Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

Κτίζοντας τον τραπεζικό Λεβιάθαν της Ευρωζώνης


Του Γιάννη Κιμπουρόπουλου

Τι σημαίνει το σχέδιο της ΕΚΤ για τη συρρίκνωση των κόκκινων δανείων και πώς συνδέεται η μετατροπή του ESM σε Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο

Ποιος είναι τ’ αφεντικό στην Ευρωζώνη; Ενώ η πολιτική της ηγεσία βρίσκεται σε ζυμώσεις γύρω από τη γαλλογερμανική πρόταση για την οικονομική της διακυβέρνηση –φρεναρισμένες έως και παγωμένες, όμως, όσο εκκρεμεί σχηματισμός κυβέρνησης στη Γερμανία–, η ΕΚΤ έσπευσε να θυμίσει ότι προς το παρόν είναι το μόνο πραγματικό αφεντικό της νομισματικής ένωσης. Και, για την ακρίβεια, της ανάπηρης, κολοβής χρηματοπιστωτικής ένωσης. Την ώρα που προετοιμάζει προσεκτικά και χωρίς να βιάζεται την αντιστροφή της ποσοτικής χαλάρωσης, με την οποία δημιούργησε μια πλημμυρίδα φθηνής ρευστότητας ύψους 1,5 τρισ. ευρώ στις τράπεζες, η ηγεσία της Φρανκφούρτης έρχεται τώρα, ως γνήσιος Σάιλοκ, και απαιτεί το αντάλλαγμα.

Το σχέδιο που η ΕΚΤ παρουσίασε για τον ταχύτατο και δραστικό περιορισμό των κόκκινων δανείων ύψους έχει προκαλέσει πραγματικό πανικό στα επιτελεία του χρηματοπιστωτικού συστήματος της Ευρωζώνης. Κι αυτό γιατί απαιτεί ουσιαστικά να εκμηδενιστούν κόκκινα δάνεια ύψους 1 τρις. ευρώ στην Ευρωζώνη, είτε είναι τελείως ακάλυπτα (κυρίως τα καταναλωτικά), είτε είναι καλυμμένα με ενέχυρα και υποθήκες. Η ηγεσία της ΕΚΤ, επισείοντας την απειλή να αποκαλυφθούν οι σκελετοί στις ντουλάπες των τραπεζών στη διάρκεια των stress tests που θα γίνουν μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαΐου του επόμενου έτους, ζητά από τα golden boys and girls των τραπεζών να αυξήσουν τις προβλέψεις τους στο 100% των δανείων σε καθυστέρηση μέσα σε δυο χρόνια το αργότερο για τα ακάλυπτα δάνεια και σε επτά για τα καλυμμένα.

Κολοσσιαία συγκέντρωση του κλάδου

Όσοι νομίζουν ότι η ηγεσία της ΕΚΤ εμφορείται από κάποια αντιτραπεζική μανία κάνουν λάθος ανάγνωση. Στην πραγματικότητα ο σχεδιασμός αυτός θέλει να προκαλέσει μια βίαιη, κολοσσιαία συγκέντρωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος σε πανευρωπαϊκή κλίμακα. Πολλά πιστωτικά ιδρύματα, αν το σχέδιο αυτό υλοποιηθεί έστω και με παραλλαγές, θα αδυνατούν να στηρίξουν μια στοιχειώδη κερδοφορία, οι μετοχές τους θα πιεστούν στα χρηματιστήρια και τα πιο αδύναμα θα αναγκαστούν να εξαγοραστούν, να συγχωνευτούν ή να χρεοκοπήσουν. Και, φυσικά, όχι κυρίως με bail out (κρατική διάσωση), αλλά με bail in, δηλαδή με ζημία ομολογιούχων και μετόχων σε πρώτη φάση, αλλά και των καταθετών, αν απαιτηθεί. Ο σχεδιασμός θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός τραπεζικού Λεβιάθαν, με ισχυρή μονοπώληση της αγοράς.

Ποιες εγγυήσεις καταθέσεων;

Είναι πιθανό το σχέδιο της ΕΚΤ, που προς το παρόν είναι σε διαβούλευση, αλλά με πρόθεση να μπει σ’ εφαρμογή από την αρχή του 2018, να είναι κυρίως ένας εκβιασμός προκειμένου να αποσπαστούν οι μέγιστες δυνατές συγκλίσεις και συμβιβασμοί από τους εμπλεκόμενους σε ένα πιο ρεαλιστικό και ανεκτό πλαίσιο, χωρίς όμως να αποκλίνει από το στρατηγικό στόχο της συγκέντρωσης του κλάδου σε λιγότερα χέρια. Ακόμη κι αν ο πανικός που προκάλεσε είναι μέρος της τακτικής, φαίνεται ότι υπάρχει πολιτική συνεννόηση με άλλες συνιστώσες της ευρωπαϊκής νομενκλατούρας. Προφανώς και με την Κομισιόν, που προσπαθεί αγωνιωδώς να κρατήσει κεντρικό ρόλο στις διεργασίες για την αναμόρφωση της Ευρωζώνης, με θεσμικές αποφάσεις μέχρι το τέλος του χρόνου.

Απ’ αυτή την άποψη, ο σχεδιασμός της ΕΚΤ «κουμπώνει» απόλυτα με το σχέδιο που προωθεί η Κομισιόν για τη δημιουργία Ευρωπαϊκού Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων. Θα παρουσιαστεί την προσεχή εβδομάδα, αλλά ήδη διέρρευσε στο Reuters (για δεύτερη φορά από τον περασμένο Μάιο) και επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις για όσους είχαν την αυταπάτη ότι η «Τραπεζική Ένωση» θα καλύπτει τους καταθέτες μέχρι 100.000 ευρώ έναντι του κινδύνου χρεοκοπίας τα τράπεζάς τους.

Η πρόταση της Κομισιόν, κατά το Reuters, αναφέρει ότι για τα δυο πρώτα χρόνια του «Ευρωπαϊκού Συστήματος Εγγύησης Καταθέσεων» θα προσφέρονται στους αποταμιευτές μόνο δάνεια για να καλυφθούν οι ζημιές των αποταμιευτών σε περίπτωση τραπεζικής χρεοκοπίας, και μόνο εφόσον έχουν εξαντληθεί οι πόροι των αντίστοιχων «εθνικών ταμείων εγγύησης καταθέσεων». Στη δεύτερη φάση, σε βάθος επτά ετών, το ευρωπαϊκό και τα εθνικά ταμεία εγγύησης θα καλύπτουν παράλληλα τις ζημιές των αποταμιευτών, αλλά μόνο υπό την προϋπόθεση ότι έχουν «εξυγιάνει» τους ισολογισμούς τους από τα προβληματικά δάνεια. Πρόκειται περί πρότασης-φιάσκου, που μόνη της φιλοδοξία είναι να ξεπεράσει το «μπλόκο» του Βερολίνου στην «τραπεζική ένωση».

Ο ESM σε διπλό ρόλο

Το χρονοδιάγραμμα της Κομισιόν για τη σταδιακή μετάβαση στην πανευρωπαϊκή «εγγύηση» καταθέσεων (2+7 χρόνια) ταυτίζεται ύποπτα με το αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα της ΕΚΤ για τις προθεσμίες εκκαθάρισης των κόκκινων δανείων. Και οι δυο παράλληλες προτάσεις διασταυρώνονται με μια τρίτη: ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM), του οποίου η μετεξέλιξη σε Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο (EMF) αποτελεί προτεραιότητα για την ολοκλήρωση της Ευρωζώνης, προτείνεται από την Κομισιόν να είναι το αποθεματικό και για το Ενιαίο Ταμείο Εκκαθάρισης τραπεζών. Κατά το ρητό «βρήκαμε παπά, ας θάψουμε πέντε- έξι» ο ESM, με ένα αποθεματικό μόλις 370 δισ., κρατά τον διπλό ρόλο για κρατικές και τραπεζικές διασώσεις. Μ’ αυτά υποτίθεται ότι θα αντιμετωπίσει ενδεχόμενα σοκ έναντι ενός δημοσίου χρέους σχεδόν 10 τρισ. ευρώ, ενός ιδιωτικού χρέους 13 τρισ. και ενός όγκου κόκκινων δανείων 1 τρισ. ευρώ στην Ευρωζώνη.

Σχεδόν δέκα χρόνια μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης που μετεξελίχθηκε σε κρίση δημοσίου χρέους στην Ευρωζώνη, η πολιτική της ηγεσία είναι έτοιμη να διαψεύσει ξανά ακόμη και τις γερμανικής (και προτεσταντικής) έμπνευσης διακηρύξεις περί ρήξης του φαύλου κύκλου που συνδέει κρατικό και τραπεζικό χρέος. Το «όραμά» της για ολοκλήρωση της Ευρωζώνης φαίνεται να εξαντλείται στην οικοδόμηση μιας ισχυρά μονοπωλιακής «τραπεζικής ένωσης», με σταθερές αξίες την κοινωνικοποίηση των ζημιών και την ιδιωτικοποίηση των κερδών υπέρ του τραπεζικού Λεβιάθαν.

Στην Ελλάδα, ως συνήθως, το καθοριστικό πείραμα

Αυτό που επιδιώκεται να συμβεί πανευρωπαϊκά, στην Ελλάδα βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη, βάσει των μνημονιακών δεσμεύσεων. Ενώ η κυβέρνηση αναμένει στα μέσα του μήνα τους επικεφαλής του κουαρτέτου για την έναρξη της τρίτης αξιολόγησης, με τον γερμανικό παράγοντα ακόμη αστάθμητο, οι συστημικές τράπεζες εφαρμόζουν ήδη τις δικές τους μνημονιακές δεσμεύσεις. Υπό τη δαμόκλειο σπάθη του ΔΝΤ, που δεν αποκλείει νέα ανακεφαλαιοποίησή τους, και υπό τις ασφυκτικές προθεσμίες της ΕΚΤ για τα stress tests του Φεβρουαρίου, πωλούν αφειδώς και κοψοχρονιά μη εξυπηρετούμενα δάνεια.

Ξεκίνησε η Eurobank με τη σουηδική Intrum, που απέκτησε κόκκινα καταναλωτικά δάνεια ύψους 1,5 δισ. έναντι 3 λεπτών ανά ευρώ (!) και θα συνεχίσουν και οι άλλες συστημικές τράπεζες. Υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα πωληθούν δάνεια έως 7,5 δισ. ευρώ, και εκατοντάδες χιλιάδες δανειολήπτες θα είναι πια αντιμέτωποι με τους εισπράκτορες, τα distress funds, που έχουν κάθε λόγο να προσμένουν αδάπανα καθαρά κέρδη. Κάθε λεπτό που εισπράττουν παραπάνω από το τίμημα που κατέβαλαν πηγαίνει στην τσέπη τους.

Οι τράπεζες υποτίθεται ότι δεν χάνουν, γιατί τα πωλούμενα δάνεια φεύγουν από τους ισολογισμούς τους. Αλλά, οι ισολογισμοί τους συρρικνώνονται, οι προβλέψεις ροκανίζουν την κερδοφορία τους και πιέζουν τα εποπτικά τους κεφάλαια. Καθώς πωλούν αφειδώς περιουσιακά στοιχεία, καρπούς της πιστωτικής φούσκας της προηγούμενης δεκαετίας, το πραγματικό ενεργητικό τους μειώνεται. Καθώς έχουν σταματήσει προ πολλού να δανείζουν –καταχρηστικώς ονομάζονται πιστωτικά ιδρύματα– δεν προστίθενται ούτε καν ενέχυρα στην περιουσία τους. Υπάρχουν απλώς για να «φρουρούν» τις καταθέσεις, security των capital controls. Αυτό σημαίνει ότι είναι εκτεθειμένες διαρκώς σε πιέσεις για νέα ανακεφαλαιοποίηση.

Το ποιος θα την πληρώσει, αν και όποτε προκύψει, δεν χρειάζεται να το απαντήσουμε.









  e-dromos.gr



  

ΔΗ.ΣΥ. Όπως λέμε Δημοκρατική Σύριζα


Σε λίγες βδομάδες η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι, η Δημοκρατική Αριστερά και επιφανή στελέχη του εκσυγχρονιστικού ΠΑΣΟΚ πρόκειται να ψηφίσουν αρχηγό μιας νέας Κεντροαριστεράς. Χωρίς να έχουν αποφασίσει ακόμα τι θα πιστεύει αυτή η Κεντροαριστερά! Επισήμως. Γιατί ανεπίσημα το είδαμε στην προχτεσινή ψηφοφορία στη Βουλή. Πιστεύει Πασοκοσύριζα. Στην πράξη.

Για να μην πολυλογούμε, κατά την ψηφοφορία στο νομοσχέδιο για την αλλαγή φύλου, και ενώ η αντιπολίτευση είχε συμφωνήσει από τον Σεπτέμβριο να μην ψηφίζει νομοσχέδια που δεν στηρίζονται από σύμπασα τη συγκυβέρνηση, η μέλλουσα Κεντροαριστερά αποδείχτηκε όχι απλώς διχασμένη, αλλά σωτήρια για τον ΣΥΡΙΖΑ!

Με δεδομένη την άρνηση των ΑΝΕΛ να ψηφίσουν το νομοσχέδιο, και συγκεκριμένα το άρθρο 3, η ευκαιρία για την αντιπολίτευση ήταν μοναδική να φανεί η μειοψηφική γύμνια του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή με κάτω από 140 ψήφους. Αυτό θα ήταν ένα ηχηρό χαστούκι στην αλαζονεία με την οποία κυβερνάει και μιλάει διαρκώς ο ΣΥΡΙΖΑ σαν να εκφράζει την πλειοψηφία του ελληνικού λαού! Κι αυτό ήταν πολιτικά πολύ πιο σοβαρό από οποιαδήποτε άλλη σκέψη.

Το νομοσχέδιο, και το άρθρο 3, θα περνούσε έτσι κι αλλιώς πλειοψηφικά, αφού το ΚΚΕ ψήφισε «παρών» και η Χρυσή Αυγή «όχι», ενώ αρκετοί ανεξάρτητοι βουλευτές απουσίαζαν. Επομένως, οι επιθυμίες των trans που κανοναρχούσε δεν κινδύνευαν.

Αντί γι αυτή την πολιτική κίνηση- μήνυμα στην κυβέρνηση από την αντιπολίτευση, που θα τη στρίμωχνε και θα αναγκαζόταν να συμμαζευτεί και για επόμενα νομοσχέδια με τα οποία αντιδρούν οι ΑΝΕΛ, τα κόμματα που θέλουν να φτιάξουν μια ενιαία κεντροαριστερά, αλλά δεν μπορούν να συμφωνήσουν ούτε σε πασιφανείς πολιτικές κινήσεις, πολυδιασπάστηκαν!

Η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ Φώφη Γεννηματά, πρωταγωνιστής του εγχειρήματος και υποψήφια αρχηγός του νέου φορέα, απουσίασε από την ψηφοφορία γιατί είχε εκδήλωση στην Κρήτη!! Είτε η ίδια δεν έχει το πολιτικό κριτήριο να καταλάβει τι είναι σοβαρότερο από τι, είτε ήθελε να δώσει χέρι βοήθειας στον ΣΥΡΙΖΑ. Ό,τι από τα δύο και αν συμβαίνει, δεν κάνει για αρχηγός Κεντροαριστεράς που θα είναι απέναντι από τη ΝΔ και από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ο πρόεδρος του Ποταμιού Στ. Θεοδωράκης (επίσης υποψήφιος αρχηγός της Κεντροαριστεράς) και οι βουλευτές του κόμματος αποφάσισαν να ψηφίσουν το νομοσχέδιο, όπως και ο ΣΥΡΙΖΑ, επικαλούμενοι ιδεολογικούς λόγους! Προτίμησαν δηλαδή να είναι κοινοβουλευτικά συνοδοιπόροι του κόμματος που έχει διαλύσει οικονομικά και κοινωνικά τους πολίτες, με μια πολιτική που δεν έχει δει πιο ξενόδουλη ο τόπος! Αντί να δώσουν ένα ηχηρό μήνυμα σ αυτούς που υπηρετούν αυτή την πολιτική. Ωραία ιδεολογική και πολιτική ανάλυση έκαναν! Και ωραίος αντίπαλος του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι ο κ Θεοδωράκης αν εκλεγεί αρχηγός!

Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ κ Θεοχαρόπουλος ψήφισε το νομοσχέδιο σε αντίθεση με τη γραμμή της συμπαράταξης για «παρών»!

Οι μισοί βουλευτές της Δημοκρατικής Συμμαχίας, που υποτίθεται ότι θα ψήφιζαν «παρών», ήταν απόντες στη διάρκεια της ψηφοφορίας!

Με δεδομένο ότι από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισαν το άρθρο 3 τέσσερις (4) βουλευτές, από τους οποίους οι τρείς ΠΑΣΟΚογενείς (Μπόλαρης, Μιχελογιαννάκης, Γιαννιά), η ευκαιρία να δει ο ελληνικός λαός πόσο γυμνή κοινοβουλευτικά είναι η κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ, χάθηκε.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η αντιπολίτευση σώζει την κυβέρνηση. Αυτή τη φορά σαν εικόνα. Γιατί θέμα δεδηλωμένης δεν υπάρχει σε τέτοια νομοσχέδια, όπως λένε ανεύθυνα ακόμα και πολιτικοί παράγοντες!! Την έσωσε, όμως, ουσιαστικά και πρακτικά το 2015 όταν  ψήφισε μαζί της το δεύτερο μνημόνιο, ενώ θα μπορούσε να την είχε ρίξει και να εξανάγκαζε σε νέες εκλογές. Και πάλι σε νέες. Τίποτε χειρότερο δεν θα συνέβαινε στη χώρα από όσα έφερε και φέρνουν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ εδώ και 3 χρόνια.

ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ και Ποτάμι πάνε σε ένα μήνα να ψηφίσουν για αρχηγό της Κεντροαριστεράς. Η οποία δεν υπάρχει καν σαν φορέας ή κόμμα! Όπως δεν θα υπάρχει Ποτάμι και ΔΗΜΑΡ στις επόμενες εκλογές! Ωραία σύμπραξη! Αλλά, μέχρι να γίνουν οι εκλογές, μπορούν όλοι αυτοί να φτιάξουν έναν φορέα υπό την ομπρέλα της ΔΗΣΥ. Της Δημοκρατικής Συριζα δηλαδή. Έτσι κι αλλιώς αυτήν υπηρετούν.





Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης













liberal.gr  

Βρήκε ο ΣΥΡΙΖΑ τη χαμένη του αριστερή ταυτότητα;


Του Γιάννη Παντελάκη

Σύμφωνα μ' ένα δημοσιογράφο που άκουσα χθες στην τηλεόραση, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδειξε το αριστερό της πρόσημο ψηφίζοντας το νομοσχέδιο για την διεμφυλικότητα. Ήταν σχεδόν ενθουσιασμένος καταγγέλλοντας τη δεξιά, την εκκλησία, το ΠΑΣΟΚ και ένα σωρό άλλους που είχαν διαφορετική θέση από την «αριστερή» κυβέρνηση. Έχει ξεχάσει προφανώς με ποιόν συγκυβερνά το κόμμα που στηρίζει και σε πόσο βαθειά συντηρητικές επιλογές έχουν οδηγήσει τη χώρα στα περισσότερα από δυο χρόνια διακυβέρνησης.

Επειδή στη χώρα αυτή, πρέπει να επαναλαμβάνονται τα αυτονόητα, να σημειώσουμε για μια ακόμα φορά ένα από αυτά. Ρυθμίσεις σαν τις συγκεκριμένες που αφορούν στην νομική αναγνώριση της αλλαγής ταυτότητας φύλου, υπάρχουν εδώ και χρόνια σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες και έχουν ψηφιστεί από συντηρητικές ή σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις. Το συγκεκριμένο διακύβευμα ως χαρακτηριστικό του δίπολου αριστερά-δεξιά, έχει αδύναμα επιχειρήματα για να στηριχτεί. Περισσότερο ταιριάζει στον διαχωρισμό συντηρητικό-προοδευτικό.

Κάτι ανάλογο ισχύει και για τη χρήση κάνναβης για ιατρικούς σκοπούς, που όπως φαίνεται θα αποτελέσει το νέο πεδίο σύγκρουσης μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων (σύγκρουση ελεγχόμενη ωστόσο, αφού για κανένα λόγο δεν πρόκειται να κλονιστεί η κυβερνητική σταθερότητα) με τον βουλευτή των ΑΝΕΛ Κ.Κατσίκη να δηλώνει πως δεν πρόκειται να ψηφίσει τέτοια ρύθμιση. Η χρήση κάνναβης γι αυτούς τους λόγους, ισχύει ήδη σε 23 Πολιτείες των ΗΠΑ και σε 14 χώρες της Ευρώπης. Οι κυβερνήσεις που νομοθέτησαν γι αυτό, δεν αυτοπροσδιορίστηκαν ποτέ ως αριστερές. Ιδιαίτερα στις ΗΠΑ. Άλλωστε και στη χώρα μας έχει γίνει σχετική προεργασία από το 2013 για μια διαφορετική – από τις παγιωμένες – προσέγγιση σε ό,τι αφορά το θέμα της κάνναβης οπότε προωθήθηκε η καλλιέργεια της κλωστικής.

Έχει λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ ένα αριστερό πρόσημο όπως επιχειρεί να πείσει προωθώντας και ψηφίζοντας το συγκεκριμένο νομοθέτημα; Προφανές και όχι, το συγκεκριμένο νομοθέτημα ή άλλα παρεμφερή (σύμφωνο συμβίωσης, δημιουργία τζαμιού κ.ο.κ.) δεν αποτελούν διαβατήριο για να θεωρηθεί πως το βασικό κυβερνητικό κόμμα ξαναβρήκε τον χαμένο του εαυτό.  Άλλωστε, οι περισσότερες από τις ρυθμίσεις αυτές που προωθήθηκαν από την κυβέρνηση ήταν απόρροια συμβατικών υποχρεώσεων της χώρας απέναντι σε Ευρωπαϊκές Συνθήκες και δικαστικές αποφάσεις.

Το αριστερό πρόσημο του ΣΥΡΙΖΑ, είχε οριοθετηθεί από άλλα δεδομένα. Αυτό που έλεγε πως απαιτείται σεβασμός στους πρόσφυγες και μετανάστες (οι οποίοι βιώνουν άθλιες συνθήκες επιβίωσης), πως δεν μπορεί να εξακολουθούν να κόβονται συντάξεις (τις οποίες και η σημερινή κυβέρνηση έχει βάλει στον προκρούστη), ότι δεν πρέπει να συνεχιστεί το φαινόμενο της μαζικής οικονομικής μετανάστευσης των νέων λόγω ανεργίας και υποαπασχόλησης στη χώρα (χωρίς καμία συγκεκριμένη δράση από τη σημερινή κυβέρνηση για να περιοριστεί το φαινόμενο η να μην επεκταθούν οι μορφές μερικής απασχόλησης), ότι θα έπρεπε να περιοριστεί η μαζική φτωχοποίηση μεγάλων ομάδων της κοινωνίας (η οποία ωστόσο συνέχεια διευρύνεται).


Υπάρχουν μια σειρά από παραδείγματα ικανά να αποδείξουν αν μια κυβέρνηση σαν τη σημερινή ακολουθεί «αριστερές» επιλογές. Και μέσα σε αυτά, δεν περιλαμβάνεται ο παλαιοκομματισμός, ο νεποτισμός, η ρουσφετολογία, η διαπλοκή και γενικότερα η αναπαραγωγή των πιο αρνητικών κυβερνητικών εκφράσεων της μεταπολίτευσης τις οποίες έχει μιμηθεί σε μεγάλο βαθμό ο ΣΥΡΙΖΑ. 










liberal.gr




Εκτός e- πλειστηριασμών ακίνητα εμπορικής αξίας έως 300.000 ευρώ


Σε συμφωνία με την ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης να μην ενταχθεί κανένα ακίνητο αξίας έως 300.000 ευρώ στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς που εκκινούν στις 29 Νοεμβρίου ήλθαν οι τράπεζες. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση εξετάζει την παράταση ισχύος του νόμου Κατσέλη για την προστασία της πρώτης κατοικίας και μετά την 31η Δεκεμβρίου 2017.

Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν από πηγές του υπουργείου Δικαιοσύνης και επιβεβαιώθηκαν από τραπεζικά στελέχη, ως προς το σκέλος των e- πλειστηριασμών. Ειδικότερα, οι τράπεζες συμφώνησαν να εξαιρεθούν από την πλατφόρμα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, πρώτες κατοικίες, εξοχικά και κάθε άλλου είδους ακίνητα με αξία μέχρι 300.000 ευρώ.

Η συμφωνία δεν αφορά στην αντικειμενική τιμή, αλλά στην εμπορική αξία των ακινήτων, ήτοι στην τιμή πρώτης προσφοράς κατά τον πλειστηριασμό. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον στο πρώτο διάστημα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, όλες οι κατοικίες, κύριες ή δευτερεύουσες φυσικών προσώπων, με αξία κάτω των 300.000 ευρώ, δεν πρόκειται να τεθούν σε πλειστηριασμό.

Αν και για το θέμα αυτό υπάρχει συμφωνία με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Δικαιοσύνης δεν έχει γίνει γνωστή η θέση των θεσμών τόσο για την παράταση της ισχύος του Νόμου Κατσέλη, όσο και για τον μη εκπλειστηριασμό μέσω της ηλεκτρονικής οδού ακίνητων αξίας μικρότερης των 300.000 ευρώ.







cnn.gr


El Pais: «Κolotumba» α λα Τσίπρα έκανε ο Πουτζδεμόντ



 Διορία μέχρι 16 Οκτωβρίου από Ραχόι


Εντείνεται η αγωνία για το μέλλον της Καταλονίας, με Ισπανία και ΕΕ να παρακολουθούν ένα πολιτικό θρίλερ που εξελίσσεται σε σίριαλ. Η κυβέρνηση Ραχόι έδωσε προθεσμία έως την Δευτέρα 16 Οκτωβρίου στον καταλανό πρόεδρο Κάρλες Πουτζδεμόντ να προχωρήσει σε διευκρινίσεις σχετικά με την ανεξαρτησία της περιφερειακής κυβέρνησης. Μετά το κάλεσμα για διάλογο που απηύθυνε ο καταλανός πρόεδρος στη Μαδρίτη, ο Μαριάνο Ραχόι διευκρινίζει εκ νέου ότι δεν αποδέχεται «έμμεση ανακήρυξη της ανεξαρτησίας».

Ο Πουτζδεμόντ δήλωσε ότι θα ακολουθήσει τη βούληση των Καταλανών, χωρίς όμως να κηρύσσει μονομερή ανεξαρτησία. Όπως επισήμανε, αναστέλλει για μερικές εβδομάδες την κήρυξη της ανεξαρτησίας. Ορισμένοι αποδίδουν την απόφασή του για «πάγωμα» της ανεξαρτησίας σε συνομιλία του με κορυφαίους ευρωπαίους αξιωματούχους.

El Pais: «kolotumba» α λα Τσίπρα

Η ισπανική El Pais σε δημοσίευμά της συγκρίνει την τακτική που ακολούθησε ο καταλανός πρόεδρος με εκείνη του έλληνα πρωθυπουργού στο δημοψήφισμα του 2015.

Χρησιμοποιεί, μάλιστα, τον όρο «kolotumba» για να περιγράψει την «υποχώρηση» Πουτζδεμόντ. «Κωλοτούμπα είναι ένας πολιτικός όρος, που σημαίνει στροφή 180 μοιρών. Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας έκανε αυτή τη λέξη διάσημη, αφού οδήγησε τη χώρα σε δημοψήφισμα, με το ερώτημα εάν γίνεται αποδεκτό το σχέδιο συμφωνίας με την ΕΚΤ, την Κομισιόν και το ΔΝΤ. Παρότι η πλειονότητα ψήφισε "όχι", ο ίδιος κατέληξε να κάνει το αντίθετο».

Εάν ο Πουτζδεμόντ κηρύξει ανεξαρτησία, είναι πολύ πιθανό να ενεργοποιηθεί το άρθρο 155 του Συντάγματος που επιτρέπει στην ισπανική κυβέρνηση να αναστείλει την πολιτική αυτονομία της περιφέρειας και να αναλάβει απευθείας τη διακυβέρνησή της.

Τον κώδωνα του οικονομικού κινδύνου έκρουσε το ΔΝΤ τόσο για την Ισπανία όσο και για την Καταλονία, ενώ μεγάλες τράπεζες έχουν ήδη ξεκινήσει να μεταφέρουν τα γραφεία τους στη Μαδρίτη.

Οι απόψεις των οικονομολόγων διίστανται, πάντως, σχετικά με το οικονομικό μέλλον της Καταλονίας σε περίπτωση απόσχισης.

Στους κόλπους της ΕΕ η άποψη που κυριαρχεί συγκλίνει με την ανάγκη επίτευξης διαλόγου μεταξύ των δύο πλευρών, στοιχείο που τόνισε και ο Πουτζδεμόντ κατά την ομιλία του. 







Ελισάβετ Σταμοπούλου


tovima.gr


Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017

Μείωσαν περαιτέρω τις δαπάνες τα Ελληνικά νοικοκυριά το 2016 σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.!


Περιόρισαν περαιτέρω τις δαπάνες τους τα ελληνικά νοικοκυριά πέρυσι, καταναλώνοντας τα περισσότερα για διατροφή και στέγαση και τα λιγότερα για εκπαίδευση. Ωστόσο, σε σχέση με το 2015, μειώθηκε οριακά το ποσοστό του πληθυσμού που αντιμετωπίζει τον κίνδυνο φτώχειας.

Σύμφωνα με την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών της ΕΛΣΤΑΤ, η συνολική µηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών (αγορές) για το 2016 ανήλθε στα 5.713.151.430 ευρώ, καταγράφοντας µείωση κατά 2,5% ή 147.187.565 ευρώ σε σύγκριση µε το 2015. Η µέση µηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών για αγορές ανήλθε στα 1.392,03 ευρώ, καταγράφοντας µείωση 2% ή 28,97 ευρώ. Η µέση συνολική δαπάνη για κάθε άτοµο ανήλθε στα 538,94 ευρώ, καταγράφοντας µείωση 2% ή 11,24 ευρώ. Σε πραγματικούς όρους, η µέση µηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών µειώθηκε ακριβώς κατά το ίδιο ποσοστό (2% ή 28,97 ευρώ), λόγω της µηδενικής επίδρασης του πληθωρισμού.

O κίνδυνος φτώχειας απειλεί το 18,2% του πληθυσμού της χώρας, όταν στον υπολογισµό του δείκτη λαµβάνεται υπόψη µόνον η ισοδύναμη δαπάνη µε τρόπο κτήσεως την αγορά (18,3% το 2015), ενώ ο δείκτης µειώνεται στο 11,3% του πληθυσμού (13,4% το 2015), όταν λαµβάνονται υπόψη όλες οι καταναλωτικές δαπάνες, ανεξάρτητα από τον τρόπο κτήσεως (τεκμαρτό ενοίκιο από ιδιοκατοίκηση, ιδιοπαραγόµενα αγαθά, αγαθά και υπηρεσίες παρεχόμενες δωρεάν από τον εργοδότη, άλλα νοικοκυριά, µη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, κράτος κ.λπ.)

Τόσο το 2015 όσο και το 2016, το μεγαλύτερο µερίδιο των δαπανών του µέσου προϋπολογισμού των νοικοκυριών αφορά στα είδη διατροφής (20,7%) και ακολουθούν η στέγαση (13,8%) και οι µεταφορές (12,9%), ενώ οι υπηρεσίες εκπαίδευσης αντιστοιχούν στο µικρότερο µερίδιο των δαπανών (3,2%). Αναλυτικότερα, σε τρέχουσες τιµές η ποσοστιαία κατανοµή των 12 κατηγοριών έχει ως εξής: είδη διατροφής 20,7%, στέγαση 13,8%, µεταφορές 12,9%, ξενοδοχεία, καφενεία και εστιατόρια 9,9%, διάφορα αγαθά και υπηρεσίες 9%, υγεία 7,4%, είδη ένδυσης και υπόδησης 5,8%, διαρκή αγαθά 4,4%, αναψυχή και πολιτισµός 4,6%, επικοινωνίες 4,2%, οινοπνευματώδη ποτά και καπνός 3,9% και εκπαίδευση 3,2%.

Σε σχέση µε την προηγούμενη έρευνα (2015), η µεγαλύτερη µεταβολή δαπανών (µείωση 7,5%) παρατηρείται στα διαρκή αγαθά, ενώ ακολουθούν η δαπάνη για αναψυχή και πολιτισµό (µείωση 6,4%) και τα οινοπνευματώδη ποτά και καπνός (µείωση 5,4%). ∆έκα από τις δώδεκα κατηγορίες δαπανών παρουσιάζουν µείωση δαπανών (µε τη µικρότερη της τάξεως του 0,4% στις επικοινωνίες). Οι κατηγορίες για τις οποίες παρατηρείται αύξηση της µέσης µηνιαίας δαπάνης είναι η στέγαση (1,8%) και οι µεταφορές (0,1%).

Μεγαλύτερη µείωση στη µέση µηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών (τρέχουσες τιµές) στις υποκατηγορίες δαπανών, καταγράφεται στις διάφορες υπηρεσίες (αµοιβές δικηγόρων, συμβολαιογράφων, πρόστιµα, δικαστικά έξοδα, άδειες κυνηγίου, οπλοφορίας κ.λπ., έξοδα θρησκευτικών ιεροτελεστιών, συνδρομές σε σωματεία κ.λπ.) κατά 32,6% και στα έπιπλα, καλύµµατα δαπέδου, φωτιστικά (-27,2%), ενώ µεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στις οικονομικές υπηρεσίες (συνδρομές σε πιστωτικές κάρτες, αµοιβές λογιστών κ.λπ.) κατά 38% και στην κοινωνική προστασία (24,5%).

Όσον αφορά στις δαπάνες στα είδη διατροφής, παρατηρείται µείωση της µηνιαίας δαπάνης (τρέχουσες τιµές), για µεταλλικά νερά, αναψυκτικά, χυµούς φρούτων και λαχανικών (7,1%), φρούτα (5,2%), ψάρια (4%), γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά (3,9%), λαχανικά (2,6%), κρέας (1,2%), ζάχαρη, µαρµελάδες, µέλι κ.λπ. (0,4%) και αλεύρι, ψωµί και δημητριακά (0,3%). Ενώ παρατηρείται αύξηση της μηνιαίας δαπάνης για καφέ, τσάι και κακάο (7,4%) και έλαια και λίπη (0,2%).

Ανάλογα µε τον τύπο των νοικοκυριών, νοικοκυριά µε ένα άτοµο µόνο, ηλικίας 65 ετών και άνω, έχουν λιγότερες δαπάνες κατά 54,3% της µέσης µηνιαίας δαπάνης των νοικοκυριών της χώρας. Νοικοκυριά που αποτελούνται από ένα ζευγάρι µε δυο παιδιά έως και 16 ετών έχουν περισσότερες δαπάνες κατά 40% της µέσης µηνιαίας δαπάνης των νοικοκυριών. Νοικοκυριά µε υπεύθυνο οικονοµικά µη ενεργό ή άνεργο δαπανούν, κατά µέσο όρο, το 77,1 % της µέσης µηνιαίας δαπάνης, ενώ αυτά µε υπεύθυνο αυτοαπασχολούμενο µε µισθωτούς το 213,4% αυτής.

Η µέση µηνιαία δαπάνη διαφέρει ανάλογα µε την ηλικία του υπευθύνου του νοικοκυριού. Όπως και στην έρευνα του 2015, τα νοικοκυριά µε υπεύθυνο ηλικίας 45- 54 ετών δαπανούν, κατά µέσο όρο, περισσότερο. Συγκεκριμένα, τα νοικοκυριά αυτά δαπανούν κατά µέσο όρο το 127,1 % της µέσης µηνιαίας δαπάνης των νοικοκυριών της χώρας. Τα νοικοκυριά µε τη µικρότερη ποσοστιαία συµµετοχή για το 2016 ήταν αυτά µε υπεύθυνο ηλικίας 75 ετών και άνω (61% αυτής).

Τα νοικοκυριά που διαµένουν σε αγροτικές περιοχές δαπανούν κατά µέσο όρο 1.134,13 ευρώ µηνιαίως, ενώ αυτά που διαµένουν σε αστικές περιοχές 1.464,08 ευρώ. Επομένως, τα νοικοκυριά που διαµένουν σε αγροτικές περιοχές δαπανούν κατά µέσο όρο 22,5% λιγότερο από τα νοικοκυριά που διαµένουν σε αστικές περιοχές.

Σε σύγκριση με το 2015, η µέση µηνιαία ποσότητα υγρών ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου και υγρών καυσίµων που καταναλώνεται στην κύρια κατοικία αυξήθηκε κατά 19,4%, 2,9% και 0,2% αντίστοιχα, ενώ η µέση µηνιαία ποσότητα στερεών καυσίµων (καυσόξυλα, πελλέτες, πυρήνας κλπ.) και υγραερίου µειώθηκε κατά 6,7 % και 5,9%, αντίστοιχα.

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει επίσης ότι τα νοικοκυριά διαθέτουν:

• Τηλεόραση έγχρωμη (99,5%)
• Κινητό τηλέφωνο (90,9%)
• Σταθερό τηλέφωνο (85,5%)
• Επιβατηγό αυτοκίνητο ΙΧ , τουλάχιστον ένα (65,6%)
• Προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή (66,1%)
• Πλυντήριο πιάτων (36,1%)
• Καταψύκτη (29,8%)
• ∆εύτερη κατοικία (16%) και,
• Κλειστό χώρο στάθμευσης (13%) και χρησιμοποιούν την κεντρική θέρμανση ως κύρια πηγή θέρμανσης σε ποσοστό 41,5%.

Όσον αφορά στην ανισότητα, το µερίδιο της µέσης ισοδύναμης δαπάνης (αγορές, τρέχουσες τιµές) του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού είναι 5,5 φορές µεγαλύτερο από το µερίδιο της µέσης ισοδύναμης δαπάνης του φτωχότερου 20% του πληθυσμού (5,6 για το 2015). Ο δείκτης µειώνεται στο 4,2, όταν συμπεριληφθούν στην καταναλωτική δαπάνη και οι τεκμαρτές δαπάνες (τελική καταναλωτική δαπάνη), ενώ ήταν 4,4 το 2015. Το µερίδιο της µέσης ισοδύναμης δαπάνης για είδη διατροφής των νοικοκυριών του φτωχότερου 20% του πληθυσμού ανέρχεται στο 32,2% των δαπανών των νοικοκυριών, ενώ το αντίστοιχο µερίδιο του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού ανέρχεται στο 14,2%.

Η µέση µηνιαία ισοδύναμη δαπάνη των φτωχών νοικοκυριών εκτιµάται στο 32,6% των δαπανών των µη φτωχών νοικοκυριών. Τα φτωχά νοικοκυριά δαπανούν το 32,1% του µέσου προϋπολογισμού τους σε είδη διατροφής, ενώ τα µη φτωχά το 19,8%. Λόγω της σύνθεσης των φτωχών νοικοκυριών (ηλικιωμένοι, ανασφάλιστοι, κ.λπ.), η δαπάνη τους για την υγεία ανέρχεται στο 9,3% του µέσου προϋπολογισμού τους, ενώ η αντίστοιχη δαπάνη των µη φτωχών ανέρχεται στο 7,8%.

Σχετικά με τα καταναλωτικά πρότυπα στην Ευρώπη, σε Ελλάδα και Βουλγαρία το σχετικά µεγαλύτερο µερίδιο των δαπανών (τρέχουσες τιµές) του µέσου προϋπολογισμού των νοικοκυριών αφορά στα είδη διατροφής. Τα καταναλωτικά πρότυπα διαφέρουν για τη Ιταλία, Ιρλανδία και Ισπανία, όπου καταγράφονται ως υψηλότερες οι δαπάνες που αφορούν στη στέγαση, ενώ για το Ηνωμένο Βασίλειο οι δαπάνες στις µεταφορές και στη στέγαση.

Οι δαπάνες για εκπαίδευση κυµαίνονται από 0,6% του µέσου προϋπολογισμού των νοικοκυριών στην Ιταλία έως 3,2% στην Ελλάδα. Παράλληλα, η Ελλάδα και η Βουλγαρία καταγράφουν τη µεγαλύτερη ιδιωτική δαπάνη για την υγεία (7,4% και 6,7 % του µέσου προϋπολογισμού των νοικοκυριών, αντίστοιχα).








(Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ)      

Τα νέα αυστηρότερα κριτήρια για το Κοινωνικό Τιμολόγιο της ΔΕΗ

Σύντομα στη Βουλή οι αλλαγές σε ΚΟΤ και κλίμακες χρέωσης των ΥΚΩ. Τέσσερις οι κατηγορίες των δικαιούχων του φθηνού ρεύματος, με ποσοστό έκπτωσης έως και 80%.



Πιο αυστηρές γίνονται οι προϋποθέσεις υπαγωγής στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προωθεί σύντομα τις αλλαγές των κριτηρίων προς ψήφιση στη Βουλή.

«Πακέτο» με το ΚΟΤ θα πάνε για νομοθέτηση και τα αναδρομικά ποσά που θα εισπράξει η ΔΕΗ ΔΕΗ 0,00% για την παροχή Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), με το ποσό τελικά να «κλειδώνει» γύρω στα 360 με 380 εκατ. ευρώ και όχι με βάση τις απαιτήσεις της εταιρίας για 700 εκατ. ευρώ. Στις διατάξεις επίσης θα περιλαμβάνονται και οι νέες κλίμακες κατανάλωσης και οι αντίστοιχες χρεώσεις ΥΚΩ που πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.

Ειδικότερα και σύμφωνα με πηγές της ηγεσίας του υπουργείου ΠΕΝ, το ΚΟΤ, δηλαδή το φθηνότερο ηλεκτρικό ρεύμα σε σχέση με τις τρέχουσες τιμές της κιλοβατώρας, θα απολαμβάνουν πια «μόνο όσοι έχουν πραγματικό πρόβλημα επιβίωσης», πράγμα που σημαίνει ότι στους υφιστάμενους περίπου 700.000 δικαιούχους των σημερινών δύο κατηγοριών ΚΟΤ θα υπάρξει μεγάλο ξεσκαρτάρισμα.

Πώς θα γίνει αυτό; Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν στα κριτήρια να μπαίνουν εκτός από το ύψος του εισοδήματος και της τετραμηνιαίας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και άλλα περιουσιακά στοιχεία. Πρόκειται για τραπεζικές καταθέσεις αλλά και για αξία ιδιόκτητης ακίνητης περιουσίας.

Τα ακριβή όρια ακόμη δεν έχουν «κλειδώσει», καθώς η ΡΑΕ που θα κάνει την τελική πρόταση αναμένει στοιχεία από την ΑΑΔΕ, προκειμένου να διαμορφώσει την τελική ρύθμιση.

Πάντως για την ώρα, ΡΑΕ και υπουργείο ΠΕΝ φέρονται να έχουν καταλήξει στην καθιέρωση τεσσάρων κατηγοριών ΚΟΤ, έναντι δύο που ισχύουν σήμερα. Οι τέσσερις κατηγορίες δικαιούχων θα απολαμβάνουν ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος και άλλων περιουσιακών στοιχείων εκπτώσεις στην τιμή της κιλοβατώρας 20%, 40%, 60% και 80%, αντίστοιχα. Την υψηλότερη έκπτωση θα έχουν, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, όσοι είναι ενταγμένοι στο πρόγραμμα Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης ή εκείνοι που βρίσκονται σε παρόμοια οικονομική κατάσταση (δεν έχει αποσαφηνιστεί).

Σήμερα, οι δύο κατηγορίες ΚΟΤ έχουν εκπτώσεις 20% και 40%, αντίστοιχα. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν εκείνοι με εισόδημα κάτω των 12.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ ανά παιδί και με τετραμηνιαία κατανάλωση από 200 kwh - 1.500 kwh. Επίσης στην ίδια κατηγορία ανήκουν τρίτεκνοι με εισόδημα έως 23.500 ευρώ και τετραμηνιαία κατανάλωση 200 - 1.700 kwh. Στη δεύτερη κατηγορία υπάγονται μακροχρόνια άνεργοι, άτομα με αναπηρία 67% και άνω καθώς και άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης.

Επίσης στις κατηγορίες αυτές υπάγονται και κάτοικοι σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 ατόμων.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι προαναφερόμενες ομάδες των δικαιούχων θα είναι και στις νέες κατηγορίες του ΚΟΤ.

Τα αναδρομικά ΥΚΩ
Στις νομοθετικές ρυθμίσεις που θα προωθήσει το υπουργείο ΠΕΝ θα περιλαμβάνονται και τα αναδρομικά ποσά των ΥΚΩ για την περίοδο 2012-2016, τα οποία θα εισπράξει η εταιρεία για δαπάνες που έκανε και δεν καλύφθηκαν από τους λογαριασμούς ρεύματος. Τα χρήματα αυτά θα είναι γύρω στα 360 εκατ. ευρώ, χωρίς να αποκλείεται να ανέβουν στα 380 εκατ. ευρώ, κατόπιν νεότερων υπολογισμών που έκανε η ΡΑΕ μετά από προτάσεις της ΔΕH. Τα ποσά αυτά θα μετακυλιστούν στους καταναλωτές σταδιακά την περίοδο 2018-2021, ώστε να μην προκύψει μεγάλη επιβάρυνση.

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, συνεχίζονται ακόμη οι συζητήσεις μεταξύ του υπουργού ΠΕΝ Γιώργου Σταθάκη και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γιώργου Χουλιαράκη επί της πρότασης της ΡΑΕ, μέρος των 360-380 εκατ. ευρώ να επωμιστεί ο κρατικός προϋπολογισμός.

Οι νέες κλίμακες χρέωσης ΥΚΩ
Σύντομα στη Βουλή μαζί με τις προαναφερόμενες αλλαγές θα προωθηθούν προς ψήφιση και οι νέες κλίμακες χρέωσης των ΥΚΩ.

Καθιερώνεται νέος τρόπος χρέωσης και έτσι η επιβάρυνση της υπερβάλλουσας κατανάλωσης ρεύματος θα γίνεται μόνο με την τιμή που ισχύει για τη συγκεκριμένη ποσότητα. Σήμερα, αν ένα νοικοκυριό υπερβεί μία κλίμακα κατανάλωσης έστω και κατά μία κιλοβατώρα, δεν χρεώνεται με υψηλότερη τιμή μόνο για αυτή αλλά και για τις υπόλοιπες που θα έπρεπε να υπολογιστούν με χαμηλότερη χρέωση.

Πιο συγκεκριμένα η ΡΑΕ προτείνει τρεις κλίμακες χρέωσης. Η πρώτη κλίμακα κατανάλωσης είναι από 0 έως 1.600 κιλοβατώρες, με χρέωση 0,008 ευρώ. Σήμερα για την ίδια κλίμακα η χρέωση είναι 0,0069 ευρώ. Άρα προκύπτει αύξηση 14%.

Η δεύτερη κλίμακα είναι αυτή από 1.601 έως 2.400 κιλοβατώρες, με χρέωση τα 0,045 ευρώ. Σήμερα υπάρχουν οι κλίμακες από 1.601 έως 2.000 κιλοβατώρες με χρέωση 0,01570 ευρώ και από 2001 έως 3.000 κιλοβατώρες, με χρέωση 0,03987 ευρώ.

Η ΡΑΕ επίσης εισηγείται και τρίτη κλίμακα από 2.401 και άνω κιλοβατώρες, με χρέωση 0,080 ευρώ. Με την ισχύουσα κατηγορία 3.001 και άνω κιλοβατώρες, η χρέωση είναι 0,04488 ευρώ.

Σύμφωνα με παραδείγματα που επεξεργάστηκε το Euro2day.gr, ένα νοικοκυριό με κατανάλωση 1.600 κιλοβατώρες θα πληρώνει για ΥΚΩ 12,8 ευρώ από 11,18 ευρώ, ήτοι αύξηση 14%.

Μία οικογένεια με 2.100 κιλοβατώρες, με το νέο τρόπο χρέωσης θα πληρώνει 35,3 ευρώ έναντι 83,7 ευρώ, δηλαδή μείωση 57%.




















Χρήστος Κολώνας    

euro2day.gr




Η θρόμβωση προλαμβάνεται και θεραπεύεται

50.000 άτομα κάθε χρόνο σκοτώνει η Φλεβική Θρομβοεμβολική Νόσος στη χώρα μας.


Μόνο 7% των ατόμων παγκόσμια ανησυχούν για τη θρόμβωση και τους κινδύνους της, όταν νοσήσουν, ανέφερε ο κ. Γιώργος Ανδρικόπουλος, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Μελέτης και Εκπαίδευσης στη Θρόμβωση και την Αντιθρομβωτική  Αγωγή (Ι.Μ.Ε.Θ.Α.), κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θρόμβωσης, που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Οκτωβρίου, με την αρωγή και στήριξη του Υπουργείου Υγείας.

H θρόμβωση και η αντιμετώπισή της είναι αντικείμενο πολλών ειδικοτήτων, και για το λόγο αυτό στη χώρα μας, συμμετέχουν στον εορτασμό 16 επιστημονικές εταιρείες, η κάθε μία από τις οποίες έχει διαφορετικά επιστημονικά δεδομένα για την νόσο.

Η Φλεβική Θρομβοεμβολική Νόσος σκοτώνει 50.000 άτομα κάθε χρόνο στη χώρα μας όπως ανέφεραν και οι δύο ομιλητές.

Θρόμβωση των Φλεβών και Πνευμονική Εμβολή αποτελούν τις 2 μορφές της Φλεβικής Θρομβοεμβολικής Νόσου.   

Η Φλεβική Θρομβοεμβολική Νόσος είναι η κύρια αιτία ενδονοσοκομειακών θανάτων παγκόσμια, που όμως θα μπορούσε  να προληφθεί αν κάθε νοσοκομείο της χώρας μας ήταν υποχρεωμένο να κάνει εκτίμηση του θρομβοεμβολικού κινδύνου σε κάθε ασθενή που κάνει εισαγωγή και άρα εφάρμοζε και τα κατάλληλα μέτρα πρόληψης σύμφωνα με τις διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες.

Στη χώρα μας, το 3% του πληθυσμού άνω των 14 ετών πάσχει από κολπική μαρμαρυγή. Υπολογίζουμε λοιπόν ότι στη χώρα μας σήμερα υπάρχουν περίπου  300.000 άτομα με κολπική μαρμαρυγή, ενώ εκτιμάται ότι η κολπική μαρμαρυγή αποτελεί την αιτία για το 15% του συνόλου των 15.000.000 εγκεφαλικών επεισοδίων, που καταγράφονται κάθε χρόνο παγκόσμια. Στη χώρα μας μάλιστα το πρόβλημα θα διογκωθεί περισσότερο τα προσεχή έτη, γιατί στις ηλικίες άνω των 75 ετών η συχνότητα της κολπικής μαρμαρυγής ξεπερνά το 10%. Με δεδομένη τη συνεχή αύξηση του αριθμού των ηλικιωμένων στον ελληνικό πληθυσμό, το πρόβλημα της σχετιζόμενης με την κολπική μαρμαρυγή θρομβοεμβολικής νόσου θα αποτελέσει έναν εφιάλτη όχι μόνο για το σύστημα υγείας αλλά και για τη δημοσιοοικονομική ισορροπία της χώρας, αφού διεθνείς στατιστικές δείχνουν ότι 10 - 40% των ατόμων με κολπική μαρμαρυγή έχουν ανάγκη νοσηλείας κατά τη διάρκεια ενός έτους.

Η υιοθέτηση των βασικών αρχών της μεσογειακής διατροφής, η άσκηση, η αντιμετώπιση της υπέρτασης έγκαιρα  και το ηλεκτροκαρδιογράφημα όταν κάποιος αισθάνεται ότι η καρδιά του κτυπά γρήγορα και ακανόνιστα είναι οι πλέον βασικοί παράγοντες πρόληψης της νόσου. Η κολπική μαρμαρυγή θεραπεύεται σε μεγάλο ποσοστό, είτε με αντιαρρυθμική φαρμακευτική αγωγή είτε με επέμβαση κατάλυσης (ablation). Απαιτείστε από το γιατρό σας ενημέρωση για την καλύτερη μέθοδο αντιμετώπισής της για τη δική σας περίπτωση.

Το Έμφραγμα του Μυοκαρδίου, επεσήμανε ο κ. Δημήτρης Ρίχτερ, Αντιπρόεδρος του Ι.Μ.Ε.Θ.Α., είναι μία ακόμα θανατηφόρα μορφή θρόμβωσης, με 20.000 νέα εμφράγματα μυοκαρδίου να συμβαίνουν κάθε χρόνο στη χώρα μας.

Η σοβαρή οικονομική κρίση έχει δυστυχώς συνέπειες και στην περίπτωση του εμφράγματος του μυοκαρδίου, αφού 1 στους 6 εγκαταλείπει την υπολιπιδαιμική αγωγή λόγω της αυξημένης οικονομικής δαπάνης για την προμήθεια φαρμάκων σύμφωνα με στοιχεία από το πρόγραμμα πρόληψης του ΕΛ.Ι.ΚΑΡ., στο οποίο συμμετέχουν 60.000 άτομα.


Ενημέρωση ασθενών και επαγγελματιών υγείας, αντιμετώπιση παραγόντων κινδύνου από την παιδική ηλικία και έγκαιρη και αποτελεσματική θεραπεία όπου χρειάζεται, μπορούν να προλάβουν τη θρόμβωση. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των θανάτων από τη Θρόμβωση κατά 25% ως το 2025. Είναι ένας στόχος απολύτως εφικτός.




















iatronet.gr

Τι είναι το ραδιενεργό «Ρουθήνιο 106» που ανιχνεύθηκε στην ατμόσφαιρα


Ενα ισότοπο που παράγεται κυρίως για ιατρικούς λόγους είναι το ρουθήνιο-106, το ραδιενεργό υλικό το οποίο ανιχνεύθηκε στην ατμόσφαιρα της Ελλάδας.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο Διευθυντής Ερευνών του Δημόκριτου, Κώστας Ελευθεριάδης, σημείωσε, ότι «το ρουθήνιο-106 είναι ένα ισότοπο το οποίο παράγεται κυρίως για ιατρικούς λόγους και από τις μετρήσεις που κάνουμε και από τα δίκτυα επαγρύπνησης, στα οποία συμμετέχουμε, δόθηκε σήμα ότι βρέθηκε στο Μιλάνο, οπότε αμέσως ελέγξαμε τα δικά μας φίλτρα και όντως κι εμείς εντοπίσαμε αυτό το στοιχείο».

Τόνισε πως αυτό το στοιχείο εντοπίστηκε σε αρκετές χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, ενώ η προέλευσή του παραμένει άγνωστη, αλλά η συγκέντρωσή του παραμένει πολύ μικρή.


«Παρακολουθούμε συνέχεια την εξέλιξη», συμπλήρωσε ο Διευθυντής Ερευνών του Δημόκριτου. 

«Καμμένοι» στην ψηφοφορία


Του Γιάννη Σιδέρη 

«Κεκαρμένη» εξήλθε της ψηφοφορίας για το άρθρο 3 η κυβέρνηση, αφού οι 148 ψήφοι που συγκέντρωσε βρίσκονται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 150 ψήφων. Παραδειγματικό του τι θα είχε συμβεί εάν η αντιπολίτευση δεν είχε στέρξει να την διασώσει, ψηφίζοντας τις διατάξεις για την Ιθαγένεια και το Σύμφωνο Συμβίωσης.

Υπάρχει το δαμόκλειο ερώτημα, που η στήλη δεν το προσπερνάει αβασάνιστα (καθότι υπέρ των νομοσχεδίων): Υπερέχουν οι κομματικές σκοπιμότητες έναντι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και δη αυτών των μειονοτήτων,  οι οποίες πρέπει απαρεγκλίτως να προστατεύονται; Υπάρχει και η ρεαλιστική απάντηση: Όταν δεν μπορείς να  τα έχεις όλα, προσμετράς την βαρύνουσα σημασία των διακυβευμάτων και δίνεις προτεραιότητες. Όταν θεωρείς ότι η κυβέρνηση είναι  καταστροφική για τη χώρα (άρα και για τις μειονότητες), δεν της παρέχεις χείραν διάσωσης. Πολύ περισσότερο που η συγκεκριμένη κυβέρνηση εργαλειοποιεί υπέρ της το θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, επιτιθέμενη στην αντιπολίτευση, και μη αναγνωρίζοντας κατ’ ελάχιστον την συνεισφορά της ( Επιπροσθέτως, αν το κόμμα που συγκυβερνά δεν αναγνωρίζει ως ανθρώπινα δικαιώματα τις σχετικές  ρυθμίσεις των κυβερνητικών νομοσχεδίων, ουδεμία ηθική υποχρέωση δεσμεύει την αντιπολίτευση).

Έχουμε ξαναγράψει, ο κ. Τσίπρας, δίνοντας συνέντευξη σε περιοδικό ειδικού προσανατολισμού, και αποδεχόμενος τα εύσημα για το Σύμφωνο Συμβίωσης, επιτέθηκε, με τον συνήθη πολεμικό του τρόπο, στην αντιπολίτευση, λέγοντας «ρωτήστε αυτούς γιατί δεν το ψήφισαν τόσα  χρόνια».  Στο ότι τα ψήφισαν τώρα, καμία μνεία δεν έγινε. Κεφαλαιοποίησε μόνο για το κόμμα του τα εύσημα.  Επίσης «τόσα  χρόνια» δεν ήταν το ίδιο κλίμα στην ελληνική κοινωνία, ούτε ήταν ίδιες οι κοινοτικές οδηγίες που τα επιβάλλουν.

Χθες επίσης, σε υπενθύμιση του κ. Μητσοτάκη ότι ο ίδιος και 17 βουλευτές της ΝΔ ψήφισαν το Σύμφωνο Συμβίωσης, ενώ δεν το ψήφισε ο κ. Καμμένος, ο πρωθυπουργός υπεξέφυγε διαστρεβλώνοντας κατά το δοκούν την πραγματικότητα, αφού είπε τη μισή αλήθεια: Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε, είπε, ενώ ο Πάνος Καμμένος ήταν στην κυβέρνηση (Περί της μη ψήφισης, σιωπή)!

Επίσης οι 148 ψήφοι ανέδειξαν και τα υποφώσκοντα προβλήματα ανομοιογένειας των δύο κομμάτων στο εσωτερικό τους, και το οριακό της κοινοβουλευτικής τους δύναμης – προβλήματα που μια μαζική ψήφιση εκ μέρους της αντιπολίτευσης, δεν θα τα είχε αναδείξει. Προφανώς και δεν έγινε καμιά σοβαρή «ανταρσία», αλλά η εικόνα δεν έδειχνε και ιδιαίτερα συμπαγής. Γι αυτό ο Γραμματέα της Κ.Ο. Κώστας Ζαχαριάδης μίλησε για συζήτηση στα όργανα και την ανάγκη «ομογενοποίησης».

Άλλωστε η κυβέρνηση προτίθεται να φέρει και άλλα  νομοσχέδια κοινωνικής «υφής», που θα τις προσδίδουν ριζοσπαστικά ψιμύθια στο καταρρακωμένο μνημονιακό προφίλ της, προκειμένου να αντισταθμίσει π.χ. τον ΕΝΦΙΑ, το κατακρεουργημένο επίδομα θέρμανσης, τις περικοπές, ή τα αξιακώς επαχθή – για την ιδεολογία της – μέτρα που επιβάλει η τρίτη αξιολόγηση.

Επεξήγηση: Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κόμμα που υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αυτό  ενυπάρχει στο ιδεολογικό του DNA. Όμως δεν υπάρχει καμιά αντίφαση με όσα του καταλογίζουμε. Απλώς το συγκεκριμένο κυβερνητικό  επιτελείο τα εργαλειοποιεί  ωφελιμιστικά υπέρ του, στο  έπακρο. Ο φανφαρόνικος τρόπος με τον οποίο άνοιξε τη νομική αναγνώριση  ταυτότητας φύλου (πριν καν συμβουλευτεί όλους του επιστημονικούς  φορείς που εμπλέκονται, και να φτάσει σε διατάξεις μέσα από ένα μετριοπαθή και ώριμο διάλογο), πείθει ότι χρησιμοποίησε το θέμα ως εργαλείο αποπροσανατολισμού, γνωρίζοντας τον κουρνιαχτό που θα σηκώσει.

Να θυμίσουμε επίσης ότι ο προσανατολισμός της κυβέρνησης επί των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, είναι επιλεκτικός σε θέματα που είναι «φαντεζί», αλλά και εύκολα αντιμετωπίσιμα.

Πριν λίγες μέρες στη γιορτή των Ελευθερίων Ξάνθης οι μαθήτριες ενός σχολείου παρήλασαν, φορώντας όλες  - για πρώτη φορά -  μαντίλες.

Δεν θέτουμε την εθνική διάσταση στο παρόν κείμενο, επικεντρωνόμαστε μόνο στο θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η συνήθης εύκολη απάντηση των παντοειδούς είδους αριστερών, αποδίδει τέτοια φαινόμενα, στο υποτιθέμενο δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού των ατόμων.  Όμως αν υπήρχε τέτοιος αυτοπροσδιορισμός, το δικαίωμα της μαντίλας θα υπήρχε και τα  προηγούμενα χρόνια.  Η μαζικότητα της ένδυσης  σε όλες  τις μαθήτριες, κατά την παρέλαση,  δείχνει καταναγκασμό  των κοριτσιών, που πριν ήταν ελεύθερα να μην τη φοράνε.

Και η μαντήλα είναι το παράδειγμα, ως πρόσφατο γεγονός. Οι μουσουλμάνες γυναίκες - ελληνίδες πολίτες ή μετανάστριες -  στη χώρα μας καταπιέζονται. Στην Αθήνα έχει έρθει ακόμη και το βάρβαρο έθιμο της κλειτοριδεκτομής. Η Ελλάδα είναι το μόνο κράτος στην Ευρώπη που αποδέχεται το νόμο της Σαρία. Το ξέρουν στο πετσί τους οι μουσουλμάνες της Θράκης.


Θα κάνει κάτι  και επ’ αυτών η κυβέρνηση, ή θα μείνει μόνο στα εντυπωσιακά περί της ταυτότητας φύλου, που δημιουργούν  ψευδεπίγραφες  συγκρούσεις και  πρωτοσέλιδα για εντυπώσεις;  







liberal.gr/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *