Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Άνοιγμα στην κοινωνία από τον Αλ. Τσίπρα

Ο Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας στη σημερινή συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, όπου θα συμπληρωθεί η Πολιτική Γραμματεία και θα εκλεγεί ο νέος γραμματέας, εισηγήθηκε τη διεξαγωγή του 2ου Συνεδρίου του κόμματος στα τέλη του Φεβρουαρίου 2016. .

Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι «για να πετύχει το κόμμα μας τους πολιτικούς του στόχους, στη νέα περίοδο, πρέπει και αυτό να αλλάξει» και σημείωσε ότι η αντιστοίχιση του ΣΥΡΙΖΑ με την εκλογική και κοινωνική του βάση είναι προϋπόθεση για την υλοποίηση του σχεδίου μετασχηματισμού του παραγωγικού και κοινωνικού μοντέλου της ελληνικής κοινωνίας. Είπε, μεταξύ άλλων, ότι για να ανταποκριθεί ο ΣΥΡΙΖΑ στον ρόλο του στη νέα εποχή που ξεκίνησε στις 20 Σεπτέμβρη, θα πρέπει να είναι «κόμμα εκτός κράτους».
«Ο λαός μας δικαίωσε για τη μεγάλη και δύσκολη μάχη που δώσαμε στη διαπραγμάτευση αλλά και για τις δύσκολες επιλογές μας για να αποφύγουμε τις παγίδες και τα σχέδια των πιο ακραίων δυνάμεων της Ευρώπης», επεσήμανε ο πρωθυπουργός.
Σημείωσε δε ότι η αποτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος είναι αναντικατάστατη προϋπόθεση «για να ιεραρχήσουμε τις προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής αλλά και για τις πολιτικές πρωτοβουλίες για την άμβλυνση των αρνητικών συνεπειών της συμφωνίας». Ο κ. Τσίπρας μίλησε για διπλή εντολή που έλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ από τον λαό, για αποκατάσταση της σταθερότητας στη χώρα και για να προχωρήσει στις μεγάλες και αναγκαίες μεταρρυθμίσεις για να ξεριζώσει το κράτος της διαφθοράς και της διαπλοκής και να προχωρήσει στην οικοδόμηση ενός κράτους δικαιοσύνης και αξιοκρατίας.
«Υποχρέωσή μας είναι να μη διαψεύσουμε και να μην προδώσουμε τις ελπίδες του κόσμου», τόνισε.
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα
Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

Η σημερινή συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής είναι η πρώτη, μετά την εκλογική νίκη της 20ης Σεπτέμβρη και την ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση από τη Βουλή.
Το γεγονός αυτό την καθιστά εξαιρετικά σημαντική.
Γιατί η αποτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος, με καθαρή ματιά και στέρεη ανάλυση, είναι αναντικατάστατη προϋπόθεση για να ιεραρχήσουμε τις προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής.
Αλλά και για να συναποφασίσουμε τις πολιτικές πρωτοβουλίες για την άμβλυνση των αρνητικών συνεπειών πτυχών της συμφωνίας της 12ης Ιούλη με τους δανειστές στα λαϊκά και μεσαία κοινωνικά στρώματα.

Ο λαός μας δικαίωσε για τη μεγάλη και δύσκολη μάχη που δώσαμε στη διαπραγμάτευση αλλά και για τις δύσκολες επιλογές μας, προκειμένου να μείνουμε όρθιοι και να αποφύγουμε τη παγίδα των ακραίων συντηρητικών δυνάμεων της Ευρώπης.
Και μας έδωσε διπλή εντολή: από τη μια να αποκαταστήσουμε την οικονομική σταθερότητα στη χώρα. Και από την άλλη να προχωρήσουμε στις μεγάλες και αναγκαίες τομές και μεταρρυθμίσεως που θα ξεριζώνουν το κράτος της διαφθοράς και της διαπλοκής και θα οικοδομούν κράτος δικαιοσύνης και αξιοκρατίας στο τόπο μας.

Η εκλογική αυτή μάχη είχε, όμως, και μια επιπλέον ιδιαιτερότητα.
Ήταν η πρώτη φορά στο τόπο που έγιναν εκλογές όχι πριν αλλά μετά μια δύσκολη συμφωνία.
Ήταν η πρώτη φορά που ο λαός μας κλήθηκε να επιλέξει όχι με κρυφά χαρτιά, αλλά γνωρίζοντας τα πάντα.
Ο λαός μας γνώριζε τις δυσκολίες της συμφωνίας.
Γνώριζε όμως ταυτόχρονα και ποιος μπορεί να κερδίσει ότι καλύτερο, με αυτά τα δεδομένα, στις ανοιχτές μάχες που έχουμε ακόμα μπροστά μας
Ποιος μπορεί να κρατήσει και να διευρύνει το έδαφος που κερδήθηκε στη διαπραγμάτευση.
Γιατί είδε ότι εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο διαπραγμάτευσης, διεθνών συμμαχιών και λαϊκής παρέμβασης για να πετύχουμε ότι καλύτερο μπορούσε να επιτευχθεί με βάση τους αρνητικούς συσχετισμούς και τον ανοιχτό χρηματοοικονομικό εκβιασμό.

Σε αυτές τις εκλογές όμως πέραν της δικαίωσης και της εμπιστοσύνης στο ΣΥΡΙΖΑ, είχαμε και την απόλυτη επιβεβαίωση ενός νέου διαχωρισμού του εκλογικού σώματος.
Επιβεβαιώθηκε η ταξική ψήφος στο ΣΥΡΙΖΑ.
Τα λαϊκά στρώματα, με την ανοιχτόκαρδη εμπιστοσύνη που μας περιέβαλαν και τα πλειοψηφικά ποσοστά στις λαϊκές γειτονιές της Αθήνας, του Πειραιά και όλης της Ελλάδας, αποτελούν για μας ταυτόχρονα δέσμευση αλλά και πυξίδα για τις πολιτικές μας προτεραιότητες.
Να μην διαψεύσουμε τις προσδοκίες τους.
Να μην προδώσουμε την εμπιστοσύνη τους.
Και αυτή είναι η υποχρέωση και η ευθύνη της κυβέρνησης και του κόμματος.

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Για να πετύχει το κόμμα μας τους πολιτικούς του στόχους, στη νέα περίοδο, πρέπει και αυτό να αλλάξει.
Να ξεπεράσει τις παθογένειες του παρελθόντος.
Να λειτουργεί ως πραγματικό κύτταρο της κοινωνίας.
Ως ιδεολογικός και στρατηγικός οργανωτής της κοινωνικής συμμαχίας των λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων, που έφεραν το ΣΥΡΙΖΑ στο τιμόνι της χώρας δυο φορές το 2015 - στις 25 Γενάρη και στις 20 Σεπτέμβρη.

Η αντιστοίχιση του ΣΥΡΙΖΑ με την εκλογική και κοινωνική του βάση είναι προϋπόθεση για την υλοποίηση του σχεδίου μετασχηματισμού του παραγωγικού και κοινωνικού μοντέλου της ελληνικής κοινωνίας.

Χρειαζόμαστε ένα κόμμα ανοιχτό στο περιβάλλον του και τα κοινωνικά κινήματα γύρω του.
Ένα κόμμα ανοιχτό στις νέες και τους νέους.
Όχι ένα κόμμα, κλειστό γραφειοκρατικό οργανισμό αναπαραγωγής των στελεχών του.

Αυτό σημαίνει ν' ανοίξουν, οι οργανώσεις μελών σε όσους θέλουν να συμμετάσχουν στο εγχείρημά μας και συμφωνούν προγραμματικά και πολιτικά με τις θέσεις μας.

Η πολιτική της καχυποψίας και των κλειστών θυρών, είτε για να διατηρηθούν με τεχνητό τρόπο κάποιοι εσωκομματικοί συσχετισμοί, ξεριζώνοντας το κόμμα από την κοινωνία, είτε, ενδεχομένως, με το σκεπτικό του «λίγοι και καλοί», έληξε οριστικά στις 20 Σεπτέμβρη.

Και έληξε τόσο γιατί η παραλειτουργία κόμματος μέσα στο κόμμα τελείωσε - και μάλιστα με άδοξο τρόπο.
Όσο όμως και γιατί εμείς δεν ζητάμε ούτε πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων, ούτε σύσταση από το συντονιστή της οργάνωσης μελών για την πρόσληψη κάποιου, όπως συνέβαινε τα τελευταία σαράντα χρόνια αδιαλείπτως σ' αυτόν τον τόπο.

Το πελατειακό, κομματικό και ρουσφετολογικό κράτος των ημετέρων είναι ακριβώς αυτό που εμείς έχουμε στόχο να γκρεμίσουμε.
Η Αριστερά ήταν το θύμα του - δεν θα γίνει τώρα ο θύτης του.
Και το διαφορετικό ήθος της Αριστεράς, που τόσα χρόνια διακηρύσσαμε, ήρθε η ώρα να το κάνουμε πράξη.
Τελειώνοντας οριστικά με τις πρακτικές του παρελθόντος.
Εμείς εμπεδώνουμε καθημερινά την αξιοκρατία, τις ίσες ευκαιρίες και το κράτος δικαίου για όλους τους Έλληνες πολίτες, ανεξάρτητα από τις πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις τους.
Ανεξάρτητα από τον τρόπο ζωής τους.

Αυτήν την εντολή μας έδωσε ο λαός.
Αυτήν εκτελούμε.
Δεν θα θυσιάσουμε με τίποτα και για τίποτα τη σχέση ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης που μας συνδέει με το λαό μας.

Το κόμμα μας, λοιπόν, δεν θα λειτουργεί ως ιδεολογικός και οργανωτικός μηχανισμός νομιμοποίησης των κρατικών πολιτικών.
Έτσι ώστε, αργά ή γρήγορα, να μετασχηματιστεί σε υποσύστημα του κράτους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, για να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του στη νέα εποχή που ξεκίνησε στις 20 Σεπτέμβρη, θα πρέπει να είναι "κόμμα εκτός κράτους", για να θυμηθούμε έναν όρο του Γκράμσι.

Δηλαδή, ένα κόμμα που δεν απορροφάται από το κράτος, δεν κρατικοποιείται με τη μαζική μεταπήδηση των στελεχών του στον κρατικό μηχανισμό, δεν αποκόπτεται από τις κοινωνικές τάξεις που εκπροσωπεί και δεν εκφυλίζεται σε κρατικό όργανο.

Αντίθετα, θα λειτουργεί ως συλλογικός διανοούμενος, που, σε αντιστοίχιση με τις κοινωνικές διεργασίες και μετατοπίσεις που συντελούνται, επανακαθορίζει την πολιτική στρατηγική του για τη διεύθυνση της κοινωνίας.

Ένα κόμμα που δίνει καθημερινά τη μάχη της ηγεμονίας.
Γιατί αλίμονο σε όποιους πιστεύουν ότι εκλογική νίκη της Αριστεράς σημαίνει και η ηγεμονία της Αριστεράς είναι κλειδωμένη.

Και για να λειτουργήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ως φορέας ηγεμονίας των δικών μας αντιλήψεων, πρακτικών, αρχών και αξιών ζωής, θα πρέπει να παραμείνει σε επαφή με την κυβέρνηση αλλά αυτόνομος από το κράτος, ώστε να μπορεί να επιτελεί να ελέγχει, να διορθώνει και να υποδεικνύει.

Με αυτήν την έννοια, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί παρά να λειτουργεί ως η άγρυπνη αριστερή συνείδηση της κυβέρνησης.

Σε αυτό το πλαίσιο αξιών, αρχών και στόχων συμπληρώνουμε την Πολιτική Γραμματεία και εκλέγουμε το Γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής, τα όργανα δηλαδή που θα οδηγήσουν το κόμμα μας προς το 2ο Συνέδριό του, το Φλεβάρη του 2016.

Αλλά και τα όργανα που αναλαμβάνουν από αύριο τη δύσκολη προσπάθεια.
Γιατί από αύριο κιόλας :
Ανασυγκροτούμε τις οργανώσεις μελών του ΣΥΡΙΖΑ.
Ανοίγουμε τις οργανώσεις.
Ανοίγουμε τις οργανώσεις.
Ξεκινάμε καμπάνια εγγραφής νέων μελών και πορευόμαστε προς ένα Συνέδριο ανοιχτό στην κοινωνία.

Σε ένα Συνέδριο που θα αντανακλά την πραγματικότητα που όλοι μας βιώσαμε στην προεκλογική περίοδο.
Που θα αντανακλά, δηλαδή, την κοινωνική δυναμική που έχει αναπτυχθεί στους μαζικούς χώρους και τις λαϊκές γειτονιές.

Σε ένα Συνέδριο στρατηγικού προσανατολισμού στις νέες πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες.
Με προσυνεδριακές διαδικασίες ανοιχτές στους πολίτες που πιστεύουν σ' εμάς και θέλουν να συμμετάσχουν, ανεξάρτητα αν για δεκαετίες ψήφιζαν ΠΑΣΟΚ ή ακόμα και Νέα Δημοκρατία.

Να μην ξεχνάμε ποτέ, ότι αν αυτοί οι άνθρωποι δεν άλλαζαν την ψήφο τους, αν δεν έρχονταν σε μας, εμείς σήμερα δεν θα βρισκόμασταν στην κυβέρνηση.
Έχουμε χρέος να κάνουμε τη σχέση μας μαζί τους οργανική -  να μην τους αποτρέπουμε, να μην τους απομακρύνουμε.

Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

Η νίκη μας στις 20 Σεπτέμβρη έφερε τους πρώτους καρπούς της και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Ο πορτογαλικός λαός πήρε τη σκυτάλη της ελπίδας και της αλλαγής από τον ελληνικό.
Στις εκλογές της περασμένης Κυριακής, έδωσε κοινοβουλευτική πλειοψηφία στις προοδευτικές και αριστερές δυνάμεις.
Το Μπλόκο της Αριστεράς διπλασίασε την εκλογική του βάση και εκτοξεύτηκε από το 5,2% το 2011 στο 10,2%.

Μαζί με το Σοσιαλιστικό Κόμμα, αλλά και το Κομμουνιστικό Κόμμα, έχουν απόλυτη πλειοψηφία στο πορτογαλικό Κοινοβούλιο.

Η Ευρώπη πήρε το μήνυμα.
Σειρά έχει το Δεκέμβρη η Ισπανία, με τους Podemos.
Και τους πρώτους μήνες του 2016 η Ιρλανδία, με το Sinn Fein.

Με σταθερά βήματα θα γίνει πράξη η σταδιακή μετατόπιση των συσχετισμών σε βάρος των πολιτικών δυνάμεων της νεοφιλελεύθερης λιτότητας στην Ευρώπη.

Γι' αυτό είμαστε αισιόδοξοι ότι, την επόμενη χρονιά, η κυβέρνησή μας δεν θα είναι η μόνη κυβέρνηση της Αριστεράς στο νότο της Ευρώπης.
Ότι θα λειτουργούμε σε πιο ευνοϊκές συνθήκες.

Γιατί στην ευρωπαϊκή συμμαχία ενάντια στη λιτότητα συναντιούνται πλέον ευρύτερες προοδευτικές κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις.
Συναντιόμαστε εμείς, η ευρωπαϊκή Αριστερά,  με τμήματα της σοσιαλδημοκρατίας και τους πράσινους.
Συναντιόμαστε, πια, και συγκλίνουμε με μεγάλα ευρωπαϊκά εργατικά συνδικάτα,  που μέχρι σήμερα ηγεμονεύονταν πολιτικά από τη σοσιαλδημοκρατία.

Αλλά και γιατί η Ευρώπη αποτελεί τον ελάχιστο γεωγραφικά πολιτικό χώρο όπου η Αριστερά οφείλει να δίνει τις μάχες της για να αλλάξει τους συσχετισμούς και να τιθασεύσει τα προτάγματα των αγορών.
Όπου η πολιτική, οι κυβερνήσεις, η αριστερά μπορούν να παρεμβαίνουν για να αναχαιτίζουν τις ορέξεις και την ατζέντα των ασύδοτων αγορών.
  
Σε αυτό το πλαίσιο  εγγράφεται, άλλωστε, και η σημαντική πρωτοβουλία μας για την ενεργό συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην εφαρμογή της συμφωνίας.


Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

Στην ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων στη Βουλή είχα την ευκαιρία να αναλύσω τους στόχους και τις προτεραιότητες της κυβέρνησης τετραετίας της Αριστεράς.
Σήμερα θα είμαι επιγραμματικός.

Στόχος μας είναι να δουλέψουμε σκληρά για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και στο τέλος της τετραετίας να έχουμε δημιουργήσει τις απαραίτητες εκείνες προϋποθέσεις για μια νέα Ελλάδα.

Για μια Ελλάδα που θα έχει αφήσει πίσω της την κρίση.
Μια Ελλάδα που θα έχει απαλλαγεί οριστικά από τα νεοφιλελεύθερα δόγματα.
Που θα έχει ανασυγκροτηθεί και θα έχει επιστρέψει στην ανάπτυξη.
Μια ανάπτυξη, όμως, με καθαρό κοινωνικό πρόσημο.
Προς όφελος του κόσμου της εργασίας, του πολιτισμού και της δημιουργίας.

Μια Ελλάδα που θα μπορεί να κρατάει τους νέους να ζήσουν και να προκόψουν εδώ στην πατρίδα μας.
Μια Ελλάδα που θα έχει αποκαταστήσει το διεθνές της κύρος και θα είναι ξανά ισχυρός και ισότιμος εταίρος στην Ενωμένη Ευρώπη.
Μια Ελλάδα που θα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεθνείς εξελίξεις, ως ένας πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας μέσα σε έναν κόσμο ταραγμένο που μαστίζεται από διαρκείς κρίσεις.

Με την ετυμηγορία του, ο ελληνικός λαός μας έδωσε εντολή για κυβέρνηση τετραετίας, μετά τη δύσκολη περίοδο της διαπραγμάτευσης.

Μέσα σε αυτή την τετραετία έχουμε την ξεκάθαρη εντολή, όπως είπα αρχικά, εκτός από την εφαρμογή των συμφωνηθέντων για να ξεφύγουμε μια ώρα αρχύτερα από την βάσανο της επιτροπείας, να ξεκινήσουμε και μια μεγάλη πορεία τομών, ρήξεων και μεταρρυθμίσεων, έτσι ώστε να αλλάξουμε ριζικά την Ελλάδα.

Να αποκαταστήσουμε αδικίες.
Να ξεριζώσουμε ριζωμένες αντιλήψεις στο κράτος και την κοινωνία.
Να κινητοποιήσουμε τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία σε μια κατεύθυνση δημοκρατικής και παραγωγικής αναγέννησης της χώρας μας, ύστερα από την προηγούμενη καταστροφική πενταετία.

Αυτός είναι ο στόχος των τομών, των ρήξεων και των προοδευτικών μεταρρυθμίσεων που θα θέσουμε σε εφαρμογή.
Αυτές είναι οι κατευθυντήριες γραμμές του παράλληλου προγράμματός μας.

Με ορίζοντα τους επόμενους κρίσιμους είκοσι μήνες, και αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, έχουμε προτεραιότητες για την αντιστροφή της ύφεσης, την επανεκκίνηση της οικονομίας και την οριστική είσοδό της σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης:
α). την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, η οποία θα ολοκληρωθεί εντός του 2015. Θα διασφαλίσει πλήρως τις καταθέσεις και, παράλληλα, θα εξυγιάνει το πιστωτικό σύστημα από τα λεγόμενα «κόκκινα» δάνεια, που για πρώτη φορά, εντάσσονται στην ανακεφαλαιοποίηση.
Στο πλαίσιο αυτό, θα προστατεύσουμε την πρώτη κατοικία όσων δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν.
β) την απομείωση του χρέους, και
γ). τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων.

Επιδιώκουμε να έχουμε ιδιωτικές επενδύσεις, προστατεύοντας, όμως, την ήδη εύθραυστη κοινωνική συνοχή.
Προστατεύοντας και αποκαθιστώντας τις εργασιακές σχέσεις, που πετύχαμε να είναι ένα από τα ανοιχτά πεδία της διαπραγμάτευσης.
Προστατεύοντας το φυσικό περιβάλλον, που αποτελεί ανεκτίμητο πλούτο της πατρίδας μας. Προστατεύοντας τον δημόσιο πλούτο υπό την έννοια της μη εκποίησης, αλλά της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.

Οι διαδικασίες αυτές θα συμβάλουν ώστε η οικονομία να επιστρέψει στην ανάπτυξη μέσα στο 2016.
Θα μας δώσουν, παράλληλα, τη δυνατότητα να ξεπεράσουμε τους περιορισμούς της συμφωνίας της 12ης Ιούλη με τους δανειστές.

Γιατί έχουμε στο πρόγραμμά μας άμεσες παρεμβάσεις που θα αλλάξουν συνολικά το τοπίο:

α). η δημοκρατική μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης και η εισαγωγή νέου, ενιαίου μισθολογίου από την 1η Γενάρη του 2016, χωρίς καμία απώλεια εισοδήματος για κανέναν από τους εντασσόμενους σε αυτό.

β). η στήριξη του κοινωνικού κράτους σε όλες του τις πτυχές,  η διεύρυνση των παρεμβάσεων για την αναχαίτιση της ανθρωπιστικής κρίσης και της ανεργίας και η αντιμετώπιση της φτώχειας.

Για το αμέσως επόμενο διάστημα έχουν προγραμματιστεί:
§         Η έκδοση καρτών μετακίνησης για Άτομα με Αναπηρία, για τους πολύτεκνους, τους τρίτεκνους, τους άνεργους, τους χαμηλοσυνταξιούχους άνω των εξήντα πέντε ετών.
§         Η ενεργοποίηση των καρτών υγείας ανασφάλιστων.
§         Τα σχολικά γεύματα για μαθητές δημοτικών σχολείων.
§         Άμεσες νομοθετικές ρυθμίσεις για τις αγορές χωρίς μεσάζοντες, για τη διάθεση προϊόντων που μπορούν να καταναλωθούν με ασφάλεια από μεγάλες αλυσίδες εμπορίας τροφίμων σε δομές αλληλεγγύης.

Επίσης, για την αναχαίτιση της ανεργίας, έχουμε ήδη σχεδιάσει και θα υλοποιηθούν τους επόμενους έξι μήνες νέα προγράμματα απασχόλησης για συνολικά εκατό χιλιάδες άνεργους.
Από τον Μάρτη του 2016 και μέχρι το τέλος του χρόνου ο σχεδιασμός μας προβλέπει την ένταξη επιπλέον εκατόν πενήντα χιλιάδων ανέργων σε προγράμματα απασχόλησης.

γ). η  δημιουργία ενός νέου μοντέλου στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, που θα αποτελεί το βασικό πυλώνα για το νέο σύστημα υπηρεσιών υγείας.
Το μοντέλο θα βασίζεται στις μονάδες υγείας γειτονιάς και θα αποτελεί το θεμέλιο ενός νέου και λειτουργικού δημόσιου συστήματος παροχής ποιοτικών υπηρεσιών που θα προωθεί την ισότιμη πρόσβαση και την καθολική κάλυψη.

δ). η μεταρρύθμιση στην παιδεία, με νέο χάρτη Ανώτατης Εκπαίδευσης και έρευνας ώστε τα Πανεπιστήμια, τα Τεχνολογικά και Ερευνητικά Ιδρύματα, να αναλάβουν ξανά τον πρωταγωνιστικό ρόλο που τους αξίζει στην οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας.

ε) η συνολική μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος, προστατεύοντας το επίπεδο των παροχών.
Για ένα σύστημα με ενισχυμένο αναδιανεμητικό χαρακτήρα, με κοινωνική και διαγενεακή δικαιοσύνη, με την εφαρμογή ενιαίων κανόνων στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.
Ένα σύστημα που θα εγγυάται αξιοπρεπείς συντάξεις και θα το πετυχαίνει αυτό συλλαμβάνοντας τους διαφεύγοντες πόρους του και εξασφαλίζοντας νέους.
Ένα σύστημα που θα παίρνει από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνατότητές του και θα δίνει σε καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του.
στ). η αντιμετώπιση της διαφθοράς, της διαπλοκής και της εκτεταμένης φοροδιαφυγής.
§  Ολοκληρώνουμε τις διασταυρώσεις καταθέσεων και φορολογικών δηλώσεων, που έχει ήδη ξεκινήσει το ΣΔΟΕ.
Ήδη ελέγχονται εξονυχιστικά όλες οι λίστες της φοροδιαφυγής, κυρίως η λίστα Λαγκάρντ, για την οποία φαίνεται ότι η ελληνική δικαιοσύνη έχει τώρα νέα στοιχεία.
Όσοι αετονύχηδες οφείλουν στον ελληνικό λαό, θα εμφανισθούν ένας προς ένα στον γκισέ για να καταβάλουν τα οφειλόμενα. Γιατί το πάρτι τελείωσε.
§         Πατάσσουμε το λαθρεμπόριο των καπνικών και οινοπνευματωδών ποτών και πετρελαιοειδών.
§         Αλλάζουμε το θεσμικό πλαίσιο για τη σύναψη των δημόσιων συμβάσεων, αλλά και για να ελεγχθούν όλες οι συμβάσεις για τις οποίες υπάρχουν υπόνοιες παρανομίας.
§         Ολοκληρώνουμε τη διαδικασία -επιτέλους σε αυτόν τον τόπο- αδειοδότησης των ραδιοτηλεοπτικών Μέσων και συχνοτήτων.
Σύντομα, με την ψήφο της, η Βουλή των Ελλήνων θα βάλει τέλος στην προκλητική οικονομική ασυδοσία της διαπλοκής.
§         Αφήνουμε ανεπηρέαστη την ελληνική δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της σε κάθε ανοιχτή έρευνα για υποθέσεις πολιτικής διαφθοράς και φοροδιαφυγής.
§         Ενισχύουμε όλα τα ελεγκτικά σώματα της δημόσιας διοίκησης.
§         Ολοκληρώνουμε τη διαδικασία κάθαρσης στο ελληνικό ποδόσφαιρο, καθώς και όλους τους οικονομικούς ελέγχους στις αθλητικές ομοσπονδίες, που εκκρεμούσαν για περισσότερο από μία δεκαετία.
§         Εξυγιαίνουμε το πλαίσιο λειτουργίας του ελληνικού τραπεζικού συστήματος και θα διαλευκανθούν όλες οι ανοιχτές αλλά κυρίως και άλλες υποθέσεις.


Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

Η κυβέρνηση της Αριστεράς έχει ήδη μπει βαθιά στα νερά της διακυβέρνησης.
Θα τηρήσουμε στο ακέραιο τις προεκλογικές δεσμεύσεις μας.

Γιατί εμάς δεν μας εμπιστεύτηκε ο λαός τις τύχες του για να επαναλάβουμε το παρελθόν.
Εμείς ήρθαμε για να ξεβαλτώσουμε το παρόν και να αλλάξουμε το μέλλον.
Το είπαμε και θα το κάνουμε.
Αναλάβαμε την ευθύνη της δέσμευσης, έχουμε τώρα την υποχρέωση της υλοποίησης.

Σ' αυτόν τον καθημερινό αγώνα, η κυβέρνηση, ο λαός και ο τόπος έχουν ανάγκη έναν ανασυγκροτημένο και αναγεννημένο ΣΥΡΙΖΑ.

Και η διήμερη Κεντρική Επιτροπή, τις εργασίες της οποίας ανοίγω σήμερα, θα βάλει τα θεμέλια σ' αυτήν τη συλλογική και συντονισμένη προσπάθεια, που κορυφώνεται στο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Γεια σας και καλή δουλειά.
Σας ευχαριστώ.


Έζησα και δεν έζησα... Τώρα πια μόνο ζω



 Έζησα και δεν έζησα. Τώρα πια μόνο ζω. Ο άγγελος γιατρός που βρέθηκε.  
Τα πολλά προβλήματα ψυχικής υγείας  που σε συνδυασμό μ’ ένα μεγάλο αριθμό φαρμάκων γίνονται μια μεγάλη περιπέτεια και μια εξίσου μεγάλη διαδρομή για να μάθω ποιός είμαι. Η σταδιακή αποθεραπεία.
Η δόμηση μιας ταυτότητας ως εχέγγυο δύναμης στις κοινωνίες των αγορών και της στυγνής ιδιοτέλειας.
Η αναζήτηση της αγάπης και του νάματος των συναισθημάτων εκεί που φαινομενικά όλα είναι από εξαγοράσιμα υλικά. Η ελπίδα είναι μια δράκα ανθρώπων. Και η διαπροσωπική αγάπη και όλα τα όμορφα το ίδιο. Η αγάπη είναι η ενσυναίσθηση και η ενσυναίσθηση σημαίνει την υπέρβαση, την κατανόηση των  πράξεων μας μέσα στο ιστορικό γίγνεσθαι. Αυτή είναι η χριστιανική αγάπη. Η ιδανική και γι’ αυτό τυφλή.
Η θυσιαστική αγάπη της Ελληνίδας μητέρας και οι μητέρες του σύμπαντος κόσμου. Όσα προτρέπουν στην αναπόληση της μητρικής στοργής. Η Θάλασσα, η Σελήνη, ο εθισμός στα πράγματα. Η ασφάλεια. Η αναβίωση της γονικής ασφάλειας.
Τι είναι επιθυμία και ο υπαρκτός κίνδυνος να γίνει ματαιοδοξία και ανασχετικός παράγοντας των ονείρων μας. Ο ορισμός της ευτυχίας ως η πράξη του να επιθυμείς διαρκώς πράγματα που ήδη έχεις. Η ομορφιά των μικρών πραγμάτων.
Σ’ αυτή την οικογένεια, την δικιά μου και την δικιά σου, οι ρόλοι των γονέων μας. Η συμπόνοια του πατέρα και της μητέρας , το αγεφύρωτο χάσμα ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές των προγόνων και των απογόνων. Η σύγκρουση της συντήρησης και της προοδευτικότητας. Το πλήγμα που επιτακτικά αποζητά την επούλωση του.
Αναζητώ τις ρίζες σου. Μέσα σε παλιά νεκροταφεία. Οι αφηγήσεις των επισκεπτών τους γίνονται το νήμα που συνδέει όλες τις ανθρώπινες ομάδες των κοινωνιών.  Η ομορφιά εκεί που αδίκως έχει επισημανθεί πως δεν υπάρχει. Η  εκπαίδευση σ’ έναν νέο τρόπο κοσμοθεωρίας.
Οι ανάγκες των ανθρώπων την εποχή της κρίσης. Ο βιβλιόφιλος που χάνει την αγοραστική του δύναμη και μένει νηστικός από γνώση και παράλληλα σύμπαντα για να επισκέπτεται. Καταλαβαίνω την κούραση του αναγνώστη αυτό τον καιρό. Η ανάγνωση είναι ένα διάλλειμα για να ξεφύγει κανείς απ’ την παθογόνα πλευρά της φαύλης πραγματικότητας.
Γράφω. Και λέω κάπου σ’ αυτό το καινούργιο μου βιβλίο: Τον απασχολούσαν πολύ πράγματα απαγορευμένα. Απ’ αυτά που δεν πρέπει να αναρωτιέσαι αν επιθυμείς να ζήσεις. Είναι η δυσφορία μέσα στον πολιτισμό, όπως περίπου το διατύπωσε και ο Φρόιντ, που ενοχλούσε αυτό τον ευγενή και συνάμα ιεροφάντη των ψυχόρμητων.
Πρέπει, αποφαίνονται οι επαΐοντες, να αποκτήσεις την προσωπική σου αφήγηση. Και η δομή της να είναι αρμονική , να μην έχει χάσματα. Όπου υπάρχουν χάσματα θα υπάρξει και κάποιο είδος ψυχαναγκαστικού απότοκου.  Η στέρεη αφήγηση ενδυναμώνει τον άνθρωπο. Το γράφω. Αν νιώθεις πλήρης, ο αρχέγονος φόβος του κενού απομακρύνεται απ’ τη σκέψη σου. Εμφωλεύει στο ασυνείδητο και στήνει καρτέρι για  επανεμφάνιση στις πιο αδύναμες απ’ τις στιγμές σου.
Αλλού: Σ’ εκείνα τα εφηβικά χρόνια  διάβασα Πόε, Ραμπελέ, Λάβκραφτ, Λόρδο Ντάνσανι, Άρθουρ Μάχεν και άλλους πολλούς κλασικούς συγγραφείς του φανταστικού. Ο δικός μου κόσμος ήταν ο λογοτεχνικός κόσμος αυτών των συγγραφέων. Τον πραγματικό κόσμο τον κρατούσε μακριά μου η κατάθλιψη. Πίστεψα σε μαγικές πόλεις, στον βαμπιρισμό και τους αιμοπότες, στα φολιδωτά τέρατα και τους χταποδόμορφους θεούς. Ήμουν νευρωτικός. Είχα για πίστη μου τις πεποιθήσεις ενός ψυχωσικού. Κι όταν βγήκα στις αγορές του κόσμου, εξακολουθούσα να πιστεύω πως είμαι ένας απέθαντος. Μόνο που δεν υπήρχε νύχτα. Μόνο άπλετο φως διέθετε ο ουρανός για να δουλέψω. Ήταν πολύ δύσκολο να προσαρμοστώ. Δεν ήθελα με τίποτα να απεμπολήσω το μη λογικό κομμάτι της προσωπικότητας μου, να το θυσιάσω για χάρη του άλλου, του λογικού. Εξάλλου η ιστορία μας διδάσκει πως η σχάση του ανθρώπου σε τρελό και λογικό έγινε σε χρόνους κατοπινούς. Προτίμησα να μείνω και τρελός. Την τρέλα μου την έβγαζα αλλού, όχι στην κοινωνική μου ζωή.
Τώρα, το νέο μου βιβλίο στα χέρια σου. Αδημονεί για την πιο τιμητική συνάντηση του. Αυτή με τον αναγνώστη. Καλή ανάγνωση

Στις καλένδες η καθιέρωση της απλής αναλογικής;

Σε ένα άρθρο μου στην «Εφημερίδα των Συντακτών» της 26.3.15 με τίτλο «Αμεση ψήφιση της απλής αναλογικής» ανέφερα ότι το 1981 και το 1989 χάθηκε η ευκαιρία καθιέρωσης της απλής αναλογικής και τόνιζα ότι δεν θα έπρεπε να χαθεί και μία τρίτη ευκαιρία, την οποία είχε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. που σχηματίστηκε μετά τις εκλογές της 25.1.15.
Δυστυχώς και η ευκαιρία αυτή χάθηκε δεδομένου ότι η κυβέρνηση εκείνη είχε όλη την άνεση να φέρει για ψήφιση το σχετικό νομοσχέδιο στο 7μηνο της παραμονής της στην εξουσία.
Στο διάστημα αυτό δεν υπήρχε κανένα εμπόδιο για την υπερψήφισή του, και μάλιστα από πάνω από 200 βουλευτές, ώστε να εφαρμοστεί αμέσως, αν και όταν προκηρύσσονταν εκλογές.
Το ερώτημα που γεννιέται είναι: η απώλεια και της ευκαιρίας αυτής οφείλεται σε ολιγωρία ή ήταν σκόπιμη; Μακάρι να οφείλεται σε ολιγωρία.
Αν, όμως, ήταν σκόπιμη, τότε η ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, ενός αριστερού κόμματος, απέναντι στο ελληνικό Λαό είναι βαριά και ασυγχώρητη, δεδομένου ότι η διεξαγωγή των εκλογών της 20.9.15 έγινε για ακόμη μία φορά με το καλπονοθευτικό εκλογικό σύστημα ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ., το οποίο, με το bonus των 50 εδρών στο πρώτο κόμμα, παραχαράσσει τη βούληση του λαού και καταστρατηγεί τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Συντάγματος, σύμφωνα με την οποία «θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία».
Η πρώτη φορά που χάθηκε η δυνατότητα καθιέρωσης της απλής αναλογικής, όπως προανέφερα, ήταν μετά από τις εκλογές του 1981. Τότε βίωσα προσωπικά τη μεγάλη απογοήτευση να χάνεται αυτή η δυνατότητα...
Πιο συγκεκριμένα:
Στην προεκλογική «Διακήρυξη Κυβερνητικής Πολιτικής» του ΠΑΣΟΚ, το 1981, υπήρχε η δέσμευση για την άμεση καθιέρωση της απλής αναλογικής.
Στη διαδικασία σύνταξης των προγραμματικών δηλώσεων (στην οποία μετείχα ως υπουργός Οικονομικών), αντί για την απλή αναλογική, μπήκε, παρά την αντίθεσή μου, η φράση «σύστημα απλής αναλογικής», «σύστημα» το οποίο «μεταφράστηκε» το 1985 (όταν είχα παραιτηθεί τόσο από υπουργός όσο και από βουλευτής και μέλος του ΠΑΣΟΚ) σε ένα εκλογικό σύστημα πιο καλπονοθευτικό από την «ενισχυμένη αναλογική» της Ν.Δ.
Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ., που ανέγνωσε ο πρωθυπουργός στην Ολομέλεια της Βουλής στις 5 Οκτωβρίου, τις οποίες παρακολούθησα από το Κανάλι της Βουλής, σχετικά με το θέμα του άρθρου αυτού αναφέρονται τα εξής:
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στην προσπάθειά μας να αλλάξουμε ριζικά την ελληνική κοινωνία είναι απαραίτητη μια νέα σχέση, μια νέα συμμαχία με τον λαό. Με έναν λαό, όμως, που δεν θα είναι παθητικός θεατής, αλλά θα πάρει στα χέρια του τη μεγάλη σύγκρουση, τις μεγάλες συγκρούσεις, τις ρήξεις με αυτό που ονομάζουμε “κατεστημένο”, οικονομικό και πολιτικό· με αυτό που ονομάζουμε “οικονομική ολιγαρχία”· με αυτά που ονομάζουμε “δίκτυα της πολιτικής εξουσίας”.
»Είναι γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο που θέλω από αυτό εδώ το βήμα να δεσμευτώ ότι, κατά τη διάρκεια αυτής της τετραετίας, θα ανοίξουμε όλα τα μεγάλα ζητήματα: Για την ενίσχυση των δημοκρατικών ελευθεριών στον τόπο, την προστασία των ατομικών και συλλογικών δικαιωμάτων. Για την υιοθέτηση θεσμών δημοκρατικής συμμετοχής, τόσο στη λήψη των αποφάσεων όσο και στον έλεγχο της κρατικής εξουσίας. Για την αναγκαία και απαραίτητη με ευρύτερη συναίνεση αλλαγή του εκλογικού νόμου.
Τα παραπάνω έχουν ομοιότητες με όσα είπε ο τότε πρωθυπουργός στις προγραμματικές δηλώσεις της πρώτης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ το 1981.
Πιο συγκεκριμένα:
Στις προγραμματικές δηλώσεις που ανέγνωσε ο πρωθυπουργός στην Ολομέλεια της Βουλής στις 5.10.15 δεν υπάρχει ρητή δέσμευση για την καθιέρωση της απλής αναλογικής, όπως δεν υπήρχε και το 1981.
Αντί γι’ αυτήν, γίνεται λόγος για «αλλαγή του εκλογικού νόμου». Η αλλαγή, όμως, και μάλιστα με ευρεία συναίνεση, μπορεί να περιέχει στοιχεία νόθευσης της βούλησης του λαού, δηλαδή να καταστρατηγεί και πάλι τη σχετική διάταξη του Συντάγματος.
Η κατοχύρωση, όμως, της λαϊκής κυριαρχίας είναι θέμα αρχής και δεν είναι δυνατόν να αποτελεί θέμα διαπραγμάτευσης, και το μόνο εκλογικό σύστημα που την κατοχυρώνει είναι η μία και μοναδική απλή αναλογική.
Η φράση «κατά τη διάρκεια της τετραετίας αυτής» στις προγραμματικές δηλώσεις στηρίζεται στην υπόθεση ότι η κυβέρνηση θα την εξαντλήσει.
Φυσικά, θα ήταν ευκταίο να συμβεί αυτό, αλλά η εμπειρία από τη μεταπολίτευση δείχνει ότι συνήθως η τετραετία δεν εξαντλείται.
Το βίωσε ήδη η σημερινή κυβέρνηση, και μάλιστα εκ των έσω, με την από κάθε άποψη απαράδεκτη αποστασία σημαντικού αριθμού βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.
Τίποτε δεν αποκλείει, για άλλους λόγους, και πιθανόν χωρίς υπαιτιότητα της κυβέρνησης, η διάρκεια της παραμονής της στην εξουσία να είναι συντομότερη της τετραετίας.
Αποτελεί, κατά συνέπεια, πολιτική και ηθική υποχρέωση της σημερινής κυβέρνησης να καταθέσει τώρα το νομοσχέδιο για την καθιέρωση της απλής αναλογικής και να προωθήσει την άμεση ψήφισή του από τη Βουλή (για τον τρόπο εφαρμογής της απλής αναλογικής, χωρίς καμιά αλλαγή στις 56 εκλογικές περιφέρειες, παραπέμπω σε σχετικό κεφάλαιο ενός βιβλίου μου που εκδόθηκε το 2000, και το οποίο είχα στείλει στον σημερινό πρόεδρο της Βουλής στις 12.12.2012)
* πρώην αντιπροέδρος της Βουλής, υπουργός και καθηγητής της ΑΣΟΕΕ

Ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ -Τα σενάρια που εξετάζουν στο ΥΠΟΙΚ

Τα τέλη κυκλοφορίας και η φορολογία των αυτοκινήτων είναι ένα από τα ζητήματα που εξετάζουν στο ΥΠΟΙΚ και αναμένονται αλλαγές ακόμα και πριν από το 2016.
Τα σενάρια είναι αρκετά και τα περισσότερα θέλουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, ενώ εξετάζεται και η καταβολή τελών για όσους ιδιοκτήτες ΙΧ είχαν απαλλαγή έως τώρα.
Το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές το επιβεβαίωσε χθες σε δηλώσεις του ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Τρύφωνας Αλεξιάδης. Μιλώντας στον Βήμα FM, είπε ότι «ίσως υπάρξουν και φέτος αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, αλλά αυτό είναι θέμα απόφασης γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής».
Τα σενάρια για τα νέα τέλη
  • Η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα, το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθεί.
  • Η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά, και για τα οποία σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Περιβαλλοντικό Τέλος
Σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia, το Περιβαλλοντικό Τέλος εξετάζεται εδώ και αρκετό καιρό και θα αφορά στα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η επέκτασή του στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Μάλιστα, μετά το σκάνδαλο του ομίλου VW η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους έχει ενισχυθεί έντονα, ενώ από την άλλη μεριά επιβάλλεται και από άλλα κράτη-μέλη. Το κόστος αναμένεται να κυμανθεί από 30 έως και 70 ευρώ ετησίως. Επίσης, στα σενάρια που εξετάζονται περιλαμβάνεται και η αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στα επίπεδα της βενζίνης.

Στόχος να αποφευχθεί νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων
Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να υπάρξει μία ελάφρυνση σε ορισμένες κατηγορίες ιδιοκτητών ΙΧ και να μετατεθεί το βάρος σε άλλες κατηγορίες προκειμένου να αποτραπεί νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες. 




Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Έτσι αμνήστευε η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου τους φοροφυγάδες του εξωτερικού


Ιούλιος του 2013. Η συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου ψηφίζει τον νέο κώδικα φορολογικών διαδικασιών. Στο άρθρο 36 του Νόμου 4174, στο οποίο περιγράφεται η παραγραφή, αναφέρεται χαρακτηριστικά:
Η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εντός πέντε (5) ετών από τη λήξη του οικείου φορολογικού έτους.
Τί σημαίνει αυτό όμως πρακτικά;
Η πρώην κυβέρνηση ψηφίζοντας το συγκεκριμένο νόμο, ουσιαστικά απάλλαξε από το φορολογικό έλεγχο όλους τους πιθανούς φοροφυγάδες οι οποίοι είχαν βγάλει στο εξωτερικό τα χρήματά τους από το 2001 και μετά.
Σύμφωνα με το νόμο λοιπόν, εάν τα εμβάσματα του εξωτερικού δεν ελεγχθούν εντός 5 ετών τότε... παραγράφονται.
Για παράδειγμα, εάν ένα έμβασμα στο εξωτερικό έγινε το 2010, τότε το κράτος μετά τις 31 Δεκεμβρίου του 2015 δεν είναι πλέον σε θέση να το ελέγξει και εάν αποδειχτεί κάτι παράνομο σε αυτό να επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμο – φόρο.
“Είναι ανεπίτρεπτο να νομιμοποιείται η παραγραφή των έλεγχων και η πιθανή απώλεια εσόδων με νόμο της δεξιάς, που είναι και ζήτημα προς διερεύνηση, κάτω από ποιες και ποιων πιέσεις και προτάσεις νομοθετήθηκε”, υπογραμμίζει για τον εν λόγω νόμο ο Μιχάλης Καρχιμάκης σε σημερινό του άρθρο.
Ο στενός συνεργάτης του Γιώργου Παπανδρέου και στέλεχος του ΚΙΔΗΣΟ, προτείνει την κατάργηση του νόμου που “διευκόλυνε πιθανούς φοροφυγάδες εμβασμάτων εξωτερικού” ενώ ταυτόχρονα υπογραμμίζει ότι είναι “ανεπίτρεπτο την ώρα που συνεχίζουν να πληρώνουν τα μόνιμα θύματα της κρίσης και οι υγιείς δημιουργικές παραγωγικές δυνάμεις, κάποιοι να απολαμβάνουν σκανδαλωδώς με νόμο που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση της δεξιάς,φορολογικής ασυλίας”.
“Είναι επιβεβλημένο να διερευνηθεί, ποιοι είναι εκείνοι που για εννέα ολόκληρα χρόνια καλύφθηκαν από την νομοθετική αυτή ρύθμιση του καλοκαιριού του 2013”, προσθέτει ο Μιχάλης Καρχιμάκης.
Την ίδια στιγμή, τον Ιούλιο του 2015, ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος δήλωνε το εξής: «έχουμε στοιχεία για τα εμβάσματα προς το εξωτερικό, από την αρχή της κρίσης μέχρι σήμερα και θα τα ταιριάξουμε με τις φορολογικές δηλώσεις για να δούμε αν δικαιολογούνται».
Με ποιον τρόπο όμως μπορεί η κυβέρνηση να εισπράξει το νόμιμο φόρο από πιθανές υποθέσεις φοροφυγάδων με εμβάσματα στο εξωτερικό, εάν έχει παρέλθει το διάστημα των πέντε ετών; Είναι στα πλάνα της κυβέρνησης να εξετάσει την κατάργηση του συγκεκριμένου νόμου;
Σήμερα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε για το ΣΔΟΕ, ανακοίνωσε ότι εντός της ερχόμενης εβδομάδας πρόκειται να παρουσιαστεί το νομοσχέδιο για τις αδήλωτες καταθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού, που θα έχει έναν συντελεστή (και όχι κλίμακα).

Τέλος στο σενάριο παραγραφής μεγάλων υποθέσεων
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνας Αλεξιάδης κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, δίνεται τέλος στο σενάριο παραγραφής των μεγάλων υποθέσεων.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, θα παραταθεί η προθεσμία παραγραφής των μεγάλων υποθέσεων φοροδιαφυγής που λήγει στο τέλος του έτους.
Όσον αφορά τη λίστα Λαγκάρντ, ο κ. Αλεξιάδης τόνισε πως οι έλεγχοι θα ολοκληρωθούν εντός του 2016.
Όπως είπε, θα εισαχθούν άμεσα νομοθετικές ρυθμίσεις, μέσα σε ένα με ενάμιση μήνα για την παράταση της παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων στις 31 Δεκεμβρίου, ειδικά για τις μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής για τις οποίες έχουν εκδοθεί εντολές ελέγχου ή εισαγγελικές παραγγελίες.

Τα δύο πρόσωπα της διαφθοράς



Καταχραστές, απατεώνες, πλαστογράφοι, κομπιναδόροι. Η πιο άσχημη πλευρά της ελληνικής κοινωνίας βρέθηκε χθες στο προσκήνιο, με πρωταγωνιστές από το δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα. Κι εδώ, θα κριθεί κατά μεγάλο μέρος η επιβίωση αυτής της κυβέρνησης.
Δύο ειδήσεις των ημερών δίνουν ανάγλυφη την εικόνα της διαφθοράς που βασιλεύει στο κράτος αλλά και στον ιδιωτικό τομέα, διαψεύδοντας όσους προσπαθούν να πείσουν ότι για όλα «φταίει το δημόσιο», αλλά κι εκείνους που σε κάθε ευκαιρία μέμφονται το κέρδος και την επιχειρηματικότητα.
Τα στοιχεία που προκύπτουν είναι σοκαριστικά. Έως και σε 33 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση τοποθέτησε το κόστος της διαφθοράς ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής, σταχυολογώντας στην ομιλία του και διάφορα παραδείγματα λιγότερο ή περισσότερο οργανωμένης διαφθοράς κυρίως υψηλόβαθμων και μορφωμένων στελεχών του δημόσιου τομέα.
Από χειρουργούς που έκαναν μαζικά αισθητικές, καλλωπιστικές επεμβάσεις σε κρατικό νοσοκομείο, χρεώνοντας τον λογαριασμό στα ασφαλιστικά ταμεία, έως εργολάβους που πληρώθηκαν για ανύπαρκτα έργα, σε αγαστή συνεργασία με εκείνους που υποτίθεται ότι τους επέβλεπαν.
Τα «σάπια φρούτα» όμως δεν είναι απλά προϊόν του δημόσιου τομέα και κάποιων κρατικοδίαιτων επιχειρηματιών. Η διαφθορά είναι εκτεταμένη παντού. Καιρός να το παραδεχτούμε.
Διότι οι τρεις εταιρίες λογισμικού και οι πολυάριθμοι πελάτες τους στην Αθήνα και την επαρχία, κυρίως από τον κλάδο εστίασης και διασκέδασης, που έπεσαν στο δόκανο της οικονομικής αστυνομίας και της Γενικής Γραμματείας Εσόδων, ανήκαν εξ ολοκλήρου στον ιδιωτικό τομέα.
Κι όπως λένε οι πληροφορίες, είχαν βρει τον τρόπο (με «πονηρά» λογισμικά) να κόβουν μεν αποδείξεις στους πελάτες, αλλά να μην καταγράφεται μεγάλο μέρος της είσπραξης (έως και το 40-50%, ανάλογα με την επιλογή του... καταστηματάρχη, λένε κάποιες πηγές), όταν έκλειναν ημερήσιο λογαριασμό στις ταμειακές μηχανές, όταν δηλαδή «έβγαζαν Ζ» στην αργκό της αγοράς.
Δεν είναι προφανώς τυχαίο ότι, αμέσως μόλις μαθεύτηκε η «ψαριά» των αρχών, καταγράφηκε κύμα αιτήσεων αντικατάστασης ταμειακών μηχανών, που ξαφνικά φαίνεται... χάλασαν όλες μαζί!
Διότι το φαινόμενο φαίνεται ότι έχει λάβει τεράστια έκταση, κυρίως σε ορισμένους κύκλους της εστίασης και της διασκέδασης, με απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, τις οποίες βεβαίως καλούνται να πληρώσουν, ακριβώς όπως συμβαίνει με τις σπατάλες και τη διαφθορά στον δημόσιο τομέα, οι συνεπείς φορολογούμενοι!
Γιατί δεν έχει καταπολεμηθεί η διαφθορά και η «αδελφή» της φοροδιαφυγή τόσα χρόνια; Η απάντηση είναι απλή. Διότι ουδέποτε υπήρξε η απαραίτητη πολιτική βούληση, όπως ακριβώς είπε χθες και ο κ. Ρακιντζής.
Ας μην κρυβόμαστε, μέρος του καταστρεπτικού «συμβολαίου» που έκαναν οι ελληνικές κυβερνήσεις με την πελατεία τους ήταν ότι άλλοι θα βολεύονται στον δημόσιο τομέα και άλλοι θα φοροδιαφεύγουν και θα παρακάμπτουν τους δαιδαλώδεις κανόνες της ελληνικής νομοθετικής και «ερμηνευτικής» γραφειοκρατίας.
Από συστάσεως του ελληνικού κράτους έως σήμερα, ανέφερε ο κ. Ρακιντζής, έχουν ψηφιστεί 17.500 νόμοι και έχουν εκδοθεί 120.000 εγκύκλιοι, ενώ ο Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός αποτελείται από 30.000 σελίδες.
Όλα αυτά για να έχουμε τα αποτελέσματα που οι πάντες λίγο-πολύ γνωρίζουμε και ζούμε!
Κι εδώ πράγματι ανοίγεται πεδίο δόξης λαμπρό για τη νέα κυβέρνηση, που στηρίχθηκε τόσο πολύ προεκλογικά στην αντιδιαστολή μεταξύ του «παλαιού» και του «νέου».
Να περιορίσει δραστικά αυτά τα φαινόμενα που έχουν καταστεί ενδημικά εδώ και δεκαετίες. Και μέσω αυτής της πράγματι θεμελιώδους «αλλαγής», να εξοικονομήσει σημαντικά ποσά, ώστε να καταφέρει να ελαφρύνει κάπως τις συνέπειες των μνημονίων, αλλά και να αποκαταστήσει τη λειτουργία του κράτους και την υγιή ανταγωνιστικότητα στον ιδιωτικό τομέα.
Η αλήθεια είναι πως στο μέτωπο της φοροδιαφυγής οι ελεγκτικοί μηχανισμοί φαίνεται να έχουν κινητοποιηθεί με πρωτόγνωρους ρυθμούς, ενώ και οι εξαγγελίες που γίνονται δείχνουν ότι ίσως υπάρξει διαφορά με το παρελθόν.
Ωστόσο, με ίδιο ζήλο θα πρέπει να καταπολεμηθούν οι σπατάλες και η διαφθορά στο ίδιο το κράτος, σε όλο τον δημόσιο τομέα. Δεν υπάρχει καμία ιδεολογική δικαιολογία για δύο μέτρα και δύο σταθμά σε αυτό το θέμα. Μπορεί κάποιος να διαφωνήσει όσο θέλει για το αν χρειάζεται περισσότερο ή λιγότερο κράτος -και πού. Είναι όμως αυταπόδεικτο, ανεξαρτήτως ιδεολογικής τοποθέτησης, ότι χρειαζόμαστε περισσότερο «καθαρό» κράτος.
Ακριβώς, λοιπόν, όπως οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται με αυστηρότητα στη μία περίπτωση, έτσι πρέπει να εφαρμόζονται και στην άλλη. Τα παράθυρα (κι από αυτά ως φαίνεται υπάρχουν πολλά, όπως π.χ. μέσω των περίφημων «πειθαρχικών συμβουλίων» του δημόσιου τομέα) πρέπει να κλείσουν. Παντού.
Και γρήγορα. Διότι αλλιώς το «νέο» που επαγγέλθηκε με τόση απήχηση ο κ. Τσίπρας θα παλιώσει πριν καλά καλά το καταλάβει.

Η Ισλανδία είπε αντίο στο ΔΝΤ

Vertu sæll IMF*

Η κεντρική τράπεζα της Ισλανδίας ανακοίνωσε σήμερα Παρασκευή, ότι αποπλήρωσε στο 100% το δάνειο που είχε λάβει η χώρα από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) και μάλιστα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία.
Σε δηλώσεις του από το Ρέικιαβικ, ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας επισήμανε ότι «η πρόωρη εξόφληση του δανείου είναι ένδειξη της επιτυχίας του προγράμματος και της επιτυχημένης συνεργασίας με το προσωπικό του ΔΝΤ». «Αποπληρώσαμε το υπόλοιπο των υποχρεώσεών μας, ήτοι ποσό 322 εκατ. δολαρίων», σημείωσε.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος, η Ισλανδία θα εξοφλούσε το ΔΝΤ στις 31 Αυγούστου του 2016. Επί της ουσίας, η αποπληρωμή σημαίνει και την ολοκλήρωση του προγράμματος του Ταμείου με την Ισλανδία.
«Η πρόωρη αποπληρωμή από την Ισλανδία σηματοδοτεί την επιτυχημένη ολοκλήρωση μιας εντατικής συνεργασίας με το Ταμείο, που ξεκίνησε στο απόγειο μιας βαθιάς χρηματοπιστωτικής κρίσης. Το ΔΝΤ προσβλέπει να συνεχίσει την στενή και εποικοδομητική σχέση με τις ισλανδικές αρχές», ανέφερε η επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ.
* Αντίο ΔΝΤ στα ισλανδικά

Αλεξιάδης: Ούτε το ΣΔΟΕ καταργείται ούτε θα παραγραφεί καμία υπόθεση φοροδιαφυγής


Tο ΣΔΟΕ δεν πρόκειται να καταργηθεί ούτε να αποδυναμωθεί, ενώ καμία υπόθεσή του δεν θα παραγραφεί, διαβεβαιώνει σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.
Αφορμή ήταν οι αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η απόφαση μεταφοράς των αρμοδιοτήτων τελωνειακού και φορολογικού ελέγχου στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) στην οποία επίσης θα μεταφερθούν 500 υπάλληλοι και 3.500 υποθέσεις από το ΣΔΟΕ.
Όπως τόνισε ο κ. Αλεξιάδης «κάποιοι λένε ότι πάμε να «κουκουλώσουμε» υποθέσεις. Αυτή η κυβέρνηση θα ενισχύσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, δεν υπάρχει περίπτωση ούτε πόντο να υποχωρήσουμε σε θέματα φοροδιαφυγής».
Επικαλούμενος τα στοιχεία για τους ελέγχους που ολοκληρώθηκαν από το 2010 έως σήμερα, τόνισε ότι «φαίνεται πως από την αρχή είχε αποφασιστεί να οδηγηθεί σε παραγραφή η λίστα Λαγκάρντ». Ο ίδιος επανέλαβε ότι εντός του 2016 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο έλεγχος όλων των περιπτώσεων. «Δεν «κουκουλώνουμε» τίποτα, δεν θα μείνουν ανέλεγκτες ούτε οι άλλες λίστες – Λονδίνο, Λιχτενστάιν, σκάφη Ολλανδίας, εμβάσματα εξωτερικού κ.λπ.
Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη το ΣΔΟΕ σήμερα έχει 38.000 εκκρεμείς υποθέσεις οι οποίες αφορούν 1.300.000 ΑΦΜ φυσικών και νομικών προσώπων. Με τα σημερινά δεδομένα, 11.500 υποθέσεις, μεταξύ των οποίων και η λίστα Λαγκάρντ, θαπαραγράφονταν στις 31-12-2015 κάτι το οποίο, όπως εξήγησε, δεν πρόκειται να συμβεί. Η κυβέρνηση σχεδιάζει παράταση του χρόνου παραγραφής των υποθέσεων αυτών κατά ένα έτος.
Όσον αφορά τις υποθέσεις που θα παραμείνουν στο ΣΔΟΕ -πέραν των 3.500 που θα μεταφερθούν στην ΓΓΔΕ- θα αποφασιστεί με νομοθετική διάταξη που θα περάσει από τη Βουλή πώς θα ελεγχθούν, αλλά, σε κάθε περίπτωση, όπως κατηγορηματικά διαβεβαίωσε ο υπουργός, «καμία υπόθεση δεν πρόκειται να παραγραφεί».
Σχετικά με το προσωπικό, από τους 750 εργαζόμενους, οι 550 θα μεταφερθούν στη ΓΓΔΕ, χωρίς να καταργηθούν οι υπηρεσιακές θέσεις στο ΣΔΟΕ οι οποίες θα παραμείνουν 830.
Για τους ελέγχους που έχουν καθυστερήσει είπε ότι «θα αποδοθούν ευθύνες σε όλους».
Ο υπουργός εκτίμησε ότι η φοροδιαφυγή στην Ελλάδα ανέρχεται σε ετήσια βάση γύρω στα 15-20 δισ. ευρώ.
«Έχουμε ενδείξεις για μεγάλη φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή από ομίλους που κάνουν κήρυγμα στα συνέδρια κατά της φοροδιαφυγής», δήλωσε χαρακτηριστικά και τόνισε ότι δεν μπορεί να γίνεται όλη η φοροδιαφυγή από υδραυλικούς, συνεργεία, ηλεκτρολόγους. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι μέσα στον Οκτώβριο θα προχωρήσει η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών πολλών κλάδων με το ΥΠΟΙΚ.
Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις στο ΣΔΟΕ δεν πρόκειται να μείνει καμία φορολογική ή τελωνειακή υπόθεση για έλεγχο. Θα ασχολείται μόνο με απάτη και οικονομικό έγκλημα, «μαύρο χρήμα», ναρκωτικά όπλα κ.λπ. Τους επόμενους μήνες θα ανοίξει επίσης και το θέμα της ενίσχυσης του προσωπικού του.
Την ερχόμενη εβδομάδα πρόκειται να παρουσιαστεί το νομοσχέδιο για τις αδήλωτες καταθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού, που θα έχει έναν συντελεστή (και όχι κλίμακα).
Όσον αφορά τον ΕΝΦΙΑ εξωτερικού είπε ότι «μία από τις προτάσεις που έχει υποβληθεί στο υπουργείο Οικονομικών είναι να εφαρμόσουμε τον Νόμο Μόντι στην Ιταλία, όπου επιβλήθηκε φόρος 0,76% επί της αξίας των ακινήτων που βρίσκονται σε τρίτες χώρες και ανήκουν σε Ιταλούς. Στην περίπτωση που ο φόρος που επιβάλλεται στη χώρα του ακινήτου είναι 0,5% να πληρώνει στην Ιταλία το υπόλοιπο 0,26% και ως αξία να λαμβάνεται αυτή που έχει η ξένη χώρα».
Μικρές αλλαγές στα τέλη ΙΧ
Επίσης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο για μικρές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας από φέτος. «Να χαμηλώσουμε στα χαμηλά και να αυξήσουμε στα μεγάλα», είπε αποδίδοντας το πνεύμα των αλλαγών.


Οι νέες ρυθμίσεις για το ακατάσχετο – Ποιοι εξαιρούνται

Τι ισχύει για το όριο του ακατάσχετου ποσού σε μισθούς, συντάξεις και καταθέσεις σε τράπεζες.


Με νέα εγκύκλιό της η ΓΓΔΕ κοινοποιεί τις τροποποιήσεις στις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, αναφορικά με το ακατάσχετο


Οπως σημειώνεται στην εγκύκλιο:

α) μειώθηκε το όριο του ακατάσχετου ποσού μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων των οφειλετών του Δημοσίου από 1.500 ευρώ σε 1.000 ευρώ, ενώ για ποσά άνω των 1.000 ευρώ έως χίλια πεντακόσια 1.500 ευρώ επιτρέπεται η κατάσχεση επί του μισού αυτών και τέλος για ποσά άνω των χιλίων πεντακοσίων 1.500 ευρώ επιτρέπεται η κατάσχεση επί του συνόλου του υπερβάλλοντος των χιλίων πεντακοσίων 1.500 ευρώ ποσού.
β) μειώθηκε το ακατάσχετο ποσό στις καταθέσεις φυσικών προσώπων σε πιστωτικά ιδρύματα για έναν και μοναδικό ατομικό ή κοινό λογαριασμό και σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα από 1.500 ευρώ σε 1.250 ευρώ μηνιαίως, για ενημέρωσή σας και ενιαία εφαρμογή αυτών.

Μισθοί, συντάξεις και ασφαλιστικά βοηθημάτων


Ειδικότερα, εξαιρούνται της κατάσχεσης εις χείρας τρίτων οι απαιτήσεις από μισθούς, συντάξεις καθώς και κάθε είδους ασφαλιστικά βοηθήματα που καταβάλλονται περιοδικά, εφόσον το ποσό αυτών μηνιαίως, αφαιρουμένων των υποχρεωτικών εισφορών, είναι μικρότερο από1.000 ευρώ, στις περιπτώσεις δε που υπερβαίνει το ποσό αυτό επιτρέπεται η κατάσχεση για τα χρέη προς το Δημόσιο επί του μισού του υπερβάλλοντος ποσού των 1.000 ευρώ και μέχρι του ποσού των 1.500 ευρώ, ενώ για ποσά άνω των 1.500 ευρώ επιτρέπεται η κατάσχεση επί του συνόλου του υπερβάλλοντος ποσού των 1.500 ευρώ.
Η διάταξη εφαρμόζεται τόσο στις κατασχέσεις που επιβάλλονται μετά την έναρξη ισχύος της (δηλ. από 19-08-2015), ανεξάρτητα από το χρόνο γένεσης των απαιτήσεων του Δημοσίου καθώς και στις ήδη επιβληθείσες ενεργείς κατασχέσεις για τις απαιτήσεις (από μισθούς, συντάξεις και κάθε είδους ασφαλιστικά βοηθήματα) του οφειλέτη έναντι του τρίτου που γεννώνται από την έναρξη ισχύος της (δηλαδή κατασχέσεις για τις οποίες ο τρίτος έχει προβεί σε θετική δήλωση και υφίστανται αποδοτέα από αυτόν ποσά στο Δημόσιο με βάση τις προγενέστερες διατάξεις).
Διευκρινίζεται ότι στην έννοια των υποχρεωτικών εισφορών εμπίπτουν οι υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές και τυχόν υποχρεωτικές κρατήσεις που επιβάλλονται με νόμο, ενώ δεν εμπίπτουν ο παρακρατούμενος Φ.Μ.Υ., το παρακρατούμενο ποσό έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης καθώς και τυχόν παρακρατήσεις από δάνεια.
Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που ο οφειλέτης του Δημοσίου λαμβάνει σύνταξη, μισθό ή ασφαλιστικό βοήθημα από δύο ή περισσότερους φορείς, για την επιβολή της κατάσχεσης κατά τα ρητώς αναφερόμενα στην ως άνω διάταξη νόμου λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό αυτών. Για τις κατασχέσεις που θα επιβληθούν μετά την έναρξη ισχύος της παραπάνω διάταξης, θα πρέπει στο κατασχετήριο να προσδιορίζεται το ακριβές ποσό που κατάσχεται (όχι ποσοστό), ώστε να εφαρμόζονται οι περιορισμοί που τίθενται στον νόμο, δηλαδή το συνολικό ποσό που απομένει στον οφειλέτη να μην είναι μικρότερο από τα ανωτέρω ρητά καθορισθέντα όρια.

Καταθέσεις

Μειώνεται το ακατάσχετο των καταθέσεων σε πιστωτικά ιδρύματα σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό από τα 1.500 ευρώ σε 1.250 ευρώ μηνιαίως για κάθε φυσικό πρόσωπο και σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα.
Υπενθυμίζεται ότι για τα φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν γνωστοποιήσει τον μοναδικό τραπεζικό λογαριασμό τους στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης, απαιτείται για την εφαρμογή της διάταξης αυτής η υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης, με την οποία θα γνωστοποιείται ο μοναδικός ακατάσχετος τραπεζικός λογαριασμός. Στην περίπτωση που υπάρχει λογαριασμός περιοδικής πίστωσης μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων θα πρέπει να γνωστοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο ο λογαριασμός αυτός.



Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *