Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

Διπλή ψυχρολουσία για Τσίπρα από Λαγκάρντ και Σόιμπλε


«Κρύο ντους» επιφύλασσε στον έλληνα πρωθυπουργό η δεύτερη ημέρα των εργασιών του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που διεξάγεται στο παγωμένο θέρετρο Νταβός της Ελβετίας.Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και Κριστίν Λαγκάρντ έστειλαν -άλλοτε με κομψό και άλλοτε με άκομψο τρόπο- ξεκάθαρα μηνύματα στον Αλέξη Τσίπρα όχι μόνο για την τήρηση των συμφωνηθέντων αλλά και για την ανάγκη εφαρμογής ισχυρών μεταρρυθμίσεων πέραν μάλιστα εκείνης του ασφαλιστικού. 

Οι «νάρκες» Σόιμπλε

Η «ψυχρολουσία» για τον έλληνα πρωθυπουργού ξεκίνησε στην συζήτηση για τις προοπτικές και το μέλλον της Ευρώπης, στο πλαίσιο των εργασίων του συνεδρίου, στην οποία συμμετείχε μεταξύ άλλων και ο γερμανός υπουργός Οικονομικών. Ο κ. Σόιμπλε δεν δίστασε να «πετάξει τα καρφιά του» σε πλείστες περιπτώσεις για τον έλληνα πρωθυπουργό με αποκορύφωμα τη στιγμή όπου διατύπωσε τη φράση «Είναι η εφαρμογή, ανόητε».
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο γερμανός υπουργός Οικονομικών δήλωσε: «Πρέπει να βοηθήσουμε κάθε χώρα που δεν μπορεί να λύσει τα προβλήματά της. Αυτό κάναμε στην ευρωπαϊκη κρίση» είπε ο κ. Σόιμπλε τονίζοντας πως «υπάρχουν συμφωνίες αλλά δεν γίνονται σεβαστές». «Στην Ευρώπη η αλληλεγγύη είναι να κάνουμε όλοι ό,τι μπορούμε για να γίνει η Ευρώπη δυνατότερη. Και αυτό ξεκινά με το να γίνονται σεβαστές οι συμφωνίες που συνήφθησαν με δυσκολία». «Αν θέλουμε να κάνουμε την Ευρώπη ισχυρότερη τότε πρέπει να εφαρμόσουμε ό,τι συμφωνήσαμε. Είναι η εφαρμογή ανόητε» είπε ο κ. Σόιμπλε.

Οι αιχμές και τα καρφιά του κ. Σόιμπλε προς τον Α. Τσίπρα δεν σταμάτησαν όμως εκεί, καθώς ο ισχυρός άνδρας του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών τοποθετήθηκε και για το πολυσυζητημένοθέμα της συμμετοχής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο ελληνικό πρόγραμμα. Ο κ. Σόιμπλε τόνισε μάλιστα ότι η γερμανίδα καγκελάριος ήταν εκείνη που επέμεινε στο ενεργό ρόλο του Ταμείου, ενώ δεν δίστασε να προσφύγει στο αγαπημένο του εκφραστικό μέσο, την αιχμηρή μεταφορά, για να ξεκαθαρίσει για ακόμη μία φορά ότι χωρίς το ΔΝΤ δεν υπάρχει πρόγραμμα. «Εγώ και ο Γάλλος ΥΠΟΙΚ ήμασταν κατά της εμπλοκής του ΔΝΤ στο ελληνικό ζήτημα, όμως η Μέρκελ επέμενε και είχε δίκιο τελικά. Οι ηγέτες των κρατών έχουν δίκιο, ενώ οι υπουργοί Οικονομικών όχι. Οι ευρωπαϊκοί Θεσμοί δεν είχαν την ισχύ να επιβλέψουν την εφαρμογή όσων έχουν συμφωνηθεί. Τη συμμετοχή του ΔΝΤ την αποφάσισαν όμως τα εθνικά κοινοβούλια. Αν αλλάξει αυτό, τότε πάλι τα κοινοβούλια, όπως το γερμανικό, πρέπει να το αποφασίσουν. Αν όμως πάω στη γερμανική Βουλή και το ζητήσω αυτό, θα είναι σα να μπαίνω σε ένα δωμάτιο με δυναμίτη κρατώντας ένα αναμμένο κερί».

Και νέα δέσμη μέτρων, πλην ασφαλιστικού, θέλει το ΔΝΤ

Και μπορεί ο στόχος του Αλέξη Τσίπρα στο Νταβός να ήταν εξασφαλίσει μια δέσμευση από τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους σε Ευρώπη και Αμερική ότι θα συμβάλλουν στην ταχεία ολοκλήρωση της αξιολόγησης, όπως όμως δείχνουν τα πράγματα το «κλείσιμο» της αξιολόγησης θα είναι μια μακρά και δύσκολη διαδικασία. Αυτό τουλάχιστον φαίνεται να προκύπτει από τη συνάντηση του έλληνα πρωθυπουργού με την γενική διευθύντρια του Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ.
Η κ. Λαγκάρντ επανέφερε ουσιαστικά την τακτική του καρότου και του μαστιγίου, δηλώνοντας την ετοιμότητα του Ταμείου να συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα εφόσον υπάρξει μια ισχυρή ελάφρυνση χρέους, την ίδια στιγμή ωστόσο έθεσε ως όρο επιπλέον μεταρρυθμίσεις, όχι μόνο στο ασφαλιστικό.
Στην σχετική ανακοίνωση του Ταμείου μετά το πέρας της συνάντησης τονίζεται ότι η Ελλάδα πρέπει να εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις όχι μόνο στο ασφαλιστικό αλλά και σε άλλους τομείς, γεγονός που εμμέσως πλην σαφώς καταδεικνύει ότι για να κλείσει η πρώτη αξιολόγηση το Ταμείο θα απαιτήσει επιπλέον "μεταρρυθμίσεις" πέραν αυτής στο συνταξιοδοτικό. Θέτει ακόμη στο τραπέζι και το ζήτημα του μεσοπρόθεσμου οικονομικού προγράμματος.
«Η γενική διευθύντρια του Ταμείου επανέλαβε ότι το ΔΝΤ είναι έτοιμο να συνεχίσει να στηρίζει την Ελλάδα στο να πετύχει ισχυρή οικονομική ανάπτυξη και βιώσιμα δημόσια οικονομικά μέσα από ένα αξιόπιστο και περιεκτικό μεσοπρόθεσμο οικονομικό πρόγραμμα» αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ταμείου. «Ένα τέτοιο πρόγραμμα προϋποθέτει ισχυρές οικονομικές πολιτικέςκυρίως στη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού όπως επίσης και μια σημαντική ελάφρυνση χρέους από τους ευρωπαίους εταίρους της Ελλάδας έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι το χρέος θα είναι σε μια βιώσιμη πτωτική πορεία», καταλήγει η ανακοίνωση.

Λιου: Συνεργαστείτε με το ΔΝΤ, υλοποιήστε τις μεταρρυθμίσεις 

Της συνάντησης Τσίπρα-Λαγκάρντ είχε προηγηθεί τετ-α-τετ του έλληνα πρωθυπουργού με τον αμερικανό υπουργό Οικονομικών Τζακ ΛιουO Τζακ Λιου κάλεσε τον Αλέξη Τσίπρα να συνεργαστεί με ΔΝΤ και τους ευρωπαίους ενώ υπογράμμισε την ανάγκη για έγκαιρη υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων.
«Ο υπουργός Οικονομικών Τζακ Λιου και ο έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας συζήτησαν την σημασία της συνέχισης εφαρμογής των οικονομικών μεταρρυθμίσεων και υπογράμμισαν τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που έχει υιοθετήσει μέχρι σήμερα η Ελλάδα. Ο κ. Λιου ενθάρρυνε τον έλληνα πρωθυπουργό να συνεχίσει να εργάζεται στενά με τους ευρωπαίους εταίρους και τόνισε τον σημαντικό ρόλο του ΔΝΤ στη μεταρρυθμιστική διαδικασία», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών μετά τη συνάντηση.
«Ο κ. Λιου υπογράμμισε τη σημασία της τήρησης της δέσμευσης της διεθνούς κοινότητας να βάλει το χρέος της Ελλάδας σε ένα βιώσιμο μονοπάτι μέσω μιας ελάφρυνσής του. Ο κ. Λιου πρόσθεσε πως το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών παρακολουθεί στενά την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα. Εξέφρασε ακόμη την ανησυχία του για την προσφυγική κρίση στην Ευρώπη και προσέφερε την υποστήριξή του για μια συνεκτική ευρωπαϊκή λύση που θα αποτρέψει περαιτέρω κακουχίες και απώλειες σε ανθρώπινες ζωές», καταλήγει η ανακοίνωση. 



«Υπέρ πνευματικών δικαιωμάτων ο φόρος στους υπολογιστές»

Την προστασία των δικαιωμάτων των δημιουργών επιθυμεί να εξασφαλίσει το υπουργείο Πολιτισμού, σύμφωνα με ανακοίνωσε που εξέδωσε με αφορμή τις αντιδράσεις για το ενδεχόμενο επιβολής φόρου στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Όπως σημειώνεται, το σχέδιο νόμου βρίσκεται σε διαβούλευση ώστε να διατυπώσουν γνώμη όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές.
Με την ανακοίνωση το υπουργείο Πολιτισμού επιβεβαίωνε τις αρχικές πληροφορίες ότι προτίθεται να επιβάλει φόρο στους υπολογιστές, τα tablet και άλλες ηεκτρονικές συσκευές με λογισμικό υπολογιστών ως αντιστάθμισμα για τα πνευματικά δικαιώματα που χάνονται από την ηλεκτρονική «πειρατεία».
Αν και στην ανακοίνωση του υπουργείου δεν δίνονται στοιχεία για το ύψος του φόρου, ούτε πώς θα αποδίδονται τα αναλογούντα ποσά στους δημιουργούς, πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτός θα κυμαίνεται από 2-6%, ανάλογα με την ηλεκτρονική συσκευή. Επίσης, έχουν υπάρξει σοβαρές αντιδράσεις από παράγοντες της αγοράς, οι οποίοι εκτιμούν ότι ένας ακόμη φόρος θα πλήξει τον τομέα.

Σε δημόσια διαβούλευση

Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στην ανακοίνωσή του αναφέρει ότι το σχέδιο νόμου έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από τις 23 Δεκεμβρίου 2015 έως και τις 22 Ιανουαρίου 2016.
Φέρει τον τίτλο «Συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων  πνευματικής  ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων,  χορήγηση  πολυεδαφικών αδειών για επιγραμμικές  χρήσεις μουσικών έργων στην εσωτερική αγορά και άλλα πολιτιστικά θέματα» και ενσωματώνει στην ελληνική έννομη τάξη η Οδηγία 2014/16  της  Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Υποστηρίζει ότι το νομοσχέδιο έχει αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση ακριβώς για να ακουστούν οι απόψεις όλων των φορέων (δημιουργών, οργανισμών συλλογικής διαχείρισης, επιχειρήσεων και χρηστών) και στη συνέχεια το υπουργείο και ο αρμόδιος Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας «θα λάβουν υπ’ όψιν όλα τα σχόλια που θα διατυπωθούν και θα διαμορφώσουν αναλόγως τις προτεινόμενες διατάξεις, πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή».

«Το δικαίωμα του δημιουργού»

Το υπουργείο επισημαίνει ότι πρωταρχικό δικαίωμα του δημιουργού, σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο, αλλά και με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις διεθνείς συμβάσεις,  είναι «το δικαίωμα αναπαραγωγής, το δικαίωμα δηλαδή του δημιουργού να ελέγχει την αντιγραφή του έργου του». 

Τονίζει πως η εύλογη αμοιβή δεν είναι «ελληνική πατέντα», αλλά προβλέπεται ήδη στο αρ. 18 παρ. 3 του Ν.2121/1993 και «δεν συνιστά φόρο αλλά αποζημιωτικό αντιστάθμισμα της ζημίας του δημιουργού από την ελεύθερη αναπαραγωγή  του έργου του από τρίτους για ιδιωτική χρήση» και ως γεγονός επιβεβαιώνεται και σε αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Εξηγεί επίσης πως η φιλοσοφία που διατρέχει τη διάταξη αυτή, σε όλες τις χώρες που τη διαθέτουν, είναι ότι συσκευές που είναι πρόσφορες για ιδιωτική αναπαραγωγή υπόκεινται σε εύλογη αμοιβή. 
Επίσης στην κατηγορία των υπολογιστών συμπεριλαμβάνει όλες τις συσκευές που σήμερα χρησιμοποιούνται για την αναπαραγωγή για ιδιωτική χρήση, όπως τα MP3 players, οι οδηγοί εγγραφής CD και DVD, οι εξωτερικοί σκληροί δίσκοι, οι φωτοτυπικές συσκευές και οι σαρωτές. 


Οι πολυκατοικίες τουρτουρίζουν

Mίλησαν με ανθρώπους σε γειτονιές της Νίκαιας, του Ρέντη, του Περάματος, της Κυψέλης, του Αγίου Παντελεήμονα και των Άνω Πατησίων.
Καθημερινούς ανθρώπους – όχι κοινωνικά αποκλεισμένους: εργαζόμενους κυρίως (39,5%), αλλά και ανέργους (29,8%) και συνταξιούχους (26,5%). Ποια ήταν η κατεξοχήν μη εκπληρούμενη ανάγκη τους; Η ανάγκη για ψύξη/θέρμανση.
Και μπορεί για το 17% από τους 651 ερωτηθέντες να διακόπηκε η ηλεκτροδότηση ή υδροδότηση του σπιτιού τους λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών, για αρκετούς περισσότερες από μία φορές, και για το 12% εξ όσων μένουν σε πολυκατοικία να μην υπάρχει κεντρική θέρμανση επειδή το κτίριο είναι παλιό, ωστόσο, αν κάτι εντυπωσιάζει, είναι το γεγονός ότι σχεδόν ο ένας στους τέσσερις (23,4%) από αυτούς που μένουν σε πολυκατοικία δήλωσε πως έχει να ανάψει καλοριφέρ εδώ και έξι χρόνια, από το 2010, για οικονομικούς λόγους, καταφεύγοντας κυρίως σε σόμπες.
Ακόμη χειρότερα, ποσοστό 4,57% δεν χρησιμοποιεί κανένα μέσο θέρμανσης. Κι ας ζουν στην πλειοψηφία τους οι ερωτηθέντες (75,3%) σε ιδιόκτητο σπίτι...

Στη διπλανή πόρτα

Η ενεργειακή φτώχεια, απόρροια της οικονομικής στενότητας, αλλά και το ότι διαβιούν σε ένα ασφυκτικό και αφρόντιστο αστικό περιβάλλον αποτελούν τα κυρίαρχα προβλήματα που αναδεικνύει η επιτόπια έρευνα που πραγματοποίησαν 50 ειδικοί επιστήμονες του Συνηγόρου του Πολίτη σε πολίτες που επισκέπτονταν τις δημοτικές-κοινοτικές υπηρεσίες και τα ΚΕΠ στις προαναφερθείσες περιοχές, από τον Φεβρουάριο ώς τον Απρίλιο πέρσι.
Και μπορεί το δείγμα των ανθρώπων που έλαβε μέρος να ήταν το διαθέσιμο, ωστόσο τα δημογραφικά του στοιχεία συγκροτούν το προφίλ του ανθρώπου της διπλανής πόρτας, καθώς στην πλειοψηφία τους πρόκειται για ανθρώπους που το οικογενειακό, μορφωτικό και κοινωνικό επίπεδό τους δεν τους κατατάσσει στους αποκλεισμένους από την αγορά εργασίας αλλά στο χαρακτηριστικό δείγμα ανθρώπων και νοικοκυριών, όπως επισήμανε κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας ο επιστημονικός υπεύθυνος Ιωάννης Σαγιάς.
Το προφίλ τους;
Οι ερωτηθέντες ήταν κυρίως έγγαμοι (57,6%), χωρίς ανήλικα τέκνα (65,6%), από τα ζευγάρια τα περισσότερα είχαν ένα ανήλικο παιδί (45,6%), ήταν εργαζόμενοι σε ποσοστό 39,5%, ωστόσο το άθροισμα των ανέργων (29,8%) και των συνταξιούχων (26,5%) ξεπερνούσε το 50% του δείγματος (56,3%), το 16,2% δήλωσαν ανασφάλιστοι, ενώ στη συντριπτική τους πλειοψηφία (88%) διέθεταν την ελληνική υπηκοότητα.
Από τα στοιχεία που αναδεικνύουν τη στέρηση που βιώνουν οι άνθρωποι σ’ αυτές τις γειτονιές είναι το ότι σχεδόν οι μισοί (48,5%) από όσους ρωτήθηκαν αντιμετώπισαν δυσκολίες την τελευταία πενταετία στην αποπληρωμή οφειλών, κυρίως δανείων και καρτών (50,6%), φόρων (10,2%) και ενοικίων-κοινόχρηστων (6,3%).

Η προσβασιμότητα

Ακόμα, το 17% δεν είχε σταθερή τηλεφωνική σύνδεση, το 23,2% δεν είχε ηλεκτρονικό υπολογιστή και το 27,7% δεν είχε πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Σχεδόν ο ένας στους τέσσερις (24%) προέβη σε ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ ή την ΕΥΔΑΠ.
Το 21,13% απευθύνθηκε σε κάποιον χώρο κοινωνικής παροχής και μάλιστα το ένα τρίτο σε καθημερινή βάση (33,3%) και σε τακτική βάση το 14,8%, κάτι που υποδηλώνει την ένταση των αναγκών για το 48,1% που αθροίζουν αυτές οι δύο κατηγορίες.
Καθώς το 78,87% δεν έχει απευθυνθεί σε κάποιο χώρο κοινωνικής παροχής ενώ σε σημαντικό ποσοστό (27,8%) οι ερωτώμενοι αγνοούσαν τη δυνατότητα ένταξης στα εκπτωτικά τιμολόγια που προβλέπονται για πελάτες της ΔΕΗ που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι ερευνητές διαπιστώνουν την έλλειψη διείσδυσης ή προσβασιμότητας των κοινωνικών υπηρεσιών και των δικτύων αλληλεγγύης.
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, οι πολίτες ιεραρχούν ως σημαντική την κατάσταση που επικρατεί στον τόπο κατοικίας τους και επηρεάζει άμεσα τη ζωή τους.
Μάλιστα οι περισσότεροι είναι λίγο (55,6%) έως καθόλου (17,2%) ευχαριστημένοι από τις συνθήκες διαβίωσης στην περιοχή διαμονής τους, αξιολογώντας την έλλειψη ελεύθερων δημόσιων κοινόχρηστων χώρων (πλατείες, πάρκα, παιδικές χαρές) αλλά και την έλλειψη καθαριότητας και συντήρησής τους ως το πιο επιβαρυντικό πρόβλημα στις γειτονιές της Αθήνας και του Δυτικού Λεκανοπεδίου (24,2%).
Ακόμα αναδεικνύουν ως κυρίαρχο ζήτημα την παρουσία Ρομά, μεταναστών και αστέγων (23,1%) αλλά και το θέμα των ανεπαρκών υποδομών (18,9%) ανάμεσα σε άλλα (κυκλοφοριακό, ηχορύπανση, κλειστά μαγαζιά, εγκαταλειμμένα κτίρια, σκουπίδια).
Οσο για το πoιο απ’ αυτά εκτιμούν ότι έχει επιδεινωθεί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αναφέρουν ότι έχει αυξηθεί η παρουσία των μεταναστών (17,7%) και έχει ενταθεί το ζήτημα της επάρκειας και καθαριότητας των κοινόχρηστων χώρων (16,3%) αλλά και η παρουσία των αστέγων (14,7%). Σημειώνεται ότι το 47,8% απάντησε ότι υπάρχει μεγάλη παρουσία μεταναστών στη γειτονιά τους.

Στα συσσίτια

Στη σχετική ημερίδα του Συνηγόρου πήραν τον λόγο και οι δήμαρχοι των περιοχών, δίνοντας τα στοιχεία της ανθρωπιστικής κρίσης που αντιμετωπίζουν.
Ο δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη Γ. Ιωακειμίδης έκανε λόγο για 55% ανεργία, 46% φτώχεια και 39% μετανάστες στα όρια του δήμου του, μεταφέροντας συγκλονιστικές καταστάσεις χωρίς τη δυνατότητα ανακούφισης για όλους, ενώ ο δήμαρχος Περάματος Γ. Λαγουδάκης μίλησε για το γεγονός ότι το 70% των δημοτών του είναι άνεργοι και πως ένας στους τρεις ζει από τα συσσίτια.
Πέρα από τις επιστημονικές μελέτες για την κρίση στις πόλεις που παρουσιάστηκαν και τις πολιτικές παρεμβάσεις για τη διαχείρισή της, στην ημερίδα μίλησαν και εμπειρογνώμονες, μεταφέροντας τις δικές τους εμπειρίες από τις χώρες τους.
Ξεχωρίζουμε αυτήν του Γιαν Πρινς, εκπροσώπου του Ολλανδού Συνηγόρου, που είπε ότι για τα δικά τους δεδομένα φτώχεια είναι να μην μπορεί ο πολίτης να συμμετέχει στην κοινωνία, λόγος για τον οποίο έχουν δημιουργήσει Συνηγόρους στους 400 δήμους της χώρας που αναζητούν εξατομικευμένες λύσεις για τα προβλήματα των πολιτών, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους, τη διαθέσιμη εμπειρία συναδέλφων τους, ακόμη και οργανώνοντας συζητήσεις με τους πολίτες για την εύρεση τωνκαλύτερων δυνατών διεξόδων στα προβλήματά τους, εμπλέκοντας όλους στις διαθέσιμες λύσεις, ενώ για μια σειρά ζητημάτων έχουν καθιερώσει σε κάποιους δήμους «τη συζήτηση γύρω από το τραπέζι της κουζίνας» όπου μια σειρά ειδικών κάνουν επισκέψεις κατ’ οίκον προκειμένου να συζητηθεί και να βρεθεί η προσφορότερη λύση στο θέμα που τίθεται κάθε φορά.


Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Ο Σπίρτζης βάζει τον Γ. Μυλόπουλο πρόεδρο στην Αττικό Μετρό


Μετά την ΕΤ3 από όπου αποχώρησε το Σεπτέμβριο ο πρώην πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος προτείνεται από την κυβέρνηση για τη θέση του  προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ.
Την επιλογή της κυβέρνησης «αποκαλύπτει» με επιστολή του στον πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση ο  υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης καθώς ζητεί να ορίσει συνεδρίαση στην επιτροπή ΔΕΚΟ προκειμένου να περάσουν οι προτεινόμενοι στις θέσεις προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της «Αττικό Μετρό ΑΕ» κ. Γιάννης Μυλόπουλος και Θεόδωρος Παπαδόπουλος. 
Ο κ. Σπίρτζης προτείνει, επίσης τον κ. Γιώργο Αποστολόπουλο για τη θέση του προέδρου του ΟΣΕ και τον κ. Κώστα Πετράκη για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.
Η συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής για το διορισμό τους έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Πέμπτη 28 Ιανουαρίου.


ΔΝΤ: Απαιτείται σημαντική ελάφρυνση του ελληνικού χρέους

Την αναγκαιότητα της σημαντικής ελάφρυνσης του χρέους με παράλληλη υλοποίηση μεταρρυθμίσεων και ιδιαιτέρως στο ασφαλιστικό αναδεικνύει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά το τέλος της συνάντησης στο Νταβός της επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα...
Αναλυτικότερα στην ανακοίνωση που εξέδωσε το ΔΝΤ αναφέρονται τα εξής: 
«Η γενική διευθύντρια επανέλαβε ότι το ΔΝΤ είναι έτοιμο να συνεχίσει να στηρίζει την Ελλάδα στο να πετύχει εύρωστη οικονομική ανάπτυξη και βιώσιμα δημόσια οικονομικά μέσω ενός αξιόπιστου και περιεκτικού μεσοπρόθεσμου οικονομικού προγράμματος. Ένα τέτοιο πρόγραμμα θα απαιτήσει ισχυρές οικονομικές πολιτικές, μεταρρύθμισεις στο ασφαλιστικό όπως επίσης και σημαντική ανακούφιση χρέους από τους ευρωπαϊους εταίρους της Ελλάδας για να εξασφαλιστεί ότι το χρέος βρίσκεται σε βιώσιμη πτωτική τροχιά».


Συνεχίζεται η φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας - Εισόδημα κάτω των 10.000 ευρώ για 1 στα 3 νοικοκυριά


Σοκ προκαλούν τα στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ για το εισόδημα και τις δαπάνες των νοικοκυριών για το 2015  Το 70% των νοικοικυριών  αναμένει επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης και μόνο το 5,1% προσδοκά σε βελτίωση των οικονομικών του δυνατοτήτων, Επίσης, το...
 94,2% των νοικοκυριών παρουσίασε σημαντική μείωση των εισοδημάτων μετά το ξέσπασμα της κρίσης, με σαφέστατη την τάση διεύρυνσης της ανισότητας υπέρ του 1% του πληθυσμού. Επιπλέον, μείωση εισοδημάτων καταγράφηκε και μέσα στο 2015 για το 77,9% των νοικοκυριών.
Όπως επισημαίνει η ΓΣΕΒΕΕ η φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας συνεχίστηκε και το 2015, αν και με χαμηλότερους ρυθμούς αύξησης σε σύγκριση με το 2014 και το 2013. Χαρακτηριστικά περισσότερο από 1 στα 3 νοικοκυριά  δηλώνουν ότι διαβιούν με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που βρίσκεται στην κατώτερη εισοδηματική κλίμακα. Συγκεκριμένα, 36,3% δηλώνουν εισόδημα  λιγότερο από 10,000 ευρώ.
Ένα άλλο ανησυχητικό εύρημα της έρευνας είναι το γεγονός ότι για το  51,8% των νοικοκυριών οι συντάξεις αποτελούν την κυριότερη πηγή εισοδήματος ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2012 ήταν 42,3%.
Επιπλέον προκύπτει εμφανώς η σοβαρή συρρίκνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς τα νοικοκυριά που δηλώνουν εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα ως κύρια πηγή εισοδήματος ανέρχονται μόλις στο 6,1% (από 12,6% το 2012). 
Αναλυτικά τα στοιχεία της έρευνας, σύμφωνα με την έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ έχουν ως εξής:
Εισόδημα-Οικονομική κατάσταση νοικοκυρικών
Πάνω από 1 στα 3 νοικοκυριά δηλώνουν ότι διαβιούν με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που βρίσκεται στην κατώτερη εισοδηματική κλίμακα (36,3% δηλώνουν εισόδημα <10,000€).
Το 15,2% των νοικοκυριών δηλώνει ότι τα εισοδήματά του δεν επαρκούν για να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες, εύρημα που, όπως σημειώνει η ΓΣΕΒΕΕ, συνάδει με το ποσοστό ακραίας φτώχειας που σημειώνεται στη χώρα (το οποίο υπολογίζεται στο 40% του ενδιάμεσου εισοδήματος, ΕΛΣΤΑΤ). Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ενδεχόμενο μιας έκτακτης ανάγκης πληρωμής 500€, το 15,2% δηλώνει ότι δεν θα μπορούσε να την πραγματοποιήσει, ενώ το 52,9% θα κάλυπτε αυτή τη δαπάνη με μεγάλη δυσκολία.
Περίπου τα 2/3 των νοικοκυριών (64,1%) αναγκάζονται να κάνουν περικοπές για να εξασφαλίσουν τα αναγκαία προς το ζην, ενώ πάνω από τα μισά νοικοκυριά (56,5%) αδυνατούν να καλύψουν επαρκώς τις διατροφικές ανάγκες της οικογένειας και να εξασφαλίσουν ικανοποιητικό επίπεδο θέρμανσης (δείκτης κοινωνικής αποστέρησης). Η ΓΣΕΒΕΕ επισημαίνει ότι τα μονομελή και τα πολυμελή (άνω 5 ατόμων) νοικοκυριά αντιμετωπίζουν σοβαρότερο πρόβλημα επιβίωσης.
Το 94,2% των νοικοκυριών παρουσίασε σημαντική μείωση των εισοδημάτων μετά το ξέσπασμα της κρίσης, με σαφέστατη την τάση διεύρυνσης της ανισότητας υπέρ του 1% του πληθυσμού. Μάλιστα, μείωση εισοδημάτων καταγράφηκε και μέσα στο 2015 για το 77,9% των νοικοκυριών.
Οι προσδοκίες των νοικοκυριών για το νέο έτος παραμένουν συντριπτικά αρνητικές, καθώς το 70% αναμένει επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης (μόνο το 5,1 αναμένει βελτίωση των οικονομικών του δυνατοτήτων). Μάλιστα, η ΓΣΕΒΒΕ σημειώνει ότι το αίσθημα διάψευσης και χαμηλών προσδοκιών προκύπτει και από την τάση αύξηση του ποσοστού των νοικοκυριών που δηλώνει ότι μπορεί να ζήσει με χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα. Αυτό συναρτάται με τις προβολές των νοικοκυριών σχετικά με την ικανότητα τους να ανταποκριθούν στις τρέχουσες και μελλοντικές υποχρεώσεις.
Απασχόληση-ανεργία
Το 33,9% των νοικοκυριών, δηλαδή πάνω από 1 εκατ. νοικοκυριά έχουν στην οικογένεια ένα τουλάχιστο άτομο σε ανεργία. Το ποσοστό της μακροχρόνιας ανεργίας αγγίζει το 80% του συνολικού αριθμού των ανέργων.
Τα νοικοκυριά που δηλώνουν εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα ως κύρια πηγή εισοδήματος ανέρχονται μόλις στο 6,1% (από 12,6% το 2012), γεγονός που, σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ, καταδεικνύει τη σοβαρή συρρίκνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, η οποία ενδεχομένως αποδίδεται στην αύξηση της ολιγοπώλησης της αγοράς και της συγκέντρωσης μεριδίων σε λιγότερους και ισχυρότερους παίκτες.
Οικονομικές υποχρεώσεις
1 στα 5 νοικοκυριά έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία, ενώ μόνο το 16,4% των οφειλετών έχει καταφέρει να υπαχθεί στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Το 12,5% των νοικοκυριών έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τις τράπεζες.
Το 42,8% των νοικοκυριών διατηρεί αρνητικές προσδοκίες συνολικά ως προς τη δυνατότητά του να καλύψει βασικές υποχρεώσεις το επόμενο έτος (Διάγραμμα 5). Η ΓΣΕΒΕΕ σημειώνει πως είναι ενδεικτικό ότι 1 στα 2 νοικοκυριά που στηρίζονται στη σύνταξη δηλώνουν απαισιόδοξα ως προς την ικανότητά να ανταποκριθούν στις βασικές υποχρεώσεις τους το τρέχον έτος.
Το 29,2% θεωρεί ότι δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις φορολογικές υποχρεώσεις, ενώ ειδικότερα, το 14,7% των νοικοκυριών δηλώνει ότι αδυνατεί να πληρώσει τους φόρους για τα ακίνητα που διαθέτει (ΕΝΦΙΑ).
Το 33,7% εκτιμά ότι δεν μπορέσει να ανταποκριθεί στις δανειακές υποχρεώσεις το επόμενο έτος. 1 στα 4 νοικοκυριά που διαμένουν σε ιδιόκτητο σπίτι έχουν στεγαστικό δάνειο. Το 15,4% εξ αυτών των οφειλετών έχει καθυστερημένες οφειλές. 1 στα 4 (24,6%) νοικοκυριά εκφράζουν φόβο ότι θα χάσουν το σπίτι τους εξ αιτίας τόσο των συσσωρευμένων υποχρεώσεων όσο και των επιπρόσθετων επιβαρύνσεων (δανειακών, φορολογικών και άλλων).
Σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ, η συντριπτική πλειοψηφία των νοικοκυριών τα τελευταία 4 χρόνια είτε χρησιμοποιεί χρήματα από αποταμιεύσεις είτε απευθύνεται σε συγγενείς και φίλους για την κάλυψη των υποχρεώσεων του. Το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, παρατηρεί ότι το 2015 υπάρχει μια μείωση στη χρήση αποταμιεύσεων κατά 6,2%, εκτιμώντας ότι είναι εμφανές πως σταδιακά εξαντλούνται οι αποταμιεύσεις των νοικοκυριών, γεγονός που επηρεάζει την καταθετική βάση αρνητικά.
Σημαντική αύξηση, σημείωσε η χρήση του πλαστικού χρήματος για την κάλυψη των υποχρεώσεων του νοικοκυριού. Αυτό μπορεί να ερμηνευτεί, σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ, και ως απόρροια της μείωσης της καταθετικής βάσης, αλλά και της επιβολής κεφαλαιακών περιορισμών. Η χρήση πιστωτικής κάρτας αυξήθηκε από το 15,8% το 2012 στο 31% το 2015.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Σχεδόν στο σύνολο των αγαθών και υπηρεσιών σημειώνεται αρνητικό ισοζύγιο (ένδυση- υπόδηση, δώρα, έξοδοι σε εστιατόρια-καφέ-μπαρ, ταξίδια, οικιακά είδη κά).
Αρνητικό γεγονός αποτελεί, σύμφωνα με το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, το εύρημα ότι τα νοικοκυριά αύξησαν για δεύτερο συνεχόμενο έτος την ιδιωτική τους δαπάνη για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, λόγω προφανώς της αύξησης της ιδιωτικής συμμετοχής και της μείωσης της δημόσιας δαπάνης στην υγεία. Θετικό ισοζύγιο δαπάνης εμφανίζουν για πρώτη φορά οι δαπάνες για εκπαίδευση και για λογαριασμούς ΔΕΚΟ.
Το 70,1% των νοικοκυριών δηλώνει ότι θα αντιμετωπίσει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα αν αυξηθούν οι τιμές στα είδη διατροφής που καταναλώνει.
Στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, τουλάχιστον 120.000 νοικοκυριά προμηθεύθηκαν τα βασικά είδη διαβίωσης μέσα από τα κοινωνικά παντοπωλεία/ ή και μέσω της κάρτας σίτισης.
Η έρευνα εντάσσεται στις ετήσιες τακτικές έρευνες του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ (συνεργασία με την εταιρία MARC AE).
Έγινε σε δείγμα 1000 αντιπροσωπευτικών νοικοκυριών στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας την περίοδο Δεκεμβρίου 2015.
Στόχος, η καταγραφή των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης στο εισόδημα, τις δαπάνες των νοικοκυριών, στη ζήτηση καθώς και η αποτύπωση της στάσης των νοικοκυριών σχετικά με την ποιότητα διαβίωσης και τις φορολογικές και άλλες οικονομικές υποχρεώσεις.

Η απάντηση του Κ. Βαξεβάνη μέσω της προσωπικής του σελίδας στο F/B στην δημοσιογράφο Άντα Ψαρρά της ΕΦΣΥΝ


Ο Κώστας Βαξεβάνης απαντά μέσω της προσωπικής του σελίδας στο Facebοok στη δημοσιογράφο της ΕΦΣΥΝ, Άντα Ψαρρά, για το άρθρο της με τίτλο: Ο πάτος της δημοσιογραφίας
Η κοινοποίηση του Κώστα Βαξεβάνη:
Σεξουαλική προτίμηση η παιδεραστία για την κ. Ψαρρά
Στη μεγάλη της πορεία στη δημοσιογραφία, την οποία αγνοώ αλλά τη φαντάζομαι αφού μιλάει με τέτοια βεβαιότητα πεφωτισμένου, η δημοσιογράφος Άντα Ψαρρά ανακάλυψε τον πάτο της δημοσιογραφίας, ο οποίος είμαι εγώ.
Με άρθρο της στην ΕΦΣΥΝ η κ. Ψαρρά δεν μπαίνει στην ουσία της υπόθεσης του Νίκου Γεωργιάδη όπως γράφει (γιατί άραγε;), αλλά παρότι δεν μπαίνει ώστε να δει τι ακριβώς συμβαίνει, αποκαλεί εμένα δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας και της απόλυτης αθλιότητας.
Για να γίνει απολύτως σαφής, η κ. Ψαρρά με συγκρίνει με τους Αναστασιάδη και Τριανταφυλλόπουλο (με τις κρυφές κάμερες, τη λάσπη, τα εκβιαστικά υπονοούμενα και τις χυδαίες αναφορές, γράφει). Μια χυδαία αναφορά θα ήταν η παροιμία που μου έρχεται πρόχειρη: «Έκανε κι η μύγα κώλο κι έχεσε τον κόσμο όλο», αλλά καλό θα είναι εγώ εν αντιθέσει με την κ. Ψαρρά να μείνω στην ουσία της υπόθεσης.
Η ουσία λοιπόν της υπόθεσης είναι ότι το Hot Doc αποκαλύπτει πως το 2010 ο Νίκος Γεωργιάδης εντοπίστηκε σε κύκλωμα παιδεραστίας και έμεινε ατιμώρητος, κάνοντας χρήση της διπλωματικής του ασυλίας. Τέσσερα βεβαιωμένα θύματά του ζουν με τον εφιάλτη της επαφής μαζί του, αλλά και αυτόν της ατιμωρησίας του.
Αυτά ως εδώ δεν είναι ούτε κρυφές κάμερες, ούτε λάσπη ούτε υπονοούμενα εκβιαστικά. Είναι η σκληρή πραγματικότητα της παιδοφιλίας που δρα και στη συνέχεια μένει ατιμώρητη, επειδή πολλοί από τους φορείς της είναι πανίσχυροι.
Η εφημερίδα 'Οbserver', η οποία φαντάζομαι πως για την υψηλή δημοσιογραφία της κ. Ψαρρά είναι το ίδιο χυδαία με τη δική μου, δημοσιοποίησε οκτώ τέτοιες περιπτώσεις που αφορούσαν άγγλους πολιτικούς.
Η κ. Ψαρρά λοιπόν περιγράφοντας τη χυδαιότητά μου, λέει πως «ο Νίκος Γεωργιάδης, οι ερωτικές του προτιμήσεις και το παρελθόν του αφορούν τον ίδιο και τους ανθρώπους που τον εμπιστεύονται». Απ' ό,τι καταλαβαίνω η παιδεραστία και οι βιασμοί που περιγράφονται στις καταθέσεις των ανήλικων θυμάτων, όπως επίσης και στις δημοσιοποιημένες εκθέσεις της διεθνούς ΜΚΟ La Strada, είναι σεξουαλική προτίμηση με την οποία καταχρηστικώς ασχολούμαστε παραβιάζοντας την προσωπική ζωή του μέχρι πριν από λίγο συνεργάτη του Μητσοτάκη
Για το ελληνικό δίκαιο πάντως αλλά και το διεθνές, είναι από τα ειδεχθέστερα εγκλήματα απέναντι σε ανυπεράσπιστα όντα.
Να μας συγχωρήσει η κ. Ψαρρά που επιμένουμε να βλέπουμε ένα έγκλημα ως έγκλημα και όχι ως σεξουαλική προτίμηση και τη δημοσιογραφία ως δημοσιογραφία και όχι ως κατασκευή ανάλογα με το σε ποιόν θέλουμε να την πέσουμε.
Και μία ανθρώπινη ερώτηση: Αν κάποιος έκανε στα παιδιά της κ. Ψαρρά ό,τι περιγράφεται πως έκανε ο Γεωργιάδης σε ανυπεράσπιστα παιδιά στη Μολδαβία, θα το αντιμετώπιζε ως σεξουαλική προτίμηση;


Ο πάτος της δημοσιογραφίας

Χωρίς καμία διάθεση υπεράσπισης του συνεργάτη του προέδρου της ΝΔ, Ν. Γεωργιάδη σε ότι αφορά το παρελθόν του και τις πράξεις που φέρεται να διέπραξε σε ξένη χώρα με διπλωματικό διαβατήριο, είναι απολύτως κατακριτέα η μέθοδος Βαξεβάνη και το είδος της δημοσιογραφίας που υπηρετεί.
Με ένα χυδαίο εξώφυλλο και με πολυσέλιδη «παρουσίαση» της υπόθεσης του συγκεκριμένου προσώπου το σημερινό HOT DOC εμπίπτει απολύτως στην κατηγορία της δημοσιογραφίας της κλειδαρότρυπας.
Στον δρόμο που χάραξαν οι Αναστασιάδης -Τριανταφυλλόπουλος κλπ. με τις κρυφές κάμερες, τη λάσπη, τα εκβιαστικά υπονοούμενα και τις χυδαίες αναφορές ήρθε να προστεθεί σήμερα και ο Κ. Βαξεβάνης.
Ξεπερνώντας απολύτως τα όρια ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος που στο παρελθόν είχε καταφέρει να πείσει αρκετούς για την δημοσιογραφική του δεινότητα, έχει δείξει επανειλημμένα τον τρόπο που μόνος του υπονόμευε την αξία των δικών του ερευνών και των δικών του ρεπορτάζ.
Σήμερα ταυτιζόμενος με την απόλυτη δημοσιογραφία της αθλιότητας ίσως να θεωρεί ότι προσφέρει με τον τρόπο αυτό τις χείριστες «υπηρεσίες» του στην βαλλόμενη από παντού κυβερνητική πλειοψηφία. Κάνει ένα τρομερό λάθος αν νομίζει ότι οποιοσδήποτε έχει σχέση με την αριστερά θα ενδιαφερθεί να διαβάσει τον διασυρμό ενός ανθρώπου στις σελίδες του περιοδικού του.
Ο Ν. Γεωργιάδης, οι ερωτικές του προτιμήσεις και το παρελθόν του αφορούν τον ίδιο και τους ανθρώπους που τον εμπιστεύονται. Ο δημοσιογραφικός όμως κατήφορος έχει δυστυχώς πολλά ποδάρια!
Είναι διαφορετικό θέμα που προφανώς και έχει δημοσιογραφικό ενδιαφέρον ο σεξοτουρισμός και η παιδεραστία και η συνεισφορά στην εξάρθρωση παρόμοιων κυκλωμάτων. Το να εκτίθεται όμως στην κοινή γνώμη ένας μεμονωμένος άνθρωπος στα πλαίσια δημοσιογραφικής έρευνας είναι η απόλυτη χυδαιότητα.
Update: Η σεξουαλική προτίμηση προφανώς και μπορεί να είναι ποινικά κολάσιμη, όμως, εφόσον δεν υπήρχε μέχρι και σήμερα δικαστική κρίση, ούτε καν δικαστική έρευνα, δεν μπορεί να θεωρηθεί τετελεσμένο. Ας θυμηθούμε όλοι παρόμοια υπόθεση εξευτελισμού δημόσιου προσώπου ως παιδεραστή και τη σιωπή που επικράτησε όταν αποδείχθηκε ότι όλο αυτό ήταν μια συκοφαντία. 

Παραίτηση Γεωργιάδη από τη ΝΔ μετά τις αποκαλύψεις του Hot Doc

Mε προσχηματικές κορώνες επέλεξε να δημοσιοποιήσει την παραίτησή του από τη Νέα Δημοκρατία ο Νίκος Γεωργιάδης μετά τις αποκαλύψεις του Hot Doc.
Ο πρώην, πλέον, υπεύθυνος Πολιτικού Σχεδιασμού της αξιωματικής αντιπολίτευσης έκανε λόγο για πόλεμο λάσπης και πολιτικές σκοπιμότητες, σχετικά με την παρέμβαση της Δικαιοσύνης στο ζήτημα που προέκυψε δηλώνοντας συγκεκριμένα ότι «Ο πόλεμος λάσπης συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Καταλαβαίνω ότι πίσω από αυτό κρύβονται πολιτικές σκοπιμότητες. Θα υπερασπιστώ τον εαυτό μου με όλα τα νόμιμα μέσα και θα σταματήσω άμεσα να παρέχω τις υπηρεσίες μου στη Νέα Δημοκρατία»..
Υπενθυμίζεται ότι ο πρώην βουλευτής του κόμματος είναι συνεργάτης του νέου προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη.
Είχε προηγηθεί η παρέμβαση της Δικαιοσύνης μετά τις αποκαλύψεις του περιοδικού «Hot Doc» σχετικά με υπόθεση παιδεραστίας στην οποία φέρεται να ενεπλάκη ο κ. Γεωργιάδης.
Ο δημοσιογράφος, υπέβαλε μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία προσκομίζοντας τα στοιχεία που δημοσιεύονται στο περιοδικό, σύμφωνα με τα οποία ο Νίκος Γεωργιάδης συνελήφθη στη Μολδαβία για υπόθεση παιδεραστίας και αφέθηκε ελεύθερος επιδεικνύοντας διπλωματικό διαβατήριο καθώς το επίμαχο διάστημα υπηρετούσε σε θέσεις της ΕΕ και του ΟΗΕ, ενώ είχε και χρέη συμβούλου του υπουργού Οικονομικών της χώρας.


Θεοδωράκης: Έχουμε πολλά κοινά με τον Κυριάκο Μητσοτάκη



Με τον Σταύρο Θεοδωράκη συναντήθηκε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, στη σκιά των αναταράξεων που έχουν προκληθεί στο Ποτάμι μετά και τις δηλώσεις του βουλευτή Ιάσων Φωτήλαγια συμπόρευση του κόμματος με τη ΝΔ ώστε να ενισχυθεί ο νέος πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο Σταύρος Θεοδωράκης δήλωσε πως τα δύο κόμματα θα συμπλεύσουν για κάποιες μεγάλες μεταρρυθμίσεις.
«Είναι σημαντικό να έχουμε έναν διάλογο οι φιλοευρωπαϊκές μεταρρυθμιστικές δυνάμεις του τόπου, καθώς έχουμε πολύ δύσκολα θέματα απέναντί μας. Έχω αναγνωρίσει στη συνολική σου προσπάθεια, την αποστροφή στον λαϊκισμό και την έμφαση στον ορθό λόγο, κάτι στο οποίο θέλω να σταθώ ιδιαίτερα», είπε στον διάλογο που είχαν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, απευθυνόμενος στον Στ. Θεοδωράκη.



Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ποταμιού δήλωσε: «Είναι χρήσιμο όχι μόνο για να αισθανόμαστε καλά, αλλά για να αισθάνεται μια ασφάλεια η κοινωνία, ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι αποφασισμένοι, παρά τις διαφορές τους, να συμπλεύσουν για κάποιες μεγάλες μεταρρυθμίσεις για τη χώρα. Και αυτό είναι ένα μήνυμα που πρέπει να στείλουμε στον απογοητευμένο μας λαό, που φοβάται ότι θα πηγαίνουμε από παρακμή σε παρακμή. Υπάρχει άλλος δρόμος. Ο δρόμος των μεταρρυθμίσεων και θα τα λέμε πού συμφωνούμε και πού διαφωνούμε σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις».

«Έχουμε πολλά κοινά με τον κ. Μητσοτάκη»

«Ασφαλιστικό, παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη, Παιδεία. Τα συζητήσαμε, δεν τα λύσαμε, βέβαια. Υπάρχουν πολλά κοινά σημεία στον τρόπο που βλέπει τα πράγματα ο κύριος Μητσοτάκης και εγώ, αλλά υπάρχουν και διαφωνίες σε αρκετά άλλα σημεία», σημείωσε ο Σταύρος Θεοδωράκης μετά τη συνάντηση και πρόσθεσε: «Είπαμε ότι πρέπει να συνεχίσουμε να τα λέμε, να υπερασπιζόμαστε τις μεταρρυθμίσεις όπου μπορούμε, να προβάλλουμε πράγματα που θα βελτιώσουν λίγο τη ζωή των Ελλήνων, θα τα ξαναπούμε»



Πολιτική λύση ή αδιέξοδο



Η αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος έχει μπλοκάρει. Η κυβέρνηση δυσκολεύεται με το ασφαλιστικό και το αγροτικό, τα οποία προκαλούν την πρώτη σοβαρή κοινωνική αντίδραση. Και ο Σόιμπλε ψιθυρίζει εκ νέου το grexit.
Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση έχει ενεργοποιήσει όλα τα όπλα που διαθέτει. Προτάσσει το προσφυγικό για να ζητήσει ελαστικότητα στο δημοσιονομικό. Κάνει διαπραγματεύσεις με την ομάδα Τσακαλώτου, με κλειστές τις πόρτες, έτσι ώστε να μην υπάρξει ατύχημα. Ενεργοποιεί τον Παυλόπουλο. Και τέλος, ο ίδιος ο Τσίπρας αναλαμβάνει τα ηνία, έτσι ώστε να γίνει δεκτό το ελληνικό αίτημα αποδοχής του σχεδίου Κατρούγκαλου. Ειδάλλως;
Υπάρχει ένα εμφανές πολιτικό αδιέξοδο: η κυβέρνηση Συριζα - Ανελ δείχνει για πρώτη φορά αδύναμη, καθώς διογκώνεται εντυπωσιακά η κοινωνική αντίδραση. Το αδιέξοδο προκύπτει από το γεγονός ότι η κυβέρνηση βρίσκεται μεταξύ δύο πυρών. Από τη μια οι επαγγελματικές τάξεις και οι συνταξιούχοι πιέζουν για απόρριψη του σχεδίου και από την άλλη η ευρωζώνη απαιτεί πιστή τήρηση των συμφωνηθέντων, μείωση συντάξεων, λύση του ασφαλιστικού και μετά αξιολόγηση. Οι δύο πλευρές δεν μπορούν να βρουν σημείο επαφής. Και επομένως η κυβέρνηση είναι σε αδιέξοδο.
Οπότε μένει η δυνατότητα πολιτικής λύσης, δηλαδή ελαστικότητας εκ μέρους των δανειστών. Μπορούν όμως οι ευρωπαίοι, στο μέσον του προσφυγικού που αποσταθεροποιεί πολιτικά τις κυβερνήσεις, να δείξουν ελαστικότητα απέναντι στην Ελλάδα; Δύσκολο. Και επομένως τα περιθώρια για τον Αλέξη Τσίπρα έχουν στενέψει και κυριολεκτικά παίζει τα ρέστα του σ' αυτή τη φάση.
Η ΝΔ του Κυριάκου παρακολουθεί διακριτικά τις εξελίξεις, σε μια άτυπη γραμμή συναίνεσης που εξαντλεί την αντιπολιτευτική τακτική στις πραγματικά ανόητες ανακοινώσεις του γραμματέα της νεολαίας του Συριζα, αλλά και τις εντελώς άστοχες αποφάσεις διορισμών συγγενών κομματικών στελεχών σε θέσεις μετακλητών.
Το ζήτημα αυτό επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το κλίμα, καθώς δημιουργεί μόνιμες ιδεολογικές και πολιτικές παρενέργειες. Φυσικά, κάθε υπουργός δικαιούται να έχει τους συμβούλους της επιλογής του. Πλην όμως, για λόγους προφανείς, εξαιρούνται απ' αυτό τα συγγενικά πρόσωπα.
Άρα, οι δηλώσεις Βερναρδάκη είναι απολύτως ατυχείς, καθώς το ζήτημα είναι πως δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση, εκ μέρους κομματικών στελεχών και κυβερνητικών παραγόντων, ο διορισμός των συγγενών τους στο δημόσιο.
Κάποτε, επί πρωθυπουργίας Νικολάου Πλαστήρα, το εργοστάσιο ΦΙΞ ζήτησε την πρόσληψη οδηγού. Ο αδελφός του πρωθυπουργού, άνεργος τότε, έσπευσε να κάνει αίτηση. Μόλις όμως ο αρμόδιος υπάλληλος είδε το όνομα και έμαθε το βαθμό συγγένειας ενημέρωσε αμέσως τον στρατηγό. Κι αυτός είπε στον αδελφό του, αν έχει οικονομικό πρόβλημα, να τσακιστεί να έρθει να μείνει μαζί του, σε ένα μικρό διαμέρισμα που διατηρούσε ο Πλαστήρας στο Παγκράτι.
Όταν είσαι λοιπόν υπουργός, πρωθυπουργός, γραμματέας ή βουλευτής, για λόγους πολιτικής και ηθικής τάξης, δεν ασχολείσαι με τους συγγενείς σου. Διότι, σε διαφορετική περίπτωση, στην περίπτωση του Συριζα, εκτός των άλλων, δυσκολεύει αφάνταστα και η αποδοχή από την κοινωνία του προγράμματος περικοπής εισοδημάτων, στο οποίο προστίθεται και η αθέτηση πολλών προεκλογικών δεσμεύσεων.

Όλες οι νέες αντικειμενικές τιμές των ακινήτων - Πού και πόσο μειώνονται

ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ... ΤΟΥ ΣτΕ ΟΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡIΣΜΑ



Η αλήθεια είναι ότι άξιζε η αναμονή για τις αλλαγές επί των αντικειμενικών αξιών, όπως προκύπτει από τον αναλυτικό πίνακα του υπουργείου Οικονομικών με τις νέες τιμές των ακινήτων που θα ισχύσουν αναδρομικά από 21 Μαΐου 2015. 
Με βάση τις νέες χαμηλότερες αντικειμενικές τιμές θα υπολογίζονται πλέον οι φόροι στις μεταβιβάσεις, γονικές παροχές, δωρεές και κληρονομικές, ενώ ο ΕΝΦΙΑ του 2015 παραμένει αμετάβλητος.
Το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να δώσει οδηγίες σχετικά με τα συμβόλαια μεταβίβασης ακινήτων, γονικών παροχών και κληρονομιών, που έγιναν από τις 21 Μαΐου 2015 έως σήμερα με βάση τις παλαιές υψηλότερες αντικειμενικές τιμές. Εκτιμάται, ωστόσο ότι στους φορολογούμενους που πλήρωσαν υψηλότερο φόρο θα επιστραφεί η διαφορά με την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το σχετικό πίνακα για περιοχές με αντικειμενικές τιμές από 400 ευρώ το τμ έως 650 το τμ, δεν προβλέπεται μείωση τιμών. Η μείωση των αντικειμενικών τιμών κλιμακώνεται από υψηλότερα επίπεδα μέχρι και 4.000 ευρώ το τμ. Έτσι, για τιμές υψηλότερες των 650 ευρώ έως και 950 ευρώ η μείωση των αντικειμενικών τιμών κυμαίνεται από 5,26% έως και 7,69%.
Για επίπεδα τιμών από 1.000 ευρώ το τμ εως 1500 ευρώ προβλέπεται μείωση τιμών από 10% έως και 17,39%. Για τιμές από 1500 ευρώ το τιμ και έως 3.000 ευρώ προβλέπεται μείωση τιμών από 15,25% έως 20,59%. Σε περιοχές με αντικειμενικές τιμές από 3.50 ευρώ έως και 4.000 ευρώ η μείωση των αντικειμενικών κυμαίνεται από 5% έως και 9,84%, ενώ για περιοχές με αντικειμενικές τιμές 4.050 ευρώ και άνω δεν προβλέπεται μείωση.
Ο αναλυτικός πίνακας με τις παλαιές και νέες αντικειμενικές τιμές των ακινήτων είναι ο ακόλουθος:
Παλαιά τιμή Νέα τιμή Διαφορά%
400                400          0
450                450          0
500                500          0
550                550          0
600                600          0
650                600        -7,69
700                650        -7,14
750                700        -6,67
800                750        -6,25
850                800        -5,88
900                850        -5,56
950                900        -5,26
1000              900       -10,00
1050              900       -14,29
1100              950       -13,64
1150              950       -17,39
1200            1000       -16,67
1250            1050       -16,00
1300            1100       -15,38
1350            1150       -14,81
1400            1200       -14,29
1450            1200       -17,24
1500            1250       -16,67
1550            1250       -19,35
1600            1300       -18,75
1650            1350       -18,18
1700            1350       -20,59
1750            1400       -20,00
1800            1450      -19,44
1850            1500      -18,92
1900            1550      -18,42
1950            1600      -17,95
2000            1650      -17,50
2050            1700      -17,07
2100            1700      -19,05
2150            1750      -18,60
2200            1800      -18,18
2250            1850      -17,78
2300            1850      -19,57
2350            1900      -19,15
2400            1950      -18,75
2450            2000      -18,37
2500            2050      -18,00
2550            2100      -17,65
2600            2150      -17,31
2650            2200      -16,98
2700            2250      -16,67
2750            2300      -16,36
2800            2350      -16,07
2850            2400      -15,79
2900            2450      -15,52
2950            2500      -15,25
3000            2500      -16,67
3050            2750       -9,84
3100            2800       -9,68
3200            2900       -9,38
3250            2950       -9,23
3300            3000       -9,09
3350            3050       -8,96
3400            3100       -8,82
3450            3150       -8,70
3500            3200       -8,57
3600            3400       -5,56
3650            3450       -5,48
3700            3500       -5,41
3750            3550       -5,33
3800            3600       -5,26
3900            3700       -5,13
4000            3800       -5,00
4050            4050        0,00
4150            4150        0,00
4200            4200        0,00
4300            4300        0,00
4350            4350        0,00
4400            4400        0,00
4450            4450        0,00
4500            4500        0,00
4550            4550        0,00
4600            4600        0,00
4700            4700        0,00
4750            4750        0,00
4800            4800        0,00
4850            4850        0,00
5000            5000        0,00
5150            5150        0,00
5250            5250        0,00
5400            5400        0,00
5650            5650        0,00
5700            5700        0,00
5800            5800        0,00
6250            6250        0,00
7000            7000        0,00
8500            8500        0,00
8800            8800        0,00



Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *