Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Π. Σκουρλέτης: Τα ναι και τα όχι τα καθορίζει ο ελληνικός λαός, χωρίς μνημόνιο και τρόικα (Video)





Κατερίνα Μπρέγιαννη
Ο υπουργός Πάνος Σκουρλέτης τόνισε ότι η ρύθμιση για τις 100 δόσεις θα είναι σωτήριο μέτρο για τα δημόσια ταμεία και αναμένεται ο νόμος να κατατεθεί άμεσα μέσα στο Μάρτιο. Πρόσθεσε επίσης ότι μπήκε τέλος στου πλειστηριασμούς α' κατοικίας και δεν πρέπει να ανησυχεί ο κόσμος. Επίσης ξεκαθάρισε ότι δεν θα αυξηθεί ο ΦΠΑ στα νησιά.
«Ήδη από την επόμενη των εκλογών έχει αρχίσει μπαράζ πιέσεων στους εργαζόμενους να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας για να δημιουργήσουν τετελεσμένα είτε στον κατώτατο μισθό είτε στην επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων» κατήγγειλε ο υπουργός Εργασίας τονίζοντας ότι το μοναδικό πολιτικό όπλο που έχουν οι εργαζόμενοι είναι τα συνδικάτα και συμπλήρωσε ότι το υπουργείο βρίσκεται «αμέριστα στο πλευρό τους». Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ανακτήσουν την φερεγγυότητα και την αξιοπιστία του συνδικαλιστικού μηνύματος και να εμπιστευτούν το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Στόχος από την πλευρά του υπουργείου είναι οι έλεγχοι να ενταθούν.
Σχολιάζοντας τη νέα συμφωνία – γέφυρα με την Ευρώπη ο υπουργός εξήγησε ότι η τρόικα δεν υπάρχει πια, ως ενιαίο μόρφωμα. Ο κάθε ένας από τους θεσμούς επιτελεί διαφορετικό ρόλο και με διαφορετικό τρόπο τοποθετήθηκε απέναντι στα αιτήματα της χώρας. Συζήτηση με τον τρόπο που γνωρίζουμε ως τώρα δεν υπάρχει δηλαδή, με τις γνωστές επισκέψεις της τρόικα και τις αξιολόγησεις. "Διαπραγματευόμαστε με δύσκολους όρους γιατί προηγήθηκαν πρωθυπουργοί όπως ο κ. Σαμαράς, ο κ. Παπαδήμος και ο κ. Παπανδρέου" πρόσθεσε.
Ο Π. Σκουρλέτης εκτίμησε στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα Mega, ότι η συμφωνία είναι γενικόλογη, δεν είναι μνημόνιο και μεταφράζεται σε τέλος της προηγούμενης κατάστασης. Δεν υπάρχουν μέτρα από την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά υπάρχουν και κάποια σκοτεινά σημεία. Τα σημεία αυτά θα καθοριστούν από τον συσχετισμό δυνάμεων. Αποφύγαμε τη δέσμευση για πρωτογενή πλεονάσματα 3.5%. ενώ δεν πέρασαν για πρώτη φορά οι ακραίες φωνές των Γερμανών. «Δεν πηγαίναμε για ρήξη αλλά για προωθητικό συμβιβασμό».
«Έχουμε οικοδομήσει ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης με τους θεσμούς που περιγράφεται από τη δημοσιονομική ισορροπία, τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα» είπε και τόνισε ότι δεν έχει προσδιοριστεί ένας τυπικός τρόπος ελέγχου. Δεσμεύει την Ευρώπη στην αποκατάσταση των εργασιακών σχέσεων και την επαναφορά του κατώτατου μισθού. Αποδέχονται τη λογική των επιχειρημάτων μας. Επίσης επανεπιβεβαιώθηκε ότι τα 11,5 δισ του ΤΧΣ θα είναι για τη σταθεροποίηση του τραπεζικού συστήματος και πρόσθεσε ότι θα υπάρξει δίκαιη λύση για τα κόκκινα δάνεια.

Αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ και κατώτατος μισθός στοχεύουν στην κανονικότητα και την ανάπτυξη της οικονομίας

Στόχος της κυβέρνησης είναι η εξομάλυνση της κατάστασης είπε υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν είχε εντολή τη ρήξη αλλά έναν προωθητικό συμβιβασμό. Δεν πρέπει να τίθεται σε κίνδυνο η δημοσιονομική ισορροπία συμπλήρωσε. Η κυβέρνηση έχει διπλή έννοια ώστε να μην εκτροχιαστεί ο προϋπολογισμός γιατί θέλει να εφαρμόσει το πρόγραμμά της. Οι χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας είναι δεδομένες, η διαπραγμάτευση θα είναι συνεχής.
Η μείωση του κατώτατου μισθού και η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων που επέφερε η κατάργηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων δεν απέδωσαν ως μέτρα, δεν βοήθησαν την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα στην Ελλάδα. Ενώ μείωσαν κατά 25% της αγοραστικής δύναμης και των εισοδημάτων και μείωση κατά 1% την παραγωγικότητα.
Διευκρίνισε επίσης, ότι το αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ συνδυάζεται με την αύξηση του κατώτατου μισθού, ως μέτρα που συμπληρώνουν το ένα το άλλο αλλά και με άλλα μέτρα, για να υπάρχει και η αντίστοιχη ανακούφιση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ώστε να μην είναι δυσβάσταχτη η επαναφορά των κατώτατων μισθών. Αυτά τα μέτρα αποκαθιστούν μια κανονικότητα στοχεύοντας στην ανάπτυξη.
Επιπλέον ο Π. Σκουρλέτης είπε ότι δεν μπορεί να είναι αποσπασμένη η εργασία από την κοινωνική ασφάλιση, έτσι θα μεταφερθεί στο υπουργείο Εργασίας.
Σχετικά με την πρόσφατη δήλωση του Μ. Γλέζου ανέφερε ότι: «Κατανοώ τα ερωτηματικά του Μ. Γλέζου αλλά τα πολιτικά πρόσωπα πρώτου μεγέθους πρέπει να διαφυλάξουν την ενότητα απέναντι στους δανειστές, ένα μέτωπο αραγές».


Εκ των υστέρων


Της Κρυσταλίας Πατούλη
[...] Ένας πίνακας φρίκης με τρομακτικές μάσκες καρναβαλιού θυτών και άψυχων μαρτύρων, που εκ των υστέρων οι περισσότεροι αποστασιοποιημένοι ταράζουν τον ...ύπνο του δικαίου τους, και στη συνέχεια φορούν και πάλι τη μάσκα της αταραξίας και της απάθειας μπροστά στη βία και το άδικο [...]
"Φοβήθηκα, άκουγα ένα νεαρό να μου λέει σας παρακαλώ ανοίξτε μου, χρειάζομαι βοήθεια και έτσι δεν άνοιξα την πόρτα": Μαρτυρία σε ιδιωτικό ερευνητή και όχι στην αστυνομία, μετά το πέρας 15 ολόκληρων ημερών από το συγκεκριμένο γεγονός.
«Τον είχαν ακινητοποιήσει σε καρέκλα, τον τραμπούκιζαν, τον έφτυναν και τον χλεύαζαν με υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς και σχόλια» αποκαλύπτει (πάντα εκ των υστέρων) υψηλόβαθμος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ, «Είχαν κάνει τον Βαγγέλη juke box» – Σοκάρουν οι καταθέσεις για τον φοιτητή, ανακοινώνουν.
Είναι γνωστό ότι σε περιβάλλον μικρών συστημάτων, κλειστών μικροκοινωνιών, όπως και οι φοιτητικές Εστίες που κάποιος είναι αναγκασμένος να βρίσκεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορούν να αναδυθούν όλες οι δυναμικές αλλά και οι παθογένειες του υπερσυστήματος μιας ολόκληρης κοινωνίας, αλλά και ενός ακόμα μικρότερου συστήματος όπως η οικογένεια.
Οι ρόλοι (και η συμπεριφορά) όπου έχει μάθει να εκφράζει ένα πρόσωπο μέχρι εκείνη τη στιγμή στη ζωή του και ους κουβαλάει πρωτίστως από την οικογένειά του, μετά στο σχολείο και στη συνέχεια στις σχέσεις του, εμφανίζονται και καθρεφτίζονται σε κάθε άλλο σύστημα και υπερσύστημα (αργότερα και στην εργασία) που στη συνέχεια θα «ανήκει» για μικρό ή μεγάλο διάστημα, είτε το αντιλαμβάνεται κάποιος συνειδητά ή όχι.
Τα παιδιά που θα εμφανίσουν βίαιη συμπεριφορά στο σχολείο και θα πάρουν το ρόλο του θύτη, αυτό που θα ζητούν από τα θύματά τους θα είναι πάντα η σιωπή και η ανοχή. Το ίδιο και από τους όποιους μάρτυρες της βίας τους.
Είναι παρατηρημένο, ότι συνήθως ένας μάρτυρας (και η κοινωνία γενικά), αν δεν πάσχει από τη διαταραχή της απάθειας που έχει πάρει μάλλον διαστάσεις επιδημίας στη χώρα μας, παίρνει ευκολότερα το μέρος του θύτη παρά το μέρος του θύματος, εκτός κι αν υπάρξει επίσημη καταγγελία και αδιάσειστα στοιχεία εις βάρος των κακοποιήσεων που έχει υποστεί, ή - το χειρότερο - οι αποδείξεις ενός φόνου(δηλαδή εκ των υστέρων και συνήθως όταν είναι πολύ αργά πια).
Το θύμα όμως ζητάει να γίνει γνωστή η βία που υπέστη. Ζητά δικαίωση, μέσα του, μέχρι να βρει τον τρόπο να διαχειριστεί και να εκφράσει την κατάσταση που αντιμετωπίζει ώστε να μιλήσει και να την απαιτήσει και από τους γύρω του.
Στην αρχή κάνει ίσως υπομονή, προσπαθεί να διαχειριστεί τον εκφοβισμό (bullying) και τη βία. Σα να δίνει ευκαιρίες στον θύτη να μεταμεληθεί, να υποχωρήσει, ακόμα και να ζητήσει συν-χώρεση. Ψάχνει τον τρόπο να υπάρξει μέσα σε ένα σύστημα χωρίς να είναι θύμα, αλλά ούτε και θύτης.
Δεν γίνεται πάντα να διαχειριστεί την κακία(που είναι ασθένεια) και γενικά την ψυχοπαθολογία των θυτών, που ενώ εμφανίζονται στους γύρω τους ως φυσιολογικοί και ενίοτε έως και συμβατικοί, μπορεί να πέσουν ακόμα και στο μεγαλύτερο έγκλημα.
Άλλα θύματα βίας, ειδικά ανήλικα ή στην εφηβεία και γενικά σε νεαρή ηλικία, δεν μπορούν συχνά να διαχειριστούν επίσης το γεγονός ότι αν ομολογήσουν στις αρχές ή κυρίως στην οικογένειά τους οποιαδήποτε κακοποίηση έχουν υποστεί,  θα τους χαρακτηρίσουν ως αδύναμους, που δεν μπόρεσαν να αντιδράσουν και αναγκάστηκαν να ζητήσουν βοήθεια.
(και λόγω του ότι η έκκληση για βοήθεια γενικά στον «πολιτισμένο» κόσμο μας δεν εκλαμβάνεται ως υπέρτατη έκφραση ψυχικής υγείας, όπως ακριβώς δηλαδή και είναι, αλλά ως αδυναμία)
Εν τω μεταξύ τα θύματα συνήθως δεν είναι βίαια, γι' αυτό και δύσκολα θα αντιδράσουν, δηλ. θα αμυνθούν στη βία με βία. Αυτό οι θύτες ενίοτε το καταλαβαίνουν και την μη αντίδρασή τους την εκλαμβάνουν συνήθως ως αδυναμία. Τα όριά τους τότε σα να μεγεθύνονται και μπορεί να προχωρήσουν (συνειδητά ή ασυνείδητα) πιο εύκολα στη συνέχεια ακόμα και σε μεγαλύτερη κακοποίηση.
Οι μάρτυρες σκηνών βίας από την άλλη μεριά, δύσκολα αντιδρούν σε περιστατικά βίας, γιατί, όπως ήδη ειπώθηκε, τους είναι δύσκολο να πάρουν τη μεριά του θύματος (υπάρχει και ο φόβος μήπως και οι ίδιοι θυματοποιηθούν ανάλογα σαν να πρόκειται για κολλητικό ιό!). Τους είναι πιο εύκολο να παίρνουν το μέρος του θύτη, ή να υποτιμούν τα γεγονότα, γιατί έτσι θα απολαύσουν ήσυχοι το βράδυ τον ύπνο του δικαίου, ή ακόμα και να βυθίζονται στην απάθεια ως ψυχικά διαταραγμένοι όπως και οι θύτες(αφού και η απάθεια ψυχική διαταραχή είναι όπως ειπώθηκε ήδη).
(λόγω του ότι επίσης στον «πολιτισμένο» κόσμο μας, το να κάνει καταγγελία κάποιος μάρτυρας βίας, είναι έως και κακουργηματικό αδίκημα –βλ. περίπτωση Καπετανόπουλου- και διότι στη μετεμφυλιακή Ελλάδα ο κοίτα-τη-δουλίτσα-σου-και-μη μπλέκεσαι, έγινε ο εθνικός μας ήρωας. Επιπλέον το να ζητήσει και να λάβει συμβουλευτική κάποιος υπεύθυνος όπως π.χ. ένας διευθυντής εκπαιδευτικού ιδρύματος, ο οποίος έχει πιθανά ενημερωθεί -ή και μόνο έχει υποψιαστεί- για φαινόμενα βίας, μοιάζει να είναι η εξαίρεση).
Σε ανάλογες περιπτώσεις το θύμα το πρώτο που πρέπει να κάνει είναι να απομακρυνθεί άμεσα από τον θύτη ή τους θύτες, και να ζητήσει άμεσα την επέμβαση και την βοήθεια των ειδικών, των υπευθύνων, όπς και της δικαιοσύνης, ώστε να αναλάβουν τους άρρωστους, διότι βρίσκεται εν μέσω μίας άκρως παθολογικής όσο και επικίνδυνης για τον ίδιο κατάστασης, όπου:
α) ένα άρρωστο άτομο ή και πολλά μαζί συνήθως, ασκούν βία, παίρνουν το ρόλο του θύτη και διαπράττουν έγκλημα (ανεξαρτήτως βαθμού),
β) οι απαθείς και γι’ αυτό συνένοχοι μάρτυρες των εγκλημάτων του επίσης φιλοξενούν ψυχολογική διαταραχή, όπως και οι πιθανά υπεύθυνοι/απαθείς ανεύθυνοι, που ενημερώνονται (διότι, εκτός των άλλων, η μεγαλύτερη βία είναι το να μπορούμε να κάνουμε κάτι, και να μην κάνουμε…)
και γ) το θύμα σε αυτές τις νοσηρές συνθήκες, είναι το μόνο που δεν φιλοξενεί κάποια ψυχολογική διαταραχή, αλλά γι’ αυτό ακριβώς κινδυνεύει και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις θανάσιμα (Ο φόβος -ή ακόμα και η ντροπή, όπως αναφέρθηκε, ειδικά σε νεαρές ηλικίες- της έκθεσης των γεγονότων, και η σιωπή, μπορεί να αποβούν έως και θανάσιμα).
Ο φόβος και η άγνοια διαχείρισης (αλλά και η απουσία ενδιαφέροντος για πρόληψη, ενημέρωση, αντιμετώπιση και συμβουλευτική από ειδικούς) παρόμοιων καταστάσεων, αποβαίνουν μοιραία και πολλές φορές μη αναστρέψιμα καίρια ελλείματα.
Στην περίπτωση της εξαφάνισης του νεαρού φοιτητή, οι κραυγές απελπισίας και αγωνίας για άλλη μια φορά δεν εισακούστηκαν και η κοινωνία έμεινε ...μασκαρεμένη. Ένας πίνακας φρίκης με τρομακτικές μάσκες καρναβαλιού θυτών και άψυχων μαρτύρων, που εκ των υστέρων οι περισσότεροι αποστασιοποιημένοι ταράζουν τον ...ύπνο του δικαίου τους, και στη συνέχεια φορούν και πάλι τη μάσκα της αταραξίας και της απάθειας μπροστά στη βία και το άδικο.
ΥΓ.1: Ο εκφοβισμός, η βία, η προσβολή, η κοροϊδία και γενικά τα βασανιστήρια που υπέστει αυτό το παιδί, που σήμερα δεν ξέρουμε καν αν ζει, ήταν -από όσα λέγονται εκ των υστέρων- για να φέρεται αναγκαστικά σαν γνήσιος δήθεν Κρητικός και σκληρός άντρας... Κι αυτό το άκρως ρατσιστικό θέμα εκεί στην Κρήτη πρέπει κάποτε να το δούμε όλοι σοβαρά... Πώς πίσω από τις ψυχοπαθολογίες κρύβονται κατά καιρούς οι δήθεν σκληροί και νταήδες, με αποτρόπαια πολλές φορές αποτελέσματα, προσβάλλοντας -εκτός των άλλων- και την Ιστορία αυτού του νησιού.
ΥΓ.2: "Αλλο ένα σοβαρό περιστατικό νεανικής βίας εκτυλίχθηκε αυτό το Σαββατοκύριακο στα Τρίκαλα, όπου 15χρονος Αλβανός υπέστη άγριο ξυλοδαρμό από επτά άτομα. Το περιστατικό έγινε στην πλατεία Ρήγα Φεραίου, μία από τις κεντρικότερες των Τρικάλων, υπό το βλέμμα έκπληκτων περαστικών που όμως δεν επενέβησαν" :Τρίκαλα: Νέο κρούσμα bullying

«Ε-mail Χαρδούβελη» vs «e-mail Βαρουφάκη»


Η μία λίστα, το περίφημο «e-mail» Χαρδούβελη, ήταν μια σαφής και αποκλειστική καταγραφή νέων μέτρων – μέτρων λιτότητας και δημοσιονομικής προσαρμογής. Με στοιχεία, αριθμούς, στόχους και συγκεκριμένη κοστολόγηση.
Η έτερη λίστα, η «λίστα Βαρουφάκη» που εγκρίθηκε χθες από το Eurogroup δεν έχει νέα μέτρα λιτότητας, έχει μάλλον ελάχιστους αριθμούς και περιορισμένες υποσχέσεις παροχών. Επιχειρεί να γίνει η «γέφυρα» που θα οδηγήσει από την εποχή των… τροϊκανών επιταγών λιτότητας στην εποχή των ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων. Το αν θα το επιτύχει θα φανεί, εν πολλοίς, στην ερμηνεία της, καθ’ ότι είναι βασισμένη στην περίφημη, όσο και άτυπη… «ρήτρα ευελιξίας» της απόφασης του Eurogroup.
Έως τότε, είναι χρήσιμη μια σύγκρισή της, σημείο προς σημείο, με το περίφημο “e-mail Χαρδούβελη» - μια σύγκριση που, αν μη τι άλλο, καταδεικνύει την διαφορετική στόχευση και φιλοσοφία των δύο προσεγγίσεων:

1. To e-mail Χαρδούβελη ανέφερε ρητά ότι η Ελλάδα δεσμεύεται για πρωτογενές πλεόνασμα 3% του ΑΕΠ το 2015 και 4,5% του ΑΕΠ το 2016.
Στην λίστα Βαρουφάκη δεν υπάρχει αναφορά στο πρωτογενές πλεόνασμα, οι στόχοι όμως ορίζονται πλέον σαφώς χαμηλότερα όπως καταγράφεται στο ανακοινωθέν του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου: «Οι ελληνικές αρχές έχουν επίσης δεσμευτεί να διασφαλίσουν τα κατάλληλα πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα ή τα χρηματοδοτικά έσοδα που απαιτούνται για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του χρέους, σύμφωνα με ανακοινωθέν του Eurogroup το Νοέμβριο του 2012. Τα θεσμικά όργανα θα λάβουν υπόψη τους τις οικονομικές συνθήκες του 2015 για τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος».

Με την πρόβλεψη αυτή, και με δεδομένες τις ασθενείς οικονομικές συνθήκες, γίνεται σαφές ότι δεν υπάρχει πλέον πήχης για πλεόνασμα 3% το 2015, ενώ ανοίγει πύλη διαπραγμάτευσης και για τα πλεονάσματα των επόμενων ετών.
2. Το e-mail Χαρδούβελη προέβλεπε λήψη νέων μέτρων, όπως η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ για τα ξενοδοχεία από 6,5% στο 13%. Προέβλεπε επίσης μείωση των διαφορών ή και ενοποίηση διαφορετικών συντελεστών ΦΠΑ ("narrow the VAT gap"). Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα ανατιμήσεις που θα έφθαναν έως και 18% σε τρόφιμα, ηλεκτρικό ρεύμα, φάρμακα, εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών, βιβλία, εφημερίδες, εισιτήρια κινηματογράφου και θεάτρου, καθώς και την κατάργηση των μειωμένων κατά 30% συντελεστών ΦΠΑ που ισχύουν στα νησιά του Αιγαίου.
Η «λίστα Βαρουφάκη» αναφέρει ότι «η πολιτική του ΦΠΑ θα εξορθολογιστεί σε σχέση με τους συντελεστές και θα εκσυγχρονιστεί με τρόπο που θα μεγιστοποιεί τα πραγματικά έσοδα χωρίς αρνητική επίπτωση στην κοινωνική δικαιοσύνη, και με σκοπό να περιοριστούν οι εξαιρέσεις, εξαλείφοντας ταυτόχρονα τις παράλογες εκπτώσεις». Σύμφωνα με τις διευκρινήσεις που έδωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών, σε αυτόν τον «εξορθολογισμό» δεν προβλέπεται αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία και στα νησιά. Μένει να διευκρινιστεί τί σημαίνει η εξάλειψη «παράλογων εκπτώσεων», με ορισμένες πηγές να διαμηνύουν ότι ίσως ήρθε ο καιρός να μην έχουν τον ίδια φορολογική μεταχείριση οι επιχειρήσεις της… Μυκόνου και της Γαύδου.
3. Το e-mail Χαρδούβελη προκειμένου να κλείσει το δημοσιονομικό κενό προέβλεπε νέα φορολογικά μέτρα όπως αύξηση του φόρου σε αλκοολούχα ποτά και προϊόντα καπνού, κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών και ανατροπή της απόφασης για μείωση 30% στην «εισφορά αλληλεγγύης».
H λίστα Βαρουφάκη δεν περιλαμβάνει κανένα νέο φόρο.

4. Το e-mail Χαρδούβελη προέβλεπε τροποποίηση (επί τα χείρω) της ρύθμισης για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που είχε ψηφιστεί από τη Βουλή, προκειμένου να «διατηρηθεί η φορολογική συνείδηση και να μειωθεί το δημοσιονομικό κόστος».
Η λίστα Βαρουφάκη δεσμεύεται «να βελτιώσει άμεσα, σε συμφωνία με τους θεσμούς, τη νομοθεσία για την αποπληρωμή των οφειλών σε εφορίες και κοινωνική ασφάλιση» και:
«Να καθορίσει τις ρυθμίσεις κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διευκολύνεται ο αποδοτικός διαχωρισμός μεταξύ: α) στρατηγικής χρεοκοπίας/μη πληρωμής και β) ανικανότητας πληρωμών.
Εδώ, δια της πρακτικής της «ευελιξίας» που υιοθέτησε το Eurogroup, φωτογραφίζεται η ρύθμιση των 100 δόσεων με το παράλληλο «κούρεμα» κεφαλαίου έως και 50%. Είναι ένα από τα άμεσα πεδία μάχης με τους δανειστές. Μένει να φανεί η τελική μορφή της ρύθμισης, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με το επίμαχο «κούρεμα» σε περίπτωση εφϳαπαξ αποπληρωμής – ένα «κούρεμα» που, κατά την γερμανική επιχειρηματολογία, εμπεριέχει «ηθικό κίνδυνο»…
5. Το e-mail Χαρδούβελη, σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής προέβλεπε:  Περαιτέρω στελέχωση του φοροελεγκτικού μηχανισμού, αυστηρότερες ποινές και κατασχέσεις σε μισθούς - συντάξεις άνω των 1.500 ευρώ για τους οφειλέτες του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων και επαναξιολόγηση των φορολογικών κινήτρων.
Η λίστα Βαρουφάκη κινείται μακριά από μεμονωμένα μέτρα και θέτει ένα συμπαγές συνολικό νέο πλαίσιο φορολογικής πρακτικής: Προβλέπει περιουσιολόγιο, βελτίωση της νομοθεσίας για τις «αμαρτωλές» ενδοομιλικές συναλλαγές, τέλος στην φορολογική αμνηστία και διεύρυνση του ορισμού της φορολογικής απάτης, καθώς και εκσυγχρονισμό του φορολογικού κώδικα με «εξάλειψη εξαιρέσεων και αντικατάστάση τους με μέτρα κοινωνικής δικαιοσύνης». Αυτή η «εξάλειψη εξαιρέσεων» θα έχει κατά, κυβερνητικές πηγές, ως πρώτη στόχευση τον, μέχρι σήμερα, ανέγγιχτο πλούτο.
6. Το e mail Χαρδούβελη στο πεδίο του ασφαλιστικού προέβλεπε συσχετισμό εισφορών και παροχών σε όλα τα ταμεία ("...establishing close links between contributions and benefits in all funds"). Δηλαδή ρήτρα «μηδενικού ελλείμματος» και στις κύριες συντάξεις, αύξηση των εισφορών των ασφαλισμένων του ΟΓΑ και μείωση της βασικής σύνταξης για νέους ασφαλισμένους, λαμβάνοντας υπόψη το ύψος των μισθών.
Η λίστα Βαρουφάκη προβλέπει «εδραίωση του στενότερου δεσμού μεταξύ των συνταξιοδοτικών εισφορών και των εισοδημάτων», χωρίς πάντως ευθείας αναφορά σε ρήτρα μηδενικού ελλείμματος. Δεν έχει καμία πρόβλεψη για μείωση συντάξεων, κύριων ή επικουρικών.

7. Το e-mail Χαρδούβελη προέβλεπε κατάργηση του ΕΚΑΣ από 1.1.2016, ενδεχομένως και από το 2015 σε περίπτωση που οι στόχοι του προγράμματος έπεφταν έξω.
Η λίστα Βαρουφάκη δεν έχει καμία τέτοια πρόβλεψη.
8. Το e-mail Χαρδούβελη προέβλεπε ενοποίηση των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης ("unification of social security funds").
Η λίστα Βαρουφάκη έχει, σε γενικές γραμμές, την ίδια πρόβλεψη: «Ενοποίηση συνταξιοδοτικών ταμείων προκειμένου να υπάρξει εξοικονόμηση».
9. Το e-mail Χαρδούβελη προέβλεπε σταδιακή κατάργηση πρόωρης συνταξιοδότησης ("gradual elimination of early retirement privileges").
Η λίστα Βαρουφάκη προβλέπει «εξάλειψη των «παραθύρων» και κινήτρων που αυξάνουν τον υπερβολικό ρυθμό των πρόωρων συνταξιοδοτήσεεων,  κυρίως στον τραπεζικό και δημόσιο τομέα.»
10. Το e-mail Χαρδούβελη προέβλεπε κατάργηση περιορισμών στις αγορές με άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων και ενέργειας.
Η λίστα Βαρουφάκη δεσμεύεται για «προσπάθειες προκειμένου να άρει δυσανάλογους και αδικαιολόγητους περιορισμούς στα ρυθμιζόμενα επαγγέλματα ως μέρος μια ευρύτερης στρατηγικής για να αντιμετωπιστούν κατεστημένα συμφέροντα.»
11. Το e-mail Χαρδούβελη προέβλεπε επιτάχυνση ιδιωτικοποιήσεων σε σιδηρόδρομους, λιμάνια, τηλεπικοινωνίες και αεροδρόμια.
Η λίστα Βαρουφάκη προβλέπει ότι «δεν θα καταργηθούν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί». Προβλέπει επίσης «διαφύλαξη στην παροχή βασικών δημόσιων αγαθών» και «βελτίωση των όρων στις ιδιωτικοποιήσεις που δεν έχουν προκηρυχθεί». Μείζον θέμα, εδώ, και μάχη αναμένεται με την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην οποία μετέχει η γερμανική Fraport.
12. Το e-mail Χαρδούβελη προβλέπει υιοθέτηση πρόσθετων μέτρων από την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ.
Η λίστα Βαρουφάκη περιλαμβάνει δέσμευση για «αφαίρεση φραγμών στον ανταγωνισμό βασισμένη σε στοιχεία (input) από τον ΟΟΣΑ».
Το e-mail Χαρδούβελη δεν είχε καμία αναφορά και πρόβλεψη για το θέμα των κόκκινων δανείων. Αντιθέτως, η λίστα Βαρουφάκη προβλέπει «αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων κατά τρόπο που θα λαμβάνει πλήρως υπόψη την κεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τη λειτουργία του δικαστικού συστήματος, την κατάσταση στην αγορά ακινήτων, τα θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης και τον αρνητικό αντίκτυπο στη δημοσιονομική θέση της χώρας».
Προβλέπει ακόμη «συνεργασία με τις διοικήσεις των τραπεζών και των θεσμών ώστε να αποφευχθούν την επόμενη περίοδο πλειστηριασμοί κύριων κατοικιών με αξία χαμηλότερη από κάποιο συγκεκριμένο όριο».
Το e-mail Χαρδούβελη δεν είχε καμία πρόβλεψη αλλαγών και βελτιώσεων στα εργασιακά.

Η λίστα Βαρουφάκη προβλέπει «σε βάθος χρόνους», έστω, «αύξηση του κατώτατου μισθού με έναν τρόπο που θα διαφυλάσσει την ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές της απασχόλησης».
Το e-mail Χαρδούβελη δεν είχε καμία αναφορά σε ζητήματα ανθρωπιστικής κρίσης.

Η λίστα Βαρουφάκη κάνει, για πρώτη φορά, αποδεκτή σε ευρωπαϊκό επίπεδο αυτή καθ’αυτή την ύπαρξη ανθρωπιστικής κρίσης στην Ελλάδα και περιλαμβάνει προβλέψεις για την αντιμετώπισή της, έστω και «χωρίς δημοσιονομικό κόστος».
«Πρόκειται για μια κατάπαυση του πυρός και όχι για μια συμφωνία ειρήνης», ανάφερε ο οικονομολόγος της ING Diba στην Φρανκφούρτη, Carsten Brzeski, στο Bloomberg. Και πρόσθεσε: «Το γενικό ερώτημα πως θα επιλυθεί το ζήτημα της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους αναβλήθηκε, δεν λύθηκε».

Ποιοί και γιατί πυροβολούν την εκεχειρία


Εάν ήταν «νίκη» ο Μανώλης Γλέζος δεν θα ζητούσε «συγνώμη» και ο Παναγιώτης Λαφαζάνης δεν θα εξέφραζε «αντιρρήσεις» στο κυβερνητικό συμβούλιο. Εάν ήταν «ήττα» η Κριστίν Λαγκάρντ δεν θα διαμαρτυρόταν για την απουσία δεσμεύσεων επί «ήδη συμφωνημένων πολιτικών» και η γερμανική Die Zeit δεν θα έγραφε ότι «ο Τσίπρας έδωσε τέλος στην ταπείνωση».
Είναι απλά μια εκεχειρία – μια «κατάπαυση του πυρός και όχι μια συμφωνία ειρήνης», όπως είπε στο Bloomberg και ο οικονομολόγος της ING Carsten Brzeski. Μια εκεχειρία τεσσάρων μηνών «χωρίς μέτρα λιτότητας και χωρίς μέτρα ανάπτυξης» όπως διαμήνυαν χθες πηγές του υπουργείου Οικονομικών – μια εκεχειρία, επίσης, που άπαντες επιμένουν να πυροβολούν απειλώντας να την ακυρώσουν εν τη γεννέσει της.
Οι πρώτοι πυροβολισμοί ήρθαν από την γενική διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ, πριν καν στεγνώσουν οι υπογραφές του Eurogroup στην περίφημη «λίστα Βαρουφάκη»: «Δεν υπάρχουν σαφείς δεσμεύσεις για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή των προβλεπόμενων μεταρρυθμίσεων στο συνταξιοδοτικό και στο ΦΠΑ, ούτε ξεκάθαρες δεσμεύσεις για την συνέχιση των ήδη συμφωνημένων πολιτικών για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, τις διοικητικές μεταρρυθμίσεις, τις ιδιωτικοποιήσεις και τις μεταρρυθμίσεις στον ιδιωτικό τομέα», έγραψε στην επιστολή της προς τον Γερούν Ντάισελμπλουμ. Εν ολιγοις, δηλαδή, η κυρία Λαγκάρντ έβαλε ξανά στο τραπέζι σχεδόν σύσσωμο το περιεχόμενο του παλαιού Μνημονίου, φέρνοντας, με πλεόνασμα ευκολίας, και πάλι το ΔΝΤ στον ρόλο του «κακού». Γνωστή και παλαιά η πρακτική της εναλλαγής των ρόλων ευρωπαίων και Ταμείου, μπορεί να αποδειχθεί ξανά χρήσιμο όπλο στην τετράμηνη μάχη για το νέο πρόγραμμα που επιδιώκει η ελληνική κυβέρνηση. Αλλωστε, το – και ευρωπαϊκό – δίκαιο της πυγμής έχει καταδείξει πώς όσο πιο πολλά ζητά τόσο πιο πολλά παίρνει.
Παραπλεύρως της κυρίας Λαγκάρντ έσπευσαν να χτυπήσουν και οι… συνήθεις ύποπτοι του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Ο πρόεδρός του Μάνφρεντ  Βέμπερ διακήρυξε ότι «οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι δεν πρόκειται να πληρώσουν για τις προεκλογικές υποσχέσεις του κ. Τσίπρα», τον οποίον και κάλεσε εντός τεσσάρων μηνών «να αποδείξει τη βούλησή του να συνεχίσει τη μεταρρυθμιστική πορεία που ξεκίνησε από την προηγούμενη ελληνική κυβέρνηση».
Λογική και αναμενόμενη η αγωνία της συντηρητικής ευρωπαϊκής ελίτ ενώπιον της αριστερής απειλής στο Νότο, καίτοι την εν λόγω ανακοίνωση θα μπορούσε να την έχει γράψει και… αυτοπροσώπως ο Αντώνης Σαμαράς. Εκείνος, όμως, προτίμησε τη δική του, πολύ πιο προωθημένη οδό, για να πληροφορήσει το εκλογικό σώμα ότι συναντήθηκε με τον ΣΥΡΙΖΑ στην… έξοδο του Μνημονίου: «Συναντηθήκαμε» τελικά με το ΣΥΡΙΖΑ στην… έξοδο του Μνημονίου: Εμείς βγαίναμε, ενώ εκείνοι έμπαιναν με φόρα!», διαπίστωσε στο τέλος μιας μακροσκελέστατης ανακοίνωσης.
Από κοντά ακολούθησε και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, δηλώνοντας ότι «λυπάται» διότι «η τρόικα, οι θεσμοί σύμφωνα με το νέο όνομα, αναγκάζουν τη νέα ελληνική κυβέρνηση να γράψει με τα χέρια της το μνημόνιο».
Κι εάν για τον μεν Αντώνη Σαμαρά είναι, εν μέρει, λογικό να ανακαλύπτει νέες εξόδους και εισόδους στο Μνημόνιο ενώπιον της μάχης επιβίωσης που αντιμετωπίζει εντός του κόμματός του, για τις αντίστοιχες διακηρύξεις του κ. Βενιζέλου τα κίνητρα πολιτικής τακτικής είναι κατά τι δυσνόητα πλέον.
Καθόλου δυσνόητες, αλλά εν δυνάμει ανασταλτικές για τα πιθανά αποτελέσματα της «εκεχειρίας» είναι οι αγωνίες και οι αντιδράσεις που εκφράζονται εντός της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης εξέφρασε χθες «αντιρρήσεις» για τη λίστα Βαρουφάκη στο κυβερνητικό συμβούλιο, ο Κώστας Λαπαβίτσας έκανε λόγο για «προβληματική συμφωνία» και για «ανέτοιμη διαπραγματευτική ομάδα» και αναμένεται συνέχεια σήμερα στην Κοινοβουλευτική Ομάδα.
Επί του παρόντος, το Μέγαρο Μαξίμου απαντά προς όλες τις πλευρές θυμίζοντας ότι η συμφωνία ήταν η μόνη δίοδος για να ξεφύγει η χώρα από την «παγίδα θανάτου»: «Η μόλις ενός μηνός κυβέρνηση κατάφερε να ξεφύγει από την «παγίδα θανάτου» που της είχαν στήσει οι διεθνείς κι εγχώριες δυνάμεις της ακραίας λιτότητας», έλεγαν χθες το βράδυ πηγές του Μαξίμου, σημειώνοντας: «Στόχος τους ήταν η πολιτική εξόντωση εν τη γενέσει του ελληνικού αριστερού παραδείγματος, που δείχνει έναν εναλλακτικό δρόμο για όλη την Ευρώπη».
«Είναι προφανές», πρόσθεταν με νόημα, «ότι σε καμία διαπραγμάτευση η μια πλευρά δεν μπορεί να επιβάλει το 100% των θέσεων της –πόσο μάλλον όταν δυνάμεις που έπρεπε να τη στηρίζον, στάθηκαν με την απέναντι πλευρά… Κατά συνέπεια, στο κείμενο της συμφωνίας έχουν καταγραφεί και θέσεις με τις οποίες η κυβέρνηση δεν συμφωνεί».
Και κάπως έτσι, η μάχη της… ανακωχής αναμένεται να συνεχιστεί και να κορυφωθεί το επόμενο τετράμηνο. Και μένει να φανεί εάν η τελική διάταξη όλων των δυνάμεων θα είναι τέτοια που θα επιτρέψει την εξέλιξη της τακτικής εκεχειρίας σε στρατηγική νίκη.

Υπομονή παλικάρια μου!

Γεια σου, πιτσιρίκο. Τι είδα σήμερα και μου έκανε τρομερή εντύπωση; Το κομμάτι από την λίστα των μεταρρυθμίσεων που απέστειλε ο Βαρουφάκης στο Eurogroup -και φυσικά εγκρίθηκε-, το οποίο αφορούσε την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης. Πιο συγκεκριμένα:
«Ανθρωπιστική κρίση (Humanitarian Crisis)- Η ελληνική κυβέρνηση επιβεβαιώνει το σχέδιο της να:
Αντιμετωπίσει τις ανάγκες που προκύπτουν από την πρόσφατη αύξηση της απόλυτης φτώχειας (ανεπαρκή πρόσβαση σε τροφή, στέγη, υπηρεσίες υγείας και την παροχή ρεύματος) μέσω ιδιαίτερα στοχευμένων μη χρηματικών μέσων (π.χ. κουπόνια τροφίμων).
Να το πράξει με τρόπο που θα είναι βοηθητικός για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης και τη μάχη κατά της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας (π.χ. με έκδοση μιας έξυπνης κάρτας πολίτη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κάρτα ID στο σύστημα υγείας, αλλά και για την πρόσβαση στο πρόγραμμα κουπονιών σίτισης κ.τλ.).
Να αξιολογήσει το πιλοτικό πρόγραμμα για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα με στόχο την επέκτασή του σε πανελλαδική βάση.
Εξασφαλίσει ότι η μάχη κατά της ανθρωπιστικής κρίσης δεν θα έχει αρνητικό δημοσιονομικό αντίκτυπο.»
​Αυτά είναι. Δεν έχει άλλο. Να προσθέσω και ένα ακόμα – χωρίς δημοσιονομικό κόστος – μέτρο. Τις γούρνες!
Σε αντίθεση με τα κουπόνια που δικαιούται ο καθένας μόνο ένα πιάτο φαΐ, να φτιάξει η πολυχρονεμένη κυβέρνηση στις πλατείες των χωριών και των πόλεων, μεγάλες πέτρινες γούρνες να πηγαίνουν οι πολίτες να τρώνε όσο θέλουνε.
Τα υπόλοιπα για την νομιμοποίηση και την αποδοχή των «επενδύσεων» στο Ελληνικό, στη Ρόδο, στα αεροδρόμια, κλπ,κλπ δεν αποτελούν έκπληξη.
Κάτι άλλωστε έπρεπε να δώσουν στους Γερμανούς, προκειμένου να γίνουν αποδεκτά από αυτούς τα μέτρα για την αντιμετώπιση της «ανθρωπιστικής κρίσης»!
Αλλά είπαμε. Υπομονή. Το κουπόνι σου στον ώμο για τον δρόμοοο! ​
​Φιλία από την Εσπερία
Ηλίας
Υ.Γ.1 Βρήκα επίσης μια δήλωση του Αλέξη Τσίπρα το 2012 για την δανειακή σύμβαση που υπέγραφε η ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Έλεγε λοιπόν: ​ «Πράξη εθνικής ευθύνης είναι η απόρριψη της δανειακής σύμβασης (…). Με έναν νέο συνασπισμό εξουσίας, δεν θα αναγνωρίσουμε τις παράνομες και αντισυνταγματικές δανειακές συμβάσεις…». (Αλ. Τσίπρας, Γραφείο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ, 11/2/2012).
​Υ.Γ.2 Άντε να δω πόσους θα κάνω «Τούρκους» σήμερα. Οσμάν ο γενάρχης των Τούρκων, έγινα! ​
(Αγαπητέ Ηλία, ελπίζω αυτή η συμφωνία της κυβέρνησης να έγινε για να μην της σκάσει η χειροβομβίδα στα χέρια, για να κερδίσει χρόνο και να αντεπιτεθεί. Σου έγραψα και άλλη φορά πως ελπίζω η κυβέρνηση να απέφυγε τη σύγκρουση τη στιγμή που την ήθελε η Γερμανία -επειδή κατάλαβε πως της την είχαν στημένη για να την ανατρέψουν-, για να συγκρουστεί όταν το επιθυμεί η ίδια και θα είναι έτοιμη για τη σύγκρουση. Το τι πραγματικά συμβαίνει θα το καταλάβουμε από το ποια μέρη αυτής της συμφωνίας θα εφαρμοστούν και για ποια μέρη η κυβέρνηση θα το παίξει τρελή και θα κάνει καθυστέρηση. Με την ευκαιρία -και επειδή επιμένεις σε σκίτσα με αγωνιστές του 1821-, να σου θυμίσω πως οι επαναστάτες του 1821 δεν πήγαιναν απέναντι στα υπέρτερα στρατεύματα των Οθωμανών σε ανοιχτούς χώρους αλλά έκαναν κλεφτοπόλεμο. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν πολεμούσαν. Σημαίνει πως δεν ήταν χαζοί. Έκαναν την δική τους τακτική, για να νικήσουν. Και είχαν υπομονή. Να είσαι καλά, Ηλία.)


Μεταφράζοντας την λίστα...


Αντριάννα Βάσιλα
Στο μικροσκόπιο έχουν βάλει την λίστα με τις προτάσεις Γιάνη Βαρουφάκη προς το Eurogroup ελληνικά και ξένα ΜΜΕ κάνοντας τη φύλλο και φτερό.    

Σύμφωνα με την ανάλυση από το pontiki.gr η Ελλάδα δεσμεύεται να μην ακυρώσει οποιαδήποτε εν εξελίξει ή ολοκληρωμένη ιδιωτικοποίηση (Ελληνικό, Σκουριές, 14 αεροδρόμια, ΟΛΠ κ.λπ.) με αντάλλαγμα  να διασφαλίσει μεγάλο μέρος των εξαγγελιών για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
 
Ειδικότερα οι ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί δεν θα καταργηθούν ενώ σε περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί, “η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο”.
 
Πολύς ντόρος έχει γίνει για το κομμάτι στο οποίο αναφέρεται η πολιτική για τον ΦΠΑ και ιδιαίτερα στο σημείο που μιλά για εξάλειψη παράλογων εκπτώσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο δεν συζητά καθόλου για αυξήσεις ΦΠΑ στα νησιά...
 
Όπως αναφέρεται στην επιστολή, η ελληνική κυβέρνηση μεταξύ άλλων, θα προχωρήσει σε δημοσιονομικές διαρθρωτικές πολιτικές, όπως σε μεταρρυθμίσεις για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, σε βελτίωση της διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών.
 
Σε ότι αφορά την αντιμετώπιση των «κόκκινων δανείων» θα γίνει με τρόπο που θα λαμβάνει υπόψη πλήρως την κεφαλαιοποίηση των τραπεζών , τον τρόπο λειτουργίας του δικαστικού συστήματος και την κατάσταση της αγοράς ακινήτων.
           
Θα υπάρχει και συνεργασία με τις διοικήσεις των τραπεζών για να αποφευχθούν δημοπρασίες στην πρώτη κατοικία νοικοκυριών κάτω από ένα συγκεκριμένο εισοδηματικό όριο.
 
Όσον αφορά στη διαχείριση εσόδων, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να “εκσυγχρονίσει τη φορολογική και τελωνειακή διοίκηση επωφελούμενη της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας”.
 
Σύμφωνα με την επιστολή Βαρουφάκη, η κυβέρνηση θα “προχωρήσει σε μια σταδιακή νέα προσέγγιση στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας με ισορροπία μεταξύ ευελιξίας και δικαιοσύνης. Αναμένεται σε βάθος χρόνου να αυξηθεί ο κατώτατος μισθός με ένα τρόπο που θα διαφυλάσσει την ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές της απασχόλησης”.
 
Περιέχεται επίσης δέσμευση για την ενοποίηση ασφαλιστικών ταμείων και για την αντιμετώπιση «παραθύρων» και κινήτρων για πρόωρη συνταξιοδότηση - σε μια προφανή κίνηση εξεύρεσης συμβιβασμού μεταξύ του δεδηλωμένου στόχου της κυβέρνησης να αποφύγει περαιτέρω μειώσεις συντάξεων όπως ζητούσαν προηγουμένως οι ελεγκτές της ΕΕ και του ΔΝΤ.
 
Προβλέπει ακόμη αλλαγή της φορολόγησης των μαζικών επενδύσεων και των εισοδηματικών φορολογικών δαπανών που θα ενταχθούν στο κώδικα φορολογίας εισοδήματος.
 
Διεύρυνση του ορισμού της φορολογικής απάτης και φοροδιαφυγής με τη διάλυση της φορολογικής αμνηστίας.
           
Εκσυγχρονισμός του κώδικα φορολογίας εισοδήματος με την κατάργηση εξαιρέσεων και την αντικατάσταση όπου χρειάζεται μέτρων με κοινωνική δικαιοσύνη.
           
Βελτίωση νομοθεσίας για ενδο-ομιλικές συναλλαγές.
           
Τέλος μετά την έγκριση από το Eurogroup, τη συμφωνία θα πρέπει να επικυρώσουν και έξι εθνικά κοινοβούλια –πέραν του ελληνικού.
 
Συγκεκριμένα είναι τα κοινοβούλια Γερμανίας, Μάλτας, Εσθονίας, Σλοβακίας, Σλοβενίας και Φιλανδίας.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, για την παράταση της υφιστάμενης δανειακής σύμβασης δεν απαιτείται αυτή τη φορά να εγκριθεί από το κοινοβούλιο της Ολλανδίας γιατί η δυνατότητα επέκτασης θεωρείται ότι έχει καλυφθεί ήδη από την έγκριση που έλαβε η αρχική συμφωνία.



Χωρίς μέτρα και παροχές ως τον Ιούνιο

Τετράμηνο μορατόριουμ συμφώνησαν κυβέρνηση και εταίροι, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στο Eurogroup της  Τρίτης που είχε ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Βαρουφάκης με τους Ευρωπαίους ομόλογούς του, μετά την υποβολή της λίστας με τις μεταρρυθμίσεις που υπέβαλε η ελληνική πλευρά. 
Σε αυτό το διάστημα και μέχρι της 1ης Ιουνίου, δεν θα επιβληθούν νέα υφεσιακά μέτρα από τους δανειστές, ενώ «παγώνουν»  όλες οι εξαγγελίες της κυβέρνησης που είχαν να κάνουν με το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ τα κόκκινα δάνεια κ.ά.
Παράλληλα, ανοίγει η κουβέντα για το χρηματοδοτικό κενό, με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών να αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για τις δεσμεύσεις που θα κληθεί να αναλάβει το ελληνικό ΥΠΟΙΚ σε αυτές τις συζητήσεις.
Μείζον πρόβλημα είναι οι πληρωμές προς το ΔΝΤ που τον Μάρτιο φτάνουν to 1,4 δισ. ευρώ. Εάν στον ποσό προστεθούν και οι τόκοι 800 εκατ. ευρώ, ο λογαριασμός φτάνει τα 2,2 δισ. ευρώ.
Μεγάλος «κάβος» είναι οι πληρωμές του καλοκαιριού, καθώς εκείνη την περίοδο ωριμάζουν τίτλοι 7 δισ. ευρώ. 
Οι ίδιοι κύκλοι απέφυγαν να εξειδικεύσουν τα μέτρα της λίστας Βαρουφάκη που εστάλη στον Γερούν  Ντάισελμπλουμ, τα οποία θα κωδικοποιηθούν 1 προς 1, με το μεσοπρόθεσμο που θα υποβάλει η Αθήνα, τον Απρίλιο στις Βρυξέλλες. Εκείνη την περίοδο θα ξεκινήσουν και οι συζητήσεις για την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ από τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας, με όσο το δυνατόν μικρότερες δημοσιονομικές απώλειες, σε σχέση με τα έσοδα των 2,65 δισ. ευρώ που προβλέπει ο υφιστάμενος ενιαίος φόρος. 
Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιοι αξιωματούχοι άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο για εξειδικευμένες παρεμβάσεις στην οικονομία μετά την 1η Ιουνίου. 

Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες και ο Μπόμπολας στο Ποτάμι


Του Κώστα Βαξεβάνη
Ο διάβολος λένε κρύβεται στις λεπτομέρειες. Έτσι θα μπω στον διαβολικό πειρασμό, έστω και να δεν αξίζει ίσως τον κόπο, να μιλήσω για τις λεπτομέρειες που κρύβονται ή δεν φαίνονται στην ανακοίνωση που έβγαλε το Ποτάμι για τον κακό Βαξεβάνη που τόλμησε να γράψει για το καθάριο Ποτάμι.
Από την περίοδο εμφάνισης του Ποταμιού δεν θυμάμαι και πολλά πράγματα ως πρωτοβουλίες που προκάλεσαν το κοινωνικό ενδιαφέρον. Πιο ξεχωριστές οι selfies των βουλευτών του γλυκού νερού στη Βουλή, η επίσκεψη του Σταύρου Θεοδωράκη και η φωτογράφισή του -βεβαίως βεβαίως -ως «αγρότης μόνος ψάχνει» και ο εγκλεισμός του στο ασανσέρ της Βουλής που έγινε είδηση. Να λοιπόν τώρα που το Ποτάμι απευθύνεται στην κοινή γνώμη για το πρόσωπό μου και συγκεκριμένα γιατί το site μου έγραψε πως η πρώτη Κοινοβουλευτική ερώτηση του Ποταμιού είχε άρωμα Μπόμπολα. Πάμε λοιπόν στις λεπτομέρειες.
Λεπτομέρεια πρώτη. 
Δεν έγραψε το site μου, αλλά δεκάδες site της χώρας, πράγμα που φαντάζομαι δεν είναι τυχαίο. Αν ένα κόμμα κάνοντας μια ερώτηση ταυτίζεται αυτόματα με ένα συμφέρον, ακόμη και άδικα, τότε πρέπει να αναρωτηθεί για την εικόνα που δίνει για τις σχέσεις του με τα συμφέροντα
Λεπτομέρεια δεύτερη
Δεν έγραψα εγώ το ρεπορτάζ-άρθρο, αλλά το διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον ως αναγνώστης. Συνήθως ό,τι γράφω τα υπογράφω. Αν θυμάται το Ποτάμι, έχω γράψει ολόκληρο τεύχος για τον Σταύρο Θεοδωράκη που αφορούσε από το ναρκισσισμό του και την πολιτική του ρηχότητα ως τις στημένες εκπομπές, αλλά δεν απάντησε.
Λεπτομέρεια τρίτη
Πράγματι ο Νίκος Χουντής είχε κάνει και αυτός ερώτηση για τον αμαρτωλό ΧΥΤΑ της Μαυροράχης, δηλώνοντας μάλιστα πως η χωροθέτηση του έργου και η κατασκευή ήταν άθλια.Αν δεν κάνω λάθος πρόκειται για μια κατασκευή της εταιρείας ΑΚΤΩΡ. Αυτή η χωροθέτηση και η κακή κατασκευή έχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα. Αλλά φαντάζομαι  αυτές οι λεπτομέρειες και αν είναι διαβολικές, αφού εμπεριέχουν το όνομα του κυρίου και Θεού των κατασκευών. Και των πολιτικών κατασκευών συμπεριλαμβανομένων
Λεπτομέρεια τέταρτη
Πραγματικά και ο Σύριζα έχει κάνει ερώτηση για τον ΧΥΤΑ, θέτοντας θέμα ανατροπής του Περιφερειακού Σχεδιασμού της Κεντρικής Μακεδονίας. Το Ποτάμι και οι βουλευτές του αντιθέτως ζητούν την ολοκλήρωση του Περιφερειακού Σχεδιασμού. Δεν γνωρίζω, αλλά φαντάζομαι κατά τα πρότυπα της ολοκλήρωσης του Σχεδιασμού της Δυτικής Μακεδονίας όπου τη διαχείριση των σκουπιδιών ανέλαβε (τάξτε μου) ο Μπόμπολας
Λεπτομέρεια πέμπτη και επί προσωπικού
Ο κύριος Παναγιώτης Καρκατσούλης, ψευδεπίγραφος «καλύτερος δημόσιος υπάλληλος του κόσμου» ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη απάντησης στο πρόσωπό μου, μάλλον κινείται από κεκτημένη ταχύτητα που προέρχεται από τη συναναστροφή με τους Μουρούτηδες στα υπόγεια του Μαξίμου όπου υπηρετούσε όχι ως καλύτερος υπάλληλος αλλά ως κομματικός υπάλληλος «με εντολή Σαμαρά» και για χάρη της ΝΔ.
Ο «βούρκος του εθνολαϊκισμού» τον οποίο ανάφερε μόνο και μόνο για να με συμπεριλάβει φαντάζομαι πως είναι μια δική του εικόνα πορείας από τα βουνά της βαθιάς συντήρησης  στον δέλτα του Μπόμπολα και του ΔΟΛ όπου και εκβάλει το Ποτάμι που αποφάσισε να καθαρθεί πολιτικά. Οπότε δεν με αφορά.
Αφού θέλησε το Ποτάμι να μιλήσει πολιτικά, να θυμίσω τον Γιώργο Καρατζαφέρη και τις ερωτήσεις του στη Βουλή για τα εξοπλιστικά. Δεν θέλω να πω πως έκαναν την ερώτηση για το ΧΥΤΑ για να πιέσουν ώστε να φανεί αναγκαίο ένα σωτήριο έργο Μπόμπολα. Μπορούν ωστόσο για να μην δικαιώνουν τους καχύποπτους να κάνουν ερώτηση για τις κακοτεχνίες του ήδη υπάρχοντος έργο κατασκευής Μπόμπολα. Περιμένουμε
Και τώρα που κάνατε το πολιτικό σας χρέος ξαναγυρίστε στις ενασχόληση με τις selfies. Τα καταφέρνετε καλύτερα.
ΥΓ. Αν παρεμπιπτόντως σας ενδιαφέρει ο Κοινοβουλευτικός έλεγχος αγαπητοί του Ποταμιού, το HOT DOC που κυκλοφορεί την Πέμπτη αποκαλύπτει ποιοι ξεκοκάλισαν το ΕΣΠΑ. Θα κάνετε ερώτηση; Ή μήπως δεν αγγίζετε τον Μπόμπολα;

CNBC: Η Eλλάδα δεν θα ξεχρεώσει το χρέος της στον αιώνα τον άπαντα

Οι σκυθρωπές προβλέψεις του αμερικανικού δικτύου  


«Οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θα πρέπει να αποδεχθούν ότι η Ελλάδα ενδεχομένως δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεπληρώσει το χρέος των 366 δισ. δολαρίων, ακόμα και αν η προβληματική οικονομία της εξασφαλίσει επιμήκυνση του προγράμματος διάσωσης» αναφέρεται σε σημερινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας του αμερικανικού δικτύου CNBC.  

 Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Κίνγκσλεϊ Τζόουνς, ιδρυτής και επικεφαλής της Υπηρεσίας Πληροφοριών της Jevons Global, υποστήριξε με δηλώσεις του στο CNBC ότι «πρέπει να είμαστε ρεαλιστές για το χρέος της Ελλάδας που αυτή την στιγμή είναι το 175% του ΑΕΠ. Αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό από τότε που ξεκίνησε όλη αυτή η ιστορία. Κοιτάξτε την Ιαπωνία. Το δημόσιο χρέος της πλησιάζει το 300% του ΑΕΠ. Μια μέρα, απλά θα καταρρεύσει. Δεν πρόκειται ποτέ να αποπληρωθεί, ούτε και το ελληνικό χρέος».  

 Μεταξύ άλλων, στο δημοσίευμα γίνεται αναφορά στο ενδεχόμενο «κουρέματος» του ελληνικού χρέους, σημειώνοντας ότι «ενώ ο Τσίπρας δεν είναι πλέον απαιτητικός για "κούρεμα", με περιορισμένη την διαπραγματευτική ισχύ του, οι ειδικοί λένε πως οι Ευρωπαίοι πιστωτές πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δεν υπάρχει άλλη λύση, αν θέλουν να παραμείνει η Ελλάδα στην ευρωζώνη».



Πηγή

Τράπεζες «λαδώματος» των ΜΜΕ;

Του Δημήτρη Τρίμη
Αυτές τις μέρες διαπιστώσαμε ότι μεταξύ άλλων «θεσμικών» υποχρεώσεων με τις οποίες έχει εξοπλιστεί το κεντρικό υπερκράτος της Ε.Ε. για να ελέγχει τις κυβερνήσεις, ήταν να περάσουν από τη διαδικασία «προσωπικών συνεντεύξεων» (κάτι σαν οντισιόν) τα νέα πρόσωπα που επιλέγει η νέα ελληνική κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα για τις διοικήσεις των ελληνικών τραπεζών. Ο «θεσμός» αυτός ισχύει από τον περασμένο Νοέμβριο και για πρώτη φορά μάθαμε ότι την περασμένη βδομάδα οι «εξεταστές» της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας «έκοψαν τον προτεινόμενο από την ελληνική κυβέρνηση για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Εθνικής Τράπεζας!».
Αναπόφευκτα και κοιτώντας τα επίσημα στοιχεία μιας από τις ιδιωτικές συστημικές ελληνικές τράπεζες, και μάλιστα της μοναδικής από τις τρεις συστημικές τράπεζες στις οποίες το Δημόσιο είναι ο ο πλειοψηφικός μέτοχος, αναρωτιόμαστε αν ποτέ κανείς από τους τόσο αυστηρούς επόπτες του τραπεζικού μας συστήματος ευρωκράτες έκανε τον κόπο να διαβάσει και να ελέγξει ότι:
Πρώτον, η συγκεκριμένη τράπεζα (Πειραιώς) σπατάλησε για «διαφημιστική προβολή» των, ουσιαστικά ανύπαρκτων μέσα στην κρίση, «τραπεζικών προϊόντων της» 196,82 εκατομμύρια ευρώ (!) το 2013 (έναντι 82 εκατομ. ευρώ το 2006) και ποιός ξέρει πόσα θα ξόδεψε το... προεκλογικό έτος 2014;
Δεύτερον, πως είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοιες δαπάνες, ενώ σε όλες τις τράπεζες βασικός μέτοχος είναι το ίδιο το ελληνικό δημόσιο; Ανταγωνίζεται τον εαυτό του;
Τρίτον, οι «αμοιβές και οι δαπάνες τρίτων» τί ακριβώς αντιπροσωπεύουν και που οφείλεται η δραματική αύξησή τους από 20 εκατομμύρια ευρώ το 2006 σε 99,5 εκατομμύρια ευρώ το 2013, ή 394,9% αύξηση σε καιρό απελπιστικής ύφεσης;
Να υποθέσουμε ότι έχουν ελεγχθεί και εγκριθεί οι συγκεκριμένες δαπάνες από εκπροσώπους του ΤΧΣ κια της ΤτΕ;


Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Η κυβέρνηση χτίζει ξανά τη βιομηχανία Ζάχαρης που διέλυσαν οι προηγούμενοι

Προτεραιότητα της κυβέρνησης η εξεύρεση 7 εκατ. ευρώ για την άμεση αποπληρωμή των οφειλών του 2014 της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης προς τους τευτλοπαραγωγούς.
Παράλληλα, θα αναζητηθούν άλλα 20 με 25 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αποτελέσουν το κεφάλαιο κίνησης προκειμένου να λειτουργήσει και πάλι η βιομηχανία.
Αυτά αποτελούν δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΑΠΕΝ), η οποία συναντήθηκε σήμερα με εργαζομένους της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης και τευτλοπαραγωγούς.
Επίσης, συμφώνησαν ότι πρέπει να απεμπλακεί η βιομηχανία από τον εκκαθαριστή της παλιάς ΑΤΕ και να αλλάξει η διοίκηση της επιχείρησης.
Όπως επεσήμανε ο υπουργός Παναγιώτης Λαφαζάνης, τα επόμενα βήματα θα γίνουν σε διάλογο με τους εργαζομένους, με κύριο στόχο να πάρουν τα χρήματά τους οι τευτλοπαραγωγοί, ώστε να μπορέσουν να καλλιεργήσουν τη νέα περίοδο.
«Θέλουμε όμως να δούμε πιο μακριά. Να έχουμε μια ισχυρή βιομηχανία ζάχαρης και ισχυρούς τευτλοπαραγωγούς, με εισόδημα για αξιοπρεπή διαβίωση».
Όπως τόνισε ο υπουργός μπορεί η βιομηχανία να ανασυγκροτηθεί, να γίνει ανταγωνιστική και να μην έχει ελλείμματα.
«Αν είχε άλλη διαχείριση, εδώ και χρόνια, δεν θα είχαμε φτάσει εδώ. Είμαστε κάτω από το μηδέν. Αν δεν πάρουμε μια απόφαση θα τελειώσουμε με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης και τους τευτλοπαραγωγούς. Θέλω να κάνουμε μια σωτήρια παρέμβαση. Τις επόμενες ημέρες θα βρούμε τα 7 εκατ. ευρώ για τους παραγωγούς και 20 με 25 εκατ. ευρώ για να ξεκινήσει η διαδικασία για την επόμενη καλλιεργητική περίοδο. Πιστεύω ότι θα τα βρούμε».
Παράλληλα, όπως είπε τόσο ο κ. Λαφαζάνης, όσο και ο αναπληρωτής υπουργός Περιβαλλοντικής Ανασυγκρότησης κ. Βαγγέλης Αποστόλου, πρέπει να γίνουν κάποιες παράλληλες κινήσεις.
«Πρέπει να πάρουμε την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης από τον εκκαθαριστή και να βάλουμε νέα διοίκηση, με νέο προσανατολισμό», επεσήμανε ο κ. Λαφαζάνης.
Όπως ανέφερε ο κ. Αποστόλου, πρόθεση της νέας κυβέρνησης είναι η συνέχιση της τευτλοκαλλιέργειας και η λειτουργία των τριών εργοστασίων της βιομηχανίας.
«Η ιδιότυπη σχέση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, εκκαθαριστή της ΑΤΕ και Τράπεζας Πειραιώς πρέπει να λυθεί. Πρέπει να κλείσει αυτό το θέμα», τόνισε, μιλώντας προς τους εργαζομένους της βιομηχανίας.
Να σημειωθεί ότι στα μέσα του 2014, το κλείσιμο δύο εργοστασίων της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης είχε παρουσιαστεί από την τότε κυβέρνηση ως λύση για την επιβίωσή της.
Όσο για το θέμα των συνδεδεμένων ενισχύσεων για τους τευτλοπαραγωγούς – ξεκινούν από 34,7 ευρώ το στρέμμα το 2015 και φτάνουν τα 50 ευρώ το 2020 _, ο κ. Αποστόλου ότι «θα πρέπει να περπατήσει η νέα Κοινή Αγροτικής Πολιτική για να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις».
Σύμφωνα με τους ίδιους τους καλλιεργητές, το κόστος της παραγωγής φτάνει τα 300 ευρώ ανά στρέμμα.
Μείζον πρόβλημα αποτελεί και η μη καταβολή των αποζημιώσεων για το Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, από το 2012 έως σήμερα.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, έως σήμερα από τις 1.569 δηλώσεις εφαρμογής που θα έπρεπε να έχουν γίνει, έχουν κατατεθεί μόνο 459. Η διαδικασία είναι ακόμη ανοιχτή στους 12 από τους 19 νομούς.
Η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης έχει σήμερα 240 μόνιμους υπαλλήλους και παράγει 52.000 τόνους από τους 300.000 τόνους ζάχαρης που καταναλώνονται στην Ελλάδα.
Τη δεκαετία του 1990 στα τότε πέντε εργοστάσια της εταιρείας εργάζονταν 1.200 υπάλληλοι και 3.500 εποχικοί.


Ζ. Κωνσταντοπούλου: Σύσταση επιτροπών στη Βουλή για χρέος και γερμανικές αποζημιώσεις – Έρευνα για το πως οδηγήθηκε η χώρα στο μνημόνιο


Τη συγκρότηση επιτροπής λογιστικού ελέγχου του χρέους, την επανασυγκρότηση της επιτροπής για τη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων αλλά και τη δρομολόγηση έρευνας για το πώς η χώρα οδηγήθηκε στο μνημόνιο, εξήγγειλε η πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, Ζωή Κωνσταντοπούλου κατά τη διάρκεια της συνάντησής της με τον πρόεδρο της Βουλής των αντιπροσώπων της κυπριακής δημοκρατίας, Γιαννάκη Ομήρου.
Η πρόεδρος της Βουλής περιέγραψε το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα κινηθεί η Βουλή το αμέσως προσεχές διάστημα εξηγώντας ότι η επιτροπή λογιστικού ελέγχου αποτελεί “εργαλείο για την αποκατάσταση μιας ακραίας αδικίας σε βάρος του ελληνικού λαού”.
Η κ. Κωνσταντοπούλου ζήτησε από την κυπριακή Βουλή να συνδράμει στην προσπάθεια να βρεθεί η αλήθεια για το πώς η Ελλάδα μπήκε στο μνημόνιο, ποιοι και ποιες πολιτικές ευθύνονται για αυτό.
Μάλιστα, επεσήμανε ότι και η ελληνική Βουλή θα πράξει το ίδιο αν η κυπριακή Βουλή ξεκινήσει ανάλογη έρευνα για το πώς μπήκε η Κύπρος στο μνημόνιο.
Όπως τόνισε η πρόεδρος της Βουλής, τα κοινοβούλια γίνονται αποδέκτες «μνημονιακών εκβιασμών που ουδεμία σχέση έχουν με τον σεβασμό της λαϊκής κυριαρχίας και της κοινοβουλευτικής λειτουργίας, που είναι ο πυρήνας της δημοκρατίας».


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *