Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

Ένα στα πέντε Ελληνόπουλα θύμα σεξουαλικής κακοποίησης


Οι περισσότεροι όταν ακούν τον όρο «σεξουαλική κακοποίηση» τον βάζουν μακριά από τη δική τους πραγματικότητα, όμως τα ανατριχιαστικά στοιχεία παιδικής κακοποίησης που αφορούν εξίσου την Ελλάδα και την Ευρώπη δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας για το μεγάλο μέγεθος του προβλήματος και στη χώρα μας.

Ένας στους πέντε ανηλίκους από 0 έως 18 ετών θα βιώσει στη ζωή του τουλάχιστον ένα περιστατικό σεξουαλικής βίας, από θώπευση και προβολή σε αυτό πορνογραφικού υλικού μέχρι και βιασμό. Δυστυχώς όμως το ποσοστό αυτό δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα, καθώς είναι αποτέλεσμα των ελλιπών επίσημων στοιχείων καταγραφής, με τις εκτιμήσεις να ανεβάζουν τα νούμερα κατά πολύ.


Σε μεγάλη έξαρση είναι η σεξουαλική κακοποίηση μέσω του Ιντερνετ είτε με έκθεση σε πορνογραφικό υλικό είτε με εξαπάτηση του παιδιού και μετά τον εκβιασμό του. Στην Ελλάδα 7.500 παιδιά έως 5 ετών πέφτουν κάθε χρόνο θύματα κακοποίησης, ενώ το 73% δεν θα μιλήσει για αυτό τον πρώτο χρόνο και το 45% των θυμάτων δεν θα μιλήσει για τουλάχιστον 5 χρόνια.

Εννιά στους δέκα θύτες είναι πρόσωπα τα οποία το παιδί γνωρίζει και εμπιστεύεται, από τον οικογενειακό και το φιλικό κύκλο. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο προφίλ θυτών, όμως όσα άτομα έχουν πρόσβαση σε παιδιά, όπως γονείς, συγγενείς, δάσκαλοι, γιατροί, προπονητές, είναι πιο συνηθισμένο να ανήκουν στην κατηγορία αυτή.

Και τα δύο φύλα μέχρι και 13 ετών ανήκουν στις κατηγορίες υψηλού κινδύνου, ενώ στην ηλικιακή ομάδα 12-18 τα κορίτσια κακοποιούνται περισσότερο, αν και αυτό το στοιχείο τείνει να αλλάξει. Παιδιά με αναπτυξιακές-μαθησιακές δυσκολίες αλλά και από μη αστικές περιοχές διατρέχουν το διπλάσιο κίνδυνο λόγω του έντονου στιγματισμού.

Όλοι οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι τα ποσοστά μη αποκάλυψης είναι πολύ υψηλά και από το ίδιο το θύμα, το οποίο δεν μιλά, αλλά και όταν ακόμη το παιδί το πει σε κάποιον μεγαλύτερο, επιλέγεται η αποσιώπησή του. Η κακοποίηση θεωρείται οικογενειακή υπόθεση και, ακόμα και αν γίνει αντιληπτή, η ανάγκη επιβίωσης (π.χ. «αν ο πατέρας πάει φυλακή πώς θα ζήσουμε;»), ο κίνδυνος στιγματισμού («μα είναι συγγενής, δεν μπορώ να τον καταγγείλω και να το μάθουν όλοι») και πλήθος ταμπού που υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία εμποδίζουν την αποκάλυψη τέτοιων περιστατικών.

Την ίδια στιγμή η άγνοια των εκπαιδευτικών και διευθυντών ότι έχουν νομικά εργαλεία που βοηθούν την αποκάλυψη αλλά και ότι είναι υποχρεωμένοι να καταγγέλλουν ακόμα και την υποψία σεξουαλικής κακοποίησης δυσκολεύουν την αντιμετώπισή της.

Εκπαίδευση για… «Ασφαλές Αγγιγμα»
Μια καινοτόμος πρωτοβουλία έχει ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο από τη ΜΚΟ «Eliza» με χρηματοδότηση από το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος με σκοπό να εκπαιδεύσει παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση στη χώρα μας.

Μέχρι το τέλους του 2018 περίπου 2.000 παιδιά νηπιαγωγείου μέχρι και τρίτης δημοτικού θα έχουν μάθει μέσα από το κουκλοθέατρο να διακρίνουν ποιο είναι το ασφαλές άγγιγμα από έναν ενήλικο και ποιο όχι, να αντιστέκονται σε μια δυσάρεστη κατάσταση και να επικοινωνούν το πρόβλημα.

Για πρώτη φορά όμως εκπαιδεύονται και οι δάσκαλοι και οι γονείς. Στόχος είναι τα επόμενα δύο χρόνια να εισαχθεί η συγκεκριμένη εκπαίδευση για το «Ασφαλές Αγγιγμα» σε όλα τα νηπιαγωγεία και τις τάξεις Α, Β, Γ των δημόσιων δημοτικών σχολείων της χώρας.

«Στόχος μας είναι η πρόληψη, το μεγάλο δηλαδή κενό που καταγράφεται στη χώρα μας τη στιγμή που δεν υπάρχει εθνικός φορέας πρόληψης, καταστολής και καταγραφής τέτοιων περιστατικών. Θέλουμε να βάλουμε στο τραπέζι της συζήτησης όλο το φάσμα που αφορά ένα ασφαλέστερο αύριο για τα παιδιά μας», τόνισε κατά την παρουσίαση του προγράμματος η Αφροδίτη Στάθη, διοικητική διευθύντρια της «Eliza».

Η φρίκη σε αριθμούς
1 στα 5 παιδιά από 0 έως 18 ετών θα βιώσει στη ζωή του τουλάχιστον ένα περιστατικό σεξουαλικής βίας
73% από τα κακοποιημένα παιδιά δεν θα μιλήσουν για το γεγονός τον πρώτο χρόνο
45% των θυμάτων δεν θα μιλήσουν για τουλάχιστον 5 χρόνια -9 στους 10 θύτες είναι πρόσωπα τα οποία το παιδί γνωρίζει και εμπιστεύεται, από τον οικογενειακό και το φιλικό κύκλο






Ελεύθερος τύπος  

Τσίπρας: Θα καταργήσουμε τις πανελλήνιες -Ολες οι αλλαγές στην Παιδεία


Τις προωθούμενες αλλαγές στην Παιδεία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στο υπουργείο Παιδείας.

Ο κ. Τσίπρας δήλωσε πως ξεκινάει έναν κύκλο επισκέψεων σε όλα τα υπουργεία, «με αντικείμενο τον προγραμματισμό και την αξιολόγηση του παραγόμενου έργου και πιο άμεσης συνεννόησης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων». Ο κ. Τσίπρας τόνισε πως «η Παιδεία πρέπει να είναι σημαντική προτεραιότητα για την κυβέρνηση και τον τόπο. Πιστεύουμε στο δικαίωμα πρόσβασης όλων -ανεξαιρέτως οικονομικής δυνατότητας- σε μια σύγχρονη και δημόσια Παιδεία». Ο κ. Τσίπρας επεσήμανε πως οι αλλαγές στην Παιδεία εντάσσονται σε ένα «τριετές πλάνο μεταρρυθμίσεων».

Οι βασικοί άξονες
Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε πως θα γίνουν αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, καθώς και ότι θα επεκταθεί το ολοήμερο δημοτικό σχολείο σε όλη την Ελλάδα, ενώ έκανε απολογισμό των πεπραγμένων της κυβέρνησής του στον τομέα της Παιδείας, κάνοντας αναφορά, μεταξύ άλλων, στα σχολεία ειδικής αγωγής και στα ολοήμερα σχολεία, ενώ έδωσε τους 5 βασικούς άξονες των προωθούμενων αλλαγών. Αυτοί οι άξονες είναι οι εξής:

1. Ενίσχυση των δημοτικών σχολείων.
2. Αναβάθμιση του Λυκείου.
3. Ομαλοποίηση της διαδικασίας εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
4. Ενίσχυση των ΑΕΙ και ΤΕΙ με πόρους και θεσμικές αλλαγές.
5. Επένδυση στην έρευνα και στην τεχνογνωσία.  

Ολοήμερο σχολείο
«Από τον Σεπτέμβριο, ολοήμερο σχολείο σε όλα τα σχολεία της χώρας, και τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία, συνολικά 830 μονάδες σε κάθε γωνιά της χώρας μας», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση
Βασικός πυλώνας των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία είναι η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και η υλοποίηση αυτού του στόχου εντός της επόμενης τριετίας, είπε ο κ. Τσίπρας. «Θα γίνει υποχρεωτική η φοίτηση στα νήπια και προνήπια και δεν θα υπάρχει κανένα παιδί από 4 χρονών και πάνω που θα μείνει εκτός εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, και στο πιο απομακρυσμένο χωριό», τόνισε.

Θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τάξη
Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε πως σταδιακά θα μειώνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ώστε σε δύο χρόνια να μην υπερβαίνουν τους 22.

Αλλαγές σε Ιστορία, Θρησκευτικά και τεχνικά μαθήματα
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε πως στόχος είναι να γίνουν αλλαγές με νέα προγράμματα σπουδών, ιδίως στην Ιστορία, στα Θρησκευτικά και στα τεχνικά μαθήματα.

Εκπαίδευση στο σχολείο και όχι στο φροντιστήριο
«Γίνεται μεγάλη προσπάθεια στο να πιστέψουμε όλοι ότι η πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο του φροντιστηρίου. Θεωρούμε αδιανόητο σήμερα η βασική εκπαίδευση των μαθητών στις ξένες γλώσσες να μη γίνεται μέσα στο σχολείο. Στόχος μας είναι να τοποθετήσουμε στο κέντρο της διαδικασίας τη μάθηση και όχι την εξέταση», τόνισε ο κ. Τσίπρας.
  
Κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων
Ο πρωθυπουργός δήλωσε πως η κυβέρνηση προχωρά στην αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια και στην κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων. «Προχωρούμε μια ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου που θα οδηγήσουν στην κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων, τουλάχιστον όπως τις γνωρίζαμε μέχρι τώρα». Ο κ. Τσίπρας τόνισε επίσης πως θα αναγνωριστούν τα 5ετή προγράμματα σπουδών ως Μaster

Ανακοίνωσε επίσης πως τις επόμενες ημέρες η κυβέρνηση θα φέρει στη Βουλή νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα σε φοιτητές που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα να παρακολουθούν δωρεάν μεταπτυχιακά προγράμματα. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις αλλαγές στη διοίκηση των πανεπιστημίων, με «αύξηση της αντιπροσωπευτικότητας». Ο κ. Τσίπρας είπε πως «οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο από τους πρυτάνεις, ενώ οι φοιτητές θα είναι έξω από τη διαδικασία εκλογής αλλά όχι έξω από τα όργανα, θα συμμετέχουν στην οργανωτική διοίκηση».

Ο πρωθυπουργός δήλωσε πως δεσμεύεται να επαναφέρει τις δαπάνες για τα πανεπιστήμια και από το 2018 και μετά θα προστεθούν ακόμη 65 εκατομμύρια ευρω. 



Σχολικά γεύματα
Απαντώντας σε ερώτηση για τα σχολικά γεύματα, ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι αυτά θα επεκταθούν σε διπλάσιο αριθμό σχολείων. «Είναι βέβαιο ότι θα πιάσουμε τους στόχους των πρωτογενών πλεονασμάτων και απολύτως βέβαιο ότι θα εφαρμοστεί το σύνολο των αντιμέτρων το 2019 και το 2020».

Ειδική εκπαίδευση
Ο κ. Τσίπρας, αναφερόμενος στην ειδική εκπαίδευση, είπε: «Προχωρούμε στην ενίσχυση της καλλιτεχνικής διαδικασίας με έξι νέα καλλιτεχνικά σχολεία και της ειδικής αγωγής. Ανοίγουν την επόμενη χρονιά 11 νέα σχολεία, ενώ πέρυσι άνοιξαν άλλα 23. Προσαρμόζουμε τα ωρολόγια προγράμματα των ειδικών σχολείων με τα υπόλοιπα σχολεία, ενώ δίνουμε τη δυνατότητα να λειτουργούν ως ολοήμερα».

Τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά θα γίνουν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πρόθεση και επιθυμία της κυβέρνησης είναι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσα από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, όπως ανακοίνωσε επίσης ο πρωθυπουργός. Μίλησε για μια «εμβληματική πρωτοβουλία» η οποία θα γίνει μετά από διαδικασίες αξιολόγησης των δύο ΤΕΙ και σημείωσε πως στο πλαίσιο αυτού του πανεπιστημίου θα ιδρυθούν και νέες διετείς δομές, που θα παρέχουν διπλώματα ευρωπαϊκών επαγγελματικών προσόντων για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων.

Για την προσφυγική κρίση
Είμαι εξαιρετικά περήφανος που έχουμε καταφέρει, όταν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την προσφυγική κρίση να δείξουμε ήθος και αλληλεγγύη. Ήδη 300 τάξεις λειτουργούν για 5.000 προσφυγόπουλα που φοιτούν κανονικά, ενώ από το Σεπτέμβρη θα έχουμε 600 τάξεις υποδοχής προσφύγων σε όλη τη χώρα.

Σε στάση αναμονής οι καθηγητές
Τον πρωθυπουργό υποδέχθηκε λίγο μετά τις 10:30 το πρωί ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου, αλλά και εργαζόμενοι. Μάλιστα παράγοντες του υπουργείου έδειξαν στον Αλέξη Τσίπρα έργα τέχνης που κοσμούν το ισόγειο του κτιρίου. Ακολούθησε σύσκεψη στο γραφείο του υπουργού στον τρίτο όροφο και στη συνέχεια η συνέντευξη Τύπου.

Την ίδια στιγμή, οι καθηγητές πανεπιστημίων τηρούν στάση αναμονής μέχρι να ανακοινωθούν επίσημα οι προωθούμενες αλλαγές. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλειονότητα των καθηγητών αντιδρά στη συμμετοχή των φοιτητικών συλλόγων στις αποφάσεις της Συγκλήτου και αναμένεται το επόμενο διάστημα να τοποθετηθούν και να εκφράσουν τις θέσεις τους.

Επισκέψεις και σε άλλα υπουργεία
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αναμένεται τις επόμενες ημέρες να επισκεφθεί και άλλα υπουργεία. Ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται το υπουργείο Υγείας. Όπως έχει τονίσει ο πρωθυπουργός, οι επικεφαλής των υπουργείων πλέον δεν έχουν το άλλοθι της διαπραγμάτευσης και οφείλουν να επισπεύσουν τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις. Οι επισκέψεις του πρωθυπουργού σε υπουργεία καθώς και σε άλλες υπηρεσίες θα συνεχιστούν και μετά την επιστροφή του από το Πεκίνο, όπου θα βρίσκεται από τις 12 έως τις 16 Μαΐου.




Ιάσων Πιπίνης -  iefimerida.gr






Τα 10+1 μέτρα του 2018:Κατάργηση επιδομάτων, νέοι φόροι & αυξήσεις εισφορών


Μπορεί επικοινωνιακά το βάρος να έπεσε στα μέτρα και στα αντίμετρα του 2019 και του 2020, ωστόσο και η επόμενη χρονιά είναι γεμάτη από μέτρα. Τόσο με τη λίστα των προαπαιτούμενων όσο και με τα μέτρα που έχουν ψηφιστεί από την α’ αξιολόγηση, δημιουργείται ένα «πακέτο» πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Το πακέτο μάλιστα της επόμενης χρονιάς εμπλουτίστηκε βίαια με την επικείμενη αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών για ένα εκατομμύριο ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες.

Αναλυτικά το πακέτο μέτρων του 2018 έχει ως εξής:

1. H «βόμβα» του 2018 δεν είναι άλλη από την κρυφή αύξηση στις ασφαλιστικές εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιτηδευματιών που δηλώνουν κέρδη άνω των 7000 ευρώ τον χρόνο. Παρά την έκπτωση 15% στη νέα βάση υπολογισμού των εισφορών, οι επιβαρύνσεις θα υπερβαίνουν τα 400 ευρώ τον χρόνο ακόμη και για τους επαγγελματίες με εισοδήματα της τάξεως των 10.000 ευρώ ενώ στα μεγαλύτερα ποσά προκύπτουν εκρηκτικές αυξήσεις πολλών χιλιάδων ευρώ.

2. Η λίστα με τα 140 προαπαιτούμενα μας θυμίζει ότι δεν έχει τελειώσει το μαχαίρι στο ΕΚΑΣ. Όπως αναφέρεται και στο αναθεωρημένο μνημόνιο, το πρόσθετο «τσεκούρι» στη σχετική δαπάνη θα φτάσει το 2018 στα 238 εκατ. ευρώ καθώς η συνολική εξοικονόμηση θα πρέπει να εκτοξευτεί στα 808 εκατ. ευρώ έναντι 570 εκατ. ευρώ το 2017. Δεδομένου ότι η συνολική δαπάνη είναι στα 853 εκατ. ευρώ, πρακτικά η… εξαφάνιση του ΕΚΑΣ θα υλοποιηθεί από το νέο έτος. Οι μειώσεις θα φανούν από τον Δεκέμβριο του 2017 καθώς μέσα στον συγκεκριμένο μήνα θα φανεί ποιοι θα χάσουν οριστικά το επίδομα από τον Ιανουάριο του 2018.

3. Μέσα στο πρόσθετο πακέτο μέτρων του 2018, θα είναι η κατάργηση της έκπτωσης που γίνεται σήμερα (1,5%) σε όλους τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με την αιτιολογία ότι προκαταβάλουν ολόκληρο το φόρο που τους αναλογεί. Αυτή η κατάργηση θα αποτυπωθεί ως μείωση των καθαρών αποδοχών από τον Ιανουάριο του 2018 τόσο για τους μισθωτούς όσο και για τους συνταξιούχους. Οι μειώσεις των καθαρών αποδοχών θα είναι της τάξεως των 50 λεπτών τον μήνα έως και 3-5 ευρώ για τα υψηλότερα εισοδήματα.

4. Δεν θα αναγνωριστούν ως έκπτωση φόρου οι ιατρικές δαπάνες. Ήδη έχει ψηφιστεί διάταξη που ορίζει ότι θα αναγνωρίζονται οι δαπάνες μόνο για όσους κάνουν πληρωμές με κάρτα.

5. Για να εξοικονομήσει 52 εκατ. ευρώ από το επίδομα θέρμανσης, το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει μέσα στο 2017 να αποφασίσει ή ότι κόβει το επίδομα ανά λίτρο στα 10-12 λεπτά, ή να κατεβάσει τόσο χαμηλά τα εισοδηματικά κριτήρια που στην πράξη να μην είναι δικαιούχοι μόνο όσοι εμφανίζουν εισοδήματα κάτω από το όριο της φτώχειας.

6. Επιβάλλεται φόρος διαμονής στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια-διαμερίσματα ο οποίος κυμαίνεται από 0,5 ευρώ έως 4 ευρώ ανάλογα με την κατηγορία του ξενοδοχείου ή του δωματίου. Το μέτρο δεν περιλαμβάνεται στα 140 προαπαιτούμενα αλλά έρχεται από την α’ αξιολόγηση και θα ενεργοποιηθεί από το νέο έτους.

7. Στους αγρότες, ο συντελεστής υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών για την κύρια σύνταξη, από την 1/1/2018 θα αναπροσαρμοστεί στο 17% έναντι 14% που είναι για ολόκληρο το 2017.

8.Το μνημόνιο ορίζει ότι η εξίσωση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων με τις πραγματικές θα γίνει τελικώς τον Δεκέμβριο του 2017. Κανονικά, θα έπρεπε να γίνει από τον Ιούνιο του 2017 αλλά οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών δεν έχουν ολοκληρώσει τη σχετική προετοιμασία. Η διαφαινόμενη μείωση των αντικειμενικών αξιών θα φέρει αύξηση στους συντελεστές υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ καθώς η απόδοσή του και το 2018 θα πρέπει να διατηρηθεί στα 2,7 δις. ευρώ. Επίσης, αναμένεται μείωση στα αφορολόγητα για γονικές παροχές, κληρονομιές και αγοραπωλησίες.

9.Το αναθεωρημένο μνημόνιο αναφέρει ρητά ότι η εξαίρεση από τον φόρο υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων θα λάβει τέλος στο τέλος του 2017. Άρα, αναμένεται επιβολή φόρου υπεραξίας από την 1/1/2018 θα επιβληθεί και φόρο υπεραξίας.

10.  Καταργείται το επίδομα ανεργίας που εισπράττουν οι νέοι που εισέρχονται για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας. Το μέτρο σημαίνει απώλειες περίπου 75 ευρώ στους μέχρι τώρα δικαιούχους.

11.  Επιβάλλονται αλλαγές στα επιδόματα των ενστόλων τα οποία θα φέρουν μειώσεις αποδοχών ώστε να εξοικονομηθούν περί τα 7 εκατ. ευρώ.







thetoc.gr

    

Ελεγκτικό Συνέδριο: Παράνομες οι περικοπές συντάξεων του 2019


H Ολομέλεια του Ελεγκτικού γνωμοδοτεί εκ των προτέρων ότι οι επικείμενες μειώσεις είναι αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, πριν αυτές ψηφιστούν από τη Βουλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σώμα γνωμοδότησε ότι είναι αντίθετες στο πρώτο πρόσθετο πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής  Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ)   οι περικοπές των κυριών και επικουρικών συντάξεων κατά 18% από το 2019 όπως συμφώνησε η Κυβέρνηση  με τους δανειστές.

Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου τονίζει ότι οι περικοπές ενδεχομένως να προσκρούουν στο πρώτο πρόσθετο πρωτόκολλο της  ΕΣΔΑ.

Στο σκεπτικό αναφέρεται επίσης ότι το νομοσχέδιο προβλέπει  περικοπές συντάξεων μετά από δύο χρόνια, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σχετική αναλογιστική μελέτη  όπως προβλέπει η νομοθεσία και η νομολογία των Ελληνικών δικαστηρίων.  

Όπως είναι γνωστό, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου γνωμοδοτεί υποχρεωτικά επί κάθε νομοσχεδίου που αφορά συνταξιοδοτικά θέματα του Δημοσίου τομέα. Ωστόσο, η άποψή του δεν έχει δεσμευτική παρά μόνο γνωμοδοτική ισχύ.

Όπως έχει συμφωνηθεί ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους δανειστές, από την 1.1.2019 περικόπτεται η προσωπική διαφορά στις κύριες συντάξεις ως 18% καθώς και μέρος των επικουρικών αν δεν συμπληρώνεται το απαιτούμενο ποσό περικοπής.

Η μέση μείωση της σύνταξης θα είναι 9% σε κύριες και επικουρικές. Το μέτρο θα θίξει πάνω από 1.000.000 συνταξιούχους που παίρνουν σύνταξη πάνω από 700 ευρώ. Οι απώλειες θα αρχίζουν από λίγα ευρώ έως και πάνω από 300 ευρώ το μήνα. Η συνολική μείωση της σύνταξης δεν θα πρέπει να ξεπερνάει το 18%. Άρα χάνονται μία ως δύο συντάξεις το χρόνο.







 thetoc.gr

FT: Οι Ελληνες μπορεί να μην αντέξουν άλλο την εξαθλίωση και να αποφασίσουν Grexit


Τα ελληνικά ομόλογα μπορεί να γίνουν σημαντικά λιγότερο επικίνδυνα από τα αντίστοιχα πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών και τα spreads τους να μειωθούν περαιτέρω πολύ, ανάλογα με το μέγεθος της όποιας αναδιάρθρωσης του χρέους της Ελλάδας προς τους επίσημους πιστωτές της.

Αυτό αναφέρει δημοσίευμα του Matthew Klein στην εφημερίδα Financial Times, που αναφέρει επίσης ότι το συνδυαστικό αποτέλεσμα μίας αναδιάρθρωσης του χρέους και της αγοράς των ελληνικών ομολόγων από την ΕΚΤ θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω σημαντική άνοδο των τιμών των ομολόγων.

Το σημερινό μείγμα των ελληνικών επιτοκίων στην αγορά, των προοπτικών ανάπτυξης και των δημοσιονομικών στόχων δεν φαίνεται βιώσιμο.

«Για μία χώρα με νομισματική κυριαρχία, αυτό συνεπάγεται τη μείωση των αποδόσεων και την αύξηση των τιμών των ομολόγων. Για χώρες της Ευρωζώνης, συνεπάγεται μία αναδιάρθρωση του χρέους», αναφέρει το δημοσίευμα.

Αν η αναδιάρθρωση του χρέους δεν αφορά τους ιδιώτες επενδυτές που έχουν ελληνικά ομόλογα, αλλά μόνο τους επίσημους πιστωτές, αυτό «θα μπορούσε να απελευθερώσει πιθανόν περισσότερους πόρους, ώστε η χώρα να εξυπηρετεί τα ομόλογά της, επενδύοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη, μειώνοντας σημαντικά τον πιστωτικό κίνδυνο».



Η Πορτογαλία διαθέτει μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ (Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος) για την εξυπηρέτηση του χρέους της σήμερα από ότι η Ελλάδα - περίπου 4% του ΑΕΠ έναντι 3,3% της Ελλάδας.

«Ανάλογα με την έκταση της όποιας αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, αυτό θα μπορούσε επομένως να έχει τελικά σημαντικά λιγότερο κίνδυνο από το χρέος που εκδίδουν πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό θα μπορούσε, με τη σειρά του, να συνεπάγεται μία μεγάλη μείωση στα spreads και τη συνέχεια της σημερινής ανοδικής αγοράς», σημειώνει το δημοσίευμα.

«Φυσικά, υπάρχει και άλλη πιθανότητα: Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί να μην εφαρμόσουν τις θεσμικές μεταρρυθμίσεις που είναι αναγκαίες για να μπορέσει η Ελλάδα να επιστρέψει έγκαιρα στην ανάπτυξη.

 Οι Έλληνες, έχοντας υποστεί μία μεγάλη ύφεση, σχεδόν χωρίς προηγούμενο, μπορεί τελικά να χάσουν την υπομονή τους και να αποφασίσουν ότι θα ήταν καλύτερα να φύγουν από το ενιαίο νόμισμα, με όλους τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που συνεπάγεται, παρά να δεσμευτούν σε μία αιώνια εξαθλίωση. Τα ελληνικά ομόλογα, με νόμισμα αναφοράς το ευρώ, θα είχαν κακή επίδοση σε ένα τέτοιο σενάριο», καταλήγει το δημοσίευμα.








 ΑΠΕ-ΜΠΕ - iefimerida.gr



Τρίτη 9 Μαΐου 2017

Την προνομοθέτηση που πολλοί εμίσησαν…



Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει εναντιωθεί με έντονο τρόπο, ο πρωθυπουργός την έχει χαρακτηρίσει αντιδημοκρατική, υπουργοί και βουλευτές την έχουν επικρίνει και η κεντρική επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ έχει συμφωνήσει ότι είναι παράλογη και ότι δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή από την κυβέρνηση. Κι όμως, όλα αυτά αποτελούν λεπτομέρειες μικρής σημασίας. Όλοι μαζί θα ψηφίσουν, θα υπογράψουν και θα στηρίξουν την προνομοθέτηση μέτρων. Ναι αυτή την οποία έχουν καταγγείλει!

Ενδεχομένως η συγκεκριμένη περίπτωση θα έπρεπε να διδάσκεται στα Πανεπιστήμια ως ένα παράδειγμα προς αποφυγή στην λειτουργία μιας κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Ωστόσο αναρωτιέμαι αν σ' ένα τέτοιο ενδεχόμενο, πως θα εισέπρατταν οι φοιτητές αυτό το παράδειγμα. Μια περίπτωση δηλαδή όπου από την κορυφή του πολιτεύματος μέχρι το τελευταίο κομματικό στέλεχος που στηρίζει το βασικό κυβερνητικό κόμμα αντιτίθενται σε κάτι αντιδημοκρατικό, παράλογο, αντισυνταγματικό κ.α. το οποίο στη συνέχεια αποδέχονται!

Κανένας απ όλους αυτούς – έστω το τελευταίο κομματικό στέλεχος – δεν νοιώθει την ανάγκη μιας προσωπικής παραίτησης σε ένδειξη διαμαρτυρίας η οποία θα αποτελούσε ενδεχομένως μια συμβολική κίνηση που θα έσωζε την τιμή τους. Την δική τους αλλά και γενικότερα του πολιτικού συστήματος (ενός μεγάλου μέρους του για την ακρίβεια) το οποίο εκτίθεται ανεπανόρθωτα στέλνοντας με τον τρόπο συμπεριφοράς τώρα, ένα μήνυμα πολιτικού αμοραλισμού και απόλυτου κυνισμού.

Όλοι αυτοί, είχαν δυο επιλογές:1) να καταγγείλουν την προνομοθέτηση μέτρων και αν αυτή μετατρεπόταν ας πούμε σε μια αναγκαστική επιλογή (για να κλείσει η αξιολόγηση κ.ο.κ.) ή να ζητούσαν συγνώμη ή να έδιναν τις παραιτήσεις τους και 2) να μην είχαν κάνει αυτές τις δηλώσεις εναντίωσης στην προνομοθέτηση εκτιμώντας ότι αποτελεί μια αναγκαστική επιλογή. Και οι δυο επιλογές μαζί δεν μπορεί να συνυπάρχουν. Αποτελούν ενδεικτικές περιπτώσεις αμοραλισμού, όπως προαναφέραμε.

Για την ιστορία και μόνο να παραθέσουμε ενδεικτικά πως είχαν αντιδράσει ελάχιστους μόνο μήνες πριν όλοι αυτοί όταν για πρώτη φορά μπήκε από τους δανειστές το θέμα της προνομοθέτησης: Π.Παυλόπουλος (30.1.2017): "Παρόμοια απαίτηση προληπτικών μέτρων δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στην ευρωπαϊκή ιστορία, τέτοιες πιέσεις δεν συνάδουν με το ευρωπαϊκό ιδεώδες". Α.Τσίπρας (16.12.2016): " επιμονή για μέτρα από το 2019 και μετά είναι αντιδημοκρατική γιατί κανένα κοινοβούλιο της ευρωζώνης και της Ε.Ε. δεν θα μπορούσε να αποδεχτεί". Κεντρική Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ (14.2.2017): "Η παράλογη απαίτηση των δανειστών και του ΔΝΤ για προνομοθέτηση δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή από την κυβέρνησή μας. Η κοινωνία δεν αντέχει άλλα μέτρα, έστω και αν αυτά θα ληφθούν τρία χρόνια μετά".






Γιάννης Παντελάκης 


liberal.gr 

Σε απόλυτο φιάσκο οδηγείται η εξεταστική για Παπαντωνίου


Σε αδιέξοδο και με την βούλα του ΣΥΡΙΖΑ και σε απόλυτο φιάσκο κατά την αντιπολίτευση οδηγείται η προανακριτική επιτροπή για τον Γιάννο Παπαντωνίου.


Στη συνεδρίαση της Τρίτης ο πρόεδρος της επιτροπής Νίκος Παρασκευόπουλος δήλωσε στους βουλευτές πως διαφαίνεται αναρμοδιότητα της επιτροπής όσον αφορά το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος ωστόσο αυτό πρέπει να τεκμηριωθεί με επιπλέον στοιχεία από τη δικαιοσύνη που ζήτησε η επιτροπή.

Στην επιτροπή εστάλησαν ήδη τρεις δικαστικές αποφάσεις που αφορούν καταδίκες του κ. Παπαντωνίου για ανακριβές πόθεν έσχες σχετικά με το ποσό του 1,2 εκατομμυρίων ευρώ που βρεθήκαν σε λογαριασμό της συζύγου του στην τράπεζα HSBC.

Όμως από τις αποφάσεις προκύπτει ότι τα χρήματα κατατέθηκαν σε χρονική περίοδο τουλάχιστον ένα χρόνο πριν ο κ. Παπαντωνίου γίνει υπουργός Άμυνας και άρα σε περίοδο που δεν εξετάζει η επιτροπή. Επίσης από αυτές τις αποφάσεις δεν φαίνεται να υπάρχει ροή χρήματος και μετά όταν έγινε υπουργός άμυνας, αν και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ανέφεραν πως επίσης δεν φαίνεται και ότι δεν υπάρχει .

Όπως αναφέρεται και σε δελτίο Τύπου «Οι αποφάσεις αυτές  αξιολογήθηκαν από την Επιτροπή και αποφασίστηκε να ζητηθούν συγκεκριμένα αναγνωστέα έγγραφα που μνημονεύονται στις αποφάσεις αυτές. Επίσης η Επιτροπή εμμένει στην αρχική της απόφαση να ζητήσει κι άλλα έγγραφα, τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχουν αποσταλεί» .

Με βάση αυτά τα δεδομένα βουλευτές από όλα τα κόμματα ζήτησαν χρονοδιάγραμμα των εργασιών της επιτροπής με δεδομένο ότι η προθεσμία που έδωσε η ολομέλεια λήγει στις 28 Ιουνίου. Αν μέσα στις επόμενες 10-15 μέρες δεν υπάρξουν νέα στοιχεία σύμφωνα με πληροφορίες στις αρχές Ιουνίου θα αρχίσει η σύνταξη του πορίσματος.






  iefimerida.gr

         

Υπάλληλος ή επιχειρηματίας;


Η εξωφρενική επιβάρυνση των ελεύθερων επαγγελματιών δεν έχει μόνο ταμειακό προσανατολισμό. Πρωτίστως αποσκοπεί στη μείωση του μεγάλου ποσοστού των αυτοαπασχολούμενων, του μεγαλύτερου στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Και πλέον οι επαγγελματικές επιλογές περιορίζονται προς δύο κατευθύνσεις...

Του Κώστα Γιαννακίδη

Οι φοιτητές των Οικονομικών μαθαίνουν από το πρώτο έτος σπουδών ότι ένα από τα κύρια και διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι ο μεγάλος αριθμός των αυτοαπασχολούμενων.

Δεν μαθαίνουν κάτι λάθος. Η πατρίδα μας έχει το μεγαλύτερο ποσοστό αυτοαπασχολούμενων από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτοαπασχόλησης, επί του ενεργού πληθυσμού, προσεγγίζει το 32%. Ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 15%. Και, γενικά, όσο πιο σύγχρονη θεωρείται μία οικονομία, τόσο μικρότερα ποσοστά αυτοαπασχόλησης παρουσιάζει. Εκτός από μας, υψηλή αυτοαπασχόληση έχει η Ιταλία, που διακρίνεται για τη φοροδιαφυγή της, ομοίως και η Πορτογαλία και η Ρουμανία. Αντιθέτως, τα χαμηλότερα ποσοστά αυτοαπασχόλησης σημειώνονται στη Δανία και στο Λουξεμβούργο.

_mg_62481486814798
Πώς (και γιατί) η κυβέρνηση τρελαίνει τους επαγγελματίες
Πατήστε εδώ
Αυτός είναι ο βασικός  λόγος για τον οποίο τώρα εξοντώνονται οικονομικά οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Η οικονομική τους δραστηριότητα θεωρείται εκτροφείο φοροδιαφυγής και θερμοκοιτίδα παραοικονομίας. Όταν οι δανειστές επιβάλλουν υψηλές εισφορές και δυσβάστακτο φορολογικό συντελεστή προεξοφλούν την ύπαρξη «λίπους», αλλά συνάμα θέλουν να εξωθήσουν τους ελεύθερους επαγγελματίες σε άλλες δραστηριότητες. Ας γίνουν μισθωτοί ή ας συστήσουν εταιρείες-ομπρέλες για να συστεγαστούν επαγγελματικά. Αρκεί να μην κυκλοφορούν εκεί έξω, άναρχοι, ανεξέλεγκτοι, φοροδιαφεύγοντες. Και η κυβέρνηση; Δεν ανησυχεί για το πολιτικό κόστος; Εντάξει, δεν είναι η πρώτη της προτεραιότητα να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες σε γιατρούς, δικηγόρους και μηχανικούς, δηλαδή σε ελεύθερους επαγγελματίες που, ούτως ή άλλως, δεν ανήκουν στο ακροατήριό της. Οι άλλοι, εκείνοι που ασκούν πιο λαϊκά επαγγέλματα, έχουν ήδη τον τρόπο τους για να επιβιώνουν. Πιο εύκολα θα γλυτώσει την τσιμπίδα ο υδραυλικός, παρά ο δικηγόρος. Όπως και να έχει, η εκλογική πελατεία της κυβέρνησης είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι και, δευτερευόντως, οι συνταξιούχοι. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες σε λίγο δεν θα είναι και τόσο ελεύθεροι ή και τόσο επαγγελματίες. Αποκλείεται πάντως να είναι ταυτοχρόνως και ελεύθεροι και επαγγελματίες.

Ναι, αλλά δεν θα έρθει η Νέα Δημοκρατία για να αποκαταστήσει τα πράγματα; Δεν νομίζω να πιστεύετε αυτά τα αφελή. Το καθεστώς θα μείνει ως έχει και η ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία θα είναι ασύμφορη ως απαγορευτική, εκτός και αν βγάζεις τεράστια ποσά ή θέλεις να ξεπλύνεις χρήμα.

Στην πραγματικότητα παρακολουθούμε, με βίαιο τρόπο, την προσπάθεια αλλαγής του μοντέλου με το οποίο λειτουργεί η οικονομία μας. Και, δυστυχώς, δεν είμαστε απολύτως βέβαιοι πού ακριβώς θα οδηγηθούμε. Κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος. Μπορεί, πράγματι, να μειώσουμε θεαματικά το ποσοστό αυτοαπασχόλησης, εκτρέποντας τη δραστηριότητα σε υπαλληλικά ή εταιρικά σχήματα. Μπορεί, από την άλλη, να μειώσουμε τους αυτοαπασχολούμενους και να αυξήσουμε τους ανέργους, αληθινούς και εικονικούς, οδηγώντας περισσότερες δραστηριότητες στο ημίφως της παραοικονομίας.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι το πρότυπο αλλάζει. Ο ελεύθερος επαγγελματίας αρχίζει να αφαιρείται σταδιακά από το μενού επιλογών των νέων. Τι μένει; Υπάλληλος ή επιχειρηματίας. Και φυσικά η ασφαλής και αποδοτική λύση του λαμόγιου.







protagon.gr

       

Ερχονται αλλαγές ουσίας και… ψυχολογίας στα capital controls


Τι σχεδιάζεται για το όριο ανάληψης μετρητών, το άνοιγμα νέων λογαριασμών αλλά και με τα χρήματα που θα φέρουν οι καταθέτες από ξένη τράπεζα. Η προσέγγιση βήμα βήμα και οι μεγάλες προτεραιότητες.

Με αργά και σταθερά βήματα, τα οποία θα ευθυγραμμίζονται με τη βελτίωση του κλίματος στην οικονομία και της ενίσχυσης της εμπιστοσύνης στο τραπεζικό σύστημα, θα υλοποιηθεί ο οδικός χάρτης χαλάρωσης των capital controls, τον οποίο αναμένεται να ανακοινώσουν η Τράπεζα της Ελλάδος και το υπουργείο Οικονομικών αμέσως μετά την ολοκλήρωση όλων των σταδίων για το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες , σε πρώτο χρόνο οι αλλαγές θα κινούνται βάσει της στρατηγικής επιδίωξης προσέλκυσης καταθέσεων από τα στρώματα και από το εξωτερικό. Το ζήτημα της σταδιακής χαλάρωσης των capital controls αποτελεί ένα από τα θέματα (εξωδικαστικός, πρόσληψη του συμβούλου που θα στηρίξει τις τράπεζες στη διαδικασία του εξωδικαστικού κ.ά.) της ατζέντας της αυριανής συνεδρίασης του προεδρείου της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.

Σιγά σιγά το όριο ανάληψης
Σε ό,τι αφορά στην αύξηση του ορίου ανάληψης, οι τράπεζες προτείνουν το όριο να αυξηθεί στα 500 ευρώ την εβδομάδα, από 420 ευρώ σήμερα, ωστόσο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Τράπεζα της Ελλάδος, κυρίως, και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, θεωρούν πως είναι νωρίς ακόμη για κάτι τέτοιο, πόσω μάλλον όταν από την αρχή του έτους έως και τον Απρίλιο υπήρξε σημαντική -για τα δεδομένα της αγοράς- εκροή καταθέσεων.

«Πρέπει πρώτα να αναστραφεί η κατάσταση αυτή, να εδραιωθεί η τάση και μετά να ανοίξει το όριο», αναφέρει πηγή με γνώση του θέματος. Σημειώνεται ότι οι τράπεζες έχουν προτείνει το μηνιαίο όριο να ανοίξει έως και τις 2.000 ευρώ. Τραπεζικές πηγές αναφέρουν στο Euro2day.gr ότι σε πρώτη φάση αναμένεται να δοθεί η δυνατότητα ανάληψης του ποσού των 1.680 ευρώ (σ.σ. 840 ευρώ το δεκαπενθήμερο) αθροιστικά ανά πάσα στιγμή από την αρχή έως το τέλος του μήνα, ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη.

Οι κρίσιμες αλλαγές
Εξαιρετικής σημασίας κίνηση αποτελεί για τις τράπεζες η άρση των περιορισμών στο άνοιγμα λογαριασμών. Προτείνουν, λοιπόν, να επιτραπεί το άνοιγμα νέων καταθετικών λογαριασμών (όψεως και ταμιευτηρίου) και να μπορεί να μπει συνδικαιούχος στον λογαριασμό είτε τον νέο, είτε τον υφιστάμενο.

«Πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντικό μέτρο χαλάρωσης καθώς θα εδραιώσει την εμπιστοσύνη των πολιτών προς το τραπεζικό σύστημα», αναφέρει στο Euro2day.gr στέλεχος τράπεζας και προσθέτει: «Όταν δεν μπορείς να ανοίξεις έναν λογαριασμό στην τράπεζα, τότε έχει αποκοπεί κάθε σχέση πελάτη-τράπεζας. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Είναι ουσιαστικό αλλά και ψυχολογικό ζήτημα».

Σημαντική θεωρούν οι τράπεζες την πρόταση της Ένωσης βάσει της οποίας αν κάποιος επιστρέψει χρήματα από ξένη τράπεζα σε ελληνική, τότε να του επιτρέπεται ανάληψη μετρητών έως το 60% (από 30% που είναι σήμερα). «Ο διπλασιασμός του ορίου ανάληψης θα λειτουργήσει ελκυστικά για ένα ποσοστό των Ελλήνων που έχει τα χρήματά τους σε ξένη τράπεζα και τα έδιωξε λόγω φόβου και όχι από φοροδιαφυγή», αναφέρει πηγή.





Αναστασία Παπαϊωάννου - euro2day.gr



Ποιοι σαμποτάρουν στην κυβέρνηση τις ταμειακές μηχανές;!


Mετά το Ινστιτούτο της Φλορεντίας για τις τηλεοπτικές άδειες η κυβέρνηση έχει βρεί το κρατίδιο του Βραδεμβούργου για τις ταμειακές μηχανές στις επιχειρήσεις! Στην πραγματικότητα, ένα αόρατο χέρι καθυστερεί τη σύνδεσή τους με την εφορία μέσω TAXIS.

Οι μηχανισμοί ελέγχου στο δημόσιο είναι διάτρητοι. Άλλοι λαδώνονται και άλλοι υπερασπίζονται θεσούλες αντί να υπερασπίζονται τα δημόσια έσοδα και το χτύπημα της φοροδιαφυγής.

Σ αυτή την κατηγορία υπάγονται και οι ταμειακές μηχανές στις επιχειρήσεις. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε μεταφορά τεχνογνωσίας από το Βραδεμβούργο στην Ελλάδα για την εφαρμογή ενός μηχανισμού ασφάλειας των ταμειακών μηχανών ώστε να μηδενίζεται η πιθανότητα «πειράγματός τους» εκ μέρους των επιχειρήσεων.

Έλα, όμως, που οι ταμειακές μηχανές νέας τεχνολογίας από το 2013 έχουν δυνατότητα αυτόματης σύνδεσης με το TAXIS, που το κράτος δεν έχει ενεργοποιήσει ποτέ!

Και το ερώτημα ορθώνεται καθαρό: Γιατί η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην απευθείας σύνδεση μηχανών και TAXIS για να ελέγξει τα κρατικά έσοδα και τη φοροδιαφυγή, ενώ αντίθετα καταφεύγει σε αναθέσεις αμφίβολης χρησιμότητας σε υπηρεσίες του εξωτερικού;

Ποιος έχει προχωρήσει σ αυτές τις αναθέσεις και τι κοστίζουν στους πολίτες; Υπάρχει διαγωνισμός ή απ ευθείας ανάθεση στην κυβέρνηση ή σε φορέα του γερμανικού κρατιδίου για μια εφαρμογή που η τεχνολογία έχει λύσει εδώ και χρόνια;

Επιπλέον, πώς ανατίθεται ένα έργο σε μια γερμανική εποπτεία τη στιγμή που οι προδιαγραφές αυτής της εποπτείας εφαρμόζονται ήδη στην Ελλάδα από το 2013 που εισάγονται στη χώρα οι νέες ταμειακές μηχανές!

Και εφαρμόζονται με απόφαση του υπουργείου Οικονομιών σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο και φορείς της αγοράς και με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενσωματωμένες στο ελληνικό φορολογικό δίκαιο από το 2012!!

Κορυφαίο: Μετά από όλα αυτά έχει εγκατασταθεί στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και  server για τη συλλογή, καταχώρηση και επεξεργασία των συναλλαγών των φορολογικών ταμειακών μηχανών!

Ποιος, λοιπόν, φρενάρει και καθυστερεί με μπαλαφάρες τύπου ινστιτούτου Φλωρεντίας τη σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS ώστε να χτυπηθεί ένα μέρος της φοροδιαφυγής;

Ποιος διαιωνίζει την ύποπτη υπουργική απόφαση του 2014 που απαλλάσσει τους ελεύθερους επαγγελματίες από την έκδοση αποδείξεων μέσω ασφαλών φορολογικών συστημάτων;

Ποιος διαιωνίζει την αποφυγή έκδοσης αποδείξεων, ποιος προωθεί τις απλές χειρόγραφες αποδείξεις που δεν λένε τίποτε και τα απλά χειρόγραφα ή μηχανογραφικά χωρίς καμιά διασφάλιση τιμολόγια ή δελτία αποστολής της χοντρικής που μπορούν να αλλοιωθούν εκ των υστέρων;

Σε ποια κυκλώματα υποκύπτει η κυβέρνηση στερώντας από το δημόσιο ταμείο έσοδα εκατομμυρίων; Ποιους εξυπηρετεί βοηθώντας τη φοροδιαφυγή; Διεφθαρμένες συντεχνίες της υπαλληλίας ή επιχειρηματικά συμφέροντα;

Κατά τα άλλα κυνηγάμε τη φοροδιαφυγή. Του κυρ Αντώνη του καστανά στη Θεσσαλονίκη!





Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης - liberal.gr


9 Μαΐου 1936 – Η ματωμένη απεργιακή εξέγερση στη Θεσσαλονίκη


Με δραματικό τρόπο στις 9 Μαΐου 1936  εξελίχθηκαν οι απεργιακές εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη, στις οποίες αρκετοί εργάτες έχασαν τη ζωή τους χτυπημένοι από τη χωροφυλακή. Ήταν ίσως το κορυφαίο γεγονός που σηματοδότησε την αλλαγή της περιόδου, αφού η  ήττα του εργατικού κινήματος εκείνης της εποχής, διευκόλυνε τον ερχομό της δικτατορίας του Μεταξά. Λίγα χρόνια μετά μία άλλη 9η Μαΐου, αυτή του 1945, σηματοδοτούσε το επίσημο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, κλείνοντας μία αιματηρή ιστορική περίοδο και ανοίγοντας μία άλλη.





Πριν από 80 χρόνια, όλοι οι κλάδοι διεκδικούσαν σημαντικά αιτήματα για τη δυνατότητα της εργατικής τάξης να επιβιώσει με αξιοπρέπεια και η αρχικά καπνεργατική απεργία στη Θεσσαλονίκη, μετά τα χτυπήματα της χωροφυλακής και φασιστικών συμμοριών, είχε εξαγριωθεί και γενίκευσε την απεργία με συμμετοχή τουλάχιστον 25.000 απεργών στις απεργιακές διαδηλώσεις.

AkropolisNEWSPAPERΣτο πολιτικό πεδίο, η επιτυχία το Γενάρη του 1936 του Παλλαϊκού Μετώπου (ΚΚΕ και Αγροτικό Κόμμα, με 73.411 ψήφους και 15 βουλευτές) το ανέδειξε σε ρυθμιστικό παράγοντα για την εξασφάλιση κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας και προέκυψε το σύμφωνο Σοφούλη – Σκλάβαινα. Στο πρόγραμμά του περιλάμβανε την ακύρωση της αφαίρεσης δικαιωμάτων όσων είχαν καταδικαστεί για παράβαση του «ιδιώνυμου», θα καταργούσε τις επιτροπές ασφάλειας, θα έδινε αμνηστία στον Ν. Ζαχαριάδη, στον Β. Βερβέρη και στον Β. Νεφελούδη, αλλά και σε όλους τους πολιτικούς κατάδικους, τους φυλακισμένους και τους εξόριστους.

Επίσης θα διέλυε όλες τις φασιστικές οργανώσεις , θα καθιέρωνε σαν μόνιμο εκλογικό σύστημα την αναλογική, θα ελάττωνε, μέσα σε δυο μήνες, την τιμή του ψωμιού, θα απαγόρευε την προσωποκράτηση για οφειλές προς το Δημόσιο μέχρι τρεις χιλιάδες δραχμές, θα καθιέρωνε πεντάχρονο χρεοστάσιο χωρίς όρους για τα χρέη των αγροτών στις τράπεζες και στους ιδιώτες και θα προχωρούσε στην άμεση εφαρμογή των Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Δράστης και πρωταγωνιστής της καταστολής ο τότε πρωθυπουργός και λίγους μήνες αργότερα και δικτάτορας, Ιωάννης Μεταξάς. Είχε δώσει διαταγή ένα σύνταγμα στρατού από τη Λάρισα να μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη και μοίρα του στόλου να καταπλεύσει στο λιμάνι της πόλης προς αντιμετώπιση των εργατών που βρίσκονταν σε απεργία.

Χαρακτηριστικό ήταν το «διάγγελμα» του Μεταξά που έλεγε: «Κατέστη φανερόν ότι οι σκοποί οι επιδιωκόμενοι από τους διευθύνοντας την απεργιακήν κίνησιν είναι πολιτικοί, ανατρεπτικοί. Αν ήσαν οικονομικοί θα εδέχοντο οι ιθύνοντες τας δύο εργατικάς ομοσπονδίας την λύσιν, την οποίαν η κυβέρνησις επέβαλε εις τους καπνεμπόρους, και η οποία όχι μόνον καθορίζει κατώτατον ημερομίσθιον 90 δραχμών, αλλά προβλέπει και περί μέσου ημερομισθίου 100 περίπου δραχμών… Η κυβέρνησις δε θα εμποδίση βεβαίως το δικαίωμα της απεργίας από εκείνους οι οποίοι το έχουν, αλλά δε θα επιτρέψη διατάρραξιν της τάξεως. Όσοι το επιχειρήσουν, θα συναντήσουν το κράτος του νόμου».



Αποτέλεσμα της κτηνώδους βίας που εξαπέλυσε η χωροφυλακή ήταν η δολοφονία του αυτοκινιτιστή Τάσου Τούση, της εργάτριας Αναστασίας Καρανικόλα, αλλά και των Β. Σταύρου, Ιντο Σενόρ, Γ. Πανόπουλου, Αγλαμίδη, Σαλβατόρ Ματαράσο, Δημ. Λαϊλάνη, Σ. Διαμαντόπουλου, Γιάννη Πιτάρη, Ευθύμη Μάνου, Μανώλη Ζαχαρίου.

Ο Γιάννης Ρίτσος με αφορμή το θρήνο της μάνας του Τάσου Τούση, έγραψε το «Μέρα Μαγιού μου μίσεψες», με τους ακόλουθους στίχους.
     







 ert

Τίνος είναι βρε γυναίκα ο Macron; *


Του Γιάννη Παντελάκη

Συμβαίνει κάτι εντυπωσιακό. Σχεδόν όλα τα πολιτικά κόμματα στη χώρα είδαν στο πρόσωπο του Μακρόν ένα μικρό ή μεγάλο κομμάτι από τον εαυτό τους. Από τον Τσίπρα και τον Μητσοτάκη ως την Γεννηματά και τον Θεοδωράκη, θεωρούν πως ο νέος πρόεδρος της Γαλλίας αποτελεί έναν πολιτικό συγγενή τους. Επιχειρούν κατά κάποιο τρόπο να οικειοποιηθούν το πολιτικό στιλ, την πολιτική πλατφόρμα και όσα εμφανίστηκε να σηματοδοτεί ο Μακρόν. Ολοι, βρίσκουν κάτι να μοιράζονται μαζί του πολιτικά.

Ο Τσίπρας, δεν αρκέστηκε σ’ ένα διπλωματικού χαρακτήρα συγχαρητήριο μήνυμα, αλλά είδε πως με τον Μακρόν μπορεί να εργαστεί στενά για να αλλάξει η πορεία της Ευρώπης. Η μετατόπιση του είναι εντυπωσιακή. Εως πρόσφατα θα άλλαζε την Ευρώπη με τους Ποντέμος και όχι με τον Ολαντρέου, τώρα βλέπει ορατό αυτό το ενδεχόμενο με έναν πρώην υπουργό του Ολάντ!  Εντυπωσιακός και ο τρόπος με τον οποίο αναζήτησε συμμάχους στη Γαλλία ο ΣΥΡΙΖΑ. Υποστήριξε αρχικά τον Αμόν, στη συνέχεια τον Μελανσόν, ταλαντεύτηκε λίγο μετέωρος και κατέληξε στον Μακρόν. Η απόλυτη σύγχυση.

Ο Τσίπρας ωστόσο, έχει και μια επιπλέον υποχρέωση στην οποία θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί.  Να δώσει ικανοποιητικές εξηγήσεις για το πώς είναι δυνατόν να προσβλέπει στη συνεργασία και να βλέπει θετικά την εκλογή ενός ανθρώπου που κέρδισε την ακροδεξιά στη Γαλλία,  με την ελληνική εκδοχή της οποίας συγκυβερνά ο ίδιος στην Ελλάδα με ιδιαίτερα αρμονικό μάλιστα τρόπο.

Ο Μητσοτάκης δείχνει ανάλογο ενθουσιασμό για τη νίκη Μακρόν αν και η αρχική δήλωσή του είχε αναφορές με γενικότερα χαρακτηριστικά (εποχή ρεαλισμού και ελπίδας κ.ο.κ.). Ωστόσο και αυτός δείχνει να θέλει να μοιραστεί ένα κομμάτι απ’ ότι σηματοδοτεί ο Γάλλος πρόεδρος κάνοντας έναν πολιτικό διαχωρισμό που δεν κινείται στο παραδοσιακό δίπολο «αριστερά-δεξιά», αλλά σ’ εκείνο μεταξύ  «ευρωπαϊκών δυνάμεων  που μάχονται για τις μεταρρυθμίσεις και εκείνων του λαϊκισμού».

Ωστόσο, ο κ. Μητσοτάκης αφενός ηγείται ενός κόμματος το οποίο είναι προϊόν του παραδοσιακού διαχωρισμού αριστερά-δεξιά, αφετέρου το κόμμα αυτό όχι απλά συνοδεύεται από ένα (όχι μακρινό) παρελθόν με πρόσωπα με ειδικό βάρος που έχουν έντονα χαρακτηριστικά λαϊκισμού και απομονωτισμού, αφετέρου δεν έχει δείξει ως τώρα ο ίδιος πως σκοπεύει μια γενναία σύγκρουση με το παρελθόν αυτό. 

Ο Μητσοτάκης αρχικά στήριξε τον εκπρόσωπο του «αδελφού κόμματος» Φρανσουά Φιγιόν όταν αυτός επικράτησε στις εσωκομματικές εκλογές.

Ο Κ. Μητσοτάκης ωστόσο μοιράζεται και ένα ανάλογο πρόβλημα αν και όχι ίδιας βαρύτητας, με εκείνο της  Φώφης Γεννηματά, η οποία με ανάλογο ενθουσιασμό την Κυριακή το βράδυ,  χαρακτήρισε τη νίκη Μακρόν «ανάσα για κάθε προοδευτικό Ευρωπαίο και ελπίδα για καλύτερες ημέρες». Τα ιδεολογικά συγγενικά κόμματα και των δυο στη Γαλλία (συντηρητικό και σοσιαλιστικό), αποκλείστηκαν από τον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών κάτι που παρατηρήθηκε για πρώτη φορά. Ο Μακρόν, μπορεί να είχε συμμετοχή στην κυβέρνηση του Φρανσουά Ολάντ, ωστόσο η πορεία του στη συνέχεια είχε τον χαρακτήρα ενός ανεξάρτητου υποψήφιου που ξεπερνά τα παραδοσιακά κόμματα.

Το επιπλέον πρόβλημα της κ. Γεννηματά - που την απομακρύνει από τις ιδεολογικές συγγένειες με τον Μακρόν - είναι αυτό που απασχολεί σχεδόν όλα τα σοσιαλιστικά κόμματα της Δυτικής Ευρώπης, τα οποία γνωρίζουν μεγάλη υποχώρηση της επιρροής τους. Το παράδειγμα του Αμόν είναι κάτι περισσότερο από χαρακτηριστικό (είχε προηγηθεί η κατάρρευση του εργατικού κόμματος της Ολλανδίας). Προφανώς η πίεση που δέχονται τα σοσιαλιστικά κόμματα έχει να κάνει με την αδυναμία τους να παρουσιάσουν μια εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης απέναντι σε αυτή της κυριαρχίας της ελεύθερης αγοράς.

Ο Στ. Θεοδωράκης έδειξε τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό για την εκλογή Μακρόν τον οποίο κατά βάση στήριξε στην υπέρβαση του δίπολου αριστερά-δεξιά και γενικότερα της απόρριψης των παλαιών σχημάτων που κυριάρχησαν στο παρελθόν. Ωστόσο, το κόμμα του και ο ίδιος που υιοθετούν τη συγκεκριμένη πολιτική ατζέντα (ένα περίεργο μείγμα που υπερβαίνει τις ιδεολογίες με την κλασική τους έννοια, επιλέγουν τον οικονομικό φιλελευθερισμό απορρίπτοντας τον κρατικό παρεμβατισμό κ.ο.κ.) στη χώρα μας τουλάχιστον δεν συνάντησαν σημαντική αποδοχή.

Συμπερασματικά, τον Μακρόν πολλοί εδόξασαν αλλά είναι δύσκολο να ισχυριστούν και ότι αποτελούν την ελληνική εκδοχή του ή έστω ένα μέρος αυτής. Αυτό, σ’ ένα μεγάλο βαθμό είναι δικαιολογημένο. Οχι μόνο επειδή τα πολιτικά δεδομένα και η ιστορική διαδρομή της Γαλλίας είναι θεαματικά διαφορετικά από εκείνα της χώρα μας. Αλλά και επειδή η επικράτηση της παγκοσμιοποίησης, έχει αμβλύνει τις παραδοσιακές εκφράσεις και διαχωρισμούς λόγω της αδυναμίας έκφρασης μιας εναλλακτικής κυβερνητικής πρότασης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Στη χώρα μας, αυτή η παράμετρος λειτουργεί με έναν πιο επίμονο τρόπο λόγω της πολύχρονης πια κρίσης.

* Παραλλαγή του γνωστού τραγουδιού «τίνος είναι βρε γυναίκα τα παιδιά», που τραγούδησε αρχικά ο Π. Τζαβέλας, μετά ο Λ. Κελαηδόνης και το οποίο αποτελεί διασκευή του Dear Old Sunny South by the sea (1928)  αλλά και του παλαιότερου She ll be coming around the mountain (1890).






liberal.gr 

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *