Παρασκευή 7 Μαΐου 2021

Κατά της άρσης της πατέντας για τα εμβόλια ο Μπουρλά της Pfizer

 


Ο πρόεδρος-γενικός διευθυντής του αμερικανικού κολοσσού Pfizer δήλωσε σήμερα ότι δεν τάσσεται «καθόλου» υπέρ της απόφασης των ΗΠΑ να στηρίξουν την άρση των πατεντών για τα εμβόλια για την Covid-19, εκτιμώντας ότι θα ήταν προτιμότερο να αυξηθεί η παραγωγή στις υπάρχουσες μονάδες.

 

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Άλμπερτ Μπουρλά τόνισε ότι το άνοιγμα μονάδων παραγωγής του εμβολίου των BioNTech/Pfizer σε άλλα μέρη, πέρα από αυτά που ήδη υπάρχουν στις ΗΠΑ και την ΕΕ (Βέλγιο και Γερμανία), θα ήταν περίπλοκο, λόγω της έλλειψης πρώτων υλών, με κίνδυνο να μειωθεί ο αριθμός των παραγόμενων δόσεων.

 

«Πρέπει να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας» στα εργοστάσια που παράγουν ήδη το εμβόλιο και «έχουν επαρκή ικανότητα να παρασκευάσουν δισεκατομμύρια δόσεις και να διασφαλίσουμε ότι δεν θα διαταράσσεται (η παραγωγή) με πολιτικά υποκινούμενες ανακοινώσεις. Αυτές είναι κενές υποσχέσεις», τόνισε.

 

«Πολύ μακρά» διαδικασία

Ένα εμβόλιο που βασίζεται στην πρωτόγνωρη τεχνολογία του «αγγελιαφόρου RNA», όπως αυτό των Pfizer/BioNTech απαιτεί μια «πολύ μακρά» διαδικασία και μια «τεχνογνωσία αιχμής» προκειμένου να λειτουργήσει ένας χώρος παραγωγής, εξήγησε ο Άλμπερτ Μπουρλά.

 

«Επειδή εμβόλια αγγελιαφόρου RNA δεν είχαν παραχθεί ποτέ μέχρι τώρα, το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν στον κόσμο εργοστάσια όπως αυτά που κατασκευάσαμε εμείς οι ίδιοι (…) εκ του μηδενός», υπογράμμισε.

 

Ειδικά μηχανήματα για την παρασκευή του σκευάσματος των BioNTech/Pfizer παραγγέλθηκαν σε εξειδικευμένες εταιρείες και οι μονάδες παραγωγής διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να εγκατασταθούν εκεί. Τίποτα παρόμοιο δεν υπάρχει σε χώρες όπως η Ινδία και η Νότια Αφρική, υποστήριξε ο Μπουρλά. Οι χώρες αυτές, οι οποίες διαθέτουν πολλές φαρμακοβιομηχανίες, ζητούν την άρση των πατεντών.

 

«Και θα πρέπει να επιμείνω στο θέμα της συμφόρησης των πρώτων υλών: σήμερα, το κάθε γραμμάριο πρώτης ύλης που παρασκευάζεται σε όλον τον κόσμο φτάνει κατευθείαν στα εργοστάσιά μας και δεν μένει ούτε για μία ημέρα στις αποθήκες, μέχρι να μετατραπεί σε εμβόλιο. Και κάθε δόση, αφού ελεγχθεί η ποιότητα, δεν αποθηκεύεται ούτε για μία ημέρα προτού να παραδοθεί. Αυτό σημαίνει ότι αν και άλλα μέρη αρχίσουν να παραγγέλνουν πρώτες ύλες, υπάρχει ο κίνδυνος να παραμείνουν αποθηκευμένες μέχρι να βρεθεί ένας τρόπος να τις μετατρέψουν σε δόσεις εμβολίων. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, θα ήταν ένα σοβαρό πισωγύρισμα», προειδοποίησε.

 

Οι εταιρείες BioNTech/Pfizer διαβεβαιώνουν ότι έχουν τη δυνατότητα να παρασκευάσουν 3 δισεκατομμύρια δόσεις του εμβολίου τους φέτος και περισσότερα από 3 δισεκ. δόσεις το 2022. 






πηγή

 

Πέμπτη 6 Μαΐου 2021

«Αποστολή στοιχείων απεργίας» ζητά με έγγραφο του το υπουργείο Εσωτερικών.!

 


«Αποστολή στοιχείων απεργίας» έχει τίτλο το έγγραφο του υπουργείου Εσωτερικών, με την ένδειξη «εξαιρετικά επείγον».

 

Το υπουργείο δείχνει… ενδιαφέρον να συγκεντρώσει τα σχετικά στοιχεία.

 

Προσέξτε τη φρασεολογία και τις λεπτομέρειες (ολόκληρο το έγγραφο στο τέλος του κειμένου):

 

«Ενόψει της εξαγγελθείσας από την ΑΔΕΔΥ 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης την 6ηΜαΐου2021, παρακαλούμε να αποστείλετε άμεσα και το αργότερο μέχρι την 7η Μαΐου 2021,το σύνολο των υπηρετούντων υπαλλήλων, τον αριθμό και το ποσοστό των απεργούντων με βάση τους συνημμένους πίνακες.

 

Τα στοιχεία αυτά να αποσταλούν στην Υπηρεσία μας (ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ) με e-mail στο (…) ως εξής:

 

1.Τα στοιχεία των Υπουργείωνκαι με φροντίδα αυτών τα στοιχεία των εποπτευμένων από αυτά φορέων (ως συνημμένος πίνακας 1).

 

2.Τα στοιχεία των Ανεξάρτητων Αρχών (ως συνημμένος πίνακας 2).

 

3.Τα στοιχεία των Αποκεντρωμένων Διοικήσεωνκαι με φροντίδα αυτών τα στοιχεία των εποπτευμένων από αυτές νομικών προσώπωνκαι των ΟΤΑ α ́και β’ βαθμού(ως συνημμένος πίνακας 3).

 

Επειδή έχουν παρατηρηθεί καθυστερήσεις ή και μη ανταπόκριση των υπηρεσιών στην οδηγίατης παρούσας εγκυκλίου, τα Υπουργεία, οι Ανεξάρτητες Αρχές και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις παρακαλούνται όπως προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την αποστολή του συνόλουτων ζητούμενων στοιχείων στο Υπουργείο Εσωτερικών άμεσα και σε κάθε περίπτωση εντός της οριζόμενης προθεσμίαςπροκειμένου η Υπηρεσία μας να διαθέτει αξιόπιστα στοιχεία». 









πηγή

 

 

Πριν 8 ημέρες η ΝΔ καταψήφισε την άρση των πατεντών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

 


Πριν από 8 ημέρες οι 7 ευρωβουλευτές της ΝΔ καταψήφισαν την πρόταση της Αριστεράς για την άρση προστασίας των πατεντών στο Ευρωκοινοβούλιο.

 

Τη γνωστοποίηση του γεγονότος έκανε με παρέμβασή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Πέτρος Κόκκαλης.

 

Με αφορμή τις εξελίξεις και την αυτοαναίρεση της ΝΔ, ο Π. Κόκκαλης σχολίασε για τους ευρωβουλευτές της κυβερνητικής παράταξης: «Αυτονομήθηκαν, άκουσαν τον κ. Μητσοτάκη, ή απλά νοσταλγούν τον κ. Τραμπ; Η αριστεία ως τελευταία οπισθοφυλακή του νεοφιλελευθερισμού στην Ευρώπη».

 

Μάλιστα ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ «ανέβασε» στο twitter το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, που αποδεικνύει, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι οι ευρωβουλευτές της ΝΔ καταψήφισαν την πρόταση της Αριστεράς για άρση της πατέντας στα εμβόλια.




πηγή 

Αν ο Χατζηδάκης ήταν υπουργός του Μπάιντεν…

 


γράφει ο Γιώργος Καρελιάς

 

Λίγους μήνες πριν κερδίσει τις εκλογές του 2019 και γίνει πρωθυπουργός, ο Κυριάκος Μητσοτάκης φιλοτεχνούσε το «φιλολαϊκό» του πρόσωπο. Σε δύο καλά οργανωμένες εκδηλώσεις προσπάθησε να κερδίσει ψήφους εκεί που παραδοσιακά υστερεί η ΝΔ: στον κόσμο της εργασίας, στους μισθοσυντήρητους και μεροκαματιάρηδες. Εκ του(εκλογικού) αποτελέσματος, αποδείχτηκε ότι τα κατάφερε, αφού ένα σημαντικό κομμάτι τους προσήλθε στην κάλπη της ΝΔ.

 

Ο τότε αρχηγός της υποσχέθηκε «περισσότερες και καλύτερες δουλειές», «προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων», ακόμα και …διανομή κερδών των επιχειρήσεων σ’ αυτούς, με κίνητρα που θα έδινε το κράτος.

 

Τι από αυτά υλοποιήθηκε στα σχεδόν δύο χρόνια που μεσολάβησαν από τότε; Η πρώτη και απλή απάντηση είναι «τίποτα, γιατί ήρθε η πανδημία και ανέτρεψε τα πάντα». Η απάντηση είναι πειστική. Όμως, από την άλλη, η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν σταμάτησε να καταθέτει, εν μέσω πανδημίας, νομοσχέδια που πλήττουν καίρια τα εργασιακά δικαιώματα, τα οποία-κατά τα άλλα- ο νυν πρωθυπουργός ήθελε τότε να «προστατεύσει». Ένα τέτοιο νομοσχέδιο είναι αυτό που έφερε ο νέος υπουργός Εργασίας, (αυτο)προβαλλόμενος και ως μέγας μεταρρυθμιστής, Κωστής Χατζηδάκης, το οποίο συζητείται και ψηφίζεται αυτές τις μέρες.

Δεν έχει πλέον ιδιαίτερη σημασία να επαναλάβουμε τι είδους «μεταρρύθμιση» επιφέρει-ακριβέστερα, νομιμοποιεί- στις εργασιακές σχέσεις: το οκτάωρο γίνεται λάστιχο, οι υπερωρίες δεν θα πληρώνονται, η διευθέτηση του χρόνου εργασίας θα γίνεται-και με τη βούλα του νόμου πλέον- όπως θέλει ο εργοδότης μέσω των ατομικών συμβάσεων κ.α. Ο κ. Χατζηδάκης, υπουργός του κ. Μητσοτάκη, τα εμφανίζει όλα αυτά ως «μεταρρυθμίσεις», την ώρα που ο κατώτατος (νόμιμος) μισθός είναι 650 ευρώ, το ημερομίσθιο κάτι λιγότερο από 30 ευρώ, αλλά στην αγορά «σαρώνουν» τα «τετρακοσάρια» και η «μαύρη» εργασία. Φυσικά, ουδείς από αυτούς τους «μεταρρυθμιστές» έχει νιώσει ποτέ στο πετσί του πώς είναι να ζεις με τέτοιους μισθούς και μεροκάματα.

 

Αλλά ας το αφήσουμε κι αυτό. Και ας δούμε τι θα συνέβαινε αν ο Χατζηδάκης ήταν υπουργός (όχι του Μητσοτάκη, αλλά) του… Μπάιντεν! Παραδοξολογία; Ασφαλώς. Όμως, μια που όλα τα άλλα έχουν χιλιοειπωθεί, ας κάνουμε αυτήν την αυθαίρετη υπέρβαση. Ο Μπάιντεν, λοιπόν, ο πρόεδρος της μήτρας του καπιταλισμού, θα έλεγε στον υπουργό του: «Το πρώτο πράγμα που έχεις να κάνεις είναι να αυξήσεις τους μισθούς των εργαζομένων και δη των χαμηλότερα αμειβόμενων».

 

Ναι, δεν είναι πλάκα. Ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ είπε τις προάλλες κάτι που προκάλεσε έκπληξη: «Η Γουόλ Στριτ δεν έχτισε την Αμερική. Την έχτισε η μεσαία τάξη. Και τη μεσαία τάξη την έχτισαν τα εργατικά συνδικάτα».

 

Ο Μπάιντεν, λοιπόν, θέλει να πάει το ωρομίσθιο στα 15 δολάρια (προσοχή, το ωρομίσθιο, όχι το ημερομίσθιο). Αν τα καταφέρει, θα είναι μια (μικρή) επαναστατική μεταρρύθμιση (χωρίς εισαγωγικά). Ο Μπάιντεν υμνεί το ρόλο των συνδικάτων στην πορεία της Αμερικής προς την κορυφή του κόσμου.

 

Ο Μητσοτάκης και ο Χατζηδάκης δεν ενδιαφέρονται για πραγματικές μεταρρυθμίσεις, που θα ανεβάσουν το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων. Αυτά ήταν προεκλογικά φούμαρα προς άγραν ψήφων. Σήμερα κάνουν μεταρρυθμίσεις (με τριπλά εισαγωγικά) που δεν αγγίζουν τον πυρήνα των αναγκών των ανθρώπων του μόχθου. Το αντίθετο, κάνουν νόμο του κράτους τις από ετών απαιτήσεις του ΣΕΒ για πλήρη ασυδοσία στην αγορά εργασίας, με τον εργαζόμενο υπό τη δαμόκλειο σπάθη του «συμμορφώνεσαι ή απολύεσαι». Και με το νόμο πλέον.

 

Good morning, κύριε Μπάιντεν. Καληνύχτα στους δικούς μας ντεμέκ μεταρρυθμιστές. Αλίμονο στον κόσμο της εργασίας…

Γιατί ο Τζο Μπάιντεν συμφώνησε με τον... Τσίπρα;

 


Η ανακοίνωση του Τζο Μπάιντεν ότι είναι υπέρ του «σπασίματος» των πατεντών των εμβολίων για τον Covid-19, χαρακτηρίστηκε «ιστορική». Ο Αμερικανός πρόεδρος έθιξε «τα ιερά και τα όσια» του καπιταλισμού, ό,τι δηλαδή το κινεί και το ζει, το κέρδος. Γιατί όμως το έκανε;

 

Θυμίζουμε ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ειρωνεύτηκε από το βήμα της Βουλής την ανάλογη πρόταση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα, για να "σπάσουν οι πατέντες των εμβολίων"(έκτακτη άρση των δικαιωμάτων ευρεσιτεχνίας), θεωρώντας ιδεοληπτικά ότι αυτό σημαίνει «εθνικοποίηση» των φαρμακευτικών εταιρειών!

 

Θυμίζουμε, επίσης, ότι την Τρίτη η φαρμακευτική εταιρεία Pfizer ανακοίνωσε τεράστια κέρδη από την διάθεση των εμβολίων, ενώ η διάθεσή τους στις φτωχές χώρες είναι απελπιστικά μικρή. Αυτό έχει ως συνέπεια στις φτωχές χώρες να αναπτύσσονται μεταλλάξεις του κορονοϊού, που μεταδίδονται στις πλούσιες χώρες, διαιωνίζοντας το πρόβλημα. Βέβαια αυτό σημαίνει κέρδη για τις φαρμακευτικές, αλλά έτσι διαλύεται η υπόλοιπη οικονομία και ο κοινωνικός ιστός, δηλαδή η παραγωγική βάση και το οικοδόμημα του συστήματος που λέγεται καπιταλισμός. Αυτός είναι ο λόγος της παρέμβασης του προέδρου Μπάιντεν. Ο στόχος του είναι να σώσει την οικονομία, δηλαδή το σύστημα, που ήδη είναι εκτεθειμένο σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις, γι’ αυτό ζητά την άρση των πατεντών των εμβολίων ως έκτακτο μέτρο, ήτοι μέχρι το ξεπέρασμα της υγειονομικής κρίσης.

 

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του CNN Stephen Collinson «Τελικά, η διάθεση των εμβολίων περισσότερο θα ωφελήσει τους Αμερικανούς γιατί κανείς δεν είναι ασφαλής από το Covid έως ότου όλοι εμβολιαστούν». 






πηγή

 

Τετάρτη 5 Μαΐου 2021

Πόσες και ποιες παρενέργειες εμβολίων έχουν καταγραφεί στην Ελλάδα

 


Ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσίασε ο πρόεδρος του ΕΟΦ σχετικά με τις καταγεγραμμένες σοβαρές παρενέργειες από τη χορήγηση AstraZeneca, Pfizer και Moderna.

 

Ο Δημήτρης Φιλίππου, μίλησε σε επιστημονική εκδήλωση του ΕΚΠΑ την περασμένη εβδομάδα και αποκάλυψε ότι, μέχρι τις 5 Απριλίου, σε σύνολο 1,8 εκατομμυρίων δόσεων είχαν γίνει 1.913 αναφοράς στον ΕΟΦ, μέσω «κίτρινης κάρτας». Από αυτές οι 557 χαρακτηρίστηκαν ως σοβαρές και περιλαμβάνουν από αλλεργικές αντιδράσεις έως θρομβοπενία και αρτηριακές θρομβώσεις.

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΟΦ, από τις 557 περιπτώσεις, οι 400 διερευνήθηκαν πλήρως μέχρι σήμερα και έχουν ήδη δηλωθεί και στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα παρενεργειών. Οι περιπτώσεις αυτές αφορούσαν:

 

 

334 Pfizer (0,02%)

65 AstraZeneca (0,02%)

1 Moderna (0,008%)

Η μεγάλη διαφορά στην καταγραφή περιστατικών μετά από εμβόλιο της Pfizer οφείλεται στο ότι το προϊόν αυτό είχε χορηγηθεί μέχρι τότε σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό.

 

«Μιλάμε για εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό ανεπιθύμητων ενεργειών. Βέβαια υπάρχει και ένας θάνατος, ο οποίος οφείλεται σε αρτηριακή θρόμβωση και θρομβοπενία, από το εμβόλιο της AstraZeneca, σε γυναίκα άνω των 60 ετών με υποκείμενα νοσήματα» διευκρίνισε ο κ. Φιλίππου για να προσθέσει ότι ανάμεσα στις λιγότερο σοβαρές παρενέργειες συμπεριλαμβάνονται μυαλγίες, αρθραλγίες, πόνος στο σημείο της ένεσης, ήπια πυρετική κίνηση, κακουχία κ.ο.κ.

 

Με βάση την ενημέρωση οι παρενέργειες που έχουν αναφερθεί στην Ελλάδα είναι οι εξής

 

Αναφυλακτικές αντιδράσεις

 

Pfizer (0,5/100.000)

Moderna (1/100.000)

Αρτηριακή θρόμβωση και θρομβοπενία

 

AstraZeneca (1/300.000)

Πάρεση προσωπικού νεύρου

 

Pfizer (0,3/100.000)

Astra Zeneca (0,3/100.000)

Σύνδρομο Guillen Barre

 

AstraZeneca (0,3/100.000)

Αναζωπύρωση ή υποτροπή Έρπητα Ζωστήρα

 

Pfizer (0,8/100.000)

Για όλες τις επιβεβαιωμένες περιπτώσεις παρενεργειών, υπήρξε αναθεώρηση του φύλλου οδηγιών χρήσης των εμβολίων και προστέθηκαν και οι πολύ σπάνιες παρενέργειες.

 

Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση γιατί η χώρα μας έχει παραγγείλει 28 εκατομμύρια δόσεις υπογράμμισε ότι«όταν θα φτάσουμε να εμβολιάζουμε τους τελευταίους πολίτες θα χρειαστεί να ξαναεμβολιάσουμε τους πρώτους». 






πηγή

 

Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία από τη Δευτέρα - Aπό σήμερα τα selftests για μαθητές και εκπαιδευτικούς

 


Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό και λοιπό προσωπικό καλούνται τη Δευτέρα 10 Μαΐου να προσέλθουν στα σχολεία έχοντας μαζί τους βεβαίωση..αρνητικού τεστ (self-test, PCR ή rapid-test).

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δικαιούχων self test που θα χρησιμοποιηθούν την εβδομάδα 10-16/5, υπενθυμίζεται ότι θα διατίθενται:

Από σήμερα Τετάρτη 5/5 έως Σάββατο 8/5 από τα φαρμακεία, μόνο σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και διοικητικό προσωπικό πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και φοιτητών που κάνουν πρακτική άσκηση.

Το δεύτερο τεστ μαθητών και εκπαιδευτικών για την επόμενη εβδομάδα θα είναι διαθέσιμο από τη Δευτέρα 10/5.

Οι υπόλοιπες ομάδες δικαιούχων (δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι) θα λάβουν το επόμενο self test από Δευτέρα 10/5 και θα μπορούν να το πραγματοποιήσουν και να το δηλώσουν καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας.

Το αυτοδιαγωνιστικό τεστ κορωνοϊού παρέχεται δωρεάν και διενεργείται πριν την έναρξη των μαθημάτων της Δευτέρας και της Πέμπτης, από μαθητές/τριες εκπαιδευτικούς, μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), διοικητικό και λοιπό προσωπικό όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες πριν την προσέλευση στην σχολική μονάδα.

Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Τα βήματα είναι τα εξής:

Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και προσωπικό των σχολείων παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ, τον προσωρινό ΑΜΚΑ (ΠΑΜΚΑ) ή τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ).

Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν όλοι από σήμερα, Τετάρτη 5 Μαΐου, σε όλη τη χώρα. Από τη Δευτέρα 10/5 θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ της ερχόμενης εβδομάδας.

Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Οι μαθητές άνω των 13 ετών μπορούν να κάνουν το τεστ με την επίβλεψη ενηλίκου, ενώ στους κάτω των 13 ετών το τεστ θα διενεργείται από ενήλικο. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή τη Δευτέρα το πρωί.

Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και λοιπό προσωπικό δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Αν το self-test είναι αρνητικό:

Για τους μαθητές, εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους κάθε ημέρα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης ή όποτε τους ζητηθεί.

Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, μπορεί να συμπληρώνεται χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Αν το self-test είναι θετικό:

Εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid-test σε δημόσια δομή.

Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.





πηγή    

Μαρφίν: Εγκλημα χωρίς τιμωρία

 


Σήμερα κλείνουν έντεκα ολόκληρα χρόνια από ένα έγκλημα με ενόχους αλλά χωρίς τιμωρία. Ήταν 5 Μαΐου του 2010, του έτους που άνοιξε την εποχή των μνημονίων για την Ελλάδα. Δεκάδες χιλιάδες κόσμου πραγματοποίησαν τεράστιες συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας, διαδηλώνοντας κατά των βάρβαρων μέτρων που συνόδευαν την «προίκα» της δανειακής σύμβασης της κυβέρνησης Παπανδρέου.

 

Το έγκλημα συντελέστηκε στην οδό Σταδίου, όπου κουκουλοφόροι έριξαν βόμβες μολότοφ στο κατάστημα της τράπεζας Μαρφίν. Σύμφωνα με ανακοίνωση, τότε, της ίδιας της τράπεζας «πετάχτηκαν ειδικές μη συνηθισμένες βόμβες μολότοφ και αδειάστηκε το περιεχόμενο ενός μπιτονιού που περιείχε ένα ειδικό εύφλεκτο υλικό που προκαλεί άμεσα πυκνό καπνό και συνθήκες ασφυξίας. Οι διασωθέντες το παρομοιάζουν με “βόμβες napalm”».

 

Το κατάστημα της τράπεζας ήταν κλειδωμένο με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι που βρίσκονταν μέσα να μην μπορούν να διαφύγουν. Η τράπεζα τυλίχτηκε στις φλόγες. Αποτέλεσμα του εγκλήματος τρεις αδικαίωτοι νεκροί. Η Παρασκευή Ζούλια (35 ετών) που εντοπίστηκε από την Πυροσβεστική στο δεύτερο όροφο του κτιρίου, η Αγγελική Παπαθανασοπούλου (32 ετών και εγκυμονούσα) που βρέθηκε λίγο εκατοστά μακριά από την μπαλκονόπορτα την οποία προσπαθούσε να φτάσει και ο Επαμεινώνδας Τσακάλης (36 ετών) που βρέθηκε στις σκάλες μεταξύ πρώτου και δεύτερου ορόφου.

 

Έντεκα ολόκληρα χρόνια μετά οι δολοφόνοι της Μαρφίν παραμένουν ασύλληπτοι και οι μηχανισμοί που έδρασαν άγνωστοι. Άναπάντητο παραμένει και τούτο: Ποιοι μπορεί να διέθεταν τέτοιο οπλισμό για το έγκλημα στη Μαρφίν…

Το άνοιγμα του φακέλου της Μαρφίν, τόσα χρόνια μετά, από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, θα δώσει απαντήσεις; Ας μην κάνουμε εκτιμήσεις. Υπενθυμίζουμε μόνο ότι τέλος Μαρτίου από την Εισαγγελία Αθηνών διετάχθη προκαταρκτική διερεύνηση αδικημάτων για την υπόθεση της Μαρφίν, κατόπιν νέων στοιχείων που προσκομίσθηκαν από την ΕΛ.ΑΣ., όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. 








πηγή

    

Η άγρια κερδοσκοπία της Pfizer

 


Η αμερικανική φαρμακευτική εταιρεία Pfizer αποκάλυψε την Τρίτη 4 Μαΐου, πόσο επικερδές είναι το εμβόλιό της κατά του Covid-19 (αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία BioNTech), καθώς έχει έσοδα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια (2,9 δισεκατομμύρια ευρώ) μόνο τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Η Pfizer αναφέρει τα έσοδα αλλά δεν αποκαλύπτει τα κέρδη της από τις πωλήσεις του εμβολίου της. Η εφημερίδα New York Times, όμως, υπολογίζει ότι το περιθώριο κέρδους της εταιρείας ανέρχεται στο εξωφρενικό 20%, που μεταφράζεται «σε περίπου  900 εκατομμύρια δολάρια κέρδη προ φόρων το  πρώτο τρίμηνο.»

 

Η Pfizer έχει υπολογίσει τα έσοδά της από τα εμβόλια σε 15 δισ. δολάρια για όλο το χρόνο. Αλλά τα κέρδη θα αυξηθούν κατά 73% από τις αρχικές εκτιμήσεις, καθώς το εμβόλιο της τιμολογείται πανάκριβα. Οι δύο δόσεις κοστίζουν 39 δολάρια στις ΗΠΑ και 30 ευρώ στην Ευρώπη! Αντίθετα με την Pfizer, οι δύο ανταγωνιστές της, η Johnson & Johnson και η AstraZeneca, «υποσχέθηκαν να πουλήσουν τα εμβόλια τους σε μη κερδοσκοπική βάση κατά τη διάρκεια της πανδημίας», γράφουν οι New York Times. Μέχρι να το δούμε, όμως, εμείς δεν το πιστεύουμε!

 

Πάντως, όπως προσθέτουν οι New York Times, το εμβόλιο «ωφελεί δυσανάλογα τα πλουσιότερα κράτη του κόσμου». Κι αυτό γιατί οι πλούσιες χώρες έχουν δεσμεύσει περισσότερο από το 87% των περίπου 700 εκατομμυρίων δόσεων του εμβολίου της Pfizer, που διατίθενται παγκοσμίως. Αυτό σύμφωνα με την εφημερίδα έρχεται σε αντίθεση με τη δέσμευση του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας, Albert Bourla, που εγγυούνταν ίδια πρόσβαση στο εμβόλιο για ολόκληρο τον κόσμο. Μάλιστα όπως πιστοποιούν τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας(ΠΟΥ), η Pfizer έχει αποστείλει ελάχιστα εμβόλια στις φτωχότερες χώρες του κόσμου.   







πηγή

Η ήττα της αριστεράς των «πλατειών» και η νέα αριστερά

 


γράφει ο Γιώργος X. Παπασωτηρίου

 

Ο Πάμπλο Ιγκλέσιας, ο ηγέτης του Podemos και εταίρος του Σοσιαλιστικού Κόμματος στην κυβέρνηση της Ισπανίας, ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την πολιτική μετά την ήττα της αριστεράς στις περιφερειακές εκλογές. Η ισπανική δεξιά των σκανδάλων και της χρεοκοπίας επανέρχεται, φορώντας το «τραμπικό», δήθεν αντισυστημικό της προσωπείο.

 

Οι πολιτικοί και οι πολιτικές δυνάμεις, που γεννήθηκαν από το «Δρόμο», από τις μεγάλες διαδηλώσεις κατά της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, από το μεγάλο κίνημα των «πλατειών» (Αθήνα, Μαδρίτη, Occupy Wall Sreet), χάθηκαν στους λαβύρινθους του συστήματος, κατασπαράχθηκαν από το Μινώταυρο της εξουσίας. Από τη στιγμή που εγκατέλειψαν την κινηματική τους δράση, που απεκδύθηκαν τα λαϊκά τους σύμβολα, την εναλλακτική και την ελπίδα της ουτοπίας στο όνομα του ρεαλισμού, όταν στο νερωμένο κρασί δεν έμεινε σταγόνα κρασί, όταν υιοθέτησαν συστημικούς, δηλαδή «δεξιούς τρόπους», όταν τελικά το «αλλιώς» έγινε μια «αριστερή δεξιά» ή μια «δεξιά της αριστεράς», τότε οι πολίτες τους τιμώρησαν και ένα μέρος τους (εκλογικά κρίσιμο) στράφηκε στην δήθεν αντισυστημική «τραμπική δεξιά». Η συνέχεια είναι γνωστή: στο όνομα του αντιφασισμού και του «αντιτραμπισμού», ακόμα και αριστεροί θα ψηφίσουν τη «δημοκρατική δεξιά» για να… φύγουν οι φασίστες(Τραμπ) ή για να μην έρθουν στην εξουσία(Λε Πέν)! 

 

Γιατί απέτυχε το αριστερό εγχείρημα στον ευρωπαϊκό νότο; Γιατί το στραγγάλισε η «γερμανικής» κατασκευής μέγγενη της ΕΕ. Γιατί η αριστερά δεν μπορεί να κυβερνά σε μία μόνο χώρα για πολύ. Γιατί, όπως αποδείχθηκε και με τη σοσιαλδημοκρατία, η αριστερά δεν μπορεί να λειτουργεί ως «ΜΚΟ» ούτε να παίζει στο γήπεδο της δεξιάς, εκεί όπου κυριαρχεί ο λόγος των οργανικών διανοουμένων της συντήρησης. Γιατί αγνοήθηκε σκανδαλωδώς ότι η ουσιαστική πολιτική ανατροπή επισυμβαίνει όχι μόνο όταν αλλάζει η εκτελεστική εξουσία, όχι μόνο όταν τσακίζεις την κρατική εξουσία(ως μηχανισμός έχει τη σχετική αυτονομία της), αλλά και όταν διαφοροποιείται η κοινωνική προέλευση των οργάνων της καθώς και το κοινωνικό περιεχόμενό της. Το θέμα δηλαδή δεν είναι μόνο αν έχεις την κυβέρνηση και όχι την  εξουσία, αλλά να ξέρεις και τι να κάνεις την εξουσία. «Έχουμε επανάσταση, όταν μεταβάλλεται η ταξική σύσταση των Κοινοβουλίων, όταν τροποποιείται ο δημοκρατικός τρόπος λήψης αποφάσεων... Έχουμε επανάσταση όταν η πειθαρχία, η συμβολική τάξη, η διδασκαλία στα εκπαιδευτικά κέντρα τροποποιούνται και μετασχηματίζονται», έγραφε ο Λινέρα για τη Βολιβία. Εκεί όπου, παρά τα λάθη, η αριστερά άντεξε, γιατί είχε οργανωθεί σε βάθος μέσα στην κοινωνία, και ανέτρεψε τόσο στο «δρόμο» όσο και στην κάλπη το πραξικόπημα που οργανώθηκε από τις ΗΠΑ.

 

Δεν έχουμε αλλαγή όταν έχουμε και πάλι τις ελίτ(με δεξιό ή αριστερό μανδύα) στην εξουσία. Δεν έχουμε, προπάντων αλλαγή, όταν δεν αλλάζει η συμβολική τάξη, δηλαδή ο πρακτικός, καθημερινός πολιτισμός που διέπει τις σχέσεις, τη συμπεριφορά, τη ζωή μας, τον τρόπο που κάνουμε «συνήθεια» τους περιορισμούς και τους κανόνες. Δεν έχουμε αλλαγή όταν δεν αλλάζει ο τρόπος σκέψης, όταν δεν επαναξιώνονται οι αρχές και οι χαρές του Εμείς και της αυτοδιαχείρισης.

 

Για να συμβεί η αλλαγή απαιτούνται λαϊκά κινήματα, που δεν θα λειτουργούν σαν αποστειρωμένες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, αλλά θα αναπτύσσουν την «ποίησή» τους μέσα στην πολιτική Πράξη, στη δράση, στο δρόμο, τον οποίο ποτίζουν σήμερα με το αίμα τους οι εργαζόμενοι νέοι, στις γειτονιές όπου συναντώνται και ερωτεύονται τα νέα παιδιά, εκεί όπου δημιουργούνται οι νέες σχέσεις αλληλεγγύης, εκεί όπου αλλάζει ο τρόπος ζωής και ο συσχετισμός των αξιών, εκεί όπου απομειώνονται οι ναρκισσισμοί και οι μεγάλες Εγω-πάθειες. Εκεί όπου δημιουργείται η νέα αριστερά της αξιοπρέπειας, της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης…

 

Τρίτη 4 Μαΐου 2021

Τα χέρια του μόχθου απαιτούν λιγότερη δουλειά...

 


Την Πρωτομαγιά του 2021, και μετά από 15 μήνες πρωτοφανούς κρίσης, ο εργαζόμενος είναι πια στο κέντρο της επικαιρότητας και απαιτεί λιγότερη δουλειά και περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

 

γράφει ο Νίκος Γιαννόπουλος

 

Tα τελευταία 30 χρόνια το εργατικό κίνημα όπου γης έπαιζε άμυνα, προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να διαφυλάξει τα κεκτημένα. Οπως συνήθως συμβαίνει σ' αυτές τις περιπτώσεις, αυτή η παθητική στάση οδήγησε σε οδυνηρές ήττες, ανέντιμους συμβιβασμούς και τελικά σε απώλεια προνομίων που είχαν κερδηθεί με αίμα τις προηγούμενες πολλές δεκαετίες. Είναι σαν την ομάδα στο ποδόσφαιρο που περιμένει συνεχώς μπροστά από το τέρμα...Κάποια στιγμή ο αντίπαλος το γκολ θα το κάνει, είναι σχεδόν μοιραίο.

 

Μιλώντας με ποδοσφαιρικούς όρους, το εργατικό κίνημα έφτασε η ώρα να να πάρει την μπάλα στα πόδια του και να κάνει παιχνίδι. Γύρω μας, παγκοσμίως, έχουν διαμορφωθεί οι όροι για να συμβεί κάτι τέτοιο. Η εργασία κέρδισε το χαμένο της κύρος, οι πάντες αναγνώρισαν την αξία της, ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης σαν αυτές που διαμόρφωσε ο Covid. Xωρίς τον κόσμο της εργασίας και την αποφασιστική συμβολή του (σε νοσοκομεία, ιατρεία, φαρμακευτικές εταιρίες σούπερ μάρκετ, αεροδρόμια, κτλ) τα πάντα θα είχαν καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος.

 

Πως περνάς όμως από την άμυνα στη φουλ επίθεση; Εκμεταλλεύεσαι πάνω απ' όλα τα πλεονεκτήματα που σου δίνει η εποχή. Η τεχνολογία πια έχει φτάσει σε τέτοια επίπεδα που μπορεί να εξασφαλίσει σχεδόν για κάθε εργαζόμενο σ' αυτόν τον πλανήτη λιγότερη (αλλά και ποιο ποιοτική) δουλειά και περισσότερη ξεκούραση και ελεύθερο χρόνο.

 

Δεν είναι δα κανένα φοβερό μυστικό. Εταιρίες (μεγάλες αλλά και μικρομεσαίες) το έχουν ήδη τολμήσει. Μείωσαν το χρόνο της εργασίας των υπαλλήλων τους και είδαν την παραγωγικότητά τους να ανεβαίνει. Περισσότερο ευτυχισμένοι αλλά και περισσότεροι ξεκούραστοι εργαζόμενοι, με πιο καθαρό μυαλό, είχαν την ευκαιρία να παράξουν και εφαρμόσουν πιο καινοτόμες και πιο αποτελεσματικές ιδέες στον τομέα ευθύνης τους.

 

Το να συζητάμε σήμερα, 20 χρόνια στον 21ο αιώνα μχ, για την ανάγκη να μην...αυξηθεί περαιτέρω ο χρόνος εργασίας και να διαφυλαχθεί το οκτάωρο είναι κάτι το εντελώς αναχρονιστικό. Το πραγματικά επίδικο έχει να κάνει με τη μείωση του χρόνου εργασίας, με τους τρόπους εκείνους που θα δώσουν στους εργαζόμενους περισσότερα κίνητρα μέσω όμως σ' ένα πλέγμα ασφάλειας και κοινωνικής δικαιοσύνης.

 

Ο Μπάιντεν στις ΗΠΑ έχει αντιληφθεί ότι οι προκλήσεις έχουν πια τελείως διαφορετικό χαρακτήρα από αυτό που όρισε πριν 40 χρόνια ο Ρέηγκαν στη χώρα του και η Θάτσερ στην Αγγλία. Ενα σύγχρονο κράτος θα πρέπει να είσαι σε θέση να διασφαλίζει όχι μόνο καλές αμοιβές για όλους αλλά και συνθήκες κάτω από τις οποίες μία οικογένεια θα μπορεί να μεγαλώνει με αξιοπρέπεια τα παιδιά της μέσα σ' ένα κόσμο που αλλάζει.

 

Αδεια γονική δεν χρειάζονται πλέον μόνο οι γυναίκες. Χρειάζονται και οι άνδρες. Χρειάζονται επίσης οι οικογένειες καινοτόμους βρεφονηπιακούς σταθμούς, σχολεία με βλέμμα στο μέλλον, πανεπιστήμια που θα συνδυάζουν τις δεξιότητες με τη βαθιά μόρφωση και καλλιέργεια. Και ναι, τέτοιου είδους αγαθά θα μπορούν (και πρέπει) να τα έχουν δωρεάν.

 

Οι εργαζόμενοι, προικισμένοι πολύ συχνά με ιδιαίτερα πλούσια προσόντα, δεν είναι πλέον ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Αντιθέτως, είναι το τιμόνι της ανάπτυξης, των πράσινων πολιτικών, της μετάβασης στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης (που και αυτός από ανθρώπους θα φτιαχθεί).

 

Αυτός ο κόσμος δεν μπορεί να πορευτεί στο μέλλον με τα παλιά εργαλεία. Χρειάζεται και νέου τύπου εκπροσώπηση (αφού ο παραδοσιακός συνδικαλισμός ενσωματώθηκε ουσιαστικά στο σύστημα) και νέες ιδέες για τη δράση του που πια πρέπει να είναι παγκόσμια και συγκεκριμένες ρηξικέλευθες και γιατί όχι επαναστατικές προτάσεις για το σήμερα και το αύριο της εργασίας.

 

Η Πρωτομαγιά του 2021 (αλλά και οι επόμενες που θα έρθουν) σηματοδοτούν (θα έπρεπε τουλάχιστον) την έναρξη της παγκόσμιας αντεπίθεσης που θα έχει ως τελικό στόχο την απόδοση πρωταγωνιστικού ρόλου στο κόσμο της μόχθου. Χειρωνακτικού και πνευματικού μόχθου όλων των τύπων. Από ανθρώπους για ανθρώπους για τις κοινωνικές και οικονομικές τους ανάγκες.

Γρ. Γεροτζιάφας: Ετοιμάζεται “μπίζνα” πάνω στον φόβο των ανθρώπων

 


Ο ιατρός Γρηγόρης Γεροτζιάφας, MD, PhD, Καθηγητής Αιματολογίας, Διευθυντής του Research Group “Cancer-Hemostasis-Angiogenesis” INSERM U-938, Sorbonne University με ανάρτηση του στο facebook παραθέτει αποσπάσματα από έρευνα που υπογράφουν δέκα κορυφαίοι “θρομβολόγοι” σχετικά με την συσχέτιση των εμβολίων των AstraZenca και J&J (VITT).

 

Ο κ. Γεροτζιάφας εστιάζει στα οφέλη των εμβολίων, τονίζει την ανάγκη της αυξημένης φαρμακοεπαγρύπνησης, ενώ σημειώνει πως ο αρμόδιος για να αξιολογήσει τα συμπτώματα του κάθε ασθενούς είναι ο οικογενειακός γιατρός ή ο γιατρός της πρωτοβάθμιας περίθαλψης, θεσμοί που είναι απαξιωμένοι στην χώρα μας.

 

Παραθέτω αποσπάσματα από ένα position paper που υπογράφεται από 10 από τους top “θρομβολόγους” στον κόσμο σχετικά με το θέμα του συνδρόμου θρόμβωσης και θρομβοπενίας μετά τον εμβολιασμο με AstraZenca και και J&J (VITT).

 

Τα βασικά μηνύματα είναι τα εξης:

Ο εμβολιασμός πρέπει να προχωρήσει ταχύτατα και μαζικά (έχουμε εξηγήσει αναλυτικά τους λόγους)

Δεν υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ του εμβολιασμού με AZ και θανάτων

Ο κίνδυνος θρόμβωσης ακόμη και για νεαρούς πολίτες είναι ελάχιστος και πολύ μικρότερος από τον κίνδυνο νοσηλείας των νεαρών πολιτών με COVID-19 στην ΜΕΘ

Το όριο ηλικίας (πχ 55 έτη όπως τέθηκε στην Γαλλία) δεν βασίζεται σε σημαντικά δεδομένα.

Χρειάζεται αυξημένη φαρμακοεπαγρύπνηση και αξιολόγηση από τους γιατρούς της πρώτης γραμμής των συμπτωμάτων του VITT. Για την διευκόλυνσή τους προτείνουμε την μέθοδο BEFAST.

Παρατήρηση: Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνεται οποιοσδήποτε εργαστηριακός έλεγχος πριν τον εμβολιασμό.

Γνωρίζω ότι πλήθος πολιτών με διάφορα σοβαρά ή μη προβλήματα υγείας αναρωτιέται ανησυχεί και διστάζει να εμβολιαστεί. Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα είναι μία και σαφής: Πρέπει να εμβολιστούμε με τα εμβόλια που είναι διαθέσιμα σήμερα. Ο πιο αρμόδιος και ικανός να απαντήσει στο ερώτημα της ένδειξης του εμβολιασμού είναι ο γιατρός του εμβολιαστικού κέντρου και κανείς άλλος. Εάν ο γιατρός του εμβολιαστικού κέντρου έχει ερωτήματα κατευθύνει ανάλογα τον πολίτη.

 

Ο πιο αρμόδιος για να αξιολογήσει εάν τα πιθανά συμπτώματα μετά τον εμβολιασμό έχουν σχέση με το VITT ή άλλη θρόμβωση είναι ο οικογενειακός γιατρός ή ο γιατρός της πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Άρα το κράτος είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΈΝΟ εκπαιδεύσει άμεσα τους γιατρούς στην διάγνωση και θεραπεία του VITT και των άλλων θρομβώσεων (για το θέμα αυτό έχω μιλήσει αναλυτικά σε πρόσφατη συνέντευξη στον κ Ξυδάκη στο Κόκκινο και στην κ Τσώλη στο Βήμα της Κυριακής).

 

Γνωρίζω ότι ετοιμάζεται να στηθεί μπίζνα επάνω στον φόβο των ανθρώπων. Ήδη η ταρίφα για την “συμβουλή” σχετικά με τον εμβολιασμό από “ειδικούς” ανέρχεται μέχρι και 80€ η επίσκεψη ενώ διάφορες απίθανες εξετάσεις συνταγογραφούνται.

 

Εκτός από ανήθικη μια τέτοια πρακτική είναι και δυνητικά επικίνδυνη. Οι αετονύχηδες και οι “αυθεντίες” ποντάρουν στον φόβο.  













πηγή 

Liberation για Ακρόπολη: Η ομορφιά τσιμεντοποιημένη και παραμορφωμένη

 


Στις τερατώδεις «παρεμβάσεις» του υπουργείου Πολιτισμού με το …τσιμέντωμα της Ακρόπολης αναφέρεται σε ρεπορτάζ της η γαλλική εφημερίδα Liberation.

 

Το ρεπορτάζ φιλοξενεί δηλώσεις της πρόεδρου του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινας Κουτσούμπα και του αρχιτέκτονα Τάσου Τανούλα, ο οποίος επί 44 χρόνια εργάστηκε για την αποκατάσταση της Ακρόπολης.

 

 


 

Και οι δύο περιγράφουν με μελανά χρώματα τις παρεμβάσεις, σημειώνοντας ότι αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του μνημείου.

 

Όπως εξηγεί η Δ. Κουτσούμπα, για τα έργα που πραγματοποιήθηκαν τοποθετήθηκε οπλισμένο σκυρόδεμα στους αρχαίους βράχους και στη συνέχεια καλύφθηκε με τσιμέντο. Τώρα, η κορυφή του λόφου, 157 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, «μοιάζει περισσότερο με ποδηλατόδρομο ή πίστα για σκέιτμπορντ παρά με έναν ιστορικό χώρο για να θαυμάσετε τις αρχαιότητες».

 

Ο αρχιτέκτονας Τάσος Τανουλάς περιγράφει το σοκ του όταν επισκέφθηκε την Ακρόπολη μετά το πέρας των εργασιών.

 

«Όταν ήμουν υπεύθυνος για το έργο, το κάναμε με το χέρι», θυμάται μιλώντας στη γαλλική εφημερίδα. «Από σεβασμό για το μέρος, από σεβασμό για τις πέτρες», προσθέτει. Τώρα όλα φαίνεται να έχουν γίνει με σχεδόν βιομηχανικό τρόπο. «Χρησιμοποίησαν βαριά μηχανήματα που έβλαψαν τις εγκαταστάσεις», σημειώνει ο κ. Τανούλας.  







πηγή

 

Δευτέρα 3 Μαΐου 2021

Μείωση εισοδήματος για έναν στους δύο εργαζόμενους παγκοσμίως – Απώλεια 800 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις γυναίκες

 Έρευνες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας έδειξαν τα αποτελέσματα της πανδημίας στο εισόδημα των πολιτών παγκοσμίως, με τους μισούς εκ των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι κέρδισαν λιγότερα χρήματα λόγω αναστολών της εργασίας τους που προκάλεσε η πανδημία. Έρευνα έδειξε επίσης ότι η πανδημία έπληξε περισσότερο τις γυναίκες, στοιχίζοντας τις απώλεια εισοδήματος 800 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 

Έρευνα του ινστιτούτου δημοσκοπήσεων Gallup που έχει έδρα στις ΗΠΑ, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 300.000 ανθρώπων σε 117 χώρες, έδειξε ότι οι μισοί από αυτούς που έχουν δουλειά κέρδισαν λιγότερα χρήματα λόγω αναστολών της εργασίας τους που προκάλεσε η πανδημία, δηλαδή 1,6 δισεκατομμύριο ενήλικες παγκοσμίως, σύμφωνα με την έρευνα. «Παγκοσμίως τα ποσοστά αυτά κυμαίνονται από ένα υψηλό 76% στην Ταϊλάνδη ως ένα χαμηλό 10% στην Ελβετία», επισημαίνουν οι ερευνητές σε ανακοίνωσή τους.

 

Στην Βολιβία, τη Μιανμάρ, την Κένυα, την Ουγκάντα, την Ινδονησία, την Ονδούρα και τον Ισημερινό ποσοστό μεγαλύτερο από το 70% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έβγαλε λιγότερα χρήματα απ’ ό,τι πριν από την παγκόσμια υγειονομική κρίση. Στις ΗΠΑ το ποσοστό ανέρχεται σε 34%.

 

Η έρευνα του Gallup έδειξε επίσης ότι περισσότεροι από τους μισούς από αυτούς που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι σταμάτησαν προσωρινά να εργάζονται στην δουλειά ή την επιχείρησή τους –δηλαδή περίπου 1,7 δισεκατομμύριο ενήλικες παγκοσμίως. Σε 57 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, της Ζιμπάμπουε, των Φιλιππίνων, της Κένυας, του Μπανγκλαντές και του Ελ Σαλβαδόρ, ποσοστό μεγαλύτερο από το 65% αυτών που ερωτήθηκαν στην έρευνα δήλωσε ότι σταμάτησε να εργάζεται για κάποιο χρονικό διάστημα.

 

Οι χώρες στις οποίες οι άνθρωποι ήταν λιγότερο πιθανό να πουν ότι σταμάτησαν να δουλεύουν ήταν κυρίως ανεπτυγμένες, υψηλού εισοδήματος χώρες. Λιγότεροι από ένας στους δέκα από αυτούς που είχαν δουλειά στην Αυστρία, την Ελβετία και τη Γερμανία δήλωσαν ότι σταμάτησαν να εργάζονται προσωρινά. Στις ΗΠΑ το ποσοστό ανερχόταν σε 39%, σύμφωνα με την έρευνα. Η δημοσκόπηση αυτή έδειξε επίσης ότι ένας στους τρεις ερωτηθέντες έχασε τη δουλειά του ή την επιχείρησή του λόγω της πανδημίας, δηλαδή λίγο πάνω από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους παγκοσμίως.

 

Οι γυναίκες επλήγησαν περισσότερο

 

Η κρίση της COVID-19 έχει πλήξει τους εργαζομένους σε όλον τον κόσμο, ιδιαίτερα τις γυναίκες, οι οποίες υπερεκπροσωπούνται σε χαμηλά αμειβόμενους επισφαλείς τομείς, όπως το λιανεμπόριο, ο τουρισμός και οι υπηρεσίες τροφίμων.

 

Έρευνα της διεθνούς οργάνωσης Oxfam  έδειξε ότι η πανδημία στοίχισε στις γυναίκες παγκοσμίως απώλεια εισοδήματος 800 δισεκατομμυρίων δολαρίων. 





πηγή

 

   

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *