Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020

Κάποτε τουλάχιστον η προπαγάνδα είχε Άννα Βίσση στο δελτίο

 


γράφει ο Μάνος Χωριανόπουλος

 

Αιώνες πριν, όταν η Ελλάδα εκσυγχρονιζόταν με τα γνωστά αποτελέσματα (σύγχρονο κράτος, αποφυγή της χρεοκοπίας, ισχυρό δημόσιο χωρίς γραφειοκρατία), η διαβόητη υποστήριξη των ΜΜΕ προς την κυβέρνηση Σημίτη, είχε μπόλικη φαντασία και αρκετό infotainment.

 

Αρκετοί θα θυμούνται δελτία ειδήσεων, με διάρκεια ταινίας, τα οποία αφού ξεπετούσαν την επικαιρότητα, έκαναν συνδέσεις με νυχτερινά κέντρα για την πρεμιέρα καλλιτεχνών όπως η Άννα Βίσση, η Καίτη Γαρμπή και άλλοι.

 

Το περιεχόμενο δεν "κλότσαγε" και πολύ καθώς, η επίπλαστη ευμάρεια με δανεικά, είχε ένα κοινό, που μπορούσε να ενημερωθεί στις 20:00 από έγκριτους δημοσιογράφους για τη βραδινή του έξοδο. Υπήρχαν πούρα να καταναλωθούν, χαρτονομίσματα να καούν σε τασάκια και πορτιέρηδες να χαρτζιλικωθούν.

Η μεσαία τάξη, νόμιζε ότι είχε πιάσει την καλή και η προπαγάνδα ήταν όσο ήπια χρειαζόταν για να στηρίζεται το εκσυγχρονιστικό αφήγημα, αγκαζέ με το "ωχ αδερφέ μου" και τον μπακάλη που φώναζε "πούλα πούλα" 5-10 φορές τη μέρα.

 

 

Χρειάστηκε να φτάσουμε στη χρεοκοπία, αρκετά χρόνια μετά για να γίνει κατανοητό, ότι η εικόνα που παρουσιαζόταν τότε ήταν μια καλοδουλεμένη κατασκευή, που βασιζόταν πάντως και στο ότι μια μεγάλη μερίδα πολιτών, πίστευε ότι η κοινωνική κινητικότητα με καταναλωτικά δάνεια και διακοποδάνεια, έχει μέλλον.

 

Σήμερα τα πράγματα είναι αλλιώς. Δεν χρειάζεται ούτε τακτ, ούτε Άννα Βίσση. Μόνο κτηνώδη δύναμη, χωρίς ντροπές και δισταγμούς.

 

Έμπειρος δεξιός κοινοβουλευτικός, που φίλο της εποχής Σημίτη δεν τον λες - το αντίθετο, είχε εκμυστηρευθεί σε φίλους του: "Τέτοια μιντιακή υποστήριξη σε κυβέρνηση, ούτε επί Σημίτη δεν υπήρξε".

 

Από την απόκρυψη ειδήσεων, στις δολοφονίες χαρακτήρων και από  την αποπομπή δημοσιογράφων που κάνουν απλώς τη δουλειά τους, στην ανακάλυψη "σκανδάλων", που ανεβαίνουν για λίγο και αποσύρονται στη συνέχεια, η εποχή του "εκσυγχρονισμού", μοιάζει με "χαμένο παράδεισο της δημόσιας σφαίρας". Τουλάχιστον τότε ακούγαμε και κανένα σουξέ.

 

Η τακτική που εφαρμόζεται σήμερα, είναι η επιτομή του "ή μαζί μας ή εναντίον μας" και μάλιστα εφαρμόζεται και στους φίλους της σημερινής εξουσίας, στοιχείο που δείχνει ότι τα χειρότερα έρχονται.

 

Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, όταν η πραγματικότητα, που πρέπει να αλλοιωθεί περιέχει 100 νεκρούς την ημέρα, λύσεις φιάσκο για το εμπόριο τύπου Click Away και ένα οικονομικό μέλλον που προβλέπεται μαύρο.

 

Όσο πιο εξωφρενικό είναι το ψέμα που πρέπει να ειπωθεί, τόσο μεγαλύτερος πρέπει να είναι ο φανατισμός με τον οποίο θα επιδιώκεται η διάδοσή του.

 

Μπορεί να υπάρχουν οι χαραμάδες των Social Media, αλλά η ψευδαίσθηση ότι αυτό φτάνει, είναι βούτυρο στο ψωμί όσων γνωρίζουν ότι μέσω της τηλεόρασης απευθύνονται σε μεγάλες μάζες, που εξακολουθούν να ενημερώνονται απο τα δελτία ειδήσεων.

 

Το δυστύχημα είναι ότι η προπαγάνδα συνδυάζεται με την πραγματική αδυναμία του προοδευτικού χώρου να αρθρώσει μια καλά δομημένη εναλλακτική πρόταση, με προοπτικές διακυβέρνησης.

 

Το ΚΙΝΑΛ έχει σπάσει εδώ και χρόνια την πυξίδα του, από την εποχή που έγινε παρακολούθημα -ως ΠΑΣΟΚ- του Σαμαρά και ο ΣΥΡΙΖΑ επαναπαύεται στην καταγγελία του ζοφερού μιντιακού τοπίου για το ότι δεν έχει καταφέρει να αποκαταστήσει την επικοινωνία του με τις κοινωνικές τάξεις που σταδιακά έχασε ως κυβέρνηση.

 

Η αλήθεια όμως είναι ότι όταν μια πολιτική πρόταση συναντά την κοινωνική ανάγκη, ακόμα και η πιο καλά δομημένη προπαγάνδα καταρρέει.

 

Όσο αυτή η πρόταση δεν διατυπώνεται, η τακτική του "τα μάτια σου θα πιστέψεις ή εμένα" από υπουργούς και κλακαδόρους, θα μοιάζει ανίκητη.  

Η επετειακή επίδειξη φιλανθρωπίας: Η Πρόεδρος, ο Πρωθυπουργός και ο Χαρούν Αλ Ρασίντ…

 


 γράφει ο Γιώργος Καρελιάς

 

Δύο (εγχώριες) εορταστικές εικόνες κάνουν το γύρο των μέσων ενημέρωσης. Την παραμονή των Χριστουγέννων η Πρόεδρος της Δημοκρατίας πήγε σε μια «κοινωνική κουζίνα» και μοίρασε μερίδες φαγητού σε φτωχούς συνανθρώπους μας. Ανήμερα τα Χριστούγεννα την μιμήθηκε ο Πρωθυπουργός, αυτός προτίμησε ένα εστιατόριο στο υποβαθμισμένο Κερατσίνι.

 

Βεβαίως, τα συνηθίζουν αυτά οι πολιτικοί, ιδίως σε περιόδους εορτών, όταν η ευαισθησία για τους ανθρώπους που είναι σε ανάγκη περισσεύει. Και αυτές οι επισκέψεις έχουν πάρει επετειακό χαρακτήρα. Είναι όπως υποδέχονται παιδιά ή φουστανελοφόρους για να τους πουν τα κάλαντα.

 

Είναι ηλίου φαεινότερον ότι η κυρία Σακελλαροπούλου και ο κ. Μητσοτάκης, όπως και οι προκάτοχοί τους, δεν έχουν σχέση-δεν θα μπορούσαν να έχουν- με τον κόσμο της ανάγκης, της ανημπόριας, της φτώχειας. Επομένως, ο ισχυρισμός ότι η πρωτοβουλία τους αυτή-που δεν είναι δική τους, αλλά των επικοινωνιολόγων τους- δείχνει ότι «γνωρίζουν τι γίνεται στην κοινωνία» είναι έωλος. Αν ήταν πρωτοβουλία ουσίας, τότε δεν θα έπρεπε να την μάθουμε, δεν έχει νόημα η προβολή της. Αν ήταν πρωτοβουλία ουσίας, σημαίνει ότι στην καθημερινή τους ζωή, πριν αποκτήσουν τα σημερινά αξιώματά τους, μετείχαν σε κινήματα εθελοντισμού και προσφοράς χωρίς να τα γνωρίζουμε, αφού δεν το διατυμπάνιζαν. Ομως, αυτό δεν συμβαίνει.

Επομένως, η κίνησή τους αυτή δεν μπορεί παρά να είναι μόνο συμβολική και να αποσκοπεί στο να οδηγήσει περισσότερους πολίτες σε τέτοια κινήματα: «Αφού το κάνουν η Σακελλαροπούλου και ο Μητσοτάκης, να το κάνω κι εγώ».

 

Πολύ ωραίο για να είναι αληθινό. Δουλειά των πολιτικών δεν είναι να παριστάνουν τους εθελοντές μοιράζοντας συσσίτιο και δώρα κάθε Χριστούγεννα. Αλλά να φροντίζουν ώστε να μην υπάρχουν άνθρωποι που βρίσκονται στην ανάγκη να αναζητούν συσσίτιο. Κι επειδή αυτό θα ήταν ιδανική κατάσταση, ρεαλιστικότερο είναι να φροντίζουν ώστε οι κρατικές δομές να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες για στέγαση και φαγητό των συνανθρώπων μας που, για κάποιο λόγο, δεν μπορούν να τα έχουν. Αυτό λέγεται κοινωνική πολιτική και δεν έχει καμιά σχέση με την επετειακή επίδειξη φιλανθρωπίας συνοδεία φωτογραφικών φακών.

 

Οι πολιτικοί ζουν σε άλλον, δικό τους, κόσμο. Δεν γνωρίζουν τι γίνεται στις φτωχογειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά. Η Πρόεδρος και ο Πρωθυπουργός- όχι μόνο οι σημερινοί, αλλά και οι χτεσινοί και οι αυριανοί διάδοχοί τους-δεν μπορούν να τριγυρίζουν στους δρόμους, όπως τριγύριζε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Θεόδωρος Ρούσβελτ στο Μανχάταν. Ούτε να τριγυρίζουν μεταμφιεσμένοι στην αγορά, όπως έκανε αιώνες πριν ο χαλίφης της Βαγδάτης Χαρούν Αλ Ρασίντ, για να ξέρει τι λένε οι υπήκοοί του.

 

Κι αφού δεν μπορούν να τα κάνουν αυτά, ας ζητήσουν από την Στατιστική Υπηρεσία να τους δώσουν τα πραγματικά στοιχεία για τους ανέργους, τους φτωχούς, τους απόρους και τους αστέγους. Τότε θα ξέρουν τι γίνεται λίγα χιλιόμετρα από το Προεδρικό και το Μέγαρο Μαξίμου και δεν θα χρειάζεται να τρέχουν στα συσσίτια.

 

«Προλάβετε την φιλανθρωπία εμποδίζοντας τη φτώχεια» έχει γράψει αιώνες πριν ο Εβραίος φιλόσοφος Μαϊμονίδης. Ο Γάλλος Ζαν Πολ Σαρτρ το έχει πει αλλιώς: «Οι φτωχοί δεν ξέρουν ότι ο σκοπός της ζωής τους είναι να εξασκούν τη γενναιοδωρία μας»…

18,5 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ για την καμπάνια εμβολιασμού από το Υπουργείο Υγείας.!

 


Το ποσό των 18,5 εκατομμυρίων ευρώ θα διανεμηθεί σε ΜΜΕ για την προβολή της εμβολιαστικής καμπάνιας, σύμφωνα με απόφαση του Βασίλη Κικίλια

 

Με απόφαση του υπουργού Υγείας, Βασίλη Κικίλια θα διανεμηθεί σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης το ποσό των 18,5 εκατ. ευρώ, προκειμένου για "την προβολή μηνυμάτων και της εθνικής εκστρατείας κατά του κορονοιού covid-19".

 

Σύμφωνα με την σχετική απόφαση, αντικείμενο της σύμβασης είναι "η παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών, που συνίστανται ειδικότερα στην εκπόνηση σχεδίου εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών, καθώς και κάθε άλλης συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την έγκαιρη υλοποίηση αυτής, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τη λήψη μέτρων για την αποτροπή διασποράς του κορονοϊού COVID-19.

 

Ο δικός μας Θάνος", ένα ντοκιμαντέρ του NEWS247 για τον σπουδαίο Θάνο Μικρούτσικο, μέσα από τα μάτια και την ψυχή 20 δικών του ανθρώπων. Τραγουδοποιοί, σκηνοθέτες, συγγραφείς, πολιτικοί, μουσικοί, περιγράφουν, θυμούνται, ζωγραφίζουν με λόγια και ψυχή, το πορτραίτο του Θάνου. Έρχεται την Δευτέρα 28/12 στο NEWS 24/7".

 

 

To αντικείμενο καταλαμβάνει:

 

α) στο σχεδιασμό, οργάνωση της επικοινωνιακής στρατηγικής, της τοπόθετησης, του χρόνου προβολής και του τρόπου προβολής στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, και ειδικότερα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, από τον έντυπο τύπο, από τα ηλεκτρονικά μέσα με χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών και internet, από τον περιφερειακό τύπο, από ραδιοφωνικά μέσα κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά.

 

β) στη διαμόρφωση του σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής και της τοποθέτησης στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας με την ενδεδειγμένη παραμετροποίηση που αφορά όλες τις ομάδες αποδεκτών και συγκεκριμένα τις πληθυσμιακές ομάδες που ορίζονται στο πλαίσιο της παρ. 1 του άρθρου 74 του ν.4761/2020, με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, όπου αυτός υφίσταται, ή με κριτήρια δημοφιλίας, καθώς και με αναφορά στον βαθμό ανταπόκρισης και απήχησης σε κάθε ηλικιακή ομάδα, συμπράττοντα φορέα κοκ ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο.

 

Η δαπάνη για τις ως άνω αναφερόμενες υπηρεσίες θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 18.500.000 εκ.€, (προέγκριση για το 2021 ποσό 18.500.000,00€) και θα βαρύνει τις πιστώσεις του Α.Λ.Ε. 2420906001 «Έξοδα προβολής, διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων» του Φ./Ε.Φ. 1015-202-0000000". 















πηγή

Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2020

Ο Μωυσής μεταμορφώθηκε σε... Έλβις

 


Τον είπαν "Μωυσή", την είπαν "υπέρκομψη" και άλλα παρόμοια. Με τέτοια τρέφει η "εξουσία" τους θεράποντές της, που όντας ολίγο "νάρκισσοι" ανεβαίνουν τη σκάλα και καταλήγουν να γίνονται "παθολογικοί", χωρίς καμία ενσυναίσθηση, δηλαδή αναίσθητοι και επικίνδυνοι. Τα σκέφτομαι αυτά καθώς διαβάζω για τον "Έλβις της ΕΕ". Οι αθεόφοβοι σαλτιμπάγκοι της εξουσίας αποκαλούν τον Κυριάκο Μητσοτάκη "Έλβις Πρίσλεϊ", επειδή θα κάνει το εμβόλιο, όπως έκανε και ο μακαρίτης τραγουδιστής τη δεκαετία του 1950 με το εμβόλιο για την πολυμυελίτιδα. Ας είναι. Μπορούν τις απόκριες να του κάνουν δώρο και τη στολή του Έλβις. Να τον εξευτελίσουν εντελώς... 




πηγή

Ο Αγιος Μητροπολίτης Πειραιώς και ανωτάτης… μπακαλικής

 


Λένε ότι απευθύνονται στο ποίμνιο ως ποιμένες. Αλλά ορισμένοι δεν μπορούν να κρύψουν ότι συμπεριφέρονται σαν εκκλησιαστικοί “μαυρογιαλούροι” που απευθύνονται σε “πρόβατα”. Για του λόγου το αληθές πάμε να δούμε το νέο “θαύμα” του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ.

 

Ενα “θαύμα” θράσους που συνετελέσθη λες και δεν ήταν ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος ή ο Αναστάσιος Αλβανίας ή ο Μητροπολίτης Κατερίνης, που δοκιμάστηκαν από τον κορωνοϊό. Λες και ο Μητροπολίτης Καστοριάς δεν δοκιμάζεται αυτή την ώρα από τον ιό. Λες και δεν “έφυγε” από τον κορωνοιό ο Μητροπολίτης Λαγκαδά. Λες και από Σερβία μέχρι Ουκρανία δεν πέθαναν Ορθόδοξοι ιεράρχες από την πανδημία. Λες και στο Άγιο Όρος δεν μπήκαν σε καραντίνα 6 Μονές…

 

Στην Ποιμαντορική Εγκύκλιό του για τα Χριστούγεννα 2020, ανάμεσα στα άλλα, λοιπόν, ο Άγιος Πειραιώς αναφέρει για τη Θεία Λειτουργία:

 

« κοσμική πιστήμη πιδιώκει νά ρμηνεύσει τό πέρλογο πού κφεύγει τς γνωστικς της δυνατότητος. στόσο στήν παροσα συγκυρία ποδεχόμενοι τό πείραμα καί τήν παρατήρηση, τίς μεθόδους τς πιστήμης χομε πτό τό θαμα τς πίστεως. πό τίς ρχές Μαΐου ως τίς ρχές Νοεμβρίου πί 25 Κυριακάς λειτούργησαν κωλύτως ο 10.000 Ναοί στήν λληνική πικράτεια καί τελέσθησαν περίπου 250.000 Θεες Λειτουργίες. Κατ’ λάχιστον προσλθαν στά χραντα μυστήρια 10 τομα ες κάστην, μέσως συμπληρώνεται ριθμός τν 2.500.000 νθρώπων πού μετέλαβον τν χράντων Μυστηρίων. άν λοιπόν πανδημία διεσπείρετο διά τς Θ. Κοινωνίας θά πρεπε νά πάρχουν κτός τν λλων τουλάχιστον 2.000.000 κρούσματα στήν Χώρα μέ πολογισμό νδεικτικό, διότι κατά τίς 25 βδομάδες τελέσθηκαν κτός τν Κυριακν πάρα πολλές Θ. Λειτουργίες κατά τόν 15Αγουστο καί τίς μνήμες ορταζομένων γίων».

 

Σημειώνουμε το δέος που νιώσαμε μπροστά στην ανωτάτη… “μπακαλική”, την οποία χρησιμοποιεί ο Σεραφείμ. Για το “υπέρλογόν” του που παριστάνει την στατιστική και μαθηματική επιστήμη. Για την “μπακαλική” της β’ Δημοτικού που η “επιστημονικότητά της” είναι αντιστρόφως ανάλογη του φαρισαϊσμού της…

 

Προσέξτε, λοιπόν, πως έχουν τα πράγματα:

 

α) Στην αρχή μας είπαν ότι “η Πίστη σώζει”. Ένα σόφισμα που δεν άντεξε και γρήγορα αχρηστεύτηκε κάτω από την υπενθύμιση ότι τα πρώτα κρούσματα και οι πρώτες απώλειες ανθρώπινων ζωών που σημειώθηκαν στην Ελλάδα ήταν μεταξύ των πιστών προσκυνητών που επέστρεψαν από τους Άγιους Τόπους. Συμπέρασμα: Η πίστη μπορεί και να σώζει από διάφορα ορισμένους, αλλά από τον κορωνοιό δεν σώζει…

 

β) Στη συνέχεια ισχυρίστηκαν ότι η Θεία Κοινωνία χαρίζει… ανοσία. Ότι τάχα “θωρακίζει” απέναντι στην πανδημία. Κι αυτή η σοφιστεία πήγε περίπατο. Απόδειξη το γεγονός ότι η μισή Ιερά Σύνοδος βρέθηκε θετική (μολύνθηκε δηλαδή) από τον κορωνοϊό. Τι να σκεφτεί ο αδαής πιστός τώρα; Ότι οι μισοί Μητροπολίτες δεν πιστεύουν επαρκώς και ότι δεν κοινωνούν ώστε να παραμείνουν “θωρακισμένοι”;…

 

γ) Αφού τελειώσαμε με το «η πίστη σώζει» και ότι “η Θεία Κοινωνία θωρακίζει”, τώρα περάσαμε στο νέο τροπάρι: «Η Θεία Κοινωνία δεν κολλάει»…

 

Όμως: Αν κάνουμε χρήση αυτής της σπουδαίας μπακαλιστικής λογικής δεν έχουμε παρά να υπολογίσουμε από τον Μάρτη μέχρι σήμερα πόσοι μετακινήθηκαν με τα ΜΜΜ. Και τότε  καταλήγουμε στο εξής Σεραφείμιο συμπέρασμα: Αφού δεν έχουμε τουλάχιστον 10.000.000 καταγεγραμμένα κρούσματα, όσοι και οι Έλληνες που είτε οι ίδιοι είτε οι δικοί τους πάνε κι έρχονται με λεωφορεία και τρένα, ε, τότε ο κορωνοϊός δεν κολλάει ούτε στα και από τα ΜΜΜ…

 

Παρομοίως, η Σεραφείμιος μπακαλική μπορεί να εφαρμοστεί και για την εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς τους χώρους δουλειάς. Απλό: Αφού οι άνθρωποι συνεχίζουν να πηγαίνουν στις δουλειές τους, κι αφού 5 εκατομμύρια εργάτες, υπάλληλοι κλπ δεν μετατράπηκαν σε 5.000.000 κρούσματα, ε, ούτε στους χώρους δουλειάς κολλάει…

 

Το αυτόν: Από τη λογική του “υπέρλογου” δεν μπορεί κανείς να εξαιρέσει τα σχολεία, τις πλατείες, τα εστιατόρια, τα πάρτι και ό,τι άλλο βάλει ο νους μας, μιας και δεν έχουν καταγραφεί τα αντίστοιχα εκατομμύρια κρούσματα που θα έπρεπε – κατά Σεραφείμ – να είχαν εμφανιστεί.

 

Για τέτοια “μαθηματική αυθεντία” μιλάμε ο κ.Σεραφείμ… Απορούμε όμως: Πώς με τέτοιο “αναλυτικό εργαλείο” στα χέρια του, ο Άγιος Πειραιώς δεν κατέληξε (ακόμα) στο προφανές, με βάση την “υπέρλογη” δοκησισοσοφία του: Οτι, δηλαδή, ο κορωνοϊός όχι μόνο δεν κολλάει, αλλά ότι δεν υπάρχει κιόλας! 

 

Κατόπιν αυτών, περιττό βέβαια να ρωτήσουμε πως γνωρίζει ο Μητροπολίτης πόσα είναι τα πραγματικά κρούσματα στη χώρα. Πως ξέρει τον αριθμό, από την στιγμή που δεν τον ξέρει κανείς! Πως κατάφερε να τα μετρήσει όταν επιστήμονες και υγειονομικοί ζητούν ακριβώς αυτό: Να αγκαλιάσουν τα τεστ το σύνολο του πληθυσμού για να ξέρουμε τι γίνεται. Αλλά, μάλλον, αυτά είναι ερωτήματα που δεν αγγίζουν τις γνώσεις των «Αγίων”.

 

Εν ολίγοις – πρώτον: Η Θεια Κοινωνία ως εκκλησιαστικό μυστήριο, τόσο “θωρακίζει” από τον κορωνοιό, όσο και το άλλο μυστήριο, του γάμου, “θωρακίζει” από τα χιλιάδες διαζύγια. Η Θεία Κοινωνία “δεν κολλάει”, όσο και το άλλο εκκλησιαστικό μυστήριο, της βαπτίσεως, “δεν κολλάει” στον βαπτισμένο την “αμαρτία”…

 

Εν ολίγοις – δεύτερον: Αντί να μπαρουφολογεί ο «Άγιος Πατέρας» και αντί να μοιράζει ποιμαντορικές παρλαπίπες, γιατί δεν κάνει κάτι απλό: Αφού του αρέσει να πουλάει θαύματα, καθισμένος στον μητροπολιτικό θρόνο του, γιατί δεν το κάνει πιο πειστικά: Ας πάρει το κουταλάκι του, αυτός και μερικοί άλλοι του ιερατείου, και ας πάνε στις μονάδες που νοσηλεύονται ασθενείς. Ας πάνε εκεί να κοινωνήσουν τους αρρώστους. Και μετά, αφού η Θεία Κοινωνία δεν κολλάει, ας αρχίσουν – σε δημόσια θέα – να κοινωνούν και οι ίδιοι. Με το ίδιο κουταλάκι. Με το κουταλάκι και με την ίδια Θεία Κοινωνία που πριν από λίγο κοινώνησαν τους συνανθρώπους μας. Αυτούς που παλεύουν και βασανίζονται και που πάνω στην αρρώστια τους κάποιοι βλασφημούν. Άντε, λοιπόν, πηγαίνετε…   





















πηγή   

Η πραγματική αλληλεγγύη δεν είναι λάιφ στάιλ

 


γράφει ο Γιώργος X. Παπασωτηρίου

  

Στην Ερμού το όργανο της «εξουσίας» κλωτσάει έναν άστεγο. Στο Κολωνάκι και στον Πειραιά η εξουσία μοιράζει φαγητό στους φτωχούς!

 

Η κλωτσιά του μπάτσου πονάει. Μα, πιο πολύ πονάει η «κλωτσιά» της ταπείνωσης από τους πολιτικούς. Γιατί η «αλληλεγγύη» ταπεινώνει τον δέκτη και διαφθείρει τον πομπό, όταν γίνεται πολιτική επικοινωνία, λάιφ στάιλ και εταιρικό branding, όταν γίνεται επιχείρηση διαμόρφωσης φιλολαϊκής εικόνας με εξαγορά «ανθρωπιάς». Αυτό έκανε ο Ντόναλντ Τραμπ, ο Μπολσονάρου, ο Όρμπαν, ο Τζόνσον.

 

Γρήγορα αποκαλύπτεται η υποκρισία. Παρόλα αυτά, οι «κάτω», έστω πρόσκαιρα, ξεγελιούνται. Η Εικόνα επιβάλλεται στο Είναι και το καθορίζει. Οι πολιτικοί, σήμερα, δεν χρειάζεται να «Είναι», μόνο να «Φαίνονται». Το ίδιο κι εμείς. Όλα είναι "εικόνα". Οι άστεγοι, οι άνεργοι, οι πεινασμένοι, οι φυλακισμένοι, οι πρόσφυγες του Καρά Τεπέ και της Αμυγδαλέζας, οι κρατούμενοι στα κρατητήρια της Πέτρου Ράλλη, οι γυναίκες που βιάζονται, τα παιδιά που κακοποιούνται, οι γιατροί και οι  νοσοκόμοι που δίνουν μάχες στα νοσοκομεία, οι χιλιάδες νεκροί του κορονοϊού και της κυβερνητικής ιδεοληψίας, δεν υπάρχουν. Ό,τι δεν φαίνεται, δεν υπάρχει. Ο Χοσέ Μουχίκα, ο πάμπτωχος πρώην πρόεδρος της Ουρουγουάης, απτό παράδειγμα μιας άλλης διαχείρισης της εξουσίας, δεν υπάρχει. Οι νέοι που αρνούνται τον καταναλωτικό τρόπο ζωής και το «εγκεφαλικό κάψιμο» (burn out), τον άγριο ανταγωνισμό, την ανάγκη της συνεχούς αύξησης της αποδοτικότητας και τη φενάκη της αλήθειας από το ηλεκτρονικό-ψηφιακό θέατρο της ψευδαίσθησης, κρύβονται στο σκοτάδι όταν δεν διώκονται από τους "σερίφηδες". Η πραγματικότητα είναι αυτή που δείχνουν οι κάμερες. Ο κόσμος είναι χωρισμένος σε ορατό και αόρατο, το ίδιο και οι άνθρωποι.   

 

Η κουλτούρα της εγγύτητας και η συλλογικότητα ως νόημα και περιεχόμενο της ζωής των «κάτω» εξαερώνονται. Η κοινωνική αποστασιοποίηση δίνει τη χαριστική βολή. Απέναντι σ’ αυτό κενό δεν έχει απομείνει τίποτ’ άλλο πέρα από τον εαυτό που καθρεφτίζεται στις σέλφι, αυτοπαραμυθιάζεται με τις autofiction ιστορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και ενίοτε δονείται στιγμιαία από την κλωτσιά ενός μπάτσου στο σώμα κάποιου άστεγου ή μη. Τότε αντιδρά μ’ ένα οργισμένο «dislike», αλλά γρήγορα ξαναγυρνά στη χρήση, στο διαρκές αυτό-καθρέφτισμα. Η πολιτική δεν αποτελεί πια σημείο αναφο­ράς, όπου θα μπορούσε να αφιερωθεί κανείς με πάθος για να νοηματοδοτήσει την ύπαρξή του. Έχουμε πέσει στην παγίδα του Νάρκισσου με τα μαγικά καθρεφτάκια-οθόνες. Εκεί όπου υπερεπενδύουμε σε εγωπάθεια, σε αυτολατρία και σε ναρκισσισμό των μικρών διαφορών.

 

Όμως, υπάρχει ελπίδα. Είναι στο "σκοτάδι" αλλά υπάρχει και κάποια στιγμή θα ανάψει όσο κι αν προσπαθήσουν οι σιδερόφρακτοι σερίφηδες του συστήματος να τη σβήσουν. Η λύση θα έρθει από τους νέους, που αρνούνται τον καταναλωτικό τρόπο ζωής και την ιδιοκτησία, που απορρίπτουν την κοινωνία της κατανάλωσης και του αυτοκανιβαλισμού, που απορρίπτουν ότι η συσσώρευση πλούτου τους κάνει δήθεν πιο αυτόνομους και πιο ελεύθερους, που γνωρίζουν ότι το παρόν σύστημα καταστρέφει τον πλανήτη. Είναι οι νέοι που προτείνουν τη συνεταιριστική οικονομία και τη συνεισφορά, που μοιράζονται αλληλέγγυα τις γνώσεις τους, και ακολουθούν εναλλακτικές καλλιέργειες μη εξάντλησης της γης. Δεν επιδιώκουν να καταναλώνουν όλο και περισσότερο και αυτό τους δίνει το αίσθημα του ελέγχου της ύπαρξής τους. Τέλος, είναι οι νέοι που θεωρούν ότι η πραγματική αλληλεγγύη και η αγάπη μπορούν να είναι ένα σημείο αντίστασης ενάντια στην καπιταλιστική παγκόσμια τάξη, γιατί ο καπιταλισμός χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες με τρόπο που να καθιστούν τον εαυτό κέντρο του κόσμου, άρα δεν είναι συμβατός με την πραγματική αγάπη, αυτή που εννοούσε ο Ρεμπώ όταν έλεγε: "Εγώ είναι ένας άλλος"…   

Οι Μητσοτάκης – Σακελλαροπούλου μοίρασαν συσσίτια…

 


γράφει ο Νίκος Μπογιόπουλος

 

Ο μεν πρωθυπουργός Μητσοτάκης εδοξάσθη από τις κάμερες της “λίστας Πέτσα” να μοιράζει γεύματα και δώρα σε άπορους στο Κερατσίνι.

Η δε Πρόεδρος της Δημοκρατίας κυρία Σακελλαροπούλου να συμμετέχει σε διανομή συσσιτίων στο Μεταξουργείο.

Λαμπρά. Θαυμάσια. Και φυσικά μέσα στο χριστουγεννιάτικο πνεύμα…

Ομως κι αφού το κράτος μας, όπως προκύπτει από την κίνηση του ανώτατου πολιτειακού θεσμού, αλλά και η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τον επικεφαλής της, είναι τόσο “φιλάνθρωπο”, αντί να εξουθενώνει τους ταγούς του στέλνοντάς τους να μοιράζουν συσσίτια σε άπορους, γιατί δεν κάνει κάτι άλλο;

Γιατί, για παράδειγμα, δεν καταργεί τους άπορους, σταματώντας να εφαρμόζει, να νομοθετεί και να επικυρώνει πολιτικές αποφάσεις που κάνουν τους ανθρώπους άπορους;

Για παράδειγμα, αντί να μοιράζει συσσίτια στους φτωχούς, γιατί δεν σταματά να κάνει τους ανθρώπους φτωχούς, είτε με αποφάσεις κυβερνητικές, όπως αυτές που κόβουν συντάξεις, είτε με αποφάσεις του ΣΤΕ, όπως την περίοδο που ήταν πρόεδρός του η κυρία Σακελλαροπούλου, που επικύρωναν τις κυβερνητικές αποφάσεις φτωχοποίησης των ανθρώπων;

Πως λέγεται, λοιπόν, όταν το κράτος – που με τις πολιτικές του δημιουργεί άπορους και φτωχούς – στέλνει τους ταγούς του να μοιράσουν (παρέα με τις κάμερες της “λίστας Πέτσα”) συσσίτια και “ανυπόκριτη φροντίδα” στους φτωχούς και άπορους, που εκείνο δημιούργησε; “Συνέχεια (και συνέπεια) του κράτους”…

Α, ναι: Ο Χέλντερ Καμάρα, ο Βραζιλιάνος αρχιεπίσκοπος που κόντρα στο Βατικανό, στη χούντα, στον νεοφιλελευθερισμό και στις πολυεθνικές, στεκόταν στο πλευρό των φτωχών και στους αγώνες του λαού του ενάντια στην καπιταλιστική εκμετάλλευση, το έλεγε ετσι:

«Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε Άγιο. Όταν, όμως, ρωτάω γιατί είναι φτωχοί, με λένε κομμουνιστή»…  

Φάρμακο κατά του κορονοϊού υπό δοκιμήν σε Βρετανία και ΗΠΑ

   


Ένα πειραματικό φάρμακο, το οποίο θα μπορούσε να προλάβει τη μόλυνση που οδηγεί στην ασθένεια Covid-19, προσφέροντας άμεση ανοσία στις ομάδες υψηλού κινδύνου, δοκιμάζεται από επιστήμονες στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της εφημερίδας The Guardian.

 

Οι επιστήμονες εξηγούν ότι το φάρμακο αυτό θα μπορούσε να σώσει πολλές ζωές, γιατί προστατεύει όσους έχουν εκτεθεί στον νέο κορονοϊό από το να νοσήσουν. Πρόκειται για θεραπεία αντισωμάτων η οποία θα μπορούσε να δοθεί σε εισαχθέντες στα νοσοκομεία και σε ηλικιωμένους σε γηροκομεία, ώστε να προληφθεί η μετάδοση της ασθένειας. Όπως εξηγούν, αν χορηγηθεί σε πρόσωπα που ζουν στο ίδιο σπίτι με κάποιον που έχει ήδη μολυνθεί, θα μπορούσε να τους προστατεύσει από το να μολυνθούν και να νοσήσουν και οι ίδιοι, ενώ θα μπορούσε να χορηγηθεί και στους φοιτητές, καθώς ο κορονοϊός μεταδίδεται πολύ γρήγορα στα πανεπιστήμια.

 

Σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας, ιολόγο, Δρα Κάθριν Χούλιχαν, από τον Σύστημα Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων του Λονδίνου (UCLH): «Αν καταφέρουμε να αποδείξουμε ότι η θεραπεία αυτή είναι αποτελεσματική και προλαμβάνει τη μετάδοση της ασθένειας μεταξύ όσων εκτίθενται στον ιό, θα έχουμε ακόμη ένα όπλο στη φαρέτρα μας».

 

Το φάρμακο αναπτύσσουν η UCLH και η φαρμακευτική AstraZeneca, που μαζί με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης έχουν παράξει ένα εμβόλιο κατά του κορονοϊού που αναμένεται να πάρει έγκριση για χρήση στη Βρετανία την ερχόμενη εβδομάδα.

 

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι οι δοκιμές του φαρμάκου που περιέχει ένα «κοκτέιλ» αντισωμάτων προστατεύει κατά του κορονοϊού για 6 έως 12 μήνες. Είναι φάρμακο δύο δόσεων που χορηγούνται άμεσα η μία μετά την άλλη και αν λάβει έγκριση, θα μπορεί να χορηγείται σε άτομα που έχουν εκτεθεί στον ιό έως και 8 ημέρες πριν.

 

Εκτιμάται ότι θα μπορεί να είναι διαθέσιμο Μάρτιο ή Απρίλιο, αν οι δοκιμές είναι επιτυχείς και λάβει την αναγκαία έγκριση. Το φάρμακο δοκιμάζεται στο UCLH, σε αρκετά ακόμη βρετανικά νοσοκομεία και σε ένα δίκτυο 100 νοσοκομείων σε όλο τον κόσμο. Τον Δεκέμβριο το Νοσοκομείο University College ήταν το πρώτο όπου ζητήθηκε από ασθενείς να συμμετάσχουν στη δοκιμή, όπου κάποιοι παίρνουν το φάρμακο και κάποιοι ψευδο-φάρμακο (placebo).

 

Σύμφωνα με τη Δρα Χούλιχαν, «μέχρι σήμερα έχει χορηγηθεί ενέσιμα σε 10 συμμετέχοντες, νοσηλευτικό προσωπικό, φοιτητές και άλλους ανθρώπους, που έχουν εκτεθεί στον ιό είτε στο πανεπιστήμιο, είτε στον χώρο δουλειάς, είτε στο σπίτι τους», και παρακολουθούνται στενά ώστε να δουν οι επιστήμονες πόσοι και αν θα αναπτύξουν συμπτώματα της ασθένειας.

 

Καθώς το φάρμακο υπόσχεται άμεση προστασία, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι θα μπορούσε να έχει ζωτικό ρόλο στην αντιμετώπιση του κορονοϊού έως ότου εμβολιαστεί και αποκτήσει ανοσία το σύνολο του πληθυσμού, που σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις αυτό δεν θα επιτευχθεί πριν από το καλοκαίρι.

 

Σύμφωνα με τη Δρα Χούλιχαν, το πλεονέκτημα αυτού του φαρμάκου είναι ότι δημιουργεί άμεσα αντισώματα. «Μπορούμε να κάνουμε εμβόλιο σε όσους έχουν εκτεθεί στον κορονοϊό, αλλά δεν μπορούμε να τους διαβεβαιώσουμε ότι θα προστατευθούν από τη νόσο, γιατί αυτό αργεί να γίνει με το εμβόλιο» πρόσθεσε.

 

Από την πλευρά του ο καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο East Anglia, που ειδικεύεται στις μολυσματικές ασθένειες, Πολ Χάντερ, τονίζει ότι το φάρμακο θα μπορούσε να μειώσει τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. «Αν καταφέρουμε να φτάσουμε στην τρίτη φάση δοκιμών, θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε στη ζωή ανθρώπους που δεν είχαν μεγάλες ελπίδες να επιβιώσουν αν μολύνονταν. Είναι κάτι πραγματικά σημαντικό».

 

Το φάρμακο περιέχει έναν συνδυασμό αντισωμάτων που είναι γνωστός ως AZD7442 και έχει αναπτυχθεί από την AstraZeneca και παρέχει στους ασθενείς μονοκλωνικά αντισώματα που παράγονται στο εργαστήριο, αντί για αντισώματα που έχουν παραχθεί στο σώμα άλλων ασθενών.

 

Στην έρευνα της εταιρείας στις ΗΠΑ συμμετέχουν ενήλικες ενώ στην έρευνα του Συστήματος Πανεπιστημίων του Λονδίνου εξετάζεται αν μπορεί να προφυλάξει ηλικιωμένους και άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όπως καρκινοπαθείς. Οι έρευνες αυτές βρίσκονται στο τρίτο στάδιο δοκιμών. 




















πηγή

Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2020

Πρόεδρος Pfizer: Δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν το εμβόλιο είναι αποτελεσματικό στο νέο στέλεχος

 


Η είδηση για το νέο στέλεχος του κορονοϊού που εντοπίστηκε κυρίως στη Βρετανία έχει προκαλέσει παγκόσμια αναστάτωση, την ώρα που η πανδημία συνεχίζει την εξάπλωσή της στον πλανήτη. Ένα από τα εύλογα ερωτήματα που έχουν προκύψει είναι εάν τα εμβόλια που έχουν ήδη παρασκευαστεί, θα είναι εξίσου αποτελεσματικά και απέναντι στη μετάλλαξη αυτή.. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer, Αλμπερτ Μπουρλά, στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε το βράδυ της Πέμπτης στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ1, κλήθηκε να απαντήσει για το θέμα αυτό. Αν και δήλωσε «συγκρατημένα αισιόδοξος» ότι τα εμβόλια θα αποδειχθούν εξίσου αποτελεσματικά και σε αυτό το στέλεχος, εντούτοις έσπευσε να προσθέσει ότι «δεν το ξέρουμε αυτή τη στιγμή με βεβαιότητα». Δήλωσε μάλιστα πως σε περίπου δύο βδομάδες θα υπάρχουν αρκετά στοιχεία που θα επιβεβαιώνουν ή όχι την αποτελεσματικότητα του εμβολίου απέναντι στο νέο στέλεχος.

Σε περίπτωση που το εμβόλιο χρειαστεί κάποιες «προσαρμογές» για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη μετάλλαξη, δήλωσε ότι αυτό μπορεί να γίνει «σχετικά γρήγορα».

Μιλώντας για τον αριθμό των εμβολίων που θα διατεθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ανέφερε πως μέσα στο 2021 θα δοθούν 200 εκατ. δόσεις. Επισήμανε ότι η Ε.Ε. έχει το δικαίωμα να ζητήσει 100 εκατ. επιπλέον δόσεις εμβολίων, «τις οποίες θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους τις δώσουμε», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Δήλωσε επίσης ότι κάθε χώρα θα λάβει το μερίδιό της, κατ΄ αναλογία πληθυσμού, σημειώνοντας πως η Ελλάδα θα λάβει περίπου 2 εκατ. δόσεις. Εκτίμησε ότι η χώρα μας θα λάβει μεταξύ 90-100 χιλ. δόσεων μέσα στον Δεκέμβριο. Διαβεβαίωσε επίσης ότι οι δόσεις του εμβολίου θα παραδοθούν και θα διανεμηθούν εγκαίρως στα σημεία εμβολιασμού και σύμφωνα με τις δέουσες προδιαγραφές ασφαλείας.

Τέλος, αναφερόμενος στο πόσο θα διαρκέσει η πανδημία, υπογράμμισε με νόημα πως «αυτή τη στιγμή οι λύσεις που έχουμε στα χέρια μας είναι τόσο αποτελεσματικές που είναι ζήτημα χρόνου να φτάσουμε στο τέλος». 










πηγή

Στην ανάγκη κάνουμε και τον σταυρό μας...

 


γράφει ο Δημήτρης Ψαρράς

 

Οσοι χρυσαυγίτες γλίτωσαν από τη δικαστική «καμπάνα» που βύθισε την οργάνωσή τους στα τάρταρα σήμερα προσπαθούν να βρουν σανίδα σωτηρίας... «πουλώντας» ορθόδοξο πνεύμα, το οποίο ουδεμία σχέση έχει με την ορθόδοξη ναζιστική πίστη που υμνούσαν μέχρι χθες.

Οσοι παρακολουθούσαν τους τελευταίους μήνες τη διαδικασία συρρίκνωσης και πολυδιάσπασης της Χρυσής Αυγής, που ολοκληρώθηκε μετά τη δικαστική απόφαση της 7ης Οκτωβρίου, διαπίστωναν ότι οι κατηγορούμενοι και ήδη καταδικασμένοι ναζιστές που ανήκαν στην ηγεσία της οργάνωσης επιχειρούσαν οψίμως να εμφανιστούν ως πιστοί χριστιανοί που τους κυνηγά το «σύστημα» των αντίχριστων σιωνιστών.

 

 

Τις εκκλησίες (εδώ τον Αγιο Παντελεήμονα) είχαν επιλέξει οι ναζιστές για να μοιράσουν πατάτες μόνο σε Ελληνες

  

Σε έναν βαθμό αυτό το φαινόμενο, δηλαδή η όψιμη ανακάλυψη της χριστιανικής πίστης, απαντάται σε πολλούς καταδικασμένους για κακουργήματα, που αναζητούν μια προσωπική εξιλέωση μετά το σοκ της καταδίκης. Αλλά στην περίπτωσή μας η καταφυγή των συνεργατών του Ν. Μιχαλολιάκου στα θεία και η προσπάθεια ανθρώπων όπως ο Λαγός ή ο Κασιδιάρης να βρουν το δίκιο τους μέσα από την επίδειξη της βαθιάς τους ευλάβειας το μόνο που κάνει είναι να εκθέτει τους ίδιους και όσους από τα στελέχη της Εκκλησίας δέχτηκαν κάποια στιγμή να συμπορευτούν μαζί τους.

 

"Θεομπαίχτες μέχρι τέλους όσοι απέμειναν στα παρακλάδια της Χρυσής Αυγής"

 

Πέρσι τα Χριστούγεννα ο Λαγός είχε τολμήσει να αναρτήσει στην ιστοσελίδα του μια φράση του Φώτη Κόντογλου, ότι «μοναχά ο ορθόδοξος χριστιανός γιορτάζει τα Χριστούγεννα πνευματικά». Βέβαια τότε δεν είχε βγει ακόμα η δικαστική απόφαση και ο Λαγός δεν είχε ακόμα αποφασίσει να αποδράσει στις «αντιορθόδοξες» Βρυξέλλες, όπου γιορτάζει φέτος, εκμεταλλευόμενος το δικαίωμα της ασυλίας που θέλει να καταργηθεί για όλους τους άλλους.

 

Οσο για τον Κασιδιάρη, αυτός φιλοξενεί εδώ και λίγες μέρες στη δική του ιστοσελίδα το κείμενο μιας Ελληνοαμερικάνας που συγκρίνει τα Χριστούγεννα με το Πολυτεχνείο, για να συμπεράνει ότι τα πρώτα είναι μεγάλη γιορτή για το 95% των Ελλήνων, ενώ το δεύτερο τιμάται μόνο από το 5% των αναρχοκομμουνιστών.

 

Με συνεχείς αναφορές στον Χριστό επιχειρούν να μπερδέψουν τους επισκέπτες τους και ορισμένες ακροδεξιές ιστοσελίδες που έχουν θέσει στόχο την «επανένωση των εθνικιστών» κάτω από την ηγεσία του Κώστα Πλεύρη. Ακόμα κι αυτός δεν παραλείπει βέβαια να απευθύνεται σε πιστούς «χριστιανούς εθνικιστές».

 

Το κακό για όλους αυτούς είναι πως οι αναφορές στον Χριστό και την πίστη δεν πείθουν ότι αποτελούν μια πραγματική μετατόπιση από τη φανατική προσκόλλησή τους στην εγκληματική ναζιστική κοσμοθεωρία. Το μόνο που κάνουν οι χρυσαυγίτες αυτές τις μέρες είναι να μιμούνται ακόμα μια φορά το ίνδαλμά τους, τον Χίτλερ, ο οποίος είχε φροντίσει να δημιουργηθεί το λεγόμενο κίνημα των «Γερμανών Χριστιανών» (Deutsche Christen), μια οργανωμένη κίνηση στο εσωτερικό των προτεσταντικών εκκλησιών, με στόχο να υιοθετηθούν και να στηριχτούν οι φυλετικοί νόμοι του Τρίτου Ράιχ.

 

Σε μεγάλο βαθμό το εγχείρημα αυτό πέτυχε, με αποτέλεσμα να αποκτήσει ο Χίτλερ συμμάχους στο εσωτερικό των εκκλησιών, να αποφύγει την κατά μέτωπο σύγκρουση με το σύνολο των οργανωμένων θρησκευτικών ομάδων και να δώσει διέξοδο στους θρησκευόμενους οπαδούς του κόμματός του.

 

Κεντρικός πυρήνας της παρέμβασης του Χίτλερ στις γερμανικές εκκλησίες ήταν η προβολή ενός νέου μοντέλου χριστιανικής πίστης, αποκαθαρμένου από τις «εβραϊκές επιρροές», δηλαδή μιας νέας θρησκείας που θα μπορούσε να προβάλει και έναν νέο Μεσσία, τον Αριο και όχι Εβραίο Χριστό. Αυτός ο «εξαριανισμός» του χριστιανισμού επιτρέπει και στους σημερινούς θαυμαστές του Χίτλερ να συμβιβάζουν τα ασυμβίβαστα.

 

Δεν θα είχαν μεγάλη σημασία πλέον όλα αυτά, αν δεν υπήρχε ήδη στην ελληνική κοινωνία ένα παλιότερο εθνικιστικό ρεύμα με παρόμοια χαρακτηριστικά και με αναφορές στην «ελληνικότητα» του Χριστού, καθώς και απόπειρες να καταργηθεί η αναφορά στην «εβραϊκή» Παλαιά Διαθήκη. Από τον Περικλή Γιαννόπουλο μέχρι τον Κυριάκο Βελόπουλο, αυτό το ρεύμα παίρνει κατά καιρούς σοβαρές ή γελοίες μορφές, ωστόσο διεκδικεί να επηρεάζει ακόμα και κάποια στελέχη της Ιεραρχίας, όπως μας θυμίζει κυρίως η περίπτωση του Αμβρόσιου.

 

Κατά καιρούς, με την «ελληνικότητα» του Ιησού έχουν καταπιαστεί διάφοροι συγγραφείς του «χώρου», με προεξάρχοντες τον υπουργό προπαγάνδας της χούντας Γεώργιο Γεωργαλά και τον γραμματέα του πραξικοπηματία Λαδά Κωνσταντίνο Πλεύρη. Βέβαια, όταν ο Βελόπουλος επιχείρησε να κάνει καμπάνια μ’ αυτό το θέμα, έσπασε τα μούτρα του και υποχρεώθηκε να αποσύρει το βιβλίο «Ιησούς και Δίας, Ορθοδοξία ή Δωδεκάθεο. Εκάς οι βέβηλοι», όπου αντέγραφε διάφορες απόπειρες συνδυασμού του χριστιανισμού και της «Πατρώας Θρησκείας», δηλαδή του Δωδεκάθεου. Το βιβλίο ξανακυκλοφόρησε «διορθωμένο», ενώ ο Βελόπουλος άρχισε να δηλώνει τη βαθιά του πίστη.

 

Πρώτοι είχαν εισηγηθεί τις θεωρίες αυτές οι θεωρητικοί του φυλετισμού Χιούστον Στιούαρτ Τσάμπερλεν (1855-1927) και Τέοντορ Φριτς (1852-1933), ενώ τις είχε αναπτύξει ο θεωρητικός του ναζισμού Αλφρεντ Ρόζενμπεργκ (1896-1946) στο περιβόητο πόνημά του «Ο μύθος του 20ού αιώνα».

 

Μέχρι πρόπερσι η Χρυσή Αυγή τιμούσε τις μέρες αυτές τον Θεό Ηλιο, μετατρέποντας τα Χριστούγεννα σε «Ηλιούγεννα» και καταγγέλλοντας τη χριστιανική γιορτή ως «εμπορική» και επηρεασμένη από την εβραϊκή Χανουκά! Οπως αποδείχτηκε, μάλιστα, στη δίκη, ήταν γνήσια η φωτογραφία που πρώτη αποκάλυψε η «Εφ.Συν.» με την ομάδα χρυσαυγιτών υπό τον Κασιδιάρη να γιορτάζει τα «Ηλιούγεννα», δηλαδή το χειμερινό ηλιοστάσιο, με τη σημαία της Βέρμαχτ και τον αγκυλωτό σταυρό.

 

Ο ίδιος ο Μιχαλολιάκος έγραφε σε βιβλίο του το 2000: «Πιστεύουμε στην Ιδέα της Θρησκείας, πιστεύουμε σε έναν Ελληνικό Χριστιανισμό, απόλυτα ταυτισμένο με τον πολιτισμό και την ιστορία του λαού μας. Βλέπουμε στη γλυκιά μορφή της Παναγίας-Στρατηγού την Παλλάδα-Αθηνά, βλέπουμε στην εορτή των Χριστουγέννων την ημέρα του Ανίκητου Ηλίου, στην ημέρα της Αναστάσεως όχι το εβραϊκό Πάσχα, αλλά τα ανθεστήρια. Η ανεξιθρησκία είναι για μας αποδεκτή μόνο όταν δεν έρχεται αντιμέτωπη με τα Δίκαια και τους Πόθους της Φυλής» (Ν. Γ. Μιχαλολιάκος, «Για μια Μεγάλη Ελλάδα σε μια Ελεύθερη Ευρώπη», Ασκαλών, Αθήνα 2000, σ. 25). Φυσικά, η παράγραφος αυτή έχει σβηστεί στην επανέκδοση του 2012.   

Βιώνουμε μια «πανδημία παραπληροφόρησης»

 


γράφει ο Ντέιβιντ Πατρικαράκος  

 

Πριν από αρκετά χρόνια, καθώς ταξίδευα στην εμπόλεμη ζώνη στην ανατολική Ουκρανία και παρακολουθούσα τα ρωσικά στρατεύματα και τους συμμάχους τους να πολεμούν ενάντια στον ουκρανικό στρατό, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι ο πόλεμος στον 21ο αιώνα ήταν, όσον αφορά σε κάποιες σημαντικές πτυχές και σε κάποια σημεία του, περισσότερο μια σύγκρουση αφηγημάτων παρά μια σύγκρουση οπλισμού. Μέσα στα χιονισμένα δάση και τις βρώμικες γκρίζες κωμοπόλεις, αυτό που έκανε τη διαφορά δεν ήταν οι βόμβες και οι σφαίρες αλλά τα tweets και οι αναδημοσιεύσεις. Και εξαιτίας αυτού, συνειδητοποίησα ότι οι τεχνολογίες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες τώρα έδωσαν σε μεμονωμένες γυναίκες και άνδρες τη δυνατότητα να μεταδίδουν μηνύματα και να κινητοποιούν κόσμο με ταχύτητα και σε βαθμό που προηγουμένως ήταν αδιανόητα, είχαν δημιουργήσει νέα μέσα εξουσίας, και μαζί με αυτά, έναν νέο τύπο ανθρώπου.

 

Τον ονόμασα Homo Digitalis: «ένας νέος τύπος εξαιρετικά χειραφετημένου ατόμου. Δικτυωμένος, παγκοσμίως διασυνδεδεμένος και πιο ισχυρός από ποτέ: ένα μοναδικό φαινόμενο του 21ου αιώνα». Ο Homo Digitalis αποτέλεσε τη βάση του βιβλίου μου που κυκλοφόρησε το 2017, War in 140 Characters: How Social Media is Reshaping Conflict in the Twenty-First Century (Πόλεμος σε 140 χαρακτήρες: Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδιαμορφώνουν τις συγκρούσεις στον εικοστό πρώτο αιώνα»).

 

Στα χρόνια μετά το ξέσπασμα της σύγκρουσης στην Ουκρανία το 2014, έχω παρακολουθήσει τον Homo Digitalis να επηρεάζει τα παγκόσμια γεγονότα παντού, από τη Σιβηρία έως τη Σενεγάλη, από τη Γάζα έως το Γκαζιαντέπ και αλλού. Αυτό ήταν και για καλό και για κακό. Στο Κίεβο, είδα Ουκρανούς εθελοντές να χρησιμοποιούν το Facebook για να κάνουν εράνους και να συγκεντρώσουν εξοπλισμό για τον υποχρηματοδοτούμενο στρατό της χώρας τους: ήταν η κοινωνία των πολιτών που ενώθηκαν για τη χώρα τους. Είδα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ενώνουν διαφορετικά άτομα από όλη την Ουκρανία για έναν μεγαλύτερο, συλλογικό καλό σκοπό. Στη Ρωσία, άκουσα ένα τρολ που χρηματοδοτείται από το κράτος να μου λέει πώς έχει χρησιμοποιήσει τεχνολογίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για να υπονομεύσει τη Δύση και τις κυβερνήσεις της· ως προς αυτό νέες τεχνολογίες χρησιμοποιήθηκαν για να διχάσουν και να υπονομεύσουν. Το 2020 έχω δει να ξεδιπλώνεται πλήρως η ικανότητα του Homo Digitalis τόσο για καλό όσο και για κακό. Ο κορονοϊός δημιουργεί συνθήκες έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία, αλλά και για την ενημέρωση. Όπως έχω γράψει, βρισκόμαστε εν μέσω μιας «infodemic» - μιας γενικής έκρηξης πληροφοριών που έχει προκαλέσει ο ιός. Παράλληλα με την ψευδή πληροφόρηση υπάρχει πλέον και εκτεταμένη παραπληροφόρηση - η ακούσια εξάπλωση των ανακριβειών.

 

Καθ' όλη τη διάρκεια του 2020, καθώς ο κόσμος κατέφευγε στο Twitter και το Facebook για να προσπαθήσει να καθησυχαστεί για τον ιό, άλλοι χρησιμοποίησαν τις ίδιες αυτές πλατφόρμες για να διαδώσουν φόβο και σύγχυση. Τα αφηγήματα ότι «η κατανάλωση χλωρίνης ή καθαρής αλκοόλης μπορεί να θεραπεύσει τις μολύνσεις του κορονοϊού» εξαπλώθηκαν παράλληλα με τις προσπάθειες της Ρωσίας και της Κίνας να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη στις δυνατότητες των κυβερνήσεων της Δύσης να προστατεύσουν τους πολίτες τους από τις χειρότερες επιπτώσεις του ιού. Και τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα: η εμπιστοσύνη στις κυβερνήσεις βρίσκεται στο ναδίρ στις ευρωπαϊκές χώρες, την ώρα που το Κέντρο Ελέγχου Δηλητηριάσεων του Βελγίου καταγράφει αύξηση 15% στον αριθμό των περιστατικών που σχετίζονται με κατανάλωση χλωρίνης.

 

Καθώς μπαίνουμε στο 2021, η κατάσταση είναι πιο σοβαρή από ποτέ. Χώρες, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν αρχίσει τον εμβολιασμό για κορονοϊό και βρίσκονται ήδη στο στόχαστρο ενός πρωτοφανούς όγκου επιθέσεων με πληροφορίες. Μια ποικιλία αφηγημάτων που έχουν σχεδιαστεί για να υπονομεύσουν την αξιοπιστία των εμβολίων για τον κορονοϊό εμφανίζονται τώρα στο διαδίκτυο. Επί της ουσίας, αυτοί που τα διασπείρουν συνδιαλέγονται με έναν χώρο στον οποίο τα αντιεμβολιαστικά αφηγήματα έχουν ήδη καθιερωθεί μαζί με αναπτυσσόμενα συνωμοτικά αφηγήματα όπως το QAnon. Το αποτέλεσμα είναι μια τέλεια καταιγίδα παραπληροφόρησης στη χειρότερη δυνατή στιγμή.

 

Εάν τα αφηγήματα κατά του εμβολίου για τον κορονοϊό μπορούν να πείσουν μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων να μην εμβολιαστεί, τότε αντιμετωπίζουμε μια παγκόσμια υγειονομική κρίση. Είναι επιτακτική ανάγκη τα κέντρα της παγκόσμιας εξουσίας, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ένωση, να αρχίσουν να ανταποκρίνονται σε αυτά τα αφηγήματα - και να τα αντιμετωπίσουν. Θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μονάδες αφιερωμένες στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης για να καταπολεμήσουν αυτά τα αφηγήματα: πρέπει να χρησιμοποιήσουν τον Homo Digitalis για να πολεμήσουν τον Homo Digitalis. Σε διαφορετική περίπτωση, η προοπτική θα είναι τρομακτική και το κόστος πολύ υψηλό για να το σηκώσουμε όλοι εμείς μαζί.







 

Πηγή: forum.eu/  

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *