Τρίτη 27 Απριλίου 2021

Εκδόσεις ΚΨΜ: Ο αντιφασισμός αντίκειται στους κανονισμούς δημοσίευσης του Facebook;

 


«Τα αντιφασιστικά βιβλία και αναρτήσεις μπλοκάρονται και λογοκρίνονται κατά εξακολούθηση από τον πολυεθνικό όμιλο Facebook» αναφέρουν σε ανακοίνωση – καταγγελία οι εκδόσεις ΚΨΜ και περιγράφουν τι έχει συμβεί. Παράλληλα, παρουσιάζουν άλλους τρόπους επικοινωνίας των αναγνωστών με τις εκδόσεις:

 

«Εδώ και πάνω από 1 μήνα, η σελίδα των εκδόσεων ΚΨΜ στο facebook είναι μπλοκαρισμένη και δεν λειτουργεί. Ο λόγος που επικαλείται η πολυεθνική εταιρεία facebook είναι ότι μια ανάρτησή μας του… περσινού Μαρτίου παραβίαζε τους κανόνες της «κοινότητας», δηλαδή τις αρχές και την άποψη του επιχειρηματικού κολοσσού Facebook. Για ποια ανάρτηση κατέβηκε για 90 (!) μάλιστα μέρες η σελίδα του εκδοτικού οίκου μας; Για την προβολή ενός αντιφασιστικού βιβλίου, συγκεκριμένα για την ανάρτηση του εξωφύλλου της νέας-τότε-έκδοσης του Βασίλη Λιόση «Ναζισμός-τα αίτια γέννησης και γιγάντωσής του». Η ανάρτηση υποκινεί την πολιτική βία… κατά τους κανονισμούς του «μεγάλου αδερφού» Facebook.

 

Συμπέρασμα πρώτο: η αντιφασιστική στάση και το αντιφασιστικό βιβλίο ενοχλεί την εταιρεία που έχει στην ιδιοκτησία της το Facebook. Συμπέρασμα δεύτερο: Μια εταιρεία που φτιάχνει μόνη της και με τα δικά της κριτήρια, βάση των δικών της συμφερόντων τους όποιους «κανόνες δημοσίευσης» μπορεί ανά πάσα στιγμή να κλειδώσει, να μπλοκάρει ή και να αποσύρει εντελώς όποια ανάρτηση, όποια σελίδα και γενικά όποια άποψη και φωνή δεν της είναι αρεστή. Συμπέρασμα τρίτο: Μια εταιρεία ασκεί άμεση πολιτική-και εμπορική-παρέμβαση σε βάρος συγκεκριμένων απόψεων, θεμάτων και δραστηριοτήτων (ακόμα και εμπορικών, όπως μια αναγγελία κυκλοφορίας νέου βιβλίου από μια εκδοτική επιχείρηση).

 

Φυσικά δεν πέφτουμε από τα σύννεφα, ούτε ανακαλύψαμε από αυτή την εξέλιξη τον …θαυμαστό κόσμο του σύγχρονου καπιταλισμού και τη λειτουργία των νόμων της αγοράς και της πολιτικής στα πλαίσιά του. Εξάλλου, για την εκδήλωση παρουσίασης του εν λόγω βιβλίου είχαμε αποκλειστεί ξανά τον Μάρτιο 2020 για ένα μήνα. Τώρα η ποινή ήταν πιο βαριά: 90 μέρες! Χωρίς αναστολή… Το έγκλημα των αντιφασιστικών αναρτήσεων έγινε κατ΄ εξακολούθηση και χωρίς μεταμέλεια!

 

Ας πούμε λοιπόν τα αυτονόητα:

 

1. Καταγγέλλουμε το Facebook για τον αποκλεισμό. Ακόμα και στις συνεχόμενες ενστάσεις και τις απανωτές ερωτήσεις μας για το λόγο του αποκλεισμού, ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ως όφειλε(;), δεν δίνει λογαριασμό, δεν κάνει οτιδήποτε.

 

2. Καταγγέλλουμε τη νέα μορφή σύγχρονης ψηφιακής λογοκρισίας και ασφυκτικού ελέγχου ενάντια σε κάθε διαφορετική φωνή, άποψη, έκδοση και δημοσίευση, που μάλιστα γίνεται στο όνομα της «πολιτικής ορθότητας» δήθεν για την «προστασία» από τη βία, την τρομοκρατία, το μίσος και άλλα χαριτωμένα που διαβάζει κανείς στους κανόνες δημοσίευσης των social media.

 

3. Δηλώνουμε ότι καθόλου δεν θα σταματήσουμε να προβάλλουμε τα βιβλία και τις απόψεις που στρέφονται ακριβώς κατά αυτής της ζοφερής οργουελιανής πραγματικότητας που επιβάλλουν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι και το πολιτικό τους προσωπικό. Με βάση και την στυγνή αυτή απαγόρευση και τον αποκλεισμό μας, συνέχεια αντίστοιχων αποκλεισμών και λογοκρισίας πάρα πολλών χρηστών και σελίδων ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο, θα επιδιώξουμε να ασχοληθούμε και εκδοτικά με τα φαινόμενα κυριαρχίας και επιβολής των πολυεθνικών και των υπηρετών τους στην λεγόμενη «κοινή γνώμη», δηλαδή στο μυαλό και τη σκέψη των ανθρώπων, γιατί εκεί είναι ο στόχος…

 

4. Για την επικοινωνία μας με τους χιλιάδες αναγνώστες/τριες και τις φίλες και τους φίλους μας έχουμε πολλά μέσα. Μπορείτε να δείτε νέα μας για τις εκδόσεις και τις κυκλοφορίες μας στην ιστοσελίδα www.kapsimi.gr. Επίσης από τα Ενημερωτικά Δελτία (Newsletters) που στέλνουμε (μπορείτε να τα λαμβάνετε κάνοντας ένα κλικ για εγγραφή στο newsletter στην ιστοσελίδα μας πατώντας εδώ), καθώς και από τις σελίδες μας στο twitter (https://twitter.com/kapsimibooks) και το Instagram (https://www.instagram.com/kapsimieditions/) (αν δεν τις μπλοκάρουν και αυτές…). Και φυσικά στο βιβλιοπωλείο μας, Κιάφας 3 & Ακαδημίας στο κέντρο της Αθήνας, όπως και στα καλά και ενημερωμένα βιβλιοπωλεία σε όλη τη χώρα.

 

Με αυτή μας την παρέμβαση-καταγγελία, τέλος, θέλουμε να θέσουμε και το ερώτημα-σκέψη-παρότρυνση: Είναι καιρός να μην είμαστε εξαρτημένοι από τις βουλές μίας εταιρείας. Είναι ανάγκη η είδηση, η πληροφορία, η γνώση, η ενημέρωση, η ανθρώπινη επικοινωνία, πάνω από όλα ο πολιτισμός με την ευρύτερη έννοιά του να μην εξαρτώνται από ομίλους και επιχειρήσεις, από την αυθαιρεσία και το δεσποτισμό, την κυριαρχία και επιβολή κάποιων λίγων ολιγαρχών.

 

Ας βρούμε άλλους τρόπους, ας γίνουμε πιο «έξυπνοι» και πιο εφευρετικοί. Για να μην τους έχουμε ανάγκη, για να μην ελέγχουν τη σκέψη και τη γνώμη μας. Για να μην αποκλείουν την άποψή μας. Ας κάνουμε τον πολιτισμό και την επικοινωνία, την πληροφόρηση και τη γνώση κοινό και κοινωνικό αγαθό. Τρόποι, τεχνολογία και θέληση υπάρχουν και θα βρίσκονται…»  








πηγή

     

Η Ελλάδα έχει αναλογικά πολύ περισσότερους νεκρούς από την Ινδία

 


Η κρίση με τον κορονοϊό στην Ινδία βρίσκεται τα τελευταία 24ωρα στην πρώτη θέση των θεμάτων των ελληνικών ΜΜΕ, την ίδια ώρα που υποβαθμίζουν συστηματικά την κατάσταση στη χώρα μας, σε μία προσπάθεια εξωραϊσμού της αποτυχημένης υγειονομικής διαχείρισης της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

 

Οι συγκρίσεις της Ελλάδας με την Ινδία μπορούν να γίνουν εύκολα κατανοητές από τον καθένα μέσω της διαδραστικής εφαρμογής των Financial Times. Εκεί βλέπουμε πως η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ χειρότερη θέση από την Ινδία σε δύο πολύ σημαντικές μετρήσεις για την πορεία της πανδημίας.

 

Αφενός, στον κυλιόμενο εβδομαδιαίο μέσο όρο νέων θανάτων, όπου με δεδομένα της 25ης Απριλίου η Ελλάδα έχει 0,73 θανάτους μέσο όρο ανά 100 χιλιάδες πληθυσμού και η Ινδία 0,17. Στον πίνακα μπορείτε να παρατηρήσετε επίσης τη θέση της χώρας αυτή τη στιγμή σε σχέση με το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

 


 

Έπειτα, στον συνολικό αριθμό θανάτων ανά 100 χιλιάδες πληθυσμού από την αρχή της πανδημίας, όπου με δεδομένα 26ης Απριλίου η Ελλάδα έχει φτάσει τους 93,4 νεκρούς ανά 100 χιλιάδες πληθυσμού, με την Ινδία να βρίσκεται στους 14,3.

 


 

Αναμφίβολα τα δεδομένα αυτά πρόκειται σύντομα να αλλάξουν. Η απελπιστική κατάσταση του συστήματος υγείας στην Ινδία θα προκαλέσει αύξηση θανάτων τις επόμενες ημέρες, ενώ η πορεία των νέων κρουσμάτων στη χώρα της Νότιας Ασίας βαίνει ραγδαία αυξητική, με τον κυλιόμενο εβδομαδιαίο μέσο όρο νέων κρουσμάτων να είναι σχεδόν εξομοιωμένος με αυτόν της Ελλάδας — 23,5 και 23,8 μέσος όρος ανά 100 χιλιάδες πληθυσμού αντίστοιχα.

 


 

Όμως η εμμονή των ελληνικών ΜΜΕ να παρουσιάζουν στην πρώτη γραμμή της ειδησεογραφίας το «χάος στην Ινδία», προσπαθώντας παράλληλα να υποβαθμίσουν τη δυσχερή κατάσταση της Ελλάδας, είναι ένα μνημείο δημοσιογραφικής αλητείας.

 

Έπειτα από ένα πολύμηνο «λοκντάουν-κακό ανέκδοτο», όπου η κυβέρνηση Μητσοτάκη επέλεξε να επενδύσει στην αστυνόμευση του ελεύθερου χρόνου των πολιτών και της πρόσβασής τους σε ανοιχτούς καλά αεριζόμενους χώρους, αλλά αγνόησε επιδεικτικά την ενίσχυση του ΕΣΥ και τη μετάδοση σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και χώρους εργασίας, η Ελλάδα ετοιμάζεται να ανοίξει τον τουρισμό και τις δραστηριότητες που συνδέονται με αυτόν. Όμως τα υγειονομικά δεδομένα της χώρας αυτή τη στιγμή είναι εξαιρετικά άσχημα, και σε καμία περίπτωση καλύτερα από αυτά της Ινδίας.

 

 

 

Την ίδια ώρα βρέθηκε στη χώρα μας ήδη η Ινδική μετάλλαξη, που σύμφωνα με δημοσιευμένες επιστημονικές έρευνες έχει τη δυνατότητα να διαφεύγει από τη φυσική ανοσία σε προηγούμενες εκδοχές του SARS-CoV-2, αλλά σε έναν βαθμό και από την τεχνητή ανοσία μέσω εμβολιασμού ή μονοκλωνικών αντισωμάτων (βλ. εδώ, εδώ και εδώ). Η Ινδική μετάλλαξη βρέθηκε σε άτομο που είχε ταξιδέψει στο Ντουμπάι, όπου επιτρέπεται να ταξιδέψουν οι πολίτες της χώρας ενώ τους απαγορεύεται να μετακινηθούν μεταξύ νομών.

 

Κάτι που σημαίνει πως, παρά τα περί του αντιθέτου ευχολόγια κυβέρνησης και ΜΜΕ, η ήδη αμφισβητήσιμη «ασφάλεια» του σχεδιαζόμενου ανοίγματος τίθεται ακόμα περισσότερο σε αμφισβήτηση.   





πηγή

«One Health»

 


γράφει ο Γιώργος Χ. Παπασωτηρίου

 

Η πανδημία του Covid19 έδειξε την στενή αλληλεπίδραση μεταξύ της υγείας των οικοσυστημάτων και της υγείας του ανθρώπου. Όσο καταστρέφουμε το περιβάλλον για το κέρδος τόσο καταστρέφουμε την ανθρώπινη υγεία. Με βάση αυτή τη διαπίστωση, ένας νέος όρος χρησιμοποιείται πλέον κατά κόρον από τους πολιτικούς σε όλο τον κόσμο, το «One Health», που στοχεύει σε μία ολιστική προσέγγιση της υγείας.

 

Η προσέγγιση «One Health» δεν είναι καινοφανής, γεννήθηκε στις αρχές του 2000 με σκοπό να εξετάσει τους δεσμούς αλληλεξάρτησης μεταξύ της υγείας των ανθρώπων και εκείνης των οικοσυστημάτων.

 

Η ιδέα αυτή γίνεται σήμερα όλο και πιο δημοφιλής. Σε δήλωση που δημοσιεύθηκε στις 30 Μαρτίου, περίπου τριάντα αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων, καθώς και ο γενικός διευθυντής της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ), ζητούν να ληφθεί υπόψη η προσέγγιση «Μία Υγεία» στις πολιτικές των κρατών.

 

Όμως, όπως γράφει ο Stéphane Foucart στην εφημερίδα Le Monde, η χρήση του όρου από τους πολιτικούς γίνεται μόνο για επικοινωνιακούς λόγους. «Η χρήση αυτής της έννοιας, στον πολιτικό λόγο, δεσμεύεται στην πραγματικότητα για πολύ λίγα πράγματα, και στην ουσία για τίποτα.», γράφει ο δημοσιογράφος, καθώς σήμερα δεν υπάρχει κανονιστική ή νομοθετική αντιστοίχιση με αυτήν την έννοια, ούτε υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο που να καθιστά το "One Health" ένα πραγματικά λειτουργικό εργαλείο.

 

«Στα χέρια της πλειονότητας των διευθυντικών στελεχών, το "One Health" θα παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα, και χωρίς αμφιβολία για πάντα, ένα εργαλείο επικοινωνίας και όχι ένας μοχλός δράσης.», καταλήγει ο δημοσιογράφος.

 

Με άλλα λόγια, χρειάζεται οι πολίτες όλου του κόσμου να διεκδικήσουν το αυτονόητο, την προστασία του περιβάλλοντος ως άμεσα συνυφασμένη με την προστασία της υγείας των ανθρώπων.

 

Η λύση είναι η αντιμετώπιση των αιτιών και όχι των αποτελεσμάτων. Αναφέρομαι στον Μπιλ Γκέιτς που μίλησε για την ανάγκη υγειονομικής προετοιμασίας για την επόμενη πανδημία και όχι για τις δράσεις εκείνες που θα εξαλείψουν την οικολογική καταστροφή και κατ’ επέκταση τις πανδημίες. 

 

Η κορωνο-αρκούδα

 


Η κυβερνητική τακτική και μια παλιά ρωσική παροιμία

 

γράφει ο Γεράσιμος Λιβιτσάνος

 

«Μην πουλάς το τομάρι της αρκούδας πριν την σκοτώσεις». Βάρβαρη παροιμία (ρωσικής νομίζω προέλευσης) καθότι οι αρκούδες είναι πολύ συμπαθητικά πλάσματα, ιδίως αν τις παρατηρείς από την δέουσα απόσταση. Επίσης πολύ «κυνηγετική» για τις αντιλήψεις μου. Πλην όμως απολύτως ταιριαστή με την κατάσταση που βιώνουμε το τελευταίο διάστημα.

 

Αν πιστέψουμε τα ΜΜΕ που λειτουργούν φίλια στην κυβέρνηση (δηλαδή τα περισσότερα ΜΜΕ) μέχρι χθες ζούσαμε σε μία χώρα που οι ΜΕΘ βρίσκονταν «σε οριακό σημείο». Το σύστημα υγείας «στο κόκκινο». Οι μέρες ήταν «κρίσιμες» και οι ώρες «δύσκολες». Κρεμόμασταν όλοι από τον αριθμό των κρουσμάτων και των διασωληνωμένων.

 

Ξαφνικά τα πράγματα άλλαξαν (σύμφωνα με ίδια ΜΜΕ): Ζούμε σε μια χώρα που ανοίγουν σαμπάνιες …συγνώμη πλατφόρμες και όλοι μπορούν να εμβολιαστούν. Τα νησιά μετατρέπονται σε ζώνες Covid Free. Οι οικονομικές δραστηριότητες κάνουν εγκαίνια η μία μετά την άλλη. Οι «Μαξιμικοί» αξιωματούχοι -όπως ο Άκης Σκέρτσος- εκεί που ήταν σκεπτικοί και στριφνοί, μας πληροφορούν ότι σύντομα θα χτίσουμε το τείχος ανοσίας και μάλιστα «με άνεση».

Εν ολίγοις όλα « θα 'ναι σαν να μπαίνει Άνοιξη» όπως έλεγε το τραγούδι που ερμήνευσε η Σοφία Βόσσου στις αρχές του 1990. Με την διαφορά ότι η Άνοιξη μάλλον ...βγαίνει σιγά – σιγά, αφού διανύσαμε τα 2/3 της. Καταγράφοντας όμως πάνω από 10.000 νεκρούς από την πανδημία.

 

 

Η αίσθηση που υπάρχει είναι πως η κυβέρνηση προεξοφλεί την νίκη απέναντι στον Covid 19. Έχει μάλιστα ήδη αρχίσει μέσω της δημόσιας παρουσίας των στελεχών της να την «πουλάει» σε βαζάκια και άλλες μορφές ατομικής συσκευασίας.

 

Το σκηνικό ολοκληρώνεται με το χαμόγελο της Εκκλησίας της Ελλάδας. Διασφάλισε ότι (έστω και με Ανάσταση στις 21.00) το Πάσχα θα λειτουργήσουν οι ναοί και δεν θα δημιουργηθεί για 2η χρονιά κακό προηγούμενο. Ιδιαίτερα επιζήμιο από πολλές απόψεις.

 

Μόνο που τα εμβόλια δεν έχουν ακόμη γίνει. Οι διασωληνωμένοι είναι σταθερά πάνω από 800 , οι ΜΕΘ σε οριακό σημείο και τα κρούσματα σε υψηλότατα επίπεδα. Ένα «πάνω-κάτω» στην διακύμανση της πανδημίας αρκεί για να δημιουργήσει εξαιρετικά ακραίες καταστάσεις.

 

Στο οικονομικό σκέλος της υπόθεσης το «κυρίως σώμα» του προβλήματος δεν έχει καν εμφανιστεί. Οι οικονομολόγοι -κάθε απόχρωσης- τονίζουν πως η ανεργία, τα λουκέτα και η ανέχεια θα φανούν όταν θα αρχίσουν να «βγαίνουν τα σωληνάκια». Όταν θα πρέπει να πληρωθούν δάνεια, μισθοί, δόσεις εφορίας.

 

Η κορωνο-αρκούδα είναι εδώ και έχει άγριες διαθέσεις…     

Συνεχόμενες οι αστοχίες με το εμβόλιο της AstraZeneca..!

 


Ξεκινά από σήμερα το κλείσιμο ραντεβού για τον εμβολιασμό νεότερων ηλικιών με το εμβόλιο της AstraZeneca, εν μέσω φιλολογίας για την ασφάλεια της ωφέλειας του. Η μάχη για να χτιστεί τείχος ανοσίας.

 

Ο πόλεμος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την AstraZeneca όσον αφορά στην εξασφάλιση της πολύτιμης ανοσίας έναντι του κορονοϊού μέσω της προμήθειας των απαιτούμενων δόσεων εμβολίων, έχει προκαλέσει μεγάλη ανασφάλεια στους πολίτες που καλούνται να εμβολιαστούν. Αν και η επιστημονική κοινότητα τονίζει την ασφάλεια του συγκεκριμένου εμβολίου, διαπιστώνεται άρνηση από πολλούς στο να εμβολιαστούν. Παράλληλα, αναφέρθηκε και ζήτημα για τις γυναίκες που είναι έγκυοι και για τις οποίες, τα δεδομένα που υπάρχουν, δείχνουν ότι είναι προτιμότερα τα εμβόλια mRNA, δηλαδή Pfizer και Moderna.

 

Η Κυβέρνηση "άκομψα" ανακοίνωσε τον εμβολιασμό της ηλικιακής ομάδας 30-39 πριν μερικές ημέρες, με το εμβόλιο της AstraZeneca επειδή...περίσσευαν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες δόσεις (υπολογίζονται στις περίπου 200.000 από ακυρώσεις). Με βάση αυτό το απόθεμα και γνωρίζοντας ότι σε μικρές ηλικίες δεν υπάρχουν στοιχεία για παρενέργειες, θεώρησε σωστό να τις διοχετεύσει σε μικρότερες ηλικίες, παρακάμπτοντας την προτεραιοποίηση που είχε θέσει η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών.

 

Στη συνέχεια, μετά την πρόσκληση για εμβολιασμό της ηλικιακής ομάδας 30-39, ανοίγει και η επόμενη ομάδα των 40-44. Τα εμβόλια της AstraZeneca τα οποία διαθέτει η χώρα είναι πολύ λίγα για να καλύψουν το συγκεκριμένο πληθυσμό. Όμως όπως και να 'χει, η Εθνική Επιτροπή εμμένει ότι κανείς δεν θα πρέπει να αισθάνεται ανασφάλεια.

Μια ακόμη αρνητική παράμετρο για το εν λόγω εμβόλιο, πρόσθεσαν χθες αναφορές σχετικά με την ασφάλεια του εμβολίου για τις γυναίκες που κυοφορούν ή θα ήθελαν να αποκτήσουν παιδί. Κι εδώ όμως η επιτροπή φαίνεται ξεκάθαρη ότι δε συντρέχει κάποιος λόγος.

 

Όπως τόνισε η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, η ομότιμος καθηγήτρια Μαρία Θεοδωρίδου, "Τα στοιχεία τα οποία έχουν συγκεντρωθεί για τις κυήσεις, ήταν ένα θέμα που απασχολούσε. Προήλθαν κατ’ αρχάς, από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με ένα registry καλό, με ένα μητρώο καλό γυναικών σε κύηση, που έδειξε ότι δεν υπάρχει ένα σήμα ανησυχίας σχετικά με τον εμβολιασμό και την κύηση. 90.000 κυήσεις με εμβόλια mRNA, διότι στην Αμερική δεν είχε εφαρμοστεί το εμβόλιο της AstraZeneca, έδωσε τα στοιχεία τα τεκμηριωμένα ότι ο εμβολιασμός με το mRNA στην κύηση είναι ασφαλής".

 

Την ίδια στιγμή σημείωσε ότι "Τι γίνεται με τα εμβόλια που έχουν ιικό φορέα. Κατά 99,9% και τα εμβόλια αυτά είναι απόλυτα ασφαλή για την κύηση. Σε αυτό το οποίο μειονεκτούν επί του παρόντος – και ελπίζουμε ότι θα είναι ένα πολύ μικρό διάστημα – είναι ότι δεν υπάρχουν δεδομένα, όπως αυτά για τα mRNA, που να στηρίζουν την απόλυτα ασφαλή χορήγηση αυτών των εμβολίων κατά την κύηση".

 

Και συμπλήρωσε ότι "Το γεγονός που σας ανέφερα ότι θα είναι περίπου σίγουρο ότι θα είναι ασφαλή, στηρίζει και την περίπτωση ότι αν μια γυναίκα εμβολιαστεί κατά την κύηση μη γνωρίζοντας ότι είναι έγκυος με εμβόλιο ή της AstraZeneca ή της Johnson & Johnson, αυτό δεν συνεπάγεται και διακοπή της κύησης. Επομένως, είναι μια στάση αναμονής για λίγο μέχρι να μπορέσουμε να έχουμε στοιχεία και για αυτά τα εμβόλια. Και οπωσδήποτε αυτή η επιστημονική ας την πούμε τυπικότητα, να μην αποτελέσει εμπόδιο για την αναπαραγωγή των νέων γυναικών στη χώρα μας".

 

Από τα παραπάνω διαπιστώνει κανείς ότι μόνο υπερβολική είναι η αντίδραση για τον εμβολιασμό με AstraZeneca εμβόλιο, γεγονός το οποίο καθυστερεί και την πολυπόθητη απόκτηση του τείχους ανοσίας που επιδιώκεται.  








πηγή  

Τα «χρυσά λαγουδάκια» της Περιφέρειας Αττικής – Aντιδράσεις για το κόστος

 


Συνήθως οι πόλεις στολίζονται για τα Χριστούγεννα. Η Περιφέρεια Αττικής πρωτοτύπησε και στόλισε την πόλη και για το Πάσχα.   

 

Ωστόσο προκαλεί αντιδράσεις το κόστος του στολισμού. Το κάθε πασχαλινό λαγουδάκι κόστισε 15.000 ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ.

 

Συγκεκριμένα, μετά από μειοδοτικό διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχε μία εταιρεία και έδωσε έκπτωση 1%, κατοχυρώθηκε η προμήθεια τεσσάρων επιδαπέδιων διακοσμητικών παραστάσεων με τρισδιάστα λαγουδάκια, αυγά και κοτοπουλάκια και με φωτεινές επιγραφές με την υπογραφή της Περιφέρειας Αττικής, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Αυγή.

 

Συνολικά η, πασχαλινή διακόσμηση σε τέσσερα σημεία της Αττικής κόστισε 73.408 ευρώ με ΦΠΑ (!) προκαλώντας αντιδράσεις από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης στην Περιφέρεια.

 

Τα διακοσμητικά λαγουδάκια έχουν τοποθετηθεί στα διαχωριστικά διαζώματα κεντρικών λεωφόρων της Αθήνας.

 

Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης, υποστηρίζει ότι τα λαγουδάκια ανέβασαν την ψυχολογία των πολιτών.

 

«Αυτό που θέλαμε είναι μέσα σε αυτή τη στεναχώρια που όλοι έχουμε με την πανδημία, να δει ο κόσμος μια πασχαλινή ατμόσφαιρα από τη στιγμή μάλιστα που δεν θα φύγουν για τα χωριά τους. Οι επικρίσεις μου προκάλεσαν χαμόγελο. Αλλά είχα και θετικά σχόλια, πιστέψτε με. Αφού έκαναν το κόσμο να γελάσει πετύχαμε το στόχο μας θετικό είναι» ανέφερε όταν ρωτήθηκε. 





πηγή

 

   

2 τρισεκατομμύρια – εν μέσω πανδημίας – για εξοπλισμούς!

 


Το 2021 καταβλήθηκαν από όλες τις χώρες του κόσμου 1981 δις δολάρια για αγορά πυραύλων, αρμάτων μάχης, πυρομαχικών και μισθούς στρατιωτών,καταγράφοντας αύξηση 2,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το Διεθνές Ινστιτούτο Ερευνών για την Ειρήνη της Στοκχόλμης (SIPRI) αναφέρει στην ετήσια έκθεσή του ότι οι δαπάνες για εξοπλιστικά συστήματα παγκοσμίως ανέρχονται επί του παρόντος στο 2,4% του παγκόσμιου ΑΕΠ, παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια οικονομία συρρικνώθηκε κατά 4,4% εξαιτίας της πανδημίας και καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

 

Μόνο λίγες χώρες, όπως η Χιλή ή η Νότια Κορέα, άλλαξαν τους προϋπολογισμούς τους για τις εξοπλιστικές δαπάνες την πρώτη χρονιά της πανδημίας. Η Βραζιλία και η Ρωσία μείωσαν επίσης λίγο τους στρατιωτικούς τους προϋπολογισμούς σε σύγκριση με προηγούμενα έτη. Η Ρωσία συγκεκριμένα κατά 6,6%. Η Αλεξάντρα Μαξστάινερ, ειδικός του SIPRI, ανέφερε στην DW: «Η πανδημία δεν είχε αξιοσημείωτο αντίκτυπο στις δαπάνες για τους εξοπλισμούς το 2020 παγκοσμίως. Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν εν μέσω οικονομικής παρακμής».

 

Δίχως να προκαλεί έκπληξη, τα περισσότερα χρήματα για στρατιωτικούς εξοπλισμούς δαπάνησαν οι ΗΠΑ και η Κίνα. Οι δύο χώρες αντιπροσωπεύουν πάνω από το ήμισυ των παγκόσμιων εξοπλιστικών δαπανών. Αλλά και η Γερμανία αύξησε τις στρατιωτικές δαπάνες της την περασμένη χρονιά και μάλιστα έπεσε από την 8η στην 7η θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Σύμφωνα με υπολογισμούς του SIPRI, η Γερμανία επένδυσε σχεδόν 53 δις δολάρια στον στρατό της το 2020 – περίπου 1,4% του γερμανικού ΑΕΠ.

 

Πάντως σε παγκόσμιο επίπεδο η καμπύλη των εξοπλιστικών δαπανών αυξάνεται σταθερά κυρίως στην Κίνα, η οποία δαπανά εδώ και 26 χρόνια ολοένα περισσότερα χρήματα για τον στρατό. Το 2020 252 δις διοχετεύθηκαν στον κινεζικό στρατό. Μάλιστα από το 2011 έως το 2020, το SIPRI καταγράφει αύξηση 76% για την Κίνα.

 

Σε απόλυτους αριθμούς οι αμερικανικές εξοπλιστικές δαπάνες πέρυσι ανήλθαν σε 778 δις δολάρια πέρυσι, ποσό κατά πολύ μεγαλύτερο από ολόκληρο τον γερμανικό προϋπολογισμό. Ο ρυθμός αύξησης των στρατιωτικών δαπανών στις ΗΠΑ πέρυσι ανήλθε 4,4%.

 

πηγή με πληροφορίες dw.com

 

Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Χωρίς καραντίνα θα εισέρχονται στη χώρα τουρίστες από επτά ακόμα χώρες.!

 

Σύμφωνα με νέα notam που εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. αυξάνονται οι ταξιδιώτες που θα εισέρχονται στην Ελλάδα χωρίς καραντίνα, με μόνη προϋπόθεση τον εμβολιασμό ή το αρνητικό τεστ Από 26/4 έως 3/5 απαλλάσσονται, υπό προϋποθέσεις, της επταήμερης καραντίνας και οι μόνιμοι κάτοικοι της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας, της Νότιας Κορέας, της Ταϋλάνδης, της Ρουάντα, της Ρωσίας και της Σιγκαπούρης. Όσον αφορά στις πτήσεις εσωτερικού οι περιορισμοί μετακινήσεων των επιβατών θα ισχύουν έως τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021 και ώρα 06:00 το πρωί, όπου θα επιτρέπονται μόνο οι ουσιώδεις μετακινήσεις, ενώ για τις πτήσεις εξωτερικού οι αεροπορικές οδηγίες παρατείνονται και θα ισχύουν έως τη Δευτέρα 3 Μαΐου 2021 και ώρα 06:00 το πρωί.

  


Οι επισκέπτες από επτά ακόμη κράτη, μεταξύ των οποίων η Ρωσία και η Αυστραλία, απαλλάσσονται από τη Μεγάλη Δευτέρα, από την υποχρέωση επταήμερης καραντίνας μετά την είσοδό τους στη χώρα. Σύμφωνα με νέα notam που εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), πρόκειται για τους μόνιμους κατοίκους της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας, της Νότιας Κορέας, της Ταϋλάνδης, της Ρουάντα, της Ρωσίας και της Σιγκαπούρης.

 

Συγκεκριμένα, για τους Ρώσους επισκέπτες παραμένει το ανώτατο όριο εισόδου στην Ελλάδα 4.000 επιβατών την εβδομάδα, ενώ όσον αφορά στα αεροδρόμια αφίξεων μετά από αυτά της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου που ήδη επιτρέπονται οι ταξιδιώτες, θα μπορούν να έρχονται απευθείας και στα αεροδρόμια Κέρκυρας, Ρόδου, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης και Χανίων.

 

Υπενθυμίζεται ότι ήδη χωρίς καραντίνα εισέρχονται Ελλάδα μόνιμοι κάτοικοι των χωρών της Ε.Ε, της Συνθήκης Σένγκεν, του Ην. Βασιλείου, των ΗΠΑ, των ΗΑΕ, της Σερβίας και του Ισραήλ αν είναι εμβολιασμένοι ή αν έχουν αρνητικό μοριακό τεστ.

 

Όσον αφορά τις πτήσεις εσωτερικού οι περιορισμοί μετακινήσεων των επιβατών θα ισχύουν έως τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021 και ώρα 06:00 το πρωί, όπου θα επιτρέπονται μόνο οι ουσιώδεις μετακινήσεις, ενώ για τις πτήσεις εξωτερικού οι αεροπορικές οδηγίες παρατείνονται και θα ισχύουν έως τη Δευτέρα 3 Μαΐου 2021 και ώρα 06:00 το πρωί.

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΥΠΑ προβλέπεται:

 

*Πτήσεις εσωτερικού: Παρατείνεται έως τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021 και ώρα 06:00 το πρωί, η αεροπορική οδηγία (Covid-19 notam) που αφορά πτήσεις εσωτερικού, (τακτικά επιβατικά δρομολόγια, γενικής αεροπλοΐας και επαγγελματικά δρομολόγια – domestic flights, commercial and general/business aviation). Η notam προβλέπει ότι επιτρέπονται σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας μόνο οι ουσιώδεις μετακινήσεις εσωτερικού (Essential Travel), που περιλαμβάνουν ταξίδι για θέματα υγείας, για επαγγελματικούς – επιχειρηματικούς σκοπούς, για αντικειμενικούς οικογενειακούς λόγους (επανένωση οικογενειών) και για επιστροφή στη μόνιμη κατοικία.

 

*Απαγόρευση εισόδου στην Ελλάδα των Υπηκόων τρίτων κρατών πλην των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Συμφωνίας Σένγκεν: Η notam προβλέπει απαγόρευση εισόδου στην χώρα των Υπηκόων τρίτων κρατών πλην των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Συμφωνίας Σένγκεν. Από την αεροπορική οδηγία εξαιρούνται οι επιβάτες που ταξιδεύουν για ουσιώδεις λόγους (essential reasons) και οι μόνιμοι κάτοικοι των ακόλουθων 12 χωρών: Ην. Βασίλειο, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Νότια Κορέα, Ταϋλάνδη, Ρουάντα, Σιγκαπούρη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ρωσία, Σερβία, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και Ισραήλ.

 

*Επτά (7) μέρες καραντίνα στις αφίξεις από το εξωτερικό και οι χώρες από τις οποίες οι μόνιμοι κάτοικοι απαλλάσσονται υπό προϋποθέσεις: Όλοι οι επιβάτες που εισέρχονται στην χώρα μας από οποιοδήποτε κράτος της αλλοδαπής, υπόκεινται σε υποχρεωτικό προληπτικό περιορισμό κατ’ οίκον ή στον τόπο προσωρινής διαμονής που δηλώνεται στη φόρμα PLF, για επτά (7) ημέρες. Εκτός αν διαφορετικά ορίζεται, δηλαδή αν είναι πολίτες των χωρών της Ε.Ε, της Συνθήκης Σένγκεν, του Ην. Βασιλείου, των ΗΠΑ, των ΗΑΕ, της Σερβίας, του Ισραήλ, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας, της Νότιας Κορέας, της Ταϋλάνδης, της Ρουάντα, της Ρωσίας και της Σιγκαπούρης. Οι συγκεκριμένοι ταξιδιώτες θα εισέρχονται στην Ελλάδα χωρίς 7ήμερη καραντίνα: Α) εφόσον έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν από την άφιξή τους στην Ελλάδα ή  Β) στην περίπτωση ολοκλήρωσης του εμβολιασμού για κορωνοϊό COVID-19 και προσκόμισης από αυτούς πιστοποιητικού εμβολιασμού, στην αγγλική γλώσσα, το οποίο έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή, υπό την προϋπόθεση της παρόδου δεκατεσσάρων (14) ημερών από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού. Ειδικά για τους Ρώσους επιβάτες η αεροπορική οδηγία ισχύει με την επιφύλαξη ότι οι ανωτέρω προϋποθέσεις θα ισχύουν ταυτόχρονα και οι δύο. Σε όλους τους επιβάτες εξωτερικού επιπρόσθετα θα γίνεται και δειγματοληπτικός έλεγχος κατά την άφιξη τους, βάση της διαδικασίας που προβλέπει το Passenger Locator Form. Σε περίπτωση που τα τεστ διαπιστώσουν επιβάτη θετικό η καραντίνα θα ισχύει για 14 μέρες.

 

*Διεθνείς αφίξεις με αρνητικό τεστ 72 ωρών: Η notam προβλέπει ότι όλοι οι επιβάτες διεθνών πτήσεων θα εισέρχονται στην χώρα μας με αρνητικό PCR τεστ Covid-19 το οποίο θα έχει διενεργηθεί μέχρι 72 ώρες πριν την άφιξη τους. Διευκρινίζεται ότι και παιδιά πέντε ετών και άνω πρέπει να φέρουν αρνητικό PCR τεστ για την είσοδο στην Ελλάδα από το εξωτερικό. Υπενθυμίζουμε ότι στους επιβάτες θα γίνεται και δειγματοληπτικό test κατά την είσοδο τους στην ελληνική επικράτεια βάση του PLF.

 

*Υποχρεωτική συμπλήρωση Passenger Locator Form: Με τη notam προβλέπεται η υποχρεωτική συμπλήρωση της φόρμας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση travel.gov.gr, από όλους τους επιβάτες διεθνών πτήσεων προς Ελλάδα. Επίσης είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση της φόρμας PLF και για τους επιβάτες πτήσεων εξωτερικού που είναι μόνιμοι κάτοικοι Ελλάδας και αναχωρούν από τα αεροδρόμια της χώρας μας.

 

*Ανώτατο όριο 4.000 ταξιδιωτών από Ρωσία και αφίξεις μόνο σε 9 αεροδρόμια της επικράτειας: Ειδικά για Ρωσία (μόνιμοι κάτοικοι) παραμένουν οι ακόλουθοι περιορισμοί. Ανώτατο όριο εισόδου στην Ελλάδα 4.000 επιβατών την εβδομάδα, ενώ όσον αφορά τα αεροδρόμια αφίξεων μετά από αυτά της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου που ήδη επιτρέπονται οι ταξιδιώτες με ισχύς από 26/4 έως 3/5 οι Ρώσοι επιβάτες θα μπορούν να έρχονται απευθείας και στα αεροδρόμια Κέρκυρας, Ρόδου, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης και Χανίων.

 

Για όλες τις αεροπορικές οδηγίες ισχύουν οι εξαιρέσεις ως έχουν από τις προϋπάρχουσες notams.     






πηγή          

Το πιο αργό ίντερνετ στην ΕΕ έχει η «Ελλάδα 2.0»

 


Η επιβεβαίωση της εικόνας που έχουν οι πολίτες για την ταχύτητα του ίντερνετ στην Ελλάδα, ήρθε μέσα από έναν διαδραστικό χάρτη που δημοσίευσε στα τέλη Μαρτίου το European Data Journalism Network (EDJN).

 

Σύμφωνα με τον χάρτη αυτόν, η Ελλάδα κατατάσσεται τελευταία σε ταχύτητα ίντερνετ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με μέση ταχύτητα download στα 29 Mbps, σε δυσθεώρητη απόσταση από τις πρώτες χώρες — η Δανία που βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης φτάνει σε μέση ταχύτητα download τα 140 Mbps.

 

Ακόμα όμως και σε σχέση με τους υπόλοιπους ουραγούς της λίστας, η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά πίσω. Μπορεί η διαφορά από την προτελευταία Κύπρο να είναι μικρή, καθώς εκεί η μέση ταχύτητα download είναι 35 Mbps, αλλά η επόμενη στη λίστα Κροατία φτάνει τα 38 Mbps και η τέταρτη από το τέλος Τσεχία τα 49 Mbps.           



Ακόμα όμως και αυτή η εικόνα είναι πλασματική, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις επίγειες συνδέσεις. Τα αποτελέσματα του χάρτη του EDJN αποτελούν παραμετροποίηση των δεδομένων που προσέφεραν εθελοντικά χρήστες του ίντερνετ από όλη την Ευρώπη στην ιστοσελίδα Speedtest.net της εταιρείας Ookla και αφορούν συνδυασμό επίγειων συνδέσεων και συνδέσεων μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας, στο τελευταίο τρίμηνο του 2020. Αυτό σημαίνει πως οι κατά κανόνα πιο γρήγορες συνδέσεις μέσω δικτύου 4G, πιθανότατα «ανεβάζουν» τον ελληνικό μέσο όρο ταχύτητας download που, όπως πολύ καλά ξέρει ο μέσος πολίτης, σπάνια ξεπερνά τα 11-13 Mbps για τις κοινές επίγειες ADSL συνδέσεις που πωλούνται στην Ελλάδα ως «έως 24 Mbps».

 

Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα είναι και μία από τις ακριβότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πρόσβαση στο ίντερνετ.

 

 

 

Ο χάρτης του EDJN υπενθυμίζει, τέλος, τον στρατηγικό στόχο που τέθηκε από την Κομισιόν το 2010 στο πλαίσιο της Ψηφιακής Ατζέντας για την Ευρώπη, που ήταν η «100% κάλυψη των Ευρωπαίων πολιτών με συνδέσεις άνω των 30 Mbps έως το 2020» — στόχος στον οποίο η Ελλάδα έχει αποτύχει οικτρά.   




πηγή         

 

Ποιος φταίει που ο κόσμος διστάζει να εμβολιαστεί με AstraZeneca

 


γράφει ο Παναγιώτης Κολέλης

 

Μπορεί οι θάνατοι από COVID-19 να έχουν ξεπεράσει τα 3 εκατ. παγκοσμίως και τις 10.000 στην Ελλάδα, μπορεί η κατάσταση να συνεχίζει να παραμένει κρίσιμη στα νοσοκομεία με πολλούς ασθενείς να νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, ωστόσο παρατηρείται το εξής παράδοξο: ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων διστάζει να εμβολιαστεί με το εμβόλιο της AstraZeneca, προτιμώντας να συνεχίσει να εκτίθεται στους κινδύνους του COVID-19, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον εαυτό του και τους οικείους του.

 

Το τελευταίο διάστημα, οι ακυρώσεις ραντεβού για εμβολιασμό με AstraZeneca έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, ενώ το άνοιγμα της πλατφόρμας των ραντεβού για την ηλικιακή ομάδα 55-59 βρήκε τον κόσμο να τρέχει να προλάβει να κατοχυρώσει τα εμβόλια της Pfizer και της Moderna. Αρκετοί, μάλιστα, που δεν τα πρόλαβαν, ανέβαλαν τον εμβολιασμό τους μέχρι να έρθουν νέες παραλαβές από τα εμβόλιο που επιθυμούν.

 

Ωστόσο, ακόμα κι εκείνοι που μπόρεσαν να τα βρουν διαθέσιμα, προτίμησαν να εμβολιαστούν πολύ αργότερα απ’ ότι θα το έκαναν αν εμβολιάζονταν με AstraZeneca, παίρνοντας αβασάνιστα το ρίσκο αυτής της επιπλέον καθυστέρησης.

 

Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα να οδηγήσουν την κυβέρνηση να ανακοινώσει πως θα ανοίξει στις 27 Απριλίου, πολύ νωρίτερα δηλαδή από το προβλεπόμενο, την πλατφόρμα των ραντεβού για την ηλικιακή ομάδα 30-39, αποκλειστικά με το εμβόλιο της AstraZeneca.

 

Αντί όμως οι άνθρωποι στις συγκεκριμένες ηλικίες να δεχθούν ευχάριστα αυτή την απροσδόκητη εξέλιξη, παρατηρείται δυσαρέσκεια και έντονος προβληματισμός από την επιλογή της κυβέρνησης να μην τους δώσει τη δυνατότητα να διαλέξουν το εμβόλιο που επιθυμούν. Αρκετοί αισθάνονται πως τους δίνεται η επιλογή ενός εμβολίου που δεν το θέλει κανείς, πως αν δεν το κάνουν ούτε εκείνοι, τότε θα μείνει σε απόθεμα ή θα «δανειστεί» σε άλλες χώρες, όπως αναμένεται να κάνει η Νορβηγία, που σκοπεύει να δώσει 216.000 δόσεις του εμβολίου της AstraZeneca στη Σουηδία και την Ισλανδία, με τη δυνατότητα να τις πάρει πίσω στο μέλλον αν και εφόσον τις ζητήσει.

 

Η άρνηση, άλλωστε, σημαντικής μερίδας πολιτών να εμβολιαστούν με AstraZeneca δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Σε χώρες όπως η Λετονία και η Βουλγαρία, που είχαν επιλέξει να προμηθευτούν κυρίως εμβόλια της AstraZeneca επειδή είναι πιο φθηνά, ο εμβολιασμός προχωρά με πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. Για του λόγου το αληθές, το εμβόλιο της AstraZeneca κοστίζει μόλις 1,78 ευρώ, ενώ της Pfizer ξεκίνησε από 12 ευρώ για να ανέβει στη συνέχεια στα 15 και σήμερα, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ, κοστίζει 19,50 ευρώ.

 

Οι αμφιβολίες και οι δισταγμοί που έχουν δημιουργηθεί γύρω από το εμβόλιο της AstraZeneca είναι αφενός δικαιολογημένοι, αφετέρου δεν προέκυψαν μέσα σε μια νύχτα. Οι πολίτες γίνονται εδώ και καιρό μάρτυρες παλινωδιών και αντιφάσεων τόσο από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις – ορισμένες χώρες ακυρώνουν τελείως τους εμβολιασμούς με AstraZeneca, ενώ άλλες τις αναστέλλουν για συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες. Διαφοροποιήσεις παρατηρούνται ακόμα και σε αυτό –, όσο και από εθνικές επιστημονικές επιτροπές, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Κάποιες χώρες χορηγούν το εμβόλιο αποκλειστικά στους άνω των 55 ετών, άλλες στους άνω των 60, ενώ η βρετανική ρυθμιστική αρχή (MHRA) έχει εκδώσει σύσταση να μη χρησιμοποιείται το εμβόλιο από την ηλικιακή ομάδα 18-29 ετών, οδηγία που υιοθέτησε και η ελληνική Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών.

 

Παρότι όλοι τους συμφωνούν πως τα οφέλη του συγκεκριμένου εμβολίου υπερτερούν των κινδύνων και πως τα περιστατικά θρομβώσεων είναι εξαιρετικά σπάνια, η έλλειψη κοινής γραμμής και πειστικών εξηγήσεων διασπείρουν τον φόβο και την αμφιβολία στους πολίτες, κλονίζοντας κατά συνέπεια την εμπιστοσύνη τους.

 

Αν σε όλα αυτά προστεθεί και η παράμετρος της πολιτικής, με το Brexit και τις τεταμένες σχέσεις της Ε.Ε. με τη Βρετανία, καθώς και τα οικονομικά συμφέροντα και οι ανταγωνισμοί ανάμεσα στις εταιρίες, τότε φτιάχνεται ένα εκρηκτικό μείγμα, ικανό όχι μόνο να αποπροσανατολίσει τον κόσμο, αλλά και να ναρκοθετήσει το εμβολιαστικό πρόγραμμα.

 

Προς το παρόν, πάντως, η χώρα μας βρίσκεται ανάμεσα στις τρεις χώρες που έχουν χορηγήσει τα λιγότερα εμβόλια AstraZeneca στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο. Πρώτη από το τέλος είναι η Ρουμανία, που έχει χορηγήσει το 34,1% των διαθέσιμων εμβολίων της, και ακολουθούν η Ολλανδία με 42,2% και η Ελλάδα με 46,2%.

 

Αν το «τρένο» της εμπιστοσύνης στο εμβόλιο της AstraZeneca χαθεί οριστικά, αν ένα «όπλο» βγει οριστικά από τη φαρέτρα μας, τότε δεν σημαίνει πως απέτυχε το εμβόλιο ούτε πως φταίνε οι πολίτες. Εκείνοι που απέτυχαν είναι η Ε.Ε και ο καπιταλισμός. Για μία ακόμη φορά.         

Η ατομική ευθύνη στην εποχή της πανδημίας

 


Στο δικό μου μυαλό η ατομική ευθύνη είναι αυτή που αφορά τις πράξεις του ατόμου που επηρεάζουν τη δική του ζωή. Αυτή τη στιγμή της κρίσης και της οποιασδήποτε κρίσης, η συλλογική ευθύνη είναι που έχει περισσότερη σημασία από την ατομική. Η συλλογική ευθύνη είναι αυτή που έβγαλε το φίδι από την τρύπα σε περιόδους κρίσης. Κρίση θα μπορούσε να είναι το οτιδήποτε. Άλλωστε τα τελευταία χρόνια μάθαμε αρκετά από κρίσεις.

 

του Χρίστου Κυπριανού

 

Υπάρχει συλλογική ευθύνη στις μέρες μας;

Για να υπάρχει συλλογική ευθύνη όμως το άτομο πρέπει να είναι έτοιμο να θυσιάσει την οντότητα του για χάρη του συνόλου. Αφού τα προηγούμενα χρόνια κατακρεουργήσαμε τη έννοια της συλλογικής ευθύνης στο βωμό των ατομικών συμφερόντων, ερχόμαστε σήμερα και την επιζητούμε.

 

Όταν για χρόνια προωθούνταν πρότυπα που δημιουργούσαν μια διαστρεβλωμένη εικόνα του τι είναι ιδανικό και τι όχι.

 

Όταν η ατομικότητα υπερέβαινε του συνόλου. Ο καθένας για τον εαυτό του χωρίς να ενδιαφέρεται για τους άλλους, ούτε καν για το μέλλον των απόγονων του. ΄

 

Όταν σε μάθανε πως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.

 

Όταν σε μάθανε πως το να πατάς επί πτωμάτων δεν είναι τόσο ανήθικο όσο ακούγεται, φτάνει να μην σε πάρουν είδηση. Πως περιμένεις τώρα το κάθε άτομο να θέσει τον εαυτό του στην υπηρεσία του συνόλου;

 

Όταν η αδιαφορία έγινε ιδεολογία. Αδιαφορείς μέχρι το πρόβλημα του άλλου να γίνει και δικό σου. Τώρα όμως που το πρόβλημα μας αφορά όλους αδυνατούμε να το διαχειριστούμε. Γιατί τόσο καιρό είμαστε ο καθένας στην κοσμάρα του και ξεχάσαμε έννοιες όπως ο αλτρουισμός και το να νοιάζεσαι.

 

Συλλογική ευθύνη όμως δεν νοείται ούτε η λογική του όχλου. Ο όχλος σπάνια λειτουργεί ψύχραιμα και με σύνεση. Η καλλιέργεια κριτικής σκέψης στο άτομο είναι αυτή που θα οδηγήσει στη συνέχεια στη δημιουργία της συλλογικής ευθύνης, όταν κριτικά και ελευθέρα σκεπτόμενα άτομα θα δημιουργήσουν σύνολα και αυτά τα σύνολα θα μεταμορφωθούν σε κοινωνίες.

 

Τα πάντα ξεκινούν από το άτομο αλλά ένα άτομο από μόνο του δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα. Είναι τα σύνολα με τη κατάλληλη παιδεία και σκέψη που θα φέρουν την αλλαγή προς το καλύτερο. Αυτά φυσικά σε μια ουτοπική κοινωνία και κάτω από τις ιδανικές συνθήκες.

 

Με μόνο μέτρο την καταστολή δεν λύνεται κανένα πρόβλημα

Για χρόνια τώρα αφιερώνουμε περισσότερη προσπάθεια στη καταστολή αντί για την πρόληψη με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η κυρίαρχη αντίληψη πως μόνο με το μαστίγιο διορθώνονται τα κακώς έχοντα της κοινωνίας, πως περιμένουμε να συμμορφωθεί ο μέσος άνθρωπος με απλές νουθεσίες; Οι αυστηρότερες ποινές δεν πρόκειται να συγκινήσουν αυτούς που έχουν τη τάση να κάνουν του κεφαλιού τους. Οφείλαμε να μάθουμε τόσα χρόνια από τα παθήματα μας αλλά φαίνεται πως είμαστε ανεπίδεκτοι μαθήσεως.

 

Τελικά ποιοι έχουν την εύθυνη;

Επιστρέφοντας όμως τώρα στους σημερινούς κήνσορες ας δουν τι όφειλαν να έχουν κάνει μέχρι τώρα και ας σταματήσουν να μας νουθετούν λες και είμαστε ζαβολιάρικα παιδάκια. Η προσπάθεια ενοχοποίησης των ατόμων και η δημιουργία αισθήματος ανασφάλειας στο σύνολο για τις πράξεις των λίγων ή κάποιων, σίγουρα όχι τις πλειοψηφίας, δημιουργεί φοβικές κοινωνίες. Κοινωνίες κλειστές και καταδικασμένες στην οπισθοδρόμηση. Η γένεση ενοχοποιητικών τάσεων μέσα στη κοινωνία δεν μπορεί να καλύψει την ανεπάρκεια και τα λάθη δεκαετιών.

 

Η ευθύνη ανήκει σε όλους και σε αυτούς που διαχρονικά αποφάσιζαν και σε αυτούς που τα ανέχτηκαν. Είναι αυτοί που ψήφιζαν νόμους και έφτιαχναν νομοθεσίες με παραθυράκια για να βολεύονται οι ημέτεροι ή ακόμα χειρότερα παραβίαζαν πρώτοι τους νόμους που οι ίδιοι είχαν ψηφίσει. Και από κάτω οι πολίτες να τα ανέχονται, ενίοτε να χειροκροτούν, και να αντιγράφουν τη ίδια νοοτροπία από τη στιγμή που η ατιμωρησία έγινε ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.

 

Το ζήτημα που πρέπει να μας ανησυχεί πλέον είναι η επόμενη μέρα. Ο ιός κάποια στιγμή θα φύγει αργά ή γρήγορα. Η κρίση θα παραμείνει και ελπίζω αυτή τη φορά να μην γίνει ακόμα μια ευκαιρία για τους λίγους εις βάρος των πολλών. Αν και με αυτή τη κρίση δεν δημιουργήσουμε συλλογική ευθύνη σαν κοινωνία, αν δεν αλλάξουμε πρότυπα και νοοτροπία, μας βλέπω στην επόμενη κρίση να συζητούμε τα ίδια για ακόμα φορά.       

10.007 θάνατοι: Η σκληρή αλήθεια στην Ελλάδα

 


Δεκατέσσερις μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας στην Ελλάδα, η μακάβρια λίστα των θανάτων από τον κορονοϊό συνεχίζει να μεγαλώνει.

 

Δεκατέσσερις μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας στην Ελλάδα, η μακάβρια λίστα των θανάτων από τον κορονοϊό συνεχίζει να μεγαλώνει.

 

Την Κυριακή, στην συμπλήρωση έξι μηνών από την επιβολή του δεύτερου lockdown στα τέλη Οκτωβρίου, έσπασε το ψυχολογικό όριο των 10.000 θανάτων, καταγράφοντας αθροιστικά από τον Μάρτιο του 2020 10.007 νεκρούς. Μία ολόκληρη κωμόπολη ή αλλιώς ένας στους 1.000 κατοίκους της Ελλάδας των 10.000.000 κατοίκων, έχει πλέον χάσει τη ζωή του από την πανδημία.

 

Ήταν 12 Μαρτίου 2020, όταν μετά από έξι μέρες στην εντατική, ένας 66χρονος συνταξιούχος εκπαιδευτικός από την Αμαλιάδα άνοιγε τον μακάβριο κατάλογο των θανάτων της πανδημίας στη χώρα μας. Ίσως να πρόκειται για το μόνο θύμα του κορονοϊού που θυμόμαστε κάτι περισσότερο από ένα νούμερο. Έκτοτε, επικρατεί μία απαίσια αθροιστική λογική. Οι ανακοινώσεις των 18:00 κάθε μέρα, κρουσμάτων και θανάτων, 14 μήνες μετά, έχουν γίνει μία αποκρουστική συνήθεια, που αντιμετωπίζεται με απάθεια αν όχι φρικτό κυνισμό.

 

Οι νεκροί κάθε μέρα αυξάνονται, αλλά είναι μονάχα αριθμοί. Πίσω από τους αριθμούς βρίσκονται δραματικές ιστορίες ανθρώπων που έχασαν τους δικούς τους, τους γονείς τους, τα παιδιά τους. Ανθρώπων που πλέον χάνουν τη μάχη για τη ζωή περιμένοντας σε ένα ράντζο για να αδειάσει ένα κρεβάτι σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

 

Το πρώτο κύμα της πανδημίας βρήκε την Ελλάδα παράδειγμα προς μίμηση στη διεθνή κοινότητα. Στα τέλη Οκτωβρίου, οχτώ μήνες μετά το ξέσπασμά της το Μάρτιο, η χώρα μας αριθμούσε 393 θανάτους.

 

Σε έξι μήνες από τον Οκτώβριο μέχρι και σήμερα, οι 393 εκτοξεύθηκαν στους 10.007 θανάτους. Μόνο τον Απρίλιο έχασαν τη ζωή τους 1.914 άνθρωποι, καθιστώντας έτσι τον τρέχοντα μήνα ως τον δεύτερο πιο θανατηφόρο μετά τον Δεκέμβρη του 2020 που καταγράφηκαν 2.432 ανθρώπινες απώλειες από επιπλοκές λόγω Covid19.

 

Την ίδια ώρα και ενώ οι πιέσεις για σταδιακό άνοιγμα της οικονομικής δραστηριότητας αποδίδουν καρπούς, το ΕΣΥ παραμένει υπό ασφυκτική πίεση. Ο αριθμός των διασωληνωμένων παραμένει σταθερά πάνω από 800, ενώ ο αριθμός των ασθενών που περιμένουν για μέρες στις λίστες του ΕΚΑΒ για μία ΜΕΘ είναι σταθερά κοντά στους 100, αφού η πληρότητα αγγίζει στην Αττική το 89%, στη Θεσσαλονίκη το 95% και συνολικά στην επικράτεια το 87%.

 

Μέσα σε αυτό το μακάβριο σκηνικό, μοναδική αχτίδα φωτός παραμένει το εμβόλιο, όπου η χώρα μας κινείται λίγο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, έχοντας εμβολιάσει και με τις δύο δόσεις μόλις το 8% του πληθυσμού της. 







πηγή

 

      

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *