Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Νίκος Καζαντζάκης: 'Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι ελεύθερος'.

Στις 26.10.57 πέθανε ένας απ’ τους σπουδαιότερους - σημαντικότερους και μεγαλύτερους Έλληνες λογοτέχνες του 20ού αιώνα ο Νίκος Καζαντζάκης

Μία σκέψη τουλάχιστον αντισυμβατική, απέναντι στα δεδομένα και τα στερεότυπα της εποχής. Το έργο του αναγνωρίστηκε διεθνώς. Στο εσωτερικό ωστόσο η αναγνώριση υπήρξε σιωπηρή. Ίσως τελικά και περιττή, τη στιγμή που τα λογοτεχνικά έργα του Νίκου Καζαντζάκη έχουν μεταφραστεί περισσότερο από κάθε άλλου Έλληνα συγγραφέα.
  


Ο Νίκος Καζαντζάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης στις 18 Φεβρουαρίου του 1883, όταν ακόμα η Κρήτη, ήταν υπό.....
Οθωμανική Κατοχή.  
Πρώτη του δημοσίευση το 1906 με το δοκίμιο Η Αρρώστια του Αιώνος και πρώτο του μυθιστόρημα Όφις και Kρίνο στο οποίο υπέγραψε με το ψευδώνυμο Κάρμα Νιρβάμη.


Το 1907 ξεκίνησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι, όπου σημαντική επίδραση είχαν στη σκέψη του οι διαλέξεις του Ανρί Μπεργκσόν, τις οποίες και παρακολουθούσε. Ο Νίκος Καζαντζάκης χαρακτηρίζει στα ημερολόγιά του το Δάντη, μαζί με τον Όμηρο και τον Μπεργκσόν, ως τους κυριότερους δασκάλους του.

  


Δείτε το βίντεο-ντοκουμέντο με τη συνέντευξη του Ν.Καζαντζάκη  στον Pierre Sipriot. Γαλλική Ραδιοφωνία 6 Μαϊου 1955 ( Ελληνικοί Υπότιτλοι)



Το 1911 παντρεύτηκε τη Γαλάτεια Αλεξίου, στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου, στο νεκροταφείο Ηρακλείου, κι αυτό γιατί φοβόταν τον πατέρα του, που δεν ήθελε για νύφη τη Γαλάτεια. Το 1912 στον Α’ Βαλκανικό πόλεμο, κατατάχτηκε εθελοντής, αποσπασμένος στο γραφείο του πρωθυπουργού Ελευθερίου Βενιζέλου. Το 1919 ο Ελευθέριος Βενιζέλος διόρισε τον Καζαντζάκη Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Περιθάλψεως με αποστολή τον επαναπατρισμό Ελλήνων από την περιοχή του Καυκάσου.. Οι εμπειρίες που αποκόμισε αξιοποιήθηκαν αργότερα στο μυθιστόρημα του Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται. 




Πραγματοποίησε επίσης αρκετά δημοσιογραφικά ταξίδια στην τότε Σοβιετική Ένωση, στην Παλαιστίνη, την Κύπρο και την Ισπανία, όπου του παραχώρησε συνέντευξη ο δικτάτορας Πρίμο ντε Ριβέρα, ενώ τον Οκτώβριο του 1926 πήγε στη Ρώμη και πήρε συνέντευξη από τον Μπενίτο Μουσολίνι.




Η ανατρεπτική σκέψη και το πολυδιάστατο έργο του Νίκου Καζαντζάκη, συγκρούστηκαν με τα στερεότυπα και τις πεποιθήσεις της εποχής του. Τα έργα του προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων, τόσο από την πολιτική όσο και από τη θρησκευτική ηγεσία. 
Το 1927 δημοσίευσε την Aσκητική, το φιλοσοφικό του έργο, που προκάλεσε τις μεγάλες αντιδράσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας.  

Δείτε το βίντεο με τη συνέντευξη του Νίκου Καζαντζάκη στην Ελληνική υπηρεσία του BBC το 953 και τις σκέψεις του για το 

Θεό, ( αρχείο με μειωμένη ένταση ήχου)



Τον Ιανουάριο του 1928 στο θέατρο «Αλάμπρα», στην Αθήνα, μιλάει εξυμνώντας τη Σοβιετική Ένωση, μαζί με τον Ελληνορουμάνο λογοτέχνη Παναΐτ Ιστράτι. Στο τέλος της ομιλίας έγινε και διαδήλωση. Τόσο ο Καζαντζάκης όσο και ο συνδιοργανωτής της εκδήλωσης Δημήτρης Γληνός διώχθηκαν δικαστικά. Η δίκη ορίσθηκε στις 3 Απριλίου, αναβλήθηκε μερικές φορές και δεν έγινε ποτέ.


Το 1930 θα δικαζόταν, πάλι, ο Καζαντζάκης για αθεϊσμό, για την «Ασκητική». Η δίκη ορίσθηκε για τις 10 Ιουνίου, αλλά κι αυτή δεν έγινε ποτέ.







Στις αρχές δεκαετίας του ’50 και ενώ ο Καζαντζάκης είχε επιστρέψει από την Αντίμπ στην Ελλάδα, η Ορθόδοξη Εκκλησία εκκινούσε τη δίωξή του. Κατηγορήθηκε ως ιερόσυλος, με βάση αποσπάσματα από τον Kαπετάν Mιχάλη και το σύνολο του περιεχομένου του Τελευταίου Πειρασμού (1953), έργο το οποίο δεν είχε ακόμη κυκλοφορήσει στην Ελλάδα.
Το 1954 η Ιερά Σύνοδος με έγγραφό της ζητούσε από την κυβέρνηση την απαγόρευση των βιβλίων του Νίκου Καζαντζάκη.





Τελικά δεν αφορίστηκε ο Καζαντζάκης, αλλά η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας τον κατέκρινε και το όνομά του εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να φέρει το στίγμα αυτό της εκκλησίας.  Ο Τελευταίος Πειρασμός καταγράφτηκε στον Κατάλογο των Απαγορευμένων Βιβλίων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, το καταργηθέν πλέον  Index Librorum Prohibitorum.
Το 1988, ο Μάρτιν Σκορτσέζε μετέφερε το βιβλίο στον κινηματογράφο. Η προβολή τής ταινίας στην Ελλάδα απαγορεύθηκε.Κατά την περίοδο της κατοχής, συνεργάστηκε με τον  Ιωάννη Κακριδή για την μετάφραση της Ιλιάδας. Το 1943 ολοκλήρωσε το γράψιμο του μυθιστορήματός του «Ο βίος και η πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά».Μετά την αποχώρηση των Γερμανών, δραστηριοποιήθηκε έντονα στην ελληνική πολιτική ζωή, αναλαμβάνοντας την προεδρία της Σοσιαλιστικής Εργατικής Κίνησης, ενώ διετέλεσε και υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου της κυβέρνησης Σοφούλη από τις 26 Νοεμβρίου του 1945 έως τις 11 Ιανουαρίου του 1946. Παραιτήθηκε από το αξίωμά του μετά από την ένωση των σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων. 



Τρεις φορές προτάθηκε ο Καζαντζάκης για το Βραβείο Νομπέλ.


Την πρώτη απ' την Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, που τον έχει Πρόεδρο, έχοντας συνυποψήφιό του τον ‘Άγγελο Σικελιανό.. Επίσης δυο φορές προτάθηκε, το 1952 και 1953, απ' τη Νορβηγική Εταιρεία Λογοτεχνών, ποτέ όμως απ' την Ακαδημία της Αθήνας. 


Τον επόμενο χρόνο διορίστηκε στην UNESCO με αποστολή την προώθηση μεταφράσεων κλασικών λογοτεχνικών έργων, με απώτερο στόχο τη γεφύρωση των διαφορετικών πολιτισμών. Παραιτήθηκε τελικά το 1948, προκειμένου να αφοσιωθεί στο λογοτεχνικό του έργο.



Ο «Ζορμπάς» του Καζαντζάκη, εκδόθηκε στο Παρίσι το 1947 και με την επανέκδοση του, το 1954, βραβεύτηκε, ως το καλύτερο ξένο βιβλίο της χρονιάς. 


Το 1938 ολοκλήρωσε την Οδύσσεια, ένα επικό ποίημα στα πρότυπα της Οδύσσειας του Ομήρου, αποτελούμενο από συνολικά 33.333 στίχους και 24 ραψωδίες.
Το μυθιστόρημά του Ο Βραχόκηπος, που το είχε γράψει στα Γαλλικά, εκδόθηκε στην Ολλανδία και τη Χιλή. 
Το 1955 ο συγγραφέας μαζί με τον Κακριδή αυτοχρηματοδότησαν την έκδοση της μετάφρασης της Ιλιάδας, ενώ την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε τελικά στην Ελλάδα ο Τελευταίος Πειρασμός. 
Το 1956, τιμήθηκε με το Βραβείο Ειρήνης στη Βιέννη, ένα βραβείο το οποίο προερχόταν από το σύνολο των τότε Σοσιαλιστικών χωρών. 

Δείτε την τελευταία συνέντευξη του Νίκου Καζαντζάκη ( αρχείο με μειωμένη ένταση ήχου)


Τον Ιούνιο του 1957, ταξίδεψε στην Κίνα προσκεκλημένος της κινεζικής κυβέρνησης. Επέστρεψε με κλονισμένη την υγεία του προσβληθείς από λευχαιμία. Νοσηλεύτηκε στην Κοπενχάγη της Δανίας, και το Φράιμπουργκ της Γερμανίας, όπου τελικά κατέληξε στις 26 Οκτωβρίου του 1957 σε ηλικία 74 ετών. Εντούτοις, σύμφωνα με άλλες μαρτυρίες, η λευχαιμία εμφανίστηκε στον Καζαντζάκη κατά το χειμώνα του 1938, 19 χρόνια πριν απ' το τέλος του, το οποίο αποδίδεται σε βαριάς μορφής ασιατική γρίπη. 
Στον τάφο του Νίκου Καζαντζάκη χαράχθηκε, όπως το θέλησε ο ίδιος, η επιγραφή: Δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβούμαι τίποτα, είμαι λέφτερος.
Η Ελένη Καζαντζάκη ζήτησε από την Εκκλησία της Ελλάδος να εκτεθεί η σορός του σε λαϊκό προσκύνημα, επιθυμία την οποία ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Θεόκλητος απέρριψε. 


Δείτε το βίντεο-ντοκουμέντο με την κηδεία του Νίκου Καζαντζάκη, στις 5 Νοεμβρίου 1957



Η σορός του συγγραφέα μεταφέρθηκε στο Ηράκλειο. Έπειτα από μεγάλη λειτουργία στον Ναό του Αγίου Μηνά, παρουσία του Αρχιεπισκόπου Κρήτης Ευγενίου και 17 ακόμη ιερέων, έγινε η ταφή του Νίκου Καζαντζάκη, στην οποία όμως εκείνοι δεν συμμετείχαν κατόπιν απαγόρευσης του Αρχιεπισκόπου. Η ταφή έγινε στην ντάπιαΜαρτινέγκο, πάνω στα Βενετσάνικα τείχη. Τη σορό συνόδευσαν ο τότε υπουργός Παιδείας Αχιλλέας Γεροκωστόπουλος και ο ιερέας Σταύρος Καρπαθιωτάκης, ο οποίος αργότερα τιμωρήθηκε.

Πηγή

Οι επικριτές της κυρίας...


Του Γιάννη Παντελάκη
Μερικές φορές νιώθω περίεργα. Όταν εμφανίσθηκε η κυρία Αγγελοπούλου να δηλώνει αντισυστημική και φίλη του ΣΥΡΙΖΑ, έσπευσα και εγώ να σχολιάσω την απόλυτη αυτή αντίφαση. Ένας ανθρωπος δηλαδή με μεγάλη οικονομική επιφάνεια, συγκεκριμένο πολιτικό παρελθόν και πορεία, άμετρες φιλοδοξίες και ταυτισμένος με τη θλιβερή, αδιαφανή και πολυέξοδη ιστορία των Ολυμπιακών, ένας άνθρωπος του συστήματος που οδήγησε τη χώρα ως εδώ, ξαφνικά μας είπε πως βρίσκεται απέναντι από αυτό. Δεν μετάνιωσα γι' αυτό, την κριτική για τη συγκεκριμένη κυρία δηλαδή. Το αντίθετο.
Ένιωσα περίεργα, γιατί μαζί μ’ εμένα έσπευσαν να σχολιάσουν αρνητικά (είτε με άρθρα στο διαδίκτυο, είτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και πολλοί άλλοι ακόμα. Και ανάμεσα στους πολλούς αυτούς και διάφοροι (συνάδελφοί μου, αλλά όχι μόνο), οι οποίοι είχαν ωφεληθεί από την κυρία. Άνθρωποι, οι οποίοι στο μεγάλο εκείνο πάρτι που προηγήθηκε των Ολυμπιακών, είχαν βρεθεί πλάι της με παχυλούς μισθούς, με φοβερά προνόμια και με σχεδόν καθημερινούς ύμνους για το «θεάρεστο έργο που ανέλαβε να φέρει σε πέρας». Όλα αυτά με δημόσια χρήματα βέβαια, η κυρία Αγγελοπούλου -και όσοι έτρεξαν την ιστορία των πολυδάπανων Ολυμπιακών- με δικά μας χρήματα κινήθηκαν. Πολλά δισεκατομμύρια τα οποία δανειζόταν η χώρα.
Μαζί με όλους τους παρατρεχάμενους της κυρίας σ' εκείνη την ιστορία των Ολυμπιακών, ήταν και σχεδόν όλο το πολιτικό προσωπικό της χώρας. Σχεδόν. Οι περισσότεροι κολάκευαν την πρόεδρο, την οποία όχι απλά διόριζαν σε μια ισχυρή θέση και της έδιναν εν λευκώ σχεδόν τη διαχείριση των Ολυμπιακών, αλλά και την παρότρυναν να συνεχίσει ν' ασχολείται με τα δημόσια πράγματα της χώρας. Και σήμερα, αρκετούς από αυτούς, τους βλέπω να την επικρίνουν επειδή δήλωσε την υποστήριξή της στον ΣΥΡΙΖΑ και οχι στα δικά τους κόμματα.
Με κάποιο τρόπο, όλοι όσοι βρέθηκαν κριτικά απέναντι στην επανεμφάνιση της κυρίας, ταυτίστηκαν. Βρέθηκαν στην ίδια ομάδα. Και τα χλωρά και τα ξερά. Όπως συμβαίνει άλλωστε συνήθως. Ιδιοτελείς και μη, απέναντι στον... κοινό εχθρό. Και αναρωτιέμαι, πώς πρέπει να λειτουργεί κάποιος σ' αυτές τις περιπτώσεις. Να μη μιλάει για να μην ταυτιστεί και μ' εκείνους που άλλοτε υμνούσαν την κυρία; Ή να ασκεί όποια κριτική νομίζει, με τον κίνδυνο πάντα αυτής της ταύτισης;
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

Όλοι εναντίον του συστήματος


Του Πιτσιρίκου
Χαμός γίνεται τις τελευταίες ημέρες στη χώρα μας, αφού ο καθένας κατηγορεί τον άλλον πως ανήκει στο Σύστημα. Το σύνθημα δόθηκε μετά τη δήλωση της Γιάννας Αγγελοπούλου που είπε «είμαι απέναντι στο σύστημα». Αμέσως, όλοι θέλησαν να πουν πως είναι ενάντια στο σύστημα, κατηγορώντας τους άλλους πως ανήκουν στο σύστημα.
Ο Πέτρος Τατσόπουλος, ο οποίος εργαζόταν επί χρόνια στο συγκρότημα Λαμπράκη και σήμερα είναι βουλευτής με καθημερινές παρουσίες σε όλα τα συστημικά ΜΜΕ δεν ανήκει στο σύστημα· είναι αντάρτης.
Ο κ. Τατσόπουλος κατηγόρησε τον Λάκη Λαζόπουλο πως ανήκει στο σύστημα, ενώ θεωρεί βέβαια συστημική και την Γιάννα Αγγελοπούλου.
Φυσικά, ο Πέτρος Τατσόπουλος δεν θεωρεί συστημικό τον Σταύρο Θεοδωράκη, γιατί ο Τατσόπουλος είναι πια στο Ποτάμι και ελπίζει να μπει στη Βουλή, ώστε να συνεχίσει να πέφτει ο μισθός και να συνεχίσει τον αγώνα του εναντίον του συστήματος.
Δημοσιογράφος ο οποίος παλιότερα κουβαλούσε τις τσάντες της Γιάννας Αγγελοπούλου βρίσκει σήμερα μέρος του συστήματος την Γιάννα Αγγελοπούλου αλλά δεν θεωρεί συστημικό τον Σταύρο Θεοδωράκη που ήταν μέσα σε κάθε σύστημα εξουσίας στη χώρα μετά την πρωθυπουργοποίηση του Κώστα Σημίτη και δεν έκανε βήμα αν δεν ενημέρωνε τον Λαμπράκη.
Γι” αυτόν τον δημοσιογράφο, ο Σταύρος Θεοδωράκης γεννήθηκε πριν από μερικούς μήνες και είναι αγνός επαναστάτης.
Ίσως, επειδή ο Σταύρος Θεοδωράκης τον ταΐζει σήμερα.
Σε γενικές γραμμές, το σημερινό μας αφεντικό είναι αντισυστημικό αλλά το προηγούμενο αφεντικό μας είναι συστημικό.
Αν χτες δούλευες για τον Κοντομηνά και σήμερα δουλεύεις για τον Χατζηνικολάου, ο Κοντομηνάς είναι συστημικός και ο Χατζηνικολάου δίνει ολομέτωπη μάχη με το σύστημα.
Πολύ γνωστός δημοσιογράφος με τον οποίο μιλούσα πριν από τέσσερις ημέρες, μου έλεγε τα χίλια μύρια εναντίον του συστήματος και του νταβατζή εργοδότη του.
Όταν του επισήμανα πως για 20 χρόνια δουλεύει μόνο σε συστημικά μέσα και πως ποτέ δεν έχει γράψει τίποτα απ” όλα αυτά που λέει σε μένα, με κοίταξε με απορία, λες και ήμουν τρελός.
Αντισυστημικός κι αυτός.
Βέβαια, στην Ελλάδα όλοι νομίζουν πως το σύστημα είναι οι άλλοι και πως οι ίδιοι είναι επαναστάτες.
Και ο Βαρδινογιάννης επαναστάτης νομίζει ότι είναι.
Το 2009, ο Γιώργος Παπανδρέου, το χαζό παιδί του Ανδρέα Παπανδρέου που θα ήταν άνεργος αν δεν έφερε αυτό το επίθετο, στην πρώτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου της κυβέρνησής του, είπε στους υπουργούς «Είμαστε αντιεξουσιαστές στην εξουσία».
Αυτό, ο Γιώργος Παπανδρέου το είπε, μεταξύ άλλων, και στον Ευάγγελο Βενιζέλο, ο οποίος συνεχίζει σήμερα να μάχεται εναντίον του συστήματος.
Αντισυστημικοί όλοι.
Από τον Μπόμπολα και την Γιάννα Αγγελοπούλου μέχρι τον Ψυχάρη και τον Αλαφούζο.
Από τον Σαμαρά μέχρι τον Βορίδη.
Από τον Πρετεντέρη και τη Μάρα Ζαχαρέα μέχρι τους «λογοτέχνες» που γέμιζαν τα ποτήρια του Βενιζέλου και στις παρουσιάσεις των βιβλίων τους ήταν σύσσωμο το υπουργικό συμβούλιο, όλοι αγωνίζονται ενάντια στο σύστημα.
Μια και όλοι αυτοί δηλώνουν πως είναι ενάντια στο σύστημα, θέλω να πω πως εγώ ανήκω στο σύστημα.
Και είμαι περήφανος για αυτό.

Για φαντάσου…

Φαντάσου να ξημερώνει, να ξυπνάς και να μην μπορείς να περιμένεις να σηκωθείς από το κρεββάτι, να ντυθείς, να πλυθείς, να βγεις έξω και να περπατήσεις, μην διστάζοντας να χαμογελάσεις σε γνωστούς και αγνώστους στην πορεία σου για τη δουλειά σου.
Φαντάσου να οδηγείς στον δρόμο και να μην ακούς μονίμως κόρνες, φωνές, μπινελίκια, καβγάδες, και να μην βλέπεις ανθρώπους να ψάχνουν σε σκουπίδια και σε κάδους για κάτι να φάνε ή κάτι που μπορεί να τους φανεί χρήσιμο.
Φαντάσου δρόμους που δεν είναι πλημυρισμένοι από κλούβες, και ΜΑΤ, και ΔΙΑδες, και Δελτάδες, και μαυροντυμένους, και πρασινοντυμένους σε κάθε γωνία, σε κάθε πλατεία, σε κάθε στενό, σε κάθε δημόσιο κτίριο, σε κάθε γήπεδο, σχολείο, σε βουνά, σε παραλίες, σε πάρκα και σε δάση.
Φαντάσου να πηγαίνεις στη δουλειά σου και να ανυπομονείς να δουλέψεις επειδή σου αρέσει αυτό που κάνεις, το έχεις σπουδάσει και βλέπεις να σου αποδίδει καρπούς, να σε γεμίζει, να σε προβληματίζει, να σε απασχολεί το πως θα εξελιχθείς για να πετύχεις περισσότερα.
Φαντάσου να έρχεται η μέρα της πληρωμής σου και να μην νιώθεις πως τίποτα δεν έχει αξία και πως η ενέργεια που σπαταλάς δεν πιάνει μία, και να μην αναρωτιέσαι πως θα τα βγάλεις πέρα μετά τη δεύτερη εβδομάδα του μήνα.
Φαντάσου να νιώσεις μιαν αδιαθεσία, πως κάτι δεν πάει καλά με την υγεία σου, και να μην διστάσεις να συμβουλευτείς έναν γιατρό ή κάποιο νοσοκομείο επειδή φοβάσαι πως το κόστος που θα προκύψει δεν το έχεις υπολογίσει και θα λείψει κάτι άλλο με αποτέλεσμα όσα χρωστάς να αυξηθούν, αλλά να ξέρεις πως αυτό μπορείς να το κάνεις επειδή είναι το δικαίωμά σου στην ζωή που η ίδια η ανθρωπότητα και η Πολιτεία προασπίζει.
Φαντάσου να θες να δεις αδερφούς και φίλους και να μην τους ψάχνεις επειδή αυτοί ασχολούνται με το πως θα πληρώσουν τους λογαριασμούς, πως θα βρουν μια δουλειά για ένα ξεροκόμματο, πως θα πνίξουν την κατάθλιψή τους σε ουσιώδη ή ανούσια χόμπι, πως θα εκτονώσουν σε ένα σαββατιάτικο τρίωρο την ένταση της πίεσης μίας ολόκληρης εβδομάδας, επειδή αυτοί είναι εκεί τριγύρω, μαζί σου.
Φαντάσου τους δικούς σου χαμογελαστούς και ξέγνοιαστους, χωρίς το καθημερινό άγχος των λογαριασμών, χωρίς τους καβγάδες γύρω από τα οικονομικά του σπιτιού.
Φαντάσου τον πατέρα σου να νιώθει ξανά χρήσιμος και ενεργό μέλος του συνόλου, επειδή η ηλικία του πράγματι του επιτρέπει να συνεχίσει να προσφέρει, να εργάζεται, να συμμετέχει, και δεν χειμάζεται μαζί με τη γενιά του σε πρόωρες συντάξεις και επιδόματα της πείνας, την ώρα που η αγορά του δείχνει την έξοδο.
Φαντάσου τη μάνα σου να μαγειρεύει με ευτυχία και να μην μετράει
με το ζύγι το κρέας, και να μην πεθαίνει από το άγχος εάν έρθει κάποιος φίλος για το τι θα τον τρατάρει και πόσο θα κοστίσει και εάν το φαγητό θα φτάσει και για τους υπόλοιπους της οικογένειας.
Φαντάσου το κορίτσι σου, ή το αγόρι σου, να μην τρέχει πανικόβλητο για το μεροκάματο, με αγωνία, με άγχος, με νεύρα δουλεύοντας για κάποιον που δεν αναγνωρίζει την αξία της, ή την κάνει να νιώθει άσχημα, ή δεν τη σέβεται, ή την βάζει να κάνει πράγματα που δεν επιθυμεί, ή την αδικεί, ή όλα αυτά μαζί.
Φαντάσου όλα εκείνα τα όνειρα που σε συνόδεψαν μέχρι σήμερα να μην ήταν σήμερα όνειρα αλλά στόχοι που ακόμα δεν έχουν επιτευχθεί, αλλά για τον καθένα από αυτούς έχεις ένα πλάνο, μία προσπάθεια, έναν προσανατολισμό ώστε να τον πετύχεις, γνωρίζοντας πως ακόμα και εάν δεν τον πετύχεις θα έχεις προσπαθήσει, και πως αυτό μερικές φορές μπορεί να έχει μεγαλύτερη αξία από την επίτευξή του.
Φαντάσου τα βράδια να πέφτεις ήρεμος για ύπνο, χωρίς τηλεόραση για να διώχνει την ησυχία, χωρίς επίμονες σκέψεις  για όσα έχεις να πληρώσεις, για όσα πρέπει να πληρώσεις, για όσα κοστίζουν αυτά που θέλεις, για όσα χρωστάς, για όσα σου χρωστάνε, για όσα χρωστάμε όλοι, αλλά με όσα δεν πρόλαβες να κάνεις σήμερα αλλά αύριο, αμέσως μόλις ξυπνήσεις δηλαδή θα ξημερώσει μία άλλη ημέρα που και χρόνο έχει, και χώρο, και χαμόγελα, και αγκαλιές, και ανθρώπους που αγαπάς έχει για σένα για να τα κάνεις.
Ωραία. Και τώρα ξύπνα. Και σκέψου λίγο.


Γιατί αλλάξαμε την ώρα την Κυριακή -Ποιος ευθύνεται για τη θερινή και τη χειμερινή ώρα


Το ότι αυτή την Κυριακή τα ξημερώματα (4 το πρωί) θα πρέπει να γυρίσουμε τα ρολόγια μας μια ώρα πίσω είναι γνωστό. Σε απλά λόγια αυτό σημαίνει πως οι υπναράδες θα έχουν στη... διάθεσή τους μιας ώρα επιπλέον ύπνου.
Ουσιαστικά η αλλαγή δηλώνει το πέρασμα από το καλοκαίρι στο χειμώνα. Έχετε, όμως, σκεφτεί πώς προέκυψε αυτή η αλλαγή; Ποιος το σκέφτηκε να διαμορφώσει κατ' αυτό τον τρόπο τη θερινή και αντιστοίχως τη χειρινή ώρα;
Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος ήταν ο πρώτος που διατύπωσε το 1784 την ιδέα της θερινής ώρας, καθώς διαπίστωσε ότι περισσότερος ήλιος σημαίνει... εξοικονόμηση χρημάτων και ενέργειας.
Ο επόμενος που ασχολήθηκε με το θέμα ήταν ο Βρετανός Γουίλιαμ Γουίλετ το 1907, οπότε και δημοσίευσε το άρθρο του «Waste of Daylight», στο οποίο έκανε λόγο για τα οφέλη από την αξιοποίηση του μέτρου της θερινής ώρας.
Πάντως, η πρώτη φορά που φέρεται να εφαρμόστηκε η ιδέα του μέτρου ήταν από την γερμανική κυβέρνηση κατά την διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου από 30 Απριλίου ως 1η Οκτωβρίου του 1916 και έπειτα από το Ηνωμένο Βασίλειο την ίδια χρονιά από τις 21 Μαΐου ως 1η Οκτωβρίου. Έτσι, εκατομμύρια κάτοικοι σε διάφορες περιοχές του πλανήτη «αναγκάζονται» σήμερα να ρυθμίζουν δύο φορές το χρόνο τα ρολόγια τους, εάν θέλουν να είναι συνεπείς στις... υποχρεώσεις τους.
Στη χώρα μας
Στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ε.Ε. φέρνουμε τον δείκτη μια ώρα πίσω τον Οκτώβριο και μια ώρα μπροστά τον Μάρτιο, στην τελευταία Κυριακή των δύο αυτών μηνών. Η... ταλαιπωρία αυτή ξεκίνησε για τη χώρα μας, όπως και για τα υπόλοιπα κράτη παγκοσμίως, το 1973, περίπου τρία χρόνια μετά την ενεργειακή κρίση.
Αυτή ήταν και η χρονιά που αποφασίστηκε από μεγάλο μέρος των χωρών της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης τότε και της Ελλάδας η υιοθέτηση του μέτρου της θερινής ώρας, με έναρξη το 1975.
Έτσι, η αλλαγή της ώρας, σύμφωνα με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υποχρεώνει όλα τα κράτη μέλη να τηρήσουν αυτό το μέτρο με νόμο, γίνεται, πλέον, την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου στη 1 π.μ. ώρα Γκρίνουϊτς και τελειώνει την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου του ίδιου έτους πάλι στη 1 π.μ. ώρα Γκρίνουϊτς. Επομένως η αλλαγή είναι ταυτόχρονη για όλα τα κράτη μέλη τα οποία έχουν υιοθετήσει το μέτρο.
Η... πραγματική ώρα
Στην πραγματικότητα η «τοπική ώρα» κάθε περιοχής, όπως της Αθήνας, της Κέρκυρας και της Ρόδου, είναι διαφορετικές μεταξύ τους. Αυτό, όμως, το... πρόβλημα δεν αφορά μόνο στην περιοχή μας, αλλά και όλες τις πόλεις-σημεία πάνω στο χάρτη, λόγω των διαφορετικών συντεταμένων τους.
Για να αντιμετωπιστούν, λοιπόν, και πρακτικά αυτές οι διαφοροποιήσεις των λεπτών, αποφασίστηκε να χωριστεί η Γη σε 24 συνολικά ίσες ατράκτους (άξονες περιστροφής) και ότι όλες οι χώρες που ανήκουν στην ίδια άτρακτο θα έχουν και την ίδια επίσημη ώρα που θα διαφέρει από την διπλανή της άτρακτο κατά μία ώρα.
Παράλληλα, για να λυθεί το πρόβλημα που θα προέκυπτε για τις περιοχές των χωρών που βρίσκονται στα όρια διαφορετικής ατράκτου, αποφασίστηκε η επίσημη ώρα κάθε κράτους να είναι αυτή της πρωτεύουσάς του. Εάν δεν ίσχυε το τελευταίο τότε όταν στην Αθήνα θα ήταν 12:00, στην Κέρκυρα το ρολόι θα έπρεπε να δείχνει 12:16, ενώ στη Ρόδο 12:49.
Τι γίνεται στον πλανήτη
Ωστόσο, στη διαδικασία αυτή δεν υπόκεινται οι χώρες που βρίσκονται κοντά στον ισημερινό, αφού σε αυτές η νύχτα και η μέρα διαρκούν από 12 ώρες. Όσο πιο κοντά κατευθύνεται κάποιος στους Πόλους, το ηλιακό φως είναι διαθέσιμο κατά τις πρωινές και τις βραδινές ώρες διαφέρει. Η Ρωσία έχει 11 διαφορετικές ζώνες ώρας, ενώ στις ΗΠΑ άλλο πρόγραμμα ακολουθούν οι Βορειοαμερικανοί και άλλο οι Νοτιοαμερικανοί.



Πηγή

 

Μιλάνε για αλήθεια , αρχές κι αξίες οι ένοχοι εσχάτης προδοσίας;

Η βουβή μας θλίψη, η πολύχρονη σιωπή κρύβει την πραγματική «βόμβα», που θα τινάξει στον αέρα όλη την ψευτιά και τη σαπίλα. Το γνωρίζει… και προετοιμάζεται το καθεστώς.

Πολύ ευφάνταστοι οι «σκηνοθέτες» της παράστασης! Στείλανε τον Γ.Α.Π να τιμήσει την προδοτική γενιά του, για να είναι όλοι μαζί οι σαλτιμπάγκοι μια «όμορφη παρέα» την ώρα της Μεγάλης έκρηξης. Τα «αφεντικά» των αγορών δίνουν εντολή όλος ο θίασος της μεταπολίτευσης να βρίσκεται επί σκηνής, γιατί η μαύρη αυλαία της μεγάλης ψευτιάς πέφτει. Το γυαλί της απάτης είναι έτοιμο να τους δεχτεί όλους στο «ενωτικό μέτωπο» της «Σωτηρίας» μας! Οι γνωστές γραφίδες ,το «άνθος» των δημοσιοκάφρων-τρομολάγνων, άλλη μια φορά βρίσκεται στο πόστο του, πρόθυμο να «πείσει»(;) ή να εφησυχάσει τους αφελείς. Ήρθε η ώρα να ολοκληρώσουν το «θεάρεστο» έργο τους, να μας «σώσουν» άλλη μια φορά ,όπως το κάνουν «επιτυχώς» χρόνια τώρα. Την κρίσιμη ώρα τους θέλουν όλους επί σκηνής ;Ο υιός Παπανδρέου οφείλει να κλείσει το μεταπολιτευτικό σκηνικό της φρίκης ,που ο πατέρας το έστησε στα θεμέλια της δικής μας αυταπάτης, της άγνοιας και της λήθης.
« Καλλιεργούν» ιούς , αρνητικά συναισθήματα, φόβο, ανασφάλεια, σκοταδισμό, σύγχυση, βαρβαρότητα, κανιβαλισμό, για να ολοκληρώσουν και την τελευταία πράξη του δράματος.
Ζούμε πια για τα καλά την παράνοια σε όλο της το μεγαλείο! Περιμένουμε να «σωθούμε» μέσα από το ίδιο θεσμικό πλαίσιο, το εθελόδουλο καθεστώς της ατιμωρησίας, τα αρχηγικά κόμματα του κοινωνικού κατακερματισμού ,της ισοπέδωσης της ζωής μας. Γινόμαστε «θυσία» για ένα παράνομο χρέος, για ένα ιδιωτικό τραπεζικό νόμισμα, για την Ε.Ε του ολοκληρωτισμού και της βαρβαρότητας των τζογαδόρων του θανάτου.
Κι έρχεται τώρα ο τιμητής της «αλήθειας», ο πρώτος τη τάξει των σαλτιμπάγκων της «πολιτικής» χαβούζας, για να δοκιμαστούν κι οι τελευταίες αντοχές μας; Τι να πεις! Μήπως τουλάχιστον έτσι σηκωθούμε όρθιοι σαν ένα σώμα, μια ψυχή και την ύστατη ώρα σώσουμε τις ζωές μας, τα παιδιά μας και τη χώρα από τα κοράκια των «αγορών»;
Είμαστε αυτοί που «δίδαξαν» τιμή, φιλότιμο, αξιοπρέπεια κι έρχονται οι σχιζοφρενείς εξ εσπερίας φραγκολεβαντίνοι εθελόδουλοι-υπήκοοι των «αγορών» να μας μιλήσουν για αλήθεια, αξίες και αρχές και να μας «δείξουν τα αμπελοχώραφά μας».
Τι σχέση έχουν όλοι αυτοί οι δουλόφρονες ,οι ξεδιάντροποι φιλοτομαριστές με τη σεμνότητα, την αξιοπρέπεια, τη λεπτότητα και το μεγαλείο της Ελληνικής σκέψης; Τι σχέση έχουν αυτοί οι γελοίοι φτωχοδιάβολοι με το δέος που προκαλεί –κυρίως σήμερα-ο μόνος ανθρωποκεντρικός πολιτισμός που μπορεί να αναγεννήσει τον πλανήτη;
Οι ανθρώπινες κοινωνίες πια απελευθερώνονται κι η αρχαία Ελληνική φιλοσοφία ως θέαση ζωής και νοήματος επιβεβαιώνεται, θριαμβεύει. Ο άνθρωπος ετοιμάζεται για το μεγάλο άλμα στο φως . Καταρρέει ο «πολιτισμός» της βαρβαρότητας ,το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα κι η «ισχυρή» μαφία του βρίσκεται πια σε αδιέξοδο.
Ποτέ ξανά στην παγκόσμια ιστορία δεν υπήρξαν τόσο ανοιχτοί δρόμοι για την λαική παρέμβαση-κυριαρχία. Ποτέ ξανά τέτοια δυνατότητα χειραφέτησης κοινωνικής κι ανεξαρτησίας δεν υπήρξε για τους λαούς. Ποτέ ξανά η αλήθεια δεν έλαμψε, για όσους έχουν τη γνώση, την παιδεία και αναγνωρίζουν τις ιστορικές «συντεταγμένες». Αυτοί οι αμαθείς γραικύλοι σίγουρα δε μπορούν να αναγνωρίσουν τα σημάδια. Εμείς οι Έλληνες έχουμε τεράστιες δυνατότητες, γιατί είμαστε ιστορικά ο πιο πολιτικοποιημένος λαός με την πλέον εξωστρεφή ,αισιόδοξη και ανθρώπινη φιλοσοφία ζωής.
Η λαική μας μουσική, η ποίηση, η τέχνη ,η φιλοσοφία, η πνευματική μας κληρονομιά και παράδοση ύμνησαν τις ανθρώπινες σχέσεις, την ελευθερία, το όνειρο, την αγάπη, την αλήθεια, το δίκαιο. Τι σχέση έχουν με αυτές τις αξίες τα μιάσματα αυτά του ζόφου;
Το μόνο βέβαιο είναι ότι αυτή η διαστροφή της ανθρώπινης φύσης, που αντιπροσωπεύουν όλοι αυτοί οι γελοίοι επίδοξοι «ηγέτες», τελειώνει ,γιατί ούτε τα νήπια δεν μπορούν να αντέξουν τα «σοφά» τους επιχειρήματα και λόγια, όταν η χώρα καταρρέει κι η ανεργία ως βόμβα γκρεμίζει συθέμελα, δομικά, όλο το ξεπουλημένο καθεστώς των υπανθρώπων.
Η ανταπόδοση δεν είναι «παραχώρηση», αλλά συμπαντικός νόμος. Όσο πολύ αδικηθήκαμε, όσο πιο πολλή απέχθεια και πόνο ζήσαμε εξαιτίας των εθελόδουλων πολιτικών, τόσο πιο πολύ θα δικαιωθούμε –φτάνει να διεκδικήσουμε τη νίκη, πιστεύοντας απόλυτα στον καλό μας εαυτό, στις αστείρευτες και εν πολλοίς καταπιεσμένες δημιουργικές μας δυνάμεις, στην έμπνευσή μας, στην ανεκτίμητη πνευματική μας κληρονομιά, στη δημοκρατία. Και θα τη διεκδικήσουμε τη νίκη για να επιβιώσουμε και δεν μας άφησαν άλλο περιθώριο τώρα που η φωτιά καίει στην περιοχή μας από αυτόν της ενωτικής μας έγερσης για τη διεκδίκηση των αυτονόητων λαικών και εθνικών μας δικαίων.
Δεν υπάρχει περίπτωση να γλιτώσουν για κανένα λόγο. Ήδη το ανοσιούργημά τους δεν περιγράφεται με λόγια, ούτε υπάρχει ισοβαρής τιμωρία για τα έργα τους. Η εσχάτη προδοσία είναι η πιο επιεικής διατύπωση… Είναι αναίσθητοι, αναίσχυντοι, απαθείς.
Θυμηθείτε… Μας τη «χρωστάει» η ιστορία αυτή τη νίκη… Σοφά, ειρηνικά ,πολιτισμένα- όπως μας πρέπει- σαν σε χορό ή πανηγύρι θα μοιάζει η μέρα της λευτεριάς μας. Κι ύστερα το αδιανόητο τραγούδι της Ελληνικής λεβεντιάς και της απελευθέρωσης θα ακουστεί σε όλα τα πέρατα του κόσμου. Κι οι λαοί ,ο ένας μετά τον άλλον στους δρόμους θα διαλαλούν και τη δική τους λευτεριά, υμνώντας και θαυμάζοντας και πάλι τους Έλληνες, έτοιμους άλλη μια φορά στην ιστορία το θαύμα του πολιτισμού να αναστήσουν ,για να το μοιραστούν με όλους τους λαούς της γης.
Κι όλοι μαζί –ισότιμοι κι αλληλέγγυοι-σαν ένα σώμα, μια ψυχή θα έχουμε «θεώσει» τον άνθρωπο, κάνοντας πάνω από όλα σεβαστή την ελευθερία του, την αυτοπραγμάτωση και την ολοκλήρωσή του. Πάντα αυτή η γη έδινε πρώτη το σάλπισμα για τη νίκη του ανθρώπου ενάντια στο φασισμό και στη βαρβαρότητα, όπως και με την αντίσταση του ‘40… Αυτή τη φορά όμως οφείλει η νίκη μας να είναι οριστική και τα παιδιά μας επιτέλους να αναγεννήσουν τη ρημαγμένη χώρα!
Έλλη Διαμαντοπούλου


Οι «φτωχοδιάβολοι» και η Εκάλη: Το δόγμα μηδενικής ανοχής του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν ισχύει για τους εκλεκτους

Ανέλαβε να φέρει εις πέρας τις 15.000 απολύσεις που προέβλεπε η δανειακή σύμβαση. Και τις επένδυσε ιδεολογικά με το δόγμα της μηδενικής ανοχής. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συστήνεται ως αποφασισμένος πολέμιος της ατιμωρησίας, της αναξιοκρατίας και της ανομίας στο δημόσιο.


Οι ένοχοι βρέθηκαν στα πρόσωπα των 27 υπαλλήλων του δήμου Κερατσινίου, εκ των οποίων οι 15 είναι ανάπηροι, που κατηγορούνται πως κακώς κρίθηκαν το 2004 αναγκαίοι από το τότε δημοτικό συμβούλιο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε την παραδειγματική τιμωρία των «φτωχοδιάβολων», όπως αποκάλεσε τους 27 του Κερατσινίου, υποστηρίζοντας ότι οι νόμοι πρέπει να ισχύουν για όλους, ακόμα και για τους φουκαράδες. Σε μια αποστροφή μάλιστα του λόγου του ρώτησε τους βουλευτές του Σύριζα αν τα κριτήρια τους θα άλλαζαν αν επρόκειτο για υπαλλήλους του δήμου Εκάλης.
 
Θα ήταν ενδιαφέρον να αντιστρέψει κανείς το ερώτημα και να το απευθύνει στον ίδιο τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης: Πως γίνεται να ζητά την παραδειγματική τιμωρία ανάπηρων δημοτικών υπαλλήλων που τους έλειπε ένας μήνας στην κρίσιμη διετία του προεδρικού διατάγματος Παυλόπουλου και να χρίζει γενική διευθύντρια του Υπουργείου του, υπάλληλο για την οποία έχει διαταχθεί πειθαρχική και εισαγγελική έρευνα; 
 

Η «Εκάλη»:  Η Γενική Διευθύντρια του Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και το σκάνδαλο που μπήκε στο συρτάρι

 
Τον Οκτώβριο του 2005 οι επιθεωρητές ελεγκτές δημόσιας διοίκησης εκδίδουν ένα αποκαλυπτικό πόρισμα  για το Πρόγραμμα Πολιτεία που συντόνιζε τότε το Υπουργείο Εσωτερικών.  Οι επιθεωρητές κάνουν λόγο για όργιο παρατυπιών : 75 έργα εντάχθηκαν στο πρόγραμμα επιδοτήσεων χωρίς να αναφέρεται ο προϋπολογισμός τους, 2 έργα εντάχθηκαν  δύο φορές, ενώ κοινή πρακτική ήταν το σπάσιμο των έργων σε κομμάτια ώστε να μπορούν να γίνουν απευθείας αναθέσεις. Οι επιθεωρητές ζητούν την πειθαρχική δίωξη των εμπλεκόμενων, στους οποίους περιλαμβάνεται και η υπεύθυνη του Προγράμματος Πολιτεία, Γεωργία Βαλατσού.  Η δίωξη καθυστερεί  14 μήνες, αλλά τελικά ξεκινά μετά από παρέμβαση του εισαγγελέαΗ Γεωργία Βαλατσού παραπέμπεται  για παράβαση καθήκοντος, το πειθαρχικό ξεκινά αλλά δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ. Ο φάκελος μπαίνει στο συρτάρι, η κ. Βαλατσού ανεβαίνει στη ιεραρχία και επιλέγεται από τον Κυριάκο Μητσοτάκη ως  Γενική Διευθύντρια Οικονομικών Υπηρεσιών. 
 
 

Η αξιοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη

 
Ο νόμος για την επιλογή των προϊσταμένων του δημοσίου, είναι άλλο ένα από τα μεταρρυθμιστικά επιτεύγματα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Περιγράφεται αναλυτικά ένα σύστημα επιλογής, που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα, το ζουμί όμως κρύβεται στις μεταβατικές διατάξεις: Με πρόσχημα την αλλαγή των οργανογραμμάτων καθαιρούνται όλοι οι προϊστάμενοι και στη θέση τους μπαίνουν αυτοί που επιλέγει ο εκάστοτε υπουργός. Δεν πρόκειται για «μία από τα ίδια» καθώς τα στελέχη που καθαιρούνται είναι η πρώτη γενιά προϊσταμένων που αναδείχτηκαν με αντικειμενικά κριτήρια (νόμος Ραγκούση).

Ο «νόμος» εφαρμόζεται πρώτα στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπου οι τέσσερις γενικές διευθύνσεις μειώνονται σε τρεις.

  • Ο Δημήτρης Παπαδημητρόπουλος που είχε συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη βαθμολογία στο διαγωνισμό του 2010 καθαιρείται και υποβιβάζεται σε απλό υπάλληλο.
  • Στις 3 γενικές διευθύνσεις τοποθετούνται, ο Νίκος Μιχαλόπουλος, που είχε βγει τελευταίος στο διαγωνισμό του 2010, ο Ιωάννης Σπηλιωτόπουλος, που δεν συμμετείχε στο διαγωνισμό γιατί δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις και ηΓεωργία Βαλατσού, που παρότι πληρούσε τα κριτήρια υποτίθεται πως ελέγχεται πειθαρχικά

Δεν γνωρίζω ποια θα ήταν η ετυμηγορία του πειθαρχικού Συμβουλίου αν η υπόθεση δεν έμπαινε στο συρτάρι. Ενδεχομένως να έκρινε ότι η Γεωργία Βαλατσού δεν ευθύνεται για τις παρατυπίες και τις διπλές εγγραφές του προγράμματος πολιτεία. Ωστόσο οι «παρατυπίες» για τις οποίες κατηγορείται είναι πολύ σοβαρότερες από το να δεχτεί ένας δημοτικός υπάλληλος την βεβαίωση του δημοτικού συμβουλίου πως για τον 1 ή δύο μήνες που του έλειπαν το 2002 εργαζόταν στο δήμο με προφορική εντολή.  
 
Η μηδενική ανοχή του Κυριάκου Μητσοτάκη μπάζει νερά. Το σημαντικότερο όμως είναι πως έχει απαξιώσει εντελώς όλη τη διαδικασία της αξιολόγησης, που έτσι κι αλλιώς είχε κατηγορηθεί ως αυθαίρετη, αφού προεξοφλούσε ότι το 15% των υπαλλήλων είναι ανίκανοι. Το ποιος θα ενταχθεί σε αυτό το ποσοστό και ποιος όχι θα το αποφασίσουν μόνοι τους οι προϊστάμενοι που έχουν επιλεγεί με μόνο κριτήριο την εύνοια του Υπουργού.

Η καχυποψία των δημοσίων υπαλλήλων που φοβούνται ότι οι οι διορισμένοι προϊστάμενοι θα γλυτώσουν τα δικά τους παιδιά από το 15% και την απόλυση, είναι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένη.
 
  
ΥΓ:  Δεν είναι η πρώτη φορά που η κ. Βαλατσού ελέγχεται πειθαρχικά. Είχε κατηγορηθεί ότι το 2006 απουσίαζε από την υπηρεσία της για ένα χρόνο αδικαιολόγητα. Στο πειθαρχικό συμβούλιο που την αθώωσε συμμετείχε και ο νυν γενικός διευθυντής διοικητικών υπηρεσιών, Νίκος Μιχαλόπουλος.




Πηγή

Οι top συμβουλές για "ατσάλινη" αντρική καρδιά

Είναι το πιο πολύτιμο όργανο του σώματος μας και οφείλουμε να του δίνουμε την προσοχή και τη φροντίδα που χρειάζεται. Εδώ έχουμε τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προασπίσεις την υγεία της καρδιάς σου.
1. Αγάπα τη Διπλά
Οι άντρες που κάνουν σεξ μια φορά το μήνα ή λιγότερο κινδυνεύουν κατά 45% περισσότερο να εμφανίσουν καρδιακά νοσήματα σε σχέση με όσους το κάνουν 2 ή 3 φορές την εβδομάδα,  αποκαλύπτει μελέτη στο American Journal of Cardiology.
2. Φάε Καρύδια
Είναι το Νο 1 των ξηρών καρπών σε ότι αφορά το α-λινολενικό οξύ, ένα ω-3 λιπαρό οξύ που καταπολεμά τη φλεγμονή, λέει ο Larry Santora, διευθυντής στο Dick Butkus Heart and Vascular Screening Center στην Καλιφόρνια. Ερευνητές από το Γέιλ αναφέρουν ότι ½ φλ. καρύδια την ημέρα βελτιώνει την αγγειακή λειτουργία.
3. Κράτα το Ρυθμό
Αύριο το πρωί, πριν αναζητήσεις τις παντόφλες σου, ψάξε για το σφυγμό σου. Μόλις τον ψηλαφήσεις, μέτρησε τους χτύπους σε ένα λεπτό, λέει ο καρδιοθωρακοχειρουργός Pierre Theodore. Οι υγιείς άντρες πρέπει να έχουν συχνότητα 70 σφυγμών το λεπτό ή μικρότερη. Αν η δική σου είναι μεγαλύτερη για περισσότερο από μία εβδομάδα, μίλα με το γιατρό σου.
4. Απόφυγε τον Μολυσμένο Αέρα
Η εισπνοή μικροσκοπικών ατμοσφαιρικών σωματιδίων δημιουργεί προδιάθεση για καρδιακή προσβολή, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον. Τα σωματίδια είναι αυξημένα νωρίς το πρωί κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οπότε άσε τις εξωτερικές δουλειές για το απόγευμα.
5. Υποστήριξε τα Οσπρια
Οσοι κατανάλωναν καθημερινά 1 φλ. πλούσιο σε φυτικές ίνες φακές, φασόλια ή ρεβίθια μείωσαν τη συστολική πίεση κατά 4 mmHg σε διάστημα τριών μηνών, σύμφωνα με μελέτη στο Archives of Internal Medicine. Πρόσθεσε στη σαλάτα μαύρα φασόλια, φτιάξε φακές με φέτα και γάρνιρε το κρέας με ρεβίθια.
6. Χτύπα Ομελέτα
Μη σκέφτεσαι ότι τα αυγά αυξάνουν την LDL (κακή) χοληστερόλη σου. Βραζιλιάνικη μελέτη ισχυρίζεται ότι η κατανάλωση αυγών συνδέεται με πιο υγιείς στεφανιαίες αρτηρίες. Ισως αυτό οφείλεται στις βιταμίνες Ε, Β12 και στο φυλλικό οξύ που περιέχεται στον κρόκο. Περιορίσου, όμως, στα 4 αυγά τη μέρα, για να μην παχύνεις

Ο απινιδωτής του καθεστώτος

Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη 

 Ο εθνικισμός είναι το έσχατο καταφύγιο των ηλιθίων και η εθνική συναίνεση το έσχατο αποκούμπι του καθεστώτος. Η ισχύς εν τη ενώσει, όλοι μαζί σαν μια γροθιά να αντιμετωπίσουμε τους κινδύνους που απειλούν το έθνος. Μυριάδες οι κίνδυνοι, αδέρφια, από το δυσθεώρητο χρέος, μέχρι τους Τούρκους που μπαίνουν στην ΑΟΖ και τους Αλβανούς που μπαίνουν στα ελληνικά χωριά. Βάλε και λίγους τζιχαντιστές, λίγη ΠΓΔΜ, λίγο Έμπολα, μπροστά στα βάσανά μας η Αποκάλυψη του Ιωάννη μοιάζει με αισθηματικό μυθιστόρημα της Εύας Ομηρόλη.

Το στρατήγημα της «εθνικής συνεννόησης» έχει στόχο την αποτροπή των πρόωρων εκλογών με κάθε μέσο, ακόμη και με αλλαγή κυβέρνησης στο μέσο της τετραετίας, κατά τα πρότυπα του Παπανδρέου και του Παπαδήμου. Τούτο δεν πρόκειται να συμβεί, δεν είναι καν επιδίωξη, είναι μοχλός πίεσης για την επίτευξη του πραγματικού στόχου, που είναι η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από την παρούσα Βουλή.

Οι 180 είναι ο στόχος, γι' αυτό θα κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να φέρουν τους βουλευτές ενώπιον δραματικών διλημμάτων: Ή ψηφίζεις για Πρόεδρο ή βάζεις τη χώρα σε περιπέτειες, τη ρίχνεις στα τάρταρα του χρέους, των Τούρκων, των Αλβανών. Είναι κι αυτό ενός είδους κουμπαράς.

Αν αποτύχει ο πρώτος στόχος και πάμε σε εκλογές, θα περάσουν αμέσως στο επόμενο σχέδιο, στην αποτροπή της αυτοδυναμίας του ΣΥΡΙΖΑ. Ένα κόμμα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει από μόνο του τη ζοφερή κατάσταση, χρειάζονται ευρύτερες συναινέσεις και συνεννοήσεις για να σωθεί η χώρα. Όλοι μαζί, και ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Σαμαράς, που θα έχει φάει εκλογική σφαλιάρα, και ο Βενιζέλος, που θα έχει φάει κλωτσιά, και τα νεοπαγή κόμματα που έχουν την ίδια κοψιά με τον Σαμαρά και τον Βενιζέλο. «Όχι στον διπολισμό», «όχι στην κομματική παντοδυναμία», «όχι στην αλαζονεία» θα φωνάζουν νυχθημερόν εκείνοι που αφιέρωσαν τη ζωή τους στον διπολισμό, στην παντοδυναμία, στην αλαζονεία.

Τώρα τη θυμηθήκατε τη συναίνεση, αδέλφια; Τώρα που το καθεστώς βυθίζεται στα περιττώματά του και ψάχνει για καλάμι -ας είναι και καλαμάκι αναψυκτικού- για να πάρει τις ανάσες που θα το κρατήσουν στη ζωή; Πού την είχατε κρυμμένη τη συναίνεσή σας στα χρόνια του ζόφου; Ρωτήσατε κανέναν όταν κόψατε τους μισθούς, τις συντάξεις, τα επιδόματα, όταν αυξήσατε τους φόρους, όταν κλείσατε τα νοσοκομεία, όταν οδηγήσατε στη χρεοκοπία τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πανεπιστήμια; Κι όταν μαζευόμαστε καμιά φορά έξω από τη Βουλή, όπως τότε με το Μεσοπρόθεσμο, για να σας πούμε τη γνώμη μας, μας απαντούσατε με γκλομπ και δακρυγόνα, ακόμη και τον Γλέζο έδειραν οι κήρυκες της συναίνεσης.

Φάγανε, δείρανε, ψέκασαν, λαχανιάσανε, πέσανε κάτω και τώρα ψάχνουν τον απινιδωτή που θα τους ξαναφέρει πίσω στη ζωή. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να σας βοηθήσουμε, μας έχει κόψει το ρεύμα η ΔΕΗ.


Πηγή 

Η Δημοκρατία Στα Χρόνια Του Έμπολα


Ο νους είναι φτιαγμένος από λέξεις.
Ο κόσμος, ο ανθρώπινος κόσμος, είναι φτιαγμένος από λέξεις.
Αλλάζεις μια λέξη και αλλάζεις τον κόσμο.
~~{}~~
Οι τίτλοι είναι μιμίδια που χώνονται στο μυαλό σου σαν σκουλήκια. Ο Μάρκες τα κατάφερνε πολύ καλά με τα σκουλήκια αυτά: «Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου», «Περί έρωτος και άλλων δαιμονίων», «100 χρόνια μοναξιάς», «Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας».

~~{}~~
«Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας».
Αυτός ο τίτλος είναι ελκυστικός γιατί περιέχει τον έρωτα και τη χολέρα, τον έρωτα και το θάνατο. Και όλοι θέλουν να διαβάζουν για τον έρωτα.
Ο έρωτας είναι η αρχή των πάντων.
Ο έρωτας είναι μια κοινωνικά αποδεκτή παράνοια και ο θρίαμβος της φαντασίας πάνω στην νοημοσύνη.
~
Προσοχή όμως! Ο πρωτότυπος τίτλος είναι: «El amor en los tiempos del cólera». Και ο αγγλικός: «Love in the time of cholera».
Οπότε ο Έλληνας μεταφραστής, που χρησιμοποίησε πρώτος τη λέξη «έρωτας» στον τίτλο, είχε έμπνευση.
Έρωτα ανίκητε στις μάχες, έρωτα αμετάφραστε.
~~{}~~
Ο Μάο Τσε Τουνγκ αισθάνθηκε έκπληξη όταν έμαθε την έννοια της λέξης «freedom». Στα κινεζικά η αντίστοιχη έννοια ήταν το «προσφορά στο σύνολο».
Ελευθερία είναι να προσφέρεις στο σύνολο.
Όσο ωραίο και να ακούγεται κάτι τέτοιο, οι δυτικοί δυσκολευόμαστε να το καταλάβουμε. Τι είναι ελευθερία για έναν δυτικό;
Μετά από τρεις χιλιάδες χρόνια σκέψης και φιλοσοφίας δεν έχουμε ακόμα καταλάβει.
Ίσως αυτό να είναι η ελευθερία: Να συνεχίζεις να σκέφτεσαι και να αναρωτιέσαι τι είναι ελευθερία (και σίγουρα να έχεις το δικαίωμα να εκφράζεις δημοσίως τέτοιες σκέψεις).
Η ελευθερία είναι κάτι σαν την ουτοπία. Ίσως και σαν τον έρωτα.
Όταν η ουτοπία εφαρμόζεται γίνεται ολοκληρωτικό καθεστώς.
Όταν η ελευθερία εκφράζεται περιορίζεται από τις λέξεις που χρησιμοποιούμε.
Όταν ο έρωτας ολοκληρώνεται γίνεται γάμος.
~
Η ελευθερία, η ουτοπία, ο έρωτας είναι ανοικτά συστήματα. Δεν έχουν τέλος, δεν είναι λογικά, δεν μπορούν να ολοκληρωθούν. Είναι διαλεκτικά σχήματα που εμπεριέχουν την κατάργηση τους.
~~{}~~
Και μετά έρχεται η άλλη λέξη: «Έμπολα».
Όσο μέναμε στη χολέρα του Μάρκες όλα ήταν καλά. Γιατί αυτή είναι μια ασθένεια παρωχημένη, ξεπερασμένη, νικημένη.
Η λέξη «χολέρα» μας προκαλεί αηδία, ίσως περιέργεια και ανατριχίλα, αλλά όχι φόβο, αφού κανείς δυτικός δεν πεθαίνει πια από χολέρα. Στην ίδια φράση με τον έρωτα η χολέρα ακούγεται σχεδόν ρομαντική.
Όπως ρομαντική (η ασθένεια των ποιητών) ήταν μέχρι πρόσφατα και η φυματίωση. Αλλά τα τελευταία χρόνια έπαψε να είναι ρομαντική, γιατί από τον κόσμο της λογοτεχνίας επιστρέφει στον πραγματικό κόσμο.
Πραγματικός κόσμος είναι μόνο το μέρος όπου ζούμε εμείς και τα παιδιά μας.
~~{}~~
Μέχρι πριν δέκα μέρες ο έμπολα δεν μας απασχολούσε περισσότερο από την ελονοσία, αφού εξαιτίας του πέθαιναν μόνο αφρικάνοι. Κι εμείς δεν ζούμε στην Αφρική.
Όμως, άξαφνα, με τρία κρούσματα στον δυτικό κόσμο, ο έμπολα έγινε «η μεγαλύτερη απειλή για την ανθρωπότητα».
Μάλλον στην ανθρωπότητα δεν συγκαταλέγονται οι Αφρικάνοι, αφού με 40.000 θύματα από τον Τρίτο Κόσμο, ο Έμπολα ήταν «απλώς» μια θανατηφόρα ασθένεια.
~
Ο έμπολα δεν είναι ιός, είναι ευλογία.
Όχι για όσους νοσούν, αλλά για τα media και για τους κυβερνώντες.
Εικόνες, όπως εκείνες των νοσηλευτών με στολές -σχεδόν- διαστημικές και τίτλοι όπως: «Παγκόσμιος συναγερμός για τον έμπολα», λειτουργούν ως «επικοινωνιακά παραβάν».
Τα στήνεις μπρος από τα θέματα που θες να αποκρύψεις ή να υποβιβάσεις.
Αυτή είναι η πρώτη λειτουργία. Η δεύτερη, και πιο σημαντική, είναι ο φόβος.
Ο φόβος στα χρόνια του έμπολα.
~~{}~~
Ο φόβος της κοινωνίας μπροστά σε καταστάσεις ανεξέλεγκτες (φυσικές καταστροφές, πανδημίες, οικονομικές κρίσεις, πόλεμοι, επέλαση βαρβάρων) οδηγεί πάντα και επιβεβαιωμένα στον κομφορμισμό.
Ακόμα κι αν οι καταστάσεις δεν είναι ανεξέλεγκτες μπορείς να τις παρουσιάσεις ως τέτοιες.
Αληθινό είναι ό,τι προβάλλεται.
Ό,τι δεν προβάλλεται δεν υπάρχει.
Τρία (λευκά) θύματα δεν συνιστούν πανδημία, αλλά μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για επικοινωνιακά αποκυήματα απόλυτης καταστροφής.
Ο άνθρωπος που νιώθει τόσο ευάλωτος θα θελήσει να στηριχτεί στο πλαίσιο «σταθερότητας» που του παρουσιάζουν ως ισχυρό, ακόμα κι αν χρειαστεί να απωλέσει κάποια από τα δικαιώματα του.
Η δημοκρατία στα χρόνια του έμπολα.
~~{}~~
Μην σας φανεί καθόλου παράξενο αν κάποιος παγκόσμιος οργανισμός υγείας κατηγορήσει και καταδείξει τα αδύναμα σημεία της δημόσιας νοσοκομειακής περίθαλψης, όσον αφορά τηναντιμετώπιση του έμπολα. Ενώ την ίδια στιγμή θα εξυμνεί τα ιδιωτικά συστήματα υγείας.
Για κάποιον «παράξενο λόγο» κάθε καταστροφή (πραγματική ή επικείμενη ή υποτιθέμενη) έχει ως πρώτο θύμα τον δημόσιο τομέα.
Ο φόβος ευνοεί τις ιδιωτικοποιήσεις.
Πως γίνεται ένα ιδιωτικό σύστημα υγείας, όπου μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού δεν μπορεί να συμμετάσχει, να ωφεληθεί, πως γίνεται να είναι ωφέλιμο για την κοινωνία, αυτό μόνο οι θιασώτες του Φρίντμαν και της Θάτσερ μπορούν να μας εξηγήσουν.
~~{}~~
Καθώς οι οικονομικές ανισότητες αυξάνονται, καθώς η παγκοσμιοποιημένη Αγορά (Agora) επιβάλλεται και επεκτείνεται, καθώς οι υπερπλούσιοι γίνονται πιο πλούσιοι και οι φτωχοί πιο πολλοί, να περιμένετε περισσότερα σενάρια καταστροφολογίας και περισσότερες εικόνες καταστροφής.
«Η δημοκρατία στα χρόνια του φόβου», θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του διηγήματος της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα.
Το μυθιστόρημα του 21ου αιώνα θα ονομαστεί: «100 χρόνια φόβου«.
Και αν δεν ξεπεράσουμε το φόβο, τότε το ΤΕΛΟΣ, δεν θα είναι μία ακόμα λέξη, θα είναι η τελευταία λέξη.


Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014

O Παπανδρέου κάνει …«come back» (video)

Αίσθηση προκάλεσε η ομιλία του Γιώργου Παπανδρέου, στο Ηράκλειο της Κρήτης, το βράδυ της Παρασκευής, στα εγκαίνια της έκθεσης «Από τον Ανένδοτο στην Αλλαγή». Ο κ. Παπανδρέου, μίλησε για τα λάθη της διακυβέρνησης του, τάχθηκε υπέρ μίας εθνικής στρατηγικής και υπέρβασης των κομματικών διαφορών για την διαχείριση των κρίσιμων θεμάτων της χώρας, άσκησε κριτική σε Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ζήτησε την επανεκκίνηση του ΠΑΣΟΚ με αλλαγές σε δομές και πρόσωπα.
Ουσιαστικά, ο πρώην πρωθυπουργός δήλωσε παρών στις πολιτικές εξελίξεις, τόνισε ότι θα ψηφίσει για Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αλλά και προειδοποίησε ότι στόχος του δεν είναι ένας «τρίτος πόλος». Ουσιαστικά δηλαδή άφησε να εννοηθεί ότι στόχος του είναι η αναγέννηση του ίδιου του ΠΑΣΟΚ, «ανάβοντας» έτσι και πάλι τα «κάρβουνα» στον θρόνο του Ευάγγελου Βενιζέλου, αφού φαίνεται πως ο Γιώργος Παπανδρέου προετοιμάζει την επιστροφή του…


Ο Γιώργος Παπανδρέου έθεσε ως στόχο την «Μεταπελατειακή» Ελλάδα σε αντίθεση με όσους μιλούν για μεταμνημονιακή Ελλάδα λέγοντας: «Για αυτό και απέναντι στην αριστερή και δεξιά συντήρηση, τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, που μιλάνε για τη «Μεταμνημονιακή Ελλάδα» και διαγωνίζονται σε μία δήθεν φιλολαϊκή ρητορική, εγώ συντάσσομαι με όλους εκείνους τους προοδευτικούς πολίτες που θέλουν να μιλήσουν και να αγωνιστούν, να δουλέψουν, για την απελευθερωμένη «Μεταπελατειακή Ελλάδα»! Γιατί από το Μνημόνιο, αργά ή γρήγορα, θα βγούμε. Αλλά η «έξοδος» που έχει σημασία, αν δεν θέλουμε να κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας, είναι μία: Η «έξοδος» από όσα μας οδήγησαν στο Μνημόνιο».
Παράλληλα, ο Γιώργος Παπανδρέου χρησιμοποίησε το σύνθημά του που κυριαρχούσε το 2009 στην προεκλογική περίοδο το γνωστό …«Πάμε». Εν ολίγοις, φαίνεται, πως ο Γιώργος Παπανδρέου λειτουργεί ακόμα να μην έχει φταίξει σε τίποτα ενώ ήταν καθαρά δική του απόφαση η είσοδος της χώρας σε μνημόνια και τρόικα, εκείνος έφερε το ΔΝΤ στην Ευρώπη και τώρα φαίνεται να είναι πεπεισμένος ότι απευθύνεται σε ανθρώπους με μνήμη …χρυσόψαρου, που μεταξύ άλλων ξεχνούν τα "μαγειρέματα" με τα ελλείμματα, τα CDS κλπ. κλπ.


Πηγή

Για την έκτακτη σύσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας

Ολοκληρώθηκε σήμερα τις πρώτες πρωϊνές ώρες η έκτακτη σύσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας, για την εκτίμηση της κατάστασης από τις πλημμύρες στην Αττική, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά. Στη σύσκεψη όπου μετείχαν υπηρεσιακοί και αρμόδιοι φορείς, δεν προσκλήθηκε να λάβει μέρος η Περιφέρεια Αττικής.
Η ενέργεια αυτή είναι αποκαλυπτική του πώς αντιλαμβάνεται η σημερινή κυβέρνηση το ρόλο και την αποστολή της δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ως ρόλο εκτελεστικού βραχίωνα, συμπληρωματικού της κεντρικής εξουσίας, χωρίς λόγο.
Πρόκειται για μία αντιμετώπιση που εντάσσεται σε έναν προεκλογικού τύπου σχεδιασμό, ο οποίος απάδει της κρισιμότητας της δύσκολης συγκυρίας.
Σήμερα, που οι πολίτες των δήμων της Αττικής μετρούν τις πληγές που άφησαν πίσω τους οι πλημμύρες, βρισκόμαστε μπροστά σε μια πολιτική αποκλεισμών για προφανή μικροκομματικά οφέλη. Μια πολιτικάντικη πολιτική που ευθύνεται για το γεγονός ότι εν έτει 2014 η αντιπλημμυρική προστασία παραμένει ζητούμενο..
Σήμερα εκείνο που χρειάζεται είναι η καταγραφή των προτεραιοτήτων, η άμεση δρομολόγηση των αποζημιώσεων καθώς και η επείγουσα προώθηση μέτρων αντιπλημμυρικής θωράκισης. Αυτές είναι οι υπηρεσίες που αναμένουν οι πολίτες από έναν σύγχρονο δημόσιο μηχανισμό και όχι παλαιοκομματικές αντιλήψεις για δημιουργία εντυπώσεων στα συντρίμμια κατεστραμμένων περιουσιών.


Πηγή

Ο αριθμός του κινητού δείχνει την ηλικία μας - Κάντε το τέστ

Οσο απίστευτο και αν ακούγεται, ένα μαθηματικό και άκρως διασκεδαστικό τεστ με προσθέσεις, αφαιρέσεις και πολλαπλασιασμούς που ξεκινά από τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου καταλήγει να δείχνει την... ηλικία του κατόχου του.
Το τεστ: 
1) Γράψτε το τελευταίο ψηφίο του κινητού τηλεφώνου σας.
2) Πολλαπλασιάστε το επί 2.
3) Μετά προσθέστε το 5.
4) Πολλαπλασιάστε το αποτέλεσμα επί 50.
5) Στο γινόμενο προσθέστε το 1764.
6) Από το αποτέλεσμα αφαιρέστε το έτος της γέννησής σας.
Τώρα έχετε βρει έναν τριψήφιο αριθμό.
Το πρώτο ψηφίο είναι το τελεταίο ψηφίο του κινητού σας. Τα άλλα δύο ψηφία δείχνουν την πραγματική σας ηλικία

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *