Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

97 νέα κρούσματα κορονοϊού μέσα σε τέσσερις ημέρες



Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε τα νέα στοιχεία, σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, καταγράφηκαν 97 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, σε σχέση με την προηγούμενη δημοσιευμένη έκθεση επιτήρησης (την Πέμπτη 4 Ιουνίου).

Από τα 97 κρούσματα, τα 30 αφορούν ταξιδιώτες από το εξωτερικό, και τα 29 εντοπίστηκαν στο πλαίσιο οργανωμένων μαζικών ελέγχων στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 3.049, εκ των οποίων το 55,2% αφορά άνδρες.

Συνολικά, 690 κρούσματα (22,6%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1.735 (56,9%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.


Την ίδια στιγμή, 10 ασθενείς νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι τα 75 έτη. Τέσσερις (40%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 80% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι (70 ετών και άνω). Αντίθετα, συνολικά 115 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Υπάρχουν ακόμα 2 καταγεγραμμένοι θάνατοι και συνολικά 182 θάνατοι στη χώρα. Οι 55 (30,2%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων ήταν τα 76 έτη και το 95,6% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Σημειώνεται πως από σήμερα (Δευτέρα), ο ΕΟΔΥ επέστρεψε στις καθημερινές εκθέσεις επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορονοϊό SARS-CoV-2. 
























Κίνα: Το εμβόλιο για τον κορωνοϊό θα γίνει «παγκόσμιο δημόσιο αγαθό»



Η Κίνα θα αυξήσει τη διεθνή συνεργασία στις μελλοντικές κλινικές δοκιμές εμβολίων για την Covid-19, οικδομώντας πάνω σε προηγούμενες συνεργασίες για την ανάπτυξη εμβολίων, δήλωσε σήμερα ο κινέζος υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας.

Η Κίνα καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για την ανάπτυξη ενός εμβολίου για την επιδημία του νέου κορωνοϊού, η οποία άρχισε από την πόλη Ουχάν της κεντρικής Κίνας, με τους κινέζους ερευνητές να διεξάγουν πέντε χωριστές κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους, δηλαδή τις μισές από το σύνολο των δοκιμών αυτπών που γίνονται παγκοσμίως, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Ο Πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ δήλωσε τον περασμένο μήνα στην Παγκόσμια Συνέλευση για την Υγεία, το σώμα που διευθύνει τον ΠΟΥ, ότι τα εμβόλια που αναπτύσσει η Κίνα μόλις θα είναι έτοιμα για να χρησιμοποιηθούν, θα εξασφαλίσει ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες θα έχουν πρόσβαση και θα έχουν τη δυνατότητα να τα αποκτήσουν.

Η ανάπτυξη «ενός εμβολίου εξακολουθεί να είναι η θεμελιώδης στρατηγική στην προσπάθειά μας να ξεπεράσουμε τον νέο κορωνοϊό», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου στο Πεκίνο ο υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας Ουάνγκ Ζιγκάνγκ.

Όμως η ανάπτυξη εμβολίου είναι πολύ δύσκολη και απαιτεί χρόνο, πρόσθεσε όταν ερωτήθηκε πώς η Κίνα θα δώσει αρχικά προτεραιότητα σε χώρες όταν βρεθεί εμβόλιο.

«Η ακρίβεια που απαιτείται για την ανάπτυξη εμβολίου έχει συγκριθεί από ορισμένους επιστήμονες με έναν χορό που περιλαμβάνει βήματα ακριβείας και πρόβες», είπε ο Ουάνγκ.

Σε επίσημο έγραφο που αποκαλύφθηκε από το Γραφείο Ενημέρωσης του Κρατικού Συμβουλίου στη συνέντευξη Τύπου, η κυβέρνηση απευθύνει έκκληση για παγκόσμια συνεργασία, λέγοντας πως η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να αντισταθεί στις καταγγελίες για ευθύνες και στην πολιτικοποίηση του ιού. Δεν κατονόμασε καμία χώρα.

Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έχει κατηγορήσει την Κίνα για συγκάλυψη και έλλειψη διαφάνειας σχετικά με την πανδημία. Το Πεκίνο έχει αρνηθεί τις κατηγορίες, λέγοντας πως κρατούσε ενημερωμένο τον κόσμο εξαρχής.

Σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο, ο επικεφαλής του κινεζικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών είχε ενημερώσει τηλεφωνικά τον αμερικανό ομόλογό του για τον τότε άγνωστο ιό ήδη από τις 4 Ιανουαρίου.








Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Κυριακή 7 Ιουνίου 2020

«Θέλουμε αλλαγή, θέλουμε δικαιοσύνη» -Σε διαδήλωση στο Μιλγουόκι για τη δολοφονία του Τζορτ Φλόιντ ο Γιάννης Αντετοκούνμπο (βίντεο)


Σε διαδήλωση στο Μιλγουόκι για τη δολοφονία του Τζορτ Φλόιντ ο Γιάννης Αντετοκούνμπο (βίντεο)
  
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δεν έμεινε μόνο στην ξεκάθαρη δήλωση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ (διαβάστε εδώ). Συμμετείχε σε διαδήλωση στο Μιλγουόκι, ενώνοντας τη φωνή του κατά του ρατσισμού, της καταστολής και της ωμής αστυνομικής βίας στις ΗΠΑ, φορώντας μπλούζα που έγραφε «I can’t breathe» («δεν μπορώ να αναπνεύσω» – η φράση που επανέλαβε 16 φορές ο Φλόιντ όταν οι αστυνομικοί πατούσαν πάνω του).

Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δήλωσε:

«Δεν είναι μόνο οι Μπακς. Αυτή είναι η πόλη μας. Μας αφορά όλους. Θέλουμε αλλαγή. Θέλουμε δικαιοσύνη. Αυτό θα κάνουμε. Θα είμαι μαζί σας. Θέλω τα παιδιά μου να μεγαλώσουν στο Μιλγουόκι και να μην φοβούνται να περπατήσουν στους δρόμους. Δεν θέλω να βλέπουμε τέτοια περιστατικά. Δεν θέλω το παιδί μου να δει κάτι τέτοιο και να έχει μίσος στην καρδιά του. Είμαστε όλοι άνθρωποι. Δεν με νοιάζει η δημοσιότητα. Θέλω απλά να δείτε όλοι ότι είμαι εδώ». 



















πηγή

«Να τελειώνουμε με την πανδημία του ρατσισμού»



Στους δρόμους χιλιάδες άνθρωποι σε όλο τον κόσμο για τον Φλόιντ

Aπό το Λονδίνο μέχρι το Σίδνεϊ, χιλιάδες άνθρωποι αψήφησαν σήμερα την πανδημία για να καταγγείλουν τον ρατσισμό και την αστυνομική βία, σε μια παγκόσμια κινητοποίηση άνευ προηγουμένου, την οποία πυροδότησε η δολοφονία του 46χρονου Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ κατά τη διάρκεια της βίαιης προσαγωγής του από αστυνομικούς στη Μινεάπολη.

Στο Λονδίνο, εκατοντάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν έξω από το κτίριο του κοινοβουλίου, κρατώντας πλακάτ, φωνάζοντας «Οι ζωές των μαύρων μετρούν» και χτυπώντας ταμπούρλα. «Ήρθε η ώρα να μετατρέψουμε τον ρατσισμό σε στάχτη!» φώναζε μια διαδηλώτρια με ντουντούκα. «Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι αθώο», κατήγγειλαν οι διαδηλωτές, αναφερόμενοι στον ρατσισμό και την αστυνομική βία.

Στο Μάντσεστερ, πολλοί ήταν εκείνοι που κατέβηκαν στους δρόμους για να διαδηλώσουν και να υπενθυμίσουν ότι «πρέπει να τελειώνουμε με την πανδημία του ρατσισμού».

 «Δεν μπορώ να αναπνεύσω»

Η Αυστραλία ήταν η πρώτη χώρα που άνοιξε σήμερα τον χορό της παγκόσμιας οργής. Χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν σε πολλές πόλεις, κρατώντας πανώ με το σύνθημα «Δεν μπορώ να αναπνεύσω», τη φράση που επαναλάμβανε ο Φλόιντ όταν ο αστυνομικός τον πίεζε στον λαιμό του, με το γόνατό του επί εννέα λεπτά... Για τους οργανωτές αυτής της κινητοποίησης η υπόθεση του Φλόιντ θυμίζει παρόμοιες καταστάσεις στη δική τους χώρα. Όπως εξήγησαν, το ποσοστό των κρατουμένων Αβορίγινων είναι πολύ υψηλό ενώ πάνω από 400 έχουν πεθάνει τα τελευταία 30 χρόνια όντας υπό αστυνομική κράτηση.


Εμπνευσμένος από τον τραγικό θάνατο του Φλόιντ, ο διάσημος καλλιτέχνης του δρόμου Μπάνκσι παρουσίασε μέσω του Instagram ένα νέο έργο του: ένα αναμένο κερί δίπλα στη φωτογραφία ενός μαύρου, η φλόγα του οποίου βάζει φωτιά στην αμερικανική σημαία. «Οι έγχρωμοι έχουν εγκαταλειφθεί από το σύστημα. Το λευκό σύστημα», σημειώνει ο καλλιτέχνης.

Στην Τύνιδα, περίπου 200 άνθρωποι ζήτησαν «δικαιοσύνη» και το δικαίωμα να «αναπνεύσουν» απέναντι στον ρατσισμό που «τους πνίγει».«Αυτή η μάστιγα υπάρχει επίσης και στην Τυνησία», ανέφερε μια εκπρόσωπος της τυνησιακής ένωσης στήριξης των μειονοτήτων. Μετανάστες από την υποσαχάρια Αφρική υποστηρίζουν συχνά ότι πέφτουν θύματα λεκτικής και σωματικής κακοποίησης στη χώρα αυτή.



Στη Λιέγη, στο ανατολικό Βέλγιο, 700 διαδηλωτές διαδήλωσαν κατά του ρατσισμού, μολονότι οι αρχές είχαν απαγορεύσει τις συγκεντρώσεις.

Στη Γερμανία, οι παίκτες της Μπάγερν επέδειξαν την αλληλεγγύη τους, φορώντας στην προθέρμανση μπλουζάκια με το σύνθημα: «Κόκκινη κάρτα στον ρατσισμό-BlackLiveMatters», πριν από τον αγώνα με τη Λεβερκούζεν.

Στο Βερολίνο, οι διαδηλωτές κατέκλυσαν την Αλεξάντερπλατς ενώ κινητοποιήσεις έγιναν επίσης στο Αμβούργο και τη Βαρσοβία.

Στο Παρίσι, οι δύο διαδηλώσεις κατά της αστυνομικής βίας και της ατιμωρησίας των δυνάμεων ασφαλείας είχαν απαγορευτεί λόγω της πανδημίας της Covid-19. Ωστόσο αρκετές εκατοντάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν νωρίς το απόγευμα στον Πύργο του Άιφελ και στην Πλας ντε λα Κονκόρντ, κοντά στην αμερικανική πρεσβεία και το προεδρικό μέγαρο.

Πιο περιορισμένης έκτασης ήταν οι διαδηλώσεις στην Ασία. Στο Τόκιο, οι συγκεντρωμένοι διαμαρτύρονταν για την κακομεταχείριση, όπως λένε, ενός Κούρδου τον οποίο σταμάτησαν για έλεγχο οι αστυνομικοί ενώ οδηγούσε και τον έριξαν στο έδαφος. Οι διοργανωτές εξέφρασαν επίσης την υποστήριξή τους στο κίνημα Black Lives Matter. «Θέλω να δείξω ότι υπάρχει ρατσισμός στην Ιαπωνία τώρα», είπε η 17χρονη μαθήτρια Ουακάμπα.

Στη Σεούλ, δεκάδες Νοτιοκορεάτες και αλλοδαποί ακτιβιστές συγκεντρώθηκαν στην πόλη. Κάποιοι φορούσαν μαύρες μάσκες με το σύνθημα «Δεν μπορώ να αναπνεύσω στα κορεατικά».

Στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης, λόγω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί για να αναχαιτιστεί η πανδημία, οι ακτιβιστές οργάνωσαν μια πρωτότυπη διαδικτυακή κινητοποίηση: ζήτησαν να αναρτηθούν φωτογραφίες και βίντεο ανθρώπων ντυμένων στα μαύρα, με υψωμένη τη γροθιά, που να κρατούν πλακάτ όπου θα εξηγούν γιατί στηρίζουν το κίνημα. Οι Ταϊλανδοί «διαδηλωτές» θα συγκεντρωθούν αύριο Κυριακή σε τηλεδιάσκεψη και θα τηρήσουν σιγή 8 λεπτών και 46 δευτερολέπτων – το χρονικό διάστημα που έμεινε ακινητοποιημένος ο Φλόιντ στο έδαφος, με τον αστυνομικό γονατισμένο στον λαιμό του. 
















































Η γενναία Χαρούλα και η μποτοξαρισμένη εποχή μας




Η Χάρις Αλεξίου, μας έχει προσφέρει απλόχερα συγκίνηση. Από τα λαϊκά των μεγάλων δημιουργών μας, έως τις μπαλάντες του Λοϊζου και την ολόδική της Οδό Νεφέλης 88, ό,τι έχει τραγουδήσει το έχει σεβαστεί και κυρίως το έχει νιώσει. Το χάρισμα, όσο μεγάλο κι αν είναι, δεν σε πάει μακριά, αν δεν νιώθεις κι αν δεν καταλαβαίνεις τι τραγουδάς.

Η Αλεξίου είναι και δημιουργός. Γράφει η ίδια. Αλλά πάνω απ’ όλα είναι μια από τις γυναικείες φωνές, που εξέφρασε τον συλλογικό μας καημό, τον νταλκά, το μοιρολόι και το νανούρισμα, που είχε την τσαλκάτζα της δικής μας παράδοσης, που μύριζε σαν την ποδιά της γιαγιάς μας, σαν το θυμάρι του τόπου μας. Η Χαρούλα είναι η απόλυτη φωνή στα τραγούδια - χρονογραφήματα μιας εποχής.


Γι’ αυτό συγκινηθήκαμε όλοι όταν ανακοίνωσε πως παύει πια να τραγουδά γιατί «δεν την ακούει η φωνή της», σε μια συνέντευξη στον Φώτη Απέργη.
To tvxs.gr, μέσα στην πανδημία, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης. Στις αντίξοες αυτές συνθήκες, στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr


Δεν ήταν όμως μόνο αυτό. Η γενναιότητα της απόφασης αυτής, έχει και μια βαθιά αποδοχή της φθοράς, που μοιραία μας αφήνει σιγά σιγά ο χρόνος. Μια φθορά που η εποχή μας, όχι απλά αρνείται να δει, αλλά αξιοποιεί κάθε μέσο για να την εξαφανίσει στο όνομα μιας άοσμης,  πλαστικής νεότητας. Στην περίπτωση της Αλεξίου, ο χρόνος ρυτίδιασε το υπερόπλο της. Την φωνή της. Το θείο δώρο που την έκανε διάσημη, που της άνοιξε διάπλατα τις πόρτες, που την έκανε να λέει σήμερα «είμαι χορτασμένη από επιβεβαίωση και χειροκροτήματα».

Ο τρόπος που αποχαιρέτησε γενναία το τραγούδι όμως, έδειξε, πως τελικά το υπερόπλο της δεν ήταν μόνο αυτό αλλά κι ένας ψυχισμός που επιμένει στην ενδοσκόπηση, στην αναζήτηση κάποιας πνευματικότητας, όχι απαραίτητα με την θρησκευτική έννοια. Γιατί οι δηλώσεις της δεν είχαν ίχνος μελοδραματισμού.

Πέρασε όλα τα στάδια, από την άρνηση στην αποδοχή, πένθησε την απώλεια, κι αντί να μείνει στη σκηνή όπως όπως, προσπαθώντας να ξεγελάσει τον εαυτό της και τον κόσμο, αποχώρησε και εισέπραξε το μεγαλύτερο χειροκρότημα. Ακόμα κι αν ακούγεται εύκολο σε κάποιους, δεν είναι. Γιατί στον χώρο του θεάματος, ο ναρκισσισμός και η ματαιοδοξία περισσεύουν και ενδεχομένως όπως όλοι, να είχε κι εκείνη το δικό της φλερτ μαζί τους.  Και στην ψευδαίσθηση της  αθανασίας που προσφέρει η σκηνή, δεν γυρίζει κανείς εύκολα την πλάτη. Για να μην μιλήσουμε για τα χρήματα που θα μπορούσε να συνεχίζει να εισπράττει ανοιγοκλείνοντας απλά το στόμα της.



Επέλεξε την αξιοπρέπεια και ταυτόχρονα μας είπε: Αποδεχθείτε τη φθορά, ζήστε ουσιαστικά. Με λίγα λόγια, σε έναν  μποτοξαρισμένο κόσμο, είπε κάποια «καταδέχομαι μία ρυτίδα». Κι αυτή η κάποια ήταν η σπουδαία Χάρις Αλέξιου. Για εμάς η φωνή της είναι ακόμα εδώ. Στα βινύλια, τις κασέτες τα cd τα mp3.

Για τα τραγούδια την ευχαριστήσαμε. Σήμερα την ευχαριστούμε και για το γενναίο μάθημα. Η Αλέξιου μπήκε στο τραγούδι κοριτσάκι, πρόσφερε την πυρκαγιά της στο κοινό αίσθημα και αποχώρησε με ευγνωμοσύνη και σοφία. Δεν θέλει κανείς περισσότερα από τους καλλιτέχνες που αγάπησε.
    

Να σε κάψω... περιβάλλον



Οι εξαγγελίες της ΝΔ για το περιβάλλον, σε πλαίσιο επετειακό και εν είδει άλλης μίας επικοινωνιακής φιέστας, δεν μπορούν να πείσουν ούτε για τις «πράσινες» ανησυχίες της, ούτε για την ύπαρξη ενός «ολιστικού σχεδίου», όπως επαγγέλλεται, καθώς πρόκειται για την κυβέρνηση που πριν από λίγο καιρό πέρασε ένα από τα πιο αντιπεριβαλλοντικά σχέδια εδώ και δεκαετίες. Δεν είναι τυχαίο που «σάρωσε» στα «αντιπεριβαλλοντικά βραβεία» του 2020.

Οι δε σημερινές ανακοινώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την «πράσινη συμφωνία» με την αγορά της ηλεκτροκίνησης, κατέρρευσαν την ίδια στιγμή, καθώς όπως διαπίστωσαν και επίσημαναν και περιβαλλοντικές οργανώσεις, τα κίνητρα που εξήγγειλε αφορούν μόνο τους λίγους με τα «υψηλά εισοδήματα». Εξάλλου είναι η ίδια κυβέρνηση που ακύρωσε το διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί επί ΣΥΡΙΖΑ για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τον επανασχεδιάζει, προσθέτοντας την προμήθεια  λεωφορείων diesel και φυσικού αερίου.


Πρωτίστως αυτό που φαίνεται να ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι οι «μπίζνες» με εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων. Ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πριν λίγες μέρες με κυνικό τρόπο, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνησή του παραδίδει το οικολογικό μέλλον της χώρας στις γερμανικές εταιρίες, χωρίς σοβαρό σχεδιασμό και αδιαφορώντας για το κόστος στις τοπικές κοινωνίες.
To tvxs.gr, μέσα στην πανδημία, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης. Στις αντίξοες αυτές συνθήκες, στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr


Είναι πρωθυπουργός στην κυβέρνηση που άρον - άρον εν μέσω καραντίνας και σφοδρών αντιδράσεων πέρασε ένα καταστροφικό αντιπεριβαλλοντικό νομοσχέδιο που καταργεί κάθε περιορισμό στις περιοχές Natura, διαλύει τους φορείς των προστατευόμενων περιοχών, φέρνει την ανεξέλεγκτη και δίχως όρους εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, διευκολύνει  νομοθετικά  τις πλέον επιβλαβείς δραστηριότητες μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, όπως οι εξορύξεις, και αποχαρακτηρίζει από δασικές τις καμμένες εκτάσεις τις Αττικής. Επιπλέον έχει εγκαταλείψει τα περιβαλλοντικά Πάρκα όπως το Πάρκο Τρίτση κυοφορώντας την ιδιωτικοποίησή τους, έχει τις χαμηλότερες επιδόσεις στην ανακύκλωση και επαναφέρει τις παρωχημένες πρακτικές των χωματερών στην Αττική.



Την ώρα που η κυβέρνηση θυμάται, για μια μέρα το περιβάλλον, σε όλη τη χώρα πραγματοποιούνται διαδηλώσεις από φορείς και κινήματα που διαμηνύουν πως τα αντιπεριβαλλοντικά σχέδια «θα μείνουν στα χαρτιά».  Το περιβάλλον για τη ΝΔ είναι - και αυτό - απλώς ένα αντικείμενο του πολιτικού μάρκετινγκ με στημένες φωτογραφίσεις και εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων. Από τους ίδιους ακριβώς που έχουν ξηλώσει κάθε περιβαλλοντική νομοθεσία και έχουν υποθηκεύσει τους φυσικούς πόρους της χώρας, μεθοδεύοντας ακόμη και την ιδιωτικοποίηση του νερού, την οποία βαφτίζουν «αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας»...

Τόσο οικολόγοι.   

























Κλείσε το φως να κοιμηθούμε



γράφει η Νόρα Ράλλη


Αυτό το πράγμα, που όλα συνδέονται με κάποιον «σκοτεινό» τρόπο και είναι τόσο εύκολο να δει κανείς αυτή τη σύνδεση αλλά ελάχιστοι τη βλέπουν και ακόμα πιο ελάχιστοι τη λαμβάνουν υπόψη και ελαχιστότατοι κάνουν κάτι γι' αυτό, ε όλο αυτό μπορεί και να με τρελάνει όμως! Πραγματικά και με τον νόμο. Τον νόμο αυτόν, των λευκών. Των υπέροχων λευκών της λευκής υπεροχής που λευκά και υπέροχα ατενίζουν το ασπρουλιάρικο μέλλον τους με τα υπέροχα, κατάλευκα ματάκια τους, γεμάτα λεπτεπίλεπτη αθωότητα, η οποία καλύπτει με έναν κατάλευκο μανδύα την υπεροχο-υπέροχη ζωή τους.

Από τη μια πάω να τρελαθώ (πραγματικά και με τον νόμο - μην τα ξαναλέμε) και από την άλλη έγκωσα με τη λευκίλα μου. Και μας και σας και εντός εκτός κι επί τ' αυτά... Τη μια ξυπνάμε και είμαστε όλοι «Σαρλί», την άλλη κοιμόμαστε και είμαστε όλοι «λεφτά υπάρχουν», μετά μισοκοιμισμένοι νομίζουμε ότι γίναμε αριστεροί, έχοντας ήδη ξεκάνει μνημόνιο μνημόνιο μία γενιά, μετά καλοξυπνάμε και καταλαβαίνουμε ότι «ο λαός δεν ξεχνά τη σημαίνει Δεξιά» και γι' αυτό πάντα την αναπολεί και πάντα την αγκαλιάζει όταν μπορεί (και πάντα μπορεί, διάολε), πιο μετά γινόμαστε «Δεν μπορώ ν' ανασάνω», αργότερα θυμόμαστε πως είμαστε νοικοκυραίοι και δεν θα μας κουνιέται εμάς η κάθε κουνίστρα, μετά ξανακοιμόμαστε αναπολώντας το Γιούρο και τους Ολυμπιακούς, λίγο πιο μετά ξυπνάμε και χαιρόμαστε που όλο αυτό θα επαναληφθεί δοξάζοντας εθνικόφρονα και αγγελοπουλικά το 1821, ε, μετά στεναχωριόμαστε και λίγο για τον μικρό Αϊλάν που ξεβράστηκε νεκρός, μετά το ξεχνάμε γιατί δεν γίνεται να μας κουνιούνται για πολύ «αυτοί οι αριστεροί» που «μας φέρνουν τους λαθρομετανάστες» και «μαθαίνουν κοινωνιολογία και κάνουν τα παιδιά μας αριστερά», τα ίδια παιδιά που «δεν τους νοιάζει η δολοφονία Λαμπράκη καθώς δεν ζούσαν τότε» και κάτι αντιστασιακούς που «είναι ψυχικά νοσούντες», αμέσως μετά σιγοτραγουδάμε με την Πρωτοψάλτη που βροντοτραγούδαγε για τα «παιδιά, της Ελλάδας τα παιδιά» που φυλάνε τον Εβρο από τις ορδές κάτι προσφύγων που ζητούσαν άσυλο ενώ ταυτόχρονα τους καταβρέχαμε με τις μάνικες και μετά ξανατραγουδάμε το «Μακεδονία Ελληνική» μπροστά στον Μητσοτάρχα με περικεφαλαίες του Μεγάλου Αλεξάνδρου, γιατί αυτός είναι ο νέος Μέγας Αλέξανδρος που μας έσωσε απ' τους Σκοπιανούς και απ' τον κορονοϊό και μετά, λίγο πριν πάμε πάλι για ύπνο, στηνόμαστε αγαλματάκια ακούνητα κι αμίλητα μπροστά σε μια οθόνη και λιβανίζουμε τον Τσιόδρα που είναι και επιστημονάρα και είναι και γλυκούλης και τον ακούμε, σε ό,τι μας πει τον ακούμε... ε, και πιο μετά ξεχνάμε και τον Τσιόδρα, μέχρι να έρθει η ώρα που θα τον δούμε υπουργό (γιατί θα έρθει αυτή η ώρα, όπως σε βλέπω και με βλέπεις θα έρθει) και μέχρι να έρθει αυτή η ώρα δεν θα πολυσκάσουμε κιόλας γιατί είμαστε και λευκοί και υπέροχοι και αρχαίοι Ελληνες και αγωνιστές της Επανάστασης και επειδή του Ελληνος ο τράχηλος ζυγόν δεν υπομένει, θα τα πλακώσουμε στο ξύλο τα κωλόπαιδα που μάθανε και μου πίνουν μπίρες στις πλατείες και θα τα μάθουμε στα υπερσύγχρονα σχολεία της Καμερέως, που δεν κάνουν κοινωνιολογία αλλά λατινικά και θρησκευτικά, πολλά θρησκευτικά κάνουν και σ' αυτά τα σχολεία θα τα μάθουμε να γίνουν ή γιατροί (σαν τον Τσιόδρα) ή δικηγόροι (σαν τη Νικολάου) ή δημάρχοι (σαν τον Μπέο και τον Μπακογιάννη), γιατί δεν μεγαλώσαμε εμείς παιδιά για να γίνουν σερβιτόροι, εμείς έχουμε τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια που δουλεύουν για ψίχουλα άλλοι σερβιτόροι, ώστε να μπορούμε να πληρώνουμε αν το παιδί μας, πριν γίνει γιατρός ή δικηγόρος ή δήμαρχος, βιάσει και δολοφονήσει μια κοπέλα που «τα 'θελε, αλλά δεν καθόταν» και μετά ξανακοιμόμαστε γιατί μια ζωή την έχουμε και δεν θα τη χαρίσουμε σε όσους αγωνίζονται να μας ξυπνήσουν.

Χωρίς χρονολογική σειρά και χωρίς τελεία και με το φως ανοιχτό για να μη με πάρει ο ύπνος, αναπολώ τη ζωή μου.


Ελπίζοντας μόνο σ' αυτούς που στέκουν «όρθιοι και μόνοι, μες στη φοβερή ερημία του πλήθους» (Αναγνωστάκης, «Μιλώ...»).


Κρατικό δώρο 32 εκατομμύρια ευρώ στην ελίτ των ξενοδόχων




Mείζονα ερωτήματα περί διαφάνειας και κατανομής του δημοσίου χρήματος εν μέσω βαθιάς ύφεσης εγείρει το κονδύλι των 32 εκατομμυρίων ευρώ που δίνει η κυβέρνηση, με απ’ ευθείας ανάθεση, σε εταιρία που συνδέεται με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για την φετινή έκτακτη καμπάνια τουριστικής προβολής της χώρας – την καμπάνια, η οποία έχει ως στόχο να αναδείξει την Ελλάδα ως «ασφαλή τουριστικό προορισμό» στην εποχή του κορονοϊού.

Η καμπάνια παρουσιάζεται απόψε στο Ζάππειο σε εκδήλωση όπου θα μιλήσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και την υλοποίησή της έχει αναλάβει η εταιρία Marketing Greece, η οποία έχει συγκροτηθεί με πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.


Η εταιρία ανέλαβε το έργο με απευθείας ανάθεση και με βάση Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε στην κορύφωση της πανδημίας, στις 13 Απριλίου. Πρόκειται για την ΠΝΠ η οποία δίνει ουσιαστικά το «πράσινο φως» σε όλους τους φορείς του δημοσίου, από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ έως τους Δήμους και τις περιφέρειες, να συμβάλλονται αποκλειστικά, και με απ’ ευθείας αναθέσεις, με την Marketing Greece για θέματα προβολής.

«Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19», αναφέρεται στην ΠΝΠ, «και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Αυγούστου 2020, το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α΄ και β΄ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυξιακών εταιρειών αυτών, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την εταιρεία με την επωνυμία “Marketing Greece Ανώνυμη Εταιρία Προώθησης και Ανάπτυξης του Τουρισμού” και τον διακριτικό τίτλο “Marketing Greece A.E.” με απευθείας ανάθεση και, πάντως, τηρούμενης κανονικά της διαδικασίας ανάρτησης στη Διαύγεια, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης, κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων».

Το πρώτο που έκανε χρήση της εν λόγω διάταξης ήταν το υπουργείο Τουρισμού με την απ’ ευθείας ανάθεση της καμπάνιας, ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ, που θα παρουσιαστεί απόψε στο Ζάππειο από την διευθύνουσα σύμβουλο της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα και τον επικεφαλής δημιουργικού της προεδρίας της κυβέρνησης Στέλιο Βρανάκη.



Εδώ, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι η Marketing Greece «αυτοσυστήνεται», μέσω της ιστοσελίδας της, ως μη κερδοσκοπική εταιρία που συστήθηκε ως «συμμαχία του ιδιωτικού τομέα για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Αποτελούμε μια καινοτόμο πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος (ΞΕΕ)».

Ο όρος «μη κερδοσκοπική» όμως δεν δικαιολογείται από πουθενά – αντιθέτως, στο ίδιο το καταστατικό της η Marketing Greece εμφανίζεται καθαρά ως «Ανώνυμη Εταιρία»  με την επωνυμία «MARKETING GREECE ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» και με το διακριτικό τίτλο «MARKETING GREECE Α.Ε.».

Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η σύνθεση του Διοικητικού της Συμβουλίου: Πρόεδρος του ΔΣ είναι ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, αντιπρόεδρος ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός, διευθύνουσα σύμβουλος η Ιωάννα Δρέττα, ενώ μεταξύ των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του Δ.Σ. εμφανίζονται ο διευθύνων σύμβουλος του Sani Resort της Χαλκιδικής Ανδρέας Αμδρεάδης, ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, ο πρόεδρος της Vernicos Yachts Γιώργος Βερνίκος και ο Φώτης Κοκοτός του ομίλου Εlounda Mare.

Η απ’ ευθείας ανάθεση της καμπάνιας, σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας και με εμφανή καταστρατήγηση του πλαισίου περί ελεύθερου ανταγωνισμού στην αγορά, έχει προκαλέσει ισχυρές αναταράξεις ακόμη και εντός του κυβερνητικού συστήματος. Σύμφωνα μάλιστα με χθεσινό δημοσίευμα της «Εστίας», τέσσερα μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ, του οποίου πρόεδρος είναι η Αντζελα Γκερέκου, τελούν υπό παραίτηση καταθέτοντας ακριβώς την διαφωνία τους με την προνομιακή μεταχείριση της Marketing Greece από το υπουργείο Τουρισμού. Οι τέσσερις που φέρονται προ των πυλών της παραίτησης είναι ο ναύαρχος ε.α Βασίλης Πολίτης, η Αγγελική Μητσολίδου, η Βαρβάρα Αυδή και η Χαρά Πασχαλίδου.

Ερωτήματα για το θέμα, που μέχρι στιγμής δεν έχουν πάρει καμία κυβερνητική απάντηση, κατέθεσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι «την ώρα που οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι βλέποντας την κυβέρνηση να τους έχει εγκαταλείψει στο έλεος της πανδημίας, ο υπουργός Τουρισμού, Χ. Θεοχάρης, σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες παρακάμπτοντας τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή τον ΕΟΤ».

«Οι μεθοδεύσεις αυτές», προστίθεται,» οι οποίες συντονίζονται από τον στενό συνεργάτη του κ. Μητσοτάκη, Στιβ Βρανάκη, φανερώνουν ότι η μόνη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το πώς θα μοιράσει δημόσιο χρήμα στους φίλους της, εν προκειμένω την εταιρεία Marketing Greece».

Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Τουλουπάκη:Οι δικογραφίες κατά πολιτικών στηρίχθηκαν κυρίως στα αρχεία της Novartis...


  

Καταρρίπτει τους ισχυρισμούς για δήθεν σκευωρία στην υπόθεση Novartis και στημένες καταθέσεις η εισαγγελέας διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη και τονίζει πως τα στοιχεία για τυχόν εμπλοκή των πολιτικών προσώπων δεν προέρχονται απλά από καταθέσεις μαρτύρων αλλά από στοιχεία που συλλέχθηκαν κατά την έρευνα στα γραφεία της φαρμακευτικής. Επίσης, καταρρίπτει τις όψιμες καταθέσεις των Ελ. Ράικου και Γ. Αγγελή.

Η κ. Τουλουπάκη κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις για τους χειρισμούς της στην υπόθεση, έπειτα από μήνυση που έχει δεχτεί από τους Αντώνη Σαμαρά, Ευ. Βενιζέλο και Ανδρέα Λοβέρδο.

Στην κατάθεσή της προς τους εισαγγελείς Σοφουλάκη και Ζαχαρή, που έγινε μέσω γραπτού υπομνήματος το οποίο διαβιβάστηκε στην προανακριτική της Βουλής, η εισαγγελέας κατά της Διαφθοράς βάζει τα πράγματα στη θέση τους, καταγγέλλοντας παράλληλα ότι έχει δεχθεί τη μεγαλύτερη δυνατή διαπόμπευση.

Η Ελ. Τουλουπάκη ξεκαθαρίζει πως η εμπλοκή πολιτικών προσώπων δεν στηρίζεται αποκλειστικά στις καταθέσεις προστατευόμενων μαρτύρων, αλλά στην έρευνα. Και αναφέρει συγκεκριμένα πως κατασχέθηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών υπολογιστών των υπαλλήλων της Novartis, το σύνολο των servers όπου ήταν αποθηκευμένα όλα τα ηλεκτρονικά δεδομένα της εταιρείας και ιδίως τα αντίγραφα ασφαλείας όλων των εγγράφων της Novartis, τα οποία φυλάσσονταν σε ιδιωτική εταιρεία στον Ασπρόπυργο.

Τονίζει επίσης πως έγιναν δεκάδες έλεγχοι όλων των καταγγελλόμενων εταιρειών, δεκάδες αιτήματα δικαστικής συνδρομής και ευρωπαίκής εντολής έρευνας και ότι ελήφθησαν περίπου 50 μαρτυρικές καταθέσεις.

Ειδικά για τους Ευάγγελο Βενιζέλο και Γιώργο Κουτρουμάνη αναφέρει πως «τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή γι' αυτούς, προέκυπταν από ηλεκτρονικά αρχεία (έγγραφα) που βρέθηκαν σε ηλεκτρονικούς δίσκους (servers) που κατασχέσαμε εμείς οι ίδιοι στην έδρα της εταιρείας Novartis».

Όπως επισημαίνει οι εισαγγελείς κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «από την όλη έρευνα για τα πρόσωπα αυτά δεν προέκυπταν οι απαιτούμενες από τον νόμο ενδείξεις και ότι οι δικογραφίες σε βάρος τους έπρεπε να τεθούν στο αρχείο, όπως και έγινε».

Αντίστοιχα για τις δικογραφίες που σχηματίστηκαν για τους Αντώνη Σαμαρά και Μάριο Σαλμά, των οποίων οι υποθέσεις αρχειοθετήθηκαν, αναφέρει πως «τα στοιχεία που προέκυψαν σχετικά με την ενδεχόμενη εμπλοκή τους προέρχονταν πρωτίστως από τα κατασχεμένα αρχεία της Novartis, η ύπαρξη και γνησιότητα των οποίων ουδόλως αμφισβητείται».

Επιπλέον, συνεχίζει στο υπόμνημά της, για τους κ.κ. Σαμαρά και Σαλμά, «ιδίως δε για τον Αντώνιο Σαμαρά, κατατέθηκαν από τους προστατευόμενους μάρτυρες πραγματικά περιστατικά, η αξιοπιστία των οποίων ουδόλως αναιρέθηκε».

Προσθέτει, επίσης, ότι «αμφότεροι οι μάρτυρες προσκόμισαν αποδεικτικά στοιχεία, η αξιοπιστία των οποίων ομοίως ενδυναμώθηκε από την ύπαρξη συναφών στοιχείων που βρέθηκαν στα αρχεία της Novartis, το γεγονός δε ότι οι υποθέσεις αυτών τέθηκαν τελικά στο αρχείο, οφείλεται στο ότι από την έρευνα δεν προκέκυψαν οι απαιτούμενες από το νόμο ενδείξεις περί του ότι οι ανωτέρω έλαβαν χρηματικά ανταλλάγματα, προκειμένου να προβούν σε συγκεκριμένες χαριστικές για την εταιρεία πράξεις».

Στο υπόμνημά της η εισαγγελέας διευκρινίζει πως ο σχηματισμός χωριστών δικογραφιών για τα δέκα πολιτικά πρόσωπα έγινε κυρίως «για ταχύτερη ολοκλήρωση της έρευνας» για το σύνολο της υπόθεσης της Novartis και επισημαίνει πως «αν αντιθέτως δεν είχε επιλεγεί η οδός του χωρισμού των δικογραφιών, δεν θα ήταν δυνατή η έγκαιρη αρχειοθέτηση των δικογραφιών για το σύνολο σχεδόν των πολιτικών, οι δε τελευταίοι θα παραπονούνταν (και δικαίως!) ότι παραμένουν σε βάθος χρόνου όμηροι της διερεύνησης της συνολικής υπόθεσης Novartis».

Η Ελ. Τουλουπάκη τονίζει πως πρόκειται για «εξωπραγματικό και κινηματογραφικό σενάριο» που «μετατρέπεται σε σουρεαλιστική κωμωδία, αν ληφθεί υπόψη ότι «στήσαμε» μια υπόθεση, την οποία σχεδόν στο σύνολό της αρχεικοθετήσαμε, όχι βέβαια γιατί πτοηθήκαμε από τις υποβληθείσες μηνύσεις, αλλά γιατί είμαστε απολύτως αντικειμενικοί και αμερόληπτοι».

Όσον αφορά στον Νίκο Μανιαδάκη η Ελ. Τουλουπάκη διέψευσε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς του ότι τα όσα είχε καταθέσει εναντίον πολιτικών προσώπων ήταν προϊόν πιέσεων των δικαστικών.

Αποκαλυπτικά στοιχεία για το ταξίδι στη Βιέννη

Ειδικά, αναφέρει πως ο Ιωάννης Αγγελής δεν εισέφερε κανένα νέο στοιχείο που να δικαιολογεί την ανάσυρση των αρχειοθετημένων μηνύσεων των πολιτικών, που είχαν και από τον ίδιο τεθεί στο αρχείο.

Επίσης, η κ. Τουλουπάκη αναφέρεται στην αλλαγή στάσης του Γ. Αγγελή δέκα μέρες πριν από τις εκλογές.

Το δε απόρρητο έγγραφο που βρισκόταν μόνο στα χέρια του κ. Αγγελή βρέθηκε στα χέρια του Ανδρέα Λοβέρδου.

Εκτενή αναφορά παραθέτει και για το πώς εξελίχθηκε η συνάντηση της Βιέννης. Αναφέρεται μάλιστα στο γεγονός ότι ο κ. Αγγελής αρνήθηκε να παραλάβει στοιχεία από τις αμερικανικές αρχές, ότι έφυγε χωρίς τους υπόλοιπους εισαγγελείς, ενώ αποκαλύπτεται ότι κατά την επιστροφή του συνταξίδεψε με τον Ανδρέα Λοβέρδο...  






















Ασύλληπτο και «δανεικό»...



Την τουριστική καμπάνια της εταιρείας Marketing Greece, την οποία ανέλαβε με απευθείας ανάθεση ύψους 32 εκατ. ευρώ από τον Εθνικό Οργανισμό Τουρισμού, παρουσίασε την Πέμπτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με σύνθημα «Greek Summer is state of Mind».

Την ίδια ώρα, το μότο «Summer is a state of mind» εμφανίζεται από τις αμερικανικές αρχές ως κατοχυρωμένο από το 2014, ενώ το ίδιο χρησιμοποιεί και η γνωστή εταιρεία καλλυντικών Lancaster για διαφήμιση αντηλιακού της .

Η Ελενα Ακρίτα σχολίασε σχετικά στο fb:  Η εταιρία που ανέλαβε την καμπάνια «Greece is a state of mind» αντέγραψε επί λέξει το σλόγκαν «Summer is a state of Mind» της Lancaster; Ασύλληπτο  




















Casa De Papel αλά Καλαματιανά...Πώς συνδέεται η «συμμορία των 11» με τη μεγάλη κλοπή από την Τράπεζα της Ελλάδος...!



Βασικός κατηγορούμενος διορίστηκε τιμής ένεκεν στην ΤτΕ γιατί ο 17χρονος αδερφός του σκοτώθηκε καταδιώκοντας ληστή - Υπεξαίρεσε 5 εκατ. από το υποκατάστημα της Καλαμάτας, τα οποία δεν βρέθηκαν ποτέ - Καταδικάστηκε σε κάθειρξη 20 ετών αλλά το 2019 αποφυλακίστηκε και άρχισε τις «επενδύσεις».

Η ιστορία μοιάζει να έχει αποτυπωθεί σε λευκό χαρτί από τα ζωηρά πλήκτρα μιας κατακόκκινης μυστήριας Olivetti κάποιου διάσημου συγγραφέα ιστοριών νουάρ, με φόντο την ταραχώδη ζωή ενός νέου που, μέσα σε 25 χρόνια, έζησε γεγονότα που τον σημάδεψαν, με το...

 παρελθόν να τον κυνηγάει ακόμα. Ενας φόνος, η περίεργη αρπαγή από το θησαυροφυλάκιο της Τραπέζης της Ελλάδος, τα θαμμένα εκατομμύρια ευρώ και τέλος η νέα σύλληψη του Κώστα Αναζίκου για το ξέπλυμα του βρώμικου χρήματος μέσω επενδύσεων σε μπαρ και κλαμπ στην παραλία της Καλαμάτας αποτελούν τα κομβικά κεφάλαια της περιπέτειάς του.

Με δύο κινηματογραφικές επιχειρήσεις στις αρχές της εβδομάδας σε Αθήνα και Μεσσηνία, η Αστυνομία υποστηρίζει πως ξεδόντιασε τη «συμμορία των 11». Μια ομάδα με αρχηγό τον 45χρονο σήμερα Κώστα Αναζίκο, ο οποίος, σύμφωνα με τη δικογραφία όχι μόνο προσπαθούσε να νομιμοποιήσει τα θαμμένα 5 εκατ. ευρώ που έκαναν φτερά από το θησαυροφυλάκιο της Τραπέζης της Ελλάδος, αλλά προχωρούσε σε εκβιασμούς, απειλές και άγριους ξυλοδαρμούς. Μέσα από μια χαοτική δικογραφία -μόνο οι σελίδες του διαβιβαστικού ξεπερνούν τις 300 (!)- και δεκάδες ώρες τηλεφωνικής παρακολούθησης, ξετυλίγεται το κουβάρι του τελευταίου επεισοδίου με πρωταγωνιστή τον 45χρονο Καλαματιανό, έναν άνθρωπο που κατέχει κάποια πρωτοφανή ρεκόρ στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Οπως για παράδειγμα ότι μπήκε με ειδική νομοθετική ρύθμιση φύλακας στο θησαυροφυλάκιο της Τραπέζης της Ελλάδος που τελικά διέρρηξε, είναι ο τελευταίος Ελληνας πολίτης που καταδικάστηκε με έναν παλαιό νόμο ο οποίος πλέον καταργήθηκε και εξίσωνε το οικονομικό με το ποινικό έγκλημα, ενώ όλες οι αποφάσεις ήταν κυριολεκτικά οριακές, με την πλειοψηφία να τον κηρύσσει ένοχο και τους σχεδόν άλλους μισούς να τον κρίνουν αθώο! Ο Κώστας Αναζίκος ποτέ δεν ομολόγησε την κλοπή των 5,9 εκατ. ευρώ, δήλωνε και εξακολουθεί να δηλώνει αθώος, ενώ είναι από τους ελάχιστους στα ελληνικά δικαστικά χρονικά που τα ισόβια έμειναν και στο Εφετείο, εκτίοντας συνολικά 16 χρόνια ποινής. Σημειώνεται ότι από τους 11 κατηγορούμενους οι 2 κρίθηκαν προφυλακιστέοι και οι υπόλοιποι αφέθηκαν ελεύθεροι μετά τις απολογίες τους, μέχρι να δικαστούν....

Διαβάστε ολόκληρο  το κείμενο εδώ

Σφοδρές αντιδράσεις στους New York Times για άρθρο που ζητούσε επέμβαση του στρατού...!



Σφοδρές αντιδράσεις πυροδότησε στο εσωτερικό των Νew York Times η απόφαση να δημοσιευτεί ένα εμπρηστικό άρθρο γνώμης του Ρεπουμπλικανού γερουσιαστή Τομ Κότον, που ζητούσε την επέμβαση του στρατού για την καταστολή των ταραχών στις διαδηλώσεις για τη δολοφονία του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ.

Στο άρθρο με τίτλο “Send in the troops” («Στείλτε τα στρατεύματα») ο Κότον έστρεφε τα πυρά του κατά των «μηδενιστών εγκληματιών», που διψούν για καταστροφή και των «αριστερών εξτρεμιστών», που επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν τον θάνατο του Φλόιντ από τους αστυνομικούς στη Μινεάπολη για να προκαλέσουν χάος.

«Μόνον ένα πράγμα πάνω από όλα θα αποκαταστήσει την τάξη στους δρόμους μας: μια θεαματική επίδειξη δύναμης για την διάλυση των πληθών που παρανομούν, τη σύλληψή τους και την αποτροπή μελλοντικών εκτρόπων. Αλλά ενώ οι τοπικές Αρχές επιβολής του Νόμου σε ορισμένες πόλεις χρειάζονται απεγνωσμένα ενισχύσεις, γεμάτοι ψευδαισθήσεις πολιτικοί σε άλλες πόλεις αρνούνται να κάνουν ό,τι είναι αναγκαίο για τη διατήρηση της κυριαρχίας του Νόμου», σημειώνει ο Κότον, ισχυριζόμενος ακόμη ότι μέλη της Antifa έχουν «παρεισφρύσει» στις πορείες.

Σφοδρές αντιδράσεις από δημοσιογράφους της εφημερίδας

Η εσπευσμένη, αφιλτράριστη απόφαση να δημοσιευθεί το άρθρο πυροδότησε έντονες αντιδράσεις και μέσα στην ίδια την εφημερίδα με δημοσιογράφους των New York Times να υποστηρίζουν ότι η παρότρυνση σε βίαιη καταστολή των διαδηλώσεων θέτει σε κίνδυνο μαύρους δημοσιογράφους και γενικά τους Αφροαμερικανούς.

«Το πιθανότερο είναι ότι θα έχω προβλήματα γι’ αυτό αλλά το να μην πω τίποτα θα ήταν ανήθικο. Ως μαύρη, ως δημοσιογράφος , ως Αμερικανίδα ντρέπομαι πολύ που το δημοσιεύσαμε αυτό», σχολίασε η Νικόλ Χάνα Τζόουνς, που κέρδισε τον περασμένο μήνα το Πούλιτζερ για άρθρο της σχετικά με τη δουλεία των Αφροαμερικανών και τις ρατσιστικές αδικίες εις βάρος των μαύρων της χώρας.

Κι άλλοι δημοσιογράφοι της εφημερίδας αντέδρασαν ενώ πάνω από δώδεκα άνθρωποι δεν πήγαν την επόμενη ημέρα στην εφημερίδα ζητώντας αναρρωτική άδεια. Και ο Σούελ Τσαν, πρώην συντάκτης άρθρων γνώμης των New York Times τόνισε με ανάρτησή του στο Twitter ότι αν και διστάζει να εξαπολύσει βέλη στο «σχολείο» του, κατά τη γνώμη του η δημοσίευση του άρθρου δεν αποτελεί λογική δημοσιογραφική πρακτική.

Ο εκδότης των New York Times, Α. Γκ. Σούλτσμπεργκερ, αρχικά υπεραμύνθηκε της απόφασης δημοσίευσης του άρθρου, λέγοντας ότι η εφημερίδα παραμένει προσηλωμένη στην παρουσίαση «απόψεων απ’ όλο το φάσμα». Το ίδιο έκανε και ο Τζέιμς Μπένετ, αρμόδιος αρχισυντάκτης για τα άρθρα γνώμης των NYTimes, ο οποίος έγραψε χθες: «οι αναγνώστες που αντιτίθενται στις απόψεις του Κότον πρέπει να τις γνωρίζουν πλήρως αν θέλουν να τις καταπολεμήσουν. Για μένα, η δημόσια συζήτηση επί τέτοιων απόψεων που ασκούν επιρροή είναι πολύ πιθανότερο να βοηθήσει την κοινωνία να βρει τις σωστές απαντήσεις, παρά να αφεθούν να περνούν έτσι».

«Mea Culpa» μετά τις αντιδράσεις

Ωστόσο, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που προκλήθηκαν οι New York Times προχώρησαν σε δραματική στροφή. Με μία δήλωση αναγνώρισαν το λάθος σημειώνοντας ότι το επίμαχο, εμπρηστικό άρθρο του Κότον δεν ανταποκρινόταν στα στάνταρ των άρθρων γνώμης της εφημερίδας.

«Εξετάσαμε το κομμάτι και τη διαδικασία που οδήγησε στη δημοσίευσή του», είπε η εκπρόσωπος Τύπου των New York Times, Αϊλίν Μέρφι. «Η εξέταση αυτή κατέστησε σαφές ότι μια βιαστική διαδικασία αξιολόγησης οδήγησε στη δημοσίευση ενός άρθρου γνώμης που δεν ανταποκρινόταν στα στάνταρ μας. Ως αποτέλεσμα, σχεδιάζουμε να εξετάσουμε βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες αλλαγές, που θα περιλαμβάνουν επέκταση του τμήματος τεκμηρίωσης και μείωσης του αριθμού των άρθρων γνώμης που δημοσιεύουμε»...











tvxs.gr     

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *