Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου
Η αίτηση του αποκλειστικού αντιπροσώπου της Mazda στη χώρα για πτώχευση δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία για όσους γνωρίζουν την αγορά.
Κάποιοι το περίμεναν και προβλέπουν και άλλες τέτοιες δυσάρεστες «εκπλήξεις».
Οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτων την παρομοιάζουν με την αγορά ακινήτων.
Ο δρόμος της καταστροφής περνά από την εφορία, λένε.
«Όπως τιμώρησαν τους ιδιοκτήτες ακινήτων, έτσι τιμωρούν και τους κατόχους αυτοκινήτων με την υπερφορολόγηση», λέει στο newpost ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Μιχάλης Μπαξεβάνης.
«Η πολιτική των τεκμηρίων και της υπερφορολόγησης έχει τα αντίθετα αποτελέσματα για το κράτους που πυροβολεί τα πόδια του», συνεχίζει: «Η ένδεια που επικρατεί στην αγορά δεν μπορεί να δημιουργήσει κίνητρα για αγορά αυτοκινήτου, έτσι το κράτος δεν εισπράττει φόρους, όσους καινούργιους και αν σκαρφίζονται οι ειδήμονες του υπουργείου Οικονομικών» καταλήγει.
Σύμφωνα με τους εισαγωγείς, ακόμη και τα στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ανάκαμψη της αγοράς είναι... «πειραγμένα», καθώς περιλαμβάνονται μαζικές αγορές από εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων που ανεβάζουν τα ποσοστά των πωλήσεων.
«Εμείς ξέρουμε ότι η πτώση σε σχέση με την περασμένη χρονιά είναι της τάξης του 55%, ενώ αντιστοίχως η πτώση του 2013 σε σχέση με το 2012 ήταν 60%», λέει ο κ. Μπαξεβάνης.
Εφοριακοί: «Ζούμε μία τρέλα»
«Η πολιτική των τεκμηρίων διαβίωσης είναι καταστροφική» λένε με τη σειρά τους οι λογιστές.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνια Ένωσης Φοροτεχνικών, Αβραάμ Πανίδης, μας το εξηγεί με παραδείγματα:
Ένα ζευγάρι που ζει σε σπίτι 100 τμ και έχει ένα μικρό αυτοκίνητο 1200 κ.εκ, ενώ ο ένας από τους δύο είναι ελεύθερος επαγγελματίας (έστω και με ένα ευρώ εισόδημα) θα φορολογηθεί ως εξής:
4000 ευρώ το τεκμήριο για το σπίτι
4000 ευρώ το τεκμήριο για το αυτοκίνητο
2500 ευρώ το τεκμήριο διαβίωσης
Σύνολο: εισόδημα 10500 ευρώ φορολογητέο με 26%.
Θα κληθούν να πληρώσουν, μαζί με την προκαταβολή του 55% του φόρου της επόμενης χρονιάς, 4000 ευρώ.
«Η οικονομία πάει κατά διαόλου, οι επιχειρήσεις κλείνουν και τα τεκμήρια "γονατίζουν την κοινωνία και κατ'επέκταση την αγορά», λέει στο newpost ο κ. Πανίδης και συνεχίζει: . «Έτσι καταστρέφεται σήμερα ο κλάδος των αυτοκινήτων, έτσι καταστράφηκε η αγορά των ακινήτων. Αυτοκίνητο σήμερα αγοράζει μόνο όποιος έχει ζωτικές ανάγκες, όποιος το χρειάζεται για να δουλέψει και να κερδίσει το ψωμί του. Κι όσο ο κόσμος δεν αγοράζει σπίτι και αυτοκίνητο, ο φαύλος κύκλος θα συνεχίζεται: θα κλείνουν συνεργεία, επιπλάδικα, μάντρες και αντιπροσωπείες, το κράτος δεν θα έχει να εισπράξει φόρους και για να ισορροπήσει θα... αυξάνει τους φόρους. Είναι μια τρέλα»!
newpost.gr
Η αίτηση του αποκλειστικού αντιπροσώπου της Mazda στη χώρα για πτώχευση δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία για όσους γνωρίζουν την αγορά.
Κάποιοι το περίμεναν και προβλέπουν και άλλες τέτοιες δυσάρεστες «εκπλήξεις».
Οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτων την παρομοιάζουν με την αγορά ακινήτων.
Ο δρόμος της καταστροφής περνά από την εφορία, λένε.
«Όπως τιμώρησαν τους ιδιοκτήτες ακινήτων, έτσι τιμωρούν και τους κατόχους αυτοκινήτων με την υπερφορολόγηση», λέει στο newpost ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Μιχάλης Μπαξεβάνης.
«Η πολιτική των τεκμηρίων και της υπερφορολόγησης έχει τα αντίθετα αποτελέσματα για το κράτους που πυροβολεί τα πόδια του», συνεχίζει: «Η ένδεια που επικρατεί στην αγορά δεν μπορεί να δημιουργήσει κίνητρα για αγορά αυτοκινήτου, έτσι το κράτος δεν εισπράττει φόρους, όσους καινούργιους και αν σκαρφίζονται οι ειδήμονες του υπουργείου Οικονομικών» καταλήγει.
Σύμφωνα με τους εισαγωγείς, ακόμη και τα στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ανάκαμψη της αγοράς είναι... «πειραγμένα», καθώς περιλαμβάνονται μαζικές αγορές από εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων που ανεβάζουν τα ποσοστά των πωλήσεων.
«Εμείς ξέρουμε ότι η πτώση σε σχέση με την περασμένη χρονιά είναι της τάξης του 55%, ενώ αντιστοίχως η πτώση του 2013 σε σχέση με το 2012 ήταν 60%», λέει ο κ. Μπαξεβάνης.
Εφοριακοί: «Ζούμε μία τρέλα»
«Η πολιτική των τεκμηρίων διαβίωσης είναι καταστροφική» λένε με τη σειρά τους οι λογιστές.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνια Ένωσης Φοροτεχνικών, Αβραάμ Πανίδης, μας το εξηγεί με παραδείγματα:
Ένα ζευγάρι που ζει σε σπίτι 100 τμ και έχει ένα μικρό αυτοκίνητο 1200 κ.εκ, ενώ ο ένας από τους δύο είναι ελεύθερος επαγγελματίας (έστω και με ένα ευρώ εισόδημα) θα φορολογηθεί ως εξής:
4000 ευρώ το τεκμήριο για το σπίτι
4000 ευρώ το τεκμήριο για το αυτοκίνητο
2500 ευρώ το τεκμήριο διαβίωσης
Σύνολο: εισόδημα 10500 ευρώ φορολογητέο με 26%.
Θα κληθούν να πληρώσουν, μαζί με την προκαταβολή του 55% του φόρου της επόμενης χρονιάς, 4000 ευρώ.
«Η οικονομία πάει κατά διαόλου, οι επιχειρήσεις κλείνουν και τα τεκμήρια "γονατίζουν την κοινωνία και κατ'επέκταση την αγορά», λέει στο newpost ο κ. Πανίδης και συνεχίζει: . «Έτσι καταστρέφεται σήμερα ο κλάδος των αυτοκινήτων, έτσι καταστράφηκε η αγορά των ακινήτων. Αυτοκίνητο σήμερα αγοράζει μόνο όποιος έχει ζωτικές ανάγκες, όποιος το χρειάζεται για να δουλέψει και να κερδίσει το ψωμί του. Κι όσο ο κόσμος δεν αγοράζει σπίτι και αυτοκίνητο, ο φαύλος κύκλος θα συνεχίζεται: θα κλείνουν συνεργεία, επιπλάδικα, μάντρες και αντιπροσωπείες, το κράτος δεν θα έχει να εισπράξει φόρους και για να ισορροπήσει θα... αυξάνει τους φόρους. Είναι μια τρέλα»!
newpost.gr
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου