Πέμπτη 28 Απριλίου 2016

Τα νέα χαράτσια στα ενοίκια - Oι χαμένοι της νέας κλίμακας φορολόγησης


Χαμένοι από τη νέα κλίμακα φορολόγησης των ενοικίων είναι ακόμη και οι μικροϊδιοκτήτες που εισπράττουν ενοίκια της τάξης των μερικών εκατοντάδων ευρώ ετησίως.
Η νέα κλίμακα που έχει περιληφθεί στο υπό συζήτηση στη βουλή φορολογικό και ασφαλιστικό νομοσχέδιο προβλέπει αυξημένους συντελεστές φορολόγησης από το πρώτο ευρώ εισοδήματος από ενοίκιαενώ προβλέπεται και ένας νέος πολύ υψηλός φορολογικός συντελεστής 45%.
Το μόνο θετικό νέο για τους ιδιοκτήτες ακινήτων (όσους έχουν εισόδημα και από άλλες πηγές) είναι ότι διατηρείται η αυτοτελής φορολόγηση του εισοδήματος από ενοίκια. Για όσους έχουν χαμηλό εισόδημα μόνο από ενοίκια η διατήρηση της αυτοτελούς φορολόγησης δεν είναι καλό νέο καθώς θα τους συνέφερε να έχουν το αφορολόγητο όριο.
Αναλυτικά η νέα κλίμακα φορολόγησης των ενοικίων για το φετινό εισόδημα έχει ως εξής:

Οι νέοι αυτοί συντελεστές σε συνδυασμό με τη νέα κλίμακα της εισφοράς αλληλεγγύης η οποία προκαλεί επιβαρύνσεις για όσους έχουν ετήσιο εισόδημα άνω των 18.000 ευρώ προκαλούν τις παρακάτω συνολικές επιβαρύνσεις:







Εμπλοκή για τα επιπλέον μέτρα - Όλα θα κριθούν στο Eurogroup – Πήρε... φωτιά το τηλέφωνο του Α. Τσίπρα

-
Το νέο Eurogroup θα πάρει τις αποφάσεις λέει Ευρωπαίος αξιωματούχος 
- Τα επιπλέον μέτρα 3,6 δισ. μπλοκάρουν τη συμφωνία
- Ανοιχτή η ημερομηνία, αγωνία στην Αθήνα για τις εξελίξεις
- Τι είπε στο τηλέφωνο ο Γιούνκερ στον Τσίπρα
- Νέο τηλεφωνικό ραντεβού του Πρωθυπουργού με τον Ντόναλντ Τούσκ





















Με δεδομένη την άρνηση των Ευρωπαίων εταίρων για νέα Σύνοδο Κορυφής όλα δείχνουν πως το βάρος θα πέσει στο Eurogroup.
Όπως λέει Ευρωπαίος αξιωματούχος σύμφωνα με το ΑΠΕ το ζήτημα του πακέτου των εφεδρικών μέτρων, των επιπλέον μέτρων δηλαδή που έπεσαν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης αναμένεται να συζητηθεί σε επίπεδο υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης.
Ο ίδιος επισημαίνει πως το εν λόγω ζήτημα όπως και το ζήτημα του χρέους "ξεπερνάει" το επίπεδο της αποστολής των θεσμών στην Αθήνα, η οποία όπως αφήνει να εννοηθεί ο παράγοντας της ευρωζώνης, ολοκληρώνεται επιτυχώς με συμφωνία στο πακέτο των αναγκαίων μέτρων. Η ίδια πηγή σημειώνει πως ακόμα δεν έχει οριστεί ημερομηνία για το έκτακτο Eurogroup.
Με δεδομένο ότι ούτως ή άλλως πριν τη Σύνοδο θα πρέπει να υπάρξει σύγκληση του Eurogoup πλέον το βάρος των αποφάσεων πέφτει σε αυτή τη συνεδρίαση.
Το πότε θα γίνει ωστόσο αυτή αναμένεται να ξεκαθαρίσει ίσως τις επόμενες ώρες, πιθανότατα από τον πρόεδρο του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ.
Πιθανές ημέρες διεξαγωγής του Eurogroup είναι η ερχόμενη Τρίτη αλλά και η Πέμπτη, ωστόσο δεν αποκλείεται η συνεδρίαση να μετατεθεί για αργότερα καθώς αναμένται να υπάρξουν παρασκηνιακές διαβουλεύσεις πριν τη σύγκληση του συμβουλίου των υπουργών Οικονομικών.
Αυτό καθώς το εμπόδιο είναι κυρίως νομικό και όχι οικονομικό. Τα μέτρα έχουν ήδη διαμορφωθεί, ωστόσο πρέπει να βρεθεί και η φόρμουλα θεσμοθέτησής τους.

Τηλεφωνικές επικοινωνίες και παρασκήνιο

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, είχε χθες ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας τους ο κ. Γιούνκερ ανέφερε στον Έλληνα πρωθυπουργό ότι θα καταβάλει προσπάθειες, με αντίστοιχο κύκλο επαφών, προκειμένου να συνεδριάσει το Eurogroup.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Γιούνκερ, στη συνομιλία του με τον κ. Τσίπρα, εξέφρασε απόψεις αντίστοιχες με τη χθεσινή ηχηρή παρέμβασή του. Υπενθυμίζεται, ότι ο πρόεδρος τηε Ευρωπαϊκης Επιτροπής είχε χαρακτηρίσει, χθες, παράλογη και μη δημοκρατική την απαίτηση του ΔΝΤ από την Ελλάδα να νομοθετήσει προληπτικά μέτρα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα επιτύχει τους δημοσιονομικούς στόχους του 2018. Επίσης, είχε δηλώσει ότι η απαίτηση για νομοθέτηση προληπτικών μέτρων «δεν θα γινόταν αποδεκτή σε καμία δημοκρατία στον κόσμο».
 
Ο κ. Τσίπρας έχει ανανεώσει για σήμερα το τηλεφωνικό ραντεβού του με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Ντόναλτ Τουσκ. Στη χθεσινή επικοινωνία που είχαν Τσίπρας-Τουσκ, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ζήτησε από τον Έλληνα πρωθυπουργό να περιμένει 24 ώρες πριν υποβάλει το αίτημα για σύγκληση της συνόδου κορυφής των κρατών-μελών της Ευρωζώνης, προκειμένου να ενεργήσει ο ίδιος στην κατεύθυνση σύγκλησης του Eurogroup.
 

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΚΕ: Απίστευτοι υποκριτές και τυχοδιώκτες οι επικεφαλής της ΛΑΕ


Η ΛΑΕ των Λαφαζάνη, Στρατούλη κ.ά., με σχόλιό της την Τετάρτη 27/4, καταγγέλλει την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ότι με την «πρακτική της υποχρεωτικής κατάθεσης των ταμειακών διαθεσίμων φορέων και οργανισμών στην Τράπεζα της Ελλάδος» τα «παραδίδουν στα νύχια των εκβιαστών». Και εξηγούν, μάλιστα, ότι η διαφωνία τους «εδράζεται και στην ουσία και στη σημασιοδότηση αυτών των πρακτικών που οδηγούν στο στέγνωμα των φορέων κοινωνικής πολιτικής στο όνομα της εξυπηρέτησης των δανειστών».
Θα έλεγε κανείς ότι καλώς καταγγέλλεται η συγκεκριμένη κυβερνητική πρακτική, καθώς ξεζουμίζει κυριολεκτικά τους ήδη τσακισμένους ΕΟΠΥΥ, ΟΑΕΔ και άλλους φορείς, θέτοντας σε κίνδυνο τη λειτουργία τους και τις ελάχιστες - όσες πια - παροχές προς τις λαϊκές οικογένειες. Υπάρχει, όμως, ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός, που αν τα στελέχη της ΛΑΕ δεν το ξέχασαν, μάλλον υπολογίζουν ότι το ξέχασαν όλοι οι άλλοι... Κι αυτό είναι ότι αυτή η πρακτική γίνεται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που θεσπίστηκε τον Απρίλη του 2015! Τότε που στην κυβέρνηση της «πρώτη φορά Αριστεράς», οι κ.κ. Λαφαζάνης, Στρατούλης και άλλοι, που σήμερα μαζεύονται στη ΛΑΕ, στρογγυλοκάθονταν σε κορυφαίες υπουργικές θέσεις.
Συγκεκριμένα, ως μέλη του υπουργικού συμβουλίου, οι Π. Λαφαζάνης, Ν. Χουντής, Ν. Βαλαβάνη και Δ. Στρατούλης προσυπέγραφαν την ΠΝΠ που όριζε: «Οι Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης (...) υποχρεούνται να καταθέτουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα και να μεταφέρουν κεφάλαια των προθεσμιακών τους καταθέσεων σε λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης που τηρούν στην Τράπεζα της Ελλάδος, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης ή διαδικασίας»! Ποιον δουλεύουν, λοιπόν, οι της ΛΑΕ;
Αποδεικνύεται ότι η ΛΑΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ 2 δηλαδή, δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από την υποκρισία και τον τυχοδιωκτισμό που επέδειξε και συνεχίζει να επιδεικνύει και ο ΣΥΡΙΖΑ 1. Αλλωστε, οι κωλοτούμπες και οι απατεωνιές είναι στο DNA του οπορτουνισμού, τόσο από τη θέση της κυβέρνησης αστικής διαχείρισης, όσο και από τη θέση του κακέκτυπου και περιθωριακού γκρουπ...









   
  

Σεβαστάκης: Ανοιχτό το ενδεχόμενο εκλογών και δημοψηφίσματος

«Εάν οι απαιτήσεις γίνονται ζημιογόνες δεν ξέρω εάν θα είναι καλό για τον τόπο να κλείσει η συγκεκριμένη αξιολόγηση»



Ανοιχτό το ενδεχόμενο δημοψηφίσματος ή εκλογών άφησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Σεβαστάκης.
Αναλυτικότερα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Σεβαστάκης, μιλώντας στο ΣΚΑΪ υπογράμμισε πως «Οφείλουμε να ελέγξουμε τα προβλήματα της οικονομίας με αναπτυξιακή στροφή. Αν αυτό συμβαίνει και με ποιο τρόπο θα πρέπει να το αποφασίσουμε από κοινού. Η στροφή της ελληνικής οικονομίας και οι στρεβλώσεις δεν οφείλονται στον ένα χρόνο διακυβέρνησής του ΣΥΡΙΖΑ».
Ο κύριος Σεβαστάκης υπογράμμισε επίσης πως «νομίζω πως δεν έχει νόημα να απαριθμεί κανείς τα μειονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας».
Αναφερόμενος στην αξιολόγηση αλλά και στους λόγους για τους οποίους δεν υπάρχει ακόμη συμφωνία ο κ. Σεβαστάκης είπε: «Η αξιολόγηση δεν κλείνει επειδή υπάρχει ένα ορισμένο σύστημα απαιτήσεων. Εάν οι απαιτήσεις γίνονται ζημιογόνες δεν ξέρω εάν θα είναι καλό για τον τόπο να κλείσει η συγκεκριμένη αξιολόγηση. Σε μία τέτοια περίπτωση υπάρχουν και πολιτικές λύσεις. Αυτές οι λύσεις οι οποίες και παραμένουν ανοιχτές μπορεί να είναι και εκλογές και δημοψήφισμα γιατί η χώρα δεν μπορεί να περπατήσει διαφορετικά. Η συμφωνία σήμερα παραβιάζεται από τους ίδιους τους θεσμούς. Δεν είναι παραγωγική η συμφωνία αλλά είναι ένα πλαίσιο το οποίο έρχονται να παραβιάσουν οι ίδιοι. Η σημερινή στάση των θεσμών δεν είναι πλέον μόνο τιμωρητική αλλά έχει ως στόχο την πλήρη αποσάθρωση του πολιτικού μας συστήματος. Είμαι απολύτως βέβαιος πως η στάση αυτή θα υπήρχε απέναντι σε οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση. Μία οικονομία η οποία έχει ανάγκη διαρκούς χρηματοδότησης είναι μία άρρωστη οικονομία χωρίς μέλλον».


Οι ελιγμοί της κυβέρνησης κατέληξαν σε ναυάγιο -Τώρα ζητάει έκτακτο Eurogroup


Με την «πλάτη κολλημένη στον τοίχο» βρίσκεται η κυβέρνηση και με δεδομένο το αδιέξοδο στις συνομιλίες με το κουαρτέτο, κανείς δεν μπορεί να προδιαγράψει ποιες θα είναι οι εξελίξεις τις επόμενες μέρες.
Οι επικεφαλής των θεσμών αναχωρούν σήμερα από την Αθήνα, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση θέλει να απομακρυνθεί η αβεβαιότητα και να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να μπει… μπουρλότο στην αξιολόγηση.

Ο Αλέξης Τσίπρας παραμένει σε  «ανοικτή γραμμή» με Ευρωπαίους αξιωματούχους. Εντός της ημέρας επίκειται και νέα επικοινωνία του με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ.
Το μόνο πάντως που αποκόμισε ο πρωθυπουργός από τη χθεσινή τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο Τουσκ και αφού έγινε ξεκάθαρα το «όχι» για σύγκληση Συνόδου Κορυφής, ήταν η διαβεβαίωση ότι θα αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να εξετάσει τη δυνατότητα άμεσης σύγκλησης του Eurogroup.
Πιθανό έκτακτο Eurogroup την Τρίτη του Πάσχα
Την ίδια ώρα στο παρασκήνιο γίνονται επαφές για να ασκηθούν πιέσεις προς όλες τις πλευρές προκειμένου να οριστεί ημερομηνία για ένα έκτακτο Eurogroup, πιθανότατα την Τρίτη του Πάσχα.

Αναζητούν «παραθυράκι» για λύση
Κατά πληροφορίες του iefimerida.gr, στο κυβερνητικό «στρατόπεδο» γίνεται δουλειά σε νομικό επίπεδο. Καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν πως «θα μπορούσε να βρεθεί μία λύση με βάση τη δική μας πρόταση», δίχως, όμως, κανείς να μπορεί να πει με βεβαιότητα πως θα είναι η ακριβής διατύπωσή της. Βασική προϋπόθεση, ωστόσο, παραμένει να μην προβλέπει προληπτική νομοθέτηση συγκεκριμένων μέτρων.

«Γυρνάμε γύρω απ’ την ουρά μας»
Στους κόλπους της ηγεσίας υπάρχει έντονος σκεπτικισμός για την «επόμενη μέρα" και κυρίως για το ποια είναι τα περιθώρια εξεύρεσης μίας λύσης που θα μπορεί να είναι συμβιβαστική και «όχι σκέτη συνθηκολόγηση».

Κυβερνητικό στέλεχος, πάντως, που είναι τακτικός συνομιλητής του πρωθυπουργού, μιλώντας στο iefimerida.gr, δεν έκρυβε τον προβληματισμό του. «Γυρνάμε γύρω - γύρω απ’ την ουρά μας»,έλεγε με νόημα, διερωτώμενος τι τελικά μπορεί να αλλάξει μέχρι το πιθανό Eurogroup.

Και αν προκύψει αδιέξοδο;
Με δεδομένο ότι το Ταμείο παραμένει αδιάλλακτο και επιμένει σε άμεση νομοθέτηση των προληπτικών μέτρων όλα τα σενάρια είναι πιθανά. Η κυβερνητική εκπρόσωπος, πάντως, κατά τη χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, αρκέστηκε στο να δηλώσει ότι «αυτή είναι μια υπόθεση στην οποία δεν μπορεί να υπάρξει απάντηση».


Πηγή

Νίκος Βούτσης: Δεν θα φέρουμε πρόσθετα μέτρα στη Βουλή γιατί δεν θέλουμε

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΒΟΥΛΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΛΥΣΗ
Απολύτως σαφής ήταν ο πρόεδρος της Βουλής και κορυφαίο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Βούτσης επισημαίνοντας το μεσημέρι της Πέμπτης ότι η κυβέρνηση δεν διανοείται να φέρει στη Βουλή προς ψήφιση πρόσθετα μέτρα όχι γιατί εκτιμά ότι μπορεί να μην περάσουν αλλά γιατί δεν θέλει να το κάνει.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο κ. Βούτσης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΒΗΜΑ FM καμία κυβέρνηση στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να διανοηθεί να κάτι αντίστοιχο, Εξέφρασε πάντως την αισιοδοξία του ότι τελικά θα υπάρξει συμφωνία χωρίς να χρειαστεί να νομοθετηθούν πρόσθετα μέτρα.
Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο πρόεδρος της Βουλής απάντησε κατηγορηματικά όχι στο ενδεχόμενο να υπάρξει άλλη πολιτική λύση, δηλ. κυβέρνηση, από την παρούσα Βουλή.



Τετάρτη 27 Απριλίου 2016

Στον δρόμο των Παθών…


γράφει η  Παναγιώτα Μπλέτα* (συγγραφέας)
Το ασφαλιστικό τοπίο γίνεται τοπίο των Παθών, μετά την ψήφιση το νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου, που προβλέπει :
Μείωση των νέων συντάξεων έως 30%
-Μείωση των αναπηρικών ως και 40%.
-Ασφάλιση μετά τα 25 έτη
-Αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών που παίρνουν την μορφή φορολογικής επιβάρυνσης
Και αυτό γιατί δεν θίγεται μόνο η αγορά που καλείται να αντιμετωπίσει μια περαιτέρω μείωση της αγοραστικής δύναμης, αλλά και βαθύτερα το Σύνταγμα καθώς δεν υπάρχει ανταποδοτικότητα μεταξύ εργαζόμενου και κράτους.
Την στιγμή που θα έπρεπε να κάνουμε τονωτικές ενέσεις σε μια εξαντλημένη από τα μνημόνια αγορά, επιχειρούμε να της κάνουμε ευθανασία για να γλυτώσουμε μια και καλή από αυτή.
Την στιγμή που θα έπρεπε να υπερασπιζόμαστε την αρχή της ισότητας μεταξύ των εργαζομένων, την αρχή της αναλογικότητας μεταξύ ασφαλισμένων και συνταξιούχων και την αρχή της αλληλεγγύης, ταπεινώνουμε την μεσαία τάξη γιατί δεν μπορούμε να τα πάρουμε από την αστική, για να  παραστήσουμε τους δίκαιους σε ένα λαό που δε πρόλαβε καν να  προσευχηθεί για τα δικαιώματα του.
Δυστυχώς όμως, ο ρόλος του πόντιου Πιλάτου αποδείχθηκε και ιστορικά χειρότερος, από το ρόλο των σταυρωτών. Γιατί πολύ απλά ενεργούσε άδικα, υπό το κράτος δικαίου.
Η ισορροπία εργασίας και ζωής, που αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα του ανθρώπου  καταργείται όμως συνολικότερα από το σχέδιο της ΕΕ για τον Ευρωπαικό Κοινωνικό Πυλώνα,  που επιχειρεί να νομιμοποιήσει την απορρύθμιση της εργασίας και της κοινωνικής προστασίας, ακόμη και στη Γαλλία όπως είδαμε πρόσφατα, που θεωρείται πατρίδα του «ευρωπαικού κοινωνικού μοντέλου».

Η επισφαλής εργασία που καταργεί την πλήρη απασχόληση, η επισφαλής κοινωνική ασφάλιση που μεταφέρει τα βάρος της βιωσιμότητας των ταμείων από το κράτος στον εργαζόμενο, και οι υποτυπώδεις παροχές προς τους άνεργους προκειμένου να τους εντάξουν βίαια, χωρίς βούληση στην καινούργια δουλική εργασιακή πραγματικότητα, δημιουργούν τις συνθήκες για μια «ξείγκλωτη» δημοκρατία. 

Η παραπλάνηση  από το δόγμα του νεοφιλελευθερισμού  που αντιπαράγει αντισώματα σε κάθε κοινωνική δομή που έχει παραχθεί, προκειμένου για την οικονομική ευημερία ποιών;  Κρατών δίχως λαούς…
Οι αγωνιστικές ολονυχτίες των Γάλλων ενάντια στο νομοσχέδιο που αποτεφρώνει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, θα πρέπει να βάλουν σε σκέψεις όλους τους ευρωπαικούς λαούς…

Η αρχή της ανταγωνιστικότητας κύριοι δεν μπορεί να διαμορφώνει τον Χάρτη των Κοινωνικών Δικαιωμάτων. Ο Χάρτης των Κοινωνικών Δικαιωμάτων θα πρέπει να διαμορφώνει και να ΡΥΘΜΙΖΕΙ την ανταγωνιστικότητα της αγοράς , έτσι ώστε να μην καταλήγει βλαπτική για τον άνθρωπο.
Όσο για τις ανεξάρτητες αρχές ανταγωνιστικότητας, σε καμία δημοκρατία, σε κανένα σύνταγμα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το κράτος.
Και αυτό πρέπει να γίνει βίωμα όλων των τάξεων.
Η σταύρωση δεν επιλέγει τον χαμουτζίκο πάντοτε. Ενίοτε, επιλέγει και αυτόν που την χειροκροτεί, προκειμένου να καταστεί σαφές, ότι δεν έχει προτιμήσεις όταν πρόκειται για την αποκατάσταση των συμφερόντων μιας ανώτερης αρχής.
Έπρεπε να κυβερνήσει η αριστερή τάξη και να επιβάλλει το μνημόνιο, για να εμπεδώσουμε ότι όλος ο κόσμος θίγεται,  ανεξάρτητα από κομματικές πεποιθήσεις και να αρχίσουμε επιτέλους να αντιδρούμε…




  *Η Παναγιώτα Μπλέτα γεννήθηκε στην Λακωνία ενώ μεγάλωσε στο Χαλάνδρι. Σπούδασε στη Νέα Υόρκη: ΜΒΑ – Μεταπτυχιακός τίτλος στη Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων, New York Institute of Technology BSc Marketing-Management – Πτυχίο στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων και Marketing, City University of New York Δραστηριοποιήθηκε έντονα στο χώρο της Τοπικής αυτοδιοίκησης όπου και διακρίθηκε: Αντιδήμαρχος Χαλανδρίου – Πρόεδρος των Δημοτικών Επιχειρήσεων Πολιτισμού και Ανάπτυξης στο Δήμο Χαλανδρίου, Δημιουργία πρώτου Δημοτικού Κ.Ε.Π. στην Ελλάδα –Κ.Ε.Π. Χαλανδρίου Υποψήφια Νομάρχης-Nομός Λακωνίας -Επικεφαλής Νομαρχιακής Παράταξης – Δημιουργία πρότυπου Newsletter, που αφορούσε τα Ευρωπαϊκά προγράμματα σε σχέση με την Περιφέρεια και συνέβαλλε ουσιαστικά στην απορρόφησή τους. Συνεργάστηκε επαγγελματικά με μεγάλους ελληνικούς και ξένους επιχειρηματικούς ομίλους, που δραστηριοποιούνται στο χώρο των call centers, έρευνας, επικοινωνίας, εκπαίδευσης, καθώς και εστίασης αναλαμβάνοντας υψηλές διοικητικές θέσεις: Σχεδίασε και υλοποίησε projects με σημαντικά ωφέλιμη αξία για το Ελληνικό κοινό –Γραμμή Ενημέρωσης σεισμόπληκτων 0800-18000, Γραμμή Εξυπηρέτησης Πολιτών 1464 κτλ Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την αρθρογραφία και τη συγγραφή. Έχουν εκδοθεί: το πολιτικό βιβλίο «ΟΙ ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ», το οικονομικό δοκίμιο «ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ» και τρεις ποιητικές της συλλογές «ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ», «UNFUCK THE WORLD» (έχει εκδοθεί και στα αγγλικά) και «ΓΥΜΝΕΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ».   

Καλύτερα να λέει ψέματα…


Του Γιάννη Παντελάκη

Πράξη πρώτη: Στις 19 Απριλίου, σ' ένα διάλειμμα των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές, η κυβέρνηση διοχέτευε στους δημοσιογράφους την πληροφορία ότι δεν έχει σκοπό να συμφωνήσει με τους δανειστές για πρόσθετα προληπτικά μέτρα. Τρεις ημέρες αργότερα, ο Τσακαλώτος συμφώνησε στο Eurogroup με τους δανειστές για πρόσθετα προληπτικά μέτρα 3,6 δις ευρώ!

Πράξη δεύτερη: Την ημέρα εκείνη, η κυβερνητική εκπρόσωπος έλεγε με ιδιαίτερο στόμφο πως δεν πρόκειται η κυβέρνηση να συζητήσει πρόσθετα μέτρα πριν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση. Αυτό που ισχύει είναι,  πως αν δεν νομοθετηθούν τα πρόσθετα μέτρα, δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση. Και γι’ αυτό η κυβέρνηση βιάζεται να βρει την μορφή που θα έχει η εφαρμογή αυτών των προληπτικών μέτρων ώστε να κλείσει η αξιολόγηση!

Υπάρχουν δυο εκδοχές για να ερμηνεύσουν την κυβερνητική αυτή στάση η οποία εντοπίζεται σε δεκάδες ακόμα περιπτώσεις. Η πρώτη συνδέεται με την πρόθεσή της να συσκοτίζει τα πραγματικά γεγονότα πιστεύοντας ότι η Ελληνική κοινή γνώμη ή τουλάχιστον ένα μέρος αυτής, θα υιοθετήσει την κυβερνητική εκδοχή των πραγμάτων. Η δεύτερη, έχει σχέση με την ενδεχόμενη αδυναμία της να πετύχει κάποιους καλύτερους όρους στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές. Να εκτιμά δηλαδή ότι μπορεί να διεκδικήσει μια ηπιότερη εφαρμογή του μνημονίου που ψήφισε ή να πιστεύει πως έχει την στρατηγική ικανότητα να πιέσει, να εκβιάσει και ό,τι άλλο νομίζει πως μπορεί να καταφέρει.

Με άλλα λόγια, οι συνεχείς κυβερνητικές αντιφάσεις μεταξύ αυτών που δηλώνει και αυτών που πραγματικά συμβαίνουν, έχουν την αιτία τους ή στην διάθεσή της να μην λέει την αλήθεια ή στην αδυναμία της στους χειρισμούς. Όσο παράλογο και αν ακούγεται, μακάρι να ισχύει το πρώτο. Να μας λέει ψέματα δηλαδή. Γιατί αν ισχύει το δεύτερο, αν πρόκειται δηλαδή για τέτοιους μεγέθους ανικανότητα να πετύχει οτιδήποτε θέτει ως στόχο, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα και ενδεχομένως και επικίνδυνα. Γιατί αύριο, ενδεχομένως να προκύψουν ακόμα πιο σοβαρά θέματα -ναι, υπάρχουν και πιο σοβαρά- τα οποία θα κληθεί να διαχειριστεί με τις δεδομένες ικανότητες της.

Είναι προφανές πως όποια εκδοχή και αν ισχύει, το αποτέλεσμα είναι πάντα αυτό που μετράει. Και αυτό στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι πως όχι απλά εφαρμόζεται ένα μνημόνιο που η ίδια συμφώνησε αρχικού κόστους 5,5 δις. ευρώ, αλλά και ένα επιπλέον μικρότερο μνημόνιο (και ας μην το ονομάζει έτσι) κόστους 3,6 δις. ευρώ. Αυτά είναι τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων και του περυσινού καλοκαιριού και των μηνών που μεσολάβησαν από τις τελευταίες εκλογές ως τώρα. Και τότε και τώρα, αυτά που έλεγε απείχαν θεαματικά από αυτά που συνέβαιναν. Ωστόσο, ας ελπίσουμε πως αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο επειδή έχει συνηθίσει ν απευθύνεται στο εκλογικό ακροατήριο, την εκλογική πελατεία δηλαδή. Γιατί αν υιοθετήσουμε την δεύτερη εκδοχή, ότι δεν μπορεί για κάτι καλύτερο, τότε ας ευχηθούμε να μην προκύψει κάποιο σοβαρότερο θέμα το οποίο θα κληθεί να διαχειριστεί…

Δραματικές μειώσεις έως 40% σε κύριες και επικουρικές συντάξεις


Μαχαίρι έως 40% σε κύριες και επικουρικές συντάξεις και τεράστια αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών για όλους φέρνει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο, το οποίο ψηφίσθηκε χθες στις Επιτροπές της Βουλής και θα κατατεθεί στην Ολομέλεια με στόχο να ψηφιστεί έως τις 10 Μαΐου.
Το μεγαλύτερο βάρος καλούνται να καλύψουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, έμποροι – καταστηματάρχες, αλλά και επιστήμονες, οικονομολόγοι, δικηγόροι, γιατροί, δημοσιογράφοι και μηχανικοί, με δραστικές αλλαγές στα συνταξιοδοτικά δικαιώματατους.
Οι 13 ριζικές ανατροπές που φέρνει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο και τις οποίες συνοψίζουν τα Νέα έχουν ως εξής:
1) Κύριες συντάξεις. Μειωμένες κατά 30% θα είναι οι νέες συντάξεις (αφορά όσους συνταξιοδοτηθούν μετά τη δημοσίευση του νόμου) που θα υπολογίζονται πλέον με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης και με βάση ολόκληρο τον ασφαλιστικό βίο. Θα κυμαίνονται από 400 έως 1.200 ευρώ τον μήνα. Θα είναι μειωμένες έως και 30% για τους ασφαλισμένους με πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης και μέσο συντάξιμο μισθό πάνω από 1.500 ευρώ. Αντίθετα, ωφελούνται οι συνταξιούχοι με λίγα έτη ασφάλισης (μέχρι και 25) και εισόδημα μέχρι 1.000 ευρώ τον μήνα. Οι ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις θα έχουν περίοδο χάριτος για δυόμισι έτη ακόμα, καθώς θα συνεχίσουν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί στις 31/12/2014 (σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις) και μέχρι τις 31/12/2018. Από 1/1/2019, εφόσον το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων αυτών είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ’ έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων. Στη σπάνια περίπτωση που το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους, τότε δίνεται αύξηση με δόσεις. Δηλαδή η σύνταξη προσαυξάνεται κατά το ένα πέμπτο της διαφοράς σταδιακά και ισόποσα εντός πέντε ετών από την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής. Οι συντάξεις όσων καταθέτουν αίτηση συνταξιοδότησης μέχρι την ημερομηνία έναρξης του νόμου υπολογίζονται βάσει των διατάξεων που ίσχυαν έως τις 31/12/2014.
2)Επικουρικές συντάξεις. Το πλέγμα προστασίας (άθροισμα κύριας και επικουρικής) ορίζεται στα 1.170 ευρώ καθαρά (1.300 μεικτά), ενώ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο το υπερβάλλον ποσό (που ξεπερνά τα 1.170 ευρώ) να μηδενιστεί σε περιπτώσεις συντάξεων με υψηλό ποσοστό αναπλήρωσης, με αποτέλεσμα αυτή η κατηγορία των συντάξεων να υποστεί μείωση έως και 40%.
3) Εθνική σύνταξη. Το κυβερνητικό νομοσχέδιο εισάγει εθνική σύνταξη 384 ευρώ για όσους θα έχουν στο εξής από 20 έτη ασφάλισης και άνω. Για περιπτώσεις συνταξιοδότησης με λιγότερα έτη η εθνική σύνταξη θα είναι μικρότερη κατά 2% για κάθε έτος πριν από το 20ό.
4) Συντάξεις αναπηρίας. Τα 384 ευρώ θα λαμβάνουν μόνο όσοι έχουν ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω. Με ποσοστό αναπηρίας από 67% έως και 79,99% χορηγείται το 75% της εθνικής σύνταξης, ενώ με ποσοστό αναπηρίας από 50% έως 66,99% θα χορηγείται το 50%.
5) Συντάξεις χηρείας. Όσον αφορά τις συντάξεις χηρείας, εισάγονται αυστηρότερες προϋποθέσεις για τη χορήγησή τους. Συγκεκριμένα, τίθεται ως όριο ηλικίας τα 55 έτη. Δηλαδή αν ο επιζών σύζυγος έχει συμπληρώσει το 52ο έτος της ηλικίας του δικαιούται σύνταξη για διάστημα τριών (3) ετών, μετά την πάροδο των οποίων η καταβολή σύνταξης αναστέλλεται μέχρι τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας του. Εφόσον δεν έχει συμπληρώσει το 52ο έτος της ηλικίας του κατά τον ως άνω χρόνο, δικαιούται σύνταξη μόνο για διάστημα τριών (3) ετών. Οι συντάξεις χηρείας καταβάλλονται κανονικά αν ο επιζών σύζυγος έχει ανήλικα ή ανάπηρα παιδιά ή παιδιά που σπουδάζουν έως 24 ετών ή είναι ανίκανος για την άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος κατά ποσοστό 67% και άνω. Για πρώτη φορά περιορίζεται και το ποσοστό της σύνταξης αν υπάρχει μεγάλη διαφορά ηλικίας μεταξύ των συζύγων. Αν η διαφορά ηλικίας μεταξύ του αποβιώσαντος και της συζύγου του, αφαιρουμένου του διαστήματος του γάμου τους, είναι μεγαλύτερη από δέκα έτη, η σύνταξη του επιζώντος συζύγου υφίσταται, για κάθε πλήρες έτος διαφοράς, μείωση που καθορίζεται σε:
  • 1% για τα έτη από το 10ο και το 20ό έτος.
  • 2% για τα έτη από το 21ο έως το 25ο έτος.
  • 3% για τα έτη από το 26ο έως το 30ό έτος.
  • 4% για τα έτη από το 31ο έως το 35ο έτος.
  • 5% για τα έτη από το 36ο και άνω.
6) ΕΚΑΣ. Καταργείται το ΕΚΑΣ από 1/1/2020. Από 1/1/2016 και έως τις 31/12/2019 η δαπάνη θα μειώνεται μέσω της αυστηροποίησης των εισοδηματικών κριτηρίων και κάθε χρόνο θα χάνει το ΕΚΑΣ ένα ποσοστό χαμηλοσυνταξιούχων έως ότου μηδενιστεί τελείως.
7) Εφάπαξ. Απώλειες 12-15%, εκτός των μνημονιακών περικοπών που έχουν ήδη υποστεί, θα δουν στο εφάπαξ τους οι ασφαλισμένοι αλλά και οι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 1/9/2013 εξαιτίας του νέου μαθηματικού τύπου.
8) Εισφορές. Οι αυξήσεις στις εισφορές είναι τόσο μεγάλες που καθιστούν αναπόφευκτη τη συσσώρευση χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις εξής:
  • Εισφορά 7% μισθωτών - εργοδοτών για το ΕΤΕΑΠ από 1/6/2016.
  • Εισφορά 7% των αυτοαπασχολουμένων για το ΕΤΕΑΜ από 1/6/2016.
  • Εισφορά 20% επί του εισοδήματος των επαγγελματιών και επιστημόνων από 1/1/2017.
  • Εισφορά 14% επί του εισοδήματος των αγροτών από 1/1/2017.
  • Εισφορά 6,9% επί του εισοδήματος των επαγγελματιών υπέρ του ΕΟΠΥΥ.
  • Εισφορά 7,1% επί των αποδοχών των μισθωτών υπέρ του ΕΟΠΥΥ.
  • Εισφορά 6% στις κύριες συντάξεις υπέρ του ΕΟΠΥΥ (ισχύει από 1/7/2015).
  • Εισφορά 6% στις επικουρικές συντάξεις υπέρ του ΕΟΠΥΥ (ισχύει από 1/7/2015).
9) Μερίσματα. Καθιερώνεται νέος τρόπος υπολογισμού για το μέρισμα του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (με αναπροσαρμογή και των παλαιών δικαιούμενων μερισμάτων) με μειώσεις που ξεπερνούν το 35%.
10) Απασχόληση συνταξιούχων. Στις περιπτώσεις απασχόλησης συνταξιούχων η κύρια και η επικουρική σύνταξη περικόπτεται κατά 60%, χωρίς καμιά πρόβλεψη για μικρότερο ποσοστό στις περιπτώσεις χαμηλοσυνταξιούχων.
11) Προσωρινή σύνταξη. Αυστηροποιούνται οι προϋποθέσεις για την προσωρινή σύνταξη. Προβλέπεται ότι δεν μπορεί να χορηγηθεί προσωρινή σύνταξη αν δεν έχει ολοκληρωθεί η αναγνώριση - εξαγορά των πλασματικών ετών που προϋποθέτει καταβολή χρημάτων. Επιπλέον οι προσωρινές συντάξεις θα κυμαίνονται μεταξύ 384 και 768 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι θα υποστούν μειώσεις υψηλόμισθοι του ιδιωτικού τομέα, ΔΕΚΟ και τραπεζών που δικαιούνται σήμερα προσωρινή σύνταξη ίση με το 80% της οριστικής σύνταξης που θα τους χορηγηθεί.
12) Πρόωρη συνταξιοδότηση. Δραματικές μειώσεις θα υποστούν όσοι τολμήσουν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα, πριν από το όριο πλήρους συνταξιοδότησης. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι η μείωση της εθνικής σύνταξης προκειμένου για τους ασφαλισμένους που παίρνουν μειωμένη σύνταξη λόγω γήρατος ανέρχεται σε 1/200 για κάθε μήνα που υπολείπεται για τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας πλήρους συνταξιοδότησης. Επιπλέον, το αναλογικό ποσό θα μειωθεί κατά 10% λόγω του πέναλτι.
13) Πλαφόν σύνταξης. Μειώνεται περισσότερο το πλαφόν για την κύρια σύνταξη στα 2.000 ευρώ μεικτά αντί για 2.304 που προβλεπόταν αρχικά. Ωστόσο, με βάση την ισχύουσα «οροφή» που προβλέπει ανώτατο ποσό σύνταξης 2.703 ευρώ μηνιαίως, το μαχαίρι στην ανώτατη σύνταξη ανέρχεται στο 26%. Πλέον η ανώτατη σύνταξη θα είναι 2.000 ευρώ μεικτά. Το καθαρό ποσό προ φόρων, αν αφαιρεθούν οι κρατήσεις υπέρ υγείας και ΑΚΑΓΕ, πέφτει στα 1.800 ευρώ.

Μαξίμου: ΔΝΤ και Schaeuble ευθύνονται για την εμπλοκή στη διαπραγμάτευση

Αξιόπιστη η πρόταση για τη δημιουργία μηχανισμού εξισορρόπησης αντί της θέσπισης προληπτικών μέτρων αναφέρει η κυβέρνηση
Την ευθύνη για την εμπλοκή στη διαπραγμάτευση και την μη ολοκλήρωση της αξιολόγησης αποδίδει στο ΔΝΤ και στον υπ. Οικονομικών της Γερμανίας, Wolfgang Schaeuble το Μέγαρο Μαξίμου.
Κυβερνητικές πηγές χαρακτήρισαν αξιόπιστη την ελληνική πρόταση για τη δημιουργία «μηχανισμού εξισορρόπησης» αντί της θέσπισης προληπτικών μέτρων, ζήτημα το οποίο προκάλεσε την εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις και την αναβολή του Eurogroup. 
«Η ελληνική πρόταση για τη δημιουργία μηχανισμού εξισορρόπησης αντί για τη θέσπιση προληπτικών μέτρων είναι αξιόπιστη και αντικατοπτρίζει τη βεβαιότητα της ελληνικής πλευράς, ότι η Ελλάδα θα πετύχει τους δημοσιονομικούς στόχους.
Εδώ και τρεις μήνες, το ΔΝΤ έχει υιοθετήσει τακτική συνεχούς κωλυσιεργίας, τακτική που επιβεβαιώθηκε και από τις διαρροές των Wikileaks» υποστήριξαν κυβερνητικές πηγές 
Από τις ίδιες πηγές υπογραμμίζεται επιπλέον ότι ο W.Schaeuble επιμένει για την παραμονή του Ταμείου στο πρόγραμμα για λόγους εσωτερικής πολιτικής σκοπιμότητας. 
Όσον αφορά την πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για τη δημιουργία μηχανισμού εξισορρόπησης, αντί για τη θέσπιση προληπτικών μέτρων, κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι η άρνηση του ΔΝΤ να αποδεχθεί την πρόταση αυτή, φανερώνει ότι μέριμνα του Ταμείου δεν είναι η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων από την Ελλάδα, αλλά η εφαρμογή ενός άλλου προγράμματος, ενός προγράμματος διαφορετικού, από αυτό που συμφωνήθηκε τον περασμένο Ιούλιο, εμπλουτισμένο μάλιστα, με πρόσθετα μέτρα κατά τα 2/3. 
Μάλιστα υπογραμμίζεται πως οι υπόλοιποι θεσμοί συμφωνούν με τις ελληνικές θέσεις. 
Παράλληλα από την κυβέρνηση υπογραμμίζεται όσον αφορά τη ΝΔ ότι αυτή «ταυτίζεται πλήρως με τις θέσεις του ΔΝΤ» και ότι συνεχίζει να «πατάει σε δύο βάρκες» για λόγους επικοινωνιακής διαχείρισης, καθώς τη μια στιγμή φωνάζει ότι η κυβέρνηση «τα έδωσε όλα» και την άλλη ότι η κυβέρνηση «μας πάει στα βράχια».

Reuters: Η ΕΚΤ δίνει στην Ελλάδα πρόσβαση σε φθηνό δανεισμό μετά την αξιολόγηση


Η ΕΚΤ θα δώσει στην Ελλάδα πρόσβαση σε φθηνό δανεισμό μετά την αξιολόγηση, σύμφωνα με το Reuters το οποίο επικαλείται τραπεζικές πηγές.
Η κίνηση αυτή της ΕΚΤ αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο θα προηγηθεί της ποσοτικής χαλάρωσης. Σύμφωνα μάλιστα με το Reuters, τυχόν επιστροφή των ελληνικών τραπεζών στη φθηνή χρηματοδοτική γραμμή της ΕΚΤ μπορεί να αποτελεί προάγγελο ένταξη της Ελλάδας και στο τεράστιο πρόγραμμα αγοράς ομολόγων που «τρέχει» η Ευρωτράπεζα.
Ωστόσο, προϋπόθεση για να αρχίσουν οι αγορές ελληνικών ομολόγων θα είναι η καλή αξιολόγηση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.
Ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι έχει επανειλημμένα διαμηνύσει ότι η επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολόγησης αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε συζήτηση, σχετικά με ένταξη της Ελλάδας στην ποσοτική χαλάρωση.

Reuters: Τα λεφτά στα ταμεία φτάνουν μέχρι τα τέλη Μαΐου



Έως το τέλος Μαΐου ή τις αρχές Ιουνίου επαρκούν τα χρήματα για την κάλυψη των αναγκών του κράτους, σύμφωνα με αξιωματούχους της ελληνικής κυβέρνησης που έχουν μιλήσει στο πρακτορείο Reuters.

Σε ρεπορτάζ για την κατάσταση που επικρατεί στην Αθήνα με τα διαθέσιμα των φορέων του δημοσίου, το πρακτορείο μεταδίδει ότι η κυβέρνηση έχει δανειστεί χρήματα τα οποία φορείς όπως τα σχολεία, τα νοσοκομεία και οι εταιρείες κοινής ωφελείας πρέπει να μεταφέρουν στην Κεντρική Τράπεζα εάν δεν τα χρειάζονται για άμεση χρήση.

«Η κατάσταση δεν είναι ευχάριστη αλλά δεν είναι τόσο δραματική όσο πέρυσι» αναφέρει ένας κυβερνητικός αξιωματούχος που αρνήθηκε να κατονομαστεί, προσθέτοντας ότι «όσο περισσότερος χρόνος περνά χωρίς την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, μπορεί να βρεθούμε με την πλάτη στον τοίχο».
«Είμαστε σε έναν ανώμαλο δρόμο από τα μέσα του Απριλίου. Όμως η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει και να μην χρεοκοπήσει έως το τέλος του Μαΐου ή τις αρχές Ιουνίου χρησιμοποιώντας τα ταμειακά διαθέσιμα των ασφαλιστικών ταμείων και συσσωρεύοντας ληξιπρόθεσμες οφειλές δημοσίου εάν χρειαστεί» δήλωσε στο πρακτορείο ανώτατος κυβερνητικός αξιωματούχος.

Το πρακτορείο αναφέρει επίσης ότι η κυβέρνηση έχει χρησιμοποιήσει ποσά 9 έως 10 δισ. ευρώ μέσω συμφωνιών επαναγοράς ομολόγων από πέρυσι. Από αυτές τις συμφωνίες, οι περισσότερες έχουν ανανεωθεί, αναφέρουν αξιωματούχοι στο Reuters.

«Το ετήσιο κέρδος για τα μετρητά αυτά ήταν κατά μέσο όρο 3,7% στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 και η απόδοση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 είναι παρόμοια, καλύτερη απ' ότι θα κέρδιζαν οι φορείς από τις εμπορικές τράπεζες« δηλώνει στο Reuters ένας από τους κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν στο πρακτορείο ότι αυτόν τον μήνα, οι δημόσιοι φορείς, μεταξύ αυτών η Βουλή και ο ΟΑΕΔ, έχουν καταθέσει περίπου 500 εκατ. ευρώ στην Τράπεζα της Ελλάδας. Εκτός από τα ταμειακά διαθέσιμα που φορείς του δημοσίου δεν έχουν καταθέσει στην Τράπεζα της Ελλάδας υπάρχουν ορισμένα δισ. ευρώ που τα κρατικά ασφαλιστικά ταμεία έχουν σε καταθέσεις σε εμπορικές τράπεζες τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μέσω repos, ανέφεραν κυβερνητικοί αξιωματούχοι.

Λαφοντέν: Το κούρεμα του ελληνικού χρέους είναι αναπόφευκτο

«Το κούρεμα του χρέους είναι αναπόφευκτο, διότι η Ελλάδα δεν θα μπορέσει ποτέ να εξοφλήσει τα χρέη της» τονίζει σε συνέντευξή του ο Όσκαρ Λαφοντέν, πρώην ηγέτης του κόμματος της γερμανικής Αριστεράς (Die Linke) και πρώην υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας.
«Αυτό το κούρεμα πρέπει φυσικά να γίνει αντικείμενο διαπραγματεύσεων με τους δανειστές. Υπάρχουν μάλιστα ιστορικά παραδείγματα, όπως είναι η συμφωνία του Λονδίνου του 1953 με την οποία "κουρεύτηκε" μεταπολεμικά το χρέος της Γερμανίας» σημειώνει ο κ. Λαφοντέν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο και προσθέτει:
«Πρέπει το "κούρεμα" να είναι υπολογισμένο έτσι ώστε η ελληνική οικονομία να είναι σε θέση, όταν αναπτυχθεί ξανά , να μπορεί να εξυπηρετήσει το υπόλοιπο χρέος της. Μόνο το "κούρεμα" δεν θα είναι αρκετό» υπογραμμίζει ο Όσκαρ Λαφοντέν που αναμένεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη για να μετάσχει σε ημερίδα με θέμα «Ποιο είναι το μέλλον της Ευρώπης» την οποία διοργανώνει το Ευρωπαϊκό Δίκτύο Ερευνών Κοινωνικής και Οικονομικής Πολιτικής (EReNSEP)
Ο κ. Λαφοντέν εκτιμά ότι «η πολιτική της λιτότητας έχει αποτύχει και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητεί κανείς. Η ελπίδα, η πεποίθηση ότι μπορεί κανείς να δώσει ώθηση στην οικονομία με το να περικόπτει τα εισοδήματα, τους μισθούς, τις συντάξεις ή τις κρατικές δαπάνες είναι μια ιδεολογική στενοκεφαλιά.
Δυστυχώς οι διαφορές μεταξύ των διαφόρων χωρών στην Ευρώπη γίνονται τα τελευταία χρόνια μεγαλύτερες. Η Ευρώπη κινδυνεύει να καταρρεύσει. Η κύρια αιτία είναι ο λανθασμένος σχεδιασμός της Νομισματικής Ενωσης. Χώρες με αδύναμη οικονομία χρειάζονται ένα αδύναμο νόμισμα, χώρες με ισχυρή οικονομία χρειάζονται ένα ισχυρό νόμισμα. Επειδή δεν τηρήθηκαν οι κανόνες χάνουν οι μεν, ενώ οι άλλοι, ιδίως η Γερμανία κερδίζουν. Αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει καλά μακροπρόθεσμα».
Σύμφωνα με τον πρώην ηγέτη του Die Linke «κάθε αριστερή κυβέρνηση, κάθε κυβέρνηση στην οποία συμμετέχει ένα αριστερό κόμμα, είτε είναι στην Ελλάδα, είτε στην Πορτογαλία ή την Ισπανία έχει μόνο τότε τη δυνατότητα να βελτιώσει την οικονομική και κοινωνική κατάσταση στη χώρα της αν ξεφύγει από τις επιταγές της τρόικας, ή καλύτερα αν απεγκλωβιστεί από τις ευρωπαϊκές συνθήκες, δηλαδή αν αποκτήσει ξανά μερικώς την αυτονομία της νομισματικής πολιτικής της. Τότε θα μπορέσει μέσω υποτιμήσεων να αμυνθεί κατά του του γερμανικού ντάμπιγκ μισθών. Αυτή είναι μια εφικτή λύση για να μπορέσουν αυτές οι χώρες να αποκτήσουν περιθώρια κινήσεων και να βελτιώσουν την οικονομική και κοινωνική κατάσταση. Η Αριστερά δυναμώνει, αυτό απέδειξαν η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ισπανία, όταν οι άνθρωποι έχουν την ελπίδα ότι θα ξεπεραστεί η αυστηρή πολιτική λιτότητας, η οποία συνδέεται με την περικοπή συντάξεων, μισθών και κρατικών δαπανών. Με αυτήν την ελπίδα ενισχύεται η αριστερά. Αν όμως αποτύχει να αντιμετωπίσει αυτήν την πρόκληση τότε αυτό είναι ήττα για όλη την αριστερά στην Ευρώπη. Γι αυτό υπολογίζω στο να καταφέρουν, είτε η Ελλάδα είτε η Ισπανία είτε η Πορτογαλία είτε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, να απελευθερωθούν από τους εξαναγκασμούς των νεοφιλελεύθερων ευρωπαϊκών συνθηκών και να αποκτήσουν ξανά τον έλεγχο της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής».
Ο Οσκαρ Λαφοντέν τάσσεται υπέρ της επιστροφής της Ελλάδας στο υφιστάμενο Ευρωπαϊκό Νομισματικό Σύστημα (European Monetary System / EMS), στο οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή και η Δανία. Το Ευρωπαϊκό Νομισματικό Σύστημα επιτρέπει ανατιμήσεις και υποτιμήσεις και υποχρεώνει την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να παρέμβει αν το νόμισμα υποτιμάται ή ανατιμάται πολύ. «Είμαι πεπεισμένος ότι σε μια τέτοια νομισματική κατάσταση η ελληνική οικονομία σιγά-σιγά θα ανέκαμπτε» υποστηρίζει ο κ. Λαφοντέν και προσθέτει: «Αποφασιστικό σε ένα τέτοιο νομισματικό σύστημα είναι το να αποκτήσει ξανά η Ελλάδα μερική αυτονομία στην άσκηση νομισματικής πολιτικής. Με μια δημοκρατικά ελεγχόμενη Κεντρική Τράπεζα θα μπορούσε η Ελλάδα να χρηματοδοτήσει ξανά τις επενδύσεις της και δεν θα ήταν εξαρτημένη ούτε από τις αγορές, ούτε από τους οίκους αξιολόγησης».
Αναφερόμενος στο προσφυγικό, ο κ. Λαφοντέν τονίζει πως «πρέπει να υπάρξει μια ευρωπαϊκή σύμβαση για την υποδοχή ανθρώπων οι οποίο διαφεύγουν από τον πόλεμο και την πολιτική δίωξη. Δυστυχώς η Ευρώπη σε αυτό το θέμα απέτυχε πλήρως»
Ερωτηθείς τέλος για την πρωτιά του ακροδεξιού υποψήφιου στον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών στην Αυστρία, ο Όσκαρ Λαφοντέν τονίζει: «Το εκλογικό αποτέλεσμα στην Αυστρία είναι ένας λόγος για μεγάλη ανησυχία. Τα κοινοβουλευτικά κυβερνητικά συστήματα στην Ευρώπη, τα οποία κυριαρχούνται από νεοφιλελεύθερα κόμματα, έχουν ως αποτέλεσμα να μην επικρατεί πλέον η βούληση του λαού στα κοινοβούλια. Αυτή είναι η πραγματική αιτία για την ενίσχυση των δεξιών κομμάτων. Οι αυστριακές προεδρικές εκλογές είναι μια επιπλέον απόδειξη. Και στο δρόμο για την άμεση δημοκρατία μπορούμε να επιτύχουμε να κυριαρχήσει ξανά η θέληση της πλειοψηφίας».


Έκτακτη Σύνοδο Κορυφής θα ζητήσει ο Τσίπρας



Τη σύγκληση έκτακτης συνόδου Κορυφής που θα συζητήσει την πορεία υλοποίησης της συμφωνίας του Ιουλίου του 2015, θα ζητήσει σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας. 

Ο Πρωθυπουργός, ο οποίος θεωρεί πως αυτά που ζητούν οι εκπρόσωποι των θεσμών υπερβαίνουν και παραβιάζουν τη συμφωνία της 12ης Ιουλίου, έχει προγραμματίσει για σήμερα το πρωί τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ, στην οποία θα ζητήσει άμεση σύγκλιση της Συνόδου Κορυφής. 

Αν το ελληνικό αίτημα γίνει αποδεκτό, κυβερνητικές πηγές εκτιμούν ότι αυτή η Σύνοδος θα μπορούσε να γίνει ακόμα και πριν από το Πάσχα, δηλαδή τη Μεγάλη Πέμπτη ή τη Μεγάλη Παρασκευή. 

Η πρωτοβουλία του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος ξεκίνησε αργά χθες το βράδυ νέο κύκλο επαφών με τους ομολόγους του ώστε να διασφαλίσει την υποστήριξή τους για το αίτημα σύγκλησης της Συνόδου Κορυφής, ήρθε αμέσως μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων χθες στην Αθήνα αλλά και την επίσημη ανακοίνωση των Βρυξελλών, ότι δεν θα υπάρξει συνεδρίαση του Eurogroup αύριο Πέμπτη, κάτι που σημαίνει ότι η διαπραγμάτευση παρατείνεται για μετά το Πάσχα. 

Η απόφαση να μη γίνει το Eurogroup ελήφθη σε τηλεδιάσκεψη των Υπουργών Οικονομικών, μετά το πέρας της οποίας ο εκπρόσωπος του Γερούν Ντάισελμπλουμ προχώρησε στην εξής ανάρτηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:


 
«Χρειάζεται περισσότερος χρόνος. Η συνάντηση για την πρώτη αξιολόγηση, τα επιπλέον μέτρα αλλά και τη ρύθμιση του χρέους θα γίνει σε μεταγενέστερο στάδιο». 

Κυβερνητικές πηγές διαβεβαίωναν χθες πως το συνολικό πακέτο των μέτρων των 5,4 δισ. ευρώ έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς και πως η διαφωνία εστιάζει στα μέτρα ρεζέρβα ύψους 3,6 δισ. ευρώ που ζητούνται από τη χώρα μας. 

Στο πλαίσιο αυτό η Ελλάδα προτείνει τη δημιουργία μηχανισμού αυτόματης διόρθωσης των δημοσιονομικών αποκλίσεων, δεν θέλει όμως να δεσμευτεί από τώρα για τις παρεμβάσεις στις οποίες θα προχωρήσει σε περίπτωση μη επίτευξης των στόχων, ενώ οι εταίροι της ζητούν ακριβώς αυτό.
 
Ιδιαίτερα επίμονο στη νομοθέτηση πρόσθετων μέτρων είναι σύμφωνα με κυβερνητικές το ΔΝΤ. Μάλιστα, μετά τη συνάντησή του με τους επικεφαλής των θεσμών, ο Υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος σημείωσε πως «το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ανθίσταται στις ελληνικές προτάσεις για τον μηχανισμό αυτόματης διόρθωσης των αποκλίσεων που πρότεινε η κυβέρνηση στο πλαίσιο της κάλυψης των προληπτικών μέτρων που ζητά η τρόικα».

Το αίτημα για σύγκληση έκτακτης συνόδου Κορυφής αποτελεί μια ακόμα προσπάθεια του Πρωθυπουργού να διαπραγματευτεί σε πολιτικό επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα να μεταφέρει το πεδίο από το Eurogroup, όπου το περιβάλλον δεν είναι ευνοϊκό και το ΔΝΤ έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, στους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων.


Γρ. Προϋπολογισμού: Υποτιμήθηκε το κόστος της μακράς διαπραγμάτευσης



Ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς «αν δεν θα συμβούν αιφνίδιες πολιτικές εκπλήξεις», προβλέπει το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή στην τριμηνιαία έκθεση του για την ελληνική οικονομία που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Στην έκθεση, αν και εκφράζονται επιφυλάξεις για το τελικό «μείγμα πολιτικής» της πρώτης αξιολόγησης, εντούτοις τονίζεται ότι η ολοκλήρωσή της θα είναι καλή για την ελληνική οικονομία για πολλούς λόγους. Μεταξύ άλλων θα συμβάλει στη σταθεροποίηση και τη βελτίωση του πολιτικού και οικονομικού κλίματος την επόμενη περίοδο, στην στήριξη των τραπεζών αφού θα λυθεί το θέμα των κόκκινων δανείων και στην εξομάλυνση των συνθηκών χρηματοδότησης της οικονομίας από το τραπεζικό σύστημα. Παράλληλα, η ολοκλήρωση της αξιολόγησης θα οδηγήσει στην ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής τράπεζας.

Αν και όπως σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης, τα προβλεπόμενα μέτρα στο ασφαλιστικό και στη φορολογία θα επηρεάσουν υφεσιακά την οικονομία, το συνολικό αποτέλεσμα θα είναι θετικό: «Με τη συμφωνία… δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να αποτραπεί η παγίωση της κατάστασης που χαρακτηρίζεται από αυξανόμενες επιβαρύνσεις του ιδιωτικού τομέα, μείωση των εισοδημάτων στο δημόσιο τομέα, περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων, έξοδο των επιχειρήσεων στις γειτονικές χώρες…» επισημαίνουν μεταξύ άλλων οι καθηγητές συντάκτες της έκθεσης. 

Υπογραμμίζεται όμως, ότι η οικονομία δεν θα ανακάμψει αυτόματα μετά την πρώτη αξιολόγηση, αν δεν εξαλειφθεί η αβεβαιότητα για την κατεύθυνση της πολιτικής στο μέλλον, και ειδικότερα αν δεν αλλάξουν οι κανόνες διακυβέρνησης της χώρας και δεν γίνουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις.

«Η Ελλάδα δεν έχει άλλη επιλογή από το να εφαρμόσει το τρίτο Μνημόνιο με τις κατάλληλες βελτιώσεις, όπου αυτές είναι δυνατές» τονίζεται χαρακτηριστικά.




Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *