Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη υπέγραψε νέα αποικιοκρατική σύμβαση με την «Ελληνικός Χρυσός»

 


Χρυσώνει την εταιρεία και δημιουργεί μια μεγαλύτερη χαβούζα επικίνδυνων τοξικών αποβλήτων στη Χαλκιδική

 

 

Η εταιρεία Ελληνικός Χρυσός (100% θυγατρική της Eldorado Gold) προχώρησε σε νέα Συμφωνία με την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, με την οποία δρομολογείται η πλήρης ανάπτυξη των Μεταλλείων Κασσάνδρας.

 

Πρόκειται ουσιαστικά για τροποποιητική σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με την εταιρεία. “Η αναθεωρημένη Σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και “Ελληνικός Χρυσός Α.Ε” υπεγράφη βιαστικά και με ελάχιστη δημοσιότητα το μεσημέρι της Παρασκευής 5 Φεβρουαρίου στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρουσία των πρέσβεων ΗΠΑ και Καναδά. Το κείμενό της δεν δόθηκε στη δημοσιότητα. Η νέα αυτή συμφωνία που η κυβερνώντες κρατούν κρυφή περιέχει σύμφωνα με διαρροές σκανδαλώδεις διευκολύνσεις της μεταλλευτικής δραστηριότητας σε βάρος του περιβάλλοντος και της ζωής των κατοίκων της περιοχής.

 


 

 

Η υπογραφή, με παρουσία ξένων πρέσβεων, της τροποποιημένης σύμβασης ανάμεσα στο Ελληνικό δημόσιο και στην Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. για τα Μεταλλεία Κασσάνδρας φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να «χρυσώσει» την Eldorado Gold σε βάρος του ελληνικού δημοσίου αλλά και της τοπικής κοινωνίας.

 

Η εταιρεία εκμεταλλεύεται εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες τα μεταλλεία της Κασσάνδρας δημιουργώντας τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα την ίδια στιγμή μάλιστα που δεν παράγει εδώ τον χρυσό ώστε να φορολογείται και ανάλογα. Το προϊόν της εταιρείας είναι συμπυκνώματα τα οποία μεταφέρονται στο εξωτερικό για να παραχθεί το πολύτιμο μέταλλο.

 

Η συζήτηση γύρω από την κατασκευή του εργοστασίου που θα οδηγούσε στην καθετοποίηση της παραγωγής κρατά χρόνια, καθώς το ζητούμενο είναι αυτό να γίνει χωρίς την ολοκληρωτική καταστροφή του περιβάλλοντος. Ομως οι φιλικές περιβαλλοντικά μέθοδοι κοστίζουν και η Eldorado Gold δεν θέλει να πληρώσει…

 

Με την τροποποιητική σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση Μητσοτάκη:

— Εδωσε στην εταιρεία χρόνο έως 24 μηνών «για να καταθέσει νέα πρόταση για την υλοποίηση, βάσει νέας τεχνοοικονομικής μεθόδου, της δέσμευσης για καθετοποίηση της παραγωγή με την κατασκευή εργοστασίου μεταλλουργίας χρυσού». Ουσιαστικά η μεταλλουργία παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες ενώ το έδαφος θα εξορύσσεται, τα τοξικά απόβλητα θα εναποτίθενται στα επικίνδυνα φράγματα και η εταιρεία θα αποκομίζει κέρδη εξάγοντας συμπυκνώματα χωρίς κανένα όφελος για το ελληνικό δημόσιο. 

 

— Παράλληλα προχώρησε σε αύξηση της διάρκειας ζωής των μεταλλείων από 18 σε πάνω από 25 έτη και επέκταση του χρόνου ζωής των μεταλλείων των Μαύρων Πετρών κατά 8 έτη. Τα μεταλλεία των Μαύρων Πετρών αναπτύσσονται κάτω από τον δομημένο οικισμό της Στρατονίκης. Η Στρατονίκη ήδη βουλιάζει, τα κτίρια και οι δρόμοι είναι γεμάτα ρηγματώσεις και η κυβέρνηση έδωσε τη δυνατότητα να συνεχιστούν οι εξορύξεις για άλλα οχτώ χρόνια.

 

— Προχώρησε στην αναβάθμιση του Χώρου Ξηρής Απόθεσης Κοκκινόλακκα, με πρόσθετη χωρητικότητα άνω των 3 εκατ. κ.μ. μεταλλευτικών καταλοίπων. Πρόκειται για χώρο απόθεσης επικίνδυνων τοξικών αποβλήτων ο οποίος κατασκευάζεται πάνω σε ενεργό σεισμικό ρήγμα, που έχει δώσει στο παρελθόν σεισμούς μέχρι και 7 ρίχτερ. Σε αυτό το σημείο η κυβέρνηση ενέκρινε την απόθεση περισσότερων τοξικών αποβλήτων!

 

Υπενθυμίζουμε ότι στις μεγάλες νεροποντές του Φθινοπώρου του 2019 συμπαρασύρθηκαν επικίνδυνα απόβλητα από τους χώρους απόθεσης της μονάδας της Ολυμπιάδας. Τα έργα της Ελληνικός Χρυσός με τις προβλέψεις που έχουν για ΧΥΤΕΑ, για επιφανειακή απόθεση ξηρού υλικού σε κοίτες ρεμάτων, για δημιουργία φραγμάτων απόθεσης πάνω σε ενεργά ρήγματα είναι ωρολογιακή βόμβα.

 

Η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτή την συμφωνία την ίδια στιγμή που η Χαλκιδική βρίσκεται σε κόκκινο συναγερμό λόγω της υγειονομικής κρίσης και δεν μπορούν να υπάρξουν μαζικές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις από το λαό της περιοχής που στο παρελθόν έδωσε μεγάλες μάχες. 

 

Ειδικότερα η νέα Επενδυτική Συμφωνία τροποποιεί την από 17ετίας σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο και προβλέπει την πλήρη ανάπτυξη και λειτουργία των μεταλλευτικών εγκαταστάσεων σε Σκουριές, Ολυμπιάδα και Μαύρες Πέτρες-Στρατώνι, στη ΒΑ Χαλκιδική.

 

Συγκεκριμένα η νέα Συμφωνία μεταξύ άλλων προβλέπει:

 

• Ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου των Σκουριών και μετάβασή του σε φάση παραγωγής.

 

• Αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του μεταλλείου της Ολυμπιάδας στους 650.000 τόνους ετησίως, από 400.000 τόνους σήμερα.

 

• Αναβάθμιση και επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων του Στρατωνίου, που θα επιτρέψει τις εξαγωγές των παραγομένων προϊόντων σε χύδην μορφή.

 

• Περαιτέρω επενδύσεις στην γεωλογική έρευνα στην περιοχή του μεταλλείου Μαύρων Πετρών-Στρατωνίου.

 

Μεγαλώνουν τους χώρους απόθεσης των επικίνδυνων αποβλήτων

Η Επιτροπή Αγώνα Θεσσαλονίκης ενάντια στην εξόρυξη χρυσού σε σχετική ανάρτηση της, σημειώνει:

 

ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΣΥΜΒΑΣΗ Ο ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΘΕΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΟΚΚΙΝΟΛΑΚΚΑ.

 

O XΥΤΕΑ Κοκκινόλακκα, πάνω από το Στρατώνι, είναι ένα από τα πλέον προβληματικά έργα της Ελληνικός Χρυσός:

 

– κατασκευάστηκε επάνω σε επικίνδυνο σεισμικό ρήγμα

 

– με σοβαρές παραβάσεις στην κατασκευή

 

– λειτουργεί χωρίς την απαιτούμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση.

 

Η χωρητικότητα του (10,5 εκατ. κ.μ.) ήταν εξαρχής υπερβολικά μεγάλη για τις ποσότητες των αποβλήτων για τα οποία προορίζεται (Ολυμπιάδας, Μαύρων Πετρών, μεταλλουργίας και ρυπασμένα υλικά από αποκαταστάσεις) και δημιουργούσε ερωτηματικά. Από το ενημερωτικό non-paper του ΥΠΕΝ για τη νέα σύμβαση μαθαίνουμε ότι ο ήδη τεράστιος ΧΥΤΕΑ θα μεγαλώσει για να δεχθεί άλλα 3 εκατ. κ.μ!

 

Η μόνη λογική εξήγηση είναι ότι η εταιρεία προγραμματίζει περισσότερες εξορύξεις και δημιουργεί χώρο για τα επιπλέον απόβλητα. Η έκταση μεταξύ Στρατωνίου και Στρατονίκης μετατρέπεται σε μια τεράστια χαβούζα. Και δεν είναι αυτή η μόνη αρνητική για την περιοχή εξέλιξη. Όπως θα εξηγήσουμε αναλυτικά τις επόμενες μέρες, το Στρατώνι και η Ολυμπιάδα θα είναι οι μεγάλοι χαμένοι του αναθεωρημένου επενδυτικού σχεδίου. Την ώρα που ο Δήμαρχος Αριστοτέλη πανηγυρίζει για τις χάντρες και τα καθρεφτάκια που θα του δώσει η εταιρεία, ο Δήμος μας υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο. 







πηγή

   

Νέα δίωξη υγειονομικού στο Κιλκίς

 


Συνέχεια των διώξεων σε υγειονομικούς. Μετά τους συνδικαλιστές του νοσηλευτικού προσωπικού στα Γιαννιτσά και την Έδεσσα, τους γιατρούς στο Ρέθυμνο, τον Άγιο Σάββα, την πρόεδρο της ομοσπονδίας των νοσοκομειακών γιατρών, της προέδρου των νοσοκομειακών γιατρών Θεσσαλονίκης, σειρά πήρε σήμερα συνδικαλιστής του νοσοκομείου Κιλκίς.

 

Ανακοινώσεις για το θέμα εξέδωσαν το Σωματείο Εργαζομένων στο νοσοκομείο, η Ένωση Νοσοκομειακών Γιατρών Κιλκίς και η ΑΔΕΔΥ.

 

Σήμερα το απόγευμα κατέθεσε στην Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης η πρόεδρος των Νοσοκομειακών Ιατρών της πόλης, Δάφνη Κατσίμπα, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης που έχει ξεκινήσει εις βάρος της, μετά από παραγγελία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, σχετικά με την αξιόποινη πράξη της «διέγερσης και της ανυπακοής»!!!

 

Καταγγελία κατά του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κιλκίς για την πειθαρχική και συνδικαλιστική δίωξη Υπαλλήλου του Νοσοκομείου έκανε και η Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Κιλκίς (Ε.Ν.Ι.Κ.) αλλά και το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Κιλκίς με επιστολή του στον υπουργό Υγείας.           

 

Η επιστολή

Κύριε Υπουργέ,

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Κιλκίς, στην με αριθμό 8/08-02-2021 συνεδρίασή του, αποφάσισε κατά πλειοψηφία, διά της παρούσης, να καταγγείλει και να καταδικάσει την πειθαρχική και συνδικαλιστική δίωξη  του  Διοικητή του Νοσοκομείου Κιλκίς κ. Ιωάννη Ανδρίτσου εις βάρος του Γενικού Γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων του Νοσοκομείου και  Γενικού Γραμματέα του Νομαρχιακού Τμήματος Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Κιλκίς κ. Αχιλλέα Καλεμκερίδη.

 

Συγκεκριμένα, με τo με  αριθμ. πρωτ. ΕΜΠ/Α/15/19-01-2021 έγγραφό του Διοικητή με θέμα:  «κλήση σε απολογία» εκινήθη πειθαρχική διαδικασία κατά του ανωτέρου υπαλλήλου για παραπτώματα που κατά τη κρίση του  υπέπεσε κατά το χρονικό διάστημα από 09/06/2020 έως και 05/01/2021, τα οποία ο εργαζόμενος αντέκρουσε με την κατάθεση της απολογίας του με το υπ΄αρ. πρωτ. ΕΜΠ/20/25-01-2021 έγγραφό του.

 

 Στην συνέχεια, με σκοπό να του επιβληθεί η μέγιστη δυνατή  πειθαρχική ποινή, με το υπ΄ αρ. πρωτ. ΕΜΠ/Α/30/04-02-2021 έγγραφό του, το οποίο μάλιστα προδικάζει το αποτέλεσμα και αξιολογεί ακόμα και την συνδικαλιστική ιδιότητα του υπαλλήλου, παρέπεμψε την πειθαρχική υπόθεση του υπαλλήλου στο Διοικητικό Συμβούλιο του Νοσοκομείου Κιλκίς που θα συνεδριάσει  09/02/2021.

 

Παραδόξως η ανωτέρω πειθαρχική διαδικασία για παραπτώματα συνολικά επτά (7) μηνών κινήθηκε έπειτα  από τις εύλογες καταγγελίες του κ. Καλεμκερίδη για σωρεία ελλείψεων στο Νοσοκομείο Κιλκίς, ήτοι για τα λειτουργικά προβλήματα του τμήματος COVID-19 δύο (2) σχετικά με την δυσλειτουργία της παροχής του Οξυγόνου σε αυτό, την εδώ και δύο (2) μήνες έλλειψη μη μολυσματικού χώρου για διάλειμμα, μη μολυσματικής τουαλέτας, την έλλειψη βρύσης για πλύσιμο χεριών κατά την αποχώρηση του προσωπικού, για τους διασωληνωμένους ασθενείς οι οποίοι παρέμειναν για νοσηλεία στο Νοσοκομείο, για τις ελλείψεις σε Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.). κ.ά. στα Μ.Μ.Ε.

 

Κύριε Υπουργέ,

 

Με την έναρξη του δεύτερου κύματος της πανδημίας και παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις αλλά και τις αναφορές του συνόλου των συνδικαλιστικών οργανώσεων και εργαζομένων του Νοσοκομείου Κιλκίς και ειδικότερα την με αριθμ. πρωτ. 15775/07-12-2020 αναφορά των Αναισθησιολόγων Ιατρών, την  με αριθμ. πρωτ. 14290/10-11-2020 αναφορά των Ιατρών και την με αριθμ. πρωτ. 14704/17-11-2020 αναφορά των Ειδικευόμενων Ιατρών, ο Διοικητής του Νοσοκομείου Κιλκίς  κ. Ιωάννης Ανδρίτσος, δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκε σε αυτές με αποτέλεσμα τα προβλήματα που μας απασχολούσαν και μας απασχολούν να δημοσιοποιηθούν με την με αριθμ. πρωτ. 12689/08-10-2020 ομόφωνη καταγγελία του Σωματείου Εργαζομένων, την με αριθμ. πρωτ. 4ης Υ.ΠΕ./ 46638/11-11-2020 καταγγελία της Ένωσης  Νοσοκομειακών Ιατρών Κιλκίς (Ε.Ν.Ι.Κ.), στον πανελλήνιο τύπο με μοναδικό γνώμονα την επίλυσή τους για την ασφάλεια των ασθενών και των εργαζομένων.

 

  Κύριε Υπουργέ,

 

Με όλο το σεβασμό στο πρόσωπο και την ιδιότητά σας,  παρακαλούμε όπως επιληφθείτε άμεσα για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων ώστε να αποτραπούν στο μέλλον ανάλογες καταστάσεις που δεν τιμούν τον χώρο της υγείας αλλά  και την ιστορία του Νοσηλευτικού μας Ιδρύματος.

 

Επίσης παρακαλούμε όπως επιληφθείτε για την ανάκληση της πειθαρχικής και συνδικαλιστικής  δίωξης  του Γενικού Γραμματέα του Σωματείου μας, με βάση τον Νόμο 1264/82 περί συνδικαλιστικών ελευθεριών.

 

Υ.Γ.: Με την παρούσα παρακαλούμε την Α.Δ.Ε.Δ.Υ., το Ν.Τ. Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Κιλκίς  και την Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν. να συνδράμουν στην άδικη δίωξη του Γενικού Γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων.

 

ΤΟ Δ.Σ.

 

 Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 ΚΑΠΑΛΤΣΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ - (ΔΙΑΦΩΝΕΙ)     ΚΑΛΕΜΚΕΡΙΔΗΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ

 

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ  ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ - (ΑΠΕΧΕΙ)

 

ΤΑΜΙΑΣ  ΚΟΥΣΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

 

ΜΕΛΟΣ  ΠΑΝΟΔΗΜΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - (ΔΙΑΦΩΝΕΙ)

 

ΜΕΛΟΣ  ΜΑΣΟΥΡΑΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ

 

ΜΕΛΟΣ  ΤΟΥΡΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

 

 

« Καταδίκη της πειθαρχικής δίωξης του υγειονομικού και γενικού γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων του Γ.Ν. Κιλκίς»

Η Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Κιλκίς (Ε.Ν.Ι.Κ.) κατά πλειοψηφία καταδικάζει την πειθαρχική  δίωξη του γενικού γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων του Γ.Ν. Κιλκίς κου Καλεμκερίδη Αχιλλέα.

 

Συγκεκριμένα ο γενικός γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων του Γ.Ν. Κιλκίς καλείται να εμφανισθεί στις 09/02/2021 προκειμένου να παραπεμφθεί πειθαρχικά από το Δ.Σ. του Γ.Ν. Κιλκίς για πειθαρχικά παραπτώματα που τάχα επισύρουν ποινή μεγαλύτερη από τις αρμοδιότητες του Διοικητή του Γ.Ν. Κιλκίς.

 

Στο πρόσωπο του γενικού γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων - υγειονομικού - νοσηλευτή του Γ.Ν. Κιλκίς στοχοποιείται το σύνολο των υγειονομικών που δίνουν καθημερινά τη μάχη για την προάσπιση της ζωής και της υγείας των πολιτών του νομού μας, θυσιάζοντας ακόμη και τη ζωή τους, παρά τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές.

 Με τον άκρατο αυταρχισμό της Διοίκησης του Νοσοκομείου μας μπαίνουν στο στόχαστρο όλοι οι υγειονομικοί που αγωνιούν και μάχονται για τη βελτίωση της ποιότητας της φροντίδας υγείας, αλλά και για τη βελτίωση των μέτρων ατομικής προστασίας στην υγεία.

 

Με αυτή τη δίωξη η Διοίκηση αποκρύπτει τις δικές της ευθύνες και τις ευθύνες όλων των Διοικήσεων για την υποστελέχωση, την ανεπάρκεια, την υποβάθμιση, την έλλειψη Μ.Ε.Θ., την έλλειψη Μ.Α.Φ., την έλλειψη Μ.Α.Π., αλλά κυρίως έλλειψη έμψυχου ιατρονοσηλευτικού δυναμικού.

 

Είναι φαίνεται μονόδρομος για αυτήν να επιχειρεί να φιμώσει όσους αναδεικνύουν αυτές τις ελλείψεις, αφού δεν έχει άλλες λύσεις. Κλιμακώνει την επίθεση στα συνδικαλιστικά όργανα και προσπαθεί να βάζει συνεχώς εμπόδια στους αγώνες των εργαζομένων. Στόχος  είναι ο εκφοβισμός των εργαζομένων, ώστε να μην διεκδικούν και να μην αντιστέκονται.

 

Ενάντια στους κατασταλτικούς μηχανισμούς και σε  όποιες προσπάθειες τρομοκράτησης των εργαζομένων, εμείς οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουμε άφοβα τον αγώνα μας για ουσιαστική και πραγματική βελτίωση και ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας.   

 

Η Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Κιλκίς δεν θα επιτρέψει να γίνει εφαρμογή από τη Διοίκηση η πολιτική του εκφοβισμού και των πειθαρχικών διώξεων και σας γνωρίζουμε ότι οι αγώνες για βελτίωση της ποιότητας της φροντίδας υγείας δεν θα σταματήσουν με τις απειλές και τις διώξεις, αλλά αντίθετα θα γιγαντωθούν. 

 

ΖΗΤΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΑΥΤΗ Η ΑΔΙΚΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΩΞΗ

 

 Ο Πρόεδρος  Ε.Ν.Ι.Κ                  Ο Γραμματέας Ε.Ν.Ι.Κ.

 

Θεόδωρος  Χ. Αποστολίδης         Δημήτριος Ν. Κοσμίδης     

 

Η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ

«Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκφράζει τη στήριξή της στο Γ. Γραμματέα του Ν.Τ. Α.Δ.Ε.Δ.Υ., καθώς και Γ. Γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων Νοσοκομείου Κιλκίς, Καλεμκερίδη Αχιλλέα, απέναντι στις διώξεις που υφίσταται, επειδή κατήγγειλε τις ελλείψεις και αναδεικνύει τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν στο νοσοκομείο Κιλκίς, όπου εργάζεται.

 

Καλούμε τη διοίκηση του Νοσοκομείου Κιλκίς να αποσύρει ΑΜΕΣΑ τη δίωξη και να θέσει την υπόθεση στο αρχείο. Δηλώνουμε δε, ότι θα στηρίξουμε τον συνάδελφο με κάθε τρόπο. Το κυβερνητικό δόγμα πως «όποιος δε συμμορφώνεται θα εξοντώνεται» ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ».   

 

Απόστολος Λυκεσάς

Κικίλιας στο OPEN : Θα εισηγηθώ lockdown τύπου Μαρτίου για την Αττική

 


Εισήγηση για ένα σκληρό lockdown «τύπου Μαρτίου» έκανε ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, εάν η πορεία του ιού παραμείνει η ίδια.

 

Μιλώντας στο Open, ο υπουργός Υγείας εξέφρασε την ανησυχία του, από την αυξητική πορεία που ακολουθούν τα κρούσματα και οι νοσηλείες ασθενών με κορονοϊό στην Αττική.

 

Κάνοντας αναφορά στα νούμερα νοσηλευομένων σε απλές κλίνες, αλλά και κλίνες ΜΕΘ, τόνισε πως το σύστημα Υγείας δέχεται μεγάλη πίεση.

     

Και σημείωσε ότι εάν τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν σήμερα είναι ανησυχητικά, τότε η δική του εισήγηση θα είναι ένα «σύντομο, ολικό lockdown» όμοιο με αυτό του Μαρτίου.

 

«Πιστεύω πως έτσι όπως εξελίσσονται τα στοιχεία και τα νούμερα, θα πρέπει να δούμε πώς θα αντιδράσουμε στην Αττική», είπε και σημείωσε πως ο ένας μετά τον άλλο δήμο έχουν αυξητική τάση.

Μάρκος Βαμβακάρης, ο πατριάρχης του ρεμπέτικου...

 


Ο Μάρκος Βαμβακάρης γεννήθηκε στις 10 Μαΐου του 1905, στον συνοικισμό Σκαλί στην Ερμούπολη της Σύρου από καθολικούς γονείς, που ήταν φτωχοί αγρότες (ο Δομένικος και η Ελπίδα). Πέθανε στις 8 Φεβρουαρίου 1972. Από πολύ μικρός μπήκε στη σκληρή βιοπάλη. Εγκατέλειψε ­ λόγω φτώχειας ­ το Δημοτικό σχολείο από την τρίτη τάξη και έκανε θελήματα και δουλειές του ποδαριού στη Σύρο. Οι μουσικές του καταβολές και εμπνεύσεις αρχίζουν μέσα από την οικογένειά του και την ιδιαίτερη πατρίδα του. Ο πατέρας του έπαιζε ωραία φυσαρμόνικα, γκάιντα και γρατσουνούσε το μπουζούκι. Ο παππούς του έγραφε στίχους. Επηρεασμένος από αυτό το κλίμα, ο μικρός Μάρκος παρακολουθούσε παράλληλα τις αποκριάτικες αναπαραστάσεις των ζεϊμπέκηδων, που γίνονταν εκείνα τα χρόνια στην Ερμούπολη. Αυτές ήταν και οι πρώτες πηγές των μεγάλων εμπνεύσεών του.

 

Ο νεαρός Φραγκοσυριανός καθολικός το 1917 εγκατέλειψε τη Σύρο και βρέθηκε στον Πειραιά. Από εκείνη τη στιγμή αρχίζει η δύσκολη και μεγάλη πορεία του Μάρκου Βαμβακάρη στη ζωή, στον κόσμο του μπουζουκιού και στο τραγούδι. Και όλα αυτά δένουν μεταξύ τους με τρόπο απόλυτο και μοναδικό. Γιατί ­ όπως ο ίδιος έλεγε ­ τις εικόνες της ζωής του τις έκανε τραγούδια. Ό, τι του συνέβαινε, ό,τι έβλεπε γύρω του και ό,τι ένιωθε στον εσωτερικό του κόσμο, τα έγραφε, τα έπαιζε, τα χόρευε και τα τραγουδούσε.

 

Εργάσθηκε φορτοεκφορτωτής στο λιμάνι, εργάτης στους γαιάνθρακες, υπάλληλος σε μπακάλικο, σε μανάβικο, λούστρος, εφημεριδοπώλης, εργάτης σε κλωστήρια, μέχρι ν' ασχοληθεί οριστικά με το μπουζούκι και το τραγούδι. Από το 1925, λίγο πριν από την απόλυσή του από τον Στρατό, κάτι σημαντικό φαίνεται ν' αλλάζει στη ζωή του Μάρκου. Ένας μπουζουκτσής Μικρασιάτης, ο Νίκος Αϊβαλιώτης, ήταν ο άνθρωπος που μύησε τον Βαμβακάρη στα μυστικά και στον κόσμο του μπουζουκιού. Από μαρτυρίες λιμενεργατών ­ που έχει καταγράψει ο ιστορικός Παναγιώτης Κουνάδης ­ ο μουσικός πλέον Μάρκος τριγυρνά στις ταβέρνες, τα ουζερί και τους τεκέδες του Πειραιά και παίζει με το μπουζούκι του σμυρναίικα τραγούδια αλλά και τις πρώτες δικές του δημιουργίες, που δεν είχαν στο μεταξύ κυκλοφορήσει σε δίσκους.

 

 Η αρχή της δεκαετίας του 1930 οριοθετεί πλέον τις μεγάλες καινοτομίες και αλλαγές για το ελληνικό λαϊκό τραγούδι, με πρωταγωνιστή πλέον τον Μάρκο Βαμβακάρη. Τότε πρωτολειτουργεί το εργοστάσιο παραγωγής δίσκων της εταιρείας Columbia στη Ριζούπολη της Ν. Ιωνίας. Ο Μάρκος Βαμβακάρης δεν είναι απλώς έτοιμος να ηχογραφήσει τα πρώτα του τραγούδια, αλλά να τα παίξει με το μπουζούκι του, κάτι που εθεωρείτο αδιανόητο μέχρι τότε για τους υπεύθυνους μαέστρους που είχαν τον πρώτο λόγο στις γραμμοφωνήσεις των δίσκων, που γίνονταν στο εξωτερικό. Το 1932, ο Γιώργος Μπάτης με δύο τραγούδια του, «Σου 'χει λάχει» και «Μπάτης ο Δερβίσης», εγκαινιάζει τις φωνογραφήσεις στη Ριζούπολη και σχεδόν ταυτόχρονα ο Μάρκος Βαμβακάρης παίζει με το μπουζούκι του και τραγουδά «Ταξίμ Σερί» και «Εφουμάραμε ένα βράδυ». Ακολούθησαν και άλλα τραγούδια με ορχήστρα που χρησιμοποιούσε μπουζούκι. Έτσι, κάποιες άλλες συνθέσεις του Βαμβακάρη δεν κυκλοφόρησαν, γιατί οι τότε υπεύθυνοι παραγωγοί δίσκων είχαν φοβηθεί, επειδή το μπουζούκι ήταν κοινωνικά υποβαθμισμένο και εθεωρείτο το όργανο του τεκέ και των καταγωγίων.

 

Η παρουσία του Μάρκου στη δισκογραφία δεν συνδέεται μόνο με τη χρησιμοποίηση του μπουζουκιού ως βασικού οργάνου της λαϊκής ορχήστρας. Ο Βαμβακάρης, από το 1930 έως το 1940, ήταν ο άνθρωπος, ο συνθέτης και στιχουργός που διεύρυνε τη θεματολογία του ρεμπέτικου. Η φτώχεια, η κοινωνική αδικία, η μετανάστευση και άλλα κοινωνικά προβλήματα πέρασαν μαζί με άλλη θεματολογία μέσα από τα ρεμπέτικα τραγούδια, που μετά το 1933 κυκλοφορούν πλέον σε δίσκους και χωρίς προβλήματα.

 

Το ρεπερτόριο του Μάρκου περιλαμβάνει περί τα 350-400 τραγούδια, που έγραψε όλες τις περιόδους της πορείας του στο ρεμπέτικο. Μέσα από αυτά τα τραγούδια μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ο μεγαλοφυής αλλά και αυθεντικός λαϊκός δημιουργός. Οι μελωδίες του είναι πολύ σπουδαίες, οι στίχοι λιτοί, αλλά γεμάτοι εικόνες. Οι ρυθμοί θαυμάσιοι. Η ερμηνεία αμίμητη. Εκτός από τα δικά του, τραγούδησε και έκανε επιτυχίες τα πρώτα τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη («Να γιατί γυρνώ μες την Αθήνα», «Δροσούλα»), του Απόστολου Χατζηχρήστου, του Σπύρου Περιστέρη, του Τόλη Χάρμα και άλλων δημιουργών της εποχής του.

 

Τα πρώτα είκοσι χρόνια που έγραψε ρεμπέτικα τραγούδια ο Μάρκος, ήταν δύσκολα αλλά ευτυχισμένα. Η φτώχεια ξεπερνιόταν από τη δημιουργία. Η επιτυχία που γνώριζαν τα δεκάδες τραγούδια του τότε από τους δίσκους γραμμοφώνου και το πάλκο, ήταν μεγάλη. Και κάπου αυτή η αναγνώριση είχε ορισμένες μουσικές απολαβές. Τόσες, ώστε να συντηρείται η οικογένειά του στο φτωχόσπιτο της Κοκκινιάς.

 

Ο Βαμβακάρης, μεταξύ 1933 και 1934, συνεργάζεται με τις εταιρείες ΟDΕΟΝ - ΡΑRLΟΡΗΟΝΕ. Την ίδια εποχή ­εμφανίζεται και η πρώτη ρεμπέτικη κομπανία του Σαραντόπουλου, στην Ανάσταση του Πειραιά. Συμμετέχουν ο Γιώργος Μπάτης, ο Μάρκος Βαμβακάρης, ο Στράτος Παγιουμτζής και ο Ανέστης Δελιάς. Αυτοί λειτούργησαν με τον τίτλο «Τετράς, η ξακουστή του Πειραιώς». Η δημιουργία αυτής της κομπανίας υπήρξε, κατά τον Βαμβακάρη, η πιο σημαντική δουλειά στα πρώτα χρόνια της μεγάλης πορείας του στο λαϊκό τραγούδι. Η πιο παραγωγική, ίσως, περίοδος του Βαμβακάρη ήταν η πενταετία 1935-1940. Έγραψε πολλά τραγούδια και ανάμεσα σ' αυτά είναι και η περίφημη «Φραγκοσυριανή», που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα σε εκατοντάδες επανεκτελέσεις. Ο Μάρκος πλέον έχει κατορθώσει να περάσει ένα δικό του μουσικό κλίμα, που επιβάλλει το ρεμπέτικο ως λαϊκό είδος τραγουδιού στην Ελλάδα.

 

 Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1940 με αρχές του '50 αρχίζει μία νέα μετεξέλιξη στο λαϊκό τραγούδι, προσαρμοσμένη κι αυτή στα βαριά και άσχημα γεγονότα της μετακατοχικής - μετεμφυλιακής περιόδου. Από το κλασικό ρεμπέτικο στο βαρύ λαϊκό με θέματα κυρίως κοινωνικά. Κάπου το ύφος της μουσικής του Βαμβακάρη και των συνθετών της γενιάς του δεν έχει τόσο πέραση. Και για μία δεκαετία αρχίζουν τα πιο πικρά χρόνια της ζωής του.

 

Η περιπέτεια με τα πικρά χρόνια του Μάρκου Βαμβακάρη τελείωσε αναπάντεχα το 1959, όταν ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης μ' ένα ποδήλατο πήγε στο σπίτι του, στην Κοκκινιά, απεσταλμένος του Τσιτσάνη που ήταν εκείνη την περίοδο καλλιτεχνικός διευθυντής στην εταιρεία Κολούμπια. «Μάρκο, αδελφέ», του είπε ο Γρηγόρης, «θα γυρίσουμε σε δίσκους τα παλιά σου τραγούδια κι ό,τι καινούργιο μας φτιάξεις». Από τότε αρχίζει μια καινούργια περίοδος δημιουργίας για τον Μάρκο, που κρατάει δώδεκα χρόνια. Δηλαδή μέχρι τον θάνατό του (8 Φεβρουαρίου 1972). Παλιά και νέα τραγούδια του Μάρκου τραγούδησαν τότε: Μπιθικώτσης, Γκρέυ, Λύδια, Πάνου, Γκρέκα, Διονυσίου, Καμπάνης, Ρεπάνης, Ζαμπέτας, Νέγκρι, Μοσχολιού και νεώτεροι ερμηνευτές: «Φραγκοσυριανή», «Αλεξανδριανή», «Μαύρα μάτια», «Διαζύγιο», «Πρωθυπουργός», «Αντιλαλούν οι φυλακές», «Κάβουρας», «Κορδελιώτισσα κ.ά.

 

Από αυτές τις εκτελέσεις γνώρισε ο πολύς κόσμος το έργο του Βαμβακάρη και αγάπησε περισσότερο το ρεμπέτικο και το λαϊκό τραγούδι. Ύστερα απ' αυτή την 12ετία, ο Μάρκος έγραψε το «Μπουζούκι στο Παρίσι». Μετά τη νέα αναγνώριση, την καταξίωση, άρχισαν οι δόξες και οι τιμές για τον Μάρκο. Τιμητική συναυλία το 1966 στο θέατρο «Κεντρικόν». Βραδιά στο «Χίλτον» όπου έπαιξε και τραγούδησε με τον παλιό του φίλο Στέλιο Κυρομύτη και τους γιους του Στέλιο και Δομένικο, εμφανίσεις σε άλλα μαγαζιά με Λαύκα, Στράτο και Παπαϊωάννου.

 

Μέσα από το έργο του Μάρκου και της γενιάς του, οι μεγάλοι δημιουργοί Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Λεοντής, Λοΐζος, Μούτσης, Μαρκόπουλος και άλλοι νεώτεροι στήριξαν το δικό τους έργο, προσάρμοσαν τις δικές τους φόρμες. Και όχι μόνον αυτοί, αλλά και προγενέστεροι δημιουργοί που έγραψαν λαϊκά τραγούδια. «Ο Βαμβακάρης και η γενιά του έστρωσαν το τραπέζι, για ν' απολαμβάνουν σήμερα δεκάδες ή χιλιάδες μουσικοί», έλεγε ο Γιώργος Ζαμπέτας και τόνιζε, όπου βρισκόταν: «Ο Μάρκος έκανε το μπουζούκι "επάγγελμα" και ζούμε απ' αυτό».

 

* Πληροφορίες από αφιέρωμα του δημοσιογράφου και μελετητή - ερευνητή του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού, Πάνου Γεραμάνη.

   






Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021

Jumbo σε εργαζόμενους: Θέλετε να χάσετε μέρος του μισθού ή της άδειας σας;

 

Το συγκεκριμένο εκβιαστικό δίλημμα στη γλώσσα των αφεντικών βαφτίστηκε ...«ευεργέτημα»!

  


Η εργοδοσία των Jumbo ξαναχτύπησε. Το αφεντικό της εταιρείας φαίνεται ότι δεν στερεύει ποτέ όταν πρόκειται για την επιβολή αντερGατικών μέτρων που τσακίζουν είτε δικαιώματα, είτε μισθούς, είτε και τα δύο μαζί…

 

Έτσι για μια ακόμα φορά η εργοδοσία των Jumbo βρήκε λύση για να αυξήσει τα κέρδη της σε βάρος των εργαζομένων! Έθεσε λοιπόν «το εκβιαστικό δίλημμα» στους εργαζόμενους, να επιλέξουν αν θα κάνουν χρήση μέρους της αδείας τους ή θα μπουν σε αναστολή αφού τα καταστήματα θα μείνουν κλειστά! Δηλαδή «αν θα χάσουν μέρος του μισθού τους ή της άδειας τους».

 

Δε αρκέστηκε όμως μόνο σ’ αυτό.  Τον εκβιασμό τοβ βάφτισε «ευεργέτημα»… και κάλεσε τους εργαζομένους να …διαλέξουν άμεσα για το καλό τους! Και όλα αυτά όταν τα Jumbo μέσα σε αυτές τις υγειονομικές συνθήκες παρουσίασαν τον Ιανουάριο του 2021 αύξηση τζίρου!

 

Ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας (ΣΕΑ) παραθέτει το e-mail που απέστειλε η εταιρεία προς τους εργαζόμενους, την Δευτέρα 8 Φλεβάρη, με θέμα «Λήψη κανονικής αδείας ή θέση σε αναστολή» στο οποίο αναφέρονται τα εξής:

 

«Σύμφωνα µε τα νέα κυβερνητικά µέτρα, τα οποία ισχύουν από 6.2.2021, όλα τα καταστήματα λιανικού εμπορίου στην περιοχή της Αττικής και της Θεσσαλονίκης δύνανται να λειτουργούν μόνον µε τη μέθοδο του click away. Ως εκ τούτου, η εταιρεία αποφάσισε να µην λειτουργήσουν τα καταστήματά της στις συγκεκριμένες περιοχές. Κατόπιν των νέων δεδομένων, παρέχουμε στο προσωπικό µας το ευεργέτημα να επιλέξει, αντί να τεθούν οι συμβάσεις εργασίας του σε καθεστώς αναστολής, να λάβει μέρος της κανονικής του άδειας, λαμβάνοντας παράλληλα και τις αντίστοιχες πλήρης αποδοχές. Σε διαφορετική περίπτωση, ακολουθώντας τα νέα μέτρα, οι συμβάσεις εργασίας θα τεθούν σε αναστολή. Παρακαλούμε όµως να µας γνωστοποιήσετε αυθηµερόν από την ηµεροµηνία λήψης της παρούσας εάν επιθυμείτε να λάβετε κανονική άδεια ή να τεθεί η σύμβασή σας σε καθεστώς αναστολής».

 


 

 

 

 

ΣΕΑ: Θα είχε ενδιαφέρον να μας πουν, τόσο η εργοδοσία των “Jumbo” όσο και το αρμόδιο υπουργείο, πόσοι συνάδελφοι απολύθηκαν αυτές τις μέρες από την συγκεκριμένη επιχείρηση

 

Στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΑ αναφέρει τα εξής:

 

«Η γνωστή για το θράσος της εργοδοσία των “JUMBO” για άλλη μια φορά εκβιάζει ωμά τους χιλιάδες εργαζόμενους σε αυτήν, αποκαλώντας μάλιστα τον εκβιασμό «ευεργέτημα»!

 

Μετά την επιλογή της να μην ανοίξει τα καταστήματα της εταιρίας αυτό το διάστημα, καλεί τους εργαζόμενους «να επιλέξουν» αν θα κάνουν χρήση μέρους της αδείας τους ή θα μπουν σε αναστολή, δηλαδή αν θα χάσουν μέρος του μισθού τους ή της άδειας τους!

 

Ο εκβιασμός έρχεται ως συνέχεια του “σπάσιμου νεύρων” που κάνει στη ζωή των εργαζομένων εδώ και 2 εβδομάδες καλώντας τους τη μια μέρα να εργαστούν, πριν τελειώσει η μέρα τους ενημερώνει ότι μπαίνουν σε αναστολή και προτού ξημερώσει τους φωνάζει ξανά στα καταστήματα, αφού ανοιγοκλείνει τα καταστήματα της προς εξυπηρέτηση των κερδών της.

 

Οι εργαζόμενοι αναρωτιόμαστε, με ποιου τις πλάτες η “Jumbo” και η κάθε “Jumbo” παίζουν με τα δικαιώματα και με το εισόδημα μας; Με ποιο δικαίωμα δεν μπορούμε να ξέρουμε τι εισόδημα θα έχουμε στο τέλος του μήνα ή πότε και εάν θα δουλεύουμε;

 

Μήπως, μετά το 7ήμερο – 12ώρο που πρότεινε στην κυβέρνηση για το λιανεμπόριο, σειρά έχουν η κατάργηση των αδειών και των ρεπό των εργαζόμενων ως “αναγκαίο κακό σε αυτές τις έκτακτες και δύσκολες συνθήκες” που βιώνουμε;

 

Δεν θέλουμε να είμαστε άδικοι! Είναι άξιες οι πλάτες της κυβέρνησης, που παίρνει μέτρα με βάση τις ανάγκες των εργοδοτών και σε βάρος των δικαιωμάτων μας. Δεν ξεχνάμε ότι ανοίγουν και κλείνουν τα καταστήματα με μόνο κριτήριο την κερδοφορία τους χωρίς να λογαριάζουν την υγεία και τη ζωή μας.

 

Δεν θα επιλέξουμε με ποιον τρόπο θα ματώσουμε! Απαιτούμε την εξασφάλιση όλου του εισοδήματος, των αδειών και συνολικά των δικαιωμάτων μας! Με οργάνωση στο σωματείο μας, τον Σύλλογο Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας, μπορούμε να τα επιβάλλουμε!

 

ΥΓ. Θα είχε ενδιαφέρον να μας πουν, τόσο η εργοδοσία των “Jumbo” όσο και το αρμόδιο υπουργείο, πόσοι συνάδελφοι απολύθηκαν αυτές τις μέρες από την συγκεκριμένη επιχείρηση. Εμείς γνωρίζουμε ότι είναι πολλοί εργαζόμενοι που εργάζονταν με βάση την Κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, την ίδια στιγμή του η εργοδοσία κάνει λόγο για αύξηση τζίρου στην Ελλάδα τον Ιανουάριο φέτος (σε 12 μέρες!) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020».   


















πηγή

Τον συνέλαβαν και του έβαλαν 5.000 ευρώ πρόστιμο για πεζοπορία

 


Σύμφωνα ωστόσο με καταγγελία, άντρες της αστυνομίας έκοψαν πρόστιμο 5.000 στον πρόεδρο του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Βόλου Κώστας Παλάντζα, κατηγορώντας τον ότι οργάνωσε πεζοπορία στη Μακρινίτσα και τον συνέλαβαν.

 

Την καταγγελία έφερε στο «φως» o ίδιος καταγγέλλοντας ότι και αυτός και οι συναθλητές του ενώ έκαναν ατομική πεζοπορία Μακρινίτσα – Χάνια – Δυτικό Καταφύγιο, και αντιμετωπίστηκαν ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας από τις αρχές.

 

Αναλυτικά η καταγγελία του:

«Όταν ξεκίνησε η ιστορία με τον covid, εδώ και ένα χρόνο, δύο στόχους θέσαμε σαν σύλλογος και σαν άτομα.

α) να μη γίνει κανένας, άθελά του, αιτία μετάδοσης της πανδημίας έστω και σε ένα άτομο. Γι’αυτό το λόγο διακόψαμε κάθε ομαδική δράση, πριν καν χρειαστεί να θεσμοθετηθεί αυτό.

β) να μην εγκαταλείψει ούτε ένας από εμάς την ατομική άθληση και την άσκηση. Αν είναι δυνατό, να την κάνει 365 ημέρες τον χρόνο, καθώς είναι ο ορισμός της υγείας, ένα άτυπο “εμβόλιο”, που το ξέρουν όσοι ακολουθούν τον αθλητισμό ως τρόπο ζωής.

Γι’αυτό δεν επιλέξαμε την “εύκολη λύση” της διακοπής των πάντων, αλλά κάνουμε και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για τη συνέχιση όλων. Πάντα, αποκλειστικά και μόνο σε ατομικό επίπεδο. Όπως κάναμε και χθες, στην ατομική πεζοπορία Μακρινίτσα – Χάνια – Δυτικό Καταφύγιο κ.α., διάρκειας για εμένα 9 ωρών. Άλλοι κάνανε 7 ώρες, άλλοι 10.

Άλλος γύρισε στα μισά, ξέρει καλύτερα πως είναι οι πεζοπορίες, όποιος ασχολείται με την δραστηριότητα όπου και να θέλεις να κινηθείς σε “συνάθροιση”, είναι αδύνατο. Οι ειδικοί δεν ξέρουν ότι και να θέλεις να κάνεις ομαδική πεζοπορία δεν γίνεται λόγω της στενότητας των μονοπατιών, ενώ αγνοούν και το ότι στις πεζοπορίες είναι υποχρεωτικό να κινούνται αρκετά άτομα για λόγους ασφαλείας σε απόσταση πχ ενός χιλιομέτρου, με συνέπεια να μας αναγκάζουν να πορευόμαστε μόνοι, θέτοντας κάθε φορά σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλειά μας.

Όταν επιστρέψαμε στη Μακρινίτσα εγώ και φίλος συναθλητής (μέχρι τρεις επιτρέπεται στην άσκηση, μέχρι 100 στις συναθροίσεις, δύο ήμασταν), είδαμε περιπολικό. Και επειδή καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται, πήγαμε προς αυτό. Που να ξέραμε ότι κάποιος έκανε καταγγελία για ομαδική δράση. Οι άλλοι που πήγαν σε άλλα μέρη ανά ένας ή δύο, θεωρούνται σύνολο κατά τους ειδικούς (;).

Το αποτέλεσμα ήταν πρόστιμο 300 ευρώ στον συναθλητή, και σύλληψη για εμένα μετά συνοδείας προστίμου 5.000 ευρώ καθότι τυγχάνω πρόεδρος του ΣΔΥ Βόλου. Το ακόμη πιο κρίμα είναι ότι πρόστιμο έφαγαν και άλλοι 4 πεζοπόροι, τελείως άσχετοι με εμάς, που κατέφθασαν λίγα λεπτά μετά τον τερματισμό μας και τους πήραμε στον λαιμό μας.

Μετά από δεκαετίες ενασχόλησης με τον αθλητισμό και τα διοικητικά του, ουδεμία αναγνώριση περίμενα ποτέ από την Πολιτεία. Αλλά το να συλλαμβανόμαστε κι από πάνω, με ξεπερνά. Χαίρομαι που ήρθαν έτσι τα πράγματα, καθώς μας δίνουν την αφορμή να περάσουμε στην αντεπίθεση. Ως άτομα και ως σύλλογοι θα στραφούμε ομαδικά εναντίον όσων μέτρων μας αντιμετωπίζουν ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας και μας στερούν τα συνταγματικά ατομικά δικαιώματα. Θα διεκδικήσουμε τις ανάλογες αποζημιώσεις, κι ας τις πάρουμε μετά από 10 χρόνια. Αλλά θα τις πάρουμε.

Ως σύλλογος συνεχίζουμε κανονικότατα την ατομική μας δράση 365 ημέρες τον χρόνο, με τον τρόπο που προβλέπεται και γνωρίζετε. Θα επανέλθουμε εντός της ημέρας με κείμενο για συλλογή υπογραφών από άτομα και συλλόγους από όλη την Ελλάδα προκειμένου να στραφούμε πλέον νομικά εναντίον όσων μέτρων καταστρατηγούν τα ατομικά μας δικαιώματα».  














πηγή

Καταγγελία: Εντολή στην ΕΡΤ να μην παίξουν πλάνα και φωτογραφίες με το γεύμα Μητσοτάκη στην Ικαρία

 


Συνειδητή απόπειρα συγκάλυψης του πολυπληθούς γεύματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ικαρία καταλογίζει στη δημόσια τηλεόραση γνωστός δημοσιογράφος.

 

 Η καταγγελία που συνοδεύεται από φωτογραφία -εφόσον ισχύει- αποτυπώνει σε όλο της το μεγαλείο τη μετατροπή της ΕΡΤ σε κυβερνητικό φερέφωνο. Σε μηχανισμό προπαγάνδας που παραπέμπει σε μαύρα καθεστώτα.

 

Τη φωτογραφία και την καταγγελία έφερε στο φως ο δημοσιογράφος Χρήστος Ξανθάκης, ο οποίος αποκάλυψε ότι, μετά το αρχικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ σχετικά με τις αντιδράσεις για το γεύμα του πρωθυπουργού, δόθηκε άνωθεν εντολή στη δημόσια τηλεόραση να μην παίξουν (!!!)  πλάνα ή φωτογραφίες από τη συνάθροιση στο σπίτι του βουλευτή της ΝΔ Χριστόδουλου Στεφανάδη.

 

«Δεν παίζουμε φωτογραφία, αλλά ούτε και βίντεο Κ. Μητσοτάκη από τη βεράντα του σπιτιού Στεφανάδη (τραπέζι), Ικαρία», ήταν οι εντολές που έγραφε το χαρτί που φέρεται να τοιχοκολλήθηκε στην αίθουσα παραγωγής.

 

Επίσης, η διοίκηση της ΕΡΤ «συστήνει» στους δημοσιογράφους να μην παίζουν πλάνα του παραιτηθέντα καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού θεάτρου, Δ. Λιγνάδη, μαζί με άλλους. Η οδηγία γράφει να προβάλλονται μόνο πλάνα που είναι μόνος του, προφανώς για να αποφύγουν το ενδεχόμενο να εμφανιστούν εικόνες μαζί με κυβερνητικά στελέχη.

 

Όπως έγραψε ο Χρήστος Ξανθάκης: «Χτες (σ.σ. την Κυριακή) το μεσημέρι, στο δελτίο της ΕΡΤ1 έπαιξε η “επίσκεψη” στην Ικαρία. Προέκυψε χαμός φυσικά και για να μην γίνει ξανά τέτοιο “λάθος” κολλήθηκε η ανακοίνωση της φωτό στην Αίθουσα Παραγωγής… Να τη χαίρεστε τη δημόσια τηλεόραση κύριε Λιβάνιε».

 





πηγή 

Οι λαλίστατοι "ειδικοί" βουβάθηκαν για την Ικαρία. Πώς θα ξαναμιλήσουν για "συνωστισμό";

 


γράφει ο  Γιώργος Καρελιάς

 

Πρώτον, δεν μου προξένησε καμιά εντύπωση το-προκλητικό- και αποδεικτικό για την καταχρηστική άσκηση της εξουσίας-βίντεο με το γεύμα της Ικαρίας. Αλλωστε, ο πρωθυπουργός, οι υπουργοί του και οι λοιποί αξιωματούχοι, που έφαγαν, ήπιαν και συνωστίσθηκαν εκεί, έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται ασφαλείς. Διότι είτε είναι εμβολιασμένοι είτε γνωρίζουν ότι, αν αρρωστήσουν, τους περιμένει η καλύτερη ΜΕΘ του Ευαγγελισμού. Ναι, αυτή που περίμενε και τον Αρχιεπίσκοπο, ο οποίος αρρώστησε-ας το υπενθυμίσουμε-εξαιτίας ενός ανάλογου γεύματος με μικρότερο πλήθος συνδαιτυμόνων. Οι χιλιάδες κοινοί θνητοί, που δεν παίρνουν μέρος σε τέτοια γεύματα, δεν έχουν την ίδια τύχη: το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο χιλιάδες πέθαναν μαζικά στη Βόρεια Ελλάδα εκτός ΜΕΘ. Ουδείς εισαγγελέας έχει ερευνήσει μέχρι στιγμής τις σχετικές καταγγελίες.

 

Δεύτερον, δεν μου προξένησε καμιά εντύπωση η αισχρή στάση του 90% των μέσων ενημέρωσης. Τα οποία απέκρυψαν όλο το απόγευμα και το βράδυ του Σαββάτου την πρωτογενή είδηση και ανέφεραν en passant «τι λέει ο Στεφανάδης για το γεύμα στο σπίτι του». Και την Κυριακή υποχρεώθηκαν να μεταδώσουν το γεγονός μόνο και μόνο επειδή αντέδρασαν τα κόμματα. Δεν είναι η πρώτη φορά που προσβάλλουν τους θεατές, ακροατές και αναγνώστες τους, προφανώς επειδή τους θεωρούν τυφλούς και κουφούς.

 

Τρίτον, περίμενα ότι στο πρωθυπουργικό επιτελείο ή ευρύτερα στην κυβέρνηση θα καταλάβαιναν τη ζημιά που έγινε. Και, αν όχι ο ίδιος ο πρωθυπουργός, κάποιος εξουσιοδοτημένος από αυτόν να βγει και να πει τέσσερις λέξεις: «Εγινε λάθος, ζητούμε συγγνώμη». Αντ’ αυτού βγήκε ο νεόκοπος κυβερνητικός εκπρόσωπος και είπε ορισμένα αστεία επιχειρήματα. Δυστυχώς κι αυτός είναι καθηγητής, που, όπως και οι ομότεχνοί του, δεν ξέρει τη ρήση του Μπίσμαρκ «καθηγηταί τρεις κι εχάθη η πατρίς».

 

Τέταρτον και χειρότερο: είναι απογοητευτική και απεχθής η εκκωφαντική σιωπή όλης της επιστημονικής κοινότητας. Ούτε ένας από τους(μεγαλο)καθηγητές-μέλος ή μη της περιώνυμης Επιτροπής Ειδικών- βρήκε να πει μια λέξη αποδοκιμασίας γι’ αυτό που έγινε στην Ικαρία. Δεν γνωρίζω αν η αφωνία αυτή οφείλεται σε συναδελφική αλληλεγγύη(προς τον «ατακτήσαντα», καθηγητή και βουλευτή, κ. Στεφανάδη) ή στην επιλογή να μη γίνονται δυσάρεστοι προς την εκάστοτε εξουσία. Αλήθεια, ο κ. Τσιόδρας, ο κ.Σύψας, ο κ. Γώγος, η κυρία Γκάγκα, που παρελαύνουν στα τηλεοπτικά παράθυρα(οι αναφορές είναι απλώς ενδεικτικές- δεν εξαιρείται κανένας και καμιά) δεν αισθάνονται την ανάγκη να πουν μια λέξη αποδοκιμασίας για το προκλητικό γεγονός της Ικαρίας; Πώς θα ξαναμιλήσουν για «συνωστισμό» κουνώντας το δάχτυλο σε «άτακτους» απλούς πολίτες, όταν κλείνουν τα μάτια και το στόμα τους στο συνωστισμό εκείνων που θα έπρεπε κατ’ εξοχήν να στιγματίζουν; Οι άνθρωποι που με τις εισηγήσεις τους απαγορεύουν στους πολίτες να πάνε στην ερημιά μετά τις 6 το απόγευμα, πώς θα ξανακάνουν εισηγηθούν σε όσους τις γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους;

 

Η σιωπή (τους) είναι συνενοχή. Και η υποκρισία τους είναι χειρότερη από την αντίστοιχη των πολιτικών. Ο Αμερικανός συνάδελφός τους Νόαμ Τσόμσκι το έχει πει έτσι: «Υποκριτές είναι εκείνοι που επιβάλλουν στους άλλους κανόνες, τους οποίους οι ίδιοι αρνούνται να δεχτούν για τον εαυτό τους»…   

Νίκος Ξυλούρης: Μια μορφή ταυτισμένη με την περηφάνια, την ανθρωπιά, την αγωνιστικότητα

 


Ποτέ άλλοτε καλλιτέχνης, που συνέδεσε το όνομά του με την παραδοσιακή μουσική, δεν κατάφερε να ξεφύγει από τα στενά δεσμά του είδους και να γνωρίσει την πανελλαδική αποδοχή. Ο Νίκος Ξυλούρης, που έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, το 1980, σε ηλικία μόλις 44 χρονών, έκανε αγαπητό το κρητικό ιδίωμα από το Ηράκλειο μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Ποτέ άλλοτε τραγουδιστής δεν πέρασε από το δημοτικό τραγούδι στο λόγιο, όχι μόνο χωρίς απώλειες, αλλά, αντίθετα, με δάφνες γενικής αναγνώρισης, συμπάθειας και δικαίωσης. Μέσα σε μια δεκαετία, κάλυψε τεράστια ποσότητα έργου υψηλής ποιότητας και καθολικής παραδοχής. Τραγούδησε Μαρκόπουλο, Ξαρχάκο, Χάλαρη, Λεοντή, Κόκκοτο, Ανδριόπουλο, Ανδρεόπουλο, Γκάτσο, Γεωργουσόπουλο, Σεφέρη, Σολωμό, Κινδύνη, Ρίτσο, Φέρρη κ.ά. Κυριολεκτικά, δέσποσε τη δεκαετία του ’70, σηκώνοντας στις πλάτες του το προοδευτικό τραγούδι τα χρόνια της δικτατορίας και στις αρχές της μεταπολίτευσης.      


H φωνή του Ξυλούρη στην καρδιά της δικτατορίας γίνεται σημαία αντίστασης. Το 1972 κυκλοφορεί η «Ιθαγένεια» σε στίχους K. X. Μύρη («Γεννήθηκα», «Χίλια μύρια κύματα μακριά απ’ τ’ Αϊβαλί»), στο ίδιο πνεύμα με το «Χρονικό». Παράλληλα, συμμετέχει στο «Διάλειμμα», πάντα σε μουσική του Μαρκόπουλου και στίχους των K. X. Μύρη, Μάνου Ελευθερίου, Γιώργου Σκούρτη, Ερρίκου Θαλασσινού και του ίδιου του συνθέτη. Την ίδια χρονιά, συνεργάζεται με τον Ξαρχάκο στο άλμπουμ «Διόνυσε Καλοκαίρι Μας». Θα συνεχίσουν μαζί στο θέατρο «Αθήναιον», όπου η Τζένη Καρέζη με τον Κώστα Καζάκο παρουσιάζουν το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Το μεγάλο μας τσίρκο», με θέμα την ιστορική διαδρομή της Ελλάδας τα νεότερα χρόνια. Μέσα από τις ιστορικές αναφορές και τα τραγούδια, εκφράζεται το τεταμένο αντιδικτατορικό κλίμα, το οποίο θα οδηγήσει στην εξέγερση του Πολυτεχνείου. Και εκεί ο Ξυλούρης είναι μπροστάρης. Τραγουδά κι εμψυχώνει τους φοιτητές, μένει μαζί τους, μοιράζεται το πρόχειρο φαγητό τους. Οι συναυλίες, οι δίσκοι του, οι ραδιοφωνικές και οι τηλεοπτικές εκπομπές του απαγορεύονται.

 

Το 1974 κυκλοφορεί η «Συλλογή», με παλαιότερα και καινούρια τραγούδια του Ξαρχάκου. Εδώ περιλαμβάνονται τα υπέροχα: «Πώς να σωπάσω» (στίχοι K. Κινδύνη), «Αυτόν τον κόσμο τον καλό» (στίχοι B. Ανδρεόπουλου), «Γεια σου χαρά σου Βενετιά», «Παλικάρι στα Σφακιά» (στίχοι N. Γκάτσου) και «Ητανε μια φορά» (στίχοι K. Φέρρη).        




Και στη μεταπολιτευτική περίοδο, ο Ξυλούρης θα εκδηλώσει έντονη καλλιτεχνική και πολιτικοκοινωνική δραστηριότητα. Στο «Καπνισμένο Τσουκάλι» του Χρήστου Λεοντή, σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου, είναι συγκλονιστικός όταν τραγουδά: «Αυτά τα κόκκινα σημάδια στους τοίχους, μπορεί να ‘ναι κι από αίμα. Ολο το κόκκινο στις μέρες μας είναι αίμα».

 

Το 1975, μετά το έντονο πέρασμά του στη λόγια δισκογραφία, επιστρέφει και πάλι στις ρίζες, παρουσιάζοντας ένα μεγάλο προσωπικό δίσκο με παραδοσιακά κομμάτια της Κρήτης, με τίτλο «Τα Που Θυμάμαι Τραγουδώ». Το 1976, σε συνεργασία με τον Χριστόδουλο Χάλαρη, με τον οποίο έχουν ήδη συνυπάρξει στα χαρακτηριστικά lp «Τροπικός Της Παρθένου» και «Ακολουθία», κυκλοφορεί σε πολυτελή έκδοση – με καλαίσθητο πολυσέλιδο ένθετο και εικαστική εικονογράφηση – ο «Ερωτόκριτος», μια περιήγηση σε όλες τις μελωδικές καταγραφές του έργου του Βιτσέντζου Κορνάρου. Στο δίσκο συμμετέχει η Τάνια Τσανακλίδου. Παράλληλα, τραγουδά στον «Κύκλο Σεφέρη», σε μουσική Ηλία Ανδριόπουλου.  




Την επόμενη χρονιά, εκδίδει τα «Ερωτικά», ερμηνεύοντας τραγούδια της ζωής, της χαράς, του κεφιού, του έρωτα, με σύγχρονο ήχο, μαζί με παραδοσιακά κρητικά τραγουδά και λαϊκές στιγμές του Στέλιου Βαμβακάρη. Τον Οκτώβριο του 1977, συμμετέχει στους «Ελεύθερους Πολιορκημένους» του Μαρκόπουλου. To 1978 τραγουδά τα «Αντιπολεμικά», σε μουσική Λίνου Κόκοτου και στίχους του ποιητή Δημήτρη Χριστοδούλου. Το 1979 κυκλοφορούν τα «Ξυλουρέικα», ένα καθαρά προσωπικό έργο, με δικούς του στίχους, μουσική – διασκευές του σε παραδοσιακά πρότυπα. Μετά το θάνατό του κυκλοφόρησε, ύστερα από τετράχρονη καθυστέρηση, το «Σάλπισμα» σε μουσική Λουκά Θάνου, όπου ο Ξυλούρης ερμηνεύει Βάρναλη, Καρυωτάκη, κ.ά. H «Μπαλάντα του κυρ Μένιου» θα ξεχωρίσει με το δυνατό και προφητικό της μήνυμα.  



Το Ανωγειανάκι με τη γλυκιά φωνή απέκτησε την πρώτη του λύρα στα δώδεκά του χρόνια. Στα δεκατέσσερά του κιόλας, παίζει και τραγουδά σε πανηγύρια. Πρώτος σημαντικός σταθμός της ζωής και της πορείας του υπήρξε το Ηράκλειο. Το 1969 – χρονιά που τραγουδά την περίφημη «Ανυφαντού» – εγκαθίσταται στην πρωτεύουσα. Το 1970, η γνωριμία του με τον Τάκη B. Λαμπρόπουλο αποφέρει συμβόλαιο συνεργασίας με την «Columbia». Θέλει να τραγουδήσει τα τραγούδια της πατρίδας του, τα Ριζίτικα, τον «Ερωτόκριτο». O πρώτος μεγάλος του δίσκος με τίτλο «Ψαρρονίκος – Κρητικά Τραγούδια» περιλαμβάνει επιτυχίες του από 45άρια και ηχογραφήσεις του σε κρητικά κομμάτια. Ακολουθεί η εξαίρετη συνεργασία του με τον Γιάννη Μαρκόπουλο στο «Χρονικό» (σε στίχους K. X. Μύρη). Την επόμενη χρονιά, εκδίδονται τα «Ριζίτικα», σε ενορχήστρωση Μαρκόπουλου (ο δίσκος βραβεύεται από τη Γαλλική Ακαδημία του Σαρλ Κρος).

 

Ο Νίκος Ξυλούρης είναι μια φιγούρα ανθρωπιάς, μεγαλοσύνης και ψυχής αληθινής, που πάλλεται ανέπαφη, δεκαετίες μετά το τελευταίο «αντίο». Μια μορφή ταυτισμένη με την περηφάνια, την ανθρωπιά, την αγωνιστικότητα, που μας διδάξει πολλά για το ρόλο του καλλιτέχνη, τη στάση απέναντι στην τέχνη του και στην κοινωνία.

  






Ο ΠΟΥ επανεξετάζει το εμβόλιο της AstraZeneca...

 


Την αποτελεσματικότητά του εμβολίου της AstraZeneca επανεξετάζει το Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, μετά τα ερωτήματα που έχουν δημιουργηθεί.

 

Οι ειδικοί του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) θα εξετάσουν σήμερα το εμβόλιο κατά της covid-19 της AstraZeneca και της Οξφόρδης, καθώς εγείρονται ερωτήματα για την αποτελεσματικότητά του στους πιο ηλικιωμένους και απέναντι στο νοτιοαφρικανικό παραλλαγμένο στέλεχος του κορονοϊού, με τη Νότια Αφρική να αποφασίζει να αναστείλει την εκστρατεία εμβολιασμού που θα ξεκινούσε τις επόμενες ημέρες.

 

Το εμβόλιο της AstraZeneca, το οποίο πρώτη η Βρετανία άρχισε να χορηγεί μαζικά στον πληθυσμό της τον Δεκέμβριο, έχει εγκριθεί από πολλές άλλες χώρες και την ΕΕ. Όμως κάποιες κυβερνήσεις επέλεξαν να συστήσουν τη χρήση του μόνο για όσους είναι κάτω των 65 ετών, ακόμη και για όσους είναι κάτω των 55 ετών, καθώς δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την αποτελεσματικότητά του στους πιο ηλικιωμένους.

 

Χθες Κυριακή η Νότια Αφρική ανακοίνωσε ότι αναστέλλει το πρόγραμμα εμβολιασμού κατά της covid-19, το οποίο θα ξεκινούσε τις επόμενες ημέρες με ένα εκατομμύριο δόσεις του εμβολίου της AstraZeneca, μετά τη δημοσίευση μελέτης που αποκαλύπτει “την περιορισμένη” αποτελεσματικότητά του κατά του νοτιοαφρικανικού παραλλαγμένου στελέχους του κορονοϊού.

 

Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, το εμβόλιο είναι σε ποσοστό μόλις 22% αποτελεσματικό κατά των ήπιων μορφών του νοτιοαφρικανικού παραλλαγμένους στελέχους. Δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα στοιχεία για την αποτελεσματικότητά του κατά των σοβαρών μορφών.

 

Μετάδοση στους ήδη εμβολιασμένους

“Τα πρώτα αποτελέσματα φαίνεται να επιβεβαιώνουν ότι το παραλλαγμένο στέλεχος που έχει εντοπιστεί στη Νότια Αφρική μπορεί να μεταδοθεί σε όσους έχουν ήδη εμβολιαστεί”, αναφέρει σε ανακοίνωσή του για την έρευνα αυτή το πανεπιστήμιο Βιτβάτερσραντ στο Γιοχάνεσμπουργκ, η οποία δεν έχει αξιολογηθεί ακόμη από ομότιμους.

 

“Πιστεύουμε ότι το εμβόλιό μας θα προστατεύσει κατά των σοβαρών μορφών της ασθένειας”, απάντησε από την πλευρά του εκπρόσωπος της AstraZeneca σε επικοινωνία με το AFP.

 

Σήμερα η επιτροπή ειδικών σε θέματα εμβολιασμού του ΠΟΥ συναντάται διαδικτυακά για να ανακοινώσει τις προσωρινές της συστάσεις σε ό,τι αφορά τη χρήση αυτού του εμβολίου. “Θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη συζήτηση για τη χρήση του εμβολίου στους πιο ηλικιωμένους”, ανέφερε ο ΠΟΥ.

 

Με αποτελεσματικότητα κατά μέσο όρο, προς το παρόν, 70% το εμβόλιο της AstraZeneca θεωρείται λιγότερο πειστικό από αυτό των Pfizer/BioNTech και της Moderna, η αποτελεσματικότητα των οποίων ξεπερνά το 90%. Όμως αυτό της AstraZeneca χρησιμοποιεί μια πιο παραδοσιακή τεχνολογία σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, κάτι που το καθιστά λιγότερο ακριβό, πιο εύκολο στην αποθήκευση καθώς μπορεί να διατηρηθεί σε απλά ψυγεία, και άρα πιο εύκολο να χρησιμοποιηθεί σε μαζικές εκστρατείες εμβολιασμού.  








πηγή    

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *