Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

Νομοσχέδιο «τελειώνει» τις εφαρμογές μίσθωσης ταξί – Τσουχτερά πρόστιμα στους παραβάτες


Νομοσχέδιο που θα οδηγήσει στο εκ νέου «κλείσιμο» της αγοράς ταξί, με την ουσιαστική κατάργηση ηλεκτρονικών εφαρμογών όπως το taxibeat, επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών. Το νέο καθεστώς θα προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των applications εύρεσης οχήματος και των οδηγών.

Σύμφωνα με «Τα Νέα», το προσχέδιο νόμου υποχρεώνει τους φορείς της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης (δηλαδή τις εφαρμογές εύρεσης ταξί),  να μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου και να αδειοδοτούνται από τις αρμόδιες αρχές, καταθέτοντας μάλιστα παράβολο ύψους 1.000 ευρώ.

Παρότι αρχικός σκοπός του νομοσχεδίου ήταν να «φρενάρει» τη λειτουργία της αμερικανικής εταιρίας μίσθωσης οχημάτων Uber, που συνεργάζεται κυρίως με αυτοαπασχολούμενους οδηγούς, οι ρυθμίσεις πλήττουν και άλλες εφαρμογές ταξί που στηρίζονται στη συνεργασία με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές, όπως η taxibeat, ουσιαστικά «κλείνοντας» ξανά την αγορά ταξί.

Μάλιστα, το νομοσχέδιο που προωθεί ο κ. Σπίρτζης παρουσιάστηκε πρόσφατα στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, παρουσία του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) Θύμιου Λυμπερόπουλου, προκαλώντας συζητήσεις για «ψηφοθηρία» από τη μεριά της κυβέρνησης.

Η διαδικασία χορήγησης αδειών
Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης οποιουδήποτε είδους (όπως οι εφαρμογές ταξί) για την άσκηση μεταφορικού έργου (π.χ. μεταξύ οδηγού οχήματος και επιβάτη κ.λπ.) λογίζεται ότι ασκούν ως κύρια οικονομική δραστηριότητα αυτή της μεταφοράς επιβατών. Στην περίπτωση αυτή, οι μεταφορικές υπηρεσίες θα πρέπει να παρέχονται με βάση τις διατάξεις που ρυθμίζουν και τις μεταφορικές υπηρεσίες από επιβατηγά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) οχήματα».

Μάλιστα, στο εξής οι εφαρμογές αυτές θα πρέπει να αδειοδοτούνται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορευματικών ή Επιβατηγών Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, στις οποίες θα καταθέτουν σχετική αίτηση και μια σειρά δικαιολογητικών, όπως και παράβολο του Δημοσίου ύψους 1.000 ευρώ, ενώ θα πρέπει να καταθέτουν συμβολαιογραφική σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον τριών ετών αποκλειστικά με οχήματα-ταξί δημόσιας χρήσης, τα οποία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τρία και στη σύμβαση να ταυτοποιούνται ένα προς ένα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες θα αποφασίζουν για τη χορήγηση ή μη των αδειών εντός 30 ημερών από την κατάθεση των φακέλων.

Τσουχτερά πρόστιμα στους παραβάτες
Σε περίπτωση λειτουργίας κάποιου φορέα διαμεσολάβησης (εφαρμογής ταξί) χωρίς άδεια, αρχικά θα επιβάλλεται πρόστιμο 50.000 ευρώ, ενώ εφόσον υπάρξει υποτροπή το πρόστιμο θα φτάνει στα 100.000 ευρώ. Παράλληλα, στον οδηγό του ΕΔΧ αυτοκινήτου που θα στερείται νόμιμης επαγγελματικής άδειας οδήγησης ταξί θα επιβάλλεται η ποινή της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια. Επίσης, σε κάθε ιδιοκτήτη οχήματος «που εκτελεί παρανόμως έργο σε συνεργασία με φορέα διαμεσολάβησης θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα».

Η Beat στην αντεπίθεση
Βασικός εκπρόσωπος των εταιριών που πλήττονται από το εν λόγω νομοσχέδιο είναι η ελληνική εταιρεία Beat που ως Taxibeat εξαγοράστηκε έναντι 40 εκατ. ευρώ από τον κολοσσό της Daimler.

Όπως έγινε γνωστό, ο ιδρυτής της Beat, Νίκος Δρανδάκης ξεκίνησε συλλογή υπογραφών κατά του νομοσχεδίου, στα πρότυπα της αντίστοιχης ενέργειας από την εταιρεία Uber στο Λονδίνο, που είναι σε εξέλιξη από το περασμένο Σάββατο.

Μάλιστα, ο κ. Δρανδάκης αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγών στη δικαιοσύνη καθώς όπως λέει χαρακτηριστικά «δεν καταλαβαίνουμε ποιο πρόβλημα λύνει αυτή η αλλαγή και δεν περιγράφεται στο νομοσχέδιο».


























 reporter.gr   

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *