Τετάρτη 21 Ιουλίου 2021

Υποχρεωτικός εμβολιασμός: Κατατέθηκε η τροπολογία στη Βουλή – Τι προβλέπει για τους εργαζόμενους

 


Κατατέθηκε το πρωί της Τετάρτης στην Βουλή η τροπολογία για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εργαζομένων.

 

Σε αυτήν γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες κατηγορίες:

 

— Στους εργαζόμενους σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων

 

— Στους εργαζόμενους σε δομές ΑμεΑ

 

— Στους υγειονομικούς

 

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, προβλέπεται η υποχρέωση του εργαζομένου να ενημερώνει για τον εμβολιασμό ή μη, ενώ θα υπάρχουν τρίμηνες συμβάσεις για αναπλήρωση μη εμβολιασμένων.

 

Όσοι απασχολούνται σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και ΑμεΑ, πρέπει να έχουν εμβολιαστεί έως 16 Αυγούστου.

 

Οι υγειονομικοί πρέπει να έχουν κάνει τουλάχιστον μια δόση και να έχουν προγραμματίσει τη δεύτερη έως την 1η Σεπτεμβρίου.

 

Σε περίπτωση άρνησης εμβολιασμού προβλέπεται άδεια άνευ αποδοχών χωρίς ασφαλιστική κάλυψη και χωρίς πλαφόν.

 

Σε περίπτωση που χρειάζεται αναπλήρωση κενής θέσης λόγω άρνησης εμβολιασμού προβλέπονται τρίμηνες συμβάσεις.

 

Tέλος, δεν τίθεται ζήτημα απολύσεων, ενώ ειδικά για το Δημόσιο δεν προβλέπεται παραπομπή στο πειθαρχικό.

 

Ακόμη, προβλέπεται πως σε εργοδότη που βρεθεί να απασχολεί εργαζόμενο που θα έπρεπε κανονικά να είναι σε αναστολή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ για κάθε παράβαση και έως 50.000 ευρώ ενώ σε περίπτωση υποτροπής, που διαπιστώνεται σε επανέλεγχο, πρόστιμο 20.000 ευρώ για κάθε παράβαση και έως 200.000 ευρώ.

 

Αναλυτικά η τροπολογία:

Άρθρο 1

 

Υποχρέωση επίδειξης πιστοποιητικού ή βεβαίωσης εμβολιασμού ή νόσησης

Οι εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό απέναντι στον κορωνοϊό COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, υποχρεούνται όπως επιδεικνύουν στον προϊστάμενο της οργανικής μονάδας όπου υπηρετούν ή στον εργοδότη τους, αντίστοιχα, Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β΄ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας, ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, εφόσον υφίστανται. Το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση του πρώτου εδαφίου ελέγχεται από τον εργοδότη μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1α του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α’ 118), τηρουμένων και των λοιπών διατάξεων του ανωτέρω άρθρου. Η υποχρέωση επίδειξης ισχύει έως τις 31.12.2021

 

Άρθρο 2

 

Υποχρεωτικότητα εμβολιασμού

1α. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοϊού COVID-19 όλο το προσωπικό των ιδιωτικών, δημόσιων και δημοτικών μονάδων φροντίδας ηλικιωμένων και φροντίδας ατόμων με αναπηρία (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό προσωπικό), ήτοι:

 

(α) Κέντρα αποθεραπείας και αποκατάστασης του άρθρου 10 του ν. 2072/1992 (Α’ 125),

 

(β) Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης για άτομα με ειδικές ανάγκες του άρθρου 30 του ν. 2072/1992,

 

(γ) Στέγες Αυτόνομης Διαβίωσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες της απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας υπό στοιχεία Π4β/οικ.4681/1996 (Β’ 825),

 

(δ) Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων της παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α’ 213),

 

(ε) Θεραπευτήρια Χρονίως Πασχόντων του π.δ. 631/1974 (Α’ 271),

 

(στ) Κλειστές δομές των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 (Α’ 16), στις οποίες φιλοξενούνται ηλικιωμένοι ή άτομα με αναπηρία,

 

(ζ) Ιδρύματα περίθαλψης χρονίως πασχόντων του άρθρου 28 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας της 31ης Οκτωβρίου 2018 (Β’ 4898),

 

(η) Οικοτροφεία του άρθρου 30 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας,

 

(θ) Ειδικά ιδρύματα του άρθρου 6 του ν. 861/1979 (Α΄ 2),

 

(ι) Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων της απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας υπό στοιχεία Π1γ/ΑΓΠ/οικ.14963/2001 (Β’ 1397),

 

(ια) Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας της απόφασης του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων υπό στοιχεία Π4α οικ.4633/1993 (Β΄ 789),

 

(ιβ) Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Ατόμων με Αναπηρία (ΚΔΑΠΑμεΑ) του άρθρου 2 του ν. 4756/2020 (Α΄ 235), και

 

(ιγ) Το προσωπικό που απασχολείται στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».

 

1β. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, μετά την παρέλευση της προθεσμίας της παρ. 6, κάθε νεοεισερχόμενος φιλοξενούμενοςστις ανωτέρω μονάδες πρέπει υποχρεωτικά να είναι πλήρως εμβολιασμένος κατά του κορωνοϊού COVID-19.

 

2. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοϊού COVID-19 όλο το προσωπικό (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό) σε ιδιωτικές, δημόσιες και δημοτικές δομές υγείας (διαγνωστικά κέντρα, κέντρα αποκατάστασης, κλινικές, νοσοκομεία, δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, μονάδες νοσηλείας, διαγνωστικά κέντρα και Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας).

 

3. Ως προσωπικό των δομών των παρ. 1 και 2 νοείται κάθε φυσικό πρόσωπο που παρέχει προς τον φορέα λειτουργίας τους υπηρεσίες ή εκτελεί έργο με επαχθή αιτία ή εθελοντικά με φυσική παρουσία εντός των δομών αυτών, καθώς και κάθε φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες, με φυσική παρουσία εντός των ίδιων δομών, σε νομικό πρόσωπο, με το οποίο είναι συμβεβλημένος ο φορέας λειτουργίας των δομών.

 

4. Δεν υπέχουν την υποχρέωση των παρ. 1 και 2 όσοι έχουν νοσήσει και για διάστημα έξι (6) μηνών από τη νόσηση και όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τη διενέργεια του εμβολίου. Οι λόγοι υγείας του πρώτου εδαφίου, στη βάση ειδικής λίστας εξαιρέσεων που προσδιορίζει η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, εγκρίνονται από τριμελείς επιτροπές ανά υγειονομική περιφέρεια, οι οποίες αποτελούνται από ιατρούς του Εθνικού Συστήματος Υγείας και πανεπιστημιακούς ιατρούς.

 

5. Για την εφαρμογή των παρ. 1 και 2 απαιτείται η επίδειξη Ψηφιακού Πιστοποιητικού COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωσης εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωσης θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β΄ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας, ή ισοδύναμου πιστοποιητικού ή βεβαίωσης τρίτης χώρας. Το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση του πρώτου εδαφίου ελέγχεται από τον εργοδότη ή τον υπεύθυνο της μονάδας μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1α του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α’ 118), τηρουμένων και των λοιπών διατάξεων του ανωτέρω άρθρου.

 

6. Ο εκάστοτε εργοδότης ή υπεύθυνος μονάδας οφείλει να ενημερώνει τους εργαζόμενους με κάθε πρόσφορο μέσο για τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το παρόν άρθρο. Στην περίπτωση της παρ. 1, το υπόχρεο προσωπικό πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως τις 16 Αυγούστου 2021, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Στην περίπτωση της παρ. 2, το υπόχρεο προσωπικό πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Στην περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής, επέρχονται οι ακόλουθες συνέπειες:

 

α) Ειδικώς στην περίπτωση εργαζομένων των παρ. 1 και 2 σε φορείς του δημοσίου τομέα, υπό την έννοια της περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), με απόφαση του επικεφαλής του φορέα επιβάλλεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά τον χρόνο αναστολής καθηκόντων, ο οποίος δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν καταβάλλονται αποδοχές. Με τη συμπλήρωση δεκατεσσάρων ημερών από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού, η αναστολή αίρεται με όμοια απόφαση.

 

β) Σε κάθε άλλη περίπτωση πλην της περ. (α), ο εργοδότης υποχρεούται να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του εργαζομένου και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών για το χρονικό διάστημα μη παροχής εργασίας λόγω εφαρμογής του παρόντος. To προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται και σε συμβάσεις έργου, παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, καθώς και σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας δανειζόμενου προσωπικού ή προσωπικού που συμβάλλεται με εργολάβο. Στον εργοδότη που απασχολεί προσωπικό κατά παράβαση του παρόντος, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο βα) δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ και, ββ) σε περίπτωση υποτροπής, που διαπιστώνεται σε επανέλεγχο, είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ.

 

7. α) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δύνανται να εξειδικεύονται οι κατηγορίες των προσώπων που υποχρεούνται σε εμβολιασμό κατ’ εφαρμογή των παρ. 1 και 2, καθορίζονται η διαδικασία και ο χρόνος διενέργειας του εμβολιασμού, καθώς και τυχόν προτεραιοποίηση, η παρακολούθηση και ο τρόπος ελέγχου της συμμόρφωσης με την υποχρέωση, οι ειδικότεροι όροι προστασίας των προσωπικών δεδομένων και προβλέπεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

β) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας εξειδικεύονται οι περιπτώσεις και η διαδικασία απαλλαγής από την υποχρέωση εμβολιασμού για ιατρικούς λόγους και καθορίζονται άλλες αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρ. 4.

8. Η εφαρμογή του παρόντος άρθρου επαναξιολογείται έως τις 31.10.2021.

 

Άρθρο 3

 

Προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου

Σε περίπτωση εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 6 του άρθρου 2 δύναται να προσλαμβάνεται για τους φορείς που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του ανωτέρω άρθρου σύμφωνα με το άρθρο 36 του ν. 4765/2021 (Α’ 6) προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου αντίστοιχων προσόντων, κατηγορίας/εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου/ειδικότητας του προσωπικού που έχει τεθεί σε αναστολή καθηκόντων. Ο ανώτατος αριθμός του προς πρόσληψη προσωπικού δεν δύναται να υπερβαίνει τον αριθμό του προσωπικού, που έχει τεθεί σε αναστολή καθηκόντων κατ’ εφαρμογή της περ. (α) της παρ. 6 του άρθρου 2 και υπό τις κάτωθι προϋποθέσεις και όρους:

 

α) Το προσωπικό που προσλαμβάνεται κατ’ εφαρμογή του παρόντος οφείλει κατά τον χρόνο πρόσληψης να προσκομίσει:

 

αα) είτε Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού COVID-19 ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, από όπου προκύπτει η συμπλήρωση δεκατεσσάρων ημερών από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού,

 

αβ) είτε Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate – EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19 ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β΄ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατείας ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, από όπου προκύπτει η παρέλευση τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία της θετικής διάγνωσης. Στην περίπτωση αυτή η λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερη των έξι (6) μηνών από την ημερομηνία της θετικής διάγνωσης.

 

β) Οι σχετικώς συναπτόμενες συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δεν δύναται να διαρκούν πέραν των τριών (3) μηνών. 








πηγή

   

«Εκτός ΤΕΦΑΑ με 16.000 μόρια» – Δεύτερη επιστολή στην Κεραμέως

 


Μαθήτρια έδωσε πανελλήνιες εξετάσεις, έπιασε 16.000 μόρια, αλλά με τις Βάσεις 2021 δεν μπορεί να μπει στα ΕΦΑΑ Κομοτηνής που πέρυσι είχαν βάση εισαγωγής 13.941 μόρια.

 

Ο πατέρας της, καθηγητής φυσικής αγωγής δημοτικής εκπαίδευσης, απέστειλε επιστολή στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, μέσω της οποία ζητεί να αποδοθεί δικαιοσύνη και αξιοκρατία.

 

Εξηγεί ότι ουδείς γνώριζε πως υπάρχει ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα, γεγονός που έκανε πολλούς μαθητές να πιστεύουν ότι, αφού ξεπερνούν την ελάχιστη βάση εισαγωγής όσον αφορά στα μόρια, θα μπορούσαν να δηλώσουν τη σχολή της επιθυμίας τους.

 

Δείτε ολόκληρη την επιστολή του:

«Αξιότιμη κ.α Υπουργέ,

 

Η θέσπιση του νόμου του ΕΒΕ των ειδικών μαθημάτων και ειδικότερα των πρακτικών δοκιμασιών για τα ΤΕΦΑΑ δεν έγινε ποτέ γνωστη στους μαθητές και στους γονείς των υποψηφίων των φετινών πανελληνίων εξετάσεων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό της κόρης μου και άλλων μαθητών στο να δηλώσουν για πρώτη τους επιλογή τα ΤΕΦΑΑ και ενώ προσέγγισε τα 16.000 μόρια με στόχο τα ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής (13.941) πέρσι αδυνατεί να τα δηλώσει καθώς δεν έχει πιάσει την ελάχιστη βάση στα πρακτικά αγωνίσματα.

 

Θεωρώ για μια αρκετά δύσκολη χρονιά για τους μαθητές, με αποχή δια ζώσης εκπαίδευσης και με κλειστές αθλητικές εγκαταστάσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα, το να αποκλειστούν από την σχολή της επιθυμίας τους εξαιτίας χαμηλών επιδόσεων στα αγωνίσματα είναι άδικο.

 

Το γεγονός ότι δεν γνώριζε κανένας πως ύπαρχε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα έκανε πολλούς μαθητές να πιστεύουν οτι αφού ξεπερνούν την ελάχιστη βάση εισαγωγής όσον αφορά τα μόρια θα μπορούσαν να δηλώσουν την σχολή της επιθυμίας τους.

 

Θα παρακαλούσα έστω και τελευταία στιγμή να επανεξετάσετε το διπλό κόφτη των υποψηφίων για να υπάρχει ένα αίσθημα δικαιοσύνης και αξιοκρατίας.

 

Με εκτίμηση, Π. Νικολαος καθηγητής φυσικής αγωγής δημοτικής εκπαίδευσης».



 

πηγή: alfavita.gr

 

Έμαθε πώς τον λένε τον Γιάννη;

 


Πανηγυρίζουν όλοι για την τεράστια επιτυχία του Γιάννη Αντετοκούνμπο, κυρίως όμως πανηγυρίζουν χωρίς μέτρο οι “Ελληναράδες”

 

Μεγάλη χαρά προκάλεσε η τεράστια επιτυχία του Γιάννη Αντετοκούνμπο, τα ξημερώματα της Τετάρτης, οδηγώντας την ομάδα του στον πρώτο της τίτλο έπειτα από 50 χρόνια.

 

Αρκετοί ήταν εκείνοι που ξενύχτησαν χθες το βράδυ παρακολουθώντας το παιχνίδι ανάμεσα στους Μιλγουόκι Μπακς και τους Φοίνιξ Σανς και δεν έκρυψαν την χαρά τους με αναρτήσεις στα social media.

 

Αυτά σήμερα. Γιατί πριν από λίγα χρόνια τα πράγματα – για κάποιους – ήταν κάπως αλλιώς.

 

Ας θυμηθούμε πώς ήταν:



Τρίτη 20 Ιουλίου 2021

Πιστοποιητικό εμβολιασμού: Τα κενά που εντόπισε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων

 


Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επιστρέφει πίσω το νομοσχέδιο για το πιστοποιητικό του εμβολιασμού κάνοντας μια σειρά παρατηρήσεων. Όλη η γνωμάτευση.

 

Στο κείμενο, που αναρτήθηκε στο επίσημο ιστότοπο της Αρχής στις 9 Ιουλίου, γίνεται αναλυτικά λόγος για σωρεία προβληματικών σημείων και ενεργειών που καταδεικνύουν ότι η κυβέρνηση επέλεξε για μία ακόμη φορά να πορευτεί χωρίς διαβούλευση αλλά και χωρίς να λαμβάνει υπόψιν της τον GDPR.

 

Τα πιο χαρακτηριστικά σημεία

Στις 5/7 εστάλη στην Αρχή το σχέδιο νόμου και στις 8/7 ψηφίστηκε, χωρίς να περιμένει η Κυβέρνηση τη γνωμοδότηση της Αρχής. Αυτό αναφέρεται ρητά στο 2ο σημείο της γνωμοδότησης, αμέσως μετά το πρώτο που αναφέρει την εκ του νόμου αρμοδιότητα της Αρχής να γνωμοδοτεί πριν την ψήφιση (“Παρά το γεγονός ότι στις 8 Ιουλίου κατατέθηκε σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης και ψηφίστηκε την ίδια μέρα από την Ολομέλεια της Βουλής τροπολογία με σχεδόν ταυτόσημες διατάξεις χωρίς να αναμένεται η σχετική γνωμοδότηση, η Αρχή θεωρεί ότι έχει υποχρέωση να διατυπώσει τις σχετικές παρατηρήσεις της”)

Προσδιορίζει λανθασμένα τα κύρια ζητήματα του ποιος είναι Υπεύθυνος επεξεργασίας, ποιος Εκτελών την επεξεργασία, ποια η σχέση τους.

Δεν προβλέπει συμβάσεις μεταξύ των πλευρών αυτών, των υπηρεσιών και δομών του Κράτους ώστε να ξεκαθαρίζεται ποιος κάνει τι και με ποιου την ευθύνη.

Δεν προβλέπεται ΕΑΠΔ (Εκτίμηση Αντικτύπου) για τις επεξεργασίες της εφαρμογής ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν επικίνδυνα σημεία στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και να επιλυθούν.

Κοντολογίς πρόκειται για υπόδειγμα κακής νομοθέτησης που εγείρει μία σειρά από σημαντικά ερωτηματικά το κυριότερο εκ των οποίων αφορά τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση επέλεξε να πορευτεί σ’ ένα θέμα που σχετίζεται με τη δημιουργία (ή τη διάρρηξη) σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ των πολιτών και της Πολιτείας, την πρόοδο των εμβολιασμών και την προστασία της δημόσιας υγείας.

 

Θέμα, τέλος, υπάρχει και με τον αρμόδιο Υφυπουργό Γιώργο Γεωργαντά ο οποίος από το βήμα της Βουλής είχε ισχυριστεί ότι η ΑΠΔΠΧ έχει δώσει τη συγκατάθεσή της για το όλο σχέδιο.

 

πηγή

Κούλογλου προς Τσίπρα μέσω… Μελίνας: Πρόεδρε, μήπως δεν αρέσουμε;

 


Την εκτίμηση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «δεν αρέσει» στους ψηφοφόρους καταθέτει μέσω άρθρου του ο ευρωβουλευτής του κόμματος.

 

Συγκεκριμένα, ο Στέλιος Κούλογλου, γράφοντας στο tvxs.gr και απευθυνόμενος στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, χρησιμοποιεί μια φράση που -χωρίς ερωτηματικό- είχε πει η Μελίνα Μερκούρη στον Ανδρέα Παπανδρέου το 1989, όταν το ΠΑΣΟΚ φαινόταν ότι θα χάσει τις εκλογές από τη ΝΔ του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.

 

Ο ευρωβουλευτής απορρίπτει τις συγκρίσεις που γίνονται μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ ωστόσο υπογραμμίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε πολιτικό κεφάλαιο τα τελευταία δύο χρόνια και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ότι το κόμμα μπορεί να πάψει να αποτελεί εναλλακτική την ώρα που η ΝΔ κυριαρχεί στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των δημοσκοπήσεων.

 

Αναλυτικά το άρθρο έχει ως εξής:

 

Πρόεδρε, μήπως δεν αρέσουμε;

 

Η φράση του τίτλου- χωρίς το ερωτηματικό- ανήκει στη Μελίνα Μερκούρη και απευθυνόταν στον Ανδρέα Παπανδρέου, τότε που το ΠΑΣΟΚ είχε χάσει τη λάμψη του και φαινόταν ότι θα ηττηθεί στις εκλογές του 1989. Οι συγκρίσεις που κατά καιρούς γίνονται ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ του τότε και τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ και τους ηγέτες τους δεν στέκουν, για χίλιους λόγους. Μήπως η φράση της Μελίνας έχει κάποια σχέση;

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αρχίσει να μην αρέσει ήδη από το 2016, αλλά το 32% του 2019 θόλωσε την εικόνα. Από τότε, δύο χρόνια χωρίς τις αναγκαίες ριζοσπαστικές αλλαγές και με ένα είδος κομματικού lockdown, έχουν πλέον ξεκαθαρίσει το τοπίο. Η κυβέρνηση φθείρεται δυσανάλογα λίγο, συγκριτικά με τα λάθη και τις παλινωδίες της. Και από την όποια φθορά, δεν κερδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ. Η τελευταία δημοσκόπηση της Prorata στην ΕφΣυν, επιβεβαιώνει ότι ξέρουμε από όλες τις μετρήσεις. Η διαφορά της ΝΔ σταθεροποιείται.

 

Είναι γεγονός ότι η πανδημία ενίσχυσε το μητσοτακικό στρατόπεδο και έφερε σε αμηχανία την αντιπολίτευση. Είναι επίσης σωστό ότι διεθνώς, αριστερά και κεντροαριστερά έχουν απώλειες και από αυτήν την άποψη τα περισσότερα ευρωπαϊκά κόμματα θα ζήλευαν τα σημερινά δημοσκοπικά ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ, αν και εμφανίζονται μειωμένα από τα εκλογικά.

 

Πέρα όμως από την πρόθεση ψήφου, που συχνά μπερδεύει, πρέπει να δούμε τα ποιοτικά στοιχεία. Η ΝΔ προηγείται και σήμερα, στις μετρήσεις, στην ικανότητα για την επίλυση προβλημάτων, που ευνοούσαν πάντα την αριστερά: υγεία, εκπαίδευση, κοινωνική ασφάλιση. Αυτό το φαινόμενο εντάθηκε τα τελευταία χρόνια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για την οποία δεν έχει γίνει ουσιαστικός απολογισμός.

 

Το αντι-Σύριζα μέτωπο ενισχύθηκε πολύ από τα ΜΜΕ, αλλά η βασική ευθύνη ανήκει , πέρα από τους εξαναγκασμούς των μνημονίων, στον τρόπο που κυβερνήθηκε η χώρα. Ούτε αυτό έχει εξεταστεί. Οι αδυναμίες δεν έχουν εντοπιστεί και τα καλά που έγιναν δεν έχουν επαρκώς αναδειχθεί. Είναι το επικοινωνιακό Βατερλό που λέγαμε.

 

Η ευκαιρία μιας μεγάλης, ανοιχτής ανασυγκρότησης των οργανωμένων δυνάμεων του κόμματος και των συμμάχων του μετά την εκλογική ήττα, χάθηκε επίσης. Εν μέσω πανδημίας και κυβερνητικών αθλιοτήτων στο ΕΣΥ, γίνονται εκλογές σε νοσοκομεία εκατοντάδων υγειονομικών και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κερδίζει ούτε το 5%, αν και έχει διοικήσει τα νοσοκομεία- ή μπορεί ακριβώς επειδή έχει διοικήσει. Ελάχιστες είναι οι προσπάθειες για την εξεύρεση στελεχών σε τοπικό επίπεδο, με ορίζοντα τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Υποψήφιοι προσκείμενοι στον ΣΥΡΙΖΑ, που έφεραν ικανοποιητικά εκλογικά ποσοστά στις τελευταίες εκλογές, έχουν εγκαταλειφθεί.

 

 

Η παραπάνω φωτογραφία είναι από οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ που στεγάζεται στο κεντρικότερο σημείο της πόλης, έξω από την Εθνική Τράπεζα. Το ενημερωτικό ταμπλό, που έχει στηθεί έξω από τα γραφεία, στο πιο πολυσύχναστο μέρος, ανανεώνεται κάθε τετράμηνο- και αν. Η φωτογραφία αυτή, που τραβήχτηκε στις 20 Φεβρουαρίου του 2021, αναφέρεται σε μια παρέμβαση του Οκτωβρίου του 2020!

 

Δεν ξέρω τι έγινε στη συγκεκριμένη οργάνωση. Αλλά σε πολλές άλλες, τα μέλη τους πήραν πρόσφατα μέρος σε εσωκομματικές διεργασίες, που συχνά θύμιζαν τη φραξιονιστική πάλη χωρίς αρχές που διαβάζαμε ότι ταλάνιζε στο ΚΚΕ 100 χρόνια πριν, παρά μια συντροφική, γόνιμη ανταλλαγή απόψεων για το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ, το πρόγραμμα του και το αναγκαίο άνοιγμα στην κοινωνία και τους άξιους ανθρώπους εκτός κόμματος. Τα θαύματα, όπως αυτό του 2015, σπάνια επαναλαμβάνονται: χρειάζονται γερές βάσεις στην κοινωνία, όχι μόνο για να κερδίσεις τις εκλογές αλλά και να μπορέσεις να κυβερνήσεις.

 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία δεν θα είχε υπάρξει χωρίς τη χαρισματική φυσιογνωμία του προέδρου του, o οποίος αναγνωρίζεται διεθνώς, από φίλους και αντίπαλους. Η ίδια η Μέρκελ τρέφει για τον ίδιο ιδιαίτερη εκτίμηση, όχι για τις απόψεις του αλλά για την προσωπικότητα και την εντιμότητα του. Και το ίδιο συχνά ακούς από άλλους ξένους ηγέτες.

 

Ο Αλέξης Τσίπρας πήρε ένα κόμμα του 3%, πολλαπλασίασε το εκλογικό ποσοστό του και το έφερε στην κυβέρνηση. Κριτικές προς το πρόσωπο του διατυπώνονται , αλλά η ηγετική του θέση δεν αμφισβητείται από κανένα. Και αυτό το ζηλευτό για κάθε κόμμα προνόμιο, δεν έχει αξιοποιηθεί στην κατεύθυνση της δημιουργίας μιας στιβαρής ηγετικής ομάδας, με τα καλύτερα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και της Προοδευτικής Συμμαχίας.

 

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε αρχίσει να σπαταλά πολιτικό κεφάλαιο-κάτι εύκολα εξηγήσιμο λόγω της συνθηκολόγησης του 2015- έχασε ακόμη περισσότερο τα 2 τελευταία χρόνια. Το σκάφος δεν έχει σταθερή πορεία και ψάχνεται. Μια σειρά από ευκαιρίες για επίδειξη ηγετικού προφίλ χάθηκαν. Είναι άδικο για τον Α. Τσίπρα, που έχει ξεχωριστές πολιτικές ικανότητες και ακεραιότητα χαρακτήρα, να υστερεί τόσο σε «καταλληλότητα πρωθυπουργού» από τον Κ.Μητσοτάκη. Αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.

 

Στο μεταξύ, ο αντίπαλος έχει την πλήρη υποστήριξη της άρχουσας τάξης, που θέλει να τελειώσει με τη μεταπολίτευση και να αναδιοργανώσει το κοινωνικό σκηνικό. Αυτή η ειδικού -στρατηγικού- σκοπού κυβέρνηση Μητσοτάκη, έχει για αυτό τον λόγο πρόγραμμα και στόχους, ισχυρό ενημερωτικό επιτελείο και δουλεύει σκληρά και επαγγελματικά. Δεν στηρίζεται σε ερασιτεχνικές προσπάθειες ή στο φιλότιμο κάποιων στελεχών. Το μειωμένο ωράριο και η εβδομάδα πέντε εργάσιμων είναι διεκδίκηση για τους απλούς εργαζόμενους, όχι για μια αποφασισμένη πολιτική ομάδα που θέλει να επιστρέψει στην εξουσία.

 

Η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη, γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί σταδιακά να απολέσει τη θέση του, ως εναλλακτική λύση. Είτε θα προχωρήσει σε ριζική επανεκκίνηση ή αναπόφευκτα κάποιος άλλος σχηματισμός θα καλύψει το κενό.

 

Το νέο πρόγραμμα που εγκρίθηκε στην πρόσφατη Συνδιάσκεψη είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν αρκεί. Χρειάζονται κινήσεις επανάκτησης της αξιοπιστίας και ενίσχυσης του προφίλ του προέδρου του, ο οποίος με τη σειρά του πρέπει να δείξει καθαρά στους πολίτες πώς σχεδιάζει να κυβερνήσει και με ποιο, ανανεωμένο, πολιτικό προσωπικό.

 

Οι πρόσφατες μαζικές συγκεντρώσεις στις οποίες μίλησε ο Α. Τσίπρας, δείχνουν ότι μια σημαντική μερίδα πολιτών βλέπει πάντα στην αριστερά τη μοναδική ελπίδα για μια δικαιότερη και πιο δημοκρατική κοινωνία. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τους απογοητεύσει. O ΣΥΡΙΖΑ και ο πρόεδρος του εξακολουθούν λοιπόν να αρέσουν σε μια μερίδα ψηφοφόρων, όπως άλλωστε και το ΠΑΣΟΚ που κέρδισε το 1989 το 39%. Αλλά αυτοί οι πολίτες δεν συγκροτούν την απαραίτητη πλειοψηφία που «έστω και με ένα ψήφο» θα κερδίσει τις επόμενες εκλογές και θα αποτελέσει τη βάση μιας προοδευτικής διακυβέρνησης.

 

Σε όλες τις μετρήσεις οι ψηφοφόροι δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν μια κυβέρνηση ΝΔ από μια του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό αποτελεί ιστορική εξαίρεση στον παγκόσμιο νόμο περί κυβερνητικής φθοράς και μάλιστα απέναντι σε μια τέτοια αλλοπρόσαλλη κυβέρνηση. Όσο περισσότερο αποδεικνύεται ανίκανη και αλαζονική, τόσο τα περιθώρια παρέμβασης μεγαλώνουν. Το παιχνίδι δεν έχει χαθεί, αλλά η αλλαγή δεν θα έρθει αυτόματα. Για να ξεκινήσει μια νέα πορεία πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα «Γιατί Πρόεδρε δεν αρέσουμε όπως παλιά;» και να ληφθούν οι ανάλογες μεγάλες αποφάσεις. 





πηγή

Ο απίθανος Χάρης Θεοχάρης: Για τα κρούσματα στα νησιά φταίει …ο κορωνοϊός

 

«Δεν υποσχεθήκαμε εύκολο καλοκαίρι» είπε τη Δευτέρα στην Βουλή, ενώ στις 4 Ιουνίου καλούσε τους τουρίστες να «βιώσουν την Ελλάδα που ονειρεύονται»

 


 Σε μία (προφανώς μάταιη) προσπάθεια να μπαλώσει την κραυγαλέα αποτυχία της κυβέρνησης τόσο στην προστασία της δημόσιας υγείας όσο και στην στήριξη του τουρισμού επιδόθηκε σήμερα ο Χάρης Θεοχάρης. Ως αρμόδιος υπουργός, ούτε λίγο – ούτε πολύ εκτίμησε πως το lockdown που επιβλήθηκε στην Μύκονο και ετοιμάζεται να επιβληθεί και σε άλλα νησιά, κινείται εντός του πλαισίου του κυβερνητικού προγραμματισμού. Θέλοντας έτσι να καλύψει την δεύτερη συνεχή χρονιά που τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται, μόνο και μόνο για να διασφαλισθούν τα κέρδη των μεγάλων τουριστικών ομίλων.

   

Άλλα τον Ιούνιο, άλλα τον Ιούλιο

Αναφερόμενος στα μέτρα που λαμβάνονται ο Χάρης Θεοχάρης είπε στην Βουλή πως «δεν υποσχεθήκαμε ποτέ και σε κανέναν ότι το φετινό καλοκαίρι θα είναι εύκολο. Δεν είναι εύκολο. Ακριβώς αυτό είναι που ξεχωρίζει τη χώρα μας». Πρόσθεσε μάλιστα πως «είμαστε από πάνω και κάνουμε ό,τι χρειάζεται. Συνεργαζόμαστε με την Πολιτική Προστασία». Τόνισε επίσης ότι «θα είμαστε εδώ να παίρνουμε τις κατάλληλες αποφάσεις.

 

Αυτά καταγράφθηκαν στην Βουλή από τον ίδιο υπουργό, που στις 4 Ιουνίου, παρουσιάζοντας την καμπάνια της θερινής σεζόν του 2021 έδινε εντελώς διαφορετικό μήνυμα. Τότε είχε πει χαρακτηριστικά: «Θέλουμε οι επισκέπτες μας να βιώσουν την Ελλάδα που ονειρεύονται. Κάθε μικρή ή μεγαλύτερη έκπληξη που κρύβει μέσα της, με τη γαλήνη στη ψυχή και στο πνεύμα». Τόνιζε μάλιστα πως «το ελληνικό καλοκαίρι το αξίζουμε φέτος, περισσότερο από ποτέ! Το ελληνικό καλοκαίρι το χρειάζονται οι φίλοι μας από το εξωτερικό φέτος, περισσότερο από ποτέ! Αυτό το μήνυμα ξεκινάει σήμερα κι ανοίγει τα φτερά του για να φθάσει στα πέρατα του κόσμου».

 

Αύξηση λόγω τουρισμού; Όχι βέβαια

Ο υπουργός Τουρισμού πήγε όμως το πράγμα και λίγο παραπέρα. Απέδωσε την έξαρση των κρουσμάτων του κορονοϊού, στον ….κορονοϊο και την μετάλλαξη Δέλτα. Υποστήριξε ότι η αύξηση του δεν οφείλεται στην διαδικασία έλευσης τουριστών ή στην ποιότητα των ελέγχων που γίνονται. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Υπήρξε αύξηση στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, και στη Νέα Υόρκη, σε άλλες χώρες, περιοχές οι οποίες είναι και μάλιστα εμβολιασμένες, όπως το Ισραήλ, είναι λόγω τουρισμού; Όχι βέβαια. Η αύξηση σε μη τουριστικές χώρες ή χώρες που έκλεισαν τα σύνορά τους είναι λόγω τουρισμού; Όχι βέβαια. Η αύξηση στην πραγματικότητα σε όλον τον πλανήτη δεν οφείλεται στον τουρισμό, οφείλεται στην μετάλλαξη Δέλτα, μια πανδημία μέσα στην πανδημία».

 

Αυτά όταν στις 4 Ιουνίου δήλωνε πως «ενισχύουμε το ΕΣΥ σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς από την Αθήνα μέχρι το τελευταίο νησί της χώρας μας. Ώστε να έχει ο κάθε πολίτης και ο κάθε τουρίστας την φροντίδα που του αξίζει».

 

Προφανώς η Μύκονος μάλλον δεν θεωρήθηκε από την κυβέρνηση «τουριστικός προορισμός». Είναι ο μόνος τρόπος να εξηγηθεί η ανεπάρκεια του Εθνικού Συστήματος Υγείας όπως και η απουσία υποδομών πολιτικής προστασίας προκειμένου να βρουν κατάλυμα, όσοι προσβλήθηκαν από τον Covid 19. Κάτι που παραδέχθηκε και ο ίδιος ο Χάρης Θεοχάρης αναφέροντας πως «υπήρχε μια αδυναμία να μπορέσουμε να μεταφέρουμε μέσω της ακτοπλοΐας με ασφάλεια ανθρώπους οι οποίοι βγαίνουν θετικοί στον κορωνοϊό» λέγοντας μάλιστα ότι «ζητήσαμε από τους γιατρούς να μας προτείνουν μια μεθοδολογία.

 

«Θα σας βγάλουμε όλους τρελούς»

Η παρουσία και η επιχειρηματολογία του υπουργού Τουρισμού στην Βουλή, δείχνει πως όπως και πέρυσι έτσι και φέτος, η κυβέρνηση θα υιοθετήσει ως επικοινωνιακή στρατηγική το …να βγάλει τους πάντες τρελούς. Να απαντά δηλαδή στις επικρίσεις για τις πολιτικές της επιλογές αρνούμενη την οφθαλμοφανή πραγματικότητα. Αυτή που οδηγεί στην λήψη οριζόντιων μέτρων σε νησιά στα οποία υποτίθεται ότι γίνονται εξονυχιστικοί έλεγχοι εισόδου και ο εμβολιασμός των κατοίκων ξεπερνά το 90%.

 

Θυμίζουμε πως τον Αύγουστο του 2020 όταν τα κρούσματα αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο ο τότε κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ο Χάρης Θεοχάρης αλλά και ο Νίκος Χαρδαλιάς διαβεβαίωναν πως αυτό δεν σχετίζεται με τον τρόπο που άνοιξε ο τουρισμός. Όπως χαρακτηριστικά δήλωνε μέσω ρητορικής ερώτησης ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας : «Ευθύνεται ο τουρισμός για την ανοδική τάση των κρουσμάτων που παρατηρείται στην χώρα μας; Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι». Μερικούς μήνες αργότερα όμως σε συνέντευξή του στο CNN ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναγκάστηκε να παραδεχθεί πως «είχαμε αύξηση στα κρούσματα ανά ημέρα, τα οποία κυμαίνονται περίπου στα 200 ημερησίως, και όντως περιμέναμε αυτή την αύξηση των κρουσμάτων καθώς ανοίξαμε την οικονομία μας και τον τουρισμό”. Λέγοντας στην συνέχεια ότι “είναι φυσιολογικό, όταν ανοίγει η οικονομία και οι άνθρωποι χαλαρώνουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, να παρατηρούμε αύξηση των κρουσμάτων. Γνωρίζουμε ακριβώς τι συνέβη». Μόνο που και φέτος επανέλαβαν ακριβώς το ίδιο.


 ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΛΙΒΙΤΣΑΝΟΣ  

 

Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021

Από το "ανοίγουμε με ασφάλεια", στο κλείνουμε πανικόβλητοι: Οι διαβεβαιώσεις πήγαν περίπατο…

 


γράφει ο Γιώργος Καρελιάς

 

Η μια διαβεβαίωση διαδεχόταν την άλλη. Μόλις ενάμιση μήνα πριν, από τα πιο υπεύθυνα χείλη, Ελληνες και ξένοι άκουγαν ότι η χώρα ήταν έτοιμη να ανοίξει με ασφάλεια τον τουρισμό της. Είχαν προηγηθεί άλλες διαβεβαιώσεις, πολύ νωρίτερα αυτές, ότι σχεδόν είχαμε νικήσει την πανδημία. Στις 10 Φεβρουαρίου ο πρωθυπουργός έβλεπε «όχι απλά το φως στο τούνελ, αλλά το τέλος του τούνελ».

 

Ήταν η σιγουριά που βασιζόταν σε λάθος στοιχεία; Ηταν η βιασύνη για να προλάβουμε τις άλλες χώρες και να διεκδικήσουμε μεγάλο μερίδιο από τους τουρίστες που θα έψαχναν ένα ασφαλή προορισμό; Ηταν η πάγια κυβερνητική τακτική να αποδείξει ότι έρχεται άλλο ένα success story;

 

Ό,τι κι αν ήταν το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό και δεν ξέρουμε ακόμα πόσο καταστροφικό θα αποβεί και για τον τουρισμό και για την πορεία της πανδημίας. Το παράδειγμα της Μυκόνου, στην οποία ήδη επιβλήθηκε lockdown, αλλά και άλλων τουριστικών περιοχών, φανερώνει ότι χάθηκε(ξανά) ο έλεγχος. Και όσο κι αν στην κυβέρνηση παίζουν με τις λέξεις, η αποτυχία δεν κρύβεται.

 

Τι συνέβη, άραγε; Διότι ορισμένα πράγματα μοιάζουν ανεξήγητα:

 

Πρώτον, με βάση τα επίσημα στοιχεία, η Μύκονος και άλλα νησιά είχαν φτάσει σε ένα από τα υψηλότερα ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης, άνω του 85%. Επομένως, αν τα στοιχεία είναι αληθή, η αλματώδης αύξηση των κρουσμάτων, που ανάγκασε τον κ. Χαρδαλιά να επιβάλει το πρώτο τοπικό lockdown, δεν μπορεί να οφείλεται στους ντόπιους. Εκτός αν τα στοιχεία αυτά είναι παραπλανητικά, διότι πήγαν να εμβολιαστούν στο νησί και πολίτες από άλλα μέρη, λόγω επάρκειας εμβολίων εκεί.

 

Δεύτερον, υποτίθεται ότι όσοι πήγαιναν για τουρισμό στο νησί ελέγχονταν αυστηρώς. Αν δεν ήσουν εμβολιασμένος, δεν είχες κάνει μοριακό τεστ ή δεν είχες νοσήσει, (υποτίθεται ότι) δεν μπορούσες να μπεις στο αεροπλάνο ή στο πλοίο. Η λέξη «υποτίθεται» δεν χρησιμοποιείται τυχαία. Διότι υπάρχουν μαρτυρίες στα κοινωνικά δίκτυα ότι ο έλεγχος ήταν υποτυπώδης(δεν γινόταν ταυτοπροσωπία), με αποτέλεσμα να υποχρεωθεί το αρμόδιο υπουργείο να τον αναθέσει στο Λιμενικό μόλις πριν από τέσσερις ημέρες. Μέχρι τότε γινόταν από τα πληρώματα των πλοίων.

 

Τρίτον, αν για τη διασπορά του ιού ευθύνονται τα περίφημα κορονοπάρτι, πρέπει όσοι πήγαιναν σ’ αυτά να ήταν φορείς που δεν βρέθηκαν στους ελέγχους ή, το ακόμα χειρότερο, δεν ελέγχθηκαν. Τρίτη εκδοχή δεν μπορεί να υπάρχει.

 

Με αυτά και με άλλα και το φετινό άνοιγμα του τουρισμού δεν ήταν όπως μας διαβεβαίωναν. Ή υπερεκτίμησαν το «όπλο» του εμβολιασμού(αποδείχτηκε ότι δεν είναι αρκετό για να ανακόψει την αναζωπύρωση της πανδημίας-υπάρχουν παραδείγματα από άλλες χώρες, που είχαν πετύχει πολύ υψηλότερα ποσοστά) ή οι έλεγχοι ήταν ανεπαρκείς μπροστά στην ανάγκη να αναπληρωθούν οι απώλειες εσόδων της περσινής, εντελώς χαμένης, τουριστικής χρονιάς. Και καλά θα κάνει η κυβέρνηση να αφήσει τις σκιαμαχίες με την αντιπολίτευση, δεν την απαλλάσσουν από τις ευθύνες. Ο,τι και να λέει η αντιπολίτευση, δεν κάνει αυτή τους ελέγχους στα λιμάνια και στα μαγαζιά.

 

Κι επειδή οι προβλέψεις για το φθινόπωρο και τον χειμώνα δεν είναι καθόλου καλές, ας αφήσουν τα πολιτικάντικα, τον αυτοθαυμασμό και τις διαβεβαιώσεις ότι όλα τα κάνουν καλά και ας φροντίσουν να μην επαναληφθεί ο περσινός εφιάλτης.

 

Εκτός αν έχουν ενστερνιστεί αυτόν τον ορισμό της επιτυχίας: «Επιτυχία είναι να προχωράς από αποτυχία σε αποτυχία χωρίς να χάνεις τον ενθουσιασμό σου»..     

Παρακολουθούν τα τηλέφωνα πολιτικών, δημοσιογράφων, ακτιβιστών

 


Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε την Κυριακή (18 Ιουλίου) από 17 διεθνή μέσα ενημέρωσης αναφέρει ότι ακτιβιστές, δημοσιογράφοι και πολιτικοί (αντιφρονούντες) σε όλο τον κόσμο έχουν τεθεί υπό παρακολούθηση με τη χρήση ενός λογισμικού που δημιούργησε η ισραηλινή εταιρεία NSO Group. Δύο από τα τηλέφωνα που αναλύθηκαν ανήκουν σε συγγενείς του δημοσιογράφου Jamal Khashoggi, που δολοφονήθηκε το 2018.

 

Η έρευνα βασίζεται σε μια λίστα που λήφθηκε από τους οργανισμούς Forbidden Stories και Amnesty International, και περιλαμβάνει περίπου 50.000 αριθμούς τηλεφώνων, τους οποίους έχουν επιλέξει οι πελάτες της εταιρείας NSO από το 2016 για παρακολούθηση.

 

«Οι δημοσιογράφοι που εμφανίζονται σε αυτά τα αρχεία έχουν υποστεί νομικές απειλές, άλλοι συνελήφθησαν και δυσφημίστηκαν, και ορισμένοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις χώρες τους λόγω διώξεων - αργότερα ανακάλυψαν ότι εξακολουθούν να βρίσκονται υπό επιτήρηση. Σε κάποιες περιπτώσεις, δημοσιογράφοι σκοτώθηκαν αφού επιλέχθηκαν ως στόχοι», σημειώνει η ισραηλινή εφημερίδα Ha'Aretz .

 

Δημοσιογράφοι που ερεύνησαν το Project Pegasus συνάντησαν μερικούς από τους κατόχους των αριθμών τηλεφώνων που βρίσκονται στη λίστα και κατάφεραν να ανακτήσουν 67 τηλέφωνα, τα οποία δοκιμάστηκαν τεχνικά σε εργαστήριο της Διεθνούς Αμνηστίας, και επιβεβαιώθηκε ότι 37 είχαν “μολυνθεί” με λογισμικό υποκλοπής της NSO Group. Δύο από τα τηλέφωνα πιστεύεται ότι ανήκουν σε γυναίκες που ήταν κοντά στον Σαουδάραβα δημοσιογράφο Jamal Khashoggi, που δολοφονήθηκε το 2018 στο προξενείο της χώρας του στην Κωνσταντινούπολη.

 

«Αυτές οι αποκαλύψεις δείχνουν ξεκάθαρα ότι η τεχνολογία έχει γίνει βασικό εργαλείο στα χέρια αυταρχικών κυβερνητικών φορέων και των υπηρεσιών πληροφοριών που εργάζονται γι αυτούς», γράφει η Ha'Aretz.

 

Η ισραηλινή εταιρεία έχει «κατ 'επανάληψη κατηγορηθεί για παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και για την πώληση του λογισμικού της σε καταπιεστικές κυβερνήσεις που το χρησιμοποιούν για να παρακολουθούν πολίτες και διαφωνούντες.

 

«Αυτοί οι ισχυρισμοί εδώ δεν είναι νέοι, αυτό που είναι νέο, ωστόσο, είναι η έκταση της στόχευσης αθώων ανθρώπων», σχολιάζει ο δημοσιογράφος του BBC Joe Tidy.

 

Η εφημερίδα Guardian ανήγγειλε ότι θα κυκλοφορήσει τις ταυτότητες εκείνων των οποίων οι τηλεφωνικοί αριθμοί ήταν στον κατάλογο των παρακολουθήσεων. Πρόκειται για εκατοντάδες ηγέτες επιχειρήσεων, θρησκευτικές προσωπικότητες, ακαδημαϊκούς, εργαζόμενους σε ΜΚΟ, εκπροσώπους συνδικάτων και κυβερνητικούς αξιωματούχους, συμπεριλαμβανομένων υπουργών, προέδρων και πρωθυπουργών", αναφέρει η βρετανική εφημερίδα. 








πηγή

   

Αθλιότητες Μπ.Παπαδημητρίου: Οι θάνατοι, οι αγνοούμενοι, οι καταστροφές στη Γερμανία “είναι μια τιμωρία από το Θεό…”

 

Την ώρα που στην Γερμανία οι καταμετρημένοι νεκροί ξεπερνούν τους 130 ανθρώπους, οι αγνοούμενοι ξεπερνούν τους 1.500 και οι καταστροφές από τις πλημμύρες έχουν οδηγήσει σε εφιαλτικές εικόνες , κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να “εμβολιάσουν” το πολιτικό τους ακροατήριο με φτηνό, χυδαίο και “μαύρο” αντιγερμανισμό. Ανάμεσά τους ο βουλευτής της ΝΔ Μπ.Παπαδημητρίου, ο ίδιος που σαν δημοσιογράφος διαλαλούσε εκείνα τα “ΔΝΤ κράτα γερά” τις παραμονές του τρίτου Μνημονίου.

 

Αυτός ο κύριος, λοιπόν, σαν άλλος ιεροεξεταστής του Μεσαίωνα, είδε σε ό,τι συμβαίνει στην Γερμανία… “τιμωρία από το Θεό” που σαν καλός… πατριώτης (και θρησκευόμενος φυσικά) εξήγησε ότι αυτή προήλθε επειδή κάποιοι Γερμανοί “μας κούναγαν το δάκτυλο” την εποχή που και ο ίδιος, βέβαια, κούναγε το μνημονιακό του δάκτυλο στον ελληνικό λαό… 

 

Ακούστε και διαβάστε την αθλιότητα που ξεστόμισε ο εν λόγω Κάθε άλλο σχόλιο περιττεύει:

 

«Στεναχωριέμαι ειλικρινα για τους ανθρώπους που τους έχει βρει αυτό το κακό με τις πλημμύρες και με όλα αυτά τα πράγματα, όμως είναι μια τιμωρία από το Θεό, κυριολεκτικώς, σε κάποιους οι οποίοι μας κούναγαν το δάχτυλο και μας δείχνανε εμάς σαν τριτοκοσμική χώρα. Όχι για την κλιματική αλλαγή, αλλά όσο και να προσπαθήσεις όταν έρθουν τα στοιχεία της φύσης να πέσουν πάνω σου… γιατί μας κορόιδευαν και λέγανε δεν είστε προσεκτικοί, δεν κοιτάτε τις υποδομές σας…», δήλωσε ο Μπάμπης Παπαδημητρίου.

 

«Ε, να κοιτάξει η Γερμανία τις δικές της υποδομές», συμπλήρωσε ο Άρης Πορτοσάλτε, με τον Μπάμπη Παπαδημητρίου να απαντά «το ‘πιασες».  




Η φαλλοκρατία δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία

 


γράφει ο Γιώργος X. Παπασωτηρίου  

 

“Γυναικοκτονίες. Τι συμβαίνει τελικά στην ελληνική κοινωνία;” γράφει η εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, υιοθετώντας τον όρο γυναικοκτονία, που οι άλλες εφημερίδες του συντηρητικού χώρου αρνούνται, αλλά περιορίζοντας περιέργως το φαινόμενο στην ελληνική κοινωνία. Όμως η όξυνση της έμφυλης βίας είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Η βία κατά των γυναικών παροξύνεται στο βαθμό που οι άντρες αδυνατούν να αντιληφθούν τις αλλαγές που ‘εχουν συντελεστεί, ότι εκείνο που πριν θεωρούσαν κανονικότητα: η κοινωνική, φυσική και οικονομική υπεροχή, τώρα δεν υφίστανται, οι παλιές βεβαιότητές έχουν απολεσθεί, οι παλιές αναφορές έχουν χαθεί, οι άντρες με εύθραυστη ταυτότητα αισθάνονται τώρα ανασφαλείς. Η αυτονόμηση των γυναικών βιώνεται από αυτούς ως απώλεια της δικής τους εξουσίας, και επίσης ως απώλεια της προσωπικής τους αξίας και αυτοεκτίμησης. Είναι εύλογο ότι οι συντηρητικοί άνδρες αρνούνται πιο δύσκολα να δεχτούν τη νέα πραγματικότητα.

 

“Δολοφόνος δι’ ασήμαντον αφορμήν, καυγάδισαν για το που θα πάνε και την πέταξε από τα βράχια” γράφει η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος. Εδώ ισχύει ο ναρκισσισμός των μικρών διαφορών, που φύεται κυρίως στην αριστερά. Γιατί η έμφυλη βία μπορεί να εκδηλώνεται περισσότερο σ’ ένα συντηρητικό περιβάλλον, αλλά δεν είναι αποκλειστικότητα των συντηρητικών ανδρών. Υπάρχουν και αριστεροί (κατά πολιτικό αυτοπροσδιορισμό) φαλλοκράτες ναρκισσιστές. Οι αριστεροί μάλιστα είναι πιο επιρρεπείς στο ναρκισσισμό των μικρών διαφορών, όπως δείχνουν και οι συχνές πολιτικές διασπάσεις τους. Ναι, μπορούν να σκοτώσουν “δι’ ασήμαντον αφορμήν”. Γιατί, τελικά, η φαλλοκρατία για να παραφράσουμε τον αξέχαστο Τζίμη Πανούση “δεν είναι ιδεολογία... είναι νοοτροπία.”. Και ως νοοτροπία μπορεί να υπάρχει και στους αριστερούς.

 

“Νέος Μπάμπης αναρχοκατσαπλιάς την γκρέμισε στα βράχια...” γράφει και η φασιστική φυλλάδα Μακελειό. Η σύνδεση της γυναικτονίας των Γλυκών Νερών και της Φολεγάνδρου καθώς και η πρόσδοση μη συντηρητικού πολιτικού προσήμου σ’ αυτές, δείχνουν την προσπάθεια της δεξιάς και της φαιάς εκδοχής της να αποτινάξουν το στίγμα της έμφυλης βίας ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της κουλτούρας τους. Η διαταραχή της ναρκισσιστικής προσωπικότητας(TPN), όμως,  παρατηρείται κυρίως στους άντρες που οχυρώνονται πίσω από τις παλιές αναφορές και «αξίες», πίσω από την παράδοση της πατριαρχίας και τελικά του φασισμού. Γιατί αυτοί είναι που σκότωσαν τον Ζακ, αυτοί είναι οι δολοφόνοι της Ελένης Τοπαλούδη, αυτοί είναι ο μανιάτης που δολοφόνησε τη «σύζυγό» του, ο γυναικοκτόνος των Γλυκών Νερών, αυτοί είναι όλοι εκείνοι που γυρεύουν τα παλιά τους προνόμια μέσα από τη φυσική και ψυχολογική βία. Είναι οι γνωστοί “νοικοκυραίοι”, οι θεματοφύλακες της παράδοσης και της συντήρησης, αυτοί που είναι ικανοί να σκοτώσουν τον Άλλο, τη γυναίκα, τον ξένο, τον μετανάστη, τον διαφορετικό, καθώς θεωρούν ότι τους απειλεί, ότι τους ακυρώνει την ταυτότητα, την ίδια τους την ύπαρξη, αυτή που εδράζεται σε μια σάπια, παρωχημένη φαλλοκρατική εξουσία και κοινωνία.

 

Ο φαλλοκράτης γυναικοκτόνος των Γλυκών Νερών αλλά και αυτός της Φολεγάνδρου καθώς και ο Λιγνάδης, ο Φουρθιώτης και ο πορνοβοσκός της Ηλιούπολης είναι τα αποτελέσματα της βαθιά συντηρητικής και πατριαρχικής ελληνικής κοινωνίας, της κοινωνίας που προασπίζεται η δεξιά και η φαιά εκδοχή της, τελεία και παύλα ...

Κυριακή 18 Ιουλίου 2021

«Πυροβολούν» τον Νίκο Μπογιόπουλο

 


γράφει ο Μάριος Διονέλλης

 

Απαράδεκτη αγωγή της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών εις βάρος του δημοσιογράφου ● Ζητούν 70.000 ευρώ και 6μηνη φυλάκισή του για ηθική βλάβη, γιατί εξέθεσε τις γιορτές μίσους στον Γράμμο ● Έκθετη η κυβέρνηση, καθώς η Ένωση εποπτεύεται από το υπουργείο Άμυνας.

 

Την τακτική των διώξεων εναντίον δημοσιογράφων ακολουθεί η γνωστή για τις διακριτικές της σχέσεις με τον χώρο της ακροδεξιάς Ενωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ). Στο στόχαστρό της βρίσκεται ο δημοσιογράφος Νίκος Μπογιόπουλος για όσα είπε και έγραψε για την Ενωση και τις γιορτές μίσους που συνδιοργανώνει στον Γράμμο, όπου, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της, τιμώνται «οι πεσόντες κατά τις επιχειρήσεις 1946 - 1949 κατά των κομμουνιστοσυμμοριτών».

 

Το θέμα θα παρέμενε σε επίπεδο ακροδεξιάς γραφικότητας, αν η συγκεκριμένη Ενωση δεν ήταν θεσμοθετημένο Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), που εποπτεύεται από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας μέσω του Γενικού Επιτελείου Στρατού, όπως έχει οριστεί και ισχύει μέχρι σήμερα από δύο αναγκαστικούς νόμους σκοτεινών περιόδων της ελληνικής ιστορίας, του 1938 (δικτατορία Μεταξά) και του 1972 (επταετία).

 

Ο Στεφανής

Από την περσινή διοργάνωση προκλήθηκε πολιτική αντιπαράθεση που εξέθεσε την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση της ΕΑΑΣ για τις εκδηλώσεις της 30ής Αυγούστου 2020 στον Γράμμο, εκτός από τα γνωστά περί «κομμουνιστοσυμμοριτών», αναφερόταν ρητά πως επρόκειτο να παραστεί ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας, στρατηγός ε.α. Αλκιβιάδης Στεφανής «ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού». Η προγραμματισμένη παρουσία σε μια τέτοια εκδήλωση του κ. Στεφανή, που εκ του θεσμικού του ρόλου εποπτεύει και τα νομικά πρόσωπα όπως η Ενωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, δημιουργούσε ένα πρωτοφανές προηγούμενο, εκθέτοντας την κυβέρνηση που έδειχνε να ενστερνίζεται τις απόψεις των διοργανωτών.

 

 

Από την ανακοίνωση της ΕΑΑΣ για τις εκδηλώσεις στον Γράμμο όπου γινόταν λόγος για κομμουνιστοσυμμορίτες

 

Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τα δημοσιεύματα εκείνων των ημερών (μεταξύ αυτών και του Νίκου Μπογιόπουλου στον «Ημεροδρόμο» αλλά και στη ραδιοφωνική του εκπομπή στον Real FM), οδήγησαν σε αναδίπλωση της κυβέρνησης και ακύρωση της προγραμματισμένης παρουσίας του κ. Στεφανή στη συγκεκριμένη εκδήλωση, ενώ η ίδια η ΕΑΑΣ έσπευσε να σβήσει από το διαδίκτυο τις σχετικές ανακοινώσεις μαζί με τις αναφορές σε «κομμουνιστοσυμμορίτες».

 

Ωστόσο, τα μέλη της Ενωσης δεν συγχώρησαν την ανατροπή των σχεδίων τους, στέλνοντας αρχικά εξώδικο στον δημοσιογράφο και κατόπιν αγωγή, ζητώντας του 70.000 ευρώ για «ηθική βλάβη» αλλά και τη φυλάκισή του για 6 μήνες «ως μέσον εκτελέσεως της απόφασης που θα εκδοθεί». Ο ίδιος ο Νίκος Μπογιόπουλος με ανάρτηση – απάντησή του στον «Ημεροδρόμο» επισημαίνει πως τα αρχεία του για το ποιόν της Ενωσης Αποστράτων αδημονούν να τους συναντήσουν, ενώ προαναγγέλλει πως η συνέχεια θα δοθεί στη δικαστική αίθουσα. Ενδιαφέρον, πάντως, έχει και η σιγή ιχθύος από την κυβέρνηση και την ηγεσία του υπουργείου Αμυνας, τη στιγμή που η εξοντωτική αγωγή υποβάλλεται από ένα εποπτευόμενο από αυτήν ΝΠΔΔ.

 

Ποια είναι η Ένωση

Τις διακριτικές σχέσεις της Ενωσης Αποστράτων Αξιωματικών με την ακροδεξιά και συγκεκριμένα με τη ναζιστική Χρυσή Αυγή έχει αποκαλύψει ήδη από το 2014 η «Εφ.Συν.» σε εκτενές ρεπορτάζ του Δημήτρη Ψαρρά. Σε συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στις 31/10/14 στα γραφεία της Χρυσής Αυγής διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων και εκτέθηκαν οι θέσεις τής μετέπειτα χαρακτηρισμένης ως εγκληματικής οργάνωσης για τα θέματα της Αμυνας αλλά και ειδικότερα των αποστράτων, όπως αναφερόταν σε σχετική ανακοίνωση της ΕΑΑΣ, ενώ παρόντες ήταν και οι τότε ευρωβουλευτές της Χ.Α. και απόστρατοι αντιστράτηγοι Γ. Επιτήδειος και Ε. Συναδινός. Μάλιστα στην «Εφ.Συν.» είχε αναδημοσιευτεί και φωτογραφία από τη συνάντηση των δύο αντιπροσωπειών, στην οποία κυριαρχεί το τεράστιο πορτρέτο του καταδικασμένου πλέον αρχηγού της εγκληματικής οργάνωσης Νίκου Μιχαλολιάκου.

 

 

Φωτογραφία από τη συνάντηση της ΕΑΑΣ με τη Χρυσή Αυγή το 2014

 

Με ανακοίνωσή του το ΚΚΕ χαρακτήρισε άθλια και απαράδεκτη την αγωγή της ΕΑΑΣ εναντίον του Ν. Μπογιόπουλου, κάνοντας λόγο για αντιγραφή όχι μόνο της εμετικής φρασεολογίας της Χρυσής Αυγής αλλά και των μεθόδων των διώξεων και μηνύσεων απέναντι σε όλους όσοι καταγγέλλουν τις απαράδεκτες αντικομμουνιστικές πρακτικές, ενώ τονίζει πως το γεγονός καθιστά υπόλογη την ίδια την κυβέρνηση, λόγω του θεσμικού ρόλου της ΕΑΑΣ.

Σάββατο 17 Ιουλίου 2021

Κλιματική αλλαγή και απαρχαιωμένες υποδομές φέρνουν εκατόμβη νεκρών στη Β. Ευρώπη

 


Περισσότεροι από 100 είναι οι νεκροί στη Γερμανία και τις Κάτω Χώρες από τις πλημμύρες που προκλήθηκαν λόγω των σφοδρών βροχοπτώσεων που έπληξαν την περιοχή, με την πλειοψηφία των νεκρών να βρίσκονται στη λεκάνη του ποταμού Ρήνου στα γερμανικά κρατίδια της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και Ρηνανίας-Παλατινάτου.

 

Ο απολογισμός αναμένεται να χειροτερεύσει καθώς περισσότεροι από 1000 άνθρωποι είναι χαρακτηρισμένοι ως αγνοούμενοι — το αισιόδοξο σενάριο είναι πως η πλειοψηφία εξ αυτών αγνοούνται λόγω της κατάρρευσης των δικτύων κινητής τηλεφωνίας στην περιοχή, είναι δηλαδή ζωντανοί, απλά δεν μπορεί να υπάρξει επικοινωνία μαζί τους.

 

Περιοχές στα δύο κρατίδια της Γερμανίας είδαν να πέφτει μέσα σε ένα διήμερο όγκος βροχής διπλάσιος από αυτόν που πέφτει συνήθως κατά τον μήνα Ιούλιο, γεγονός ενδεικτικό των ακραίων καιρικών φαινομένων που γίνονται ολοένα και συχνότερα λόγω της κλιματικής αλλαγής.

 

 

Η μικρή κοινότητα Altenahr/Altenburg στη γερμανική Ρηνανία-Παλατινάτο, πριν την πλημμύρα και κατά τη διάρκειά της.

 

Όμως πέρα από το προφανές ακραίο των φαινομένων, η καταστροφή έχει σαν επιπλέον αιτίες τις απαρχαιωμένες υποδομές και την αδιαφορία των αρχών για την έγκαιρη προειδοποίηση και την ασφάλεια των κατοίκων.

 

Η πλημμύρα κοντά στη Λιέγη του Βελγίου, για παράδειγμα, προκλήθηκε εν μέρει και από την κακή λειτουργία του φράγματος-γέφυρας Μονσίν. Το φράγμα είχε κατασκευαστεί το 1930 και οι αρχές του Βελγίου αποφάσισαν την ανακατασκευή του μόλις το περασμένο έτος, σχεδόν έναν αιώνα αργότερα. Λόγω της ανακαίνισης λειτουργούν μόλις δύο από τις έξι πύλες του φράγματος, το οποίο αν καταρρεύσει θα προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερη καταστροφή.

 

 

Μαρτυρίες από τη Γερμανία κάνουν λόγο για καθυστερημένη, ανεπαρκή ή και καθόλου προειδοποίηση από τις τοπικές αρχές, με κατοίκους της πόλης Μπαντ Νόιεναρ-Αρβάιλερ να δηλώνουν πως ειδοποιήθηκαν μόλις δύο ώρες πριν την πλημμύρα και πως έλαβαν από τις αρχές σακιά άμμου που δεν περιείχαν άμμο.

 

Ο αριθμός των θυμάτων και το μέγεθος της καταστροφής, σε μία από τις θεωρητικά πλουσιότερες περιοχές του κόσμου, κάνει σαφές το γεγονός πως η κλιματική καταστροφή δεν θα πλήξει μονάχα τον λεγόμενο «τρίτο κόσμο». Αλλά υπογραμμίζει επίσης και την υποκρισία των «πλούσιων κρατών», που επενδύουν σε στρατιωτικό εξοπλισμό και χαρίζουν δισεκατομμύρια σε τράπεζες και μεγάλες εταιρείες, αγνοώντας την πρόνοια για την ασφάλεια των ίδιων τους των κατοίκων.    




πηγή

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *