Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Επιστροφή στις τάξεις για να βγει... η υποχρέωση



Οι μαθητές της Γ' Λυκείου πέρασαν το κατώφλι των σχολείων τους για να επιβεβαιώσουν και να υπογράψουν την αίτηση-δήλωση για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις με αρκετούς από αυτούς να δηλώνουν την πρόθεση τις επόμενες ημέρες να «μείνουν σπίτι». Στο 30% έφτασε το ποσοστό αποχής από τα μαθήματα όμως ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες μέρες.

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα βρέθηκαν χιλιάδες μαθητές της Γ' Λυκείου και καθηγητές που κλήθηκαν να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες, δύο μήνες μετά τη διακοπή λειτουργίας των σχολείων λόγω κορονοϊού. Η επιστροφή στο σχολείο συνέπεσε με την υποχρέωση των υποψηφίων να προσέλθουν στην οικεία σχολική μονάδα για να επιβεβαιώσουν και να υπογράψουν την αίτηση-δήλωση για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις. Με τη σχετική προθεσμία να λήγει στις 14 του μήνα και την υπογραφή της αίτησης να είναι υποχρεωτική από τους μαθητές οι παρουσίες κρατήθηκαν σε σχετικά υψηλά επίπεδα ωστόσο, αυτό δεν αναμένεται να συμβεί και τις επόμενες ημέρες.

Βέβαια, θα πρέπει να σημειώσουμε πως η μειωμένη προσέλευση των μαθητών αυτή την περίοδο δεν προκαλεί έκπληξη καθώς τα τελευταία αρκετά χρόνια πολλοί υποψήφιοι εκμεταλλεύονται το περιθώριο που έχουν σε απουσίες προκειμένου να μελετήσουν πιο εντατικά για τις εξετάσεις, πόσο μάλλον φέτος που -λόγω πανδημίας- τούς δίνεται η δυνατότητα, με μια βεβαίωση υπογεγραμμένη από τον γονέα ή κηδεμόνα τους, να μείνουν σπίτι.

Αντισηπτικά και θερμομετρήσεις
Το πρώτο κουδούνι χτύπησε με τα αντισηπτικά να βρίσκονται τοποθετημένα στις σχολικές αίθουσες και οι αποστάσεις ασφαλείας να τηρούνται σχολαστικά. Σε σχολείο της Γλυφάδας μάλιστα έγιναν και θερμομετρήσεις.


Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, επισκέφθηκε το πρωί το 46ο Γενικό Λύκειο Αθηνών.

«Τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας, οι αίθουσες είναι καθαρές, έχουν συνεργαστεί όλοι. Όλοι έχουν συμβάλει στη σταδιακή επαναλειτουργία σχολείων», ανέφερε η υπουργός Παιδείας και καθησύχασε τους μαθητές ότι όλα θα πάνε καλά και πως η ύλη των εξετάσεων θα είναι όσα διδάχθηκαν στην τάξη.

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) εκτιμά ότι κατά μέσο όρο λιγότεροι από τους μισούς μαθητές της Γ' Λυκείου προσήλθαν στις αίθουσες τις πρώτες ώρες, ποσοστό το οποίο μειώθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις το ποσοστό αποχής έφτασε στο 30%.

Η πρώτη εικόνα από τις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρεται σε ποσοστό απόντων της τάξης του 20-30%.

Μεγάλος Αδελφός
Το άνοιγμα των σχολικών αιθουσών έρχεται να συμπέσει με την πέραν κάθε λογικής νομοθετική ρύθμιση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως για τη βιντεοσκόπηση της διδασκαλίας με πρόσχημα τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας και την εξ αποστάσεως παρακολούθηση μαθημάτων.

Επικαλούμενη τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας, η υπουργός υποστήριξε τη ρύθμιση λέγοντας ότι η βιντεοσκόπηση θα διευκολύνει τους μαθητές που αδυνατούν να παρακολουθήσουν διά ζώσης το μάθημα, επιτρέποντας έτσι την είσοδο του Μεγάλου Αδελφού στις αίθουσες διδασκαλίας εντός των οποίων βρίσκονται και αναπτύσσονται έφηβοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σχέση μαθητών-συμμαθητών-εκπαιδευτικών, για τα προσωπικά δεδομένα, για την ίδια την ουσία της διδασκαλίας, για ό,τι συμβαίνει μέσα σε μια σχολική τάξη, το οποίο δεν μπορεί να συνιστά θέαμα για κανέναν έξω απ’ αυτήν.

Η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς με την ΟΛΜΕ να κάνε λόγο για «αντισυνταγματική και καθ’ όλα αυθαίρετη, απαράδεκτη και αιφνιδιαστική τροπολογία».

Το επόμενο βήμα
Την επόμενη Δευτέρα, 18 Μαΐου, θα ανοίξουν τα σχολεία και για τους μαθητές της Α' και Β' Λυκείου και των γυμνασίων.

Για τους μαθητές των δημοτικών και των νηπιαγωγείων ακόμα δεν έχει αποφασιστεί τι θα γίνει και από το υπουργείο Παιδείας αναφέρουν ότι θα ανοίξουν ξανά «μόνο αν υπάρχει η βεβαιότητα ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά».  




























«Τελάλης» επενδύσεων στην «ευκαιρία του κορονοϊού».. ... ο επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου του Μητσοτάκη.!



Την πρώτη του συνέντευξη σε ελληνική εφημερίδα παραχώρησε ο επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου του Μεγάρου Μαξίμου, Αλέξης Πατέλης, αποκαλύπτοντας εν πολλοίς τα σχέδια της κυβέρνησης στο προσεχές διάστημα, απευθυνόμενος κυρίως στο διεθνές ακροατήριο, στο οποίο έχει και μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Ο επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου του Κυριάκου Μητσοτάκη, εστιάζοντας ιδιαίτερα στις επενδύσεις, υποστηρίζει ότι υπάρχουν μάτια στραμμένα προς την Ελλάδα, υπογραμμίζοντας πως «ο κορονοϊός, είναι μοναδική ευκαιρία για μεταρρυθμίσεις», με το βάρος του στενού συνεργάτη του πρωθυπουργού να πέφτει στη προσέλκυση επενδύσεων.

Συνέντευξη στην Καθημερινή παραχώρησε ο επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, Αλέξης Πατέλης, στην οποία παρουσίασε όψεις του σχεδίου της κυβέρνησης, αναφερόμενος τόσο στην εγχώρια οικονομία, όσο και στην επερχόμενη οικονομική κρίση. Αξίζει να σημειωθεί πως το σημαίνον στέλεχος του κυβερνητικού επιτελείου θεωρείται «μεγάλο asset» για την κυβέρνηση, κυρίως λόγω της εμπειρίας του, με την συνέντευξή να επικεντρώνεται στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει η κυβέρνηση στο πεδίο της οικονομίας, με τον ίδιο να τονίζει πως η κύρια επιδίωξη είναι η προσέλκυση ξένων επενδύσεων.

Χαρακτηριστική του προσανατολισμού της κυβέρνησης, η αποστροφή του στενού συνεργάτη του πρωθυπουργού για το καταστροφικό νομοσχέδιο για το περιβάλλον, το οποίο κατά τον Αλ. Πατέλη εκσυγχρονίζει, όπως είπε, το πλαίσιο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, παρότι για το εν λόγω νομοσχέδιο έχουν διαμαρτυρηθεί εντόνως πλήθος περιβαλλοντικών οργανώσεων, τμημάτων των πανεπιστημίων της χώρας, σημαντικά μέρη της επιστημονικής κοινότητας και πλήθος πολιτών και συλλογικοτήτων.

Παρόλα αυτά, για να προσελκυσθούν επενδύσεις θα χρειαστεί πλήθος μεταρρυθμίσεων, για τις οποίες όπως κυνικά αναφέρει ο Αλ. Πατέλης, ο κορονοϊός «είναι μια μοναδική ευκαιρία».

Χαρακτηριστικά είναι τα αποσπάσματα στα οποία ο Αλέξης Πατέλης εμφανίζεται ως «πρέσβης» των ξένων επενδύσεων, όπως τα εξής:

«Ο προγραμματισμός της κυβέρνησης έχει συνολικά 26 νομοσχέδια που θα ψηφιστούν μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Είκοσι έξι! Το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο μειώνει τον χρόνο αναμονής για έκδοση άδειας από 6-8 χρόνια σε 100-150 ημέρες και εκσυγχρονίζει το πλαίσιο ΑΠΕ. Και, πιστέψτε με, από τις συζητήσεις μου με ξένους επενδυτές, υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».
«Το υπουργείο Οικονομικών έχει εργαστεί πάνω στο νομοσχέδιο για αναβάθμιση της εταιρικής διακυβέρνησης. Και δίνουμε περισσότερα οργανωτικά όπλα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, αλλά και νομική προστασία προσωρινών διοικήσεων σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Δεν πρέπει να αφήσουμε τη διαφθορά να περάσει. Είναι σημαντικό προς τον επενδυτή».
«Είναι ακόμα πιο σημαντικό από πριν να δημιουργήσουμε καλές θέσεις εργασίας και να γίνουν επενδύσεις. Οι υψηλές ασφαλιστικές εισφορές αποθαρρύνουν τις νέες θέσεις εργασίας και ενθαρρύνουν φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή. Πρέπει, λοιπόν, να τις μειώσουμε».
Επίσης καθοριστικό για την «ευκαιρία» που βλέπει ο Αλ. Πατέλης, είναι το απόσπασμα στο τέλος της συνέντευξης, στο οποίο υπογραμμίζει ότι οι επενδυτές «παρακολουθούν» την Ελλάδα για να εξετάσουν, αν ο κορονοϊός «θα μας αποσυντονίσει και θα μας βγάλει από την πορεία μας», συμπληρώνει ακόμα ότι «έχουν εμπειρία από κρίσεις και ξέρουν ότι ο δρόμος προς την κόλαση είναι καμιά φορά στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις».

Ποιος είναι ο σκιώδης Alex Patelis;

Ο Αλέξης Πατέλης ή Alex Patelis, όπως είναι διεθνώς γνωστός ο επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή της ένταξής του στην κυβέρνηση ένα πρόσωπο που θεωρήθηκε πως προσδίδει κύρος στον κυβερνητικό σχηματισμό, καθώς θεωρείται άνθρωπος των αγορών και «συνδετικός κρίκος με την παγκόσμια επενδυτική κοινότητα», όπως αναφέρει η ανακοίνωση της πρόσληψής του στο κυβερνητικό επιτελείο. Στο αδιαμφισβήτητα πλούσιο βιογραφικό του, ο επικεφαλής του κυβερνητικού οικονομικού επιτελείου εμφανίζεται στο παρελθόν ως σύμβουλος σε διάφορα μεγάλα επενδυτικά funds, καθώς και σε κολοσσούς όπως η Goldman Sachs και η Merrill Lynch...








 thepressproject.gr


Επιτρέπονται οι απολύσεις 45 μέρες μετά τη λήξη της αναστολής της σύμβασης εργασίας



Το δρόμο για μαζικές απολύσεις ανοίγει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που υπογράφηκε από τα υπουργεία Οικονομικών και του Εργασίας. Επιτρέπει τις απολύσεις  εργαζομένων 45 μέρες μετά την λήξη της αναστολής των συμβάσεων εργασίας, ενώ αφήνει ανοιχτό παράθυρο για κρυφές απολύσεις που θα γίνονται και πριν τις 45 μέρες αν πρόκειται για «αποχωρούντες οικειοθελώς» και για εργαζόμενους ορισμένου χρόνου. Η κυβέρνηση αφήνει ξεκρέμαστους στους εργαζόμενους που γίνονται ξανά τα πρώτα θύματα της κρίσης.

Συγκεκριμένα προβλέπει:

Οι επιχειρήσεις-εργοδότες που κάνουν χρήση της ρύθμισης της παραγράφου 1 του παρόντος και, πάντως, μέχρι τις 31.5.2020, απαγορεύεται ρητά να προβούν σε καταγγελία των συμβάσεων εργασίας για το σύνολο του προσωπικού τους και, σε περίπτωση πραγματοποίησής της, αυτή είναι άκυρη. Επίσης, υποχρεούνται, μετά τη λήξη του χρόνου της αναστολής των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού τους, να διατηρήσουν για χρονικό διάστημα 45 ημερών τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας και με το ίδιο είδος σύμβασης εργασίας (συμβάσεις πλήρους ή μερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης). Στην έννοια του ίδιου αριθμού θέσεων εργασίας δεν συμπεριλαμβάνονται οι αποχωρούντες οικειοθελώς από την εργασία τους, οι αποχωρούντες, λόγω συνταξιοδότησης, καθώς και οι εργαζόμενοι ορισμένου χρόνου, των οποίων η σύμβαση εργασίας τους λήγει κατά τη διάρκεια του ανωτέρω χρονικού διαστήματος των 45 ημερών.

Κατά τα λοιπά η ΚΥΑ προβλέπει μεταξύ άλλων παράταση αναστολής συμβάσεων εργασίας για τις επιχειρήσεις που δεν θα επαναλειτουργήσουν με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020. Συγκεκριμένα:1. H αναστολή των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων συνεχίζεται η αναστολή λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής κατά το μήνα Μάιο 2020 και, συνεπώς, δεν θα επαναλειτουργήσουν, παρατείνεται.2. Επίσης, παρατείνεται η αναστολή συμβάσεων εργασίας εργαζομένων με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου που είχαν τεθεί σε αναστολή. Μετά το πέρας του διαστήματος της παράτασης αναστολής, η σύμβαση εργασίας συνεχίζεται για το συμφωνηθέντα χρόνο που υπολείπεται, όταν η επιχείρηση-εργοδότης επαναλειτουργήσει.

Οι επιχειρήσεις-εργοδότες για τις οποίες συνεχίζεται η αναστολή της λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής και για όσο χρονικό διάστημα διατηρείται η ανωτέρω αναστολή της λειτουργίας τους, υποχρεούνται να μην προβούν σε μειώσεις προσωπικού με καταγγελία των συμβάσεων εργασίας.Σε περίπτωση πραγματοποίησής τους, οι καταγγελίες αυτές είναι άκυρες.

Αποζημίωση ειδικού σκοπού ποσού 534 ευρώ για τον Μάιο 2020 δικαιούνται οι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας συνεχίζει να τελεί σε αναστολή.

Επιπλέον η ΚΥΑ για τους εργοδότες προβλέπει:

Επιχειρήσεις-εργοδότες που είτε πλήττονται σημαντικά και έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους είτε επαναλειτουργούν, μετά την άρση της αναστολής λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής, δύνανται να παρατείνουν την αναστολή των συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους, που έχουν ήδη τεθεί σε αναστολή, μέχρι του ποσοστού 60% αυτών.Το χρονικό διάστημα της παράτασης είναι κατ’ ανώτατο όριο 30 ημέρες και, πάντως, όχι πέραν της 31ης Μαΐου 2020. Σε περίπτωση υπέρβασης του ανωτέρω ποσοστού, οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται να καταβάλουν οι ίδιοι τις αποδοχές των εργαζομένων που υπερβαίνουν το ποσοστό αυτό.

Οι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας σε επιχειρήσεις-εργοδότες που είτε πλήττονται σημαντικά και έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους είτε επαναλειτουργούν, μετά την άρση της αναστολής λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής, για τον Μάιο 2020, είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού κατ΄ αναλογία των ημερών παράτασης αναστολής των συμβάσεων εργασίας τους.

Συμβάσεις εργασίας εργαζομένων που δεν έχουν ήδη τεθεί σε αναστολή, μέχρι και τις 10.5.2020, καταληκτική ημερομηνία υποβολών αναστολής συμβάσεων εργασίας από τις επιχειρήσεις-εργοδότες που εμπίπτουν στο άρθρο δεύτερο της ΠΝΠ 84/13.4.2020 ( ΦΕΚ 84 Α΄), δεν μπορούν πλέον να τεθούν σε αναστολή. .

Για την ανάκληση αναστολής συμβάσεων εργασίας η ΚΥΑ προβλέπει:

Επιχειρήσεις-εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που επαναλειτουργούν, μετά την άρση της αναστολής λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής, κατ’ εφαρμογή των σχετικών διατάξεων που αφορούν στην αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού COVID-19, δύνανται να προβαίνουν σε ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας τουλάχιστον για το 40% των εργαζομένων τους.

Επιχειρήσεις-εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που πλήττονται σημαντικά και έχουν θέσει σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους, κατ’ εφαρμογή των σχετικών διατάξεων που αφορούν στην αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού COVID-19, δύνανται να προβαίνουν σε ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας τουλάχιστον για το 40% των εργαζομένων, των οποίων οι συμβάσεις τελούν σε αναστολή και εφόσον η αναστολή έχει διατηρηθεί κατ’ ελάχιστο για 15 ημέρες. Οι συμβάσεις εργασίας των εργαζόμενων, των οποίων ανακαλείται οριστικά η αναστολή δεν δύναται να τεθούν εκ νέου σε αναστολή.

Οι εργαζόμενοι της παραγράφου 1 του παρόντος, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τους τελούν σε παράταση αναστολής, μέχρι και την ημερομηνία της επαναλειτουργίας της επιχείρησης-εργοδότη τους, κατά τον Μάιο, είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού κατ’ αναλογία των ημερών διάρκειας της αναστολής αυτής, με βάση υπολογισμού το ποσό των 534 ευρώ που αντιστοιχεί στις 30 ημέρες, όπως αναλύεται στον επισυναπτόμενο πίνακα.

Επιχειρήσεις-εργοδότες του ιδιωτικού τομέα για τις οποίες συνεχίζεται η αναστολή λειτουργίας τους με εντολή δημόσιας αρχής κατά τον Μάιο 2020, δεν επιτρέπεται να προβούν σε οριστική ανάκληση αναστολής συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων τους.Οι επιχειρήσεις-εργοδότες που προβαίνουν σε ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας μέρους των εργαζομένων τους, κατ’ εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος, δύνανται γι’ αυτούς τους εργαζόμενους να κάνουν χρήση των διατάξεων των άρθρων ένατου και δέκατου της από 20/3/2020 ΠΝΠ (Α’ 68). Για την περίπτωση εφαρμογής του ανωτέρου εδαφίου ως προς το ένατο άρθρο της από 20/3/2020 ΠΝΠ (Α’ 68) και, ειδικότερα, για τον υπολογισμό του απαιτούμενου 50% του προσωπικού της επιχείρησης, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των εργαζομένων, των οποίων ανακλήθηκε η αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους.

Παρέχεται η δυνατότητα για προσωρινή ανάκληση συμβάσεων εργασίας. Συγκεκριμένα:

Επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητά τους είτε παραμένει σε αναστολή κατά τον Μάιο με εντολή δημόσιας αρχής είτε πλήττεται σημαντικά, βάσει των οριζομένων ΚΑΔ από το υπουργείο Οικονομικών, δύνανται να προβαίνουν σε προσωρινή ανάκληση αναστολής συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους για κάλυψη έκτακτων, πρόσκαιρων, κατεπειγουσών και ανελαστικών αναγκών, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του κορονοϊού COVID-19, στις εξής περιπτώσεις:α. Σε περίπτωση επίταξης επιχειρήσεων-εργοδοτών με εντολή δημόσιας αρχής για κάλυψη έκτακτων, κατεπειγουσών και ανελαστικών αναγκών, για λόγους δημοσίου συμφέροντος.β. Σε επιχειρήσεις-εργοδότες που πλήττονται σημαντικά και έχουν αναστείλει τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή του συνόλου των εργαζομένων τους, για κάλυψη πρόσκαιρων, έκτακτων, κατεπειγουσών και ανελαστικών αναγκών.γ. Σε επιχειρήσεις-εργοδότες που έχει ανασταλεί η λειτουργία τους με εντολή δημόσιας αρχής και έχουν τεθεί σε αναστολή οι συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους, για εργασίες που δεν απαγορεύονται, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.27813/3-5-2020 ΚΥΑ (Β΄ 1644).2. Στις ανωτέρω περιπτώσεις προσωρινής ανάκλησης των αναστολών συμβάσεων εργασίας, η απασχόληση των εργαζομένων είναι χρόνος εργασίας που αμείβεται εξ ολοκλήρου από τις επιχειρήσεις-εργοδότες και παρατείνει ισόχρονα την αναστολή των συμβάσεων εργασίας.3. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται να δηλώσουν και να αιτιολογήσουν την ανάκληση της αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζόμενων αυτών, καθώς και το χρονικό διάστημα της ανάκλησης, σε ειδικό έντυπο στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» και, σε κάθε περίπτωση, πριν από την έναρξη πραγματοποίησης της παρεχόμενης έκτακτης εργασίας.

















Πηγή: 902


Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Η επιδημία ως «ταξίδι» ή ως θανατικό





Κάποτε, εκεί στη περίοδο του ρομαντισμού (πρώτο ήμισυ 19ου αιώνα), όταν άλλαζε το κοινωνικό τοπίο (εκβιομηχάνιση, αστυφιλία, αστικές εξεγέρσεις κ.λπ.), η φυγή από την πραγματικότητα, η μελαγχολία, η αυτοπάθεια, συνιστούσαν, προνόμιο της τάξης των ευγενών αλλά και των αστών, καθώς τους έδινε τη δυνατότητα να μιλήσουν αυτάρεσκα για τον εαυτό τους, να βιώσουν τη μοναξιά, το μονόλογο. Κοντολογίς να γνωρίσουν τα όρια, να ελέγξουν το θυμικό τους, να αποκτήσουν βάθος (εσωτερικότητα), σταθεροποιώντας μηχανισμούς αυτοελέγχου (ψυχισμός). Η φθίση έγινε τρόπος εμφάνισης. Γοητευτικό ήταν επίσης να δείχνει κανείς φιλάσθενος ενώ ήταν χυδαίο να τρώει με όρεξη (βλ. Σούζαν Σόνταγκ, Η νόσος ως μεταφορά – το ΑIDS και οι μεταφορές, Ύψιλον 1993).

Αυτό μου ήρθε στο μυαλό βλέποντας κάποια σχόλια τις τελευταίες ημέρες για τη σημερινή πανδημία. Αυτή εμφανίζεται, λίγο ως πολύ, ως ένα ταξίδι, ως μια εμπειρία, καθώς οι ρήξεις και οι ασυνέχειες στη καθημερινότητα, έδωσαν χώρο και χρόνο, όπως αναφέρεται, στον αναστοχασμό και στο διαλογισμό με τον εαυτό μας, με τους άλλους κ.ο.κ. Με αυτό το τρόπο δραπετεύουμε από την ατομικότητα και το καταναλωτισμό που μας κατατρύχει από την εποχή του Αλβανικού μετώπου, όπως μας το έχει υπενθυμίσει η Υπουργός παιδείας. Φεύγουμε λοιπόν μέσα από υπόγειες (εξομολογητικές) διαδρομές από το «εγώ» και πάμε στο «εμείς».

Μπορούμε να ηθικολογούμε κιόλας, εγκαλώντας τον εαυτό μας και τους άλλους για ασυνέπεια, ανευθυνότητα, ατομικισμό κ.λπ. Το παράδοξο είναι πως αυτό το «εμείς» δε στήνεται υπέργεια, μέσα από την υλικότητα της ζωής και της πραγματικότητας, αλλά γίνεται ως προέκταση της ατομικής ευθύνης, των υποκειμενικών νοημάτων. Σαν να βάζουμε σε παρένθεση τη πραγματικότητα. Τότε, όμως, οι κοινωνικές σχέσεις, -εδώ το σύστημα κατανομής πόρων που ευθύνεται για τη κατάσταση στα νοσοκομεία, στην εκπαίδευση, στη στέγη κ.λπ.-, εμφανίζονται, όπως περίπου στον αναχωρητισμό του ρομαντισμού, ως προσωπικό ή, (δι)υποκειμενικό ζήτημα και έτσι κουμπώνει με την ατομική ευθύνη, το υποκείμενο, τα βιώματα.

Σε παρένθεση μπαίνουν επίσης οι άνισες κοινωνικές θέσεις, απ’ όπου όμως εξαρτάται η πρόσβαση (ή, ο αποκλεισμός) σε πόρους (υγεία, στέγαση, καθαρό περιβάλλον, φύση κ.λπ.). Να λοιπόν που δεν υπάρχει κάποια ατομική (ή δι-υποκειμενική) ενδοχώρα, απ’ όπου ξεκινούν οι υπόγειες διαδρομές για να νοηματοδοτηθεί η επιδημία, αλλά μια ταξική, που δείχνει την επιδημία, τη μια ως εμπειρία, δίπλα σε άλλες, και την άλλη ως αρρώστια και θανατικό. Αν δει κανείς τις συνθήκες που δουλεύει, σήμερα, μεσούσης της επιδημίας, κυρίως η μεταεργοστασιακή εργατική τάξη, (σούπερ μάρκετ, καταστήματα παιχνιδιών, τηλεφωνικά κέντρα, ντελίβερι, κούριερ κ.α.) θα καταλάβει πως δεν είναι όλοι/ες «στην ίδια βάρκα» όπως μας λέει ο Σλάβοϊ Ζίζεκ, ο γκουρού του αγοραίου σκεπτικισμού.

Κατά μία έννοια θα μπορούσαμε να δούμε την επιδημία ως «ταξίδι», ή, ως μια πρακτική συγκρότησης εαυτού, όπως με τον αστό του 19ου αι., ή ακόμη και ως μια πρακτική διάκρισης για να τονιστεί η διαφορά από τον προλετάριο. Ως χειρονομία εξαϋλωσης (ως απόσταση από την ανάγκη και την «ευτέλεια» ικανοποίησης των βασικών αναγκών). Εγώ το βλέπω και λίγο, όπως στα τηλεοπτικά μεσημεριανάδικα, ας πούμε ως κοινωνικό ακολουθητισμό, όπου νεόπλουτοι, και ανελισσόμενοι νέοι και μεσήλικοι, αναμασούν αυτάρεσκα διάφορα τσιτάτα («θέλω χρόνο για τον εαυτό μου», «επιλέγω τη μοναχικότητα», «διαλογίζομαι με τον εαυτό μου», «να τάχεις καλά με τον εαυτό σου» κ.λπ.). Aκόμη όμως και με αυτή την έννοια πρόκειται για διαχείριση του εαυτού, για προσπάθειες δόμησης έστω και μιας εύθραυστης ταυτότητας σε «ρευστούς καιρούς».

*O Θανάσης Αλεξίου είναι καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου



Στη Deutsche Bank οι πάνω από 430.000 ευρώ καταθέσεις του Βελόπουλου βάσει του πόθεν έσχες για το 2018


 Στις 8.400 ευρώ το εισόδημα που δήλωσε 



Ξεπερνούν τις 430.000 ευρώ οι καταθέσεις που έχει ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, στην κεντρική τράπεζα της Γερμανίας  Deutsche Bank, σύμφωνα με το πόθεν έσχες του για το 2018 (εδώ)

Συγκεκριμένα, ο Κ. Βελόπουλος έχει καταθέσεις ύψους  434.282,59 στην Deutsche Bank, ενώ συνολικά οι καταθέσεις του σε τράπεζες ξεπερνούν τις 450.000 ευρώ.

Δηλώνει, δε, εισόδημα μόλις 8.400 ευρώ για το 2018, σε εποχή δηλαδή που ακόμα δεν ήταν βουλευτής. 



































Δύο αντιλήψεις για τον κόσμο






Στο σημερινό κόσμο υπάρχουν πληθώρα αντιλήψεων. Και στην πολιτική. Όμως, σαν τάσεις θα ξεχώριζα δύο. Όχι ότι ο καθένας που κινείται σε μία από αυτές έχει όλα τα χαρακτηριστικά της. Πρόκειται για δύο αντιλήψεις που διαμορφώνουν δύο διαφορετικούς κόσμους.Ο καθένας μπορεί να αναγνωρίσει τον εαυτό του σε ένα από αυτούς τους κόσμους, ή έστω σε πλευρές του ενός.

Μία από τις διαφορές ανάμεσα στους φορείς μιας εμπνευσμένης αντίληψης για τον κόσμο και σε μία μέτρια είναι ότι οι πρώτοι έχουν όραμα και κατανοούν την εποχή τους. Οι δεύτεροι θέλουν να διασφαλίζουν την «καρέκλα» τους.


Οι πρώτοι έχουν γνώσεις, κουλτούρα, πείρα, διαίσθηση. Επιδιώκουν να διακρίνουν τα καινούργια προβλήματα, εκπονούν στρατηγική και θέλουν να πάνε την χώρα μπροστά. Οι δεύτεροι διαχειρίζονται την εξουσία. Κλείνονται σε ένα κλειστό κύκλο από ολιγάρχες και κόλακες.

Οι πρώτοι μετράνε το μπόι τους με τα προβλήματα. Προσπαθούν να «ψηλώσουν», να μάθουν, να ερευνήσουν, να κοπιάσουν περισσότερο προκειμένου να τα λύσουν. Οι δεύτεροι διακατέχονται από ανασφάλεια απέναντι στο διαφορετικό, προσπαθούν να υπονομεύσουν τον καθένα που τους φαίνεται ότι έχει να πει πέντε πράγματα περισσότερο. Αντιπαθούν το διαφορετικό και μισούν το καλύτερο.

Οι πρώτοι λένε καθαρά τη γνώμη τους. Την παλεύουν. Την υπερασπίζονται και όταν χρειαστεί την τροποποιούν, τη συμπληρώνουν, τη διορθώνουν, παραμένοντας πιστοί σε όνειρα, αξίες και αρχές. Διαμορφώνουν μια στρατηγική κατεύθυνση για τη χώρα. Οι δεύτεροι χάνονται μέσα στους τακτικισμούς. Όταν, μάλιστα, νιώσουν ότι είναι ανάγκη και τους συμφέρει, εγκαταλείπουν αξίες και αρχές στο πεδίο μαχών που δεν έδωσαν. Δεν έχουν χρήσιμες για τον τόπο ιδέες και για αυτό κρύβονται πίσω από τα μέσα που ελέγχουν και τα τρολ.

Οι πρώτοι έχουν να πουν πολλά, να διηγηθούν, να εξηγήσουν να προτείνουν. Αντιμετωπίζουν κατά μέτωπο τα κοινωνικά και πατριωτικά προβλήματα. Λιώνουν στην προσπάθειά τους να τα λύσουν, να βρουν απαντήσεις. Είναι φορείς λύσεων. Μπορεί να ματώσουν προκειμένου να τις βρουν, προωθήσουν υλοποιήσουν δημιουργικά. Οι δεύτεροι κρύβουν την πνευματική-πολιτική τους φτώχεια πίσω από κουτσομπολιά, κακιούλες, φτηνά ψέματα. Όταν η χώρα βρίσκεται ενώπιον μεγάλων δύσκολων προβλημάτων αποπροσανατολίζουν με σκανδαλολογίες. Δεν επιδιώκουν να λύσουν τα προβλήματα. Υπερασπίζονται τα κεκτημένα τους. Αποτελούν οι ίδιοι πρόβλημα για τη χώρα.

Οι πρώτοι έχουν έμπνευση. Στηρίζουν όλες τις μορφές ανθρώπινης δημιουργικής δράσης. Θέλουν η κοινωνία να γίνει πλούσια σε μόρφωση, πολιτισμό, περίθαλψη. Να προστατεύσουν το περιβάλλον και να συμβάλλουν στην ανανέωσή του. Οι δεύτεροι υποτιμούν τον μορφωμένο λαό. Δεν θέλουν να ξεφύγει ο «πολιτισμός» από τα στενά πλαίσια ενός σκοταδιστικού κύκλου, και από την ποιότητα και την κατεύθυνση που έχει εκεί μέσα.

Οι πρώτοι είναι περήφανοι για τη χώρα, πατριώτες, αλληλέγγυοι με άλλους λαούς. Πιστεύουν και παλεύουν για τα δικαιώματα του τόπου παντού όπου χρειαστεί. Οι δεύτεροι είναι φορείς ραγιαδισμού, ενδοτισμού, υποχωρητικότητας.

Οι πρώτοι έχουν ενσυναίσθηση για τον απέναντί τους. Στα προβλήματά του. Στις λύπες και τους καημούς του. Μπορεί να δακρύσουν αντικρίζοντας την ομορφιά, τον πόνο, την αδικία. Οι δεύτεροι θέλουν να σκορπάνε τον φόβο, την ανασφάλεια, την αστάθεια.

Οι πρώτοι θεωρούν ότι για τη λύση των προβλημάτων χρειάζεται όλο και περισσότερη δημοκρατία, διαβούλευση, διάλογος. Ότι στην κοινωνία πρέπει να κυριαρχεί ο πολιτισμός της συζήτησης, της συνεννόησης και όπου χρειάζεται της μάχης. Οι δεύτεροι στηρίζονται στον αυταρχισμό, στον ετσιθελισμό του διατάσσω και αποφασίζω, στην προσπάθεια κατάργησης των δημοκρατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων του λαού και της νεολαίας του.

Οι πρώτοι επιθυμούν να στηρίζονται και να στηρίζουν τους άξιους, τους ταλαντούχους, τους εργατικούς και δραστήριους, να τους «δέσουν» σε ένα μεγάλο ρεύμα για αλλαγή της Ελλάδας. Πιστεύουν στις δυνατότητες της χώρας και των ανθρώπων της. Ο άνθρωπος είναι το επίκεντρο κάθε σκέψης και ελπίδας τους. Οι δεύτεροι δεν πιστεύουν στον άνθρωπο. Έχουν εμπιστοσύνη μόνο στην αγορά. Λες και δεν θυσιάζονται οι άνθρωποι για την οικογένεια και την πατρίδα τους, για το παιδί και τον γονιό τους, αλλά για την αγορά, για κάποια καμπύλη προϊόν κάποιας συνάρτησης «ορθολογικής επιλογής».

Οι πρώτοι πιστεύουν σε έναν κόσμο συναισθηματικό. Πιστεύουν στην αγάπη, στην πίστη, στην αλληλεγγύη. Σε μια αγκαλιά και σε ένα χάδι. Οι δεύτεροι πιστεύει ότι όλα έχουν την τιμή και μπορούν να αγοράζονται και να πωλούνται. Αν οι πρώτοι εμπιστεύονται τους ανθρώπους, οι δεύτεροι είναι δύσπιστοι απέναντί τους.

Οι πρώτοι πιστεύουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι, αλλά και διαφορετικοί. Θεωρούν ότι ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον. Δεν υπάρχουν άνθρωποι εκτός της κοινωνίας. Πρέπει να τους δίνονται ίσες ευκαιρίες, ενώ ασφαλώς και έχουν ατομική ευθύνη για το τι κάνουν και το τι δεν κάνουν. Ακόμα και οι ερημίτες είναι προϊόν της κοινωνίας και περιεγράφηκαν από την κοινωνική ιστορία και τη λογοτεχνία. Αντίθετα οι δεύτεροι πιστεύουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι άνισοι. Ότι ο άνθρωπος δεν είναι κοινωνικό ον, αλλά μοναχική ύπαρξη που βρίσκεται σε έναν χώρο που λειτουργούν οι νόμοι της ζούγκλας και μόνο.

Οι πρώτοι είναι προοδευτικοί, οι δεύτεροι συντηρητικοί, ακόμα και ακροδεξιοί. Οι πρώτοι παλεύουν για μια διαφορετική κοινωνία, οι δεύτεροι επιδιώκουν να αναρριχηθούν στην πλάτη της κοινωνίας.

ΥΓ1. Στην πολιτική είχα και έχω, ανάμεσα στα άλλα, και τις εξής αρχές:

Α) Δεν γίνεται πολιτική, και μάλιστα αριστερή, χωρίς συναίσθημα. Ο κυνισμός δεν είναι ίδιος της αριστεράς.

Β) Δεν γίνεται πολιτική χωρίς ηθική.

Γ) Η κριτική, που μπορεί να είναι και σκληρή, πρέπει να αφορά απόψεις και όχι προσωπικές ύβρεις.

Κυριακή 10 Μαΐου 2020

«Το Περιβόλι του τρελλού»


Όχι άλλο κάρβουνο!

Όχι άλλο κάρβουνο! Φώναξε ο Κούρκουλος, στην ταινία του Φώσκολου. Όμως δεν τον άκουσαν και το κακό έγινε. Μπροστά στα συμφέροντα του πλοιοκτήτη (κρουαζιερόπλοιων και λοιπών) τι είναι οι ανθρώπινες ζωές;

 Κοντά δυο μήνες πέρασαν από τη μέρα που για το καλό μας (και γιατί όχι) κλειστήκαμε στα σπίτια μας περιμένοντας να περάσει απ’ έξω και να φύγει αυτός ο ιός, ο νέος, αυτός ο μπελάς που στα καλά καθούμενα μπαστακώθηκε και δε λέει να ξεκουνήσει και πάνω που τα πράγματα, λένε, πάνε καλύτερα, πάλι, λένε, θα ξανάρθει (με ύποπτη αποφασιστικότητα το ανακοίνωσαν!) σε δεύτερο κύμα γιατί το πρώτο δεν του ‘πιασε καλά εδώ στα δικά μας τα μέρη.

Και βρήκαμε την ευκαιρία και μεις να κλειστούμε λίγο στο σπίτι να ανοίξουμε τα παλιά συρτάρια να βγάλουμε ξεχασμένα συναισθήματα να κάνουμε βουτιά στις παλιές μας αγάπες και συνήθειες, να ξαναβρούμε το κομμάτι του εαυτού μας, που μέσα στη σκόνη το χάσαμε, της ρουτίνας και των συμβάσεων και  των υποχρεώσεων κοινωνικών τε και «αντικοινωνικών».

Βρήκαν όμως και άλλοι την ευκαιρία να παίξουν με τα δικά μας συναισθήματα, να βάλουν τα  καλά πληρωμένα  επιτελεία  -του επιτελικού κράτους, ντε- να σκάψουν βαθιά στα λαγούμια του χρόνου να ξετρυπώσουν, όχι τα δικά τους - τα δικά μας κιτάπια ποτισμένα με τις έγνοιες της νιότης μας και έτσι να μας τα φέρουν ξανά μπροστά μας, πειραγμένα για να πουλήσουν μούρη.

Βρεθήκαμε ξαφνικά στο περιβόλι του τρελού να ψάχνουμε από πού μας ήρθε. Δυσκολευτήκαμε να το αναγνωρίσουμε, ξεχασμένο χρόνια στο χρονοντούλαπο της ελληνικής μουσικής - και όχι μόνο-  ιστορίας, να γίνεται χαλί να περάσουν οι χαρδαλιάδες (όχι δεν το λέω προσβλητικά για τον άνθρωπο, μη με τρέχετε στα καλά καθούμενα), να μας πουν τι να κάνουμε, να δούνε εκεί έξω στον κόσμο πως εμείς είμαστε οι καλύτεροι, γιατί είμαστε Έλληνες,  κι αυτοί ένα μάτσο χάλια, ας πρόσεχαν.

Δυσκολευτήκαμε να το γνωρίσουμε το περιβόλι, καθώς μια ζωή οι εικόνες του στο μυαλό ήταν εικόνες της μοναξιάς, εικόνες της νιότης, που έψαχνε να βρει το καθαρό, το πηγαίο (και το μοιραίο), την αχτίδα φωτός και τώρα, μπροστά στο ίδιο μοτίβο, αλλά όχι στη μοναξιά, στην απομόνωση – σημεία των καιρών-  και στην αποξένωση. Σε μια χώρα ξένη, αποστεωμένη και αφυδατωμένη, χωρίς ψυχή, χωρίς τίποτα. Απογυμνωμένο και ξένο με εικόνες ξένες και άταιρες, μπροστά μας κι αυτό το τραγούδι. Χωρίς τη μαγεία του. Κομμένο ακριβώς εκεί, λίγο πριν ακουστεί το μοναδικό  «…. φωσφορίζοντας.....» ! Που πήγε το «φωσφορίζοντας» και πώς χωρίς αυτό θα πορευτούμε; Πώς θα πορευτούμε χωρίς αυτά που αγαπήσαμε, χωρίς το φως, χωρίς αυτά που μας έδωσαν την  ώθηση να φτάσουμε ως εδώ και που τώρα γίνονται εργαλείο σ’ ένα  παιχνίδι  με κανόνες αυθαίρετους, γεμάτο παγίδες. Ξένοι και μετανάστες σε ένα τόπο ξένο και αφιλόξενο (για όλους!) με τις μνήμες κουρέλια στα χέρια των μακελλάρηδων, που τον θεωρούν αποκλειστικά δικό τους, απ΄ άκρη σ’ άκρη. Το σημερινό σήμερα, δεν έχει να κάνει καθόλου με εκείνο  το «Περιβόλι του τρελλού».

Οι σημαίες και τα λάβαρα, αυτά που αγαπήσαμε, banner για στόχους διακριτούς και ευδιάκριτους.

Αποδιοργανωμένους, σε κατάσταση ανάγκης, με τον τρόμο στα πόδια των ευπαθών, που λυγάνε, μας βρήκαν και μας πέτυχαν ανήμπορους ν’ αντιδράσουμε στον καναπέ, να κρατάμε αποστάσεις ο ένας από τον άλλο, όταν μια ζωή ψάχνουμε τη ζωή μας στην ανάσα του άλλου.

«Πάρτε λοιπόν Σαββόπουλο, πάρτε και Χατζιδάκι και Ρίτσο, πάρτε και Πορτοκάλογλου και ό,τι άλλο έχει ο μπαχτσές από αυτά που αγαπήσατε, γιατί εμείς δεν αγαπάμε, εμείς δεν μάθαμε, το μυαλό μας ήταν αλλού, στα Χάρβαρντα και στις Ελβετίες και στα Παρίσια να κρατήσουμε ψηλά το λάβαρο της οικογένειας».

 «Πάρτε λοιπόν τραγούδια σανατορίου να δείτε πως για σάς νοιαζόμαστε. Αυτά δεν σας αρέσουν; Πάρτε και τραγούδια αυλής νοσοκομείου, να κάνουμε πως νοιαζόμαστε».

Πότε (η Ελληνική Κυβέρνηση, που υπογράφει το σποτάκι) άκουσε το περιβόλι ενός τρελού, πότε χάθηκε στο μυστικό τοπίο και πότε ακολούθησε το χορό του Χατζηδάκι και τις λέξεις του Ρίτσου;

Γιατί, καλό μας επιτελείο και επιτελικό κράτος, αυτά δεν είναι δικά σας, «πληρώνω και τα παίρνω». Είναι δικά μας (κάτω τα χέρια) και δεν τα πουλάμε όσο και να δώσετε, αγαπητοί  επιτελικούληδες. Γιατί όταν στη νύχτα τ’ ακούγαμε απ’ το ραδιόφωνο της ΕΡΤ, εκείνο τον παλιό καιρό, εσείς κάπου λείπατε και όταν ήρθατε, κλείσατε την ΕΡΤ για να μην τα ακούμε.

Κι αν θέλετε να τα μαγαρίσετε, θα μας βρείτε μπροστά σας. Μαζί με αυτούς  που τα γράφουνε και που ματαίως περιμένουν να δουν ένα φως απ’ τη δική σας μεριά, μια πόρτα ν’ ανοίξει. Μια ευκαιρία σάς δίνουν. Μα κι αυτό για σας είναι ψιλά γράμματα. «Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος!»

Καλά τόπε ο Κραουνάκης. «Τι δουλειά έχουμε εμείς στα λημέρια του Κούλη;».

Όμως τα λάβαρα μένουν λάβαρα. Γιατί σηκώθηκαν ψηλά σε δύσκολους καιρούς. Και θα σηκωθούν και πάλι, όταν χρειαστεί. Μαζί με τα καινούργια που έρχονται, ήρθαν. Κι αυτοί «που περπατούν στα σκοτεινά» θα εξαφανιστούν στο Φως του Απόλλωνα (ΟΧΙ, ΔΕΝ είμαι δωδεκαθεϊστής!).

 Έργα για «λαπάδες» μας πάσαραν (γιατί  για λαπάδες μας έχουν), συνταγή εγγυημένη, να μας χτυπήσουν στις ευαίσθητες χορδές, αυτοί εκεί στην ελληνική κυβέρνηση (που υπογράφει το σποτ, λέμε), να τσιμπήσουμε ότι και καλά νοιάζονται (χα!), γιατί έτσι έχουν μάθει να χρησιμοποιούν τον ελληνικό πολιτισμό (και το λαό), χρόνια τώρα.

Εντάξει, λοιπόν, φτάνει!   Όχι άλλο κάρβουνο!  φτάνει πια. Μας μαυρίσατε την ψυχή! Όχι άλλο κάρβουνο! Τα μαυρίσατε όλα! Και η λάμψη της έκρηξης στα μαυρισμένα καζάνια σας δεν θα αργήσει….
  





Γιώργος Χ.

Ποιοι θα ταξιδεύουν στα νησιά από Δευτέρα



Επιτρέπεται από τη Δευτέρα 11 Μαΐου η μετακίνηση προς τα νησιά, και μεταξύ των νησιών, των ιδιοκτητών και των εργαζομένων μόνο σε επιχειρήσεις για τις οποίες έχει ανακοινωθεί η επαναλειτουργία τους.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οι ανωτέρω μετακινήσεις επιτρέπονται, εφόσον πρόκειται για αυτοαπασχολούμενους με έγγραφη δήλωση των ιδίων και εφόσον πρόκειται για εργαζόμενους με έγγραφη βεβαίωση του εργοδότη.

Στις ανωτέρω δηλώσεις/βεβαιώσεις υποχρεωτικά θα αναφέρονται:

Τα στοιχεία του αυτοαπασχολούμενου/ εργαζομένου (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, ΑΜΚΑ).

Ο αριθμός πρωτοκόλλου του πιο πρόσφατου εντύπου που έχει συμπεριληφθεί ο εργαζόμενος και έχει υποβληθεί αυτό στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» (όπως Ε3 πρόσληψης, Ε4 συμπληρωματικός πίνακας ωραρίου, Ε8 υπερωρίες, Ε9 πρόσληψη ορισμένου χρόνου).

Το είδος της επιχείρησης με τον αντίστοιχο ΚΑΔ στον οποίο ανήκει.
Ο ΑΦΜ της επιχείρησης.

Ο τόπος- νησί εργασίας.


Οι εν λόγω δηλώσεις/βεβαιώσεις αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση έκδοσης του εισιτηρίου και επιβίβασης στο πλοίο. Ο επιβάτης υποχρεούται να τις έχει συνεχώς μαζί του για να τις επιδεικνύει σε κάθε έλεγχο.  




















Σε ανυπακοή καλεί τους καθηγητές η ΟΛΜΕ, ενάντια στο μάθημα - «ριάλιτι»



Nα μην υλοποιήσουν την απόφαση του υπουργείου Παιδείας που μετατρέπει σε «ριάλιτι» το μάθημα στην σχολική τάξη, καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΟΛΜΕ.

Η Ομοσπονδία των καθηγητών στη Μέση Εκπαίδευση καλεί επίσης τις τοπικές Ενώσεις της (ΕΛΜΕ), «να προχωρήσουν άμεσα σε ενημερώσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και να παρεμβαίνουν στις περιπτώσεις που ασκούνται πιέσεις στους συναδέλφους για να εφαρμόσουν την αναμετάδοση του μαθήματος».


Προαναγγέλει, ότι «σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα».
To tvxs.gr, μέσα στην πανδημία, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης. Στις αντίξοες αυτές συνθήκες, στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr


Ταυτόχρονα, «θα επιδιωχθεί με τρόπο άμεσο και αποφασιστικό η  συνεργασία με τα ευρωπαϊκά συνδικάτα ώστε να καταγραφεί και να παρουσιασθεί το εάν έχει εφαρμοστεί παρόμοια πολιτική σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε αλλά και να αναδειχθεί η αντιδημοκρατικότητα που αποτελεί συστατικό στοιχείο αυτής της πολιτικής. Θα εξετασθεί ακόμα και η δυνατότητα προσφυγής στους αρμόδιους μηχανισμούς και αρχές της Ε.Ε σε διοικητικό και δικαστικό επίπεδο».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ έχει ως εξής:

«Η εκπαιδευτική κοινότητα πρώτη φορά αντιμετωπίζει τέτοια απαξίωση και αντιδημοκρατικότητα από υπουργό Παιδείας. Η υπουργός, αν και νομικός, δε φαίνεται να συγκινείται ιδιαιτέρως από όσα προστάζει το Σύνταγμα, οι νόμοι και οι παγκόσμια αποδεκτές δημοκρατικές αξίες.

Σε καμία νομοθετική πρωτοβουλία της δεν υπήρξε κανένας θεσμικός διάλογος με τους κοινωνικούς φορείς, κατεδαφίζοντας κάθε δημοκρατικό κεκτημένο. Κανένα νομοσχέδιο δεν δόθηκε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για διαβούλευση. Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθαίνουμε τα νομοσχέδια από «διαρροές» σε ΜΜΕ ή κατόπιν της κατάθεσής τους.

Αντί να προχωρήσει σε διάλογο με τους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, επιδίδεται σε επικοινωνιακές δηλώσεις χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα και νομοθετεί χωρίς έλεγχο κάθε νεοφιλελεύθερη ρύθμιση που διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση. Την ίδια ώρα βάζει σε κίνδυνο την υγεία εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, αγνοώντας ή και διαστρεβλώνοντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και του ΠΟΥ. Και όλα αυτά έχοντας την αμέριστη στήριξη των «παπαγάλων» των συστημικών ΜΜΕ, που όλως τυχαίως εδώ και καιρό κατασυκοφαντούν τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους.

Η πρώτη της αντιδημοκρατική νομοθέτηση, χωρίς φυσικά να προηγηθεί διάλογος, αφορούσε στην απαράδεκτη εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων με τους αποφοίτους των δημόσιων πανεπιστημίων, που παραβιάζει ευθέως το άρθρο 16 του Συντάγματος. Επικαλείτο μάλιστα μία ευρωπαϊκή οδηγία, την οποία παρότι την ζήτησαν και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και κόμματα της αντιπολίτευσης κατά τη συζήτηση στη Βουλή, ουδέποτε την φανέρωσε.

Συνέχισε το αντιδημοκρατικό της ολίσθημα, καταθέτοντας προς διαβούλευση ένα άκρως αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά, τη Βουλή να υπολειτουργεί, τις συναθροίσεις να απαγορεύονται, την πολιτική επιστράτευση να επαναφέρεται κα τα σωματεία να μην μπορούν να κάνουν ούτε γενικές συνελεύσεις. Για την κίνησή της αυτή, εκτός από την πανελλαδική κατακραυγή από εκπαιδευτικούς, γονείς και κόμματα της αντιπολίτευσης, επήλθε και καταγγελία από την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE), που αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση, δηλαδή 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη.

Τελευταίο επεισόδιο του αντιδημοκρατικού κατρακυλίσματος της υπουργού η αντισυνταγματική και καθ’όλα αυθαίρετη, απαράδεκτη και αιφνιδιαστική τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, με την οποία  προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, καταπατώντας κάθε ελληνική και διεθνή νομοθεσία περί προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών. Προφανώς, για την κ. Κεραμέως, όταν οι νόμοι δεν συμφωνούν μαζί της, τόσο το χειρότερο γι’αυτούς… Εν μία νυκτί, χωρίς διάλογο και χωρίς να περάσει από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων ή την επιτροπή ελέγχου συνταγματικότητας, αλλάζει την ελληνική νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, καταπατώντας τα ατομικά δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών. Ευτυχώς για το πολίτευμα της χώρας μας, η κ. Κεραμέως δεν μπορεί να αλλάξει ούτε το Σύνταγμα, ούτε τις Διεθνείς Συνθήκες Δικαιωμάτων, ούτε τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες. Οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την προστασία προσωπικών δεδομένων προφανώς δεν είναι υποχρεωτικές για την κ. Κεραμέως, παρότι, όπως αναφέραμε παραπάνω, λίγους μήνες νωρίτερα επικαλείτο δήθεν υποχρεωτικές ευρωπαϊκές οδηγίες, χωρίς όμως να τις παρουσιάσει. Επικαλέστηκε μάλιστα από το βήμα της Βουλής διαβούλευση που έγινε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Όταν όμως ζητήθηκε από κόμματα της αντιπολίτευσης να καταθέσει την γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ, δεν το έκανε και λίγο αργότερα αποχώρησε από τη Βουλή για να βγει στα κανάλια και να καλλιεργήσει την επικοινωνιακή της φούσκα.



Εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα αποτελεί και η ολοκληρωτική της άγνοια της σχολικής πραγματικότητας, της διαμόρφωσης της ατμόσφαιρας της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Η διδακτική πράξη δεν είναι μια στατική διαδικασία κατά την οποία ο διδάσκων, ακίνητος σε ένα σημείο, μονολογεί και καταγράφεται από μία κάμερα κινητού τηλεφώνου. Είναι μία ζωντανή διαδικασία αλληλεπίδρασης με τους μαθητές, ένα διαρκές διδακτικό μαθησιακό  γίγνεσθαι, μία συμμετοχική και συλλογική πορεία προς τη μάθηση. Η προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια για ακύρωση της μετωπικής διδασκαλίας ακυρώνεται εμφατικά με την εμβληματική επανατοποθέτηση της στο κέντρο της διδακτικής διεργασίας.

Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν  από μία πιθανή διαπόμπευση – και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν τα  προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή  από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;

Η καταγραφή ήχου και εικόνας των μαθητών και των εκπαιδευτικών συνιστά επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η προβολή οποιουδήποτε ισχυρισμού ότι η υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα αναιρείται από την δήθεν προστασία του δικαιώματος ισότιμης συμμετοχής στην εκπαίδευση είναι μια επίκληση υποκριτική καθώς η κυβέρνηση που το επικαλείται έστειλε καθηγητές για να διδάξουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα τον Φεβρουάριο ενώ όσο λειτουργούσε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέκλεισε εν γνώσει της μαθητές χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων. Η δε επίκληση της δημόσιας υγείας δεν μπορεί να αφορά τμήμα και όχι το σύνολο των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί, σεβόμενοι τη Δημοκρατία, το Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Ατομικά Δικαιώματα θα προασπιστούν την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα των ίδιων και των μαθητών τους και σε καμία περίπτωση δε θα επιτρέψουν τον ευτελισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας και την μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ριάλιτι.

Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό.

Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που  θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο.

Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν άμεσα σε ενημερώσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και να παρεμβαίνουν στις περιπτώσεις που ασκούνται πιέσεις στους συναδέλφους για να εφαρμόσουν την αναμετάδοση του μαθήματος.

Η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα.

Ταυτόχρονα θα επιδιωχθεί με τρόπο άμεσο και αποφασιστικό η  συνεργασία με τα ευρωπαϊκά συνδικάτα ώστε να καταγραφεί και να παρουσιασθεί το εάν έχει εφαρμοστεί παρόμοια πολιτική σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε αλλά και να αναδειχθεί η αντιδημοκρατικότητα που αποτελεί συστατικό στοιχείο αυτής της πολιτικής. Θα εξετασθεί ακόμα και η δυνατότητα προσφυγής στους αρμόδιους μηχανισμούς και αρχές της Ε.Ε σε διοικητικό και δικαστικό επίπεδο». 

















Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *