Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

Τον κυνηγούν τα δικά του παχιά λόγια…

 


γράφει ο Γιώργος Καρελιάς

 

Είναι σπάνιο στη θητεία μιας κυβέρνησης να μην τύχουν μια ή περισσότερες «στραβές». Η αντιμετώπισή τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Κι επειδή στην Ελλάδα η διάχυση αρμοδιοτήτων - και ευθυνών - είναι μεγάλη, οι αποτυχίες των κυβερνήσεων είναι συνηθέστερες από τις επιτυχίες.

 

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν εξαιρείται από αυτόν τον κανόνα. Σε άλλες κρίσεις τα πήγε καλά (πχ του Έβρου και στην πρώτη φάση της πανδημίας) και σε άλλες τα έκανε μούσκεμα. Τα δύο απανωτά παραδείγματα, της «Μήδειας» και της «Ελπίδας», είναι πολύ χαρακτηριστικά. Δεν είναι ότι δυο φορές το ίδιο καιρικό φαινόμενο συνέτριψε τον κρατικό μηχανισμό, ο οποίος είχε αναβαθμιστεί, στα λόγια φυσικά, σε «επιτελικό». Αυτά τα έχουν πάθει και προηγούμενες κυβερνήσεις.

 

Όμως, η σημερινή έφαγε δύο γερές σφαλιάρες, επειδή τα σοβαρά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με μεγάλα λόγια και η προπαγάνδα κάποια στιγμή φτάνει στα όριά της. Είναι άλλο να αξιοποιείς την τεχνολογία για να παρέχεις ψηφιακές υπηρεσίες (αναμφισβήτητα, τα πάει καλά εδώ το υπουργείο του κ. Πιερρακάκη) και άλλο να αντιμετωπίζεις μια φωτιά, μια πλημμύρα κι ένα χιονιά. Στην πρώτη περίπτωση, κάνεις δουλειά γραφείου με τη βοήθεια των υπολογιστών, στη δεύτερη πρέπει να δράσεις στο «πεδίο», όπως λένε. Και το «πεδίο» είναι σκληρό. Απαιτεί και γνώση και κοινό νου και προβλεπτικότητα και ικανότητες συντονισμού. Όσο καλός τεχνοκράτης κι αν ήταν ο κ. Στυλιανίδης, είναι άλλο να εκπονεί σχέδια στις Βρυξέλλες και άλλο να «μπουκώνει» η Αττική Οδός και να κόβεται το ρεύμα σε χιλιάδες πολίτες.

 

Όλα αυτά, δηλαδή τη δράση στο «πεδίο», υποτίμησε ο κ. Μητσοτάκης και την πάτησε δυο φορές. Όμως, πάνω απ' όλα πληρώνει τα δικά του παχιά λόγια. Όχι μόνο αυτά που έλεγε για τους προηγούμενους, όταν ήταν στην αντιπολίτευση, αυτά οι πολίτες τα έχουν συνηθίσει. Ξέρουν ότι οι αντιπολιτεύσεις φλυαρούν και δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία, ίσως να τις πιστεύουν κιόλας. Όμως, ο κ. Μητσοτάκης δεν περιορίστηκε στις αντιπολιτευτικές υπερβολές, ορισμένες από τις οποίες τις πίστεψαν οι ψηφοφόροι και τον έφεραν στην κυβέρνηση. Έκανε το λάθος να συνεχίσει να λέει μεγάλα λόγια και ως πρωθυπουργός, ακόμα και όταν ήρθαν οι πρώτες κρίσεις, που απέτυχε να αντιμετωπίσει.

 

Για παράδειγμα, πέρσι, μετά το φιάσκο με τη «Μήδεια», έλεγε ότι έχει φτιάξει μια «πολυεπίπεδη» διακυβέρνηση, ώστε καθένας να ξέρει πού αρχίζει και πού τελειώνει η ευθύνη του και να λογοδοτεί αναλόγως. Προφανώς, αυτά προκαλούν χάχανα αυτές τις μέρες, που δεν ήξερε ο Στυλιανίδης τι γινόταν στην Αττική Οδό, ο Πατούλης στη Μεσογείων και ο Σκρέκας στη ΔΕΗ (ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που ξεπαγιάζουν χωρίς ρεύμα, πέμπτη μέρα από το χιόνι).

 

Το περασμένο καλοκαίρι με τις καταστροφικές πυρκαγιές ο πρωθυπουργός ίδρυσε υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, όπου εγκατέστησε μετά βαΐων και κλάδων τον κ. Στυλιανίδη, δίνοντας τη διαβεβαίωση ότι «έχει σχέδιο» για όποια έκτακτη κατάσταση ανακύψει. Το «σχέδιο» το είδαμε αυτές τις μέρες με τους πελαγωμένους υπουργούς, περιφερειάρχες, δημάρχους και επικεφαλής του ΔΕΔΔΗΕ.

 

Σχέδιο δεν υπήρχε. Κι αν υπήρχε, καταπλακώθηκε από τα χιόνια και τα πεσμένα ηλεκτροφόρα καλώδια. Αυτή τη φορά, μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης διέπραξε ένα πρόσθετο λάθος. Αρνήθηκε να «υπακούσει» στην έννοια της πολιτικής ευθύνης, η οποία είναι το «άλφα» και το «ωμέγα» για τους πολιτικούς ηγέτες. Είναι αδιανόητο, μετά το νέο φιάσκο, να μη βρεθεί έστω ένα πρόσωπο να πει «απέτυχα, παραιτούμαι». Και είναι διπλά αδιανόητο ο πρωθυπουργός να μην επιβάλει ο ίδιος την απαιτούμενη πολιτική κύρωση.

 

Ο κ. Μητσοτάκης, με την απόφασή του αυτή, δεν περιφρόνησε μόνο τους πληγέντες πολίτες. Περιφρόνησε και τον εαυτό του. Διότι ο ίδιος, όταν αντιπολιτευόταν, απαιτούσε από τους πολιτικούς αντιπάλους του - και σωστά - να τηρούν τον κανόνα της πολιτικής ευθύνης όχι γενικά και αόριστα, αλλά με παραιτήσεις. Το καλοκαίρι του 2018, μετά τη φονική πυρκαγιά το Μάτι, ως αρχηγός της αντιπολίτευσης έλεγε ότι η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης πρέπει να συνοδεύεται από παραιτήσεις.


Σήμερα η έννοια της πολιτικής ευθύνης, έτσι όπως ο ίδιος την προσδιόριζε για τους αντιπάλους του, έχει εξαφανιστεί για τους δικούς του υπουργούς.

 

Τη συμπεριφορά, τότε και σήμερα, του κ. Μητσοτάκη αποδίδει πολύ καλά η ρήση του παλιού γκουρού της επικοινωνίας Μάρσαλ Μακ Λούαν: «Δεν συμφωνώ απαραίτητα με ό,τι λέω»…   

Η «WOLT» απέλυσε τον αντιπρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων στον Επισιτισμό - Τουρισμό Ηρακλείου ,γιατί κάλεσε τους συναδέλφους του σε παύση διανομών στην κακοκαιρία.!

 


Να παρθεί πίσω η εκδικητική και παράνομη απόλυση του αντιπροέδρου του Συνδικάτου Εργαζομένων στον Επισιτισμό - Τουρισμό Ηρακλείου απαιτούν συνδικάτα της πόλης

 

Συνδικαλιστή διανομέα απέλυσε η εργοδοσία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διανομών «Wolt». Πρόκειται για τον  αντιπροέδρο του Σωματείου Επισιτισμού – Τουρισμού Ηρακλείου, ο οποίος απολύθηκε γιατί κάλεσε τους συναδέλφους του να μην κάνουν διανομές κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας των τελευταίων ημερών.

 

Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» Επισιτισμού – Τουρισμού Ηρακλείου καταγγέλλει την εργοδοσία της «Wolt», σημειώνοντας ότι «είναι προκλητικοί, δείχνουν το πραγματικό πρόσωπο της εργοδοσίας, που καταστρατηγεί ακόμα και τις “κατόπιν εορτής” αποφάσεις του υπουργείου Εργασίας για κήρυξη αργίας στις υπηρεσίες διανομής. Ευθύνη έχουν και η κυβέρνηση και το υπουργείο. Για δυο μέρες άφησαν εκτεθειμένους τους διανομείς σε εγκληματικές συνθήκες δουλειάς, σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, μέχρι να πάρουν την απόφαση για “αργία”, που όμως για άλλη μια φορά έμεινε στα χαρτιά, τόσο από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες διανομής, όσο και από πολλές επιχειρήσεις εστίασης. Έχουν ευθύνη, γιατί και με το νόμο “Χατζηδάκη” ανοίγουν το δρόμο στην εργοδοσία για να εντείνει την επίθεσή της στα συνδικαλιστικά δικαιώματα, σε όποιον σηκώνει κεφάλι, διεκδικεί. Η εργοδοσία επιβεβαιώνει ότι θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να εξασφαλίσει τα κέρδη της, βάζοντας σε κίνδυνο ακόμα και την υγεία και τη ζωή των εργαζομένων».

 

 

Καλεί τους διανομείς να συνεχίσουν να διεκδικούν τη διασφάλιση όλων των απαραίτητων μέτρων ατομικής προστασίας και ασφάλειας, την ένταξή τους στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα με επίδομα ανθυγιεινής εργασίας, να απαγορεύεται στους εργοδότες να απασχολήσουν διανομείς με μηχανάκι σε ακραίες καιρικές συνθήκες, να μη χαθούν τα ημερομίσθια και να μην αντικατασταθούν με ημέρες τακτικής αδείας. «Οι πρόσφατοι αγώνες των συναδέλφων στην “efood” αποδεικνύουν ότι έχουμε τη δύναμη, μπορούμε να τα καταφέρουμε, η εργοδοσία και η κυβέρνηση δεν είναι ανίκητοι! Τώρα οι εργαζόμενοι να οργανωθούν μαζικά στα Σωματεία τους, για να συνεχίσουμε και να κλιμακώσουμε ακόμα πιο απαιτητικά τον αγώνα μας για καλύτερους όρους δουλειάς, για καλύτερη ζωή», σημειώνει.

 

Σωματεία Ηρακλείου: Να παρθεί πίσω η απόλυση

Να παρθεί πίσω η εκδικητική και παράνομη απόλυση του αντιπροέδρου του Συνδικάτου Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό Ηρακλείου απαιτούν τα Συνδικάτα Ηρακλείου Οικοδόμων και Εργατοϋπαλλήλων Γάλακτος, Τροφίμων και Ποτών, η Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων, το Σωματείο Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών «Γαλάτεια Καζαντζάκη» και η Ένωση Συνταξιούχων ΙΚΑ.

 

«Αυτή η απόλυση είναι πρόκληση από την εργοδοσία της “WOLT”, την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι δουλεύουν καθημερινά σε αντίξοες συνθήκες οι οποίες επιτείνονται σε συνθήκες ακραίων καιρικών φαινομένων. Αποτελεί πρόκληση το καθεστώς εργασίας του freelancer, όπου οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν πόσες παραγγελίες θα λάβουν, επομένως δεν μπορούν να υπολογίσουν το εισόδημα που θα έχουν και είναι εκτεθειμένοι σε κάθε επαγγελματικό κίνδυνο. Πρόκειται για μία καθαρά εκδικητική απόλυση, για μία συνδικαλιστική δίωξη ενός συναδέλφου που έπραξε το αυτονόητο συνδικαλιστικό δικαίωμα για να προστατεύσει τους συναδέλφους του», σημειώνουν μεταξύ άλλων και καλούν όλους τους εργαζόμενους στη διανομή «τώρα να οργανωθούν στα Σωματεία τους, να πάρουν δύναμη και κουράγιο από τους πρόσφατους αγώνες των συναδέλφων στην “efood” που δείχνουν τη μεγάλη δύναμη των εργαζομένων όταν είναι ενωμένοι και παλεύουν μέσα από τα Σωματεία τους για καλύτερους όρους δουλειάς, για καλύτερη ζωή».





 

πηγή 

  

Μητσοτάκης: «Μας προέκυψε δυστυχώς ένα πρόβλημα» στην Αττική Οδό!

  Ο πρωθυπουργός περιγράφει τον εγκλωβισμό ανθρώπων στο χιόνι στη συνάντηση του με την πρόεδρο της Δημοκρατίας (βίντεο)   



«…και από αυτή την κακοκαιρία πήραμε τα μαθήματά μας. Θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας, η έμφασή μας ήταν να κρατηθεί ανοικτή η Αθηνών – Λαμίας διότι εκεί πάντα είχαμε τα προβλήματα και κρατήθηκε ανοικτή. Μας προέκυψε δυστυχώς ένα πρόβλημα στο βασικό αυτοκινητόδρομο της Αθήνας, την Αττική Οδό, για λόγους τους οποίους νομίζω ότι έχουμε εξηγήσει και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναλύσουμε πολύ περισσότερο» (στο βίντεο μετά το 8ο λεπτό).

 

Τα λόγια ανήκουν στον πρωθυπουργό μας, ο οποίος υποτίθεται μας ζήτησε και συγγνώμη. Με αυτόν τον τρόπο μετέφερε στην πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, την ταλαιπωρία και τον εγκλωβισμό εκατοντάδων ανθρώπων στην Αττική Οδό για έως και 24 ώρες  «Μας προέκυψε ένα πρόβλημα» στην Αττική οδό, βρε αδερφέ! Τόσο απλά! Μην το κάνουμε θέμα και μην «αναλύσουμε περισσότερο»!

 

 

Σαν να μην έφτανε το «άριστο» παράλληλο σύμπαν, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε, την ώρα που ακόμα δεν έχει αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση σε περιοχές της Αττικής: «Η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης υπήρξε πολύ πιο γρήγορη από αυτήν της προηγούμενης χιονοθύελλας. Πάντα όταν έχουμε ακραία καιρικά φαινόμενα θα υπάρχουν δυσκολίες, νομίζω αυτό το καταλαβαίνουν όλοι» (στο βίντεο μετά το 8ο λεπτό).  






Για 5η ημέρα πάνω από 500 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα στην Αττική

 

«Δεν έχουμε προσωπικό ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε πιο γρήγορα» τόνισε ο πρόεδρος των τεχνικών του ΔΕΔΔΗΕ

 

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα παραμένουνγια πέμπτη ημέρα περισσότερα από 500 νοικοκυριά στην Αττική!!! Μέσα στην πρωτεύουσα της χώρας, σε κατοικημένες περιοχές άνθρωποι ζουν στο σκοτάδι…  Σε Χαλάνδρι, Βριλήσσια, Πικέρμι, Γέρακα και Παιανία, υπάρχουν ακόμα σπίτια εξαιτίας των προβλημάτων που προκάλεσε η κακοκαιρία «Ελπίδα» που δεν έχουν ρεύμα.

 

Μιλώντας στο OPEN TV, ο πρόεδρος των τεχνικών του ΔΕΔΔΗΕ Κώστας Μανιάτης εκτίμησε ότι μέχρι απόψε το βράδυ θα έχει λυθεί «σίγουρα πάνω από το 90% των βλαβών, αν όχι το 100%».

 

 

«Δεν έχουμε προσωπικό ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε πιο γρήγορα» υπογράμμισε. Σημείωσε επίσης ότι λύνονται σταδιακά τα προβλήματα προσβασιμότητας με τον καθαρισμό των δρόμων και τα συνεργεία μπορούν να φτάσουν στα σημεία όπου υπάρχουν διακοπές να διορθώσουμε τις βλάβες.

 

Ο Κ. Μανιάτης υποστήριξε ότι άλλοι φορείς, πέραν του ΔΕΔΔΗΕ, έχουν την κύρια ευθύνη για τη μεγάλη καθυστέρηση στην αποκατάσταση των βλαβών. «Όσα σπίτια είχαν μείνει χωρίς ρεύμα στη “Μήδεια” άλλα τόσα έμειναν και τώρα. Άρα, στο διάστημα αυτό έπρεπε να έχουν κάνει τις κινήσεις για να υπήρχε σωστός συντονισμός. Αν υπήρχε σωστός συντονισμός, όταν θα πηγαίναμε να φτιάξουμε μια βλάβη, θα μπορούσαμε να στήσουμε τους γερανούς, θα μπορούσαν τα συνεργεία να βρίσκονται εκεί  με ασφάλεια. Γιατί το ρεύμα δεν παίζει» σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Τέλος, ο πρόεδρος των τεχνικών του ΔΕΔΔΗΕ εξέφρασε την εκτίμηση ότι το Σαββατοκύριακο, με τις βροχοπτώσεις που αναμένονται, δεν θα υπάρξουν νέες διακοπές ρεύματος. 






πηγή

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

Παρέμβαση εισαγγελέα για τις διακοπές ρεύματος από την κακοκαιρία

 


Νέα εισαγγελική έρευνα προς αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τα σοβαρά προβλήματα που έχει προκαλέσει η πολυήμερη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της Αθήνας, μεσούσης της κακοκαιρίας, διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.

 

Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης  θα αναζητηθεί αν έχει τελεστεί το αδίκημα της διατάραξης λειτουργίας κοινωφελούς εγκατάστασης.

 

Αφορμή για τη νέα εισαγγελική παρέμβαση,  αποτέλεσαν τόσο οι καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας μέχρι σήμερα σε σχέση με τον τρόπο διαχείρισης της κακοκαιρίας, αλλά και τα δεκάδες τηλεφωνήματα πολιτών που δέχθηκε η Εισαγγελία.

 

 

Σύμφωνα με αυτά παρά το γεγονός ότι έχουν συμπληρωθεί τρία 24ωρα, πολίτες εξακολουθούν να παραμένουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα  και να ζουν μέσα σε πολικές θερμοκρασίες χωρίς να μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες τους.

 

Την έρευνα ανέλαβε να διενεργήσει ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Απόστολος Ανδρέου.  









πηγή

  

 

Μην προσβάλλετε τον Λαό!

 


  

2.000 ευρώ… στο γέροντα, στην έγκυο, στον εργαζόμενο, στον γονιό, στο παιδί,  που πάγωσε, πείνασε, δίψασε, εγλκωβίστηκε, ξενύχτησε, ξημέρωσε στην Αττική Οδό μέσα στον χιονιά, για τον οποίο επί μία βδομάδα ο κρατικός μηχανισμός προετοιμαζόταν για να αποδειχθεί ότι δεν προετοίμαζαν απολύτως τίποτα. Τόσο τίποτα που εντυπωσιάζει, τόσο τίποτα που ξαφνιάζει για την ξεδιαντροπιά του.  Απλώς έφτιαχναν κλίμα τρόμου και επικοινωνιακό προφίλ σούπερ-μαν εν μέσω Αρμαγεδδώνα.

 

Μόνο που, ο Αρμαγεδδώνας είναι εκείνοι οι ίδιοι και ό, τι πρεσβεύουν και ό, τι υπηρετούν.

 

 

2.000 ευρώ στάχτη. Αλλά και κάτι ακόμα χειρότερο. 2.000 ευρώ το αντίτιμο της βαθιάς περιφρόνησης που αισθάνονται για τον λαό και τον άνθρωπο.

 

Διότι, μόνο αν περιφρονείς βαθιά, αν μισείς ανίατα το λαό, αν αδιαφορείς επιδεικτικά για τον άνθρωπο, τολμάς με ύφος 99 Λουδοβίκων να πετάς στα μούτρα του ταλαιπωρημένου ανθρώπου 2000 ευρώ.

 

Και είναι το ίδιο σαν να του λες… πάρ’ τα και μη μιλάς, πάρ’ τα και σκάσε, πάρ’ τα και υποτάξου.

 

Εγώ ειμί ο άριστος αυτοκράτορας.

 

 

Ναι, αυτή ακριβώς είναι η λογική από την οποία εμφορούνται οι πράξεις τους. Η ψευδαίσθηση του πεφωτισμένου μονάρχη ενώπιον ταπεινών, βουβών, σκυμμένων, υπάκουων υπηκόων.

 

2.000 ευρώ χυδαία και βαρύτατα, βαθύτατα προσβλητικά για τον λαό και για τον καθένα ξεχωριστά.







 

 ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΡΙΛΛΑ 

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Εικόνα ντροπής για την Αθήνα του 2022 - Σέρνουν στα χιόνια το φέρετρο με τον νεκρό γιατί δεν κρατήθηκε ανοιχτός ο δρόμος για το νεκροταφείο.!

 

Ντροπή! Απίστευτες καταστάσεις! Πόση προσβολή μπορεί να αντέξει κανείς; Το σύγχρονο κράτος που διοικείται, σε όλα τα επίπεδα, από αρίστους σμπαραλιάστηκε από μια ολιγόωρη και προαναγγελθείσα χιονοθύελλα και μαζί της σμπαράλιασε, ξεχαρβάλωσε, ξεφτύλισε την αξιοπρέπεια και τα ιερά και όσια αυτού του λαού…

Δήμος Ζωγράφου 2022. Μεταφέρουν οι συγγενείς τους νεκρούς δυο στενά πριν το νεκροταφείο Ζωγράφου με κουβέρτα (ως έλκηθρο) λόγω ολισθηρότητας (παγοδρόμιο).






Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν:

Ο δήμος δε σηκώνει το τηλέφωνο σε καμία υπηρεσία. Δεν ανοίγουν δρόμους, δεν ρίχνουν αλάτι, και είναι άφαντοι στην περιοχή νεκροταφείο Ζωγράφου. Η Περιφέρεια σύμφωνα με πληροφορίες από τον Δήμο, αδυνατούσε να εφοδιάσει έγκαιρα τον Δήμο με το αναγκαίο αλάτι…   


Στην τελευταία κατοικία με τα πόδια! Οδός Πλαστήρα

  

Τα βίντεο και η φωτογραφία από το facebook του φωτογράφου Γιάννη Βελισσαρίδη και facebook  της Μαρίνας Πρίνου 



πηγή

 


Ο ιδιώτης παραιτήθηκε, οι υπουργοί στις θέσεις τους, ο άστεγος πέθανε…

 


γράφει ο Γιώργος Καρελιάς

 

Η πανδημία, της οποίας διανύουμε το «τελευταίο μίλι»(Μητσοτάκης), τούς έχει ξεφύγει. Αγγίζουμε τους 23.000 νεκρούς, οι εκατόμβες συνεχίζονται.

 

Η ακρίβεια, που μας έλεγαν ότι θα ήταν σύντομη, τώρα αρχίζει να δείχνει τα δόντια της. Και δεν την έχουμε ακόμα δει ολόκληρη στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

 

Σαν να μην τους έφταναν αυτά, έρχεται και τους  εκθέτει ο τηλεαστέρας της σκουπιδοτηλεόρασης.

 

Πώς ξεφεύγεις από αυτά; Εύκολο. Με μια… δημοσκόπηση, που να λέει ότι  η ΝΔ προηγείται με καμιά εικοσαριά μονάδες διαφορά από τον(άγνωστο) δεύτερο και ο Μητσοτάκης έχει στο τσεπάκι του τα νέα αυτοδυναμία.

 

 Φτου! Δεν πρόλαβε ο άριστος δημοσκόπος. Ηρθε η «Ελπίδα» και τα έκανε όλα μπάχαλο. Οι πανέτοιμοι «επιτελικοί» παραδόθηκαν στο χιόνι. Και κάποια παπαγαλάκια τους στα μέσα ενημέρωσης άρχισαν να λένε ότι «δεν κάνει» ο Στυλιανίδης για τη θέση που έχει. Ποιος τον επέλεξε, δεν μας λένε. Σε λίγο θα αναπολούν τον Χρυσοχοίδη, που έκλεινε τον Κηφισό με τις πρώτες νιφάδες.

 

Και μετά; Μετά «εμφανίστηκε» ο πρωθυπουργός. Σκληρός και αμείλικτος, επέβαλε στην Αττική Οδό να πληρώσει 2.000 ευρώ σε κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο. Πώς τους…πετσόκοψε έτσι; Πάει, θα χρεοκοπήσουν, δεν τους λυπήθηκε καθόλου.

 

Όταν λέμε «εμφανίστηκε» ο πρωθυπουργός, δεν κυριολεκτούμε. Εμφανίστηκε δι’ ανακοινώσεως. Δεν πήγε κοντά στους αποκλεισμένους των δρόμων, όπως πήγε τις προάλλες στους αστέγους. Ωραίες οι φωτογραφίες στον Πειραιά, αλλά η πραγματικότητα είναι σκληρή: άστεγος πέθανε στη Θεσσαλονίκη από το κρύο. Τι κρίμα, δεν θα προλάβει να χειροκροτήσει την επόμενη παρτίδα των Ραφάλ, όταν θα πετάξουν πάνω από το Λευκό Πύργο.

 

Επιτέλους, μια παραίτηση. Ο επικεφαλής της Αττικής Οδού παραιτήθηκε. Για το εκτός Αττικής Οδού μπάχαλο ουδείς ευθύνεται. Ο πρωθυπουργός θα  προεδρεύσει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο. Ολοι οι υπουργοί θα είναι στις θέσεις τους. Να λάβουν όλοι μαζί μια γενναία απόφαση: να παρασημοφορήσουν τους τρεις πρώτους εγκλωβισμένους, που θα πάρουν τα διχίλιαρα. Τα παράσημα να δώσει ο γενναίος των τηλεπαραθύρων  κ. Πατούλης.

 

Για τους λοιπούς αποκλεισμένους δεν χρειάζεται να κάνουν τίποτα. Κάνουν ήδη αυτοί. Απονέμουν, σιχτιρίζοντας,  το παράσημο της ανοιχτής παλάμης…      

Τα μικρά, τα ψιλά και τα επιτελικά

 


γράφει ο Παντελής Μπουκάλας

 

 

Στον τρίτο χρόνο της πανδημίας πια, βρισκόμαστε στον αστερισμό μιας μετάλλαξης που το όνομά της, «Ομικρον», ενδέχεται να λειτουργεί παραμυθητικά, δηλαδή παραπλανητικά. Στην ακοή των Ελλήνων και όσων ξένων διακρίνουν το νόημα μέσα στον ήχο, το «μικρό» ακούγεται καθησυχαστικό, ήπιο: «Περάσαμε τη μεγάλη μπόρα και τώρα αντιμετωπίζουμε το ασθενές υπόλοιπο».

 

Αυτό το μήνυμα άρχισε ν’ ακούγεται με τα πρώτα κρούσματα της «Ομικρον», σαν να το υπαγόρευε το ψευτοπαρηγορητικό όνομα της μετάλλαξης. Και παρά τις ημερήσιες εκατόμβες, αλλά και τις προειδοποιήσεις του ΠΟΥ, η εκπομπή του σφαλερού χαλαρωτικού μηνύματος από τα επίσημα χείλη (τα κυβερνητικά και όσα επιστημονικά συντονίζονται με πολιτικές επιθυμίες) συνεχίστηκε, αφού και εδώ οι «ανάγκες της ελεύθερης αγοράς» επιβάλλονται ως ύψιστη προτεραιότητα. Δυστυχώς, η εποχή της πανδημίας κατέδειξε ότι ο ΠΟΥ επιδρά στα κοινά όσο και ο ΟΗΕ. Η φωνή του για εμβολιαστική ενίσχυση των φτωχών χωρών ακούγεται όσο ακούγεται η υπέρ ειρήνης φωνή του ΟΗΕ.

 

Από την πανδημία στην Πανδώρα. Και στο πιθάρι της, όπου απόμεινε μονάχη η Ελπίδα, όταν η μοιραία Πανδώρα πρόλαβε να βάλει το πώμα. Μετά το δέλτα του «Διομήδη», της αμέσως προηγούμενης κακοκαιρίας, οι μετεωρολόγοι είχαν να επιλέξουν όνομα από το γράμμα έψιλον. Και διάλεξαν την Ελπίδα, ίσως με κριτήρια αποτροπαϊκά ή εξευμενιστικά, απευθυνόμενοι βέβαια στην πολιτεία, όχι στις μικρές και μεγάλες θεότητες. Λάθεψαν όμως, γιατί δεν προέβλεψαν ότι η ονοματοδοτική τους επιλογή θα ακύρωνε την ίδια τη σημασία των προειδοποιήσεών τους: Κυβέρνηση, περιφέρειες και δήμοι άκουσαν «Ελπίδα», επηρεάστηκαν από το ευχάριστο νόημά της και από το μετριαστικό έψιλον στην αρχή της, και προτίμησαν να πιστέψουν ότι τα προβλήματα δεν θα είναι σοβαρά αλλά ψιλά και ευχερώς αντιμετωπίσιμα.

 

Τώρα, με πολλά και σοβαρά προβλήματα να εκθέτουν ξανά τον κρατικό μηχανισμό, όσοι τον συναπαρτίζουν μιλούν για «πρωτοφανείς συνθήκες». Τίποτε το πρωτοφανές, όμως, στην επιτελικώς αυτοαθωωτική ρητορική τους, στην πλημμελή προετοιμασία, στη μετακύλιση ευθυνών. Με τους υπουργούς Επιμηθείς, τους περιφερειάρχες Αννες και τους δημάρχους Καϊάφες, το πιθάρι της Πανδώρας και της Ελπίδας μοιάζει με το τρύπιο πιθάρι των Δαναΐδων. Οσο για τους επιχειρηματίες, οι πολύωροι εγκλωβισμοί οδηγών στην πανάκριβη Αττική Οδό δείχνουν ότι οι (σχεδόν) ιδιοκτήτες των δρόμων απειλούν τα πρωτεία απρονοησίας της κρατικής μηχανής.

 

     

Μητσοτάκης: «Συγγνώμη», «διδασκόμαστε και προχωράμε» – Μάλλον «φταίει ο Χατζηπετρής»!

 


Όλα καλά. Μετά τα «το κράτος στάθηκε όρθιο» του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, βγήκε ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο και έβαλε τα πράγματα στη θέση του: «Συγγνώμη», «διδασκόμαστε και προχωράμε».

 

«Θέλω να ξεκινήσω ζητώντας μία προσωπική και ειλικρινή συγγνώμη από τους συμπολίτες μας οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν επί πολλές ώρες, μένοντας εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Υπάρχουν σαφέστατες ευθύνες στον παραχωρησιούχο για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε αυτή, την τελευταία χιονοθύελλα. Αυτές θα διερευνηθούν πλήρως με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, αλλά και τους όρους που περιλαμβάνονται στις σχετικές συμβάσεις με το Δημόσιο», συμπλήρωσε.

 

 

«Ιδιωτικοί φορείς οι οποίοι διαχειρίζονται, όχι με ευκαταφρόνητο κέρδος, κρίσιμες υποδομές, έχουν υποχρεώσεις. Με πρώτη, να μπορούν να κρατούν το δρόμο ευθύνης τους ανοιχτό», ισχυρίστηκε. Ποιος τους έχει παραχωρήσει αυτό το «όχι ευκαταφρόνητο κέρδος» (Αττική Οδός: 770 εκ. ευρώ κέρδη – 7 εκ. ευρώ «αποζημιώσεις»), άραγε;

 

Και συνέχισε ο πρωθυπουργός: «Αυτό έγινε στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Δυστυχώς, όμως, δεν έγινε στην Αττική Οδό. Για αυτό και η απόφαση να δοθούν άμεσα 2.000 ευρώ στους οδηγούς οι οποίοι δοκιμάστηκαν εκεί. Και, όπως ανακοίνωσε και ο Υπουργός Υποδομών, αποζημίωση θα υπάρξει και για όσους ταξίδεψαν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ταλαιπωρήθηκαν άδικα».

 

Καταλάβατε; Στην αντίληψη του «συγγνώμη», «πάρε τα χιλιαρικάκια» και… σκάσε, η κυβέρνηση δεν αναλαμβάνει καμία απολύτως ευθύνη, ούτε καν σε επίπεδο πολιτικών ευθυνών ενός παράγοντα ή ενός υπουργού.

 

Τι κι αν το ομολόγησε ο πρωθυπουργός ( «προβλήματα όμως, ας είμαστε ειλικρινείς, δεν υπήρξαν μόνο στην Αττική Οδό. Υπήρξαν και σε κεντρικούς δρόμους του λεκανοπεδίου (…) πρέπει να εξετάσουμε τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση και να αναπροσαρμόσουμε τους σχεδιασμούς μας») δεν ανέλαβε καμία συγκεκριμένη ευθύνη. Όπως δήλωσε, άλλωστε, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, «η Κατεχάκη και η Μαραθώνος δεν είναι δρόμοι στην ευθύνη του κράτους»!

 

 

Ο πρωθυπουργός, παρόλο που μας είπε μια γενικόλογη συγγνώμη, προσπάθησε να δικαιολογήσει την «άριστη» κυβέρνηση του: «Είναι αλήθεια πως οι υποδομές μιας μεσογειακής χώρας δεν είναι πάντα προσαρμοσμένες σε συνθήκες έντονων χιονοπτώσεων. Αν και παντού στον κόσμο το πολύ χιόνι φέρνει μεγάλα προβλήματα».

 

Και μετά; Μετά πέταξε το «μπαλάκι» της ευθύνης παντού, για να μην μείνει πουθενά: « Ο κρατικός μηχανισμός δεν είναι ακόμα στο σημείο ετοιμότητας που απαιτούν φαινόμενα τόσο μεγάλης έντασης. Και αυτό αφορά πρωτίστως τον συντονισμό μεταξύ των εμπλεκόμενων: κράτος, Αυτοδιοίκησης, Περιφέρειας, Δήμων και ιδιωτών».

 

Τα έριξε και στους μετεωρολόγους, υποστηρίζοντας: «Ναι, είχαμε μια πρωτοφανή χιονόπτωση, ναι το χιόνι μπορεί να ήρθε λίγο πιο γρήγορα από ότι είχαν προβλέψει οι μετεωρολόγοι, όμως δεν πρόκειται, δεν πρόκειται αυτό να το επικαλεστώ ως δικαιολογία».

 

Κατά τα άλλα, σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, «υπήρξαν αστοχίες και ανεπάρκειες οι οποίες πρέπει να διορθωθούν».  Και κατέληξε: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε το θάρρος να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και τη διάθεση να μαθαίνουμε από αυτά και να γινόμαστε καλύτεροι. Διδασκόμαστε λοιπόν και προχωράμε».

 

 

Απάντησε, πάντως, στο ερώτημα «Ολα καλά με την “ιδιωτική πρωτοβουλία”, το “επιτελικό κράτος” και τους “άριστους” υπηρέτες τους;» δεν πήραμε.

 

Όλα καλά λοιπόν! «Συγγνώμη», «διδασκόμαστε και προχωράμε» και μάλλον θα «φταίει ο Χατζηπετρής», όπως τραγούδαγε ο Λουκιανός Κηλαηδόνης.

 







Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022

Τα τριάκοντα αργύρια του Κυριάκου Μητσοτάκη

 


γράφει η Κατέ Καζάντη  

 

“...Η πιο πολύτιμη από τις ανθρώπινες αξίες, το sine qua non κατηγόρημα της ανθρώπινης φύσης, είναι μια ζωή με αξιοπρέπεια -όχι η επιβίωση με κάθε κόστος...”*

 

Όλοι εκείνοι, όμως, που οραματίστηκαν τις ανοιχτές κοινωνίες, όπου θα υπάρχουν μοναχά τα άτομα δίχως συνεκτικούς δεσμούς, όλοι εκείνοι που από μέλη της κοινότητας “μετατράπηκαν σε σχεδιαστές περιφρουρημένων κοινοτήτων, εμπορικών κέντρων και θεματικών πάρκων”*, έκαναν την ανθρώπινη συμβίωση παλαίστρα, όπου δικαίωμα στη ζωή με αξιοπρέπεια θα έχουν μοναχά οι “άξιοι και ικανοί”. Οι άλλοι θα επιβιώνουν και μάλιστα με κάθε κόστος.

 

Αλλά “...το δικαίωμα του ισχυρότερου, του πιο καπάτσου, επιδέξιου ή πανούργου να κάνει ό,τι μπορεί να μηχανευτεί για να επιβιώσει σε βάρος του πιο αδύναμου και του πιο άτυχου είναι από τα πιο τρομαχτικά μαθήματα του Ολοκαυτώματος...”.* Μάθημα που έμαθε καλά ο νεοφιλελευθερισμός της εποχής, διδαχή που επαναλαμβάνει σε κάθε ευκαιρία και συμπληρώνεται από ένα ευρετήριο νέων δεινών που επιβάλλονται στον αδύναμο.

 

Η συγκέντρωση του πλούτου στα χέρια των ολίγων άξιων και δυνατών, αυτή η περιώνυμη ιδιωτική πρωτοβουλία, είναι ένα από τα νέα δεινά, που μάλιστα μοστράρεται ως αγαθό. Αν “να αγαπάς τον πλησίον σου είναι η γενέθλια πράξη της ανθρωπότητας”, να τον ανταγωνίζεσαι ή να τον θεωρείς μια υπόθεση κερδοσκοπίας, υποδηλώνει το τέλος της.

 

Είναι, λοιπόν, ο καπιταλισμός: το αδηφάγο σύστημα, που αναδύει το σκότος της ψυχής και κάνει τον άνθρωπο το χειρότερο δεινό. Διότι πέρα από τον οικονομισμό, η αλλοτρίωση της ύπαρξης που επιφέρει, καταργεί κάθε ίχνος ανθρωπινότητας.

 

Διότι αν η “ιδιωτική πρωτοβουλία” συνέπραξε απροβλημάτιστα με τον Αδόλφο Χίτλερ δεν είναι διότι οι γερμανικές βιομηχανίες υπήρξαν “κακές”. Αμοραλιστικό φύσει το κεφάλαιο, δεν νοιάζεται για τέτοια. Είναι η ίδια του η ροπή να προστατεύει την πρόοδό του που τον οδηγεί να πορεύεται δίχως να λογαριάζει ανθρώπινα προσκόμματα.

 

Στο ίδιο τέμπο, κάθε “ιδιωτική πρωτοβουλία”: η κερδοφορία, οι πλεονασματικοί προϋπολογισμοί, αυτό είναι το ζητούμενο. Η ασυμφιλίωτη ανισότητα μεταξύ εκμεταλλευτή και εκμεταλλευομένου, μεταξύ εκείνου που ταπεινώνει κι εκείνου που ταπεινώνεται, προσομοιάζει τη δυστοπία των στρατοπέδων συγκέντρωσης -δίχως υπερβολή.

 

Είναι, λοιπόν, ο καπιταλισμός: η υποτιθέμενη κακία της φύσης δεν είναι παρά η αντανάκλαση της απανθρωπιάς. Οι δήθεν θεομηνίες, ως καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, αναδεικνύουν τις δομικές ανεπάρκειες του συστήματος. Οι ιθύνοντες της Αττικής Οδού Α.Ε. δεν διαθέτουν το στοιχειώδες αντανακλαστικό της αλληλεγγύης, να απλώνεις δηλαδή ενστικτωδώς το χέρι για να βαστήξεις εκείνον που πέφτει. Το ίδιο και οι πολιτικοί εκπρόσωποί τους: αποποιούνται την ευθύνη και ξεμπερδεύουν με τον συνήθη τρόπο, πληρώνοντας. Με το δεδομένο μιας πολιτικά οικογενειακής σχέσης, λύνουν από κοινού την υπόθεση, με 2 χιλιάρικα το κεφάλι. Αυτό ξέρουν, αυτό κάνουν.

 

Αλλά και οι ταπεινωμένοι της Αττικής Οδού, μαζί με τους ταπεινωμένους στη Μεσογείων, στην Κατεχάκη ή όπου αλλού, μπορούν να αντεπιτεθούν: αντί να αρκεστούν στα τριάκοντα αργύρια που τους τάζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, να τα αρνηθούν και να προσφύγουν μαζικά σε αγωγές απαιτώντας διπλά και τρίδιπλα.

 

Αυτή η αντεπίθεση των από κάτω, η αντεπίθεση των πολλών δηλαδή, είναι η μόνη Ελπίδα στις θεομηνίες. Για μια ζωή με αξιοπρέπεια.

 

*Ζίγκμουντ Μπάουμαν, Ρευστή αγάπη

 

Δεν είναι ντροπή, είναι έγκλημα

 


Γυναίκες, παιδιά, ηλικιωμένοι, εγκλωβισμένοι 24 ώρες στην Αττική οδό.

 

Ακούω την κραυγή του ανθρώπου. Το όνομά του Κ. Χρήστος. Είναι 75 χρονών. Είναι στην Αττική οδό. «Τρέμω από το κρύο, θα πεθάνω», φωνάζει στους δημοσιογράφους του φιλοκυβερνητικού καναλιού.

 

Αυτό δεν είναι μόνο ντροπή, είναι έγκλημα.

 

 Δεν κατέρρευσε μόνο το κράτος από το χιονιά, κατέρρευσε για μία ακόμα φορά και η κυβερνητική ιδεοληψία (η εμμονική ιδέα) ότι ο ιδιωτικός τομέας τα κάνει όλα τέλεια, ότι συνιστά τη λύση απέναντι στο γραφειοκρατικό κράτος, ότι το κέρδος είναι εκείνο που διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των πάντων. Διαψεύστηκαν στην Υγεία. Διαψεύδονται κι εδώ. Διαψεύδονται παντού. Κι όμως επιμένουν.

 

Δεν είναι η Φύση, ο νεοφιλελευθερισμός είναι που σκοτώνει…

 

* Στο πάτωμα των αιθουσών του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος κοιμήθηκαν εγκλωβισμένοι της Αττικής Οδού.

 

Στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», μεταφέρθηκαν όσοι από τους εγκλωβισμένους οδηγούς της Αττικής Οδού, επιβιβάστηκαν στον συρμό που δρομολόγησε ο Προαστιακός.

 

Σύμφωνα με ενημέρωση από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη έχουν απεγκλωβιστεί περίπου 1.800 άτομα, ενώ συνεχίζονται οι επιχειρήσεις για τον απεγκλωβισμό ακόμη 1.200 οχημάτων σε πολλά σημεία της οδού. Σύμφωνα με την Πυροσβεστική οι απεγκλωβισμοί συνεχίζονται από την Λεωφόρο Μεσογείων, την Αττική Οδό (έξοδοι 13 και 14) και σε αρκετές άλλες περιοχές της Αττικής με τους απεγκλωβισμένους να οδηγούνται σε ασφαλή σημεία. 





πηγή

 

Βουλευτής της ΝΔ ζητάει να επιβληθούν πρόστιμα στους εγκλωβισμένους οδηγούς.!

 


Nα βγουν «ορδές τροχονόμων και από σήμερα που τα αυτοκίνητα είναι εκεί παροπλισμένα και να κάνουν ελέγχους, όσοι δεν έχουν αλυσίδες πρόστιμο»

Σε μια απίστευτη δήλωση προχώρησε το πρωί της Τρίτης η βουλευτίνα Τρικάλων της ΝΔ Κατερίνα Παπακώστα, ζητώντας να επιβληθούν πρόστιμα τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό.

 

Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το trikalavoice.gr, την ώρα που ακόμη παρέμεναν εκατοντάδες οχήματα και οι οδηγοί τους εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό η βουλευτής της ΝΔ μιλώντας στο «Ζυγό FM 100» και στον Κώστα Αργυρούση, σε μια ατυχή-προσπάθεια να μιλήσει για την ατομική ευθύνη του καθενός είπε επί λέξει να βγουν «ορδές τροχονόμων και από σήμερα που τα αυτοκίνητα είναι εκεί παροπλισμένα και να κάνουν ελέγχους, όσοι δεν έχουν αλυσίδες πρόστιμο»!





πηγή

Η απάντηση του Διευθυντή του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου της ΕΜΥ, Θοδωρή Κολυδά, για την έγκαιρη προειδοποίηση σχετικά με την κακοκαιρία.!

  


 

Ο διευθυντής της ΕΜΥ Θοδωρής Κολυδάς δίνει τη δική του απάντηση μέσω της ιστοσελίδας του.

 

 

«Ως επιστήμονας αλλά και Διευθυντής του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου της ΕΜΥ, αισθάνομαι ότι έχω την ηθική υποχρέωση να σας δώσω κάποια δεδομένα που σχετίζονται άμεσα με την πρόσφατη κακοκαιρία. Η συγκεκριμένη κακοκαιρία με την ονομασία “Ελπίς” χαρακτηρίστηκε εξαρχής και έγκαιρα ως ένα επικίνδυνο καιρικό φαινόμενο, δόθηκε κόκκινος συναγερμός και από πλευράς της ΕΜΥ προσδιορίστηκε χρονικά με μεγάλη ακρίβεια .

 

Αναλυτικότερα για τον λόγο της Επικινδυνότητας του φαινομένου εκδόθηκε αντίστοιχο Δελτίο Προειδοποίησης πολλές μέρες πριν, περιλαμβάνοντας και τα δύο κύματα, όπου διευκρινίζονταν ότι το δεύτερο κύμα θα είναι το εντονότερο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κολυδάς.  


«Ειδικότερα το δεύτερο κύμα χαρακτηρίστηκε με τον υψηλότερο βαθμό προειδοποίησης με βάση τα Ευρωπαϊκά Δεδομένα της Eumetnet με κόκκινο συναγερμό, μέχρι τις πρωινές ώρες της Τρίτης 25 Ιανουαρίου 2022 όπου περιλαμβανόταν η Αττική». 

 



«Όπως διακρίνεται στον παραπάνω πίνακα που περιλαμβάνει τα όρια προειδοποιήσεων, ο κόκκινος συναγερμός για το χιόνι για τις αστικές περιοχές δίνεται για προβλεπόμενα ύψη χιονιού πάνω από τα 10 cm και για τον λόγο αυτόν περιλαμβανόταν η Αττική, αλλά και η Αθήνα. Το ίδιο γεγονός συνέβη και τον Φεβρουάριο του 2021 με την κακοκαιρία “Μήδεια” όπου κατά την διάρκεια του “δεύτερου κύματος” στην Αττική είχαμε διάρκεια χιονοπτώσεων 36 ωρών και στο κέντρο της Αθήνας τις 24 ώρες .

 

Η μεγάλη διαφοροποίηση αυτής της κακοκαιρίας σε σχέση με τις άλλες, είναι οτι οι μεγάλες εντάσεις χιονοπτώσεων καθώς και η μεγαλύτερη ποσότητα χιονιού σημειώθηκαν μια εργάσιμη ημέρα- από τις πρωινές ώρες της Δευτέρας -και επιβάρύνθηκε σημαντικά η κατάσταση στη πόλη. Δηλαδή τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των αποτελεσμάτων των φαινομένων ήταν διαφορετικά από τις άλλες κακοκαιρίες προηγουμένων ετών», αναφέρει κατόπιν ο κ. Κολυδάς.

 

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΩΝ

 

«Από την μετεωρολογική κοινότητα πολλοί συνάδελφοι και φορείς έχουν διατυπώσει τις απόψεις τους για την κατάταξη του χιονιά με βάση κάποια κριτήρια. Η κατάταξη αυτή λαμβάνει ως κριτήρια τις μετρήσεις της θερμοκρασίας της ανώτερης ατμόσφαιρας, των υψών των χιονοπτώσεων και την έκταση των χιονοστρώσεων. Από την ΕΜΥ και ειδικότερα σε παλαιότερα Δελτία Τύπου εκφράζεται η άποψη ότι η περσινή χιονόπτωση χαρακτηρίζεται ως μια από τις εντονότερες των τελευταίων 40 ετών, χωρίς να θέτει κάποια “σειρά κατάταξης”. Αυτό έγινε διότι οι περίοδοι των έντονων χιονιάδων δεν γίνεται σύγκριση μόνο ως προς την ένταση ή την διάρκειά τους αλλά και ως προς τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά που έχουν κάθε φορά που παρουσιάζονται.


 

πηγή

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022

Ουρές χιλιομέτρων στη χρυσοπληρωμένη Αττική Οδό – Τι φταίει; Ο φόβος και η έλλειψη εμπειρίας των οδηγών!

 

Αδιανόητη ανακοίνωση της εταιρείας η οποία διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο που καθημερινά κυκλοφορούν (και διπλοπληρώνουν) εκατομμύρια άνθρωποι - Απίστευτη δήλωση του υπ. Πολιτικής Προστασίας: Μας είχαν υποσχεθεί πως θα είναι ανοικτή η Αττική οδός

 


Ουρές χιλιομέτρων έχουν σχηματιστεί στην Αττική Oδό και σύμφωνα με οδηγούς, που κινούνται, για παράδειγμα, στη κατεύθυνση από Παλλήνη προς Αθήνα, η κατάσταση είναι απελπιστική και δεκάδες αυτοκίνητα παραμένουν ακινητοποιημένα.

 

Στην Αττική Οδό και κυρίως στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο έχουν σχηματιστεί ουρές χιλιομέτρων από οδηγούς που δεν μπορούν να μετακινηθούν. Όπως σημείωσε στο OPEN ο δημοσιογράφος Άκης Παυλόπουλος για μία απόσταση 20 λεπτών έχει χρειαστεί να παραμείνει στο αυτοκίνητό του για περισσότερες από 2,5 ώρες.

 

 

Τι έχει να πει για την απελπιστική αυτή κατάσταση η κυβέρνηση αλλά και η ίδια η Αττική Οδός. Η κυβέρνηση συνεχίζει να παριστάνει τον «ήρωα» που τα έχει όλα υπό έλεγχο, μέχρι να αρχίσει να πέφτει – όπως γίνεται συνήθως – το μπαλάκι των ευθυνών από τον έναν φορέα στον άλλον.

 

Αργότερα, πάντως, ο Χρήστος Στυλιανίδης υπουργός Πολιτικής Προστασίας, ισχυρίστηκε:  «Δυστυχώς η εταιρεία δεν κατόρθωσε να κρατήσει τον δρόμο ανοικτό, παρά τις συσκέψεις στις οποίες υποσχέθηκαν ότι θα έχουν επάρκεια μέσων». Καταλάβατε; Σαν τα μικρά παιδιά! Τους το είχε τάξει λέει η εταιρεία και τώρα θύμωσαν στην εταιρεία…

 

Η εταιρεία όμως, η Αττική οδός, μίλησε. Και τι είπε; Πως μεταξύ άλλων φταίει και… η έλλειψη εμπειρίας των οδηγών! Έτσι, μεταξύ άλλων υποστηρίζει:

 

«Διευκρινίζεται ότι σε ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, ειδικότερα στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα δημιουργήθηκαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα εξαιτίας οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν είτε λόγω μηχανικής βλάβης, είτε φόβου και έλλειψης εμπειρίας των οδηγών τους, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία και να δημιουργηθούν μεγάλες ουρές. Η κυκλοφορία είναι υψηλή από το πρωί και δυσχεραίνει το έργο του αποχιονισμού, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη και την παρουσία φορτηγών και νταλικών σε όλο τον δρόμο. Στο ύψος του Γέρακα μάλιστα έχουν «διπλώσει» νταλίκες οι οποίες έχουν κλείσει κάθετα τον δρόμο και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Συνεπεία αυτής της κατάστασης τα εκχιονιστικά μηχανήματα που δεν μπορούν να προσπεράσουν, επιχειρούν με ανάποδη κίνηση με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διέλευσή τους, ενώ το χιόνι που εξακολουθεί να πέφτει επιτείνει τα προβλήματα αυτά».

 

 

Καταλάβατε; Φταίτε εσείς που φοβάστε και έχετε έλλειψη εμπειρίας!

 

Κατά τα άλλα στην ανακοίνωση υπάρχουν και οι παρακάτω ισχυρισμοί: «Στην Αττική Οδό των 70 χιλιομέτρων επιχειρούν 35 εκχιονιστικά μηχανήματα ή ένα κάθε δύο χιλιόμετρα και υπάρχει επάρκεια αλατιού. Εκφράζουμε τη λύπη μας για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και την ταλαιπωρία των οδηγών, ενώ σημειώνουμε ότι τα διόδια παραμένουν ανοιχτά με απόφαση της Εταιρείας. Η χιονόπτωση αυτή την ώρα στην ευρύτερη περιοχή είναι συνεχής και επειδή σύμφωνα με τις προγνώσεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας αναμένεται να ενταθεί σήμερα το απόγευμα και αύριο Τρίτη, συνίσταται στους οδηγούς ιδιαίτερη προσοχή και να έχουν απαραιτήτως μαζί τους αντιολισθητικές αλυσίδες».

 

Ποια είναι, όμως, η χρυσοπληρωμένη Αττική οδός; Πρόκειται για έναν χρήσιμο δρόμο στην Αττική ο οποίος όμως κατασκευάστηκε με ληστρικές συμβάσεις για το δημόσιο, οι ιδιώτες την εκμεταλλεύονται ποικιλοτρόπως και ο λαός την ξαναπληρώνει δίνοντας ακόμα 2,80 για τη διέλευση. Το έργο αυτό αποτελεί μνημείο ιδιωτικοποίησης μέσω της «αυτοχρηματοδότησης» των μεγάλων έργων, όπως τα ανάλογα του αεροδρομίου των Σπάτων και της ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου. Με τη σύμβαση που είχε υπογραφεί δινόταν η δυνατότητα στους εργολάβους – χωρίς να χρειαστεί να βάλουν σχεδόν καθόλου το «χέρι στην τσέπη» – να αποκομίζουν τεράστια υπερκέρδη όχι μόνο από την κατασκευή, αλλά και από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου και των παράλληλων εγκαταστάσεων. Μάλιστα, η Αττική Οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομος, που παρότι «αυτοχρηματοδοτούμενος», στοίχισε μόνο για την κατασκευή του στο ελληνικό δημόσιο – δηλαδή σε όλους μας – πάνω από 500 δισ. δρχ., εκ των οποίων γύρω στα 300 δισ. δρχ. οι απαλλοτριώσεις.

 

Ποια είναι η χρυσοπληρωμένη Αττική Οδός; Είναι μεταξύ των άλλων… διοδιούχων που ζητάει αποζημιώσεις για την πανδημία, επειδή κέρδιζαν λιγότερο. Προσέξτε. Δεν χάνουν. Κερδίζουν λιγότερο.

 

 

Παραθέτουμε στοιχεία από ρεπορτάζ της «Καθημερινής» (Σεπτέμβριος του 2020) και όχι κάποιας κομμουνιστικής έκδοσης για τα χρήματα που ζητάνε οι διοδιούχοι, μεταξύ αυτών και η Αττική Οδός. Το ρεπορτάζ δημοσιεύθηκε πάνω από ένα χρόνο πίσω και είναι χαρακτηριστικό:





πηγή

Αναρτήσεις από τον Μ.Φουρθιώτη και «φιλοφρονήσεις» με υπουργό της κυβέρνησης..!

 


Ερωτηματικά για τις σχέσεις και τις δοσοληψίες της κυβέρνησης με τον Μένιο Φουρθιώτη δημιουργεί η ανάρτηση του υπόδικου παρουσιαστή. Ο Μ. Φουρθιώτης ανέβασε ανάρτηση που δείχνει ότι είχε τηλεφωνικές κλήσεις με τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, τον διευθυντή του γραφείου Τύπου της ΝΔ Νίκο Ρωμανό και τον Νίκο Σιγάλα, στέλεχος της ΝΔ και σύμβουλο του υπουργού Εργασίας.

 

Στη συνέχεια ο παρουσιαστής ανάρτησε διάλογο με sms με τον Γ. Γεραπετρίτη, στον οποίο όπως λέει ο Μ. Φουρθιώτης, ο Γ. Γεραπετρίτης «με ευχαριστούσε για την προβολή ρεπορτάζ στα ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ για τον ίδιο»!

 

 

Η υπόθεση φέρνει στην επιφάνεια τις σχέσεις κυβερνητικών κομμάτων και υπουργών με «δημοσιογράφους» και εκδοτικά κέντρα, με απώτερο σκοπό να λιβανίζουν την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική. Αυτού του είδους οι «συναλλαγές» έχουν σαν συνέπεια ακόμα και υπόδικοι, όπως ο Μ. Φουρθιώτης, να ανάγονται σε «παράγοντες» της… δημοσιογραφίας και της πολιτικής αντιπαράθεσης.

 

Σε νέα ανάρτηση προχώρησε ο Μένιος Φουρθιώτης δίνοντας αυτή τη φορά στη δημοσιότητα στοιχεία  -μετά τον Γιώργο Γεραπετρίτη- για επικοινωνία του με τον διευθυντή του γραφείου τύπου της ΝΔ, Νίκο Ρωμανό.  




πηγή  

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *