Την ποσότητα - μαμούθ των 4.500.000 λίτρων πετρελαίου ναυτιλίας είχε ρίξει στην αγορά βαφτίζοντάς το πετρέλαιο θέρμανσης η κατά την αστυνομια εγκληματική οργάνωση λαθρεμπορίας πετρελαίου η οποία έβαλε μέσα το Δημόσιο σε διαφυγόντες δασμούς και φόρους πάνω από 3.500.000 ευρω!
Σύμφωνα με την αστυνομία κατασχέθηκαν 8.000 λίτρα ναυτιλιακού καυσίμου (marine diesel), πέντε (5) βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ.
Αναζητούνται ακόμα εννιά άτομα - μέλη της εγκληματικής οργάνωσης.
Οι έρευνες κράτησαν πολλούς μήνες από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Δυτικής Αττικής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής.
Πως δρούσαν
Παρακρατούσαν ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά.
Χθες και σήμερα, κατά την διάρκεια οργανωμένης και συντονισμένης επιχείρησης συνελήφθησαν σε διάφορες περιοχές της Αττικής δέκα πέντε - μέλη της εγκληματικής οργάνωσης ηλικίας από 36 έως 62 ετών.
Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ΄ επάγγελμα και κατ΄ εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες («ξέπλυμα βρώμικου χρήματος»), ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.
Μεταξύ των συλληφθέντων είναι δύο κρατικοί υπάλληλοι - ανώτερος υπάλληλος του ΥΠ.Ε.Κ.Α. και υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά - οι οποίοι είχαν ενταχθεί στην εγκληματική οργάνωση με τον διακριτό ρόλο να ενημερώνουν για επικείμενους ελέγχους. Μάλιστα ο υπάλληλος του Τελωνείου είχε και συνθηματικό όταν επικοινωνούσε με τους πρατηριούχους για να τους ενημερώσει για ελέγχους. Αυτό ήταν: "Βγαίνει η μετεωρολογία".
Σύμφωνα πάντα με την αστυνομία, αρχηγικό ρόλο στην οργάνωση είχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών και άλλα δυο άτομα, υπάλληλος και συνεργάτης της ίδιας εταιρείας.
Η μεθοδολογία που ακολουθούσε η εγκληματική οργάνωση διακρίνονταν σε διαφορετικά-επιμέρους επίπεδα δράσης, σε όλη τη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής ναυτιλιακού καυσίμου.
Αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων-υπάλληλοι της εταιρείας, πήγαιναν στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, ανά την επικράτεια (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) αλλά δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.
Στη συνέχεια το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και μετά οι αρχηγοί της εγκληματικής οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες.
Από την έρευνα της αστυνομίας προέκυψε επίσης ότι και μεταξύ τους τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης δεν είχαν μπέσα. Σε πολλές περιπτώσεις, άτομα που εμπλέκονταν στη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής των καυσίμων, ενεργούσαν και για λογαριασμό τους.
Με άλλα λόγια, έκλεβαν την οργάνωση! Πως γινόταν αυτό; Υπάλληλοι-οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, δεν το επέστρεφαν στο σύνολό του, αλλά παρακρατούσαν και για ίδιο όφελος μεγάλες ποσότητες, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.
Σε άλλη περίπτωση μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για ίδιο όφελος έντεκα τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων, με διαγραφόμενη την προοπτική για συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και παράνομη παρακράτηση 3 έως 4 τόνων καυσίμων εβδομαδιαίως.
Πως γλίτωναν τους ελέγχους
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων που είχαν παραγγελθεί (πετρέλευση) και να παραπλανούν τους αρμόδιους Τελωνειακούς υπαλλήλους ελεγκτές ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα τεχνάσματα.
Ενδεικτικά, σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου.
Αυτό γινόταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα. Για την άμεση συνέργεια στη διαδικασία αυτή ο χειριστής γεφυροπλάστιγγας, έπαιρνε κι εκείνος το δωράκι του. Για κάθε μετρικό τόνο 150€, (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).
Στη περίπτωση όμως που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει δηλαδή λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν πραγματοποιούσαν ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.
Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι τεχνηέντως το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.
Στην εγκληματική οργάνωση είχε ενταχθεί υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, ο οποίος έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων, ενημέρωνε για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, αποφεύγοντας έτσι ενδεχόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Για τον ίδιο λόγο, η εγκληματική οργάνωση ενημερωνόταν για επικείμενους ελέγχους από ανώτερο υπάλληλο του ΥΠ.Ε.Κ.Α., ο οποίος, λόγω της ιδιότητάς του, είχε πρόσβαση σε στοιχεία για προγραμματισμένους ελέγχους της Υπηρεσίας του ή άλλων συναρμόδιων Υπηρεσιών και γνώριζε εκ των προτέρων λεπτομέρειες για τον χρόνο και τις περιοχές όπου επρόκειτο να κινηθούν τα αρμόδια συνεργεία ελέγχου.
Εκτιμάται ότι το μέγεθος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης είναι πολύ μεγαλύτερο και στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι έρευνες προκειμένου να διερευνηθεί όλο το εύρος της λαθρεμπορίας καυσίμων και απάτης σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών.
Οι συλληφθέντες με την δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους οδηγούνται στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά.
newsit.gr
Σύμφωνα με την αστυνομία κατασχέθηκαν 8.000 λίτρα ναυτιλιακού καυσίμου (marine diesel), πέντε (5) βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ.
Αναζητούνται ακόμα εννιά άτομα - μέλη της εγκληματικής οργάνωσης.
Οι έρευνες κράτησαν πολλούς μήνες από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Δυτικής Αττικής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής.
Πως δρούσαν
Παρακρατούσαν ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά.
Χθες και σήμερα, κατά την διάρκεια οργανωμένης και συντονισμένης επιχείρησης συνελήφθησαν σε διάφορες περιοχές της Αττικής δέκα πέντε - μέλη της εγκληματικής οργάνωσης ηλικίας από 36 έως 62 ετών.
Μέχρι στιγμής έχει προκύψει ότι η εγκληματική οργάνωση «συνεργαζόταν» με δώδεκα πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική.
Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ΄ επάγγελμα και κατ΄ εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες («ξέπλυμα βρώμικου χρήματος»), ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.
Μεταξύ των συλληφθέντων είναι δύο κρατικοί υπάλληλοι - ανώτερος υπάλληλος του ΥΠ.Ε.Κ.Α. και υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά - οι οποίοι είχαν ενταχθεί στην εγκληματική οργάνωση με τον διακριτό ρόλο να ενημερώνουν για επικείμενους ελέγχους. Μάλιστα ο υπάλληλος του Τελωνείου είχε και συνθηματικό όταν επικοινωνούσε με τους πρατηριούχους για να τους ενημερώσει για ελέγχους. Αυτό ήταν: "Βγαίνει η μετεωρολογία".
Σύμφωνα πάντα με την αστυνομία, αρχηγικό ρόλο στην οργάνωση είχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών και άλλα δυο άτομα, υπάλληλος και συνεργάτης της ίδιας εταιρείας.
Η μεθοδολογία που ακολουθούσε η εγκληματική οργάνωση διακρίνονταν σε διαφορετικά-επιμέρους επίπεδα δράσης, σε όλη τη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής ναυτιλιακού καυσίμου.
Αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων-υπάλληλοι της εταιρείας, πήγαιναν στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, ανά την επικράτεια (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) αλλά δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.
Στη συνέχεια το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και μετά οι αρχηγοί της εγκληματικής οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες.
Ο κλέψας του κλέψαντος
Από την έρευνα της αστυνομίας προέκυψε επίσης ότι και μεταξύ τους τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης δεν είχαν μπέσα. Σε πολλές περιπτώσεις, άτομα που εμπλέκονταν στη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής των καυσίμων, ενεργούσαν και για λογαριασμό τους.
Με άλλα λόγια, έκλεβαν την οργάνωση! Πως γινόταν αυτό; Υπάλληλοι-οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, δεν το επέστρεφαν στο σύνολό του, αλλά παρακρατούσαν και για ίδιο όφελος μεγάλες ποσότητες, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.
Σε άλλη περίπτωση μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για ίδιο όφελος έντεκα τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων, με διαγραφόμενη την προοπτική για συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και παράνομη παρακράτηση 3 έως 4 τόνων καυσίμων εβδομαδιαίως.
Πως γλίτωναν τους ελέγχους
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων που είχαν παραγγελθεί (πετρέλευση) και να παραπλανούν τους αρμόδιους Τελωνειακούς υπαλλήλους ελεγκτές ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα τεχνάσματα.
Ενδεικτικά, σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου.
Αυτό γινόταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα. Για την άμεση συνέργεια στη διαδικασία αυτή ο χειριστής γεφυροπλάστιγγας, έπαιρνε κι εκείνος το δωράκι του. Για κάθε μετρικό τόνο 150€, (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).
Στη περίπτωση όμως που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει δηλαδή λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν πραγματοποιούσαν ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.
Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι τεχνηέντως το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.
Στην εγκληματική οργάνωση είχε ενταχθεί υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, ο οποίος έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων, ενημέρωνε για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, αποφεύγοντας έτσι ενδεχόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Για τον ίδιο λόγο, η εγκληματική οργάνωση ενημερωνόταν για επικείμενους ελέγχους από ανώτερο υπάλληλο του ΥΠ.Ε.Κ.Α., ο οποίος, λόγω της ιδιότητάς του, είχε πρόσβαση σε στοιχεία για προγραμματισμένους ελέγχους της Υπηρεσίας του ή άλλων συναρμόδιων Υπηρεσιών και γνώριζε εκ των προτέρων λεπτομέρειες για τον χρόνο και τις περιοχές όπου επρόκειτο να κινηθούν τα αρμόδια συνεργεία ελέγχου.
Εκτιμάται ότι το μέγεθος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης είναι πολύ μεγαλύτερο και στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι έρευνες προκειμένου να διερευνηθεί όλο το εύρος της λαθρεμπορίας καυσίμων και απάτης σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών.
Οι συλληφθέντες με την δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους οδηγούνται στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά.
newsit.gr
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου