Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

Ενα κόμμα, δύο γλώσσες πολλά προβλήματα…



Πώς γίνεται το κόμμα να είναι εναντίον της επέμβασης στην Συρία και ο αρμόδιος τομεάρχης του υπέρ; Το οργανωτικό (και άλλο…) μπάχαλο στο Κίνημα Αλλαγής πρέπει να τελειώσει, αν θέλουν να τους παίρνουν στα σοβαρά. Το «τρεις λαλούν και δυο χορεύουν» δεν είναι μέθοδος για την άσκηση πολιτικής
  

Τώρα που φαίνεται ότι μάλλον λήγει -ευτυχώς και μακάρι- η επίθεση στην Συρία, χωρίς περαιτέρω επιπτώσεις για την ευρύτερη περιοχή, ας δούμε μια λεπτομέρεια με εσωτερική διάσταση. Μικρού μεν ενδιαφέροντος μέσα στις παγκόσμιες διαστάσεις του γεγονότος, αλλά όχι και αμελητέα, αν συνυπολογίσουμε  ότι έχουμε και δικά μας θέματα, στα οποία μπορεί να εμφανιστούν σύντομα παρόμοιες «λεπτομέρειες».

Πρώτα-πρώτα η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες τρίτες χώρες που είχαν κάθε λόγο να μην γίνει αυτή η επίθεση. Και σε κάθε περίπτωση, αν γινόταν, να ήταν μια κι έξω, δηλαδή να τελείωνε την επόμενη ώρα. Όπως φαίνεται ότι πάει να γίνει (ξανά μακάρι). Για έναν πολύ απλό λόγο: διότι ενδεχόμενη παράταση των  βομβαρδισμών θα μπορούσε να προκαλέσει νέα κύματα προσφύγων και μια επανάληψη του 2015 θα ήταν ό,τι πιο καταστροφικό για την Ελλάδα στη συγκεκριμένη συγκυρία. Και αφήνουμε κατά μέρος τα άλλα ενδεχόμενα (περισσότερα εδώ).


Δεύτερον, γι’ αυτόν το λόγο οι αντιδράσεις στην Αθήνα ήταν από ανοιχτά έως συγκεκαλυμμένα αρνητικές. Ακόμα και το παραδοσιακά φιλοδυτικό κόμμα, η ΝΔ, ήταν πολύ συγκρατημένο. Πήρε μεν θέση υπέρ της επέμβασης, με την επίκληση της χρήσης χημικών όπλων, αλλά επισήμανε εύστοχα τις πιθανές επιπτώσεις και τάχθηκε υπέρ της γρήγορης αποκλιμάκωσης (εδώ η ανακοίνωση του αρμόδιου τομεάρχη). Η κυβέρνηση ήταν εξίσου προσεκτική και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι επελέγη η αντίδραση μέσω ανακοινώσεων. Κανένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος (Πρωθυπουργός, υπουργός Εξωτερικών, υπουργός Αμυνας – ναι, είναι είδηση, ακόμα και ο Καμμένος συγκρατήθηκε!) δεν μίλησε επωνύμως. Εκδόθηκαν δύο ανακοινώσεις. Μία από ανώνυμες κυβερνητικές πηγές, που ουσιαστικά τάχθηκαν εναντίον της επέμβασης. Και μια από το υπουργείο Εξωτερικών, που ισορροπούσε περισσότερο, καταδικάζοντας και τη χρήση χημικών (εδώ). Εύλογα όλα.

Και όμως βρέθηκε ένα κόμμα, από τα μικρά, που κατάφερε να πει και το ένα και το άλλο. Και το «άλφα» και το «ωμέγα». Δεν είναι, φυσικά, καθόλου δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ποιο είναι. Στο Κίνημα Αλλαγής τα συνηθίζουν αυτά, καθώς ακόμα δεν έχουν καταφέρει να συνεννοούνται στα στοιχειώδη. Δηλαδή, να γνωρίζει η αριστερά τους τι ποιεί η δεξιά τους. Πώς(δεν) έγινε αυτό στη συγκεκριμένη περίπτωση;

Πρώτον, το κόμμα, με επίσημη ανακοίνωση, πήρε θέση εναντίον της επέμβασης (εδώ).

Δεύτερον, ένας βουλευτής του κόμματος είπε το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή υπέρ (εδώ)! Μα, θα πει κανείς, δεν δικαιούται ένα βουλευτής να εκφράσει διαφορετική γνώμη; Δικαιούται. Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση ο Λοβέρδος δεν είναι ο οποιοσδήποτε βουλευτής. Είναι ο αρμόδιος τομεάρχης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (Εξωτερικών και Αμυνας), δηλαδή εν προκειμένω  αυτός είναι το κόμμα. Πώς γίνεται το κόμμα να λέει ότι οι βομβαρδισμοί είναι επικίνδυνοι και ο αρμόδιος τομεάρχης του ότι ήταν επιβεβλημένοι;

Βέβαια, υπάρχει μια λεπτομέρεια που (μπορεί να) «εξηγεί» τον παραλογισμό. Ο Λοβέρδος, που επικρότησε την επέμβαση, είναι τομεάρχης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ενώ την ανακοίνωση, που την αποδοκίμαζε, εξέδωσε το ΠΑΣΟΚ. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο; Ναι, αν το πει  κάποιος που θέλει να μας ψυχαγωγήσει…

Μια απορία: ο Λοβέρδος είναι, ταυτόχρονα και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΔΗ.ΣΥ. Αν γίνει αύριο συζήτηση στη Βουλή για το θέμα, ποια θέση θα υποστηρίξει; Τη δική του υπέρ των βομβαρδισμών ή του κόμματος που τους αποδοκιμάζει;

Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Και είναι αποτέλεσμα του οργανωτικού (και άλλου…) μπάχαλου, που επικρατεί στο νεοσύστατο Κίνημα Αλλαγής. Το οποίο είναι καιρός να τελειώνει, αν θέλουν να τους παίρνουν στα σοβαρά. Το «τρεις λαλούν και δυο χορεύουν» δεν είναι μέθοδος για την άσκηση πολιτικής. Και συνήθως οδηγεί σ’ αυτό που περιγράφει η άλλη παροιμιακή ρήση για τα κοκόρια: «Οπου λαλούν πολλοί κοκόροι αργεί να ξημερώσει».

Κυριακή 15 Απριλίου 2018

Τελευταία εβδομάδα στο νησί των Κάστρο



Του Άρη Χατζηστεφάνου

Σε ένα γωνιακό καφενείο στην κεντρική πλατεία της Σάντα Κλάρα, ένα συγκρότημα υπερήλικων παρουσιάζει ορισμένους από τους γνωστότερους ρυθμούς της προεπαναστατικής Κούβας. Εμφανισιακά (και ηλικιακά) συναγωνίζονται επάξια τους Buena Vista Social Club, ενώ οι μικρές παραφωνίες τους δεν ενοχλούν ούτε τους τουρίστες που τους παρακολουθούν ούτε τους (εξίσου ηλικιωμένους) Κουβανούς που χορεύουν.

Στα λίγα δευτερόλεπτα, όμως, που μεσολαβούν ανάμεσα στα τραγούδια τους, ο χώρος κατακλύζεται από τα βαριά μπάσα μιας άλλης συναυλίας που βρίσκεται σε εξέλιξη μερικές δεκάδες μέτρα μακρύτερα. Είναι ένα μουσικοχορευτικό υπερθέαμα, που συνδυάζει επίδειξη μόδας με εντυπωσιακά μοντέλα αλλά και τραγούδια αμφίβολης αισθητικής.

Δεκάδες παιδιά χορεύουν και τραγουδούν κάτω από τη σκηνή, υπό τις «διαταγές» ενός αεικίνητου παρουσιαστή, ο οποίος δεν κρύβει (αλλά μάλλον διαφημίζει) τις ιδιαίτερες σεξουαλικές του προτιμήσεις.

Το θέαμα είναι μάλλον σεμνό για τα δεδομένα της Σάντα Κλάρα, μιας πόλης που, εκτός από τα μνημεία για τον Τσε Γκεβάρα, διαφημίζει τις παρελάσεις με Drag Queens και την ξέφρενη νυχτερινή ζωή της.

Και δεν είναι μόνο η Σάντα Κλάρα. Καθώς η Κούβα προσφέρει πλέον δωρεάν επεμβάσεις αλλαγής φύλου στους πολίτες της, η φιλελεύθερη προπαγάνδα για τις διώξεις ομοφυλόφιλων και τον αγοραίο έρωτα των πέντε δολαρίων μοιάζει βγαλμένη από εγχειρίδια αντικομμουνιστικής προπαγάνδας της χούντας και του Γεωργαλά (δυστυχώς όχι γιατί εξαλείφθηκε η πορνεία, αλλά γιατί οι τιμές εκτοξεύτηκαν σε ευρωπαϊκά επίπεδα).

Μια εβδομάδα πριν από την τυπική αποχώρηση του Ραούλ Κάστρο, η Κούβα αμφισβητεί τα δυτικά στερεότυπα και κρύβει πολλές εκπλήξεις κάτω από το καπό του κινητήρα της -όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα θρυλικά μεταπολεμικά αυτοκίνητα, που πλέον κινούνται με κινητήρες Lada, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν έβρισκαν ανταλλακτικά για να τα συντηρήσουν.

Οι άνθρωποι εδώ είναι εμφανώς κουρασμένοι από το αμερικανικό εμπάργκο -τον σκληρότερο και πλέον μακρόχρονο αποκλεισμό που έχει γνωρίσει μια χώρα στον 20ό αιώνα, εάν όχι στην ανθρώπινη ιστορία. Παρ’ όλα αυτά, η φτώχεια έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτή που συναντά ένας ταξιδιώτης σε χώρες της Αφρικής και της Ασίας.

Η εξασφαλισμένη κατοικία, η εργασία και ένα σύστημα υγείας, που κάνει αρκετές περιοχές των ΗΠΑ να θυμίζουν τριτοκοσμική αποικία, προσφέρει μια αίσθηση ασφάλειας που δεν συναντάς ούτε σε χώρες της Δύσης μετά την οικονομική κρίση της δεκαετίας του ’70. «Ισως γι’ αυτό» μου λέει ένας Ελληνας, που μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στην Αβάνα και την Αθήνα «οι Κουβανοί, όταν βρεθούν με μερικά δολάρια στην τσέπη, θα προτιμήσουν να κεράσουν τους φίλους τους παρά να τα βάλουν στην άκρη».

Το πρόβλημα είναι ότι, λόγω του τουρισμού, αυτά τα δολάρια μοιράζονται πλέον με εξαιρετική ανισότητα στον πληθυσμό. Οι άνθρωποι που νοικιάζουν τα σπίτια τους σε τουρίστες (πρακτική που γιγαντώθηκε τα τελευταία χρόνια με την έγκριση της κυβέρνησης), αλλά και γενικότερα όσοι έρχονται σε επαφή με ξένους, είδαν τα εισοδήματά τους να εκτοξεύονται σε σχέση με τον μέσο Κουβανό πολίτη.

Και οι ξένοι επισκέπτες δεν περιορίζονται πλέον στην τουριστική «Disneyland» της Αβάνας ή στα αηδιαστικά ακριβά ξενοδοχεία του Βαραντέρο. Στον δρόμο για την Σάντα Κλάρα, σταματήσαμε στη θρυλική παραλία του Κόλπου των Χοίρων.

Εκεί όπου κάποτε ο Φιντέλ ταπείνωνε τον αμερικανικό ιμπεριαλισμό της δεκαετίας του ’60, αναχαιτίζοντας την οργανωμένη από τη CIA εισβολή Κουβανών αντικαθεστωτικών, σήμερα έχουν τοποθετηθεί ομπρέλες με ξαπλώστρες, ενώ μια κουβανική σημαία κυματίζει υπερήφανα πάνω από ένα… μπιτσόμπαρο.

Ακόμη και σε αυτό το τουριστικό Eλντοράντο όμως, οι αλλαγές δεν γίνονται με τη χυδαιότητα που συναντάμε στη Δύση. Το σταδιακό Gentrification στην παλιά πόλη της Αβάνας δεν σήμανε την έξωση των 91.000 κατοίκων της, ενώ τα κρατικά έσοδα από τον τουρισμό μοιράζονται κατά 45% στην αναπαλαίωση ιστορικών κτιρίων και κατά 55% σε τουλάχιστον 400 κοινωνικά προγράμματα.

Η Κούβα είναι σίγουρα μια χώρα σε μετάβαση. Το ερώτημα είναι σε τι μεταβαίνει; Οσοι προέβλεπαν ότι ο θάνατος του Φιντέλ Κάστρο θα σηματοδοτούσε τη βίαιη ανατροπή του πολιτικού και οικονομικού συστήματος απογοητεύτηκαν -ή αναθάρρησαν, ανάλογα με το ποια πλευρά της ιστορίας έχουν επιλέξει. Οι Κουβανοί είχαν, τα τελευταία χρόνια, δεκάδες ευκαιρίες να αμφισβητήσουν τους αδερφούς Κάστρο και ολόκληρο τον κρατικό μηχανισμό και δεν το έκαναν.

Οι μεγάλες συγκεντρώσεις, ακόμη και όταν ενισχύονταν με την αναγκαστική συμμετοχή σχολείων, γίνονταν πάντα για να τιμήσουν τον Φιντέλ και όχι για να τον αμφισβητήσουν -και η παλλαϊκή συμμετοχή στην κηδεία του ηγέτη της επανάστασης διέλυσε και τις τελευταίες αμφιβολίες. Παράλληλα, η χαλάρωση των συνοριακών ελέγχων δεν οδήγησε σε μαζικά μεταναστευτικά ρεύματα, όπως προέβλεπαν ορισμένοι στις ΗΠΑ.

Αυτά όμως συμβαίνουν στην Κούβα την τελευταία εβδομάδα των Κάστρο. Για την επόμενη ημέρα και για το νέο πολιτικό σκηνικό που προκύπτει στην Κούβα, θα συζητήσουμε στο δεύτερο μέρος του αφιερώματός μας το επόμενο Σάββατο.



























efsyn.gr
  

Η «μαγική» Ελλάδα της δεκαετίας του '60 (βίντεο)


Η Ελλάδα τις δεκαετίες 60 και 70 ήταν ονειρεμένη για μερικούς απλούς λόγους. Όχι γιατί είχαν ανέσεις και λεφτά. Ίσα ίσα δεν υπήρχε σάλιο. Γιατί τότε οι άνθρωποι αισθάνονταν και ζούσαν πραγματικά. Τώρα όλα γίνονται για να γίνονται.

Τότε υπήρχαν αρχές, ήθη και αξίες.

Δείτε στο βίντεο:  

































pronews.gr

Με κλειστά χαρτιά ο Σολτς για την ελάφρυνση του χρέους



Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς εξακολουθεί να αποφεύγει διευκρινίσεις για τη στάση, την οποία σκοπεύει να τηρήσει η γερμανική κυβέρνηση στο ζήτημα του ελληνικού χρέους.

Μιλώντας στο κυριακάτικο φύλο της Frankfurter Allgemeine (FAS) επαναλαμβάνει τις πάγιες θέσεις του υπουργείου του πως ως το καλοκαίρι αναμένεται το τελικό πόρισμα των Θεσμών για την υλοποίηση των προαπαιτούμενων του τρέχοντος ελληνικού προγράμματος όπως και η αξιολόγηση της βιωσιμότητας του χρέους.

«Επιπλέον», επισημαίνει ο κ. Σολτς, «θα πρέπει η Αθήνα να καταθέσει ένα αξιόπιστο πρόγραμμα που θα αναδεικνύει προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης και μετά θα συζητήσουμε μαζί τα επόμενα βήματα.»

Βοήθεια και μεταρρυθμίσεις πάνε πακέτο

Αιτιολογώντας τη επιφυλακτικότητά του σε ό,τι αφορά σε συγκεκριμένα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικός τονίζει πως είναι θέμα αξιοπιστίας και παραπέμπει- ασκώντας έμμεσα κριτική - στη στάση που τηρήθηκε από πολλούς στην Ευρωζώνη όταν ξέσπασε η ελληνική δημοσιονομική κρίση. Ενώ στην αρχή απορρίπτονταν κάθε βοήθεια προς την Ελλάδα, στη συνέχεια καταβλήθηκαν μεγάλες προσπάθειες από το Eurogroup, τη Γερμανία και τη Γαλλία. «¨Ηταν καλό για την αξιοπιστία της πολιιτκής» σημειώνει. Υπογραμμίζει ακόμη ότι ήταν πάντως σωστό να βοηθηθεί η Ελλάδα και ταυτόχρονα να απαιτηθεί η εφαρμογή μεταρρυθμίσεων, σκιαγραφώντας κατά κάποιο τρόπο τη γραμμή που θα ακολουθήσει η Γερμανία και στο μέλλον στην ΕΕ, για παράδειγμα, αναφορικά με βοήθεια προς τις χώρες με οικονομικά προβλήματα.

Ενώ διαβεβαιώνει πως το Βερολίνο θα τηρεί τα κριτήρια σταθερότητας της ΕΕ και ό,τι οι γερμανικοί προϋπολογισμοί θα είναι ισοσκελισμένοι, παραδέχεται πως λόγω της οικονομικής της ανάπτυξης είναι πιο εύκολο για τη Γερμανία να ακολουθήσει αυτή τη δημοσιονομική πολιτική από ότι χώρες που πλήττονται από ανεργία. Το ζητούμενο είναι «να δοθεί βήμα προς βήμα η δυνατότητα σε αυτές τις χώρες να ξεπεράσουν τη δύσκολη κατάστασή τους χωρίς να τεθούν λάθος κίνητρα. Κάθε απόφαση θα πρέπει να διασφαλίζει πως δεν θα κινδυνεύσει η σταθερότητα της Νομισματικής Ένωσης και του τραπεζικού συστήματος.»

«Δεν πρόκειται να υλοποιηθούν όλες οι προτάσεις Μακρόν»

Καθόλου αποκαλυπτικός ο Γερμανός υπουργός και σε ό,τι αφορά στις μεταρρυθμιστικές προτάσεις που έχει καταθέσει ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν πριν μισό χρόνο. Στις απαντήσεις του ο Όλαφ Σολτς δεν διατυπώνει γερμανικές θέσεις αλλά επισημαίνει ερωτήματα που προκύπτουν από τις προτάσεις Μακρόν. Ενώ, για παράδειγμα, τονίζει την αναγκαιότητα της Τραπεζικής Ένωσης, ταυτόχρονα καθιστά σαφές πως απομένει να δοθούν απαντήσεις σε αρκετά δύσκολα θέματα το επόμενο διάστημα, όπως στην περίπτωση των κόκκινων δανείων. Αναφορικά με την πρόταση της ενός κοινού συστήματος ασφάλισης των καταθέσεων στις τράπεζες από τα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης ο κ. Σολτς τονίζει πως πρόκειται για το «πιο περίπλοκο ζήτημα». Πάντως, δεν «πρέπει να προκύψει η άδικη κατάσταση ορισμένοι να συγκεντρώνουν τα μέσα (για την ασφάλιση), ενώ άλλοι να μη πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις.»

Ως την πιο επείγουσα μεταρρύθμιση θεωρεί την μετεξέλιξη του ΕΜΣ σε έναν Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο, με διασφαλισμένο τον έλεγχο από τα εθνικά κοινοβούλια των κρατών της Ευρωζώνης. Ερωτηθείς για την πρόταση του κ. Μακρόν για έναν κοινό ευρωπαϊκό προϋπολογισμό και έναν ευρωπαίο υπουργό Οικονομικών ο Όλαφ Σολτς απαντά πως ο «Γάλλος πρόεδρος γνωρίζει πως δεν πρόκειται να υλοποιηθούν όλες του οι προτάσεις. Θα εξετάσουμε τώρα τι είναι εφικτό χωρίς να εξαντλούνται οι δυνατότητες δράσεις των μεμονωμένων κρατών.» Τέλος ο Όλαφ Σολτς καθιστά σαφές ότι απορρίπτει την ιδέα της Ευρώπης των δύο ταχυτήτων. «Αν και ορισμένες φορές κάποιες χώρες θα πρέπει να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες το ζητούμενο είναι «στο τέλος να μπορούν όλοι να πορευτούν στο δρόμο που έχει χαραχτεί.»























Πηγή: DW

Λάθος υπολογισμός συντάξεων για χιλιάδες ασφαλισμένους



Χωρίς συντάξεις παραμένουν χιλιάδες μηχανικοί, δικηγόροι, γιατροί και δημοσιογράφοι, που έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης από τις 13 Μαΐου 2016 και μετά, καθώς, σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου, για τις νέες μειωμένες παροχές, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου, προσαυξημένες με ένα ποσό που αντιστοιχεί στους κοινωνικούς πόρους που καταβάλλονταν εν είδει εισφορών έως το 2016. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξαν τουλάχιστον 40 περιπτώσεις που οι κοινωνικοί πόροι δεν συνυπολογίστηκαν στις αρχικές αποφάσεις, με αποτέλεσμα να οδηγούν σε συντάξεις μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 250 ευρώ, σε σχέση όχι με το προηγούμενο καθεστώς, αλλά με τις συντάξεις που βγαίνουν βάσει του νόμου Κατρούγκαλου. Το πρόβλημα διορθώθηκε καθώς οι αποφάσεις ανεκλήθησαν, όμως η καθυστέρηση παραμένει.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες που καλούνται να εκδώσουν συνταξιοδοτικές αποφάσεις των δικηγόρων και των λοιπών αυτοαπασχολουμένων του τέως ΕΤΑΑ, και μάλιστα απλές περιπτώσεις μηχανικών ή δικηγόρων, χωρίς παράλληλη ή διαδοχική ασφάλιση και χωρίς έμμισθη απασχόληση, όπου τα πράγματα είναι ακόμη πιο συγκεχυμένα.

Να σημειωθεί ότι η ιδιαιτερότητα έγκειται στο γεγονός ότι ειδικά για τους ασφαλισμένους του πρώην ΕΤΑΑ και του πρώην ΕΤΑΠ-ΜΜΕ υπήρχαν έως το 2016 κοινωνικοί πόροι, που αποτελούσαν βασικό έσοδο στα Ταμεία, και υποκαθιστούσαν ασφαλιστικές εισφορές. Κάτι, που δημιούργησε πρόβλημα στον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών για την έκδοση του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης.

Και αυτό γιατί, βάσει του νόμου Κατρούγκαλου, που έχει μονίμως την τιμητική του, βρίσκεται όμως τελευταία στο προσκήνιο λόγω της επικείμενης απόφασης του ΣτΕ για τις εισφορές των μη μισθωτών, η σύνταξη αποτελείται από το άθροισμα δύο ποσών, δηλαδή της εθνικής (384 ευρώ για όσους έχουν συμπληρώσει 20 έτη ασφάλισης) και της ανταποδοτικής.

Για το σκέλος της ανταποδοτικής, βάσει του νόμου, λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα που υπόκειται σε εισφορές, καθ’ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού βίου.

Από το 2002 όμως και για το διάστημα μέχρι το 2016, όταν στα Ταμεία εισέρρεαν κοινωνικοί πόροι, για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου προσαυξανόμενες με ένα «κατά κεφαλήν» ποσό που αντιστοιχεί στους κοινωνικούς πόρους.




Εάν αυτό το ποσό δεν προστεθεί στις συντάξιμες αποδοχές, τότε η σύνταξη για 40 χρόνια ασφάλισης δεν θα ξεπερνά τα 800 ευρώ μεικτά. Στον αντίποδα, εάν συνυπολογιστούν οι κατά κεφαλήν κοινωνικοί πόροι, αναπροσαρμοσμένοι με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, η σύνταξη θα ήταν για ένα δικηγόρο κοντά στα 1.115 ευρώ, ήτοι αυξημένη κατά 315 ευρώ. Να σημειωθεί ότι στο Ταμείο Μηχανικών και πολύ περισσότερο των γιατρών, η προσαύξηση από τον συνυπολογισμό των κατά κεφαλήν κοινωνικών πόρων είναι μικρή, σε αντίθεση με το Ταμείο Νομικών που είναι σημαντικότερη, καθώς οι κοινωνικοί πόροι αφορούσαν έσοδα από εταιρικές συμβάσεις, χρηματικές ποινές, συμβολαιογραφικές πράξεις κ.λπ.

Σύμφωνα με ειδικούς, οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ δυσκολεύονται στον υπολογισμό της προσαύξησης με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή, γεγονός που καθυστερεί ακόμη περισσότερο την έκδοση των συντάξεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο ΤΣΜΕΔΕ, για παράδειγμα το 2002, το κατά κεφαλήν ποσό κοινωνικών πόρων που προστίθεται στον συντάξιμο μισθό, προσαρμοσμένο με βάση τον ΔΤΚ, είναι περίπου 250 ευρώ, το αντίστοιχο ποσό για το 2005 εκτιμάται σε περίπου 220 ευρώ, αυξάνεται σε 340 ευρώ το 2010 και μειώνεται δραματικά, στα περίπου 15 ευρώ το 2016.

Το πρόβλημα αναμένεται να το αντιμετωπίσουν οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ και κατά τον επανυπολογισμό των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων των περίπου 200.000 ήδη συνταξιούχων του πρώην ΕΤΑΑ.

Κι όπως επισημαίνει μιλώντας στην «Κ» ο πρώην υπουργός Εργασίας και ειδικός στα θέματα κοινωνικής ασφάλισης Γιώργος Κουτρουμάνης, φαίνεται ότι οι μελλοντικές συντάξεις θα είναι για ορισμένες επαγγελματικές ομάδες σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τις προηγούμενες, αγγίζοντας ακόμη και το -30%. Εάν εδώ συνυπολογιστεί το γεγονός ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες σε ποσοστό της τάξης του 80% ασφαλίζονται πλέον με εισόδημα 586 ευρώ τον μήνα, θα είναι σπάνιο για τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ να εκδίδουν συντάξεις με ποσά άνω των 800 ευρώ.

Επιπλέον, επισημαίνει ο κ. Κουτρουμάνης, τα δεκάδες ειδικά καθεστώτα και η πανσπερμία διατάξεων του παρελθόντος δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα, όπως αυτά που αντιμετωπίζουν οι ασφαλισμένοι σε Ταμεία που είχαν κοινωνικούς πόρους.

Βοήθημα σε όσους έχουν διπλή ασφάλιση

 Στον «αέρα», βρίσκονται επίσης, χιλιάδες επαγγελματίες γιατροί, μηχανικοί και δικηγόροι που είχαν διπλή ασφάλιση, έχουν λάβει σύνταξη από το ένα Ταμείο, κυρίως το δημόσιο, και αναμένουν πλέον να κλείσουν τα 67 ώστε να συνταξιοδοτηθούν και από το δεύτερο Ταμείο στο οποίο είναι ασφαλισμένοι.

Η δεύτερη αυτή σύνταξη θα υπολογιστεί με βάσει τον νέο νόμο, τον νόμο Κατρούγκαλου, χωρίς όμως να υπολογιστεί ως άθροισμα της εθνικής και της ανταποδοτικής.

Οπως επισημαίνει ο κ. Κουτρουμάνης, εάν δεν δοθεί εθνική σύνταξη, τότε μόνο το σκέλος της ανταποδοτικής θα αντιστοιχεί σε... βοήθημα, παρότι έχουν καταβληθεί εισφορές για το σύνολο των ετών ασφάλισης.

Να σημειωθεί ότι στη θέση αυτή εκτιμάται ότι βρίσκονται τουλάχιστον 250.000 ασφαλισμένοι, όχι μόνο ελεύθεροι επαγγελματίες του πρώην ΕΤΑΑ (Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων) αλλά και χιλιάδες μισθωτοί του ΙΚΑ που είχαν και διπλή ασφάλιση στον ΟΑΕΕ (Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών).

Το πρόβλημα αφορά και τους ήδη συνταξιούχους με διπλές συντάξεις, καθώς ο επανυπολογισμός θα βγάλει σημαντικά μεγάλες προσωπικές διαφορές, εξαιτίας της αντιμετώπισης της δεύτερης σύνταξης ως «προσαύξησης».   






























kathimerini.gr

Συρία – «τιμή» – αμερικανο-ΝΑΖΙ



Οι ναζί της Χρυσής Αυγής τοποθετήθηκαν την επέμβαση των ΗΠΑ, της Μ. Βρετανίας και της Γαλλίας στη Συρία.

Τι δήλωσαν;

Με επίσημη ανακοίνωση τους γράφουν: «Η Χρυσή Αυγή καταδικάζει τις πυραυλικές επιθέσεις στην Συρία».

Μάλιστα.

Για να δούμε τώρα και την «καταδίκη»: 

«Οι βάρβαρες επιθέσεις εναντίον της νόμιμης κυβέρνησης Άσαντ και του συριακού Έθνους συνιστούν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας, μέρος του συνολικού σχεδίου του διεθνούς σιωνισμού για κυριαρχία στην Μέση Ανατολή και αιχμή του δόρατος της Δύσεως ενάντια σε Ιράν, Ρωσία και Κίνα. Όσοι τις χειροκροτούν (ΝΔ και λοιποί) ταυτίζονται με τον εγκληματία Ερντογάν».

Τι …απουσιάζει από την ανακοίνωση; Κάτι λεξούλες, όπως «ΗΠΑ» και «Τραμπ».

Φταίει, λοιπόν, το «συνολικό σχέδιο του διεθνούς σιωνισμού»! Ο αμερικανικός ιμπεριαλισμός; Οι ΗΠΑ πρωταγωνίστησαν στην επέμβαση να θυμίσουμε, γιατί το ξεχνάνε πολλοί, λες και δεν βλέπουν. Ο ευρωενωσιακός ιμπεριαλισμός; Αυτός γίνεται γενικά και αόριστα «Δύση».

Στην προκειμένη περίπτωση οι ναζί της Χρυσής Αυγής δεν βλέπουν τις ΗΠΑ σκοπίμως, διότι είναι υποστηρικτές και δηλωμένοι θαυμαστές του προέδρου των ΗΠΑ. Το πρωτοσέλιδο στη φωτογραφία είναι από τη φυλλάδα τους, όταν βγήκε πρόεδρος ο Ντόναλντ Τραμπ, τότε που ο Κασιδιάρης  με επίσημη δήλωση πανηγύριζε γιατί κέρδισαν «οι δυνάμεις που αντιμάχονται την παγκοσμιοποίηση, αντιμάχονται τη λαθρομετανάστευση και είναι υπέρ των καθαρών εθνικών κρατών».

Με λίγα λόγια: Συρία – «τιμή» –  αμερικανο-ΝΑΖΙ.











































imerodromos.gr







Ερχεται ο «Κλεισθένης» αντί του «Καλλικράτη»



Ο Κλεισθένης αναθεωρεί τον Καλλικράτη. Το όνομα τού μεταρρυθμιστή πολιτικού -ο οποίος τον 6ο αιώνα π.Χ. έθεσε τις βάσεις για το δημοκρατικό πολίτευμα της Αθήνας και χώρισε την Αττική σε τρεις βασικούς δήμους- θα φέρει η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως αποκαλύπτει ο υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο κ. Σκουρλέτης αναφέρει ότι το σχετικό νομοσχέδιο βρίσκεται στη φάση της νομοτεχνικής επεξεργασίας των διατάξεών του και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή σύντομα. Βασική αλλαγή που εισάγεται είναι η καθιέρωση στις αυτοδιοικητικές εκλογές της απλής αναλογικής, η οποία θα συμβάλλει -όπως υπογραμμίζει ο υπουργός- στην υιοθέτηση «μιας κουλτούρας συναινέσεων, συνεργασιών, διαβούλευσης και συνθέσεων για τη διαμόρφωση πλατιών πλειοψηφιών εντός των δημοτικών και των περιφερειακών συμβουλίων». Εκτενή αναφορά κάνει και σε άλλες παρεμβάσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο, ενώ προαναγγέλλει ένα δεύτερο κύμα μεταρρυθμίσεων («Κλεισθένης ΙΙ»), μετά την συνταγματική αναθεώρηση.

Σχετικά με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για 8.166 μόνιμες θέσεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων, επισημαίνει ότι με αυτόν τον τρόπο «οι δήμοι θωρακίζονται και με δικά τους μέσα μπορούν να επιτελούν το έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων», ενώ επικρίνει τη ΝΔ για την πρόθεσή της «να παραδώσει αυτό το έργο σε ιδιώτες».





Ο υπουργός Εσωτερικών μιλά επίσης για τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουν πλέον στη διάθεσή τους οι ΟΤΑ, για το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση σχετικά με τους συμβασιούχους του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και για το έργο του νέου φορέα ανάπλασης της Αθήνας.



Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Εσωτερικών, Πάνου Σκουρλέτη στον Απόστολο Μιχαλούδη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.



Κύριε υπουργέ πριν περάσουμε στα θέματα του υπουργείου σας, θα ήθελα ένα σχόλιο για το δυσάρεστο συμβάν με τον Έλληνα πιλότο και για την κλιμακούμενη προκλητικότητα από πλευράς Τουρκίας.

Είναι αυτονόητη η έκφραση των πιο θερμών συλλυπητηρίων για τον άτυχο πιλότο μας. Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που γινόμαστε μάρτυρες τέτοιων γεγονότων. Και όταν υπάρχει μία αυξανόμενη και κλιμακούμενη ένταση, τότε αυξάνονται και οι πιθανότητες να συμβαίνουν τέτοια περιστατικά και θα μπορούσε να πει κανείς πως τα σίδερα και οι άνθρωποι καμιά φορά λυγίζουν. Αυτός είναι και ο παραλογισμός αυτής της κλιμακούμενης έντασης που γίνεται με ευθύνη της τουρκικής πλευράς. Η χώρα μας πρέπει να επιδείξει απόλυτη ψυχραιμία αλλά και αποφασιστικότητα. Δεν διεκδικεί τίποτα αλλά και δεν παραχωρεί τίποτα. Νομίζω πως η θέση της Ελλάδας είναι μια θέση ισχυρή, έχει ισχυρές συμμαχίες, αξιοποιεί τα διπλωματικά μέσα που διαθέτει και αποτελεί εκ των πραγμάτων έναν πυλώνα σταθερότητας για την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου.




Πώς αποτιμάτε το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για 8.166 μόνιμες θέσεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων;



Ο διαγωνισμός για τις μόνιμες θέσεις εργασίας στον τομέα καθαριότητας για τους 325 δήμους της χώρας έχει πολλαπλή αξία: Πρώτα απ΄ όλα γιατί είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός τα τελευταία 10 χρόνια για μόνιμες θέσεις εργασίας. Το δεύτερο είναι ότι έρχεται να καλύψει πάγιες και διαρκείς ανάγκες των δήμων οι οποίες μέχρι τώρα καλύπτονταν με το καθεστώς των συμβασιούχων, δημιουργώντας όμως μια πραγματικότητα εργασιακής ανασφάλειας γι' αυτούς του ανθρώπους και πολλαπλά προβλήματα. Τώρα πλέον οι δήμοι θωρακίζονται και με δικά τους μέσα μπορούν να επιτελούν το έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων.



Υπήρξαν ωστόσο και επικρίσεις...



Ο διαγωνισμός αυτός πολεμήθηκε κυρίως από τη ΝΔ, η οποία δεν έκρυψε ποτέ την βασική πρόθεσή της να παραδώσει το έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιώτες. Αλλά αυτή η επιλογή ουσιαστικά έρχεται να χτυπήσει την ανταποδοτική λογική που υπάρχει ανάμεσα στους πολίτες και στους δήμους. Οι πολίτες πληρώνουν τα δημοτικά τέλη και απαιτούν καθαρές πόλεις. Δεν υπάρχει σε αυτή τη σχέση περιθώριο κέρδους. Κατά συνέπεια με την επιλογή που κάναμε φράζουμε τον δρόμο σε
αυτούς που θέλουν την ιδιωτικοποίηση αυτής της υπηρεσίας. Πρόκειται για έναν ανοιχτό διαγωνισμό με αντικειμενικά κριτήρια, που καθόρισε το ΑΣΕΠ. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο αριθμός αυτών που πέρασαν αποτελείται από ανθρώπους που είχαν παλαιότερα εμπειρία στον τομέα αυτόν.


Από αυτούς ένα μέρος αφορά τους λεγόμενους «παρατασιούχους» της τελευταίας περιόδου και ένα άλλο εργαζόμενους στα παλαιότερα χρόνια, ενώ ένα άλλο εξίσου μεγάλο κομμάτι πληρούσαν τα άλλα κριτήρια χωρίς να έχουν την εμπειρία.

Είναι δηλαδή ένα ισορροπημένο μείγμα ανδρών και γυναικών που καλύπτουν αυτές τις θέσεις. Αυτές οι προσλήψεις δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό όπως ψευδώς αναπαράγουν διάφορα ΜΜΕ, διότι καλύπτονται από τα τέλη που πληρώνουν οι πολίτες. Ο αριθμός προσδιορίστηκε από τους δήμους με βάση τα έσοδα και τις ανάγκες τους. 



Έχετε εικόνα για το πότε αναμένεται η ανακοίνωση των οριστικών πινάκων διοριστέων;



Η έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων εξαρτάται από το ΑΣΕΠ. Μιλάμε για ένα πάρα πολύ μεγάλο διαγωνισμό, θα πρέπει να εξεταστούν όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά των υποψηφίων. Αυτό δεν δημιουργεί προβλήματα διότι, (όπως συμβαίνει με όλους τους διαγωνισμούς για μόνιμο προσωπικό), ξεκινούν να παρουσιάζονται στους δήμους με βάση τους προσωρινούς πίνακες. Προφανώς αν υπάρχουν κάποια λάθη και κάποιες αλλαγές αυτές με την έκδοση των οριστικών πινάκων θα διορθωθούν.





Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το νομοσχέδιο για την αναθεώρηση του «Καλλικράτη». Πότε θα κατατεθεί στη Βουλή;



Το νομοσχέδιο είναι στην τελική του φάση και συγκεκριμένα στη φάση της νομοτεχνικής επεξεργασίας των διατάξεών του.



Η ΚΕΔΕ και η ΕΝΠΕ ζητούν να υπάρξει επαρκής χρόνος για διαβούλευση.

Είχαμε ζητήσει από την ΚΕΔΕ και την ΕΝΠΕ που συγκαλούν στις αρχές της εβδομάδας ένα κοινό συνέδριο αν ήταν δυνατό να μετατεθεί μία εβδομάδα αργότερα ώστε να παρουσιαστεί η τελική μορφή του νομοσχεδίου. Δεν το επέλεξαν παρόλα αυτά προφανώς κανένας δεν αιφνιδιάζεται από τη στιγμή που είναι γνωστό ότι πάνω από ενάμιση χρόνο συζητάμε για τις βασικές πλευρές αυτού του νομοσχεδίου. Τίποτα δεν είναι κρυφό.
Υπήρχε μια ομάδα εργασίας, η οποία είχε καταλήξει σε ένα πόρισμα και σε αυτή συμμετείχαν η ΚΕΔΕ και η ΕΝΠΕ, ενώ στη βάση αυτού του κειμένου ανταλλάχθηκαν απόψεις στα συνέδρια των δύο αυτών Ενώσεων. Άρα θεωρώ ότι η έννοια της διαβούλευσης και του διαλόγου έγινε πραγματικότητα και βεβαίως με βάση το τελικό κείμενο θα δοθεί περιθώριο για να υπάρξουν τελικές παρατηρήσεις.



Στο επίκεντρο του νομοσχεδίου βρίσκεται η καθιέρωση της απλής αναλογικής στις αυτοδιοκητικές εκλογές. Πολλοί αιρετοί όμως εκφράζουν φόβους ότι αυτό θα οδηγήσει σε προβλήματα κυβερνησιμότητας των δήμων. Για την αποφυγή αυτού του ενδεχόμενου προβλέπονται κάποιες δικλείδες ασφαλείας;



Στο νομοσχέδιο προβλέπονται μια σειρά από ρυθμίσεις που βοηθούν σε αυτό που αποκαλείται «κυβερνησιμότητα», αλλά νομίζω ότι η πιο ουσιαστική δικλείδα ασφαλείας είναι η υιοθέτηση μιας κουλτούρας συναινέσεων, συνεργασιών, διαβούλευσης και συνθέσεων τελικά για τη διαμόρφωση πλατιών πλειοψηφιών εντός των δημοτικών και των περιφερειακών συμβουλίων.
Ξεπερνάμε πια τη λογική των μονοπαραταξιακών λογικών και αυτό είναι το πιο ουσιαστικό. Είναι κάτι το οποίο ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα των προβλημάτων της τοπικής κοινωνίας. Τα τοπικά προβλήματα είναι συγκεκριμένα, πάνω σε αυτά μπορεί να υπάρξουν πλατιές πλειοψηφίες, οι οποίες θα έχουν τη νομιμοποίηση μέσα στην ίδια την κοινωνία. Αυτή θα είναι η βασική δημοκρατική τομή που θεσμοθετείται με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο.













Πέρα από την αλλαγή του εκλογικού συστήματος, ποιες είναι οι κυριότερες μεταρρυθμίσεις που εισάγει το εν λόγω νομοσχέδιο;



Πρώτα απ' όλα αλλάζουμε τη σχέση ανάμεσα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την αυτοδιοίκηση, θεσπίζοντας μια ξεχωριστή δομή, τον Ελεγκτή Νομιμότητας, ο οποίος θα συγκροτείται από νομικούς, θα είναι μια αποκεντρωμένη υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών και προφανώς αυτό ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα πολλών ετών της αυτοδιοίκησης.



Μια δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι η τροποποίηση στην κατηγοριοποίηση των δήμων στη βάση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, η οποία θα καθορίσει τη βάση της χρηματοδότησής τους. Διότι άλλες είναι οι ανάγκες και τα χαρακτηριστικά ενός ορεινού ή νησιωτικού δήμου από αυτές ενός αστικού ή ενός αγροτικού δήμου.



Παρεμβαίνουμε, επίσης, στον τρόπο διαμόρφωσης των δημοτικών τελών κάνοντας ένα ευέλικτο σύστημα με βάση το οποίο θα χρεώνουν οι δήμοι τα αντίστοιχα τέλη ανάλογα με τις χρήσεις των ακινήτων. Ακόμα, θα διευρύνουμε τη δυνατότητα των ανταποδοτικών υπηρεσιών. Υπάρχει η κατεύθυνση να εντάξουμε στις ανταποδοτικές υπηρεσίες τις υπηρεσίες πρασίνου.



Επιπλέον, συστήνουμε ένα διαρκές όργανο σε διυπουργική βάση και με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης το οποίο θα εξετάζει κάθε φορά σε σχέση με κάθε προωθούμενο νομοθέτημα τις αρμοδιότητες που αφορούν τα δύο επίπεδα της αυτοδιοίκησης. Είναι κάτι το οποίο δεν υπήρχε και έρχεται να απαντήσει σε ένα χρόνιο πρόβλημα που υπάρχει σε σχέση με τις επικαλύψεις στον τομέα των αρμοδιοτήτων.

Επίσης, από το νομοσχέδιο θα προκύψει η συγκρότηση μιας επιτροπής στη βάση της νέας κατηγοριοποίησης τω δήμων, που θα οδηγήσει στην ανακατανομή των πόρων.

Πολλά πράγματα έχουμε κατά νου για την ισχυροποίηση της τοπικής αυτοδιοίκησης, τα οποία προϋποθέτουν την συνταγματική αναθεώρηση. Για παράδειγμα δεν μπορούμε να μιλάμε για φορολογική εξουσία στους δήμους από τη στιγμή που το απαγορεύει το Σύνταγμα.



Όπως επίσης το μέγεθος της μεταρρύθμισης θα ήταν πολύ μεγαλύτερο αν η χώρα βρισκόταν σε μια περίοδο κανονικότητας σε σχέση με τα δημόσια οικονομικά της, καθώς δεν διαθέτουμε το σύνολο των απαιτούμενων πόρων για να στηρίξουμε μια μεταρρύθμιση στο μέγεθος που θα θέλαμε.



Όλα αυτά μας οδηγούν στο ότι το νομοσχέδιο που κατατίθεται τις επόμενες μέρες είναι το πρώτο βήμα μιας μεταρρυθμιστικής περιόδου και με αυτή την έννοια το ονομάσαμε «Κλεισθένης Ι» έχοντας κατά νου ότι θα ακολουθήσει και ένα δεύτερο νομοσχέδιο αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνταγματικής αναθεώρησης και όταν η χώρα θα έχει περισσότερα μέσα για την υλοποίησή της. Το «Κλεισθένης» σχετίζεται με την βαθιά μεταρρυθμιστική προσπάθεια που είχε γίνει στην αρχαία Αθήνα από την θεμελίωση της Δημοκρατίας στην πόλη των Αθηνών.




Αυτή την εποχή «τρέχουν» ορισμένα χρηματοδοτικά εργαλεία για τους ΟΤΑ, όπως είναι τα «ΦιλόΔημος Ι» και «ΦιλόΔημος ΙΙ». Η αξιοποίησή τους μπορεί να ωφελήσει την καθημερινότητα των πολιτών;



Πρόκειται για χρηματοδοτικά εργαλεία, τα οποία στοχεύουν στην κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών στο πεδίο των υποδομών που κατά προτεραιότητα απασχολεί την πλειοψηφία των δήμων. Αυτές σχετίζονται με τις παιδικές χαρές, με τα σχολεία, με μικρά έργα ύδρευσης, την αγροτική οδοποιία και την προμήθεια μηχανημάτων έργου.



Ήδη έχουν βγει τρεις προσκλήσεις από αυτά τα προγράμματα, η ανταπόκριση των δήμων είναι μεγάλη και αναμένεται το επόμενο διάστημα να βγουν και οι υπόλοιπες. Μόνο για το 2018 μιλάμε για ένα ποσό 740 εκατ. ευρώ.




Αν κανείς συνυπολογίσει αυτά τα δύο χρηματοδοτικά εργαλεία, τα χρήματα του ΕΣΠΑ και την εξοικονόμηση που έχουν οι δήμοι μέσα από τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας αντιλαμβάνεστε ότι αθροιστικά μιλάμε για πολύ μεγάλα ποσά στην υπηρεσία της αυτοδιοίκησης, που έρχονται να καλύψουν σε μεγάλο βαθμό την απώλεια πόρων που έχει υποστεί τα τελευταία χρόνια από τις μνημονιακές πολιτικές. 




Το τελευταίο διάστημα φαίνεται πως υπάρχει κινητικότητα στο θέμα της εργασιακής αποκατάστασης των συμβασιούχων του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι». Σε τι είδους λύση προσανατολίζεται η κυβέρνηση;



Έχουμε τονίσει στους εργαζόμενους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα ότι από τη στιγμή που απασχολούνται πάνω από 15 χρόνια σε αυτό τον τομέα με συνεχώς ανανεούμενες συμβάσεις αναγνωρίζουμε ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Προφανώς είναι κατ΄ όνομα συμβασιούχοι και οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την πραγματική εργασιακή τους σχέση.

Η λύση που ετοιμάζουμε πρέπει να είναι συμβατή και με το Σύνταγμα, το οποίο απαγορεύει τη μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου και ταυτόχρονα να αξιοποιήσουμε την ευρωπαϊκή νομοθεσία που από την πλευρά της απαγορεύει την κατάχρηση της έννοιας της σύμβασης.



Η λύση λοιπόν που επεξεργαζόμαστε επίσης δεν θα πρέπει να προσκρούει στον κανόνα που δεσμεύει τη χώρα σχετικά με τις προσλήψεις και τις αποχωρήσεις στον δημόσιο τομέα. Η δέσμευσή μας είναι σαφής. Και θεωρώ ότι τελικά θα βρούμε μια λύση που θα ικανοποιεί το δίκαιο αίτημά τους.





Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη σύσταση φορέα ανάπλασης της Αθήνας έχει προκαλέσει αντιδράσεις κυρίως σχετικά με την απουσία του Δήμου Αθηναίων. Ισχύει κάτι τέτοιο;



Δεν είναι αλήθεια ότι απουσιάζει. Προβλέπεται η συμμετοχή του Δήμου στην εταιρεία αυτή και μάλιστα ο κ. Καμίνης ως δήμαρχος και η κ. Δούρου ως περιφερειάρχης είναι ενήμεροι και σύμφωνοι με την ίδρυση αυτής της εταιρείας. Σκοπός της δεν είναι να υποκαταστήσει τον ρόλο των δήμων και των υπηρεσιών σχεδιασμού. Πρόκειται για εταιρεία που θα στηρίξει τα όποια έργα επιλεγούν με ένα ευέλικτο χρηματοδοτικό εργαλείο.


Κατά συνέπεια δεν υπάρχει κανένας λόγος να αντιτίθεται κανείς στη συγκρότηση αυτής της εταιρείας. Μάλλον πρόκειται για λόγους μη κατανόησης του σκοπού της εταιρείας ή για λόγους μιας μίζερης αντιπολίτευσης που συνηθίζεται από πολλές πλευρές τώρα τελευταία.



Η αντιπολίτευση κατηγορεί επίσης την κυβέρνηση ότι ο φορέας ιδρύεται για να προβεί σε ρουσφετολογικές προσλήψεις.



Αυτό ακούγεται από την ημέρα που βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση. Υποτίθεται έγκριτοι σχολιαστές των γνωστών αντικυβερνητικών μέσων λένε κάθε μέρα τα ίδια ψέματα. Αυτά πια δεν αντέχουν στην κριτική και είναι γραφικότητες επαναλαμβανόμενες που δεν πείθουν κανέναν.

































Κέρδος

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *