Του Βασίλη Τζήμτσου
Σε «πλυντήριο» ξεπλύματος ναυτιλιακών καυσίμων είχε μετατραπεί παροπλισμένο δεξαμενόπλοιο στο λιμάνι του Κερατσινίου...
Λίγες ημέρες μετά την εξιχνίαση του κυκλώματος διακίνησης ναυτιλιακών καυσίμων, υπόθεση για την οποία έχει προφυλακιστεί ο ιδιοκτήτης της εταιρείας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ, Γιώργος Σπανός, εντοπίστηκε χθες μικρό δεξαμενόπλοιο που είχε μετατραπεί σε παράνομο αποθηκευτικό χώρο ναυτιλιακών καυσίμων.
Όπως φαίνεται τα στόματα έχουν ανοίξει για τα καλά ...ώστε να εντοπιστεί το παροπλισμένο πλοίο-αποθήκη αφορολόγητων καυσίμων, το οποίο δεν είχε κινήσει τις υποψίες των λιμενικών κατά το παρελθόν.
Όμως, τώρα, αξιοποιώντας σχετικές πληροφορίες άνδρες της Ασφάλειας του Β΄ Λιμενικού Τμήματος και της Διεύθυνσης Προστασίας Περιβάλλοντος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και προσωπικό του Δ' Τελωνείου Επίβλεψης Συγκροτημάτων, έκαναν έφοδο σε παροπλισμένο πλοίο στο λιμάνι του Κερατσινίου.
Μέσα στο κύτος της πρωραίας δεξαμενής συγκρούσεως (forepeak) του πλοίου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 6.000 λίτρα πετρελαιοειδών, χωρίς να συνοδεύονται από νομότυπα παραστατικά έγγραφα που να δικαιολογούν την ύπαρξη τους.
Επίσης, στην κεντρική και δεξιά δεξαμενή κατασχέθηκαν συνολικά 1.000 λίτρα πετρελαιοειδών χωρίς νομότυπα παραστατικά, ενώ στη δεξαμενή καυσίμων βρέθηκαν 2.000 λίτρα πετρελαιοειδών, τα οποία έπρεπε να είχαν παραδοθεί και εκτελωνιστεί μετά τον παραπλισμό του πλοίου το οποίο τελεί σε αργία. Κάτι που δεν έγινε.
Από την Ασφάλεια του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, απεστάλησαν δείγματα των κατασχεθέντων πετρελαιοειδών στο Γενικό Χημείο του Κράτους, ενώ ο 60χρονος ιδιοκτήτης του πλοίου, μετά από προφορική εντολή του αρμόδιου Εισαγγελέα, αφέθηκε ελεύθερος.
Αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται παροπλισμένο πλοίο με αφορολόγητο τράνζιτ πετρέλαιο.
Τα παροπλισμένα πλοία και οι λαθρέμποροι
Οι λαθρέμποροι ναυτιλιακών καυσίμων συνηθίζουν να χρησιμοποιούν παροπλισμένα πλοία ως ...αποθήκες για τη διακίνηση ναυτιλιακών καυσίμων στην εσωτερική αγορά.
Η μέθοδος είναι απλή. Τα αφορολόγητα καύσιμα υποτίθεται πως διατίθενται σε πλοία χωρίς την καταβολή δασμών και φόρων. Όμως μέρος των καυσίμων αυτών δεν παραδίδεται στα καράβια που δικαιούνται το αφορολόγητο πετρέλαιο, αλλά μεταφέρονται παράνομα στις δεξαμενές παροπλισμένων πλοίων που δεν δικαιούνται να παίρνουν αφορολόγητο πετρέλαιο.
Όλα αυτά κάτω από τη μύτη των λιμενικών και τελωνειακών αρχών.
Πολλά παροπλισμένα πλοία στον κόλπο της Ελευσίνας έχουν εντοπιστεί κατά το παρελθόν να έχουν στις δεξαμενές τους παράνομα ναυτιλιακά καύσιμα τα οποία στη συνέχεια καταλήγουν με βυτιοφόρα στην εσωτερική αγορά, ζημιώνοντας το Δημόσιο από τη μη καταβολή των δασμών και φόρων.
Πάνε να τα ρίξουν σε ιδιοκτήτη βενζινάδικων
Στο μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες του directnews.gr, λίγες ημέρες μετά την προφυλάκιση του ιδιοκτήτη της εταιρείας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ Γιώργου Σπανού, κάποιοι κύκλοι εμφανίζουν ως «εγκέφαλο» του κυκλώματος επιχειρηματία που έχει στην κατοχή του εννέα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Όμως κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από τις μέχρι στιγμής έρευνες που είναι σε εξέλιξη από τον 7ο Τακτικό Ανακριτή Πειραιά.
http://directnews.gr/