Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Ψηφίζεται σήμερα το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα - «Ερωτηματικό» ο φόρος στο κρασί


Δεκτό κατά πλειοψηφία με τις ψήφους των κυβερνητικών βουλευτών, στο σύνολό του και κατ' άρθρο, έγινε από τις αρμόδιες επιτροπές Οικονομικών, Κοινωνικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τα προαπαιτούμενα.
Το σχέδιο νόμου εισάγεται προς συζήτηση  σήμερα το πρωί στην Ολομέλεια της Βουλής με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
Πάντως, σε ό,τι αφορά την επίμαχη διάταξη που προβλέπει επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο κρασί και έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, μιλώντας σε δημοσιογράφους, τόνισε ότι η κυβέρνηση επανεξετάζει τη συγκεκριμένη ρύθμιση.
Όπως ανέφερε, η κυβέρνηση θα δει αν μπορεί να αλλάξει την διάταξη, διευκρινίζοντας ότι αυτό δεν σημαίνει πως θα αποσυρθεί. Σημείωσε πως το τέλος στο κρασί και στα τυχερά παίγνια του ΟΠΑΠ αποτελούν τα δύο ισοδύναμα για τη μη επιβολή ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Το τέλος στο κρασί είναι και για τα εισαγόμενα κρασιά και όχι μόνο στα ελληνικά, τόνισε λίγο νωρίτερα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, ο οποίος μιλώντας στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη θα έρθει η τροπολογία με τα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση.
Ο κ. Αλεξιάδης ανακοίνωσε ότι σήμερα θα έρθει η τροπολογία με τα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση.
Αναφερόμενος στην φορολόγηση του κρασιού, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα τέλος 0,30 ευρώ ανά φιάλη (δηλαδή ανά 750 ml) και κατέστησε σαφές πως «δεν αφορά μόνο τα ελληνικά, αφορά και τα εισαγόμενα. Αφορά όλα όσα είναι στο εμπόριο».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής για το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, κατηγόρησε την αντιπολίτευση για δημαγωγία και εξήγησε ότι το νομοσχέδιο προχωρά σε «διανομή βαρών: οι τράπεζες σηκώνουν ένα βάρος, το κράτος σηκώνει και αυτό, ενώ πρέπει να δούμε πώς θα απαλλάξουμε από βάρος του δανειολήπτες».
Ο κ. Σταθάκης είπε ότι το νομοσχέδιο αποτελεί μία «λελογισμένη λύση. Έχει ισχυρή προστασία για το κατώτατο κομμάτι και στήριξη για τους υπόλοιπους».
«Θέλαμε μία κάλυψη για το 60%-70% του πληθυσμού, ενώ οι δανειστές ήθελαν μόνο για όσους είναι κάτω από το όριο της φτώχειας, δηλαδή υπήρχε τεράστια απόσταση», είπε.
Περιέγραψε την ανάγκη να δοθεί μία λύση στα «κόκκινα» δάνεια, καθώς οι προηγούμενες ανακεφαλαιοποιήσεις δεν αντιμετώπισαν το θέμα των «κόκκινων» δανείων τα οποία φτάνουν στο 40%, όταν μεσοσταθμικά στην Ευρώπη είναι 5%-6%. Σημείωσε ότι από τα 430.000 «κόκκινα» δάνεια στο νόμο Κατσέλη είναι μόνο τα 170.000. «Η ιδέα ότι υπήρχε πλήρης καθολική κάλυψη της πρώτης κατοικίας είναι παραπλανητική», πρόσθεσε.
Αναφορικά με το νέο νόμο ο κ. Σταθάκης τόνισε ότι «διατηρεί τον χαρακτήρα του παλαιού νόμου και αφορά το υπερχρεωμένο νοικοκυριό. Δεύτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι ο δανειολήπτης μπορεί στο δικαστήριο να φέρει και άλλες μορφές χρεών (οφειλές σε εφορία κ.α.). Ο νόμος θα έχει ισχύ για 3 χρόνια και 6 μήνες πριν λήξει θα ληφθούν αν πρέπει να παραταθεί».
Το καινοτόμο στοιχείο του νόμου, είπε ο υπουργός Οικονομίας, είναι η τρέχουσα αξία του ακινήτου.
«Στο παρελθόν η βάση ήταν η αντικειμενική αξία, ενώ τώρα τεκμαίρουμε ότι το μικρό και μεσαίο νοικοκυριό, που είναι κάτω των 125 τ.μ., θα κριθεί από την τρέχουσα εμπορική αξία του ακινήτου. Βάση αυτής θα κριθεί αν μπορεί και τι να εξυπηρετεί ο δανειολήπτης. Η τρέχουσα εμπορική αξία διαχωρίζει το δάνειο σε δύο κομμάτια, την τρέχουσα αξία και το υπερβάλλον σε σχέση με την αντικειμενική αξία που θα είναι και αυτή που θα εγγράψουν ως ζημία οι τράπεζες», είπε.
Ο υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι «οι κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες, δηλαδή τα νοικοκυριά κάτω από 20.000 ευρώ, έχουν πλήρη προστασία και ουσιαστικά θα πληρώνει το κράτος». Σημείωσε πως δημιουργείται μία δεύτερη ζώνη στην οποία ελέγχεται το νοικοκυριό αν μπορεί να αποπληρώσει το δάνειο. Αυτές οι δύο κατηγορίες καλύπτουν το 61% των δανειοληπτών.
Για την κριτική που γίνεται για το απροστάτευτο του 40% ο υπουργός Οικονομίας επεσήμανε ότι το όριο για την προστασία είναι στα 36.000 ευρώ εισόδημα. Από τα φορολογικά στοιχεία προκύπτει ότι το όριο αυτό καλύπτει το 82% των νοικοκυριών, καθώς μόνο το 18% των νοικοκυριών δηλώνει εισόδημα άνω των 36.000 ευρώ.


Παραιτήθηκε ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης από βουλευτής -Διαφωνεί με τα μέτρα

ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ

Παραιτήθηκε και αποχωρεί από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ του βουλευτή Α' Αθήνας και πρώην κυβερνητικού εκπροσώπου Γαβριήλ Σακελλαρίδη.
Ο κ.Σακελλαρίδης διαφωνεί με την ψήφιση των προαπαιτούμενων και όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να περιμένει τη βραδινή ψηφοφορία.
Ο κ. Σακελλαρίδης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αλέξη Τσίπρα σήμερα το πρωί. Του εξέφρασε τις διαφωνίες του για τα μέτρα, ωστόσο ο πρωθυπουργός ήταν ξεκάθαρος: «Δεν θέλω α λα καρτ ψηφοφορίες, αν διαφωνείς, παραιτήσου και δώσε την έδρα», του είπε. Με αυτόν τον τρόπο ο Αλέξης Τσίπρας έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα και προς τους υπόλοιπους διαφωνούντες βουλευτές.
«Το περιεχόμενο της συμφωνίας ήταν γνωστό σε όσους κατήλθαν υποψήφιοι στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου και άρα η στάση αυτή δεν δικαιολογείται» ανέφεραν κυβερνητικές για τη στάση του Γαβριήλ Σακελαρίδη και την απόφαση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να ζητήσει την παραίτησή του από το βουλευτικό αξίωμα.
Τι υποστηρίζει το Μαξίμου
Το Μέγαρο Μαξίμου αναφέρει πως τις τελευταίες ώρες υπήρχαν διαρροές στον Τύπο ότι ο κ. Γ. Σακελλαρίδης προτίθεται να μην παραστεί στη σημερινή ψηφοφορία. Σε τηλεφωνική επικοινωνία του Πρωθυπουργού με τον βουλευτή, ο Αλέξης Τσίπρας ζήτησε την παραίτηση του από το βουλευτικό αξίωμα.

Η επιστολή παραίτησης Σακελλαρίδης
Πριν από λίγο γνωστοποίησα στον Πρόεδρο της Βουλής με επιστολή την παραίτησή μου από το βουλευτικό αξίωμα και αφού προηγουμένως είχα ενημερώσει τον  Πρόεδρο και την Γραμματέα της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ.  
Ο λόγος για αυτή μου την κίνηση είναι ότι αδυνατώ να συμβάλω στην υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής. Η επιλογή της παραίτησης αλλά και της απόσυρσης από την κεντρική πολιτική σκηνή αποτελούν για εμένα μονόδρομο.  
Θέλω να ευχαριστήσω τους πολίτες της Α’ Αθήνας για την εκλογή μου τον Γενάρη.  Όσες και όσους συνεργαστήκαμε από τότε μέχρι και σήμερα.
Θέλω όμως να  ευχαριστήσω και τον Πρωθυπουργό για την εμπιστοσύνη που μου έδειξε αναθέτοντας μου μία κρίσιμη κυβερνητική θέση, αλλά και για την κατανόηση του στη μετέπειτα αποστασιοποίησή μου.  
Προφανώς και αναλαμβάνω τις ευθύνες που μου αναλογούν από τη δεκάμηνη κοινοβουλευτική μου θητεία.
Επικριτικοί βουλευτές και υπουργοί
Οι ενστάσεις των βουλευτών το τελευταίο 24ωρο εκδηλώθηκαν επίμονα, με σημείο τριβής τη διάταξη για την επιβολή φόρου στο κρασί, ενώ μούδιασμα υπήρξε και για τις ρυθμίσεις που αφορούν στους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας. 

Παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξαν φωνές, ούτε και ένταση στην κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση της ΚΟ, ακολούθησε «βροχή» ερωτήσεων προς τους Ευκλείδη Τσακαλώτο και Γιώργο Σταθάκη για τους πλειστηριασμούς (ποιοι πληρούν τα κριτήρια για ρύθμιση, ποιο θα είναι το εισόδημα, οι εγγυητές κ.λπ.) και διατυπώθηκε έντονος προβληματισμός για το κρασί.
 
Οι ευθείες βολές ήρθαν τόσο από την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης -τους Βαγγέλη Αποστόλου και Μάρκο Μπόλαρη- όσο και από αρκετούς βουλευτές της περιφέρειας, οι οποίοι εκλήθησαν να βάλουν… νερό στο κρασί τους και να υπερψηφίσουν ακόμα μια σκληρή δέσμη μνημονιακών μέτρων που δεν θυμίζει σε τίποτα τις προεκλογικές τους υποσχέσεις.




Στους δρόμους η ΑΔΕΔΥ για τους πλειστηριασμούς

Για «επαχθές σχέδιο» της κυβέρνησης κάνει λόγο η ΑΔΕΔΥ, σε ανακοίνωσή της για «το νέο αντιλαϊκό νομοσχέδιο» που ψηφίζεται απόψε στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και το οποίο «μεταξύ άλλων ανοίγει το δρόμο για μαζικούς πλειστηριασμούς λαϊκών κατοικιών» και καλεί τους εργαζόμενους να συμμετέχουν μαζικά σε συλλαλητήριο, στις 6:30 μ.μ. στο Σύνταγμα.
«Μόνο ως κακόγουστος ευφημισμός μπορεί να εκληφθεί ο κυβερνητικός ισχυρισμός περί "επώδυνου συμβιβασμού" με τους δανειστές για το πρώτο πακέτο των 48 προαπαιτούμενων» αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ.
Και προσίθεται πως η συμφωνία που επετεύχθη «θα ανακουφίσει μόνο τους τραπεζίτες που χρεοκόπησαν με θαλασσοδάνεια τις τράπεζές τους, οι οποίες "διασώζονται" και πάλι με 10 δισ. ευρώ», ενώ «τα υπόλοιπα 2 δισ. της υποδόσης για την εξυπηρέτηση του επαχθούς χρέους συνοδεύονται από εξαιρετικά οδυνηρά μέτρα, ιδιαίτερα στο σοβαρό θέμα της πρώτης κατοικίας, που θα φέρουν σε απόγνωση δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά».
Στην ίδια ανακοίνωση η ΑΔΕΔΥ επισημαίνει ότι είναι «ανοιχτά», επίσης, μια σειρά σοβαρά θέματα για το «επαχθέστερο πακέτο προαπαιτούμενων», όπως «το φορολογικό, το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο, η δημιουργία του επονείδιστου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων και κυρίως η κατεδάφιση του ασφαλιστικού συστήματος, που απειλεί να ανατρέψει εκ θεμελίων τα ασφαλιστικά δικαιώματα παλιών και νέων ασφαλισμένων».


Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ: Αντί για το κρασί, να μπει φόρος στη βότκα, το τζιν και το ουίσκι

Η πρώτη αντίδραση για τη φορολόγηση του κρασιού από τον ΣΥΡΙΖΑ διατυπώθηκε ήδη από βουλευτή του κόμματος.
«Αν και μικρή η επιβάρυνση, προτείνω να αποσυρθεί», είπε ο Χρήστος Μπγιάλας στη Βουλή και πρόσθεσε: «Ως αντιστάθμισμα, να μπει φόρος στο ουίσκι, τη βότκα και το τζιν».
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τα φαινόμενα η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει  απροθυμία  από την πλευρά των βουλευτών να στηρίξουν τα προαπαιτούμενα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ στις τρεις επιτροπές που συνεδριάζουν κοινώς αυτή την ώρα μετέχουν πάνω από 70 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στον κατάλογο ομιλητών γράφτηκαν μόλις τέσσερις βουλευτές και συγκεκριμένα οι κύριοι Μπγιάλας, Ουρσουζίδης, Θεοφύλακτος και η Νίνα Κασιμάτη. Η αλήθεια είναι ότι οι ρυθμίσεις για τους πλειστηριασμούς αλλά και η φορολόγηση του κρασιού έχουν «παγώσει» τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι βλέποντας ότι δεν έχουν επιχειρήματα επέλεξαν να μην εκτεθούν.



Πηγή 

ISIS: «Κράτος Τρόμου» με περιουσία 2 τρισ. δολάρια, έκταση Βρετανίας και πληθυσμό 10 εκ.



Στον απόηχο των πολλαπλών τρομοκρατικών επιθέσεων στο Παρίσι, πολλά γράφονται και λέγονται για τη «χρηματοδότηση» της «τρομοκρατικής οργάνωσης» που ανέλαβε την ευθύνη γι’ αυτές, γνωστής ως ISIS από τα αρχικά του ονόματος με το οποίο αυτοαποκαλείται, δηλαδή Islamic State of Iraq and Syria (Ισλαμικό Κράτος του Ιράκ και της Συρίας).
Όλες οι προσεγγίσεις για τα οικονομικά του ISIS βασίζονται σε δύο υποθέσεις, ότι πρόκειται για μία «οργάνωση» η οποία και αναζητεί πηγές ώστε να «χρηματοδοτεί» το τρομοκρατικό της έργο.
Αυτή η λογική κατατάσσει την ISIS στην ίδια κατηγορία με άλλες παραστρατιωτικές ισλαμικές οργανώσεις, οι οποίες κρύβουν πίσω από το ιδεολογικό, θρησκευτικό κάλυμμα της «τζιχάντ», δηλαδή του ιερού πολέμου εναντίον των «απίστων», τις εγκληματικές τους δραστηριότητες.
Ωστόσο η μελέτη μυστικών εγγράφων και εμπιστευτικής ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από το αρχείο του wikileaks.org, η προσεχτική καταγραφή πληροφοριών που διαρρέουν από ομιλίες θρησκευτικών ηγετών του Ιράκ και οι παραδοχές που κατά διαστήματα έχουν γίνει από Αμερικανούς αξιωματούχους σχετικά με το ISIS, υποστηρίζουν μία διαφορετική υπόθεση, μακράν πιο εφιαλτική.
ISIS: Το πρώτο «κράτος τρόμου»
Εδαφική έκταση στο μέγεθος της Μεγάλης Βρετανίας
Το ISIS έχει πάρει τον έλεγχο μίας περιοχής ίσης με το μέγεθος της Μεγάλης Βρετανίας. Στη Συρία ελέγχει τις επαρχίες Χαλέπι, Ράκαχ και Ντέιρ ες Ζορ και στο Ιράκ τις επαρχίες Σαλαχουντίν, Αλ-Ανμπάρ, Νινέβεχ και Ντιάλα.
Πληθυσμός: 10 εκ.
Ο πληθυσμός στις εκτάσεις που ελέγχει το ISIS ξεπερνά τα δέκα εκατομμύρια ανθρώπους.
Κεφάλαια υπό έλεγχο: $2 τρισ.
Εν έτη 2015 το ISIS ελέγχει περιουσιακά στοιχεία αξίας μεγαλύτερης των δύο τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Το ύψος των κεφαλαίων αυτών είναι μεγαλύτερο από το ΑΕΠ κρατών όπως η ο Καναδάς, η Ινδία, η Ιταλία και η Ρωσία.
Προϋπολογισμός $2 δισ. – πρωτογενές πλεόνασμα $250 εκ.
Ο Σεΐχης Άμπου Σάαντ αλ-Ανσάρι, ηγετική θρησκευτική φυσιογνωμία της Μοσούλης στο Βόρειο Ιράκ, αποκάλυψε ότι το ISIS ενέκρινε τον πρώτο προϋπολογισμό του για το 2015, ύψους δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων, με πρωτογενές πλεόνασμα 250 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Ντέιβιντ Κοέν, Αμερικανός Υφυπουργός Τρομοκρατίας και τις Χρηματοοικονομικών Πληροφοριών, επιβεβαίωσε αυτήν την πληροφορία λέγοντας ότι ο προϋπολογισμός των περιοχών που ελέγχει το ISIS ξεπερνά τα $2 δισ. ετησίως.
Κεντρική Διοίκηση – Υπουργεία, νέο Υπουργείο Πετρελαίου
Το ISIS ασκεί την κεντρική του διοίκηση μέσω των επικεφαλής του, με την κορυφή της ηγεσίας του να μην αποτελείται από περισσότερα από δώδεκα άτομα. Οι επικεφαλής έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες οι οποίες είναι χωρισμένες σε «υπουργεία». Σε εμπιστευτική αλληλογραφία που δημοσιεύεται για πρώτη φορά στα πλαίσια αυτής της έρευνας, διαβάζουμε ότι ο πρόεδρος της επιτροπής πληροφοριών των ΗΠΑ σημείωσε το 2015 ότι «το Ισλαμικό Κράτος πρόσφατα διόρισε έναν υπουργό πετρελαίου για να συντονίσει τις κατακτημένες εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας».
Περιφερειακή Διοίκηση
Όσον αφορά στην περιφερειακή διοίκηση και σύμφωνα με μυστικό έγγραφο της υπηρεσίας πληροφοριών του Ιράκ, το ISIS αφήνει στην εξουσία τοπικούς άρχοντες των περιοχών που κατακτά, με όσους δεν συνεργάζονται να απειλούνται με θάνατο και όσους συνεργάζονται να εξασφαλίζουν οικονομικές απολαβές.
Φορολογία: ΦΠΑ, Φόρος αναλήψεων & προστασίας Χριστιανών
Το ISIS χρεώνει φόρο προστιθέμενης αξίας σε όλα τα αγαθά που διακινούνται σε έναν πληθυσμό δέκα εκατομμυρίων ανθρώπων και επιπλέον, μεταξύ άλλων, φόρο αναλήψεων, υψηλότερο φόρο για όσους Χριστιανούς επιχειρηματίες και εμπόρους έχουν παραμείνει με την άδειά του στην περιοχή, φόρο στους μισθούς, τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων, τελωνειακό φόρο και φόρο προστασίας Χριστιανών και αλλοθρήσκων.
Πετρέλαιο: Έλεγχος 20 κοιτασμάτων πετρελαίου
Με το Ιράκ να διαθέτει το 40% των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου, ήταν αναπόφευκτο το ISIS να επιδιώξει να το εκμεταλλευτεί και αυτό ακριβώς έχει κάνει, καταλαμβάνοντας δεκατρία κοιτάσματα πετρελαίου στη χώρα. Επιπλέον έχει καταλάβει επτά κοιτάσματα πετρελαίου στη Συρία συμπεριλαμβανομένου του Αλ Ομάρ, του μεγαλύτερου κοιτάσματος της χώρας.
Η συνολική του παραγωγική ικανότητα ξεπερνά τα 120 χιλιάδες βαρέλια την ημέρα.
Φυσικό Αέριο
Το ISIS έχει καταλάβει μία σειρά κοιτασμάτων φυσικού αερίου στη Συρία και το Ιράκ συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου κοιτάσματος του Ιράκ, στην επαρχία Αλ-Ανμπάρ.
Φυσικοί Πόροι: Φωσφορικό άλας, τσιμέντο, θείο – Γεωργία
Έχοντας υπό την κατοχή του μία έκταση όση η Μεγάλη Βρετανία ήταν απολύτως λογικό, το ISIS να βάλει χέρι και στους φυσικούς και γεωργικούς πόρους. Πράγματι, ελέγχει τα μεγαλύτερα κοιτάσματα φυσικών πόρων και την πιο εύφορη γεωργικά περιοχή της Συρίας.
Συμπερασματικά, όλα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι το ISIS έχει κατακτήσει τέτοια εδαφική έκταση, έχει αποκτήσει τόση περιουσία και έχει δημιουργήσει τέτοια υποδομή, ώστε να έχει μεταλλαχτεί από τρομοκρατική οργάνωση σε ένα σκιώδες «κράτος τρόμου», αντίστοιχο του οποίου δεν έχει προϋπάρξει στη σύγχρονη ιστορία.
Και αυτός είναι ο λόγος που είναι τόσο επείγουσα η ανάγκη αντιμετώπισής του αλλά και για τον οποίο απαιτείται η συντονισμένη προσπάθεια των ισχυροτέρων, στρατιωτικά, κρατών του κόσμου προκειμένου αυτό να συμβεί με επιτυχία.

Σαν έτοιμοι από καιρό...


Η «11η Σεπτεμβρίου της Ευρώπης», η εντελώς ιδιαίτερη επίθεση των τζιχαντιστών στο Παρίσι, φανέρωσε/ανέδειξε, λοιπόν, μια Γαλλία πρόθυμη να σηκώσει το γάντι.
Το «η Γαλλία είναι σε πόλεμο» του Φρανσουά Ολάντ, με τα δυο νομοθετικά σώματα (Εθνοσυνέλευση+Γερουσία) να τραγουδούν την Μασσαλιώτιδα («Στα όπλα πολίτες! Σχηματίστε τους λόχους σας. Ας βαδίσουμε! Κι ένα ανίερο αίμα ας ποτίσει την γη μας»: δεν είναι ακριβώς ένας τυχαίος εθνικός ύμνος...) είναι η μια όψη μαχητικότητας. Θάλεγε κανείς ότι η άμεση αεροπορική επίθεση κατά της Ράκκα της Συρίας, ενώ ακόμη η συζήτηση στα Ηνωμένη Εθνη / στο Συμβούλιο Ασφαλείας με το βέτο του είναι κάπου στο μέλλον, αποτελεί την συνέχειά της. Ομως...
Ομως, σημειώστε κάποια πράγματα που πάνε βαθύτερα. «Σαν έτοιμοι από καιρό...» οι γάλλοι σοσιαλιστές σπεύδουν να υιοθετήσουν τον λόγο  της πρωτοκαθεδρίας στην ασφάλεια/langage sécuritaire, της κατάστασης έκτακτης ανάγκης: με κλείσιμο συνόρων (αναμενόμενο), με άμεσα ενισχυμένα δικαιώματα έρευνας από την Αστυνομία (έστω αναμενόμενο κι αυτό...), με συνταγματική αναθεώρηση να προαναγγέλλεται αστραπιαία (βέβαια στην Γαλλία η αναθεώρηση του Συντάγματος δεν έχει το μελόδραμα της δικιάς μας: πάνω από μια ντουζίνα αναθεωρήσεις είχαν στην Πέμπτη Δημοκρατία). Συνολική αλλαγή εικόνας μιας χώρας, επιδεικτικά και άμεσα δε.
Εχει κι άλλο, όμως! Ηδη την Δευτέρα το πρωί ήταν διαθέσιμο στα σχολεία - ναι, στα σχολεία - ένα εξαιρετικά προσεγμένο φυλλάδιο, που ενημερώνει τις μικρές ηλικίες για την τρομοκρατία. Τι είναι, τι σημαίνει τρομοκρατία. Με γραφή γαλήνια. Με βαθύ ψυχολογικό χειρισμό («δεν είναι κακό να φοβάσαι»). Διαθέσιμο το φυλλάδιο Δευτέρα το πρωί, όταν το τρομοκρατικό πλήγμα ήταν την Παρασκευή το βράδυ, σε κάνει να σκέφτεσαι αληθινά (μαζί με όλα τα άλλα, τα προηγούμενα), τι ακριβώς σημαίνει το «σαν έτοιμοι από καιρό...» εν προκειμένω.

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Ο αριστερός μαξιμαλισμός στο τέλος τα δίνει όλα…



Πόσοι Ελληνες είχαν πιστέψει ότι, με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θα έβλεπαν αυξήσεις στους μισθούς τους, θα έπαιρναν πίσω την 13η σύνταξη, δεν θα πλήρωναν ΕΝΦΙΑ και δεν θα κινδύνευαν να βγουν τα σπίτια τους σε πλειστηριασμό;
 
Ας αφήσουμε το ερώτημα αναπάντητο, αφού μίλησε το εκλογικό αποτέλεσμα. Ας προχωρήσουμε στο δεύτερο. Τι θα συνέβαινε αν η νεόκοπη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχωρούσε σε συμφωνία με τους δανειστές τον Φεβρουάριο του 2015 και όχι πέντε μήνες αργότερα, μέσα σε αλαλαγμούς για «σκληρή διαπραγμάτευση»; Ένα είναι βέβαιο: τουλάχιστον θα είχαμε αποφύγει τη χλευαστική διαπίστωση Eυρωπαίων αξιωματούχων ότι, για πρώτη φορά, έβλεπαν κυβέρνηση να απορρίπτει μια συμφωνία, για να  αποδεχθεί αμέσως μετά μια χειρότερη.
 
Ερώτημα τρίτο (επίκαιρο): είναι κακή η ρύθμιση στην οποία κατέληξαν κυβέρνηση και Τρόικα (Κουαρτέτο) για την προστασία (ή όχι) της  πρώτης  κατοικίας; Ας είμαστε ειλικρινείς. Προστασία σαν αυτή που έδινε ο «νόμος Κατσέλη» δεν επρόκειτο να ξαναδούμε. Για τον απλούστατο λόγο ότι, μαζί με τους έχοντες πραγματική ανάγκη, προστατεύθηκαν και οι μπαταχτσήδες. Ουδείς πλήρωνε, άλλος επειδή δεν μπορούσε και άλλος επειδή έτσι ήθελε και το «κόκκινα δάνεια» εκτοξεύθηκαν σε δυσθεώρητα ύψη. Επομένως, η νέα ρύθμιση θα ήταν δυσμενέστερη, όλοι το γνώριζαν. Όμως, αυτή που φαίνεται ότι, τελικά, επελέγη (μένει να δούμε και το κείμενο του νόμου, για ασφαλέστερα συμπεράσματα) θα προστατεύσει ένα πολύ μικρό ποσοστό δανειοληπτών, τόσο μικρό που ουδείς είχε φανταστεί. Και το αρχικό σύνθημα «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη» θα αποδειχθεί φάρσα, καθώς η μόνη σωτηρία για πολλούς δανειολήπτες ίσως έλθει από τους ανάλγητους τραπεζίτες, αλλά για εντελώς διαφορετικούς λόγους: δεν έχουν κανένα συμφέρον να μπλέξουν σε χιλιάδες πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας,  αντίθετα μόνο ζημιά μπορεί να τους αποφέρουν.
 
Όπως και σε άλλες περιπτώσεις, το αποτέλεσμα αυτό φαίνεται πολύ χειρότερο (ενώ θα μπορούσε να είναι απλώς ρεαλιστικό), επειδή είχε προηγηθεί ο άκρατος μαξιμαλισμός του ΣΥΡΙΖΑ, η καλλιέργεια προσδοκιών  ή η υπόθαλψη  αυταπατών ότι θα καταργηθεί ο φόρος στα ακίνητα, ενώ οι εξαγγέλλοντες γνώριζαν απολύτως την αναλήθεια της εξαγγελίας (εξαπάτηση).
 
Η «σκληρή διαπραγμάτευση» της κυβέρνησης Τσίπρα εξελίσσεται σε ανέκδοτο. Ενώ, υποτίθεται, η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου «εκτελούσε τις εντολές της Τρόικας» χωρίς  καμιά διαπραγμάτευση, έχουμε οδηγηθεί σήμερα στο σημείο να κάνουμε τον σταυρό μας κάθε φορά που οι υπουργοί βγαίνουν από το «Χίλτον» , μετά από μια ακόμη «σκληρή διαπραγμάτευση».
 
Αν το αποτέλεσμα της επόμενης φάσης της διαπραγμάτευσης, με αντικείμενο το Ασφαλιστικό,  είναι παρόμοιο, τότε τα πράγματα θα ζορίσουν πολιτικά για τη νέα κυβέρνηση. Διότι, αν τα «κόκκινα δάνεια» αφορούν μερικές χιλιάδες, το Ασφαλιστικό αφορά μερικά εκατομμύρια.
 
Πριν καν συμπληρώσει τις περίφημες «εκατό ημέρες» της η φθορά της  θα είναι τέτοια, που δεν θα μπορεί να την αντισταθμίσει η ανυπαρξία αντιπολίτευσης. Ούτε θα συνεχίσει να πιάνει το κόλπο «ο ΣΥΡΙΖΑ διαδηλώνει ενάντια στη λιτότητα». Ασε που κάποια στιγμή και η αντιπολίτευση θα βρει κάποιον βηματισμό.

Τέλη κυκλοφορίας 2016 : Δείτε αναλυτικά τι θα πληρώσετε


Πληρώνουν και τα υβριδικά -Τέλη... με το γραμμάριο για τα πετρελαιοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 90 γραμμάρια CO2- Μηδενικά τέλη για όσα ΙΧ εκπέμπουν μέχρι 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα

Τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν και τα νεότερα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα εφόσον εκπέμπουν πάνω από 90 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα. 

 
Με την προτεινόμενη διάταξη, όπως αναφέρεται στη σχετική τροπολογία, τα τέλη κυκλοφορίας αναπροσαρμόζονται ώστε να είναι χαμηλότερα στα παλαιότερα οχήματα σε σχέση με το κόστος που πρέπει να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες καινούριων αυτοκινήτων που είναι και υψηλότερης εμπορικής αξίας. Για πρώτη φορά επιβάλλονται τέλη και στα υβριδικά αυτοκίνητα.


Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρυφων Αλεξιάδης επισήμανε την μείωση των βαρών για τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και την αύξηση για τα νέας τεχνολογίας. «Οι αυξήσεις που έρχονται είναι μικρές» υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, όμως σύμφωνα με την έκθεση του γενικού Λογιστηρίου του Κράτους υπολογίζεται ότι τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 13.000.000 ευρώ ετησίως.












 
Όλη η τροπολογία  εδώ




Κλέφτες ονείρων...



Και σου έλεγαν: «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη». Ηχούσε καλά στ' αυτιά σου. Εκείνες οι εισπρακτικές με τις παγωμένες φωνές στο τηλέφωνο που σε καλούσαν για τις καθυστερημένες δόσεις είχαν μετατραπεί σ' έναν μικρό εφιάλτη. Και δυο και τρεις φορές την εβδομάδα τα μηνύματα. Δεν σήκωνες πια τα τηλέφωνα. Τ' όνειρο σου, τ' όνειρο πολλών γενιών νεοελλήνων «για ένα κεραμίδι» (παρ' ότι τα καινούργια σπίτια εδώ και πολλά χρόνια δεν είχαν κεραμίδια!) κινδύνευε. Άλλα αισιοδοξούσες.

Πίστευες πως όταν πάρουν την εξουσία οι «άλλοι», θα τελειώσει αυτός ο εφιάλτης. Το είχαν πει άλλωστε, ο νόμος των προηγούμενων δεν προστάτευε 100% τις πρώτες κατοικίες, ήταν ανάλγητος. Τον καταψήφισαν και υποσχέθηκαν απόλυτη προστασία, όταν αυτοί έρθουν στα πράγματα. Ήρθαν. Και διατήρησες την ελπίδα για το ίδιο όνειρο. Για μήνες, όταν (έλεγαν ότι) έκαναν διαπραγματεύσεις, κυριαρχούσε ένα μείγμα αισιοδοξίας και φόβου. Το πάλευαν, σκεφτόσουν, δίνουν μάχη.

Το ίδιο συναίσθημα άλλα και το ίδιο σύνθημα δεν ξεθώριασαν και πριν τις τελευταίες εκλογές «Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη». Γιατί να μην το πιστέψεις. Σου έλεγαν, άλλωστε, πως πέτυχαν μια καλή συμφωνία, καλύτερη από τις προηγούμενες. Τα τηλέφωνα από τις εισπρακτικές είχαν περιοριστεί. Πού να ήξερες γιατί. Περίμεναν κι αυτές. Η εμμονή αυτών που ξανακέρδισαν την εξουσία να επαναλαμβάνουν πως δεν θα γίνει «κανένας πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας», σ' άφηναν να κοιμάσαι καλύτερα τα βράδια.

Άλλωστε, ήταν φανερό. Δεν υπήρχε αυτό το βαρύ κλίμα στην ατμόσφαιρα που παλαιότερα προκαλούσε τρόμο. Τότε που έβλεπες φωτογραφίες από εξώσεις στην Ισπανία και τρόμαζες. Άλλα τον τρόμο σου τον έπαιρνε μακρυά το ίδιο σύνθημα:
«Κανένα σπίτι, στα χέρια τραπεζίτη». Δεν θα συμβεί αυτό εδώ, μου το είπαν, έλεγες μόνος σου.
Τις ημέρες που πέρναγαν είχες ασκηθεί σ' ένα καινούργιο παιχνίδι με αντικείμενο πάντα τ' όνειρο. Έπαιζες με ποσοστά αυτήν τη φορά. Τις πιθανότητες. Είσαι μέσα σ' εκείνο το 70% των δανειοληπτών που δεν θα χάσουν την πρώτη κατοικία; Στο 60%; Τις περισσότερες φορές απαντούσες μόνος σου καταφατικά. Τα ποσοστά που άκουγες και έβγαιναν υποτίθεται από τις διαπραγματεύσεις (εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι έβγαιναν από την ελληνική πλευρά μόνο) σε κάλυπταν. Νόμιζες.

Ένα ηλιόλουστο πρωινό του Νοεμβρίου, παραμονές της επετείου για την εξέγερση του Πολυτεχνείου, μαθαίνεις πως το βράδυ που πέρασε η κυβέρνηση συμφώνησε τελικά με τους δανειστές. Και γι' αυτό το θέμα. Αυτό που σου ταράζει πολλά βράδια, για πολλούς μήνες. Αναζητείς πάλι το ποσοστό προστασίας. Μόλις 25%. Είμαι μέσα-θέλεις να-σκέφτεσαι. Δεν είσαι. Τυχερός που εργάζεσαι (με κανονική αμοιβή), που εργάζεται και το άλλο μισό (με μερική αμοιβή), άλλα ξεπερνάς έστω και λίγο τα 20.639 τον χρόνο με τα οποία διασώζεται ένα νοικοκυριό με δυο παιδιά.

Τ' όνειρο, πάει περίπατο. Οι κλέφτες ονείρων ήταν οι πρώτες κουβέντες σου μετά το αρχικό σοκ. Οι δεύτερες είχαν σχέση με μια απορία που έμοιαζε αφελής, άλλα αυτό σκέφτηκες: «γιατί κρατάνε οι διαπραγματεύσεις τόσο καιρό, αφού το αποτέλεσμα πάντα είναι αυτό που από την αρχή θέλουν οι δανειστές;».

Οι γερμανικές μπίζνες του προσφυγικού



Την ώρα που οι φόβοι για ακόμη πιο δραματική εξέλιξη του προσφυγικού ζητήματος μετά το μακελειό στο Παρίσι εντείνονται, η Γερμανία εξακολουθεί να επιδεικνύει έντονη αμφιθυμία γύρω από τη διαχείριση μιας τόσο κρίσιμης υπόθεσης. 
Πρόκειται για μια χώρα που είναι o κορυφαίος προορισμός στην Ευρώπη για τα τεράστια κύματα των προσφύγων. Όχι άδικα, αν σκεφτεί κανείς(εκτός της οικονομικής της ανάπτυξης)πως σε όλες τις μεγάλες γερμανικές πόλεις ζουν σήμερα εκατομμύρια μετανάστες. Από την εποχή που η Δυτική Γερμανία ξαναχτιζόταν κι αναζητούσε φτηνά εργατικά χέρια, φρόντισε να γίνει πόλος έλξης για πολίτες από λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες. 
Κάπως έτσι η Γερμανία, μετά την επανένωσή της, άρχισε να δίνει την εικόνα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας και παράλληλα μιας «χώρας ευκαιριών», ιδιαίτερα στο Βερολίνο η συνύπαρξη ανθρώπων προερχόμενων από διαφορετικές χώρες, θρησκείες, κουλτούρες τείνει πλέον να γίνει ο κανόνας. Αλλά, όπως λενε συχνά αρκετοί Βερολινέζοι: «Germany is outside Berlin».
Έξω από το Βερολίνο, λοιπόν, τα πράγματα έχουν αρχίσει να παίρνουν αρκετά ανησυχητική τροπή. Στη Δρέσδη, το νεοναζιστικό Pediga πραγματοποιεί ογκώδεις συγκεντρώσεις, ενώ σε άλλες μεγάλες πόλεις, όπως το Μόναχο ή η Στουτγκάρδη, ο ρατσισμός κι η ξενοφοβία κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Την ίδια στιγμή οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν ραγδαία πτώση της καγκελαρίου Μέρκελ, ιδιαίτερα στα παραπάνω κρατίδια, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω είναι το πιο πλούσια, ενώ το ακροδεξιό AFD (φέρεται να έχει στενούς δεσμούς με το Pediga) καταγράφει πλέον ποσοστά της τάξης του 10%. 
Από την άλλη βέβαια υπάρχουν οι Γερμανοί βιομήχανοι, οι οποίοι, όπως είναι φυσικό, έχουν σημαίνοντα ρόλο στην πολιτική ζωή της χώρας. Αυτοί λοιπόν φαίνεται πως είδαν στο προσφυγικό «πραγματικές ευκαιρίες» για καινούργιους φτηνούς γκασταρμπάιτερ. Ζήτησαν μάλιστα από τη γερμανική κυβέρνηση την άμεση απορρόφηση 500 χιλιάδων προσφύγων, μόνο που υπήρχε ένα βασικό μειονέκτημα: ο κατώτατος μισθός, ο οποίος στη Γερμανία είναι αρκετά υψηλός φτάνοντας τα 8,5 ευρώ την ώρα.
Εδώ έρχεται η περίφημη Επιτροπή των «5 Σοφών» της γερμανικής οικονομίας, προκειμένου να δώσει ως δια μαγείας λύση στο «αδιέξοδο». Σε έκθεσή τους, η οποία παραδόθηκε στην Άνγκελα Μέρκελ και δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα, προτείνουν «την αναστολή της ισχύος του κατώτατου μισθού, όταν πρόκειται για την απασχόληση προσφύγων, προκειμένου οι νέοι μετανάστες να καταστούν ελκυστικότεροι για τους εργοδότες και, μέσω της αγορά εργασίας, να ενσωματωθούν γρηγορότερα στην γερμανική κοινωνία».
Με αυτά τα δεδομένα, το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα της Γερμανίας επιχειρεί να πατήσει πάνω σε δυο βάρκες: να μην υποστεί σημαντικές απώλειες από τη μια(ιδιαίτερα οι Χριστιανοδημοκράτες) χαϊδεύοντας τα αυτιά του ακροδεξιού - ξενοφοβικού ακροατηρίου και να ικανοποιήσει τις «ανάγκες» των Γερμανών βιομηχάνων από την άλλη.
Η Άνγκελα Μέρκελ έχει συγκεκριμένο ρόλο λοιπόν να παίξει στο εν λόγω ζήτημα, αυτόν του «καλού μπάτσου». Η σύγκρουσή της με τη «σκληροπυρηνική» πτέρυγα του κόμματός της έχει εν πολλοίς επικοινωνιακά χαρακτηριστικά. Άλλωστε κι οι πέτρες γνωρίζουν πως η Γερμανίδα Καγκελάριος δε θα διεκδικήσει την τρίτη της επανεκλογή στις κάλπες, που θα στηθούν το 2017.
Υπάρχει κι ένα ακόμη θέμα: Η Γερμανία θέλει εξειδικευμένο προσωπικό, κατά προτίμηση ανώτατου μορφωτικού επιπέδου, όπερ εστί μεθερμηνευόμενων «μετανάστες εύκολα ενσωματώσιμους». Αυτό σημαίνει πως ένας αριθμός Σύρων προσφύγων πιθανότατα θα είναι ευπρόσδεκτος, με δεδομένο πως πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις. Αντίθετα, περιπτώσεις, όπως των Αφγανών, θεωρούνται ανεπιθύμητες, επειδή, εκτός του ότι εξαιτίας κάποιας γραφειοκρατικής ηλιθιότητας δεν πληρούν τα κριτήρια για να χαρακτηριστούν ως πρόσφυγες, είναι εκ των πραγμάτων ανειδίκευτοι (σε τι να ειδικευτείς σε μια κατεστραμμένη χώρα;).
Από τη μεριά της η γερμανική κοινωνία, στο βαθμό που δεν εκφράζεται απλά μέσα από δημοσκοπήσεις, δείχνει μοιρασμένη. Καλό είναι να μην παραβλέπουμε το γεγονός πως οι περιοχές όπου κυριαρχούν ο ρατσισμός κι ξενοφοβία έχουν να κάνουν με τα πιο «πλούσια» κρατίδια. Αντίθετα, σε αρκετές άλλες μεγάλες πόλεις, ιδιαίτερα δε στο Βερολίνο, η κουλτούρα των πολιτών είναι σαφώς πιο ανεκτική.. Ίσως αυτός να είναι κι ο λόγος που ακροδεξιές οργανώσεις επιχειρούν να εισάγουν «ρατσισμό» στη γερμανική πρωτεύουσα διοργανώνοντας περιφερόμενες συγκεντρώσεις εναντίον των μεταναστών. 
Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή ήρθε τυφλή επίθεση των τζιχαντιστών στο Παρίσι, για να ρίξει αναμμένο σπίρτο σε μια πυριτιδαποθήκη. Οι Γερμανοί, όπως κι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, θα ζήσουν για αρκετό καιρό στη δίνη της παράνοιας του φόβου, όπως αποδείχτηκε από τον χθεσινό συναγερμό για ενδεχόμενο τρομοκρατικό χτύπημα στο Αννόβερο.
Ως εκ τούτου, ελλοχεύει ο κίνδυνος όλο και περισσότεροι να υιοθετήσουν τη ρητορική  περί κλειστών συνόρων, τα  οποία ευαγγελίζονται πλέον οι πιο ακραίες φωνές στη Γηραιά Ήπειρο. Η γερμανική κυβέρνηση από τη μεριά της θα προσπαθήσει να «φορτώσει», κατά την προσφιλή της τακτική, το «λογαριασμό» του προσφυγικού στις πιο αδύναμες χώρες του Νότου, κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή όμως, η Άνγκελα Μέρκελ θα κάνει ό,τι περνά απ’ το χέρι της για να τηρήσει τις δεσμεύσεις τις απέναντι στους βιομήχανους. Για να αποδειχτεί πως και αυτή η υπόθεση είναι Business as usual.

Τσίπρας και Νταβούτογλου εξήγγειλαν τεχνική συνεργασία για το προσφυγικό


Την ανάγκη Ελλάδα και Τουρκία να βρουν έναν τρόπο να αντιμετωπίσουν από κοινού το προσφυγικό πρόβλημα, υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια των κοινών δηλώσεών του με τον Τούρκο πρωθυπουργό Αχμέτ Νταβούτογλου στην Άγκυρα. Όπως είπε το προσφυγικό δεν είναι ένα ζήτημα, τουρκικό ή ελληνικό, και χρειάζονται περισσότερα βήματα συντονισμού συνεννόησης ώστε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα δίκτυα των διακινητών. Σε αυτό το πλαίσιο, ο έλληνας και ο τούρκος πρωθυπουργός εξήγγειλαν τεχνική συνεργασία των δύο ακτοφυλακών στο Αιγαίο και τριμερή συνάντηση Ελλάδας - Τουρκίας - Γερμανίας. Σε «παράθυρο ευκαιρίας» για λύση στο κυπριακό αναφέρθηκαν οι δύο πρωθυπουργοί.
Το απόγευμα της Τετάρτης ο Αλέξης Τσίπρας θα έχει συνάντηση με τον Τούρκο Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Η συνάντηση θα γίνει με φόντο το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται με κεντρικά ζητήματα το προσφυγικό και το πολλαπλό τρομοκρατικό χτύπημα στο Παρίσι. Νωρίτερα ο Αλέξης Τσίπρας είχε συνάντηση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, στο Φανάρι, και στη συνέχεια αναχώρησε για την Άγκυρα, όπου συναντήθηκε με τον Τούρκο ομόλογό του Αχμέτ Νταβούτογλου. Μετά την συνάντηση και το γεύμα εργασίας οι δύο πρωθυπουργοί παραχώρησαν κοινή συνέντευξη Τύπου. 
Κατά τη συνέντευξη Τύπου και αναφερόμενος στο προσφυγικό, ο Αλέξης Τσίπρας υπογράμμισε πως και η Τουρκία έχει σηκώσει το δυσβάσταχτο βάρος των προσφυγικών ροών, υπογραμμίζοντας πως «είναι ανθρωπιστική μας υποχρέωση να σταματήσει η ανθρωποθυσία στα νησιά του Αιγαίου». «Είναι ανθρωπιστική μας υποχρέωση να σταματήσουμε τα ναυάγια στο Αιγαίο», τόνισε, σημειώνοντας πως «καμία χώρα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνη της το προσφυγικό και για το λόγο αυτό «είναι πολύ σημαντικές οι συνομιλίες της ΕΕ με την Τουρκία». Όπως είπε και η ΕΕ πρέπει «να αναλογιστεί την ευθύνη της και να αναλάβει μέρος του βάρους που της αναλογεί».
Οι Αλέξης Τσίπρας και Αχμέτ Νταβούτογλου εξήγγειλαν τη συμφωνία για τεχνική συνεργασία των ακτοφυλακών Ελλάδας και Τουρκίας καθώς και την ανάπτυξη της συνεργασίας μέσω επιτροπών, με συναντήσεις, που όπως είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός, «θα αρχίσουν άμεσα». Ο Αχμέτ Νταβούτογλου υπογράμμισε πως συνομιλούμε και με τη Γερμανία, καθώς «η κ. Μερκελ έχει προτείνει τη διεξαγωγή μιας συνομιλίας με τη συμμετοχή τόσο της Τουρκίας, όσο και της Ελλάδας». «Το προσφυγικό ζήτημα δεν αποτελεί πρόβλημα ούτε της Τουρκίας ούτε της Ελλάδας, αλλά ευρωπαϊκό και παγκόσμιο θέμα», τόνισε. «Στη Συρία υπάρχει ένα καθεστώς βίας. Χωρίς αυτό, οι Σύροι δεν θα εγκατέλειπαν τη χώρα τους» συνέχισε ο Νταβούτογλου και επανέλαβε ότι Ελλάδα και Τουρκία δεν διαθέτουν καμία ευθύνη γι’ αυτή την κατάσταση.
Για την επίσκεψή του στην Τουρκία, ο Αλέξης Τσίπρας εκτίμησε πως «αυτή σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου ελπιδοφόρου κύκλου στις σχέσεις των δύο χωρών, που ευελπιστούμε μεσα από εποικοδομητικό διάλογο για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της εποχής μας». «Οι δύο χώρες έχουν κοινά συμφέροντα», τόνισε, υπογραμμίζοντας πως «δεν παραγνωρίζουμε όμως ότι υπάρχουν και ανοιχτά θέματα, που πρέπει να συζητιούνται με ειλικρίνεια και να υπάρχει σύνθεση». «Έχουμε έναν κοινό ορίζοντα τεσσάρων ετών, αλλά πρέπει να κάνουμε γρήγορα», σημείωσε αναφερόμενος στα προβλήματα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. «Θέλουμε σταθερή γειτνίαση και φιλία με την Ελλάδα», σχολίασε ο κ. Νταβούτογλου και πρόσθεσε πως «Ελλάδα και Τουρκία έχουν διάφορες σχέσεις που έχουν κάποια προβλήματα, από τα οποία κάποιοι επωφελούνται».
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο Κυπριακό, τονίζοντας: «θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τις προσπάθειες για μια δίκαιη και βιώσιμη λύση». «Είμαστε μπροστά σε μία ευκαιρία, αλλά η λύση θα πρέπει να είναι στα πλαίσια των διεθνών κανόνων» συμπλήρωσε και υπογράμμισε ότι επιθυμούμε μία λύση χωρίς τρίτους εγγυητές, εντός ενός πλαισίου ασφαλείας που θα διασφαλίσουμε. Διεμήνυσε πως μόνο μέσα από τον διάλογο θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε τα διμερή θέματα, ενώ ο Αχμέτ Νταβούτογλου υπογράμμισε πως υπάρχει «παράθυρο» ευκαιρίας για την επίλυσή του.
Ολόκληρη η συνέντευξη Τύπου

Σχετικά με το Αιγαίο, εξήγησε ότι επιδιώκουμε μία λύση για την ασφάλεια και τη συνεργασία. Το Αιγαίο, είπε, «και αυτό είναι κοινή μας αντίληψη, θα πρέπει να είναι μια θάλασσα εμπορίου, πολιτισμού και τουρισμού». «Οι δύο λαοί έχουν μόνο να κερδίσουν από τη συνεργασία τους».
Απαντώντας σε ερώτηση για τους μουσουλμάνους της Θράκης είπε πως αυτοί αποτελούν ένα παράδειγμα ειρηνικής και δημιουργικής συνύπαρξης των πολιτισμών, ενώ αναφέρθηκε και στη δημιουργία τεμένους στην Αθήνα.
Σχετικά με την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, ο Αλέξης Τσίπρας είπε πως η Ελλάδα είναι αρωγός στην ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, στο βαθμό, ωστόσο, που θα γίνουν και τα απαραίτητα βήματα και θα εκπληρωθούν οι όροι. «Να ανοίξουν όλα τα κεφάλαια, αλλά όχι να κλείσουν στο πόδι».


Αυτοί είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την προστασία της πρώτης κατοικίας

Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την προστασία της κύριας ή μοναδικής κατοικίας του οφειλέτη από τον πλειστηριασμό, περιλαμβάνονται στα άρθρα του νομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης των 2 συν 10 δισ ευρώ που κατατέθηκε στη Βουλή.
Στο δεύτερο κεφάλαιο του σχεδίου νόμου που αφορά στην τροποποίηση των διατάξεων του νόμου 3869/2010 για την προστασία της πρώτης κατοικίας, όπως σημειώνει η αιτιολογική έκθεση, τίθενται ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την προστασία της κύριας ή μοναδικής κατοικίας του οφειλέτη κατά τη διαδικασία ρύθμισης με απαλλαγή από τις οφειλές του.
Ο τελευταίος μπορεί έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2018 να υποβάλει στο δικαστήριο πρόταση εκκαθάρισης ζητώντας να εξαιρεθεί από την εκποίηση το ακίνητο υπό συγκεκριμένες και σαφείς προϋποθέσεις, δηλαδή το διαθέσιμο οικογενειακό του εισόδημα να μην υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, προσαυξημένες κατά 70% και η αντικειμενική αξία της κατοικίας κατά το χρόνο συζήτησης της αίτησης να μην υπερβαίνει τις 180.000 ευρώ για τον άγαμο οφειλέτη, προσαυξημένη κατά 40.000 ευρώ για τον έγγαμο οφειλέτη και κατά 20.000 ευρώ ανά τέκνο και μέχρι τρία τέκνα.
Ακόμα, όσον αφορά τις δανειακές οφειλές, ο δανειολήπτης πρέπει να υπήρξε συνεργάσιμος, κατά την έννοια του Κώδικα Δεοντολογίας κατά το χρόνο της αρχικής καθυστέρησης του δανείου.
Αυξημένη προστασία αναγνωρίζεται στους οφειλέτες ενυπόθηκων στεγαστικών δανείων, εφόσον το διαθέσιμο οικογενειακό τους εισόδημα δεν ξεπερνά ή είναι ίσο των ευλόγων δαπανών διαβίωσης και η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας κατά το χρόνο συζήτησης της αίτησης δεν υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ για τον άγαμο οφειλέτη, προσαυξημένη κατά 40.000 ευρώ για τον έγγαμο οφειλέτη και κατά 20.000 ευρώ ανά τέκνο και μέχρι τρία τέκνα.
Ειδικότερα, για τη συγκεκριμένη κατηγορία οφειλετών προβλέπεται η δυνατότητα συνεισφοράς του δημοσίου στην εξόφληση των μηνιαίων καταβολών, ύστερα από αίτηση του οφειλέτη, η οποία έπεται της έκδοσης της οριστικής απόφασης.
Σημειώνεται ότι τα κριτήρια προσδιορισμού του ύψους της συνεισφοράς του δημοσίου, η ελάχιστη συνεισφορά του οφειλέτη καθώς και η διαδικασία εφαρμογής του συγκεκριμένου μηχανισμού οικονομικής ενίσχυσης θα ορισθεί με απόφαση των αρμόδιων υπουργών, η οποία θα εκδοθεί μέχρι το τέλος του 2015.
Στις εύλογες δαπάνες διαβίωσης βάσει των οποίων θα υπολογίζεται από τον δικαστή η δυνατότητα καταβολών του οφειλέτη, παρεκτός των βασικών δαπανών που είναι απαραίτητες για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού και στις οποίες περιλαμβάνονται οι δαπάνες για διατροφή, ένδυση και υπόδηση, λειτουργικά έξοδα κατοικίας, μετακίνηση, επισκευή και συντήρηση επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, είδη οικιακής κατανάλωσης και ατομικής φροντίδας, ενημέρωση και μόρφωση, υπηρεσίες τηλεφωνίας και ταχυδρομείων, αγαθά και υπηρεσίες υγείας, υπηρεσίες εκπαίδευσης, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας και οικονομικές υπηρεσίες, θα περιλαμβάνονται επιπλέον οι δαπάνες εστίασης, οι δαπάνες για διαρκή αγαθά και συσκευές και οι επιπλέον δαπάνες για κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και καπνού, αεροπορικές μετακινήσεις, τουριστικές υπηρεσίες και υπηρεσίες αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού (ήτοι η τέταρτη από τέσσερις ομάδες δαπανών, όπως αυτές καταγράφονται από τα επίσημα στοιχεία της Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών, ΕΟΠ).
Ειδική μέριμνα, σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση, λαμβάνεται ώστε να μην βλάπτονται τα συμφέροντα των πιστωτών καθώς τίθεται ως βάση του ποσού που θα λάβουν δυνάμει του σχεδίου ρύθμισης το ποσό το οποίο θα ελάμβαναν σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης της κύριας κατοικίας του οφειλέτη. Η εκτίμηση του ποσού αυτού θα πραγματοποιείται από ειδικό εμπειρογνώμονα, ο οποίος θα ορίζεται από το δικαστήριο. Για το σκοπό αυτό θα συσταθεί σε κατά τόπους ειρηνοδικεία Ειδικό Μητρώο Εμπειρογνωμόνων.
Σε περίπτωση που ο οφειλέτης καθυστερεί την καταβολή των δόσεων που ορίζονται από τον ειρηνοδίκη, με συνέπεια το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση να υπερβαίνει αθροιστικώς την αξία τριών μηνιαίων δόσεων ετησίως, το αρμόδιο δικαστήριο διατάσσει την ανάκληση της προσωρινής διαταγής με την οποία ορίστηκε η καταβολή των δόσεων, ή την ανάκληση κάθε άλλου προληπτικού ή ανασταλτικού μέτρου. Η αίτηση του πιστωτή για την ανάκληση κατατίθεται στο το αργότερο εντός τεσσάρων μηνών από τη δημιουργία του λόγου ανάκλησης.
Εφόσον υπάρχει ρευστοποιήσιμη περιουσία, η εκποίηση της οποίας κρίνεται απαραίτητη για την ικανοποίηση των πιστωτών, ή όταν το δικαστήριο κρίνει αναγκαίο να παρακολουθήσει και να υποβοηθήσει την εκτέλεση των όρων ρύθμισης των οφειλών για την απαλλαγή του οφειλέτη από τα χρέη ή την εξασφάλιση των συμφερόντων των πιστωτών, ορίζεται εκκαθαριστής.
Οι οφειλέτες των οποίων η κύρια αίτηση εκκρεμεί κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου υποχρεούνται εντός 6 μηνών από της ενάρξεως της ισχύος του παρόντος νόμου και εφόσον μέχρι τότε δεν έχει λάβει χώρα συζήτηση της αιτήσεώς τους, να υποβάλλουν στη γραμματεία του δικαστηρίου όπου τηρείται ο φάκελος της αιτήσεώς τους, επικαιροποιημένατα στοιχεία. Η παράλειψη του οφειλέτη να ενημερώσει τα ανωτέρω στοιχεία του φακέλου θεωρείται παράβαση καθήκοντος ειλικρινούς δηλώσεως του άρθρου 10 του ν. 3869/2010.



Ο φόβος εξαπλώνεται και στη Γερμανία -Σύσκεψη Μέρκελ με υπουργούς για θέματα ασφαλείας

Εντονη ανησυχία κυριαρχεί στη Γερμανία από την κλιμάκωση των τρομοκρατικών επιθέσεων. Μετά την τριπλή απειλή χθες, Τρίτη, στο Αννόβερο, η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ συγκαλεί έκτακτη σύσκεψη με τους συναρμόδιους υπουργούς.
Στην έκτακτη συνεδρίαση θα μετάσχουν βασικά μέλη του υπουργικού συμβουλίου «για να συζητήσουν θέματα ασφαλείας, μετά την ακύρωση του ποδοσφαιρικού αγώνα Γερμανίας- Ολλανδίας στο Ανόβερο», όπως δήλωσαν δύο κυβερνητικές πηγές.
Η συνεδρίαση, στην οποία είναι πιθανό να συμμετέχουν και οι επικεφαλής των υπηρεσιών πληροφοριών, θα πραγματοποιηθεί μετά το τακτικό υπουργικό συμβούλιο.
Στο μεταξύ ο επικεφαλής της γερμανικής υπηρεσίας εσωτερικών πληροφοριών BfV Χανς-Γκέοργκ Μάασεν δήλωσε ότι η χώρα δεν θα πρέπει να υποκύψει στην απειλή του Ισλαμικού Κράτους.
«Αν το ΙΚ μπορεί να μας πλήξει, αν το ΙΚ μπορεί να εξαπολύσει τρομοκρατικές επιθέσεις στη Γερμανία, θα το κάνει. Αυτή είναι η μεγάλη μας ανησυχία», τόνισε ο Μάασεν σε συνέντευξη που παραχώρησε στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό ARD.
Όμως η Γερμανία δεν θα πρέπει να ακυρώσει τις μεγάλες δημόσιες εκδηλώσεις που είναι προγραμματισμένες εξαιτίας του φόβου αυτού.
«Όχι, δεν θα το συνιστούσα», είπε ο ίδιος, αν και υπερασπίστηκε την απόφαση να ακυρωθεί χθες Τρίτη ο ποδοσφαιρικός αγώνας στο Ανόβερο.
«Μπορώ να πω ότι είχαμε πολύ συγκεκριμένα στοιχεία που μας οδήγησαν να κάνουμε αυτή τη σύσταση στη γερμανική κυβέρνηση», εξήγησε.
«Ήταν στοιχεία που έπρεπε να τα λάβουμε πάρα πολύ σοβαρά υπόψη μας», πρόσθεσε ο επικεφαλής της BfV, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες εξηγήσεις. Παράλληλα αρνήθηκε να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες που διέρρευσαν, σύμφωνα με τις οποίες η προειδοποίηση προήλθε από πηγές των γαλλικών υπηρεσιών ασφαλείας.




Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *