Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Μοσκοβισί: Απαραίτητη η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα



Απαραίτητη είναι η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα διάσωσης δήλωσε ο Επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί σε δημοσιογραφική αποστολή από την Ελλάδα πριν από λίγο στο γραφείο του στις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Κυπρακού Πρακτορείου Ειδήσεων, ο Επίτροπος αρμόδιος για την οικονομία διευκρίνισε ότι η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα είναι υποχρεωτική, απαντώντας εμμέσως στις δημόσιες τοποθετήσεις κυβερνητικών στελεχών στην Ελλάδα.
Στη συνέχεια, επεσήμανε ότι η εκτίμηση της Επιτροπής είναι πως οι δύο πλευρές μπορούν να καταλήξουν σε ολοκλήρωση της λεγόμενης πρώτης αξιολόγησης του 3ου ελληνικού προγράμματος μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου, ώστε στη συνέχεια να ανοίξει η συζήτηση για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους.
Σύμφωνα με τον Μοσκοβισί, ακόμα δεν έχει επέλθει συμφωνία με τις ελληνικές αρχές για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ και σε γενικές γραμμές το πακέτο νομοθετικών προαπαιτούμενων για την 2η υποδόση της απόφασης της 14ης Αυγούστου παραμένει υπό διαπραγμάτευση.

Τέλος, ανέφερε ότι το υπό σύσταση ταμείο ιδιωτικοποιήσεων είναι ένα από τα θέματα  που πρέπει να διευκρινιστούν για να ξεκλειδώσει η υποδόση του 1ος δις.
Ο Γάλλος πρώην ΥΠΟΙΚ ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία σύνδεση του 3ου ελληνικού προγράμματος και πιθανής ελάφρυνσης του με το προσφυγικό.


Ποια δάνεια θα... πέσουν στα χέρια των distressed funds



Όταν το σύνολο των δανείων  που έχουν χορηγήσει οι ελληνικές τράπεζες μετά βίας φτάνει τα 204 δισ. ευρώ και αυτά που δεν εξυπηρετούνται αγγίζουν τα 107 δισ. ευρώ, τότε γίνεται αντιληπτό ότι η διαχείρηση των «κόκκινων» δανείων αποτελεί σήμερα τη βασική τραπεζική δραστηριότητα.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, είναι μείζον ζήτημα για την κυβέρνηση, τις τράπεζες και σαφώς την κοινωνία, ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει η διαχείριση αυτού του τεράστιου όγκου προβληματικών επιχειρηματικών, στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων (πάνω από 24 δισ. ευρώ τα «κόκκινα» στεγαστικά, πάνω από 60 δισ. ευρώ τα επιχειρηματικά και πάνω από 15 δισ. ευρώ τα καταναλωτικά).
Άρα, δεν είναι παράλογο που ο Αλέξης Τσίπρας θέτει ως πρωταρχικό στόχο την προστασία της υγιούς επιχειρηματικότητας και των αδυνάμων, ούτε ότι επιθυμεί τον πλήρη αποκλεισμό των distressed funds από τη διαδικασία. Το θέμα είναι αν όλα αυτά – μαζί – είναι εφικτά!

Γιατί η συνεργασία των τραπεζών με funds που έχουν... ξανακάνει τη συγκεκριμένη δουλειά θα πρέπει να θεωρείται κάτι παραπάνω από δεδομένη. Αυτό που μένει να δούμε είναι ο «βαθμός εμπλοκής» τους και σε ποιες κατηγορίες δανείων. Το σίγουρο είναι ότι θα ασχοληθούν πρώτα με τα δάνεια από τα οποία θεωρούν ότι θα βγάλουν κέρδος και ο νοών... νοείτω.

Πληροφορίες του liberal.gr αναφέρουν ότι η συνδιαχείριση θα αφορά μεγάλα επιχειρηματικά και στεγαστικά δάνεια, ενώ μικρά επιχειρηματικά, μικρά στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια το πιθανότερο είναι να εισέλθουν σε μία διαδικασία «αναβίωσης», δηλαδή εξατομικευμένου διακανονισμού.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η αντιμετώπιση των χιλιάδων αιτήσεων για υπαγωγή στο νόμο Κατσέλη και τα άνω των 8 δισ. ευρώ δανειακά υπόλοιπα που εκτιμάται ότι έχουν «λιμνάσει», κρύβοντας πολλούς «στρατηγικούς κακοπληρωτές».

Στο πρόσφατο παρελθόν πολλοί πίστευαν ότι η δημιουργία μίας bad bank θα έλυνε... δια μαγείας το πρόβλημα των κόκκινων δανείων. Ήταν οι ίδιοι που είχαν ονειρευτεί τη νέα «σεισάχθεια» και τη διαγραφή όλων των βαρών, ιδιωτών και δημοσίου.

Μέχρι που συνειδητοποίησαν το αυτονόητο: ότι δια μαγείας τα δάνεια δεν εξυπηρετούνται, ούτε βρίσκονται τα κεφάλαια που χρειάζονται για να διαγραφούν...

Ας επιστρέψουμε όμως στην πραγματικότητα. Οι συζητήσεις για τη δημιουργία μίας κοινής «κακής» τράπεζας που θα αναλάμβανε να επωμιστεί το βάρος της διαχείρισης των προβληματικών δανείων έδειχναν εξαρχής «προβληματικές» με αποτέλεσμα δύσκολα να... πέρναγε μία τέτοια λύση.

Αφενός δεν το ήθελαν οι τράπεζες και αφετέρου η Τράπεζα της Ελλάδος ζητούσε συγκεκριμένες «εξασφαλίσεις», ενώ το δημόσιο δεν μπορούσε να εγγυηθεί την ομαλή λειτουργία ενός τέτοιου εγχειρήματος. Και αν δει κανείς τι συνέβη με το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και τα δισεκατομμύρια των φορολογουμένων που  έχει χάσει μέχρι σήμερα, τότε μάλλον καλύτερα που δεν εμπλέκεται το κράτος στην υπόθεση bad bank.

Επίσης, τα χρήματα που «επένδυσαν» οι φορολογούμενοι στις τράπεζες μέσω του ΤΧΣ χρησιμοποιήθηκαν για την κεφαλαιακή τους ενίσχυση, άρα για την δημιουργία των απαραίτητων «μαξιλαριών» για την αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων. Γιατί, λοιπόν, να ματώσουν πάλι οι φορολογούμενοι;

Θα μπορούσε, λοιπόν, κάποιος να πει «γιατί να ιδρύσουμε μία κοινή bad bank που θα θέλει κεφάλαια, τα οποία θα επιβαρύνουν τους φορολογούμενους και να μην αφήσουμε τις τράπεζες να λειτουργήσουν σαν bad bank και να κάνουν τη δουλειά τους έτσι όπως αυτές ξέρουν καλύτερα από τον καθένα»;

Εδώ κάπου μπαίνουν τα distressed funds. Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει «προειδοποιήσει» από νωρίς ότι θα χρειαστεί η δραστηριοποίηση σχημάτων που εξειδικευόνται στη διαχείριση και ανάκτηση μη εξυπηρετούμενων δανείων. Και μπορεί η ΤτΕ να το αναφέρει στην έκθεσή της, όμως δεν είναι η πρώτη φορά που «δείχνει» τον τρόπο με τον οποίο θα προχωρήσει η διαδικασία.

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, από την πλευρά του, έχει αναφερθεί σε «εξειδικευμένα σχήματα» που θα συμβάλλουν στη διαχείριση των κόκκινων δανείων με βάση τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.
Την ίδια ώρα, στην Ιταλία, η κυβέρνηση θέλει να... ρίξει 330 δισ. ευρώ κόκκινα δάνεια σε μία κοινή bad bank, ενώ η ιρλανδικη bad bank NAMA ανακοίνωσε, μετά από έξι χρόνια λειτουργίας ότι θα κερδίσει από τη διαχείριση των προβληματικών χορηγήσεων 2 δισ. ευρώ.

Άρα γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει στην Ελλάδα μία τέτοια λύση; Αφού όποιος έχει πρόβλημα με τα κόκκινα δάνεια φτιάχνει μία bad bank κα «καθαρίζει», εμείς γιατί το αποκλείσαμε από την πρώτη στιγμή;

Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, αφού τόσο στην Ιρλανδία, όσο και στην Ισπανία που λειτούργησαν οι bad bank, υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις για τον τρόπο με τον οποίο «διαχειρίστηκαν» τα funds τα κόκκινα δάνεια.

Στελέχη της αγοράς εξηγούν πως αυτές οι χώρες δεν είχαν (ή έχουν στην περίπτωση της Ιταλίας) να αντιμετωπίσουν ούτε τόσο βαθειά ύφεση, ούτε τόσο μεγάλες πολιτικές αναταράξεις. Επίσης, διαθέτουν πιο σφιχτό νομικό πλαίσιο για τις πτωχεύσεις επιχειρήσεων και τα προβληματικά στεγαστικά δάνεια. Όλα αυτά, έκαναν πιο ελκυστική τη διαχείριση των δανείων για τα distressed funds, ενώ στην Ελλάδα τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Μέχρι την άρση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών και την μετάλλαξη» του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και του πτωχευτικού νόμου, για να έρθουν τα distressed funds στην Ελλάδα έδιναν εξωφρενικά χαμηλές τιμές. «Distressed funds έρχονταν πάντα, οι προτάσεις τους ωστόσο στο παρελθόν ήταν τόσο χαμηλές που δεν μπορούσαν να γίνουν σοβαρές συζητήσεις. Επίσης, υπήρξαν παραδείγματα funds που αγόρασαν δάνεια και δεν κατάφεραν τελικά να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Έτσι η ελληνική αγορά έγινε τα προηγούμενα χρόνια σχεδόν απαγορευτική», σημειώνει διοικητικός παράγοντας συστημικής τράπεζας.

Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά και οι τράπεζες είναι έτοιμες να έρθουν σε συμφωνία με εξειδικευμένα funds που θα συνεργαστούν για την διαχείριση κυρίως των επιχειρηματικών δανείων, αλλά και των μεγάλων στεγαστικών που είχαν «αδικαιολόγητα» κολλήσει τα προηγούμενα χρόνια.

Τα καλά και τα κακά της bad bank
Οι υποστηρικτές της bad bank λένε ότι μέσω της λειτουργίας της θα επιταχυνθεί η διαχείρισή τους, που σε άλλη περίπτωση θα πάρει πολλά χρόνια, ισοπεδώνοντας στην κυριολεξία την παροχή πιστώσεων στην πραγματική οικονομία.

Είναι, με άλλα λόγια, ένας πιο επιθετικός τρόπος διαχείρισης αλλά και πιο αποτελεσματικός από πλευράς χρόνου, που ταυτόχρονα «καθαρίζει» πιο γρήγορα τις τράπεζες και τις καθιστά πιο ελκυστικές στα... μάτια των επενδυτών.

Επίσης, η bad bank μπορεί – θεωρητικά πάντα - να παίξει πιο καθοριστικό ρόλο στην ρευστοποίηση επιχειρήσεων και στους πλειστηριασμούς ακινήτων, σε αντίθεση με την πιο «προσωπική» σχέση των τραπεζών που συνήθως προκαλεί «καθυστερήσεις».

Στον αντίποδα, οι επικριτές του εγχειρήματος προτάσσουν την επιβάρυνση των φορολογούμενων ως την πιο αρνητική επίπτωση, καθώς η bad bank για να λειτουργήσει χρειάζεται κεφάλαια. Όχι μόνο για την αγορά των κόκκινων δανείων, αλλά και για τη λειτουργία της, ενώ δεν αποκλείεται να προκύψουν και ζημιές από μεγάλο μέρος του χαρτοφυλακίου που θα αναλάμβανε.

Θανάση, κάνεις λάθος, δεν είναι αυτή η αριστερά



Ας κάνουμε ένα flashback μ' ένα υποθετικό σενάριο. Δεν θα ξεκινάει στις 25 Ιανουαρίου, αλλά αρκετό καιρό πριν. Όταν η εναλλακτική πρόταση στις συγκυβερνήσεις Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ (με διάφορα συμπληρώματα) ήταν ένα κόμμα που ερμήνευε την κρίση με όρους πολιτικούς-ιδεολογικούς και όχι συναισθηματικούς, λαϊκίστικους και απλουστευτικούς. Που δήλωνε πως δεν έχει λύσεις για όλα, αλλά έχει την πρόθεση και διάθεση να τα συζητήσει όλα κάτω από έναν κοινό παρονομαστή: τη στήριξη των πιο οικονομικά αδύνατων και την αναδιανομή του όποιου πλούτου υπάρχει στη χώρα. Ένα κόμμα που δεν είχε δογματισμούς και ανταποκρινόταν στις σημερινές ανάγκες της κοινωνίας. Που δεν μοίραζε συνειδητά ψεύτικες ελπίδες που ξεκίναγαν από το σκίσιμο των μνημονίων και έφταναν ως τις υποσχέσεις για ικανοποίηση κάθε αιτήματος.

Ένα κόμμα που είχε ένα σχέδιο όχι κατάληψης της εξουσίας, δεν αποτελούσε μια τέτοια επιλογή αυτοσκοπό. Τα χρόνια της αναμονής είχε ετοιμάσει ένα νέο παραγωγικό μοντέλο που θα αντικαθιστούσε το χρεοκοπημένο που μας οδήγησε ως εδώ. Ήταν ένας πολιτικός σχηματισμός που δεν απέδιδε τη βαθιά οικονομική κρίση αποκλειστικά και μόνο στους σκληρούς δανειστές τους οποίους στοχοποιούσε με όρους άσπρου - μαύρου, αλλά μίλαγε και για τις ελληνικές παθογένειες. Που έπαιρνε σοβαρά υπόψη του τις διεθνείς και ιδιαίτερα ευρωπαϊκές συγκυρίες. Ένα κόμμα απόλυτα ανεκτικό στο διαφορετικό, όποια μορφή και αν αυτό είχε.

Αυτή θα μπορούσε να είναι μια μια διαφορετική αριστερά. Η οποία, όμως, πράγματι ποτέ δεν υπήρξε ως μια συλλογική έκφραση. Ως πολιτικός σχηματισμός που θα έκανε μια τέτοια εναλλακτική πρόταση. Θα μπορούσε, ωστόσο, να υπάρξει. Αυτό που αυτοπροσδιορίστηκε ως «αριστερά» και κέρδισε τις εκλογές ήταν κάτι διαφορετικό. Ένα κόμμα που εκμεταλλευόταν τη χρεωκοπία των προηγούμενων, μιμούμενο ωστόσο βασικά τους χαρακτηριστικά. Και είχε μοναδικό σκοπό ν' αναρριχηθεί στην εξουσία. Την πολυπόθητη.

Μετά τις εκλογές αυτές, υπήρχε η ελπίδα (σε κάποιους) πως όλα όσα συνέβησαν για να εκπληρωθεί ο αυτοσκοπός θα υποχωρούσαν και θα επικρατούσε ο ρεαλισμός. Διαπραγματεύσεις με σχέδιο και εναλλακτικές. Διαπραγματεύσεις έγιναν χωρίς τα δυο τελευταία. Η μόνη εναλλακτική προερχόταν από την ομάδα Λαφαζάνη, που όμως ήθελε επιστροφή στη δραχμή και ό,τι αυτό αρνητικό συνεπαγόταν. Οι υπόλοιποι, μια απόλυτη θολούρα που μας έφερε ένα νέο μνημόνιο (ας μην πούμε χειρότερο), σαν τα προηγούμενα. Και με τα αδιέξοδα να πολλαπλασιάζονται.

Οι επιλογές της νέας διακυβέρνησης κινήθηκαν στον ίδιο δρόμο με τα παλιά κόμματα και σε ό,τι αφορά τα θέματα εκτός οικονομικής ατζέντας. Καμιά αξιόπιστη διαφοροποίηση. Συμμαχίες μ' ένα ακραίο δεξιό κόμμα. Νεποτισμός και πρακτικές ρουσφετιού. Άλωση του κρατικού μηχανισμού με ημετέρους, πολλοί από τους οποίους είχαν έρθει από τα παλιά. Σφιχταγκάλιασμα με την ιεραρχία, η οποία αντιστέκεται επίμονα σε κάθε τι που θα οδηγούσε την κοινωνία σ' έναν στοιχειώδη εκσυχρονισμό (σύμφωνο συμβίωσης, διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους κ.ο.κ.). Αύξηση των στρατιωτικών εξοπλισμών (500 εκατ. η πρώτη παραγγελία για αμφισβητούμενης αναγκαιότητας αεροπλάνα) σε βάρος της στήριξης των ανθρώπων που ζουν την απόλυτη φτώχεια (μόλις 200 εκατ.). Ιδεοληψίες και γηπεδικού επιπέδου αντιλήψεις. Ενίσχυση εμφυλιοπολεμικού κλίματος και εθνικολαϊκές εκδηλώσεις. Και άλλα τέτοια, πολλά.

Η νέα διακυβέρνηση με δυο λόγια δεν έκανε τίποτα αριστερό. Μιμήθηκε μεθόδους και πρακτικές από τις χειρότερες που είχαν να επιδείξουν τα παλιά κόμματα στην πολύχρονη πορεία τους. Θα ήταν άδικο, ωστόσο, όλα αυτά να τα χρεώνεται η Αριστερά συνολικά...

Γεννηματά: Αλληλεγγύη και μεταρρυθμίσεις είναι η απάντηση στη λιτότητα

Το Twitter χρησιμοποίησε η Φώφη Γεννηματά θέλοντας να τονίσει την αντίθεσή της με τις πρακτικές της λιτότητας που εφαρμόζονται στην Ελλάδα, λέγοντας πως «αλληλεγγύη και μεταρρυθμίσεις» είναι η λύση για τις δυσκολίες.
Η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, βρίσκεται στη Γερμανία, προσκεκλημένη στο ετήσιο συνέδριο του κόμματος των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) και του ηγέτη τους, αντικαγκελάριου Ζίγκμαρ Γκάμπριελ.
Το tweet της κ. Γεννηματά


Πηγή 

ΑΔΜΗΕ: «Αγκάθι» το μάνατζμεντ για την τελική συμφωνία

Κυβέρνηση και κουαρτέτο συνέχισαν για δεύτερη ημέρα (9/12) τις διαπραγματεύσεις για το Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας καταλήγοντας σε κατ’ αρχήν συμφωνία σε δύο σημεία που αφορούν τη μετοχική σύνθεση και τη μέθοδο αποζημίωσης της ΔΕΗ.
Ωστόσο, το μεγάλο «αγκάθι» ως προς το μάνατζμεντ του ΑΔΜΗΕ παραμένει.
Η συνάντηση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη με τους εκπροσώπους των θεσμών, ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τετάρτης και το ραντεβού ανανεώθηκε για την Πέμπτη χωρίς την παρουσία του υπουργού, ο οποίος θα βρίσκεται στη Σόφια για την υπογραφή συμφωνίας για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έγιναν γνωστές μετά την συνάντηση:
- Συμφωνήθηκε κατ’ αρχήν η απόσχιση του κλάδου μεταφοράς ενέργειας από τη ΔΕΗ σε νέα εταιρεία η πλειοψηφία των μετοχών της οποίας (51%) θα ελέγχεται από το Δημόσιο. Σε πρώτη φάση το Δημόσιο θα αποκτήσει το 100% των μετοχών και στη συνέχεια με βάση το χρονοδιάγραμμα που θα συμφωνηθεί, θα προχωρήσει η πώληση του 49% σε ιδιώτες.
- Συμφωνήθηκε επίσης, ότι η αποζημίωση της ΔΕΗ θα δοθεί σε βάθος χρόνου και με διάφορες μεθόδους όπως η μεταφορά μέρους του χρέους της ΔΕΗ στη νέα εταιρεία, ο συμψηφισμός υποχρεώσεων της ΔΕΗ προς τον σημερινό ΑΔΜΗΕ (που διαμορφώνονται σε 400 εκατ. ευρώ) κ. α.
Παραμένει, ωστόσο, η διαφωνία ως προς τη μεταφορά του μάνατζμεντ σε ιδιώτες την οποία απορρίπτει η κυβέρνηση.


Επίσχεση εργασίας στο ΕΚΑΒ, πληρωμές στις εφημερίες

Σε κινητοποιήσεις και επίσχεση εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τη μη καταβολή δεδουλευμένων, όπως εξαιρέσιμα, νυχτερινά και αργίες από τον Δεκέμβριο του 2014 έως τον Νοέμβριο τρέχοντος. Όπως επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους, έχουν εξαντλήσει όλα τα περιθώρια ανοχής.
Στο κείμενο που εξέδωσε το σωματείο των εργαζομένων στο ΕΚΑΒΑ, παρά τη συνάντηση που είχαν με τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας, όπου του είχαν επισημάνει τόσο τα οικονομικά προβλήματα που παραμένουν σε εκκρεμότητα, όσο και τα θεσμικά προβλήματα που απασχολούν τους εργαζομένους, δεν δόθηκε καμία απολύτως λύση.
Σημειώνοντας ότι έχουν εξαντλήσει «όλα τα περιθώρια ανοχής στην καταβολή των δεδουλευμένων τους», μεταξύ των οποίων αμοιβές εκτός έδρας από τον Δεκέμβριο 2014 έως και σήμερα, εξαιρέσιμα, νυχτερινά και αργίες Δεκεμβρίου 2014 και από Σεπτέμβριο 2015 έως και Νοέμβριο 2015, «υλοποιώντας και τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων εξουσιοδότησαν το Σωματείο Εργαζομένων ΕΚΑΒ για έναρξη επίσχεσης εργασίας από Τετάρτη 9-12-15».

Το υπουργείο Υγείας πληρώνει εφημερίες

Στο μεταξύ το υπουργείο Υγεία ανακοίνωσε ότι εγκρίθηκαν πιστώσεις ύψους 76.529.702 ευρώ, στο πλαίσιο της τακτικής επιχορήγησης για την αποπληρωμή δεδουλευμένων των γιατρών και άλλων εργαζομένων στο ΕΣΥ.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, με το ποσό αυτό θα καλυφθούν μέσα στο Δεκέμβριο οι εφημερίες των γιατρών και οι υπερωρίες των νοσηλευτών και του λοιπού προσωπικού, για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο. Οι εφημερίες και υπερωρίες του Δεκεμβρίου θα καταβληθούν τον Ιανουάριο.
Συγκεκριμένα, τα 76.529.702 ευρώ που εγκρίθηκαν θα μοιραστούν ως εξής:
1η ΥΠΕ: 16.658.150 ευρώ2η ΥΠΕ: 13.178.291 ευρώ
3η ΥΠΕ: 2.856.365 ευρώ4η ΥΠΕ: 16.114.022 ευρώ
5η ΥΠΕ: 8.871.534 ευρώ6η ΥΠΕ: 14.595.668 ευρώ
7η ΥΠΕ: 4.255.671 ευρώ.
Το υπουργείο αναφέρει πως στόχος είναι στο αμέσως επόμενο διάστημα να εξομαλυνθούν πλήρως οι πληρωμές προς τους εργαζόμενους στα δημόσια νοσοκομεία και τους εποπτευόμενους φορείς, έτσι ώστε μαζί με την αύξηση του ορίου δαπανών που έχει ήδη γίνει, να είναι διασφαλισμένη η εύρυθμη λειτουργία του δημόσιου συστήματος υγείας.

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια

Στην ιστοσελίδα της Βουλής αναρτήθηκε το νομοσχέδιο που προβλέπει την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια.
Στην αιτιολογική έκθεση τονίζεται η αναγκαιότητα της νομικής, επίσημης αναγνώρισης των ομόφυλων ζευγαριών η οποία προκύπτει από τις αρχές της ισότητας των πολιτών και του σεβασμού της διαφορετικότητας, όπως αυτά προστατεύονται ήδη στο ελληνικό Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. «Συνιστά δηλαδή υποχρέωση της πολιτείας να εγγυηθεί την ισότιμη απόλαυση των δικαιωμάτων για όλους, ως θεμελιώδη αρχή του εσωτερικού, διεθνούς και ευρωπαϊκού δικαίου, η οποία βρίσκεται στον πυρήνα μίας σύγχρονης έννοιας δημόσιας τάξης», αναφέρεται.
Η αιτιολογική έκθεση σημειώνει την καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο δικαιωμάτων του Ανθρώπου γιατί ο προηγούμενος νόμος απέκλειε τα ομόφυλα ζευγάρια από τη δυνατότητα σύναψης συμφώνου συμβίωσης
Ακόμη, τονίζεται ότι η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες της Ευρώπης όπου τα ομόφυλα άτομα δεν διαθέτουν κάποιο πλαίσιο επίσημης αναγνώρισης της σχέσης τους, κάτι που προξενεί μεγάλες δυσκολίες και εμπόδια στην καθημερινή τους ζωής, σε πρακτικά ζητήματα, όπως τα προβλήματα περιουσιακής κατοχύρωσης, ασφάλισης ή φορολογίας.



Πηγή 

«Να σταματήσουν τώρα οι διαγωνισμοί πώλησης ΟΛΠ και ΟΛΘ»

Να σταματήσουν εδώ και τώρα οι διαγωνισμοί πώλησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ και να ξεκινήσει ένας διάλογος, ζήτησαν οι πρόεδροι της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ, Γιώργος Γεωργακόπουλος και Νίκος Γεωργίου αντίστοιχα, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν την Τετάρτη σε αίθουσα του ΟΠΛΠ στον Πειραιά.
Χαρακτήρισαν «πολιτικά και νομικά νεκρό» το διαγωνισμό για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, που κάποιοι προσπαθούν να τον κρατήσουν ζωντανό και προειδοποίησαν ότι οι εργαζόμενοι θα αποτρέψουν το «ανοσιούργημα» που πάει να γίνει.
Κάλεσαν την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ να δώσουν εξηγήσεις για το πως επελέγη να πωληθεί το 67%(51% και 16%) των μετοχών του Οργανισμού, αφού στο δεύτερο μνημόνιο γινόταν αναφορά σε πώληση μέχρι και 23% των μετοχών και ζήτησαν να δοθούν στη δημοσιότητα τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του 2014 στην οποία ελήφθη αυτή η απόφαση.
«Υπήρξε αποτέλεσμα μελέτης, που έλεγε ότι αυτή ήταν η βέλτιστη λύση για την αξιοποίηση του ΟΛΠ ή επιβλήθηκε αυτή η λύση από την Cosco;» παρατήρησε ο Γ. Γεωργακόπουλος. Εξήγησε τι σημαίνει να πωληθεί το 67% των μετοχών και όπως είπε ο Οργανισμός περνάει πλέον σε άλλα χέρια και ο επενδυτής θα έχει τη δυνατότητα να αποφασίζει για τα πάντα (εργασιακές σχέσεις-master plan κ.α.) η οικονομική ζωή στο λιμάνι θα αλλάξει με την έλευση του μονοπωλιακού ομίλου και η τύχη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή θα είναι δυσμενής.
Κατήγγειλαν ότι «κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ συνεργάζονται άριστα, προκειμένου να ξεπουλήσουν ΟΛΠ και ΟΛΘ και ξεκαθάρισαν ότι οι εργαζόμενοι θέλουν να αποτρέψουν την πώληση του ΟΛΠ και γι΄ αυτό θα αποκαλύπτουν συνεχώς στοιχεία.
Αναφέρθηκαν αναλυτικά στην τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης ελληνικού δημοσίου- ΟΛΠ καταγγέλλοντας για μια φορά ακόμα ότι η διαπραγμάτευση γίνεται πετώντας έξω το ΔΣ του ΟΛΠ, ενώ όπως είπε ο Γ. Γεωργακόπουλος κυκλοφορούν διάφορα κείμενα στ' Αγγλικά που το ένα αναιρεί το άλλο και σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας η Σύμβαση έχει αναρτηθεί στο data room στο οποίο πρόσβαση έχουν μόνο οι παραχωρησιούχοι και ούτε ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΛΠ δεν έχει πρόσβαση.
Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ αποκάλυψε ότι πριν από περίπου 15 μέρες το ΤΑΙΠΕΔ έστειλε επιστολή στον πρόεδρο του ΟΛΠ Γ. Κούβαρη στην οποία ανέφερε ότι δεν έχει καμία ευθύνη για την Σύμβαση Παραχώρησης και ότι απλώς είναι τεχνικός σύμβουλος της κυβέρνησης.
Υποστήριξαν ότι καλύπτει ένα πέπλο μυστηρίου την διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την τροποποίηση της Σύμβασης και κανείς δεν γνωρίζει τι γίνεται με τους αποτιμητές που έχει ορίσει το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να αποτιμηθεί η αξία του Οργανισμού.«Το Νοέμβριο του 2015 έγινε διαγωνισμός για επιλογή εταιρείας για να γίνει αποτίμηση του ΟΛΠ. Δεν μάθαμε ποτέ ποια εταιρεία ανέλαβε το έργο και ποιο ήταν το αποτέλεσμα. Μετά πληροφορηθήκαμε ότι ανέλαβε και δεύτερη εταιρεία» πρόσθεσαν ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Εφ.Συν» έκαναν γνωστό ότι κανείς από τους αποτιμητές δεν έχει έρθει σε επαφή με τον ΟΛΠ για να ζητήσει επίσημα στοιχεία.
Ιδιαίτερη αναφορά έκαναν στις φοροαπαλλαγές της Cosco που δόθηκαν με νόμο τις οποίες η ΕΕ έχει κρίνει ως παράνομες και υποστήριξαν ότι εφόσον η Cosco δεν έχει επιστρέψει στο ελληνικό δημόσιο τα χρήματα αυτά δεν έχει το δικαίωμα να λάβει μέρος στο διαγωνισμό.
Έθεσαν επίσης ένα πολύ σημαντικό ερώτημα: Η ΣΕΠ(θυγατρική της Cosco) για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ δίνει στον ΟΛΠ ένα τίμημα. Εάν η ίδια αγοράσει τον ΟΛΠ το τίμημα θα το δίνει στον εαυτό της; «Φρόντισαν κάποιοι να κάνουν τις παραχωρήσεις και μετά να προχωρήσουν στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου»ανέφεραν.
Προειδοποίησαν ότι θα προχωρήσουν σε πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις και με νομικές παρεμβάσεις ακόμα και εάν είναι Χριστούγεννα ή Πρωτοχρονιά.
Ερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας κατέθεσαν οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιώργος Αρβανιτίδης και Βασίλης Κεγκέρογλου, με την οποία ρωτούν γιατί το ΤΑΙΠΕΔ εξακολουθεί να προωθεί τη λύση της πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, πώς ελήφθη αυτή η απόφαση όταν η τρόικα ζητούσε την πώληση του 23% και πώς γίνεται τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης ελληνικού Δημοσίου - ΟΛΠ να την «κατασκευάζει εν κρυπτώ» το ΤΑΙΠΕΔ;

Αποκαλύψεις Βούτση: Λάθος στον προϋπολογισμό για τη χρηματοδότηση των κομμάτων

Διπλή αποκάλυψη έκανε ο Νίκος Βούτσης, για ζητήματα που αφορούν τη χρηματοδότηση των κομμάτων.
Ο πρόεδρος της Βουλής, κατά τη διάρκεια παρουσίασης βιβλίου του πρώην υπουργού Γιώργου Νικητιάδη, αποκάλυψε ότι υπάρχει λάθος στον προϋπολογισμό για τη χρηματοδότηση των κομμάτων αλλά και πως οι δανειστές επιμένουν να καταργηθεί το ακατάσχετο που ισχύει.
Συγκεκριμένα, ο κ. Βούτσης ανέφερε ότι εγγράφηκε στον Προϋπολογισμό για την κρατική επιχορήγηση των κομμάτων, κατά λάθος, το ποσό των περίπου 5 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι των 15 εκ. ευρώ πέρυσι και των 22 εκ. ευρώ πρόπερσι. Αυτό, τόνισε, έγινε αντιληπτό μόνον κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια. «Δεν το κατάλαβε κανείς, ούτε τα κόμματα που έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα» ανέφερε.
Σημειώνοντας ότι το ποσό αυτό είναι πολύ μικρό για μια οκτακομματική Βουλή και τα κόμματα των ευρωεκλογών, που δεν έχει σχέση με τις πραγματικές ανάγκες, πρόσθεσε ότι δεν είναι εύκολο να διορθωθεί αυτό το λάθος. «Μόνον σε αναθεώρηση του Προϋπολογισμού μπορεί να διορθωθεί, κι αν γίνει νόμος ειδικά γι αυτό, ο κόσμος θα πει ότι έκαναν την αλλαγή "μόνον για την πάρτη τους"…», είπε χαρακτηριστικά.
Ακόμη, ο πρόεδρος της Βουλής αποκάλυψε ότι τους τελευταίους 2-3 μήνες, το κουαρτέτο των δανειστών ζητάει να καταργηθεί το ακατάσχετο που ισχύει για το 40% της κρατικής επιχορήγησης προς τα κόμματα. «Αυτό σημαίνει άμεση χρεοκοπία δύο μεγάλων και ιστορικών κομμάτων» τόνισε ο κ. Βούτσης.
 




Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Μύλος με το φορολογικό νομοσχέδιο

Προς διαβούλευση έρχεται το ερχόμενο Σαββατοκύριακο το φορολογικό νομοσχέδιο. Η ψήφιση του στη Βουλή, προγραμματίζεται για την επόμενη εβδομάδα.
Αρχικά, διαρροές του υπουργείου Οικονομικών μιλούσαν για νομοτεχνική διάταξη για την προσκόμιση αποδείξεων των φορολογουμένων και για το 2015. Τελικά, σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες δεν πρόκειται να συμβεί αυτό.
Στα σχέδια του οικονομικού επιτελείου σύμφωνα με πληροφορίες είναι η σύνδεση του αφορολόγητου ποσού εισοδήματος με τη χρήση πλαστικού χρήματος, καθώς και τη σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το σύστημα ελέγχου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
Πηγές του υπουργείου Οικονομικών, σημειώνουν πως θα περιλαμβάνει:
  • Όσοι εισπράττουν εισόδημα από μερίσματα να μπορούν να υποβάλουν δήλωση ΦΕ έως τις 30/6
  • Στις χρηματικές δωρεές έως 5.000 ευρώ που έλαβαν χώρα από την έναρξη των capital controls έως το τέλος Δεκεμβρίου 2015 δεν επιβάλλεται φόρος δωρεάς, εφόσον έγιναν από γονείς σε τέκνα ή από παππούδες/γιαγιάδες σε εγγόνια.
  • Μεταφορά ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ
  • Σύνδεση ταμειακών μηχανών με το σύστημα ελέγχου
  • Από 1/1/2016 όλες οι δαπάνες θα πρέπει να γίνονται με πλαστικό χρήμα



Αφαίρεσε την ασυλία σε δύο Έλληνες ευρωβουλευτές το Ευρωκοινοβούλιο...


Και οι δύο Ευρωβουλευτές πρόκειται να δικαστούν για αδκήματα που κατηγορούνται στην Ελλάδα.

Την άρση της ασυλίας του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιου Κούλογλου αποφάσισε την Τρίτη (8/12/2015) η Επιτροπή Νομικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου, ικανοποιώντας σχετικό αίτημα που είχε υποβληθεί, τον Οκτώβριο του 2015, από το Γραφείο του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου της Ελλάδος.
Το αίτημα για άρση της ασυλίας του ευρωβουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ αφορά, την απαίτηση των ελληνικών αρχών προκειμένου να δικασθεί, για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης του σωφρονιστικού προσωπικού των φυλακών της Πάτρας, που είχε διαπράξει το 2010 ως δημοσιογράφος.

Η απόφαση αναμένεται να κοινοποιηθεί στις ελληνικές αρχές άμεσα, προκειμένου να κινηθούν για τα περαιτέρω.

Συνέχεια δόθηκε από την Επιτροπή Νομικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου, με την άρση ασυλίας του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Γιώργου Κύρτσου, αμέσως μετά την απόφαση της να άρει την ασυλία του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιου Κούλογλου.
Η απόφαση της Επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου, για την άρση ασυλίας του Γιώργου Κύρτσου, ικανοποιεί σχετικό αίτημα της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου που υποβλήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο τον Ιουλιο του 2015 και αφορά καταγγελία της Επιθεώρησης Εργασίας Ανατολικής Αττικής, για την μη καταβολή μισθών σε εργαζόμενο στις εκδοτικές επιχειρήσεις του σημερινού ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας.
Μετά την άρση της ασυλίας του Γιώργου Κύρτσου, ανοίγει ο δρόμος για την δικαστική δίωξη του, για το αδίκημα της μη πληρωμής, μέρους των μισθών ενός πρώην υπαλλήλου του, στις εφημερίδες που εξέδιδε το 2013.

Παραλήρημα Αμβρόσιου: Όταν καί όπου συναντάτε ομοφυλόφιλους, φτύστε τους!


«Η ομοφυλοφιλία είναι εκτροπή από τους Νόμους της φύσεως! Είναι κοινωνικό κακούργημα! Είναι αμαρτία! Όσοι, λοιπόν, είτε την βιώνουν, είτε την υποστηρίζουν δεν είναι φυσιολογικοί άνθρωποι! Είναι αποβράσματα της Κοινωνίας!».
Αυτά γράφει ένας άνθρωπος της Εκκλησίας της… αγάπης και του ανθρωπισμού. Ο λόγος για τον «γνωστό» για τις απόψεις του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιο, ο οποίος σε κείμενο του που ανάρτησε στο ιστολόγιο που διατηρεί παραληρεί με ομοφοβικές κορώνες, με αφορμή το σύμφωνο συμβίωσης.
Ολόκληρο το κείμενο του:
ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΗΚΩΣΑΝ ΚΕΦΑΛΙ!
ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠ' ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ
ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΥΣ!

Δεν έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε τους ανθρώπους! Κριτής όλων μας είναι ο Θεός. Καρδιογνώστης και Κριτής! Κριτής και Kαρδιογνώστης! Το μόνο που μας επιτρέπεται για τους άλλους, είναι να προσευχώμεθα γι' αυτούς! Να παρακαλούμε τον Πανάγαθο Θεό για "την επιστροφή των πεπλανημμένων"!
Παρά ταύτα αυτό, που μας επιτρέπεται, είναι να κρίνουμε τις πράξεις των, να καταγγέλλουμε δε τις άνομες πράξεις των! Υπάρχει μάλιστα μια αρχή, σύμφωνα με την οποίαν "τα δημοσίως πραττόμενα, δημοσίως και ελέγχονται!"
Αλλά και ο Νόμος του Θεού αυτό μας το επιβάλλει! Ο Απόστολος Παύλος, γράφει πρός τούς κατοίκους της Εφέσου: «Και μη συγκοινωνείτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε. Τα γάρ κρυφή γινόμενα υπ' αυτών αισχρόν εστιν και λέγειν» (Εφεσ. 5, 11-12).
Με βάση, λοιπόν, αυτό τό αξίωμα της ζωής, κυρίως δε σε εφαρμογή των λόγων του Αγίου Αποστόλου Παύλου, μπορούμε να κρίνουμε τις πράξεις, όχι τα πρόσωπα! Υπάρχει εδώ μια μικρή λεπτομέρεια. Τις πράξεις τις ενεργούν πρόσωπα! Όταν λοιπόν κρίνεις μια πράξη, τότε κατ' ανάγκην δεν αναφέρεσαι και στα πρόσωπα;
Φαινομενικά ο συλλογισμός αυτός φαίνεται να είναι σωστός. Δεν είναι όμως! Έστω ένα παράδειγμα: Ας υποθέσουμε, ότι ο Νίκος Κολοκυθόπουλος μπήκε σε ενα σουπερμάρκετ και έκλεψε ένα πακέττο μακαρόνια. Μπορώ, λοιπόν, να κρίνω και να καταδικάσω τήν πράξη του, δηλ. την κλοπή, αλλά δεν ημπορώ να χαρακτηρίσω τόν Νίκο ως κλέφτη! Μπορώ δηλ. να εκφρασθώ ως εξής: Όταν πάμε σε ένα κατάστημα και εκεί κλέψουμε κάτι, αυτό δεν επιρτρέπεται! Διότι η κλοπή είναι αμαρτία! Μπορώ επίσης να είπω, ότι -καθώς εδιάβασα στην εφημερίδα- ο Νικος  Κολοκυθόπουλος συνελήφθη, διότι στο σουπερμάρκετ ΑΒ έκλεψε ένα πακέτο μακαρόνια! Αλλά δεν μου επιτρέπεται νά προχωρήσω λέγοντας, «βρε τον παληάνθρωπο, τον κλέφτη»  κλπ.
Νομιμοποιούμεθα, λοιπόν, και από το θείο καί από το ανθρώπινο Δίκαιο να κρίνουμε πράξεις των άλλων, μάλιστα δε τις αμαρτωλές πράξεις!
Αυτή όμως η γενική Αρχή, κατά την γνώμη μας, δεν μπορεί να ισχύει για τα πολιτικά Πρόσωπα! Εδώ, αντιθέτως, νομιμοποιούμεθα και μπορούμε να κρίνουμε και τις πράξεις τους και τα πολιτικά πρόσωπα! Διότι τα Πολιτικά Πρόσωπα εκλέγονται, δηλ. επιλέγονται, από τόν Λαό και επομένως λογοδοτούν ενώπιον του Ελληνικού Λαού! Τι άλλο άραγε δηλώνουν οι απεργίες; Την έκφραση μιάς απαρέσκειας εκ μέρους μιάς μερίδος ψηφοφόρων εναντίον ενός νομοθετήματος! Με άλλα λόγια εκφράζουν, και μάλιστα δυναμικά, την απόρριψη και την καταδίκη είτε πράξεων των Πολιτικών Προσώπων, είτε την αποδοκιμασία αυτών των ιδίων των Πολιτικών Προσώπων! Ώστε προκειμένου περί των Πολιτικών μπορούμε να κρίνουμε και τις πράξεις και τά πρόσωπα, μόνον και μόνον διότι με την ψήφο μας τους παρεχωρήσαμε το δικαίωμα να πάρουν στα χέρια τους το τιμόνι της Χώρας και να μας κυβερνήσουν!
Επικαλούμενοι, λοιπόν, το δικαίωμα αυτό κι εμείς σήμερα από τη θέση αυτή θα κρίνουμε και θα επικρίνουμε κάποιο πολιτικό πρόσωπο, το οποίο μπροστά στο φέρετρο ενός ηθοποιού, στον οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω, εταύτισε τον εαυτό του με την αθλιότητα της ομοφυλοφιλίας!
Από τα ΜΜΕ σήμερα 4 Δεκεμβρίου 2015 πληρο-φορηθήκαμε, ότι απεβίωσε ο ηθοποιός Μηνάς Χ....βας. Διαβάζουμε λοιπόν σε κάποιο ιστότοπο: «Πολλοί δεν γνώριζαν καν ότι ήταν ομοφυλόφιλος. Με αφορμή όμως την κηδεία του, βγήκε και τον ξεφώνησε, ότι είναι τέτοιος, ο εραστής του (από πάνω ή από κάτω;) ο νεαρός Κώστας Φαλ.....κης, .......μαινόμενος που ο Νόμος δεν του επέτρεψε να παντρευτεί τον ηθοποιό με τον οποίο συζούσε τα τελευταία 25 χρόνια!» (βλ. "xairete.blogspot.gr" 04.12.2015). 
Στη συνέχεια στο προσκήνιο προέβαλε μια άλλη ηθοποιός και Βουλευτής, θαυμάστρια και φίλη του αποθανόντος, η κα Άννα Β..., η οποία, απευθυνομένη πρός τον νεκρό, είπε και τα εξής: «Στη μνήμη της προσωπικής σου αγωνίας, θα βοηθήσω να περάσει το σύμφωνο συμβίωσης από τη Βουλή των Ελλήνων»!!!!!
Καταγγέλλουμε, λοιπόν, απερίφραστα το θράσος αυτού του πολιτικού προσώπου! Καταγγέλλουμε αυτή την ενέργεια και την καταδικάζουμε χωρίς δισταγμό! Η ομοφυλοφιλία είναι εκτροπή από τους Νόμους της φύσεως! Είναι κοινωνικό κακούργημα! Είναι αμαρτία! Όσοι, λοιπόν, είτε την βιώνουν, είτε την υποστηρίζουν δεν είναι φυσιολογικοί άνθρωποι! Είναι αποβράσματα της Κοινωνίας!
Δυστυχώς, αδελφοί μου, σήμερα την Ελλάδα διοικούν και μερικά τέτοια ανθρωπάρια! Ασφαλώς αποτελούν μια μικρή μειοφηφία στο σύνολο των Μελών της Βουλής των Ελλήνων! Υπάρχουν όμως! Είναι μερικά αποβράσματα της Κοινωνίας, περι- θωριακοί άνθρωποι, ελαττωματίες, εξευτελισμένοι, άνθρωποι του σκότους οι οποίοι τώρα πιά με την ευκαιρία της υπεροχής της αριστερής πτέρυγας σήκωσαν πια κεφάλι!
Σας συμβουλεύω: Μη τους πλησιάζετε! Μη τους ακούτε! Μη τους εμπιστεύεσθε! Είναι οι κολασμένοι της Κοινωνίας! Δικαίωμά τους, βέβαια, είναι κρυφά -ιδιωτικά- να ζούν όπως θέλουν! Αλλά κάποιοι ξεφτυλισμένοι δεν μπορούν να υπερασπίζωνται δημοσίως τα πάθη της ψυχής των! Την Ελλάδα μας διοικούν σήμερα πια άθεοι άνθρωποι! Σας υπενθυμίζω, λοιπόν, τα λόγια του Λεχ Βαλέσα της Πολωνίας: «άνθρωπος χωρίς Θεό είναι επικίνδυνος!»
Ε, λοιπόν, αυτούς τους ξεφτυλισμένους, φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! Μαυρίστε τους! Δεν είναι άνθρωποι! Είναι εκτρώματα της φύσεως! Ψυχικά και πνευματικά πάσχουν! Είναι άτομα με νοητική διαταραχή! Δυστυχώς, αυτοί είναι τρις-χει-ρότεροι και πολύ πιό επικίνδυνοι από κάποιους, που ζούν στα τρελλοκομεία! Μή διστάζετε, λοιπόν! Όταν καί όπου τους συναντάτε, φτύστε τους! Μη τους αφήνετε να σηκώνουν κεφάλι! Είναι επικίνδυνοι! Η Εκκλησία μας προσεύχεται γι' αυτούς ως εξής: «Εκλείποιεν αμαρτωλοί από της γης και άνομοι, ώστε μη υπάρχειν αυτούς» (Ψαλμός 103). Δηλ. Ας εξαφανισθούν από την γή όλοι οι αμαρτωλοί και όλοι οι άνομοι, ώστε να μην υπάρχουν! Στον αγύριστο να πάνε όλοι αυτοί οι καταραμένοι!
Σας υπενθυμίζω τα λόγια αυτών των αμαρτωλών και ανόμων: «Στη μνήμη της προσωπικής σου αγωνίας, φίλε Μηνάκο, θα βοηθήσω να περάσει το σύμφωνο συμβίωσης από τη Βουλή των Ελλήνων. Σε φιλώ! Άννα»!!!!!
Αίγιον, 4 Δεκεμβρίου 2015
+ ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ   


Το ευρωπαϊκό δικαστήριο αναγνωρίζει ότι ξεπουλήθηκαν τα μεταλλεία στην Ελληνικός Χρυσός


Το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ με απόφασή του καλεί την Ελληνικός Χρυσός να επιστρέψει 15,34 εκατ. ευρώ στο ελληνικό κράτος, καθώς έκρινε ως παράνομη κρατική επιδότηση την πώληση των μεταλλείων Κασσάνδρας (Ολυμπιάδα, Σκουριές, Στρατώνι) σε τιμή χαμηλότερη της αγοραίας, προσφέροντας ενίσχυση και πλεονέκτημα στην εταιρεία. Τα μεταλλεία είχαν πουληθεί έναντι 11 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με την Κομισιόν η αξία τους ήταν 25 εκατ. ευρώ και οι φόροι που θα έπρεπε να καταβληθούν επί της πώλησης ήταν 1,34 εκατ. ευρώ επιπλέον.
Το ελληνικό κράτος και η Ελληνικός Χρυσός είχαν προσφύγει στο δικαστήριο για να μην ισχύσουν οι σχετικές αποφάσεις του 2011 και 2013, από την Κομισιόν και το Δικαστήριο της ΕΕ αντίστοιχα, για την καταβολή των 15,34 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι προσφυγές τους απορρίφθηκαν.
Το ελληνικό κράτος είχε υποστηρίξει πως η τιμή πώλησης αποσκοπούσε στην εξεύρεση ιδιοκτήτη πρόθυμου να διατηρήσει σε λειτουργία τα μεταλλεία, ώστε να προστατευτούν η απασχόληση και το περιβάλλον και στη δημιουργία κινήτρου για υποψήφιους αγοραστές διότι η αξία των Μεταλλείων ήταν αρνητική. Παράλληλα υποστήριξε πως η απαίτηση για ανάκτηση των 15.34 εκατ. ευρώ «κινδυνεύει να αναστείλει μια άμεση επένδυση αξίας 850 εκατ. ευρώ, περιορίζοντας έτσι, αντί να τονώσει, την οικονομική ανάπτυξη και τον ανταγωνισμό, σε μια περίοδο μείζονος οικονομικής κρίσης για τη χώρα».
Όπως επισημαίνει το Γενικό Δικαστήριο «η ενίσχυση δεν χορηγήθηκε ούτε για τις επενδύσεις περιφερειακού χαρακτήρα, μήτε για την προστασία του περιβάλλοντος, μήτε για την απασχόληση». Επίσης σημειώνεται στην απόφαση ότι η μεταπώληση των μεταλλείων Κασσάνδρας στην Ελληνικός Χρυσός σε τιμή χαμηλότερης της αγοραίας τιμής, συνεπάγεται μείωση των εσόδων του Ελληνικού Δημοσίου σε σχέση με τα έσοδα που θα μπορούσε να έχει αποκομίσει, και συνεπώς, απώλεια πόρων.
Τα μεταλλεία Κασσάνδρας, στη Βόρεια Ελλάδα, περιλαμβάνουν τα μεταλλεία χρυσού στην Ολυμπιάδα και στις Σκουριές, καθώς και το μεταλλείο χαλκού-ψευδαργύρου στο Στρατώνι.
Το Ιστορικό
Τα μεταλλεία Κασσάνδρας, πριν το 2003, ανήκαν στην εταιρεία TVX Hellas, η οποία τα είχε αγοράσει από το ελληνικό Δημόσιο το 1995 έναντι της τιμής των 11 δισ. δραχμών, δηλαδή περίπου 39,8 εκατ. ευρώ. Το 2003 μεταβιβάστηκαν από την TVX Hellas στο ελληνικό Δημόσιο έναντι 11 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια ημέρα  το ελληνικό Δημόσιο προέβη στην πώληση των εν λόγω μεταλλείων στην Ελληνικός Χρυσός έναντι 11 εκατ. ευρώ, χωρίς προηγούμενη εκτίμηση των στοιχείων ενεργητικού και χωρίς ανοιχτό διαγωνισμό.
Με απόφασή (C1006) του 2011 της Κομισιόν είχε κηρυχθεί ως παράνομη κρατική ενίσχυση 15,34 εκατ. ευρώ, που χορηγήθηκε από τις ελληνικές αρχές στην Ελληνικός Χρυσός, η παραχώρηση της μεταλλευτικής εκμετάλλευσης της Κασσάνδρας έναντι τιμής χαμηλότερης της πραγματικής αγοραίας αξίας και η απαλλαγή από τους φόρους για την πράξη αυτή και διατάχθηκε η ανάκτηση του ποσού της επιδότησης, πλέον τόκων.
Κατόπιν προσφυγής παράβασης που άσκησε η Επιτροπή το 2012, το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) αποφάνθηκε στις 17/10/2013 (υπόθεση C-263/12) ότι η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις της, παραλείποντας να λάβει, εντός των ταχθεισών προθεσμιών, όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να ανακτήσει από την Ελληνικός Χρυσός την ενίσχυση που χορηγήθηκε επ’ ευκαιρία της πώλησης ακινήτων από το Ελληνικό Δημόσιο και η οποία κρίθηκε παράνομη και ασυμβίβαστη με την κοινή αγορά με την απόφαση της Επιτροπής της 23ης Φεβρουαρίου 2011.
Η απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου
Με τη σημερινή του απόφαση το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ διατάσσει την άμεση καταβολή στο ελληνικό κράτος από την Ελληνικός Χρυσός του ποσού των 15,34 εκατ. ευρώ. Επίσης όπως αναφέρεται στην απόφαση:
  • η απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής φόρου για τη μεταβίβαση της κυριότητας των μεταλλείων  συνιστά κρατική ενίσχυση καθώς συνεπάγεται τόσο πλεονέκτημα για την Ελληνικός Χρυσός όσο και απώλεια πόρων για τον κρατικό προϋπολογισμό,
  • η κρατική ενίσχυση παρείχε πλεονέκτημα στην Ελληνικός Χρυσός έναντι των ανταγωνιστών της, και αυτό συνεπαγόταν κίνδυνο στρέβλωσης του ανταγωνισμού και επηρεασμού του μεταξύ κρατών μελών εμπορίου,
  • η Ελλάδα εσφαλμένα υπογραμμίζει ότι η απαίτηση ανάκτησης 15.34 εκατ. ευρώ κινδυνεύει να αναστείλει μια άμεση επένδυση αξίας 850 εκατ. ευρώ, περιορίζοντας έτσι, αντί να τονώσει, την οικονομική ανάπτυξη και τον ανταγωνισμό, σε μια περίοδο μείζονος οικονομικής κρίσης για τη χώρα καθώς η ενίσχυση δεν χορηγήθηκε ούτε για τις επενδύσεις περιφερειακού χαρακτήρα, μήτε για την προστασία του περιβάλλοντος, μήτε για την απασχόληση,
  • η Ελλάδα, με την παρέμβασή της στην επίμαχη αγοραπωλησία, δεν περιόρισε τις απώλειες που θα είχαν προκύψει από την πλήρη παύση της λειτουργίας των μεταλλείων Κασσάνδρας,
  • η Επιτροπή ορθώς στηρίχθηκε στην έκθεση των εμπειρογνωμόνων για την αποτίμηση των μεταλλείων Κασσάνδρας,
  • η Επιτροπή δεν υπέπεσε σε πρόδηλη πλάνη εκτίμησης κατά την εφαρμογή του κριτηρίου του ιδιώτη επενδυτή,
  • οι διαδικαστικές εγγυήσεις τηρήθηκαν απολύτως από την Επιτροπή, και,
  • η κατάργηση παράνομης ενίσχυσης διά της ανάκτησης της αποτελεί τη λογική συνέπεια της διαπίστωσης του παράνομου χαρακτήρα της.
Η απόφαση της Κομισιόν στις 23 Φεβρουαρίου 2011
Κρατικές ενισχύσεις: Η ελληνική μεταλλευτική εταιρεία Ελληνικός Χρυσός πρέπει να επιστρέψει παράνομες επιδοτήσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ περίπου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατόπιν εμπεριστατωμένης έρευνας, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η τιμή πώλησης των Μεταλλείων Κασσάνδρας στην Ελληνικός Χρυσός το 2003 ήταν κατώτερη της πραγματικής αγοραίας αξίας τους, και ότι, ως εκ τούτου, η εταιρεία έλαβε επιδοτήσεις κατά παράβαση των κανόνων της EE περί κρατικών ενισχύσεων. Το ύψος της επιδότησης υπολογίστηκε σε 14 εκατ. ευρώ. Δεδομένου ότι η εταιρεία δεν επιβαρύνθηκε ούτε με φόρους επί των συναλλαγών, το συνολικό ποσό που το Δημόσιο πρέπει να ανακτήσει από τον δικαιούχο ανέρχεται σε 15,3 εκατ. ευρώ, συν τους τόκους.
Κατόπιν εμπεριστατωμένης έρευνας, η οποία κινήθηκε τον Δεκέμβριο του 2008 (βλ. IP/08/1927), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η τιμή των 11 εκατ. ευρώ που καταβλήθηκε για την πώληση των Μεταλλείων Κασσάνδρας στην Ελληνικός Χρυσός το 2003 ήταν κατώτερη της πραγματικής τους αξίας. Τα μεταλλεία βρίσκονται στην περιοχή της Κασσάνδρας Χαλκιδικής, στη βόρεια Ελλάδα. Είναι γνωστά για την παραγωγή χρυσού, αλλά και χαλκού, ψευδαργύρου, μολύβδου και αργύρου. Η Ελληνικός Χρυσός ιδρύθηκε με σκοπό την αγορά των μεταλλείων. Επί του παρόντος ανήκει στην καναδική μεταλλευτική εταιρεία European Goldfields.
Η πώληση πραγματοποιήθηκε χωρίς ανοικτό διαγωνισμό ή εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων των μεταλλείων από ανεξάρτητο εκτιμητή. Επίσης, η πωλητήρια σύμβαση προέβλεπε απαλλαγή από τους φόρους συναλλαγών. Η Επιτροπή έλαβε σχετική καταγγελία τον Ιούλιο του 2007.
Η Επιτροπή βάσισε την απόφασή της στα ευρήματα έκθεσης σχετικά με την Ελληνικός Χρυσός, η εκπόνηση της οποίας ανατέθηκε λίγο μετά την πώληση, και υπολόγισε την αξία των μεταλλείων σε 25 εκατ. ευρώ. Οι φόροι που θα έπρεπε να είχαν καταβληθεί επί της πώλησης ανέρχονται σε 1,34 εκατ. ευρώ.
Για τους ανωτέρω λόγους, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Ελληνικός Χρυσός έλαβε παράνομη κρατική ενίσχυση, την οποία η Ελλάδα οφείλει να ανακτήσει, μαζί με τους τόκους. Το μη εμπιστευτικό κείμενο της απόφασης θα δημοσιευθεί με αριθμό υπόθεσης C 48/2008 στο Μητρώο κρατικών ενισχύσεων στον δικτυακό τόπο της ΓΔ Ανταγωνισμού μόλις διευθετηθούν όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με το απόρρητο. Οι νέες δημοσιεύσεις αποφάσεων για κρατικές ενισχύσεις στο Διαδίκτυο και στην Επίσημη Εφημερίδα ανακοινώνονται στο εβδομαδιαίο ηλεκτρονικό δελτίο State Aid Weekly e-News.

Ποιοι βουλευτές ψήφισαν «όχι» στην άρση ασυλίας του Μιχαλολιάκου -Πώς το εξήγησαν

Τέσσερις βουλευτές της Ενωσης Κεντρώων, ένας της Νέας Δημοκρατίας και ένας υπουργός ψήφισαν κατά της άρσης ασυλίας του Νίκου Μιχαλολιάκου.
Η ολομέλεια ενέκρινε την άρση ασυλίας του επικεφαλής της Χρυσής Αυγής, για ομιλία του που θεωρήθηκε ότι παρακινεί σε πράξεις βίας, με 195 ψήφους υπέρ, 6 κατά και δύο «παρών».
Κατά της άρσης ασυλίας ψήφισε ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορος Βερναδάκης, οι βουλευτές της Ενωσης Κεντρώων Γιώργος Καρράς, Δημήτρης Καβαδέλλας, Μάριος Γεωργιάδης και Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου και ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Κουκοδήμος. «Παρών» ψήφισαν» ο Χρήστος Κέλλας της ΝΔ και ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
«Δεν ήθελα να δώσω στον Νίκο Μιχαλολιάκο το δικαίωμα να προβάλει τις ακροδεξιές απόψεις του μετά από τη νίκη της Λε Πεν στη Γαλλία», ήταν η εξήγηση που έδωσε ο κ. Καρράς για την τοποθέτησή του στην ψηφοφορία. «Ο Μιχαλολιάκος διώκεται για τόσα κακουργήματα και αυτό ήταν πλημμέλημα», ήταν από την άλλη το επιχείρημα του κ. Κέλλα.





Πηγή  

Το ΔΝΤ «φεύγει», η ελπίδα έρχεται...



Και ξαφνικά η κυβέρνηση βρήκε άλλον έναν εχθρό της. Εκτός από τους γνωστούς τρεις (αντιπολίτευση, media, Σόιμπλε - εδώ), θέλει τώρα να διώξει το ΔΝΤ από το ελληνικό πρόγραμμα. Επειδή -όπως εξήγησε ο Πρωθυπουργός στη συνέντευξή του στην ΕΡΤ- η στάση του «δεν είναι εποικοδομητική», όπερ σημαίνει ότι απαιτεί σκληρά μέτρα.
 
Το ερώτημα που τίθεται εξαρχής είναι αν έχουμε να κάνουμε με μια καλά μελετημένη κίνηση της κυβέρνησης, η οποία θα αποφέρει κάποιο όφελος στη χώρα ή αν πρόκειται για άλλη μια προπαγανδιστική στρακαστρούκα, απ’ αυτές που μας έχει συνηθίσει, η οποία θα καταλήξει σε άτακτη υποχώρηση.
  
Πριν επιχειρήσουμε να δώσουμε απάντηση, ας δούμε ορισμένα στοιχεία:

  • Η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα λήγει τον Μάρτιο του 2016. Επομένως, τότε θα μπορούσε και να αποχωρήσει, αν η ελληνική κυβέρνηση κρίνει ότι δεν χρειάζεται άλλο τα λεφτά του. Πάντως, μέχρι τώρα δεν είχε θέσει τέτοιο θέμα. Μάλιστα, ο Αλέξης Τσίπρας είχε απαντήσει στη διευθύντρια του Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ ότι επιθυμεί τη συνέχιση της συμμετοχής του στο ελληνικό πρόγραμμα (εδώ). Επιπλέον, θεωρούσε το ΔΝΤ σύμμαχο της Ελλάδας στο θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους (εδώ).
  • Η συμφωνία που υπέγραψε το καλοκαίρι ο κ. Τσίπρας είχε ως προϋπόθεση τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο νέο ελληνικό πρόγραμμα δανειοδότησης. Τουλάχιστον αυτό κατάλαβαν οι πάντες ενώ οι Γερμανοί θεωρούν αυτή τη συμμετοχή εκ των ων ουκ άνευ, αλλιώς δύσκολα θα περάσει αυτή η νέα συμφωνία από τη Βουλή τους.
  • Για να ανοίγει ξαφνικά τέτοιο θέμα ο κ. Τσίπρας, σημαίνει ότι έχει διασφαλίσει τη θετική γερμανική θέση. Πράγμα που σημαίνει ότι η σφοδρή αντίδραση του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε εκφράζει μόνον εκείνον. Και αυτό σημαίνει ότι η Ανγκελα Μέρκελ και η λοιπή γερμανική ηγεσία θα πάρει το μέρος της Ελλάδας. Δηλαδή, η ελληνική κυβέρνηση έχει βάσιμες ενδείξεις ότι στη γερμανική κυβέρνηση επικρατεί διχασμός και ότι ο κ. Σόιμπλε μπορεί να απομονωθεί. Γι’ αυτό ο κ. Τσίπρας φροντίζει σε κάθε δήλωσή του να διαχωρίζει την κ. Μέρκελ, εκθειάζοντας την «υπευθυνότητά» της. Επιπλέον, η ελληνική κυβέρνηση θεωρεί ότι μπορεί να βρει και άλλους συμμάχους, για παράδειγμα μεταξύ κυβερνήσεων με άλλον πολιτικό προσανατολισμό, όπως είναι της Γαλλίας ή η νέα της Πορτογαλίας.

Το ερώτημα είναι τι από όλα αυτά είναι αλήθεια, τι φαντασίωση και τι ακόμη ένα προπαγανδιστικότέχνασμα, τώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται μπροστά στην πραγματικότητα της διακυβέρνησης και της λήψης σκληρών μέτρων.
 
Η σύντομη προϊστορία της δεν εγγυάται τίποτα το θετικό. Πριν καταλήξει στη συμφωνία του καλοκαιριού ο κ. Τσίπρας ζούσε σε έναν φανταστικό κόσμο, με τον Βαρουφάκη, τη Ζωή και τ’ άλλα παιδιά. Οταν είδε ότι οι ιδεοληψίες του τύπου «εμείς θ’ αλλάξουμε την Ευρώπη του Σόιμπλε» δεν έχουν πέραση και ότι ακόμη και οι φιλικότεροι προς την Ελλάδα ηγέτες (Ολάντ, Ρέντσι) τον πίεζαν να συμφωνήσει, οδηγήθηκε σε άτακτη υποχώρηση.
 
Σήμερα ο κ. Τσίπρας δεν κατέχεται από ιδεοληψίες ούτε έχει άγνοια. Αυτό είναι βέβαιο. Το ερώτημα είναι αν η απόπειρά του να διώξει το ΔΝΤ συμφέρει τη χώρα (διότι οι Ευρωπαίοι, αν μείνουν μόνοι τους, θα είναι πιο ήπιοι στις απαιτήσεις τους) ή αν έχουμε να κάνουμε με άλλο ένα προπαγανδιστικό κόλπο.
 
Αν συμβεί το πρώτο, θρίαμβος. Το πιο μισητό σύμβολο του διεθνούς οικονομικού ιμπεριαλισμού θα φύγει και ο κ. Καμμένος θα διοργανώσει γιορτή στο Σύνταγμα, στην οποία θα καούν ομοιώματα του ηττημένου Σόιμπλε. Αν το ΔΝΤ μείνει και όλα αποδειχθούν μια φούσκα, ε, τι να κάνουμε; «Δώσαμε τη μάχη και υποχωρήσαμε αξιοπρεπώς απέναντι σε υπέρτερες δυνάμεις», δεν είναι το βασικό πρωθυπουργικό επιχείρημα;
 
Εν τω μεταξύ, την ώρα που αυτή η μάχη κατά της Λαγκάρντ και του Σόιμπλε θα κορυφώνεται, θα περνάνε από τη Βουλή τα υπόλοιπα μέτρα. Ποιος κυβερνητικός βουλευτής θα τολμήσει να «υπονομεύσει» την κυβέρνησή του, ταυτιζόμενος με τους εχθρούς της, εγχώριους και αλλοδαπούς;
 
Ετσι, οι εχθροί της, Λαγκάρντ και Σόιμπλε, θα αποδειχθούν οι καλύτεροι σύμμαχοι της κυβέρνησης. Σατανικό μεν, ουδόλως απίθανο δε.
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *