Θέμα «μάρκετινγκ» η επιδότηση των
τηλεοπτικών σταθμών υποστήριξε στη Βουλή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Κι όμως αυτό που αναφέρει ο
τίτλος του κειμένου ήταν το βασικό επιχείρημα προκειμένου να δικαιολογήσει ο
κυβερνητικός εκπρόσωπος στη Βουλή την επιλογή της κυβέρνησης να δώσει ένα ακόμη
«δώρο» 2 εκατομμυρίων ευρώ στα τηλεοπτικά κανάλια. Αυτό δηλαδή που προβλέπεται
στο άρθρο 11 του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών που συζητείται και
ψηφίζεται σήμερα στην Βουλή.
Το άρθρο θυμίζουμε προβλέπει ότι
εφεξής οι συμβάσεις για την παροχή διαφημιστικής δαπάνης θα γίνεται με το
σύστημα της απευθείας ανάθεσης. Δηλαδή – με απλά λογία- τα συναρμόδια υπουργεία
θα κάνουν άτυπες συζητήσεις με παράγοντες της αγοράς. Αφού λοιπόν εντοπίσουν
αυτή που θεωρούν καλύτερη προσφορά εταιρίας για την διαμόρφωση και διανομή
διαφημιστικής καμπάνιας, θα της αναθέτουν δίχως περεταίρω διατυπώσεις «την
δουλειά». Η πρώτη «δουλειά» που θα δοθεί έτσι θα είναι η ήδη ανακοινωθείσα
καμπάνια ύψους 2 εκατομμυρίων που κατευθύνεται στους τηλεοπτικούς σταθμούς
πανελλαδικής εμβέλειας και περιλαμβάνει σποτάκια ενημέρωσης για τον Covid 19.
Επιχειρώντας να τεκμηριώσει την
κυβερνητική απόφαση, μιλώντας στην Βουλή, ο Στέλιος Πέτσας, δήλωσε πως λήφθηκε
διότι πλάι στα δωρεάν μηνύματα που θα προβάλλονται από τα μέσα πρέπει να γίνει
και μία «επαγγελματική καμπάνια». Όπως είπε το πραγματικό ερώτημα «αν χρειάζεται η όχι μια επαγγελματική
καμπάνια για τον κορωνοϊό». Σημειώνοντας ότι η τακτική της κυβέρνησης είναι η
ενδεδειγμένη …«για λόγους μάρκετινγκ, όπως μπορεί να σας το πει και πρωτοετής
φοιτητής». Σημείωσε επίσης πως η εκστρατεία ενημέρωσης «μπορεί να συνδυαστεί με
τα δωρεάν μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου» που μεταδίδονται από τα ΜΜΕ όμως
«μαζί με τα δωρεάν μηνύματα πρέπει να έχουμε και μια καμπάνια επαγγελματική».
Βεβαίως αξίζει να θυμίσουμε ότι ο
«επαγγελματισμός» που σήμερα σπεύδει να δείξει η κυβέρνηση προκειμένου να
επιδοτήσει τους ιδιοκτήτες των καναλιών μάλλον πήγε …περίπατο όταν στην έναρξη
της σχολικής χρονιάς μοιράστηκαν μάσκες γιγαντιαίων διαστάσεων για τους
μαθητές.
Ένα εξαίρετο δείγμα επαγγελματισμού με τις μάσκες που διανεμήθηκαν στα σχολεία
Το ίδιο και στην χρήση του …άκρως
επαγγελματικού αριθμού προειδοποίησης 112, στον τρόπο που αντιμετωπίστηκαν οι
πλημμύρες, οι πολυήμερες διακοπες της ΔΕΗ στα νησιά του Ιονίου και τόσες άλλες
περιπτώσεις.
Να σημειωθεί ότι η επίμαχη
διάταξη της επιδότησης των καναλιών θα ψηφιστεί σήμερα… εξίσου επαγγελματικά.
Δηλαδή με την διαδικασία του κατεπείγοντος, χωρίς έκθεση του Γενικου
Λογιστηρίου του Κράτους και περιττές διατυπώσεις. Το νομοσχέδιο συζητήθηκε σε
μία συνεδρίαση της επιτροπής Οικονομικών και θα ψηφιστεί σε μόλις μία ημέρα
στην Ολομέλεια της Βουλής.
Επίσης ο Στέλιος Πέτσας κατέστησε σαφές ότι αυτή η πρακτική θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Όπως απάντησε ερωτώμενος σχετικά με το να η διάταξη αφορά μόνον την συγκεκριμένη καμπάνια των 2 εκατομμυρίων ξεκαθάρισε ότι «η διάταξη θα ισχύει γιατί δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον». Φυσικά δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς ότι ανάλογες ενημερωτικές εκστρατείες θα επαναληφθούν, καθότι η σχέση κυβέρνησης – καναλιών είναι κάτι παραπάνω από «στενή». Θυμίζουμε άλλωστε ότι μέσα στο καλοκαίρι ψηφίστηκε διάταξη που παρέχει διατάξεις διευκόλυνσης προκειμένου τα κανάλια να αποπληρώσουν το κόστος της ψηφιακής τους μετάδοσης. Επίσης στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται μειώσεις φόρων 100% για φέτος και 60% για του χρόνου στην διαφημιστική δαπάνη των επιχειρήσεων. Κίνηση που προφανώς ευνοεί τις μεγάλες επιχειρήσεις και «αναθερμαίνει» την αγορά που αποτελεί το βασικό έσοδο των τηλεοπτικών καναλιών.