Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Tο μεγάλο σκάνδαλο των Νόμπελ: Υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο της Σουηδικής Ακαδημίας



Για τα μέλη της δεν υπάρχει πολιτιστικό ίδρυμα στον κόσμο με μεγαλύτερο κύρος από τη Σουηδική Ακαδημία. Αυτοαποκαλούνται The Eighteen (ακολουθώντας το πρότυπο της Γαλλικής Ακαδημίας τα μέλη είναι 18), εκλέγονται διά βίου και συναντώνται για ένα τελετουργικό δείπνο κάθε Πέμπτη βράδυ σε εστιατόριο -ιδιοκτησία της Ακαδημίας- στην καρδιά της παλιάς πόλης της Στοκχόλμης. Επίσης, μια φορά το χρόνο, σε μια λαμπρή τελετή με επίσημο ένδυμα, ο μόνιμος γραμματέας της Ακαδημίας απονέμει το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Με τη διαφορά ότι, όπως ανακοινώθηκε ήδη από τις αρχές Μαΐου, η Σουηδική Ακαδημία δεν θα απονείμει Νόμπελ Λογοτεχνίας το 2018. Η απονομή των Νόμπελ σπανίως αναβάλλεται ή ματαιώνεται. Η τελευταία φορά που δεν απονεμήθηκε ήταν το 1943 στο απόγειο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση ο «πόλεμος» ξέσπασε εντός της Ακαδημίας μετά την αποκάλυψη του μεγάλου σεξουαλικού σκανδάλου και όχι μόνο.

H Aκαδημία βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα έπειτα από τις μαρτυρίες 18 γυναικών, σύμφωνα με τις οποίες είχαν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση ή βίαιες επιθέσεις από τον φωτογράφο Ζαν-Κλοντ Αρνό, σύζυγο της ακαδημαϊκού, ποιήτριας και δραματουργού Καταρίνα Φρόστενσον, η οποία έκτοτε αποχώρησε από τη Σουηδική Ακαδημία. Επιπλέον και πέρα από τις κατηγορίες εναντίον του Αρνό, το ζευγάρι κατηγορήθηκε για κατάχρηση των πόρων της Ακαδημίας προς ίδιον όφελος. Ο Αρνό αρνήθηκε τις κατηγορίες και η Φρόστενσον αρνήθηκε με τη σειρά της να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο.


Έξι από τα 18 μέλη της Ακαδημίας παραιτήθηκαν από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο, στα τέλη του περασμένου χρόνου, ενώ δύο ακόμη μέλη δεν συμμετέχουν στο έργο της Ακαδημίας για άλλους λόγους. Σύμφωνα με το καταστατικό, για την εκλογή νέων μελών απαιτείται η παρουσία δώδεκα, συνεπώς μόνο με 10, είναι αδύνατο να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις ή να εκλεγούν νέα μέλη. Εντωμεταξύ, το μόνο σίγουρο σε αυτήν την εντελώς ιδιότυπη κατάσταση είναι οι συνεχείς αλληλοκατηγορίες. Σύμφωνα με ανώτερο στέλεχος της Ακαδημίας, ο άνθρωπος που φέρει την ευθύνη για την «ηθική παρακμή» του θεσμού είναι ο κριτικός και ιστορικός Horace Engdahl, πρώην γραμματέας της Ακαδημίας και στενός φίλος του Aρνό, που χαρακτήρισε τον σημερινό γραμματέα ως τον χειρότερο που είχε ποτέ η Ακαδημία.

Καταχρήσεις και στοιχήματα για τους νομπελίστες

Αυτό που ανέβασε το θέμα στη διεθνή ειδησεογραφία είναι ότι υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο της Σουηδικής Ακαδημίας: Πολλές από τις επιθέσεις λέγεται ότι πραγματοποιήθηκαν σε πολυτελή διαμερίσματα που ανήκουν στην Ακαδημία, στη Στοκχόλμη και στο Παρίσι. Παράλληλα, το ζεύγος Αρνό - Φρόστενσον επωφελούνταν επί σειρά ετών από τις χρηματοδοτήσεις της Ακαδημίας, αποσπώντας παρανόμως ποσά με τα οποία τροφοδοτούσε χώρο εκθέσεων και παραστάσεων τον οποίον λειτουργούσε στην Στοκχόλμη. Επιπλέον, η Φρόστενσον κατηγορήθηκε ότι, διέρρεε τα ονόματα των νικητών του Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Αρνό, πληροφορίες που παίζονταν σε «μεγάλα στοιχήματα» γνωστών bookmakers στο Παρίσι. Ο δικηγόρος του Αρνό, Björn Hurtig, δήλωσε στην Expressen ότι ο πελάτης του είναι αθώος.

Λίγο αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο, η γραμματέας της ακαδημίας, Σάρα Ντάνιους, ανακοίνωσε ότι ήταν ένα από τα θύματα του Αρνό, ενώ παράλληλα επιχείρησε να αποπέμψει τη Φρόστενσον. Μετά πολλών ενδιάμεσων επεισοδίων και διενέξεων, η Σάρα Ντάνιους και ύστερα από την κριτική που ασκήθηκε σχετικά με το πώς ο θεσμός χειρίστηκε την έρευνα για τις κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης, παραιτήθηκε, όπως έκανε και η Φρόστενσον.

Ένας παλιός θεσμός σαν γερασμένος ροκ σταρ

Σύμφωνα με τον Guardian, το πιο πιθανό είναι ότι ο βασιλιάς της Σουηδίας που έχει και την τελική ευθύνη, θα κλείσει το θέμα άμεσα, με μάλλον καταστροφικές συνέπειες για το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Το Ίδρυμα Nobel, το οποίο χρηματοδοτεί το βραβείο, αρνείται να προχωρήσει μέχρι να μπει μια τάξη και να «καθαρίσει» η Ακαδημία, ένας θεσμός παλιός που σύμφωνα με το δημοσίευμα, μοιάζει περισσότερο με γερασμένο ροκ σταρ: αυταρέσκεια και στιλ macho, μαζί με χρήμα και φήμη. Το ζήτημα δεν είναι το γεγονός ότι, το γόητρο της Ακαδημίας έχει πληγεί ανεπανόρθωτα, αλλά το ειδικό βάρος και η σημασία για την παγκόσμια λογοτεχνία, που θεωρητικά τουλάχιστον, έχει το βραβείο που απονέμει.





Επενδύσεις και προνόμια

Η Ακαδημία ήταν, από ιδρύσεως της, το 1786, ένας οργανισμός με στοιχεία ελίτ. Το μότο της ήταν «Ταλέντο και Γούστο» και ο κύριος στόχος της εξαρχής ήταν να επεκτείνει περαιτέρω την «αγνότητα, τη δύναμη και το μεγαλείο της Σουηδικής Γλώσσας». Και όλα αυτά σε ένα καθεστώς προνομίων. Οι επενδύσεις της υπολογίζονται σε 110 εκ λίρες (124 εκατ. ευρώ), ενώ η ιδιότητα του μέλους συνεπάγεται σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα: Από διαμερίσματα στις πιο όμορφες τοποθεσίες της Στοκχόλμης και δείπνα, μέχρι πολυτελή γραφεία. Η αμοιβή των μελών δεν δίνεται στη δημοσιότητα, αλλά σύμφωνα με έρευνα που έγινε στις φορολογικές δηλώσεις τους λαμβάνουν περί τις 40.000 λίρες στερλίνες (περίπου 45.000 ευρώ) ετησίως. Επίσης, η θέση του γραμματέας είναι πλήρους απασχόλησης, και ενώ ο μισθός είναι άγνωστος, η σύνταξη αυξάνεται κατά 10.000 λίρες τον χρόνο.

Κατά τον Guardian, είναι δύσκολο να προσδιορίσει κανείς τον ρόλο της Ακαδημίας στη σύγχρονη Σουηδία. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα μέλη της δεν θα μπορούσαν να βιοποριστούν μόνο από τη συγγραφή -δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι συγγραφείς σε όλο τον κόσμο- πόσω μάλλον σε μία εποχή κατά την οποία κυριαρχούν οι παγκόσμιες γλώσσες (με προεξάρχουσα την αγγλική) και σε μία γλώσσα όπως η σουηδική την οποία μιλούν μόλις 9 εκατ. άνθρωποι. Τα βιβλία που κάνουν πωλήσεις στη Σουηδία είναι κατά κύριο λόγο, η αστυνομική λογοτεχνία, η οποία κυκλοφορεί και στο εξωτερικό (με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως το μυθιστόρημα «Popular Music from Vittula» που είχε σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων).

Εσωστρέφεια

Η ακαδημία ιδρύθηκε προκειμένου να ενσωματώσει και να ενισχύσει την άποψη ότι η σουηδική γλώσσα ήταν μία από τις μεγάλες γλώσσες του ευρωπαϊκού πολιτισμού, που αξίζει τον σεβασμό όπως κάθε άλλη. Το 1974 η ακαδημία πήρε το ρίσκο να επιλέξει δύο από τα μέλη της, τους ποιητές Harry Martinson και Eyvind Johnson, για το βραβείο - επιλογή που σήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο Martinson αυτοκτόνησε. Κατά τον Guardian οι αντιδράσεις ήταν αδικαιολόγητα σκληρές, καθώς είναι πολύ καλύτερος ποιητής, για παράδειγμα από τον Bob Dylan, ο οποίος τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας το 2016.

Τη θέση του Martinson πήρε η Kerstin Ekman, από τους κορυφαίους μυθιστοριογράφους της Σουηδίας. Τα μυθιστορήματα της έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχουν τιμηθεί με πολλά βραβεία και διακρίσεις. Το 1978 χρίστηκε μέλος της Σουηδικής Ακαδημίας, αλλά παραιτήθηκε το 1989, όταν η Ακαδημία δεν έκανε αποδεκτή την πρόταση υποστήριξης της στον Salman Rushdie. Η Ekman δεν είχε θαμπωθεί από το κύρος της Ακαδημίας και είχε καταστήσει σαφές -επειδή ζει στα βόρεια της χώρας- ότι δεν ήταν διατεθειμένη να ταξιδεύει στην Στοκχόλμη για τα περίφημα εβδομαδιαία δείπνα, καθώς η διακοπή θα ήταν εις βάρος της συγγραφικής εργασίας της. Η απόφαση της Ekman να παραιτηθεί, ενώ τα μέλη είναι ισόβια σύμφωνα με το καταστατικό, ήταν το πρώτο πλήγμα στο κύρος του διάσημου οργανισμού, τα μέλη του οποίου, επέλεξαν ακόμη μεγαλύτερη εσωστρέφεια, μέχρι που σχεδόν «αποκόπηκαν» ακόμη και από περιπτώσεις που απασχόλησαν όλο τον πλανήτη, όπως το βιβλίο «The Girl With the Dragon Tattoo» του Steig Larsson «… η μεγαλύτερη πολιτιστική εξαγωγή της Σουηδίας από την εποχή των… Abba», η οποία πιθανώς, δεν κατάφερε να πλησιάσει τη ντεμοντέ ελίτ της Ακαδημίας.
















tvxs.gr
   

Ελληνική κυβέρνηση: Δεν είμαστε (;) προτεκτοράτο…






Η ελληνική κυβέρνηση με κάθε δυνατό τρόπο (δηλώσεις, διαρροές πληροφοριών κλπ) προσπαθεί να  δικαιολογήσει και να αναλάβει την πατρότητα της απόφασης για την απέλαση των Ρώσων διπλωματών όπως ταιριάζει σε μια ανεξάρτητη από έξωθεν παρεμβάσεις  κυβέρνηση μιας ισχυρής χώρας.

Ωστόσο, το πόσο ανεξάρτητη  είναι η κυβέρνηση και πόσο ισχυρή  είναι χώρα αποδεικνύεται από μια άλλη ιστορία η οποία «τρέχει»  παράλληλα αυτές τις μέρες: Η ελληνική  κυβέρνηση  για να μπορέσει να μειώσει τον ΦΠΑ στα νησιά, όπως είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός, και να λάβει η χώρα την τελευταία δόση από το κλείσιμο της αξιολόγησης  υποχρεώνεται να ικανοποιήσει τις γερμανικές απαιτήσεις σε μια διμερή ελληνογερμανική συμφωνία για το προσφυγικό που καθιστά τη χώρα αποθήκη ανθρώπων προσφύγων και μεταναστών που θα εκδιωχθούν από τη Γερμανία!

Αν απέναντι στη Γερμανία το μέτρο της ελληνικής ανεξαρτησίας και ισχύος εμφανίζεται μειωμένο, απέναντι στις ΗΠΑ εκμηδενίζεται και θα πρέπει κάποιος να κοιτάξει πολύ πίσω στο χρόνο, στις μετεμφυλιακές κυβερνήσεις και πριν τη μεταπολίτευση, για να βρει ελληνική κυβέρνηση τόσο σφικτά δεμένη στο αμερικανικό άρμα:

Οι κυβερνήσεις του Κωνσταντίνου Καραμανλή κράτησαν απόσταση από τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ επιλέγοντας να δέσουν τη χώρα στην Ευρώπη

Οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου όσο κι αν δεν ενόχλησαν τα αμερικανικά μείζονα συμφέροντα «πούλησαν» συστηματικά αντιαμερικανισμό κρατώντας τα προσχήματα μιας χώρας που κινείται ανεξάρτητα με γνώμονα τα συμφέροντά της
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη παρ ότι προσπάθησε να έρθει πιο κοντά στις ΗΠΑ δεν πρόλαβε

Οι κυβερνήσεις Σημίτη παρά το «ευχαριστώ στους Αμερικάνους» ήταν στενά προσανατολισμένη και δεμένη στους Γερμανούς της ΕΕ

Οι κυβερνήσεις Κώστα Καραμανλή του νεότερου «ζόρισαν» τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις και στο κυπριακό (υπονόμευση του σχεδίου Ανάν) και στην ΝΑΤΟποίηση των δυτικών Βαλκανίων (βέτο για την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ)

Ο Γιώργος Παπανδρέου πρόσφερε τεράστια υπηρεσία στην Ουάσιγκτον (διέλυσε την ελληνορωσική προοπτική ενεργειακής συνεργασίας και άνοιξε την πόρτα εισόδου στην Ευρώπη για το αμερικανικό ΔΝΤ) αλλά δεν ολοκλήρωσε το έργο του…

Αυτό ακριβώς το έργο, της απόλυτης ελληνικής προσαρμογής στα αμερικανικά σχέδια στην περιοχή, η συγκυρία και η ειρωνεία που κάποιες φορές κρύβει η ζωή έχει αναλάβει και υλοποιεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Σε μια εποχή που η χώρα εξακολουθεί να λειτουργεί με οικονομικό αναπνευστήρα και στην περιοχή (Νοτιοαναλοτική Ευρώπη, Βαλκάνια, Μέση Ανατολή) εξελίσσεται το μεγάλο παιχνίδι και η σύγκρουση των ισχυρών, η κυβέρνηση της χώρας έχοντας πράγματι λίγες επιλογές στη διάθεσή της, επέλεξε να ταχθεί αποκάλυπτα με την πλευρά της Ουάσιγκτον.

Καθώς η αμερικανορωσική σύγκρουση στα Βαλκάνια κορυφώνεται η ελληνική κυβέρνηση πρόσφερε στους Αμερικανούς δύο μείζονες εξυπηρετήσεις:

Συμφώνησε με την είσοδο της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ
Συμφώνησε με την παραχώρηση της Αλεξανδρούπολης (δημιουργία σταθμού για την μεταφορά αμερικανικού υγροποιημένου σχιστολιθικού φυσικού αερίου και στρατιωτικής βάσης)
Οι εν λόγω εξυπηρετήσεις ουσιαστικά «τελειώνουν» τη ρωσική προσπάθεια δημιουργίας νότιου δρόμου μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου προς τις ευρωπαϊκές αγορές.

Είναι, λοιπόν, προφανές, ότι οι ρωσικοί μηχανισμοί κατέβαλαν και καταβάλλουν  κάθε δυνατή προσπάθεια  αξιοποιώντας τις γνωστές από καιρό επιρροές που διαθέτουν στην περιοχή (στην Ελλάδα και την ΠΓΔΜ) προκειμένου να αποτρέψουν τους αμερικανικούς σχεδιασμούς. Προφανές επίσης είναι ότι οι αμερικανικές υπηρεσίες εφοδιάζουν με πληροφορίες και οδηγίες αντιδράσεων  τους υποτελείς  τους σε Αθήνα και Σκόπια.

Αυτά που δεν είναι προφανή είναι όσα ισχυρίζεται η ελληνική κυβέρνηση, περί ισχυρής και ανεξάρτητης χώρας η οποία αποφασίζει με γνώμονα το συμφέρον της. Κάτι που επίσης δεν είναι προφανές πόσο θα κοστίσει τελικά η «ατυχής» επιλογή να βρεθεί η χώρα εκεί ακριβώς που συγκρούονται τα βουβάλια…

«Η χώρα διοικείται από εγκληματική οργάνωση»: Σάλος στην Κροατία μετά το Μουντιάλ- Επιστολή των ποδοσφαιριστών



Σάλος έχει ξεσπάσει στην Κροατία, αφού μπορεί η χώρα να πέτυχε την μεγάλη ποδοσφαιρική επιτυχία στην ιστορία της, αλλά η πολιτική κατάσταση εντός χώρας είναι δύσκολη.

Μάλιστα, οι ποδοσφαιριστές της Εθνικής Κροατίας με επιστολή τους κατακεραυνώνουν το πολιτικό σύστημα στην χώρα τους, απαιτούν από όλους τους πολιτικούς να μην καπηλευτούν την εθνική επιτυχία τους για προβολή τους και να μείνουν μακριά από κάθε Κροάτη ποδοσφαιριστή.

Τέλος, ενημερώνουν ότι το πριμ της FIFA που φτάνει τα 25 εκατ.ευρώ θα πάει σε ιδρύματα για φτωχά παιδιά που ζουν δύσκολα εξαιτίας της κατάστασης στην χώρα.

Αναλυτικά κάποια αποσπάσματα της επιστολής:

«Η Κροατία είναι η πιο φτωχή χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι μια χώρα που διοικείται από κακούς ανθρώπους, οι οποίοι είναι μέλη μιας οργάνωσης που έχει χαρακτηριστεί ως εγκληματική. Η κατάσταση στη χώρα είναι τέτοια που σύντομα θα είναι ανυπόφορη.

Για το λόγο αυτό ζητούμε από τους πολιτικούς και όλους τους εκπροσώπους των αρχών που έχουν οδηγήσει τους κατοίκους στη μιζέρια, τη φτώχια και την απελπισία, να μείνουν μακριά από την εθνική ομάδα. Δεν είστε καλοδεχούμενοι στα αποδυτήρια, δεν θέλουμε να φωτογραφηθούμε μαζί σας και δεν θέλουμε να έχουμε κάποια χειραψία μαζί σας. Εσείς είστε οι υπεύθυνοι που η Κροατία είναι η πιο φτωχή ευρωπαϊκή χώρα. Υπάρχουν παιδιά που πηγαίνουν για ύπνο πεινασμένα, επειδή οι άνεργοι γονείς τους δεν έχουν τη δυνατότητα να τους προσφέρουν ένα γεύμα.

Παρακαλούμε να σεβαστείτε την απόφασή μας και να μην φορέσετε τις ποδοσφαιρικές μας φανέλες, αλλά και να μην χρησιμοποιήσετε τις επιτυχίες μας για την δική σας προβολή. Αν το κάνετε θα είναι σαν να υποβαθμίζετε την αξία της δουλειά μας και τα επιτεύγματά μας.

Όλοι οι ποδοσφαιριστές, αλλά και το τεχνικό τιμ ενημερώνουμε πως όλα τα χρήματα από το Παγκόσμιο Κύπελλο θα δοθούν σε φιλανθρωπικά ιδρύματα για παιδιά. Έτσι θα χρηματοδοτηθούν οι καλοκαιρινές τους διακοπές, για παιδιά που δεν έχουν δει ποτέ την Αδριατική θάλασσα. Είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για να τους βοηθήσουμε.

Βρίσκονται στην καρδιά και τις σκέψεις μας».





















thecaller.gr
   

Τρίτη 17 Ιουλίου 2018

Στον εισαγγελέα παραπέμπεται ο Κώστας Καραμανλής: Δεν μπόρεσε να δικαιολογήσει 380.000 ευρώ



Στον εισαγγελέα παραπέμπεται ο Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα. Η παραπομπή αφορά ανακριβή δήλωση πόθεν έσχες, καθώς ο βουλευτής της ΝΔ δεν προσκόμισε τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τραπεζικό λογαριασμό 380.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τον έλεγχο που διενεργήθηκε, η επιτροπή εντόπισε «κενά» και ζήτησε από τον Κ. Καραμανλή συμπληρωματικά στοιχεία και τραπεζικά εξτρέ. Ο ίδιος λόγω παρέλευσης μεγάλου χρονικού διαστήματος δεν τα είχε στη διάθεσή του για να τα προσκομίσει.

Το νομοθετικό πλαίσιο για τις δηλώσεις πόθεν έσχες αιρετών και εν γένει κρατικών λειτουργών, προβλέπει ότι η ποινική δίωξη για πολιτικά πρόσωπα ασκείται από τον αρμόδιο εισαγγελέα Εφετών και ενεργείται ανάκριση στο Εφετείο, ύστερα από παραγγελία του εισαγγελέα και ορισμό εφέτη ανακριτή από την Ολομέλεια του οικείου Εφετείου. Στο επίμαχο δε, άρθρο για την ποινική διαδικασία που ακολουθείται σε τέτοιες περιπτώσεις, αναφέρεται πως «για την κατηγορία, εφόσον αυτή έχει το χαρακτήρα κακουργήματος, αποφαίνεται το συμβούλιο των Εφετών σε πρώτο και τελευταίο βαθμό».


















tvxs.gr



Τα τέσσερα σενάρια για τις φορολογικές ελαφρύνσεις



Μια δήλωση του υπουργού Επικρατείας Χριστόφορου Βερναρδάκη και – τουλάχιστον – τέσσερα σενάρια πιθανών φορολογικών ελαφρύνσεων που βρίσκονται στο τραπέζι δίνουν και το βασικό πλαίσιο των «όπλων» με τα οποία η κυβέρνηση θα επιχειρήσει από το φθινόπωρο την  μεταμνημονιακή της αντεπίθεση.

Τα «όπλα» αυτά, τα οποία και θα παρουσιάσει στην τελική μορφή τους ο πρωθυπουργός στην ΔΕΘ, ξεκινούν από την, οριστική πλέον, απόφαση να μην περικοπούν οι συντάξεις και εκτείνονται σε μια σειρά στοχευμένων φορολογικών παρεμβάσεων που θα ανακουφίσουν κυρίως τα χαμηλότερα και μεσαία εισοδηματικά στρώματα.

«Είμαστε αποφασισμένοι να μην κόψουμε τις συντάξεις», δήλωσε σήμερα ο Χριστόφορος Βερναρδάκης, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες των τελευταίων ημερών. Ο υπουργός Επικρατείας, μιλώντας στο Ραδιόφωνο 24/7, πρόσθεσε ότι οι ψηφισμένες μειώσεις στις συντάξεις δεν θα ανασταλούν  με μονομερή ενέργεια της κυβέρνησης αλλά με απόφαση η οποία θα ληφθεί συντεταγμένα, από κοινού με τους δανειστές.

Η κατάληξη, βεβαίως, σε μια τέτοια «συντεταγμένη απόφαση» δεν θα είναι εύκολη – όπως έδειξε και η αντίδραση του σκληρού άξονα των δανειστών στην υπόθεση του ΦΠΑ στα νησιά -, ωστόσο όλα τα μηνύματα δείχνουν πως η κυβέρνηση θα επιμείνει μέχρι τέλους στο «πάγωμα» των περικοπών που είχε επιβάλει το ΔΝΤ.

Στο φορολογικό μέτωπο, το πλαίσιο του βασικού σχεδιασμού συζητήθηκε σήμερα στο Πολιτικό Συμβούλιο του ΣΥΡΙΖΑ παρουσία του Αλέξη Τσίπρα, όπου και ορίστηκε ως πρώτη προτεραιότητα η αξιοποίηση του δημοσιονομικού χώρου που δίνουν τα υπερπλεονάσματα για στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις.

Πρόκειται για ένα ποσό της τάξης των 750 έως 800 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο, όπως περιγράφεται και στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, θα προέλθει από την υπέρβαση του στόχου για το πλεόνασμα το 2019 και, ήδη, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος έχει δηλώσει πως θα διατεθεί για τις πρώτες φορολογικές «ανάσες» σε όσους σήκωσαν το μεγάλος βάρος της μνημονιακής κρίσης.

Το – πολιτικό πλέον – ζητούμενο είναι σε ποιες ακριβώς ομάδες θα κατευθυνθούν αυτές οι πρώτες ελαφρύνσεις, θέμα το οποίο επίσης συζητήθηκε στο Πολιτικό Συμβούλιο χωρίς να ληφθούν αποφάσεις. Στις τοποθετήσεις που έγιναν τονίστηκε η ανάγκη να υπάρξει «ταξικό πρόσημο» στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες, με προτεραιότητα στην ανακούφιση των λαϊκών στρωμάτων.

Ταυτόχρονα ωστόσο διαπιστώνεται και η ανάγκη να δοθεί «σήμα» αναγνώρισης και της φορολογικής κόπωσης που έχει υποστεί η μεσαία τάξη, η οποία αποτελεί και κρίσιμη μάζα του εκλογικού σώματος.

Οι τελικές εισηγήσεις από την πλευρά του υπουργείου Οικονομικών αναμένονται ως τα τέλη του τρέχοντος μήνα και στο τραπέζι βρίσκονται τέσσερα βασικά σενάρια, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν και με επιμέρους συνδυασμούς.

Το πρώτο προβλέπει μείωση των φορολογικών συντελεστώ, από το 22% στο 20%,  για εισοδήματα έως 20.000 ευρώ και το κόστος του υπολογίζεται περί τα 500 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, εξετάζεται και η κλιμακωτή μείωση της «έκτακτης» εισφοράς αλληλεγγύης και, ενδεχομένως, και η πλήρης κατάργησή της για εισοδήματα έως 30.000 ευρώ. Μια τέτοια ρύθμιση θα είχε δημοσιονομική επιβάρυνση κοντά στα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Το τρίτο σενάριο προβλέπει, επίσης κλιμακωτή, μείωση του ΕΝΦΙΑ ανάλογα με την αξία των ακινήτων και, πιθανώς, πλήρη κατάργησή του για τις πολύ μικρές περιουσίες.

Η τέταρτη πρόταση που επίσης βρίσκεται στο τραπέζι είναι η μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ – ένα μέτρο, που θα επέφερε μεν συνολική ελάφρυνση σε όλα τα εισοδηματικά κλιμάκια καθώς αφορά έμμεση φορολογία, αλλά παραμένει αμφίβολη η πλήρης μετακύλισή του στην αγορά.

Παράλληλα με αυτά συζητείται και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών, με δεδομένα τα περιθώρια που αφήνει το πλεόνασμα του ΕΦΚΑ. Για το θέμα των εισφορών μάλιστα ο υφυπουργός Εργασίας Τάσος Πετρόπουλος μίλησε χθες για «ένα πιο αναλογικό σύστημα» και είπε ότι, ήδη, τελούν υπό επεξεργασία τέσσερα εναλλακτικά σχέδια.





















tvxs.gr


Όλες οι αλλαγές που δόθηκα στη δημοσιότητα από την ΑΑΔΕ για τη ρύθμιση των 120 δόσεων


Διευκρινήσεις και οδηγίες προς τις Εφορίες για τις πρόσφατες αλλαγές που επήλθαν στη ρύθμιση των 120 δόσεων δίνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.


Οδηγό με όλες τις αλλαγές που έγιναν στη ρύθμιση των 120 δόσεων για τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις δίνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Στη ρύθμιση μπορούν πλέον να ενταχθούν ελεύθεροι επαγγελματίες με οφειλές άνω των 50.000 ευρώ ενώ ρυθμίζονται και οφειλές που δημιουργήθηκαν το 2017. Μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις χωρίς πτωχευτική ικανότητα με οφειλές προς την εφορία έως 125.000 ευρώ μπορούν να επιτύχουν τη ρύθμιση των οφειλών τους σε 120 μηνιαίες δόσεις με την αυτοματοποιημένη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Ειδικότερα με τις τελευταίες αλλαγές:

1. Διευρύνθηκε το πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης οφειλών προς το Δημόσιο καθώς:


- καταργήθηκε το προβλεπόμενο ανώτατο όριο των 50.000 ευρώ για οφειλές προς το Δημόσιο, ενώ

- υπάγονται στη ρύθμιση και οι οφειλές που βεβαιώθηκαν στη φορολογική διοίκηση εντός του έτους 2017, ήτοι έως τις 31/12/2017, αντί του προϊσχύοντος χρονικού ορίου της 31ης/12/2016.

2. Επεκτάθηκε η εφαρμογή των ειδικών κανόνων ρύθμισης που ίσχυαν για οφειλέτες με συνολικές οφειλές (προς όλους τους πιστωτές ή προς το Δημόσιο, κατά περίπτωση) από 20.000,01 έως 50.000 ευρώ, σε οφειλέτες με συνολικές οφειλές (προς όλους τους πιστωτές ή προς το Δημόσιο, κατά περίπτωση) από 20.000,01 έως 125.000 ευρώ.

3. Τέθηκαν νέοι κανόνες ρύθμισης οφειλών για οφειλέτες με συνολικές οφειλές (προς όλους τους πιστωτές ή προς το Δημόσιο, κατά περίπτωση) άνω των 125.000 ευρώ, που προβλέπουν την υποχρέωση του οφειλέτη να προσκομίσει αξιολόγηση βιωσιμότητας και σχέδιο αναδιάρθρωσης οφειλών. Οι εν λόγω κανόνες ισχύουν για οφειλέτες φυσικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα και νομικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και για οφειλέτες φυσικά πρόσωπα χωρίς πτωχευτική ικανότητα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Ειδικότερα, στις περιπτώσεις αυτές ο οφειλέτης πρέπει να προσκομίσει αξιολόγηση βιωσιμότητας και σχέδιο αναδιάρθρωσης οφειλών, από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα ο οποίος είναι είτε φυσικό πρόσωπο που είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος τουλάχιστον 5 χρόνια και διαθέτει άδεια ασκήσεως οικονομολογικού επαγγέλματος ή άδεια λογιστή φοροτεχνικού τάξης Α', είτε νομικό πρόσωπο, εφόσον η ως άνω αξιολόγηση και το σχέδιο υπογράφονται από φυσικό πρόσωπο που διαθέτει τα ως άνω προσόντα, το κόστος της οποίας βαρύνει τον οφειλέτη. Για την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του οφειλέτη προαφαιρούνται από το χρέος το 85% των προσαυξήσεων ή τόκων εκπρόθεσμης καταβολής και το 95% των αυτοτελώς βεβαιωμένων προστίμων που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση , ώστε το ποσό οφειλής προς το Δημόσιο, βάσει του οποίου κρίνεται η βιωσιμότητα, να είναι πλασματικά μειωμένο, χωρίς ωστόσο το ποσό αυτό να ταυτίζεται με το ποσό αποπληρωμής της οφειλής που προτείνεται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης. Το σχέδιο αναδιάρθρωσης πρέπει να είναι σύμφωνο με τα οριζόμενα στην παρ. 21 του άρθρου 15 του ν. 4469/2017 όπως ισχύει και στη νέα περίπτωση Γ του άρθρου 6 ή στη νέα περίπτωση Γ του άρθρου 7 της ΑΥΟ ΠΟΛ 1223/2017, κατά περίπτωση, όπως τροποποιήθηκε με την ΑΥΟ ΠΟΛ 1116/2018, δηλαδή

- η ρύθμιση να μη φέρει το Δημόσιο σε χειρότερη οικονομική θέση από αυτήν στην οποία θα βρισκόταν σε περίπτωση ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη, στο πλαίσιο διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης

- το προτεινόμενο σχήμα αποπληρωμών δύναται να περιλαμβάνει μείωση έως 100% των προσαυξήσεων/τόκων εκπρόθεσμης καταβολής και να μην καταλήγει σε παρούσα αξία μικρότερη του 50% της συνολικά βεβαιωμένης βασικής οφειλής που πρόκειται να υπαχθεί στη ρύθμιση.

Το Δημόσιο προτείνει λύσεις ρύθμισης λαμβάνοντας υπόψη την αξιολόγηση βιωσιμότητας, το σχέδιο αναδιάρθρωσης οφειλών και την ικανότητα αποπληρωμής που προκύπτει από αυτά, σε ισόποσες τοκοχρεωλυτικά υπολογισμένες μηνιαίες δόσεις, όπως ισχύουν, ο αριθμός των οποίων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις εκατόν είκοσι.

Μείωση οφειλής δύναται να προταθεί, αφού ληφθούν υπόψη όλοι οι ανωτέρω κανόνες, μόνο εφόσον η συνολική, σε βάθος δεκαετίας, και με όρους παρούσας αξίας, ικανότητα αποπληρωμής υπολείπεται της συνολικής οφειλής. Το συνολικό ποσό προς αποπληρωμή βάσει της ρύθμισης δεν μπορεί να υπολείπεται της ως άνω ικανότητας αποπληρωμής.

4. Προστέθηκαν νέες εξαιρέσεις στη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών σε περίπτωση που η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και τυχόν συνοφειλέτη/συνοφειλετών που υπέβαλαν την αίτηση από κοινού με τον οφειλέτη

Συγκεκριμένα:

Το Δημόσιο δεν προτείνει ρυθμίσεις, σε περίπτωση που η προς ρύθμιση συνολική οφειλή προς αυτό υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και τυχόν συνοφειλέτη/συνοφειλετών που υπέβαλαν την αίτηση από κοινού με τον οφειλέτη, όπως η αξία αυτή προσδιορίζεται στην ενότητα, υπερβαίνει το εικοσιπενταπλάσιο (25).

Με το νέο εδάφιο που προστέθηκε στην παράγραφο 2 του άρθρου 8 της απόφασης, προβλέπεται ότι «το Δημόσιο, επίσης, δεν προτείνει ρυθμίσεις εφόσον

(α) η προς ρύθμιση συνολική οφειλή προς αυτό υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσας, υπερβαίνει το ανώτατο ποσό που προκύπτει σύμφωνα με την προηγούμενη περίπτωση ή το εικοσαπλάσιο αυτής, όποιο εκ των δύο είναι μεγαλύτερο και (β) η προς ρύθμιση συνολική οφειλή προς αυτό υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη, υπερβαίνει το ανώτατο ποσό που προκύπτει σύμφωνα με την προηγούμενη περίπτωση ή το δεκαπενταπλάσιο (15) αυτής, όποιο εκ των δύο είναι μεγαλύτερο».

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι το Δημόσιο δεν προτείνει ρυθμίσεις, εφόσον:

α) η προς ρύθμιση συνολική οφειλή υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και τυχόν συνοφειλέτη/συνοφειλετών που υπέβαλαν την αίτηση από κοινού με τον οφειλέτη, υπερβαίνει το ποσό των (50.000 Χ 25=) 1.250.000 ευρώ ή το 20πλάσιο της προς ρύθμιση οφειλής, όποιο εκ των δύο είναι μεγαλύτερο και

β) η προς ρύθμιση συνολική οφειλή υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και τυχόν συνοφειλέτη/συνοφειλετών που υπέβαλαν την αίτηση από κοινού με τον οφειλέτη, υπερβαίνει το ποσό των (200.000 Χ 20=) 4.000.000 ευρώ ή το 15πλάσιο της προς ρύθμιση οφειλής, όποιο εκ των δύο είναι μεγαλύτερο.

Εφαρμόζονται οι νέες διατάξεις περί δυνατότητας αδρανοποίησης κατασχέσεων απαιτήσεων που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων υπό την έννοια της αποδέσμευσης αποκλειστικά μελλοντικών απαιτήσεων καθώς και περί άρσης αυτών υπό προϋποθέσεις.






 ΑΠΕ      

Τελεσίγραφο από την Κομισιόν στην Airbnb για να συμμορφωθεί



Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στριμώχνει την Airbnb και της δίνει προθεσμία μέχρι το τέλος του Αυγούστου για να εναρμονίσει τους όρους χρήσης της με το ευρωπαϊκό δίκαιο και να καταστήσει διαφανείς τις τιμές της. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η Airbnb απειλείται με κυρώσεις.

Οι όροι των συμβολαίων της εταιρείας ενοικίασης τουριστικών καταλυμάτων και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζει τις τιμές στους χρήστες της δεν είναι σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και αυτό εις βάρος των καταναλωτών, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο τομέας των online κρατήσεων «έχει δώσει πληθώρα ευκαιριών στους τουρίστες», όμως «η δημοτικότητα δεν μπορεί να χρησιμεύσει ως άλλοθι για την μη τήρηση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης ως προς την προστασία των καταναλωτών», προειδοποιεί η ευρωπαία επίτροπος υπεύθυνη για την Κατανάλωση Βέρα Ζούροβα. 


«Οι αρχές μπορούν να εκκινήσουν διαδικασίες κατά της Airbnb, οι οποίες μπορεί να καταλήξουν σε διαφόρων ειδών κυρώσεις. Πρέπει να γίνεται εύκολα κατανοητό στους καταναλωτές για ποιο πράγμα και πόσο καλούνται να πληρώσουν», δήλωσε ο η Επίτροπος στους δημοσιογράφους επισημαίνοντας την ανάγκη να υπάρχουν σαφέστεροι κανόνες ακύρωσης κράτησης από έναν ιδιοκτήτη και διευκρίνισης για το αν ο ιδιοκτήτης είναι ιδιώτης ή επαγγελματίας».    























tvxs.gr

Τι μας έδειξε η συνέντευξη Τύπου Τραμπ-Πούτιν





Για όσους την παρακολούθησαν, η κοινή συνέντευξη τύπου Τραμπ- Πούτιν αποτέλεσε ένα μοναδικό τηλεοπτικό-πολιτικό γεγονός, το οποίο εν πολλοίς απεικονίζει τη νέα εποχή των διεθνών σχέσεων στην οποία βρισκόμαστε.

Πρώτον, η εν γένει παρουσία του Ντόναλντ Τραμπ και ειδικότερα οι απαντήσεις του ιδίως προς το τέλος της συνέντευξης τύπου, όταν άσκησε κριτική ευθέως στο FBI και εμμέσως στις υπηρεσίες πληροφοριών της χώρας του, σε συνέχεια μάλιστα μιας σειράς επιθέσεων κατά των προκατόχων του και των Δημοκρατικών, μάλλον έφερε στα πρόθυρα της νευρικής κρίσης ένα μεγάλο μέρος του κατεστημένου των ΗΠΑ. Η αναμετάδοση και ο σχολιασμός από το CNN για παράδειγμα ήταν εύγλωττος. Δεν πρόκειται μόνο για μια διπλωματικώς ανορθόδοξη συμπεριφορά.

Το κυριότερο είναι ότι ο πρόεδρος Τραμπ έδινε την εικόνα ενός σχεδόν «πολιορκημένου» στο εσωτερικό της χώρας του ηγέτη, από τους κρατικούς μηχανισμούς. Βεβαίως, δεν είναι ο μόνος πρόεδρος των ΗΠΑ που έχει βρεθεί σε αυτή τη θέση. Είναι, ωστόσο, ένας από τους λίγους που έχουν βρεθεί σε τέτοια σχέση αντιπαράθεσης με το «βαθύ κράτος». Έως ότου αυτή η σύγκρουση λήξει με ένα νικητή, ή έστω διακανονιστεί, θα παράγει αλυσιδωτές αντιδράσεις και στο διεθνές επίπεδο.

Σχέσεις Ιράν-Ισραήλ
Δεύτερον, είναι προφανές ότι η ασφάλεια του Ισραήλ, σε σχέση με το Ιράν και τα υψίπεδα του Γκολάν κυριάρχησε στις συζητήσεις των δύο ηγετών. Το αν επιτεύχθηκε μια ουσιαστική συμφωνία περιορισμού του Ιράν και κατά πόσο -εάν επιτεύχθηκε- θα εφαρμοστεί μένει να φανεί τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες. Αυτό που διεφάνη για άλλη μια φορά είναι ότι η Ρωσία δεν επιθυμεί σύγκρουση Ιράν και Ισραήλ ή αλλαγές του status quo στο Γκολάν. Επομένως, ούτε και μια ανεξέλεγκτη επέκταση της ιρανικής παρουσίας πλησίον των συνόρων Συρίας και Ισραήλ. Ωστόσο, δε φάνηκε να υπήρξε σαφής δέσμευση πίεσης από πλευράς Ρωσίας προς το Ιράν για μείωση της παρουσίας του τελευταίου στη Συρία.

Δεν ξέρουμε τι διαμείφθηκε πίσω από τις κλειστές πόρτες, αλλά αν όντως δεν προσφέρθηκαν τέτοιες ρωσικές εγγυήσεις -ή τουλάχιστον όχι του είδους που το Ισραήλ επιθυμεί- μπορούμε να περιμένουμε περαιτέρω εντατικοποίηση των σχεδιασμών του Ισραήλ για στρατιωτική αντιπαράθεση με το Ιράν. Η κλιμάκωση αυτής της κατάστασης θα φέρει σε δύσκολη θέση τόσο τη Ρωσία όσο και τις ΗΠΑ.

Η Ρωσία διατηρεί συμμαχία με το Ιράν, αλλά δε θέλει να βρεθεί σε τροχιά αντιπαράθεσης με το Ισραήλ. Οι ΗΠΑ του Τραμπ θέλουν να γονατίσουν το Ιράν, αλλά προτιμούν να το κάνουν με οικονομικά μέσα και όχι με μια ευθεία στρατιωτική σύγκρουση. Εν γένει για το θέμα της Συρίας δεν φάνηκε να προκύπτει κάποιο χειροπιαστό αποτέλεσμα. Ο πόλεμος για τη Συρία και με αφορμή τη Συρία φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.

Δεν είναι εχθρός
Τρίτον, είναι σαφές ότι ο πρόεδρος Τραμπ δεν θεωρεί τη Ρωσία εχθρό των ΗΠΑ – και έχει δίκιο. Η Ρωσία δεν απειλεί οικονομικά τις ΗΠΑ, ενώ ταυτοχρόνως ακολουθεί μια διεθνοπολιτικά ενεργητική, αλλά αμυντική τακτική. Για τον πρόεδρο των ΗΠΑ, εχθροί είναι εκείνοι που απειλούν να πλήξουν την οικονομική πρωτοκαθεδρία της χώρας του άρα κυρίως η «γερμανική ΕΕ» -δηλαδή η Γερμανία ως επικεφαλής της ΕΕ- και η Κίνα.

Με τη Ρωσία επιδιώκει ύφεση των εντάσεων, πράγμα που καταφανώς θέλει και ο Ρώσος πρόεδρος. Θα οδηγήσει αυτό σε μια «εγκάρδια συνεννόηση» των δύο; Αμφίβολο. Όχι τόσο διότι πράγματι υπάρχουν αγεφύρωτες διαφορές μεταξύ των δύο χωρών, δομικού τύπου, αλλά επειδή ένα πολύ μεγάλο μέρος του αμερικανικού κατεστημένου, για διαφόρους λόγους, δεν μπορεί να δεχτεί τίποτε διαφορετικό από τη Ρωσία του Γιέλτσιν.

Εν κατακλείδι, σαφώς ο πρόεδρος Πούτιν φάνηκε να κερδίζει στα σημεία τον πρόεδρο Τραμπ -εάν κανείς θέλει να αναγνώσει έτσι τη συνάντηση- αλλά δεν είναι αυτό το μείζον. Τα σημαντικότερα συμπεράσματα έγκεινται στην αδυναμία να αποκλιμακωθούν οι εστίες έντασης διεθνώς και γρήγορα αλλά και στην εσωτερική αστάθεια και αμηχανία των ΗΠΑ. Η τελευταία μάλιστα είναι σαφής από τη δεύτερη ακόμα θητεία του Μπους του νεώτερου τουλάχιστον, η οποία σε συνδυασμό με την επιθετικότητά τους θα εξακολουθήσει να τροφοδοτεί τις οξύνσεις παγκοσμίως.

  

Μειώσεις σε όλους τους μισθούς -328,26 ευρώ μηνιαίως το 30% των εργαζομένων



Μειώσεις σε όλες τις κατηγορίες των μισθών, των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα για τον Φεβρουάριο του 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, προκύπτουν από τα στοιχεία του ΕΦΚΑ.

Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ο μέσος μισθός για το 30,15% των εργαζομένων (613.119 άτομα) με συμβάσεις μερικής απασχόλησης ήταν 328,26 ευρώ καθαρά (378,21 ευρώ μικτά)!

Ειδικότερα τον Φεβρουάριο του 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, το μέσο ημερομίσθιο στις κοινές επιχειρήσεις μειώθηκε κατά 1,27%, στα οικοδομοτεχνικά έργα μειώθηκε κατά 3,20% και στο σύνολο κατά 1,27%. Ο μέσος μισθός μειώθηκε στις κοινές επιχειρήσεις κατά 1,56% και στα οικοδομοτεχνικά έργα μειώθηκε κατά 3,42%.

Στις κοινές επιχειρήσεις με πλήρη απασχόληση το μέσο ημερομίσθιο μειώθηκε κατά 1,57%, ενώ ο μέσος μισθός μειώθηκε κατά 2,27%. Συγκεκριμένα, στο σύνολο των κοινών επιχειρήσεων, σε ασφαλισμένους με πλήρη απασχόληση, το μέσο ημερομίσθιο ανέρχεται σε 50,71 ευρώ και ο μέσος μισθός σε 1.166,24 ευρώ, αντίστοιχα στη μερική απασχόληση ανέρχονται σε 23,55 ευρώ και 378,21 ευρώ. Στα οικοδομοτεχνικά έργα το μέσο ημερομίσθιο είναι 40,20 ευρώ και ο μέσος μισθός 536,67 ευρώ.

Από τα υπόλοιπα στοιχεία που προέκυψαν από την επεξήγηση των ΑΠΔ που υποβλήθηκαν στον ΕΦΚΑ προκύπτουν τα εξής:

Ο αριθμός των ασφαλισμένων στο σύνολο των επιχειρήσεων (2.033.164) αυξήθηκε κατά 11,25% μέσα σε ένα έτος.

Ο αριθμός των αλλοδαπών ασφαλισμένων αυξήθηκε κατά 6,97% μέσα σε 12 μήνες.

Με ποσοστό 22,78% οι υπάλληλοι γραφείου είναι οι περισσότεροι που αναγράφτηκαν στις ΑΠΔ που υποβλήθηκαν στον ΕΦΚΑ.

Σε επίπεδο οικονομικής δραστηριότητας την πρώτη θέση καταλαμβάνει το χονδρικό και το λιανικό εμπόριο που καλύπτει το 22,1% του συνόλου των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Ακολουθούν οι μεταποιητικές βιομηχανίες (13,37%) και τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια (13,09%).





















imerodromos.gr


Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018

Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα



Από τις 27 μέχρι και τις 31 Ιουλίου θα λειτουργήσει η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής αίτησης για τη χορήγηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος. Το επίδομα είναι της τάξης των 1.000 ευρώ και αφορά το ακαδημαϊκό έτος 2017-18.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν την αίτηση ή να οριστικοποιήσουν την αίτηση που αποθήκευσαν προσωρινά, στην πλατφόρμα: 




















reporter.gr

Αγνοί πατριώτες; Οχι και τόσο…



Ο πατριωτισμός –εν προκειμένω με τη μορφή του «μακεδονισμού– δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται. Πέρα από τις όποιες ενστάσεις για πτυχές της συμφωνίας των Πρεσπών, έχουμε να κάνουμε με υπονόμευση μιας βασικής επιλογής της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, η οποία (υπονόμευση) ταυτίζεται με τις, ανοιχτά διατυπωμένες, επιδιώξεις άλλης χώρας


Δύο, τουλάχιστον περίεργα, φαινόμενα παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα. Αφορούν το ίδιο θέμα (Μακεδονικό) και είναι, όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων, αλληλένδετα. 


Το πρώτο: Μια αριστερή κυβέρνηση φτάνει στο σημείο να απελάσει Ρώσους διπλωμάτες. Το γεγονός θεωρείται εξαιρετικά ακραίο για τρεις λόγους. Η Ελλάδα το έχει αποφύγει συστηματικά στο παρελθόν. Η σημερινή κυβέρνηση στην αρχή της θητείας της στήριξε πολλά στη ρωσική υποστήριξη έναντι των ευρωπαίων δανειστών, άσχετα αν βρήκε (ρωσικό) τοίχο. Ηταν προγραμματισμένη η επίσκεψη του υπουργού Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ στην Αθήνα. Η απέλαση των Ρώσων διπλωματών (ορισμένοι δρούσαν ως κανονικοί πράκτορες, είναι κοινό μυστικό) φανερώνει ότι ξεπεράστηκαν τα συνήθη όρια, καθώς στην Αθήνα έχουν πειστεί ότι η Ρωσία υπονομεύει ανοιχτά μια βασική επιλογή της Ελλάδας, όπως είναι η επίλυση του προβλήματος με τα Σκόπια.  

Το δεύτερο: Κινήσεις, κομματίδια, παράγοντες της ευρείας Δεξιάς, η οποία μεγάλωσε και αναπτύχθηκε με όχημα τον «κομμουνιστικό κίνδυνο», εμφανίζονται σήμερα να ταυτίζονται με τις ρωσικές θέσεις στο Μακεδονικό! Παράλληλα, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτονται, η ρωσική διείσδυση στα ελληνικά πολιτικά πράγματα αφορά και άλλα πεδία της ελληνικής ζωής(θρησκεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Μέσα Ενημέρωσης, επιχειρήσεις), χωρίς να είναι ευδιάκριτο πόσα και ποια από όλα αυτά χρησιμοποιήθηκαν για να τορπιλιστεί η συμφωνία των Πρεσπών. Πάντως, οι κυβερνητικές διαρροές κάνουν λόγο ακόμα και για απόπειρα εξαγοράς βουλευτών(των ΑΝΕΛ) και αυτό ήταν το γεγονός που «ξεχείλισε το ποτήρι». 

Δεν είναι εύκολο να διακρίνει κανείς μέσα σε όλα αυτά πού βρίσκεται η πραγματικότητα και πού η υπερβολή. Η ρωσική πλευρά διατυπώνει την κατηγορία ότι οι ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης υπαγορεύθηκαν (και) από πιέσεις των Αμερικανών. Είναι βέβαιο. 

Πάντως, είναι εξίσου αληθές ότι η Ρωσία έχει ταχθεί ανοιχτά εναντίον της ένταξης της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ. Και ανάλογες κατηγορίες για υπονόμευση της συμφωνίας με την Ελλάδα έχουν διατυπωθεί και στα Σκόπια, όπου η αντίθεση στη συμφωνία φτάνει μέχρι το προεδρικό μέγαρο (Ιβάνοφ). 

Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και οι μισές από τις αποκαλύψεις του Σαββατοκύριακου να είναι αληθινές (περισσότερα εδώ και εδώ), εγείρονται πολλά ερωτηματικά για το πόσο οι αντιδράσεις τη συμφωνία εκκινούσαν από αγνό πατριωτισμό. Διότι, εν προκειμένω, είναι άλλο οι απλοί πολίτες, οι οποίοι από άγνοια, αφέλεια ή φανατισμό κραύγαζαν στις συγκεντρώσεις «προδότες» και άλλο όσοι οργανώνουν, ενισχύουν και συντηρούν αυτό το κλίμα: Μητροπολίτες, Δήμαρχοι, στελέχη επιχειρήσεων, μέσα ενημέρωσης κ.α. 

Οι πατριώτες -εν προκειμένω με τη μορφή του «μακεδονομάχου»- δεν είναι πάντα αυτό που φαίνονται. Πέρα από τις όποιες- εύλογες- ενστάσεις για πτυχές της συμφωνίας, έχουμε να κάνουμε με υπονόμευση μιας επιλογής της ελληνικής εξωτερικής, η οποία (υπονόμευση) ταυτίζεται με τις, ανοιχτά διατυπωμένες, επιδιώξεις άλλης χώρας. Και αυτό είναι κάτι που ξεπερνά κάθε αντιπολιτευτική αντίδραση. Διότι όσα κόμματα της αντιπολίτευσης αντιδρούν στη συμφωνία, δεν διαφωνούν με την επιλογή της λύσης του προβλήματος, διαφωνούν με ορισμένες πλευρές της. Αντίθετα, η συνολική απόρριψη κάθε λύσης και η εκτόξευση κατηγοριών περί «προδοσίας» μπορεί να εκκινούν από άλλα κίνητρα, όχι και τόσο αγνά. 

Μέχρι τώρα ξέραμε ότι, σύμφωνα με τη γνωστή ρήση, «ο πατριωτισμός είναι το καταφύγιο των απατεώνων». Στις σημερινές περιστάσεις πάμε ένα κλικ παραπέρα. Εχουμε τους πατριώτες με το αζημίωτο…      

H (Προεδρική) Δημοκρατία του Ερντογάν




Από την περασμένη Δευτέρα η Τουρκία είναι και επισήμως Προεδρική Δημοκρατία. Το νέο σύνταγμα, το οποίο θα πρέπει να σημειώσουμε εγκρίθηκε σε δημοψήφισμα, επιφυλάσσει για τον Πρόεδρο (Ερντογάν) εξουσίες κατά πολύ ευρύτερες από αυτές που προσφέρουν άλλα προεδρικά πολιτικά συστήματα.

Αυτό που ζήτησε και τελικά πέτυχε μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες (εκλογές – δημοψήφισμα) είναι η συγκέντρωση ισχύος, έτσι ώστε ο Πρόεδρος της χώρας να ορίζει την κυβέρνηση, να ελέγχει τα ανώτατα όργανα της Δικαιοσύνης και να αγνοεί τις διαθέσεις ή αντιρρήσεις του Κοινοβουλίου.  Ο μόνος περιορισμός στην εξουσία του Προέδρου της τουρκικής Δημοκρατίας είναι η απίθανη «πιθανότητα» μομφής στο πρόσωπό του, αν το ζητήσουν τα 2/3 της δύναμης του Κοινοβουλίου. Κάτι τέτοιο μπορεί να αφορά άλλους μελλοντικούς Προέδρους και άλλους πολιτικούς συσχετισμούς, δεν αφορά σε καμία περίπτωση τον Ερντογάν και την τρέχουσα θητεία του.

Η επιλογή της αλλαγής του τουρκικού πολιτικού συστήματος δεν θα πρέπει να αποδοθεί αποκλειστικά και μόνο στις προσωπικές φιλοδοξίες, τη μεγαλομανία ή την υπεροψία του Ταγίπ Ερντογάν. Το μοντέλο διακυβέρνησης που επέβαλε ταιριάζει απόλυτα στους στόχους που έχει ορίσει για τη χώρα του, οι οποίοι έχουν μάλιστα επικυρωθεί από τη σύμφωνη γνώμη των πολιτών, όπως εκφράστηκαν στις κάλπες. Ο στόχος του Ερντογάν δεν είναι μια δημοκρατική δυτική τουρκική Δημοκρατία. Το όραμά του είναι μια ισχυρή χώρα χωρίς εξαρτήσεις από διεθνή (πολιτικά οικονομικά) κέντρα αποφάσεων, που θα της επιτρέψει να παίξει τον ρόλο της περιφερειακής (υπερ)δύναμης στην περιοχή.

Η διαμόρφωση των νέων ισορροπιών στην περιοχή επιτρέπει σε μια ανεξάρτητη Τουρκία να διεκδικήσει αυτό που θεωρεί ζωτικό της συμφέρον, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την πρόσφατη ιστορία της, δηλαδή την ιστορία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο δυτικόστροφος προσανατολισμός της τουρκικής ελίτ είναι μόλις ένα μικρό κλάσμα της αυτοκρατορικής ιστορίας της και μάλιστα προέκυψε ως αναγκαστική επιλογή μετά από ήττα (Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο) και διαμελισμό. Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι αυτή η «δυτικόστροφη επιλογή» διασφαλίστηκε με τις έντονες και συχνές παρεμβάσεις (πραξικοπήματα) του στρατού, ο οποίος είχε αναλάβει τον ρόλο του θεματοφύλακα του κοσμικού κεμαλικού τουρκικού κράτους.

Η Τουρκία, τουλάχιστον η μισή που εξακολουθεί και ψηφίζει τις επιλογές Ερντογάν, φαίνεται πως περισσότερο από μια δυτική δημοκρατική χώρα επιθυμεί να είναι μια ισχυρή ανεξάρτητη χώρα ικανή να ορίζει τη μοίρα της. Το ερώτημα είναι αν το τίμημα που συνεπάγεται μια τέτοια επιλογή μπορεί να καταβληθεί από την τουρκική κοινωνία. Ο χρόνος θα δείξει…


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *