Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

Revenge Porn: Τι μπορεί να κάνει ένα θύμα στην Ελλάδα για να δικαιωθεί

 


Το revenge porn που είναι γνωστό και ως cyber rape είναι όσο σοβαρό ακούγεται και ανήκει στα σεξουαλικά εγκλήματα. Η υπόθεση του Στάθη Παναγιωτόπουλου, το έφερε με σκληρό τρόπο στην επικαιρότητα. Τι συμβαίνει στην Ελλάδα.

 

γράφει η  Νίκη Μπάκουλη

 

Το απόγευμα της Δευτέρας 13/12 αποκαλύφθηκε η καταγγελία γυναίκας, βάσει της οποίας ο παρουσιαστής Στάθης Παναγιωτόπουλος δημοσίευσε τρία βίντεο και 300 φωτογραφίες με προσωπικές στιγμές της κοινής τους ζωής, σε ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχομένου. Επισημάνθηκε ότι όλα αυτά έγιναν χωρίς την έγκριση της, μετά το χωρισμό τους.

 

Η συγκεκριμένη συμπεριφορά είναι το textbook του φαινομένου που λέγεται revenge porn. Είναι γνωστό και ως cyber rape και είναι όσο σοβαρό 'ακούγεται'. Σε κάποιες χώρες έχει προστεθεί στους νόμους για τα σεξουαλικά εγκλήματα. Στην Ελλάδα δεν περιλήφθηκε στη σειρά των αλλαγών που έγιναν στο νέο Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

 

ΠΩΣ ΜΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΓΙΝΕ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΝΟΜΟΥΣ

Το sexting (sex και texting), δηλαδή η αποστολή και η λήψη σεξουαλικών μηνυμάτων ή εικόνων μέσω ηλεκτρονικών μέσων αναφέρθηκε ως “η σύγχρονη μορφή σεξουαλικής έκφρασης που αυξάνεται ραγδαία σε δημοτικότητα, κυρίως μεταξύ των νεαρών ενηλίκων”, σε μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2017. Ήταν σε έξαρση από το το 2009.

 

Εν καιρώ πανδημίας, πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις και αποκαλύφθηκαν συνήθειες και τάσεις που ανησυχούν. Έτσι έγιναν και κάποιες διευκρινίσεις. Όπως ότι όταν ένας σύντροφος πιέζει ή εξαναγκάζει τον άλλον να στείλει μηνύματα με το συγκεκριμένο περιεχόμενο, πρόκειται για εξαναγκαστικό sexting και είναι ένδειξη που πιθανόν να συνδέεται με ευρύτερα μοτίβα βίας στη σχέση.

 

Διαπιστώθηκε επίσης, ότι μια από τις πιθανότερες εξελίξεις του sexting είναι η δημοσίευση αυτών των προσωπικών εικόνων (συνήθως μετά τη διακοπή της σχέσης), χωρίς την άδεια του παρτενέρ που εμφανίζεται σε αυτές. Η συγκεκριμένη συνθήκη πήρε διαστάσεις φαινομένου που σήμερα λέγεται revenge porn και cyber rape.

 

Στην Ελλάδα δεν περιλήφθηκε στη σειρά των αλλαγών που έγιναν στο νέο Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Η πλειοψηφία των θυμάτων είναι γυναίκες και οι συνέπειες δυνητικά σοβαρές, καθώς συχνά κατηγορούνται για τις ενέργειες τους και κρίνονται ως 'σεξουαλικά άτακτες' -γεγονός που έχει αντίκτυπο σε όλη τους τη ζωή.

 

Την ίδια ώρα, οι άνδρες εκλαμβάνονται ως σεξουαλικά έμπειροι και δεν βιώνουν κάποια αρνητική συνέπεια -καθώς κάνουν ό,τι 'προβλέπεται' από το φύλο τους. Ναι και το revenge porn ανήκει στη λίστα-χαρά της πατριαρχίας και όσων κρίνονται με δυο μέτρα και δυο σταθμά σε ό,τι αφορά τα φύλα: η γυναίκα 'επιτρέπεται' να συμμετέχει σε σεξουαλικές σχέσεις μόνο όταν είναι σε δεσμό, ενώ ο άνδρας 'επιτρέπεται' να έχει πολλές συντρόφους, χωρίς να υπάρχει θέμα.

 

Όλα όσα διάβασες έως εδώ είναι συμπεράσματα ερευνών που αναφέρθηκαν στην τελευταία μελέτη για το revenge porn, η οποία δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο του 2020.

 

Διερεύνησε τις αντιλήψεις που προκύπτουν για τα θύματα του φαινομένου που προσδιορίζεται ως συγκεκριμένη μορφή ψηφιακής κακοποίησης που συνήθως λειτουργεί ως αντίποινο ή μέσο εκβιασμού νυν ή πρώην σύντροφο και διασταυρώνεται με τη σεξουαλική κακοποίηση -καθώς περιλαμβάνει τη ψηφιακή διανομή γυμνών ή σεξουαλικών φωτογραφιών ή/και βίντεο ενός ατόμου, χωρίς τη συγκατάθεση του.

 

Τα ευρήματα ήταν σύμφωνα με τη βιβλιογραφία που σχετίζεται με το βιασμό -και θέλει τις γυναίκες να προκαλούν, με τον τρόπο που ντύνονται. Υπέδειξαν ότι προσωπική φωτογραφία ή βίντεο που δημοσιεύεται από πρώην σύντροφο, καταλήγει να γίνεται κοινωνικό στίγμα για το θύμα, μολονότι δεν έχει δώσει τη συγκατάθεση του να δει οποιοσδήποτε άλλος τις εικόνες, πέραν του προβλεπόμενου παραλήπτη. 




Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ

 

 

Ιατρική μελέτη «κόλαφος» για την κυβέρνηση Μητσοτάκη από Σ. Τσιόδρα και Θ. Λύτρα - Αποδεικνύει τις εγκληματικές ευθύνες των «αρίστων» στη διαχείριση της πανδημίας - Αναλυτικά στοιχεία - σοκ

 


Τα στοιχεία και τα συμπεράσματα της μελέτης του Λοιμωξιολόγου και Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα και του Επίκουρου Καθηγητή Δημόσιας Υγείας από το Πανεπιστήμιο Κύπρου Θεόδωρου Λύτρα δεν εκθέτουν την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη προσωπικά. Αποδεικνύει τις εγκληματικές ευθύνες των «αρίστων» στη διαχείριση της πανδημίας.

 

Αυτή είναι η δική μας άποψη διαβάζοντας τα δεδομένα της μελέτης δεδομένα, διότι

 

 

α) αποκαλύπτεται – για ακόμα μια φορά – πως αν υπήρχε ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας θα είχαν σωθεί ανθρώπινες ζωές.

 

β) εξευτελίζεται πλήρως ο αρχι-άριστος πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, που έκανε αυτή την αδιανόητη και επικίνδυνη δήλωση: «“Υπάρχουν σήμερα ασθενείς διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ; Ναι, υπάρχουν. Είναι σε κρεβάτι με κανονική φροντίδα; Είναι. Έχουμε ενδείξεις ότι έχουμε μεγαλύτερη θνησιμότητα σε αυτούς τους ασθενείς σε σχέση με αυτούς οι οποίοι είναι στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας; Δεν έχω τέτοια ένδειξη». Ήξερε τι σημαίνει διασωλήνωση εκτός ΜΕΘ, διότι η κυβέρνηση είχε τη μελέτη από τον Μάιο.

 

Ο κ. Λύτρας επισημαίνει:  «Η ανάλυση αυτή έγινε τέλος Μαϊου, κι ως οφείλαμε σαν λειτουργοί της Δημόσιας Υγείας τη γνωστοποιήσαμε άμεσα κ επανειλημμένα σε όλους όσους λαμβάνουν τις αποφάσεις στο ανώτατο επίπεδο».

 

Το ξαναλέμε: Οι «άριστοι» ήξεραν πως η μη ενίσχυση του ΕΣΥ είναι εγκληματική και, προφανώς, γνώριζαν ότι δεν είναι το ίδιο η διασωλήνωση εκτος ΜΕΘ με τη διασωλήνωση σε ΜΕΘ. Ο κ. Μητσοτάκης, δηλαδή, είχε τις «ενδείξεις» που ζητούσε!

 

 

Παραθέτουμε την ανάρτηση του κ Λύτρα και στη συνέχεια τα στοιχεία και τα συμπεράσματα της έρευνας. Για να διαβάσετε τη μελέτη στα αγγλικά πατήστε εδώ.

 

 





πηγή

Το εμπόριο είναι κερδοφόρο, αλλά ενίοτε γίνεται θανατηφόρο…

 


γράφει ο Γιώργος Καρελιάς

 

Το σημερινό θέμα είναι δύσκολα προσεγγίσιμο, επειδή ο πρωταγωνιστής φαίνεται ότι είναι τραγικό θύμα των επιλογών του. Δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για τους λόγους, αλλά αυτό δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Ο Γιώργος Τράγκας πέθανε από κορονοϊό, για τον οποίο έλεγε ότι «τελείωσε στην Ελλάδα». Πέθανε ανεμβολίαστος, γιατί τα εμβόλια ήταν «του Γκέιτς και του Σόρος» και είχαν «τσιπάκια». Έτσι έλεγε.

 

Αν ο Τράγκας ήταν εμβολιασμένος και πέθαινε, ο θάνατός του θα πρόσφερε κάτι σ’ αυτό το συνονθύλευμα των αρνητών, των ψεκασμένων, των «αντί» γενικώς, στους οποίους απευθυνόταν. Γιατί όλοι αυτοί θα μπορούσαν να κραυγάζουν ότι «δικαιώθηκαν», αφού «τα εμβόλια σκοτώνουν» και όχι ο κορονοϊός. Όμως, το ότι ήταν ανεμβολίαστος τούς στερεί αυτό το - έστω παρανοϊκό - επιχείρημα.

 

Ο γιατρός του Χρήστος Ζούπας είπε ότι τους τελευταίους μήνες τον εκλιπαρούσε να εμβολιαστεί, με δεδομένο το, τουλάχιστον ένα, σοβαρό υποκείμενο νόσημα που είχε(διαβήτης). Αλλά δεν κατάφερε να τον πείσει. Γιατί άραγε; Δυο εξηγήσεις υπάρχουν:

 

Πρώτον, φοβόταν το εμβόλιο. Όμως, ο εκλιπών δεν ήταν κάποιος απληροφόρητος ψεκασμένος, που κατάπινε αμάσητα όσα παρανοϊκά κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο. Ήταν καλά πληροφορημένος. Και η μαρτυρία του γιατρού του είναι καταλυτική. Γνώριζε ότι, λόγω της ηλικίας του και της κατάστασης της υγείας του, κινδύνευε. Επομένως, θα ήταν εντελώς παράλογο να φοβάται το εμβόλιο και όχι τον κορονοϊό.

 

Δεύτερον, ο εκλιπών ήταν ο επιφανέστερος στο δημοσιογραφικό χώρο «αρχηγός» των αντιεμβολιαστών. Μπορεί τελευταία να έλεγε ότι είναι απλώς εναντίον της υποχρεωτικότητας, αλλά όλη η επιχειρηματολογία του(ο Γκέιτς, ο Σόρος, τα τσιπάκια κ.α) έριχναν νερό στο μύλο των αντιεμβολιαστών, ψεκασμένων, αρνητών ή όπως αλλιώς λέγονται. Ο Τράγκας ήταν ένας καλός έμπορος της ενημέρωσης. Το εμπόριο αυτό ήταν πολύ αποδοτικό και κερδοφόρο. Αλλά δεν θα μπορούσε να το συνεχίσει το ίδιο πετυχημένα, αν εμβολιαζόταν. Θα έχανε την έξωθεν καλήν μαρτυρίαν, εννοείται στο χώρο των «αντί» που απευθυνόταν. Πώς να εμβολιαστείς αν έχεις πει για «τσιπάκια»; Εδώ ο αοιδός Πετράκος («υπαρχηγός» στο κόμμα του Τράγκα) πήγε να τραγουδήσει σε μαγαζί μόνο για εμβολιασμένους και τον έκαναν ρόμπα οι αντιεμβολιαστές, γιατί τους «πρόδωσε». Ο Τράγκας δεν έγινε Πετράκος. Παρέμεινε πιστός σ’ αυτά που έλεγε στο «ποίμνιό» του, δεν εμβολιάστηκε και πλήρωσε με το πιο βαρύ τίμημα, με τη ζωή του.

 

Το τραγικό τέλος του Τράγκα, όπως και ανάλογα παραδείγματα, ας πούμε από το χώρο της Εκκλησίας ( η αδελφή του Μητροπολίτη Αιτωλίας Κοσμά -κι αυτή ανεμβολίαστη- πέθανε από κορονοϊό) δείχνουν πού οδηγεί η άρνηση της πραγματικότητας και το παιχνίδι με τον παραλογισμό: στο νοσοκομείο, στη διασωλήνωση και στο θάνατο. Αν υπάρχει κάποια ελπίδα από όλα αυτά είναι να κατανοήσουν οι «αντί» ότι το τέλος του παραλογισμού είναι ο θάνατος. Όπως έχει πει ο Γάλλος συγγραφέας Αντρέ Ζίντ, «οι πιο καθοριστικές πράξεις στη ζωή είναι συχνά οι πιο ασυλλόγιστες».   

Ο αριθμός των υποσιτισμένων ανθρώπων αυξήθηκε κατά σχεδόν 50% στην Αφρική

 


Μια ολόκληρη Ήπειρος πεινάει. Εκατομμύρια άνθρωποι στερούνται το φαγητό… Παιδιά, γυναίκες, άνδρες και ηλικιωμένοι κοιμούνται και ξυπνάνε πεινασμένοι… Την ίδια στιγμή μια δράκα κεφαλαιοκράτες αυγατίζουν κέρδη και αυξάνουν το πακτωλό των δισεκατομμυρίων τους.

 

Ο αριθμός των υποσιτισμένων ανθρώπων στην Αφρική αυξήθηκε κατά σχεδόν 50% το διάστημα μεταξύ 2014-2020 και ανήλθε σε 281,6 εκατομμύρια ανθρώπους, εκτιμά σήμερα μια έκθεση του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO) και άλλων δύο διεθνών οργανισμών.

 

 

«Έπειτα από μια μακρά περίοδο βελτίωσης μεταξύ 2000-2013, η πείνα επιδεινώθηκε σημαντικά και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της επιδείνωσης καταγράφηκε μεταξύ 2019 και 2020», σημειώνουν σε αυτήν την έκθεση ο FAO, η Οικονομική Επιτροπή για την Αφρική (ECA) του ΟΗΕ και η Επιτροπή της Αφρικής Ένωσης (CUA).

 

«Το 2020, 281,6 εκατομμύρια Αφρικανοί τρέφονταν ελλιπώς, ήτοι μια αύξηση 89,1 εκατομμυρίων σε σύγκριση με το 2014», συμπληρώνουν οι διεθνείς οργανισμοί, κάτι που αντιπροσωπεύει μια αύξηση 46,2%.

 

Μεταξύ των πληθυσμών που βρίσκονται αντιμέτωποι με τον υποσιτισμό, το 44,4% ζει στην ανατολική Αφρική (125,1 εκατομμύρια), το 26,7% στη δυτική Αφρική (75,2 εκατομμύρια), το 20,3% στην κεντρική Αφρική (57,1 εκατομμύρια), το 6,2% στη βόρεια Αφρική (17,4 εκατομμύρια) και το 2,4% στη νότια Αφρική (6,8 εκατομμύρια).

 

Σύμφωνα με την έκθεση, όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ η Αφρική αντιπροσώπευε το 55% της παγκόσμιας ανάπτυξης του αριθμού των υποσιτισμένων ανθρώπων μεταξύ 2014-2020.

 

 

Μέσα σε αυτήν την διαπιστωμένη επιδείνωση το 2019 και το 2020, οι τρεις οργανισμοί εκτιμούν πως «η κατάσταση αναμένεται να χειροτερέψει περαιτέρω φέτος, αν δεν αμβλυνθούν οι κυριότεροι παράγοντες της πείνας».

 

Στις επαναλαμβανόμενες αιτίες των προβλημάτων διατροφής, που είναι κυρίως «οι συρράξεις, η μεταβλητότητα και τα ακραία κλιματικά φαινόμενα» ή ακόμη «η φτώχεια και οι ανισότητες», προστίθεται η πανδημία του νέου κορωνοϊού που «υπονόμευσε τις προσπάθειες που καταβάλλονται για τη μείωση της πείνας και του υποσιτισμού στην περιοχή».

 

Η έκθεση καλεί τη διεθνή κοινότητα να παράσχει ανθρωπιστική βοήθεια βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα επενδύσεις στους τομείς της γεωργίας, του νερού, της υγείας, της εκπαίδευσης, με στόχο να μπορέσει καλύτερα να «αντισταθεί στα σοκ που προκαλεί η κλιματική αλλαγή και στις συρράξεις, όπως και τις οικονομικές επιβραδύνσεις και κάμψεις». 






πηγή

 

 

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021

ΣΟΚ: 130 νεκροί σε ένα 24ωρο! – Τι άλλο χρειάζεται για να πάψετε να αυτοθαυμάζεστε; – Ουσιαστικά μέτρα ΤΩΡΑ!

 


 

130 νεκροί σε ένα 24ωρο. Αυτό λέγεται ΣΟΚ. 130 ανθρώπινες ζωές χαμένες, από χθες μέχρι σήμερα.

 

Το αντιλαμβάνεστε; 130 οικογένειες πενθούν. Χθες, πενθούσαν άλλες 96. Κάθε μέρα καταγράφεται ένα πένθιμο δελτίο για την πανδημία στην Ελλάδα.

 

 

Κύριοι της κυβέρνησης, τι άλλο χρειάζεται για να να πάψετε να αυτοθαυμάζεστε και να πάρετε μέτρα;

 

Στην πανδημία η χώρα κυβερνάται από εσάς. Πάψτε να παρουσιάζετε μια εικονική πραγματικότητα, περιμένοντας τα «χαρούμενα Χριστούγεννα» και την «ανάπτυξη» που έρχεται. Ξεπεράστε τις ιδεοληψίες σας και βάλτε πάνω από όλα την ανθρώπινη ζωή.

 

Δεν σας τάραξε που η Ελλάδα είναι διπλάσιο αριθμός θανάτων ανά εκατομμύριο πληθυσμού από τον ευρωπαικό μέσο όρο. Θα σας ταράξουν οι 130 νεκροί σε ένα 24ωρο;

 

Οι ευθύνες είναι ήδη εγκληματικές για τη διαχείριση της πανδημίας. Αν δεν λάβετε τώρα μέτρα θα μετατραπούν σε δολοφονικές. Μιλάμε για πολιτικές ευθύνες στην υγεία ενός ολόκληρου λαού.

 

 

Η φονική πανδημία συνεχίζεται. Ο ανθρώπινος παράγοντας μπορεί κι έχει τα όπλα να παρέμβει. Τώρα! Αύριο θα θρηνούμε κι άλλες δεκάδες ζωές. Μέτρα τώρα! Δεν θα πάψουμε να τα γράφουμε. Δεν θα κουραστούμε. Χάνονται άνθρωποι.

 

Καθολικό πρόγραμμα δημόσιου δωρεάν εμβολιασμού με όλα τα αποτελεσματικά και ασφαλή εμβόλια. Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων φαρμάκων. Δωρεάν πλήρης προληπτικός ιατρικός έλεγχος πριν τον εμβολιασμό, εφαρμογή της φαρμακοεπαγρύπνησης, με σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων για έγκαιρη παρέμβαση σε τυχόν παρενέργειες και επιστημονική καταγραφή των αποτελεσμάτων του εμβολιασμού. Εμβολιαστική εκστρατεία με ευθύνη του κράτους, εξαντλητική ενημέρωση και απαντήσεις στα ερωτήματα, με ουσιαστική και προσωποποιημένη ενημέρωση του λαού. Συνταγογράφηση του εμβολίου κατά της εποχικής γρίπης σε όλες τις ηλικιακές ομάδες άνω των 6 μηνών και εξασφάλιση του δωρεάν εμβολιασμού.

 

Δωρεάν επαναλαμβανόμενα προληπτικά τεστ για τον κορονοϊό σε όλους χωρίς εξαίρεση.

 

Συστηματικά προληπτικά μέτρα αντιμετώπισης του συγχρωτισμού σε σχολεία, σχολές, μέσα μαζικής μεταφοράς, τόπους δουλειάς. Δωρεάν διάθεση των μέσων προστασίας, όπως μάσκες και αντισηπτικά.

 

 

Αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να διατεθούν κατά προτεραιότητα όσα χρήματα απαιτούνται για τη στελέχωση, τον εξοπλισμό, το υγειονομικό υλικό στα δημόσια νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας, το ΕΚΑΒ και τις μονάδες Πρόνοιας.

 

Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις μονάδες Υγείας – Πρόνοιας. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων και των εργαζομένων των ιδιωτικών συνεργείων. Κατάργηση του μέτρου της αναστολής εργασίας στην Υγεία – Πρόνοια. Καμία απόλυση υγειονομικού.

 

Επίταξη, χωρίς αποζημίωση των επιχειρηματιών, των μεγάλων νοσοκομειακών μονάδων του ιδιωτικού τομέα, των διαγνωστικών κέντρων και των κέντρων αποκατάστασης, για τις ανάγκες διάγνωσης, θεραπείας και αποκατάστασης των Covid και μη Covid ασθενών. Καμία αναστολή ιατρικών πράξεων (χειρουργεία, ογκολογικές θεραπείες, εξωτερικά ιατρεία). Ένταξη των ιδιωτών γιατρών και άλλων υγειονομικών σε ενιαίο κρατικό σχέδιο για τη δωρεάν περίθαλψη του λαού που δεν απαιτείται νοσηλεία, στα ιατρεία τους ή με κατ’ οίκον επίσκεψη.

 

Να παρθούν τώρα πίσω τα σχέδια για το “νέο ΕΣΥ” της κυβέρνησης που προβλέπει συγχωνεύσεις, παραπέρα εμπορευματοποίηση και αντιδραστικές αλλαγές στον ΕΟΠΥΥ. Καμία εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στη λειτουργία των δημόσιων μονάδων Υγείας.

 

 

Ανάπτυξη δημόσιων ΚΥ, Περιφερειακών Ιατρείων και Κέντρων Αποκατάστασης, με σύγχρονο εξοπλισμό και επαρκή στελέχωση σε αριθμό όλων των ειδικοτήτων σε όλες τις περιοχές της χώρας, όλο το 24ωρο, όλες τις μέρες του χρόνου. Ανάπτυξη τμημάτων με διεπιστημονικές ομάδες για την παρακολούθηση των ασθενών που νόσησαν από τον κορονοϊό. Πλήρης και δωρεάν εξασφάλιση των αναγκαίων υπηρεσιών αποκατάστασης».

 

(τα παραπάνω μέτρα έχουν προταθεί από το ΚΚΕ από τον Νοέμβριο και νωρίτερα)

 

Τα στοιχεία του 24ωρου

Αναλυτικά η ανακοίνωση του 24ωρου από τον ΕΟΔΥ:

 

Tα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 5.736, εκ των οποίων 7 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

 

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 1.012.659 (ημερήσια μεταβολή +0,6%), εκ των οποίων 50,5% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 114 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.987 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

 

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 130, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 19.475 θάνατοι. Το 95,3% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

 

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 700 (59,9% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 64 έτη. To 80,1% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 568 (81,14%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 132 (18,86%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.625 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 325 (ημερήσια μεταβολή -2,4%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 382 ασθενείς. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0,2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0,2 έως 106 έτη).     







πηγή

 

 

Νίκος Αντωνιάδης: Ύποπτος για δύο κακουργήματα ο αντιεμβολιαστής δικηγόρος – Εξηγήσεις ζητά ο εισαγγελέας

 


Εξηγήσεις ως ύποπτος για την διάπραξη των κακουργημάτων της συνέργειας σε θανατηφόρα έκθεση και της συνέργειας σε παραβίαση των μέτρων για τον κορωνοϊό, κλήθηκε να δώσει ο δικηγόρος που δηλώνει αρνητής της πανδημίας ο οποίος ερευνάται για την υπόθεση θανάτου της 54χρονης που κατέληξε τον περασμένο Σεπτέμβριο στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» αρνούμενη να διασωληνωθεί.

 

 

Ο δικηγόρος κλήθηκε σε ανωμοτί κατάθεση στον πταισματοδίκη για τα δύο κακουργηματικού χαρακτήρα αδικήματα, καθώς και για το πλημμέλημα της συμμετοχής σε αυτοκτονία, στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας που διενεργείται για όσα προηγήθηκαν του θανάτου της 54χρονης, η οποία διασωληνώθηκε με εντολή εισαγγελέα στον οποίο είχαν απευθυνθεί οι γιατροί προκειμένου να προχωρήσουν σε ενδεδειγμένη ιατρική πράξη.

 

Για την υπόθεση ξεκίνησε εισαγγελική έρευνα, καθώς δημοσιοποιήθηκαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η εν λόγω ασθενής φέρεται να απευθύνθηκε στον ερευνώμενο δικηγόρο ώστε να προβεί σε ενέργειες για να μην διασωληνωθεί. Αντίστοιχα είχε παρέμβει και ο σύζυγος της 54χρονης. Η έρευνα, που διενεργείται από τον εισαγγελέα Γιώργο Νούλη, έχει ως στόχο να διαπιστωθεί εάν κάποιοι απέτρεψαν ή εμπόδισαν τους γιατρούς από την έγκαιρη διασωλήνωση της ασθενούς.

 

Ήδη έχουν δώσει κατάθεση οι γιατροί του νοσοκομείου οι οποίοι εξιστόρησαν με ακρίβεια όσα έγιναν κατά την εισαγωγή της γυναίκας, η οποία αν και είχε μειωμένο οξυγόνο αρνείτο να δεχθεί την διαδικασία της διασωλήνωσης.

 

Ο δικηγόρος κλήθηκε σε ανωμοτί κατάθεση, μετά τις καταθέσεις των γιατρών, ενώ σε εξηγήσεις έχει κληθεί και ο σύζυγος της γυναίκας ως φυσικός αυτουργός των αδικημάτων που ερευνώνται.

 

Αφού μελετήσει τις θέσεις που θα διατυπώσουν οι ερευνώμενοι, ο εισαγγελέας θα αποφανθεί αν θα τους ασκήσει ή όχι ποινική δίωξη για τα αδικήματα που ερευνά.

 

Ο δικηγόρος έχει παραπεμφθεί σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων για διασπορά ψευδών ειδήσεων κατ΄εξακολούθηση και ενόψει της δίκης του που προσδιορίστηκε για τις 14 Ιανουαρίου κατέθεσε την Παρασκευή προσφυγή στην Εισαγγελία Εφετών ζητώντας να μην δικαστεί για αυτό το αδίκημα.

 

Η προσφυγή μελετάται από τον αρμόδιο εισαγγελέα ο οποίος θα εισηγηθεί στο αρμόδιο δικαστικό Συμβούλιο για την απόρριψη ή όχι του αιτήματος. 






πηγή

Ο "φιλελευθερισμός" του Μητσοτάκη τρέχει από τα ράσα των Μητροπολιτών…

 


 γράφει ο Γιώργος Καρελιάς

 

Τις προάλλες ο Πρωθυπουργός έδωσε συνέντευξη στο τηλεοπτικό δίκτυο CNN. Kαι δικαιολογώντας τα υποχρεωτικά μέτρα στους εμβολιασμούς είπε επί λέξει: «Είμαι ένας φιλελεύθερος πολιτικός, δεν μου αρέσουν τα υποχρεωτικά μέτρα, αλλά δεν είχαμε άλλη επιλογή…».

 

Δεν του αρέσουν τα υποχρεωτικά μέτρα. Όμως, τα επέβαλε στις περισσότερες οικονομικές και κοινωνικές δραστηριότητες. Αλλά εξαίρεσε τις θρησκευτικές. Οι ανεμβολίαστοι μπορούν να μπαίνουν ελεύθερα στους ναούς και όλοι θυμόμαστε τις φαιδρές δικαιολογίες (του τύπου «δεν υπάρχει προσωπικό να κάνει τον έλεγχο»), με τις οποίες συνόδευσαν την εξαίρεση αυτή.

 

 

Ο «φιλελελευθερισμός», λοιπόν του Κυριάκου Μητσοτάκη υποχωρεί άνετα όταν επιβάλλει παντού περιορισμούς. Αλλά είναι φιλελευθερισμός …πλέριος, όταν πρόκειται να αγγίξει το άβατο των εκκλησιών. Λες και εκεί ο κορονοϊός δεν κυκλοφορεί και δεν κολλάει.

 

Αμ δε. Και κολλάει και τους αρνητές των εμβολίων στέλνει στις εντατικές (τους βρίσκουν, μάλιστα, στο άψε σβήσε κρεβάτι…) και ποιος ξέρει πόσους πιστούς έχουν πάρει στο λαιμό τους.

 

Χτες ο Πρωθυπουργός ήρθε να καταρρακώσει κάθε έννοια της λέξης «φιλελευθερισμός». Για πρώτη φορά πρωθυπουργός πήρε μέρος σε συνεδρίαση της… Διαρκούς Ιεράς Συνόδου!

 

Ναι, ούτε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ούτε ο Ανδρέας Παπανδρέου, ούτε Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ούτε ο Κώστας Σημίτης, ούτε ο Κώστας Καραμανλής έκαναν αυτό που έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Σχέσεις με την ηγεσία της Εκκλησίας είχαν όλοι, άλλοι στενές και άλλοι όχι. Τη δύναμή της την υπολόγιζαν, ήξεραν την επιρροή της σε μεγάλα κομμάτια ψηφοφόρων. Αλλά δέχονταν τον Αρχιεπίσκοπο στο πρωθυπουργικό γραφείο.

 

Έτσι επιβάλλει η πολιτική και θεσμική τάξη. Αν η Εκκλησία έχει κάποιο αίτημα, ο Αρχιεπίσκοπος το υποβάλλει και γίνεται δεκτός από τον Πρωθυπουργό. Αν ο Πρωθυπουργός θέλει να ζητήσει κάτι από την Εκκλησία, το ζητάει από τον επικεφαλής της.

 

Η παρουσία του Πρωθυπουργού στη συνεδρίαση των Μητροπολιτών είναι ατόπημα. Όχι τόσο πολιτικό, διότι το κόμμα στο οποίο αρχηγεύει σήμερα ο κ. Μητσοτάκης έχει στενή σχέση εξάρτησης με την Εκκλησία.

 

Είναι, όμως, ατόπημα θεσμικό. Ο κ. Μητσοτάκης εκπροσωπεί την Πολιτεία, το Κράτος. Όσο κι αν οι σχέσεις του Κράτους με την Εκκλησία δεν είναι ιδιαίτερα διακριτές, ο πρωθυπουργός οφείλει να μην υπερβαίνει τα εσκαμμένα. Και χτες τα υπερέβη. Και δεν έχει αυτό το δικαίωμα.

 

Διότι δεν στέλνει καλό μήνυμα. Το αντίθετο. Στέλνει μήνυμα(ασφυκτικού) σφιχταγκαλιάσματος Κράτους και Εκκλησίας. Και αυτό δεν ταιριάζει σε δυτικό, φιλελεύθερο Κράτος. Περισσότερο παραπέμπει σε θεοκρατικά καθεστώτα, όπου οι ρόλοι πολιτικών και θρησκευτικών ηγετών ταυτίζονται.

 

Η χτεσινή κίνηση του πρωθυπουργού δεν συμβάλλει καθόλου σ’ αυτό που η ίδια η Εκκλησία λέει ότι θέλει να ισχύει, δηλαδή τους διακριτούς ρόλους.

 

Εκτός αν όλα αυτά έχουν μια απλή, απλούστατη, εξήγηση. Ο κ. Μητσοτάκης πήγε στη συνεδρίαση για να καλμάρει τους Ιεράρχες, επειδή αθέτησε-προς το παρόν…- την υπόσχεσή του γίνουν μόνιμοι άλλοι 4000 ιερείς. Η ηγεσία της Εκκλησίας επανέφερε το αίτημα, υπενθυμίζοντας ότι εκκρεμεί από το 1945.

 

Πράγματι, καμιά κυβέρνηση από τότε δεν τόλμησε να μονιμοποιήσει 4000 ιερείς. Η σημερινή κυβέρνηση ήταν έτοιμη να το κάνει, αλλά την τελευταία στιγμή κατάλαβε τι αντίκτυπο θα είχε η πράξη της.

 

Την ώρα που τα νοσοκομεία στενάζουν και δεν υπάρχουν γιατροί και λοιποί υγειονομικοί για να στελεχώσουν τις Εντατικές, να μονιμοποιούνταν εν μια νυκτί χιλιάδες ιερείς; Αυτό δεν θα το άντεχαν ούτε και πιστοί χριστιανοί.

 

Ο κ. Μητσοτάκης, λοιπόν, αναγκάστηκε να κάνει πίσω. Αυτό δεν άρεσε στο σώμα των Μητροπολιτών, αλλά και των ιερέων που δεν μονιμοποιούνται-επί του παρόντος…- και ο κ. Μητσοτάκης έκανε μια κίνηση εκτόνωσης, πήγε στη συνεδρίαση της Δ.Ι.Σ.

 

Οι εκατέρωθεν «διαψεύσεις» για τις 4000 μονιμοποιήσεις ιερέων είναι άνευ αξίας. Ο κ. Μητσοτάκης και η κυρία Κεραμέως το είχαν υποσχεθεί προεκλογικά και τους το υπενθυμίζει το συνδικαλιστικό όργανο των ιερέων- εδώ η αποκαλυπτική ανακοίνωσή του.


Συμπέρασμα: ο «φιλελευθερισμός» του κ. Μητσοτάκη είναι για όλους και για όλα, πλην των σχέσεων με την Εκκλησία. Εκεί πάει περίπατο. Σέρνεται πίσω από τα ράσα, που κουμαντάρουν ψήφους.    

Ποιος έβαλε φωτιά στο βιβλίο του Τριβιζά;

 


γράφει η Ναταλί Χατζηαντωνίου

 

Ο συγγραφέας παιδικών βιβλίων, διάσημος για το χιούμορ, την ευαισθησία με την οποία προσεγγίζει τους παιδικούς «καημούς» ή ακόμα και για τους ευφάνταστους τίτλους του, βρέθηκε να πρωταγωνιστεί σε μια σκοταδιστική σκηνή της εποχής μας, όταν αρνητές-γονείς στη Χαλκίδα έκαψαν το βιβλίο του «ΟΧΙ! Δεν θα μας μπείτε στη μύτη!», που διανέμεται δωρεάν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία.

Πολλά, πάρα πολλά, μπορεί να προσάψει κάποιος στη Νίκη Κεραμέως για την πολιτική και τις επιλογές της ως υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά η συνεργασία του υπουργείου Παιδείας με τον -πολύ γνωστό εδώ και χρόνια- συγγραφέα παιδικών βιβλίων και θεατρικών έργων για παιδιά Ευγένιο Τριβιζά, προκειμένου να διανεμηθεί (την προηγούμενη εβδομάδα) σε παιδάκια νηπιαγωγείων και σε μαθητές των Δημοτικών σχολείων της χώρας το βιβλίο του «ΟΧΙ! Δεν θα μας μπείτε στη μύτη!», με την εικονογράφηση του Παναγιώτη Ρέππα, δεν είναι σ’ αυτά.

 

Κι όμως αυτό ακριβώς το βιβλίο έριξαν στην πυρά προχθές το βράδυ στη Χαλκίδα γονείς-αρνητές του εμβολίου, μαζί με μάσκες, rapid tests και φωτοαντίγραφα του Νόμου 4682/2020 περί των μέτρων περιορισμού του κορονοϊού.

 

Κατά τούτο οι συγκεκριμένοι έγραψαν ακόμα μία μαύρη σελίδα στην ιστορία καύσης βιβλίων, η οποία «χαρίζεται» μόνο στις επιλογές ακραίων καθεστώτων και φασιστικών ή ακραία θρησκόληπτων ομάδων. Μην ξεχνάμε ότι στο «άθλημα» καύσης όσων βιβλίων είχαν περιεχόμενο με το οποίο διαφωνούσαν είχαν διακριθεί οι ναζί. Ή πιο πρόσφατα οι ISIS.

 

 

Και ότι αντιστοίχως στην Ελλάδα αυτά έκανε το δικτατορικό καθεστώς του Μεταξά, η περιβόητη «νεολαία Μεταξά» δηλαδή (που είχε μάλιστα απευθύνει και πρόκληση το 1936 σε ομοϊδεάτες της για κάψιμο βιβλίων των Γκόρκι, Ντοστογιέφσκι, Τολστόι, Γκέτε, Δαρβίνου, Φρόιντ, Ανατόλ Φρανς, Μπέρναρ Σο, Παπαδιαμάντη, Καζαντζάκη, Καρκαβίτσα, Κορδάτου κ.ά.) και οι εθνικόφρονες οπαδοί (που έκαιγαν το 1938 στη Θεσσαλονίκη την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, τον «Περικλέους Επιτάφιο» του Θουκυδίδη και ακόμα, Πλάτωνα και Ξενοφώντα, αλλά και «Τα ψηλά βουνά» του Ζαχαρία Παπαντωνίου και «Τη ζωή εν τάφω» του Στράτη Μυριβήλη).

 

Ακολούθησε η χούντα που δεν έκαψε αλλά απαγόρευσε χιλιάδες τίτλους (Ευριπίδη, Σοφοκλή, Αισχύλο, Αριστοφάνη, Αριστοτέλη και Σαρτρ, Ελιοτ, Καμί, Τόμας Μαν, Λόρκα, Γκόρκι, Ερενμπουργκ, Κωστή Παλαμά, Κάφκα, Καζαντζάκη, Ρίτσο, Βάρναλη, Σεφέρη, Ελύτη κ.ά.). Και πιο πρόσφατα τη σκυτάλη πήραν θρησκόληπτες ομάδες που με αφορμή την κινηματογραφική μεταφορά (1988) του μυθιστορήματος «Τελευταίος πειρασμός» του Καζαντζάκη από τον Σκορσέζε, εκτός από «ντου» σε σινεμά, οργάνωναν και καύσεις του βιβλίου.

 

Η τελευταία φορά που -νομίζαμε ότι- ζήσαμε στην Ελλάδα αυτή την κανιβαλιστική τελετή απολίτιστων ήταν το 1999, όταν θρησκευτικές ομάδες της Θεσσαλονίκης έριξαν στην πυρά το μυθιστόρημα «Μν» του Μίμη Ανδρουλάκη που, απεικονίζοντας τον Ιησού ως απλό άνδρα που δυσκολεύεται να αντισταθεί στη γοητεία της Μαρίας Μαγδαληνής, πυροδότησε τις αντιδράσεις πρώτα της επίσημης Εκκλησίας... Εκτοτε είχαμε φαινόμενα αποκαθηλώσεων πινάκων, «ντου» σε θεατρικές παραστάσεις από τη Χρυσή Αυγή και περιστατικά αυτόκλητης λογοκρισίας, όχι όμως καύση βιβλίων. Πολύ περισσότερο ενός παιδικού βιβλίου.

 

Δυστυχώς το «ΟΧΙ! Δεν θα μας μπείτε στη μύτη!» του Ευγένιου Τριβιζά ως το πρώτο βιβλίο για παιδιά που ρίχνεται στην πυρά κατέκτησε μια πολύ θλιβερή πρωτιά στην Ελλάδα, την ίδια που είχε κατακτήσει η σειρά του «Χάρι Πότερ» στα χέρια σκοταδιστικών ομάδων σε οπισθοδρομικές Πολιτείες των ΗΠΑ.

 

Τι πραγματεύεται όμως ο Τριβιζάς και γιατί αυτό εξόργισε τους αρνητές γονείς; Ας επισημάνουμε καταρχάς δύο πράγματα. Οτι ο Τριβιζάς ως καθηγητής εγκληματολογίας με πανεπιστημιακή καριέρα στην Αγγλία ξέρει καλά από ιατρική. Οτι ο Τριβιζάς ως συγγραφέας παιδικών βιβλίων ξέρει πώς να ευαισθητοποιεί τα παιδιά χωρίς αυταρχισμούς και «σηκωδαχτυλισμούς».

 

Αντίθετα, με πολύ χιούμορ και ευαισθησία έχει πραγματευτεί στο παρελθόν και άλλους κινδύνους για την υγεία ή τον ψυχισμό των παιδιών. Κι αυτό έκανε στα βιβλία «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας» (για την ανάγκη τήρησης της στοματικής υγιεινής), «Ο Λούκουλος τρώει βότσαλα» (ενάντια στην παχυσαρκία), «Το παπάκι που δεν του άρεσαν τα ποδαράκια του» (για την έλλειψη αυτοεκτίμησης), «Ποιος έκανε πιπί στο Μισισιπή» (για τη νυχτερινή ενούρηση) κ.ά.

 

Ηταν λοιπόν ένας από τους καταλληλότερους συγγραφείς παιδικών βιβλίων που θα μπορούσε να βρει τον τρόπο να μιλήσει στα παιδιά για τον κορονοϊό, για τους κινδύνους και για τα μέτρα που θα έπρεπε να ακολουθήσουν, χωρίς να γίνεται αυταρχικός, ούτε ευθέως διδακτικός, αλλά πειστικός με εργαλείο τη φαντασία και το χιούμορ. Και το έκανε στο βιβλίο «ΟΧΙ! Δεν θα μας μπείτε στη μύτη!» βάσει ενός ευρήματος: Ο κορονοϊός είναι μια εξωγήινη εισβολή που θέλει να αφανίσει μικρούς και μεγάλους. Στρατηγός του εξωγήινου στρατού είναι ο «φριχτός Κόβιντ ο μικροπρεπής».

 

Οι εχθρικές δυνάμεις φτάνουν στη Γη και ο μόνος τρόπος για να τις αναχαιτίσει κάποιος είναι τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, οι μάσκες και η τήρηση των αποστάσεων. Κατάσκοποι του εχθρού βέβαια διοχετεύουν fake news: «Ολοι οι ύπουλοι ιοί ρίχνουν στρακαστρούκες και φωνάζουν με ντουντούκες: “Παιδιάαα βγείτε έξω να παίξετε, ανέμελα να τρέξετε (…) Και το βράδυ, σπίτι σας μόλις επιστρέψετε, πάρτε αγκαλιά τον παππού και τη γιαγιά, όσο μπορείτε πιο σφιχτά, χίλια δώστε τους φιλιά! Μην ανησυχείτε! Δεν θα τους ξεπαστρέψετε!». Τελικά τα παιδιά ενώνονται και λένε το μεγάλο «όχι» στον κορονοϊό...

 

Αυτή είναι η πλοκή ενός βιβλίου που χρησιμοποιώντας «υπερηρωικά» χαρακτηριστικά, χιούμορ και δράση απευθυνόταν σε παιδιά γαλουχημένα με ιστορίες που είτε στο σινεμά, είτε στα βιβλία βασίζονται σε πολύ πιο τρομακτικούς ήρωες από τον «φρικτό Κόβιντ».

 

Μετά τη δωρεάν διανομή του βιβλίου του Τριβιζά στα σχολεία ακολούθησε ένα μπαράζ αρνητικού έως και επιθετικού σχολιασμού, τόσο από το βήμα της Βουλής (όπου ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος αναφέρθηκε στο «απαράδεκτο παραμύθι» του Τριβιζά - θεωρώντας προφανώς πιο... παραδεκτό το παραμύθι με τις κηραλοιφές ενάντια στον κορονοϊό), όσο και από γνωστούς αυτόκλητους ηγέτες του αντιεμβολιαστικού κινήματος όπως ο Γρηγόρης Πετράκος.

 

Υπήρξαν βέβαια και γονείς και εκπαιδευτικοί που εξέφρασαν πιο διακριτικά επιφυλάξεις για το κατά πόσον μια τέτοια ιστορία με «τρομακτικές περιγραφές» είναι κατάλληλη για τον ψυχισμό παιδιών που ήδη έχουν πληγεί από την ψυχικά επώδυνη εμπειρία της πανδημίας, της καραντίνας και του φόβου ενός αθέατου ιού.

 

Υπάρχει ωστόσο τεράστια απόσταση από την έκφραση μιας επιφύλαξης έως το κάψιμο των βιβλίων «του Ευγενίου Τριβιζά που κάνει προπαγάνδα στα μικρά μας παιδιά να μην πλησιάσουν τους ηλικιωμένους μας» και τις ιαχές πάνω από τη φωτιά «δεν θα κάτσω μέσα, όχι φίλε μου Τριβιζά, όχι φίλε μου Τσιόδρα» γονέων που είναι και νέοι άνθρωποι. Απόσταση όση είναι αυτή μεταξύ της δημοκρατίας από τον σκοταδισμό και τις πρακτικές του.  

Ο πρωθυπουργός αρνήθηκε να δεχθεί αντιπροσωπεία των πυρόπληκτων στη Β. Εύβοια.!

 

Eκπρόσωπος της κυβερνητικής αντιπροσωπείας που τους συνάντησε για να παραλάβει το ψήφισμα τους απαξίωσε λέγοντας τους πως «κάνατε το κομμάτι σας, αρκετά»!

 


Προκλητικά απαξίωσε τους συγκεντρωμένους πυρόπληκτους της Βόρειας Εύβοιας ο πρωθυπουργός, στην Ιστιαία, ο οποίος δεν δέχθηκε την αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα. Οι πυρόπληκτοι ζήτησαν να τον συναντήσουν για του επιδώσουν το ψήφισμα με τα αιτήματά τους,  την ώρα που πραγματοποιούσαν συγκέντρωση έξω από το χώρο της επίσκεψης του Κυρ. Μητσοτάκη.

 

Μάλιστα, εκπρόσωπος της κυβερνητικής αντιπροσωπείας που τους συνάντησε για να παραλάβει το ψήφισμα, κι ενώ του ζητούσαν να δουν τον πρωθυπουργό, τους απαξίωσε ακόμα περισσότερο, λέγοντας τους πως «κάνατε το κομμάτι σας, αρκετά»!

 

 

Οι διαδηλωτές, με πορεία και συνθήματα στους κεντρικούς δρόμους της Ιστιαίας καταγγέλλουν την κυβερνητική πολιτική που δεν ικανοποιεί τα δίκαια αιτήματα των λαϊκών οικογενειών που υπέστησαν ζημιές αλλά εγγυάται τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων στο πλαίσιο του «εθνικού σχεδίου για την ανασυγκρότηση της περιοχής».







 

πηγή

  

Ο Αγιος Βασίλης (δεν) εργάζεται στην Amazon

 


Είναι μάλλον καιρός να απομακρυνθούμε από τον χριστουγεννιάτικο μύθο ότι ο Αγιος Βασίλης ζει σε ένα ονειρικό χιονισμένο χωριό του Βορρά και εκεί με τη βοήθεια των ξωτικών ετοιμάζει τα δώρα των παιδιών.

 

Μια τέτοια προσέγγιση δεν ταιριάζει καθόλου με την εποχή μας. Τα καλά και χαρούμενα ξωτικά που φτιάχνουν τα γιορτινά πακέτα, τραγουδώντας Ρούντολφ το Ελαφάκι υπό τις οδηγίες του καλοκάγαθου γενειοφόρου γέροντα, δεν αρμόζουν καθόλου στους κανόνες της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας, δεν ικανοποιούν τους στόχους κόστους – οφέλους και δεν έχουν καμία σχέση με την ταχύτητα της παράδοσης – παραλαβής. Εξάλλου, εκείνα τα παράξενα ξωτικά, έχουν ξεπεράσει τα αποδεκτά όρια της μόνιμης εργασίας και ενδεχομένως να απολαμβάνουν και τα δικαιώματα που απορρέουν μετά από τόσους αιώνες εργασίας. Αυτό το τελευταίο, τα δικαιώματα δηλαδή, δεν είναι διόλου ανεκτό πλέον.

 

 

Επιπλέον, ουδόλως συνάδει με τον 21ο αιώνα των ευκαιριών, της κινητικότητας και της ευελιξίας, της δια βίου μάθησης και της ευελφάλειας. Εξάλλου, ο χαμογελαστός Αγιος είναι πολύ ξεπερασμένος για να ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά ενός σημερινού εργοδότη. Κι επειδή τίποτα μέχρι σήμερα δεν έχουμε ακούσει για περικοπές μισθών, επιδομάτων και αδειών είναι πιθανό να έχει στήσει εκεί πάνω καμία κολλεκτίβα κάτω από τη μύτη του δυτικού και απαστράπτοντως καπιταλισμού.

 

Ο παχουλός γέροντας μπορεί να είναι προϊόν της αγοράς προκειμένου να πασπαλιστεί με εορταστική χρυσόσκονη η καταναλωτική χριστουγεννιάτικη μανία και η άνοδος της μετοχής, αλλά δεν είναι διόλου απίθανο αυτός ο γέροντας να πρόδωσε την τάξη που τον δημιούργησε..  Εξάλλου, τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν από διαφημιστικές κατασκευές και είναι ενδεχόμενο ετούτο το παραμύθι να έχει χτίσει κάστρα παιδικής φαντασίας και μαγείας. Και αυτό είναι … κάπως επικίνδυνο. Η φαντασία των παιδιών όταν αφήνεται αχαλίνωτη μετουσιώνεται σε σκέψη και η σκέψη κάποτε θα γίνει δράση…

 

Ασε μην έχουμε μπλεξίματα και μαζί με τον Αγιο Βασίλη χάσουμε και ολόκληρη την Κόκα – Κόλα, είπαν οι σοφοί και πλούσιοι της γης.

 

Ετσι, λοιπόν, δικός τους ο Αγιος, ό,τι θέλουν τον κάνουν. Απέλυσαν τα ξωτικά, εξαγόρασαν το μαγαζάκι του Αγιου Βασίλη και για να μην τον πετάξουν στο δρόμο τον έβαλαν προσωπάρχη στην Αμαζον. Εξάλλου, τον χρειάζονται ακόμα, αλλά προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες. Ούτε χιονισμένο χωριό, ούτε φωτάκια, ούτε τάρανδοι, ούτε ο Ρούντολφ το Ελαφάκι.

Αντί του χωριού τα πακέτα φτιάχνονται σε κάτι σκοτεινές αποθήκες και οι τάρανδοι, απολύθηκαν και αυτοί και αντικαταστάθηκαν με κάτι τεράστια φορτηγά που δεν είναι της Αμαζον, αλλά κάποιων άλλων. Όπως και οι εργαζόμενοι, κι αυτοί δεν είναι της Amazon… Μπερδεμένα πράγματα…

 

 

Χρειάστηκε, λοιπόν, να μάθει όρους όπως νοικιασμένος εργαζόμενος, εργολαβικός εργαζόμενος ανασφάλιστος εργαζόμενος, ευέλικτος εργαζόμενος.

 

Και ετούτες τις ημέρες που έχει πέσει πολύ δουλειά γιατί τα παιδιά περιμένουν τα δώρα και επειδή τα δώρα θα ανεβάζουν τις τιμές στα χρηματιστήρια, ο Αγιος Βασίλης χρειάστηκε να μάθει ότι κάποιοι από αυτούς τους ανθρώπους που πακετάρουν τα παιχνίδια εκτός από νοικιασμένοι, ανασφάλιστοι και ευέλικτοι είναι και αναλώσιμοι, όπως και ότι η ανθρώπινη ζωή δεν έχει καμία αξία. Αρκεί να μπει γρήγορα το πακέτο στο φορτηγό.

 

Γρήγορα το πακέτο στο φορτηγό σημαίνει και παντός καιρού εργαζόμενος. Εστω κι αν ο τυφώνας έρχεται…

 

Για τα κεριά της Mayfield Consumer Products στο Κεντάκι θυσιάστηκαν 70 εργάτες. Για τα πακέτα της Amazon θυσιάστηκαν 6. Η εταιρείες δεν έκριναν σκόπιμο να διακοπεί η ροή εργασίων ή για να είμαστε ακριβέστεροι… είναι προτιμότερο να κοπεί το νήμα της ζωής, παρά να διακοπεί η παραγωγή. Το πακέτα είναι το κέρδος, όλα τα υπόλοιπα θεωρούνται παράπλευρες απώλειες.

 

 

Ωστόσο, ισχύει ότι ο καπιταλιστής μπορεί να πουλήσει και το σκοινί με το οποίο θα κρεμαστεί ή με άλλα λόγια η βαρβαρότητα μπορεί να διαρκεί αιώνες, αλλά μέσα στον μακρύ ιστορικό χρόνο έχει κοντά ποδάρια.

 

Σύμφωνα, με ασφαλείς πληροφορίες, ο Αγιος Βασίλης ετοιμάζει συνδικάτο…







 

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΡΙΛΛΑ   

 

 

Νέο ράλι για φυσικό αέριο, κίνδυνος για κρίση και τον επόμενο χειμώνα

 

Η παρουσία των ρωσικών στρατευμάτων στα σύνορα με την Ουκρανία προκαλεί φόβους για καθυστέρηση της έναρξης λειτουργίας του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2. Αλμα 5,9% κάνουν οι τιμές.

  


Επεκτείνουν το ράλι τους οι τιμές του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου την Τρίτη, με τις εντάσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας να απειλούν να παρατείνουν τη φετινή κρίση και στον επόμενο χειμώνα.

 

 

Οπως μεταδίδει το Bloomberg, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης εκτινάχθηκαν έως και 5,9% την Τρίτη, μετά το κλείσιμο σε επίπεδο-ρεκόρ τη Δευτέρα.

 

Η παρουσία των ρωσικών στρατευμάτων στα σύνορα με την Ουκρανία προκαλεί φόβους για καθυστέρηση της έναρξης λειτουργίας του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2. Μία δυνητική εισβολή θα ερχόταν επίσης την ώρα που ο χειμώνας κορυφώνεται στην Ευρώπη.

 

Η Ευρώπη ήταν ήδη αντιμέτωπη με την ενεργειακή κρίση ακόμη και πριν φουντώσουν οι γεωπολιτικές εντάσεις. Καθώς οι οικονομίες ανοίγουν ξανά, η ζήτηση είναι μεγάλη και η προσφορά απλώς δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Το μεγάλο ευρωπαϊκό δίκτυο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δεν μπορεί να παρέχει κάλυψη κατά το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς, λόγω των χαμηλών ταχυτήτων του ανέμου.

 

«Οι τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας έχουν τετραπλασιαστεί, αντανακλώντας τους φόβους της αγοράς για ελλείψεις φυσικού αερίου τον επόμενο χειμώνα», δήλωσε η Antonella Bianchessi, αναλύτρια της Citigroup.

 

To ολλανδικό φυσικό αέριο, δείκτης αναφοράς για την Ευρώπη, εκτοξεύθηκε στα 122,92 ευρώ ανά μεγαβατώρα, που είναι και το πιο υψηλό από τις αρχές Οκτωβρίου, όταν οι τιμές είχαν κάνει άλμα 40% σε μία μόλις ημέρα.

 

Η επιστροφή των τιμών σε τόσο υψηλά επίπεδα απειλεί επίσης τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και τις εμπορικές εταιρείες, πολλές από τις οποίες έπρεπε να αναζητήσουν περισσότερα δάνεια τον Οκτώβριο. Η κρατική εταιρεία φυσικού αερίου της Πολωνίας αναζητά 2,7 δισ. ζλότι (657 εκατ. δολάρια) σε βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση, εν μέσω επίμονα υψηλών τιμών φυσικού αερίου στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, όπως ανέφερε τη Δευτέρα.

 

 

 

 

Λία Δεληγιάννη

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *