Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017

Υποβολείο


«Εχουν γίνει θαύματα από την κυβέρνηση» είπε ο πρωτοπρεσβύτερος του πρωθυπουργικού ιερατείου • -ανάμεσά τους κι αυτό που αξιώθηκαν οι εργαζόμενοι με μπλοκάκι. • Που τους χτύπησε ξαφνικά μια έκλαμψη • κι έχουν δει το Χριστό φαντάρο. •

Ενα άλλο «θαύμα» που ετοιμάζουν οι νουνεχείς • είναι η «αντικατάσταση του ένφια» από νέο φόρο • που θα περιλαμβάνει λέει όχι μόνο την ακίνητη αλλά και την κινητή περιουσία • -εισοδήματα, καταθέσεις κλπ. • Εκεί να δεις εκλάμψεις • ιδίως αν συμπεριλάβουν τελικά αυτοκίνητα, αεροπλάνα, βαπόρια, πατίνια, κοσμήματα, έπιπλα αξίας, πίνακες, γλυπτά, χρυσές οδοντογλυφίδες και μεταξωτά βρακιά επιδεξίων. • Κουκουνάρα ένα Θαύμα. • Αρκεί να «καταργήσουν» τον ένφια. •

Εγώ πάλι πώς το είδα Καβάφης την περασμένη Κυριακή; • Γιατί ο μέγας αλεξανδρινός είχε βεβαίως πάσα ποιητική άδεια να γράψει «επέστρεφε» στο γνωστό του ποίημα • -με χρονική αύξηση δηλαδή στην προστακτική, • αφού το σωστό «Επίστρεφε» κλωτσάει, δεν αντέχεται εκεί • (φαντάσου στίχο που λέει «Επίστρεφε συχνά και παίρνε με / αγαπημένη αίσθησις επίστρεφε και παίρνε με»)- • αλλά εμένα, του αθλίου, πώς μου ξεφύτρωσε εκείνο το «επέτρεπε» • το οποίο μάλιστα έβαλα στο στόμα του αρχαιοτάτου και παντελώς αθώου Δημοκρίτου • στη γνωστή ρήση του «Μη πάνυ επίτρεπε τη γλώσση»; • Από τόσα χτενίσματα και επαναναγνώσεις της στήλης πριν την παραδώσω στην εφημερίδα • πώς ξεγλίστρησε το μιαρόν; • Στραβωμάρα μου και γανάρα μου, • η μόνη εξήγηση. • Μόνο ένα 24ωρο αργότερα ήρθε στον ύπνο μου αυτό το «επέτρεπε», • σαν ν’ αναβόσβηνε γραμμένο με νέον, • αλλά δεν σωζόταν τίποτα πια • -σελίδος κλεισθείσης πας φωστήρ σκυλεύεται. •

Ανακάλυψα τελευταία δύο συγγραφείς που μου αρέσουν. • «Ανακάλυψα». Τελοσπάντων. • Θέλω να πω ότι αν κι έχουν χρόνια αναγνωριστεί διεθνώς, • μάλιστα η μία εξ αυτών έχει τιμηθεί και με Νομπέλ (το 2013), • εγώ τώρα αξιώθηκα να πάρω στα χέρια μου βιβλία τους. • Και τα απολαμβάνω. • Μιλάω κυρίως για την Καναδέζα Αλις Μονρό • χαρισματική διηγηματογράφο, • με ματιά βαθιά και γραφή καθάρια όσο και υπαινικτική, • της οποίας έτυχε να διαβάσω τη συλλογή διηγημάτων «Ακριβή μου ζωή» • κι αμέσως ήθελα κι άλλο. • Και χάρηκα ακόμη περισσότερο τη συλλογή της «Πάρα πολλή ευτυχία» (Μεταίχμιο, και οι δύο). • Θα έχουμε συνέχεια με τη Μονρό. • Ακολούθως έπεσα στο πέλαγος ενός μυθιστορήματος που δρέπει δάφνες τα τελευταία χρόνια • εκτοξεύοντας τον δημιουργό του στα πάνω σκαλιά της τέχνης του. • Μιλάω για τον Καταλανό Ζάουμε Καμπρέ και το συναρπαστικά πολυδαίδαλο «Confiteor» (Πόλις). • Παλίμψηστο μύθων, ιστοριών και Ιστορίας, • δοκιμιακών παραγράφων ενοφθαλμισμένων σαν ανάσα στον μυθιστορηματικό κορμό, • θρίλερ και μυστηρίων, ερώτων και τερατουργιών, πνευματικών αναζητήσεων και καθημερινών ανθρώπινων καταστάσεων. • Κλασικό έργο, λεπτουργημένης γραφής και μεγάλης πνοής. • Πυρετικής επίσης. •

Ας προσγειωθούμε τώρα • για να απογειωθούμε ρεαλιστικώς αυτή τη φορά. • Και μάλιστα για το διάστημα, όχι αστεία. • Διότι στο εργαστήριο «θαυμάτων» των συριζανέλ ετοιμάζεται και Ελληνική Διαστημική Υπηρεσία. • «Τι του λείπει του ψωριάρη, φούντα με μαργαριτάρι» απόρησε η αγαθή φίλη μου Μαρίνα • αλλά την προσγείωσα απότομα • διότι «βρε αφελεστάτη» την αποπήρα «πιστεύεις ότι το κάνουν επειδή κόπτονται για τα διαστημικά; • Θέσεις φτιάχνουν για να διορίζουν δικούς τους». • Με κοίταξε με βλέμμα βοώπις Αθήνη • και έθεσε αποφασιστικά τέρμα στη συζήτηση: • «Καλά λέει εκείνος ο σοβαρός κύριος Ξυδάκης να συζητάμε χωρίς ταμπού για τη δραχμή».


0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *