Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

Η απειλή του Πούτιν, τα λάθη της Δύσης και ποιοι θα πληρώσουν το μάρμαρο…

 


γράφει ο Γιώργος Καρελιάς

 

Για να κατανοήσουμε όσα συμβαίνουν σήμερα στην Ουκρανία, πρέπει να απαντήσουμε σε δυο ερωτήματα. Πρώτον, για όσα συμβαίνουν εκεί φταίει μόνο ο αυταρχικός Πούτιν; Η δημοκρατική Δύση είναι άμοιρη ευθυνών; Και

 

Δεύτερον, τι έκανε η δημοκρατική Δύση σε ανάλογες-και χειρότερες- περιπτώσεις στο παρελθόν; Επέβαλε κυρώσεις, όπως θα επιβάλει τώρα στη Ρωσία ή αρκέστηκε σε φραστικές καταδίκες;

 

Ας θυμηθούμε κάποια γεγονότα και ας δούμε τι έχουν πει, σε ανύποπτο χρόνο, πρόσωπα υπεράνω υποψίας για όσα θα μπορούσαν να συμβούν εξαιτίας λαθών της Δύσης.

 

Γεγονός πρώτο: Πριν από 60 χρόνια, το 1962, ο κόσμος έφτασε κοντά σε νέο παγκόσμιο πόλεμο ακόμα και με πυρηνικά όπλα. Γιατί έγινε αυτό; Στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου, η τότε υπερδύναμη Σοβιετική Ενωση έστειλε πυραύλους στην κομμουνιστική Κούβα, δηλαδή μια ανάσα από την Αμερική. Ο πρόεδρος Κένεντι απείλησε με εισβολή στην Κούβα. Ο σοβιετικός ηγέτης Χρουστσόφ υποχώρησε, απέσυρε τους πυραύλους και ο κόσμος ανάσανε.

 

Σύγκριση: Όταν διαλύθηκε η Σοβιετική Ένωση(1991), οι τότε δυτικοί ηγέτες είχαν υποσχεθεί -έτσι λένε οι Ρώσοι- ότι το ΝΑΤΟ δεν θα δεχόταν στους κόλπους του χώρες-μέλη του πρώην σοβιετικού μπλοκ. Η υπόσχεση δεν τηρήθηκε. Οι περισσότερες από αυτές τις χώρες έγιναν μέλη του. Τι σημαίνει αυτό για τη Ρωσία;

 

Ας δούμε τι έχει πει ο εμβληματικός Αμερικάνος διπλωμάτης Τζορτζ Κέναν, ο οποίος διατύπωσε το 1946 τη «θεωρία της ανάσχεσης» της Σοβιετικής Ενωσης. Το 1998, απόμαχος πια, σε μια συνέντευξή του είχε πει ότι η τότε διεύρυνση του ΝΑΤΟ, με την ένταξη Ουγγαρίας, Τσεχίας και Πολωνίας «δεν ήταν απαραίτητη ή επιθυμητή». Και είχε προσθέσει: «Δεχόμαστε τώρα πιέσεις από υπέρμαχους της διεύρυνσης να προσχωρήσουν στη Συμμαχία και οι χώρες της Βαλτικής. Κάτι τέτοιο θα ήταν τραγικό».

 

Και εξηγούσε γιατί: «Τα σύνορα ανάμεσα στη Ρωσία και στις Βαλτικές χώρες είναι ευαίσθητα. Οι λαοί της Βαλτικής αποτελούσαν τμήμα της Ρωσίας για πολύ μεγάλο διάστημα. Για ένα διάστημα ήταν εντελώς ανεξάρτητοι. Ποτέ δεν αμφέβαλλα ότι επιθυμούσαν την ανεξαρτησία τους. Ποτέ δεν έπαψα να τάσσομαι υπέρ της ανεξαρτησίας τους όταν δεν την είχαν. Δεν νομίζω όμως ότι θα ήταν καλό για το ΝΑΤΟ να επιχειρήσει να περιπλέξει αυτή την ιστορική σχέση και να δεχθεί αυτές τις χώρες ως μέλη μιας συμμαχίας, την οποία οι Ρώσοι θεωρούν αντιρωσική στρατιωτική συμμαχία».

 

Σε πείσμα αυτών που έλεγε ο διπλωμάτης-γεράκι, το 2004 και οι τρεις χώρες της Βαλτικής(Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία) εντάχθηκαν στο ΝΑΤΟ.

 

Η Ρωσία αισθάνεται ότι η απειλή είναι πολύ κοντά της. Αν ενταχθεί και η Ουκρανία, τότε η αντίπαλη συμμαχία θα βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση από την Αγία Πετρούπολη και όχι μακριά από τη Μόσχα.

 

Είναι δυνατό να πίστευαν οι Δυτικοί ότι η Ρωσία θα έμενε με σταυρωμένα τα χέρια; Ο Πούτιν δεν έκανε ακόμα αυτό που έκανε ο Κένεντι το 1962 με τους πυραύλους στην Κούβα, αλλά το μήνυμα προς την Ουκρανία είναι σαφές.

 

Γεγονός δεύτερο: Μια χώρα της Δύσης, μέλος του ΝΑΤΟ, εισέβαλε το 1974 στην Κύπρο και από τότε κατέχει το βόρειο κομμάτι της, το οποίο έχει ανακηρύξει χωριστό κράτος. Η εισβολή έχει καταδικαστεί από τον ΟΗΕ και(στα λόγια) από όλες τις χώρες της Δύσης. Οι χώρες αυτές, με πρώτη την Αμερική, πίεσαν ποτέ την Τουρκία να πάρει τις στρατιωτικές δυνάμεις της από ένα ανεξάρτητο κράτος όπως η Κύπρος; Επέβαλαν στην Τουρκία τις εξοντωτικές κυρώσεις, με τις οποίες απειλούν σήμερα τη Ρωσία; Όχι βέβαια. Διότι η Τουρκία αποτελεί σημαντικό στρατιωτικό γρανάζι της Δύσης και, ειδικά για χώρες της Ευρώπης, μεγάλο εμπορικό εταίρο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δικαιολογείται η σημερινή απόφαση του Πούτιν, που ουσιαστικά οδηγεί σε αναθεώρηση των μεταπολεμικών συνόρων της Ευρώπης. Δεν δικαιολογείται, αλλά εξηγείται. Η Δύση χρησιμοποιεί δυο μέτρα και δύο σταθμά στις αντιδράσεις της. Επιπλέον, η Ρωσία είναι σήμερα πολύ ισχυρή οικονομικά και δεν νοιάζεται ιδιαίτερα για τις δυτικές κυρώσεις. Γιατί; Διότι έχει τεράστια έσοδα από τις πωλήσει φυσικού αερίου και πετρελαίου σε χώρες της Ευρώπης με πρώτη τη Γερμανία. Μόνο ένας αριθμός αρκεί: στο τέλος Δεκεμβρίου του 2021 τα συναλλαγματικά αποθέματα της Ρωσίας έφτασαν στο ύψος ρεκόρ των 630 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 

Είναι επικίνδυνο αυτό που κάνει ο Πούτιν; Ασφαλώς, διότι επιχειρεί να αναθεωρήσει τα ευρωπαϊκά σύνορα. Και για την Ελλάδα είναι διπλά επικίνδυνο, καθώς μπορεί να ανοίξει την όρεξη της Τουρκίας, η οποία συμπεριφέρεται αναλόγως στη γειτονιά μας.

 

Όμως, ο Πούτιν πατάει πάνω στα λάθη των Δυτικών(επέκταση του ΝΑΤΟ σε χώρες γειτονικές της Ρωσίας), αλλά και στην εξάρτηση που έχουν οι ευρωπαϊκές χώρες από τη ρωσική ενέργεια. Και αν η κρίση συνεχιστεί, οι λογαριασμοί ρεύματος και φυσικού αερίου θα γονατίσουν εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

 

Η απειλή, λοιπόν, είναι πολλαπλή. Αλλά οι Αμερικανοί και οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα πρέπει να σταθμίσουν κέρδη και ζημιές από μια ανεξέλεγκτη σύγκρουση με μια Ρωσία που δεν νοιάζεται για τις οικονομικές κυρώσεις, αλλά φοβάται από τη εγκατάσταση δυνάμεων του ΝΑΤΟ στην ευρύτερη γειτονιά της.

 

Ας σκεφθούν ότι μπορεί να συμβαίνει αυτό που έχει πει ο Ισπανός συγγραφέας Χαθίντο Μπεναβέντε: «Ο εχθρός αρχίζει να γίνεται επικίνδυνος όταν αρχίζει να έχει δίκιο»…       

Επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας των πολιτών ζητά η ΑΑΔΕ

 


Διορία δύο μηνών δίνει η ΑΑΔΕ τους Έλληνες φορολογουμένους, προκειμένου να μπουν στο myAADE.gr και να… συστηθούν ξανά με την Εφορία έως και τη Mεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου, ώστε στο εξής να τους κοινοποιεί άμεσα ειδοποιήσεις κάθε φορά που πρέπει να πληρώνουν φόρους, πρόστιμα ή άλλες υποχρεώσεις τους προς το Δημόσιο. Έτσι θα ενημερώνονται και θα προστατεύονται άμεσα από τον κίνδυνο να μη πληρώσουν από αμέλεια κάποια φορολογική υποχρέωσή τους.

 

Σύμφωνα με νέα απόφαση Πιτσιλή που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Α 1025/2022 ΦΕΚ Β’ 765/18-02-2022) όλοι όσοι έχουν εκδώσει και χρησιμοποιούν κωδικούς Taxisnet  «οφείλουν να επικαιροποιούν στην ψηφιακή πύλη myAADE  (…) τα στοιχεία ηλεκτρονικής επικοινωνίας τους, ήτοι τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και τα τηλέφωνα τους (Κινητό και Σταθερό τηλέφωνο)». Αυτό θα  γίνεται στην επιλογή «Μητρώο και Επικοινωνία» και στην ενότητα «Στοιχεία Επικοινωνίας».

 

Με την ίδια απόφαση του Διοικητού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ.Γιώργου Πιτσιλή, καθιερώνεται πλέον και ο θεσμός του «Βοηθού εκπλήρωσης» υποχρεώσεων, για άτομα που έχουν μεν δικούς τους κωδικούς  αλλά, για διαφόρους  λόγους (όπως πχ ηλικιωμένοι κλπ) χρειάζονται και την βοήθεια άλλων για την εκπλήρωση  των φορολογικών υποχρεώσεών τους.

 

Συγκεκριμένα από την απόφαση προκύπτει ότι:

 

·  η υποχρέωση δήλωσης νέων στοιχείων επικοινωνίας αφορά όλους όσους έχουν πιστοποιηθεί (με κλειδάριθμο κλπ) ως χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

 

·  πολίτες και επιχειρήσεις καλούνται να δηλώσουν ξανά κινητό και σταθερό τηλέφωνο, διεύθυνση κατοικίας και το προσωπικό email επικοινωνίας. Συνεπώς δεν αρκούν τα στοιχεία που έχουν ήδη δηλωμένα στην ΑΑΔΕ, αν και μέχρι να επικαιροποιηθούν θα ισχύουν τα παλαιά.

 

· αντί για το προσωπικό τους email μπορούν να συμπληρώσουν email «βοηθού εκπλήρωσης» δηλαδή ενός προσώπου που τους βοηθά και τους ειδοποιεί για θέματα σχέσεων με την φορολογική διοίκηση, όπως λογιστές, συγγενείς ή οικείους.

 

·  στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα δηλώσουν, θα αποστέλλονται ειδοποιήσεις για την ανάρτηση -κοινοποίηση όλων των πράξεων, εγγράφων και ενημερωτικών μηνυμάτων της Φορολογικής Διοίκησης στον λογαριασμό του φορολογούμενου στην εφαρμογή e-κοινοποιήσεις στο myAADE (πχ δηλώσεις Ε1, πράξεις διορθωτικού ή διοικητικού προσδιορισμού κλπ).

 

·   επίσης θα δέχονται και μηνύματα που ενδεχομένως περιέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τα οποία δεν αφορούν σε φορολογικές δηλώσεις ή φορολογικές υποχρεώσεις του πολίτη όπως: π.χ. πρόστιμα ανεμβολίαστων, πρόστιμα τροχαίας, υποχρεώσεις υπέρ τρίτων κ.λπ.

 

Για τον σκοπό αυτό ζητείται και συναίνεση του φορολογούμενου (check-box), αν θέλει να λαμβάνει ειδοποιήσεις ο Βοηθός εκπλήρωσης (πχ τα παιδιά του υπόχρεου, οικείοι – συμπαραστάτες ατόμων με αναπηρίες κλπ). Σε περίπτωση μη συναίνεσης, η ειδοποίηση αποστέλλεται μόνο στο «Προσωπικό e-mail» ή, εφόσον δεν έχει καταχωρηθεί τέτοιο, η κοινοποίηση πραγματοποιείται κατά τις κείμενες διατάξεις (πχ θυροκόλληση, με δικαστικό κλητήρα κλπ).

 

Η επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας πρέπει να πραγματοποιείται σε κάθε μεταβολή τους. Ο φορολογούμενος δεν μπορεί να επικαλείται τις μεταβολές των στοιχείων επικοινωνίας έναντι της ΑΑΔΕ έως την ημερομηνία πραγματοποίησης της επικαιροποίησης.

 


 

Ως «Βοηθός Εκπλήρωσης» δηλώνεται κάθε πρόσωπο που συναινεί να συνδράμει τον δηλούντα στην εκπλήρωση των φορολογικών ή άλλων υποχρεώσεων του. Ο ίδιος ο πολίτης καλείται υποχρεωτικά να επιλέξει τον χαρακτηρισμό της σχέσης του του με τον Βοηθό Εκπλήρωσης, από μία αποκλειστική λίστα ρόλων όπως, ενδεικτικά:

 

   λογιστής

 

   σύμβουλος

 

   συγγενής

 

   οικείο πρόσωπο

 

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Βοηθού Εκπλήρωσης αποστέλλονται ειδοποιήσεις για την ανάρτηση κοινοποίηση στον λογαριασμό του φορολογούμενου στην εφαρμογή e-κοινοποιήσεις στο myAADE, πράξεων, εγγράφων και ενημερωτικών μηνυμάτων της ΑΑΔΕ.

 

Μηνύματα τύπου …«e-banking»

Κατά τη συμπλήρωση του αριθμού κινητού τηλεφώνου, του προσωπικού e-mail και του e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης, τα στοιχεία επιβεβαιώνονται με την αποστολή 6ψήφιου κωδικού (αντίστοιχα στο τηλέφωνο ή στο e-mail) στον συναλλασσόμενο, για το δε τελευταίο, στον Βοηθό Εκπλήρωσης.

 

Για να μπορέσει ο Βοηθός Εκπλήρωσης να βλέπει τις ειδοποιήσεις που αφορούν τρίτους, θα πρέπει και αυτός να επιβεβαιώσει μέσω κωδικού που θα λάβει, τη δηλωθείσα ηλεκτρονική διεύθυνση.

 

Η επικαιροποίηση στοιχείων γίνεται άμεσα -αλλά και σε κάθε περίπτωση μεταβολής τους εκ νέου- στην νέα ψηφιακή πύλη “myAADE” η οποία διαδέχθηκε το Taxisnet, στην επιλογή «Μητρώο και Επικοινωνία» και στην ενότητα «Στοιχεία Επικοινωνίας».

 

Έως και την επικαιροποίηση των στοιχείων ηλεκτρονικής επικοινωνίας από τους φορολογούμενους, οι ήδη δηλωθείσες στην ΑΑΔΕ διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θεωρούνται ότι αντιστοιχούν στην επιλογή «Προσωπικό e-mail».

 

Εφόσον ο φορολογούμενος έχει ήδη δηλώσει δύο διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η δηλωθείσα στο πεδίο που οριζόταν ως «Mail» θεωρείται ότι αντιστοιχεί στην επιλογή «Προσωπικό e-mail», ενώ η δηλωθείσα στο πεδίο που οριζόταν ως «Επιπλέον Mail» θεωρείται ότι αντιστοιχεί στην επιλογή «e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης». 






πηγή   

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

Μακάρι να αρκούσε η εξαγγελία μέτρων

 


γράφει ο Παντελής Μπουκάλας

 

 

Αν αρκούσε η ύπαρξη των νόμων, πολλά θα ήταν διαφορετικά. Δεν είναι όμως. Υπάρχουν, αυτό όμως δεν οδηγεί απαρέγκλιτα στην αμερόληπτη εφαρμογή τους. Επιπλέον, ο ρυθμός με τον οποίον εξαγγέλλονται «καθάρσεις» σε ποικίλους τομείς ισούται με τον ρυθμό ακύρωσής τους. Και όσο σκληρότερες αποφάσεις ανακοινώνονται τόσο πιο γρήγορα αποδεικνύεται ότι η πρώτη ύλη τους είναι η πλαστελίνη. Οταν η κοινωνική κατακραυγή βρίσκει άλλο στόχο, οι παλιές συνήθειες επανέρχονται σαρκάζοντας. Και, στο περιθώριο πια της δημοσιότητας, επιβάλλουν το «δίκαιό» τους.

 

Η δολοφονία του Αλκη Καμπανού από μια συμμορία «οπαδών» μάς οδήγησε όλους, εξουσιούχους, άτομα, αθλητικούς παράγοντες, να ορκιστούμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να ξανασυμβεί κάτι τόσο φριχτό. Πολλοί μάλιστα απ’ όσους θέλουμε να πιστεύουμε πως είμαστε φίλαθλοι, ορκιστήκαμε ότι θα πάψουμε να νομιμοποιούμε με τη συναισθηματική μας εμπλοκή τα άγρια συμφέροντα και τις σκαιές συμπεριφορές που μαγαρίζουν τον αθλητισμό. Μάταιοι όρκοι, ψεύτικοι. Στο αμέσως επόμενο «ματς ζωής ή θανάτου», οι όρκοι μας αποδείχτηκαν γραμμένοι πάνω στο νερό. Και στην ίδια επιφάνεια έχουν γραφτεί μέχρι στιγμής οι όρκοι που δίνει η πολιτεία σε τελετουργικές ανακοινώσεις νέων μέτρων.

 

Συχνά οι υπουργοί, προσπαθώντας να εγκωμιάσουν τις υπηρεσίες που διευθύνουν ώστε εμμέσως να αυτοεγκωμιαστούν, καταφέρνουν να αυτοαποκαλυφθούν. «Η ανακάλυψη των στυγνών δολοφόνων του Αλκη έγινε θέμα τιμής για την ΕΛ.ΑΣ.», είπε χθες ο υπουργός ΠΡΟΠΟ. Αλλά τι σημαίνει αυτό; Οτι η ΕΛ.ΑΣ. έχει το δικαίωμα ή την πολυτέλεια να χωρίζει τα εγκλήματα σε διερευνητέα για λόγους τιμής και σε άλλα χαμηλότερης απαξίας; Αραγε η διαλεύκανση της δολοφονίας ενός Ελληνα Ρομά από αστυνομικούς δεν είναι «θέμα τιμής»; Και γιατί;

 

«Για την ΕΛ.ΑΣ. ο νόμος είναι νόμος και ισχύει για όλους. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες έγιναν 575 έλεγχοι και έκλεισαν 67 σύνδεσμοι χούλιγκαν», είπε επίσης ο κ. Τ. Θεοδωρικάκος. Μάλιστα. Και για ποιον ακριβώς λόγο δεν έγιναν έγκαιρα οι έλεγχοι, προ φόνου, ενώ ήταν παγκοίνως γνωστό πως οι σύνδεσμοι είναι θερμοκήπια βίας;

 

Στην ανακοίνωση των νέων μέτρων συμμετείχε και ο υφυπουργός Αθλητισμού. Υποχρεωτικό το ερώτημα: Αισθάνθηκε ποτέ την ανάγκη ο κ. Λ. Αυγενάκης να εξηγήσει γιατί φέρθηκε σαν τοπικιστής πολιτικάντης μετά τη δολοφονία του Κώστα Κατσούλη, φιλάθλου του Εθνικού, στο γήπεδο του Ηροδότου στην Κρήτη, τον Σεπτέμβριο του 2014;

Ρωσία: «Πράσινο φως» από το κοινοβούλιο για αποστολή στρατιωτών εκτός των συνόρων – Κυρώσεις ανακοινώνει η ΕΕ.!

 


Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην Ανατολική Ουκρανία αλλά και ευρύτερα, μετά την αναγνώριση της ανεξαρτησίας των αυτοαποκαλούμενων Λαϊκών Δημοκρατιών του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ από τη Μόσχα, με την ιμπεριαλιστική αντιπαράθεση να κλιμακώνεται, φέρνοντας πιο κοντά τον κίνδυνο μίας γενικευμένης σύρραξης.

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Άνω Ρωσικής Βουλής, ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν ζήτησε άδεια από το κοινοβούλιο να χρησιμοποιήσει τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας στο εξωτερικό, προσθέτοντας ότι το νομοθετικό σώμα θα ανακοινώσει σύντομα την απόφασή του.

 

Το αίτημα έχει ήδη σταθμιστεί από τις Επιτροπές της Γερουσίας, δήλωσε η πρόεδρος του Συμβουλίου της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Βαλεντίνα Ματβιένκο. Λίγο αργότερα, η ρωσική Βουλή ανακοίνωσε ότι ενέκρινε το αίτημα.

 

Νωρίτερα σήμερα, η Άνω Βουλή της Ρωσίας ψήφισε ομόφωνα υπέρ της έγκρισης των συνθηκών που υπέγραψε ο Πούτιν με τις δύο αυτοανακηρυχθείσες Λαϊκές Δημοκρατίες στην Ανατολική Ουκρανία, ανοίγοντας τον δρόμο για την κατασκευή στρατιωτικών βάσεων εκεί από τη Μόσχα, την υιοθέτηση μίας κοινής αμυντικής στάσης και την ενίσχυση της οικονομικής ενσωμάτωσης. Παράλληλα, ο υφυπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας, Αντρέι Ρουντένκο, διευκρίνισε ότι η Μόσχα αναγνωρίζει τις δύο περιοχές με τα σύνορα στα οποία σήμερα «οι ηγεσίες τους ασκούν τις αρμοδιότητές τους».

 

Καταγγελίες για νέους βομβαρδισμούς

Στο μεταξύ, σύμφωνα με εκπροσώπους των ρωσόφωνων, τα ουκρανικά στρατεύματα χρησιμοποίησαν το απόγευμα της Τρίτης εκτοξευτή πολλαπλών ρουκετών «Grad» για πρώτη φορά από το 2018 και βομβάρδισαν την περιοχή Κιέβσκι του Ντόνετσκ.

 

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, πέντε πύραυλοι BM-21 «Grad» καθώς και 12 βλήματα πυροβολικού των 122 χιλιοστών εκτοξεύτηκαν από την περιοχή του οικισμού Βοντιάνογε στις 15:10 τοπική ώρα (και ώρα Ελλάδας). Νωρίτερα, ο αναπληρωτής διοικητής της πολιτοφυλακής της «Λαϊκής Δημοκρατίας» του Ντονέτσκ, Έντουαρντ Μπασουρίν, είχε δηλώσει ότι ο ουκρανικός στρατός συγκέντρωσε άρματα μάχης και πολλαπλούς εκτοξευτές πυραύλων BM-21 «Grad» στην Μαριούπολη, στο νότιο Ντονμπάς.

 

Κυρώσεις ετοιμάζει η Δύση

Από την άλλη πλευρά, το ευρωατλαντικό μπλοκ έχει κάνει σαφές ότι η απάντησή του σε αυτή τη φάση θα αφορά κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας.

 

Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη η άτυπη συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ υπό την προεδρία του ύπατου εκπροσώπου και αργότερα αναμένεται να ανακοινωθεί ένα πρώτο πακέτο κυρώσεων.

 

Σύμφωνα με ευρωπαίους αξιωματούχους, το πακέτο θα περιλαμβάνει κυρώσεις προς φυσικά και νομικά πρόσωπα στη Ρωσία, περιορισμούς στην πρόσβαση του ρωσικού κράτους σε κεφαλαιουχικές και χρηματοπιστωτικές αγορές και υπηρεσίες της ΕΕ, καθώς και απαγόρευση των οικονομικών συναλλαγών με τις δύο αποσχισθείσες περιοχές προς και από την ΕΕ.

 

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον είχε ανακοινώσει ότι η χώρα του θα επιβάλει κυρώσεις εις βάρος πέντε ρωσικών τραπεζών και τριών προσώπων. «Σήμερα, το Ηνωμένο Βασίλειο επιβάλλει κυρώσεις εις βάρος των εξής πέντε ρωσικών τραπεζών: Rossiya, IS Bank, General Bank, Promsvyazbank και Βlack Sea Bank και σε βάρος τριών προσώπων με τεράστια περιουσία», είπε ο Τζόνσον ενώπιον του κοινοβουλίου. Ωστόσο πρόσθεσε ότι είναι ζωτικής σημασίας για το Λονδίνο να κρατήσει περισσότερες αυστηρές κυρώσεις ως απόθεμα για να τις επιβάλει στη Ρωσία, αν η Μόσχα προχωρήσει σε περισσότερες ενέργειες στην Ουκρανία.

 

Εξάλλου, η υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας Αναλένα Μπέρμποκ συγκάλεσε σύσκεψη των υπουργών Εξωτερικών των επτά πιο ανεπτυγμένων βιομηχανικά χωρών (G7) για σήμερα, προκειμένου να συζητήσουν την κλιμακούμενη κρίση μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας.

 

«Η G7 εξακολουθεί να συντονίζεται στο θέμα της ρωσικής κρίσης» ανέφερε σε ανάρτησή της στο Twitter, χωρίς να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.

 

Ανησυχία για την επιδείνωση της ενεργειακής κρίσης

 

Την ίδια ώρα υπάρχει έντονη ανησυχία για τις οικονομικές επιπτώσεις που θα έχει η κλιμάκωση της ουκρανικής κρίσης, ειδικά στο ενεργειακό επίπεδο, μετά μάλιστα το πάγωμα της αδειοδότησης του αγωγού «Nord Stream 2».

 

Για «πολύ δύσκολες ημέρες και ώρες» στην Ευρώπη, η οποία «για πρώτη φορά μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο απειλείται με πόλεμο στα ανατολικά», έκανε λόγο ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, ενώ ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ τόνισε πως οι γερμανικές προμήθειες αερίου είναι εξασφαλισμένες ακόμη και χωρίς επιπλέον παραδόσεις μέσω του «Nord Stream 2». Ωστόσο ο Χάμπεκ παραδέχθηκε ότι «η τιμή είναι ένα άλλο ζήτημα» και πρόβλεψε ότι οι τιμές του αερίου θα αυξηθούν περαιτέρω βραχυπρόθεσμα.

 

Στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιχείρησε να καθησυχάσει, λέγοντας πως οι ενεργειακές προμήθειες της Ευρώπης δεν θα επηρεαστούν από την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης για τον «Nord Stream 2», αφού ο αγωγός δεν βρίσκεται ακόμα σε λειτουργία.

 

Από την πλευρά του, ο πρώην πρωθυπουργός της Ρωσίας και νυν αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της χώρας, Ντμίτρι Μεντβέντεφ, σχολιάζοντας μέσω Twitter την απόφαση του Όλαφ Σολτς για τον «Nord Stream 2», έγραψε χαρακτηριστικά: «Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έδωσε οδηγία να σταματήσει η πιστοποιήση του αγωγού φυσικού αερίου “Nord Stream 2”. Ωραία. Καλωσήρθατε σε έναν νέο κόσμο, όπου οι Ευρωπαίοι θα πληρώνουν σύντομα 2.000 ευρώ για 1.000 κυβικά μέτρα φυσικού αερίου!», έγραψε ο Μεντβέντεφ. Από 902. 










πηγή

 

Ρέγκλινγκ: "Υψηλό το δημόσιο χρέος της Ελλάδας" - Συστήνει επιστροφή σε πρωτογενή πλεονάσματα.!

 


Λόγω του υψηλού δημόσιου χρέους της Ελλάδας, ο επικεφαλής του ESM συστήνει για τη χώρα την επιστροφή σε πρωτογενή πλεονάσματα.

 

Για τη δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας ανήγγειλε συστάσεις ο επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρέγκλινγκ.

 

Στην ανακοίνωση του ESM, που επικυρώνονται οι αποφάσεις για τις δόσεις που θα χορηγηθούν στην Ελλάδα, ο Ρέγκλινγκ υπογράμμισε για τη χώρα μας ότι πρέπει να επιστρέψει σε πρωτογενή πλεονάσματα, όπως πριν την πανδημία.

 

Συγκεκριμένα, επισημαίνει τα εξής: "Η Ελλάδα συνέχισε την πρόοδό της με την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας του κορονοϊού. Η κυβέρνηση προέβη σε μεταρρυθμίσεις στον τομέα της διαχείρισης των δημοσίων οικονομικών, υιοθέτησε διορθωτικά μέτρα κατά των μονοπωλίων στον ενεργειακό τομέα και απλοποίησε την αδειοδότηση επενδύσεων.

 

Επιπλέον, σημείωσε καλή πρόοδο στην ιδιωτικοποίηση και τη διακυβέρνηση των κρατικών επιχειρήσεων, την κοινωνική πρόνοια και τη δημόσια διοίκηση. Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα θεώρησαν ότι η Ελλάδα σημείωσε επαρκή πρόοδο προς τις μεταρρυθμιστικές δεσμεύσεις το πρώτο εξάμηνο του 2021.

 

Αυτό άνοιξε τον δρόμο για την επόμενη δόση των μέτρων ελάφρυνσης του χρέους που συνδέονται με αυτές τις δεσμεύσεις".

 

"Υψηλό το δημόσιο χρέος"

"Η Ελλάδα έχει ανακάμψει γρήγορα από την κρίση της πανδημίας το 2021, ανακτώντας όλες τις απώλειες παραγωγής από το προηγούμενο έτος. Οι προοπτικές για φέτος και μετά είναι ενθαρρυντικές χάρη στη θετική αναπτυξιακή δυναμική και την ώθηση από το Recovery and Resilience Facility.

 

Τούτου λεχθέντος, το δημόσιο χρέος παραμένει πολύ υψηλό, υπογραμμίζοντας τη σημασία της επιστροφής σε ισχυρή δημοσιονομική θέση όπως την περίοδο πριν από την πανδημία. Οι μεταρρυθμιστικές προσπάθειες θα πρέπει να συνεχιστούν για τη βελτίωση της ανθεκτικότητας του χρηματοπιστωτικού τομέα και την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών της κυβέρνησης", πρόσθεσε.

 

Οι παραπάνω συστάσεις του επικεφαλής του ESM καταδεικνύουν την ανησυχία των Βρυξελλών για τη δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας, παρά το γεγονός ότι παρουσίασε σημαντική ανάκαμψη το περασμένο έτος. 



πηγή

Πήραν «φωτιά» οι τιμές της ενέργειας..!

 


Τα τύμπανα του πολέμου δίνουν τον ρυθμό στις αγορές ενέργειας, με τις τιμές να παίρνουν φωτιά, «καίγοντας» νοικοκυριά και επιχειρήσεις την ίδια στιγμή που προσφέρουν τεράστια κέρδη στα μονοπώλια ενέργειας.

 

Η όξυνση της ιμπεριαλιστικής αντιπαράθεσης στην Ουκρανία μετά και το χτεσινό διάγγελμα Πούτιν αλλά και τις αντιδράσεις των ισχυρών καπιταλιστικών κέντρων απέναντί του οδήγησαν αυτόματα σε έκρηξη τιμών στην ενέργεια.

 

Η χονδρική τιμή του φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά, σύμφωνα με τον ιστοσελίδα  naftemporiki.gr  αυξάνεται πάνω από 10% λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, σύμφωνα με στοιχεία του χρηματιστηρίου ICE του Λονδίνου. Στο άνοιγμα, τα συμβόλαια αυξήθηκαν στα 934,7 δολάρια (συν 10,2%) στα 1000 κυβικά μέτρα, από την τιμή διακανονισμού της προηγούμενης ημέρας που είχε διαμορφωθεί στα 847,9 δολάρια.

 

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης φυσικού αερίου άρχισαν να αυξάνονται σημαντικά το περασμένο καλοκαίρι: μέχρι το τέλος Αυγούστου, η τιμή είχε αυξηθεί από 250-300 δολάρια σε 600 δολάρια. Τον Οκτώβριο για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα 1000 δολάρια και στις 21 Δεκεμβρίου η τιμή έφτασε στο ιστορικό μέγιστο των 2.190 δολαρίων. Στη συνέχεια ακολούθησε κάποια υποχώρηση, αλλά οι τιμές παραμένουν σταθερά υψηλές, κάτι που δεν έχει παρατηρηθεί σε ολόκληρη την ιστορία της λειτουργίας των κόμβων φυσικού αερίου στην Ευρώπη.

 

Οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν κατηγορήσει επανειλημμένα τη Ρωσία ότι προκαλεί ενεργειακή κρίση, αλλά η Μόσχα υποστηρίζει ότι οι αυξήσεις στις τιμές οφείλονται στην άρνηση των Ευρωπαίων να συνάψουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις για την προμήθεια πρώτων υλών.

 

Την ίδια ώρα η τιμή του πετρελαίου μπρεντ ξεπέρασε τα 97 δολάρια ανά βαρέλι για πρώτη φορά από τις 30 Σεπτεμβρίου 2014. Η τιμή του μπρεντ αυξήθηκε στα 97,4 δολάρια το βαρέλι για πρώτη φορά από τις 30 Σεπτεμβρίου 2014. Από κοντά και το αμερικανικό αργό στα 94,4 δολάρια.

 

Οι αγορές έσπευσαν άμεσα να κάνουν λόγο για ενεργειακή κρίση που «θα είχε μακροοικονομικό αντίκτυπο, για παράδειγμα διαταράσσοντας τις ροές πετρελαίου και φυσικού αερίου προς την Ευρώπη ή με ευρύτερους περιορισμούς στα γεωργικά προϊόντα και τις βιομηχανικές πρώτες ύλες», εκτιμά ο Μαρκ Χέφελε της UBS






πηγή

  

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

Μοιρολατρία ή κυνισμός;

 


γράφει ο Παντελής Μπουκάλας 

 

 

Τρίτος χρόνος δύσκολα αντέχεται. Από τα άτοµα, τις οικογένειες, τις κοινωνίες. Από τους νοσοκοµειακούς που έχουν εξουθενωθεί. Από τους εκπαιδευτικούς, που βλέπουν τη δουλειά τους να τραυματίζεται βαριά, και να μη γιατρεύεται βέβαια από την άχαρη διαδικτυακή διδασκαλία. Από τους πολλούς κλάδους που βιοπορίζονται από την εστίαση και τον τουρισμό. Από τους καλλιτέχνες, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, τραγουδιστές, μουσικούς. Τα επιδόματα –όταν δίνονται– δεν έχουν αξιοπρέπεια και περηφάνια. Ασε που κάποια στιγμή όσοι τα έδωσαν, θα απαιτήσουν –με στυλάκι Πέτρου Δούκα– την ανταμοιβή τους. Λες και τα άντλησαν από τις προσωπικές τραπεζικές καταθέσεις τους, διευκρινισμένες και «αδιευκρίνιστες». 


Ναι. Ολοι μας θέλουμε να πετάξουμε τις μάσκες. Να υπάρξουμε με ελεύθερο και ευανάγνωστο το πρόσωπό μας. Να δούμε το χαμόγελο των φίλων ολόκληρο. Να πάψουμε να χαιρετιόμαστε με τους αγκώνες. Ν’ αγκαλιαστούμε με τους δικούς μας χωρίς άγχος. Να δούμε ανίψια κι εγγόνια που γεννήθηκαν μήνες τώρα αλλά ζουν αναγκαστικά σε μια εξωνοσοκομειακή θερμοκοιτίδα. Να πάψουμε να προσευχόμαστε πριν μπούμε στο κατάμεστο μετρό ή σε λεωφορείο. Να πάμε στην ταβέρνα χωρίς να μετράμε κεφάλια, πότε έξι, πότε εννιά. Και στον κινηματογράφο, στο βιβλιοπωλείο, στο θέατρο, στο γήπεδο, χωρίς να μας τσεκάρουν. Να συναντήσουμε φίλους που έχασαν δικούς τους ανθρώπους, τους κήδεψαν μοναχικά, κι εμείς δεν τους παρηγορήσαμε μ’ ένα χάδι αλλά τους είπαμε μισή κουβέντα από το τηλέφωνο ή τους στείλαμε μέιλ. Δεν είναι το ίδιο. Κι αν κάποτε αποφασίσουμε πως είναι το ίδιο, ο κόσμος μας θα έχει αλλοιωθεί τελεσίδικα. 


Τον ξέρουν αυτόν τον γενικευμένο καημό οι κυβερνήσεις. Γι’ αυτό και η μια μετά την άλλη αποφασίζουν να χαλαρώσουν ή να άρουν τα μέτρα. Και η δική μας ανάμεσά τους. Αν πήρε τη σύμφωνη γνώμη της επιστημονικής επιτροπής; Μα ναι. Οπως πάντα. Οπως για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη. Ούτε τους αριθμούς και τα ποσοστά ρώτησε βέβαια. Τους αριθμούς των νεκρών, των κρουσμάτων, των διασωληνωμένων. Αλήθεια, πότε θα μάθουμε πόσοι πέθαναν εκτός ΜΕΘ; Και πότε θα μας απαντήσει κάποιος –αλλά στα σοβαρά, όχι με στυλάκι κυβερνητικού εκπροσώπου– γιατί με πολύ πιο μικρούς αριθμούς κλεινόμασταν μέσα, ενώ τώρα παίρνουμε εντολή εξόδου; Αραγε, ποιος ιός έπληξε πρώτος την όπου γης εξουσία: Ο ιός της μοιρολατρίας, «ό,τι είναι να γίνει, ας γίνει»; Ή ο ιός του κυνισμού, «δεν πά’ να γίνει ό,τι κι αν γίνει»; 

“Ακαταλληλότητα του πλοίου” καταγγέλλει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών για το «Euroferry Olympia»



Το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ) εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αποκαλύπτει πως είχε ειδοποιήσει για την ακαταλληλότητα του πλοίου «Euroferry Olympia» καθώς και στο πλοίο «Euroferry Egnazia» της εταιρείας Grimaldi από το 2017. Ειδικότερα το Συνδικάτο στην ανακοίνωση του αναφέρεται στις συνθήκες που επικρατούσαν στο πλοίο «Euroferry Olympia» και αναγκάζουν τους οδηγούς φορτηγών να κοιμούνται στο γκαράζ του πλοίου αλλά και για τους ελλιπείς ελέγχους. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Grimaldi απάντησε αρνούμενη τις καταγγελίες. 

Η ανακοίνωση από τη Διοίκηση του Συνδικάτου: 

Η Διοίκηση του Συνδικάτου για άλλη μια φορά καταγγέλλει την αδράνεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου Ναυτιλίας, για τους ελλιπείς ελέγχους στα πλοία των εξωτερικών γραμμών που μεταφέρουν εμπορεύματα διαμέσου φορτηγών και επιβάτες. 


Για ακόμα μία φορά γίναμε μάρτυρες της ανευθυνότητας του υπουργείου αλλά και εν γένει της κυβέρνησης με το νέο δυστύχημα του RoRo EUROFERRY OLYMPIA ιταλικών συμφερόντων (GRIMALDI LINES), που έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη αγνοούμενων επιβατών αλλά και τις χαμένες περιουσίες αρκετών οδηγών φορτηγών και λοιπών επιβαινόντων. 


Όπως και στην παρόμοια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε προ χρόνων στο RoRo ΝORMAN ATLANTIC προκύπτουν τα ίδια ερωτήματα για την τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.


Η Διοίκηση του Συνδικάτου για ακόμη μία φορά θέτει τα εξής ερωτήματα:

 

1) Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης στα γκαράζ του πλοίου και αν λειτούργησαν οι ανιχνευτές καπνού 
2) Αν το πλοίο ήταν υπέρβαρο και υπεράριθμο σε αυτοκίνητα, φορτηγά και επιβάτες 
3) Οι καμπίνες του πλοίου επαρκούσαν για το σύνολο των επιβατών (239 άτομα) ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους για ένα ταξίδι 25 ωρών και άνω; 
4) Γιατί επετράπη η διανυκτέρευση των οδηγών φορτηγών στις καμπίνες των αυτοκινήτων εφόσον απαγορεύεται κατά τον πλου του πλοίου να βρίσκονται άτομα στο γκαράζ; 
5) Πώς σε ένα πλοίο RoRo το οποίο μεταφέρει φορτηγά αυτοκίνητα με επικίνδυνα και εύφλεκτα προϊόντα, επετράπη η επιβίβαση επιβατών; 


Υπενθυμίζουμε ότι το ΣΕΟΦΑΕ με το υπ’ αριθμ. 740/30-06-2017 έγγραφό του είχε ενημερώσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και τα λιμεναρχεία Πάτρας και Ηγουμενίτσας για το συγκεκριμένο πλοίο EUROFERRY OLYMPIA, καθώς και για το EUROFERRY EGNAZIA. 


Κύριοι του Υπουργείου Ναυτιλίας, είστε υπόλογοι έναντι του ελληνικού λαού για τα ελλιπή μέτρα προστασίας επιβατών και εμπορευμάτων. Όσο δεν εφαρμόζονται οι νόμοι που αφορούν την χερσαία και θαλάσσια εμπορευματική μεταφορά θα συνεχίσουμε να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές. 


Η απάντηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας: 


Απέναντι στις σοβαρές καταγγελίες του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ) για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο φέρι Euroferry Olympia, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Grimaldi έδωσε τη δική της απάντηση. 


Ειδικότερα, ο όμιλος Grimaldi απαντώντας στους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με τις κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022 είπε το εξής: 


«Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα. 


Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου. 


Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου. 


Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022. 


Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες. 


Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ». 







πηγή

 
 

 

 

  

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *