Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Το κοινωνικό κλίμα χαλάει το success story του Μαξίμου


Η δεύτερη αξιολόγηση που ξεκινά στις 17 Οκτωβρίου αναμένεται να είναι κρίσιμη και καθοριστική για την ελληνική κυβέρνηση και πιθανότατα να σημάνει την απαρχή πολιτικών εξελίξεων καθώς είναιβαρύ το φορτίο των 44 προαπαιτούμενων μέτρων.

Στο Μαξίμου κάνουν λόγο για την τελευταία στροφή πριν από την ανάπτυξη της οικονομίας ακολουθώντας παρόμοιο αφήγημα με αυτό της κυβέρνησης Σαμαρά που μετά το Success Story «έβλεπε» την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Όμως η πρόσφατη  απόφαση του Eurogroup που πάγωσε την Αθήνα, για την απελευθέρωση της υποδόσης του 1,1 δις. ευρώ από το σύνολο των 2,8 δις. ευρώ που πιστοποίησε ότι οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης κινούνται στους ρυθμούς του Β. Σόιμπλε και ζητούν την πιστή εφαρμογή του προγράμματος χωρίς παρεκκλίσεις και χαλάρωση, αποτελεί το πρώτο δυσοίωνο μήνυμα για το μέλλον της 2ης διαπραγμάτευσης.

Η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ που θα αναλάβει τα ηνία της χώρας υπό την Πρωθυπουργία του Αλέξη Τσίπρα μετά το αναμενόμενο ανασχηματισμό ο οποίος εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει του Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, θα κληθεί να αντιμετωπίσει   9 σημαντικά εμπόδια που ενδέχεται να προκαλέσουν σημαντικές πολιτικές εξελίξεις εάν δεν πάει κάτι καλά.

Όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές,είναι πιθανόν να γίνει ανασχηματισμός του κυβερνητικού σχήματος εντός του Οκτωβρίου γιατί αναμένεται η 2η αξιολόγηση να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2016, ακόμα και στις αρχές του 2017. Η κυβέρνηση αναμένεται να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο κοινωνικής έκρηξης καθώς θα βρεθεί αντιμέτωπη με την εφαρμογή σκληρών διατάξεων τις οποίες έχει ψηφίσει στο τρίτο μνημόνιο για την φορολογία, τις συντάξεις αλλά και τις περικοπές μισθών στο Δημόσιο.

Τα εννέα πιο σημαντικά  εμπόδια που υψώνονται μπροστά στην κυβέρνηση από τα μέσα Οκτώβρη και μέχρι τα τέλη του έτους, αφορούν: 

Την διαπραγμάτευση για τα εργασιακά και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Η κυβέρνηση διατείνεται ότι έχει θέσει ως κόκκινη γραμμή την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων αλλά οι διαβουλεύσεις με τους  δανειστές για το συνολικό πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων έχει πολλές γκρίζες ζώνες σε μία χώρα όπου έχει επέλθει πλήρης απορρύθμιση στον χώρο της εργασίας μετά από έξι χρόνια μνημονίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συνδικάτα του ιδιωτικού τομέα σε συνεργασία με τα συνδικάτα του Δημοσίου είναι σε επικοινωνία για να αντιδράσουν δυναμικά κατά την διάρκεια των διαβουλεύσεων. 

Απελευθέρωση επαγγελμάτων. Η περίπτωση των πολιτικών μηχανικών.  Η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να έρθει σε σύγκρουση με ισχυρές επαγγελματικές ομάδες όπως οι πολιτικοί μηχανικοί προκειμένου να θεσμοθετήσει την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους. Από τον χώρο των πολιτικών μηχανικών αναμένεται να υπάρξει οργανωμένη και ισχυρή αντίδραση όταν συζητηθεί η απελευθέρωση του επαγγέλματος. 

Τα ειδικά μισθολόγια. Παρά τις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού προς του ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς ότι υπάρχει πιθανότητα να θεσμοθετηθούν μικρές αυξήσεις στα υψηλά κλιμάκια των δικαστικών λειτουργών, η κυβέρνηση – σύμφωνα με το Μνημόνιο- οφείλει να περικόψει δαπάνες και να «συμμαζέψει» τα ειδικά μισθολόγια που αφορούν 200.000 υπαλλήλους μεταξύ των οποίων τους στρατιωτικούς και τους αστυνομικούς. 

Οι πλειστηριασμοί κατοικιών: Παρά τις προκλητικές διαβεβαιώσεις κυβερνητικών στελεχών ότι γίνονται πλειστηριασμοί κατοικιών «εχόντων» και «κατεχόντων», μετά το πέρας της απεργίας των δικηγόρων, οι πλειστηριασμοί αυξάνονται με μαθηματική ακρίβεια όπως επίσης και οι κοινωνικές αντιδράσεις.  Παρά τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης να θωρακίσει τις πρώτες κατοικίες από πλειστηριασμό για χρέη προς το δημόσιο, οι ιδιώτες αλλά και οι νέοι ιδιοκτήτες των ελληνικών τραπεζών δεν δείχνουν τέτοιου είδους ευαισθησίες. 

Αύξηση φόρων και εισφορών σε ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες: Από τις αρχές του 2016 θα εκτιναχθούν οι ασφαλιστικές εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και των αγροτών στο 29% του εισοδήματός τους. Με την πλήρη εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού και φορολογικού νόμου οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα βρεθούν αντιμέτωποι με την καταβολή φόρων και εισφορών που θα ξεπερνούν το 60-70% του εισοδήματός τους. 

Η καταβολή των δόσεων και η ρευστότητα των κρατικών ταμείων: ένα από τα σοβαρά προβλήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει  η κυβέρνηση αναμένεται να είναι και τα άδεια ταμεία στο μέλλον από τις καθυστερήσεις καταβολής των δόσεων εάν δεν ολοκληρώνονται στον χρόνο τους οι διαπραγματεύσεις. Η πρώτη αξιολόγηση ολοκληρώθηκε έναν χρόνο μετά από τις προβλέψεις για τον Οκτώβριο του 2015. 

Ιδιωτικοποιήσεις : βαρόμετρο για το μέλλον της κυβέρνησης θα αποτελέσει η επιλογή των ιδιωτικοποιήσεων που θα πραγματοποιηθούν. Οι εταίροι ζητούν να προχωρήσουν άμεσα οι ιδιωτικοποιήσεις και η κυβέρνηση σε συνεργασία με το Υπερταμείο πρέπει να αποφασίσει ποιες δημόσιες εταιρείες θα δοθούν στον ιδιωτικό τομέα υπό τον κίνδυνο κινητοποιήσεων και έντονων κοινωνικών αντιδράσεων.  

Οι αντιδράσεις των συνταξιούχων:  οι περικοπές στις επικουρικές συντάξεις και οι συνεχείς κινητοποιήσεις των συνταξιούχων έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην κυβέρνηση κυρίως μετά την επίθεση των ΜΑΤ στην πορεία που είχαν στο Μ. Μαξίμου πριν από μερικές ημέρες. 

Ανεργία και απλήρωτοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα: το σημαντικότερο πρόβλημα που γιγαντώνεται αντί να περιορίζεται είναι η ανεργία αλλά και οι απλήρωτοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα που υπολογίζονται σε περισσότερο από 1 εκατομμύριο που έχουν καθυστερήσεις πληρωμών από 2 μήνες έως και 1 χρόνο. Η ανεργία σε συνδυασμό με τους απλήρωτους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα αποτελούν κοινωνική βόμβα που είναι έτοιμη να απασφαλίσει. 



Χ. Θεοχάρης για τη Δικαιοσύνη: Η Ελλάδα δεν θα γίνει χώρα της Λατινικής Αμερικής

Τι αναφέρει για τις υποσχέσεις Τσίπρα στους δικαστές και τη συζητούμενη αύξηση του ορίου ηλικίας

«Η Ελλάδα δε θα γίνει χώρα της Λατινικής Αμερικής» αναφέρει ο επικεφαλής της Δημοκρατικής Ευθύνης και ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης για τις εξελίξεις σχετικά με τη Δικαιοσύνη, σχολιάζοντας μεταξύ άλλωντην επιστροφή φόρων αναδρομικά στους δικαστές.

Ο κ. Θεοχάρης αναφέρει στην ανακοίνωσή του:  

   
«Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους και τα συμπεράσματα είναι αμείλικτα. Παραθέτουμε τα γεγονότα: 


 -Ο Πρωθυπουργός της χώρας συναντάται με τους Προέδρους των Ανωτάτων Δικαστηρίων και υπόσχεται μισθολογικές αυξήσεις.


 -Ο Πρωθυπουργός της χώρας συζητάει με τους Προέδρους των Ανωτάτων Δικαστηρίων για αύξηση του ορίου ηλικίας αποχώρησης των Δικαστικών Λειτουργών, κάτι που συνιστά προφανή παραβίαση του Συντάγματος.



 -Ο Πρόεδρος του ΣτΕ δε μπορεί να δικάσει αν δεν «αφουγκραστεί» την κοινωνία.


 -Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων βγάζει απόφαση καταβολής αναδρομικών στους δικαστές. Παρεμπιπτόντως έχει προβλέψει πιστώσεις;  Φανταζόμαστε ότι το ίδιο θα ισχύσει και για τους λοιπούς συνταξιούχους που έχουν δικαιωθεί δικαστικά.


-Η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ θα συζητηθούν μεταξύ άλλων οι σχέσεις κόμματος - κράτους - κυβέρνησης. Θα συζητήσουν δηλαδή επίσημα στο συνέδριό τους την άλωση του κράτους από το κόμμα.


Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η Δικαιοσύνη πάσχει. Οι θεσμοί πάσχουν. Η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα οδηγεί τη χώρα σταθερά και με σχέδιο σε σειρά εκτροπών, με στόχο τον πλήρη έλεγχο  της διοίκησης, των θεσμών και του κράτους.


Κύριε  Πρωθυπουργέ, όσο και αν προσπαθήσετε η Ελλάδα δε θα γίνει χώρα της Λατινικής Αμερικής».
 



Ραγδαία αύξηση στις αποποιήσεις κληρονομιών την τριετία 2013 - 2015



Ραγδαία αύξηση στις αποποιήσεις κληρονομιών, την τριετία 2013-2015, δείχνουν τα στοιχεία όλων των Ειρηνοδικείων της χώρας που έχουν διαβιβαστεί στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου. 


Τα φορολογικά βάρη και τα χρέη φαίνεται πως καθιστούν ασύμφορη την αποδοχή κληρονομιάς για δεκάδες χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι επιλέγουν να μην κάνουν αποδοχή κληρονομιών προκειμένου να μην κληρονομήσουν χρέη των συγγενών τους, αλλά και επειδή δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας, την οποία δεν μπορούν και να πουλήσουν εύκολα. 

Συνολικά, οι αποποιήσεις κληρονομιών, με βάση τα στοιχεία από τα Ειρηνοδικεία της χώρας, ανήλθαν το 2015 σε 45.627, από 29.200 που ήταν το 2013 και 41386 που ήταν το 2014.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο μεγαλύτερο Ειρηνοδικείο της χώρας, το Ειρηνοδικείο Αθηνών, οι αποποιήσεις κληρονομιάς το 2015 ανήλθαν σε 9.566, από 6.079 που ήταν το 2013.

Ενδεικτικά, στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης το 2013 οι αποποιήσεις κληρονομιών ήταν 3.298, το 2014 ανήλθαν σε 4.465 και το 2015 έφτασαν τις 5068. 

Στο Ειρηνοδικείο Πειραιά, το 2013 οι αποποιήσεις κληρονομιών ήταν 1509, το 2014 ήταν 1539, και το 2015 ανήλθαν σε 1692. 

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υψηλά είναι τα ποσοστά των αποποιήσεων κληρονομιών, όχι μόνο σε περιοχές όπως η Καλλιθέα, που τα σπίτια πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές, αλλά και περιοχές όπως το Χαλάνδρι και το Μαρούσι, βάσει των στοιχείων που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Δικαιοσύνης.



Επιστρέφεται το 25% του φόρου εισοδήματος σε δικαστικούς...!


Σε μια χρονική συγκυρία στην οποία υπάρχουν ήδη αρκετά ανοιχτά μέτωπα με τους δικαστικούς, και παράλληλα κρίνονται μείζονα θέματα, όπως ενδεικτικά η συνταγματικότητα του νόμου Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες, η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην εφαρμογή της απόφασης του Μισθοδικείου για την επιστροφή του 25% του φόρου των δικαστικών, στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισής τους με τους βουλευτές, έρχεται να αυξήσει τις εντάσεις με επίκεντρο τον χώρο της Δικαιοσύνης.
Πέραν των μισθολογικών θεμάτων και της παράτασης του ορίου ηλικίας των ανώτατων δικαστικών, παρά τη ρητή και σαφή συνταγματική απαγόρευση, που συζητήθηκαν στην πρόσφατη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τους  Βασιλική Θάνου (πρόεδρο του Αρείου Πάγου), Ανδρονίκη Θεοτοκάτου (πρόεδρο Ελεγκτικού Συνεδρίου), Νίκο Σακελλαρίου (πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας), η ρύθμιση για τη φορολογική αντιμετώπιση των δικαστικών αντιμετωπίστηκε ως μία ακόμη αφορμή για την άσκηση πολιτικής κριτικής περί προνομιακών σχέσεων μεταξύ εκτελεστικής εξουσίας και δικαιοσύνης. 
Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων καλεί τις εφορίες να εφαρμόσουν απόφαση του μισθοδικείου και να επιστρέψουν το 25% του φόρου εισοδήματος της τελευταίας πενταετίας στους δικαστικούς, στο πλαίσιο της ίσης φορολογικής μεταχείρισης των μισθών τους με αυτούς των βουλευτών που τυγχάνουν ανάλογης έκπτωσης.
Σύμφωνα με την ΠΟΛ 1147/2016, η οποία εκδόθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου και έχει δημοσιευτεί από τις 3 Οκτωβρίου, το υπουργείο Οικονομικών θα προβεί σε νέα εκκαθάριση, υπολογίζοντας τον οφειλόμενο φόρο εισοδήματος μετά την αφαίρεση ποσοστού 25% από τις ακαθάριστες αποδοχές τους. Η ρύθμιση αφορά τους δικαστικούς όλων των βαθμίδων καθώς και τους συνταξιούχους δικαστές.

Τώρα που βγήκαν από τα καμαράκια...



Σε μια αποστροφή της ομιλίας του ο Α. Τσίπρας στη Βουλή, είπε πως χάρηκε πολύ επειδή «αυτοί οι ογκόλιθοι, τα μεγαθήρια κλείστηκαν επί τρία μερόνυχτα μέσα στα καμαράκια και δεν έβγαιναν από εκεί, γιατί έπρεπε να τηρηθεί ο νόμος και αυτό ήταν το μήνυμα που δόθηκε». Αναφερόταν σε καναλάρχες ή εκπροσώπους τους, που πήραν μέρος στον διαγωνισμό για τις άδειες και κλείστηκαν στην Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης για τον διαγωνισμό. Η χαρά του ήταν πραγματική. Αυτό επιθυμούσαν από την αρχή. Τον συμβολισμό. Την δημιουργία εντυπώσεων. Και όχι στην ουσία. Ήθελαν να τους δούμε στα καμαράκια.

Αν αυτοί οι «ογκόλιθοι», τώρα που βγήκαν από τα καμαράκια, θα συνεχίζουν να συμπεριφέρονται όπως πριν, να διαχειρίζονται την τηλεοπτική μας πληροφόρηση χωρίς όρους και διασφαλίσεις, να διατηρούν παράλληλα οικονομικές δραστηριότητες που συνδέονται με το κράτος, δεν τους απασχόλησε ποτέ. Δεν ήταν από την αρχή άλλωστε το ζητούμενο, από τότε που ακόμα και δικά τους στελέχη (π.χ. Χρυσόγονος) επεσήμαναν ότι οι τηλεοπτικές άδειες δεν μπορούν να δοθούν μόνο με οικονομικά κριτήρια. Αυτό που ήθελαν και πέτυχαν, ήταν ένας συμβολισμός. Να δουν τους υποψήφιους και νυν καναλάρχες να κλείνονται στα καμαράκια. Για την ακρίβεια, ήθελαν να τους δει το φιλοθεάμον κοινό. Και τους είδε.

Όπως και αν διαμορφωθεί το μιντιακό τοπίο την επόμενη ημέρα, υπάρχει μια βεβαιότητα: Κάποιοι οικονομικά ισχυροί επιχειρηματίες, θα έχουν μεν πληρώσει ένα αντίτιμο για τις τηλεοπτικές άδειες, αλλά θα έχουν και την απόλυτη ελευθερία να διαχειρίζονται όπως αυτοί νομίζουν την πληροφόρησή μας. Γεύσεις από την οποία, έχουμε πάρει εδώ και χρόνια. Πρόκειται για επιχειρηματίες, για τους οποίους δεν υπήρξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ελεγχθεί η προέλευση των χρημάτων (η περίπτωση Καλογρίτσα με τα βοσκοτόπια, είναι ενδεικτική για την σοβαρότητα ελέγχου), πρόκειται για επιχειρηματίες οι οποίοι είχαν την δυνατότητα να πάρουν μέρος στον διαγωνισμό ανεξάρτητα αν εκκρεμούν σε βάρος τους διώξεις και μάλιστα κακουργηματικού χαρακτήρα. Και υπάρχει μια απορία ως προς αυτό. Αν ένας από αυτούς καταδικαστεί τελικά στα δικαστήρια, θα του αφαιρεθεί η άδεια;

Ο περίφημος διαγωνισμός Παππά, με μοναδικό κριτήριο επιλεξιμότητας την μεγαλύτερη οικονομική προσφορά, πέτυχε αυτό ακριβώς το αποτέλεσμα. Το μόνο που απομένει να μάθουμε, είναι ο αριθμός των καναλιών που θα εκπέμπει, τίποτα περισσότερο. Τα περί χτυπήματος της διαπλοκής και δικαιώματος των πολιτών για πλουραλιστική πληροφόρηση (τα οποία επικαλέστηκε ο πρωθυπουργός στη Βουλή), είναι για δημιουργία εντυπώσεων τις οποίες έχει απόλυτη ανάγκη η κυβέρνηση για αποπροσανατολισμό και εντυπωσιασμό. Οι περικοπές του ΕΚΑΣ από χιλιάδες μικροσυνταξιούχους, η άγρια φορολόγηση μικρών και μεσαίων εισοδημάτων, οι πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας πρέπει να ξεχαστούν. Και αυτό -πιστεύουν ότι- θα συμβεί με θέαμα. Αυτό με τα καμαράκια.

Ο Φώτης Κουβέλης νιώθει την ανάγκη να εξηγήσει γιατί επιστρέφει στον ΣΥΡΙΖΑ...!

Τη συσπείρωση με τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ στον αγώνα για τη δημοκρατία, τη δίκαιη ανάπτυξη, τον μετασχηματισμό της κοινωνίας και του κράτους, κόντρα στα σχέδια για «αριστερή παρένθεση» και «δεξιά παλινόρθωση», προωθεί η Ενωτική Κίνηση Ευρωπαϊκής Αριστεράς (ΕΚΙΕΑ), στην οποία μετέχουν πρώην στελέχη και μέλη της ΔΗΜΑΡ, με επικεφαλής τον Φώτη Κουβέλη.
Μια μέρα πριν την έναρξη του 2ου συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, η ΕΚΙΕΑ έδωσε στη δημοσιότητα την απόφαση της διάσκεψης μελών και φίλων της για το συνέδριο, με την οποία σημειώνει πως «η μάχη της εξόδου της χώρας από την κρίση πρέπει και μπορεί να κερδηθεί με κοινωνικά δίκαιους όρους και ουσιαστική προοδευτική πολιτική» και προσθέτει: 
«Η κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα επιβάλλει τη μεγαλύτερη δυνατή πολιτική συσπείρωση των Αριστερών ευρωπαϊκών δυνάμεων της χώρας. 

Στη χώρα διαμορφώνονται δυο πολιτικοί πόλοι: o ένας βαθύτατα νεοφιλελεύθερος και συντηρητικός και ο άλλος προοδευτικός.
Αυτός ο προοδευτικός πολιτικός πόλος πρέπει να στηριχθεί και να έχει σταθερή την πορεία του, προς όφελος της χώρας και της κοινωνίας.
Η Ενωτική Κίνηση Ευρωπαϊκής Αριστεράς αναδεικνύει και προωθεί αυτή τη συσπείρωση με τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ, στη μεγάλη προσπάθεια και τον αγώνα για τη δημοκρατία, τη δίκαιη ανάπτυξη, τον μετασχηματισμό της κοινωνίας και του κράτους και συμπαρατάσσεσαι στην απόκρουση των σχεδίων για “αριστερή παρένθεση” και “δεξιά παλινόρθωση”».
Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, η ΕΚΙΕΑ επισημαίνει: 
«Η χώρα, επτά χρόνια τώρα, βρίσκεται στη δίνη μιας οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, αλλά και αβεβαιότητας. Βρισκόμαστε σε μια καθοριστική στιγμή.

Μετά την τελευταία εκλογική αναμέτρηση που κατέληξε σε νίκη των ευρωπαϊκών δυνάμεων της Αριστεράς, η κυβέρνηση ανέλαβε το δύσκολο έργο της εξόδου από την κρίση, με στόχο την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, σε στέρεες και διαφανείς βάσεις, με δίκαιες αναδιανεμητικές κοινωνικές πολιτικές, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το πλαίσιο των πραγματικών δυσκολιών και των ευρωπαϊκών συσχετισμών. 
Η προσπάθεια δεν είναι εύκολη και ευθύγραμμη. Έχει απέναντί της τις κοινωνικά συντηρητικές και οικονομικά νεοφιλελεύθερες δυνάμεις και κέντρα του οικονομικού και πολιτικού κατεστημένου στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, που θα θέτουν συνεχώς προσκόμματα, επιδιώκοντας την έξοδο από την κρίση με τους δικούς τους πολιτικούς όρους και τα δικά τους συμφέροντα».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)




Οι συνταξιούχοι πολιόρκησαν το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης στη Θεσσαλονίκη

Έξω από το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης ολοκληρώθηκε η πορεία που πραγματοποίησαν συνταξιούχοι, μέλη των συνεργαζόμενων συνταξιουχικών ομοσπονδιών από τη Θεσσαλονίκη και από γειτονικούς νομούς.
Τα αιτήματά τους, μεταξύ άλλων, την αποκατάσταση των συντάξιμων αποδοχών στα επίπεδα του 2009, την αναπλήρωση των απωλειών και δωρεάν δημόσια υγεία.
 
Οι συνταξιούχοι συγκεντρώθηκαν στο άγαλμα του Βενιζέλου και πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της πόλης, φωνάζοντας συνθήματα ενάντια στις περικοπές των συντάξεων, στη μείωση των επικουρικών, στην κατάργηση του ΕΚΑΣ, κ.α.






 

Κι έζησαν αυτοί καλά και... η διαπλοκή καλύτερα!



Ήταν μια σκέτη απογοήτευση.
Ένθεν κακείθεν. Και την ένοιωσε όποιος παρακολούθησε από την τηλεόραση την συζήτηση στην Βουλή για την διαφθορά και την διαπλοκή...
Άλλη μια επικοινωνιακή κοκορομαχία με “αποκαλύψεις”... περσινά ξινά σταφύλια, μια ένταση για το θεαθήναι (έρχονται συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ και δημοσκοπήσεις...), μια απελπισμένη “μάχη” για το ποιος “κέρδισε”. Πάντως, ούτε ο Τσίπρας, ούτε ο Μητσοτάκης-μάλλον η... διαφθορά και η διαπλοκή,ο πόλεμος εναντίον της οποίας αναβλήθηκε γι' άλλη μια φορά!
Το πεδίο αντιπαράθεσης, ήταν ξεκάθαρα προνομιακό για τον πρωθυπουργό. Οι πολιτικοί του αντίπαλοι είναι αυτοί που κατά κύριο λόγο βαρύνονται για την άνθηση του φαινομένου, τα κόμματά τους είναι που είχαν την ευθύνη διαχείρισης της εξουσία, σχεδόν μισόν αιώνα. Και λέμε “κατά κύριο λόγο”, γιατί και η Αριστερά, με την συγκυβέρνηση του '89, δεν απέφυγε τον πειρασμό να βάλει το δάκτυλο στο βάζο με το μέλι-στο βαθμό και στην... ποσόστωση εξουσίας που της αναλογούσε. Ας μην ξεχνάμε, ότι το σκάνδαλο Siemens έριξε τα θεμέλια του εκείνη την περίοδο με τα τηλεφωνικά κέντρα του ΟΤΕ, και οι περιβόητες μοιρασιές της μίζας με την μέθοδο “3-2-1” (επί οικουμενικής, με την στήριξη ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ), μπορεί να είναι μια ιστορία που έχει ξεχαστεί με τον χρόνο, αλλά έχει καταγραφεί. Και με επίσημες παραδοχές...

Ο κ. Τσίπρας, λοιπόν, ως πρωθυπουργός και ηγέτης ενός τμήματος της τότε ενιαίας Αριστεράς με την μικρότερη ανάμιξη σε υποθέσεις διαφθοράς και διαπλοκής, αντί να απαριθμεί( ή έστω αφού τις απαρίθμησε για πολλοστή φορά) γνωστές και χιλιοεξετασμένες υποθέσεις, τόσο από την Βουλή όσο και από την Δικαιοσύνη, να περιορισθεί στο ν' αναφερθεί στα συγκεκριμένα, θεσμικά,πρακτικά μέτρα που έχει πάρει ως φορέας του “νέου” που “τέλειωσε το παλιό” για την πάταξη κατά το δυνατόν του καρκινώματος το οποίο κατατρώει τον δημόσιο βίο! Τι ν' απαριθμήσει, όμως;
Η μόνη ενέργεια της κυβέρνησής του που κινήθηκε προς αυτή την κατεύθυνση, η εκκρεμούσα επί 27 χρόνια αποκατάσταση της νομιμότητας στο τηλεοπτικό τοπίο, επιχειρήθηκε με τέτοιο σκοτεινό, αδιαφανές και επαίσχυντο τρόπο, που να δικαιολογεί απολύτως τις γενικευμένες καταγγελίες περί προσπάθειας δημιουργίας διαπλοκής νέας γενιάς, “δικής μας”, της διαπλοκής! Και να επιτρέπει στα υπόλογα για την αδιαφάνεια και τις ένοχες πελατειακές σχέσεις εξουσίας-μιντιαρχών κόμματα της αντιπολίτευσης, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αντί ν' απολογούνται να του κουνάνε το δάχτυλο και να του λένε “κοίτα ποιος μιλάει”!
Η διαφθορά και η διαπλοκή πολιτικής και οικονομικής εξουσίας, είναι φαινόμενα σύμφυτα με τον άνθρωπο και την κοινωνία- το βεβαιώνει και η ιστορία, δυστυχώς. Υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Το ζήτημα δεν είναι ο... αφορισμός τους, το ξόρκι, η καταγγελία τους. Είναι το ποια συγκεκριμένα και αποτελεσματικά μέτρα λαμβάνονται (και εφαρμόζονται!) για την αντιμετώπισή τους και κατά το δυνατόν τον περιορισμό της τοξικής τους επίδρασης στον δημόσιο βίο.
Όταν ο Μητσοτάκης λέει “εμείς (η ΝΔ) αυτά μπορέσαμε αυτά κάναμε, κάντε εσείς κάτι καλύτερο...”, ξέρει ότι λέει μισές βολικές αλήθειες, υπεκφεύγει για να αντιπαρέλθει τις τεράστιες ευθύνες του κόμματός του και την υποχρέωσή του να τις αναγνωρίσει., ως νέος αρχηγός του που ευαγγελίζεται το καινούργιο Όταν... κάνει γαργάρα τα ερωτηματικά για την ύπαρξη στις περιβόητες “λίστες” κυβερνητικών στελεχών επί Σαμαρά, και πετάει στον Τσίπρα (κατά το ανέκδοτο, “κι' εσείς γιατί βασανίζετε του νέγρους;”) τα ονόματα Φλαμπουράρη και Σταθάκη για το πόθεν έσχες τους, δεν συμβάλλει στην δημιουργία ενός νέου, λιγότερου διεφθαρμένου και διαπλεκόμενου τοπίου στην δημόσια ζωή. Κάνει με παρόμοιο τρόπο, ότι έκανε (δυστυχώς...) και ο Σημίτης, όταν έλεγε δημόσια “όποιος έχει στοιχεία για σκάνδαλα, να πάει στον εισαγγελέα!”, ενώ γνώριζε κάλλιστα ότι και σκάνδαλα υπάρχουν, και κανένας εισαγγελέας δεν πρόκειται να τα αποκαλύψει...
Για να κάνεις την αναζωογόνα διαφορά, για να γυρίσεις αποφασιστικά σελίδα, πρέπει να έχεις τόλμη και αποφασιστικότητα, να περιφρονείς το πολιτικό κόστος, να μην νοιάζεσαι για το “αύριο” σου. Δεν αρκούν ούτε οι... περγαμηνές καταλήψεων, ούτε τα τρία διδακτορικά! Των οικιών ημών εμπιμπραμένων, αυτοί κοκορομαχούν...





 

Η Ισλανδία καταδίκασε 9 τραπεζίτες με 46 χρόνια φυλακής – Εξοργισμένη η Ευρώπη


Η Ισλανδία δίκασε και βρήκε ένοχους 9 τραπεζίτες καταδικάζοντάς τους σε δεκαετίες φυλάκισης για εγκλήματα που σχετίζονται με την οικονομική κρίση του 2008.
Την Πέμπτη το Ανώτατο Δικαστήριο της Ισλανδίας αποφάσισε υπέρ της ενοχής των 9 κατηγορούμενων μετά από μια μακρά δίκη που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2016.
Οι 9 τραπεζίτες ήταν στελέχη μιας μεγάλης διεθνούς τράπεζας (Kaupthing) με έδρα το Ρέικιαβικ της Ισλανδίας. Είχε γιγαντωθεί αλλά κατάρρευσε κατά την κρίση του 2008 σπέρνωντας την καταστροφή στην οικονομία της Ισλανδίας.
Απαιτώντας οι τραπεζίτες να τυγχάνουν της ίδιας αντιμετώπισης όπως και οι υπόλοιποι πολίτες, η Ισλανδία ακολούθησε μια πολύ διαφορετική στρατηγική αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και την Αμερική. Εκεί, απλά επιβλήθηκαν κάποια ασήμαντα πρόστιμα στις τράπεζες ενώ δεν υπήρξε καμία απολύτως συνέπεια για στελέχη τους.




Και ενώ στις ΗΠΑ, στη Μεγάλη Βρετανία αλλά και στην Ελλάδα οι κυβερνήσεις όχι μόνο δεν κυνήγησαν τους τραπεζίτες αλλά ανακεφαλαίωσαν τις μεγάλες τράπεζες με τα λεφτά των φορολογούμενων που καλούνται να πληρώσουν όλα τα κόστη της κρίσης, ουσιαστικά δίνοντας το πράσινο φως στους τραπεζίτες να συνεχίσουν να συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο, η Ισλανδία ακολούθησε ένα διαφορετικό δρόμο αφήνωντας τις τράπεζες να χρεωκοπήσουν και τιμωρώντας τις εγκληματικές πράξεις των ανώτατων διευθυντικών στελεχών των τραπεζών διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις αποταμιεύσεις των απλών πολιτών.
Οι αρχές της Ισλανδίας όμως δεν έμειναν εκεί. Κυνηγούν τα αφεντικά των τραπεζών, αξιωματούχους του κράτους και διευθυντές πολυεθνικών για εγκλήματα απάτης, ξεπλύματος μαύρου χρήματα, παραπλάνηση των αγορών, παράβαση καθήκοντος.
Την ίδια στιγμή, η οικονομία που είχε καταρρεύσει επανακάμπτει με θεαματικά τρόπο αφότου άφησαν τις τράπεζες να καταρρεύσουν.
Η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λογοδοτήσουν όσοι ευθύνονται για την οικονομική μιζέρια που έσπειραν έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα συνέβησαν σε μια σειρά χώρες της Ευρώπης και στην Ελλάδα. Σε κάποιες χώρες επιβλήθηκαν πρόστιμα, όμως τα κόστη για αυτά τα πρόστιμα ανέλαβαν οι μικρομέτοχοι και τα χαμηλά στρώματα τα οποία πλέον δε λαμβάνουν δάνεια. Στην ουσία, η επιβολή προστίμων όπου έγινε λειτούργησε τιμωρητικά μόνο προς την κοινωνία.
Την ίδια στιγμή τα ανώτερα στελέχη συνεχίζουν να κερδοσκοπούν.
Πέρυσι, ακόμα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο παραδέχτηκε: Η Ισλανδία κατόρθωσε να επανέλθει δίχως να συμβιβάσει το κράτος πρόνοιας και τις παροχές της προς τους πολίτες. Οι πολίτες δεν τιμωρήθηκαν για τα εγκλήματα των τραπεζιτών.



Σταθερά στραμμένοι στο υπερ-Ταμείο οι προβολείς του Βερολίνου

Ακόμη και όσοι συνεχίζουν να ερμηνεύουν όπως τους εξυπηρετεί το νέο υπερ Ταμείο, μετά και το χθεσινό ανακοινωθέν του Eurogroup για την Ελλάδα θα πείσθηκαν για τη σημασία που αποδίδουν οι δανειστές στη δημιουργία του.

Δίχως να περιλαμβάνει την παραμικρή αναφορά στα υπόλοιπα καυτά ζητήματα της δεύτερης αξιολόγησης, όπως τα εργασιακά, η ανακοίνωση μνημονεύει ένα και μόνο από τα θέματα που έχει μπροστά της η κυβέρνηση: Το γεγονός ότι έπειτα από την πλήρωση των θέσεων του Εποπτικού Συμβουλίου, προέχει τώρα "ο διορισμός του Διευθύνοντος Συμβούλου που πρέπει να επιδιωχθεί ως ζήτημα προτεραιότητας, προκειμένου το Ταμείο να γίνει πλήρως λειτουργικό πριν από τα τέλη του 2016, στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος του ESM".

Είναι προφανές το μήνυμα που στέλνουν οι δανειστές. Αν και προφανώς θα έχουν ενημερωθεί πως η συζήτηση για την επιλογή του μάνατζερ του Ταμείου - του προσώπου που θα κάνει και το πραγματικό κουμάντο- θα τρέξει μετά το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, αυτό δεν τους εμποδίζει να δείξουν τη σημασία που αποδίδουν σε αυτό.

Ζητώντας με εύσχημο τρόπο την επίσπευση των διαδικασιών για τη στελέχωσή του, στέλνουν το σήμα ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν πρέπει να αναλώσει χρόνο, αλλά να ανοίξει βηματισμό, προκειμένου ο νέος φορέας να καταστεί λειτουργικός το συντομότερο. Αυτό σημαίνει ότι αμέσως μετά την ολοκλήρωση του Συνεδρίου, θα πρέπει να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών για το επίμαχο πρόσωπο του μάνατζερ, το οποίο και θα προέλθει από μια short list υποψηφίων, και που λέγεται ότι θα είναι Έλληνας. Κάποιους θα προτείνουν οι δανειστές, και κάποιους η κυβέρνηση, δηλαδή απευθείας το Μαξίμου. Δεδομένου δε, ότι η τελική επιλογή θα γίνει από το Εποπτικό Συμβούλιο με πλειοψηφία τεσσάρων πέμπτων, προβλέπεται γερό κοντράρισμα.

AdTech Ad
Επειδή επομένως οι πιστωτές γνωρίζουν πως το γενικότερο θέμα της δημόσιας περιουσίας δεν είναι πολιτικά ανώδυνο, φροντίζουν να υπενθυμίσουν στην κυβέρνηση τις δεσμεύσεις της, λίγες μάλιστα ημέρες μετά τις αιχμές ευρωπαίων αξιωματούχων κατά υπουργών επειδή δεν στηρίζουν το πρόγραμμα, υπονοώντας τις ιδιωτικοποιήσεις. Τόσο η επιλογή του μάνατζερ και των υπόλοιπων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου, όσο και η επιλογή των υπόλοιπων ΔΕΚΟ αλλά και της ακίνητης περιουσίας που θα μεταφερθούν σε αυτό, μπορεί να πάρουν το χρόνο τους. Εξάλλου, και με βάση την αρχική συμφωνία, κυβέρνηση και δανειστές έπρεπε να τα έχουν βρει για τα ονόματα του Εποπτικού Συμβουλίου έως τον περασμένο Ιούνιο, χρειάστηκε ωστόσο να φτάσουμε στο Σεπτέμβριο προκειμένου αυτό να συμβεί.

Την ίδια στιγμή, το πολιτικό τάιμινγκ στην Ευρώπη είναι ύπουλο, ο ευρωσκεπτικισμός δεν αφήνει στις ευρωπαικές κυβερνήσεις περιθώρια ανοχής στον υπερχρεωμένο Νότο, ενώ ειδικά για την Ελλάδα, η κυρίαρχη άποψη, είναι ότι δεν πρέπει να σταλεί μήνυμα χαλάρωσης, όπως δείχνει και το σπάσιμο στα δύο της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ.

Εδώ έρχεται και "κουμπώνει" η σημασία που αποδίδουν οι θεσμοί, και ειδικά οι Γερμανοί, στο νέο Ταμείο. Για το Βερολίνο είναι κάτι σαν το "Ιερό Δισκοπότηρο" του 3ου Μνημονίου, το πιο κομβικό από τα συστατικά του στοιχεία, το κλειδί χωρίς το οποίο δεν ξεκλειδώνουν τα δάνεια του ΕSΜ, αφού τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις λειτουργούν ως το collateral γι’ αυτά.

Τα παραπάνω ισχύουν στο ακέραιο για τον γερμανό υπουργό Οικονομικών Β. Σόιμπλε, που απαίτησε και τη δημιουργία του Ταμείου, καθώς πιστεύει πως εφόσον στην Ελλάδα δεν υπάρχει παραγωγή, και αλματώδεις ρυθμοί ανάπτυξης για να αυξηθούν τα έσοδα δεν προβλέπονται στο ορατό μέλλον, μέρος του χρέους θα αποπληρώνεται από πωλήσεις κρατικής περιουσίας.

Σύμφωνα με αυτή την ανάγνωση, οι δανειστές δεν θα κάνουν την παραμικρή υπαναχώρηση σε θέματα Ταμείου και ιδιωτικοποιήσεων. Αυτός είναι και ο λόγος που στο Μαξίμου έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι αποκρατικοποιήσεις αποτελούν ένα από τα εισιτήρια για να παραμείνουν στην εξουσία, αφού πρέπει να εφαρμόσουν τα όσα υπέγραψαν, ενώ ειδικά για το Ταμείο, συνεργάτες του Πρωθυπουργού δεν χάνουν ευκαιρία να υπενθυμίζουν ότι συνιστά την κορυφαία πολιτική απόφαση που έλαβε ο Αλέξης Τσίπρας το καλοκαίρι του 2015.

Η μυστική συνάντηση των «4» στην Ουάσιγκτον για την Ελλάδα


Το ελληνικό χρέος, ο ρόλος του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα και η δεύτερη αξιολόγηση υπήρξε το αντικείμενο μιας μυστικής συνάντησης που έλαβε χώρα στην Ουάσιγκτον, στο περιθώριο της συνόδου του ΔΝΤ. 
Οι Πόουλ Τόμσεν από τοΔΝΤ, Μπενουά Κερέ από τηνΕΚΤ, Μάρκο Μπούτι από τηνΚομισιόν καιΚλάους Ρέγκλινγκ από τον ESM, έκατσαν στο τραπέζι για να εξετάσουν κάθε πιθανό σενάριο για την Ελλάδα. 
Σύμφωνα με πηγές της ευρωζώνης και του ΔΝΤ, που επικαλούνται το euro2day.gr και το πρακτορείο MNI, όσον αφορά το χρέος - ζήτημα με το οποίο συνδέεται άμεσα η συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα - κατά τη συνάντηση υπήρξε πολιτικό αδιέξοδο. 
Είναι γνωστό ότι η πολιτική συζήτηση για το χρέος δεν είναι εύκολο να ανοίξει αφού βρίσκει ισχυρή αντίσταση από την Γερμανία. 
Το Βερολίνο επιθυμεί συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα αλλά καμία ελάφρυνση στο ελληνικό χρέος και καμία συζήτηση για το θέμα έως και τις γερμανικές εκλογές του 2017. 
Διαβάστε σχετικά: 
Αντίθετα το ΔΝΤ δεν διατίθεται να συμμετέχει στο ελληνικό πρόγραμμα αν δεν γίνει ελάφρυνση του ελληνικού χρέους εδώ και τώρα. 
Το σενάριο ότι το ΔΝΤ θα συμμετάσχει ως τεχνικός σύμβουλος στο ελληνικό πρόγραμμα παραμένει προς συζήτηση αλλά δεν υπάρχει σχετική απόφαση. 
Εξάλλου στο εσωτερικό του ΔΝΤ πληθαίνουν οι φωνές που θέλουν άμεση αποχώρηση του Ταμείου από την Ελλάδα. «Αρχηγός» ο Πολ Τόμσεν που εκτιμά ότι ακόμη και μετά τις γερμανικές εκλογές δεν θα υπάρξει λύση για το χρέος. 
Η ευρωπαϊκή πηγή που βρίσκεται κοντά στις συνομιλίες υποστήριξε ότι οι συζητήσεις μεταξύ των τεσσάρων θα συνεχιστούν. «Δεν υπάρχει ακόμα απόφαση, το πώς θα κινηθούμε θα διαφανεί τον Δεκέμβριο». 
Δεύτερη πηγή ωστόσο, ανέφερε ότι «δεν υπάρχει πλέον χώρα που να πιέζει ιδιαίτερα για την συμμετοχή του ΔΝΤ στην Ελλάδα» και ότι το κύριο πρόβλημα παρουσιάζεται περισσότερο στα κοινοβούλια της Ολλανδίας και της Φινλανδίας παρά της Γερμανίας.
Αναφορικά με τη δεύτερη αξιολόγηση, η συνάντηση στην Ουάσιγκτον δεν άλλαξε κάτι. Η στάση παραμένει σκληρή. Αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2017 ενώ ο δημοσιονομικός κόφτης θα ενεργοποιηθεί εάν ο προϋπολογισμός του 2017 δεν είναι επαρκής. Το σενάριο αυτό είναι το χειρότερο για την Αθήνα καθώς θα καθυστερήσει κι άλλο την όποια πιθανή συζήτηση για το χρέος. 


Κρίσιμες συνεδριάσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το μέλλον καναλιών και εργαζομένων


Μετά τον σάλο που προκλήθηκε από την ματαίωση της διάσκεψης της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας για τις τηλεοπτικές άδειες, στις 30 Σεπτεμβρίου, εξαιτίας του φορτισμένου εξωτερικού κλίματος, όπως είχε πει ο πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου, Νίκος Σακελλαρίου, ο τελευταίος όρισε όχι μια αλλά... δυο διασκέψεις τελικά, εντός της εβδομάδας. Πιο συγκεκριμένα, η μια διάσκεψη θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της Τετάρτης και η άλλη την Παρασκευή.
Προηγήθηκαν οι παραιτήσεις δυο ανώτατων δικαστών από το συνδικαλιστικό τους όργανο και βέβαια οι δηλώσεις κορυφαίων νομικών για την αντισυνταγματικότητα του νόμου Παππά.

«4 χρόνια δεν ανέβαλα και δεν ματαίωσα καμία διάσκεψη. Αν κάτι τύχαινε, αντί να τελειώσουμε στις 3, τελειώναμε στις 2… Αλλά ματαίωση, αναβολή, όχι. Κατά τη γνώμη μου ο δικαστής, ένα σκοπό έχει, να εφαρμόζει τις διατάξεις του Συντάγματος και του νόμου, ανεξάρτητα  τι γίνεται στην κοινωνία, γιατί την κοινωνία την αφουγκράζονται οι πολιτικοί, όχι ο δικαστής»,είπε ο πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Γιώργος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας στον Βήμα FM.

Εν τω μεταξύ, ο ορισμός των δυο διασκέψεων, έρχεται λίγες μέρες μετά τη συνάντηση της ηγεσίας της Δικαιοσύνης με τον πρωθυπουργό, για την οποία υπήρξαν σφοδρές αντιδράσεις, γιατί συζητήθηκαν και μισθολογικά θέματαΠληροφορίες όμως αναφέρουν πως τέθηκε από την πλευρά της προέδρου του Αρείου Πάγου ζήτημα παράτασης του ορίου ηλικίας για τους ανώτατους δικαστικούς, παρά τη ρητή συνταγματική απαγόρευση, που ορίζει ότι συνταξιοδοτούνται υποχρεωτικά στα 67 τους.  Αν παρακαμφθεί η απαγόρευση, πράγμα δύσκολο, τότε η κα Θάνου θα παραμείνει για ακόμα 3 χρόνια πρόεδρος του Αρείου Πάγου, ενώ παράταση παίρνει και η θητεία του Νίκου Σακελλαρίου στο ΣτΕ για σχεδόν 4 χρόνια.
Χθες Δευτέρα κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας δημοσιογράφων, τεχνικών και διοικητικών υπαλλήλων για το μαύρο στα μη αδειοδοτημένα κανάλια, υπήρξε συνάντηση με τον υπουργό Επικρατείας, Νίκο Παππά, ο οποίος τους είπε πως «θα δοθεί και πέμπτη άδεια μόλις αυξηθεί η διαφημιστική δαπάνη, και θα γίνει άμεσα διαγωνισμός για τις περιφερειακές άδειες». Ωστόσο, ο υπουργός δεν απάντησε κάτι συγκεκριμένο, ούτε όμως και απέκλεισε τις θεματικές άδειες.
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΕ
Τι συνέβη όμως και ο πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου, Νίκος Σακελλαρίου όρισε όχι μια αλλά δυο διασκέψεις, εντός της εβδομάδας;
Όπως είπε στο κεντρικό δελτίο του Star και στην Μάρα Ζαχαρέα, ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Στάθης,«προφανώς ο κύριος Σακελλαρίου θεωρεί ότι το κλίμα έχει αλλάξει, αν και η ατμόσφαιρα της Βουλής χθες Δευτέρα ήταν φορτισμένη».
«Ο πρόεδρος του ΣτΕ ορίζει δε,  δυο συνεδριάσεις, αλλεπάλληλες. Αυτό σημαίνει πως θα έχουμε απόφαση το βράδυ της Παρασκευής; Ουδείς το ξέρει, αλλά ως τάξη μεγέθους, σε πολύκροτες υποθέσεις, όπως π.χ στα μνημόνια, χρειάστηκαν 6 διασκέψεις των δικαστών. Η Ολομέλεια απαρτίζεται από 27 δικαστές, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος, τρεις αντιπρόεδροι, και ο εισηγητής που έχει οριστεί από τον πρόεδρο. Η συνεδρίαση ξεκινά με την εισήγηση του εισηγητή, η οποία διανέμεται στους δικαστές», εξήγησε στην συνέχεια ο Παναγιώτης Στάθης.
Τι θα κριθεί στις συνεδριάσεις;
Όπως τόνισε ο Παναγιώτης Στάθης, θα κριθεί «το παραδεκτό των προσφυγών. Αν δηλαδή στο τυπικό της υπόθεσης έχουν ακολουθεί τα σωστά νομικά βήματα. Αν αυτό ξεπεραστεί, γίνουν δεκτές στο τυπικό μέρος, τότε οι δικαστές θα περάσουν στην ουσία της υπόθεσης και προφανώς θα χρειαστούν και περισσότερες διασκέψεις».
«Αν υπάρξουν κατά τους δικαστές νομικά κωλύματα, τότε μπορεί να δούμε μια πολύ σύντομη συνεδρίαση και να παραπεμφθεί η όλη κρίση για το θέμα στις αρχές Ιανουαρίου, οπότε και έχουν υποβληθεί αιτήσεις ακύρωσης της προκήρυξης του διαγωνισμού από τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Κοντός ψαλμός», πρόσθεσε ο ίδιος.


Απορρίφθηκαν τα αιτήματα ασύλου έξι εκ των Τούρκων στρατιωτικών



Κοινή δήλωση με την οποία κάνουν λόγο για αποφάσεις της Υπηρεσίας Ασύλου, που «δεν έχουν ληφθεί βάσει των επιταγών του διεθνούς και κοινοτικού δικαίου, αλλά καθοδηγήθηκαν από διμερείς πολιτικές ενέργειες» εξέδωσαν σήμερα οι οκτώ Τούρκοι στρατιωτικοί, οι οποίοι κατέφυγαν στην Ελλάδα μετά το πραξικόπημα.


«Ήρθαμε στην Ελλάδα για να γλυτώσουμε τις ζωές μας και δεν επιθυμούμε να γίνουμε εργαλεία εξωτερικής πολιτικής και διμερών συμφωνιών», σημειώνουν στη δήλωσή τους. 

Σύμφωνα με τους Τούρκους στρατιωτικούς «δεν υπάρχει αίτημα έκδοσής μας στην Ελλάδα από τις 26 Αυγούστου 2016» και προσθέτουν στη συνέχεια: 

«Δεν έχουμε κατονομαστεί ως "τρομοκράτες" ούτε καν στη χώρα μας, εν τούτοις θεωρούμαστε "τρομοκράτες" από μία ελληνική κρατική υπηρεσία, που μας αποκλείει από τη διεθνή προστασία».

Τέλος, στη δήλωσή τους καταγγέλλουν ότι «δεχτήκαμε πιέσεις από υπαλλήλους της Υπηρεσίας Ασύλου να απολύσουμε τη δικηγόρο μας».

Σχετικά με τις παραπάνω καταγγελίες η διευθύντρια της Υπηρεσίας Ασύλου Μαρία Σταυροπούλου, απαντά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Εφόσον οι αιτούντες έχουν στοιχεία για όσα επικαλούνται εναντίον της Υπηρεσίας, τους παρακαλούμε να τα καταθέσουν» και συμπληρώνει: 

«Όσο για το περιεχόμενο της απόφασης, έχουν δικαίωμα να ασκήσουν προσφυγή».

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το πρωί επιδόθηκαν αποφάσεις απόρριψης των αιτημάτων ασύλου για τέσσερις από τους οκτώ στρατιωτικούς, ενώ αρνητικές ήταν και οι αποφάσεις στα αιτήματα συνέχισης της διαδικασίας για άλλους δύο, των οποίων οι υποθέσεις έχουν τεθεί στο αρχείο.

Στις 21 Σεπτεμβρίου είχε εκδοθεί αρνητική απόφαση σε πρώτο βαθμό επί του αιτήματος ασύλου για άλλον ένα από τους οκτώ Τούρκους, ενώ εκκρεμεί να εκδοθεί πρωτοβάθμια απόφαση για τον όγδοο στρατιωτικό.



Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Η Βουλή και η Δημοκρατία (μας)

Κάθε συνεδρίαση της Βουλής θα ήταν καλό να διδασκόταν σαν σεμινάριο στους φοιτητές ψυχολογίας (εγκληματολογίας-φυσιογνωμιστικής κ.ά.). Πώς, δηλαδή, η σκοπιμότητα και ο κομματισμός αφαιρούν την αλήθεια των προσώπων και επιβάλλουν τα δικά τους προσωπεία.
Θα μάθαιναν λ.χ. οι φοιτητές πόσο αστείος και γελοίος (αεί ψεύστης) μπορεί να καταντήσει ο οποιοσδήποτε ανθρωπάκος προκειμένου να κερδίσει τις εντυπώσεις και πόσο ξένος είναι με την (επι)κοινωνία και τη δημοκρατία.
Καλό επίσης θα ήταν για πολλούς, την ώρα που η τηλεόραση μεταδίδει τις ομιλίες των τριακοσίων, να κάναμε άλλα πράγματα, πιο ανθρώπινα και χαρούμενα. «Θα μπορούσα» μου λέει ο Περικλής (Κοροβέσης), «να κλείσω την tv και να επισκεφτώ τη νέα μαμά της εφημερίδας, την Ευρυδίκη και όχι να κάθομαι σαν βλάκας να ακούω αυτά που ήξερα ότι θα ακούσω. Αρα -συνεχίζει- είμαι συνυπεύθυνος γι' αυτήν την τραγική εικόνα του Κοινοβουλίου».
Υπάρχει ζωή έξω, κάτι, όμως, μας έχει τυφλώσει, κάτι σαν να μας έχει υπνωτίσει, παρότι γνωρίζουμε ότι η πολιτική τέχνη είναι ανύπαρκτη σήμερα· οπωσδήποτε πάντως εκτός Κοινοβουλίου.
Εάν όντως λειτουργούσε η πολιτική δεν θα ήταν τρίτο κόμμα στη Βουλή ένα ναζιστικό κόμμα-όνειδος για τον πολιτισμό και τη δημοκρατία. Ουδείς κοκκινίζει από ντροπή για την ύπαρξη αυτού του κόμματος με ποσοστά υψηλότερα απ' αυτά της Κεντροαριστεράς, Κεντροδεξιάς, ώς κι αυτού του κομμουνιστικού. Ποια συνεδρίαση και με ποια διάθεση να την παρακολουθήσει κανείς;
Καλούμαστε λοιπόν από τη συνείδησή μας να βάλουμε κάτω τα δεδομένα -και ιδού: ολοένα και περισσότεροι οδηγούμαστε στην ανέχεια, την ανεργία, την οικονομική ασφυξία, την εξαθλίωση· δυσαρέσκεια παντού αφού οι ανισότητες φουντώνουν, η φτώχεια εκτραχύνεται, οι έχοντες γίνονται υπερκατέχοντες, ο πολιτισμός πάει κατά διαόλου, διάφορες μορφές ολοκληρωτισμού κατακυριεύουν τον κόσμο, τον πλανήτη.
Ολοι κάνουν λόγο (όλα τα κόμματα) για την προάσπιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων, καταγγέλλουν τη φριχτή κατάσταση των απελπισμένων και των ασθενών μικρομεσαίων και την ίδια ώρα νομοθετούν εναντίον τους! Είναι τέτοια η δομή -λένε- της Ε.Ε. που δεν μας επιτρέπει να πράξουμε διαφορετικά. Και γιατί δεν πάτε σπίτια σας, αγαπητοί; Να καθαρίσει και λίγο ο τόπος από τη μούχλα;...
Δεν βλέπετε πώς σας συμπεριφέρονται οι «ισχυροί»; Σαν ένα προτεκτοράτο, μάλλον ως ένα προτεκτοράτο. Αυτό είναι η Ελλάδα αλλά υμείς άδετε. Σας φέρονται αποικιοκρατικά και ρατσιστικά και δεν ιδρώνει τ' αυτί σας, δεν ανατριχιάζετε· δεν έχετε τσίπα; Μια μικρή, έστω, υπερηφάνεια, μια αξιοπρέπεια, διάολε;
Δεν σέβεστε τη βαριά κληρονομιά που βρήκαμε από τους παλιούς -την εφεύρεση εννοώ της δημοκρατίας; Εντάξει, είμαστε ένα αδύναμο, μικρό κράτος αλλά δεν είναι απαραίτητο να επιτρέπουμε στους οικονομικούς «γίγαντες» να μας φέρονται μ' αυτόν τον ταπεινωτικό κι εξευτελιστικό τρόπο. Και πώς επιτρέπετε σε μαθητές να παρακολουθούν τις συνεδριάσεις σας; Δεν σέβεστε ούτε τα παιδιά; Δεν ντρέπεστε λίγο;

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *