γράφει ο Δημήτρης Κανελλόπουλος
Στο μέτωπο της... λογικής και των «Μένουμε Ευρώπη» που αυτή την περίοδο βγάζουν φλύκταινες με την ταινία του Κώστα Γαβρά από το βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη, έρχεται να προστεθεί τώρα και ο Νίκος Μαστοράκης.
Στο μέτωπο της... λογικής και των «Μένουμε Ευρώπη» που αυτή την περίοδο βγάζουν φλύκταινες με την ταινία του Κώστα Γαβρά από το βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη, έρχεται να προστεθεί τώρα και ο Νίκος Μαστοράκης.
Έπειτα από όλους εκείνους τους
Ελληναράδες που μπήκαν στο IMDb και κατέθαψαν την ταινία χωρίς να την έχουν
δει, μετά και τους δημοσιογράφους που έσπευσαν να γράψουν συγκεκαλυμμένα..
εναντίον της ταινίας λόγω του θέματός της, σειρά πήρε τώρα ο Νίκος Μαστοράκης.
Ναι, ο γνωστός με τους φοιτητές επί χούντας.
Βέβαια ο Μαστοράκης, εκτός από
την κριτική που κάνει στον Γαβρά (από μόνο του αστείο, έτσι;), αναφέρεται και
στη χρηματοδότηση της ταινίας λέγοντας ένα σωρό πράγματα που δεν ισχύουν.
Τι είπε ο Ν. Μαστοράκης:
Αφόρητη πλήξη έφερε στο φεστιβάλ
της Βενετίας ο Γαβράς και το έσχατο low budget πόνημά του με ήρωα έναν ανόητο,
φαύλο, μπουφονο, κάποιον Μπαρουφακη που ήθελε να γίνει celeb. Η ταινία του
Γαβρά (για τον οποίο έχω ακόμη άκρατο θαυμασμό από την εποχή του "Ζ"
και μόνο γι αυτή την ταινία) εσφαγιασθη από τους κριτικούς (σημειώστε, τους μη
κομμουνιστές και υστεροαριστερους) και ίσως κερδίσει το βραβείο (αν υπάρχει
κάτι τέτοιο) της πιο βαρετής και ανόητης ταινίας της χρονιάς.
Εδώ και χρόνια, κάθε φιλμ του
βετεράνου Γαβρά ήταν χειρότερο από το προηγούμενο, φαίνεται όμως ότι έπιασε
πάτο με το Μπαρουφακειο εγχείρημα. Ντρέπομαι που, έστω και περιφερειακά, η
ταινία αυτή εφάπτεται της Ελλάδας και επειδή μαθαίνω από τα ΜΜΕ ότι το budget
της ήταν μόνο 630,000 ευρώ, θυμάμαι ότι αυτό το ποσόν ακριβώς εισέπραξε ο
Γαβράς από τον άθλιο, τότε, υπουργό Παππα ως το "30% του γενικού
κόστους."
Προτρέπω τους καλούς εισαγγελείς
να ερευνήσουν πώς ακριβώς το "γενικό κόστος" φουσκώθηκε έτσι που να
εισπράττει ο Γαβράς τελικά το 100%. Με δεδομένο ότι η ταινία δεν προβάλλει τη
χώρα, τον πολιτισμό ή τον τουρισμό, γιατί ο Παππας βιάστηκε να
"χρηματοδοτήσουμε" τον Γαβρά, ελάχιστο χρόνο πριν αποχαιρετήσουν οι
Συριζαλητες την εξουσία;
Ιδού και η απάντηση του Γιάνη
Βαρουφάκη:
Ο Νίκος Μαστοράκης, που το
εμβληματικότερο γεγονός της αμφιλεγόμενης καριέρας του ήταν η περίφημη
«συνέντευξη»-ανάκριση στο ΚΕΒΟΠ των φοιτητών του Πολυτεχνείου αμέσως μετά την
εξέγερση του '73, (που ο απόηχός της τον οδήγησε εκτός Ελλάδος για αρκετά
χρόνια μέχρι να τον επανασυστήσουν στο ελληνικό κοινό Μπερλουσκονικοί
ολιγάρχες), αποφάσισε ότι θα θέσει το πνευματικό του ανάστημα στην υπηρεσία
αποδόμησης του Γαβρά και της ταινίας του (που όπως και οι υπόλοιποι διαπρύσιοι
εχθροί της, δεν την έχει δει καν).
Ανάμεσα σε εκφράσεις χαμαιτυπείου
οι οποίες ωστόσο συνιστούν υποκειμενική προσωπική άποψη (και αισθητική),
προχωράει αδίστακτα και στη δημιουργία/αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων όσον αφορά
τη χρηματοδότηση της ταινίας. Όσοι έχουν ρίξει μια ελάχιστη ματιά στον εν λόγω
νόμο, γνωρίζουν ότι κανένα «λεφτό» κανενός φορολογούμενου δεν πάει σε κανέναν
κινηματογραφιστή, αντίθετα τους επιστρέφεται ένα μέρος των χρημάτων που ήδη
επενδύσανε οι ίδιοι.
Δεν τα ξέρει αυτά ο κ.
Μαστοράκης; Δύσκολο, γιατί δε χρειάζεται να διαβάσει τα τρισκατάρατα «αριστερά
ΜΜΕ» για να πληροφορηθεί την αλήθεια. Ας διαβάσει τη «newspaper of record», του
ομίλου που εμβληματικοί δημοσιογράφοι μεταπήδησαν στα κυβερνητικά βουλευτικά
έδρανα. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μαστοράκης σίγουρα δεν ενδιαφέρεται να
πληροφορηθεί την αλήθεια. Στην πρόσκλησή μας να ακούσει την πραγματικότητα,
προτίμησε να μονώσει τον τοίχο του με μπλοκάρισμα.
Ο Βαρουφάκης και ο Τσίπρας
πάντως, ανεξαρτήτως της ταινίας και των υπολοίπων που τους συνδέουν ή τους
χωρίζουν, διαθέτουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: συνενώνονται εναντίον τους και
έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν, ακροδεξιοί και νεοφιλελεύθεροι. Μακεδονομάχοι
και Μένουμε Ευρωπαίοι. Παλιοί κεντροαριστεροί και παλιοί ακροδεξιοί. ΛΑΟΣ και
Ρηγάδες. Αυτό από μόνο του είναι άξιο θαυμασμού, έτσι;