δημόσιο συμφέρον που καθορίζεται από τις συνθήκες που επικρατούν... Δεν με νοιάζει να είμαι περισσότερες ημέρες υπουργός», είπε ο υπουργός, ενώ κατηγόρησε τον κ. Γεωργιάδη ότι πολιτεύεται με εξυπνακισμούς και αγωνία να ξαναπάρει την καρέκλα εξουσίας.
«Σας μίλησα με σεβασμό. Όχι απαξιωτικά», επισήμανε από την πλευρά του ο κ. Γεωργιάδης για να προσθέσει: «Είπα ότι η απόφασή σας για την εκχώρηση του λιμανιού στην COSCO ήταν δύσκολη για εσάς. Εγώ, όταν διαφώνησα με το προηγούμενό μου κόμμα παραιτήθηκα από υπουργός Ναυτιλίας και βουλευτής. Μεταξύ των δυο μας το ποιος μπορεί να  ζήσει χωρίς καρέκλα εξουσίας έχει φανεί στην πράξη. Παραιτηθείτε όπως και εγώ και τα ξαναλέμε. Εσείς ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ είχατε χαρακτηρίσει την αποικιοκρατική δύναμη και σήμερα υπογράφετε να πάρει τον ΟΛΠ. Στην πολιτική και τη ζωή υπάρχει κάτι που λέγεται συνείδηση».
Νωρίτερα, είχε προηγηθεί μίνι επεισόδιο μεταξύ του κ. Γεωργιάδη και των Ελένης Αυλωνίτου και Νίκο Παπαδόπουλο του ΣΥΡΙΖΑ.
«Μην σας ξαναδώ σε καμία πορεία ιδιωτικοποιήσεων στο μέλλον. Το ταμείο ιδιωτικοποιήσεων που θα ψηφίσετε ισχύει για 99 χρόνια», επισήμανε ο βουλευτής της ΝΔ προς την πτέρυγα του κυβερνητικού κόμματος για να συνεχίσει: «Το υπέρ ταμείο είναι των ξένων. Διοικείται από εποπτικό συμβούλιο. Ο πρόεδρός του και ένα μέλος θα διορίζεται από τους ξένους. Οι τρεις στους πέντε θα ορίζονται από εμάς. Ένα άρθρο πιο κάτω λέει ότι οποιαδήποτε απόφαση θέλει τέσσερις ψήφους άρα οι δύο των ξένων έχουν δικαίωμα του βέτο και για την ΔΕΗ. Άρα, την ΔΕΗ και όλα τα άλλα την δίνετε στους ξένους για 99 χρόνια».
Σε εκείνο το σημείο παρενέβη η κυρία Αυλωνίτου η οποία σχολίασε «και εμείς έχουμε δικαίωμα βέτο» για να εξηγήσει ο κ. Γεωργιάδης: «έχουμε βέτο στην δική μας περιουσία. Μπράβο σας. Έρχεται ένας στο σπίτι και σας παίρνει το μπαλκόνι και εσείς έχετε το δικαίωμα του βέτο. Συγχαρητήρια!».
«Στα κόκκινα δάνεια. Ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση έκανε ολόκληρο χαμό. Μας έλεγε για τους γύπες των αγορών. Τώρα τι έγινε; Οι γύπες έγιναν περιστεράκια ή σπουργιτάκια;», συνέχισε ο βουλευτής της ΝΔ.
«Λέτε ότι προστατεύεται η πρώτη κατοικία μέχρι τέλος 2017. Οι γύπες των αγορών πάνε στα ψηλά επιχειρηματικά δάνεια και μετά στα χαμηλά στεγαστικά. Αν ρωτήσετε θα σας πουν ότι οι εταιρίες αυτές θέλουν 1,5 με 2 χρόνια για να φτάσουν στα στεγαστικά ακινήτων με αντικειμενική αξία 140.000 ευρώ. Ω του θαύματος είναι ο χρόνος που δήθεν δίνεται ως προστασία. Στην Κύπρο πέτυχαν να έχει ο δανειολήπτης δικαίωμα προτίμησης. Εσείς ούτε αυτό δεν πετύχατε. Έχετε δικαίωμα να τα ψηφίσετε. Η εκτίμησή μου είναι ότι θα τα ψηφίσετε όλα. Δεν έχετε καμία κόκκινη γραμμή. Για την διατήρηση της καρέκλας θα ιδιωτικοποιήσετε τα πάντα», είπε.
Όταν δε επιχείρησε να διαμαρτυρηθεί ο κ. Παπαδόπουλος του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Γεωργιάδης απασφάλισε: «Ψήφισέ τα όλα αδελφέ! Ψήφισέ τα για να κρατήσεις την καρέκλα. Σου αρέσει να είσαι βουλευτής. Είναι ωραία να έχεις την καρεκλίτσα σου. Ψήφισέ τα λοιπόν και με τα δύο χέρια».


Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

Θεοπεφτάτου (ΣΥΡΙΖΑ) : Δύσκολα και καπνίζεις και πίνεις πολλούς καφέδες, γι'αυτό τα φορολογήσαμε


"Επειδή δύσκολα συμβαίνει και να πίνεις πολύ και να καπνίζεις πολύ και να πηγαίνεις να πίνεις πολλούς καφέδες, δηλαδή πρέπει να συμπίπτουν πάρα πολλά πράγματα για να επιβαρυνθεί σοβαρά ένα νοικοκυριό και γι’ αυτό μοιράστηκε", ήταν η εξήγηση της Αφροδίτης Θεοπεφτάτου, Γραμματέως της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ για τη φορολόγηση τόσων διαφορετικών ειδών, όπως προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο. "Αντί να αυξηθεί το νερό και το ρεύμα, προσπαθήσαμε να μοιραστεί σε διάφορα είδη. Αυτά είναι τα τελευταία μέτρα για να εξασφαλιστεί το 1.8 δισ.", πρόσθεσε.

Σε συνέντευξή της στο ραδιόφωνο του Alpha 989, η κυρία Θεοπεφτάτου είπε πως "πρέπει να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα του καλοκαιριού. Δεν είναι ευχάριστα αλλά έχουν μικρότερη επίπτωση στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα. Αυτά είναι τα συμφωνηθέντα, θέλουμε να στείλουμε το μήνυμα ότι αυτά που είπαμε τα τηρήσαμε".

Η κα. Θεοπεφτάτου, υπερασπίστηκε και τον ΕΝΦΙΑ λέγοντας πως "θα αλλάξει, η συντριπτική πλειοψηφία θα βλέπει να αλλάζει, θα αυξηθεί στις πολύ μεγάλες περιουσίες". Κληθείσα εξάλλου να σχολιάσει τη δήλωση της κας Καρακώστα που προκάλεσε αντιδράσεις, σχετικά με το ΕΚΑΣ, είπε: "Αν κακώς το πήραν, να το επιστρέψουν. Είναι μία διαδικασία που συμβαίνει".



Μπάχαλο με τις αποκρατικοποιήσεις: Νέο κατάλογο έδωσε το ΥΠΟΙΚ – Μέσα ο ΟΣΕ, έξω ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, μετρό

Εικόνα μπάχαλου έδωσε η κυβέρνηση σχετικά με το ποιοι φορείς μεταφέρονται προς ιδιωτικοποίηση.
Αρχικά, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης είχε καταθέσει παράρτημα στο πολυνομοσχέδιο, στο οποίο συμπεριλαμβάνονταν συγκεκριμένοι οργανισμοί, οι οποίοι και μπαίνουν στην ομπρέλα της Εταιρείας Δημοσίων Συμμετοχών ΑΕ (ΕΔΗΣ) που ιδρύεται με το πολυνομοσχέδιο, αποκρύβοντας άλλους 19 που θα οδεύσουν προς ιδιωτικοποίηση. Στον κατάλογο αυτό συμπεριλαμβάνονταν οι οργανισμοί: ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Αττικό Μετρό. ΕΛΒΟ, Κτιριακές Υποδομές ΑΕ.
Λίγο αργότερα, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, κατέθεσε νέο παράρτημα.
Στη λίστα αυτή δεν περιελήφθη κανείς από τους προαναφερθέντες οργανισμούς, ενώ προστέθηκε και ο ΟΣΕ. Οπως εξήγησε ο κ. Χουλιαράκης η κυβέρνηση συμφώνησε με τους δανειστές να μην μπουν σε αυτή τη φάση οι συγκεκριμένοι φορείς.
Ο τελικός (;) κατάλογος της κυβέρνησης περιλαμβάνει τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ), τον οργανισμό διαχείρισης του Ολυμπιακού Σταδίου (ΟΑΚΑ) και τα ΕΛΤΑ.



Βολεύουν 82 κομματόσκυλα ενώ ζητούν πίσω το ΕΚΑΣ απο χαμηλοσυνταξιούχους!


Ο μέσος μισθός για 52 από αυτούς θα είναι 2.000 ευρώ ενώ για τους υπόλοιπους 30 οι αποδοχές τους θα οριστούν με υπουργική απόφαση

Νέες εστίες βολέματος ημετέρων, φίλων και συγγενών επιχειρεί να δημιουργήσει η κυβέρνηση την ώρα που φέρνει ασύλληπτο φορολογικό σοκ για το σύνολο των ελληνικών νοικοκυριών και ζητά την επιστροφή του ΕΚΑΣ από... 

70.000 χαμηλοσυνταξιούχους.

Στο πολυνομοσχέδιο που προβλέπει αύξηση των έμμεσων φόρων και επιβολή τελών σε ό,τι… κινείται, εντοπίζονται διατάξεις «ρουσφετολογικού» χαρακτήρα για τον διορισμό τουλάχιστον 82 «κολλητών» στο κράτος.

Σύμφωνα με τα άρθρα 159 εως 164 δημιουργείται Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής που υπάγεται απευθείας στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Εργο της υπηρεσίας είναι ο σχεδιασμός της ηλεκτρονικής διασύνδεσης του κράτους. Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις εκτός από γενικό γραμματέα προβλέπεται η πρόσληψη 52 ακόμα υπαλλήλων ενώ το συνολικό κόστος ετήσιας λειτουργίας υπολογίζεται σε 1.600.000 ευρώ. Συγκεκριμένα το κόστος μισθοδοσίας υπολογίζεται σε 1,26 εκατ. ευρώ το έτος, δηλαδή ο μέσος μισθός των υπαλλήλων θα είναι άνω των 2.000 ευρώ το μήνα ενώ σε 340 χιλ. ευρώ υπολογίζεται το κόστος για μισθώματα και λειτουργικά έξοδα.

Επίσης, τα άρθρα 127 – 135 προβλέπουν την ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένων προκειμένου να υπάρξει καλύτερος συντονισμός των κεντρικών λιμανιών της χώρας. Η υπηρεσία υπάγεται στον υπουργό Ναυτιλίας και θα στελεχωθεί από προσωπικό 30 ατόμων (25 ΙΔΑΧ και 5 επιστημονικό προσωπικό) ο μισθός των οποίων θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση!

Xρήστος Μπόκας
 

19η Μαΐου Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού.


Ένα εκλεκτό τμήμα του Ελληνισμού ζούσε στα βόρεια της Μικράς Ασίας, στην περιοχή του Πόντου, μετά τη διάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Η άλωση της Τραπεζούντας το 1461 από τους Οθωμανές δεν τους αλλοίωσε το φρόνημα και την ελληνική τους συνείδηση, παρότι ζούσαν αποκομμένοι από τον εθνικό κορμό. Μπορεί να αποτελούσαν μειονότητα -το 40% του πληθυσμού, αλλά γρήγορα κυριάρχησαν στην οικονομική ζωή της περιοχής, ζώντας κυρίως στα αστικά κέντρα.
Η οικονομική τους ανάκαμψη συνδυάστηκε με τη δημογραφική και την πνευματική τους άνοδο. Το 1865 οι Έλληνες του Πόντου ανέρχονταν σε 265.000 ψυχές, το 1880 σε 330.000 και στις αρχές του 20ου αιώνα άγγιζαν τις 700.000. Το 1860 υπήρχαν 100 σχολεία στον Πόντο, ενώ το 1919 υπολογίζονται σε 1401, ανάμεσά τους και το περίφημο Φροντιστήριο της Τραπεζούντας. Εκτός από σχολεία διέθεταν τυπογραφεία, περιοδικά, εφημερίδες, λέσχες και θέατρα, που τόνιζαν το υψηλό τους πνευματικό επίπεδο.
Το 1908 ήταν μια χρονιά - ορόσημο για τους λαούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Τη χρονιά αυτή εκδηλώθηκε και επικράτησε το κίνημα των Νεότουρκων, που έθεσε στον περιθώριο τον Σουλτάνο. Πολλές ήταν οι ελπίδες που επενδύθηκαν στους νεαρούς στρατιωτικούς για μεταρρυθμίσεις στο εσωτερικό της θνήσκουσας Αυτοκρατορίας.
Σύντομα, όμως, οι ελπίδες τους διαψεύστηκαν. Οι Νεότουρκοι έδειξαν το σκληρό εθνικιστικό τους πρόσωπο, εκπονώντας ένα σχέδιο διωγμού των χριστιανικών πληθυσμών και εκτουρκισμού της περιοχής, επωφελούμενοι της εμπλοκής των ευρωπαϊκών κρατών στο Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Το ελληνικό κράτος, απασχολημένο με το «Κρητικό Ζήτημα», δεν είχε τη διάθεση να ανοίξει ένα ακόμη μέτωπο με την Τουρκία.
Οι Τούρκοι με πρόσχημα την «ασφάλεια του κράτους» εκτοπίζουν ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού στην αφιλόξενη μικρασιατική ενδοχώρα, μέσω των λεγόμενων «ταγμάτων εργασίας» («Αμελέ Ταμπουρού»). Στα «Τάγματα Εργασίας» αναγκάζονταν να υπηρετούν οι άνδρες που δεν κατατάσσονταν στο στρατό. Δούλευαν σε λατομεία, ορυχεία και στη διάνοιξη δρόμων, κάτω από εξοντωτικές συνθήκες. Οι περισσότεροι πέθαιναν από πείνα, κακουχίες και αρρώστιες.

Αντιδρώντας στην καταπίεση των Τούρκων, τις δολοφονίες, τις εξορίες και τις πυρπολήσεις των χωριών τους, οι Ελληνοπόντιοι, όπως και οι Αρμένιοι, ανέβηκαν αντάρτες στα βουνά για να περισώσουν ό,τι ήταν δυνατόν. Μετά τη Γενοκτονία των Αρμενίων το 1916, οι τούρκοι εθνικιστές υπό τον Μουσταφά Κεμάλείχαν πλέον όλο το πεδίο ανοιχτό μπροστά τους για να εξολοθρεύσουν τους Ελληνοπόντιους. Ό,τι δεν κατάφερε ο Σουλτάνος σε 5 αιώνες το πέτυχε ο Κεμάλ σε 5 χρόνια!
Το 1919 οι Έλληνες μαζί με τους Αρμένιους και την πρόσκαιρη υποστήριξη της κυβέρνησης Βενιζέλου προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα αυτόνομο ελληνοαρμενικό κράτος. Το σχέδιο αυτό ματαιώθηκε από τους Τούρκους, οι οποίοι εκμεταλλεύθηκαν το γεγονός για να προχωρήσουν στην «τελική λύση».
Στις 19 Μαΐου 1919 ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάζεται στη Σαμψούντα για να ξεκινήσει τη δεύτερη και πιο άγρια φάση της Ποντιακής Γενοκτονίας, υπό την καθοδήγηση των γερμανών και σοβιετικών συμβούλων του. Μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922 οι Ελληνοπόντιοι που έχασαν τη ζωή τους ξεπέρασαν τους 200.000, ενώ κάποιοι ιστορικοί ανεβάζουν τον αριθμό τους στις 350.000.
Όσοι γλίτωσαν από το τουρκικό σπαθί κατέφυγαν ως πρόσφυγες στη Νότια Ρωσία, ενώ γύρω στις 400.000 ήλθαν στην Ελλάδα. Με τις γνώσεις και το έργο τους συνεισέφεραν τα μέγιστα στην ανόρθωση του καθημαγμένου εκείνη την εποχή ελληνικού κράτους και άλλαξαν τις πληθυσμιακές ισορροπίες στη Βόρειο Ελλάδα.
Με αρκετή, ομολογουμένως, καθυστέρηση, η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα στις 24 Φεβρουαρίου 1994 την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

ΕΝΦΙΑ 2016: Όχι απλά δεν καταργήθηκε αλλά έρχεται ανανεωμένος με μικρότερο αφορολόγητο και αυξημένους συντελεστές

Όχι απλά δεν καταργήθηκε αλλά έρχεται ανανεωμένος με μικρότερο αφορολόγητο και αυξημένους συντελεστές ο ΕΝΦΙΑ του 2016, σύμφωνα με τις αλλαγές στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης στη Βουλή.


Ειδικότερα αυξάνονται οι συντελεστές για τον υπολογισμό του κύριου φόρου φυσικών και νομικών προσώπων επί των οικοπέδων καθώς και του συμπληρωματικού φόρου. Ο συμπληρωματικός φόρος σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα επιβάλλεται σε νομικά πρόσωπα με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ ενώ με το ισχύον καθεστώς επιβάλλεται για ακίνητη περιουσία άνω των 300.000 ευρώ. («πιάνει» και όσους έχουν ένα σπίτι σε μια μεσαία περιοχή), αναφέρει η Ημερησία. Για πρώτη φορά θα επιβληθεί συμπληρωματικός φόρος και σε όσους έχουν αγροτεμάχια. Και για πρώτη φορά επιβάλλεται και τέλος 0,1% για εταιρίες που ιδιοχρησιμοποιούν δικά τους ακίνητα. Οι αλλαγές ισχύουν αναδρομικά από 1.1.2016 και θα φανούν με τα εκκαθαριστικά του φετινού ΕΝΦΙΑ, που θα πληρωθούν το φθινόπωρο και το χειμώνα. Παράλληλα προβλέπονται και αυξήσεις στους συντελεστές με τον ανώτατο συντελεστή να αυξάνεται στο 1,15% για ακίνητη περιουσία άνω των 2 εκατ. ευρώ έναντι 1% σήμερα για περιουσία άνω του 1 εκατ . ευρώ. Μεταβολές επέρχονται και στους συντελεστές του κύριου φόρου ΕΝΦΙΑ. Τα κλιμάκια αυξάνονται από 12 σε 25 ενώ προβλέπονται χαμηλότεροι συντελεστές για ακίνητα με μικρή αντικειμενική αξία. Επιπλέον, με το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι μπορούν όλοι, έως τις 29 Ιουλίου 2016, να δηλώσουν και ό,τι ακίνητο ή αλλαγή χρήσης δεν είχαν δηλώσει από το 2010 και μετά. Για τα εκπρόθεσμα Ε9 δεν θα πληρώσουν πρόστιμο 100-500 ευρώ, ενώ απαλλάσσονται και όσοι τις έκαναν ήδη από 31-12-2014 ως σήμερα. Ωστόσο, αν και η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου δεν κάνει καμία εκτίμηση εσόδων από τις ρυθμίσεις αυτές για τον ΕΝΦΙΑ, το δημόσιο θα μπορεί να εισπράξει επιπλέον φόρους μετά τη νέα εκκαθάριση. Ειδικότερα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου: Αυξάνεται ο φόρος για τα οικόπεδα με την επιβολή νέων αυξημένων έως και 25% συντελεστών υπολογισμού του φόρου. Οι συντελεστές ξεκινούν από 0,0037 ευρώ/τμ για αξία έως 2 ευρώ/τμ και φθάνουν τα 11,25 ευρώ/τμ για μοναδιαία αξία 5.000 ευρώ/τμ από 9 ευρώ/τμ που είναι σήμερα. Μειώνεται στις 200.000 ευρώ από 300.000 ευρώ το αφορολόγητο όριο για την επιβολή του συμπληρωματικού φόρου στα ακίνητα και επιβάλλονται νέοι αυξημένοι συντελεστές που ξεκινούν από 0,1% για ακίνητα αξία άνω των 200.000 ευρώ έως 250.000 ευρώ και φθάνουν σε 1,15% για ακίνητα αξία άνω των 2.000.000 ευρώ. Στον συμπληρωματικό φόρο υπάγονται πλέον και τα αγροτεμάχια με αποτέλεσμα να αυξάνει ακόμη περισσότερο ο λογαριασμός για τους έχοντες ακίνητη περιουσία άνω των 200.000 ευρώ. Ο συμπληρωματικός φόρος θα υπολογίζεται στο σύνολο της αξίας των ακινήτων, με νέα κλίμακα. Για τις επιχειρήσεις: Αυξάνεται από 5 τοις χιλίοις σε 5,5 τοις χιλίοις ο συμπληρωματικός ΕΝ.Φ.Ι.Α. Επιβάλλεται συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ με συντελεστή 1 τοις χιλίοις στα ακίνητα τα οποία ιδιοχρησιμοποιούνται για την παραγωγή ή την άσκηση κάθε είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασιών. Ειδικά, για τα Ν.Π.Δ.Δ. και τα Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, και τις Ανώνυμες Εταιρείες Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (Α.Ε.Ε.Α.Π.) ο συμπληρωματικός ΕΝ.Φ.Ι.Α. υπολογίζεται με συντελεστή τρία και μισό τοις χιλίοις (3,5‰) για τα ακίνητα τα οποία δεν ιδιοχρησιμοποιούν. – Στα τσιγάρα ο αναλογικός φόρος από 1.1. 2017 αυξάνεται από το 20% στο 26% της λιανικής τιμής ενώ διατηρείται σταθερός ο φόρος των 82,5 ευρώ ανά χίλια τσιγάρα. Στα στριφτά, ο φόρος αυξάνεται από τα 156 στα 170 ευρώ ανά κιλό.

«Πράσινο φως» για την πώληση 216 φαρμάκων εκτός φαρμακείων

Εκτός φαρμακείων θα μπορούν να πωλούνται 216 από τα συνολικά 1.582 μη συνταγογραφούμενα
φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ), όπως προβλέπει νομοθετική διάταξη στο πολυνομοσχέδιο.
Η απελευθέρωση των ΜΗΣΥΦΑ περιλαμβάνονταν στο τρίτο μνημόνιο, που υπογράφηκε τον περασμένο Αύγουστο μεταξύ της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και των δανειστών. Την υποκατηγορία των 216 σκευασμάτων με τη ονομασία «Γενικής Διάθεσης Φάρμακα» φάρμακα συγκρότησε ο ΕΟΦ με τη συμμετοχή του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου.
Όπως τονίζει το υπουργείο Υγείας για τα ΓΕΔΙΦΑ, τα οποία δεν θα διατίθενται αποκλειστικά από τα φαρμακεία, θα πληρούν αυστηρά κριτήρια και προϋποθέσεις, έτσι ώστε η εύκολη πρόσβαση να μη θέτει σε κίνδυνο την υγεία των καταναλωτών. Το ποσοστό των Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων που θα μπορούν να διατίθενται και εκτός φαρμακείων δεν ξεπερνά το 13%. Τα φάρμακα που θα κατατάσσονται σε αυτήν την υποκατηγορία, θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
1. Να είναι ήδη ενταγμένα στην κατηγορία των ΜΗΣΥΦΑ χωρίς να συντρέχουν νεότερα επιστημονικά δεδομένα για την επανεξέταση της κατάταξής τους ως συνταγογραφούμενα.
2. Να είναι φάρμακα που να αντιμετωπίζουν συμπτώματα εύκολης αυτοδιάγνωσης και αντιμετώπισης τα οποία είναι προφανή και δεν συγχέονται με συμπτώματα άλλης νόσου.
3. Η οδηγία του δοσολογικού σχήματος να είναι απλή.
4. Οι αλληλεπιδράσεις τους με άλλες συχνά χορηγούμενες θεραπείες να είναι ελάχιστες και, εφόσον υπάρχουν, να είναι χαμηλού κινδύνου.
5. Να μη χρειάζονται ιδιαίτερες συνθήκες φύλαξης και διακίνησης.
6. Οι συσκευασίες τους να είναι μικρές και, σε συνδυασμό με την περιεκτικότητα, η συνολική ποσότητα του φαρμάκου να μην ξεπερνά δόση που να μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του λήπτη.
7. Να μην υπάρχουν έγκριτες και τεκμηριωμένες ενδείξεις για σοβαρούς κινδύνους από τη μακροχρόνια χρήση τους από τη δημοσιευμένη βιβλιογραφία σε επιστημονικά περιοδικά που διαθέτουν κριτική επιτροπή αξιολόγησης.


Με τροπολογία κατατέθηκε αργά το βράδυ ο κόφτης δημοσιονομικών δαπανών.

Με... σκόντο 0,25% του ΑΕΠ ο κόφτης δαπανών


Με τροπολογία κατατέθηκε αργά το βράδυ ο κόφτης δημοσιονομικών δαπανών. Πότε ενεργοποιείται, ποιες δαπάνες περιλαμβάνει, ποιες διασώζονται. Η υποχρέωση Προεδρικού Διατάγματος, το περιθώριο αύξησης εσόδων και η δαμόκλειος σπάθη.


Με τροπολογία που όμως δεν καθυστέρησε παρά λίγες ώρες από την κατάθεση του νομοσχεδίου αποκαλύφθηκε το σχέδιο για τον κόφτη δαπανών.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση, κάθε χρόνο θα συντάσσεται από τον υπουργό Οικονομικών έκθεση και εφόσον διαπιστώνεται αρνητική απόκλιση μεταξύ του στόχου του πρωτογενούς ισοζυγίου του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης και του αποτελέσματος που πραγματοποιήθηκε στο οικονομικό έτος που προηγείται, θα εκδίδεται μέχρι την 31η Μαΐου, μετά από πρόταση του υπουργού Οικονομικών, Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο θα περιορίζεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, με μείωση των δαπανών που θα ορίζονται σε αυτό.
Όπως προβλέπεται, έως την 10η Μαΐου εκάστου έτους, ο υπουργός Οικονομικών συντάσσει την έκθεση, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και γνωστοποιείται στη Βουλή και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε αυτή:
α) Διαπιστώνει τυχόν αρνητική απόκλιση και ταυτόχρονα αποτυπώνει σε ποσό το συνολικό ύψος, σύμφωνα με το οποίο η εκτέλεση του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να περιοριστεί κατά το έτος που συντάσσεται και δημοσιεύεται η έκθεση του υπουργού Οικονομικών. Ταυτόχρονα διαπιστώνει τηδημοσιονομική επίπτωση από τυχόν υστέρηση του πραγματικού ρυθμού μεγέθυνσης του ΑΕΠ για το έτος αναφοράς, όπως αυτή προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ της πρόβλεψης του πραγματικού ρυθμού ετήσιας μεγέθυνσης του ΑΕΠ και όσων προβλέπονταν.
β) Αποτυπώνει σε ποσό και σε ποσοστό επί του ΑΕΠ τη δημοσιονομική επίδραση των μέτρων προσαρμογής που λαμβάνονται επί των εσόδων του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με το εκάστοτε Τεχνικό Μνημόνιο Συνεργασίας (TMU).
γ) Σε ειδικό παράρτημα της Έκθεσης προσδιορίζονται όλες οι κατηγορίες δαπανών του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης επί των οποίων εφαρμόζεται η αυτόματη δημοσιονομική προσαρμογή καθώς επίσης και το επιβαλλόμενο ποσοστό περιορισμού δαπανών για την υλοποίηση αυτής. Η προσαρμογή επιβάλλεται αποκλειστικά στην περίπτωση που το Προεδρικό Διάταγμα δεν εκδοθεί μέσα στην προβλεπόμενη αποκλειστική προθεσμία.

Το ψαλίδι

Σε περίπτωση που στην Έκθεση διαπιστωθεί αρνητική απόκλιση, περιορίζεται από την 1η Ιουνίου του ιδίου οικονομικού έτους με αντίστοιχη μείωση των δαπανών, κατ' ανώτατο όριο σε 2% του ΑΕΠ του τρέχοντος οικονομικού έτους, σύμφωνα με τα ακόλουθα:
α) Εάν η απόκλιση είναι μικρότερη ή ίση με 0,25% του ΑΕΠ, δεν λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής.
β) Εάν η απόκλιση είναι από 0,26% έως και 0,75% του ΑΕΠ, λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής ύψους 0,5%του ΑΕΠ.
γ) Εάν η απόκλιση είναι από 0,76% έως και 1,25% του ΑΕΠ, λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής ύψους 1% του ΑΕΠ.
δ) Εάν η απόκλιση είναι από 1,26% έως και 1,75% του ΑΕΠ, λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής ύψους 1,5%του ΑΕΠ.
ε) Εάν η απόκλιση είναι από 1,76% έως και 2,25% του ΑΕΠ, λαμβάνονται μέτρα προσαρμογής ύψους 2% του ΑΕΠ.
Σύμφωνα με την τροπολογία, ποσοστό ίσο με 10% των πιστώσεων του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης και των ετήσιων προϋπολογισμών όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης (εκτός των κάτωθι εξαιρέσεων) δεν διατίθεται και δεν αναλαμβάνεται έως την 30ή Ιουνίου κάθε οικονομικού έτους.

Οι εξαιρέσεις

Από τον κόφτη εξαιρούνται οι ακόλουθες κατηγορίες δαπανών που σχετίζονται με τη βασική λειτουργία των Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, με την κοινωνική προστασία και την προστασία των δημοσίων επενδύσεων:
α) Δαπάνες απορρέουσες από αξιώσεις ιδιωτών από την εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, από τις ήδη συναφθείσες συμβάσεις μισθώσεων, από καταπτώσεις εγγυήσεων και από αμετάκλητα επιδικασθείσες απαιτήσεις εις βάρος του Δημοσίου.
β) Δαπάνες Ύδρευσης, Ηλεκτρικής Ενέργειας και Χρήσης Φυσικού Αερίου.
γ) Δαπάνες συντήρησης και επισκευής μεταφορικών μέσων ξηράς, πλωτών μέσων και αεροσκαφών.
δ) Το σύνολο των δαπανών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
ε) Το σύνολο των δαπανών υγείας.
στ) Δαπάνες για επιδόματα πολυτέκνων, θέρμανσης, ανεργίας και προνοιακά επιδόματα, που καταβάλλονται μέσω Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ).
ζ) Δαπάνες για ενισχύσεις νοικοκυριών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και τέκνα που φοιτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ή με τέκνα που σπουδάζουν μακριά του τόπου κατοικίας τους.
η) Δαπάνες για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα.
θ) Δαπάνες για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι».
ι) Δαπάνες σχετικές με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Τέλος, οι περικοπές παραμένουν σε ισχύ για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται προκειμένου να εξασφαλιστούν οι δημοσιονομικοί στόχοι της περιόδου των οικονομικών ετών 2017-2019 του προγράμματος και τουλάχιστον έως την 31η Μαΐου του έτους που έπεται της έναρξης εφαρμογής τους, οπότε και επανεξετάζονται.

Η αντικατάσταση

Η κυβέρνηση θα έχει το δικαίωμα να λάβει μόνιμα διαρθρωτικά μέτρα, τα οποία θα ενσωματωθούν στον προϋπολογισμό του επόμενου οικονομικού έτους από αυτό που παρουσιάστηκε η απόκλιση, συμπεριλαμβανομένων μέτρων επί του σκέλους των εσόδων, κατόπιν ειδικής διαβούλευσης με τους θεσμούς.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο μηχανισμός δεν τίθεται σε εφαρμογή σε περίπτωση φυσικών καταστροφών ή ανωτέρας βίας κατά τη διάρκεια του προηγούμενου οικονομικού έτους, με δημοσιονομική επίπτωση που ξεπερνάει το 0,5% του ΑΕΠ.


Με... καπέλο ΦΠΑ η διαχείριση δανείων

Επιβάλλεται ΦΠΑ στα management fees που θα χρεώνουν στις τράπεζες οι εταιρείες διαχείρισης. Απαλλάσσονται οι πωλήσεις δανείων. Και φόρος 1 τοις χιλίοις στο τίμημα που θα εισπράττουν οι τράπεζες. Δεν θα θεωρείται εισόδημα το όφελος από διαγραφές δανείων. Οι προυποθέσεις.


Σύγχυση στην αγορά, ως προς το φορολογικό καθεστώς, το οποίο θα ισχύσει για την πώληση ή την ανάθεση σε τρίτους της διαχείρισης χαρτοφυλακίων με δάνεια, προκαλεί το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες βράδυ στη Βουλή, καθώς κόντρα στις σχετικές προβλέψεις του Μνημονίου, επιβάλλει... καπέλο ΦΠΑ στις προμήθειες διαχείρισης.
Το πολυνομοσχέδιο αναφέρει ότι στις συμβάσεις πώλησης και μεταβίβασης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις καθώς και στις συμβάσεις ανάθεσης διαχείρισης «θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κώδικα ΦΠΑ». Η εισηγητική που συνοδεύει το νομοσχέδιο δεν δίνει πρόσθετες πληροφορίες, αναφέροντας απλά ότι αποσαφηνίζεται η φορολογική μεταχείριση από πλευράς ΦΠΑ για τις παραπάνω μεταβιβάσεις.
Σύμφωνα με τις πρώτες αντιδράσεις στελεχών τραπεζών που ασχολούνται με φορολογικά θέματα έτσι όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη επιβάλλεται σίγουρα ΦΠΑ στις προμήθειες διαχείρισης που θα χρεώνει αδειοδοτημένη εταιρεία στην τράπεζα. Στον αντίποδα οι πωλήσεις δανειακών απαιτήσεων ενδέχεται να εξαιρεθούν από την επιβολή ΦΠΑ, εφόσον ισχύσουν οι παλαιότερες ερμηνευτικές διατάξεις, που απαλλάσσουν τις τράπεζες από την παραπάνω υποχρέωση.
«Είναι ζήτημα ερμηνείας, αλλά η αναφορά του πολυνομοσχεδίου ότι θα εφαρμοστούν οι διατάξεις του Κώδικα ΦΠΑ, παραπέμπει σε πρόθεση εξαίρεσης επιβολής ΦΠΑ στις πωλήσεις δανείων καθώς αυτό προβλέπει και η συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης- Θεσμών» αναφέρει στο Euro2day.gr στέλεχος συστημικής τράπεζας.
Όπως αποκάλυψε το Euro2day.gr, το προσχέδιο της συμφωνίας ανέφερε ότι το φορολογικό καθεστώς που θα διέπει τις συναλλαγές πώλησης ή ανάθεσης διαχείρισης δανείων πρέπει να είναι σύμφωνο με τους κανόνες της Ε.Ε. και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, αντιγράφοντας όπου είναι δυνατόν τον ισχύοντα νόμο περί τιτλοποιήσεων (3156/2003), ο οποίος δεν προβλέπει την επιβολή φόρων ή τέλους επί της αξίας της μεταβίβασης.
Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι μεταβιβάσεις απαλλάσσονται από κάθε άλλο φόρο, τέλος και εισφορά, πέραν της καταβολής μειωμένων αναλογικών δικαιωμάτων για κάθε εγγραφή σε δημόσιο βιβλίο, μητρώο ή κτηματολόγιο. Τα αναλογικά δικαιώματα ορίζονται στο 1 επί τοις χιλίοις για πωλήσεις δανείων. Για τις περιπτώσεις ανάθεσης διαχείρισης, το αναλογικό δικαίωμα παραμένει στο 1 επί τοις χιλίοις επί του ποσού της αντιπαροχής, μπαίνει όμως ως ανώτατο ποσό οι 2.500 ευρώ.
Μάλιστα, το τμήμα των δικαιωμάτων που θα εισπράττεται από τα υποθηκοφυλακεία, προβλέπεται να είναιπροσαυξημένο κατά 0,75 επί τοις χιλίοις για τη μεταβατική περίοδο που λειτουργούν ως κτηματολογικά γραφεία. Η παραπάνω προσαύξηση θα επιβάλλεται επί του τιμήματος και θα αποδίδεται στην ΕΚΧΑ Α.Ε. με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Το πολυνομοσχέδιο ορίζει ότι φορολογείται με τις γενικές διατάξεις φορολογίας εισοδήματος η τυχόν υπεραξία που θα αποκομίσουν οι τράπεζες ή εν συνεχεία οι αδειοδοτημένες εταιρείες από την πώληση απαιτήσεων. Επιπλέον, οι πληρωμές τόκων που καταβάλλονται σε εταιρείες του άρθρου 1 του ν. 4354/2015 από απαιτήσεις που έχουν αποκτήσει κατ' εφαρμογή των διατάξεων του ίδιου νόμου, καθώς και από δάνεια που χορηγούν οι ίδιες προς τρίτους αντιμετωπίζονται φορολογικά ως πληρωμές τόκων που καταβάλλονται προς πιστωτικά ιδρύματα.

Δεν θεωρείται εισόδημα το όφελος από διαγραφές δανείων

Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει επίσης για τους δανειολήπτες ότι δεν θεωρούνται εισόδημα και απαλλάσσονται του φόρου δωρεάς τα οφέλη από διαγραφές χρεών, ως αποτέλεσμα συμφωνιών αναδιάρθρωσης που διενεργούνται στο πλαίσιο εξωδικαστικού συμβιβασμού από τράπεζες, εταιρείες leasing, factoring ή υπό ειδική εκκαθάριση πιστωτικά ιδρύματα.
Η παραπάνω διάταξη εφαρμόζεται αποκλειστικά και μόνο για οφειλές που την 31η Μαρτίου 2016 βρίσκονταν σε καθυστέρηση ή ήταν επίδικες ή ρυθμισμένες και για συμφωνίες εξωδικαστικού συμβιβασμού που συνάπτονται από την 1η Ιανουαρίου 2016 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2017.

Προστασία και για τα δάνεια με εγγύηση Δημοσίου

Τέλος, το πολυνομοσχέδιο απελευθερώνει την πώληση ενήμερων δανείων, μαζί με μη εξυπηρετούμενα (σ.σ. χαρτοφυλάκια δανείων με ενήμερα και μη εξυπηρετούμενα δάνεια). Τα μόνα δάνεια που εξαιρούνται προσωρινά (σ.σ. ως το τέλος του 2017) είναι όσα βαρύνονται από υποθήκη σε πρώτη κατοικία, η αντικειμενική αξία της οποίας είναι κάτω από 140 χιλ. ευρώ καθώς και όσα φέρουν εγγύηση Ελληνικού Δημοσίου.
Με το νομοσχέδιο παρέχεται η δυνατότητα να δραστηριοποιούνται στη διαχείριση/αγορά μη εξυπηρετούμενων δανείων εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα ή σε χώρα-μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου με την προϋπόθεση ότι έχουν εγκατασταθεί νόμιμα στην Ελλάδα μέσω υποκαταστήματος.
Ειδικά για τις εταιρείες που θα αγοράζουν δάνεια δίνεται η δυνατότητα να εδρεύουν και σε χώρα εκτός ΕΟΧ, με την προϋπόθεση ότι η έδρα τους δεν θα βρίσκεται σε κράτος που έχει προνομιακό φορολογικό καθεστώς, ή σε μη συνεργάσιμο κράτος, όπως αυτό προσδιορίζεται στις εκάστοτε κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται.
Οι παραπάνω εταιρίες λαμβάνουν ειδική άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εποπτεύονται για τη συμμόρφωση προς τις διατάξεις του παρόντος νόμου από την Τράπεζα της Ελλάδος. Οι μεταβιβάσεις δανείων θα επιτρέπονται μόνο εφόσον έχει υπογραφεί συμφωνία ανάθεσης μεταξύ της αγοράστριας εταιρείας και αδειοδοτημένης εταιρείας διαχείρισης απαιτήσεων.
Η Τράπεζα της Ελλάδος χορηγεί την άδεια μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 20 εργάσιμων ημερών από την επομένη της υποβολής της σχετικής αίτησης, ή σε περίπτωση που η αίτηση είναι ελλιπής, μέσα σε 20 ημέρες από την υποβολή των επιπρόσθετων πληροφοριών, στοιχείων ή εγγράφων που απαιτούνται.
Προηγείται απλή γνώμη τριμελούς Επιτροπής, της οποίας η σύνθεση, σύσταση και οι λοιπές λεπτομέρειες για τη λειτουργία της καθορίζονται με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, και Οικονομικών.
Για τις εταιρείες που βάσει της αδείας τους θα μπορούν να αναχρηματοδοτούν δάνεια παραμένει ως απαίτηση να διαθέτουν ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο ύψους 4,5 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι το προσχέδιο του Μνημονίου ανέφερε ότι δεν πρέπει να υπάρξουν υπερβολικές κεφαλαιακές απαιτήσεις.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *