Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

«Ξεμπλοκάρουν» τραπεζικοί λογαριασμοί για συνεπείς φορολογούμενους



Ρύθμιση για χιλιάδες φορολογούμενους με δεσμευμένους τραπεζικούς λογαριασμούς λόγω οφειλών στην Εφορία προωθεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής μιλώντας στο Αthens Tax Forum του Ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ανακοίνωσε ότι προωθείται διάταξη, η οποία θα προβλέπει την μερική αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών τους αν είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις στις οποίες έχουν υπαχθεί για την εξόφληση των οφειλών τους.

Το σχέδιο, που σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζει η ΑΑΔΕ σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, προβλέπει τη μερική αποδέσμευση των λογαριασμών όσο τηρείται η ρύθμιση εξόφλησης των οφειλών. Πιο συγκεκριμένα για κάθε ποσό οφειλής που θα εξοφλεί ο φορολογούμενος βάσει της ρύθμισης θα αποδεσμεύεται από τον λογαριασμό του πολλαπλάσιο ποσό, δηλαδή ποσό που θα αντιστοιχεί στο διπλάσιο ή και τριπλάσιο του ύψους της μηνιαίας δόσης που θα εξοφλείται.

Ταυτόχρονα οι ελεγκτικές αρχές ξεκινούν έρευνες μέσω του facebook και του διαδικτύου για να εντοπίσουν ύποπτες συναλλαγές και παράνομο εμπόριο.  
























kathimerini.gr      

Η σύζυγος του Καίσαρα, μεταξύ νομίμου και ηθικού



Οταν τα παιδιά και οι σύζυγοι των κοινών θνητών δεινοπαθούν για μια θέση εργασίας, οι συγγενείς των πολιτικών δεν πρέπει να καταλαμβάνουν θέσεις στο Δημόσιο όσο (τουλάχιστον) οι δικοί τους βρίσκονται στην εξουσία
  
Του Γιώργου Καρελιά

Τηρώ απαρέγκλιτα έναν «κανόνα» στα πολλά χρόνια που σχολιάζω τα δημόσια πρόσωπα. Ο «κανόνας» αυτός λέει ότι δεν ασχολούμαστε με τα γυναικόπαιδα των πολιτικών, ασχολούμαστε με τους ίδιους. Υπό έναν όρο: ότι τα γυναικόπαιδα δεν πολιτεύονται ή οι πράξεις και τα λόγια τους δεν επηρεάζουν τον δημόσιο βίο.

Ειδικά με τις γυναίκες (των πρωθυπουργών, ας περιοριστούμε σε αυτές, για να μην πελαγώσουμε με όλες τις άλλες) είχαμε και τις δύο εκδοχές. Ας θυμηθούμε εν τάχει:


– Οι δύο σύζυγοι του Ανδρέα Παπανδρέου έγιναν αντικείμενο -και στόχος- κριτικής και πολεμικής, διότι ανακατεύτηκαν στην κυβερνητική πολιτική. Βεβαίως, κάποτε η πολεμική αυτή ξεπέρασε τα όρια, εξ ου και εκείνο το «χτυπάτε εμένα, όχι την Δήμητρα» του Ανδρέα, την περίοδο του 1989.

– Η σύζυγος του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη μόνο μία φορά απασχόλησε (αρνητικά) τη δημόσια κριτική: το 1991, όταν είχε ένα επεισόδιο με τότε υπουργό, ο οποίος και παραιτήθηκε για λόγους ευθιξίας.

– Οι σύζυγοι των μετέπειτα πρωθυπουργών, η Δάφνη Σημίτη, η Γεωργία Σαμαρά και η Αντα Παπανδρέου ήταν αυτό που λέμε «τύπος  και υπογραμμός» και ουδέποτε έδωσαν αφορμή να (επι)κριθούν δημοσίως.

– Η σύζυγος του Κώστα Καραμανλή το ίδιο, δεν παρενέβη στον δημόσιο βίο. Ομως, έγινε αντικείμενο κριτικής για την (ευνοϊκή) ακαδημαϊκή της ανέλιξη.

Και φτάνουμε στο σήμερα, με την Μπέτυ Μπαζιάνα, τη σύντροφο του Αλέξη Τσίπρα. Η οποία (επι)κρίθηκε -δικαίως- όταν έδωσε τη γνωστή πολύκροτη συνέντευξη εκφράζοντας πολιτικές απόψεις (εδώ). Και σήμερα επικρίνεται ξανά για μια (ευνοϊκή) κυβερνητική απόφαση όσον αφορά την επαγγελματική (ακαδημαϊκή) της ανέλιξη.

Ας ξεχωρίσουμε κάτι. Είναι άλλο ο νεποτισμός (οικογενειοκρατία) και άλλο η ρουσφετολογία. Είναι άλλο, δηλαδή, να έχουμε συγγενείς πολιτικών να τους διαδέχονται στην πολιτική και άλλο τα ρουσφέτια στον επαγγελματικό βίο συγγενών πολιτικών. Διαχρονικά, έχουμε και τα δύο φαινόμενα.

Πριν φτάσουμε στο «διά ταύτα» με την κυρία Μπαζιάνα, ας ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα ενθυμούμενοι κάποια άλλα.

Υπενθύμιση πρώτη: Τα ρουσφέτια πολιτικών σε φιλικά και συγγενικά τους πρόσωπα είναι κανόνας στην ελληνική πολιτική ζωή. Ορισμένα δε, πολύ προκλητικά (εδώ). Ομως είναι μέγιστη υποκρισία να μην παραδεχτούμε ότι αυτό ήταν αναπόφευκτο, όταν οι ίδιοι πολιτικοί έκαναν ανάλογα ρουσφέτια σε χιλιάδες άλλους (δεν θα έκαναν στους δικούς τους;). Αυτή η παραδοχή για μια αρρώστια της πολιτικής ζωής (όχι μόνο της ελληνικής, θυμηθείτε τι έγινε πρόσφατα με συζύγους και παιδιά πολιτικών στη Γαλλία) δεν μειώνει σε τίποτα το αξιοκατάκριτο της πράξης.

Υπενθύμιση δεύτερη, με δύο εμβληματικά «ρουσφέτια» (θα φανεί αμέσως παρακάτω γιατί βάζουμε τη λέξη σε εισαγωγικά), ένα παλιό κι ένα σύγχρονο.

Το πρώτο: Ο Ανδρέας Παπανδρέου επέστρεψε στην Ελλάδα το 1961, για να αναλάβει την προεδρία του νεοσύστατου Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ). Πρωθυπουργός ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο οποίος -λένε οι ιστορικές γλώσσες- ικανοποίησε την επιθυμία του μεγάλου πολιτικού αντιπάλου του να δει τον γιο του να επιστρέφει στην Ελλάδα. Τυπικά ήταν ένα ρουσφέτι του Καραμανλή στον Γεώργιο Παπανδρέου. Ουσιαστικά ο ισχυρισμός αυτός είναι αστείος. Ο Ανδρέας ήταν ήδη καταξιωμένος καθηγητής στις ΗΠΑ και καταλληλότερος να αναλάβει το Κέντρο αυτό.

Το δεύτερο: Το 2000 ο Κυριάκος Μητσοτάκης  προσελήφθη σε διευθυντική θέση στην Εθνική Τράπεζα. Κυβέρνηση ήταν το ΠΑΣΟΚ του Κώστα Σημίτη. Ηταν «ρουσφέτι» η πρόσληψη αυτή; Υπάρχουν δύο οπτικές γωνίες. Η πρώτη λέει «όχι», διότι ο προσληφθείς διέθετε όλα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Σύμφωνα με τη δεύτερη, μπορεί να μην προσλαμβανόταν ποτέ, αν δεν έφερε αυτό το επώνυμο, δηλαδή αν δεν είχε το «ενδιαφέρον» του πατέρα του.

Και τώρα στο (επίμαχο) σημερινό. Ερώτημα πρώτον: Εχει η κυρία Μπαζιάνα όλα τα προσόντα για να καταλάβει τη θέση που κατέλαβε; Δεν είδα κανέναν να ισχυρίζεται το αντίθετο. Ερώτημα δεύτερον: Ηταν ρουσφέτι ο διορισμός της; Σύμφωνα με τη δεύτερη οπτική γωνία, που είδαμε αμέσως παραπάνω, ναι, ήταν. Αν δεν ήταν σύντροφος του Πρωθυπουργού, μπορεί και να μην είχε καταλάβει τη θέση.

Γνωρίζω ότι επ’ αυτών οι γνώμες διχάζονται. Θα υποστηρίξω την πιο «παλιομοδίτικη». Οταν τα παιδιά και οι γυναίκες όλων των κοινών θνητών δεινοπαθούν για μια θέση εργασίας, οι συγγενείς των πολιτικών δεν πρέπει να καταλαμβάνουν κρατικές θέσεις όσο οι δικοί τους είναι (τουλάχιστον) στην εξουσία. Ετσι έπρεπε να γίνει και σήμερα. Η κυρία Μπαζιάνα να την διεκδικούσε -και πιθανότατα θα την καταλάμβανε, δεν έχει εκλείψει η πολιτική «αλληλεγγύη» επ’ αυτών… – όταν ο Τσίπρας δεν θα ήταν Πρωθυπουργός.

Αν αυτό συνέβαινε (διαχρονικά),  θα ήταν καλύτερα και για τους Καίσαρες και για τις συζύγους τους…    

Ερωτοτροπεί με θερμό επεισόδιο, αλλά φοβάται τη σύρραξη




Μετά την ανακοίνωση ότι τον Ιούνιο θα στηθούν πρόωρα κάλπες στην Τουρκία, το κρίσιμο ερώτημα που αιωρείται στην Ελλάδα είναι εάν ο Ερντογάν θα επιδιώξει να προκαλέσει ένα θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο, προσδοκώντας μία εύκολη νίκη, η οποία θα τον βοηθήσει να ενισχύσει εκλογικά την υποψηφιότητά του. Αν και οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πως θα εκλεγεί, είναι προφανές πως οτιδήποτε του φέρνει ψήφους είναι κατ’ αρχήν ελκυστικό. Και όπως έδειξε προσφάτως η κατάληψη του Αφρίν, η τροφοδότηση του εθνικιστικού πυρετού φέρνει ψήφους, επειδή συσπειρώνει γύρω του τη “βαθιά Τουρκία” κι όχι μόνο.

Προφανώς, ο Τούρκος πρόεδρος θα κάνει τα πάντα για να κερδίσει τις εκλογές και να αναγορευθεί και τυπικά σε νεοσουλτάνο. Έχει αποδείξει, άλλωστε, ότι δεν ορρωδεί προ ουδενός. Υπενθυμίζουμε ότι το 2015, για να κερδίσει την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, δεν δίστασε να ξαναστήσει κάλπες σε μερικούς μήνες, αφού προηγουμένως είχε τινάξει στον αέρα την ειρηνευτική διαδικασία με τους Κούρδους, οδηγώντας την Τουρκία σε αιματοκύλισμα.

Μετά την ανακοίνωση των πρόωρων εκλογών, αρκετοί στην Ελλάδα έσπευσαν να κηρύξουν λήξη συναγερμού, επειδή θεώρησαν πως οι τουρκικές προκλήσεις της τελευταίας περιόδου στο Αιγαίο δεν είναι τίποτα περισσότερο από ακίνδυνα πυροτεχνήματα για προεκλογική χρήση. Πρόκειται για επιδερμική και επικίνδυνη ανάγνωση.



Αναμφιβόλως, η κλιμάκωση της τουρκικής επιθετικότητας έχει και έναν συγκυριακό χαρακτήρα, με την έννοια ότι υπηρετεί τις εκλογικές σκοπιμότητες του Ερντογάν. Η διάσταση αυτή υπάρχει, αλλά εάν μείνουμε μόνο σ’ αυτήν θα βλέπουμε τα δένδρα και θα έχουμε χάσει την εικόνα του δάσους. Και το δάσος είναι η ποιοτική αναβάθμιση της πάγιας επεκτατικής πίεσης που η Άγκυρα ασκεί στην Ελλάδα, η οποία ιστορικά ακολουθεί ανοδική τροχιά, αλλά στην παρούσα περίοδο συνδέεται και με ειδικούς γεωστρατηγικούς λόγους.

Η επικοινωνιακή καταιγίδα που ενορχηστρώνει η Άγκυρα και με επιθετικές πράξεις και με εμπρηστικές δηλώσεις υπηρετεί ταυτοχρόνως και τις συγκυριακές προεκλογικές σκοπιμότητες του Ερντογάν και τον πάγιο τουρκικό επεκτατισμό, ο οποίος έχει στρατηγικό στόχος να κάμψει την Ελλάδα και να την οδηγήσει σε ένα είδος φινλανδοποίησης.

Ο Ερντογάν φοβάται τον πόλεμο
Μπορεί ο Ερντογάν να κλιμακώσει τις πιέσεις του, αλλά μία ορθολογική εκτίμηση των δεδομένων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν έχει την πολυτέλεια να προκαλέσει μία σύρραξη με την Ελλάδα. Δεν είναι μόνο η τουρκική στρατιωτική εμπλοκή στη Συρία. Είναι και άλλοι λόγοι που λειτουργούν απαγορευτικά:

Πρώτον, επειδή κατά γενική ομολογία το συνεχιζόμενο κύμα διώξεων στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις έχει πλήξει καίρια όχι μόνο το ηθικό, αλλά και το αξιόμαχό τους.
Δεύτερον, επειδή ο Ερντογάν θεωρεί πως παρά τις μαζικές εκκαθαρίσεις δεν μπορεί να εμπιστεύεται το σώμα των αξιωματικών, ακόμα και όσους ο ίδιος έχει ορίσει σε ηγετικές θέσεις. Επειδή σε περίπτωση πολεμικής εμπλοκής με την Ελλάδα οι στρατηγοί εκ των πραγμάτων θα αποκτήσουν μεγάλα περιθώρια αυτονομίας κινήσεων, φοβάται ότι μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για να τον ανατρέψουν. Δεν έχει ξεχάσει την υπόθεση «Βαριοπούλα» πριν μία δεκαετία. Υπενθυμίζουμε πως τότε το κεμαλικό «βαθύ κράτος» είχε συνωμοτήσει για να προκαλέσει ένα θερμό επεισόδιο με την Ελλάδα, το οποίο θα χρησιμοποιούσε για να ανατρέψει την κυβέρνηση Ερντογάν.
Τρίτον, επειδή οι σχέσεις και των ΗΠΑ και της Ευρώπης με την Άγκυρα είναι σε οριακό σημείο, στο πολιτικό-διπλωματικό επίπεδο το καθεστώς Ερντογάν βρίσκεται σε μειονεκτική θέση. Ναι μεν η Δύση δεν θέλει να χάσει την Τουρκία, αλλά δεν θέλει περισσότερο να διευκολύνει μία στρατιωτική νίκη του Ερντογάν, η οποία θα τον ενδυναμώσει περαιτέρω. Με άλλα λόγια, πιθανότατα θα προσπαθήσει να του βάλει τρικλοποδιές. Αυτό με ορθολογικούς όρους, γιατί ο ίδιος ο Ερντογάν θεωρεί ότι εάν εμπλακεί σε πόλεμο με την Ελλάδα η Δύση θα εκμεταλλευθεί την ευκαιρία για να τον οδηγήσει σε ήττα και να τον ανατρέψει.
Τέταρτον, επειδή η τουρκική κοινωνία είναι βαθύτατα διχασμένη όχι μόνο μεταξύ Τούρκων και Κούρδων, αλλά και στους κόλπους του τουρκικού έθνους.
Απειλή χρήσης στρατιωτικής βίας
Για όλους αυτούς τους λόγους, το σενάριο πρόκλησης ελληνοτουρκικής σύρραξης δεν είναι στην ατζέντα του Τούρκου προέδρου. Το γεγονός αυτό, ωστόσο, δεν τον εμποδίζει να χρησιμοποιεί την απειλή χρήσης στρατιωτικής βίας ως πολιτικό όπλο, όπως έκαναν και οι κεμαλικοί προκάτοχοί του. Όπως προαναφέραμε, άλλωστε, είναι κοινή η πεποίθηση στην Άγκυρα πως το ελληνικό πολιτικό σύστημα είναι απρόθυμο να αντιδράσει δυναμικά. Αυτό γενικά δεν είναι λάθος, αλλά, όπως πάντα, έτσι και εδώ υπάρχουν όρια.

Το πρόβλημα θα προκύψει εάν ο Ερντογάν παραβιάσει τις κόκκινες γραμμές, παρασυρόμενος αφενός από την αλαζονεία του, αφετέρου από την ανάγκη του για εύκολη νίκη. Αυτός είναι ο λόγος που η τακτική της Αθήνας πρέπει να κινηθείσε δύο επίπεδα:

Πρώτον, να εφαρμόσει «άμυνα ζώνης», με την έννοια ότι θα πρέπει να αποφεύγει κινήσεις που θα έδιναν την ευκαιρία και θα αύξαναν τον πειρασμό του Ερντογάν να επιδιώξει μία εύκολη νίκη μέσα από ένα οριοθετημένο μικρής κλίμακας θερμό επεισόδιο.
Δεύτερον, να καταστήσει σαφές ότι εάν οι Τούρκοι επιχειρήσουν να δημιουργήσουν τετελεσμένο σε βάρος της εδαφικής ακεραιότητας, η απάντηση της Ελλάδας δεν θα είναι περιορισμένη τοπικά, αλλά θα είναι γενικευμένη σύρραξη, αυτό ακριβώς που δεν θέλει ο Ερντογάν.  

Αυτά τα «πατριωτάκια» δεν τα άγγιξε η κρίση…





Υπάρχει μια κατηγορία Ελλήνων που δεν τους άγγιξε η κρίση. Για την ακρίβεια δεν τους ακούμπησε. Σωστά μαντέψατε. Πρόκειται για τους Έλληνες εφοπλιστές. Το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, βρίσκεται στην πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων όλου του κόσμου. Το ακολουθούν οι εφοπλιστές της Ιαπωνίας, της Κίνας και των ΗΠΑ. Τα παραπάνω αναφέρονται σε δημοσίευμα της Γερμανικής εφημερίδας «Die Welt», η οποία επικαλείται  τα πρόσφατα στοιχεία πλοίων της «Vesselsvalue».

Οι Έλληνες εφοπλιστές την περίοδο της κρίσης κράτησαν την πρώτη θέση στην ιδιοκτησία πλοίων. Διέθεταν τα κεφάλαια για να κάνουν αγορές την ώρα που εφοπλιστές άλλων χωρών ξεπουλούσαν, ενώ «κατασκεύασαν» και νέα πλοία κυρίως στα ναυπηγεία της Σαγκάης στην Κίνα.

Ενδεικτικά μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2018, στο σύνολο των 414 μεταχειρισμένων ποντοπόρων πλοίων τα οποία πουλήθηκαν, οι Έλληνες πλοιοκτήτες πήραν και πάλι την πρώτη θέση μεταξύ των αγοραστών. Έδωσαν 900 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 67 ποντοπόρα, σύμφωνα με υπολογισμούς του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking. Συγκεκριμένα αγόρασαν 45 φορτηγά πλοία, 15 δεξαμενόπλοια, 6 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.

Έχουν κεφάλαια λοιπόν και επενδύουν. Στα «ένδοξα» ελληνόκτητα πλοία, υψώνονται σημαίες 48 κρατών. Τα κέρδη και το ρευστό καταλήγει όμως σε μια χούφτα Ελλήνων εφοπλιστών. Μάλιστα  ορισμένοι εξ’ αυτών καταγράφονται στις λίστες με τους πλουσιότερους κεφαλαιοκράτες της γης.  Το εφοπλιστικό κεφάλαιο από τη φύση του, κυνηγά και δημιουργεί φορολογικούς παραδείσους όπου γης. Φτιάχνει offshore εταιρείες και μετακινεί τα κεφάλαια του, αποφεύγοντας με εκατοντάδες «παράθυρα» και τρόπους τη φορολόγηση του.

Όμως για τους Έλληνες εφοπλιστές υπάρχει διπλός «παράδεισος».  Ο πρώτος είναι αυτός των διάφορων «νήσων» (τα νησιά Τζέρσεϊ και Γκέρνσεϊ, οι Βερμούδες, οι Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι, ο Μαυρίκιος, οι Κέιμαν Νήσοι, η Νήσος του Μαν, η νήσος Νέβις, το Νιούε κ.α) του πλανήτη.  Ο δεύτερος είναι ο «τόπος» τους. Η Ελλάδα. Όπου με την συνδρομή όλων των κυβερνήσεων από τη δεκαετία του 60 μέχρι και σήμερα έχει διαμορφωθεί ένα σκανδαλώδες καθεστώς φορολόγησης υπέρ του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Όλα νόμιμα! Με αυτό τον τρόπο ο ελληνικός εφοπλισμός, έχει πάντα ρευστό από τα αφορολόγητα κέρδη του, μπορεί να αγοράζει πλοία και να γιγαντώνει το στόλο του.

Για πάνω από μισό αιώνα οι Έλληνες εφοπλιστές, βρίσκονται σε φορολογικό απυρόβλητο. Κάτω από αυτές τις συνθήκες χτίστηκε το ελληνικό «εφοπλιστικό θαύμα». Με αυτό το καθεστώς θησαυρίζει, την ίδια ώρα που ο εργαζόμενος ελληνικός λαός, πνιγμένος από τα μνημόνια βυθίζεται στη φτώχεια.

Μπορεί μέσω των μνημονίων να επιβλήθηκαν εκατοντάδες νόμοι, να καταργήθηκαν άλλοι τόσοι και να επιβλήθηκαν φόροι ακόμα και στον αέρα που αναπνέουμε αλλά υπήρξαν και δύο νόμοι που δεν τους άγγιξε καμιά μνημονιακή κυβέρνηση, ούτε καν οι δανειστές του «κουαρτέτου»…

Πρόκειται για τους νόμους 2687/53 και 27/1975 που βρίσκονται σε ισχύ,  και στους οποίους σχεδόν σε κάθε άρθρο τους περιλαμβάνεται και από μια φοροαπαλλαγή. Σε κάθε κρατικό προϋπολογισμό, ακόμα τους μνημονιακούς οι 56 διατάξεις των συγκεκριμένων νόμων που προσφέρουν φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές, αντιγράφονται μονότονα -ή συμπληρώνονται προς το ευνοϊκότερο – διαιωνίζοντας μια προκλητική «ασυλία».

Η μακρά λίστα της φοροασυλίας…

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να καταγράφουμε, ορισμένες από τις πιο κραυγαλέες.

Σκανδαλώδες είναι για παράδειγμα το καθεστώς φορολόγησης, κατά το οποίο οι εφοπλιστές δεν φορολογούνται με βάση τους τζίρους τους ή τα κέρδη τους, αλλά με βάση την χωρητικότητα του πλοίου!

Συγκεκριμένα στο άρθρο (2) του νόμου 27/1975 αναφέρεται ρητώς «Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ’ όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων». Δηλαδή είτε βγάζουν 1 εκ. ευρώ είτε 1 δις ευρώ, πληρώνουν τον ίδιο φόρο!

Επίσης …οι «πατριώτες» εφοπλιστές μέσω των δύο νόμων, απαλλάσσονται:

— Από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα

— Από οποιοδήποτε φόρο εισοδήματος

— Από τον φόρο εισοδήματος (των καθαρών κερδών) ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας που εκτός από τα πλοία έχει κι άλλες εκμεταλλεύσεις

— Απαλλάσσονται από τα κέρδη αν πουλήσουν ένα πλοίο,

— Απαλλάσσονται από τα έσοδα αν εισπράξουν ασφαλιστική αποζημίωση για ένα πλοίο,

— Απαλλάσσονται από τα κέρδη των ναυτιλιακών τους επιχειρήσεων,

— Απαλλάσσονται ακόμα και από τα παράβολα για τα έγγραφα με τα οποία διανέμουν τα κέρδη τους (!),

— Απαλλάσσονται μέχρι και από φόρο κληρονομιάς (!), αφού, σύμφωνα με το άρθρο 29, οι εφοπλιστές έχουν επιτύχει την «απαλλαγήν εκ του φόρου κληρονομιών επί πλοίων, μετοχών ή μεριδίων ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών πλοιοκτητριών πλοίων, καλύπτουσαι εφεξής άπαντα τα άνω των 1.500 κόρων ολικής χωρητικότητος πλοία»!

— Απολαμβάνουν 100% φοροαπαλλαγή επενδύσεων ναυπήγησης και επισκευής παραδοσιακών σκαφών για επενδύσεις πάνω από 150.000 ευρώ φοροαπαλλαγή του εισοδήματος που αποκτάται από εταιρεία επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και το εισόδημα των κατόχων μερισμάτων

— Απαλλάσσονται ακόμα και τα δάνεια αλλά και οι καταθέσεις των μετόχων.

Απαλλαγές για τους εφοπλιστές ανεργία για τους ναυτικούς

Η μαγική λέξη λοιπόν είναι απαλλάσσονται!!! Οι φοροαπαλλαγές αφορούν αφενός στα ίδια τα πλοία και αφετέρου στους δικαιούχους (δηλαδή πλοιοκτήτες, ναυτιλιακές επιχειρήσεις κλπ.).

Αυτό το προκλητικό καθεστώς, από πολιτικό προσωπικό που στέκεται «σούζα» μπροστά στο σκληρότερο ομολογουμένως κεφάλαιο, δικαιολογείται με την …καραμέλα της «υιοθέτησης» ελληνικής σημαίας και άρα και ελληνικών πληρωμάτων από τους εφοπλιστές για να έρθουν έσοδα στη χώρα και να μειωθεί η ανεργία.

Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Όπως προείπαμε τα πλοία τα Ελλήνων εφοπλιστών φέρουν 48 σημαίες διαφορετικών κρατών!

Όσο για τη διατήρηση της θέσης των Ελλήνων Ναυτικών, αυτό μοιάζει περισσότερο με ανέκδοτο, αφού τα νούμερα είναι αμείλικτα. Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 15.000 Έλληνες εν ενεργεία ναυτικοί, ενώ το 2008 ήταν 35.000 και το 1980 100.000! Ειδικότερα μέσα στην κρίση ο ναυτικός κλάδος γνώρισε τεράστια ανεργία, αφού τα αφεντικά επέλεξαν φτηνότερα πληρώματα άλλων χωρών, ακόμα πιο φτωχών. 

Βέβαια η μείωση των θέσεων εργασίας δεν οφείλεται στην ανά τον κόσμο ύπαρξη αλλοδαπών ναυτικών αλλά στην αχαλίνωτη διάθεση των εφοπλιστών να αυξήσουν την κερδοφορία τους, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την τιμή της εργατικής δύναμης.

Η κατάσταση για τους Έλληνες ναυτικούς σήμερα είναι τραγική με το ασφαλιστικό ταμείο τους (ΝΑΤ), να βρίσκεται στα όρια της χρεωκοπίας και να συντηρείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι μειώσει των εσόδων εξαιτίας της ανεργίας από τη μια πλευρά και τα τεράστια «φέσια» των απλήρωτων εισφορών που άφησαν πίσω τους τα «πατριωτάκια» μας οι εφοπλιστές δημιούργησαν το «ναυάγιο»…

Η κατάργηση μιας φοροαπαλλαγής θα ήταν αρκετή για…

Για κερασάκι στην τούρτα αφήσαμε μια τελευταία φοροαπαλλαγή που απολαμβάνει το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Την ίδια που ακόμα και στα νησιά της χώρας αυξήθηκε ο ΦΠΑ, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν απαλλαγή από ΦΠΑ των αγορών προϊόντων στην Ελλάδα που προορίζονται για τις τροφοδοσίες των πλοίων τους.

Μάλιστα έχει υπολογιστεί ότι μόνο και μόνα αυτή η φοροαπαλλαγή αν καταργηθεί το κράτος θα είχε έσοδα πάνω από 5 δις. ευρώ! Πρόκειται για χρήματα που θα αρκούσαν ακόμα για να καλύψουν τα «πρωτογενή πλεονάσματα» που ζητούν οι δανειστές χωρίς να χρειαστεί να περικοπούν συντάξεις και να μειωθεί το αφορολόγητο!!!

Αλλά η κυβέρνηση Τσίπρα, όπως και όλες οι προηγούμενες δεν πρόκειται να εξαναγκάσουν τα «πατριωτάκια» τους να συνεισφέρουν στα κρατικά έσοδα. Γι’ αυτά υπάρχει το πόπολο…

Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

Ανοιξε η εφαρμογή στο Taxis για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων -Αναλυτικές οδηγίες



Άνοιξε η ηλεκτρονική εφαρμογή στο ΤΑΧΙS για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων των φορολογούμενων με τα εισοδήματα του 2017.

Όπως είναι γνωστό πρόσβαση στην εφαρμογή έχουν οι φορολογούμενοι μέσα από την ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ( aade.gr).

Στη συνέχεια θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τους προσωπικούς κωδικούς τους για να μπουν στην εφαρμογή.

Σημειώνεται ότι τις προηγούμενες ημέρες η ΑΑΔΕ είχε δημοσιεύσει στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τα νέα έντυπα Ε1 και Ε3 αλλά και την εγκύκλιο με τις οδηγίες για τη συμπλήρωση των φετινών φορολογικών δηλώσεων.

Η εγκύκλιος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει διευκρινίσεις για το πώς θα δηλώσουν οι φορολογούμενοι τις δαπάνες με «πλαστικό» χρήμα για να καλύψουν το αφορολόγητο όριο, τα εισοδήματα από βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb, καθώς και τι ισχύει για τους έγγαμους και τους φιλοξενούμενους. Αναλυτικές οδηγίες δίνονται και για το έντυπο Ε2 στο οποίο δηλώνονται τα εισοδήματα από ακίνητα και τα ανείσπρακτα ενοίκια.

















iefimerida.gr

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ο Π. Καμμένος για την υπόθεση της πώλησης όπλων στη Σαουδική Αραβία


Θυελλώδης συνεδρίαση στη Βουλή, με αποχώρηση της αντιπολίτευσης και εκατέρωθεν πυρά Βενιζέλου – Χριστοδουλοπούλου


Θυελλώδης ήταν η τρίωρη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την υπόθεση της πώλησης όπλων στη Σαουδική Αραβία.

Αν και η Επιτροπή αποφάσισε να κληθεί σε ακρόαση ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος για την ακυρωθείσα συμφωνία πώλησης πολεμικού υλικού στη Σαουδική Αραβία, αποχώρησαν από τη συνεδρίαση η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι, καταγγέλλοντας την κυβερνητική πλειοψηφία ότι αρνείται την κλήση και άλλων προσώπων σχετικά με τη συγκεκριμένη υπόθεση προκειμένου να καλύψει τον Π. Καμμένο.

Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ζήτησε από το Επιστημονικό Συμβούλιο να γνωμοδοτήσει αν εμπίπτει στην αρμοδιότητά της η ακρόαση του κ. Καμμένου για ζήτημα που άπτεται του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο οποίος δύναται να ασκηθεί στην Ολομέλεια.

Το Επιστημονικό Συμβούλιο γνωμοδότησε ότι ο κοινοβουλευτικός έλεγχος μπορεί να ασκείται και από τις Επιτροπές της Βουλής και ότι δεν απαιτείται ιεράρχηση ποιος - Επιτροπές ή Ολομέλεια - έχει προτεραιότητα.

Αν και η γνωμοδότηση του Επιστημονικού Συμβουλίου δεν είναι δεσμευτική, η πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, Τασία Χριστοδουλοπούλου, ανέφερε, ότι ο υπουργός θα κληθεί σε ακρόαση αλλά απέκλεισε να κληθούν άλλα πρόσωπα που σχετίζονται με αυτήν την υπόθεση ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών.

Η απόφαση αυτή προκάλεσε τις αντιδράσεις και την αποχώρηση των βουλευτών της ΝΔ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και του Ποταμιού, που επέμειναν ότι η Επιτροπή Θεσμών δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στην ακρόαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας αλλά να επεκταθεί και σε πρόσωπα, όπως ο κ. Βασίλης Παπαδόπουλος, πληρεξούσιος της Σαουδικής Αραβίας και στην ακρόαση στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ωστόσο, τόσο η κα.Χριστοδουλοπούλου όσο και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τόνισαν ότι μπορεί να κληθούν και άλλα πρόσωπα διότι δεν μπορεί η Επιτροπή Θεσμών και μετατραπεί εκ του πλαγίου σε Εξεταστική Επιτροπή ή Προανακριτική Επιτροπή.

Στην απόφαση αυτή αντέδρασε έντονα ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ευάγγελος Βενιζέλος.

«Είναι θεσμικώς αδιανόητα όσα λέγονται από εσάς εδώ» είπε ο κ. Βενιζέλος, ο οποίος έκανε λόγο για «κατάντημα».

«Είναι κατάντημα η παθιασμένη υπεράσπιση του κ. Καμένου από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ!» είπε ο κ.Βενιζέλος, ο οποίος αφού είχε μια έντονη αντιπαράθεση με την κα.Χριστοδουλοπούλου, χαρακτήρισε «τέχνασμα» να κληθεί στην Επιτροπή μόνο ο κ. Καμμένος.

«Εγώ θα αντιδράσω και ελπίζω και τα άλλα κόμματα της μειοψηφίας, όπως πρέπει» τόνισε ο κ. Βενιζέλος και αποχώρησε από τη συνεδρίαση μαζί με τους βουλευτές της ΝΔ και του Ποταμιού.






























www.bankingnews.gr



Επαναλαμβανόμενες 48 ώρες απεργίες από τα μεσάνυχτα της Κυριακής εξήγγειλε η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ



Από τα μεσάνυχτα της Κυριακής προς Δευτέρα (23 Απριλίου) ξεκινούν οι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες της ΓΕΝΟΠ.

Οι κινητοποιήσεις της ΓΕΝΟΠ ξεκινούν από αύριο Παρασκευή με 3ωρη στάση εργασίας από τις 7 ως τις 10 το πρωί και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα κεντρικά γραφεία της επιχείρησης (Χαλκοκονδύλη).

Η ΓΕΝΟΠ αντιδρά στην πώληση των λιγνιτικών μονάδων Φλώρινας και Μεγαλόπολης που προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.

Ζητά ακύρωση του σχεδίου πώλησης, επαναφορά του 17% των μετοχών της ΔΕΗ από το ΤΑΙΠΕΔ στο Δημόσιο, υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και προσλήψεις προσωπικού.



ΤτΕ: Ξεπέρασαν τα 30 εκατομμύρια οι τουρίστες στη χώρα μας το 2017



Ξεπέρασαν τα 14,6 δισ. ευρώ τα έσοδα από τον τουρισμό το 2017 καταγράφοντας αύξηση κατά 10,8% σε σύγκριση με το 2016. Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, αντανακλά την αύξηση της εισερχόμενης τουριστικής κίνησης κατά 7,4% αγγίζοντας τα 30,1 εκατομμύρια τουρίστες.

Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 9,9%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 8,7%. Στη διαμόρφωση της ταξιδιωτικής κίνησης συνέβαλαν οι χώρες της ΕΕ-28, με ποσοστό συμμετοχής 61,6%, και οι χώρες εκτός της ΕΕ-28, με ποσοστό 28,6%. Το 2017, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 αυξήθηκε κατά 7,9% σε σύγκριση με το 2016. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση κατά 10,4% της ταξιδιωτικής κίνησης από τις χώρες της ζώνης του ευρώ, η οποία διαμορφώθηκε στις 9.863 χιλ. ταξιδιώτες, και στην αύξηση κατά 5,3% της ταξιδιωτικής κίνησης από τις χώρες της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ, η οποία διαμορφώθηκε στις 8.720 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28 παρουσίασε αύξηση κατά 13,6% και διαμορφώθηκε στις 8.611 χιλ. ταξιδιώτες.

Επίσης αύξηση κατά 18,1% εμφάνισε η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία, η οποία διαμορφώθηκε στις 3.706 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 8,1% και διαμορφώθηκε στις 1.420 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσε αύξηση κατά 3,7% και διαμορφώθηκε στις 3.002 χιλ. ταξιδιώτες. Τέλος, από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία παρουσίασε μείωση κατά 1,1% και διαμορφώθηκε στις 589.000 ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 11,1% και διαμορφώθηκε στις 865.000 ταξιδιώτες.

Τη χρονιά που μας πέρασε καταγράφηκαν 3.271 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (2016: 4.093 αφίξεις), με 4.600 χιλ. επισκέψεις επιβατών, έναντι 5.053 χιλ. επισκέψεων επιβατών το 2016. Από τη συμπληρωματική έρευνα προέκυψε ότι το 90,5% των επιβατών ήταν διερχόμενοι επισκέπτες, οι οποίοι κατά μέσο όρο πραγματοποίησαν 1,5 στάσεις σε ελληνικά λιμάνια, όσες και το 2016.

Το 2017, οι συνολικές εισπράξεις από επιβάτες κρουαζιέρας μειώθηκαν κατά 6,4% σε σύγκριση με το 2016 και ανήλθαν στα 476 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 48,6 εκατ.ν ευρώ.     






























ΑΠΕ ΜΠΕ  

Ψήφισμα- «ράπισμα» στην Τουρκία από το Ευρωκοινοβούλιο για τους δυο Έλληνες στρατιωτικούς!



Εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο με συντριπτική πλειοψηφία (607 υπέρ, 7 κατά και 18 αποχές) το Ψήφισμα Αρ. B8?0194/2018 «Η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των αρχών του κράτος δικαίου στην υπόθεση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών που έχουν συλληφθεί και κρατούνται στην Τουρκία».

Το ψήφισμα, το οποίο με συντριπτική πλειοψηφία υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη συνεχιζόμενη κράτηση από τις τουρκικές αρχές των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, έχει ως εξής:

«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,

- Αναφορικά με τη σύλληψη την 1η Μαρτίου και τη συνεχιζόμενη κράτηση από τις τουρκικές αρχές δύο Ελλήνων στρατιωτών, οι οποίοι δήλωσαν ότι έχασαν το δρόμο τους σε κακές καιρικές συνθήκες.

- Αναφορικά με το γεγονός ότι το συγκεκριμένο σημείο των συνόρων, στη δασώδη περιοχή των Καστανιών κατά μήκος του ποταμού Έβρου / Μερίτς, είναι ένα μείζον σημείο διέλευσης μεταναστών, προσφύγων και λαθρεμπόρων και ότι οι εν λόγω υπολοχαγός και λοχίας εκτελούσαν τακτική περιπολία στο σύνορο.

- Αναφορικά με τις εκκλήσεις από αξιωματούχους της ΕΕ και του NATO για την απελευθέρωση των στρατιωτών, μεταξύ άλλων και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στις 22 Μαρτίου 2018 και στη διάρκεια της Συνάντησης Ηγετών ΕΕ-Τουρκίας στις 26 Μαρτίου 2018.

- Αναφορικά με τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης να εξασφαλίσει την απελευθέρωση και την επιστροφή των στρατιωτών.

- Αναφορικά με το Άρθρο 5 Παράγραφος 2 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρώπινων δικαιωμάτων, που προβλέπει πως «όποιος συλλαμβάνεται θα πρέπει να ενημερώνεται αμέσως, σε γλώσσα που καταλαβαίνει, για τα αίτια της σύλληψής του και για οποιαδήποτε κατηγορία σε βάρος του».



Α. Επειδή στις 4 Μαρτίου 2018 τουρκικό δικαστήριο στην Ανδριανούπολη αποφάσισε να συνεχιστεί η κράτηση των δύο στρατιωτών, οι οποίοι αυτή τη στιγμή κρατούνται σε φυλακή υψίστης ασφαλείας κατηγορούμενοι για παράνομη είσοδο στην Τουρκία.

Β. Επειδή οι δύο έλληνες στρατιώτες κρατούνται σε τουρκική φυλακή για περισσότερο από έναν μήνα χωρίς να έχουν απαγγελθεί κατηγορίες εναντίον τους ώστε να γνωρίζουν γιατί κατηγορούνται.

Γ. Επειδή προηγούμενες παρόμοιες υποθέσεις τυχαίων διελεύσεων των συνόρων είτε από Έλληνες είτε από Τούρκους στρατιώτες διευθετούνταν στο παρελθόν επιτόπου στο επίπεδο των τοπικών στρατιωτικών αρχών των δύο πλευρών:



1. Καλεί τις τουρκικές αρχές να ολοκληρώσουν σύντομα τη δικαστική διαδικασία και να απελευθερώσουν τους δύο κρατούμενους Έλληνες στρατιώτες και να τους επιστρέψουν στην Ελλάδα.

2. Καλεί το Συμβούλιο, την Επιτροπή, την Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης και όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να δείξουν αλληλεγγύη με την Ελλάδα και να ζητήσουν την άμεση απελευθέρωση των δύο Ελλήνων στρατιωτών σε οποιεσδήποτε επαφές ή επικοινωνίες με τούρκους ηγέτες και αρχές, στο πνεύμα του Διεθνούς Δικαίου και των σχέσεων καλής γειτονίας.

3. Καλεί τις τουρκικές αρχές να ακολουθήσουν επιμελώς τις νομικές διαδικασίες και να σεβαστούν πλήρως, όλοι όσοι αυτό τους αφορά, τα ανθρώπινα δικαιώματα που καθιερώνονται από το διεθνές δίκαιο, περιλαμβανομένης της σύμβασης της Γενεύης.

4. Παραγγέλλει στον πρόεδρό του να προωθήσει αυτή την απόφαση στους προέδρους, τις κυβερνήσεις και τα κοινοβούλια της Ελλάδας και της Τουρκίας, στην Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης της ΕΕ, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών και στο ΝΑΤΟ».    
















































ΑΠΕ-ΜΠΕΕπαληθευμένος λογαριασμός  Πριν από 44 λεπτά


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *