Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

Τι είναι ο νέος κορωνοϊός και πως μεταδίδεται – Όλες οι πληροφορίες από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας



Όλες τις τελευταίες πληροφορίες για τη φύση του θανατηφόρου κορωνοϊού και τους τρόπους μετάδοσης του, έδωσε στη δημοσιότητα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.


Με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πληθυσμών σχετικά με τον τρόπο μετάδοσης, αλλά και  προφύλαξης από τον θανατηφόρο κορωνοϊό που μετρά θανάτους και εκατοντάδες κρούσματα στην Κίνα και σε άλλες χώρες, έδωσε στη δημοσιότητα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Η καλύτερη ενημέρωση, όπως αναφέρεται, συμβάλλει στην αύξηση της ταχύτητας εντοπισμού των κρουσμάτων, αλλά και την καλύτερη προφύλαξη των πολιτών από τη νόσο.

Δείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον νέο κορωνοϊό:

Τι είναι γενικά ο κοροναϊός

Οι κοροναϊοί είναι μια μεγάλη οικογένεια ιών, που συναντώνται συχνά στα ζώα. Σε σπάνιες περιπτώσεις και μετά από μετάλλαξη, μπορεί να μεταδοθούν από το ζώο στον άνθρωπο. Ο νέος κορωνοϊός 2019-nCoV είναι συγγενής ιός με τους κοροναϊούς SARS και MERS.

Ο Κινέζος επιδημιολόγος της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, Leo Poon, ο πρώτος επιστήμονας που ταυτοποίησε τον ιό, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ξεκίνησε από τα ζώα και μεταδόθηκε σε ανθρώπους. Πλέον είναι γνωστό, όμως, ότι μεταδίδεται και από άνθρωπο σε άνθρωπο.

“Από όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, ο κορωνοϊός προκαλεί πνευμονία, ενώ δεν ανταποκρίνεται σε θεραπεία με αντιβιοτικά. Είναι κι ο λόγος που προκαλεί θνησιμότητα. Γνωρίζουμε ότι ο ιός SARS οδηγεί στον θάνατο το 10% των ανθρώπων που μολύνονται, ενώ στον νέο ιό, το 15% έως 20% των περιπτώσεων εξελίσσονται σε σοβαρά περιστατικά. Αυτά θα χρειαστούν νοσηλεία και ίσως αναπνευστική υποστήριξη”, δήλωσε ο Poon.


Ποια είναι τα συμπτώματα όλων των κοροναϊών

Όταν μεταδοθούν στον άνθρωπο, οι κορωνοϊοί προκαλούν συνήθως ήπια έως μέτρια συμπτώματα, κυρίως από το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα. Τα συμπτώματα αυτά μοιάζουν πολύ με αυτά του κοινού κρυολογήματος, τα οποία περιλαμβάνουν: ρινική καταρροή, βήχα, πονόλαιμο, πιθανώς πονοκέφαλο και ίσως πυρετό, ο οποίος μπορεί να διαρκέσει για μερικές ημέρες.

Σε όσους έχουν εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, ο ιός υπάρχει πιθανότητα να προκαλέσει συμπτώματα και στο κατώτερο αναπνευστικό σύστημα, τα οποία μπορεί να εκδηλωθούν με πνευμονία, ή βρογχίτιδα.

Θανατηφόρα έκβαση μπορεί δυνητικά να έχουν οι κοροναϊοί:

MERS (Αναπνευστικό Σύνδρομο της Μέσης Ανατολής) με θνητότητα 3-4 στους 10 ασθενείς

SARS (Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο) με θνητότητα 0-50% αναλόγως των περιπτώσεων. Πιο ευάλωτη ηλικιακή ομάδα στον SARS είναι οι ηλικιωμένοι.


Ποια είναι τα συμπτώματα του νέου κορωνοϊού 2019-nCoV

Πολύ πρόσφατα ανακαλύψαμε ότι θανατηφόρος μπορεί να είναι και ο νέος κοροναϊός 2019-nCoV, αν και μέχρι στιγμής ξέρουμε ότι είναι πιο ήπιος από τον SARS και τον MERS. Ωστόσο, όπως τόνισε ο καθηγητής βιολογίας του Imperial College London, Neil Ferguson η θνησιμότητα του νέου κοροναϊού είναι συγκρίσιμη με αυτή της ισπανικής πανδημίας γρίπης του 1918. Ωστόσο, ο 2019-nCoV χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αναπτυχθούν τα συμπτώματα.

Μέχρι σήμερα οι ασθενείς που έχουν προσβληθεί από τον νέο κοροναϊό εμφανίζουν συνήθως:

ήπιο βήχα για μια εβδομάδα που ακολουθείται από δύσπνοια, οδηγώντας συχνά στο νοσοκομείο
στο 15% έως 20% των περιπτώσεων η λοίμωξη εξελίχθηκε σε βαρύτερη κατάσταση και τα προσβεβλημένα άτομα χρειάστηκαν αναπνευστική υποστήριξη

Πώς μεταδίδεται ο νέος κορωνοϊός

Γενικά οι κορωνοϊοί μεταδίδονται από την επαφή του ανθρώπου με ζώα. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο MERS ξεκίνησε από τις καμήλες, ενώ για τον SARS, έχουν ενοχοποιηθεί οι ασιατικές γάτες civet. Οι ειδικοί δεν έχουν εντοπίσει ακόμα από ποιο ζώο μπορεί να ξεκίνησε ο νέος κοροναϊός που έπληξε την Κίνα, αν και έχουν ενοχοποιηθεί τα άγρια ζώα που πωλούνται στην αγορά του πόλης του Γουχάν.

Η μετάδοση από άνθρωπο σε άνθρωπο μπορεί να συμβεί, όταν ένα άτομο έρθει σε επαφή με εκκρίσεις ασθενούς, όπως τα σταγονίδια που προέρχονται από τον βήχα.

Αναλόγως με την μολυσματικότητα του ιού, το φτέρνισμα ή η χειραψία μπορεί να προκαλέσουν τη διασπορά του. Επίσης, μπορεί να μεταδοθεί με την επαφή αντικειμένου που έχει αγγίξει μολυσμένο άτομο, εάν στη συνέχεια κάποιο άτομο χωρίς να πλύνει τα χέρια του ακουμπήσει στο στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του. Πολύ συχνά άνθρωποι, οι οποίοι φροντίζουν ασθενείς που έχουν προσβληθεί από κορωναϊό, έχουν εκτεθεί στον ιό μέσω της απομάκρυνσης των περιττωμάτων.

Ο νέος κορωνοϊός δεν έχει μέχρι στιγμής συχνές δευτερογενείς ή τριτογενείς μεταδόσεις, δηλαδή σταματά η εξάπλωσή του μετά τη μόλυνση ενός ανθρώπου.


Ποιοι ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου

Οι ιοί MERS, SARS και ο νέος 2019νCoV της πόλης Γουχάν, φαίνεται ότι προκαλούν πιο σοβαρά συμπτώματα στους ηλικιωμένους, χωρίς να έχει επιβεβαιωθεί απόλυτα αυτό για τον νέο κορωνοϊό. Στα κρούσματα του κορωνοϊού του Γουχάν, ωστόσο και μέχρι στιγμής, δεν έχει επιβεβαιωθεί η λοίμωξη σε κανένα παιδί, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των ανθρώπων με λοίμωξη είναι, άνω των 40 ετών.

Θεραπεία του νέου κοροναϊού

Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία, όμως, η επιστημονικές προσπάθειες εντείνονται αυτή τη στιγμή ανά τον κόσμο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα θα υποχωρήσουν από μόνα τους, αν και οι ειδικοί συμβουλεύουν να υπάρξει έγκαιρη αναζήτηση ιατρικής βοήθειας από την αρχή των συμπτωμάτων, εάν αυτά εξελίσσονται χειρότερα ή ραγδαία από ένα κοινό κρυολόγημα.

Οι γιατροί μπορούν να βοηθήσουν τον ασθενή με σοβαρότερα συμπτώματα με συνταγογράφηση αναλγητικών ή αντιπυρετικών. Το Αμερικανικό CDC αναφέρει ότι ένας υγραντήρας χώρου ή ένα ζεστό ντους μπορούν να βοηθήσουν στον πονόλαιμο ή τον βήχα. Επίσης, να πίνετε πολλά υγρά, να ξεκουράζεστε και να κοιμάστε όσο το δυνατόν περισσότερο. 


















Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

Κόλαφος για Ερντογάν: Παράνομο το μνημόνιο Τουρκίας-Λιβύης λέει η γερμανική Βουλή.!



Κόλαφος για τον Tούρκο πρόεδρο η γνωμάτευση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Γερμανικής Βουλής. Σε εξαντλητική παρουσίαση της προβληματικής αποφαίνεται ότι το μνημόνιο παραβιάζει τη Σύμβαση του Διεθνούς Δικαίου Θαλάσσης.

H νομική προσέγγιση του μνημονίου κατανόησης ανάμεσα στην Τουρκία και τη Λιβύη σχετικά με τη δικαιοδοσία των θαλασσίων ζωνών στην ανατολική Μεσόγειο από την Επιστημονική Υπηρεσία της γερμανικής ομοσπονδιακής βουλής είναι εξαντλητική και καταγράφεται σε 18 σελίδες. Σε αυτές περιγράφεται με μεγάλη λεπτομέρεια η προβληματική υπό το πρίσμα και των διεκδικήσεων της Τουρκίας στο Αιγαίο και στην κυπριακή ΑΟΖ, και από την άλλη των νομικών θέσεων της ελληνικής πλευράς. Γίνεται συστηματική καταγραφή και παρουσίαση όλων των επιστολών που οι δύο χώρες απέστειλαν στα ΗΕ μετά την υπογραφή του μνημονίου κατανόησης στις 27 Νοεμβρίου του 2019 ανάμεσα στον τούρκο πρόεδρο και τον πρωθυπουργό Σαράτζ, η οποία έγινε «χωρίς τη σύμφωνη γνώμη με άλλες μεσογειακές χώρες» και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το μνημόνιο παραβιάζει το εθιμικό Δίκαιο Θαλάσσης και κατά συνέπεια είναι παράνομο και λειτουργεί σε βάρος τρίτων.

Παραβίαση του εθιμικού δικαίου


Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα βασικά σημεία, στα οποία καταλήγει η επιστημονική υπηρεσία της γερμανικής βουλής, λόγω της απόρριψης του μνημονίου από το λιβυκό κοινοβούλιο στις 4 Ιανουαρίου του 2020, εγείρονται αμφιβολίες για το κατά πόσο το μνημόνιο μπορεί να τεθεί σε ισχύ σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο. Από την άλλη πλευρά Ελλάδα και Τουρκία υπό το πρίσμα της διένεξης στο Αιγαίο, υποστηρίζουν διαφορετικές νομικές θέσεις σε ότι αφορά την αναγνώριση, την διεκδίκηση δικαιωμάτων και την οριοθέτηση των θαλασσίων περιοχών, ειδικότερα της ΑΟΖ. Στο άρθρο 121 παράγραφος 2 της Σύμβασης των ΗΕ για το Δίκαιο Θαλάσσης εμφαίνεται σαφώς ότι οι νήσοι ανεξάρτητα του μεγέθους τους διαθέτουν υφαλοκρηπίδα. Συνεπώς οι θαλάσσιες περιοχές των νήσων θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την οριοθέτηση των ΑΟΖ. Εκτός αυτού η Τουρκία δεν μπορεί να προβάλλει ως νομικά δεσμευτικό τον ισχυρισμό, ότι οι προβλέψεις της Σύμβασης για το Δίκαιο Θαλάσσης, σύμφωνα με το οποίο ακόμη και οι νήσοι διαθέτουν ΑΟΖ, δεν τη δεσμεύουν, αφού η χώρα δεν έχει επικυρώσει τη σύμβαση, επειδή (ακόμη και τρίτα κράτη που δεν έχουν προσχωρήσει και επικυρώσει τη σύμβαση) δεσμεύονται μέσω του εθιμικού δικαίου.

Μάλιστα σε ένα άλλο σημείο των συμπερασμάτων επισημαίνεται σαφώς ότι το τουρκολιβυκό μνημόνιο παραβιάζει το αναγνωρισμένο εθιμικό δίκαιο των ελληνικών νησιών με το να «αρνείται» την ελληνική ΑΟΖ νοτιοανατολικά της Κρήτης και δημιουργεί (αντιποιείται) μια δική της ενιαία ΑΟΖ μέχρι τις ακτές της Κρήτης και της Ρόδου. Τέλος, στα συμπεράσματα αναφέρεται ότι η θαλάσσια οριοθέτηση των ΑΟΖ των νήσων είναι σε ορισμένες περιπτώσεις πολύπλοκη. Φαίνεται όμως η οριοθέτηση της ΑΟΖ στην ανατολική Μεσόγειο, έτσι όπως προβλέπεται από το διμερές μνημόνιο, δεν εναρμονίζεται με τις αρχές της ακριβοδίκαιης οριοθέτησης (equitable delimitation, υπό την έννοια του άρθρου 74 της Σύμβασης του Δικαίου Θαλάσσης.

Να θέσει θέμα μνημονίου η Μέρκελ

Ενδιαφέρουσα και μια ακόμη πτυχή από την παρουσίαση των επιχειρημάτων είναι η θέση που εκφράζουν οι νομικοί της γερμανικής βουλής ότι τυχόν διαπραγμάτευση για την οριοθέτηση της ΑΟΖ στην ανατοτολική Μεσόγειο μπορεί να γίνει μόνο «λαμβάνοντας υπόψη τις θαλάσσιες περιοχές των ελληνικών νησιών και με τη σύμφωνη γνώμη της Ελλάδας, της Κύπρου και ενδεχομένως άλλων μεσογειακών χωρών.”

Η βουλευτής του κόμματος «Η Αριστερά», τουρκικής καταγωγής Σεβίμ Ντάγκντελεν, η οποία και ζήτησε από την επιστημονική υπηρεσία τη γνωμάστευση, κάλεσε την καγκελάριο Μέρκελ να θέσει θέμα μνημονίου στην συνάντησή της Παρασκευής με τον πρόεδρο Ερντογάν. “Όποιος, όπως ο τούρκος πρόεδρος, παραβιάζει το διεθνές δίκαιο στη περιοχή και με επιθετική εξωτερική πολιτική στηρίζει την ισλαμιστική τρομοκρατία στην περιοχή, δεν μπορεί να είναι εταίρος» τόνισε η κυρία Ντάγκντελεν. Σε ότι αφορά τη γνωμάτευση της επιστημονικής υπηρεσίας, η βουλευτής υποστηρίζει ότι αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο για το ότι η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει να σταματήσει άμεσα τις πωλήσεις όπλων και τη χορήγηση οικονομικής βοήθειας στην Τουρκία.






















Deutsche Welle           

«Κυβερνοεπίθεση» σε κυβερνητικές ιστοσελίδες – «Ο κυβερνοπόλεμος με την Ελλάδα μόλις ξεκίνησε» απειλούν Τούρκοι χάκερς



Επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας την επίθεση από χάκερς που δέχθηκαν κυβερνητικές ιστοσελίδες, οι οποίες πλέον επαναλειτουργούν.

Εκτός λειτουργίας είχαν τεθεί, μεταξύ άλλων, οι ιστοσελίδες του Πρωθυπουργού, του υπουργείου Εξωτερικών, του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του υπουργείου Εσωτερικών.

«Σήμερα το βράδυ πραγματοποιήθηκε «κυβερνοεπίθεση» σε κυβερνητικά sites με τη μέθοδο του DDoS. Οι επιθέσεις αυτές οδήγησαν στην δυσλειτουργία συγκεκριμένων ιστοσελίδων», δήλωσε ο Στέλιος Πέτσας.

Πρόσθεσε πως «άμεσα ενεργοποιήθηκαν αντίμετρα περιορισμού της κίνησης. Η κανονική λειτουργία επανήλθε, χωρίς καμία άλλη τεχνική συνέπεια, μετά από εντατικές προσπάθειες εξειδικευμένων ομάδων αντιμετώπισης τέτοιων περιστατικών».

«Ο κυβερνοπόλεμος με την Ελλάδα μόλις ξεκίνησε» απειλούν Τούρκοι χάκερς

«Ο κυβερνοπόλεμος με την Ελλάδα μόλις ξεκίνησε» απειλούν Τούρκοι χάκερς που το τελευταίο διάστημα, ακολουθώντας την εμπρηστική ρητορική του Ερντογάν, προσπαθούν και αυτοί να κάνουν αντίστοιχη επίδειξη ισχύος. Ισχυρίζονται ότι έριξαν την ιστοσελίδα του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών χτες το απόγευμα οπότε παρουσίασαν πρόβλημα και σελίδες υπουργείων και σωμάτων ασφαλείας.



Μεταξύ αυτών είναι τα υπουργεία Εσωτερικών, Εξωτερικών, Οικονομικών, Προστασίας του Πολίτη, Εμπορικής Ναυτιλίας καθώς και η ιστοσελίδα του πρωθυπουργού, ενώ «θύμα» των χάκερ έπεσαν οι ιστοσελίδες της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας.

Την ευθύνη για αυτή την επίθεση ανέλαβαν Τούρκοι χάκερ, με ανάρητησή τους στο Twitter.

Μάλιστα, απευθύνονται προσωπικά στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ευχόμενοι «καλή τύχη», ενώ προσθέτουν πως ο κυβερνοπόλεμος με την Ελλάδα μόλις ξεκίνησε.

Πρώτο χτύπημα από τους Τούρκους

Το πρώτο χτύπημα ήρθε από τους γείτονες, όταν την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου εξαπέλυσαν μαζική επίθεση σε ελληνικές κυβερνητικές ιστοσελίδες, ανάμεσα στις οποίες αυτή της ΕΥΠ, της ελληνικής Βουλής, του υπουργείου Εξωτερικών, του Χρηματιστηρίου και του υπουργείου Οικονομικών.

Σε μήνυμά τους τότε στη σελίδα τους στο Facebook, οι Τούρκοι χάκερ δείχνουν την ενόχλησή τους για την εμπλοκή της Ελλάδας στη Λιβύη.

Το μήνυμα αναφέρει: «ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Ελλάδα. Η Ελλάδα έχει απειλήσει την Τουρκία στο Αιγαίο και την ανατ. Μεσόγειο. Τώρα απειλεί και για τη διάσκεψη για τη Λιβύη. Η Ελλάδα άρχισε πάλι να έχει φαγούρα. Είπαμε να ξυθούμε κι εμείς λίγο! Μέχρι να το αποφασίσουμε εμείς, σύνδεση γιοκ! Ελλάδα, μαζέψου!»

Η απάντηση των Anonymous Greece
Ως απάντηση, το απόγευμα του Σαββάτου, οι «Anonymous Greece» έριξαν τουρκικές ιστοσελίδες.

Μεταξύ άλλων «χτύπησαν» την έκτακτη υπηρεσία ανάγκης (112), καθώς και υπηρεσίες της τουρκικής αστυνομίας, προειδοποιώντας μάλιστα ότι «οι επιθέσεις μόλις άρχισαν». 



























         

Ποιός θυμάται τον Θόδωρο Αγγελόπουλο;



O Θόδωρος Αγγελόπουλος, o δημιουργός της εμβληματικής ταινίας Ο Θίασος (1974), παραμένει ο σημαντικότερος κινηματογραφιστής, που ανέδειξε η χώρα μας κι ένας από τους σπουδαιότερους του παγκόσμιου κινηματογράφου. Κυρίαρχα θέματά του: η μετανάστευση, η επιστροφή στην πατρίδα και η ελληνική ιστορία του 20ου αιώνα.


Το ιστορικο-πολιτικό τρίπτυχο Μέρες του '36 (1972), Θίασος (1974) και Κυνηγοί (1977) αποτελεί μια σπουδή στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Οι Μέρες του ’36 είναι αυτές που προετοίμασαν την εγκατάσταση της δικτατορίας Μεταξά. Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός πράκτορα της ασφάλειας που έχει πέσει σε δυσμένεια και κατηγορείται για τον φόνο ενός συνδικαλιστή. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί το επεισόδιο αυτό για να καταδείξει τα αίτια που οδήγησαν στη δικτατορία Μεταξά και να κάνει ένα έμμεσο σχόλιο για τη δικτατορία των συνταγματαρχών. Ο Θίασος, το δεύτερο μέρος του ιστορικο-πολιτικού τρίπτυχου, αναφέρεται στην ιστορία της Ελλάδας από το 1939 έως το 1952, μέσα από τις περιπέτειες ενός περιοδεύοντος θιάσου, που παίζει την Γκόλφω, το γνωστό κωμειδύλλιο του Περεσιάδη. Ο Θίασος, οδηγεί το κινηματογραφικό έργο του στην ολοκλήρωση και την κορύφωσή του. Στον Θίασο συμβιώνουν αρμονικά η σύγχρονη ελληνική τραγωδία, τα ψυχαναλυτικά στοιχεία, το αρχαίο δράμα, ο ιστορικο-πολιτικός στοχασμός. Το τρίπτυχο κλείνουν οι Κυνηγοί, μια ταινία που συνδυάζει στοιχεία πολιτικά, σουρεαλιστικά και συμβολικά, δηλ. τον Μπρεχτ, την κομμουνιστική πολιτική λογική και τον Μπουνιουέλ. Εκτυλίσσεται την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1977. Μία ομάδα κυνηγών βρίσκει στην περιοχή κοντά στη λίμνη των Ιωαννίνων, μέσα στο πυκνό χιόνι, το πτώμα ενός αντάρτη του Εμφυλίου. Οι κυνηγοί, όλοι εκπρόσωποι της αστικής τάξης (μαζί τους κι ένας ανανήψας αριστερός), μεταφέρουν το πτώμα στο ξενοδοχείο τους, όπου και θα περάσουν μια νύχτα Πρωτοχρονιάς γεμάτη απ' τα φαντάσματα της ιστορικής  συνείδησης και το φόβο του παρελθόντος.


Το 1980 ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γύρισε την ταινία Μεγαλέξαντρος, που τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα του Φεστιβάλ της Βενετίας, το πρώτο μεγάλο βραβείο για τον σκηνοθέτη. Στην ταινία του αυτή ο Αγγελόπουλος χρησιμοποιεί την ιστορία ενός ληστή των αρχών του 20ου αιώνα  για να καταπιαστεί με το πρόβλημα του σοσιαλισμού και των διαφόρων ιδεολογικών συγκρούσεων στο χώρο της Αριστεράς.

Το 1984, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γυρίζει το Ταξίδι στα Κύθηρα, την πρώτη ταινία από την «τριλογία της σιωπής», όπως την ονομάζει. Ένας μαχητής του Εμφυλίου Πολέμου (τον υποδύεται ο Μάνος Κατράκης) επιστρέφει ύστερα από τριάντα χρόνια εξορίας στην Τασκένδη, αλλά δεν μπορεί να προσαρμοστεί στην ελληνική πραγματικότητα. Ακολουθεί ο Μελισσοκόμος (1986), μια ταινία δρόμου, με πρωταγωνιστή ένα συνταξιούχο δάσκαλο και νυν μελισσοκόμο (Μαρτσέλο Μαστρογιάνι), ο οποίος διασχίζει τη χώρα με τις κυψέλες του, ακολουθώντας το δρόμο των μελισσών. Η συνάντησή του με μια κοπέλα (Νάντια Μουρούζη) θα του ξαναζωντανέψει παλιά συναισθήματα κι αναμνήσεις. Η «τριλογία της σιωπής» κλείνει με το Τοπίο στην Ομίχλη (1988), μία μεταφυσική ταινία δρόμου, μια υπαρξιακή Οδύσσεια δύο νεαρών παιδιών που αναζητούν τον πατέρα τους. Η ταινία βραβεύτηκε με τον Αργυρό Λέοντα του Φεστιβάλ της Βενετίας. Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι ξανασυναντήθηκε με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στην ταινία Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού (1991). Ο Ιταλός ηθοποιός υποδύεται ένα πολιτικό, ο οποίος μετά από μια συνεδρίαση στη Βουλή, όπου εκφωνεί μάλλον μια ποιητική ανακοίνωση, παρά έναν πολιτικό λόγο, εγκαταλείπει το κοινοβούλιο και το σπίτι του κι εξαφανίζεται χωρίς ν' αφήσει κανένα ίχνος.

Το 1995, ο Αγγελόπουλος γυρίζει την ταινία Το Βλέμμα του Οδυσσέα, με ήρωα έναν ελληνοαμερικανό σκηνοθέτη (τον υποδύεται ο Χάρβεϊ Καϊτέλ), ο οποίος επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια στην πατρίδα, αναζητώντας τρεις μπομπίνες ανεμφάνιστου φιλμ των Αδελφών Μανάκη, πιονιέρων του κινηματογράφου στα Βαλκάνια. Η απεγνωσμένη αναζήτηση του φιλμ, όπου καταγράφηκε το πρώτο βλέμμα πάνω σε τούτη τη χερσόνησο, γίνεται ταυτόχρονα και η αναζήτηση ενός βλέμματος από πλευράς του ήρωα της ταινίας, που ψάχνει έναν καινούργιο τρόπο να ξαναδεί τον κόσμο. Η ταινία τιμήθηκε με το βραβείο της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ των Καννών, προς μεγάλη απογοήτευση του Αγγελόπουλου, που θεώρησε ότι έπρεπε να του απονεμηθεί το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ (ο Χρυσός Φοίνικας) και με δηλώσεις προκάλεσε ένα μικρό σκάνδαλο κατά τη διάρκεια της τελετής λήξης του Φεστιβάλ. Ο Θ. Αγγελόπουλος παραλαμβάνει τον Χρυσό φοίνικα τρία χρόνια αργότερα, όταν του απένειμαν τον Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του Αιωνιότητα και μία μέρα, με πρωταγωνιστή τον Μπρούνο Γκαντζ στον ρόλο ενός θνήσκοντος συγγραφέα, ο οποίος επιχειρεί τον απολογισμό της ζωής του. Μια τυχαία συνάντησή του μ’ ένα παιδί των φαναριών, αναβάλλει την «αναχώρηση» και παρατείνει την αιωνιότητα κατά μία μέρα, για να μεταφέρει στον μικρό φίλο του κάτι από τη γνώση του.

Το Λιβάδι που δακρύζει (2004) διατρέχει την ελληνική ιστορία από το 1919 έως το 1949, μέσα από τις περιπέτειες μιας ομάδας Ελλήνων προσφύγων που εγκαταλείπουν την Οδησσό το 1919, όταν καταφθάνει στην περιοχή ο Κόκκινος Στρατός και εγκαθίστανται στην Ελλάδα. Το 2008 γυρίζει το δεύτερο μέρος της τριλογίας Η Σκόνη του Χρόνου. Ένας ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης (Βίλεμ Νταφόε) γυρίζει μια ταινία πάνω στην ιστορία του και την ιστορία των γονιών του. Μια ιστορία που εξελίσσεται στην Ιταλία, τη Γερμανία, τη Ρωσία, το Καζακστάν, τον Καναδά και τις Η.Π.Α. Ένα μακρύ ταξίδι στη μεγάλη Ιστορία και στα γεγονότα των τελευταίων πενήντα χρόνων που σημάδεψαν τον 20ο αιώνα και στην μαγεία του έρωτα. Είναι η πρώτη ταινία του Αγγελόπουλου με γυρίσματα στο εξωτερικό.

Στα τέλη του 2011 ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ταινίας Η άλλη θάλασσα, που θα αναφερόταν στην ελληνική κρίση και θα ολοκλήρωνε την τριλογία. Όμως ήταν  μοιραίο για τον μεγάλο κινηματογραφικό στυλίστα, γιατί ήταν στα γυρίσματά του που σκοτώθηκε άδικα από το μοιραίο, διερχόμενο μηχανάκι.

Ο Αγγελόπουλος βάζει την ιστορία, την πολιτική και την αριστερά να εισβάλλουν στη μυθοπλασία του, παρακολουθεί τους ήρωές του μέσα από την ελληνική ιστορική περιπέτεια του Μεσοπολέμου, της δικτατορίας του Μεταξά, του β΄ παγκοσμίου πολέμου και της κατοχής, φτάνοντας μέχρι το τέλος του εμφυλίου και την εποχή του. Διακρίνεται για την εμπνευσμένη ποίησή του, για την αισθητική ολοκλήρωση των ταινιών του, την εικαστικότητα των πλάνων του, το υπαρξιακό βάθος των ταινιών του (ειδικότερα της δεύτερης ενότητας των ταινιών του), τον συνδυασμό του κινηματογράφου του με το θέατρο (αρχαίο και μπρεχτικό θέατρο) και την ποίηση, ζωγραφική, μουσική, τη σύνδεση της σκηνοθετικής ματιάς του με μια προβληματική ιστορική, ιδεολογικοπολιτική, ή αργότερα, υπαρξιακή. Στη δεύτερη περίοδος ο Αγγελόπουλος με ταινίες, όπως Το βλέμμα του Οδυσσέα (1995), Το μετέωρο βήμα του πελαργού (1991), τον Μελισσοκόμο (1986) και το Τοπίο στην ομίχλη (1988) μετακινείται βαθμιαία προς μια περισσότερο υπαρξιακή και λιγότερο (αριστερόστροφη) πολιτική οπτική. Ασχολείται και κατατρύχεται από τη σιωπή της ιστορίας και της αριστεράς, μια σιωπή που τον στρέφει προς υπαρξιακές αναζητήσεις γύρω από τη ζωή, τον έρωτα, το θάνατο, και το χρόνο. Η προβληματική του περιστρέφεται γύρω από τα θέματα της εξορίας, των ορίων και συνόρων, του ταξιδιού και της ουτοπίας.

Ο Αγγελόπουλος σκηνοθετεί τελετουργικά. Χρησιμοποιεί μεγάλες και αργές, περιστροφικές κινήσεις της κάμερας. Τον ενδιαφέρει να διερευνά και να ανακαλύπτει το χώρο, φυσικό ή τεχνητό, κατασκευάζοντας ένα νέο, δικό του φιλμικό χώρο. Τον ενδιαφέρει επίσης η σιωπή του χώρου και της πράξης. Ο χωροχρόνος προσφέρεται σε μεγάλες ενότητες ( τα αγγελοπουλικά πλαν-σεκάνς)- μεγάλες οπτικές-εικαστικές συνθέσεις μιας ποιητικής και ταυτόχρονα ιστορικής πραγματικότητας. 















     

Γεραπετρίτης : Η άνοδος του Χίτλερ οφείλεται στην «απλή αναλογική»!



Σφοδρή ήταν η αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Τζανακόπουλου, μετά την ομιλία του υπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, Γιώργου Γεραπετρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου ισχυρίστηκε μεταξύ άλλων ότι η απλή αναλογική συνδέεται με την άνοδο του Χίτλερ στη Γερμανία, αλλά και με τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο.

Ο Δημήτρης Τζανακόπουλος στην παρέμβασή του χαρακτήρισε «πολιτική αθλιότητα» να ισχυρίζεται κάποιος ότι για την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία φταίει η απλή αναλογική. Ο Γιώργος Γεραπετρίτης, στη διάρκεια της συζήτησης για τον εκλογικό νόμο, χαρακτήρισε την απλή αναλογική «θεωρητικό απολίθωμα», είπε ότι είναι «εγγύηση αποτυχίας», ενώ υποστήριξε ότι οδήγησε στην άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, λόγω του Συντάγματος της Βαϊμάρης. Επίσης, ότι ευθύνεται για τον ελληνικό εμφύλιο.


Ειδικότερα, ο Γιώργος Γεραπετρίτης είπε: «Η απλή αναλογική παράγει μόνο σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες στα περισσότερα πολιτεύματα του κόσμου. Στην πραγματικότητα, η απλή αναλογική δεν είναι κάτι παραπάνω σήμερα, παρά ένα θεωρητικό απολίθωμα. Είναι πολύ λίγες οι ευρωπαϊκές χώρες και οι χώρες του κόσμου που υιοθετούν το σύστημα της απλής αναλογικής, και αυτές στηρίζονται σε ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο διακυβέρνησης»

Ισχυρίστηκε δε, πως δεν είναι μόνο η κυβερνητική σταθερότητα που χρειάζεται σε εποχές εξαιρετικά κρίσιμες, για το πολίτευμα. Σημαντικό είναι να υπάρχει και εναλλαγή στην εξουσία.

Και συνέχισε: «Είχαμε απλή αναλογική πέντε φορές πριν τη μεταπολίτευση. Οι εκλογές με την απλή αναλογική οδήγησαν την Ελλάδα σε παντελή αδυναμία, σε εμφυλίους πολέμους, σε μετεμφυλιακό κλίμα, σε πόλεμο».

«Την απλή αναλογική, για πρώτη φορά, την εισάγει το σύνταγμα της Βαϊμάρης, το 1919, και εξ αυτού οδηγηθήκαμε στις εκλογές στη Γερμανία το 1933, όπου με περιορισμένο ποσοστό και εξαιτίας της αδυναμίας να συγκροτηθεί ισχυρός κυβερνητικός πόλος, αναλαμβάνει την εντολή νομότυπα ο Χίτλερ, για να οδηγήσει εκεί που οδήγησε. Η απλή αναλογική οδηγεί να υπάρχει κατάσταση πάγιων συνασπισμών που ουσιαστικά μηδενίζουν τον πολιτικό αντίλογο.

Από το 1917 έως το 1992, στην Ολλανδία κυβερνούσε ο ίδιος κυβερνητικός συνασπισμός. Δεν υπήρχε αντιπολίτευση για σχεδόν 65 χρόνια. Η απλή αναλογική, που ήταν το κυρίαρχο σύστημα στη μεταπολεμική Ιταλία, οδήγησε στην τεράστια ιταλική ύφεση και την αδυναμία σχηματισμού κυβερνήσεων και στο φαινόμενο της κυβέρνησης του Τζιβάνι Σπαντολίνι, του 3%» κατέληξε.

Τζανακόπουλος: Υιοθετεί παραδοξολογική ακροδεξιά ρητορεία ο κ. Γεραπετρίτης

«Νιώθω υποχρεωμένος να επισημάνω τρία σημεία τα οποία έθεσε ο κ. Γεραπετρίτης και δεν τιμούν ούτε την αίθουσα, ούτε τον ίδιο, ούτε την παράταξή του, ούτε φυσικά και την κυβέρνησή του», είπε ο Δημήτρης Τζανακόπουλος.

«Πρώτο σημείο, είναι μεγάλο ολίσθημα και τον καλώ να ανακαλέσει, αφού δεν δίστασε στην προσπάθεια να υπερασπιστεί τα πλειοψηφικά συστήματα να αποδώσει στην απλή αναλογική την ευθύνη για το γεγονός ότι υπήρξε διορισμός του Αδόλφου Χίτλερ το 1933 στην καγκελαρία της Γερμανικής Δημοκρατίας. Απέδωσε με δυο λόγια την ευθύνη για την άνοδο του ναζιστικού φαινομένου στη Γερμανία στην απλή αναλογική. Πρόκειται για απαράδεκτη δήλωση που σας καλώ να ανακαλέσετε για λόγους ιστορικής ειλικρίνειας και ιστορικής ακρίβειας», είπε.



Και πρόσθεσε: «Θέλετε δηλαδή κ. Υπουργέ να πιστέψουμε ότι για την άνοδο του ναζισμού δεν φταίει η συνθήκη των Βερσαλλιών, οι υπέρογκες πολεμικές αποζημιώσεις, το κλίμα αντισημιτισμού, η άνοδος φασιστικών κομμάτων σε όλη την Ευρώπη αλλά η απλή αναλογική. Πρόκειται για αθλιότητα, ιστορική, πολιτική και ιδεολογική που σας καλώ να ανακαλέσετε άμεσα».

Επίσης, επισήμανε ότι ο υπουργός παρά των πρωθυπουργώ «δεν δίστασε να αποδώσει και τον εμφύλιο πόλεμο στην Ελλάδα στην απλή αναλογική. Άλλη μία άθλια ιστορική ανακρίβεια, η οποία δεν ανήκει πλέον στη σφαίρα του ιστορικού αναθεωρητισμού αλλά ανήκει στη σφαίρα μιας παραδοξολογικής ακροδεξιάς ρητορείας, την οποία δυστυχώς ο κ. Γεραπετρίτης υιοθετεί στο πλαίσιο της υπεράσπισης της κυβέρνησής του και του πρωθυπουργού του».

Αμέσως μετά ο Γιώργος Γεραπετρίτης επιχείρησε να ανασκευάσει κάνοντας τη διευκρίνιση ότι δεν απέδωσε στην απλή αναλογική την άνοδο του Χίτλερ, λέγοντας πως η αναφορά αφορούσε το ιστορικό πλαίσιο και όχι την ευθύνη.

Παφίλης: Ληστεία η επαναφορά των 50 εδρών

«Ο ναζισμός είναι γνήσιο τέκνο του καπιταλισμού», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης σχολιάζοντας τις αναφορές του υπουργού Επικρατείας.

«Αυτά είναι πολύ σοβαρά πράγματα, ιδιαίτερα σήμερα που η εισαγγελέας ουσιαστικά πρότεινε την αθώωση της Χρυσής Αυγής», είπε ο Θανάσης Παφίλης και σχολίασε και την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα.

«Ακούσαμε απίστευτα από την πλευρά του κ. Τσίπρα ότι δήθεν την κρίση, και την οικονομική και την χρεοκοπία, την έφεραν τα εκλογικά συστήματα», είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ και κατήγγειλε: «έχετε γίνει πλυντήριο του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού. Πουλήσατε κυριολεκτικά το κίνημα που ξεσηκώθηκε κόντρα στη καπιταλιστική κρίση. Τους είπατε ότι για αυτά που γίνονται φταίει το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ και όχι το σύστημα. Τους είπατε ότι αν γίνουμε εμείς κυβέρνηση θα τα αλλάξουμε όλα και φέρατε το τρίτο μνημόνιο».

«Η αστική δημοκρατία είναι δικτατορία της αστικής τάξης» δήλωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης και χαρακτήρισε ληστεία την επαναφορά του μπόνους των 50 εδρών. Είπε επίσης ότι η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν κυβερνήσει με μειοψηφικό ποσοστό σε σχέση με το εκλογικό σώμα, όμως, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε νόμο που διατηρεί η σημερινή, ο οποίος προβλέπει ότι ένα σωματείο για να αποφασίσει απεργία θα πρέπει να ψηφίσει το 50% συν 1 των μελών του.   

























:

«Πόλεμος» ανακοινώσεων με βαριές κουβέντες μεταξύ Ολυμπιακού και ΠΑΟΚ




«Άναψαν» τα «αίματα» μεταξύ του Ολυμπιακού και του ΠΑΟΚ, μετά το ματς του «δικεφάλου του Βορρά» με τη Λαμία.

Η ΠΑΕ Ολυμπιακός εξέδωσε ανακοίνωση

 λίγη ώρα μετά το τέλος της αναμέτρησης Λαμία - ΠΑΟΚ, κάνοντας λόγο για αλλοιωμένο πρωτάθλημα και καλώντας τους ποδοσφαιρικούς θεσμούς να λάβουν άμεσα μέτρα.
Η ανακοίνωση του Ολυμπιακού:.

Μόλις ένα 24ωρο μετά την ανούσια συνάντηση που υποτίθεται πως θα έφερνε μία νέα ημέρα στο ελληνικό ποδόσφαιρο, η συμμορία της εξυγίανσης κορυφώνει την εγκληματική της δράση χωρίς κανένα φραγμό.

Πιστεύαμε ότι με την εγκληματική αλλοίωση του αποτελέσματος στο Βόλο, είχαμε πιάσει πάτο. Τελικά, μετά τη σημερινή… τεχνική βλάβη του VAR στη Λαμία, όπου εντελώς συμπτωματικά συνέβη στο γκολ οφσάιντ του ΠΑΟΚ (όχι ότι χρειαζόταν VAR για κάτι τόσο οφθαλμοφανές), αποδεικνύεται ότι αυτό το πρωτάθλημα είναι στημένο και δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Ο Ολυμπιακός εδώ και μήνες έχει καταγγείλει με ονόματα και στοιχεία το σύστημα που «σκοτώνει» το ελληνικό ποδόσφαιρο. Πλέον, FIFA, UEFA και Πολιτεία είναι προ των ευθυνών τους. Ή θα τηρήσετε τη νομιμότητα και θα σώσετε το ποδόσφαιρο, ή θα συνεχίσετε να επιτρέπετε σε έναν Ρώσο να αλλοιώνει τους όρους του παιχνιδιού καταστρέφοντάς το, αγοράζοντας ομάδες με μπροστινό τον ανιψιό του, προσλαμβάνοντας παιδιά και συζύγους δικαστών και διαιτητών, καθώς και αλλοιώνοντας υπέρ του αποτελέσματα ακόμη και με τεχνικές βλάβες του VAR. Ως εδώ! Πάρτε μέτρα άμεσα

Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ απάντησε στην ανακοίνωση των «ερυθρολεύκων», κάνοντας αναφορά μεταξύ άλλων και στον Βαγγέλη Μαρινάκη.

Η ανακοίνωση του ΠΑΟΚ:

Ο γηγενής υπόδικος ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΟΣΦΠ, Βαγγέλης Μαρινάκης – κατηγορούμενος για τον μισό ποινικό κώδικα- ως είθισται βλέπει τον ΠΑΟΚ και τον Ιβάν Σαββίδη ακόμη και στον ύπνο του.

Σήμερα ανακάλυψε ότι ο Ιβάν Σαββίδης βρίσκεται πίσω από την τεχνική βλάβη του VAR (προφανώς μέσω κάποιου χάκερ) κι επίσης ανακάλυψε ότι ο Μάτος ήταν σε θέση οφσάιντ!!!Καταλαβαίνουμε ότι την Κυριακή η ομάδα του έχει δύσκολο παιχνίδι στο ΟΑΚΑ απέναντι στην ΑΕΚ και πολύ θα ήθελε να μη γίνει αυτό το παιχνίδι. Ανερυθρίαστα μιλά για στημένο πρωτάθλημα και συμμορία της εξυγίανσης την ώρα που ο ίδιος είναι κατηγορούμενος για κακουργηματική αλλοίωση αποτελεσμάτων αγώνων και σύσταση συμμορίας!!!

Η ΠΑΕ ΟΣΦΠ και ο Βαγγέλης Μαρινάκης συνεχίζουν να βουλιάζουν στον βούρκο της απομόνωσης. Δεν θα τους σώσουμε από αυτόν τον πνιγμό, ακολουθώντας το ύφος και τη λογική τους να σπείρουν μίσος παντού, για να έχουν έτοιμη τη δικαιολογία για τον τρίτο χρόνο χωρίς τίτλο.

Υ.Γ. Η σημερινή ανακοίνωση της ΠΑΕ ΟΣΦΠ και του Βαγγέλη Μαρινάκη είναι μνημείο ντροπής για τους εκατομμύρια Έλληνες Ποντίους προσβάλλοντάς τους βάναυσα με την σκοπίμως απαξιωτική χρήση του όρου «Ρώσου».

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020

1142




Πολύ θα ήθελα να γνωρίσω έναν που παίρνει τηλέφωνο στο 1142 για να καταγγείλει ότι κάποιος συμπολίτης του καπνίζει. Να τον δω πώς είναι, δηλαδή, τι φοράει, πώς μιλάει, έχει δυο χέρια και δυο μάτια ή μήπως στο κούτελο γράφει σπιούνος για να ξέρουμε με ποιον έχουμε να κάνουμε;

Στο σχολείο μάθαμε για τον Εφιάλτη, τον Πήλιο Γούση, ζήσαμε το καρφί της τάξης, ακούσαμε για χαφιέδες της Κατοχής και της δικτατορίας, αλλά είναι άλλο να τον δεις μπροστά σου ζωντανό τον πατενταρισμένο ρουφιάνο. Αναρωτιέσαι από τι σπίτι βγήκε, τι του συνέβη και μισεί την κοινωνία, τι μόλυνση έχει υποστεί η ψυχούλα του, αν κάνει και τα παιδιά του σαν τα μούτρα του.

Αμφιβάλλω ότι θα γνωρίσω ποτέ κάποιον καταδότη, αλλά δεν πειράζει, ξέρω τους «πολιτισμένους» και τους «κοσμοπολίτες», που έδωσαν το έναυσμα γι’ αυτόν τον κοινωνικό κανιβαλισμό, να πρέπει να φυλαγόμαστε από τον διπλανό μας. Και καμαρώνουν οι γελοίοι. Δεν έχουν καταλάβει τι κάνουν.


Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το ναζιστικό καθεστώς μελετήθηκε όσο κανένα άλλο. Μία παράμετρος που εντυπωσίασε τις αρμόδιες αμερικανικές υπηρεσίες είναι ο αποτελεσματικός έλεγχος που ασκούσε επί των πολιτών. Ενώ η αστυνομία ήταν σχετικά ολιγάριθμη, είχε κατορθώσει να ασκεί πλήρη εποπτεία στη ζωή πολλών εκατομμυρίων ανθρώπων.

Οπως διαπιστώθηκε, αυτό η γερμανική αστυνομία το είχε πετύχει μεταβάλλοντας τους πάντες σε πληροφοριοδότες της. Εστρεψαν τους ανθρώπους το έναν εναντίον του άλλου. Αν η γκόμενα που έμπαζες σπίτι ήταν, ας πούμε, κοκκινομάλλα, η γειτόνισσα που παρακολουθούσε πίσω απ’ την κουρτίνα, σε κάρφωνε αμέσως ότι τραβιέσαι με Εβραία. Δυστυχώς το ίδιο φαινόμενο επαναλήφθηκε μεταπολεμικά σε αρκετά απολυταρχικά καθεστώτα. Η ταινία «Οι ζωές των άλλων» ήταν μια καλή δόση του ζόφου και της παράνοιας που επικράτησε. Καταστράφηκαν άνθρωποι, λεηλατήθηκαν ζωές, κοινότητες αποδιοργανώθηκαν.

Τώρα, όπως ξέρουμε, εναντίον των καπνιστών έχει εξαπολυθεί πογκρόμ. Οι εντεταλμένοι αρθρογράφοι και σχολιαστές δεν αρκούνται στην καταδίκη του καπνίσματος ως συνήθειας ανθυγιεινής. Επιχειρούν να μειώσουν και ηθικά τους καπνιστές ως «απολίτιστους», «σιχαμερούς», «οπισθοδρομικούς» κ.λπ., να τους στερήσουν κάθε δικαίωμα αντίλογου και προσωπικών επιλογών.

Εξωφρενικό, αλλά συμβατό με το εξουσιαστικό ήθος που ανέκαθεν ψεύδεται, σπιλώνει και τρομοκρατεί για να επιβληθεί.

Ομως το 1142 τι το θέλανε; Ηταν αναγκαία αυτή η προστυχιά;

Ξέρουμε πως κάθε εξουσία επιδιώκει «συμμορφούμενους» υπηκόους. Αν όμως περάσεις τη γραμμή και καλέσεις το 1142, μεταβάλλεσαι σε όργανο των μηχανισμών καταστολής και απεμπολείς την ιδιότητα του πολίτη. Είσαι νέτα σκέτα χαφιές. Κι όσο κι αν προσπαθήσεις να το εξωραΐσεις, αυτό δεν αλλάζει: χαφιές κατάπτυστος. Κι επειδή η μια υπακοή φέρνει την άλλη, αν αύριο αποφασιστεί ότι οι χοντροί είναι ασύμφοροι στην οικονομία ή μια έρευνα αποφανθεί ότι οι καράφλες γυαλίζουν προσβλητικά, τι κάνουμε;

Αντε... αγαπηθείτε, και καλή σταδιοδρομία.



Δεν θα το βρεις, δεν θα το βρεις το φάρμακό σου που ζητείς



γράφει η Ντάνι Βέργου

Οταν ένας ασθενής χρειάζεται να πάει από φαρμακείο σε φαρμακείο και σε τρίτο φαρμακείο, τελικά να διασχίζει χιλιόμετρα, αλλάζοντας γειτονιές και ολόκληρες περιοχές και πάλι να μην καταφέρνει να βρει το απαραίτητο για την υγεία του φάρμακο, τότε είναι βέβαιο ότι υπάρχει πρόβλημα. Κι όταν ο ασθενής αυτός είναι καρκινοπαθής ή καρδιοπαθής ή πρόσφατα χειρουργημένος ή 85 χρόνων και άνω, η ταλαιπωρία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη.


Καταρρίπτοντας το πανελλήνιο ρεκόρ, οι ελλείψεις φαρμάκων στη χώρα μας αυτή τη στιγμή έχουν ξεπεράσει τους 400 κωδικούς και αφορούν όλες τις κατηγορίες ασθενειών (!), καταγγέλλει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος της Αθήνας (ΦΣΑ). Και αυτό την ώρα που ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας έχει αυτοαναγορευτεί σε υπουργό που θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών για την προμήθεια των φαρμάκων τους! Οι φαρμακοποιοί κάνουν λόγο για κατάσταση που «δημιουργεί κίνδυνο για την υγεία των ασθενών», που «έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο», για την οποία «δυστυχώς, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας, η πολιτεία δεν έχει πάρει κανένα μέτρο».

«Είναι τόσο τραγική η κατάσταση που σκέφτηκα ότι πάμε για κραχ», λέει στην «Εφ.Συν.» η Ελένη Κ., είκοσι χρόνια φαρμακοποιός. «Μπαίνω να δώσω παραγγελία και το 25% των κωδικών είναι κόκκινα», μας λέει. «Ερχονται ασθενείς, δεν έχουμε το φάρμακό τους, τηλεφωνιόμαστε οι φαρμακοποιοί μεταξύ μας. Οταν δεν το βρίσκουμε μεταξύ μας, δεν το βρίσκουμε στην αποθήκη και πρέπει να πούμε στον ασθενή “Ξεκίνα να ψάξεις”, τα πράγματα είναι πολύ άσχημα», προσθέτει.


Λείπουν όλων των ειδών τα φάρμακα, λένε οι φαρμακοποιοί. Από ηπαρίνες, που είναι αντιπηκτικές ενέσεις, απαραίτητες έπειτα από κάθε χειρουργείο, μέχρι καρδιοτονωτικά φάρμακα για την καρδιακή ανεπάρκεια και από τα βασικά φάρμακα για τη νόσο Πάρκινσον μέχρι φάρμακα για τον έλεγχο των παρενεργειών της χημειοθεραπείας, αλλά και την ίδια τη χημειοθεραπεία για τους ογκολογικούς ασθενείς. Φάρμακα φτηνά βασικά που κοστίζουν από 2 ευρώ μέχρι πολύ ακριβά.

«Τεχνητές ελλείψεις» ή παράλληλες εξαγωγές
Οι ελλείψεις είναι τόσο σοβαρές, που οι οργισμένες επιστολές ασθενών φτάνουν κατά δεκάδες ακόμα και στο γραφείο του πρωθυπουργού. Η Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ) απηύθυνε έκκληση χθες στο υπουργείο Υγείας να προβεί στις ανάλογες ενέργειες προκειμένου να επέλθει και πάλι η ομαλοποίηση της διάθεσης φαρμάκων. Οι ελλείψεις βασικών αντινεοπλασματικών φαρμάκων για τους καρκινοπαθείς, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, σημαίνουν σοβαρές καθυστερήσεις και ακυρώσεις χημειοθεραπειών που έχουν οδηγήσει ασθενείς και γιατρούς σε απόγνωση.

Κάθε φορά που «λείπουν» κάποιοι κωδικοί από την εγχώρια αγορά, αν δεν έχει πρόβλημα παραγωγής μια εταιρεία, όλα δείχνουν προς την κατεύθυνση των «τεχνητών ελλείψεων» και των παράλληλων εξαγωγών, ένα ζήτημα διαχρονικό που ποτέ όμως δεν είχε λάβει τέτοιες διαστάσεις. Οι ελλείψεις κυμαίνονταν μεταξύ 80-100 κωδικών και κάποιες φορές είχαν αγγίξει τους 200 στο παρελθόν. Ποτέ όμως τους 400.

«Το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι το φάρμακο αντιμετωπίζεται ως εμπόρευμα και όχι, όπως θα έπρεπε, ως αγαθό», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Καβαλάρης, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ). Οι εξαγωγές των φαρμάκων, ξεκαθαρίζει, γίνονται νόμιμα, ακολουθώντας τους κανόνες του εμπορίου, ζήτηση - προσφορά, όπως ορίζει η συνθήκη του Μάαστριχτ για την ελεύθερη διακίνηση εμπορευμάτων. Παράδειγμα: εισάγεται ένα φάρμακο στη χώρα μας όπου κοστίζει 1-2 ευρώ, παραμένει για μία νύχτα σε μια φαρμακαποθήκη και την άλλη μέρα επανεξάγεται στη Γερμανία, όπου η τιμή του είναι 25 ευρώ. Τη διαφορά μοιράζονται οι φαρμακαποθήκες (Ελλάδας και Γερμανίας), το κράτος φαίνεται ότι κάνει «εξαγωγές» και ωφελείται πολιτικά, ενώ και οι φαρμακοβιομηχανίες εξυπηρετούνται, αφού γνωρίζουν ότι ένα φάρμακο δεν μπορεί να είναι βιώσιμο ταυτόχρονα στην Ελλάδα που κάνει 50 ευρώ και στη Γερμανία που κάνει 200.

Από τους κωδικούς που λείπουν, 15 έχουν περιθώριο κέρδους 100%-650% και 67 από 30%-98%, αναφέρει στην «Εφ.Συν.» ενδεικτικά ο Κωνσταντίνος Λουράντος, πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αθήνας (ΦΣΑ). «Εάν δεν υπάρξει άμεση παρέμβαση από όσους ενδιαφέρονται και είναι αρμόδιοι για την κάλυψη της ελληνικής αγοράς σε φάρμακα, σε λίγο δεν θα βρίσκουμε τίποτα στην εσωτερική αγορά», προσθέτει.

Η πολιτεία
Μπορεί να κάνει κάτι η πολιτεία; Ναι, απαντά ο Ηλίας Γιαννόγλου, πρώην αντιπρόεδρος του ΕΟΦ. «Οι εξαγωγές επιτρέπονται μόνο στον βαθμό που υπάρχει κάλυψη της εγχώριας ζήτησης», τονίζει με νόημα. Γι’ αυτόν τον λόγο, εξηγεί, θα πρέπει ο αρμόδιος φορέας, που είναι ο ΕΟΦ, με την επίβλεψη του υπουργείου Υγείας, να είναι σε διαρκή εγρήγορση για να παρακολουθούν την επάρκεια φαρμάκων στην Ελλάδα και να προβαίνουν στη λήψη των απαραίτητων μέτρων, όπως απαγόρευση εξαγωγών στους κρίσιμους κωδικούς για τους οποίους οι Ελληνες ασθενείς δεν βρίσκουν φάρμακα. Οι απαγορεύσεις αυτές, τις οποίες μπορεί να επαναλαμβάνει κατά διαστήματα, διαρκούν 3- 6 μήνες και είναι ένας τρόπος να λειτουργεί πυροσβεστικά ο ΕΟΦ προκειμένου να ομαλοποιηθεί η εγχώρια αγορά.

Μέχρι στιγμής υπάρχει πλήρης αδράνεια από την πλευρά της πολιτείας. Ο ΕΟΦ μάλιστα ζητάει από τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο και τους κατά τόπους Φαρμακευτικούς Συλλόγους να καταγράψουν τους κωδικούς που είναι σε έλλειψη, τη στιγμή που έχει στη διάθεσή του online πλατφόρμα με όλα τα στοιχεία των εξαγωγών, ακόμα και των κωδικών που φεύγουν στο εξωτερικό σε πραγματικό χρόνο! Στα δε e-mails των φαρμακοποιών από όλη τη χώρα για ελλείψεις απαντάει ότι δεν υφίστανται ελλείψεις! Χαρακτηριστική της σύγχυσης του αρμόδιου για τη διασφάλιση της ελληνικής αγοράς σε φάρμακα ΕΟΦ, η ανακοίνωση που εξέδωσε η διοίκησή του αργά χθες το βράδυ, μόνο για τα ογκολογικά φάρμακα, όπου αποδίδει τις ελλείψεις σε «προβλήματα στην παραγωγική διαδικασία κάποιων σκευασμάτων» που έχουν ως αποτέλεσμα να «παρατηρούνται ελλείψεις σε παγκόσμιο επίπεδο, οι οποίες έχουν αντίκτυπο και στην ελληνική αγορά»...


Εξάρχεια ιντερνάσιοναλ ρε φίλε (τώρα και στο New Yorker!)




Η γειτονίτσα μας έγινε μεγάλο θέμα στην Αμερική


Είναι αυτό που τραγουδούσε ο γίγαντας ο Frankie:
«Άμα τα καταφέρεις εκεί πέρα, μπορείς να τα καταφέρεις οπουδήποτε»!

Κι όταν λέμε εκεί πέρα, δεν εννοούμε τίποτε άλλο από την Νέα Υόρκη, την πρωτεύουσα του Δυτικού κόσμου. Και τη Μέκκα της επικοινωνίας του βεβαίως, τον ομφαλό των media και των παραφυάδων τους. Άλλο είναι να γράφουν για σένα στην Παραπράσταινα κι άλλο στα νεοϋορκέζικα ΜΜΕ. Το είχε πει άλλωστε και ο Παναγιώτης Χατζηστεφάνου, πριν μπουρλοτιάσει σε λάιβ μετάδοση!

Τέλος πάντων, μην μακρηγορώ, τα Εξάρχεια είναι που γίνανε θέμα στο Μεγάλο Μήλο. Και δεν γίνανε σε κάνα έντυπο της ομογένειας απ’ αυτά που διαβάζει ο Διαματάρης και χαίρεται, στο Νew Yorker γίνανε το σούπερ πρεστιζάτο περιοδικό της αμερικανικής διανόησης. Ένας πόντος και μάλιστα μεγάλου βεληνεκούς, ό,τι κι αν γράφανε για τη γειτονίτσα την πολύπαθη στην απέναντι ακτή του Ατλαντικού. Πολλώ δε μάλλον που γράψανε αλήθειες. Αλήθειες που πονάνε…

Διότι το New Yorker μπήκε στον κόπο να στείλει δημοσιογράφο στα μέρη μας, δεν αρκέστηκε στα δελτία Τύπου του υπουργείου ΠροΠο και του δήμου Αθηναίων. Πήρε τα μπογαλάκια της η Μόλυ Κράμπαπλ και αφίχθη στην πρωτεύουσα και στα Εξάρχεια έμεινε και με κόσμο μίλησε. Κι έγραψε ένα κομμάτι που δεν μασάει τα λόγια του, με τίτλο απολύτως χαρακτηριστικό:
«Η επίθεση εναντίον των Εξαρχείων, ενός αναρχικού καταφυγίου στην Αθήνα»

Όπου σε γενικές γραμμές περιγράφονται με τα μελανότερα χρώματα τόσο οι βίαιες εκκενώσεις των καταλήψεων όσο και ο αυταρχισμός των αστυνομικών δυνάμεων στην Πλατεία και στα πέριξ αυτής. Με στοιχεία, με συνεντεύξεις, με επί τόπου παρατηρήσεις, όλα κομπλέ. Κανονική, νορμάλ δημοσιογραφική δουλειά απ’ αυτές που έχουν ξεχάσει ολωσδιόλου οι κάθε είδους ματσουκοφόροι. Απ’ αυτές που προκύπτουν όταν καταλαβαίνεις τι είναι αυτό που έχεις μπροστά σου και γύρω σου…

Η Κραμπαπλ κατανόησε πολύ καλά τα γεγονότα των Εξαρχείων και τα λέει με τ’ όνομά τους. Και επειδή είναι δημοσιογράφος δεν είναι προπαγανδίστρια δεν κρύβει το εμπόριο ναρκωτικών από τις οργανωμένες μαφίες που φέρουν εις πέρας οι γνωστοί Αραβοκάγκουρες. Δεν περιγράφει τον Παράδεισο η ρεπόρτερ του New Yorker, μια ζωντανή και ανεκτική και παλλόμενη συνοικία περιγράφει. Όχι σαν αυτό το νεκροταφείο του Κολωνακίου, ας πούμε, λίγες εκατοντάδες μέτρα μακρύτερα από την εμπόλεμη ζώνη.

Κι επειδή είναι γατόνι η ρεπόρτερ, αφιερώνει τμήμα του άρθρου της στο διαρκώς ογκούμενο φαινόμενο του airbnb. Έναν συρμό που απειλεί να τινάξει στον αέρα τα Εξάρχεια και να οικοδομήσει στη θέση τους ένα νέο Βερολίνο. Κάτι σαν θεματικό πάρκο του εναλλακτικού τρόπου ζωής, κάτι σαν τσίρκο της αμφισβήτησης, κάτι σαν ριάλιτυ σόου της μαυροκόκκινης συνείδησης. Για να δούμε αν θα τους περάσει ή αν το εξαρχειώτικο πνεύμα θα τα καταφέρει να ξεγλιστρήσει για μια ακόμη φορά!

Υ.Γ.: Έχει κι ένα φάουλ το καλογραμμένο κομμάτι. Ενώ τα λέει σωστά για το μάλλον υπερφίαλο πρόγραμμα του δήμου Αθηναίων σχετικά με τα Εξάρχεια, αδικεί τον Κώστα Μπακογιάννη όσον αφορά στα αστυνομικά μέτρα. Όποια και να είναι η άποψή του για τα τεκταινόμενα στη συνοικία, δεν ήταν αυτός που εγκατέστησε ενστόλους σε «μεγάλα σταυροδρόμια των Εξαρχείων». Του Χρυσοχοϊδη δουλειά ήτανε, ο οποίος, παραδόξως, δεν αναφέρεται ούτε μια φορά ονομαστικώς στο πόνημα του New Yorker…   


ΟΗΕ: Πρόσφυγες οι μετακινούμενοι λόγω της κλιματικής αλλαγής



Ο κόσμος πρέπει να προετοιμαστεί για μια απότομη αύξηση του αριθμού των προσφύγων καθώς εκατομμύρια άνθρωποι μπορεί να αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους λόγω της κλιματικής αλλαγής, ανέφερε σήμερα η Υπάτη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. 

Μιλώντας στο Reuters από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, ο Φιλίπο Γκράντι δήλωσε πως μια απόφαση που έλαβε ο ΟΗΕ αυτή την εβδομάδα σημαίνει πως όσοι φεύγουν από τις εστίες τους λόγω της κλιματικής αλλαγής πρέπει να τύχουν μεταχείρισης από τις χώρες που τους υποδέχονται ως πρόσφυγες, κάτι που θα έχει ευρείες συνέπειες για τις κυβερνήσεις.

Η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ έλαβε αυτή την απόφαση-ορόσημο χθες, Δευτέρα, σε σχέση με τον Ιοάνε Τεϊτιότα, από το Κιριμπάτι, μια χώρα του Ειρηνικού, που προσέφυγε εναντίον της Νέας Ζηλανδίας όταν οι αρχές απέρριψαν το αίτημά του για άσυλο.   
























Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *